In Civ 4 kan je toch echt wel behoorlijk city spammen heur. Je moet alleen gestoord genoeg zijn ff op 10/20% te laten lopen.quote:Op zondag 26 september 2010 15:55 schreef ImMaxa het volgende:
Een van de grote verschillen tussen Civ III en IV. Deel 3 is een echte cityspammer, hoe meer steden hoe beter. Op een huge Europa map ben ik ooit tot "New Amsterdam 2" en verder gekomen. (Nadat je stedenlijst is gebruikt komen ze nog een keer langs met "New" ervoor ("New Amsterdam"), dan een 2 erachter ("Amsterdam 2"), etc. Dus erg veel steden gebouwd...![]()
In deel 4 eindig ik meestal met een stuk of 8 steden, soms meer, soms minder. In Civ 5 eindigde ik mijn potje van gisteren met 3 steden. Ook nog 4 puppets, maar 3 eigen steden. Het lijkt wel een trend...
Uiteindelijk gaat het niet om het percentage, maar om de daadwerkelijke science. 40% van heel veel gold kan meer zijn dan 70% van weinig gold.quote:Op zondag 26 september 2010 20:05 schreef ImMaxa het volgende:
Ik wil mijn research wel rond de 80% houden hoor... En als ik snel uitbreid gaat het enorm omlaag. Een stuk of 8 steden, en ze ook allemaal goed verbeteren met workers, en de game loopt goed voor mij. Heb het nooit aangedurfd om met een lagere waarde te spelen, op 70% gaat research me al te langzaam.
Weet dus niet hoe het in Civ5 zit, maar gewoon lekker doorspelen. Je begint klein, af en toe moet je even een pas op de plaats maken. Met het bouwen van Workers en Settlers stopt ook de groei van je stad. Een goede manier om te voorkomen dat je zomaar binnen een korte tijd tig steden en volledig ontwikkeld land hebt. Maar het spel wordt uiteindelijk vanzelf groter en leuker.quote:Op zondag 26 september 2010 11:28 schreef Burrito het volgende:
Iemand een goede beginners guide? Heb het nog nooit gespeeld..
Ik snap er niet veel van. Ik bouw een stad en kies wat dingen en ga op onderzoek uit. Vervolgens moet ik 13 turns wachten tot ik weer wat kan bouwen omdat ik dan pas een worker krijg?
Die filmpjes voegen inderdaad wat toe aan de feel. Vandaag speelde ik voor de lol eens de tutorial over, waarbij je helemaal geen filmpjes en zo hebt. Toen moest ik weer denken aan toen ik het 5 jaar geleden voor het eerst speelde, dat ik net die tutorial had gedaan en zelf een game begon. Toen kwam er ineens de "EARTH"-opening, de filmpjes voor Wonders en religie, de stem van Nimoy, enz. Op dat moment krijg je echt het gevoel van: "Dit is een vet spel!"quote:Op zondag 26 september 2010 11:10 schreef ImMaxa het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens. De leaderheads van Civ III zijn nog steeds mijn favoriet. Puur vanwege het feit dat ze zo leuk met de tijd mee veranderen.
En de filmpjes: Ik vind het gewoon leuk, het hoort erbij. Het voegt wat toe. Zelfde reden dat ik Medieval II Total War erg leuk vond. De vele filmpjes daarin maakten het gewoon af, en een van de (vele) redenen dat Empire zo tegenviel was het ontbreken van filmpjes.
Je moet in CIV niet met grenswaardes spelen, doen wat voor de situatie geschikt is. Als er veel land beschikbaar is en geen directe concurenten ga ik voor land veel land desnoods tot 30/40%. Ooit een keer een oorlog moeten voeren in begin van de game waardoor ik zelfs met 0% nog verlies leedtquote:Op zondag 26 september 2010 20:05 schreef ImMaxa het volgende:
Ik wil mijn research wel rond de 80% houden hoor... En als ik snel uitbreid gaat het enorm omlaag. Een stuk of 8 steden, en ze ook allemaal goed verbeteren met workers, en de game loopt goed voor mij. Heb het nooit aangedurfd om met een lagere waarde te spelen, op 70% gaat research me al te langzaam.
11 april inmiddels en nog steeds geen patch die het spel werkend maaktquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:13 schreef MrTorture het volgende:
Krijg vandaag (als het goed is) Civ5 SE binnen![]()
Mooiste dag van m'n leven
Werkt prima hier. Maar, psst: Civilization V #4: Where our words are backed with Nuclear weaponsquote:Op maandag 11 april 2011 09:04 schreef MrTorture het volgende:
[..]
11 april inmiddels en nog steeds geen patch die het spel werkend maaktWat een wanprestatie van die knakkers zeg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |