Ja tuurlijk, maar waarom zou je. Doelloos spelen vind ik geen zak aan.quote:
Welke aanbiedingen?quote:Op maandag 10 mei 2010 11:19 schreef MaxMark het volgende:
Tvp. Nog mensen gebruik gemaakt van de aanbiedingen dit weekend?
Sid Meier's Civilization® IV: The Complete Edition is nu verkrijgbaar voor slechts ¤10 via Steam. Dat is dus Civilization IV mét de uitbreidingen Warlords, Beyond the Sword, en Colonization.quote:
Bedanktquote:Op maandag 10 mei 2010 20:10 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Sid Meier's Civilization® IV: The Complete Edition is nu verkrijgbaar voor slechts ¤10 via Steam. Dat is dus Civilization IV mét de uitbreidingen Warlords, Beyond the Sword, en Colonization.
En Civ III met PTW en Conquests voor ¤1,25. Alleen dit weekend, maar op dit moment ook nog beschikbaar, zie ik.
Klopt, heb ook wel eens gezien dat er in een barbaarse stad een wonder was gebouwd. Als ik het me goed herinner tenminste. Als je ze maar lang genoeg met rust laat bereiken ze ook wel aardige bevolkingsaantallen. Als je dan de New World wil koloniseren kun je beter niet met slechts 3 soldaatjes aankomen...quote:Op vrijdag 9 april 2010 13:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ga eens een keertje de wereldkaart spelen waarbij er niemand op het noord/zuid-amerikaanse land start.
Dan zie je als je eindelijk met je bootje een dozijn goed ontwikkelde barbarian steden verschijnen
quote:Op maandag 17 mei 2010 14:25 schreef Tijn het volgende:
of winnen we als team als de andere teams kapot zijn?
Nope. Als je eenmaal als team begint, kun je ook alleen met je team winnenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:14 schreef Tijn het volgende:
Is het wel mogelijk om individueel te winnen? Door bv als eerste een ruimteschip te bouwen?
M'n persoonlijke doel in Civ is altijd om alle vijanden te slopenquote:Op maandag 17 mei 2010 15:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Uiteraard hoeft kapot maken niet; je kan ook op andere manieren winnen
Mijne ook, liefst met een overdaad aan tanks & nukes. Maar om te voorkomen dat de AI met cultuur of spacerace van mij gaat winnen, zet ik die win-opties dan ook maar uit bij Custom Gamequote:Op maandag 17 mei 2010 16:11 schreef Tijn het volgende:
M'n persoonlijke doel in Civ is altijd om alle vijanden te slopen
Hehe, mja dat gaat niet werken. Er zijn 2 grote eilanden op de kaart. Ik en m'n teamgenoot zitten op de ene, de twee vijanden op het andere eiland. Bovendien is m'n teamgenoot sterker dan de sterkste tegenpartij, dus dat is helaas een kansloze tactiekquote:Op maandag 17 mei 2010 17:54 schreef Montov het volgende:
Je kan natuurlijk wel een oorlog beginnen tegen een sterk buurland van je teamgenoot, en hem aan zijn lot overlaten.
Vandaar dat je ook zo vroeg klaar was met je studiequote:Op woensdag 19 mei 2010 17:03 schreef Morthill het volgende:
ik speelde ook volop Civ III in mijn examenperiode, niks mis mee
studie != middelbare schoolquote:Op woensdag 19 mei 2010 17:06 schreef Bart het volgende:
[..]
Vandaar dat je ook zo vroeg klaar was met je studie
Oh, die examensquote:
anders zei ik wel tentamensquote:
Ik zal het voor de volgende keer onthoudenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:36 schreef Bart het volgende:
Kan alleen in de stad waar het geloof is ontdekt. Wel doen, lekker rendabel als je daarna missionarissen gaat spammen
Gewoon meer religies ontdekken... Je kunt gewoon 6 holy cities hebben hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:08 schreef Green1 het volgende:
[..]
Ik zal het voor de volgende keer onthoudenToen ik erachter kwam dat mijn holy city pleite was ben ik ermee gekapt.
Handigquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:10 schreef Bart het volgende:
[..]
Gewoon meer religies ontdekken... Je kunt gewoon 6 holy cities hebben hoor.
Echt altijd met de Romeinen. Al sinds ik Civ 1 speel heb ik vrijwel elk potje met de Romeinen gespeeldquote:Op zondag 30 mei 2010 02:43 schreef compier het volgende:
met wie spelen jullie meestal? ik inca of aztec meestal..
Random. Alleen maar random.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:43 schreef compier het volgende:
met wie spelen jullie meestal? ik inca of aztec meestal..
Komt voor mekaar!quote:Op zondag 30 mei 2010 03:56 schreef Tijn het volgende:
Als je Beyond The Sword hebt, kun je ook met de Nederlanders spelen
Erg handig, wel jammer dat hier NL niet bijstaat.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:21 schreef compier het volgende:
http://www.civfanatics.com/civ4/reference/leader_picker.html
Deze dan:quote:Op maandag 31 mei 2010 23:38 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Erg handig, wel jammer dat hier NL niet bijstaat.
Door zo snel mogelijk voor Judaism te gaan. Dat betekent:quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:50 schreef compier het volgende:
hoe doen jullie het wanneer je niet met mysticism start, religie is dan vaak moeilijk te krijgen
Veel leuker is om de Duitsers tot het Jodendom te bekerenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:56 schreef Beerdepo het volgende:
Kheb van Nederland een Moslim land gemaakt. Overal staan Moskeeën
Mocht het mislukken om het Jodendom te pakken te krijgen, klik ik altijd Theocracy aan in de tech planner. Dan heb je als eerste het Christendom, want niemand gaat al die techs specifiek daarvoor ontwikkelen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:50 schreef compier het volgende:
hoe doen jullie het wanneer je niet met mysticism start, religie is dan vaak moeilijk te krijgen
En arabierenquote:Op woensdag 2 juni 2010 13:46 schreef Bart het volgende:
[..]
Veel leuker is om de Duitsers tot het Jodendom te bekeren.
Of je ontwikkelt Writing en zorgt ervoor dat je daarna zsm The Oracle bouwt. Dan krijg je Theocracy gratisquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:48 schreef Tijn het volgende:
Mocht het mislukken om het Jodendom te pakken te krijgen, klik ik altijd Theocracy aan in de tech planner. Dan heb je als eerste het Christendom, want niemand gaat al die techs specifiek daarvoor ontwikkelen.
Zorg dat je agriculture the wheel en bronze working hebt. chop een paar axeman maak een weg naar je tegenstander. En hoppa Holy Cityquote:Op woensdag 2 juni 2010 01:50 schreef compier het volgende:
Ik denk dat je dan beter gewoon code of laws kan kiezen. Krijg je Confucianism is op het pad naar Bureaucracy. Met de prophet die je krijgt van the oracle kan je dan altijd nog theology bulben.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Of je ontwikkelt Writing en zorgt ervoor dat je daarna zsm The Oracle bouwt. Dan krijg je Theocracy gratis
(sowieso moet je met The Oracle altijd de tech kiezen met de meeste sciencepunten...en laat dat in die periode Theocracy zijn)
Een week of 3 geleden was ditzelfde pakket in de aanbieding voor ¤10quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Green1 het volgende:
Absurd dit!..
http://store.steampowered.com/sub/4323/
40 euroIk dacht eerst even dat het Civ5 was
Voor de Mac?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Een week of 3 geleden was ditzelfde pakket in de aanbieding voor ¤10
PC en Mac, ja. Was ook gewoon via Steam. Maar je ziet wel dat dit een pakket is van vier spellen(waaronder twee uitbreidingen van Civ IV), en niet alleen Civ IV?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:10 schreef Green1 het volgende:
[..]
Voor de Mac?
Daar gaat het me om namelijkIk heb hem wel 'via via', op de Mac.
Maar ik heb hem een tijdje geleden voor 15 euro gekocht voor windows. Echt geen haar op me hoofd dat ik dan 40 euro ga betalen voor een mac versie.
Nou, als ik die extra game eruit haal, dan kom ik op 49. Dat is nog meer..quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
PC en Mac, ja. Was ook gewoon via Steam. Maar je ziet wel dat dit een pakket is van vier spellen(waaronder twee uitbreidingen van Civ IV), en niet alleen Civ IV?
Mja, ze zijn natuurlijk slim genoeg om geen pakket aan te bieden zonder het originele spel. Zo verdienen ze meer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef Green1 het volgende:
[..]
Nou, als ik die extra game eruit haal, dan kom ik op 49. Dat is nog meer..
Steam-aanbieding afwachtenquote:Op maandag 14 juni 2010 09:35 schreef Frollo het volgende:
Release date van Civ V is bekend: 21 september in de USA en 24 september elders.
Ik denk zelf dat ik met de aanschaf wacht tot ie onder de 3 tientjes duikt. In september ben ik waarschijnlijk toch nog bezig met de campaign van Starcraft II.
Maar dan ben je weer weet-ik-het-hoeveel aan verzendkosten kwijt..quote:Op maandag 14 juni 2010 10:12 schreef seventhseagulll het volgende:
Bij de Engelse webshops zijn games bij de release al vaak voor minder dan 30 euro te krijgen. Daar haal ik iig mijn exemplaar.
Nou hoeveel dan volgens jou?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:16 schreef Green1 het volgende:
[..]
Maar dan ben je weer weet-ik-het-hoeveel aan verzendkosten kwijt..
quote:
Inca zijn inderdaad kut, zijn ook altijd sterk in mijn games. Montezuma is redelijk te managen als je je power-rating maar hoog genoeg houdt, maar het is wel kut als hij blijft aanvallen met megastacks vol met obsolete units...quote:Op maandag 14 juni 2010 15:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Af en toe slaat dit spel echt helemaal nergens op. Ik ben dan wel bezig op Monarch, maar wanneer de Azteken of Inca's meedoen in het begin, maak je borst dan maar nat.
Laatst zaten de Inca's niet eens direct naast me, maar kwamen ze met een heel leger vanuit een of andere uithoek mij de oorlog verklarenEn zo gaat dat elke keer met een spel met die twee stammen erin. Ben er inmiddels achter dat ik dan maar als beste dezelfde religie kan nemen als deze primitievelingen.
Overdreven veel defense/terrain bonus en een beetje pech?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:49 schreef Ps2K het volgende:
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
Nou het gebeurt iedere keer dat mijn legers worden ingemaakt, dit probleem speelde veel minder een rol in Civ3.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:51 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Overdreven veel defense/terrain bonus en een beetje pech?
Als die boogschutters een stad staan te verdedigen, krijgen ze daar een massive bonus op. Bovendien krijgen ze een bonus voor hoe lang ze al gefortificeerd staan. Die combinatie is behoorlijk sterk en kan er idd voor zorgen dat een tank er niet van kan winnen. Een paar tanks achter elkaar moet trouwens wel lukken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:49 schreef Ps2K het volgende:
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
Hmmm dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik moet zeggen dat die methode erg onrealistisch is... met 10 tanks zou een middeleeuwse stad compleet vernietigd kunnen worden op afstand. Eventuele ambushes en mazzel meegenomen zou ik er maximaal een stuk of twee moeten verliezen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als die boogschutters een stad staan te verdedigen, krijgen ze daar een massive bonus op. Bovendien krijgen ze een bonus voor hoe lang ze al gefortificeerd staan. Die combinatie is behoorlijk sterk en kan er idd voor zorgen dat een tank er niet van kan winnen. Een paar tanks achter elkaar moet trouwens wel lukken.
Maar ik vind tanks eerlijk gezegd sowieso tegenvallen in Civ IV. Ik gebruik liever Infantry, daar heb ik meer succes mee over het algemeen.
Klopt, ik weet alleen niet of het 50% is.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:51 schreef MaxMark het volgende:
En dan heb je ook nog eens extra minder kans om te winnen als je over een rivier aanvalt (50% ofzo?).
Dat is altijd al het probleem geweest van Civilization. In Civ I kon je aan het begin van het spel een Phalanx in een stad zetten en dan was je eigenlijk de rest van het spel er van verzekerd dat die stad niet meer ingenomen kon wordenquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:40 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hmmm dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik moet zeggen dat die methode erg onrealistisch is... met 10 tanks zou een middeleeuwse stad compleet vernietigd kunnen worden op afstand. Eventuele ambushes en mazzel meegenomen zou ik er maximaal een stuk of twee moeten verliezen.
Het is ook helemaal niet zo slecht, het is eigenlijk alleen het plaatje wat niet altijd klopt. Het is gewoon raar om een 16e eeuws kanon te zien winnen van iets veel moderners zoals een SAM Infantry.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met die units-strength-verhoudingen in Civ IV. Sterker nog, ik ben er behoorlijk tevreden over.
Heeft de schrijver van dat "artikel" Civ IV uberhaupt wel eens gespeeld? De helft van de nieuwe features die 'ie noemt zijn helemaal niet nieuw.quote:
quote:Op zondag 20 juni 2010 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft de schrijver van dat "artikel" Civ IV uberhaupt wel eens gespeeld? De helft van de nieuwe features die 'ie noemt zijn helemaal niet nieuw.
Ik snap wat ie bedoelt, maar zo staat het er wel een beetje kromquote:Maar dat is niet het belangrijkste. Elke leider heeft dit keer een eigen speelstijl die gebaseerd is op een aantal eigenschappen.
Civ I nooit gespeeld, maar dat kon in Civ II zelfs alquote:stad kan omgeven worden door een muur, als je de juiste technologie onderzoekt.
idd.quote:
We hebben toch allang hillsquote:Dat komt doordat er nu hoogteverschil in het landschap is, dat voordeel oplevert als er gevochten wordt. Hoger geplaatste eenheden van gelijke kracht zullen winnen van eenheden die zich op een lager gedeelte bevinden. Niet dat er erg veel hoogteverschil is, het lijkt er op dat er maar twee mogelijkheden zijn; het platteland of een heuvel. Toch is het een interessante tactische toevoeging.
quote:Niet dat er erg veel hoogteverschil is, het lijkt er op dat er maar twee mogelijkheden zijn; het platteland of een heuvel. Toch is het een interessante tactische toevoeging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |