abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:42:09 #1
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_79503623
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vaste bezoekers:

Runaway
23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.

piepkuiken21
sinds 20 mei officieel werkloos, tussendoor wat korte projecten gehad maar ga toch liever voor een fulltime baan.
wat ik zoek is werk met lampen en speakers (evenement en theater), bijna 20 gesprekken verder maar heb weinig ervaring 1 jaar op de arbeidsmarkt en daarvoor 2 jaar stage bij m'n MBO diploma.
Verhuizen geen probleem, woon nu regio Amsterdam/gooi.

Dromer
Werkloos sinds dit jaar, regio Limburg en ik zoek iets in de IT en met name de MS support/beheer kant. (MCSE gecertificeerd, 8 jaar ervaring in diverse supportfuncties met enige beheertaken)

psv-gomes
Sindseen tijdje geen werk. Druk met zoeken naar iets passends. Zoek werk in t toerisme / recreatie ( voorkeur receptie) of een leuke functie met de Franse taal. Tegenwoordig kijk ik ook naar administratieve en callcenter functies ( klantenservice)
Recentste ervaringen;
28 mnd ervaring op campings ( Nederland- Frankrijk -denemarken)
14 mnd receptie ervaring ( Disneyland )
Zoek werk in Noord Brabant / zuid Holland ( rdam, Dordrecht ) en buitenland

GirlGoneBad
Werkeloos sinds einde opleiding, dat was juli 2009.
Ik ben dus een echte starter, en dat ook nog met een beperking, oftewel de kansen zijn nihil momenteel.
Werkzoekende in de financieel/administratieve sector, parttime (<32uur) rondom Eindhoven.

The-Hives
werkeloos sinds 4 januari. Werkgever wilde contract wel verlengen (2 weken ervoor er over gesproken) maar we kwamen niet uit de voorwaarden. Dus zat onverwachts 2 weken later zonder baan.

HBO economische studie geschoold, maar zoek werk in detailhandel als (assistent) filiaalmanager. 5 jaar werkervaring. Zoek werk in de kop van Noord-Holland

Kekaa
Ik heb CMV (culturele maatschappelijke vorming) gedaan, en sinds half juni op zoek naar een baan in de richting jongerenwerk/kinderwerk, sociaal cultureel werk etc...
Ik zoek vooral in de richting/omgeving van Zwolle, met uitwijkmogelijkheden naar geheel noord nederland, flevoland en gelderland (mits het goed bereikbaar is per OV, want geen auto en geen rijbewijs).

Cydex
Vanaf september 2009 werkzoekende. HBO communicatie & P&O.
Voorkeursfuncties: accountmanagement/ consultant W&S en beleidsmedewerker/ adviseur P&O.
Full-time in het mooie Limburg.
13 Jaar werkervaring in diverse commerciële functies, beleidsfuncties en leidinggevende functies.

Tiez10
Vanaf september 2009 afgestudeerd (Eigentijdse Geschiedenis van de Politieke Cultuur @ Rijksuniversiteit Groningen).
Sindsdien zoekende in drie richtingen: 1. Beleidsmedewerker bij gemeente, provincie of rijk (voornamelijk
traineeships); 2. (Web)redactiewerk; 3. DIV-/archiefwerk. De eerste twee hebben wel mijn voorkeur. Mag door
heel Nederland zijn. Verder ben ik dus een echte starter met alleen stage-ervaring (als journalist bij het
Dagblad van het Noorden) en vrijwilligerswerk (webmaster/-redactie van de site van m'n sportvereniging en
tegenwoordig redacteur -en soms regie- bij de Groninger stadsradio OOG).

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 , 11, 12

De OP vind je hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door RedFever007 op 23-03-2010 20:28:13 ]
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:42:58 #2
142400 RedFever007
pi_79503658
Lapo's uit deel 12
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:35 schreef The_Hives het volgende:
hmmz, heb baan aangeboden gekregen, ver onder mijn niveau en veeeeeeeeeeer onder mijn vorige salaris.

Pluspunt is de groeipotentie en het uitgesproken vertrouwen. Daarnaast heb ik na 3 maanden eindelijk weer een baan en mocht de groei tegenvallen is het gat op mijn cv in ieder geval niet groter wanneer ik een nieuwe baan moet zoeken. Valt over te twisten natuurlijk hoe het staat dat je ver onder je niveau bent gaan werken.

Heb gezegd dat ik morgen met een antwoord kom. Op zich heb ik denk ik al besloten, maar voelt toch een beetje als een afgang als ik hem aanneem
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:37 schreef RedFever007 het volgende:
mjah ik heb ook een paar maand onder mn niveau gewerkt maar ja, je moet toch wat he
Werk was redelijk saai en geen enkele uitdaging, echt 0,0 maar goed, wel wat geld op de rekening
Verder is de OP ook niet helemaal up to date heb ik het idee.
pi_79503831
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:35 schreef The_Hives het volgende:
hmmz, heb baan aangeboden gekregen, ver onder mijn niveau en veeeeeeeeeeer onder mijn vorige salaris.

Pluspunt is de groeipotentie en het uitgesproken vertrouwen. Daarnaast heb ik na 3 maanden eindelijk weer een baan en mocht de groei tegenvallen is het gat op mijn cv in ieder geval niet groter wanneer ik een nieuwe baan moet zoeken. Valt over te twisten natuurlijk hoe het staat dat je ver onder je niveau bent gaan werken.

Heb gezegd dat ik morgen met een antwoord kom. Op zich heb ik denk ik al besloten, maar voelt toch een beetje als een afgang als ik hem aanneem
Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Baan aangeboden gekregen na ruim 3 maanden zoeken. Ver onder mijn niveau en buiten mijn interessesfeer. Omdat ik toch niks had de baan aangenomen en nu nog 6 dagen is het weer afgelopen. Dan heb ik weer een halfjaar verkloot met niks zinnigs Op zich zat er wel wat potentie in het werk en was ik het zelf aan het opbouwen. Twee weken geleden echter moeten horen dat het bedrijf niet goed genoeg ging om me erbij te houden.
Vraag me af wat voor kennis/kunde je moet hebben om ergens leuk aan het werk te komen. Bijkomend probleem is dat de ww-uitkering veel lager is, nu moet er ook spaargeld bij. Niet erg, wel vervelend. Gelukkig een aardige reserve achter de hand, slaapt een stuk rustiger.
pi_79503869
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 18:57 schreef Dromer het volgende:

[..]

Neem aan dat het verhuizen wordt als de baan doorgaat. Als je nog jong en ongebonden bent gaat dat makkelijker.
Klopt. Ik kan hier in de buurt geen leuke baan vinden op niveau en goed salaris dus dan kijk ik liever wat verder.
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:00:42 #5
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79504474
Ik heb maar besloten me meer te gaan orienteren op vacatures in het westen. Hier in het hoge noorden is het allemaal knudde..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_79504823
Ik krijg ook steeds alleen maar van die jammer, maar helaas mailtjes via werk.nl

En 1x een reactie gekregen van een recruitmentbureau, maar dan hoefde ik alleen te reageren als ik met een bepaald programma had gewerkt. Dat had ik niet, maar toch enthousiaste mail gestuurd en he-le-maal niks meer van vernomen
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:10:10 #7
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_79504872
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 19:46 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten. Baan aangeboden gekregen na ruim 3 maanden zoeken. Ver onder mijn niveau en buiten mijn interessesfeer. Omdat ik toch niks had de baan aangenomen en nu nog 6 dagen is het weer afgelopen. Dan heb ik weer een halfjaar verkloot met niks zinnigs Op zich zat er wel wat potentie in het werk en was ik het zelf aan het opbouwen. Twee weken geleden echter moeten horen dat het bedrijf niet goed genoeg ging om me erbij te houden.
Vraag me af wat voor kennis/kunde je moet hebben om ergens leuk aan het werk te komen. Bijkomend probleem is dat de ww-uitkering veel lager is, nu moet er ook spaargeld bij. Niet erg, wel vervelend. Gelukkig een aardige reserve achter de hand, slaapt een stuk rustiger.
ja, blijft lastig. Krijg nu nog wel een uitkering op basis vorige salaris. Dus als ik de baan aanneem ga ik er netto wel 250 euro op vooruit (endus geen gat meer). En het bedrijf is groot genoeg om te zeggen dat ik niet de angst heb dat het over een tijdje niet goed gaat met het bedrijf.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_79505470
Gooi mij maar uit de lijst hoor.

Contract is getekend, volgende week beginnen!
pi_79505614
TVP... Zonet gemaild naar een vrijwilligeriets wat activiteiten organiseert voor jongeren.
Ben benieuwd of ze me kunnen gebruiken. En ik hoop dat ik op die manier wat ervaring op kan doen, en in ieder geval uitgenodigd wordt voor gesprekken.
pi_79505664
Ik ben momenteel tijdelijk aan het werk in het onderwijs, maar zoek wat per juni/juli/aug...........

Afgestudeerd WO bedrijfskunde - organisatie en advies
pi_79506050
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:10 schreef The_Hives het volgende:

[..]

ja, blijft lastig. En het bedrijf is groot genoeg om te zeggen dat ik niet de angst heb dat het over een tijdje niet goed gaat met het bedrijf.
Ik ging er ook op vooruit vanuit de oude ww naar salaris, maar het bedrijf heeft maar 7 man in dienst (inlc mezelf en directeur). Dan is er wat minder reserve.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 20:59:05 #12
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_79507170
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Gefeliciteerd.

Nu maar hopen dat we je niet meer zien hier
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_79507331
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:22 schreef Mint_Clansell het volgende:

Gefeliciflapstaart
pi_79513094
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 20:00 schreef Ladylicious het volgende:
Ik heb maar besloten me meer te gaan orienteren op vacatures in het westen. Hier in het hoge noorden is het allemaal knudde..
Het is hier idd veel te mager. Wel morgen ff de carrierebeurs in Groningen bezoeken. Ik zie niet echt directe mogelijkheden, maar wie weet. En het is maar 5 minuutjes fietsen, dus ik ben gek als ik niet ga
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:11:21 #15
92117 Cydex
pi_79513909
Ik zie de laatste twee, drie weken meer vacatures die in mijn straatje passen. Daar word ik een beetje vrolijk van. Nog vrolijker zal ik worden als ik voor een gesprek word uitgenodigd. Als ik dan ook nog eens word aangenomen... goh, hoe vrolijk zal ik dan zijn

Maar goed, de eerste brieven zijn de deur uit. Nu wachten op positief bericht
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:14:11 #16
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79514031
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:53 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Het is hier idd veel te mager. Wel morgen ff de carrierebeurs in Groningen bezoeken. Ik zie niet echt directe mogelijkheden, maar wie weet. En het is maar 5 minuutjes fietsen, dus ik ben gek als ik niet ga
Haha ik ga ook even die kant op inderdaad Hoewel ik niet echt het idee heb dat het bijzonder veel voorstelt, maar niet geschoten is altijd mis enzo..
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_79520487
Ik kan me hier ook melden.. per april stop ik vrijwillig!!!
Werk is een beetje saai geworden.. dus het wordt tijd voor een nieuwe uitdaging!
pi_79521355
Hoi allemaal

Ik kan me hier ook ( niet geheel vijwillig) aansluiten vanaf juni... Heb 2 jaar ervaring als projectassistent, daarvoor administratief/secretarieel werk gedaan. Ik zoek werk in Brabant en zit nu op de bank,en heb dus nog wel even de tijd om iets te zoeken
pi_79524772
Helaas ook nog steeds zoekende. Moet nog even de uitkomst van een gesprek afwachten van afgelopen maandag. Maar ik weet niet of het wat wordt, want hij zou mij gisteren bellen maar dat is niet gebeurd. Dus ik vanochtend zelf even gebeld en toen liet hij weten gisteren nog een gesprek te hebben gehad en nog even moet nadenken. Ik hoor het dan morgen of overmorgen.. Zal wel niets worden dan.. .
pi_79524926
Gister eerste sollicitatie gesprek gehad, morgen willen ze mij gelijk al voor een tweede! .. Dus dat wordt weer een dagje treinen maar ze waren dus wel heel enthousiast. (+ ik had laten vallen dat ik volgende week nog een sollicitatie had dus ik denk dat ze er daarom wel wat druk achter willen zetten) Ben benieuwd!
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
pi_79526442
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 11:33 schreef funest het volgende:
Gister eerste sollicitatie gesprek gehad, morgen willen ze mij gelijk al voor een tweede! .. Dus dat wordt weer een dagje treinen maar ze waren dus wel heel enthousiast. (+ ik had laten vallen dat ik volgende week nog een sollicitatie had dus ik denk dat ze er daarom wel wat druk achter willen zetten) Ben benieuwd!
Nice, wat voor baan gaat het om? Succes iig!
pi_79526572
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 23:14 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Haha ik ga ook even die kant op inderdaad Hoewel ik niet echt het idee heb dat het bijzonder veel voorstelt, maar niet geschoten is altijd mis enzo..
Nou, ik heb er toch wel 20 minuten rondgelopen. Bij de stand van NDC Mediagroep ff een klein babbeltje gemaakt en kwam nog een bekend gezicht tegen waarmee ik nog ff de laatste sollicitatie-ervaringen heb uitgewisseld. Toen was ik er wel weer klaar mee

Nu maar ff van het mooie weer genieten
pi_79526961
LOL, ik belde net naar een uitzendbureau om een aankomende sollicitatie te cancellen ivm met mijn nieuwe baan, maar het leek wel alsof ze pissig waren op me. De kerel aan de andere kant probeerde me zelfs over te halen om toch maar alsnog te gaan, want je kan je nog bedenken... Eh, ik heb je net toch uitgelegd dat ik gisteren het contract heb getekend en genoeg bedenktijd heb gehad? Hij loopt zeker zijn bonus mis nu.
pi_79527102
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 12:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
LOL, ik belde net naar een uitzendbureau om een aankomende sollicitatie te cancellen ivm met mijn nieuwe baan, maar het leek wel alsof ze pissig waren op me. De kerel aan de andere kant probeerde me zelfs over te halen om toch maar alsnog te gaan, want je kan je nog bedenken... Eh, ik heb je net toch uitgelegd dat ik gisteren het contract heb getekend en genoeg bedenktijd heb gehad? Hij loopt zeker zijn bonus mis nu.
Haha, krijgen ze eindelijk eens een koekje van eigen deeg.
pi_79527556
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken. Ik wil graag de sales/buitendienst in, maar heb daar geen ervaring in, dus dan is het heel lastig. Wel heb ik twee jaar internationale werkervaring als accountmanager binnendienst, maar ik ben het kantoor een beetje beu.
Ik heb al een paar keer gesolliciteerd maar vaak krijg je geen reactie, of ze willen dat ik z.s.m. langskom voor een gesprek, maar dat gaat nogal moeilijk vanuit Praag. Ik blijf het gewoon proberen. Een kantoorbaan in de regio Nijmegen zou ook prima zijn. Misschien heb ik meer geluk als ik begin juni definitief terugkom naar Nederland. Dat is toch makkelijker met het plannen van gesprekken enzo.

Mijn vriendin is drie weken geleden afgestudeerd, had gisteren d'r eerste sollicitatiegesprek en is gelijk aangenomen. En dat ook nog eens in haar studierichting. Ik ben erg blij voor d'r, maar ik voel me daardoor ook wel weer een beetje lullig.
^ To je nesmysl ^
  woensdag 24 maart 2010 @ 13:09:26 #26
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79528015
Pfoe... ik krijg een tweede gesprek. Heel mooi aangezien het een erg interessante functie betreft. (precies in mijn straatje)
Wel een lange reistijd (>1,5 uur enkele reis) maar dat was ik toch al gewend.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_79530277
tvptje... ik heb nog niks gehoord op mijn sollicitaties
pi_79531302
Nou, ik heb de hoop opgegeven. Ik ben maandag dus op gesprek geweest bij een hotel. De keten is nog niet heel bekend en de vacature stond alleen op hun eigen website. Ik was dan ook meteen uitgenodigd voor gesprek.. Hij zou me dus gisteren bellen, maar dat was niet gebeurd. Ik dus vanochtend gebeld en hij zei dat hij gisteren een gesprek had en nog even moet nadenken. Ik hoor het dan morgen of overmorgen. Zoals ik dus al eerder postte hierboven.

Een goede vriend van mij werkt binnen dezelfde keten en hij informeerde me zojuist dat er 200 reacties zijn binnen gekomen. Nu blijkt dus dat de vacature sinds maandag ook op een landelijke website staat.. Aangezien mijn ervaring in deze functie niet tot nauwelijks aanwezig is, ben ik bang dat dit weer een keiharde afwijzing wordt.. Helaas. .
pi_79532223
200 nadat jij op gesprek bent geweest?
Of waren er al 200 reacties voor jou gesprek? In het laatste geval maak je dan misschien wel kans, omdat je in ieder geval uitgenodigd bent en een gesprek hebt gehad.

Zelf zometeen naar het UWV.
pi_79532437
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:01 schreef Kekaa het volgende:
200 nadat jij op gesprek bent geweest?
Of waren er al 200 reacties voor jou gesprek? In het laatste geval maak je dan misschien wel kans, omdat je in ieder geval uitgenodigd bent en een gesprek hebt gehad.

Zelf zometeen naar het UWV.
Ik zoek het net even op en hij blijkt er al sinds 10 maart op te staan. Dus blijkbaar zijn er al reacties voor mij geweest.. Maar toch, 200 reacties en nu die uitstelling van het besluit geeft mij weinig hoop.
pi_79535979
Jeej, weer een afwijzing. Dit keer met de mededeling dat ze me wel in het systeem willen houden voor als de mensen die in de eerste ronde uitgenodigd zijn, volslagen idioten zijn.

En zojuist gebeld naar een bedrijf om te bevestigen dat mijn sollicitatie is binnengekomen (via mail). Krijg ik te horen dat ze zojuist de bevestigingen per brief de deur uit hebben gedaan en dat ik daar maar op moet wachten om te zien of ze hem hebben ontvangen.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_79537065
ik ben geen werkzoekend meer hoor zoals het staat in de openingspost, bij de vorige topic ook al aangegeven
maar blijf wel meelezen en af en toe schrijven
pi_79537490
En weer terug van het UWV.
Ik vind mn werkcoach hartstikke aardig... echt waar. Maar ik heb er niet zo heel veel aan.
Wat vacatures meegekregen, en gepraat over mn sollicitatie van morgen. En of ik daar, daar en daar al keek... en hoe ik dan zocht... En dat ik misschien eens op schuldhulpverlening moest zoeken (want daar komen steeds meer mensen terecht... en zoeken ze dus misschien ook wel mensen).

Daarna naar het wet WIJ gedeelte gelopen. Kunnen niks doen. Ik kom niet in aanmerking voor een beetje extra inkomen (wist ik al)... en de wet is eigenlijk bedoeld voor mensen zonder diploma (wist ik ook al)... en als ze dus wat voor me zouden kunnen doen zouden het baantjes onder mn niveau worden (ja... die kan ik zelf ook wel vinden). Ze waren er niet voor om een passende baan voor bij mn opleiding te zoeken.
Met haar ook nog vacatures gezocht en wat meegekregen... En dat ik maar op zoek moest naar W&Sbureaus... die sloten dan wel niet geheel aan bij mn opleiding (meer richting zorg e.d.), maar dat kon ik nog proberen.

Wel een berichtje op mn voicemail dat een bedrijf me wil uitnodigen voor volgende week waar ik een brief naar gestuurd had
  woensdag 24 maart 2010 @ 18:04:34 #34
45722 Dromer
pi_79539210
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:01 schreef psv-gomes het volgende:
ik ben geen werkzoekend meer hoor zoals het staat in de openingspost, bij de vorige topic ook al aangegeven
maar blijf wel meelezen en af en toe schrijven
Je kunt jezelf even uit de OP gooien in de wiki.
(zie de link in deze OP)
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 16:36 schreef catzencut het volgende:
Jeej, weer een afwijzing. Dit keer met de mededeling dat ze me wel in het systeem willen houden voor als de mensen die in de eerste ronde uitgenodigd zijn, volslagen idioten zijn.
Daar had ik er gisteren één van. (afwijzing, geen idioot)
pi_79539880
quote:
Beste Mint,

Naar aanleiding van je sollicitatie laten wij je weten dat wij je niet zullen uitnodigen voor een kennismakingsgesprek. De vacature welke wij vacant hebben heeft als standplaats Eindhoven. Gezien het feit dat jij een Veenendaal woont lijkt ons dit niet passend.

Met vriendelijke groet,

Truus

---------------------------------------------------------------------

Beste Truus,

De vacature waar ik op heb gereageerd heeft volgens de website de standplaats Utrecht.

[link naar betreffende vacature]

Als de vacature al vervuld is (er staat immers geen plaatsingsdatum bij) zou ik [bedrijf] aan willen raden om de vacatures op de website wat vaker te verversen. Daarnaast geeft [bedrijf] aan dat een sollicitant binnen twee weken te horen krijgt of hij/zij zal worden uitgenodigd voor een gesprek; er is nu een maand verstreken.

In ieder geval bedankt voor de informatie.

Met vriendelijke groet,

Mint Clansell
Beetje brutaal misschien, maar als ze niet eens weten waarop ik heb gesolliciteerd..?
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 17:13 schreef Kekaa het volgende:
En weer terug van het UWV.
Ik vind mn werkcoach hartstikke aardig... echt waar. Maar ik heb er niet zo heel veel aan.
Wat vacatures meegekregen, en gepraat over mn sollicitatie van morgen. En of ik daar, daar en daar al keek... en hoe ik dan zocht... En dat ik misschien eens op schuldhulpverlening moest zoeken (want daar komen steeds meer mensen terecht... en zoeken ze dus misschien ook wel mensen).
Ik heb mijn werkcoach 1x gezien, toen ik me ging inschrijven bij het WERKbedrijf. Verder nooit meer wat van gehoord.
pi_79540417
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:28 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Beetje brutaal misschien, maar als ze niet eens weten waarop ik heb gesolliciteerd..?
[..]

Ik heb mijn werkcoach 1x gezien, toen ik me ging inschrijven bij het WERKbedrijf. Verder nooit meer wat van gehoord.
Zo kreeg ik er laatst ook een terug; Hartelijk dank voor uw sollicitatie als administratief medewerker bij ons bedrijf. Helaas...

Ik weet niet of ze m'n sollicitatie hebben doorgelezen, maar de woorden administratief en medewerker staan echt nergens.
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_79549033
Hm, laat ik me hier ook eens melden. Afgelopen zomer afgestudeerd als industrieel productontwerper (hbo) en sindsdien vrij veel rondgesolliciteerd. Hoewel ik zo hier en daar wel een gesprek te pakken had bleken er altijd betere kandidaten te zijn en vaak veel ook. Schijnt sowieso niet echt een feest te zijn in deze branche momenteel. Daarbij ben ik in 3 maanden tijd ook 2x verhuisd, zoiets werkt ook al niet mee.

Nu woon ik in Eindhoven en heb sinds een week werk in een magazijn. Aanvankelijk zou ik de administratie gaan doen, maar dat bleek mij toch geen 40 uur bezig te kunnen houden, waardoor ik nu routinematige administratieve werkzaamheden doe (inboeken, uitpakken, etc.). Op zich heb ik het prima naar mijn zin daar, maar ergens ben ik toch bang de boot te missen als ik niet snel weer in mijn eigen richting aan de slag ga.

Overigens heb ik niet gestudeerd in Eindhoven, de opleiding die ik deed is een stuk technischer en weinig kunstzinnig. Toch loop ik hier vaak tegenaan en nu de markt zo krap is pakken ze liever een werktuigbouwer.

Ik ben nog jonger dan 27, maar tot dusver heeft het UWV weinig voor me kunnen betekenen. Ze verwachten dat ik zelf maar wat vind en geven me de regeltjes door waar ik aan moet voldoen om een uitkering te krijgen. Hier heb ik echter geen recht op en is mijn doel ook niet, ik wil gewoon weer ontwerpen.
pi_79552597
tvp maar weer
  woensdag 24 maart 2010 @ 23:08:51 #39
142400 RedFever007
pi_79558083
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:54 schreef Juma het volgende:
Hm, laat ik me hier ook eens melden. Afgelopen zomer afgestudeerd als industrieel productontwerper (hbo) en sindsdien vrij veel rondgesolliciteerd. Hoewel ik zo hier en daar wel een gesprek te pakken had bleken er altijd betere kandidaten te zijn en vaak veel ook. Schijnt sowieso niet echt een feest te zijn in deze branche momenteel. Daarbij ben ik in 3 maanden tijd ook 2x verhuisd, zoiets werkt ook al niet mee.

Nu woon ik in Eindhoven en heb sinds een week werk in een magazijn. Aanvankelijk zou ik de administratie gaan doen, maar dat bleek mij toch geen 40 uur bezig te kunnen houden, waardoor ik nu routinematige administratieve werkzaamheden doe (inboeken, uitpakken, etc.). Op zich heb ik het prima naar mijn zin daar, maar ergens ben ik toch bang de boot te missen als ik niet snel weer in mijn eigen richting aan de slag ga.

Overigens heb ik niet gestudeerd in Eindhoven, de opleiding die ik deed is een stuk technischer en weinig kunstzinnig. Toch loop ik hier vaak tegenaan en nu de markt zo krap is pakken ze liever een werktuigbouwer.

Ik ben nog jonger dan 27, maar tot dusver heeft het UWV weinig voor me kunnen betekenen. Ze verwachten dat ik zelf maar wat vind en geven me de regeltjes door waar ik aan moet voldoen om een uitkering te krijgen. Hier heb ik echter geen recht op en is mijn doel ook niet, ik wil gewoon weer ontwerpen.
Klinkt een beetje hetzelfde als bij mij.
Die bangigheid voel ik ook wel een beetje.
Straks ik het juni en is er een nieuwe lading afgestudeerden... en dan?
  donderdag 25 maart 2010 @ 08:44:41 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79558180
Monsterboard is sinds een 1,5 jaar trouwens ook een kutsite geworden qua gebruiksvriendelijkheid.. Vroeger had je nog een invulformuliertje waar je netjes alles in kwijt kon, maar tegenwoordig selecteer ik mijn woonplaats (Uden) en dan krijg ik vacatures uit utrecht en bergen op zoom aangereikt, veel te ver dus
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79558469
Kreeg vanochtend een sms van mijn nieuwe manager dat hij het leuk vindt dat ik zijn team kom versterken en dat hij er alle vertrouwen in heeft in een goeie samenwerking.

Grappig, is de eerste keer dat een manager me persoonlijk sms't dat hij er zin in heeft.
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:25:14 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79561094
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79565111
ik zie ze niet...de smileys..
pi_79565163
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:12 schreef marcosta het volgende:
Smileys als opsommingstekens. .
pi_79565197
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:12 schreef marcosta het volgende:
Bij Functie-eisen en Omschrijving zie je toch de tekens die samen een lachsmiley maken?
pi_79568330
Tis dat je het nu zegt inderdaad...
Bijzondere manier van opsommen
Vraag me af of dat expres is gedaan..
Ik was dus op zoek naar geelgekleurde monstertjes
  donderdag 25 maart 2010 @ 14:17:36 #48
45722 Dromer
pi_79569817
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:41 schreef marcosta het volgende:
Ik was dus op zoek naar geelgekleurde monstertjes
Dat zijn emoticons.
pi_79571308
DUH.
Dat weet ik wel hoor.
back OT
pi_79572259
Ik moest ook ff goed kijken hoor, want ik verwachtte ook gele koppen. Dat zijn immers ook gewoon smilies, nog stammend uit het pre-computer tijdperk
pi_79572473
Overigens vandaag ff geen sollisores voor mij. Even goed van het weer genoten: motor uitgelaten en nu ff chillen op m'n balkon. Biertje erbij... Soms moet je ook gewoon de voordelen van werkloos zijn meepakken hoor
pi_79572574
Vanochtend een sms van mijn nieuwe manager en ik ben net uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek met de directrice morgenmiddag! Volgens mij zijn ze blij met me.

Ik zit overigens ook nog steeds in mijn slaaptenue, Tiez10.
pi_79577885
Kinderopvang BSO is em niet geworden.
Vanmiddag gesprek gehad (1 van de 15) en zonet gebeld. Ze hadden niet meteen zoiets van nee... maar als er betere kwamen gingen ze die uitnodigen. En dat is gebeurd.

Dinsdag weer een gesprek voor iets totaaaaaaaaaaal anders. Soort van werving en selectie bij een soort van zorguitzendbureau achtig ietsigs...
pi_79611710
Zojuist een afwijzing binnen van de gemeente Utrecht. Ik had gesolliciteerd op twee traineeships en dacht op beide te zijn afgewezen. Herlezen is dan toch wel handig, want het is slechts één van de twee. De andere had ook mijn voorkeur, dus daar kan ik nog even op blijven hopen
pi_79613816
Zo, net een gesprekje gehad met de directrice. Ging allemaal lekker en ze kijken uit naar een vruchtbare samenwerking. Kan nu wel opgelucht adem halen dat ik officieel een nieuwe baan heb.

Meestal moet je niet te vroeg juichen: heb nl. wel eens gehad dat ik ergens was aangenomen, het contract zou worden opgestuurd waarna ik een dag later een telefoontje kreeg dat het niet doorging omdat er fouten waren gemaakt bij HRM en de directeur van niks wist en de sollicitaties niet had goedgekeurd... Heel leuk wanneer je net al je resterende sollicitaties hebt afgebeld en flink je geld hebt uitgegeven om het te vieren... Sukkels.
pi_79617210
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zo, net een gesprekje gehad met de directrice. Ging allemaal lekker en ze kijken uit naar een vruchtbare samenwerking. Kan nu wel opgelucht adem halen dat ik officieel een nieuwe baan heb.

Meestal moet je niet te vroeg juichen: heb nl. wel eens gehad dat ik ergens was aangenomen, het contract zou worden opgestuurd waarna ik een dag later een telefoontje kreeg dat het niet doorging omdat er fouten waren gemaakt bij HRM en de directeur van niks wist en de sollicitaties niet had goedgekeurd... Heel leuk wanneer je net al je resterende sollicitaties hebt afgebeld en flink je geld hebt uitgegeven om het te vieren... Sukkels.
Daarom nooit juichen voordat je een getekend contract hebt, of eigenlijk zelfs niet voordat je proeftijd voorbij is. In die periode kan men nl ook zo van je af mocht er plotseling bezuinigd worden. Ze verzinnen dan wel een reden, want officieel mag dat niet.
pi_79631842
Ik ben zelf niet meer zo actief op zoek, aangezien het toch wel lastig wordt de vele teleurstellingen te dragen en ik dankzij parttime werk nog wel inkomen heb en het me dus kan permitteren. Niet-ideale diploma, economische crisis, overkwalificatie, geen werkervaring, ik ken het riddeltje nu wel. Toch komt er heel soms nog wel iets op me af en daar reageer ik nog wel op. Maandag op gesprek voor een intake bij een uitzendbureau waar ik nog niet ingeschreven sta. Ze hadden een vacature voor me. Ik ben benieuwd. Misschien ook maar eens aankaarten dat ik ook open sta voor dingen die niet zo in m'n straatje liggen aangezien het om een zeer breed geörienteerd uitzendbureau gaat.
pi_79637809
Mint_Clansell dit gaat gewoon door! Het klinkt erg positief!

Hier eindelijk weer wat beweging in het sollicitatiegebeuren Twee passende vacatures gevonden en een telefoontje van een recruiter gehad omdat een bedrijf op mijn cv gereageerd had! We hebben er weer zin in!
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:16:03 #59
92117 Cydex
pi_79643273
Dinsdag een gesprek. Eindelijk. Het valt me wel op dat ik door bedrijven wordt afgewezen, maar via een UZB e.d. wel op gesprek mag gaan. Nu voor de derde keer op gesprek door tussenkomst van intermediair.
pi_79658126
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:56 schreef kevertje53 het volgende:

[..]

Daarom nooit juichen voordat je een getekend contract hebt, of eigenlijk zelfs niet voordat je proeftijd voorbij is. In die periode kan men nl ook zo van je af mocht er plotseling bezuinigd worden. Ze verzinnen dan wel een reden, want officieel mag dat niet.
Helemaal mee eens, pas na verlenging van jaarcontract is gejuich van pas.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_79708515
Vandaag m'n eerste werkdag gehad.
'Gelukkig' is deze baan maar voor 12uur p/w, want als ik dit 40uur moest doen zou ik hersendood raken, want het is echt werk waar ik niet echt bij na hoef te denken.
Er werden al flinke beloftes gedaan: eigen laptop van de zaak met internetverbinding, zodat ik eventueel thuis kan werken, een jaarcontact (ik werk nu volgens een proefplaatsing van het UWV met behoud van uitkering) en dat ik over 3 maanden de complete financiele administratie ga doen...

Maar goed, het is net wat jullie zeggen, ik juich pas na 31 juni, als mijn proefplaatsing erop zit en ik mijn contact getekend heb.
pi_79708573
Nou, ik zou bij het tekenen van een jaarcontract al juichen hoor! Hoewel... Liever erna pas, als ik weer buiten sta. Als je juichend tekent, trekt een werkgever natuurlijk zo dat contract onder je pen vandaan, omdat je overkomt als een halve zool!

(en ja ik weet ook wel dat je die dingen vaak thuisgestuurd krijgt etc, maar das niet grappig )
  maandag 29 maart 2010 @ 15:31:41 #63
142400 RedFever007
  maandag 29 maart 2010 @ 16:08:45 #64
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_79710199
* Blind_Guardian meldt zich als nieuwe werkzoeker

Details post ik later deze week, voorlopig volstaat het dat ik per 1 mei volledig aan de topictitel voldoe.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_79711730
De nieuwe site van werk.nl aan het ontdekken.
Ik stoor me aan het feit dat je zelf (nog steeds ) geen functie kan neerzetten bij werkervaringen als het niet in hun rijtje staat, grrrrrrrrrrrr. Ben nu aan het zoeken of ik ze ergens kan mailen ofzo.
pi_79712014
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:31 schreef RedFever007 het volgende:
ik juich pas als ik met pensioen mag
Om dan te ontdekken dat je al die leuke dingen die je nu in je vrije tijd kan doen met je 67 jarige lijf niet meer kan
pi_79712744
Vanochtend kom ik aan bij een bedrijf voor sollcitatie. Als ik de naam noem van de persoon waar ik het gesprek mee heb wordt ik raar aangekeken met de mededeling dat die in Engeland zit. Er was al iemand aangenomen, had het uitzend bureau even vergeten door te bellen. Echt wat een prutsers..
  maandag 29 maart 2010 @ 17:07:45 #68
142400 RedFever007
pi_79712782
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:06 schreef Bombshell het volgende:
Vanochtend kom ik aan bij een bedrijf voor sollcitatie. Als ik de naam noem van de persoon waar ik het gesprek mee heb wordt ik raar aangekeken met de mededeling dat die in Engeland zit. Er was al iemand aangenomen, had het uitzend bureau even vergeten door te bellen. Echt wat een prutsers..
jezus dat is wel heel erg slecht zeg
Heb je dat UZB al gebeld?
  maandag 29 maart 2010 @ 17:08:30 #69
142400 RedFever007
pi_79712811
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:49 schreef kevertje53 het volgende:

[..]

Om dan te ontdekken dat je al die leuke dingen die je nu in je vrije tijd kan doen met je 67 jarige lijf niet meer kan
ohja, kut

Dus eigenlijk moet je blij zijn dat je werkloos bent
pi_79712928
Ja had gebeld maar werd beetje laconiek over gedaan kon nog net sorry vanaf..
Krijg wel mn treinkaartje terug pff
pi_79713241
Klacht ingediend...
Ben benieuwd naar de reactie.

Dat is wel klote Bombshell!
Leuk dat treinkaartje terug.. maar de geinvesteerde tijd dan?
pi_79713864
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:08 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

ohja, kut

Dus eigenlijk moet je blij zijn dat je werkloos bent

ehm.... volgens mij reageerde ik op iemand die pas aangaf te juichen bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Maar als je graag depri smilies strooit moet je dat niet nalaten

edit; die iemand was jezelf. mensen met zo'n instelling zou ik ook niet hoeven
  maandag 29 maart 2010 @ 19:44:34 #73
142400 RedFever007
pi_79718765
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:35 schreef kevertje53 het volgende:

[..]

ehm.... volgens mij reageerde ik op iemand die pas aangaf te juichen bij het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Maar als je graag depri smilies strooit moet je dat niet nalaten

edit; die iemand was jezelf. mensen met zo'n instelling zou ik ook niet hoeven
pi_79723586
quote:
Dat heb ik ook wel eens gehad. Alleen toen zat ik nog in de auto en werd ik gebeld dat ze er toch vanaf zagen omdat ze het intern hadden weten op te lossen. Kon ik dus mooi weer rechtsomkeert maken.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:19 schreef Kekaa het volgende:
Klacht ingediend...
Ben benieuwd naar de reactie.
Kritiek op het WERKbedrijf is korting op je uitkering he?
pi_79726561
Ook ik ben sinds kort werkloos van de week nog geprobeerd bij UPC(op aanraden van tempo team) maar wat zijn dat een stel mieren neukers zeg niet te geloven. Morgen even weer naar uitzend bureau ik word zo onderhand erg moe van bedrijven die vacatures hebben op staan en zeuren dat ze geen personeel kunnen vinden.Voor een beetje helpdesk vragen ze al minimaal hbo diploma.
  maandag 29 maart 2010 @ 22:32:16 #76
45722 Dromer
pi_79727187
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:19 schreef Athlon64x het volgende:
Ook ik ben sinds kort werkloos van de week nog geprobeerd bij UPC(op aanraden van tempo team) maar wat zijn dat een stel mieren neukers zeg niet te geloven. Morgen even weer naar uitzend bureau ik word zo onderhand erg moe van bedrijven die vacatures hebben op staan en zeuren dat ze geen personeel kunnen vinden.Voor een beetje helpdesk vragen ze al minimaal hbo diploma.
Mwoah... voor baantjes als customer service clerk vragen ze MBO bij UPS. Al moet je in deze barre tijden wel wat ervaring hebben.
pi_79727294
Ja dat is het hem nou juist dat heb ik weinig of amper. Morgen maar even bij het cwi langs gaan daar kan je toch ook cursussen volgen?
pi_79729261
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gehad. Alleen toen zat ik nog in de auto en werd ik gebeld dat ze er toch vanaf zagen omdat ze het intern hadden weten op te lossen. Kon ik dus mooi weer rechtsomkeert maken.
[..]

Kritiek op het WERKbedrijf is korting op je uitkering he?
Ha, die heb ik niet
Alleen... kan nu niet meer inloggen op die site... Niet dat het heel erg is.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:46:37 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79731205
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:34 schreef Athlon64x het volgende:
Ja dat is het hem nou juist dat heb ik weinig of amper. Morgen maar even bij het cwi langs gaan daar kan je toch ook cursussen volgen?
Het geld bij het CWI/Uwv/Werkbedrijf? is op. Pas als je een jaar werkloos bent is er budget voor jouw omscholing. Als je het zelf wilt betalen is dat natuurlijk altijd mogelijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_79731894
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:04 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je kunt jezelf even uit de OP gooien in de wiki.
(zie de link in deze OP)

daar heb ik geen verstand van
pi_79732030
quote:
lekker is dat

ff ze flink uitgescholden? welk UZB?
pi_79737700
Bericht terug van het UWV over mn klacht (er zijn er meer van meerdere mensen...)
Ik kreeg een nummer waar ik heen moest bellen, daar konden ze me sneller helpen... Jaja. En dan ging degene die me belde mn klacht afsluiten. Heb ook zijn nummer, mocht het nou niet lukken dan kon ik hem weer bellen.

Gebeld naar de servicedesk. Ja, klopt dat je 1 functie kan invullen. Ja, klopt dat je nog geen eigen (die niet bij hun in het rijtje staan) functie kan invullen. Daar wordt meer over gevraagd. In juli komt de nieuwe release van het programma... tot die tijd... of niks invullen, of gewoon laten staan wat je al hebt staan.
Dus ik moet nog 3 maanden wachten mevrouw... Ja idd, want dan komt de nieuwe release (hmmm het programma is net nieuw toch, of ben ik gek?)

Ow, en ik kan niet meer inloggen. Heeft u al op wachtwoord vergeten geklikt? Nee, zou dat helpen. Ja, zou wel moeten (ik ondertussen doen, mail ontvangen met nieuw ww, die invoeren.. werkt niet) Nou mevrouw, hij doet het nog steeds niet...
Ze gaat het doorgeven... binnen 48 werkuren krijg ik bericht... dat is dus over meer dan een week?

Misschien toch maar even die man terugbellen.
Edit: Man teruggebeld. Hij moest lachen en was het met me eens dat ik wel een beetje afgescheept was. Ik wist ook meer dan hem... dat er pas in juli wat aan gedaan wordt. Hij gaat er een klacht van maken. Ben benieuwd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kekaa op 30-03-2010 10:35:21 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:12:01 #83
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_79743126
Ik zit momenteel in een soort van carriere-vacuum

De afgelopen jaren in de IT gewerkt, meer banen dan jaren, geen (afgeronde) HBO opleiding en het syndroom van Asperger. Nu overweeg ik om van beroep te veranderen, maar wat kan je in deze vrolijke economische tijd als je maar in 1 vakgebied gekwalificeerd bent en voor de rest alleen Havo hebt?
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_79745129
Lastig, Blind_Guardian. Ik loop tegen hetzelfde aan, wel een opleiding, maar een met weinig baanmogelijkheden. Weinig vacatures dus ook waar ik een reele kans op maak, afgezien van het onderwijs waar ik uit wil. Heb nu nog 1 ding lopen waar ik op heb gesolliciteerd, is maar voor 1 dag in de week maar dat zou er in elk geval voor zorgen dat ik naar een dag minder kan gaan in mijn huidige baan.

Ik overweeg om op te gaan zeggen zonder dat ik een nieuwe baan heb. Heb redelijk wat spaargeld en zou een jaartje kunnen gaan reizen . Misschien is het verstandiger om dat jaar fulltime een opleiding te gaan doen. Of misschien valt het een met het ander te combineren door een opleiding in het buitenland te zoeken.
We'll see, we'll see. Tips zijn welkom!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:22:26 #85
92117 Cydex
pi_79750589
Vandaag een gesprek gehad. Functie projectleider (midden Limburg). Leuk bedrijf en mooie opdrachten. Deze week krijg ik te horen of ik door mag naar ronde twee. Ik heb er wel een goed gevoel over, het gesprek verliep vlotjes en er is toch al over een aantal inhoudelijke zaken gesproken.

Afwachten maar
pi_79751188
Ik ben blij dat ik maar één ronde had gehad toen ik werd aangenomen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:33:37 #87
45722 Dromer
pi_79753467
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:03 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

daar heb ik geen verstand van

Aangezien ik in de IT support zit (nouja.. hopelijk snel weer zit) heb ik je er maar uitgegooid. Bij de volgende thread in deze reeks sta je niet meer in de OP.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben blij dat ik maar één ronde had gehad toen ik werd aangenomen.
Wees blij. Ik krijg ook een tweede gesprek en daar ben ik eigenlijk meer zenuwachtig voor dan het eerste.
Nu weet ik dat ik dicht(erbij) ben en is de druk om het niet te verprutsen groter.
pi_79756526
Werd net ineens gebeld voor een sollicitatiegesprek per telefoon - in het Italiaans Maar het ging redelijk.

Omdat ik hier in Milaan als net afgestudeerde misschien weinig te eisen heb lijkt de baan me wel leuk (Web Marketing Assistant voor een internationale banenzoek-site) maar ze bieden in de eerste 3 trainingsmaanden een brutosalaris van 950 euro Daarnou zou het "iets omhoog gaan".

Maar goed, ze zoeken iemand per direct en ik ben pas in juni echt beschikbaar, dus wellicht dat ze iemand anders nemen, maar ze zeiden wel nog contact met me te willen opnemen in het geval ze niemand anders kunnen vinden.

Weet niet zo goed wat ik moet doen... het bedrijf lijkt me erg leuk, maar dat salaris... daarvoor ga je toch nog niet eens bij de McDonalds frietjes staan bakken? Ik weet wel dat de salarissen in Italie lager zijn dan in Nederland, maar ik moet toch ook nog ergens van kunnen leven Maar aan de andere kant ben ik bang om deze baan te laten schieten mocht ik niks anders kunnen vinden. Ik heb totaal geen zicht op wat mijn kansen hier zijn.
pi_79769167
Nu wil ik solliciteren op een baan waar mbo-niveau voor wordt gevraagd. De functie lijkt mij als afgestudeerd wo'er gewoon erg leuk, dus ik solliciteer vol motivatie, niet 'om maar wat te hebben'. Zou het handig zijn om eerst ff contact op te nemen met die instantie en ff een babbeltje te maken, zodat ik niet direct een stempel 'overgekwalificeerd' oid krijg opgedrukt als m'n brief binnenkomt?
pi_79769603
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:50 schreef Tiez10 het volgende:
Nu wil ik solliciteren op een baan waar mbo-niveau voor wordt gevraagd. De functie lijkt mij als afgestudeerd wo'er gewoon erg leuk, dus ik solliciteer vol motivatie, niet 'om maar wat te hebben'. Zou het handig zijn om eerst ff contact op te nemen met die instantie en ff een babbeltje te maken, zodat ik niet direct een stempel 'overgekwalificeerd' oid krijg opgedrukt als m'n brief binnenkomt?
Bellen is altijd wel handig denk ik. Al doe ik het zelf ook bijna niet.
pi_79772254
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:53 schreef gifkwal het volgende:
Werd net ineens gebeld voor een sollicitatiegesprek per telefoon - in het Italiaans Maar het ging redelijk.

Omdat ik hier in Milaan als net afgestudeerde misschien weinig te eisen heb lijkt de baan me wel leuk (Web Marketing Assistant voor een internationale banenzoek-site) maar ze bieden in de eerste 3 trainingsmaanden een brutosalaris van 950 euro Daarnou zou het "iets omhoog gaan".

Maar goed, ze zoeken iemand per direct en ik ben pas in juni echt beschikbaar, dus wellicht dat ze iemand anders nemen, maar ze zeiden wel nog contact met me te willen opnemen in het geval ze niemand anders kunnen vinden.

Weet niet zo goed wat ik moet doen... het bedrijf lijkt me erg leuk, maar dat salaris... daarvoor ga je toch nog niet eens bij de McDonalds frietjes staan bakken? Ik weet wel dat de salarissen in Italie lager zijn dan in Nederland, maar ik moet toch ook nog ergens van kunnen leven Maar aan de andere kant ben ik bang om deze baan te laten schieten mocht ik niks anders kunnen vinden. Ik heb totaal geen zicht op wat mijn kansen hier zijn.
http://www.worldsalaries.org/italy.shtml kan je de salarissen zien voor 2005. Is het aantal werklozen daar nog steeds zo hoog?
pi_79772623
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:59 schreef Hiya het volgende:

[..]

http://www.worldsalaries.org/italy.shtml kan je de salarissen zien voor 2005. Is het aantal werklozen daar nog steeds zo hoog?
Bedankt voor die link. Zo te zien verdient de gemiddelde schoonmaakster dus nog meer Nou ja, het is nog afwachten wat ze na die drie maanden willen bieden, maar ineens 300 euro meer zal het vast niet zijn. Kortom, ik word genaaid!

Werkloosheid was hier in januari 8.6% Valt dus nog wel een beetje mee (denk ik?) maar de situatie is hier ook niet om over naar huis te schrijven. Veel Italianen die ik ken zijn ook op zoek naar werk.
pi_79773987
OF je genaaid word weet ik niet. Zijn natuurlijk allemaal gemiddelden voor heel Italië dus het kan er in jouw regio er heel anders uit zien.

En wat je ook niet moet vergeten is dat je een Nederlander bent. Dit kan een voordeel zijn als ze mensen zoeken die Nederlanders moeten spreken. Is de vacature voor iemand die Engels spreekt als tweede taal dan zit je in vijvertje met alle immigranten. Die wel voor 900 willen werken

Werkloosheidcijfer an sich heb je niet zoveel aan, wat voor jou denk ik belangrijker is is het jeugdwerkloosheidcijfer of het werkloosheidcijfer in jouw specifieke branche.
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:30:21 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79774199
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:23 schreef Kekaa het volgende:
Bericht terug van het UWV over mn klacht (er zijn er meer van meerdere mensen...)
Ik kreeg een nummer waar ik heen moest bellen, daar konden ze me sneller helpen... Jaja. En dan ging degene die me belde mn klacht afsluiten. Heb ook zijn nummer, mocht het nou niet lukken dan kon ik hem weer bellen.

Gebeld naar de servicedesk. Ja, klopt dat je 1 functie kan invullen. Ja, klopt dat je nog geen eigen (die niet bij hun in het rijtje staan) functie kan invullen. Daar wordt meer over gevraagd. In juli komt de nieuwe release van het programma... tot die tijd... of niks invullen, of gewoon laten staan wat je al hebt staan.
Dus ik moet nog 3 maanden wachten mevrouw... Ja idd, want dan komt de nieuwe release (hmmm het programma is net nieuw toch, of ben ik gek?)

Ow, en ik kan niet meer inloggen. Heeft u al op wachtwoord vergeten geklikt? Nee, zou dat helpen. Ja, zou wel moeten (ik ondertussen doen, mail ontvangen met nieuw ww, die invoeren.. werkt niet) Nou mevrouw, hij doet het nog steeds niet...
Ze gaat het doorgeven... binnen 48 werkuren krijg ik bericht... dat is dus over meer dan een week?

Misschien toch maar even die man terugbellen.
Edit: Man teruggebeld. Hij moest lachen en was het met me eens dat ik wel een beetje afgescheept was. Ik wist ook meer dan hem... dat er pas in juli wat aan gedaan wordt. Hij gaat er een klacht van maken. Ben benieuwd.
Wat vreemd, bij mijn workshop bij het werkbedrijf zeiden ze dat werk.nl morgen een upgrade krijgt zodat het geheel wat beter gaat draaien . Het kan een aantal dagen down zijn vanwege dat, by the way.
Een gedicht over Maanvis
pi_79776425
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:15 schreef Hiya het volgende:
OF je genaaid word weet ik niet. Zijn natuurlijk allemaal gemiddelden voor heel Italië dus het kan er in jouw regio er heel anders uit zien.

En wat je ook niet moet vergeten is dat je een Nederlander bent. Dit kan een voordeel zijn als ze mensen zoeken die Nederlanders moeten spreken. Is de vacature voor iemand die Engels spreekt als tweede taal dan zit je in vijvertje met alle immigranten. Die wel voor 900 willen werken

Werkloosheidcijfer an sich heb je niet zoveel aan, wat voor jou denk ik belangrijker is is het jeugdwerkloosheidcijfer of het werkloosheidcijfer in jouw specifieke branche.
Daar heb je gelijk in, ja. Nu gaat dit wel om een baan waar ze een Nederlander voor willen hebben, en is het in Milaan (duurste en rijkste stad van het land maar je makkelijk alleen al 950 euro aan huur betaald, dus tja...)

Ik zal wel zien wat er uit komt, zou de baan toch wel graag willen want het lijkt me erg leuk. En het is natuurlijk een goede kans, want over mijn specifieke branche (culturele antropologie) wil ik het niet eens hebben...

Bedankt voor je advies.
pi_79776709
@Maanvis, ik ben benieuwd!

Eind van de ochtend sollicitatie, weet nog steeds niet precies wat ik er nou van moet verwachten want vind het niet echt bij mij passen.
pi_79777673
Succes Kekaa!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:56:38 #98
142400 RedFever007
pi_79787060
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:50 schreef Tiez10 het volgende:
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:58 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Bellen is altijd wel handig denk ik. Al doe ik het zelf ook bijna niet.
Ik doe het ook nooit maar in dit geval zou ik het wel doen want je zou inderdaad nogal de "overgekwalificeerd" stempel opgedrukt kunnen krijgen tenzij je de enige kandidaat bent
pi_79787227
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:46 schreef gifkwal het volgende:
Succes Kekaa!
Nou... soort van aparte sollicitatie die niet echt een sollicitatie was denk ik. Meer een soort van intake. Gezellig gekletst. Hij vroeg naar mn vrijwilligerswerk en barwerk.. en komt binnenkort een keer langs haha.
Veel te weten gekomen over het bedrijf en gevraagd waarom ik eigenlijk uitgenodigd was. Hij denkt niet dat ik echt gelukkig zou worden in die functie, maar dat schoolmaatschappelijk werk bijv. meer bij mij zou passen (het is een soort w&s uitzendbureau iets... dus dat is handig). Ik hoor er deze week nog wat van.
pi_79790203
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Kekaa het volgende:
@Maanvis, ik ben benieuwd!

Eind van de ochtend sollicitatie, weet nog steeds niet precies wat ik er nou van moet verwachten want vind het niet echt bij mij passen.
Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.
Zelf de laatste uurtjes volmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')