Of je ontwikkelt Writing en zorgt ervoor dat je daarna zsm The Oracle bouwt. Dan krijg je Theocracy gratisquote:Op woensdag 2 juni 2010 14:48 schreef Tijn het volgende:
Mocht het mislukken om het Jodendom te pakken te krijgen, klik ik altijd Theocracy aan in de tech planner. Dan heb je als eerste het Christendom, want niemand gaat al die techs specifiek daarvoor ontwikkelen.
			
			
			
			Zorg dat je agriculture the wheel en bronze working hebt. chop een paar axeman maak een weg naar je tegenstander. En hoppa Holy Cityquote:Op woensdag 2 juni 2010 01:50 schreef compier het volgende:
hoe doen jullie het wanneer je niet met mysticism start, religie is dan vaak moeilijk te krijgen
Ik denk dat je dan beter gewoon code of laws kan kiezen. Krijg je Confucianism is op het pad naar Bureaucracy. Met de prophet die je krijgt van the oracle kan je dan altijd nog theology bulben.quote:Op woensdag 2 juni 2010 15:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Of je ontwikkelt Writing en zorgt ervoor dat je daarna zsm The Oracle bouwt. Dan krijg je Theocracy gratis
(sowieso moet je met The Oracle altijd de tech kiezen met de meeste sciencepunten...en laat dat in die periode Theocracy zijn)
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Een week of 3 geleden was ditzelfde pakket in de aanbieding voor ¤10quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Green1 het volgende:
Absurd dit!..
http://store.steampowered.com/sub/4323/
40 euroIk dacht eerst even dat het Civ5 was
			
			
			
			Voor de Mac?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Een week of 3 geleden was ditzelfde pakket in de aanbieding voor ¤10
			
			
			
			PC en Mac, ja. Was ook gewoon via Steam. Maar je ziet wel dat dit een pakket is van vier spellen(waaronder twee uitbreidingen van Civ IV), en niet alleen Civ IV?quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:10 schreef Green1 het volgende:
[..]
Voor de Mac?
Daar gaat het me om namelijkIk heb hem wel 'via via', op de Mac.
Maar ik heb hem een tijdje geleden voor 15 euro gekocht voor windows. Echt geen haar op me hoofd dat ik dan 40 euro ga betalen voor een mac versie.
			
			
			
			
			
			
			
			Nou, als ik die extra game eruit haal, dan kom ik op 49. Dat is nog meer..quote:Op woensdag 9 juni 2010 12:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
PC en Mac, ja. Was ook gewoon via Steam. Maar je ziet wel dat dit een pakket is van vier spellen(waaronder twee uitbreidingen van Civ IV), en niet alleen Civ IV?
			
			
			
			Mja, ze zijn natuurlijk slim genoeg om geen pakket aan te bieden zonder het originele spel. Zo verdienen ze meer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:46 schreef Green1 het volgende:
[..]
Nou, als ik die extra game eruit haal, dan kom ik op 49. Dat is nog meer..
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Steam-aanbieding afwachtenquote:Op maandag 14 juni 2010 09:35 schreef Frollo het volgende:
Release date van Civ V is bekend: 21 september in de USA en 24 september elders.
Ik denk zelf dat ik met de aanschaf wacht tot ie onder de 3 tientjes duikt. In september ben ik waarschijnlijk toch nog bezig met de campaign van Starcraft II.
			
			
			
			
			
			
			
			Maar dan ben je weer weet-ik-het-hoeveel aan verzendkosten kwijt..quote:Op maandag 14 juni 2010 10:12 schreef seventhseagulll het volgende:
Bij de Engelse webshops zijn games bij de release al vaak voor minder dan 30 euro te krijgen. Daar haal ik iig mijn exemplaar.
			
			
			
			
			
			
			
			Nou hoeveel dan volgens jou?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:16 schreef Green1 het volgende:
[..]
Maar dan ben je weer weet-ik-het-hoeveel aan verzendkosten kwijt..
			
			
			
			quote:
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Inca zijn inderdaad kut, zijn ook altijd sterk in mijn games. Montezuma is redelijk te managen als je je power-rating maar hoog genoeg houdt, maar het is wel kut als hij blijft aanvallen met megastacks vol met obsolete units...quote:Op maandag 14 juni 2010 15:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Af en toe slaat dit spel echt helemaal nergens op. Ik ben dan wel bezig op Monarch, maar wanneer de Azteken of Inca's meedoen in het begin, maak je borst dan maar nat.
Laatst zaten de Inca's niet eens direct naast me, maar kwamen ze met een heel leger vanuit een of andere uithoek mij de oorlog verklarenEn zo gaat dat elke keer met een spel met die twee stammen erin. Ben er inmiddels achter dat ik dan maar als beste dezelfde religie kan nemen als deze primitievelingen.
			
			
			
			
			
			
			
			Overdreven veel defense/terrain bonus en een beetje pech?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:49 schreef Ps2K het volgende:
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
			
			
			
			Nou het gebeurt iedere keer dat mijn legers worden ingemaakt, dit probleem speelde veel minder een rol in Civ3.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:51 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Overdreven veel defense/terrain bonus en een beetje pech?
			
			
			
			Als die boogschutters een stad staan te verdedigen, krijgen ze daar een massive bonus op. Bovendien krijgen ze een bonus voor hoe lang ze al gefortificeerd staan. Die combinatie is behoorlijk sterk en kan er idd voor zorgen dat een tank er niet van kan winnen. Een paar tanks achter elkaar moet trouwens wel lukken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:49 schreef Ps2K het volgende:
Hoe komt het dat boogschutters en axe men een divisie van 10 main battle tanks kunnen reduceren tot een hoop schroot?
			
			
			
			Hmmm dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik moet zeggen dat die methode erg onrealistisch is... met 10 tanks zou een middeleeuwse stad compleet vernietigd kunnen worden op afstand. Eventuele ambushes en mazzel meegenomen zou ik er maximaal een stuk of twee moeten verliezen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als die boogschutters een stad staan te verdedigen, krijgen ze daar een massive bonus op. Bovendien krijgen ze een bonus voor hoe lang ze al gefortificeerd staan. Die combinatie is behoorlijk sterk en kan er idd voor zorgen dat een tank er niet van kan winnen. Een paar tanks achter elkaar moet trouwens wel lukken.
Maar ik vind tanks eerlijk gezegd sowieso tegenvallen in Civ IV. Ik gebruik liever Infantry, daar heb ik meer succes mee over het algemeen.
			
			
			
			
			
			
			
			Klopt, ik weet alleen niet of het 50% is.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:51 schreef MaxMark het volgende:
En dan heb je ook nog eens extra minder kans om te winnen als je over een rivier aanvalt (50% ofzo?).
			
			
			
			Dat is altijd al het probleem geweest van Civilization. In Civ I kon je aan het begin van het spel een Phalanx in een stad zetten en dan was je eigenlijk de rest van het spel er van verzekerd dat die stad niet meer ingenomen kon wordenquote:Op donderdag 17 juni 2010 11:40 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hmmm dat zou inderdaad een verklaring zijn. Ik moet zeggen dat die methode erg onrealistisch is... met 10 tanks zou een middeleeuwse stad compleet vernietigd kunnen worden op afstand. Eventuele ambushes en mazzel meegenomen zou ik er maximaal een stuk of twee moeten verliezen.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Het is ook helemaal niet zo slecht, het is eigenlijk alleen het plaatje wat niet altijd klopt. Het is gewoon raar om een 16e eeuws kanon te zien winnen van iets veel moderners zoals een SAM Infantry.quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met die units-strength-verhoudingen in Civ IV. Sterker nog, ik ben er behoorlijk tevreden over.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Heeft de schrijver van dat "artikel" Civ IV uberhaupt wel eens gespeeld? De helft van de nieuwe features die 'ie noemt zijn helemaal niet nieuw.quote:
			
			
			
			quote:Op zondag 20 juni 2010 02:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft de schrijver van dat "artikel" Civ IV uberhaupt wel eens gespeeld? De helft van de nieuwe features die 'ie noemt zijn helemaal niet nieuw.
Ik snap wat ie bedoelt, maar zo staat het er wel een beetje kromquote:Maar dat is niet het belangrijkste. Elke leider heeft dit keer een eigen speelstijl die gebaseerd is op een aantal eigenschappen.
Civ I nooit gespeeld, maar dat kon in Civ II zelfs alquote:stad kan omgeven worden door een muur, als je de juiste technologie onderzoekt.
			
			
			
			
			
			
			
			idd.quote:
We hebben toch allang hillsquote:Dat komt doordat er nu hoogteverschil in het landschap is, dat voordeel oplevert als er gevochten wordt. Hoger geplaatste eenheden van gelijke kracht zullen winnen van eenheden die zich op een lager gedeelte bevinden. Niet dat er erg veel hoogteverschil is, het lijkt er op dat er maar twee mogelijkheden zijn; het platteland of een heuvel. Toch is het een interessante tactische toevoeging.
			
			
			
			quote:Niet dat er erg veel hoogteverschil is, het lijkt er op dat er maar twee mogelijkheden zijn; het platteland of een heuvel. Toch is het een interessante tactische toevoeging.
			
			
			
			
			
			
			
			| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |