Je hebt gewoon rally points hoor. Stad aanklikken en dan shift rechtermuisknop ergens. Dan lopen alle gebouwde units uit die stad daarheen. Erg handig als je een grote aanval voorbereid.quote:Op zondag 20 juni 2010 13:57 schreef roelofjan het volgende:
Wat ik irritant vind aan CIV4 is het ontbreken van rally points, zoals je die in CIV3 wel had.
Dan verzamelden alle nieuwe units zich automatisch op een punt, en kan je ze veel makkelijker orders geven.
Elke nieuwe unit afzonderlijk orders geven kan soms veel tijd kosten, en is erg vervelend.
Nee hé, meen je dit?quote:Op zondag 20 juni 2010 14:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je hebt gewoon rally points hoor. Stad aanklikken en dan shift rechtermuisknop ergens. Dan lopen alle gebouwde units uit die stad daarheen. Erg handig als je een grote aanval voorbereid.
Hehe, wist ik ook niet!quote:Op zondag 20 juni 2010 14:55 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Nee hé, meen je dit?![]()
Hier irriteer ik mij al jaren aan.
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik ook gaaf vind aan Civ 5 is dat je nu in de tech tree iets aan kan klikken en dan alle voorliggende technologieen automatisch worden onderzocht!
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:21 schreef MrTorture het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de meeste opties niet gebruik
Maar als ik deze toch origineel ga kopen, legt het boekje vast veel uit. Is het toch nog een beetje nieuw
Ik mis de airstrips en ik wil een basis kunnen maken in een land dat niet van mij is. Die airstrip was ooit wel mogelijk, in Civ3 ofzo?
Die optie gebruik ik eigenlijk ook nooitquote:Op maandag 21 juni 2010 01:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.
Ben je nu sarcastisch? In de trend van die review, allerlei dingen opnoemen die niet nieuw zijn, maar wel zo worden gebracht?quote:Op maandag 21 juni 2010 01:35 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Die optie gebruik ik eigenlijk ook nooit![]()
Laatst bij het opstarten van een spel kreeg ik een goeie tip:
Bij een gevecht kun je de alt-knop indrukken en dan moet je met je muis over de vijandige unit gaan staan. Kun je zien wat je kansen zijn om te winnen
In je Event Log, Ctrl+Tab geloof ik.quote:Op maandag 21 juni 2010 12:01 schreef NoCigar het volgende:
He, ik heb laatst zo'n speciale opdracht gekregen: bouw zoveel militaire units voor een leuke bonus. Maar nu weet ik niet meer wat ik precies moet bouwen. Kan ik dat ergens vinden?
Het was iets dat ik me ook al tijden afvroegquote:Op maandag 21 juni 2010 12:24 schreef NoCigar het volgende:
Ja! Bedankt! Hij is alleen al voorbij, maar goed.
Nee dat was niet sarcastisch bedoeldquote:Op maandag 21 juni 2010 09:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ben je nu sarcastisch? In de trend van die review, allerlei dingen opnoemen die niet nieuw zijn, maar wel zo worden gebracht?
In dat geval, als je een unit geselecteerd hebt en dan rechtermuisknop vasthoudt over een vijand, zie je dit ook alquote:Op maandag 21 juni 2010 14:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee dat was niet sarcastisch bedoeld
quote:Op maandag 21 juni 2010 01:02 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je kunt nu forten bouwen, daar kun je ook vliegtuigen in kwijt.
quote:
Vooral met olie is dit handig, als er een fort opstaat heb je gelijk toegang tot de olie zodra de well beschikbaar is, terwijl je normaal wat workerturns nodig hebt om de well te bouwen (en een fort is moeilijker te vernietigen)quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef Montov het volgende:
Als een resource niet binnen het kruis van je stadsgrenzen ligt (of komt te liggen) moet je altijd een fort bouwen. Dan krijg je de resource ook, heb je defensebonus mocht verdediging nodig zijn en je kan er vliegtuigen in kwijt.
Waar heb je dit vandaan?quote:Op maandag 21 juni 2010 18:44 schreef Montov het volgende:
Als een resource niet binnen het kruis van je stadsgrenzen ligt (of komt te liggen) moet je altijd een fort bouwen. Dan krijg je de resource ook, heb je defensebonus mocht verdediging nodig zijn en je kan er vliegtuigen in kwijt.
Dit mis ik in Civ3, als ik de Earthmap speel, op de plek waar het echte Suezkanaal zou moeten zittenquote:Op maandag 21 juni 2010 16:16 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
![]()
![]()
En je kan ze ook gebruiken om een kanaal te maken tussen 2 waters om zo een kortere zeeverbinding te krijgen (al Suez- en panama-kanaal)
Moet je daarvoor een uitbreidingspakket van Civ 4 hebben?quote:Op maandag 21 juni 2010 16:16 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
![]()
![]()
En je kan ze ook gebruiken om een kanaal te maken tussen 2 waters om zo een kortere zeeverbinding te krijgen (al Suez- en panama-kanaal)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |