abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82237491
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 14:48 schreef Tijn het volgende:
Mocht het mislukken om het Jodendom te pakken te krijgen, klik ik altijd Theocracy aan in de tech planner. Dan heb je als eerste het Christendom, want niemand gaat al die techs specifiek daarvoor ontwikkelen.
Of je ontwikkelt Writing en zorgt ervoor dat je daarna zsm The Oracle bouwt. Dan krijg je Theocracy gratis
(sowieso moet je met The Oracle altijd de tech kiezen met de meeste sciencepunten...en laat dat in die periode Theocracy zijn)
pi_82246614
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 01:50 schreef compier het volgende:
hoe doen jullie het wanneer je niet met mysticism start, religie is dan vaak moeilijk te krijgen
Zorg dat je agriculture the wheel en bronze working hebt. chop een paar axeman maak een weg naar je tegenstander. En hoppa Holy City
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Of je ontwikkelt Writing en zorgt ervoor dat je daarna zsm The Oracle bouwt. Dan krijg je Theocracy gratis
(sowieso moet je met The Oracle altijd de tech kiezen met de meeste sciencepunten...en laat dat in die periode Theocracy zijn)
Ik denk dat je dan beter gewoon code of laws kan kiezen. Krijg je Confucianism is op het pad naar Bureaucracy. Met de prophet die je krijgt van the oracle kan je dan altijd nog theology bulben.
Als je dat op die manier doet kan je nog steeds makkelijk de eerste zijn bij 2 godsdiensten en hoef je niet zoveel in te leveren early game. Ik bedoel masonry en monotheism zijn leuk hoor. Maar in het begin heb je toch veel liever een tech als animal husbandry of pottery dan monotheism.
Naast code of laws vind ik metal casting trouwens ook wel een goede tech om met Oracle te pakken is lekker veel breakers en bronze working en pottery heb je altijd wel nodig.

[ Bericht 52% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 02-06-2010 19:19:00 ]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 21:49:28 #153
239775 BlazingV2
Och gut toch
pi_82346436
Lheb net Civ IV gedownload, tips ?
Handje tussen de benen, als ze op dat moment al nat is en je toelaat zit je goed. Als is ze nat is ze botergeil en wilt ze jouw hard kloppende vleeslolly helemaal vacuum zuigen met haar natte mossel.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 22:08:26 #154
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_82347299
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 21:49 schreef BlazingV2 het volgende:
Lheb net Civ IV gedownload, tips ?
Spelen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_82356517
Speule.
pi_82356626
Kope, kost niks met alle uitbreidingen (Warlords & BTS, is een stuk beter). 10 Euro voor een levenlang frustratie. Of gie versie downloaden natuurlijk.
anonieme razernist
pi_82384772
Prince level! Gewonnen! Voor het eerst! 15 Tegenstanders. Wel veel saves opnieuw geladen. Ik hoop dat ik het nu achter me kan laten tot Civ5.
De eindscore viel tegen, maar vooruit.
anonieme razernist
pi_82541944
Absurd dit!..

http://store.steampowered.com/sub/4323/

40 euro Ik dacht eerst even dat het Civ5 was
pi_82542368
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Green1 het volgende:
Absurd dit!..

http://store.steampowered.com/sub/4323/

40 euro Ik dacht eerst even dat het Civ5 was
Een week of 3 geleden was ditzelfde pakket in de aanbieding voor ¤10
pi_82542578
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:05 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Een week of 3 geleden was ditzelfde pakket in de aanbieding voor ¤10
Voor de Mac?

Daar gaat het me om namelijk Ik heb hem wel 'via via', op de Mac.

Maar ik heb hem een tijdje geleden voor 15 euro gekocht voor windows. Echt geen haar op me hoofd dat ik dan 40 euro ga betalen voor een mac versie.
pi_82542823
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:10 schreef Green1 het volgende:

[..]

Voor de Mac?

Daar gaat het me om namelijk Ik heb hem wel 'via via', op de Mac.

Maar ik heb hem een tijdje geleden voor 15 euro gekocht voor windows. Echt geen haar op me hoofd dat ik dan 40 euro ga betalen voor een mac versie.
PC en Mac, ja. Was ook gewoon via Steam. Maar je ziet wel dat dit een pakket is van vier spellen(waaronder twee uitbreidingen van Civ IV), en niet alleen Civ IV?
pi_82546813
Van de week maar eens een potje gedaan waar ik alleen met conquest kon winnen en voor de lol dit keer maar aangezet dat er geen vassals mogen zijn.

nou, dat heb ik geweten: op het eind had ik 132 steden in mijn bezit. Elke keer beurt duurde ca. 10 minuten (waarvan 2 minuten laadtijd) en echt een gigantische hoeveelheid tanks en vliegtuigen in mijn bezit. Helaas was ik te laat begonnen met aanvallen, waardoor het gecorrigeerde aantal punten op slechts 35000 uitkwam....
pi_82551200
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef MaxMark het volgende:

[..]

PC en Mac, ja. Was ook gewoon via Steam. Maar je ziet wel dat dit een pakket is van vier spellen(waaronder twee uitbreidingen van Civ IV), en niet alleen Civ IV?
Nou, als ik die extra game eruit haal, dan kom ik op 49. Dat is nog meer..
pi_82552089
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef Green1 het volgende:

[..]

Nou, als ik die extra game eruit haal, dan kom ik op 49. Dat is nog meer..
Mja, ze zijn natuurlijk slim genoeg om geen pakket aan te bieden zonder het originele spel. Zo verdienen ze meer.
pi_82600495
Net bijna een time victory gewonnen op Monarch. Ik, de Amerikanen en Mansa Mansa hadden ongeveer evenveel punten, maar ik verloor hem net. Had nog een paar beurten nodig om de leiding te pakken
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 14 juni 2010 @ 09:35:39 #166
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82776017
Release date van Civ V is bekend: 21 september in de USA en 24 september elders.

Ik denk zelf dat ik met de aanschaf wacht tot ie onder de 3 tientjes duikt. In september ben ik waarschijnlijk toch nog bezig met de campaign van Starcraft II.
  maandag 14 juni 2010 @ 10:01:28 #167
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_82776707
quote:
Op maandag 14 juni 2010 09:35 schreef Frollo het volgende:
Release date van Civ V is bekend: 21 september in de USA en 24 september elders.

Ik denk zelf dat ik met de aanschaf wacht tot ie onder de 3 tientjes duikt. In september ben ik waarschijnlijk toch nog bezig met de campaign van Starcraft II.
Steam-aanbieding afwachten .
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_82777006
Bij de Engelse webshops zijn games bij de release al vaak voor minder dan 30 euro te krijgen. Daar haal ik iig mijn exemplaar.
pi_82779110
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:12 schreef seventhseagulll het volgende:
Bij de Engelse webshops zijn games bij de release al vaak voor minder dan 30 euro te krijgen. Daar haal ik iig mijn exemplaar.
Maar dan ben je weer weet-ik-het-hoeveel aan verzendkosten kwijt..
pi_82779409
Valt wel mee, op bijvoorbeeld Game kost APB om te preorderen 25 pond, plus 3 pond verzendkosten, 28 pond is grofweg 33 euro.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:25:07 #171
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_82779489
quote:
Op maandag 14 juni 2010 11:16 schreef Green1 het volgende:

[..]

Maar dan ben je weer weet-ik-het-hoeveel aan verzendkosten kwijt..
Nou hoeveel dan volgens jou?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 juni 2010 @ 11:29:26 #172
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82779663
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:01 schreef Bart het volgende:

[..]

Steam-aanbieding afwachten .


Ik ben sinds circa een jaar sowieso helemaal om met Steam, na mijn eerste koudwatervrees. Voor mij geen doosjes meer.
pi_82780987
Ik denk datg ik eerst een proefversie dowload om vervolgens te wachten tot hij voor 10 euro inclusief alle updates te verkrijgen is .
anonieme razernist
pi_82789693
Af en toe slaat dit spel echt helemaal nergens op. Ik ben dan wel bezig op Monarch, maar wanneer de Azteken of Inca's meedoen in het begin, maak je borst dan maar nat.

Laatst zaten de Inca's niet eens direct naast me, maar kwamen ze met een heel leger vanuit een of andere uithoek mij de oorlog verklaren En zo gaat dat elke keer met een spel met die twee stammen erin. Ben er inmiddels achter dat ik dan maar als beste dezelfde religie kan nemen als deze primitievelingen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_82920652
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Af en toe slaat dit spel echt helemaal nergens op. Ik ben dan wel bezig op Monarch, maar wanneer de Azteken of Inca's meedoen in het begin, maak je borst dan maar nat.

Laatst zaten de Inca's niet eens direct naast me, maar kwamen ze met een heel leger vanuit een of andere uithoek mij de oorlog verklaren En zo gaat dat elke keer met een spel met die twee stammen erin. Ben er inmiddels achter dat ik dan maar als beste dezelfde religie kan nemen als deze primitievelingen.
Inca zijn inderdaad kut, zijn ook altijd sterk in mijn games. Montezuma is redelijk te managen als je je power-rating maar hoog genoeg houdt, maar het is wel kut als hij blijft aanvallen met megastacks vol met obsolete units...
Get it and Bet it
  donderdag 17 juni 2010 @ 10:49:45 #176
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_82920971
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_82921023
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:49 schreef Ps2K het volgende:
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
Overdreven veel defense/terrain bonus en een beetje pech?
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:18:55 #178
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_82922141
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:51 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Overdreven veel defense/terrain bonus en een beetje pech?
Nou het gebeurt iedere keer dat mijn legers worden ingemaakt, dit probleem speelde veel minder een rol in Civ3.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:37:10 #179
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_82922953
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 10:49 schreef Ps2K het volgende:
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
Als die boogschutters een stad staan te verdedigen, krijgen ze daar een massive bonus op. Bovendien krijgen ze een bonus voor hoe lang ze al gefortificeerd staan. Die combinatie is behoorlijk sterk en kan er idd voor zorgen dat een tank er niet van kan winnen. Een paar tanks achter elkaar moet trouwens wel lukken.

Maar ik vind tanks eerlijk gezegd sowieso tegenvallen in Civ IV. Ik gebruik liever Infantry, daar heb ik meer succes mee over het algemeen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:40:58 #180
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_82923169
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als die boogschutters een stad staan te verdedigen, krijgen ze daar een massive bonus op. Bovendien krijgen ze een bonus voor hoe lang ze al gefortificeerd staan. Die combinatie is behoorlijk sterk en kan er idd voor zorgen dat een tank er niet van kan winnen. Een paar tanks achter elkaar moet trouwens wel lukken.

Maar ik vind tanks eerlijk gezegd sowieso tegenvallen in Civ IV. Ik gebruik liever Infantry, daar heb ik meer succes mee over het algemeen.
Hmmm dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik moet zeggen dat die methode erg onrealistisch is... met 10 tanks zou een middeleeuwse stad compleet vernietigd kunnen worden op afstand. Eventuele ambushes en mazzel meegenomen zou ik er maximaal een stuk of twee moeten verliezen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_82923633
En dan heb je ook nog eens extra minder kans om te winnen als je over een rivier aanvalt (50% ofzo?).

Edit: Of beter gezegd, de verdedigende partij krijgt +50%, geloof ik.

[ Bericht 28% gewijzigd door MaxMark op 17-06-2010 11:58:39 ]
  donderdag 17 juni 2010 @ 11:59:58 #182
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82924050
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:51 schreef MaxMark het volgende:
En dan heb je ook nog eens extra minder kans om te winnen als je over een rivier aanvalt (50% ofzo?).
Klopt, ik weet alleen niet of het 50% is.

Jungle en forest geven ook 50% defense, en dit cumuleert met de 25% van een heuvel.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:03:33 #183
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_82924227
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 11:40 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Hmmm dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik moet zeggen dat die methode erg onrealistisch is... met 10 tanks zou een middeleeuwse stad compleet vernietigd kunnen worden op afstand. Eventuele ambushes en mazzel meegenomen zou ik er maximaal een stuk of twee moeten verliezen.
Dat is altijd al het probleem geweest van Civilization. In Civ I kon je aan het begin van het spel een Phalanx in een stad zetten en dan was je eigenlijk de rest van het spel er van verzekerd dat die stad niet meer ingenomen kon worden
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:08:10 #184
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_82924434
Het is al jaren een begrip in de community, het spearman-beats-tank verschijnsel. Civfanatics.com heeft er zelfs een smiley aan gewijd.

Er wordt alleen wel erg veel over gehuild naar mijn mening. De battlemechanismen zijn gewoon helder en als je weet wat je doet, zijn er zat mogelijkheden om je kansen op een goede afloop te maximaliseren. Maar het blijven kansen ja, dus het gaat ook weleens mis.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:18:16 #185
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_82924927
Je moet gewoon niet teveel waarde hechten aan het plaatje die op je unit staat geplakt of het naampje wat eraan gekoppeld is. Het maakt niet uit dat iets een "longbowman" of een "tank" heet. Je moet kijken naar de feiten, dus naar strength en modifiers. Civ 4 rekent de battle odds al voor je uit op het moment dat je gaat aanvallen, dus je weet van te voren waar je aan begint.

En als je maar met genoeg overmacht aanvalt, win je altijd wel hoor.
pi_82945037
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met die units-strength-verhoudingen in Civ IV. Sterker nog, ik ben er behoorlijk tevreden over.
pi_82945712
Aan de ene kant snap ik de kritiek wel. Als je (in het echt)met een groep tanks een stad zou aanvallen die wordt verdedigd door een groepje kruisbogers, ondanks dat je een rivier moet oversteken en de stad op een heuvel ligt, ga je dat nog steeds winnen. Dus ja, dit spel is wat dat betreft niet realistisch.
Maar goed, dit is een spel en alles zit aan formules vast. Als je gewoon even de tijd neemt om dit te begrijpen, hoef je in principe geen gevecht meer te overleven.
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:52:10 #188
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_82946645
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met die units-strength-verhoudingen in Civ IV. Sterker nog, ik ben er behoorlijk tevreden over.
Het is ook helemaal niet zo slecht, het is eigenlijk alleen het plaatje wat niet altijd klopt. Het is gewoon raar om een 16e eeuws kanon te zien winnen van iets veel moderners zoals een SAM Infantry.
pi_82948958
Nice. Tiles kopen? Zou je nu ook tiles kunnen kopen van een ander of anders oorlog? Dat heb ik altijd wel 'nuttig' gevonden.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 11:51:48 #191
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_82971454
Als je toch op Civfanatics zit, raad ik iedereen aan om naar het gedeelte van Civ 4 mods te gaan, en de "Rise of Mankind" mod uit te proberen. Voegt erg veel toe en maakt de game een stuk leuker, zeker als je hem al helemaal grijs hebt gespeeld.
You know, I've learned something today
pi_83032393
quote:
Ik kan niet wachten
  zondag 20 juni 2010 @ 02:08:24 #194
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_83044047
quote:
Heeft de schrijver van dat "artikel" Civ IV uberhaupt wel eens gespeeld? De helft van de nieuwe features die 'ie noemt zijn helemaal niet nieuw.
pi_83046237
quote:
Op zondag 20 juni 2010 02:08 schreef Tijn het volgende:

[..]

Heeft de schrijver van dat "artikel" Civ IV uberhaupt wel eens gespeeld? De helft van de nieuwe features die 'ie noemt zijn helemaal niet nieuw.
quote:
Maar dat is niet het belangrijkste. Elke leider heeft dit keer een eigen speelstijl die gebaseerd is op een aantal eigenschappen.
Ik snap wat ie bedoelt, maar zo staat het er wel een beetje krom
quote:
stad kan omgeven worden door een muur, als je de juiste technologie onderzoekt.
Civ I nooit gespeeld, maar dat kon in Civ II zelfs al

Enfin, het is duidelijk gewoon een opsomming van informatie die al bekend was bij de kenners
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  zondag 20 juni 2010 @ 11:32:47 #196
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_83048252
Een muur om je stad??
Revolutionair
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 20 juni 2010 @ 12:44:18 #197
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_83050282
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:32 schreef MrTorture het volgende:
Een muur om je stad??
Revolutionair
idd.
quote:
Dat komt doordat er nu hoogteverschil in het landschap is, dat voordeel oplevert als er gevochten wordt. Hoger geplaatste eenheden van gelijke kracht zullen winnen van eenheden die zich op een lager gedeelte bevinden. Niet dat er erg veel hoogteverschil is, het lijkt er op dat er maar twee mogelijkheden zijn; het platteland of een heuvel. Toch is het een interessante tactische toevoeging.
We hebben toch allang hills
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_83050680
quote:
Niet dat er erg veel hoogteverschil is, het lijkt er op dat er maar twee mogelijkheden zijn; het platteland of een heuvel. Toch is het een interessante tactische toevoeging.
.

  zondag 20 juni 2010 @ 13:52:33 #199
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_83052880
Het is altijd zo treurig, zo'n "reviewer" die geen gamer is. In het persbericht van Firaxis staat nog meer informatie dan in dit broddelwerkje
pi_83053076
mbt tot het afschaffen van stacks: Zou het niet veel micromanagen worden?

Het voordeel van een stack is/was dat je een hele groep units als één kon besturen, nu moet je elke unit afzonderlijk orders geven.

Hm, terwijl ik dit typ bedenk ik me dat ik volgens mij ooit eens gelezen heb dat het produceren van units nu langer duurt, en dat je dus veel minder units hebt...

Wat ik irritant vind aan CIV4 is het ontbreken van rally points, zoals je die in CIV3 wel had.
Dan verzamelden alle nieuwe units zich automatisch op een punt, en kan je ze veel makkelijker orders geven.

Elke nieuwe unit afzonderlijk orders geven kan soms veel tijd kosten, en is erg vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')