Je hebt gewoon rally points hoor. Stad aanklikken en dan shift rechtermuisknop ergens. Dan lopen alle gebouwde units uit die stad daarheen. Erg handig als je een grote aanval voorbereid.quote:Op zondag 20 juni 2010 13:57 schreef roelofjan het volgende:
Wat ik irritant vind aan CIV4 is het ontbreken van rally points, zoals je die in CIV3 wel had.
Dan verzamelden alle nieuwe units zich automatisch op een punt, en kan je ze veel makkelijker orders geven.
Elke nieuwe unit afzonderlijk orders geven kan soms veel tijd kosten, en is erg vervelend.
Nee hé, meen je dit?quote:Op zondag 20 juni 2010 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hebt gewoon rally points hoor. Stad aanklikken en dan shift rechtermuisknop ergens. Dan lopen alle gebouwde units uit die stad daarheen. Erg handig als je een grote aanval voorbereid.
Hehe, wist ik ook niet!quote:Op zondag 20 juni 2010 14:55 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Nee hé, meen je dit?![]()
Hier irriteer ik mij al jaren aan.
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik ook gaaf vind aan Civ 5 is dat je nu in de tech tree iets aan kan klikken en dan alle voorliggende technologieen automatisch worden onderzocht!
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:21 schreef MrTorture het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de meeste opties niet gebruik
Maar als ik deze toch origineel ga kopen, legt het boekje vast veel uit. Is het toch nog een beetje nieuw
Ik mis de airstrips en ik wil een basis kunnen maken in een land dat niet van mij is. Die airstrip was ooit wel mogelijk, in Civ3 ofzo?
Die optie gebruik ik eigenlijk ook nooitquote:Op maandag 21 juni 2010 01:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.
Ben je nu sarcastisch? In de trend van die review, allerlei dingen opnoemen die niet nieuw zijn, maar wel zo worden gebracht?quote:Op maandag 21 juni 2010 01:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Die optie gebruik ik eigenlijk ook nooit![]()
Laatst bij het opstarten van een spel kreeg ik een goeie tip:
Bij een gevecht kun je de alt-knop indrukken en dan moet je met je muis over de vijandige unit gaan staan. Kun je zien wat je kansen zijn om te winnen
In je Event Log, Ctrl+Tab geloof ik.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:01 schreef NoCigar het volgende:
He, ik heb laatst zo'n speciale opdracht gekregen: bouw zoveel militaire units voor een leuke bonus. Maar nu weet ik niet meer wat ik precies moet bouwen. Kan ik dat ergens vinden?
Het was iets dat ik me ook al tijden afvroegquote:Op maandag 21 juni 2010 12:24 schreef NoCigar het volgende:
Ja! Bedankt! Hij is alleen al voorbij, maar goed.
Nee dat was niet sarcastisch bedoeldquote:Op maandag 21 juni 2010 09:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ben je nu sarcastisch? In de trend van die review, allerlei dingen opnoemen die niet nieuw zijn, maar wel zo worden gebracht?
In dat geval, als je een unit geselecteerd hebt en dan rechtermuisknop vasthoudt over een vijand, zie je dit ook alquote:Op maandag 21 juni 2010 14:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee dat was niet sarcastisch bedoeld
quote:Op maandag 21 juni 2010 01:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.
quote:
Vooral met olie is dit handig, als er een fort opstaat heb je gelijk toegang tot de olie zodra de well beschikbaar is, terwijl je normaal wat workerturns nodig hebt om de well te bouwen (en een fort is moeilijker te vernietigen)quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef Montov het volgende:
Als een resource niet binnen het kruis van je stadsgrenzen ligt (of komt te liggen) moet je altijd een fort bouwen. Dan krijg je de resource ook, heb je defensebonus mocht verdediging nodig zijn en je kan er vliegtuigen in kwijt.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef Montov het volgende:
Als een resource niet binnen het kruis van je stadsgrenzen ligt (of komt te liggen) moet je altijd een fort bouwen. Dan krijg je de resource ook, heb je defensebonus mocht verdediging nodig zijn en je kan er vliegtuigen in kwijt.
Dit mis ik in Civ3, als ik de Earthmap speel, op de plek waar het echte Suezkanaal zou moeten zittenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:16 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
![]()
![]()
En je kan ze ook gebruiken om een kanaal te maken tussen 2 waters om zo een kortere zeeverbinding te krijgen (al Suez- en panama-kanaal)
Moet je daarvoor een uitbreidingspakket van Civ 4 hebben?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:16 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
![]()
![]()
En je kan ze ook gebruiken om een kanaal te maken tussen 2 waters om zo een kortere zeeverbinding te krijgen (al Suez- en panama-kanaal)
Gewoon een fort op die plek bouwen en je hebt een suezkanaal. Het werkt dacht ik alleen maar als er 1 tile land tussen de 2 waters zit. Let op dat ook de AI er doorheen kan als je open borders hebt.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:09 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dit mis ik in Civ3, als ik de Earthmap speel, op de plek waar het echte Suezkanaal zou moeten zitten
Le korting, zhe is back:quote:Op woensdag 9 juni 2010 11:55 schreef Green1 het volgende:
Absurd dit!..
http://store.steampowered.com/sub/4323/
40 euroIk dacht eerst even dat het Civ5 was
heb je rhye's and fall of civilizations wel eens geprobeerd?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:22 schreef ImMaxa het volgende:
Als er maar 1 tile tussen 2 waters zit volstaat een stad ook prima, en in Civ3 bouw je toch al zoveel steden dat eentje op een "slechte" plek weinig uitmaakt.
En ik wil iedereen hier graag naar deze topic verwijzen op Civfanatics. Erg goede mod vind ik. Lees de beschrijving en probeer 'm eens uit.![]()
Gewoon altijd doorspelen, vaak genoeg gehad dat ik onder de druk van rifles zonder zelf buskruit te hebbenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 17:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Heb nu zo goed als gewonnen op Monarch-niveau![]()
Wel een paar keer opnieuw geladen, maar ik merk nu dat je juist daarvan leert. Eerder stopte ik het spel wanneer er iets gebeurde dat niet in mijn planning lag
Ik kan er ook niet tegen als een stadje ook maar een beurt uit mijn handen isquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Gewoon altijd doorspelen, vaak genoeg gehad dat ik onder de druk van rifles zonder zelf buskruit te hebben. Maar uiteindelijk kan je altijd terugkomen met genoeg land.
Meer scouten, en vooral op hogere niveau's supervroeg oorlog durven te voeren voor die ene spotquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:05 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik kan er ook niet tegen als een stadje ook maar een beurt uit mijn handen isMaar het hoort gewoon bij het spel natuurlijk
Meestal ben ik zo'n gierige hollander die wacht tot games goedkoper worden. Of eerst een demo-versie naar binnen kuikt. Maar deze koop ik direct bij zijn relaese.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 16:08 schreef Frollo het volgende:
Hier nog een preview, met heel veel smakelijke plaatjes.
is het gewoon een kloon van de iPhone-versie?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:34 schreef jpjedi het volgende:
Op de ipad is het wat beperkter maar niet minder leuk voor de civ diehards. Ik denk met weemoed aan mijn eerste civ op de amiga.
Denk het, heet revolution. Resolutie is geschikt voor ipad en dat maakt het erg goed speelbaar. Op iphone heb ik hem niet want dat lijt me prullen op dat schermpje.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:34 schreef Morthill het volgende:
[..]
is het gewoon een kloon van de iPhone-versie?
Het werkte godsgeniaal op de iPhonequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Denk het, heet revolution. Resolutie is geschikt voor ipad en dat maakt het erg goed speelbaar. Op iphone heb ik hem niet want dat lijt me prullen op dat schermpje.
Cool! Ga ik die vanavond ook proberenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:39 schreef Morthill het volgende:
[..]
Het werkte godsgeniaal op de iPhone
ik gok dat het gewoon dezelfde game isquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 14:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Cool! Ga ik die vanavond ook proberen
heb hem tijdje gespeeld op Touch, vind het niks eigenlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 00:42 schreef ImMaxa het volgende:
Op de iPhone is vermakelijk, maar toch wat aan de beperkte kant.
quote:At Noble difficulty everything is the same for player and AI. As you move up levels it becomes cheaper for the AI to build units and buildings, they also start with better units (I think at monarch and above they start with an archer instead of a warrier for example). The reverse happens at levels lower than noble.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |