Nou, daar had ik gisteren anders geen last van. Had een stad omsingeld, waarna ik er 2 nukes op gooide. Was ik opeens m'n omsingeling kwijtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:37 schreef OA het volgende:
Ik kon trouwens sommige steden niet nuken. Zou dat door de aanwezigheid van eigen troepen rond de stad komen?
Goed ideequote:Op vrijdag 2 april 2010 10:47 schreef Morthill het volgende:
Vandaag een dagje vrij, ga denk ik maar eens CivIV kapot spelen
quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, daar had ik gisteren anders geen last van. Had een stad omsingeld, waarna ik er 2 nukes op gooide. Was ik opeens m'n omsingeling kwijt![]()
Eens.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:06 schreef Montov het volgende:
Ik ga verder met mijn campagne om de vijand te vernederen.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:00 schreef JedaiNait het volgende:
Nieuws van afgelopen donderdag:
2K Games today announced a new game mode that will be included in the upcoming "Civilization V" sequel called Extreme Diplomacy, which allows two world leaders to enter a death match fight if normal diplomacy fails.
Two world leaders enter; one world leader leaves. The victor will obtain complete control of the challenger's world empire.
[ afbeelding ]
An Uber Edition of Sid Meier’s Civilization V will include an optional eight-button joystick to bring the classic fighting arcade game feel to these Extreme Diplomacy battles. Additionally, each world leader will have unique special attacks and finishing moves, including:
* George Washington's Uncle Slam Attack
* Oda Nobunaga's Tsunami Train Attack
* Otto von Bismarck's Hurricane Helmet Spike Attack
* Ramesses II's Phalanx of the Leopard Army
* Montezuma's Revenge of the Aztec Army
* Napoleon's Complex Military Strike
In addition to the introduction of hexagon tiles allowing for deeper strategy, more realistic gameplay and stunning organic landscapes for players to explore as they expand their empire, Extreme Diplomacy gives Sid Meier’s Civilization V players yet another way to take over empires and conquer the world.
Bron
quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:00 schreef JedaiNait het volgende:
Nieuws van afgelopen donderdag:
2K Games today announced a new game mode that will be included in the upcoming "Civilization V" sequel called Extreme Diplomacy, which allows two world leaders to enter a death match fight if normal diplomacy fails.
Two world leaders enter; one world leader leaves. The victor will obtain complete control of the challenger's world empire.
[ afbeelding ]
An Uber Edition of Sid Meier’s Civilization V will include an optional eight-button joystick to bring the classic fighting arcade game feel to these Extreme Diplomacy battles. Additionally, each world leader will have unique special attacks and finishing moves, including:
* George Washington's Uncle Slam Attack
* Oda Nobunaga's Tsunami Train Attack
* Otto von Bismarck's Hurricane Helmet Spike Attack
* Ramesses II's Phalanx of the Leopard Army
* Montezuma's Revenge of the Aztec Army
* Napoleon's Complex Military Strike
In addition to the introduction of hexagon tiles allowing for deeper strategy, more realistic gameplay and stunning organic landscapes for players to explore as they expand their empire, Extreme Diplomacy gives Sid Meier’s Civilization V players yet another way to take over empires and conquer the world.
Bron
quote:Op zondag 4 april 2010 17:31 schreef seventhseagulll het volgende:
Hoe zat het nou precies met Civilization op facebook? Kwam er nou een civilization spel op facebook?
Welk level? Ik nu alleen nog maar prince-epic-grootse kaart. Gisteren weer een potje afgebroken begin twintigste eeuw. Ineens werd ik van alle kanten aangevallen en ik was technisch te ver achter Ik had gehoopt nog stilletjes een leger op te kunnen bouwen, en daarna de zwakste te kunnen aanvallen, maar cavalerie tegen gunships en modern armor lukt niet echt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:12 schreef Frollo het volgende:
Ik heb sowieso maar één keer gewonnen (Cultural) met Civ IV plus alle expansions.
Het is veel leuker om een nieuw potje te beginnen, als alles nog ontdekt moet worden en de beurten lekker snel gaan.
Het jammere van cultural victory is dat je er zo weinig punten mee krijgt. Zo had ik laatste een potje op niveau Prince gespeeld. Heb direct vanaf het begin rekening gehouden met een Cultural Victory. Denk hierbij aan zoveel mogelijk wonders met cultuur, zoveel mogelijk gebouwen + bijbehorende gebouwen, zoveel mogelijk Great Artists, etc.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:04 schreef Morthill het volgende:
Gelukkig spawnde een great artist en kon ik met een druk op de knop Cultural Victory binnenslepen
Mooi is dat. Ik vroeg gisteren de Japanners om mee te helpen met de oorlog tegen de Engelsen. Meteen hadden ze tientallen troepen onderwegquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gisteren voor het eerst moeilijkheidsgraad Monarch geprobeerd. Uiteraard direct vanaf het begin een achterstand, maar die achterstand bleef redelijk constant tot het jaar 1200. Ook met moeite oorlog kunnen vermijden met de rest van de tegenstanders...
Tot het jaar 1400:
Ik had in een stad een troepenaantal van ongeveer 40 riflemen staan. Voldoende voor een eerste aanval dacht ik zo.
Totdat de Carthagen mij spontaan gingen aanvallen: er stonden direct 110 cavalry, 50 riflemen en 20 canonnen voor mijn neus. Overbodig om te melden dat mijn hele civilisatie binnen 5 beurten volledig weggevaagd was.
agh, ik speel ook op Warlord, niks mis mee hoorquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:47 schreef OA het volgende:
[..]
Mooi is dat. Ik vroeg gisteren de Japanners om mee te helpen met de oorlog tegen de Engelsen. Meteen hadden ze tientallen troepen onderweg![]()
Elisabeth en Mansa Musa zijn verslagen. Nu op naar de Fransen, dacht ik![]()
Ik speel nog wel op chieftain
Heb ik ook tijden gedaan. Maar na honderden potjes ben je wel goed genoeg voor meer uitdagingquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
agh, ik speel ook op Warlord, niks mis mee hoor
Kunnen jullie elkaars netwerk buiten Civ 4 om wel bereiken? Zo ja, grote kans dat het dan een port-problem is. Zo ja, dan: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=146735 (geldt ook voor LAN)quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:50 schreef MaxC het volgende:
Is er misschien een launch-programmatje of iets dergelijks waarmee je multiplayer Civilization 4 kan spelen? Wil heel graag met mijn huisgenoot spelen via LAN maar het lukt maar niet. Bij zowel Direct IP als bij LAN-menu zien we elkaar niet. We hebben het ook al via Hamachi geprobeerd, maar ook dit lukt niet.
Iemand tips? Beyond the Sword en Warlords ook al geprobeerd maar we blijven elkaar niet zien, ook firewalls uitgezet.
Doe jij dat zelf dan niet als je een makkelijke kans ziet om er een flink stuk land bij te krijgen omdat iemand zijn verdediging niet op orde heeft?quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:33 schreef Morthill het volgende:
waarom is het eigenlijk dat van tijd tot tijd zonder enige aanleiding landen een oorlog beginnen. Ben je lekker bezig, handel je met die lui, goede relatie en bam, plots vallen ze je vanuit het niets aan met een enorm leger op die plek waar je niets hebt ter verdediging.
Maar dat weet de AI niet, die had geen unit in de buurt, kon niet weten dat ik daar nog aan het bouwen was. Los daarvan val ik nooit zomaar mijn vrienden aan, nee.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Doe jij dat zelf dan niet als je een makkelijke kans ziet om er een flink stuk land bij te krijgen omdat iemand zijn verdediging niet op orde heeft?
Spies...quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:46 schreef Morthill het volgende:
[..]
Maar dat weet de AI niet, die had geen unit in de buurt, kon niet weten dat ik daar nog aan het bouwen was.
Watjequote:Los daarvan val ik nooit zomaar mijn vrienden aan, nee.
quote:
Niet te serieus hequote:Op dinsdag 6 april 2010 18:59 schreef Morthill het volgende:
[..]volgens mij is watje hier niet de term die je zoekt. Ben namelijk niet bang dat ik verlies, dat doe ik namelijk niet. Oorlog is gewoon niet mijn stijl. Als de andere dat wel wil, prima, dan verwoest ik hem wel.
In deze situatie betwijfel ik dat Frankrijk zijn spionnen naar mij stuurdehij was in oorlog met vier andere landen. Snap uberhaupt dan ook niet waarom hij besloot mij als grootste land dan ook nog maar aan te vallen. Ja, ik verlies initieel, maar ik kan zo gruwelijk snel bouwen dat ik in een beurt of 10-20 alles wat hij heeft met de grond gelijk kan maken.
ik geef alleen maar tips over hoe je me het beste belachelijk kunt makenquote:
Jammer. Dan mis je de grootste fout in Civ4: oorlog levert je de meeste punten op...quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:59 schreef Morthill het volgende:
Oorlog is gewoon niet mijn stijl.
Idem dito hier (3x gewonnen door domination op Noble).quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:12 schreef Frollo het volgende:
Ik heb sowieso maar één keer gewonnen (Cultural) met Civ IV plus alle expansions.
Het is veel leuker om een nieuw potje te beginnen, als alles nog ontdekt moet worden en de beurten lekker snel gaan.
Dat wist ik al lang, maar dat boeit me niet zoveel. Het gaat me om de lol van het spelen, dat had ik in Civ II, Civ III en ook in Civ IVquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jammer. Dan mis je de grootste fout in Civ4: oorlog levert je de meeste punten op...
Mits je wint uiteraard
En dat is het uiteraard ookquote:Op woensdag 7 april 2010 09:21 schreef Morthill het volgende:
Dat wist ik al lang, maar dat boeit me niet zoveel. Het gaat me om de lol van het spelen, dat had ik in Civ II, Civ III en ook in Civ IV
Defense heeft voordeel?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:05 schreef Morthill het volgende:
ligt het trouwens aan mij of slaan die winst/verlies-kansen totaal nergens op. Als ik minder dan 50% kans heb verlies ik 99 van de 100 gevechten en als ik tussen de 50 en 80% kans heb verlies ik nog steeds minstens de helft. Pas bij 90% of meer win ik meer dan 1 op de 2 gevechten.
Hmmm, dan weet ik het ook niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat wordt als het goed is al in de berekening meegenomen.
Bij mij werken die percentages over het algemeen zonder problemen.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:05 schreef Morthill het volgende:
ligt het trouwens aan mij of slaan die winst/verlies-kansen totaal nergens op. Als ik minder dan 50% kans heb verlies ik 99 van de 100 gevechten en als ik tussen de 50 en 80% kans heb verlies ik nog steeds minstens de helft. Pas bij 90% of meer win ik meer dan 1 op de 2 gevechten.
O RLYquote:Op donderdag 8 april 2010 18:38 schreef Montov het volgende:
Bij meer dan 50% ga je de meeste gevechten aan waardoor je uiteindelijk aardig vaak verliest. 98% winkans betekent dat je 2 keer van de 100 verliest,
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.quote:en met een paar honderd gevechten, raak je wel wat units kwijt. En die verliezen vallen juist op, terwijl winst bij<50% niet zo opvallend is.
Dat is het mooie van statistiek, de kans is heel klein dat je zo vaak verliest ondanks je winkans, maar hij is niet 0, dus de kans dat er een kans op verlies is, is aanwezig.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
O RLY
[..]
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.
Ik dacht er al over om serieus eens te meten hoe groot de kans is dat mij dit overkomtquote:Op donderdag 8 april 2010 20:31 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is het mooie van statistiek, de kans is heel klein dat je zo vaak verliest ondanks je winkans, maar hij is niet 0, dus de kans dat er een kans op verlies is, is aanwezig.
Ofzo.
Soms rij je inderdaad tientallen tanks stuk op een speermannetjequote:Op donderdag 8 april 2010 20:27 schreef Morthill het volgende:
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.
Je moet hun steden vernietigen/veroveren.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:53 schreef OA het volgende:
Ik ben aan de rand van de wereld, tussen de bergen en bossen, begonnen.
De eerste tijd was het rustig, maar ik heb nu al zo'n 1000 jaar te maken met aanvallen van barbaren. Niet dat het veel uithaalt, maar het is vreselijk irritant. Nu heb ik om een aantal steden maar een heel leger neergezet, want telkens worden m'n workers verjaagd of gedood![]()
![]()
Maar goed, verdwijnen die barbaren ooit nog?
Ja, dat doe ik ook, maar die beginnen ze nu pas te bouwenquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Je moet hun steden vernietigen/veroveren.
De Chinezen, uiteraard, waren me voorquote:
Er zullen geen nieuwe barbaren meer bijkomen als:quote:
Voortaan maar 'no barbarians' aanvinken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Er zullen geen nieuwe barbaren meer bijkomen als:
1. al hun steden vernietigd zijn
EN
2. er geen donkere vlekken (gebieden waar geen enkel land standaard zicht op heeft) zich meer op de kaart bevinden
Zolang dat niet het geval is, zullen ze blijven toestromen.....
Een andere manier om van barbaren af te komen is door een custom game te starten en de optie 'no barbarians' aan te vinken
Dat is leuk voor een keer, maar niet altijdquote:
Dan moet je een grotere map nemen...hoe groter en hoe minder tegenstanders, hoe meer barbarians je te zien zal krijgenquote:
Van mij mogen die de hele game door blijven komenquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan moet je een grotere map nemen...hoe groter en hoe minder tegenstanders, hoe meer barbarians je te zien zal krijgen
Zo gebruik ik ze ook ja.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef MrTorture het volgende:
Van mij mogen die de hele game door blijven komenen ook opstandelingen en separatisten enzo
hoe meer units je ongestraft kunt aanpakken, hoe beter
Dat is gruwelijk naar. Ik had dat serieus in beurt 15 of zoquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zo gebruik ik ze ook ja.
Totdat er weer eens een 'Barbarian Invasion' komt; dat er 6 Spearmen of 6 horse Archers direct naast je culturele grens verschijnen. Daar heb ik dan vaak wel moeite mee
Ongestraft units aanpakken is wel leuk, maar het houdt niet op. Het is een keer mooi geweest, vind ik danquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Van mij mogen die de hele game door blijven komenen ook opstandelingen en separatisten enzo
hoe meer units je ongestraft kunt aanpakken, hoe beter
Ga eens een keertje de wereldkaart spelen waarbij er niemand op het noord/zuid-amerikaanse land start.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:33 schreef OA het volgende:
Ongestraft units aanpakken is wel leuk, maar het houdt niet op. Het is een keer mooi geweest, vind ik dan![]()
Gisteren wel een stad van de barbarians gebombardeerd, in het jaar 1717
Kan je dat ook zelf bepalen dan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga eens een keertje de wereldkaart spelen waarbij er niemand op het noord/zuid-amerikaanse land start.
Dan zie je als je eindelijk met je bootje een dozijn goed ontwikkelde barbarian steden verschijnen
Bepaalde Earth-mappen hebben die optie er standaard inzitten. Weet alleen niet meer of het een download- of standaardmap was.....het staat al zo lang op mijn pc...quote:
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:49 schreef MrTorture het volgende:
Ik had ooit een cheat waarmee je van civ kon veranderen. Kon je ook voor Barbarian kiezen
Die hadden overigens amper opties, dus het was gegarandeerd een kansloze missie, maar toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Je gaat doodquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:53 schreef OA het volgende:
Gewoon zonder doel het spel ingaan![]()
Misschien ga ik vanavond wel even een nieuw potje starten op deity. Kijken wat er gebeurt
Probably. Vijanden hebben in het begin al zo veel, daar is niet meer tegenop de boksen als je de game niet kan dromen.quote:
En dan begin jij met één stadje......de AI begint dan met 2 stadjesquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:05 schreef MrTorture het volgende:
Eigenlijk moet ik ook eens het lef hebben om zo'n game te starten
Ik ben zo'n slechte verliezer dat ik altijd maar op makkelijk begin
Gewoon op knetterhard modus beginnen en zelf beginnen op een klein eiland omringd met bergen.
Ken het, ik haat verliezenquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:05 schreef MrTorture het volgende:
Eigenlijk moet ik ook eens het lef hebben om zo'n game te starten
Ik ben zo'n slechte verliezer dat ik altijd maar op makkelijk begin
Gewoon op knetterhard modus beginnen en zelf beginnen op een klein eiland omringd met bergen.
Je zou best eens gelijk kunnen hebbenquote:
Zit er standaard in. Leuke map. Altijd zo snel mogelijk naar de overkant crossen omdat de 'Old World' dan al helemaal volgebouwd is zodat je daar lekker je gang kan gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Bepaalde Earth-mappen hebben die optie er standaard inzitten. Weet alleen niet meer of het een download- of standaardmap was.....het staat al zo lang op mijn pc...
Ik zal nog eens wat wensenquote:
6 minuten en 14 secondenquote:
Ja, dat zijn altijd leuke momenten. Daar ben ik ook een paar keer flink de mist mee ingegaan. En dan neit alleen bij Defensives Pacts maar ook bij Vassal-civs.quote:Op maandag 12 april 2010 14:40 schreef OA het volgende:
Ik dacht gisteren even de Fransen van de kaart te vegen... ze hadden echter een strategische alliantie met de Azteken, Romeinen en Russen![]()
Ineens hordes Cavelry voor m'n neus, maar ook SAM infantery, waar ik absoluut niet op gerekend had.![]()
Gelukkig had ik al de beschikking over stealth bommenwerpers, Mechanized Infantry en gunships
Je kan handmatig instellingen overschrijven via xml-bestanden. Technologieen gaan via CIV4TechInfos.xml die ergens op je PC moet staan. In dat bestand kan je per tech een aantal zaken aanpassen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:54 schreef Rahl het volgende:
Kan je ook ergens instellen wat de laatste techs zijn? Ik vind het altijd leuk tot en met Grenadiers, daarna niet meer.
Ja tuurlijk, maar waarom zou je. Doelloos spelen vind ik geen zak aan.quote:
Welke aanbiedingen?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:19 schreef MaxMark het volgende:
Tvp. Nog mensen gebruik gemaakt van de aanbiedingen dit weekend?
Sid Meier's Civilization® IV: The Complete Edition is nu verkrijgbaar voor slechts ¤10 via Steam. Dat is dus Civilization IV mét de uitbreidingen Warlords, Beyond the Sword, en Colonization.quote:
Bedanktquote:Op maandag 10 mei 2010 20:10 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sid Meier's Civilization® IV: The Complete Edition is nu verkrijgbaar voor slechts ¤10 via Steam. Dat is dus Civilization IV mét de uitbreidingen Warlords, Beyond the Sword, en Colonization.
En Civ III met PTW en Conquests voor ¤1,25. Alleen dit weekend, maar op dit moment ook nog beschikbaar, zie ik.
Klopt, heb ook wel eens gezien dat er in een barbaarse stad een wonder was gebouwd. Als ik het me goed herinner tenminste. Als je ze maar lang genoeg met rust laat bereiken ze ook wel aardige bevolkingsaantallen. Als je dan de New World wil koloniseren kun je beter niet met slechts 3 soldaatjes aankomen...quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga eens een keertje de wereldkaart spelen waarbij er niemand op het noord/zuid-amerikaanse land start.
Dan zie je als je eindelijk met je bootje een dozijn goed ontwikkelde barbarian steden verschijnen
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:25 schreef Tijn het volgende:
of winnen we als team als de andere teams kapot zijn?
Nope. Als je eenmaal als team begint, kun je ook alleen met je team winnenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:14 schreef Tijn het volgende:
Is het wel mogelijk om individueel te winnen? Door bv als eerste een ruimteschip te bouwen?
M'n persoonlijke doel in Civ is altijd om alle vijanden te slopenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Uiteraard hoeft kapot maken niet; je kan ook op andere manieren winnen
Mijne ook, liefst met een overdaad aan tanks & nukes. Maar om te voorkomen dat de AI met cultuur of spacerace van mij gaat winnen, zet ik die win-opties dan ook maar uit bij Custom Gamequote:Op maandag 17 mei 2010 16:11 schreef Tijn het volgende:
M'n persoonlijke doel in Civ is altijd om alle vijanden te slopen
Hehe, mja dat gaat niet werken. Er zijn 2 grote eilanden op de kaart. Ik en m'n teamgenoot zitten op de ene, de twee vijanden op het andere eiland. Bovendien is m'n teamgenoot sterker dan de sterkste tegenpartij, dus dat is helaas een kansloze tactiekquote:Op maandag 17 mei 2010 17:54 schreef Montov het volgende:
Je kan natuurlijk wel een oorlog beginnen tegen een sterk buurland van je teamgenoot, en hem aan zijn lot overlaten.
Vandaar dat je ook zo vroeg klaar was met je studiequote:Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Morthill het volgende:
ik speelde ook volop Civ III in mijn examenperiode, niks mis mee
studie != middelbare schoolquote:Op woensdag 19 mei 2010 17:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Vandaar dat je ook zo vroeg klaar was met je studie
Oh, die examensquote:
anders zei ik wel tentamensquote:
Ik zal het voor de volgende keer onthoudenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:36 schreef Bart het volgende:
Kan alleen in de stad waar het geloof is ontdekt. Wel doen, lekker rendabel als je daarna missionarissen gaat spammen
Gewoon meer religies ontdekken... Je kunt gewoon 6 holy cities hebben hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:08 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik zal het voor de volgende keer onthoudenToen ik erachter kwam dat mijn holy city pleite was ben ik ermee gekapt.
Handigquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Gewoon meer religies ontdekken... Je kunt gewoon 6 holy cities hebben hoor.
Echt altijd met de Romeinen. Al sinds ik Civ 1 speel heb ik vrijwel elk potje met de Romeinen gespeeldquote:Op zondag 30 mei 2010 02:43 schreef compier het volgende:
met wie spelen jullie meestal? ik inca of aztec meestal..
Random. Alleen maar random.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:43 schreef compier het volgende:
met wie spelen jullie meestal? ik inca of aztec meestal..
Komt voor mekaar!quote:Op zondag 30 mei 2010 03:56 schreef Tijn het volgende:
Als je Beyond The Sword hebt, kun je ook met de Nederlanders spelen
Erg handig, wel jammer dat hier NL niet bijstaat.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:21 schreef compier het volgende:
http://www.civfanatics.com/civ4/reference/leader_picker.html
Deze dan:quote:Op maandag 31 mei 2010 23:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Erg handig, wel jammer dat hier NL niet bijstaat.
Door zo snel mogelijk voor Judaism te gaan. Dat betekent:quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:50 schreef compier het volgende:
hoe doen jullie het wanneer je niet met mysticism start, religie is dan vaak moeilijk te krijgen
Veel leuker is om de Duitsers tot het Jodendom te bekerenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:56 schreef Beerdepo het volgende:
Kheb van Nederland een Moslim land gemaakt. Overal staan Moskeeën
Mocht het mislukken om het Jodendom te pakken te krijgen, klik ik altijd Theocracy aan in de tech planner. Dan heb je als eerste het Christendom, want niemand gaat al die techs specifiek daarvoor ontwikkelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:50 schreef compier het volgende:
hoe doen jullie het wanneer je niet met mysticism start, religie is dan vaak moeilijk te krijgen
En arabierenquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Veel leuker is om de Duitsers tot het Jodendom te bekeren.
Of je ontwikkelt Writing en zorgt ervoor dat je daarna zsm The Oracle bouwt. Dan krijg je Theocracy gratisquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:48 schreef Tijn het volgende:
Mocht het mislukken om het Jodendom te pakken te krijgen, klik ik altijd Theocracy aan in de tech planner. Dan heb je als eerste het Christendom, want niemand gaat al die techs specifiek daarvoor ontwikkelen.
Zorg dat je agriculture the wheel en bronze working hebt. chop een paar axeman maak een weg naar je tegenstander. En hoppa Holy Cityquote:Op woensdag 2 juni 2010 01:50 schreef compier het volgende:
Ik denk dat je dan beter gewoon code of laws kan kiezen. Krijg je Confucianism is op het pad naar Bureaucracy. Met de prophet die je krijgt van the oracle kan je dan altijd nog theology bulben.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Of je ontwikkelt Writing en zorgt ervoor dat je daarna zsm The Oracle bouwt. Dan krijg je Theocracy gratis
(sowieso moet je met The Oracle altijd de tech kiezen met de meeste sciencepunten...en laat dat in die periode Theocracy zijn)
Een week of 3 geleden was ditzelfde pakket in de aanbieding voor ¤10quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Green1 het volgende:
Absurd dit!..
http://store.steampowered.com/sub/4323/
40 euroIk dacht eerst even dat het Civ5 was
Voor de Mac?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Een week of 3 geleden was ditzelfde pakket in de aanbieding voor ¤10
PC en Mac, ja. Was ook gewoon via Steam. Maar je ziet wel dat dit een pakket is van vier spellen(waaronder twee uitbreidingen van Civ IV), en niet alleen Civ IV?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:10 schreef Green1 het volgende:
[..]
Voor de Mac?
Daar gaat het me om namelijkIk heb hem wel 'via via', op de Mac.
Maar ik heb hem een tijdje geleden voor 15 euro gekocht voor windows. Echt geen haar op me hoofd dat ik dan 40 euro ga betalen voor een mac versie.
Nou, als ik die extra game eruit haal, dan kom ik op 49. Dat is nog meer..quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
PC en Mac, ja. Was ook gewoon via Steam. Maar je ziet wel dat dit een pakket is van vier spellen(waaronder twee uitbreidingen van Civ IV), en niet alleen Civ IV?
Mja, ze zijn natuurlijk slim genoeg om geen pakket aan te bieden zonder het originele spel. Zo verdienen ze meer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef Green1 het volgende:
[..]
Nou, als ik die extra game eruit haal, dan kom ik op 49. Dat is nog meer..
Steam-aanbieding afwachtenquote:Op maandag 14 juni 2010 09:35 schreef Frollo het volgende:
Release date van Civ V is bekend: 21 september in de USA en 24 september elders.
Ik denk zelf dat ik met de aanschaf wacht tot ie onder de 3 tientjes duikt. In september ben ik waarschijnlijk toch nog bezig met de campaign van Starcraft II.
Maar dan ben je weer weet-ik-het-hoeveel aan verzendkosten kwijt..quote:Op maandag 14 juni 2010 10:12 schreef seventhseagulll het volgende:
Bij de Engelse webshops zijn games bij de release al vaak voor minder dan 30 euro te krijgen. Daar haal ik iig mijn exemplaar.
Nou hoeveel dan volgens jou?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:16 schreef Green1 het volgende:
[..]
Maar dan ben je weer weet-ik-het-hoeveel aan verzendkosten kwijt..
quote:
Inca zijn inderdaad kut, zijn ook altijd sterk in mijn games. Montezuma is redelijk te managen als je je power-rating maar hoog genoeg houdt, maar het is wel kut als hij blijft aanvallen met megastacks vol met obsolete units...quote:Op maandag 14 juni 2010 15:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Af en toe slaat dit spel echt helemaal nergens op. Ik ben dan wel bezig op Monarch, maar wanneer de Azteken of Inca's meedoen in het begin, maak je borst dan maar nat.
Laatst zaten de Inca's niet eens direct naast me, maar kwamen ze met een heel leger vanuit een of andere uithoek mij de oorlog verklarenEn zo gaat dat elke keer met een spel met die twee stammen erin. Ben er inmiddels achter dat ik dan maar als beste dezelfde religie kan nemen als deze primitievelingen.
Overdreven veel defense/terrain bonus en een beetje pech?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:49 schreef Ps2K het volgende:
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
Nou het gebeurt iedere keer dat mijn legers worden ingemaakt, dit probleem speelde veel minder een rol in Civ3.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:51 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Overdreven veel defense/terrain bonus en een beetje pech?
Als die boogschutters een stad staan te verdedigen, krijgen ze daar een massive bonus op. Bovendien krijgen ze een bonus voor hoe lang ze al gefortificeerd staan. Die combinatie is behoorlijk sterk en kan er idd voor zorgen dat een tank er niet van kan winnen. Een paar tanks achter elkaar moet trouwens wel lukken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:49 schreef Ps2K het volgende:
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
Hmmm dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik moet zeggen dat die methode erg onrealistisch is... met 10 tanks zou een middeleeuwse stad compleet vernietigd kunnen worden op afstand. Eventuele ambushes en mazzel meegenomen zou ik er maximaal een stuk of twee moeten verliezen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als die boogschutters een stad staan te verdedigen, krijgen ze daar een massive bonus op. Bovendien krijgen ze een bonus voor hoe lang ze al gefortificeerd staan. Die combinatie is behoorlijk sterk en kan er idd voor zorgen dat een tank er niet van kan winnen. Een paar tanks achter elkaar moet trouwens wel lukken.
Maar ik vind tanks eerlijk gezegd sowieso tegenvallen in Civ IV. Ik gebruik liever Infantry, daar heb ik meer succes mee over het algemeen.
Klopt, ik weet alleen niet of het 50% is.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:51 schreef MaxMark het volgende:
En dan heb je ook nog eens extra minder kans om te winnen als je over een rivier aanvalt (50% ofzo?).
Dat is altijd al het probleem geweest van Civilization. In Civ I kon je aan het begin van het spel een Phalanx in een stad zetten en dan was je eigenlijk de rest van het spel er van verzekerd dat die stad niet meer ingenomen kon wordenquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:40 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hmmm dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik moet zeggen dat die methode erg onrealistisch is... met 10 tanks zou een middeleeuwse stad compleet vernietigd kunnen worden op afstand. Eventuele ambushes en mazzel meegenomen zou ik er maximaal een stuk of twee moeten verliezen.
Het is ook helemaal niet zo slecht, het is eigenlijk alleen het plaatje wat niet altijd klopt. Het is gewoon raar om een 16e eeuws kanon te zien winnen van iets veel moderners zoals een SAM Infantry.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met die units-strength-verhoudingen in Civ IV. Sterker nog, ik ben er behoorlijk tevreden over.
Heeft de schrijver van dat "artikel" Civ IV uberhaupt wel eens gespeeld? De helft van de nieuwe features die 'ie noemt zijn helemaal niet nieuw.quote:
quote:Op zondag 20 juni 2010 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft de schrijver van dat "artikel" Civ IV uberhaupt wel eens gespeeld? De helft van de nieuwe features die 'ie noemt zijn helemaal niet nieuw.
Ik snap wat ie bedoelt, maar zo staat het er wel een beetje kromquote:Maar dat is niet het belangrijkste. Elke leider heeft dit keer een eigen speelstijl die gebaseerd is op een aantal eigenschappen.
Civ I nooit gespeeld, maar dat kon in Civ II zelfs alquote:stad kan omgeven worden door een muur, als je de juiste technologie onderzoekt.
idd.quote:
We hebben toch allang hillsquote:Dat komt doordat er nu hoogteverschil in het landschap is, dat voordeel oplevert als er gevochten wordt. Hoger geplaatste eenheden van gelijke kracht zullen winnen van eenheden die zich op een lager gedeelte bevinden. Niet dat er erg veel hoogteverschil is, het lijkt er op dat er maar twee mogelijkheden zijn; het platteland of een heuvel. Toch is het een interessante tactische toevoeging.
quote:Niet dat er erg veel hoogteverschil is, het lijkt er op dat er maar twee mogelijkheden zijn; het platteland of een heuvel. Toch is het een interessante tactische toevoeging.
Je hebt gewoon rally points hoor. Stad aanklikken en dan shift rechtermuisknop ergens. Dan lopen alle gebouwde units uit die stad daarheen. Erg handig als je een grote aanval voorbereid.quote:Op zondag 20 juni 2010 13:57 schreef roelofjan het volgende:
Wat ik irritant vind aan CIV4 is het ontbreken van rally points, zoals je die in CIV3 wel had.
Dan verzamelden alle nieuwe units zich automatisch op een punt, en kan je ze veel makkelijker orders geven.
Elke nieuwe unit afzonderlijk orders geven kan soms veel tijd kosten, en is erg vervelend.
Nee hé, meen je dit?quote:Op zondag 20 juni 2010 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hebt gewoon rally points hoor. Stad aanklikken en dan shift rechtermuisknop ergens. Dan lopen alle gebouwde units uit die stad daarheen. Erg handig als je een grote aanval voorbereid.
Hehe, wist ik ook niet!quote:Op zondag 20 juni 2010 14:55 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Nee hé, meen je dit?![]()
Hier irriteer ik mij al jaren aan.
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik ook gaaf vind aan Civ 5 is dat je nu in de tech tree iets aan kan klikken en dan alle voorliggende technologieen automatisch worden onderzocht!
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:21 schreef MrTorture het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de meeste opties niet gebruik
Maar als ik deze toch origineel ga kopen, legt het boekje vast veel uit. Is het toch nog een beetje nieuw
Ik mis de airstrips en ik wil een basis kunnen maken in een land dat niet van mij is. Die airstrip was ooit wel mogelijk, in Civ3 ofzo?
Die optie gebruik ik eigenlijk ook nooitquote:Op maandag 21 juni 2010 01:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.
Ben je nu sarcastisch? In de trend van die review, allerlei dingen opnoemen die niet nieuw zijn, maar wel zo worden gebracht?quote:Op maandag 21 juni 2010 01:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Die optie gebruik ik eigenlijk ook nooit![]()
Laatst bij het opstarten van een spel kreeg ik een goeie tip:
Bij een gevecht kun je de alt-knop indrukken en dan moet je met je muis over de vijandige unit gaan staan. Kun je zien wat je kansen zijn om te winnen
In je Event Log, Ctrl+Tab geloof ik.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:01 schreef NoCigar het volgende:
He, ik heb laatst zo'n speciale opdracht gekregen: bouw zoveel militaire units voor een leuke bonus. Maar nu weet ik niet meer wat ik precies moet bouwen. Kan ik dat ergens vinden?
Het was iets dat ik me ook al tijden afvroegquote:Op maandag 21 juni 2010 12:24 schreef NoCigar het volgende:
Ja! Bedankt! Hij is alleen al voorbij, maar goed.
Nee dat was niet sarcastisch bedoeldquote:Op maandag 21 juni 2010 09:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ben je nu sarcastisch? In de trend van die review, allerlei dingen opnoemen die niet nieuw zijn, maar wel zo worden gebracht?
In dat geval, als je een unit geselecteerd hebt en dan rechtermuisknop vasthoudt over een vijand, zie je dit ook alquote:Op maandag 21 juni 2010 14:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee dat was niet sarcastisch bedoeld
quote:Op maandag 21 juni 2010 01:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.
quote:
Vooral met olie is dit handig, als er een fort opstaat heb je gelijk toegang tot de olie zodra de well beschikbaar is, terwijl je normaal wat workerturns nodig hebt om de well te bouwen (en een fort is moeilijker te vernietigen)quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef Montov het volgende:
Als een resource niet binnen het kruis van je stadsgrenzen ligt (of komt te liggen) moet je altijd een fort bouwen. Dan krijg je de resource ook, heb je defensebonus mocht verdediging nodig zijn en je kan er vliegtuigen in kwijt.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef Montov het volgende:
Als een resource niet binnen het kruis van je stadsgrenzen ligt (of komt te liggen) moet je altijd een fort bouwen. Dan krijg je de resource ook, heb je defensebonus mocht verdediging nodig zijn en je kan er vliegtuigen in kwijt.
Dit mis ik in Civ3, als ik de Earthmap speel, op de plek waar het echte Suezkanaal zou moeten zittenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:16 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
![]()
![]()
En je kan ze ook gebruiken om een kanaal te maken tussen 2 waters om zo een kortere zeeverbinding te krijgen (al Suez- en panama-kanaal)
Moet je daarvoor een uitbreidingspakket van Civ 4 hebben?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:16 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
![]()
![]()
En je kan ze ook gebruiken om een kanaal te maken tussen 2 waters om zo een kortere zeeverbinding te krijgen (al Suez- en panama-kanaal)
Gewoon een fort op die plek bouwen en je hebt een suezkanaal. Het werkt dacht ik alleen maar als er 1 tile land tussen de 2 waters zit. Let op dat ook de AI er doorheen kan als je open borders hebt.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:09 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dit mis ik in Civ3, als ik de Earthmap speel, op de plek waar het echte Suezkanaal zou moeten zitten
Le korting, zhe is back:quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Green1 het volgende:
Absurd dit!..
http://store.steampowered.com/sub/4323/
40 euroIk dacht eerst even dat het Civ5 was
heb je rhye's and fall of civilizations wel eens geprobeerd?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:22 schreef ImMaxa het volgende:
Als er maar 1 tile tussen 2 waters zit volstaat een stad ook prima, en in Civ3 bouw je toch al zoveel steden dat eentje op een "slechte" plek weinig uitmaakt.
En ik wil iedereen hier graag naar deze topic verwijzen op Civfanatics. Erg goede mod vind ik. Lees de beschrijving en probeer 'm eens uit.![]()
Gewoon altijd doorspelen, vaak genoeg gehad dat ik onder de druk van rifles zonder zelf buskruit te hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb nu zo goed als gewonnen op Monarch-niveau![]()
Wel een paar keer opnieuw geladen, maar ik merk nu dat je juist daarvan leert. Eerder stopte ik het spel wanneer er iets gebeurde dat niet in mijn planning lag
Ik kan er ook niet tegen als een stadje ook maar een beurt uit mijn handen isquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gewoon altijd doorspelen, vaak genoeg gehad dat ik onder de druk van rifles zonder zelf buskruit te hebben. Maar uiteindelijk kan je altijd terugkomen met genoeg land.
Meer scouten, en vooral op hogere niveau's supervroeg oorlog durven te voeren voor die ene spotquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:05 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet tegen als een stadje ook maar een beurt uit mijn handen isMaar het hoort gewoon bij het spel natuurlijk
Meestal ben ik zo'n gierige hollander die wacht tot games goedkoper worden. Of eerst een demo-versie naar binnen kuikt. Maar deze koop ik direct bij zijn relaese.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:08 schreef Frollo het volgende:
Hier nog een preview, met heel veel smakelijke plaatjes.
is het gewoon een kloon van de iPhone-versie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:34 schreef jpjedi het volgende:
Op de ipad is het wat beperkter maar niet minder leuk voor de civ diehards. Ik denk met weemoed aan mijn eerste civ op de amiga.
Denk het, heet revolution. Resolutie is geschikt voor ipad en dat maakt het erg goed speelbaar. Op iphone heb ik hem niet want dat lijt me prullen op dat schermpje.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:34 schreef Morthill het volgende:
[..]
is het gewoon een kloon van de iPhone-versie?
Het werkte godsgeniaal op de iPhonequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Denk het, heet revolution. Resolutie is geschikt voor ipad en dat maakt het erg goed speelbaar. Op iphone heb ik hem niet want dat lijt me prullen op dat schermpje.
Cool! Ga ik die vanavond ook proberenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef Morthill het volgende:
[..]
Het werkte godsgeniaal op de iPhone
ik gok dat het gewoon dezelfde game isquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Cool! Ga ik die vanavond ook proberen
heb hem tijdje gespeeld op Touch, vind het niks eigenlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:42 schreef ImMaxa het volgende:
Op de iPhone is vermakelijk, maar toch wat aan de beperkte kant.
quote:At Noble difficulty everything is the same for player and AI. As you move up levels it becomes cheaper for the AI to build units and buildings, they also start with better units (I think at monarch and above they start with an archer instead of a warrier for example). The reverse happens at levels lower than noble.
3.19 heb ikquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Laatste update van BtS wel geinstalleerd?
Wellicht je DirectX 9 updaten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:13 schreef Frutsel het volgende:
ik heb van de week eens 2 mods geinstalleerd voor BtS, waaronder rise of mankind vs 2.91
speelt iemand die? Bij mij crasht die volgens mij
er staat "initializing" en dan gebeurd er niets meer![]()
lijkt me wel een erg mooie uitbreiding, maar ja, voor 450 mb heb je vast wat
De ander, Rhyse and fall of civilization (of zoiets) is wel interessant, zeker met de MP optie nu.
Ook al gedaanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:49 schreef STING het volgende:
[..]
Wellicht je DirectX 9 updaten.
http://www.microsoft.com/(...)d92a3&displaylang=en
Cool...zal ik vanavond ff doen... of ik vergiste me en heb die al, maar zit nu op me werkquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Download anders versie 2.92:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=273373
Wtf? Ik zou er weg gaanquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Cool...zal ik vanavond ff doen... of ik vergiste me en heb die al, maar zit nu op me werk![]()
en daar mag ik geen Civ spelen
zal het vanavond nog eens langer laten lopen.. wel irritant voor een MP game danquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:27 schreef ImMaxa het volgende:
Heb ik in het verleden ook gehad, bij een eerdere versie. Maar als in lang genoeg wachtte (Soms wel 5+ minuten) ging het laden verder.
Ik kom bij jou inwonenquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:57 schreef boofer het volgende:
wOOt! Ik heb civilization V besteld via amazon in engeland! Toch mooi 15e besteld en het komt maandag al binnen! Ben benieuwd wat er allemaal verandert is in de nieuwste versie
Zo heel bijzonder waren die wonderfilmpjes en victory filmpjes van Civ IV nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 25 september 2010 11:12 schreef ImMaxa het volgende:
Ja, een aparte Civ V topic. Dit is gewoon Civ algemeen, toch?
Wel, ik ben over naar Civ V. Al kan ik niet wachten op patches en mods, want dit spel heeft echt nog wel werk nodig. En ben teleurgesteld door het ontbreken van wonderfilmpjes en victory filmpjes.
Na 1 keer heb je die toch ook wel gezienquote:Op zaterdag 25 september 2010 11:12 schreef ImMaxa het volgende:
Ja, een aparte Civ V topic. Dit is gewoon Civ algemeen, toch?
Wel, ik ben over naar Civ V. Al kan ik niet wachten op patches en mods, want dit spel heeft echt nog wel werk nodig. En ben teleurgesteld door het ontbreken van wonderfilmpjes en victory filmpjes.
Daar ben ik het helemaal mee eens. De leaderheads van Civ III zijn nog steeds mijn favoriet. Puur vanwege het feit dat ze zo leuk met de tijd mee veranderen.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:00 schreef Klaudias het volgende:
Bij leaderheads vind ik het vaak leuker als het grafisch niet heel spectaculair, maar wel met de tijd mee verandert (zoals Civ3). Dat Caesar een bolhoedje draagt in de Industrial Age en Roosevelt een dierenhuid in de oudheid.
Helaas hebben ze in Civ 4 en 5 voor de goede graphics van de leaderheads gekozen ....
In Civ 4 kan je toch echt wel behoorlijk city spammen heur. Je moet alleen gestoord genoeg zijn ff op 10/20% te laten lopen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:55 schreef ImMaxa het volgende:
Een van de grote verschillen tussen Civ III en IV. Deel 3 is een echte cityspammer, hoe meer steden hoe beter. Op een huge Europa map ben ik ooit tot "New Amsterdam 2" en verder gekomen. (Nadat je stedenlijst is gebruikt komen ze nog een keer langs met "New" ervoor ("New Amsterdam"), dan een 2 erachter ("Amsterdam 2"), etc. Dus erg veel steden gebouwd...![]()
In deel 4 eindig ik meestal met een stuk of 8 steden, soms meer, soms minder. In Civ 5 eindigde ik mijn potje van gisteren met 3 steden. Ook nog 4 puppets, maar 3 eigen steden. Het lijkt wel een trend...
Uiteindelijk gaat het niet om het percentage, maar om de daadwerkelijke science. 40% van heel veel gold kan meer zijn dan 70% van weinig gold.quote:Op zondag 26 september 2010 20:05 schreef ImMaxa het volgende:
Ik wil mijn research wel rond de 80% houden hoor... En als ik snel uitbreid gaat het enorm omlaag. Een stuk of 8 steden, en ze ook allemaal goed verbeteren met workers, en de game loopt goed voor mij. Heb het nooit aangedurfd om met een lagere waarde te spelen, op 70% gaat research me al te langzaam.
Weet dus niet hoe het in Civ5 zit, maar gewoon lekker doorspelen. Je begint klein, af en toe moet je even een pas op de plaats maken. Met het bouwen van Workers en Settlers stopt ook de groei van je stad. Een goede manier om te voorkomen dat je zomaar binnen een korte tijd tig steden en volledig ontwikkeld land hebt. Maar het spel wordt uiteindelijk vanzelf groter en leuker.quote:Op zondag 26 september 2010 11:28 schreef Burrito het volgende:
Iemand een goede beginners guide? Heb het nog nooit gespeeld..
Ik snap er niet veel van. Ik bouw een stad en kies wat dingen en ga op onderzoek uit. Vervolgens moet ik 13 turns wachten tot ik weer wat kan bouwen omdat ik dan pas een worker krijg?
Die filmpjes voegen inderdaad wat toe aan de feel. Vandaag speelde ik voor de lol eens de tutorial over, waarbij je helemaal geen filmpjes en zo hebt. Toen moest ik weer denken aan toen ik het 5 jaar geleden voor het eerst speelde, dat ik net die tutorial had gedaan en zelf een game begon. Toen kwam er ineens de "EARTH"-opening, de filmpjes voor Wonders en religie, de stem van Nimoy, enz. Op dat moment krijg je echt het gevoel van: "Dit is een vet spel!"quote:Op zondag 26 september 2010 11:10 schreef ImMaxa het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. De leaderheads van Civ III zijn nog steeds mijn favoriet. Puur vanwege het feit dat ze zo leuk met de tijd mee veranderen.
En de filmpjes: Ik vind het gewoon leuk, het hoort erbij. Het voegt wat toe. Zelfde reden dat ik Medieval II Total War erg leuk vond. De vele filmpjes daarin maakten het gewoon af, en een van de (vele) redenen dat Empire zo tegenviel was het ontbreken van filmpjes.
Je moet in CIV niet met grenswaardes spelen, doen wat voor de situatie geschikt is. Als er veel land beschikbaar is en geen directe concurenten ga ik voor land veel land desnoods tot 30/40%. Ooit een keer een oorlog moeten voeren in begin van de game waardoor ik zelfs met 0% nog verlies leedtquote:Op zondag 26 september 2010 20:05 schreef ImMaxa het volgende:
Ik wil mijn research wel rond de 80% houden hoor... En als ik snel uitbreid gaat het enorm omlaag. Een stuk of 8 steden, en ze ook allemaal goed verbeteren met workers, en de game loopt goed voor mij. Heb het nooit aangedurfd om met een lagere waarde te spelen, op 70% gaat research me al te langzaam.
11 april inmiddels en nog steeds geen patch die het spel werkend maaktquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:13 schreef MrTorture het volgende:
Krijg vandaag (als het goed is) Civ5 SE binnen![]()
Mooiste dag van m'n leven
Werkt prima hier. Maar, psst: Civilization V #4: Where our words are backed with Nuclear weaponsquote:Op maandag 11 april 2011 09:04 schreef MrTorture het volgende:
[..]
11 april inmiddels en nog steeds geen patch die het spel werkend maaktWat een wanprestatie van die knakkers zeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |