abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:42:09 #1
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_79503623
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

Dromer
Werkloos sinds dit jaar, regio Limburg en ik zoek iets in de IT en met name de MS support/beheer kant. (MCSE gecertificeerd, 8 jaar ervaring in diverse supportfuncties met enige beheertaken)

psv-gomes
Sindseen tijdje geen werk. Druk met zoeken naar iets passends. Zoek werk in t toerisme / recreatie ( voorkeur receptie) of een leuke functie met de Franse taal. Tegenwoordig kijk ik ook naar administratieve en callcenter functies ( klantenservice)
Recentste ervaringen;
28 mnd ervaring op campings ( Nederland- Frankrijk -denemarken)
14 mnd receptie ervaring ( Disneyland )
Zoek werk in Noord Brabant / zuid Holland ( rdam, Dordrecht ) en buitenland

GirlGoneBad
Werkeloos sinds einde opleiding, dat was juli 2009.
Ik ben dus een echte starter, en dat ook nog met een beperking, oftewel de kansen zijn nihil momenteel.
Werkzoekende in de financieel/administratieve sector, parttime (<32uur) rondom Eindhoven.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Kekaa
Ik heb CMV (culturele maatschappelijke vorming) gedaan, en sinds half juni op zoek naar een baan in de richting jongerenwerk/kinderwerk, sociaal cultureel werk etc...
Ik zoek vooral in de richting/omgeving van Zwolle, met uitwijkmogelijkheden naar geheel noord nederland, flevoland en gelderland (mits het goed bereikbaar is per OV, want geen auto en geen rijbewijs).

Cydex
Vanaf september 2009 werkzoekende. HBO communicatie & P&O.
Voorkeursfuncties: accountmanagement/ consultant W&S en beleidsmedewerker/ adviseur P&O.
Full-time in het mooie Limburg.
13 Jaar werkervaring in diverse commerciële functies, beleidsfuncties en leidinggevende functies.

Tiez10
Vanaf september 2009 afgestudeerd (Eigentijdse Geschiedenis van de Politieke Cultuur @ Rijksuniversiteit Groningen).
Sindsdien zoekende in drie richtingen: 1. Beleidsmedewerker bij gemeente, provincie of rijk (voornamelijk
traineeships); 2. (Web)redactiewerk; 3. DIV-/archiefwerk. De eerste twee hebben wel mijn voorkeur. Mag door
heel Nederland zijn. Verder ben ik dus een echte starter met alleen stage-ervaring (als journalist bij het
Dagblad van het Noorden) en vrijwilligerswerk (webmaster/-redactie van de site van m'n sportvereniging en
tegenwoordig redacteur -en soms regie- bij de Groninger stadsradio OOG).

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 , 11, 12

De OP vind je hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door RedFever007 op 23-03-2010 20:28:13 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:42:58 #2
142400 RedFever007
pi_79503658
Lapo's uit deel 12
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:35 schreef The_Hives het volgende:
hmmz, heb baan aangeboden gekregen, ver onder mijn niveau en veeeeeeeeeeer onder mijn vorige salaris.

Pluspunt is de groeipotentie en het uitgesproken vertrouwen. Daarnaast heb ik na 3 maanden eindelijk weer een baan en mocht de groei tegenvallen is het gat op mijn cv in ieder geval niet groter wanneer ik een nieuwe baan moet zoeken. Valt over te twisten natuurlijk hoe het staat dat je ver onder je niveau bent gaan werken.

Heb gezegd dat ik morgen met een antwoord kom. Op zich heb ik denk ik al besloten, maar voelt toch een beetje als een afgang als ik hem aanneem
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:37 schreef RedFever007 het volgende:
mjah ik heb ook een paar maand onder mn niveau gewerkt maar ja, je moet toch wat he
Werk was redelijk saai en geen enkele uitdaging, echt 0,0 maar goed, wel wat geld op de rekening
Verder is de OP ook niet helemaal up to date heb ik het idee.
pi_79503831
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:35 schreef The_Hives het volgende:
hmmz, heb baan aangeboden gekregen, ver onder mijn niveau en veeeeeeeeeeer onder mijn vorige salaris.

Pluspunt is de groeipotentie en het uitgesproken vertrouwen. Daarnaast heb ik na 3 maanden eindelijk weer een baan en mocht de groei tegenvallen is het gat op mijn cv in ieder geval niet groter wanneer ik een nieuwe baan moet zoeken. Valt over te twisten natuurlijk hoe het staat dat je ver onder je niveau bent gaan werken.

Heb gezegd dat ik morgen met een antwoord kom. Op zich heb ik denk ik al besloten, maar voelt toch een beetje als een afgang als ik hem aanneem
Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Baan aangeboden gekregen na ruim 3 maanden zoeken. Ver onder mijn niveau en buiten mijn interessesfeer. Omdat ik toch niks had de baan aangenomen en nu nog 6 dagen is het weer afgelopen. Dan heb ik weer een halfjaar verkloot met niks zinnigs Op zich zat er wel wat potentie in het werk en was ik het zelf aan het opbouwen. Twee weken geleden echter moeten horen dat het bedrijf niet goed genoeg ging om me erbij te houden.
Vraag me af wat voor kennis/kunde je moet hebben om ergens leuk aan het werk te komen. Bijkomend probleem is dat de ww-uitkering veel lager is, nu moet er ook spaargeld bij. Niet erg, wel vervelend. Gelukkig een aardige reserve achter de hand, slaapt een stuk rustiger.
pi_79503869
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:57 schreef Dromer het volgende:

[..]

Neem aan dat het verhuizen wordt als de baan doorgaat. Als je nog jong en ongebonden bent gaat dat makkelijker.
Klopt. Ik kan hier in de buurt geen leuke baan vinden op niveau en goed salaris dus dan kijk ik liever wat verder.
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:00:42 #5
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79504474
Ik heb maar besloten me meer te gaan orienteren op vacatures in het westen. Hier in het hoge noorden is het allemaal knudde..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_79504823
Ik krijg ook steeds alleen maar van die jammer, maar helaas mailtjes via werk.nl

En 1x een reactie gekregen van een recruitmentbureau, maar dan hoefde ik alleen te reageren als ik met een bepaald programma had gewerkt. Dat had ik niet, maar toch enthousiaste mail gestuurd en he-le-maal niks meer van vernomen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:10:10 #7
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79504872
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:46 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Baan aangeboden gekregen na ruim 3 maanden zoeken. Ver onder mijn niveau en buiten mijn interessesfeer. Omdat ik toch niks had de baan aangenomen en nu nog 6 dagen is het weer afgelopen. Dan heb ik weer een halfjaar verkloot met niks zinnigs Op zich zat er wel wat potentie in het werk en was ik het zelf aan het opbouwen. Twee weken geleden echter moeten horen dat het bedrijf niet goed genoeg ging om me erbij te houden.
Vraag me af wat voor kennis/kunde je moet hebben om ergens leuk aan het werk te komen. Bijkomend probleem is dat de ww-uitkering veel lager is, nu moet er ook spaargeld bij. Niet erg, wel vervelend. Gelukkig een aardige reserve achter de hand, slaapt een stuk rustiger.
ja, blijft lastig. Krijg nu nog wel een uitkering op basis vorige salaris. Dus als ik de baan aanneem ga ik er netto wel 250 euro op vooruit (endus geen gat meer). En het bedrijf is groot genoeg om te zeggen dat ik niet de angst heb dat het over een tijdje niet goed gaat met het bedrijf.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79505470
Gooi mij maar uit de lijst hoor.

Contract is getekend, volgende week beginnen!
pi_79505614
TVP... Zonet gemaild naar een vrijwilligeriets wat activiteiten organiseert voor jongeren.
Ben benieuwd of ze me kunnen gebruiken. En ik hoop dat ik op die manier wat ervaring op kan doen, en in ieder geval uitgenodigd wordt voor gesprekken.
pi_79505664
Ik ben momenteel tijdelijk aan het werk in het onderwijs, maar zoek wat per juni/juli/aug...........

Afgestudeerd WO bedrijfskunde - organisatie en advies
pi_79506050
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:10 schreef The_Hives het volgende:

[..]

ja, blijft lastig. En het bedrijf is groot genoeg om te zeggen dat ik niet de angst heb dat het over een tijdje niet goed gaat met het bedrijf.
Ik ging er ook op vooruit vanuit de oude ww naar salaris, maar het bedrijf heeft maar 7 man in dienst (inlc mezelf en directeur). Dan is er wat minder reserve.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:59:05 #12
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_79507170
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Gefeliciteerd.

Nu maar hopen dat we je niet meer zien hier
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_79507331
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Gefeliciflapstaart
pi_79513094
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:00 schreef Ladylicious het volgende:
Ik heb maar besloten me meer te gaan orienteren op vacatures in het westen. Hier in het hoge noorden is het allemaal knudde..
Het is hier idd veel te mager. Wel morgen ff de carrierebeurs in Groningen bezoeken. Ik zie niet echt directe mogelijkheden, maar wie weet. En het is maar 5 minuutjes fietsen, dus ik ben gek als ik niet ga
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:11:21 #15
92117 Cydex
pi_79513909
Ik zie de laatste twee, drie weken meer vacatures die in mijn straatje passen. Daar word ik een beetje vrolijk van. Nog vrolijker zal ik worden als ik voor een gesprek word uitgenodigd. Als ik dan ook nog eens word aangenomen... goh, hoe vrolijk zal ik dan zijn

Maar goed, de eerste brieven zijn de deur uit. Nu wachten op positief bericht
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:14:11 #16
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79514031
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:53 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Het is hier idd veel te mager. Wel morgen ff de carrierebeurs in Groningen bezoeken. Ik zie niet echt directe mogelijkheden, maar wie weet. En het is maar 5 minuutjes fietsen, dus ik ben gek als ik niet ga
Haha ik ga ook even die kant op inderdaad Hoewel ik niet echt het idee heb dat het bijzonder veel voorstelt, maar niet geschoten is altijd mis enzo..
pi_79520487
Ik kan me hier ook melden.. per april stop ik vrijwillig!!!
Werk is een beetje saai geworden.. dus het wordt tijd voor een nieuwe uitdaging!
pi_79521355
Hoi allemaal

Ik kan me hier ook ( niet geheel vijwillig) aansluiten vanaf juni... Heb 2 jaar ervaring als projectassistent, daarvoor administratief/secretarieel werk gedaan. Ik zoek werk in Brabant en zit nu op de bank,en heb dus nog wel even de tijd om iets te zoeken
pi_79524772
Helaas ook nog steeds zoekende. Moet nog even de uitkomst van een gesprek afwachten van afgelopen maandag. Maar ik weet niet of het wat wordt, want hij zou mij gisteren bellen maar dat is niet gebeurd. Dus ik vanochtend zelf even gebeld en toen liet hij weten gisteren nog een gesprek te hebben gehad en nog even moet nadenken. Ik hoor het dan morgen of overmorgen.. Zal wel niets worden dan.. .
pi_79524926
Gister eerste sollicitatie gesprek gehad, morgen willen ze mij gelijk al voor een tweede! .. Dus dat wordt weer een dagje treinen maar ze waren dus wel heel enthousiast. (+ ik had laten vallen dat ik volgende week nog een sollicitatie had dus ik denk dat ze er daarom wel wat druk achter willen zetten) Ben benieuwd!
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_79526442
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:33 schreef funest het volgende:
Gister eerste sollicitatie gesprek gehad, morgen willen ze mij gelijk al voor een tweede! .. Dus dat wordt weer een dagje treinen maar ze waren dus wel heel enthousiast. (+ ik had laten vallen dat ik volgende week nog een sollicitatie had dus ik denk dat ze er daarom wel wat druk achter willen zetten) Ben benieuwd!
Nice, wat voor baan gaat het om? Succes iig!
pi_79526572
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:14 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Haha ik ga ook even die kant op inderdaad Hoewel ik niet echt het idee heb dat het bijzonder veel voorstelt, maar niet geschoten is altijd mis enzo..
Nou, ik heb er toch wel 20 minuten rondgelopen. Bij de stand van NDC Mediagroep ff een klein babbeltje gemaakt en kwam nog een bekend gezicht tegen waarmee ik nog ff de laatste sollicitatie-ervaringen heb uitgewisseld. Toen was ik er wel weer klaar mee

Nu maar ff van het mooie weer genieten
pi_79526961
LOL, ik belde net naar een uitzendbureau om een aankomende sollicitatie te cancellen ivm met mijn nieuwe baan, maar het leek wel alsof ze pissig waren op me. De kerel aan de andere kant probeerde me zelfs over te halen om toch maar alsnog te gaan, want je kan je nog bedenken... Eh, ik heb je net toch uitgelegd dat ik gisteren het contract heb getekend en genoeg bedenktijd heb gehad? Hij loopt zeker zijn bonus mis nu.
pi_79527102
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
LOL, ik belde net naar een uitzendbureau om een aankomende sollicitatie te cancellen ivm met mijn nieuwe baan, maar het leek wel alsof ze pissig waren op me. De kerel aan de andere kant probeerde me zelfs over te halen om toch maar alsnog te gaan, want je kan je nog bedenken... Eh, ik heb je net toch uitgelegd dat ik gisteren het contract heb getekend en genoeg bedenktijd heb gehad? Hij loopt zeker zijn bonus mis nu.
Haha, krijgen ze eindelijk eens een koekje van eigen deeg.
pi_79527556
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken. Ik wil graag de sales/buitendienst in, maar heb daar geen ervaring in, dus dan is het heel lastig. Wel heb ik twee jaar internationale werkervaring als accountmanager binnendienst, maar ik ben het kantoor een beetje beu.
Ik heb al een paar keer gesolliciteerd maar vaak krijg je geen reactie, of ze willen dat ik z.s.m. langskom voor een gesprek, maar dat gaat nogal moeilijk vanuit Praag. Ik blijf het gewoon proberen. Een kantoorbaan in de regio Nijmegen zou ook prima zijn. Misschien heb ik meer geluk als ik begin juni definitief terugkom naar Nederland. Dat is toch makkelijker met het plannen van gesprekken enzo.

Mijn vriendin is drie weken geleden afgestudeerd, had gisteren d'r eerste sollicitatiegesprek en is gelijk aangenomen. En dat ook nog eens in haar studierichting. Ik ben erg blij voor d'r, maar ik voel me daardoor ook wel weer een beetje lullig.
^ To je nesmysl ^
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:09:26 #26
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79528015
Pfoe... ik krijg een tweede gesprek. Heel mooi aangezien het een erg interessante functie betreft. (precies in mijn straatje)
Wel een lange reistijd (>1,5 uur enkele reis) maar dat was ik toch al gewend.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_79530277
tvptje... ik heb nog niks gehoord op mijn sollicitaties
pi_79531302
Nou, ik heb de hoop opgegeven. Ik ben maandag dus op gesprek geweest bij een hotel. De keten is nog niet heel bekend en de vacature stond alleen op hun eigen website. Ik was dan ook meteen uitgenodigd voor gesprek.. Hij zou me dus gisteren bellen, maar dat was niet gebeurd. Ik dus vanochtend gebeld en hij zei dat hij gisteren een gesprek had en nog even moet nadenken. Ik hoor het dan morgen of overmorgen. Zoals ik dus al eerder postte hierboven.

Een goede vriend van mij werkt binnen dezelfde keten en hij informeerde me zojuist dat er 200 reacties zijn binnen gekomen. Nu blijkt dus dat de vacature sinds maandag ook op een landelijke website staat.. Aangezien mijn ervaring in deze functie niet tot nauwelijks aanwezig is, ben ik bang dat dit weer een keiharde afwijzing wordt.. Helaas. .
pi_79532223
200 nadat jij op gesprek bent geweest?
Of waren er al 200 reacties voor jou gesprek? In het laatste geval maak je dan misschien wel kans, omdat je in ieder geval uitgenodigd bent en een gesprek hebt gehad.

Zelf zometeen naar het UWV.
pi_79532437
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:01 schreef Kekaa het volgende:
200 nadat jij op gesprek bent geweest?
Of waren er al 200 reacties voor jou gesprek? In het laatste geval maak je dan misschien wel kans, omdat je in ieder geval uitgenodigd bent en een gesprek hebt gehad.

Zelf zometeen naar het UWV.
Ik zoek het net even op en hij blijkt er al sinds 10 maart op te staan. Dus blijkbaar zijn er al reacties voor mij geweest.. Maar toch, 200 reacties en nu die uitstelling van het besluit geeft mij weinig hoop.
pi_79535979
Jeej, weer een afwijzing. Dit keer met de mededeling dat ze me wel in het systeem willen houden voor als de mensen die in de eerste ronde uitgenodigd zijn, volslagen idioten zijn.

En zojuist gebeld naar een bedrijf om te bevestigen dat mijn sollicitatie is binnengekomen (via mail). Krijg ik te horen dat ze zojuist de bevestigingen per brief de deur uit hebben gedaan en dat ik daar maar op moet wachten om te zien of ze hem hebben ontvangen.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_79537065
ik ben geen werkzoekend meer hoor zoals het staat in de openingspost, bij de vorige topic ook al aangegeven
maar blijf wel meelezen en af en toe schrijven
pi_79537490
En weer terug van het UWV.
Ik vind mn werkcoach hartstikke aardig... echt waar. Maar ik heb er niet zo heel veel aan.
Wat vacatures meegekregen, en gepraat over mn sollicitatie van morgen. En of ik daar, daar en daar al keek... en hoe ik dan zocht... En dat ik misschien eens op schuldhulpverlening moest zoeken (want daar komen steeds meer mensen terecht... en zoeken ze dus misschien ook wel mensen).

Daarna naar het wet WIJ gedeelte gelopen. Kunnen niks doen. Ik kom niet in aanmerking voor een beetje extra inkomen (wist ik al)... en de wet is eigenlijk bedoeld voor mensen zonder diploma (wist ik ook al)... en als ze dus wat voor me zouden kunnen doen zouden het baantjes onder mn niveau worden (ja... die kan ik zelf ook wel vinden). Ze waren er niet voor om een passende baan voor bij mn opleiding te zoeken.
Met haar ook nog vacatures gezocht en wat meegekregen... En dat ik maar op zoek moest naar W&Sbureaus... die sloten dan wel niet geheel aan bij mn opleiding (meer richting zorg e.d.), maar dat kon ik nog proberen.

Wel een berichtje op mn voicemail dat een bedrijf me wil uitnodigen voor volgende week waar ik een brief naar gestuurd had
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:04:34 #34
45722 Dromer
pi_79539210
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:01 schreef psv-gomes het volgende:
ik ben geen werkzoekend meer hoor zoals het staat in de openingspost, bij de vorige topic ook al aangegeven
maar blijf wel meelezen en af en toe schrijven
Je kunt jezelf even uit de OP gooien in de wiki.
(zie de link in deze OP)
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:36 schreef catzencut het volgende:
Jeej, weer een afwijzing. Dit keer met de mededeling dat ze me wel in het systeem willen houden voor als de mensen die in de eerste ronde uitgenodigd zijn, volslagen idioten zijn.
Daar had ik er gisteren één van. (afwijzing, geen idioot)
pi_79539880
quote:
Beste Mint,

Naar aanleiding van je sollicitatie laten wij je weten dat wij je niet zullen uitnodigen voor een kennismakingsgesprek. De vacature welke wij vacant hebben heeft als standplaats Eindhoven. Gezien het feit dat jij een Veenendaal woont lijkt ons dit niet passend.

Met vriendelijke groet,

Truus

---------------------------------------------------------------------

Beste Truus,

De vacature waar ik op heb gereageerd heeft volgens de website de standplaats Utrecht.

[link naar betreffende vacature]

Als de vacature al vervuld is (er staat immers geen plaatsingsdatum bij) zou ik [bedrijf] aan willen raden om de vacatures op de website wat vaker te verversen. Daarnaast geeft [bedrijf] aan dat een sollicitant binnen twee weken te horen krijgt of hij/zij zal worden uitgenodigd voor een gesprek; er is nu een maand verstreken.

In ieder geval bedankt voor de informatie.

Met vriendelijke groet,

Mint Clansell
Beetje brutaal misschien, maar als ze niet eens weten waarop ik heb gesolliciteerd..?
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:13 schreef Kekaa het volgende:
En weer terug van het UWV.
Ik vind mn werkcoach hartstikke aardig... echt waar. Maar ik heb er niet zo heel veel aan.
Wat vacatures meegekregen, en gepraat over mn sollicitatie van morgen. En of ik daar, daar en daar al keek... en hoe ik dan zocht... En dat ik misschien eens op schuldhulpverlening moest zoeken (want daar komen steeds meer mensen terecht... en zoeken ze dus misschien ook wel mensen).
Ik heb mijn werkcoach 1x gezien, toen ik me ging inschrijven bij het WERKbedrijf. Verder nooit meer wat van gehoord.
pi_79540417
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:28 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Beetje brutaal misschien, maar als ze niet eens weten waarop ik heb gesolliciteerd..?
[..]

Ik heb mijn werkcoach 1x gezien, toen ik me ging inschrijven bij het WERKbedrijf. Verder nooit meer wat van gehoord.
Zo kreeg ik er laatst ook een terug; Hartelijk dank voor uw sollicitatie als administratief medewerker bij ons bedrijf. Helaas...

Ik weet niet of ze m'n sollicitatie hebben doorgelezen, maar de woorden administratief en medewerker staan echt nergens.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_79549033
Hm, laat ik me hier ook eens melden. Afgelopen zomer afgestudeerd als industrieel productontwerper (hbo) en sindsdien vrij veel rondgesolliciteerd. Hoewel ik zo hier en daar wel een gesprek te pakken had bleken er altijd betere kandidaten te zijn en vaak veel ook. Schijnt sowieso niet echt een feest te zijn in deze branche momenteel. Daarbij ben ik in 3 maanden tijd ook 2x verhuisd, zoiets werkt ook al niet mee.

Nu woon ik in Eindhoven en heb sinds een week werk in een magazijn. Aanvankelijk zou ik de administratie gaan doen, maar dat bleek mij toch geen 40 uur bezig te kunnen houden, waardoor ik nu routinematige administratieve werkzaamheden doe (inboeken, uitpakken, etc.). Op zich heb ik het prima naar mijn zin daar, maar ergens ben ik toch bang de boot te missen als ik niet snel weer in mijn eigen richting aan de slag ga.

Overigens heb ik niet gestudeerd in Eindhoven, de opleiding die ik deed is een stuk technischer en weinig kunstzinnig. Toch loop ik hier vaak tegenaan en nu de markt zo krap is pakken ze liever een werktuigbouwer.

Ik ben nog jonger dan 27, maar tot dusver heeft het UWV weinig voor me kunnen betekenen. Ze verwachten dat ik zelf maar wat vind en geven me de regeltjes door waar ik aan moet voldoen om een uitkering te krijgen. Hier heb ik echter geen recht op en is mijn doel ook niet, ik wil gewoon weer ontwerpen.
pi_79552597
tvp maar weer
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:08:51 #39
142400 RedFever007
pi_79558083
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:54 schreef Juma het volgende:
Hm, laat ik me hier ook eens melden. Afgelopen zomer afgestudeerd als industrieel productontwerper (hbo) en sindsdien vrij veel rondgesolliciteerd. Hoewel ik zo hier en daar wel een gesprek te pakken had bleken er altijd betere kandidaten te zijn en vaak veel ook. Schijnt sowieso niet echt een feest te zijn in deze branche momenteel. Daarbij ben ik in 3 maanden tijd ook 2x verhuisd, zoiets werkt ook al niet mee.

Nu woon ik in Eindhoven en heb sinds een week werk in een magazijn. Aanvankelijk zou ik de administratie gaan doen, maar dat bleek mij toch geen 40 uur bezig te kunnen houden, waardoor ik nu routinematige administratieve werkzaamheden doe (inboeken, uitpakken, etc.). Op zich heb ik het prima naar mijn zin daar, maar ergens ben ik toch bang de boot te missen als ik niet snel weer in mijn eigen richting aan de slag ga.

Overigens heb ik niet gestudeerd in Eindhoven, de opleiding die ik deed is een stuk technischer en weinig kunstzinnig. Toch loop ik hier vaak tegenaan en nu de markt zo krap is pakken ze liever een werktuigbouwer.

Ik ben nog jonger dan 27, maar tot dusver heeft het UWV weinig voor me kunnen betekenen. Ze verwachten dat ik zelf maar wat vind en geven me de regeltjes door waar ik aan moet voldoen om een uitkering te krijgen. Hier heb ik echter geen recht op en is mijn doel ook niet, ik wil gewoon weer ontwerpen.
Klinkt een beetje hetzelfde als bij mij.
Die bangigheid voel ik ook wel een beetje.
Straks ik het juni en is er een nieuwe lading afgestudeerden... en dan?
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:44:41 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79558180
Monsterboard is sinds een 1,5 jaar trouwens ook een kutsite geworden qua gebruiksvriendelijkheid.. Vroeger had je nog een invulformuliertje waar je netjes alles in kwijt kon, maar tegenwoordig selecteer ik mijn woonplaats (Uden) en dan krijg ik vacatures uit utrecht en bergen op zoom aangereikt, veel te ver dus
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79558469
Kreeg vanochtend een sms van mijn nieuwe manager dat hij het leuk vindt dat ik zijn team kom versterken en dat hij er alle vertrouwen in heeft in een goeie samenwerking.

Grappig, is de eerste keer dat een manager me persoonlijk sms't dat hij er zin in heeft.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:25:14 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79561094
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79565111
ik zie ze niet...de smileys..
pi_79565163
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:12 schreef marcosta het volgende:
Smileys als opsommingstekens. .
pi_79565197
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:12 schreef marcosta het volgende:
Bij Functie-eisen en Omschrijving zie je toch de tekens die samen een lachsmiley maken?
pi_79568330
Tis dat je het nu zegt inderdaad...
Bijzondere manier van opsommen
Vraag me af of dat expres is gedaan..
Ik was dus op zoek naar geelgekleurde monstertjes
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:17:36 #48
45722 Dromer
pi_79569817
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:41 schreef marcosta het volgende:
Ik was dus op zoek naar geelgekleurde monstertjes
Dat zijn emoticons.
pi_79571308
DUH.
Dat weet ik wel hoor.
back OT
pi_79572259
Ik moest ook ff goed kijken hoor, want ik verwachtte ook gele koppen. Dat zijn immers ook gewoon smilies, nog stammend uit het pre-computer tijdperk
pi_79572473
Overigens vandaag ff geen sollisores voor mij. Even goed van het weer genoten: motor uitgelaten en nu ff chillen op m'n balkon. Biertje erbij... Soms moet je ook gewoon de voordelen van werkloos zijn meepakken hoor
pi_79572574
Vanochtend een sms van mijn nieuwe manager en ik ben net uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek met de directrice morgenmiddag! Volgens mij zijn ze blij met me.

Ik zit overigens ook nog steeds in mijn slaaptenue, Tiez10.
pi_79577885
Kinderopvang BSO is em niet geworden.
Vanmiddag gesprek gehad (1 van de 15) en zonet gebeld. Ze hadden niet meteen zoiets van nee... maar als er betere kwamen gingen ze die uitnodigen. En dat is gebeurd.

Dinsdag weer een gesprek voor iets totaaaaaaaaaaal anders. Soort van werving en selectie bij een soort van zorguitzendbureau achtig ietsigs...
pi_79611710
Zojuist een afwijzing binnen van de gemeente Utrecht. Ik had gesolliciteerd op twee traineeships en dacht op beide te zijn afgewezen. Herlezen is dan toch wel handig, want het is slechts één van de twee. De andere had ook mijn voorkeur, dus daar kan ik nog even op blijven hopen
pi_79613816
Zo, net een gesprekje gehad met de directrice. Ging allemaal lekker en ze kijken uit naar een vruchtbare samenwerking. Kan nu wel opgelucht adem halen dat ik officieel een nieuwe baan heb.

Meestal moet je niet te vroeg juichen: heb nl. wel eens gehad dat ik ergens was aangenomen, het contract zou worden opgestuurd waarna ik een dag later een telefoontje kreeg dat het niet doorging omdat er fouten waren gemaakt bij HRM en de directeur van niks wist en de sollicitaties niet had goedgekeurd... Heel leuk wanneer je net al je resterende sollicitaties hebt afgebeld en flink je geld hebt uitgegeven om het te vieren... Sukkels.
pi_79617210
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, net een gesprekje gehad met de directrice. Ging allemaal lekker en ze kijken uit naar een vruchtbare samenwerking. Kan nu wel opgelucht adem halen dat ik officieel een nieuwe baan heb.

Meestal moet je niet te vroeg juichen: heb nl. wel eens gehad dat ik ergens was aangenomen, het contract zou worden opgestuurd waarna ik een dag later een telefoontje kreeg dat het niet doorging omdat er fouten waren gemaakt bij HRM en de directeur van niks wist en de sollicitaties niet had goedgekeurd... Heel leuk wanneer je net al je resterende sollicitaties hebt afgebeld en flink je geld hebt uitgegeven om het te vieren... Sukkels.
Daarom nooit juichen voordat je een getekend contract hebt, of eigenlijk zelfs niet voordat je proeftijd voorbij is. In die periode kan men nl ook zo van je af mocht er plotseling bezuinigd worden. Ze verzinnen dan wel een reden, want officieel mag dat niet.
pi_79631842
Ik ben zelf niet meer zo actief op zoek, aangezien het toch wel lastig wordt de vele teleurstellingen te dragen en ik dankzij parttime werk nog wel inkomen heb en het me dus kan permitteren. Niet-ideale diploma, economische crisis, overkwalificatie, geen werkervaring, ik ken het riddeltje nu wel. Toch komt er heel soms nog wel iets op me af en daar reageer ik nog wel op. Maandag op gesprek voor een intake bij een uitzendbureau waar ik nog niet ingeschreven sta. Ze hadden een vacature voor me. Ik ben benieuwd. Misschien ook maar eens aankaarten dat ik ook open sta voor dingen die niet zo in m'n straatje liggen aangezien het om een zeer breed geörienteerd uitzendbureau gaat.
pi_79637809
Mint_Clansell dit gaat gewoon door! Het klinkt erg positief!

Hier eindelijk weer wat beweging in het sollicitatiegebeuren Twee passende vacatures gevonden en een telefoontje van een recruiter gehad omdat een bedrijf op mijn cv gereageerd had! We hebben er weer zin in!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:16:03 #59
92117 Cydex
pi_79643273
Dinsdag een gesprek. Eindelijk. Het valt me wel op dat ik door bedrijven wordt afgewezen, maar via een UZB e.d. wel op gesprek mag gaan. Nu voor de derde keer op gesprek door tussenkomst van intermediair.
pi_79658126
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:56 schreef kevertje53 het volgende:

[..]

Daarom nooit juichen voordat je een getekend contract hebt, of eigenlijk zelfs niet voordat je proeftijd voorbij is. In die periode kan men nl ook zo van je af mocht er plotseling bezuinigd worden. Ze verzinnen dan wel een reden, want officieel mag dat niet.
Helemaal mee eens, pas na verlenging van jaarcontract is gejuich van pas.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_79708515
Vandaag m'n eerste werkdag gehad.
'Gelukkig' is deze baan maar voor 12uur p/w, want als ik dit 40uur moest doen zou ik hersendood raken, want het is echt werk waar ik niet echt bij na hoef te denken.
Er werden al flinke beloftes gedaan: eigen laptop van de zaak met internetverbinding, zodat ik eventueel thuis kan werken, een jaarcontact (ik werk nu volgens een proefplaatsing van het UWV met behoud van uitkering) en dat ik over 3 maanden de complete financiele administratie ga doen...

Maar goed, het is net wat jullie zeggen, ik juich pas na 31 juni, als mijn proefplaatsing erop zit en ik mijn contact getekend heb.
pi_79708573
Nou, ik zou bij het tekenen van een jaarcontract al juichen hoor! Hoewel... Liever erna pas, als ik weer buiten sta. Als je juichend tekent, trekt een werkgever natuurlijk zo dat contract onder je pen vandaan, omdat je overkomt als een halve zool!

(en ja ik weet ook wel dat je die dingen vaak thuisgestuurd krijgt etc, maar das niet grappig )
  maandag 29 maart 2010 @ 15:31:41 #63
142400 RedFever007
  maandag 29 maart 2010 @ 16:08:45 #64
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_79710199
* Blind_Guardian meldt zich als nieuwe werkzoeker

Details post ik later deze week, voorlopig volstaat het dat ik per 1 mei volledig aan de topictitel voldoe.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_79711730
De nieuwe site van werk.nl aan het ontdekken.
Ik stoor me aan het feit dat je zelf (nog steeds ) geen functie kan neerzetten bij werkervaringen als het niet in hun rijtje staat, grrrrrrrrrrrr. Ben nu aan het zoeken of ik ze ergens kan mailen ofzo.
pi_79712014
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:31 schreef RedFever007 het volgende:
ik juich pas als ik met pensioen mag
Om dan te ontdekken dat je al die leuke dingen die je nu in je vrije tijd kan doen met je 67 jarige lijf niet meer kan
pi_79712744
Vanochtend kom ik aan bij een bedrijf voor sollcitatie. Als ik de naam noem van de persoon waar ik het gesprek mee heb wordt ik raar aangekeken met de mededeling dat die in Engeland zit. Er was al iemand aangenomen, had het uitzend bureau even vergeten door te bellen. Echt wat een prutsers..
  maandag 29 maart 2010 @ 17:07:45 #68
142400 RedFever007
pi_79712782
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:06 schreef Bombshell het volgende:
Vanochtend kom ik aan bij een bedrijf voor sollcitatie. Als ik de naam noem van de persoon waar ik het gesprek mee heb wordt ik raar aangekeken met de mededeling dat die in Engeland zit. Er was al iemand aangenomen, had het uitzend bureau even vergeten door te bellen. Echt wat een prutsers..
jezus dat is wel heel erg slecht zeg
Heb je dat UZB al gebeld?
  maandag 29 maart 2010 @ 17:08:30 #69
142400 RedFever007
pi_79712811
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:49 schreef kevertje53 het volgende:

[..]

Om dan te ontdekken dat je al die leuke dingen die je nu in je vrije tijd kan doen met je 67 jarige lijf niet meer kan
ohja, kut

Dus eigenlijk moet je blij zijn dat je werkloos bent
pi_79712928
Ja had gebeld maar werd beetje laconiek over gedaan kon nog net sorry vanaf..
Krijg wel mn treinkaartje terug pff
pi_79713241
Klacht ingediend...
Ben benieuwd naar de reactie.

Dat is wel klote Bombshell!
Leuk dat treinkaartje terug.. maar de geinvesteerde tijd dan?
pi_79713864
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:08 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

ohja, kut

Dus eigenlijk moet je blij zijn dat je werkloos bent

ehm.... volgens mij reageerde ik op iemand die pas aangaf te juichen bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Maar als je graag depri smilies strooit moet je dat niet nalaten

edit; die iemand was jezelf. mensen met zo'n instelling zou ik ook niet hoeven
  maandag 29 maart 2010 @ 19:44:34 #73
142400 RedFever007
pi_79718765
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:35 schreef kevertje53 het volgende:

[..]

ehm.... volgens mij reageerde ik op iemand die pas aangaf te juichen bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Maar als je graag depri smilies strooit moet je dat niet nalaten

edit; die iemand was jezelf. mensen met zo'n instelling zou ik ook niet hoeven
pi_79723586
quote:
Dat heb ik ook wel eens gehad. Alleen toen zat ik nog in de auto en werd ik gebeld dat ze er toch vanaf zagen omdat ze het intern hadden weten op te lossen. Kon ik dus mooi weer rechtsomkeert maken.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:19 schreef Kekaa het volgende:
Klacht ingediend...
Ben benieuwd naar de reactie.
Kritiek op het WERKbedrijf is korting op je uitkering he?
pi_79726561
Ook ik ben sinds kort werkloos van de week nog geprobeerd bij UPC(op aanraden van tempo team) maar wat zijn dat een stel mieren neukers zeg niet te geloven. Morgen even weer naar uitzend bureau ik word zo onderhand erg moe van bedrijven die vacatures hebben op staan en zeuren dat ze geen personeel kunnen vinden.Voor een beetje helpdesk vragen ze al minimaal hbo diploma.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:32:16 #76
45722 Dromer
pi_79727187
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:19 schreef Athlon64x het volgende:
Ook ik ben sinds kort werkloos van de week nog geprobeerd bij UPC(op aanraden van tempo team) maar wat zijn dat een stel mieren neukers zeg niet te geloven. Morgen even weer naar uitzend bureau ik word zo onderhand erg moe van bedrijven die vacatures hebben op staan en zeuren dat ze geen personeel kunnen vinden.Voor een beetje helpdesk vragen ze al minimaal hbo diploma.
Mwoah... voor baantjes als customer service clerk vragen ze MBO bij UPS. Al moet je in deze barre tijden wel wat ervaring hebben.
pi_79727294
Ja dat is het hem nou juist dat heb ik weinig of amper. Morgen maar even bij het cwi langs gaan daar kan je toch ook cursussen volgen?
pi_79729261
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gehad. Alleen toen zat ik nog in de auto en werd ik gebeld dat ze er toch vanaf zagen omdat ze het intern hadden weten op te lossen. Kon ik dus mooi weer rechtsomkeert maken.
[..]

Kritiek op het WERKbedrijf is korting op je uitkering he?
Ha, die heb ik niet
Alleen... kan nu niet meer inloggen op die site... Niet dat het heel erg is.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:46:37 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79731205
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:34 schreef Athlon64x het volgende:
Ja dat is het hem nou juist dat heb ik weinig of amper. Morgen maar even bij het cwi langs gaan daar kan je toch ook cursussen volgen?
Het geld bij het CWI/Uwv/Werkbedrijf? is op. Pas als je een jaar werkloos bent is er budget voor jouw omscholing. Als je het zelf wilt betalen is dat natuurlijk altijd mogelijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_79731894
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:04 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je kunt jezelf even uit de OP gooien in de wiki.
(zie de link in deze OP)

daar heb ik geen verstand van
pi_79732030
quote:
lekker is dat

ff ze flink uitgescholden? welk UZB?
pi_79737700
Bericht terug van het UWV over mn klacht (er zijn er meer van meerdere mensen...)
Ik kreeg een nummer waar ik heen moest bellen, daar konden ze me sneller helpen... Jaja. En dan ging degene die me belde mn klacht afsluiten. Heb ook zijn nummer, mocht het nou niet lukken dan kon ik hem weer bellen.

Gebeld naar de servicedesk. Ja, klopt dat je 1 functie kan invullen. Ja, klopt dat je nog geen eigen (die niet bij hun in het rijtje staan) functie kan invullen. Daar wordt meer over gevraagd. In juli komt de nieuwe release van het programma... tot die tijd... of niks invullen, of gewoon laten staan wat je al hebt staan.
Dus ik moet nog 3 maanden wachten mevrouw... Ja idd, want dan komt de nieuwe release (hmmm het programma is net nieuw toch, of ben ik gek?)

Ow, en ik kan niet meer inloggen. Heeft u al op wachtwoord vergeten geklikt? Nee, zou dat helpen. Ja, zou wel moeten (ik ondertussen doen, mail ontvangen met nieuw ww, die invoeren.. werkt niet) Nou mevrouw, hij doet het nog steeds niet...
Ze gaat het doorgeven... binnen 48 werkuren krijg ik bericht... dat is dus over meer dan een week?

Misschien toch maar even die man terugbellen.
Edit: Man teruggebeld. Hij moest lachen en was het met me eens dat ik wel een beetje afgescheept was. Ik wist ook meer dan hem... dat er pas in juli wat aan gedaan wordt. Hij gaat er een klacht van maken. Ben benieuwd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kekaa op 30-03-2010 10:35:21 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:12:01 #83
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_79743126
Ik zit momenteel in een soort van carriere-vacuum

De afgelopen jaren in de IT gewerkt, meer banen dan jaren, geen (afgeronde) HBO opleiding en het syndroom van Asperger. Nu overweeg ik om van beroep te veranderen, maar wat kan je in deze vrolijke economische tijd als je maar in 1 vakgebied gekwalificeerd bent en voor de rest alleen Havo hebt?
pi_79745129
Lastig, Blind_Guardian. Ik loop tegen hetzelfde aan, wel een opleiding, maar een met weinig baanmogelijkheden. Weinig vacatures dus ook waar ik een reele kans op maak, afgezien van het onderwijs waar ik uit wil. Heb nu nog 1 ding lopen waar ik op heb gesolliciteerd, is maar voor 1 dag in de week maar dat zou er in elk geval voor zorgen dat ik naar een dag minder kan gaan in mijn huidige baan.

Ik overweeg om op te gaan zeggen zonder dat ik een nieuwe baan heb. Heb redelijk wat spaargeld en zou een jaartje kunnen gaan reizen . Misschien is het verstandiger om dat jaar fulltime een opleiding te gaan doen. Of misschien valt het een met het ander te combineren door een opleiding in het buitenland te zoeken.
We'll see, we'll see. Tips zijn welkom!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:22:26 #85
92117 Cydex
pi_79750589
Vandaag een gesprek gehad. Functie projectleider (midden Limburg). Leuk bedrijf en mooie opdrachten. Deze week krijg ik te horen of ik door mag naar ronde twee. Ik heb er wel een goed gevoel over, het gesprek verliep vlotjes en er is toch al over een aantal inhoudelijke zaken gesproken.

Afwachten maar
pi_79751188
Ik ben blij dat ik maar één ronde had gehad toen ik werd aangenomen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:33:37 #87
45722 Dromer
pi_79753467
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:03 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

daar heb ik geen verstand van

Aangezien ik in de IT support zit (nouja.. hopelijk snel weer zit) heb ik je er maar uitgegooid. Bij de volgende thread in deze reeks sta je niet meer in de OP.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben blij dat ik maar één ronde had gehad toen ik werd aangenomen.
Wees blij. Ik krijg ook een tweede gesprek en daar ben ik eigenlijk meer zenuwachtig voor dan het eerste.
Nu weet ik dat ik dicht(erbij) ben en is de druk om het niet te verprutsen groter.
pi_79756526
Werd net ineens gebeld voor een sollicitatiegesprek per telefoon - in het Italiaans Maar het ging redelijk.

Omdat ik hier in Milaan als net afgestudeerde misschien weinig te eisen heb lijkt de baan me wel leuk (Web Marketing Assistant voor een internationale banenzoek-site) maar ze bieden in de eerste 3 trainingsmaanden een brutosalaris van 950 euro Daarnou zou het "iets omhoog gaan".

Maar goed, ze zoeken iemand per direct en ik ben pas in juni echt beschikbaar, dus wellicht dat ze iemand anders nemen, maar ze zeiden wel nog contact met me te willen opnemen in het geval ze niemand anders kunnen vinden.

Weet niet zo goed wat ik moet doen... het bedrijf lijkt me erg leuk, maar dat salaris... daarvoor ga je toch nog niet eens bij de McDonalds frietjes staan bakken? Ik weet wel dat de salarissen in Italie lager zijn dan in Nederland, maar ik moet toch ook nog ergens van kunnen leven Maar aan de andere kant ben ik bang om deze baan te laten schieten mocht ik niks anders kunnen vinden. Ik heb totaal geen zicht op wat mijn kansen hier zijn.
pi_79769167
Nu wil ik solliciteren op een baan waar mbo-niveau voor wordt gevraagd. De functie lijkt mij als afgestudeerd wo'er gewoon erg leuk, dus ik solliciteer vol motivatie, niet 'om maar wat te hebben'. Zou het handig zijn om eerst ff contact op te nemen met die instantie en ff een babbeltje te maken, zodat ik niet direct een stempel 'overgekwalificeerd' oid krijg opgedrukt als m'n brief binnenkomt?
pi_79769603
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:50 schreef Tiez10 het volgende:
Nu wil ik solliciteren op een baan waar mbo-niveau voor wordt gevraagd. De functie lijkt mij als afgestudeerd wo'er gewoon erg leuk, dus ik solliciteer vol motivatie, niet 'om maar wat te hebben'. Zou het handig zijn om eerst ff contact op te nemen met die instantie en ff een babbeltje te maken, zodat ik niet direct een stempel 'overgekwalificeerd' oid krijg opgedrukt als m'n brief binnenkomt?
Bellen is altijd wel handig denk ik. Al doe ik het zelf ook bijna niet.
pi_79772254
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:53 schreef gifkwal het volgende:
Werd net ineens gebeld voor een sollicitatiegesprek per telefoon - in het Italiaans Maar het ging redelijk.

Omdat ik hier in Milaan als net afgestudeerde misschien weinig te eisen heb lijkt de baan me wel leuk (Web Marketing Assistant voor een internationale banenzoek-site) maar ze bieden in de eerste 3 trainingsmaanden een brutosalaris van 950 euro Daarnou zou het "iets omhoog gaan".

Maar goed, ze zoeken iemand per direct en ik ben pas in juni echt beschikbaar, dus wellicht dat ze iemand anders nemen, maar ze zeiden wel nog contact met me te willen opnemen in het geval ze niemand anders kunnen vinden.

Weet niet zo goed wat ik moet doen... het bedrijf lijkt me erg leuk, maar dat salaris... daarvoor ga je toch nog niet eens bij de McDonalds frietjes staan bakken? Ik weet wel dat de salarissen in Italie lager zijn dan in Nederland, maar ik moet toch ook nog ergens van kunnen leven Maar aan de andere kant ben ik bang om deze baan te laten schieten mocht ik niks anders kunnen vinden. Ik heb totaal geen zicht op wat mijn kansen hier zijn.
http://www.worldsalaries.org/italy.shtml kan je de salarissen zien voor 2005. Is het aantal werklozen daar nog steeds zo hoog?
pi_79772623
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:59 schreef Hiya het volgende:

[..]

http://www.worldsalaries.org/italy.shtml kan je de salarissen zien voor 2005. Is het aantal werklozen daar nog steeds zo hoog?
Bedankt voor die link. Zo te zien verdient de gemiddelde schoonmaakster dus nog meer Nou ja, het is nog afwachten wat ze na die drie maanden willen bieden, maar ineens 300 euro meer zal het vast niet zijn. Kortom, ik word genaaid!

Werkloosheid was hier in januari 8.6% Valt dus nog wel een beetje mee (denk ik?) maar de situatie is hier ook niet om over naar huis te schrijven. Veel Italianen die ik ken zijn ook op zoek naar werk.
pi_79773987
OF je genaaid word weet ik niet. Zijn natuurlijk allemaal gemiddelden voor heel Italië dus het kan er in jouw regio er heel anders uit zien.

En wat je ook niet moet vergeten is dat je een Nederlander bent. Dit kan een voordeel zijn als ze mensen zoeken die Nederlanders moeten spreken. Is de vacature voor iemand die Engels spreekt als tweede taal dan zit je in vijvertje met alle immigranten. Die wel voor 900 willen werken

Werkloosheidcijfer an sich heb je niet zoveel aan, wat voor jou denk ik belangrijker is is het jeugdwerkloosheidcijfer of het werkloosheidcijfer in jouw specifieke branche.
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:30:21 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79774199
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:23 schreef Kekaa het volgende:
Bericht terug van het UWV over mn klacht (er zijn er meer van meerdere mensen...)
Ik kreeg een nummer waar ik heen moest bellen, daar konden ze me sneller helpen... Jaja. En dan ging degene die me belde mn klacht afsluiten. Heb ook zijn nummer, mocht het nou niet lukken dan kon ik hem weer bellen.

Gebeld naar de servicedesk. Ja, klopt dat je 1 functie kan invullen. Ja, klopt dat je nog geen eigen (die niet bij hun in het rijtje staan) functie kan invullen. Daar wordt meer over gevraagd. In juli komt de nieuwe release van het programma... tot die tijd... of niks invullen, of gewoon laten staan wat je al hebt staan.
Dus ik moet nog 3 maanden wachten mevrouw... Ja idd, want dan komt de nieuwe release (hmmm het programma is net nieuw toch, of ben ik gek?)

Ow, en ik kan niet meer inloggen. Heeft u al op wachtwoord vergeten geklikt? Nee, zou dat helpen. Ja, zou wel moeten (ik ondertussen doen, mail ontvangen met nieuw ww, die invoeren.. werkt niet) Nou mevrouw, hij doet het nog steeds niet...
Ze gaat het doorgeven... binnen 48 werkuren krijg ik bericht... dat is dus over meer dan een week?

Misschien toch maar even die man terugbellen.
Edit: Man teruggebeld. Hij moest lachen en was het met me eens dat ik wel een beetje afgescheept was. Ik wist ook meer dan hem... dat er pas in juli wat aan gedaan wordt. Hij gaat er een klacht van maken. Ben benieuwd.
Wat vreemd, bij mijn workshop bij het werkbedrijf zeiden ze dat werk.nl morgen een upgrade krijgt zodat het geheel wat beter gaat draaien . Het kan een aantal dagen down zijn vanwege dat, by the way.
Een gedicht over Maanvis
pi_79776425
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:15 schreef Hiya het volgende:
OF je genaaid word weet ik niet. Zijn natuurlijk allemaal gemiddelden voor heel Italië dus het kan er in jouw regio er heel anders uit zien.

En wat je ook niet moet vergeten is dat je een Nederlander bent. Dit kan een voordeel zijn als ze mensen zoeken die Nederlanders moeten spreken. Is de vacature voor iemand die Engels spreekt als tweede taal dan zit je in vijvertje met alle immigranten. Die wel voor 900 willen werken

Werkloosheidcijfer an sich heb je niet zoveel aan, wat voor jou denk ik belangrijker is is het jeugdwerkloosheidcijfer of het werkloosheidcijfer in jouw specifieke branche.
Daar heb je gelijk in, ja. Nu gaat dit wel om een baan waar ze een Nederlander voor willen hebben, en is het in Milaan (duurste en rijkste stad van het land maar je makkelijk alleen al 950 euro aan huur betaald, dus tja...)

Ik zal wel zien wat er uit komt, zou de baan toch wel graag willen want het lijkt me erg leuk. En het is natuurlijk een goede kans, want over mijn specifieke branche (culturele antropologie) wil ik het niet eens hebben...

Bedankt voor je advies.
pi_79776709
@Maanvis, ik ben benieuwd!

Eind van de ochtend sollicitatie, weet nog steeds niet precies wat ik er nou van moet verwachten want vind het niet echt bij mij passen.
pi_79777673
Succes Kekaa!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:56:38 #98
142400 RedFever007
pi_79787060
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:50 schreef Tiez10 het volgende:
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:58 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Bellen is altijd wel handig denk ik. Al doe ik het zelf ook bijna niet.
Ik doe het ook nooit maar in dit geval zou ik het wel doen want je zou inderdaad nogal de "overgekwalificeerd" stempel opgedrukt kunnen krijgen tenzij je de enige kandidaat bent
pi_79787227
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:46 schreef gifkwal het volgende:
Succes Kekaa!
Nou... soort van aparte sollicitatie die niet echt een sollicitatie was denk ik. Meer een soort van intake. Gezellig gekletst. Hij vroeg naar mn vrijwilligerswerk en barwerk.. en komt binnenkort een keer langs haha.
Veel te weten gekomen over het bedrijf en gevraagd waarom ik eigenlijk uitgenodigd was. Hij denkt niet dat ik echt gelukkig zou worden in die functie, maar dat schoolmaatschappelijk werk bijv. meer bij mij zou passen (het is een soort w&s uitzendbureau iets... dus dat is handig). Ik hoor er deze week nog wat van.
pi_79790203
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Kekaa het volgende:
@Maanvis, ik ben benieuwd!

Eind van de ochtend sollicitatie, weet nog steeds niet precies wat ik er nou van moet verwachten want vind het niet echt bij mij passen.
Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.
Zelf de laatste uurtjes volmaken.
pi_79790617
succes osramp...
ik volg dit topic alweer een tijdje en wens iedereen nogmaals heel veel succes en sterkte toe
pi_79791108
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:10 schreef Osramp het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.
Zelf de laatste uurtjes volmaken.
Omdat ik hem via het UWV toegestuurd kreeg.
Toen heb ik naar het desbetreffende bedrijf gebeld en gevraagd of ik er wel geschikt voor ben. Uitgelegd hoe en wat etc... Degene aan de telefoon vond dat ik wel enkele raakvlakken had (klopt ook wel.. .maar bijv niet veel ervaring in de jeugdzorg en commercieel ben ik ook niet echt denk ik). De week erna kreeg ik een uitnodiging.
Daar ga ik dan natuurlijk wel op in. Maar bij zo'n sollicitatie ga ik me toch echt niet anders voordoen dan ik ben, daar heb ik niks aan.
pi_79795418
Morgen om 9:00 uur mijn eerste werkdag, spannund!
pi_79798643
Morgen om 9:00 uur m'n bed weer eens uit zien te komen, spannund!

Hehe, flauw.. Succes Mint!
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:59:53 #105
45722 Dromer
pi_79801434
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:48 schreef Tiez10 het volgende:
Morgen om 9:00 uur m'n bed weer eens uit zien te komen, spannund!

Hehe, flauw.. Succes Mint!
Tja, laat hem. Er is nog geen 'net met nieuw werk begonnen' topic.
pi_79801879
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.

Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?

Mint, succes en vooral veel plezier gewenst! En sterkte met opstaan natuurlijk.
pi_79803076
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.

Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?

Ik ben wel eens aangenomen in een boekenwinkel nadat ik mezelf in de brief beschreef als een nerd Ik denk dat eerlijkheid best een voordeel kan zijn hoor. Dat je die werkervaring niet hebt zien ze anders ook wel in je CV, en op deze manier geef je wel aan heel gemotiveerd te zijn. Ik zou als werkgever die brief niet meteen opzij leggen.
pi_79803310
Heb je wel gelijk in, en hey, m'n vorige strategie werkte niet, dus... .
Ik doe 'n gooi.

Ik las hier een hilarische sollicitatiebrief. Ter vermaak van de verwoed solliciterenden in dit topic.
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:45:07 #109
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79803624
Ben het eens met gifkwal en je bent tenminste creatief geweest en je hebt het geprobeerd. Veel succes!

Mint, veel succes en veel plezier in je nieuwe baan!
pi_79804369
Erg grappig die brief, dat is nog eens originaliteit
pi_79819900
quote:

Daar zit ik ook steeds meer over te denken haha, om het op die manier te doen.
pi_79820848
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:38 schreef ShadyLane het volgende:
Heb je wel gelijk in, en hey, m'n vorige strategie werkte niet, dus... .
Ik doe 'n gooi.

Ik las hier een hilarische sollicitatiebrief. Ter vermaak van de verwoed solliciterenden in dit topic.
lol. Jij hebt vast de vacaturetekst ook wel gezien waar die brief een reactie op is? Die hangt ook in elkaar van cynisme en lolligheden. Daar kon je al nauwelijks meer een serieuze brief op schrijven...
pi_79821065
Tsja, geen werk hebben is niet prettig weet ik uit eigen ervaring. Maar werk hebben waar je je niet thuis in voelt, is ook niet prettig. Werk hoeft niet "leuk" te zijn, maar je moet wel elke dag met een goed gevoel erheen gaan. De laatste 3 maanden was mijn gedachte elke ochtend "eens kijken welke emmer stront ik nu weer over me heen krijg". En dat motiveert niet.........
De enige vrouw in het bedrijf (6 man sterk) zat tegenover me en bemoeide zich met ALLES en deelde niks met anderen. Alles moest via haar lopen en je moest voor alles goedkeuring vragen. Zelfs de directeur had ze zo getraind dat die elke futiliteit bij haar kwam vragen. Hij kocht een keer toiletpapier in en dat leverde hem een scheldkanonnade op! Toch kan hij haar niet ontslaan, want da's het einde van het bedrijf. Zij doet alle administratie, verloningen en exporten. Daarnaast ook nagenoeg de totale verkoop loopt via haar. Een zeer veelzijdige tante die gerust 60uur per week maakt. Maar een ongelofelijke pain-in-the-ass...........geen woorden voor.
Voorbeeldje: Soms komt een servicemonteur iets installeren en dat is een oude kennis van me. Ken die man al zo'n 20jaar. Van de week maakte ik een foto van zijn werk en het leek net alsof hij erbij in zijn neus stond te boren. Zag er wel grappig uit en mailde hem die foto met een ;-) erbij.
Kreeg ik van haar een terechtwijzing als een klein kindje........tjongejonge. Nee, zoiets mocht je NOOIT doen. Maar omdat het mijn laatste dag was, wilde ze er verder niks over zeggen.
Voegt niks toe, maar ik moet het even van me af schrijven. Dat doet me goed.
Voordeel is dat ik nu niet zo neergeslagen ben dat mijn contract niet verlengd werd. Achteraf hoor je dan van collega's dat er niemand langer dan 6 maanden in die functie heeft gezeten. Niemand was goed genoeg.
  donderdag 1 april 2010 @ 10:28:23 #114
142400 RedFever007
pi_79821487
Klinkt als een top bedrijf om voor te werken Osramp

pi_79822448
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:28 schreef RedFever007 het volgende:
Klinkt als een top bedrijf om voor te werken Osramp

Och, de eerste 2 maanden had ik het echt heel erg naar mijn zin. Toen was het nog een maandje vriezen/dooien. De laatste 3 maanden waren echt niet leuk. Blij dat het voorbij is.
Nadeel is wel dat ik nu thuis zit
pi_79822905
Tja, humorloze mensen die zichzelf veel te belangrijk vinden zijn om te kotsen...

Nouja, hopelijk heb je snel ander werk zonder omhoog gevallen collegae!
pi_79824839
zoekt er iemand een baan bij een ICT bedrijf/ glasvezelprovider in Arnhem in de functie van netwerkbeheerder

PM mij maar :>
Twitter @Derksen
  donderdag 1 april 2010 @ 12:27:01 #118
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79825640
Hoezee, ik ben ook weer aan de bak!
Gisteren een assessment gehad en vanochtend gebeld dat ik ben aangenomen. Half april beginnen, heb er zin an!
pi_79826495
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
  donderdag 1 april 2010 @ 13:28:21 #120
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79828127
Ladylicious, gefeliciteerd! en veel succes in je nieuwe job

pi_79830068
Gefeliciteerd Ladylicious!!
  donderdag 1 april 2010 @ 17:01:26 #122
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79836300
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:49 schreef ShadyLane het volgende:
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
  donderdag 1 april 2010 @ 17:03:49 #123
142400 RedFever007
pi_79836392
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
Feli

Zijn die nieuwe IB kantoren al klaar eigenlijk? Kom je daar te werken ook ?
  donderdag 1 april 2010 @ 17:27:58 #124
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79837379
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:03 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Feli

Zijn die nieuwe IB kantoren al klaar eigenlijk? Kom je daar te werken ook ?
Weeknie
pi_79837675
Klinkt leuk Ladylicious!

Heb net een emotioneel mailtje naar mn werkcoach gestuurd. Ondanks de tranen lucht het wel op.

Ook besloten dat ik waarschijnlijk weer naar school ga. Een duale opleiding doen. Binnenkort naar een open dag in ieder geval om me te laten informeren daarover.
pi_79839855
Emotioneel omdat je geen werk vindt?
  donderdag 1 april 2010 @ 18:48:54 #127
45722 Dromer
pi_79840330
quote:

[..]

Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer niets )

Ga jij het daar even allemaal verbeteren?
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vermoed van wel. Als het bv. is om een overleden cavia kan haar werkcoach er niet zoveel mee.
pi_79840823
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vorige week had ik een gesprek met haar. Toen zij ze dat ze hoopte dat ik zou mailen dat ik de baan zou hebben van het sollicitatiegesprek waar ik een dag later heen ging.
Maar dat is niet gelukt.

Heb wel besloten haar te mailen en dat te vertellen. Ook over een ander gesprek, dat ik op zoek was naar vrijwilligerswerk en dat ik achter een vacature had aan gebeld die ik van haar had gekregen (aan de telefoon te horen gekregen dat ik uberhaupt niet in aanmerking kwam door mn opleiding) en uitgelegd hoe en wat.

Toen kreeg ik van haar terug dat ik het allemaal veel te negatief bekijk, en haar reacties op mijn stukjes hoe ik het ook had kunnen opvatten.
Daar heb ik weer een reactie op gestuurd.
pi_79844324
quote:

[..]

Lijkt me wel een leuke werkgever (met andere woorden: als je hoort dat daar nog iets vrijkomt, mag je het me laten weten ) Wat ga je er precies doen? Succes iig!
pi_79844436
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer niets )

Ga jij het daar even allemaal verbeteren?

Ook wel eens gekloot mee gehad. Kwam toen goed uit dat ik er makkelijk ff langs kon. Dat werkt toch het beste. Maar als je vanuit weedikwaar in Nederland daarvoor 'eventjes' naar Groningen moet reizen is dat niet echt een optie. Dan blijft het bij post sturen, mailen en bellen en dat schiet niet op daar...
pi_79858940
Zo, ik heb mijn eerste werkweek er al op zitten.
Het werk is en blijft geestdodend, maar je bent van de straat en word er voor betaald. Over een paar maandjes word het wel beter.
Het is wel een beetje een 'exclusief' bedrijf, het ziet er allemaal uber sjiek uit, bijna tegen het kakkerig aan.
Dan kun je wel bedenken dat het voor mij, met de instelling "niet lullen maar werken" en "zeggen waar het op staat" het even wennen is om me netjes te gedragen !
Ik heb (gelukkig) een vaste begeleider binnen het bedrijf, die was (zover ik hem op zijn woord geloof), zeer tevreden over mij en mijn werk. Vandaag heb ik lekker vrij, dinsdag mag ik weer om 10.00uur beginnen!

Nou nog effe een klein klaagstukje. Nu ik werk heb, heb ik mijn account verwijderd van de websites waar ik ingeschreven stond (Werk.nl/Monsterboard etc.) Bij sommige kon ik mijn account niet verwijderen, maar heb ik mijn gegevens gewist, CV offline gehaald en een mail verstuurd dat ze mijn account per direct op konden heffen.
Toch blijf ik steeds telefoontjes krijgen van UZB's (ALLEEN UZB's) voor werk. 1x is niet erg, maar in 2 dagen tijd ben ik weer 3x gebeld met de vraag of ik nog werk zoek. Als ik dan vraag waar ze mijn informatie vandaan halen, zeggen ze dat ik in hun bestand sta. Ik heb me nog nooit expiciet bij een uitzendbureau aangemeld, en en heb nog nooit gereageerd op vacatures via een uitzendbureau? Dan zeg ik maar weer dat ik al voorzien ben en dat ze mijn gegevens uit het bestand moeten gooien.Ik word er een beetje simpel van...
Inmiddels neem ik geen onbekende of privénummers meer aan, maar ik vind het vreemd dat zij mijn gegevens hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door GirlGoneBad op 02-04-2010 09:04:04 ]
pi_79859985
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:03 schreef Kekaa het volgende:

Toen kreeg ik van haar terug dat ik het allemaal veel te negatief bekijk, en haar reacties op mijn stukjes hoe ik het ook had kunnen opvatten.
Daar heb ik weer een reactie op gestuurd.
Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.
Was mijn huidige werkcoach maar zo......die vindt dat ik me goed zelf kan redden.

Maar Kekaa, hoe lang ben je nu op zoek naar een baan?
pi_79861617
quote:

Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevonden Dat zou zomaar kunnen.

Maar het ligt er net aan wie je treft. Ik heb wel eens twee vrijwel identieke brieven geschreven, die wat afweken van de gemiddelde brief. (Een wat lossere brief, waarin ik ook 'je' gebruikte i.p.v. 'u' )Bij het ene bedrijf werd ik vanwege de toon van mijn brief meteen uitgenodigd voor een gesprek, bij het andere werd ik letterlijk uitgescholden via de telefoon... Vreemd eigenlijk. Ze vonden het onbeschoft dat ik 'je' gebruikte, en gingen me vervolgens zelf uit staan schelden, en lopen dreigen ('Ik ga je opleiding aanschrijven dat ze je diploma in moeten trekken' 'Ik ken veel mensen, ik zorg dat jij hier in de buurt nergens aan de slag kunt'). Wie is er dan onbeschoft!?
pi_79861871
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:41 schreef Osramp het volgende:

[..]

Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.
Was mijn huidige werkcoach maar zo......die vindt dat ik me goed zelf kan redden.

Maar Kekaa, hoe lang ben je nu op zoek naar een baan?
Naar een baan die ik wil? Vanaf juni.
Ondertussen wel twee administratieve baantjes gehad (eerste 3 weken sept en 3 weken nov, tweede van december tot half feb), en ik werk sinds december 1 avond ik de kroeg, sinds maart 2 avonden.
Ondertussen trouwens wel zo af en toe een keertje een dienst via het uitzendbureau.
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:45:17 #135
45722 Dromer
pi_79882227
tsk.. momenteel staat als ik op werk.nl zoek bij elke vacature 'geen vaste werklocatie'. Ook bij de vacatures waar die gisteren nog wel bij stond.
pi_79885400
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevonden Dat zou zomaar kunnen.

Maar het ligt er net aan wie je treft. Ik heb wel eens twee vrijwel identieke brieven geschreven, die wat afweken van de gemiddelde brief. (Een wat lossere brief, waarin ik ook 'je' gebruikte i.p.v. 'u' )Bij het ene bedrijf werd ik vanwege de toon van mijn brief meteen uitgenodigd voor een gesprek, bij het andere werd ik letterlijk uitgescholden via de telefoon... Vreemd eigenlijk. Ze vonden het onbeschoft dat ik 'je' gebruikte, en gingen me vervolgens zelf uit staan schelden, en lopen dreigen ('Ik ga je opleiding aanschrijven dat ze je diploma in moeten trekken' 'Ik ken veel mensen, ik zorg dat jij hier in de buurt nergens aan de slag kunt'). Wie is er dan onbeschoft!?
Mwahaha, wat een tragisch type ben je dan tegen gekomen

Ik heb vandaag maar eens een brief met een poging tot humor verstuurd. Misschien vindt de ontvangster het wel dodelijk irritant, maja, je moet toch wat proberen he
pi_79888084
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..

vanaf volgende week starten.

Succes jongens!
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:17:43 #138
142400 RedFever007
pi_79888192
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal, beter hamburgers bakken dan thuis zitten!!

Ben benieuwd, vanaf volgende week starten..

Succes jongens!
Binnenkort maar ff een frietje scoren dan

Veel succes
pi_79888768
quote:
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..

Succes jongens!
Vind het wel top dat je gewoon aan het werk gaat! Succes!
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:31:39 #140
45722 Dromer
pi_79888774
quote:
Ben aangenomen!

Succes jongens!
Gefeliciteerd.
Wat schuift zoiets nou eigenlijk?
pi_79890457
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Wat schuift zoiets nou eigenlijk?
8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minder
pi_79890515
Ik was een Assistent-Manager baan aangeboden bij de Burger King, maar ik had hem afgeslagen. Dat was 4 maanden geleden. Bij nader inzien had ik hem toch beter kunnen nemen. .

Succes bij de Mc! En geen vieze grapjes uithalen met de hamburgers he!
pi_79893075
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minder
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.

Zou lekker door blijven solliciteren als ik jou was. Met zo'n loon begin je niet veel.
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:03:39 #144
45722 Dromer
pi_79897664
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 03:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.
Simpele helpdeskbaantjes (waarvoor je ook nog kennis van ICT moet hebben!) bij Teleperformance en Ziggo betalen ook zoiets. En die wilden ze me aansmeren. Mijn WW uitkering ligt al een stuk hoger! Voor datzelfde geld zou ik nog liever bij de Mc werken.
pi_79902870
Hmm. Banken vragen tegenwoordig steeds meer flexpersoneel, met name voor administratieve backoffice werkzaamheden. Dat is ook niet het meest spannende werk dat er bestaat, maar het verdient aanzienlijk beter dan werken bij de Mac. Ik verdien bijvoorbeeld bijna 13 euro bruto. Met een beetje administratieve ervaring en een HBO (of hoger) opleiding zou je daar via een uitzendbureau toch wel terecht moeten kunnen komen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_80002801
Of mijn emotionele mail nou geholpen heeft durf ik niet zo goed te zeggen...
Ik kreeg een mail of ik recht had op WW... teruggestuurd dat het volgens mij niet zo was, met uitleg erbij. Daar een reactie op: "Als je geen WW recht hebt, val je onder de Wet WIJ.
Zojuist sprak ik .... .... even over jou, en zij gaf aan dat jij via Wet WIJ in aanmerking kan komen voor ondersteuning. Zij zal jou een uitnodiging sturen voor een gesprek hierover."
Ik heb teruggestuurd dat ik benieuwd ben (en dan ben ik eigenlijk vooral benieuwd wat voor soort ondersteuning het is, want tot nu toe doet de wet WIJ niks voor mij).

Vorige week gesolliciteerd bij TNT via Randstad, en bij Wellez.nl voor sociaal cultureel werker.
Vandaag bij de Langhenkel Groep voor trainees klantmanager sociale zaken, werk en inkomen, en op de functie administratief medewerker via passendebaan.nl.

Verder een afwijzing op de vacature jongerenwerker (again), en mail terug van de vestigingsmanager van het UWV in Zwolle, dat hij op dit moment geen baan/traineeship heeft, maar mn CV bewaart en doorstuurt naar andere vestigingen.

Ik moet zeggen dat ik er wel weer een beetje zin in heb, in vergelijking met vorige week.
Misschien komt het ook wel door het weer.
pi_80003909
Verwacht maar niet teveel van WIJ.. Het komt er op neer dat je IEDERE baan moet accepteren die het UWV je aanbiedt. Dus ook afwasser of schoonmaker. Weiger je, dan krijg je geen uitkering. Accepteer je, dan krijg je e.v.t. loon aangevuld met bijstand, als het loon heel laag is of als het een "stage" is..

Maar ik ben er wel al achter dat die regel niet voor afgestudeerden bedoeld is.. Enkel om "kansenjongeren" te helpen.

Bedankt Balkellende! .
pi_80004200
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:14 schreef CySt het volgende:
Verwacht maar niet teveel van WIJ.. Het komt er op neer dat je IEDERE baan moet accepteren die het UWV je aanbiedt. Dus ook afwasser of schoonmaker. Weiger je, dan krijg je geen uitkering. Accepteer je, dan krijg je e.v.t. loon aangevuld met bijstand, als het loon heel laag is of als het een "stage" is..

Maar ik ben er wel al achter dat die regel niet voor afgestudeerden bedoeld is.. Enkel om "kansenjongeren" te helpen.

Bedankt Balkellende! .
Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.
Ik hoef geen geld/bijstand/WW of iets dergelijks. Alleen hulp/begeleiding. Een beetje tijdinvestering.
pi_80004384
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.
Ik hoef geen geld/bijstand/WW of iets dergelijks. Alleen hulp/begeleiding. Een beetje tijdinvestering.
Ik krijg hulp van een Jobhunter bij het UWV. Af en toe spreken we af om even brieven te bespreken of om een gesprek voor te bereiden.. Ze is wel behulpzaam, alleen heeft ze helaas ook geen functies die passend voor mij zijn.
pi_80013997
Yay! Eindelijk weer een gesprek a.s. donderdag voor een supervisor functie. Hopen dat het goed gaat.
pi_80014823
Succes!
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:55:02 #152
45722 Dromer
pi_80016494
Succes CySt ! Hopelijk zit het er deze keer wel in voor je.

Zelf heb ik deze week nog twee gesprekken. Eén keer tweede ronde en verder nog een gesprek in het Engels. (een keer eerder gedaan en echt gek ben ik er niet op)
pi_80017995
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:55 schreef Dromer het volgende:
Succes CySt ! Hopelijk zit het er deze keer wel in voor je.

Zelf heb ik deze week nog twee gesprekken. Eén keer tweede ronde en verder nog een gesprek in het Engels. (een keer eerder gedaan en echt gek ben ik er niet op)
Thnx, ik hoop het ook, want deze functie sluit goed aan.. Jij ook succes! .
pi_80020318
Trouwens, Dromer, jij zoekt toch iets in de IT? Je zult wel niet op de hotel websites kijken, dus bij deze een tip!
pi_80021502
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaan Chef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet! Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:13:14 #156
142400 RedFever007
pi_80022816
Mensen, ik ga dit topic per begin mei verlaten als werkloze

Ben in het bezit van een getekend contract voor een jaar
geheel aansluitend bij mijn opleiding dus past prima
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:21:38 #157
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80023231
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden )
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:28:33 #158
155571 samjustme
S hartje M
pi_80023531
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden )
Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:39:48 #159
45722 Dromer
pi_80024079
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:24 schreef CySt het volgende:
Trouwens, Dromer, jij zoekt toch iets in de IT? Je zult wel niet op de hotel websites kijken, dus bij deze een tip!
Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.
Wel geinig dat ze vermelden dat een IT-opleiding een pré is. Geloof me als ik zeg dat je zonder zo'n opleiding (tenzij je al bakken ervaring hebt) niet aan zoiets moet beginnen.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef RedFever007 het volgende:
Mensen, ik ga dit topic per begin mei verlaten als werkloze

Ben in het bezit van een getekend contract voor een jaar
geheel aansluitend bij mijn opleiding dus past prima
En jij gefeliciteerd!
quote:
Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.
Maar een maandje is niet veel. Denk je er daarna weer tegenaan te kunnen?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaan Chef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet! Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
K*tbetaald k*twerk dus. Maar je moet wat als je geen keuze hebt. (ben blij dat ik die vooralsnog wel heb)

[ Bericht 25% gewijzigd door Dromer op 06-04-2010 22:45:04 ]
pi_80024152
quote:
Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.
pi_80024521
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:

Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.
Wel geinig dat ze vermelden dat een IT-opleiding een pré is. Geloof me als ik zeg dat je zonder zo'n opleiding (tenzij je al bakken ervaring hebt) niet aan zoiets moet beginnen.
Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding. .
pi_80032052
quote:
Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:
2 jaar detachering
5 jaar serviceleider
9 maanden servicemanager, weg wegens sanering
2 jaar trainer, weg wegens omzetdaling
4 maanden werkzoekend
3 maanden tech support engineer. 75 minuten enkele reis
6 maanden customer support engineer, weg wegens omzetdaling
Alles zat in de techniek, maar steeds is het huilen met de pet op. Waar ik 5 jaar gewerkt heb, daar werden de producten steeds slechter (strategische keus, want goedkoper) en zat ik op mijn eindrang. Dus zoek je iets anders maar steeds heb je pech. Nu weer thuis, maar de drive voor solliciteren is minder sterk dan vorig jaar.

Gelukkig wel donderdagmiddag een sollicitatiegesprek (eerste ronde daar).
  woensdag 7 april 2010 @ 09:21:39 #163
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80032490
quote:
Alle begrip! Je moeten even bijkomen van die narigheid.
  woensdag 7 april 2010 @ 09:25:16 #164
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80032584
CyST, Dromer (aka Dreamer) en Osramp, heel veel succes met de gesprekken!

RedFever007, van harte gefeliciteerd met de nieuwe job!
  woensdag 7 april 2010 @ 09:45:59 #165
45722 Dromer
pi_80033133
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:49 schreef CySt het volgende:

[..]

Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding. .
Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)
Alleen voor procedures, projectplannen etc. is een gerichte HBO opleiding wel handig, maar die heb ik ook niet.
En ik begrijp dat je kennis wel al een hoop ervaring heeft. Daar heb je imo nog het meest aan. (helaas zien HR mensen dat vaak anders)
  woensdag 7 april 2010 @ 10:41:28 #166
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_80034865
Ik ben zelf momenteel bezig met het zoeken naar een andere baan. Ik heb momenteel een vast contract maar er zijn amper doorgroeimogelijkheden dus vandaar. Maar is het normaal dat de meeste bedrijven waardeloos communiceren? Ik ben enigszins verwend omdat ik bij een groot bedrijf werk (meer dan 5000 werknemers) dus daar zijn de zaken op orde, maar veelal krijg ik geen ontvangstbevestiging op een sollicitatie en moet ik er constant achteraan om informatie los te peuteren. Als ik bij afwijzingen vraag om feedback wordt die niet gegeven en worden er mails verwijderd zonder te zijn gelezen. Ervaren jullie dat ook zo? Zo ja, dan kan ik begrijpen als je op den duur geen zin meer hebt in sollicteren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 7 april 2010 @ 10:46:06 #167
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80035049
Ik begrijp van lotgenoten dat ze geregeld meer dan 200 reacties krijgen.
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.

Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
pi_80035707
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.

Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
Dat is mijn ervaring inderdaad ook. Bij sommige sollicitaties krijg ik inderdaad geen bevestiging/afwijzing. Toch spande mijn laatste gesprek wel de kroon. Ik ging voor een nachtbaan op gesprek op een maandag. Eerst zei hij ik bel je morgen, toen belde ik hem op woensdag omdat ik niks had gehoord. Toen zei hij, ik heb nog een gesprek gehad, ik bel je morgen of overmorgen. Dat was 2 weken geleden, nog steeds niets gehoord, terwijl de vacature al een week offline is. Moge duidelijk zijn dus, maar niet zo netjes dat ze me niet even bellen. Overigens waren er voor dit nachtbaantje ook 200 reacties binnen gekomen, zo hoorde ik van iemand die bij het bedrijf werkt..

Mijn vader heeft veel contacten in Amsterdam, dus hij kende wel iemand met contacten binnen de hotels. Mijn CV opgestuurd en zij ging voor mij rondvragen. Twee weken later was het antwoord: "het is kommer en kwel in je branche".. Zoals ik al heb ervaren, erg lastig op het moment. .
pi_80035806
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)
Alleen voor procedures, projectplannen etc. is een gerichte HBO opleiding wel handig, maar die heb ik ook niet.
En ik begrijp dat je kennis wel al een hoop ervaring heeft. Daar heb je imo nog het meest aan. (helaas zien HR mensen dat vaak anders)
Inderdaad, ik lees verhalen van mensen met ontzettend veel ICT ervaring, maar afgewezen worden omdat ze MBO ICT hebben gedaan i.p.v. HBO.

Overigens is het in mijn branche andersom. Ik heb een HBO opleiding op het gebied, maar dat papiertje is nu niets meer waard. Ervaring, dat telt!
pi_80035832
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
Bij laagbetaalde, arbeidsintensieve arbeid worden medewerkers over het algemeen veel vaker onderdrukt dan in andere banen.
  woensdag 7 april 2010 @ 11:52:32 #171
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_80037712
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:

Dat snap ik zeker, maar dat kunnen ze dan toch zeggen in de afwijzing lijkt me. Het is voor mij meteen duidelijk als ze zeggen: ivm het aantal reacties hebben we een voorselectie gemaakt op basis van diploma's en daarom bent u het niet geworden. Zoiets. Nu is het enkel: u bent het niet geworden. En u mag ook niet vragen waarom niet.

Het kan nog erger. Ik heb in december ergens gesolliciteerd (bij de overheid). In december meerdere malen achteraan geweest, die kerel zei dat hij er 'die week naar ging kijken'. In januari idem. In februari idem. Nog steeds niks gehoord . De laatste keer dat ik belde zei hij zelfs dat die functie nooit heeft bestaan. Ambtenaren...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_80037889
En ik heb al eens een afwijzing gehad waarin gewoon stond dat ze niet de mankracht hadden om alle reacties te behandelen. Alleen de eerste 100 sollicitaties namen ze in behandeling, de rest werd gewoon zonder omkijken afgeschreven. Hard, maar wel eerlijk.
pi_80059697
Hallo mensen.
Ik ben ook aan het zoeken naar werk, niet zoveel behoefte om mn CV gelijk op fok te gooien, maarja.
Zit te denken om tijdelijk helpdesk werk te gaan doen.
Administratie kan ook natuurlijk.
Het is altijd beter dan niets
Zit ook een beetje te kijken hoe ik het het beste kan doen qua wonen enzo niet de gemakkelijkste situatie waar ik in zit maar ja.
Helpdesk kwam ik vandaag een vacature van tegen, dat valt nog wel mee toch afgezien van scripts etc zal het algehele beeld nog wel positief zijn denk van het werk?
  donderdag 8 april 2010 @ 08:19:19 #174
45722 Dromer
pi_80071767
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:07 schreef ScarFace- het volgende:
Helpdesk kwam ik vandaag een vacature van tegen, dat valt nog wel mee toch afgezien van scripts etc zal het algehele beeld nog wel positief zijn denk van het werk?
Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.
pi_80071882
tvptje
  donderdag 8 april 2010 @ 10:31:59 #176
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80074562
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:28 schreef samjustme het volgende:

[..]

Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.
Dat het verplicht is om te solliciteren weet ik, ga ik ook wel doen. Maar dan nog zou ik het niet erg vinden om niet meteen te worden aangenomen
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:
[..]

Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.
Maar een maandje is niet veel. Denk je er daarna weer tegenaan te kunnen?
Na een maandje zeker wel. Mijn vriendin heeft een half jaar werkloos thuis gezeten en raakte flink gefrustreerd, dus ws. zal ik na een maand ook alles aangrijpen om weer iets te kunnen doen .
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:41 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.
Dank je voor je begrip
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:00 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:
-knip-

Gelukkig wel donderdagmiddag een sollicitatiegesprek (eerste ronde daar).
Gefeliciteerd . Mijn langste werkduur was 2 jaar, mijn kortste 2x achter elkaar 2 weken bij verschillende bedrijven (oftewel: in proeftijd eruit geflikkerd). Zoiets doet je vertrouwen in jezelf en werkgevers ook geen goed.

Waarschijnlijk ga ik binnenkort eens kijken of er alweer werk in de transportsector of bij mediabedrijven te krijgen is. Aangezien ik er van hou om op de weg te zitten zou ik een baantje als (prive cq. VIP chauffeur) of koerier niet afslaan
pi_80085476
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.
Je moet wel verstand hebben van de techniek, maar wel controleren of de fout niet bij de gebruiker ligt lijkt mij.
Daarvoor zijn standaard protocollen, maarja ik werk er nog niet haha dus zo uitgebreid kan ik het niet uitleggen.
pi_80092126
Ik had vanmiddag mijn gesprek. De sfeer zat er goed in, maar het was wel echt een kennismakingsgeprek. Hij stelde geen kritishe vragen. Ik heb verteld over mijn werkervaring e.d. en hij over het bedrijf, de functie en wat voor persoon hij zoekt. Dit sloot wel heel erg goed aan bij hoe ik ben en wat ik zoek, dus ik hoop dat ik hem heb kunnen overtuigen. Hij belt me na het weekend.
  donderdag 8 april 2010 @ 19:42:36 #179
45722 Dromer
pi_80095416
Ook vandaag een gesprek gehad met meteen een assessment. Gesprek ging aardig, maar op de weg terug bedacht ik ineens dat ik de bij de eerste (en zo ongeveer simpelste) vraag een stomme fout heb gemaakt.
(voor de IT'ers onder ons: een simpele subnet-berekening)
Maarja.. we zien wel weer.
pi_80095664
kreeg vandaag een telefoontje van het uitzendbureau: of ik ook in de fabriek in wolvega productiewerk wil gaan doen. Werk is niet moeilijk, van de lopende band rollen van die grote balen kaasblokken vanaf (1 bij 0,5 meter) moet je met de schaafmachine de korst eraf schaven en de baal zelf met de hakmachine in kleine blokjes hakken, die kunnen dan ingepakt worden. salaris bedraagt 11,00 euro per uur en het is in ploegen..

Het enige wat ik hoef te doen is opletten en op de knop drukken, en dat voor 11 euro

Beter dan die 8,20 waar ik nu voor aan het werk ben..

[ Bericht 6% gewijzigd door Leonidas82 op 08-04-2010 19:54:00 ]
  donderdag 8 april 2010 @ 20:48:56 #181
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80098540
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:48 schreef Leonidas82 het volgende:
kreeg vandaag een telefoontje van het uitzendbureau: of ik ook in de fabriek in wolvega productiewerk wil gaan doen. Werk is niet moeilijk, van de lopende band rollen van die grote balen kaasblokken vanaf (1 bij 0,5 meter) moet je met de schaafmachine de korst eraf schaven en de baal zelf met de hakmachine in kleine blokjes hakken, die kunnen dan ingepakt worden. salaris bedraagt 11,00 euro per uur en het is in ploegen..

Het enige wat ik hoef te doen is opletten en op de knop drukken, en dat voor 11 euro

Beter dan die 8,20 waar ik nu voor aan het werk ben..
11 euro per uur is ca. 1760 op maandbasis. En dat vind je veel? Of ik ben de afgelopen jaren teveel verwend, of het loon voor een 28 jarige is ineens immens gedaald
pi_80099666
Vanmiddag gesprek gehad en het ging goed! Wel eventjes moeten wachten, maar goed. Ik was de eerste die op gesprek kwam, kan een voordeel zijn. Daarbij was ik de enige die via het w&s traject was uitgenodigd. Vacature hebben ze ook eigenhandig uitgezet, 50 reacties ontvangen maar nog geen selectie gemaakt. Mijn bureau had ook de vacature online staan en 65 reacties waarvan ik de enige was die op gesprek kon gaan. Wordt mss wel wat. Enige hindernis is hooguit dat ik iets te zwaar/duur ben.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:31:20 #183
45722 Dromer
pi_80104098
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

11 euro per uur is ca. 1760 op maandbasis. En dat vind je veel? Of ik ben de afgelopen jaren teveel verwend, of het loon voor een 28 jarige is ineens immens gedaald
Voor ongeschoold werk is het best aardig. Bedenkend dat callcenterwerk of helpdeskwerk bij Ziggo of UPC maar 8 tot 9 euro per uur oplevert.
pi_80107812
Ik ben een it'r en verdien voor 20 uur per week ook maar 1300 bruto per maand..
Gaat wel om een scholengemeenschap maar dan nog.
pi_80108557
Je werkt dan ook maar 20 uur per week hea..
  vrijdag 9 april 2010 @ 07:24:25 #186
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80111549
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:56 schreef marcosta het volgende:
Ik ben een it'r en verdien voor 20 uur per week ook maar 1300 bruto per maand..
Gaat wel om een scholengemeenschap maar dan nog.
Voor 20 uur klinkt dat idd. best redelijk

Ik was ook IT'er, maar ik ga bewust op zoek naar wat anders omdat werken in de IT voor mij toch te hoog gegrepen is (en het bijbehorende salaris me niet echt uitmaakt, ik neem ook genoegen met iets minder).
pi_80111843
Ik heb altijd met een duivels dilemma geworsteld eigenlijk..
Er zijn 3 dingen in mijn "leven" die ik echt leuk en interresant vond en waar ik ook voor geleerd heb (niet tot grote hoogte's maar ala)
Dus als je mijn C.V ziet dan zie je ook een heel grillig arbeidsverleden omdat ik in ieder baantje wel iets uitdagends zag.
Maar dat uiteraard altijd weer snel tegenviel.
Maar evenementenbeveiliging ,procestechniek en ICT waren uiteindelijk mijn favoeriete dingen.
Uiteindelijk 4 jaar op schiphol blijven hangen als een soort manusje van alles (loadmaster,ICT en stationrep) en toen dat ophield te bestaan toch doorgegaan in het systeembeheer.
Maar eigenlijk weinig scholing in gehad en alles zelf eigen gemaakt.
Maar goed ben nu 37 dus dan word het tijd dat je een keuze maakt natuurlijk.
maar goed IT op school is superleuk en uitdagend (druk!) en betaald niet hetzelfde als bedrijfsleven en heeft ook niet dezelfde sec arbeidsvoorwaarden en dat is wel eens jammer.
Aan de andere kant krijg je er veel voor terug
Sorry voor het lange verhaal op deze vroege ochtend
pi_80112630
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 07:59 schreef marcosta het volgende:
Ik heb altijd met een duivels dilemma geworsteld eigenlijk..
Er zijn 3 dingen in mijn "leven" die ik echt leuk en interresant vond en waar ik ook voor geleerd heb (niet tot grote hoogte's maar ala)
Dus als je mijn C.V ziet dan zie je ook een heel grillig arbeidsverleden omdat ik in ieder baantje wel iets uitdagends zag.
Maar dat uiteraard altijd weer snel tegenviel.
Maar evenementenbeveiliging ,procestechniek en ICT waren uiteindelijk mijn favoeriete dingen.
Uiteindelijk 4 jaar op schiphol blijven hangen als een soort manusje van alles (loadmaster,ICT en stationrep) en toen dat ophield te bestaan toch doorgegaan in het systeembeheer.
Maar eigenlijk weinig scholing in gehad en alles zelf eigen gemaakt.
Maar goed ben nu 37 dus dan word het tijd dat je een keuze maakt natuurlijk.
maar goed IT op school is superleuk en uitdagend (druk!) en betaald niet hetzelfde als bedrijfsleven en heeft ook niet dezelfde sec arbeidsvoorwaarden en dat is wel eens jammer.
Aan de andere kant krijg je er veel voor terug
Sorry voor het lange verhaal op deze vroege ochtend
Klaag je nou over de secundaire arbeidsvoorwaarden?
Op je een school heb je weet ik veel hoeveel vrije dagen, dat zou iedereen wel willen.
pi_80115237
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Op je een school heb je weet ik veel hoeveel vrije dagen, dat zou iedereen wel willen.
Alleen moeten leraren daarvoor wel 's avonds nakijken, rapportvegaderingen en oudergesprekken houden. Dat wordt vaak vergeten. Maar als ICTer op een school heb je dat natuurlijk niet en is het inderdaad erg luxe.
pi_80116066
Zojuist gebeld door weer een ander hotel. A.s. woensdag een gesprek voor een functie in de categorie groups/events boekingen! Zo heb je maanden niks en dan opeens 4 gesprekken in een maand tijd. .

[ Bericht 0% gewijzigd door CySt op 09-04-2010 11:10:06 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:49:52 #191
45722 Dromer
pi_80117866
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:38 schreef CySt het volgende:

[..]

Alleen moeten leraren daarvoor wel 's avonds nakijken, rapportvegaderingen en oudergesprekken houden. Dat wordt vaak vergeten. Maar als ICTer op een school heb je dat natuurlijk niet en is het inderdaad erg luxe.
Soms worden de vakanties wel aangegrepen om de ICT omgeving eens flink op de schop te nemen.
(netwerk vernieuwen, servers vernieuwe/upgraden) Voor een IT'er is dat het uitgelezen moment om eens van alles uit te kunnen zetten zonder gezeur van gebruikers.
Maar dat verschilt natuurlijk per instelling.

En 1300 voor 20 uur is niet slecht voor MBO niveau.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:02 schreef CySt het volgende:
Zojuist gebeld door weer een ander hotel. A.s. woensdag een gesprek voor een functie in de categorie groups/events boekingen! Zo heb je maanden niks en dan opeens 4 gesprekken in een maand tijd. .
Gunstig! Ik had er ineens 2 na bijna 3 maanden niks. Ik hoop vandaag iets definitiefs te horen over één ervan. Ik ben daar goed voor gekwalificeerd en vooral het eerste gesprek ging goed, maar uiteindelijk blijft mijn reisafstand een probleempje (voor hen) en ik weet niet of de klik met mijn eventueel toekomstige collega er was. Die hield zich nogal op de vlakte.

[ Bericht 19% gewijzigd door Dromer op 09-04-2010 12:13:35 ]
pi_80118315
Mag me hier ook gaan melden. Diverse sollicitaties vandaag de deur uit gedaan. Ik ga er maar het beste van hopen..
pi_80119847
Gisteren gereageerd bij Adecco op een functie, vandaag bij TempoTeam en meteen al door hen teruggebeld. Ze gaan me voorstellen, dinsdag hoor ik meer. En dan woensdag een assessment als ik uitgenodigd wordt.
Gaat om 32 tot 40 uur per week.

Gisteren ook nog gebeld naar een BSO over werk/ via uitzendbureau en of ik gewoon kan solliciteren. Daar hoor ik volgende week ook meer over.

Verder stuurt Randstad mn CV door naar TNT, daar ook volgende week meer over. In de vacature stond 15 uur, aan de telefoon was er geen urengarantie... en dus gewoon oproepwerk, dat is wel minder.

En afgelopen dinsdag nog twee sollicitaties eruit gedaan.

Afwachten tot volgende week maar weer.
pi_80124952
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Helaas heb je het niet helemaal begrepen
Ik klaag niet ,ik zeg alleen dat het af en toe jammer is dat er (practisch) geen sec arbeidsvoorwaarden zijn.
Uiteraard besef ik dat 10 weken vakantie per jaar erg ruim is maar aan de andere kant geen opleidingsmo
gelijkheden,geen laptoptelefoon (vergoeding) leaseauto's en dergelijke.
En een lager salaris dan in het bedrijfsleven.
Maar hetwerk vergoed alles dus zie het ajb niet als klacht
pi_80127224
quote:
Het spijt ons u te moeten berichten dat u niet behoort tot de kandidaten met wie wij de sollicitatieprocedure voortzetten. Naar onze mening passen andere kandidaten beter in ons profiel.
Mehhhh
pi_80130517
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:08 schreef catzencut het volgende:

[..]

Mehhhh

Volgende keer hopelijk beter!

Ik ben uitgenodigd voor intakegesprekken met 2 uitzendbureau's, die gelijk ook een aantal functies in gedachten hadden.
pi_80131540
Ben zonet gebeld en ik mag ook op gesprek komen bij TNT.. ze hadden woensdag in gedachten... Dat komt me niet zo goed uit (als ik bij die ander wordt uitgenodigd is dat assesment op woensdag)... Dus ik wordt maandag teruggebeld wanneer het dan kan.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:27:29 #198
45722 Dromer
pi_80132326
Jeuj! Het ziet er naar uit dat ik dit topic binnenkort kan verlaten. Bij het bedrijf waar ik het liefst wilde werken hebben ze voor mij gekozen. Natuurlijk is het nog even wachten op hun aanbod en tot het contract getekend is.
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:07:45 #199
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80138856
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Dromer het volgende:
Jeuj! Het ziet er naar uit dat ik dit topic binnenkort kan verlaten. Bij het bedrijf waar ik het liefst wilde werken hebben ze voor mij gekozen. Natuurlijk is het nog even wachten op hun aanbod en tot het contract getekend is.

(ben alvast bezig met de warming up voor de vreugdedans)
pi_80209274
Ik kreeg net een e-mail van de persoon waarmee ik donderdag een gesprek had, dus ik dacht, oh oh, want meestal bel je iemand als je die wilt uitnodigen. Maar het was positief, ik mag per direct beginnen! Het gaat in eerste instantie om een 0-uren contract, maar er is wel genoeg werk beschikbaar. Loon is ook niet ontzettend veel, ¤10,03 per uur. Maar ik doe liever iets wat ik leuk vind voor minder geld dan andersom.

Morgen even bellen over de details!
  maandag 12 april 2010 @ 11:23:12 #201
45722 Dromer
pi_80219091
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:10 schreef CySt het volgende:
Ik kreeg net een e-mail van de persoon waarmee ik donderdag een gesprek had, dus ik dacht, oh oh, want meestal bel je iemand als je die wilt uitnodigen. Maar het was positief, ik mag per direct beginnen! Het gaat in eerste instantie om een 0-uren contract, maar er is wel genoeg werk beschikbaar. Loon is ook niet ontzettend veel, ¤10,03 per uur. Maar ik doe liever iets wat ik leuk vind voor minder geld dan andersom.

Morgen even bellen over de details!
Goed zo! Het salaris is inderdaad niet denderend, maar als het meer is dan je nu krijgt is het toch een vooruitgang moet je maar denken.

Zelf wacht ik nu op een voorstel dat ze me deze week gaan toesturen. Als ik dat aanvaard ben ik voorlopig onder de pannen. (met om te beginnen een jaarcontract)
pi_80223114
Ik werd net gebeld door een bedrijf wat mensen inhuurt voor upc helpdesk voor de functie van technische helpdesk (ben systeembeheerder/netwerkbeheerder) en het betaalde wel 8.63 euro per uur!
Ik heb maar vriendelijk bedankt en gezegd dat ook al zou ik werk zoeken dat dan niet via hun zal zijn!
  maandag 12 april 2010 @ 14:14:23 #203
45722 Dromer
pi_80225226
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef marcosta het volgende:
Ik werd net gebeld door een bedrijf wat mensen inhuurt voor upc helpdesk voor de functie van technische helpdesk (ben systeembeheerder/netwerkbeheerder) en het betaalde wel 8.63 euro per uur!
Ik heb maar vriendelijk bedankt en gezegd dat ook al zou ik werk zoeken dat dan niet via hun zal zijn!
Met dat soort baantjes word je doodgegooid. UPC, Ziggo, Teleperformance. Ze willen MBO'ers met ervaring of zelfs HBO'ers, maar betalen op het niveau van ongeschoold werk. Ze willen duidelijk profiteren van de huidige dip en afgestudeerden die geen recht hebben op een uitkering zo binnenhengelen.
pi_80235942
zelfs een beveiliger in opleiding verdient al meer...
en het mag mbo zijn maar het is natuurlijk heel laag geschoolde arbeid
pi_80236466
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:14 schreef Dromer het volgende:

[..]

Met dat soort baantjes word je doodgegooid. UPC, Ziggo, Teleperformance. Ze willen MBO'ers met ervaring of zelfs HBO'ers, maar betalen op het niveau van ongeschoold werk. Ze willen duidelijk profiteren van de huidige dip en afgestudeerden die geen recht hebben op een uitkering zo binnenhengelen.
Ergens nog wel riskant, de productiviteit wordt er natuurlijk niet hoger op want wie gaat er nu zoveel mogelijk zijn best toen bij dit hongersloontje. Dan doe je niets meer dan wat van je gevraagd wordt.
pi_80253057
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef marcosta het volgende:
Bruto ook nog zeker ?

Ik kreeg ook zo'n vaag bedrijf aan de lijn, hadden mijn cv via n-vacaturebank. Dus ik vroeg of ze me een mailtje konden sturen, omdat ik het allemaal erg vaag/ onduidelijk vond overkomen aan de telefoon en je raad het al nooit meer wat van gehoord
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_80253915
Ik wacht ook nog steeds op antwoord van het uitzendbureau waar ik een maand geleden op 2 vacatures had gereageerd en waarop ze me zouden voorstellen.
pi_80253971
Ik heb de knoop doorgehakt. Voorlopig althans. Wegens nagenoeg geen vacatures hier in de regio in de IT sector die aansluiten bij mijn opleiding en ervaring.

Heb gisteren gesolliciteerd naar een baan als procesoperator in 5 ploegendienst.

Hopelijk wordt dat iets, want ik zit alweer vanaf half januari thuis en buiten dat het geld finaal op is ben ik het thuiszitten ook spuug en spuugzat

We zullen wel zien
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80254266
De eerste twee weken zijn idd nog wel te doen, maar daarna... Je komt ook in een soort van sociaal isolement terecht wanneer je alleen maar thuiszit. Dat had ik tenminste, omdat iedereen die ik ken wel gewoon moesten werken.
pi_80254486
Dat isolement heb ik ook wel een beetje. Maar meer omdat ik geen geld heb om iets te gaan doen, in de stad te zijn dan dat iedereen om me heen moet werken. \

En over die uitzendbureaus, gewoon bellen.
Ik doe even een rondje vacatures zoeken en dan bel ik weer even achter dingen van vorige week aan. En van twee of drie anderen krijg ik hopelijk van uit henzelf bericht vandaag.
pi_80256024
Is het stom/dom om via een uitzendbureau ergens aan de slag te gaan als oproepkracht, en er dan achter komt dat het best leuk werk is... en waar je dus wel wilt werken?

Officieel is het zo dat je niet mag solliciteren waar je uitgezonden wordt, want ze hebben onderling afspraken etc etc... Dus ben ik naar het uitzendbureau gegaan, met de vraag wat ik kon doen, want ik wil graag bij dat bedrijf werken en ze hebben vacatures staan. Het uitzendbureau vertelde mij dat ze mijn CV konden doorsturen. Dat hebben ze gedaan.

Afgelopen week heb ik met het bedrijf gebeld, want er was een leuke vacature, en ik was benieuwd hoe zij erin staan. Zelfde vraag voorgelegd.
Net een mailtje terug: "Ik zou jou nog een terugkoppeling geven op jouw vraag over de mogelijkheid om bij bedrijf te solliciteren.
Er zijn bepaalde afspraken tussen uitzendbureau en bedrijf. Die afspraken houden onder andere in dat wij kandidaten die door uitzendbureau worden ingezet bij bedrijf, niet zomaar rechtstreeks in dienst kunnen nemen. Howel jouw cv via uitzendbureau bij ons is binnengekomen, kunnen wij die op dit moment dus niet meenemen in een sollicitatieprocedure."

Hmm... toen heb ik een mailtje teruggestuurd: "Helaas vind ik dit jammer, want ik wil graag aan het werk.
Dit betekent dat ik helemaal niet op vacatures van bedrijf kan solliciteren?
Het is namelijk niet zo dat ik wekelijks via uitzendbureau bij bedrijf aan de slag ben. In anderhalve maand tijd heb ik er twee middagen kunnen werken. Ik zou graag willen dat dit meer is, en op meer reguliere basis.
En hoe gaat het verder in z'n werk, nu mijn CV wel via uitzendbureau bij jullie terecht is gekomen?
Zou dat dan alleen om inval/oproepwerk gaan?"

En dan krijg ik terug: "Uitzendbureau wordt door ons ingeschakeld op het moment dat wij zelf met onze invalpoule de planning voor bedrijf niet rond kunnen krijgen.
Uitzendbureau zorgt dan voor een kandidaat - dat kan jij zijn of iemand anders - die een bepaalde dienst kan werken.
Ik ga er vanuit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Uhh... nou nee.
Is mijn vraag niet duidelijk?
Of moet ik het maar weer bij het uitzendbureau gaan vragen... dat ze bedrijf op de hoogte stellen van mijn wens ofzo? Of me uitschrijven bij dat uitzendbureau? Of het gewoon allemaal maar zo laten?
pi_80256401
Uitzendbureau`s zijn een bitch Kekaa.
Het lijkt er dus op dat het uitzendbureau mensen kiest, maar ja dan zit je (vaak) weer met verschillende uitzend bureau medewerkers die het niet allemaal weten, anders hanteren of zo..
Ik zou het nog een keer daar vragen, en je desnoods uitschrijven als ze niet thuis geven. Of je laat het erbij, wat jij het beste vind
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:47:03 #213
45722 Dromer
pi_80266880
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Bruto ook nog zeker ?
Uiteraard. Netto zou het nog best meevallen voor een dergelijk baantje.
pi_80274132
waarom laten jullie je beetnemen door uitzendbureaus? je kunt beter de kranten in de gaten houden of rechtstreeks solliciteren bij bedrijven.

Voor de werklozen, is dit niet iets voor jullie?

http://www.mcdonalds.nl/w(...)nalds+als+werkgever/

Of is dat te min?
pi_80274214
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom laten jullie je beetnemen door uitzendbureaus? je kunt beter de kranten in de gaten houden of rechtstreeks solliciteren bij bedrijven.

Of is dat te min?
Je zit McDonalds zelf nb af te breken in dit topic? Of zie ik iets over het hoofd?
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:54:22 #216
45722 Dromer
pi_80283016
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:

Of is dat te min?
Kranten.. so 90's.

En zoals hierboven gezegd heb je zelf het werk bij de Mc nogal omlaag zitten halen. (ik kreeg er iig galeislaaf-visioenen bij)
pi_80285798
A.s. maandag mijn eerste werkdag! .
pi_80288129
Top man, succes!
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:22:19 #219
45722 Dromer
pi_80288305
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:34 schreef CySt het volgende:
Netjes. Have fun!
Ik hoop voor het eind van de week zekerheid te hebben.
pi_80289324
quote:
Eindelijk! Gefeliciteerd!
pi_80289665
Thnx allemaal, ik heb er zin in!
pi_80292536
quote:
Beter!!!

Heb zelf zometeen een groepssollicitatiegesprek.
pi_80298290
Een groepssollicitatiegesprek? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
pi_80298352
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een groepssollicitatiegesprek? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Stuk of 20 mensen tegelijk.
Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.
Daarna kort (5 tot 10 minuten) 1 op 1.

Vanmiddag uitslag.
pi_80298725
Welke functie?
pi_80298793
Administratieve projectmedewerker.

Bij Essent... ze hebben een nieuw systeem met veel uitval, dat moet verholpen worden en zoeken ze op korte termijn voor korte tijd veel mensen.
pi_80299058
Ze hebben tijdens de crisis teveel mensen ontslagen en komen er nu achter dat de andere medewerkers dat gat niet kunnen opvullen.
pi_80300222
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.

Momenteel bij ons bedrijf binnen 2 jaar naar 12 man.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:31:51 #229
45722 Dromer
pi_80300313
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.

Vanmiddag uitslag.
Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)
pi_80300726
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)
Nee geen tweede ronde.
Er worden er 16 uitgekozen. 26 april beginnen, tot 1 juli denken ze.
pi_80300775
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.

Lijkt me erg leuk, maar geen ervaring. En net de verkeerde opleiding meestal... geen MWD of SJD, maar CMV, wel sociaal . Zo af en toe kijk ik ook wel in die richting... en misschien in september een van die twee opleidingen duaal doen...
  woensdag 14 april 2010 @ 13:20:48 #232
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80301978
quote:
Gefeliciteerd! En heel veel succes en lol in je werk, natuurlijk.

woensdag 14 april 2010 @ 13:22:03 #233
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80302029
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:45 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nee geen tweede ronde.
Er worden er 16 uitgekozen. 26 april beginnen, tot 1 juli denken ze.
Veel succes met je groepsgesprek!
  woensdag 14 april 2010 @ 13:37:58 #234
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_80302606
Heb net een brief gekregen over een banenmarkt 22 april:). Heb je bij zo'n banenmarkt een grote kans op het vinden van een baan?
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_80302651
Volgens mij is zoiets alleen goed om je netwerk uit te breiden.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:41:45 #236
165333 misslady83
pi_80302751
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij is zoiets alleen goed om je netwerk uit te breiden.
Ok, ik zie het wel de 22e dan ...
  woensdag 14 april 2010 @ 13:42:40 #237
165333 misslady83
pi_80302781
Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met een banenmarkt?(UWV)
pi_80302798
En zelfs dat netwerk uitbreiden is op zo'n banenmarkt lastig. Je hebt natuurlijk al snel een leuk praatje met één of ander poppetje van een interessant bedrijf, maar die lui spreken op zo'n dag zoveel mensen.... Kleine kans dat je dan echt blijft hangen. Ik heb bij dat soort markten en beurzen al te vaak de leuke mooie standaardpraatjes gehoord. Het werkt wel enthousiasmerend, maar echt nuttig heb ik het tot nog toe niet gevonden.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:45:19 #239
165333 misslady83
pi_80302889
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:43 schreef Tiez10 het volgende:
En zelfs dat netwerk uitbreiden is op zo'n banenmarkt lastig. Je hebt natuurlijk al snel een leuk praatje met één of ander poppetje van een interessant bedrijf, maar die lui spreken op zo'n dag zoveel mensen.... Kleine kans dat je dan echt blijft hangen. Ik heb bij dat soort markten en beurzen al te vaak de leuke mooie standaardpraatjes gehoord. Het werkt wel enthousiasmerend, maar echt nuttig heb ik het tot nog toe niet gevonden.
Ok Ik ga het wel even ervaren dan.
pi_80303342
Ik kreeg ook een mailtje van het UWV, vacature avond voor jongeren, 20 april.
Heb teruggemaild of ze ook wat voor HBO afgestudeerden hebben dan...

Reactie terug: Wij hebben geen werkgevers deze avond die HBO banen aanbieden Kekaa. Helaas! Wel ben je natuurlijk welkom. We kunnen ook in ons bestand kijken of er op dat moment banen/vacature's open staan.

uhm ja... laat maar.
pi_80308715
Mag ik me hier ook melden als ik op zoek ben naar tijdelijk werk?
Ik ben in februari geslaagd voor mijn Informatica propedeuse, en in september begin ik met de studie psychologie. Ik ga volgende maand [weer] op mezelf wonen en ik moet eigenlijk vóór die tijd een tijdelijk baantje hebben. Of eventueel een baan die ik in wat minder uren ook straks tijdens mijn studie uit kan voeren.
Ben verder 22, en nu dus ongeveer 2 maanden 'werkeloos'.

Het valt me trouwens vies tegen wat er te vinden is, vooral hier in Zuid-Limburg.
Heel veel call center werk, maar dat is voor mij echt een last-resort. Ik heb dat werk al gedaan en vond het echt vreselijk. Verder maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, eigenlijk.
pi_80311699
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:

Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).
Heb al wel iets zitten zoeken op google, maar dan kom ik bij advocatenkantoren uit. Waar kan ik het beste naar zoeken? (regio Den Haag/Delft/Rotterdam).

Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien? .
pi_80312678
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien? .
Dat zijn echt van de irritante redenen.

Ben het niet geworden bij Essent trouwens. Ik kon hun vragen niet goed genoeg beantwoorden ofzo.
  woensdag 14 april 2010 @ 18:10:41 #244
45722 Dromer
pi_80313035
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:15 schreef Gestiech het volgende:
Zuid-Limburg.
Heel veel call center werk, maar dat is voor mij echt een last-resort. Ik heb dat werk al gedaan en vond het echt vreselijk. Verder maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, eigenlijk.
Je doelt, denk ik, op al die Teleperformance customer service ICT baantjes? Die betalen iets boven minimum terwijl ze wel enige IT kennis vragen. Als de keuze hebt tussen bijstand of dat is het wellicht toch een optie. Wellicht kun je als ze opvalt dat je meer in je mars hebt nog wat omhoog komen daar. (tot je iets beters vindt)
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat zijn echt van de irritante redenen.

Ben het niet geworden bij Essent trouwens. Ik kon hun vragen niet goed genoeg beantwoorden ofzo.
Hmm stom. Wat voor vragen dan? (vast niet over je hobby's )
pi_80313100
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
  woensdag 14 april 2010 @ 18:16:23 #246
45722 Dromer
pi_80313222
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
Dat lijkt me geen slecht antwoord. Wat waren de antwoorden van de anderen dan zo'n beetje? Ik vraag me af wat er beter aan kan. Misschien waren ze wat uitvoeriger?
pi_80315918
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, wat voor functie solliciteerde je op?
pi_80316613
alweer afgewezen vinden ze het vreemde dat ze geen mensen kunnen vinden Ik word echt dood moe van dat standaard verhaaltje
pi_80320120
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Vanmiddag uitslag.
Atlas advertising? TWorganisatie? Cobra group?
  woensdag 14 april 2010 @ 21:09:35 #250
45722 Dromer
pi_80320586
Of jullie scrollen even een stukje naar boven.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:51 schreef Kekaa het volgende:
Administratieve projectmedewerker.

Bij Essent... ze hebben een nieuw systeem met veel uitval, dat moet verholpen worden en zoeken ze op korte termijn voor korte tijd veel mensen.
pi_80320890
Ongeveer een maand geleden heb ik gereageerd op meerdere vacatures bij een bedrijf. Ze hadden er 2 die aansloten op mijn profiel. Ik had vooraf nog gebeld welke het beste aansloot, dan zou ik daarop reageren. Echter, terwijl ik mijn briefje tikte kwam er nog een 3e vacature bij en doordat ik twijfelde tussen die 2 heb ik een open sollicitatie gedaan, toegespitst op die 2 vacatures dus, die overigens heel veel op elkaar leken.

2 dagen later een afwijzing in de bus, veel reacties, waar ik niet uitgekomen was.

Nu zie ik dat ze weer een vacature hebben die ik wel zie zitten. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Weer bij 0 beginnen of op één of andere manier terugverwijzen naar het vorige contact? Nieuwe brief schrijven of niet? Of moet ik het gewoon maar vergeten omdat ik de vorige keer de eerste selectie niet overleefd heb?

Verder gaat solliciteren voor geen meter. Ik werk fulltime, ongeschoold werk, terwijl ik een HBO-diploma op zak heb. 's avonds vaak niet echt de puf meer op banenjacht te gaan.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:42:57 #252
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80322132
Zoveel geschikte vaca's in zo korte tijd? Groot bedrijf of het gaat ze goed of er is een reden dat er zo'n verloop is.

Ik zou gewoon meteen solliciteren. Wel/niet refereren aan het verleden? zou ik niet doen, tenzij het in de loop van mijn brief vanzelf aan bod komt.

Aanhouder wint, succes!
pi_80325544
wat voor waardeloze HBO-studies hebben jullie gedaan waardoor jullie in ongeschoolde banen rondhangen? Wat laten we wel wezen, iemand met een bedrijfskunde/management achtergrond kan altijd wel iets vinden als accountmanager of projectmanager oid.

Ja tuurlijk, als je sociale pretstudies hebt gevolgd zoals CMV of sociaal werk snap ik dat je niet slaagt op de arbeidsmarkt
  donderdag 15 april 2010 @ 01:54:28 #254
45722 Dromer
pi_80330949
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Leonidas82 het volgende:
wat voor waardeloze HBO-studies hebben jullie gedaan waardoor jullie in ongeschoolde banen rondhangen? Wat laten we wel wezen, iemand met een bedrijfskunde/management achtergrond kan altijd wel iets vinden als accountmanager of projectmanager oid.

Ja tuurlijk, als je sociale pretstudies hebt gevolgd zoals CMV of sociaal werk snap ik dat je niet slaagt op de arbeidsmarkt
Beter een dergelijke studie dan geen studie. Vaak (en vooral als de banenmarkt weer aantrekt) is HBO-niveau al voldoende voor vele instapbanen.

Vertel eens... wat voor studie heeft jou gebracht tot hamburgerbakker? Je geeft nu al meerdere malen af op mensen met een bepaalde opleiding maar tot op heden bereik je zelf vrijwel niks. (je klaagt notabene over je eigen baantje)
Je geeft links en rechts commentaar en advies (mensen met een administratieve baan moeten 'een echt vak' leren), maar ik vind nergens terug waarvoor jij opgeleid bent en wat jouw 'echte vak' is. Zou je dat nog eens willen vermelden? Dan kunnen mensen wellicht daar commentaar op geven en affakkelen, want het brengt je blijkbaar tot een functie waar je helemaal niet blij mee bent. Al is het beter van niet aangezien het imo de bedoeling is elkaar hier te steunen in plaats van te bekritiseren.
pi_80330980
Ik zou nog liever werkloos thuiszitten dan hamburgers draaien bij een Mac, eigenlijk.
  donderdag 15 april 2010 @ 02:03:50 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80330991
quote:
Op donderdag 15 april 2010 02:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou nog liever werkloos thuiszitten dan hamburgers draaien bij een Mac, eigenlijk.
Pas na een jaar werkloosheid is al het werk passend, dus zolang je voor die tijd werk hebt is er geen probleem .

Ik ga overigens maandag beginnen als applicatiebeheerder bij een bedrijf in rolluiken & zonweringen, dus misschien dat ik dan wat minder ga posten hier
Enige waar ik me nu nog zorgen over maak is dat het allemaal zo snel ging dat ik niet naar reiskostenvergoeding heb gevraagd.. morgen maar eens bellen .
Een gedicht over Maanvis
pi_80331082
Ik heb ondertussen al weer passend werk op niveau gevonden, dus geen hamburgers draaien voor mij. Ja, thuis voor het avondeten, maar daar heb ik tenminste geen last van multikul die je niet verstaat en een schreeuwerig broekie die in je oor staat te jengelen waar die hamburgers blijven!
  donderdag 15 april 2010 @ 08:46:54 #258
45722 Dromer
pi_80332424
quote:
Op donderdag 15 april 2010 02:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb ondertussen al weer passend werk op niveau gevonden, dus geen hamburgers draaien voor mij. Ja, thuis voor het avondeten, maar daar heb ik tenminste geen last van multikul die je niet verstaat en een schreeuwerig broekie die in je oor staat te jengelen waar die hamburgers blijven!
Tja.. misschien is onze hamburgerdraaier zo'n eeuwige student die geen keuze heeft. Qua werk aanpakken als ik geen keuze heb heb ik nooit problemen gehad. Zo heb ik vroeger achter de vuilniswagen gelopen bv.

Als je tegen de 30 loopt en geen afgeronde beroepsopleiding of ervaring hebt zit een bedrijf niet om je te springen. Die pakken dan liever jonkies met een al dan niet relevante HBO opleiding.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dromer op 15-04-2010 08:56:44 ]
pi_80333652
Hoe zit dat eigenlijk met een uitkering? Vanaf welke leeftijd heb je daar recht op? Het is niet zo dat ik zo graag een uitkering wil oid. hoor, maar het is maar de vraag wanneer ik überhaupt werk vind. Ik zal in de tussentijd wel geld moeten hebben.
  donderdag 15 april 2010 @ 09:51:50 #260
45722 Dromer
pi_80333797
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef Gestiech het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een uitkering? Vanaf welke leeftijd heb je daar recht op? Het is niet zo dat ik zo graag een uitkering wil oid. hoor, maar het is maar de vraag wanneer ik überhaupt werk vind. Ik zal in de tussentijd wel geld moeten hebben.
Heb je al gewerkt? Anders wordt het een bijstandsuitkering: http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=24
pi_80334618
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Heb je al gewerkt? Anders wordt het een bijstandsuitkering: http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=24
Volgens mij krijg ik helemaal niks omdat ik onder de 27 bent:
quote:
Vraagt u na 30 september 2009 bijstand aan? En bent u jonger dan 27? Voor u gelden andere regels. U valt onder de Wet investeren in jongeren (WIJ). Klik hier voor meer informatie.
Ik heb echt geen zin om voor 5 maanden in een of ander werk-leer traject te gaan zitten (aangezien ik in september weer studeer)
pi_80335238
Dat probleem heb ik dus ook ik ga in September weer studeren maar fuck it ga niet dat klote werk leer traject zitten tussen en stel iq loze debielen
pi_80336092
Mja, ik loop nu dus vooral het 'risico' dat ik bij Vodafone of Teleperformance moet gaan werken. Mensen hun problemen oplossen of mensen lastig vallen via de telefoon
Sowieso heb ik slechte ervaringen met het soort mensen dat in call centers werkt, maar wellicht dat ik gewoon pech had met het team destijds, maar ook dat bellen de hele dag en dat constante kabaal op die werkvloer
pi_80342004
quote:

Wat een kortzichtige suffe opmerking...
  donderdag 15 april 2010 @ 15:22:42 #265
45722 Dromer
pi_80346265
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:07 schreef Gestiech het volgende:
Mja, ik loop nu dus vooral het 'risico' dat ik bij Vodafone of Teleperformance moet gaan werken. Mensen hun problemen oplossen of mensen lastig vallen via de telefoon
Deze twee zijn voornamelijk inbound voor zover ik weet. (je belt niet snel mensen om te vragen of ze toevallig een technisch probleem hebben )

Een helpdesk kan echt heel leuk zijn. Het ligt er een beetje aan wat voor druk er op je wordt gelegd: of je een bepaald solution percentage verplicht moet halen en of er een strenge tijdsduur per call is.
Het echte callcenterwerk (geen ICT kennis nodig) zou ik idd links laten liggen.. vooral de outbound.

Omdat je maar tijdelijk werk zoekt zal een bedrijf niks in je willen investeren en zul je het moeten doen met de simpele baantjes ben ik bang.

Een tijdje geleden zweefde hier (Z-Limburg) op werk.nl wel een vacature rond waar ze jonge startende ICT'ers vroegen met rijbewijs en liefst een eigen auto. In dat geval heb je waarschijnlijk wel leuker werk dan helpdeskwerk. (hmm.. kan hem niet meer vinden.. was ook een maand of zo geleden)

[ Bericht 5% gewijzigd door Dromer op 15-04-2010 15:37:45 ]
pi_80346554
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).
Heb al wel iets zitten zoeken op google, maar dan kom ik bij advocatenkantoren uit. Waar kan ik het beste naar zoeken? (regio Den Haag/Delft/Rotterdam).

Er zijn veel advocatenbureau's die SHV erbij doen, maar beste is om bij de schuldhulpafdeling vand e gemeente zelf of de lokale Krediet bank te gaan solliciteren. Reden: Simpel er is daar altijd wat vrij en ze betalen meer. Voor de rest google bewindvoering / inkomensbeheer en dan den haag delft of rotterdam. Ik krijg echt talloze hits van kantoren.

Hou er wel rekening mee dat het startsalaris van een net afgestudeerde HBO er ongeveer op 2000 bruto zit en dan er bij de particuliere bedrijven meestal geen pensioenfonds bij zit. Maarja praten over arbeidsvoorwaarden is bij elk bedrijf wel mogelijk.
pi_80351026
"Onze keuze is gevallen op iemand wiens kennis en ervaring beter aansluiten op onze wensen".

Dat geloof ik in veel gevallen, maar deze keer niet. Perfectere kennis en ervaring dan de mijne was in dit geval niet mogelijk.
pi_80351200
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Er zijn veel advocatenbureau's die SHV erbij doen, maar beste is om bij de schuldhulpafdeling vand e gemeente zelf of de lokale Krediet bank te gaan solliciteren. Reden: Simpel er is daar altijd wat vrij en ze betalen meer. Voor de rest google bewindvoering / inkomensbeheer en dan den haag delft of rotterdam. Ik krijg echt talloze hits van kantoren.

Hou er wel rekening mee dat het startsalaris van een net afgestudeerde HBO er ongeveer op 2000 bruto zit en dan er bij de particuliere bedrijven meestal geen pensioenfonds bij zit. Maarja praten over arbeidsvoorwaarden is bij elk bedrijf wel mogelijk.
|Tnx ! Ik heb een sollicitatie lopen bij de lokale kredietbank idd , hoop daar zsm meer van te horen . Verder vind ik 2000 bruto echt absurd weinig als HBO'er in de economie/rechten (maar zou het daar nu wel voor doen).

Morgen trouwens nog een gesprek bij een bedrijf als debiteurenbeheerder. Baantje is maar voor 2 maanden, maar het salaris is enorm en wellicht dat ze ruimte hebben om me na die 2 maanden te houden . Mijn huidige baan ben ik goed zat iig
pi_80351470
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef ShadyLane het volgende:
"Onze keuze is gevallen op iemand wiens kennis en ervaring beter aansluiten op onze wensen".

Dat geloof ik in veel gevallen, maar deze keer niet. Perfectere kennis en ervaring dan de mijne was in dit geval niet mogelijk.
Wordt ik zo moe van dat standaard gelul vraag wel tijdelijk uitkering aan als die uitzendbureaus zo moeilijk doen In September weer naar school ik word schijtziek van Nederlands arbeid markt Generaliseren zijn ze het best in Nederland kwa werk nemers uitzendbureaus
pi_80352419
Terug van TNT, het is wel een beetje leuk afwisselend werk. Leuk gesprek gehad, leuk mens, lekker informeel allemaal. Was alleen misschien niet heel handig om te zeggen dat ik misschien in september weer naar school wil.
Ook al is het dan oproepwerk... ik kreeg toen het idee dat ze toch wel iemand voor langere tijd wilden... Hmm... Maandag maar even afwachten.

Edit: Had vanmiddag weer drie brieven verstuurd, en van eentje al reactie terug: woensdag op gesprek.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kekaa op 15-04-2010 18:19:54 ]
pi_80353067
nvm
pi_80353687
Mwoah 2000 bruto weinig ligt er een beetje aan waar je woont, in de randstad is dit wellicht zo, hier in het noorden heb ik er als thuiswonende zat aan hoor. Ook als ik een huis heb trouwens want woningen zijn hier niet zo duur.

Er is geen enkele baas die op basis van een sollicitatiegespek je 2500 bruto geeft. Laat even een half jaartje zien wat je waard bent en dan komt het vanzelf wel:)
pi_80354070
quote:

Ik snap jouw opmerkingen in dit topic nu echt niet meer.

Eerst werk bij de McDonalds afbreken.
Dan klagen dat mensen werk bij de McDonalds te min vinden.
Vervolgens mensen die dergelijk werk blijkbaar niet te min vinden, af lopen breken omdat ze niet geslaagd zijn op de arbeidsmarkt.

Wat wil je nu precies?
pi_80355680
Morgen naar de uitzendbureau's
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_80356173
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:45 schreef Beach het volgende:
Morgen naar de uitzendbureau's
Ik ook ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen
pi_80356607
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef wildcardxxl het volgende:
Mwoah 2000 bruto weinig ligt er een beetje aan waar je woont, in de randstad is dit wellicht zo, hier in het noorden heb ik er als thuiswonende zat aan hoor. Ook als ik een huis heb trouwens want woningen zijn hier niet zo duur.

Er is geen enkele baas die op basis van een sollicitatiegespek je 2500 bruto geeft. Laat even een half jaartje zien wat je waard bent en dan komt het vanzelf wel:)
Ik zou hier ook wel tevreden zijn met 2000bpm. Kan ik ruiiiiim van rondkomen in stadje Groningen
pi_80361962
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef ShadyLane het volgende:

Morgen bellen dus.
pi_80362001
quote:
Op donderdag 15 april 2010 01:54 schreef Dromer het volgende:

[..]

Beter een dergelijke studie dan geen studie. Vaak (en vooral als de banenmarkt weer aantrekt) is HBO-niveau al voldoende voor vele instapbanen.

Vertel eens... wat voor studie heeft jou gebracht tot hamburgerbakker? Je geeft nu al meerdere malen af op mensen met een bepaalde opleiding maar tot op heden bereik je zelf vrijwel niks. (je klaagt notabene over je eigen baantje)
Je geeft links en rechts commentaar en advies (mensen met een administratieve baan moeten 'een echt vak' leren), maar ik vind nergens terug waarvoor jij opgeleid bent en wat jouw 'echte vak' is. Zou je dat nog eens willen vermelden? Dan kunnen mensen wellicht daar commentaar op geven en affakkelen, want het brengt je blijkbaar tot een functie waar je helemaal niet blij mee bent. Al is het beter van niet aangezien het imo de bedoeling is elkaar hier te steunen in plaats van te bekritiseren.

Ik studeer nog en neej, ben geen eeuwige student. Ben begonnen aan mijn hbo-opleiding op mijn 23 (daarvoor fulltime gewerkt) en ben nu 27 en aan het afstuderen. De studie nominaal doorlopen dus. Studeer zelf trouwens Personeel en Arbeid (HRM) is bedrijfskunde met als specialisatie personeelszaken. Omdat ik naast mijn scriptie een zee aan tijd heb, heb ik voorlopig de Mac Donalds aangenomen, omdat ze flexibele werktijden bieden. Banen waarvoor ik opgeleid ben, zijn er zat maar valt nu niet te combineren met een scriptie.

Voor de rest zijn er niet vele bijbanen of deeltijd-banen, recessie heeft hier ook toegeslagen ja Dan maar hamburgers bakken! Kom uit een arbeidersgezin en hard werken is met de paplepel ingegoten, wat het is , maakt niet uit, zolang je maar niet in uitkeringen hangt of zuiver uit de staatsruif vreet.

Dus geef maar commentaar, mij heb je er niet mee. Maar laat mij wel mijn commentaar geven op mensen die liever de WW ingaan dan dat ze iets aanpakken bij de Mc Donalds. Ja je moet hier hard werken, en ja die blaag van een chef zit me achter de vodden aan en is aan het slavendrijven. maar alles beter dan thuis niks doen
  donderdag 15 april 2010 @ 21:52:51 #279
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80362186
Leonidas82, mijn WW uitkering was aardig wat meer bruto dan wat je bij McDonalds verdient, dus geef me eens ongelijk .
Eigenlijk ben ik ook voor een systeem waar bijv. maar driekwart van je dagloon gekort wordt als je voor een lager salaris aan de slag gaat, dat moedigt mensen in de WW aan om ook meteen al een baan op lager niveau aan te nemen. Nu hoeft dat pas na en half jaar, en dan op 1 niveau onder je eigen niveau zegmaar.
Een gedicht over Maanvis
pi_80362758
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:
Leonidas82, mijn WW uitkering was aardig wat meer bruto dan wat je bij McDonalds verdient, dus geef me eens ongelijk .
Eigenlijk ben ik ook voor een systeem waar bijv. maar driekwart van je dagloon gekort wordt als je voor een lager salaris aan de slag gaat, dat moedigt mensen in de WW aan om ook meteen al een baan op lager niveau aan te nemen. Nu hoeft dat pas na en half jaar, en dan op 1 niveau onder je eigen niveau zegmaar.
i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!

Kan er gewoon niet tegen dat lapzwansen pochen met genoten WW-uitkeringen terwijl ze ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Maar nee hoor, de neus ophalen en trappen naar de onderkant, terwijl die mensen wel je uitkering betalen
  donderdag 15 april 2010 @ 22:04:59 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80362990
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!

Kan er gewoon niet tegen dat lapzwansen pochen met genoten WW-uitkeringen terwijl ze ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Maar nee hoor, de neus ophalen en trappen naar de onderkant, terwijl die mensen wel je uitkering betalen
Nee, ik heb m'n eigen uitkering betaald. Da's het principe van WW ook, dat je eerst jaren premie betaald om vervolgens wat maanden 70% te kunnen trekken.
Bovendien begin ik maandag weer met werken .
Voor minder dan 70% van je laatstverdiende loon werken heeft ook geen enkele zin, als je dat een jaartje doet dan is er van je verleden toen je nog 100% verdiende niets meer over, en dan begin je dus als je daar ontslagen wordt op 70% van 70% .
Een gedicht over Maanvis
pi_80363036
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:07 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Ik zou hier ook wel tevreden zijn met 2000bpm. Kan ik ruiiiiim van rondkomen in stadje Groningen
Groningen----> Celebesstraat hier, dat bedoel ik dus
pi_80364843
quote:

[..]

Lul alsjeblieft niet zo slap. Een WW-uitkering wordt uiteindelijk betaald door de werknemer en de werkgever samen. En daarbij, als ik zou moeten kiezen tussen een WW-uitkering van 1500 euro netto of fulltime hamburgers bakken bij de mac voor krap 1000 per maand, dan wist ik het wel. En jij ook, met je valse arbeidsethos.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_80368052
quote:

[..]

Ik heb in dit topic nog nooit iemand zien pochen met een WW- of WWB-uitkering. Ik heb zelf een WWB. Waarom? Omdat ik nog wel een bijbaantje uit m'n studietijd heb, maar daar slechts zeer sumier aan de slag kan. Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk en ben ik aan het solliciteren (het idee van werken aan werk dat in deze stad nogal aangemoedigd wordt).

Jij zegt dat je nog studeert. Dan heb je ook nog stufi (want je bent nog geen 30 en loopt nominaal). Dat scheelt wel ff een slok op een borrel hoor. stufi+bijbaantje was voor mij gewoon makkelijk rondkomen. Heel andere situatie als dat opeens wegvalt. Moet je dan als pas afgestudeerde maar direct ongeschoold werk gaan doen? In mijn ogen niet (hoewel ik dat zo nu en dan, meer om toch wat te doen -wordt ingehouden op de WWB-, toch doe). Ik wil mezelf eerst de kans geven om iets beters/leukers/passenders te vinden. Maakt me niet uit of dat iets onder m'n niveau is. Maar burgers flippen? Nee, sorry, dat helpt mij niet echt verder op weg om een 'echte' baan te vinden.

Maja, hele bovenstaande verhaaltje zal jij als 'harde werker uit een hardwerkend gezin' wel onzin vinden.
pi_80368401
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:44 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Ik heb in dit topic nog nooit iemand zien pochen met een WW- of WWB-uitkering. Ik heb zelf een WWB. Waarom? Omdat ik nog wel een bijbaantje uit m'n studietijd heb, maar daar slechts zeer sumier aan de slag kan. Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk en ben ik aan het solliciteren (het idee van werken aan werk dat in deze stad nogal aangemoedigd wordt).

Jij zegt dat je nog studeert. Dan heb je ook nog stufi (want je bent nog geen 30 en loopt nominaal). Dat scheelt wel ff een slok op een borrel hoor. stufi+bijbaantje was voor mij gewoon makkelijk rondkomen. Heel andere situatie als dat opeens wegvalt. Moet je dan als pas afgestudeerde maar direct ongeschoold werk gaan doen? In mijn ogen niet (hoewel ik dat zo nu en dan, meer om toch wat te doen -wordt ingehouden op de WWB-, toch doe). Ik wil mezelf eerst de kans geven om iets beters/leukers/passenders te vinden. Maakt me niet uit of dat iets onder m'n niveau is. Maar burgers flippen? Nee, sorry, dat helpt mij niet echt verder op weg om een 'echte' baan te vinden.

Maja, hele bovenstaande verhaaltje zal jij als 'harde werker uit een hardwerkend gezin' wel onzin vinden.

Nee ik snap je wel

Maar snap ook dat een half jaar 'burgers flippen' beter staat dan een half jaar 'niks doen en thuis op de bank zitten' Een werkgever ziet dat als een gat en dat roept vragen op. Een half jaar beunen achter de friet verteld een werkgever dat je niet vies bent van hard werken, toont tevens werkritme en structuur.
pi_80370008
Ik had vandaag een gesprek voor een vacature om de stap van parttime naar fulltime te kunnen maken. Had het gevoel dat het op alle fronten wel klikte. Qua werk/reistijd, competenties, sterke en zwakke punten en passen in het team. Ben benieuwd of ze mij zullen kiezen. Met slechts 5 sollicitanten moet het toch kunnen.
pi_80370190
Zo, net thuis van mijn eerste werkdag. Leuk bedrijf, leuke collega's, bevalt goed! Ik werd wel meteen in het diepe gegooid, want er waren mensen ziek, eentje had een ongeluk gehad en een had ontslag gekregen. Dus stond ik vanavond in het restaurant, samen met de Banqueting Manager (die al de hele dag had gewerkt). Groep van 18, groep van 7 en een twee-tje. Viel nog mee dus. Maar het ging best goed, tevreden gasten en geen problemen. Morgen en overmorgen weer avonddienst, zaterdag zelfs een bruiloft-diner van 90 man. Wordt meteen hard werken dus. .
  vrijdag 16 april 2010 @ 07:02:07 #288
45722 Dromer
pi_80371196
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:50 schreef Leonidas82 het volgende:
Dus geef maar commentaar, mij heb je er niet mee. Maar laat mij wel mijn commentaar geven op mensen die liever de WW ingaan dan dat ze iets aanpakken bij de Mc Donalds. Ja je moet hier hard werken, en ja die blaag van een chef zit me achter de vodden aan en is aan het slavendrijven. maar alles beter dan thuis niks doen
Het ging meer over je commentaar op mensen die volgens jou een verkeerde richting of vak gekozen hebben. Ik vind dat je eerst maar zelf concreet een studie moet afronden én werk moet hebben (in die richting uiteraard) zodat je kritiek niet nogal hypocriet overkomt. Jij kunt jezelf wellicht veelbelovend en heel kansrijk zien en daarmee je kritiek rechtvaardigen, maar zie het eerst maar eens waar te maken.

Wat betreft liever de WW ingaan. Zoals Maanvis al opmerkt ga je niet snel een baantje aannemen dat veel minder dan je uitkering betaalt. Je hebt dan wel een groter gat op je cv, maar de rekeningen moeten ook betaald worden. Met een WW-uitkering lever je tenslotte al 30% in: dan ga je liever niet naar 40% of 50%.
pi_80371886
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:55 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Nee ik snap je wel

Maar snap ook dat een half jaar 'burgers flippen' beter staat dan een half jaar 'niks doen en thuis op de bank zitten' Een werkgever ziet dat als een gat en dat roept vragen op. Een half jaar beunen achter de friet verteld een werkgever dat je niet vies bent van hard werken, toont tevens werkritme en structuur.

Kan ook juist aangeven dat je met erg weinig genoegen neemt. Zitten ze niet altijd op te wachten. Soms kan je beter een 'gat' op je cv hebben met wat relevant vrijwilligerswerk...
pi_80372566
Op welke websites kijken jullie met name?
Ik zit zelf nu wat te kijken op nationale vacaturebank, google werkt ook goed, iemand nog aanraders?
pi_80373656
Ik Googlede meestal gewoon op wat steekpunten.

En wat Leonidas82 verkondigt is natuurlijk bullshit. Heel lovenswaardig om maar gelijk alles aan te pakken, maar sommige mensen hier hebben gewoon gewerkt voor hun uitkering, en die is juist bedoeld om mensen te kunnen ondersteunen in het vinden van een passende baan.

Ik zou ook wel ontzettend stom zijn om gelijk te gaan solliciteren als hamburgerdraaier bij de Mac wanneer ik net directeur ben geweest. Maar goed, geeft toch wel weer aan dat er een ervaringsverschil is tussen mensen die nog studeren en mensen die werken.

Wat zijn jouw vaste lasten per maand, Leonidas82?

[ Bericht 86% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-04-2010 09:44:25 ]
pi_80374386
Hmm, ik zie hier een functie waarop ik wil solliciteren (administratief), de vacature staat vol spelfouten. Dingen als "deelproccesen", "team verband" en inconsequent gebruik van hoofdletters. Zal ik dit terug laten komen in mijn sollicitatie (bijvoorbeeld dat ik nauwkeurig ben en kan helpen met het opstellen van foutloze vacatureteksten), of is dat te witty?
pi_80375924
Dat zou ik maar niet doen.
pi_80377815
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:04 schreef Syytön het volgende:
Hmm, ik zie hier een functie waarop ik wil solliciteren (administratief), de vacature staat vol spelfouten. Dingen als "deelproccesen", "team verband" en inconsequent gebruik van hoofdletters. Zal ik dit terug laten komen in mijn sollicitatie (bijvoorbeeld dat ik nauwkeurig ben en kan helpen met het opstellen van foutloze vacatureteksten), of is dat te witty?
Slecht idee.. de persoon die de brieven/emails screent, zou wel eens dezelfde persoon kunnen zijn als de persoon die de advertentie geschreven heeft
pi_80378079
Pfff... dat hele gedoe met Leonidas. Moet ik me nou juist wel aangesproken voelen of niet met mijn 'pretopleiding' waarvoor ze bij vacatures nu helaas alleen mensen willen met een aantal jaar werkervaring.. wat ik dus nog niet heb.
Gelukkig heb ik geen uitkering zeg, anders kreeg ik dat hele gezeik ook nog over me heen.

Zomaar wat baantjes aannemen lijkt me in ieder geval niet het slimste (ik kreeg een keer als reactie op een afwijzing dat het ene baantje wel aansloot bij de functie, maar de twee die ik daarna heb gedaan niet.. en dat ik daarom niet uitgenodigd ben). Er moet natuurlijk wel gewerkt worden, anders komt er geen geld binnen. Maar liever wel iets waarbij ik nog enigzins moet nadenken dan domweg hamburgers bakken of plantsoenen schoffelen.
Baantjes zoals orderpicken en schoonmaakwerk (verstand op nul) heb ik wel genoeg gedaan tijdens mijn studie. Hartstikke leuk en er komt geld binnen, maar daarvoor heb ik geen HBO diploma gehaald. En eerlijk gezegd lijkt me dat niet heel goed staan op mn CV.
Dan liever inderdaad meer vrijwilligerswerk wat wel meer in de juiste richting ligt.
pi_80378294
Dat 'gat in je cv' verhaal is volgens mij ook overrated. Als ik er een half jaar tussenuit wil dan doe ik dat. Net alsof een baas moeilijk gaat doen over het feit dat je er een half jaar tussenuit bent geweest Je maakt hem gewoon wijs dat je daarvoor gespaard had en dat je even een half jaartje jezelf wilde leren kennen oid, blabla.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:19:56 #297
45722 Dromer
pi_80379441
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:49 schreef Gestiech het volgende:
Dat 'gat in je cv' verhaal is volgens mij ook overrated. Als ik er een half jaar tussenuit wil dan doe ik dat. Net alsof een baas moeilijk gaat doen over het feit dat je er een half jaar tussenuit bent geweest Je maakt hem gewoon wijs dat je daarvoor gespaard had en dat je even een half jaartje jezelf wilde leren kennen oid, blabla.
Ook kun je een half jaar 'werkzoekend' veel makkelijker verdedigen als dit in een crisistijd zoals we nu meemaken is geweest.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:25:20 #298
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80379628
Ik denk dat een gat in je cv in deze tijd niet echt meer iets is waarvoor je je hoeft te verantwoorden toch?

Lijkt me stug dat ze zelf niet doorhebben dat je nu niet binnen een week een nieuwe baan hebt

Oh hamburgers flippen ga ik dus niet doen. Ik ben hard op zoek naar een passende baan en daarvoor heb ik ook tijd nodig. Zo weer een wervings en selectieburau terugbellen en een sollicitatiebrief schrijven.

O ja voor de mensen met een koopwoning: check of je bij het afsluiten van je hypotheek niet toevallig ook een werkeloosheidsverzekering hebt afgesloten. Ik was het bijna vergeten dat ik dat 6 jaar geleden had gedaan, maar ze betalen me nu wel mooi ruim 600 euro per maand uit zolang ik nog geen baan heb!
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:49:33 #299
165333 misslady83
pi_80382778
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Ik ook ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen
En wat zeiden ze?
pi_80387948
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:49 schreef misslady83 het volgende:

[..]

En wat zeiden ze?
Niet geweest Was een beetje laat wakker maar Vrijdag is er zowieso niemand
  vrijdag 16 april 2010 @ 16:29:00 #301
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_80389570
Ik heb een baan!!!!!!!, nu geven ze als loon op 2625,00 bruto per 4 weken op basis van 40 uur.
Weet iemand hoeveel ik daar ongeveer netto aan overhoud?
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')