quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:35 schreef The_Hives het volgende:
hmmz, heb baan aangeboden gekregen, ver onder mijn niveau en veeeeeeeeeeer onder mijn vorige salaris.
Pluspunt is de groeipotentie en het uitgesproken vertrouwen. Daarnaast heb ik na 3 maanden eindelijk weer een baan en mocht de groei tegenvallen is het gat op mijn cv in ieder geval niet groter wanneer ik een nieuwe baan moet zoeken. Valt over te twisten natuurlijk hoe het staat dat je ver onder je niveau bent gaan werken.
Heb gezegd dat ik morgen met een antwoord kom. Op zich heb ik denk ik al besloten, maar voelt toch een beetje als een afgang als ik hem aanneem
Verder is de OP ook niet helemaal up to date heb ik het idee.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:37 schreef RedFever007 het volgende:
mjah ik heb ook een paar maand onder mn niveau gewerkt maar ja, je moet toch wat he![]()
Werk was redelijk saai en geen enkele uitdaging, echt 0,0 maar goed, wel wat geld op de rekening
Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Baan aangeboden gekregen na ruim 3 maanden zoeken. Ver onder mijn niveau en buiten mijn interessesfeer. Omdat ik toch niks had de baan aangenomen en nu nog 6 dagen is het weer afgelopen. Dan heb ik weer een halfjaar verkloot met niks zinnigsquote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:35 schreef The_Hives het volgende:
hmmz, heb baan aangeboden gekregen, ver onder mijn niveau en veeeeeeeeeeer onder mijn vorige salaris.
Pluspunt is de groeipotentie en het uitgesproken vertrouwen. Daarnaast heb ik na 3 maanden eindelijk weer een baan en mocht de groei tegenvallen is het gat op mijn cv in ieder geval niet groter wanneer ik een nieuwe baan moet zoeken. Valt over te twisten natuurlijk hoe het staat dat je ver onder je niveau bent gaan werken.
Heb gezegd dat ik morgen met een antwoord kom. Op zich heb ik denk ik al besloten, maar voelt toch een beetje als een afgang als ik hem aanneem
Klopt. Ik kan hier in de buurt geen leuke baan vinden op niveau en goed salaris dus dan kijk ik liever wat verder.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 18:57 schreef Dromer het volgende:
[..]
Neem aan dat het verhuizen wordt als de baan doorgaat. Als je nog jong en ongebonden bent gaat dat makkelijker.
ja, blijft lastig. Krijg nu nog wel een uitkering op basis vorige salaris. Dus als ik de baan aanneem ga ik er netto wel 250 euro op vooruit (endus geen gat meer). En het bedrijf is groot genoeg om te zeggen dat ik niet de angst heb dat het over een tijdje niet goed gaat met het bedrijf.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:46 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Baan aangeboden gekregen na ruim 3 maanden zoeken. Ver onder mijn niveau en buiten mijn interessesfeer. Omdat ik toch niks had de baan aangenomen en nu nog 6 dagen is het weer afgelopen. Dan heb ik weer een halfjaar verkloot met niks zinnigsOp zich zat er wel wat potentie in het werk en was ik het zelf aan het opbouwen. Twee weken geleden echter moeten horen dat het bedrijf niet goed genoeg ging om me erbij te houden.
Vraag me af wat voor kennis/kunde je moet hebben om ergens leuk aan het werk te komen. Bijkomend probleem is dat de ww-uitkering veel lager is, nu moet er ook spaargeld bij. Niet erg, wel vervelend. Gelukkig een aardige reserve achter de hand, slaapt een stuk rustiger.
Ik ging er ook op vooruit vanuit de oude ww naar salaris, maar het bedrijf heeft maar 7 man in dienst (inlc mezelf en directeur). Dan is er wat minder reserve.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ja, blijft lastig. En het bedrijf is groot genoeg om te zeggen dat ik niet de angst heb dat het over een tijdje niet goed gaat met het bedrijf.
Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gooi mij maar uit de lijst hoor.![]()
Contract is getekend, volgende week beginnen!
Gefeliciflapstaartquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gooi mij maar uit de lijst hoor.![]()
Contract is getekend, volgende week beginnen!
Het is hier idd veel te mager. Wel morgen ff de carrierebeurs in Groningen bezoeken. Ik zie niet echt directe mogelijkheden, maar wie weet. En het is maar 5 minuutjes fietsen, dus ik ben gek als ik niet gaquote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:00 schreef Ladylicious het volgende:
Ik heb maar besloten me meer te gaan orienteren op vacatures in het westen. Hier in het hoge noorden is het allemaal knudde..
Haha ik ga ook even die kant op inderdaadquote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:53 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Het is hier idd veel te mager. Wel morgen ff de carrierebeurs in Groningen bezoeken. Ik zie niet echt directe mogelijkheden, maar wie weet. En het is maar 5 minuutjes fietsen, dus ik ben gek als ik niet ga
Nice, wat voor baan gaat het om? Succes iig!quote:Op woensdag 24 maart 2010 11:33 schreef funest het volgende:
Gister eerste sollicitatie gesprek gehad, morgen willen ze mij gelijk al voor een tweede! .. Dus dat wordt weer een dagje treinen maar ze waren dus wel heel enthousiast. (+ ik had laten vallen dat ik volgende week nog een sollicitatie had dus ik denk dat ze er daarom wel wat druk achter willen zetten) Ben benieuwd!
Nou, ik heb er toch wel 20 minuten rondgelopen. Bij de stand van NDC Mediagroep ff een klein babbeltje gemaakt en kwam nog een bekend gezicht tegen waarmee ik nog ff de laatste sollicitatie-ervaringen heb uitgewisseld. Toen was ik er wel weer klaar meequote:Op dinsdag 23 maart 2010 23:14 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Haha ik ga ook even die kant op inderdaadHoewel ik niet echt het idee heb dat het bijzonder veel voorstelt, maar niet geschoten is altijd mis enzo..
Haha, krijgen ze eindelijk eens een koekje van eigen deeg.quote:Op woensdag 24 maart 2010 12:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
LOL, ik belde net naar een uitzendbureau om een aankomende sollicitatie te cancellen ivm met mijn nieuwe baan, maar het leek wel alsof ze pissig waren op me. De kerel aan de andere kant probeerde me zelfs over te halen om toch maar alsnog te gaan, want je kan je nog bedenken... Eh, ik heb je net toch uitgelegd dat ik gisteren het contract heb getekend en genoeg bedenktijd heb gehad? Hij loopt zeker zijn bonus mis nu.
Ik zoek het net even op en hij blijkt er al sinds 10 maart op te staan. Dus blijkbaar zijn er al reacties voor mij geweest.. Maar toch, 200 reacties en nu die uitstelling van het besluit geeft mij weinig hoop.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:01 schreef Kekaa het volgende:
200 nadat jij op gesprek bent geweest?
Of waren er al 200 reacties voor jou gesprek? In het laatste geval maak je dan misschien wel kans, omdat je in ieder geval uitgenodigd bent en een gesprek hebt gehad.
Zelf zometeen naar het UWV.
Je kunt jezelf even uit de OP gooien in de wiki.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:01 schreef psv-gomes het volgende:
ik ben geen werkzoekend meer hoor zoals het staat in de openingspost, bij de vorige topic ook al aangegeven
maar blijf wel meelezen en af en toe schrijven
Daar had ik er gisteren één van. (afwijzing, geen idioot)quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:36 schreef catzencut het volgende:
Jeej, weer een afwijzing. Dit keer met de mededeling dat ze me wel in het systeem willen houden voor als de mensen die in de eerste ronde uitgenodigd zijn, volslagen idioten zijn.
Beetje brutaal misschien, maar als ze niet eens weten waarop ik heb gesolliciteerd..?quote:Beste Mint,
Naar aanleiding van je sollicitatie laten wij je weten dat wij je niet zullen uitnodigen voor een kennismakingsgesprek. De vacature welke wij vacant hebben heeft als standplaats Eindhoven. Gezien het feit dat jij een Veenendaal woont lijkt ons dit niet passend.
Met vriendelijke groet,
Truus
---------------------------------------------------------------------
Beste Truus,
De vacature waar ik op heb gereageerd heeft volgens de website de standplaats Utrecht.
[link naar betreffende vacature]
Als de vacature al vervuld is (er staat immers geen plaatsingsdatum bij) zou ik [bedrijf] aan willen raden om de vacatures op de website wat vaker te verversen. Daarnaast geeft [bedrijf] aan dat een sollicitant binnen twee weken te horen krijgt of hij/zij zal worden uitgenodigd voor een gesprek; er is nu een maand verstreken.
In ieder geval bedankt voor de informatie.
Met vriendelijke groet,
Mint Clansell
Ik heb mijn werkcoach 1x gezien, toen ik me ging inschrijven bij het WERKbedrijf. Verder nooit meer wat van gehoord.quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:13 schreef Kekaa het volgende:
En weer terug van het UWV.
Ik vind mn werkcoach hartstikke aardig... echt waar. Maar ik heb er niet zo heel veel aan.
Wat vacatures meegekregen, en gepraat over mn sollicitatie van morgen. En of ik daar, daar en daar al keek... en hoe ik dan zocht... En dat ik misschien eens op schuldhulpverlening moest zoeken (want daar komen steeds meer mensen terecht... en zoeken ze dus misschien ook wel mensen).
Zo kreeg ik er laatst ook een terug; Hartelijk dank voor uw sollicitatie als administratief medewerker bij ons bedrijf. Helaas...quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Beetje brutaal misschien, maar als ze niet eens weten waarop ik heb gesolliciteerd..?![]()
[..]
Ik heb mijn werkcoach 1x gezien, toen ik me ging inschrijven bij het WERKbedrijf. Verder nooit meer wat van gehoord.
Klinkt een beetje hetzelfde als bij mij.quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:54 schreef Juma het volgende:
Hm, laat ik me hier ook eens melden. Afgelopen zomer afgestudeerd als industrieel productontwerper (hbo) en sindsdien vrij veel rondgesolliciteerd. Hoewel ik zo hier en daar wel een gesprek te pakken had bleken er altijd betere kandidaten te zijn en vaak veel ook. Schijnt sowieso niet echt een feest te zijn in deze branche momenteel. Daarbij ben ik in 3 maanden tijd ook 2x verhuisd, zoiets werkt ook al niet mee.
Nu woon ik in Eindhoven en heb sinds een week werk in een magazijn. Aanvankelijk zou ik de administratie gaan doen, maar dat bleek mij toch geen 40 uur bezig te kunnen houden, waardoor ik nu routinematige administratieve werkzaamheden doe (inboeken, uitpakken, etc.). Op zich heb ik het prima naar mijn zin daar, maar ergens ben ik toch bang de boot te missen als ik niet snel weer in mijn eigen richting aan de slag ga.
Overigens heb ik niet gestudeerd in Eindhoven, de opleiding die ik deed is een stuk technischer en weinig kunstzinnig. Toch loop ik hier vaak tegenaan en nu de markt zo krap is pakken ze liever een werktuigbouwer.
Ik ben nog jonger dan 27, maar tot dusver heeft het UWV weinig voor me kunnen betekenen. Ze verwachten dat ik zelf maar wat vind en geven me de regeltjes door waar ik aan moet voldoen om een uitkering te krijgen. Hier heb ik echter geen recht op en is mijn doel ook niet, ik wil gewoon weer ontwerpen.
Bij Functie-eisen en Omschrijving zie je toch de tekens die samen een lachsmiley maken?quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:12 schreef marcosta het volgende:
ik zie ze niet...de smileys..
Dat zijn emoticons.quote:Op donderdag 25 maart 2010 13:41 schreef marcosta het volgende:
Ik was dus op zoek naar geelgekleurde monstertjes
Daarom nooit juichen voordat je een getekend contract hebt, of eigenlijk zelfs niet voordat je proeftijd voorbij is. In die periode kan men nl ook zo van je af mocht er plotseling bezuinigd worden. Ze verzinnen dan wel een reden, want officieel mag dat niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, net een gesprekje gehad met de directrice. Ging allemaal lekker en ze kijken uit naar een vruchtbare samenwerking. Kan nu wel opgelucht adem halen dat ik officieel een nieuwe baan heb.
Meestal moet je niet te vroeg juichen: heb nl. wel eens gehad dat ik ergens was aangenomen, het contract zou worden opgestuurd waarna ik een dag later een telefoontje kreeg dat het niet doorging omdat er fouten waren gemaakt bij HRM en de directeur van niks wist en de sollicitaties niet had goedgekeurd... Heel leuk wanneer je net al je resterende sollicitaties hebt afgebeld en flink je geld hebt uitgegeven om het te vieren... Sukkels.
Helemaal mee eens, pas na verlenging van jaarcontract is gejuich van pas.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 17:56 schreef kevertje53 het volgende:
[..]
Daarom nooit juichen voordat je een getekend contract hebt, of eigenlijk zelfs niet voordat je proeftijd voorbij is. In die periode kan men nl ook zo van je af mocht er plotseling bezuinigd worden. Ze verzinnen dan wel een reden, want officieel mag dat niet.
Om dan te ontdekken dat je al die leuke dingen die je nu in je vrije tijd kan doen met je 67 jarige lijf niet meer kanquote:Op maandag 29 maart 2010 15:31 schreef RedFever007 het volgende:
ik juich pas als ik met pensioen mag
jezus dat is wel heel erg slecht zegquote:Op maandag 29 maart 2010 17:06 schreef Bombshell het volgende:
Vanochtend kom ik aan bij een bedrijf voor sollcitatie. Als ik de naam noem van de persoon waar ik het gesprek mee heb wordt ik raar aangekeken met de mededeling dat die in Engeland zit. Er was al iemand aangenomen, had het uitzend bureau even vergeten door te bellen. Echt wat een prutsers..
ohja, kutquote:Op maandag 29 maart 2010 16:49 schreef kevertje53 het volgende:
[..]
Om dan te ontdekken dat je al die leuke dingen die je nu in je vrije tijd kan doen met je 67 jarige lijf niet meer kan
quote:Op maandag 29 maart 2010 17:08 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
ohja, kut![]()
Dus eigenlijk moet je blij zijn dat je werkloos bent![]()
quote:Op maandag 29 maart 2010 17:35 schreef kevertje53 het volgende:
[..]
ehm.... volgens mij reageerde ik op iemand die pas aangaf te juichen bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Maar als je graag depri smilies strooit moet je dat niet nalaten
edit; die iemand was jezelf. mensen met zo'n instelling zou ik ook niet hoeven![]()
Dat heb ik ook wel eens gehad. Alleen toen zat ik nog in de auto en werd ik gebeld dat ze er toch vanaf zagen omdat ze het intern hadden weten op te lossen. Kon ik dus mooi weer rechtsomkeert maken.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:06 schreef Bombshell het volgende:
Vanochtend kom ik aan bij een bedrijf voor sollcitatie. Als ik de naam noem van de persoon waar ik het gesprek mee heb wordt ik raar aangekeken met de mededeling dat die in Engeland zit. Er was al iemand aangenomen, had het uitzend bureau even vergeten door te bellen. Echt wat een prutsers..
Kritiek op het WERKbedrijf is korting op je uitkering he?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:19 schreef Kekaa het volgende:
Klacht ingediend...
Ben benieuwd naar de reactie.
Mwoah... voor baantjes als customer service clerk vragen ze MBO bij UPS. Al moet je in deze barre tijden wel wat ervaring hebben.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:19 schreef Athlon64x het volgende:
Ook ik ben sinds kort werkloos van de week nog geprobeerd bij UPC(op aanraden van tempo team) maar wat zijn dat een stel mieren neukers zeg niet te geloven. Morgen even weer naar uitzend bureau ik word zo onderhand erg moe van bedrijven die vacatures hebben op staan en zeuren dat ze geen personeel kunnen vinden.Voor een beetje helpdesk vragen ze al minimaal hbo diploma.
Ha, die heb ik nietquote:Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens gehad. Alleen toen zat ik nog in de auto en werd ik gebeld dat ze er toch vanaf zagen omdat ze het intern hadden weten op te lossen. Kon ik dus mooi weer rechtsomkeert maken.
[..]
Kritiek op het WERKbedrijf is korting op je uitkering he?
Het geld bij het CWI/Uwv/Werkbedrijf? is op. Pas als je een jaar werkloos bent is er budget voor jouw omscholing. Als je het zelf wilt betalen is dat natuurlijk altijd mogelijk.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:34 schreef Athlon64x het volgende:
Ja dat is het hem nou juist dat heb ik weinig of amper. Morgen maar even bij het cwi langs gaan daar kan je toch ook cursussen volgen?
daar heb ik geen verstand vanquote:Op woensdag 24 maart 2010 18:04 schreef Dromer het volgende:
[..]
Je kunt jezelf even uit de OP gooien in de wiki.
(zie de link in deze OP)
lekker is datquote:Op maandag 29 maart 2010 17:06 schreef Bombshell het volgende:
quote:
Wees blij. Ik krijg ook een tweede gesprek en daar ben ik eigenlijk meer zenuwachtig voor dan het eerste.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben blij dat ik maar één ronde had gehad toen ik werd aangenomen.
Bellen is altijd wel handig denk ik. Al doe ik het zelf ook bijna niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:50 schreef Tiez10 het volgende:
Nu wil ik solliciteren op een baan waar mbo-niveau voor wordt gevraagd. De functie lijkt mij als afgestudeerd wo'er gewoon erg leuk, dus ik solliciteer vol motivatie, niet 'om maar wat te hebben'. Zou het handig zijn om eerst ff contact op te nemen met die instantie en ff een babbeltje te maken, zodat ik niet direct een stempel 'overgekwalificeerd' oid krijg opgedrukt als m'n brief binnenkomt?
http://www.worldsalaries.org/italy.shtml kan je de salarissen zien voor 2005. Is het aantal werklozen daar nog steeds zo hoog?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:53 schreef gifkwal het volgende:
Werd net ineens gebeld voor een sollicitatiegesprek per telefoon - in het ItaliaansMaar het ging redelijk.
Omdat ik hier in Milaan als net afgestudeerde misschien weinig te eisen heb lijkt de baan me wel leuk (Web Marketing Assistant voor een internationale banenzoek-site) maar ze bieden in de eerste 3 trainingsmaanden een brutosalaris van 950 euroDaarnou zou het "iets omhoog gaan".
Maar goed, ze zoeken iemand per direct en ik ben pas in juni echt beschikbaar, dus wellicht dat ze iemand anders nemen, maar ze zeiden wel nog contact met me te willen opnemen in het geval ze niemand anders kunnen vinden.
Weet niet zo goed wat ik moet doen... het bedrijf lijkt me erg leuk, maar dat salaris... daarvoor ga je toch nog niet eens bij de McDonalds frietjes staan bakken? Ik weet wel dat de salarissen in Italie lager zijn dan in Nederland, maar ik moet toch ook nog ergens van kunnen levenMaar aan de andere kant ben ik bang om deze baan te laten schieten mocht ik niks anders kunnen vinden. Ik heb totaal geen zicht op wat mijn kansen hier zijn.
Bedankt voor die link. Zo te zien verdient de gemiddelde schoonmaakster dus nog meerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:59 schreef Hiya het volgende:
[..]
http://www.worldsalaries.org/italy.shtml kan je de salarissen zien voor 2005. Is het aantal werklozen daar nog steeds zo hoog?
Wat vreemd, bij mijn workshop bij het werkbedrijf zeiden ze dat werk.nl morgen een upgrade krijgt zodat het geheel wat beter gaat draaienquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:23 schreef Kekaa het volgende:
Bericht terug van het UWV over mn klacht (er zijn er meer van meerdere mensen...)
Ik kreeg een nummer waar ik heen moest bellen, daar konden ze me sneller helpen... Jaja. En dan ging degene die me belde mn klacht afsluiten. Heb ook zijn nummer, mocht het nou niet lukken dan kon ik hem weer bellen.
Gebeld naar de servicedesk. Ja, klopt dat je 1 functie kan invullen. Ja, klopt dat je nog geen eigen (die niet bij hun in het rijtje staan) functie kan invullen. Daar wordt meer over gevraagd. In juli komt de nieuwe release van het programma... tot die tijd... of niks invullen, of gewoon laten staan wat je al hebt staan.
Dus ik moet nog 3 maanden wachten mevrouw... Ja idd, want dan komt de nieuwe release (hmmm het programma is net nieuw toch, of ben ik gek?)
Ow, en ik kan niet meer inloggen. Heeft u al op wachtwoord vergeten geklikt? Nee, zou dat helpen. Ja, zou wel moeten (ik ondertussen doen, mail ontvangen met nieuw ww, die invoeren.. werkt niet) Nou mevrouw, hij doet het nog steeds niet...
Ze gaat het doorgeven... binnen 48 werkuren krijg ik bericht... dat is dus over meer dan een week?
Misschien toch maar even die man terugbellen.
Edit: Man teruggebeld. Hij moest lachen en was het met me eens dat ik wel een beetje afgescheept was. Ik wist ook meer dan hem... dat er pas in juli wat aan gedaan wordt. Hij gaat er een klacht van maken. Ben benieuwd.
Daar heb je gelijk in, ja. Nu gaat dit wel om een baan waar ze een Nederlander voor willen hebben, en is het in Milaan (duurste en rijkste stad van het land maar je makkelijk alleen al 950 euro aan huur betaald, dus tja...)quote:Op woensdag 31 maart 2010 01:15 schreef Hiya het volgende:
OF je genaaid word weet ik niet. Zijn natuurlijk allemaal gemiddelden voor heel Italië dus het kan er in jouw regio er heel anders uit zien.
En wat je ook niet moet vergeten is dat je een Nederlander bent. Dit kan een voordeel zijn als ze mensen zoeken die Nederlanders moeten spreken. Is de vacature voor iemand die Engels spreekt als tweede taal dan zit je in vijvertje met alle immigranten. Die wel voor 900 willen werken
Werkloosheidcijfer an sich heb je niet zoveel aan, wat voor jou denk ik belangrijker is is het jeugdwerkloosheidcijfer of het werkloosheidcijfer in jouw specifieke branche.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:50 schreef Tiez10 het volgende:
Nu wil ik solliciteren op een baan waar mbo-niveau voor wordt gevraagd. De functie lijkt mij als afgestudeerd wo'er gewoon erg leuk, dus ik solliciteer vol motivatie, niet 'om maar wat te hebben'. Zou het handig zijn om eerst ff contact op te nemen met die instantie en ff een babbeltje te maken, zodat ik niet direct een stempel 'overgekwalificeerd' oid krijg opgedrukt als m'n brief binnenkomt?
Ik doe het ook nooit maar in dit geval zou ik het wel doen want je zou inderdaad nogal de "overgekwalificeerd" stempel opgedrukt kunnen krijgenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:58 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Bellen is altijd wel handig denk ik. Al doe ik het zelf ook bijna niet.
Nou... soort van aparte sollicitatie die niet echt een sollicitatie was denk ik. Meer een soort van intake. Gezellig gekletst. Hij vroeg naar mn vrijwilligerswerk en barwerk.. en komt binnenkort een keer langs haha.quote:
Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Kekaa het volgende:
@Maanvis, ik ben benieuwd!
Eind van de ochtend sollicitatie, weet nog steeds niet precies wat ik er nou van moet verwachten want vind het niet echt bij mij passen.
Omdat ik hem via het UWV toegestuurd kreeg.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:10 schreef Osramp het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.
Zelf de laatste uurtjes volmaken.
Tja, laat hem. Er is nog geen 'net met nieuw werk begonnen' topic.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:48 schreef Tiez10 het volgende:
Morgen om 9:00 uur m'n bed weer eens uit zien te komen, spannund!
Hehe, flauw.. Succes Mint!
Ik ben wel eens aangenomen in een boekenwinkel nadat ik mezelf in de brief beschreef als een nerdquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.
Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?
Mint, succes en vooral veel plezier gewenst! En sterkte met opstaan natuurlijk.
Daar zit ik ook steeds meer over te denken haha, om het op die manier te doen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.
Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?
lol. Jij hebt vast de vacaturetekst ook wel gezien waar die brief een reactie op is? Die hangt ook in elkaar van cynisme en lolligheden. Daar kon je al nauwelijks meer een serieuze brief op schrijven...quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:38 schreef ShadyLane het volgende:
Heb je wel gelijk in, en hey, m'n vorige strategie werkte niet, dus....
Ik doe 'n gooi.
Ik las hier een hilarische sollicitatiebrief. Ter vermaak van de verwoed solliciterenden in dit topic.
Och, de eerste 2 maanden had ik het echt heel erg naar mijn zin. Toen was het nog een maandje vriezen/dooien. De laatste 3 maanden waren echt niet leuk. Blij dat het voorbij is.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:28 schreef RedFever007 het volgende:
Klinkt als een top bedrijf om voor te werken Osramp![]()
![]()
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwdquote:
Feliquote:Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
Weekniequote:Op donderdag 1 april 2010 17:03 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Feli![]()
Zijn die nieuwe IB kantoren al klaar eigenlijk? Kom je daar te werken ook ?
Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer nietsquote:Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
Ik vermoed van wel. Als het bv. is om een overleden cavia kan haar werkcoach er niet zoveel mee.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Emotioneel omdat je geen werk vindt?
Vorige week had ik een gesprek met haar. Toen zij ze dat ze hoopte dat ik zou mailen dat ik de baan zou hebben van het sollicitatiegesprek waar ik een dag later heen ging.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Emotioneel omdat je geen werk vindt?
Lijkt me wel een leuke werkgeverquote:Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ook wel eens gekloot mee gehad. Kwam toen goed uit dat ik er makkelijk ff langs kon. Dat werkt toch het beste. Maar als je vanuit weedikwaar in Nederland daarvoor 'eventjes' naar Groningen moet reizen is dat niet echt een optie. Dan blijft het bij post sturen, mailen en bellen en dat schiet niet op daar...quote:Op donderdag 1 april 2010 18:48 schreef Dromer het volgende:
[..]
Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer niets)
Ga jij het daar even allemaal verbeteren?
Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:03 schreef Kekaa het volgende:
Toen kreeg ik van haar terug dat ik het allemaal veel te negatief bekijk, en haar reacties op mijn stukjes hoe ik het ook had kunnen opvatten.
Daar heb ik weer een reactie op gestuurd.
Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevondenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Naar een baan die ik wil? Vanaf juni.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:41 schreef Osramp het volgende:
[..]
Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.
Was mijn huidige werkcoach maar zo......die vindt dat ik me goed zelf kan redden.
Maar Kekaa, hoe lang ben je nu op zoek naar een baan?
Mwahaha, wat een tragisch type ben je dan tegen gekomenquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevondenDat zou zomaar kunnen.
Maar het ligt er net aan wie je treft. Ik heb wel eens twee vrijwel identieke brieven geschreven, die wat afweken van de gemiddelde brief. (Een wat lossere brief, waarin ik ook 'je' gebruikte i.p.v. 'u' )Bij het ene bedrijf werd ik vanwege de toon van mijn brief meteen uitgenodigd voor een gesprek, bij het andere werd ik letterlijk uitgescholden via de telefoon... Vreemd eigenlijk. Ze vonden het onbeschoft dat ik 'je' gebruikte, en gingen me vervolgens zelf uit staan schelden, en lopen dreigen ('Ik ga je opleiding aanschrijven dat ze je diploma in moeten trekken' 'Ik ken veel mensen, ik zorg dat jij hier in de buurt nergens aan de slag kunt'). Wie is er dan onbeschoft!?
Binnenkort maar ff een frietje scoren danquote:Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!
Welliswaar bij de mc donaldsmaarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer
We zien het allemaal, beter hamburgers bakken dan thuis zitten!!
Ben benieuwd, vanaf volgende week starten..
Succes jongens!
Vind het wel top dat je gewoon aan het werk gaat! Succes!quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!
Welliswaar bij de mc donaldsmaarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer
We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..
vanaf volgende week starten.
Succes jongens!
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!
We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..
vanaf volgende week starten.
Succes jongens!
8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minderquote:Op vrijdag 2 april 2010 23:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Wat schuift zoiets nou eigenlijk?
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minder
Simpele helpdeskbaantjes (waarvoor je ook nog kennis van ICT moet hebben!) bij Teleperformance en Ziggo betalen ook zoiets. En die wilden ze me aansmeren. Mijn WW uitkering ligt al een stuk hoger! Voor datzelfde geld zou ik nog liever bij de Mc werken.quote:Op zaterdag 3 april 2010 03:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.![]()
Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:14 schreef CySt het volgende:
Verwacht maar niet teveel van WIJ.. Het komt er op neer dat je IEDERE baan moet accepteren die het UWV je aanbiedt. Dus ook afwasser of schoonmaker. Weiger je, dan krijg je geen uitkering. Accepteer je, dan krijg je e.v.t. loon aangevuld met bijstand, als het loon heel laag is of als het een "stage" is..
Maar ik ben er wel al achter dat die regel niet voor afgestudeerden bedoeld is.. Enkel om "kansenjongeren" te helpen.
Bedankt Balkellende!.
Ik krijg hulp van een Jobhunter bij het UWV. Af en toe spreken we af om even brieven te bespreken of om een gesprek voor te bereiden.. Ze is wel behulpzaam, alleen heeft ze helaas ook geen functies die passend voor mij zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.
Ik hoef geen geld/bijstand/WW of iets dergelijks. Alleen hulp/begeleiding. Een beetje tijdinvestering.
Thnx, ik hoop het ook, want deze functie sluit goed aan.. Jij ook succes!quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:55 schreef Dromer het volgende:
Succes CySt ! Hopelijk zit het er deze keer wel in voor je.
Zelf heb ik deze week nog twee gesprekken. Eén keer tweede ronde en verder nog een gesprek in het Engels. (een keer eerder gedaan en echt gek ben ik er niet op)
Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden)
Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:24 schreef CySt het volgende:
Trouwens, Dromer, jij zoekt toch iets in de IT? Je zult wel niet op de hotel websites kijken, dus bij deze een tip!
En jij gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef RedFever007 het volgende:
Mensen, ik ga dit topic per begin mei verlaten als werkloze![]()
Ben in het bezit van een getekend contract voor een jaar
geheel aansluitend bij mijn opleiding dus past prima
Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden)
K*tbetaald k*twerk dus. Maar je moet wat als je geen keuze hebt. (ben blij dat ik die vooralsnog wel heb)quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaanChef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet!
Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:
Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.
Wel geinig dat ze vermelden dat een IT-opleiding een pré is. Geloof me als ik zeg dat je zonder zo'n opleiding (tenzij je al bakken ervaring hebt) niet aan zoiets moet beginnen.
Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Alle begrip! Je moeten even bijkomen van die narigheid.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:49 schreef CySt het volgende:
[..]
Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding..
Dat is mijn ervaring inderdaad ook. Bij sommige sollicitaties krijg ik inderdaad geen bevestiging/afwijzing. Toch spande mijn laatste gesprek wel de kroon. Ik ging voor een nachtbaan op gesprek op een maandag. Eerst zei hij ik bel je morgen, toen belde ik hem op woensdag omdat ik niks had gehoord. Toen zei hij, ik heb nog een gesprek gehad, ik bel je morgen of overmorgen. Dat was 2 weken geleden, nog steeds niets gehoord, terwijl de vacature al een week offline is. Moge duidelijk zijn dus, maar niet zo netjes dat ze me niet even bellen. Overigens waren er voor dit nachtbaantje ook 200 reacties binnen gekomen, zo hoorde ik van iemand die bij het bedrijf werkt..quote:Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:
Ik begrijp van lotgenoten dat ze geregeld meer dan 200 reacties krijgen.
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.
Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
Inderdaad, ik lees verhalen van mensen met ontzettend veel ICT ervaring, maar afgewezen worden omdat ze MBO ICT hebben gedaan i.p.v. HBO.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)
Alleen voor procedures, projectplannen etc. is een gerichte HBO opleiding wel handig, maar die heb ik ook niet.
En ik begrijp dat je kennis wel al een hoop ervaring heeft. Daar heb je imo nog het meest aan. (helaas zien HR mensen dat vaak anders)
Bij laagbetaalde, arbeidsintensieve arbeid worden medewerkers over het algemeen veel vaker onderdrukt dan in andere banen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaanChef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet!
Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
Dat snap ik zeker, maar dat kunnen ze dan toch zeggen in de afwijzing lijkt me. Het is voor mij meteen duidelijk als ze zeggen: ivm het aantal reacties hebben we een voorselectie gemaakt op basis van diploma's en daarom bent u het niet geworden. Zoiets. Nu is het enkel: u bent het niet geworden. En u mag ook niet vragen waarom niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:
Ik begrijp van lotgenoten dat ze geregeld meer dan 200 reacties krijgen.
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.
Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:07 schreef ScarFace- het volgende:
Helpdesk kwam ik vandaag een vacature van tegen, dat valt nog wel mee tochafgezien van scripts etc zal het algehele beeld nog wel positief zijn denk van het werk?
Dat het verplicht is om te solliciteren weet ik, ga ik ook wel doen. Maar dan nog zou ik het niet erg vinden om niet meteen te worden aangenomenquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:28 schreef samjustme het volgende:
[..]
Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.
Na een maandje zeker wel. Mijn vriendin heeft een half jaar werkloos thuis gezeten en raakte flink gefrustreerd, dus ws. zal ik na een maand ook alles aangrijpen om weer iets te kunnen doenquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:
[..]
Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.
Maar een maandje is niet veel. Denk je er daarna weer tegenaan te kunnen?
Dank je voor je begripquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 april 2010 09:00 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:
-knip-
Gelukkig wel donderdagmiddag een sollicitatiegesprek(eerste ronde daar).
Je moet wel verstand hebben van de techniek, maar wel controleren of de fout niet bij de gebruiker ligt lijkt mij.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.
11 euro per uur is ca. 1760 op maandbasis. En dat vind je veel? Of ik ben de afgelopen jaren teveel verwend, of het loon voor een 28 jarige is ineens immens gedaaldquote:Op donderdag 8 april 2010 19:48 schreef Leonidas82 het volgende:
kreeg vandaag een telefoontje van het uitzendbureau: of ik ook in de fabriek in wolvega productiewerk wil gaan doen. Werk is niet moeilijk, van de lopende band rollen van die grote balen kaasblokken vanaf (1 bij 0,5 meter) moet je met de schaafmachine de korst eraf schaven en de baal zelf met de hakmachine in kleine blokjes hakken, die kunnen dan ingepakt worden. salaris bedraagt 11,00 euro per uur en het is in ploegen..
Het enige wat ik hoef te doen is opletten en op de knop drukken, en dat voor 11 euro![]()
Beter dan die 8,20 waar ik nu voor aan het werk ben..
Voor ongeschoold werk is het best aardig. Bedenkend dat callcenterwerk of helpdeskwerk bij Ziggo of UPC maar 8 tot 9 euro per uur oplevert.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
11 euro per uur is ca. 1760 op maandbasis. En dat vind je veel? Of ik ben de afgelopen jaren teveel verwend, of het loon voor een 28 jarige is ineens immens gedaald
Voor 20 uur klinkt dat idd. best redelijkquote:Op donderdag 8 april 2010 23:56 schreef marcosta het volgende:
Ik ben een it'r en verdien voor 20 uur per week ook maar 1300 bruto per maand..
Gaat wel om een scholengemeenschap maar dan nog.
Klaag je nou over de secundaire arbeidsvoorwaarden?quote:Op vrijdag 9 april 2010 07:59 schreef marcosta het volgende:
Ik heb altijd met een duivels dilemma geworsteld eigenlijk..
Er zijn 3 dingen in mijn "leven" die ik echt leuk en interresant vond en waar ik ook voor geleerd heb (niet tot grote hoogte's maar ala)
Dus als je mijn C.V ziet dan zie je ook een heel grillig arbeidsverleden omdat ik in ieder baantje wel iets uitdagends zag.
Maar dat uiteraard altijd weer snel tegenviel.
Maar evenementenbeveiliging ,procestechniek en ICT waren uiteindelijk mijn favoeriete dingen.
Uiteindelijk 4 jaar op schiphol blijven hangen als een soort manusje van alles (loadmaster,ICT en stationrep) en toen dat ophield te bestaan toch doorgegaan in het systeembeheer.
Maar eigenlijk weinig scholing in gehad en alles zelf eigen gemaakt.
Maar goed ben nu 37 dus dan word het tijd dat je een keuze maakt natuurlijk.
maar goed IT op school is superleuk en uitdagend (druk!) en betaald niet hetzelfde als bedrijfsleven en heeft ook niet dezelfde sec arbeidsvoorwaarden en dat is wel eens jammer.
Aan de andere kant krijg je er veel voor terug
Sorry voor het lange verhaal op deze vroege ochtend
Alleen moeten leraren daarvoor wel 's avonds nakijken, rapportvegaderingen en oudergesprekken houden. Dat wordt vaak vergeten. Maar als ICTer op een school heb je dat natuurlijk niet en is het inderdaad erg luxe.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Klaag je nou over de secundaire arbeidsvoorwaarden?
Op je een school heb je weet ik veel hoeveel vrije dagen, dat zou iedereen wel willen.
Soms worden de vakanties wel aangegrepen om de ICT omgeving eens flink op de schop te nemen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:38 schreef CySt het volgende:
[..]
Alleen moeten leraren daarvoor wel 's avonds nakijken, rapportvegaderingen en oudergesprekken houden. Dat wordt vaak vergeten. Maar als ICTer op een school heb je dat natuurlijk niet en is het inderdaad erg luxe.
Gunstig! Ik had er ineens 2 na bijna 3 maanden niks. Ik hoop vandaag iets definitiefs te horen over één ervan. Ik ben daar goed voor gekwalificeerd en vooral het eerste gesprek ging goed, maar uiteindelijk blijft mijn reisafstand een probleempje (voor hen) en ik weet niet of de klik met mijn eventueel toekomstige collega er was. Die hield zich nogal op de vlakte.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:02 schreef CySt het volgende:
Zojuist gebeld door weer een ander hotel. A.s. woensdag een gesprek voor een functie in de categorie groups/events boekingen! Zo heb je maanden niks en dan opeens 4 gesprekken in een maand tijd..
Helaas heb je het niet helemaal begrepenquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Klaag je nou over de secundaire arbeidsvoorwaarden?
Op je een school heb je weet ik veel hoeveel vrije dagen, dat zou iedereen wel willen.
Mehhhhquote:Het spijt ons u te moeten berichten dat u niet behoort tot de kandidaten met wie wij de sollicitatieprocedure voortzetten. Naar onze mening passen andere kandidaten beter in ons profiel.
quote:
quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Dromer het volgende:
Jeuj! Het ziet er naar uit dat ik dit topic binnenkort kan verlaten. Bij het bedrijf waar ik het liefst wilde werken hebben ze voor mij gekozen. Natuurlijk is het nog even wachten op hun aanbod en tot het contract getekend is.
Goed zo! Het salaris is inderdaad niet denderend, maar als het meer is dan je nu krijgt is het toch een vooruitgang moet je maar denken.quote:Op zondag 11 april 2010 23:10 schreef CySt het volgende:
Ik kreeg net een e-mail van de persoon waarmee ik donderdag een gesprek had, dus ik dacht, oh oh, want meestal bel je iemand als je die wilt uitnodigen. Maar het was positief, ik mag per direct beginnen! Het gaat in eerste instantie om een 0-uren contract, maar er is wel genoeg werk beschikbaar. Loon is ook niet ontzettend veel, ¤10,03 per uur. Maar ik doe liever iets wat ik leuk vind voor minder geld dan andersom.
Morgen even bellen over de details!
Met dat soort baantjes word je doodgegooid. UPC, Ziggo, Teleperformance. Ze willen MBO'ers met ervaring of zelfs HBO'ers, maar betalen op het niveau van ongeschoold werk. Ze willen duidelijk profiteren van de huidige dip en afgestudeerden die geen recht hebben op een uitkering zo binnenhengelen.quote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef marcosta het volgende:
Ik werd net gebeld door een bedrijf wat mensen inhuurt voor upc helpdesk voor de functie van technische helpdesk(ben systeembeheerder/netwerkbeheerder) en het betaalde wel 8.63 euro per uur!
Ik heb maar vriendelijk bedankt en gezegd dat ook al zou ik werk zoeken dat dan niet via hun zal zijn!
Ergens nog wel riskant, de productiviteit wordt er natuurlijk niet hoger op want wie gaat er nu zoveel mogelijk zijn best toen bij dit hongersloontje. Dan doe je niets meer dan wat van je gevraagd wordt.quote:Op maandag 12 april 2010 14:14 schreef Dromer het volgende:
[..]
Met dat soort baantjes word je doodgegooid. UPC, Ziggo, Teleperformance. Ze willen MBO'ers met ervaring of zelfs HBO'ers, maar betalen op het niveau van ongeschoold werk. Ze willen duidelijk profiteren van de huidige dip en afgestudeerden die geen recht hebben op een uitkering zo binnenhengelen.
Bruto ook nog zekerquote:Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef marcosta het volgende:
Ik werd net gebeld door een bedrijf wat mensen inhuurt voor upc helpdesk voor de functie van technische helpdesk(ben systeembeheerder/netwerkbeheerder) en het betaalde wel 8.63 euro per uur!
Ik heb maar vriendelijk bedankt en gezegd dat ook al zou ik werk zoeken dat dan niet via hun zal zijn!
Uiteraard. Netto zou het nog best meevallen voor een dergelijk baantje.quote:
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom laten jullie je beetnemen door uitzendbureaus? je kunt beter de kranten in de gaten houden of rechtstreeks solliciteren bij bedrijven.
Voor de werklozen, is dit niet iets voor jullie?
http://www.mcdonalds.nl/w(...)nalds+als+werkgever/
Of is dat te min?
Kranten.. so 90's.quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom laten jullie je beetnemen door uitzendbureaus? je kunt beter de kranten in de gaten houden of rechtstreeks solliciteren bij bedrijven.
Voor de werklozen, is dit niet iets voor jullie?
http://www.mcdonalds.nl/w(...)nalds+als+werkgever/
Of is dat te min?
Netjes. Have fun!quote:
Stuk of 20 mensen tegelijk.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een groepssollicitatiegesprek? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)quote:Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Stuk of 20 mensen tegelijk.
Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.
Daarna kort (5 tot 10 minuten) 1 op 1.
Vanmiddag uitslag.
Nee geen tweede ronde.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)
Lijkt me erg leuk, maar geen ervaring. En net de verkeerde opleiding meestal... geen MWD of SJD, maar CMV, wel sociaalquote:Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.
Momenteel bij ons bedrijf binnen 2 jaar naar 12 man.
Veel succes met je groepsgesprek!quote:Op woensdag 14 april 2010 12:45 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Nee geen tweede ronde.
Er worden er 16 uitgekozen. 26 april beginnen, tot 1 juli denken ze.
Ok, ik zie het wel de 22e danquote:Op woensdag 14 april 2010 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij is zoiets alleen goed om je netwerk uit te breiden.
Okquote:Op woensdag 14 april 2010 13:43 schreef Tiez10 het volgende:
En zelfs dat netwerk uitbreiden is op zo'n banenmarkt lastig. Je hebt natuurlijk al snel een leuk praatje met één of ander poppetje van een interessant bedrijf, maar die lui spreken op zo'n dag zoveel mensen.... Kleine kans dat je dan echt blijft hangen. Ik heb bij dat soort markten en beurzen al te vaak de leuke mooie standaardpraatjes gehoord. Het werkt wel enthousiasmerend, maar echt nuttig heb ik het tot nog toe niet gevonden.
Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).quote:Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.
Momenteel bij ons bedrijf binnen 2 jaar naar 12 man.
Dat zijn echt van de irritante redenen.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien?.
Je doelt, denk ik, op al die Teleperformance customer service ICT baantjes? Die betalen iets boven minimum terwijl ze wel enige IT kennis vragen. Als de keuze hebt tussen bijstand of dat is het wellicht toch een optie. Wellicht kun je als ze opvalt dat je meer in je mars hebt nog wat omhoog komen daar. (tot je iets beters vindt)quote:Op woensdag 14 april 2010 16:15 schreef Gestiech het volgende:
Zuid-Limburg.
Heel veel call center werk, maar dat is voor mij echt een last-resort. Ik heb dat werk al gedaan en vond het echt vreselijk. Verder maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, eigenlijk.
Hmm stom. Wat voor vragen dan? (vast niet over je hobby'squote:Op woensdag 14 april 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat zijn echt van de irritante redenen.
Ben het niet geworden bij Essent trouwens. Ik kon hun vragen niet goed genoeg beantwoorden ofzo.
Dat lijkt me geen slecht antwoord. Wat waren de antwoorden van de anderen dan zo'n beetje? Ik vraag me af wat er beter aan kan. Misschien waren ze wat uitvoeriger?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
quote:Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
Atlas advertising? TWorganisatie? Cobra group?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Stuk of 20 mensen tegelijk.
Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.
Daarna kort (5 tot 10 minuten) 1 op 1.
Vanmiddag uitslag.
quote:Op woensdag 14 april 2010 11:51 schreef Kekaa het volgende:
Administratieve projectmedewerker.
Bij Essent... ze hebben een nieuw systeem met veel uitval, dat moet verholpen worden en zoeken ze op korte termijn voor korte tijd veel mensen.
Beter een dergelijke studie dan geen studie. Vaak (en vooral als de banenmarkt weer aantrekt) is HBO-niveau al voldoende voor vele instapbanen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Leonidas82 het volgende:
wat voor waardeloze HBO-studies hebben jullie gedaan waardoor jullie in ongeschoolde banen rondhangen? Wat laten we wel wezen, iemand met een bedrijfskunde/management achtergrond kan altijd wel iets vinden als accountmanager of projectmanager oid.
Ja tuurlijk, als je sociale pretstudies hebt gevolgd zoals CMV of sociaal werk snap ik dat je niet slaagt op de arbeidsmarkt
Pas na een jaar werkloosheid is al het werk passend, dus zolang je voor die tijd werk hebt is er geen probleemquote:Op donderdag 15 april 2010 02:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou nog liever werkloos thuiszitten dan hamburgers draaien bij een Mac, eigenlijk.
Tja.. misschien is onze hamburgerdraaier zo'n eeuwige student die geen keuze heeft. Qua werk aanpakken als ik geen keuze heb heb ik nooit problemen gehad. Zo heb ik vroeger achter de vuilniswagen gelopen bv.quote:Op donderdag 15 april 2010 02:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb ondertussen al weer passend werk op niveau gevonden, dus geen hamburgers draaien voor mij. Ja, thuis voor het avondeten, maar daar heb ik tenminste geen last van multikul die je niet verstaat en een schreeuwerig broekie die in je oor staat te jengelen waar die hamburgers blijven!
Heb je al gewerkt? Anders wordt het een bijstandsuitkering: http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=24quote:Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef Gestiech het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een uitkering? Vanaf welke leeftijd heb je daar recht op? Het is niet zo dat ik zo graag een uitkering wil oid. hoor, maar het is maar de vraag wanneer ik überhaupt werk vind. Ik zal in de tussentijd wel geld moeten hebben.
Volgens mij krijg ik helemaal niks omdat ik onder de 27 bent:quote:Op donderdag 15 april 2010 09:51 schreef Dromer het volgende:
[..]
Heb je al gewerkt? Anders wordt het een bijstandsuitkering: http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=24
Ik heb echt geen zin om voor 5 maanden in een of ander werk-leer traject te gaan zittenquote:Vraagt u na 30 september 2009 bijstand aan? En bent u jonger dan 27? Voor u gelden andere regels. U valt onder de Wet investeren in jongeren (WIJ). Klik hier voor meer informatie.
Wat een kortzichtige suffe opmerking...quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Leonidas82 het volgende:
wat voor waardeloze HBO-studies hebben jullie gedaan waardoor jullie in ongeschoolde banen rondhangen? Wat laten we wel wezen, iemand met een bedrijfskunde/management achtergrond kan altijd wel iets vinden als accountmanager of projectmanager oid.
Ja tuurlijk, als je sociale pretstudies hebt gevolgd zoals CMV of sociaal werk snap ik dat je niet slaagt op de arbeidsmarkt
Deze twee zijn voornamelijk inbound voor zover ik weet. (je belt niet snel mensen om te vragen of ze toevallig een technisch probleem hebbenquote:Op donderdag 15 april 2010 11:07 schreef Gestiech het volgende:
Mja, ik loop nu dus vooral het 'risico' dat ik bij Vodafone of Teleperformance moet gaan werken. Mensen hun problemen oplossen of mensen lastig vallen via de telefoon
Er zijn veel advocatenbureau's die SHV erbij doen, maar beste is om bij de schuldhulpafdeling vand e gemeente zelf of de lokale Krediet bank te gaan solliciteren. Reden: Simpel er is daar altijd wat vrij en ze betalen meer. Voor de rest google bewindvoering / inkomensbeheer en dan den haag delft of rotterdam. Ik krijg echt talloze hits van kantoren.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).
Heb al wel iets zitten zoeken op google, maar dan kom ik bij advocatenkantoren uit. Waar kan ik het beste naar zoeken? (regio Den Haag/Delft/Rotterdam).
Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien?.
|Tnx ! Ik heb een sollicitatie lopen bij de lokale kredietbank idd , hoop daar zsm meer van te horenquote:Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
Er zijn veel advocatenbureau's die SHV erbij doen, maar beste is om bij de schuldhulpafdeling vand e gemeente zelf of de lokale Krediet bank te gaan solliciteren. Reden: Simpel er is daar altijd wat vrij en ze betalen meer. Voor de rest google bewindvoering / inkomensbeheer en dan den haag delft of rotterdam. Ik krijg echt talloze hits van kantoren.
Hou er wel rekening mee dat het startsalaris van een net afgestudeerde HBO er ongeveer op 2000 bruto zit en dan er bij de particuliere bedrijven meestal geen pensioenfonds bij zit. Maarja praten over arbeidsvoorwaarden is bij elk bedrijf wel mogelijk.
Wordt ik zo moe van dat standaard gelul vraag wel tijdelijk uitkering aan als die uitzendbureaus zo moeilijk doenquote:Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef ShadyLane het volgende:
"Onze keuze is gevallen op iemand wiens kennis en ervaring beter aansluiten op onze wensen".
Dat geloof ik in veel gevallen, maar deze keer niet. Perfectere kennis en ervaring dan de mijne was in dit geval niet mogelijk.
Ik snap jouw opmerkingen in dit topic nu echt niet meer.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik zou hier ook wel tevreden zijn met 2000bpm. Kan ik ruiiiiim van rondkomen in stadje Groningenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef wildcardxxl het volgende:
Mwoah 2000 bruto weinig ligt er een beetje aan waar je woont, in de randstad is dit wellicht zo, hier in het noorden heb ik er als thuiswonende zat aan hoor. Ook als ik een huis heb trouwens want woningen zijn hier niet zo duur.
Er is geen enkele baas die op basis van een sollicitatiegespek je 2500 bruto geeft. Laat even een half jaartje zien wat je waard bent en dan komt het vanzelf wel:)
Morgen bellen dus.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef ShadyLane het volgende:
"Onze keuze is gevallen op iemand wiens kennis en ervaring beter aansluiten op onze wensen".
Dat geloof ik in veel gevallen, maar deze keer niet. Perfectere kennis en ervaring dan de mijne was in dit geval niet mogelijk.
quote:Op donderdag 15 april 2010 01:54 schreef Dromer het volgende:
[..]
Beter een dergelijke studie dan geen studie. Vaak (en vooral als de banenmarkt weer aantrekt) is HBO-niveau al voldoende voor vele instapbanen.
Vertel eens... wat voor studie heeft jou gebracht tot hamburgerbakker? Je geeft nu al meerdere malen af op mensen met een bepaalde opleiding maar tot op heden bereik je zelf vrijwel niks. (je klaagt notabene over je eigen baantje)
Je geeft links en rechts commentaar en advies (mensen met een administratieve baan moeten 'een echt vak' leren), maar ik vind nergens terug waarvoor jij opgeleid bent en wat jouw 'echte vak' is. Zou je dat nog eens willen vermelden? Dan kunnen mensen wellicht daar commentaar op geven en affakkelen, want het brengt je blijkbaar tot een functie waar je helemaal niet blij mee bent. Al is het beter van niet aangezien het imo de bedoeling is elkaar hier te steunen in plaats van te bekritiseren.
i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!quote:Op donderdag 15 april 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:
Leonidas82, mijn WW uitkering was aardig wat meer bruto dan wat je bij McDonalds verdient, dus geef me eens ongelijk.
Eigenlijk ben ik ook voor een systeem waar bijv. maar driekwart van je dagloon gekort wordt als je voor een lager salaris aan de slag gaat, dat moedigt mensen in de WW aan om ook meteen al een baan op lager niveau aan te nemen. Nu hoeft dat pas na en half jaar, en dan op 1 niveau onder je eigen niveau zegmaar.
Nee, ik heb m'n eigen uitkering betaald. Da's het principe van WW ook, dat je eerst jaren premie betaald om vervolgens wat maanden 70% te kunnen trekken.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!
Kan er gewoon niet tegen dat lapzwansen pochen met genoten WW-uitkeringen terwijl ze ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Maar nee hoor, de neus ophalen en trappen naar de onderkant, terwijl die mensen wel je uitkering betalen
Groningen----> Celebesstraat hier, dat bedoel ik dusquote:Op donderdag 15 april 2010 20:07 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Ik zou hier ook wel tevreden zijn met 2000bpm. Kan ik ruiiiiim van rondkomen in stadje Groningen
Lul alsjeblieft niet zo slap. Een WW-uitkering wordt uiteindelijk betaald door de werknemer en de werkgever samen. En daarbij, als ik zou moeten kiezen tussen een WW-uitkering van 1500 euro netto of fulltime hamburgers bakken bij de mac voor krap 1000 per maand, dan wist ik het wel. En jij ook, met je valse arbeidsethos.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!
Kan er gewoon niet tegen dat lapzwansen pochen met genoten WW-uitkeringen terwijl ze ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Maar nee hoor, de neus ophalen en trappen naar de onderkant, terwijl die mensen wel je uitkering betalen
Ik heb in dit topic nog nooit iemand zien pochen met een WW- of WWB-uitkering. Ik heb zelf een WWB. Waarom? Omdat ik nog wel een bijbaantje uit m'n studietijd heb, maar daar slechts zeer sumier aan de slag kan. Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk en ben ik aan het solliciteren (het idee van werken aan werk dat in deze stad nogal aangemoedigd wordt).quote:Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 april 2010 23:44 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic nog nooit iemand zien pochen met een WW- of WWB-uitkering. Ik heb zelf een WWB. Waarom? Omdat ik nog wel een bijbaantje uit m'n studietijd heb, maar daar slechts zeer sumier aan de slag kan. Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk en ben ik aan het solliciteren (het idee van werken aan werk dat in deze stad nogal aangemoedigd wordt).
Jij zegt dat je nog studeert. Dan heb je ook nog stufi (want je bent nog geen 30 en loopt nominaal). Dat scheelt wel ff een slok op een borrel hoor. stufi+bijbaantje was voor mij gewoon makkelijk rondkomen. Heel andere situatie als dat opeens wegvalt. Moet je dan als pas afgestudeerde maar direct ongeschoold werk gaan doen? In mijn ogen niet (hoewel ik dat zo nu en dan, meer om toch wat te doen -wordt ingehouden op de WWB-, toch doe). Ik wil mezelf eerst de kans geven om iets beters/leukers/passenders te vinden. Maakt me niet uit of dat iets onder m'n niveau is. Maar burgers flippen? Nee, sorry, dat helpt mij niet echt verder op weg om een 'echte' baan te vinden.
Maja, hele bovenstaande verhaaltje zal jij als 'harde werker uit een hardwerkend gezin' wel onzin vinden.
Het ging meer over je commentaar op mensen die volgens jou een verkeerde richting of vak gekozen hebben. Ik vind dat je eerst maar zelf concreet een studie moet afronden én werk moet hebben (in die richting uiteraard) zodat je kritiek niet nogal hypocriet overkomt. Jij kunt jezelf wellicht veelbelovend en heel kansrijk zien en daarmee je kritiek rechtvaardigen, maar zie het eerst maar eens waar te maken.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:50 schreef Leonidas82 het volgende:
Dus geef maar commentaar, mij heb je er niet mee. Maar laat mij wel mijn commentaar geven op mensen die liever de WW ingaan dan dat ze iets aanpakken bij de Mc Donalds. Ja je moet hier hard werken, en ja die blaag van een chef zit me achter de vodden aan en is aan het slavendrijven. maar alles beter dan thuis niks doen
Kan ook juist aangeven dat je met erg weinig genoegen neemt. Zitten ze niet altijd op te wachten. Soms kan je beter een 'gat' op je cv hebben met wat relevant vrijwilligerswerk...quote:Op donderdag 15 april 2010 23:55 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Nee ik snap je wel
Maar snap ook dat een half jaar 'burgers flippen' beter staat dan een half jaar 'niks doen en thuis op de bank zitten' Een werkgever ziet dat als een gat en dat roept vragen op. Een half jaar beunen achter de friet verteld een werkgever dat je niet vies bent van hard werken, toont tevens werkritme en structuur.
Slecht idee.. de persoon die de brieven/emails screent, zou wel eens dezelfde persoon kunnen zijn als de persoon die de advertentie geschreven heeftquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:04 schreef Syytön het volgende:
Hmm, ik zie hier een functie waarop ik wil solliciteren (administratief), de vacature staat vol spelfouten. Dingen als "deelproccesen", "team verband" en inconsequent gebruik van hoofdletters. Zal ik dit terug laten komen in mijn sollicitatie (bijvoorbeeld dat ik nauwkeurig ben en kan helpen met het opstellen van foutloze vacatureteksten), of is dat te witty?
Ook kun je een half jaar 'werkzoekend' veel makkelijker verdedigen als dit in een crisistijd zoals we nu meemaken is geweest.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:49 schreef Gestiech het volgende:
Dat 'gat in je cv' verhaal is volgens mij ook overrated. Als ik er een half jaar tussenuit wil dan doe ik dat. Net alsof een baas moeilijk gaat doen over het feit dat je er een half jaar tussenuit bent geweestJe maakt hem gewoon wijs dat je daarvoor gespaard had en dat je even een half jaartje jezelf wilde leren kennen oid, blabla.
En wat zeiden ze?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ik ook ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |