O RLYquote:Op donderdag 8 april 2010 18:38 schreef Montov het volgende:
Bij meer dan 50% ga je de meeste gevechten aan waardoor je uiteindelijk aardig vaak verliest. 98% winkans betekent dat je 2 keer van de 100 verliest,
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.quote:en met een paar honderd gevechten, raak je wel wat units kwijt. En die verliezen vallen juist op, terwijl winst bij<50% niet zo opvallend is.
Dat is het mooie van statistiek, de kans is heel klein dat je zo vaak verliest ondanks je winkans, maar hij is niet 0, dus de kans dat er een kans op verlies is, is aanwezig.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
O RLY
[..]
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.
Ik dacht er al over om serieus eens te meten hoe groot de kans is dat mij dit overkomtquote:Op donderdag 8 april 2010 20:31 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is het mooie van statistiek, de kans is heel klein dat je zo vaak verliest ondanks je winkans, maar hij is niet 0, dus de kans dat er een kans op verlies is, is aanwezig.
Ofzo.
Soms rij je inderdaad tientallen tanks stuk op een speermannetjequote:Op donderdag 8 april 2010 20:27 schreef Morthill het volgende:
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.
Je moet hun steden vernietigen/veroveren.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:53 schreef OA het volgende:
Ik ben aan de rand van de wereld, tussen de bergen en bossen, begonnen.
De eerste tijd was het rustig, maar ik heb nu al zo'n 1000 jaar te maken met aanvallen van barbaren. Niet dat het veel uithaalt, maar het is vreselijk irritant. Nu heb ik om een aantal steden maar een heel leger neergezet, want telkens worden m'n workers verjaagd of gedood![]()
![]()
Maar goed, verdwijnen die barbaren ooit nog?
Ja, dat doe ik ook, maar die beginnen ze nu pas te bouwenquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Je moet hun steden vernietigen/veroveren.
De Chinezen, uiteraard, waren me voorquote:
Er zullen geen nieuwe barbaren meer bijkomen als:quote:
Voortaan maar 'no barbarians' aanvinken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Er zullen geen nieuwe barbaren meer bijkomen als:
1. al hun steden vernietigd zijn
EN
2. er geen donkere vlekken (gebieden waar geen enkel land standaard zicht op heeft) zich meer op de kaart bevinden
Zolang dat niet het geval is, zullen ze blijven toestromen.....
Een andere manier om van barbaren af te komen is door een custom game te starten en de optie 'no barbarians' aan te vinken
Dat is leuk voor een keer, maar niet altijdquote:
Dan moet je een grotere map nemen...hoe groter en hoe minder tegenstanders, hoe meer barbarians je te zien zal krijgenquote:
Van mij mogen die de hele game door blijven komenquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan moet je een grotere map nemen...hoe groter en hoe minder tegenstanders, hoe meer barbarians je te zien zal krijgen
Zo gebruik ik ze ook ja.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef MrTorture het volgende:
Van mij mogen die de hele game door blijven komenen ook opstandelingen en separatisten enzo
hoe meer units je ongestraft kunt aanpakken, hoe beter
Dat is gruwelijk naar. Ik had dat serieus in beurt 15 of zoquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zo gebruik ik ze ook ja.
Totdat er weer eens een 'Barbarian Invasion' komt; dat er 6 Spearmen of 6 horse Archers direct naast je culturele grens verschijnen. Daar heb ik dan vaak wel moeite mee
Ongestraft units aanpakken is wel leuk, maar het houdt niet op. Het is een keer mooi geweest, vind ik danquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Van mij mogen die de hele game door blijven komenen ook opstandelingen en separatisten enzo
hoe meer units je ongestraft kunt aanpakken, hoe beter
Ga eens een keertje de wereldkaart spelen waarbij er niemand op het noord/zuid-amerikaanse land start.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:33 schreef OA het volgende:
Ongestraft units aanpakken is wel leuk, maar het houdt niet op. Het is een keer mooi geweest, vind ik dan![]()
Gisteren wel een stad van de barbarians gebombardeerd, in het jaar 1717
Kan je dat ook zelf bepalen dan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga eens een keertje de wereldkaart spelen waarbij er niemand op het noord/zuid-amerikaanse land start.
Dan zie je als je eindelijk met je bootje een dozijn goed ontwikkelde barbarian steden verschijnen
Bepaalde Earth-mappen hebben die optie er standaard inzitten. Weet alleen niet meer of het een download- of standaardmap was.....het staat al zo lang op mijn pc...quote:
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:49 schreef MrTorture het volgende:
Ik had ooit een cheat waarmee je van civ kon veranderen. Kon je ook voor Barbarian kiezen
Die hadden overigens amper opties, dus het was gegarandeerd een kansloze missie, maar toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Je gaat doodquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:53 schreef OA het volgende:
Gewoon zonder doel het spel ingaan![]()
Misschien ga ik vanavond wel even een nieuw potje starten op deity. Kijken wat er gebeurt
Probably. Vijanden hebben in het begin al zo veel, daar is niet meer tegenop de boksen als je de game niet kan dromen.quote:
En dan begin jij met één stadje......de AI begint dan met 2 stadjesquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:05 schreef MrTorture het volgende:
Eigenlijk moet ik ook eens het lef hebben om zo'n game te starten
Ik ben zo'n slechte verliezer dat ik altijd maar op makkelijk begin
Gewoon op knetterhard modus beginnen en zelf beginnen op een klein eiland omringd met bergen.
Ken het, ik haat verliezenquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:05 schreef MrTorture het volgende:
Eigenlijk moet ik ook eens het lef hebben om zo'n game te starten
Ik ben zo'n slechte verliezer dat ik altijd maar op makkelijk begin
Gewoon op knetterhard modus beginnen en zelf beginnen op een klein eiland omringd met bergen.
Je zou best eens gelijk kunnen hebbenquote:
Zit er standaard in. Leuke map. Altijd zo snel mogelijk naar de overkant crossen omdat de 'Old World' dan al helemaal volgebouwd is zodat je daar lekker je gang kan gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Bepaalde Earth-mappen hebben die optie er standaard inzitten. Weet alleen niet meer of het een download- of standaardmap was.....het staat al zo lang op mijn pc...
Ik zal nog eens wat wensenquote:
6 minuten en 14 secondenquote:
Ja, dat zijn altijd leuke momenten. Daar ben ik ook een paar keer flink de mist mee ingegaan. En dan neit alleen bij Defensives Pacts maar ook bij Vassal-civs.quote:Op maandag 12 april 2010 14:40 schreef OA het volgende:
Ik dacht gisteren even de Fransen van de kaart te vegen... ze hadden echter een strategische alliantie met de Azteken, Romeinen en Russen![]()
Ineens hordes Cavelry voor m'n neus, maar ook SAM infantery, waar ik absoluut niet op gerekend had.![]()
Gelukkig had ik al de beschikking over stealth bommenwerpers, Mechanized Infantry en gunships
Je kan handmatig instellingen overschrijven via xml-bestanden. Technologieen gaan via CIV4TechInfos.xml die ergens op je PC moet staan. In dat bestand kan je per tech een aantal zaken aanpassen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:54 schreef Rahl het volgende:
Kan je ook ergens instellen wat de laatste techs zijn? Ik vind het altijd leuk tot en met Grenadiers, daarna niet meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |