Nou, daar had ik gisteren anders geen last van. Had een stad omsingeld, waarna ik er 2 nukes op gooide. Was ik opeens m'n omsingeling kwijtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:37 schreef OA het volgende:
Ik kon trouwens sommige steden niet nuken. Zou dat door de aanwezigheid van eigen troepen rond de stad komen?
Goed ideequote:Op vrijdag 2 april 2010 10:47 schreef Morthill het volgende:
Vandaag een dagje vrij, ga denk ik maar eens CivIV kapot spelen
quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, daar had ik gisteren anders geen last van. Had een stad omsingeld, waarna ik er 2 nukes op gooide. Was ik opeens m'n omsingeling kwijt![]()
Eens.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:06 schreef Montov het volgende:
Ik ga verder met mijn campagne om de vijand te vernederen.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:00 schreef JedaiNait het volgende:
Nieuws van afgelopen donderdag:
2K Games today announced a new game mode that will be included in the upcoming "Civilization V" sequel called Extreme Diplomacy, which allows two world leaders to enter a death match fight if normal diplomacy fails.
Two world leaders enter; one world leader leaves. The victor will obtain complete control of the challenger's world empire.
[ afbeelding ]
An Uber Edition of Sid Meier’s Civilization V will include an optional eight-button joystick to bring the classic fighting arcade game feel to these Extreme Diplomacy battles. Additionally, each world leader will have unique special attacks and finishing moves, including:
* George Washington's Uncle Slam Attack
* Oda Nobunaga's Tsunami Train Attack
* Otto von Bismarck's Hurricane Helmet Spike Attack
* Ramesses II's Phalanx of the Leopard Army
* Montezuma's Revenge of the Aztec Army
* Napoleon's Complex Military Strike
In addition to the introduction of hexagon tiles allowing for deeper strategy, more realistic gameplay and stunning organic landscapes for players to explore as they expand their empire, Extreme Diplomacy gives Sid Meier’s Civilization V players yet another way to take over empires and conquer the world.
Bron
quote:Op zaterdag 3 april 2010 20:00 schreef JedaiNait het volgende:
Nieuws van afgelopen donderdag:
2K Games today announced a new game mode that will be included in the upcoming "Civilization V" sequel called Extreme Diplomacy, which allows two world leaders to enter a death match fight if normal diplomacy fails.
Two world leaders enter; one world leader leaves. The victor will obtain complete control of the challenger's world empire.
[ afbeelding ]
An Uber Edition of Sid Meier’s Civilization V will include an optional eight-button joystick to bring the classic fighting arcade game feel to these Extreme Diplomacy battles. Additionally, each world leader will have unique special attacks and finishing moves, including:
* George Washington's Uncle Slam Attack
* Oda Nobunaga's Tsunami Train Attack
* Otto von Bismarck's Hurricane Helmet Spike Attack
* Ramesses II's Phalanx of the Leopard Army
* Montezuma's Revenge of the Aztec Army
* Napoleon's Complex Military Strike
In addition to the introduction of hexagon tiles allowing for deeper strategy, more realistic gameplay and stunning organic landscapes for players to explore as they expand their empire, Extreme Diplomacy gives Sid Meier’s Civilization V players yet another way to take over empires and conquer the world.
Bron
quote:Op zondag 4 april 2010 17:31 schreef seventhseagulll het volgende:
Hoe zat het nou precies met Civilization op facebook? Kwam er nou een civilization spel op facebook?
Welk level? Ik nu alleen nog maar prince-epic-grootse kaart. Gisteren weer een potje afgebroken begin twintigste eeuw. Ineens werd ik van alle kanten aangevallen en ik was technisch te ver achter Ik had gehoopt nog stilletjes een leger op te kunnen bouwen, en daarna de zwakste te kunnen aanvallen, maar cavalerie tegen gunships en modern armor lukt niet echt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:12 schreef Frollo het volgende:
Ik heb sowieso maar één keer gewonnen (Cultural) met Civ IV plus alle expansions.
Het is veel leuker om een nieuw potje te beginnen, als alles nog ontdekt moet worden en de beurten lekker snel gaan.
Het jammere van cultural victory is dat je er zo weinig punten mee krijgt. Zo had ik laatste een potje op niveau Prince gespeeld. Heb direct vanaf het begin rekening gehouden met een Cultural Victory. Denk hierbij aan zoveel mogelijk wonders met cultuur, zoveel mogelijk gebouwen + bijbehorende gebouwen, zoveel mogelijk Great Artists, etc.quote:Op dinsdag 6 april 2010 12:04 schreef Morthill het volgende:
Gelukkig spawnde een great artist en kon ik met een druk op de knop Cultural Victory binnenslepen
Mooi is dat. Ik vroeg gisteren de Japanners om mee te helpen met de oorlog tegen de Engelsen. Meteen hadden ze tientallen troepen onderwegquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gisteren voor het eerst moeilijkheidsgraad Monarch geprobeerd. Uiteraard direct vanaf het begin een achterstand, maar die achterstand bleef redelijk constant tot het jaar 1200. Ook met moeite oorlog kunnen vermijden met de rest van de tegenstanders...
Tot het jaar 1400:
Ik had in een stad een troepenaantal van ongeveer 40 riflemen staan. Voldoende voor een eerste aanval dacht ik zo.
Totdat de Carthagen mij spontaan gingen aanvallen: er stonden direct 110 cavalry, 50 riflemen en 20 canonnen voor mijn neus. Overbodig om te melden dat mijn hele civilisatie binnen 5 beurten volledig weggevaagd was.
agh, ik speel ook op Warlord, niks mis mee hoorquote:Op dinsdag 6 april 2010 13:47 schreef OA het volgende:
[..]
Mooi is dat. Ik vroeg gisteren de Japanners om mee te helpen met de oorlog tegen de Engelsen. Meteen hadden ze tientallen troepen onderweg![]()
Elisabeth en Mansa Musa zijn verslagen. Nu op naar de Fransen, dacht ik![]()
Ik speel nog wel op chieftain
Heb ik ook tijden gedaan. Maar na honderden potjes ben je wel goed genoeg voor meer uitdagingquote:Op dinsdag 6 april 2010 15:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
agh, ik speel ook op Warlord, niks mis mee hoor
Kunnen jullie elkaars netwerk buiten Civ 4 om wel bereiken? Zo ja, grote kans dat het dan een port-problem is. Zo ja, dan: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=146735 (geldt ook voor LAN)quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:50 schreef MaxC het volgende:
Is er misschien een launch-programmatje of iets dergelijks waarmee je multiplayer Civilization 4 kan spelen? Wil heel graag met mijn huisgenoot spelen via LAN maar het lukt maar niet. Bij zowel Direct IP als bij LAN-menu zien we elkaar niet. We hebben het ook al via Hamachi geprobeerd, maar ook dit lukt niet.
Iemand tips? Beyond the Sword en Warlords ook al geprobeerd maar we blijven elkaar niet zien, ook firewalls uitgezet.
Doe jij dat zelf dan niet als je een makkelijke kans ziet om er een flink stuk land bij te krijgen omdat iemand zijn verdediging niet op orde heeft?quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:33 schreef Morthill het volgende:
waarom is het eigenlijk dat van tijd tot tijd zonder enige aanleiding landen een oorlog beginnen. Ben je lekker bezig, handel je met die lui, goede relatie en bam, plots vallen ze je vanuit het niets aan met een enorm leger op die plek waar je niets hebt ter verdediging.
Maar dat weet de AI niet, die had geen unit in de buurt, kon niet weten dat ik daar nog aan het bouwen was. Los daarvan val ik nooit zomaar mijn vrienden aan, nee.quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:37 schreef Bart het volgende:
[..]
Doe jij dat zelf dan niet als je een makkelijke kans ziet om er een flink stuk land bij te krijgen omdat iemand zijn verdediging niet op orde heeft?
Spies...quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:46 schreef Morthill het volgende:
[..]
Maar dat weet de AI niet, die had geen unit in de buurt, kon niet weten dat ik daar nog aan het bouwen was.
Watjequote:Los daarvan val ik nooit zomaar mijn vrienden aan, nee.
quote:
Niet te serieus hequote:Op dinsdag 6 april 2010 18:59 schreef Morthill het volgende:
[..]volgens mij is watje hier niet de term die je zoekt. Ben namelijk niet bang dat ik verlies, dat doe ik namelijk niet. Oorlog is gewoon niet mijn stijl. Als de andere dat wel wil, prima, dan verwoest ik hem wel.
In deze situatie betwijfel ik dat Frankrijk zijn spionnen naar mij stuurdehij was in oorlog met vier andere landen. Snap uberhaupt dan ook niet waarom hij besloot mij als grootste land dan ook nog maar aan te vallen. Ja, ik verlies initieel, maar ik kan zo gruwelijk snel bouwen dat ik in een beurt of 10-20 alles wat hij heeft met de grond gelijk kan maken.
ik geef alleen maar tips over hoe je me het beste belachelijk kunt makenquote:
Jammer. Dan mis je de grootste fout in Civ4: oorlog levert je de meeste punten op...quote:Op dinsdag 6 april 2010 18:59 schreef Morthill het volgende:
Oorlog is gewoon niet mijn stijl.
Idem dito hier (3x gewonnen door domination op Noble).quote:Op dinsdag 6 april 2010 10:12 schreef Frollo het volgende:
Ik heb sowieso maar één keer gewonnen (Cultural) met Civ IV plus alle expansions.
Het is veel leuker om een nieuw potje te beginnen, als alles nog ontdekt moet worden en de beurten lekker snel gaan.
Dat wist ik al lang, maar dat boeit me niet zoveel. Het gaat me om de lol van het spelen, dat had ik in Civ II, Civ III en ook in Civ IVquote:Op dinsdag 6 april 2010 19:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jammer. Dan mis je de grootste fout in Civ4: oorlog levert je de meeste punten op...
Mits je wint uiteraard
En dat is het uiteraard ookquote:Op woensdag 7 april 2010 09:21 schreef Morthill het volgende:
Dat wist ik al lang, maar dat boeit me niet zoveel. Het gaat me om de lol van het spelen, dat had ik in Civ II, Civ III en ook in Civ IV
Defense heeft voordeel?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:05 schreef Morthill het volgende:
ligt het trouwens aan mij of slaan die winst/verlies-kansen totaal nergens op. Als ik minder dan 50% kans heb verlies ik 99 van de 100 gevechten en als ik tussen de 50 en 80% kans heb verlies ik nog steeds minstens de helft. Pas bij 90% of meer win ik meer dan 1 op de 2 gevechten.
Hmmm, dan weet ik het ook niet.quote:Op donderdag 8 april 2010 13:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat wordt als het goed is al in de berekening meegenomen.
Bij mij werken die percentages over het algemeen zonder problemen.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:05 schreef Morthill het volgende:
ligt het trouwens aan mij of slaan die winst/verlies-kansen totaal nergens op. Als ik minder dan 50% kans heb verlies ik 99 van de 100 gevechten en als ik tussen de 50 en 80% kans heb verlies ik nog steeds minstens de helft. Pas bij 90% of meer win ik meer dan 1 op de 2 gevechten.
O RLYquote:Op donderdag 8 april 2010 18:38 schreef Montov het volgende:
Bij meer dan 50% ga je de meeste gevechten aan waardoor je uiteindelijk aardig vaak verliest. 98% winkans betekent dat je 2 keer van de 100 verliest,
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.quote:en met een paar honderd gevechten, raak je wel wat units kwijt. En die verliezen vallen juist op, terwijl winst bij<50% niet zo opvallend is.
Dat is het mooie van statistiek, de kans is heel klein dat je zo vaak verliest ondanks je winkans, maar hij is niet 0, dus de kans dat er een kans op verlies is, is aanwezig.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
O RLY
[..]
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.
Ik dacht er al over om serieus eens te meten hoe groot de kans is dat mij dit overkomtquote:Op donderdag 8 april 2010 20:31 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is het mooie van statistiek, de kans is heel klein dat je zo vaak verliest ondanks je winkans, maar hij is niet 0, dus de kans dat er een kans op verlies is, is aanwezig.
Ofzo.
Soms rij je inderdaad tientallen tanks stuk op een speermannetjequote:Op donderdag 8 april 2010 20:27 schreef Morthill het volgende:
misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, maar zoals ik al aangaf, ik heb zat voorbeelden waar ik regelmatig dik verlies waar het echt statistisch nergens meer op slaat.
Je moet hun steden vernietigen/veroveren.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:53 schreef OA het volgende:
Ik ben aan de rand van de wereld, tussen de bergen en bossen, begonnen.
De eerste tijd was het rustig, maar ik heb nu al zo'n 1000 jaar te maken met aanvallen van barbaren. Niet dat het veel uithaalt, maar het is vreselijk irritant. Nu heb ik om een aantal steden maar een heel leger neergezet, want telkens worden m'n workers verjaagd of gedood![]()
![]()
Maar goed, verdwijnen die barbaren ooit nog?
Ja, dat doe ik ook, maar die beginnen ze nu pas te bouwenquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Je moet hun steden vernietigen/veroveren.
De Chinezen, uiteraard, waren me voorquote:
Er zullen geen nieuwe barbaren meer bijkomen als:quote:
Voortaan maar 'no barbarians' aanvinken.quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Er zullen geen nieuwe barbaren meer bijkomen als:
1. al hun steden vernietigd zijn
EN
2. er geen donkere vlekken (gebieden waar geen enkel land standaard zicht op heeft) zich meer op de kaart bevinden
Zolang dat niet het geval is, zullen ze blijven toestromen.....
Een andere manier om van barbaren af te komen is door een custom game te starten en de optie 'no barbarians' aan te vinken
Dat is leuk voor een keer, maar niet altijdquote:
Dan moet je een grotere map nemen...hoe groter en hoe minder tegenstanders, hoe meer barbarians je te zien zal krijgenquote:
Van mij mogen die de hele game door blijven komenquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dan moet je een grotere map nemen...hoe groter en hoe minder tegenstanders, hoe meer barbarians je te zien zal krijgen
Zo gebruik ik ze ook ja.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef MrTorture het volgende:
Van mij mogen die de hele game door blijven komenen ook opstandelingen en separatisten enzo
hoe meer units je ongestraft kunt aanpakken, hoe beter
Dat is gruwelijk naar. Ik had dat serieus in beurt 15 of zoquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zo gebruik ik ze ook ja.
Totdat er weer eens een 'Barbarian Invasion' komt; dat er 6 Spearmen of 6 horse Archers direct naast je culturele grens verschijnen. Daar heb ik dan vaak wel moeite mee
Ongestraft units aanpakken is wel leuk, maar het houdt niet op. Het is een keer mooi geweest, vind ik danquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:01 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Van mij mogen die de hele game door blijven komenen ook opstandelingen en separatisten enzo
hoe meer units je ongestraft kunt aanpakken, hoe beter
Ga eens een keertje de wereldkaart spelen waarbij er niemand op het noord/zuid-amerikaanse land start.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:33 schreef OA het volgende:
Ongestraft units aanpakken is wel leuk, maar het houdt niet op. Het is een keer mooi geweest, vind ik dan![]()
Gisteren wel een stad van de barbarians gebombardeerd, in het jaar 1717
Kan je dat ook zelf bepalen dan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga eens een keertje de wereldkaart spelen waarbij er niemand op het noord/zuid-amerikaanse land start.
Dan zie je als je eindelijk met je bootje een dozijn goed ontwikkelde barbarian steden verschijnen
Bepaalde Earth-mappen hebben die optie er standaard inzitten. Weet alleen niet meer of het een download- of standaardmap was.....het staat al zo lang op mijn pc...quote:
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:49 schreef MrTorture het volgende:
Ik had ooit een cheat waarmee je van civ kon veranderen. Kon je ook voor Barbarian kiezen
Die hadden overigens amper opties, dus het was gegarandeerd een kansloze missie, maar toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
Je gaat doodquote:Op vrijdag 9 april 2010 13:53 schreef OA het volgende:
Gewoon zonder doel het spel ingaan![]()
Misschien ga ik vanavond wel even een nieuw potje starten op deity. Kijken wat er gebeurt
Probably. Vijanden hebben in het begin al zo veel, daar is niet meer tegenop de boksen als je de game niet kan dromen.quote:
En dan begin jij met één stadje......de AI begint dan met 2 stadjesquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:05 schreef MrTorture het volgende:
Eigenlijk moet ik ook eens het lef hebben om zo'n game te starten
Ik ben zo'n slechte verliezer dat ik altijd maar op makkelijk begin
Gewoon op knetterhard modus beginnen en zelf beginnen op een klein eiland omringd met bergen.
Ken het, ik haat verliezenquote:Op vrijdag 9 april 2010 14:05 schreef MrTorture het volgende:
Eigenlijk moet ik ook eens het lef hebben om zo'n game te starten
Ik ben zo'n slechte verliezer dat ik altijd maar op makkelijk begin
Gewoon op knetterhard modus beginnen en zelf beginnen op een klein eiland omringd met bergen.
Je zou best eens gelijk kunnen hebbenquote:
Zit er standaard in. Leuke map. Altijd zo snel mogelijk naar de overkant crossen omdat de 'Old World' dan al helemaal volgebouwd is zodat je daar lekker je gang kan gaan.quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:44 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Bepaalde Earth-mappen hebben die optie er standaard inzitten. Weet alleen niet meer of het een download- of standaardmap was.....het staat al zo lang op mijn pc...
Ik zal nog eens wat wensenquote:
6 minuten en 14 secondenquote:
Ja, dat zijn altijd leuke momenten. Daar ben ik ook een paar keer flink de mist mee ingegaan. En dan neit alleen bij Defensives Pacts maar ook bij Vassal-civs.quote:Op maandag 12 april 2010 14:40 schreef OA het volgende:
Ik dacht gisteren even de Fransen van de kaart te vegen... ze hadden echter een strategische alliantie met de Azteken, Romeinen en Russen![]()
Ineens hordes Cavelry voor m'n neus, maar ook SAM infantery, waar ik absoluut niet op gerekend had.![]()
Gelukkig had ik al de beschikking over stealth bommenwerpers, Mechanized Infantry en gunships
Je kan handmatig instellingen overschrijven via xml-bestanden. Technologieen gaan via CIV4TechInfos.xml die ergens op je PC moet staan. In dat bestand kan je per tech een aantal zaken aanpassen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:54 schreef Rahl het volgende:
Kan je ook ergens instellen wat de laatste techs zijn? Ik vind het altijd leuk tot en met Grenadiers, daarna niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |