abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2010 @ 22:32:16 #76
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79727187
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:19 schreef Athlon64x het volgende:
Ook ik ben sinds kort werkloos van de week nog geprobeerd bij UPC(op aanraden van tempo team) maar wat zijn dat een stel mieren neukers zeg niet te geloven. Morgen even weer naar uitzend bureau ik word zo onderhand erg moe van bedrijven die vacatures hebben op staan en zeuren dat ze geen personeel kunnen vinden.Voor een beetje helpdesk vragen ze al minimaal hbo diploma.
Mwoah... voor baantjes als customer service clerk vragen ze MBO bij UPS. Al moet je in deze barre tijden wel wat ervaring hebben.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_79727294
Ja dat is het hem nou juist dat heb ik weinig of amper. Morgen maar even bij het cwi langs gaan daar kan je toch ook cursussen volgen?
pi_79729261
quote:
Op maandag 29 maart 2010 21:21 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gehad. Alleen toen zat ik nog in de auto en werd ik gebeld dat ze er toch vanaf zagen omdat ze het intern hadden weten op te lossen. Kon ik dus mooi weer rechtsomkeert maken.
[..]

Kritiek op het WERKbedrijf is korting op je uitkering he?
Ha, die heb ik niet
Alleen... kan nu niet meer inloggen op die site... Niet dat het heel erg is.
  maandag 29 maart 2010 @ 23:46:37 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79731205
quote:
Op maandag 29 maart 2010 22:34 schreef Athlon64x het volgende:
Ja dat is het hem nou juist dat heb ik weinig of amper. Morgen maar even bij het cwi langs gaan daar kan je toch ook cursussen volgen?
Het geld bij het CWI/Uwv/Werkbedrijf? is op. Pas als je een jaar werkloos bent is er budget voor jouw omscholing. Als je het zelf wilt betalen is dat natuurlijk altijd mogelijk.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79731894
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 18:04 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je kunt jezelf even uit de OP gooien in de wiki.
(zie de link in deze OP)

daar heb ik geen verstand van
pi_79732030
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:06 schreef Bombshell het volgende:
Vanochtend kom ik aan bij een bedrijf voor sollcitatie. Als ik de naam noem van de persoon waar ik het gesprek mee heb wordt ik raar aangekeken met de mededeling dat die in Engeland zit. Er was al iemand aangenomen, had het uitzend bureau even vergeten door te bellen. Echt wat een prutsers..
lekker is dat

ff ze flink uitgescholden? welk UZB?
pi_79737700
Bericht terug van het UWV over mn klacht (er zijn er meer van meerdere mensen...)
Ik kreeg een nummer waar ik heen moest bellen, daar konden ze me sneller helpen... Jaja. En dan ging degene die me belde mn klacht afsluiten. Heb ook zijn nummer, mocht het nou niet lukken dan kon ik hem weer bellen.

Gebeld naar de servicedesk. Ja, klopt dat je 1 functie kan invullen. Ja, klopt dat je nog geen eigen (die niet bij hun in het rijtje staan) functie kan invullen. Daar wordt meer over gevraagd. In juli komt de nieuwe release van het programma... tot die tijd... of niks invullen, of gewoon laten staan wat je al hebt staan.
Dus ik moet nog 3 maanden wachten mevrouw... Ja idd, want dan komt de nieuwe release (hmmm het programma is net nieuw toch, of ben ik gek?)

Ow, en ik kan niet meer inloggen. Heeft u al op wachtwoord vergeten geklikt? Nee, zou dat helpen. Ja, zou wel moeten (ik ondertussen doen, mail ontvangen met nieuw ww, die invoeren.. werkt niet) Nou mevrouw, hij doet het nog steeds niet...
Ze gaat het doorgeven... binnen 48 werkuren krijg ik bericht... dat is dus over meer dan een week?

Misschien toch maar even die man terugbellen.
Edit: Man teruggebeld. Hij moest lachen en was het met me eens dat ik wel een beetje afgescheept was. Ik wist ook meer dan hem... dat er pas in juli wat aan gedaan wordt. Hij gaat er een klacht van maken. Ben benieuwd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kekaa op 30-03-2010 10:35:21 ]
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:12:01 #83
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_79743126
Ik zit momenteel in een soort van carriere-vacuum

De afgelopen jaren in de IT gewerkt, meer banen dan jaren, geen (afgeronde) HBO opleiding en het syndroom van Asperger. Nu overweeg ik om van beroep te veranderen, maar wat kan je in deze vrolijke economische tijd als je maar in 1 vakgebied gekwalificeerd bent en voor de rest alleen Havo hebt?
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_79745129
Lastig, Blind_Guardian. Ik loop tegen hetzelfde aan, wel een opleiding, maar een met weinig baanmogelijkheden. Weinig vacatures dus ook waar ik een reele kans op maak, afgezien van het onderwijs waar ik uit wil. Heb nu nog 1 ding lopen waar ik op heb gesolliciteerd, is maar voor 1 dag in de week maar dat zou er in elk geval voor zorgen dat ik naar een dag minder kan gaan in mijn huidige baan.

Ik overweeg om op te gaan zeggen zonder dat ik een nieuwe baan heb. Heb redelijk wat spaargeld en zou een jaartje kunnen gaan reizen . Misschien is het verstandiger om dat jaar fulltime een opleiding te gaan doen. Of misschien valt het een met het ander te combineren door een opleiding in het buitenland te zoeken.
We'll see, we'll see. Tips zijn welkom!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:22:26 #85
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_79750589
Vandaag een gesprek gehad. Functie projectleider (midden Limburg). Leuk bedrijf en mooie opdrachten. Deze week krijg ik te horen of ik door mag naar ronde twee. Ik heb er wel een goed gevoel over, het gesprek verliep vlotjes en er is toch al over een aantal inhoudelijke zaken gesproken.

Afwachten maar
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_79751188
Ik ben blij dat ik maar één ronde had gehad toen ik werd aangenomen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:33:37 #87
45722 Dromer
pi_79753467
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:03 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

daar heb ik geen verstand van

Aangezien ik in de IT support zit (nouja.. hopelijk snel weer zit) heb ik je er maar uitgegooid. Bij de volgende thread in deze reeks sta je niet meer in de OP.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben blij dat ik maar één ronde had gehad toen ik werd aangenomen.
Wees blij. Ik krijg ook een tweede gesprek en daar ben ik eigenlijk meer zenuwachtig voor dan het eerste.
Nu weet ik dat ik dicht(erbij) ben en is de druk om het niet te verprutsen groter.
pi_79756526
Werd net ineens gebeld voor een sollicitatiegesprek per telefoon - in het Italiaans Maar het ging redelijk.

Omdat ik hier in Milaan als net afgestudeerde misschien weinig te eisen heb lijkt de baan me wel leuk (Web Marketing Assistant voor een internationale banenzoek-site) maar ze bieden in de eerste 3 trainingsmaanden een brutosalaris van 950 euro Daarnou zou het "iets omhoog gaan".

Maar goed, ze zoeken iemand per direct en ik ben pas in juni echt beschikbaar, dus wellicht dat ze iemand anders nemen, maar ze zeiden wel nog contact met me te willen opnemen in het geval ze niemand anders kunnen vinden.

Weet niet zo goed wat ik moet doen... het bedrijf lijkt me erg leuk, maar dat salaris... daarvoor ga je toch nog niet eens bij de McDonalds frietjes staan bakken? Ik weet wel dat de salarissen in Italie lager zijn dan in Nederland, maar ik moet toch ook nog ergens van kunnen leven Maar aan de andere kant ben ik bang om deze baan te laten schieten mocht ik niks anders kunnen vinden. Ik heb totaal geen zicht op wat mijn kansen hier zijn.
pi_79769167
Nu wil ik solliciteren op een baan waar mbo-niveau voor wordt gevraagd. De functie lijkt mij als afgestudeerd wo'er gewoon erg leuk, dus ik solliciteer vol motivatie, niet 'om maar wat te hebben'. Zou het handig zijn om eerst ff contact op te nemen met die instantie en ff een babbeltje te maken, zodat ik niet direct een stempel 'overgekwalificeerd' oid krijg opgedrukt als m'n brief binnenkomt?
pi_79769603
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:50 schreef Tiez10 het volgende:
Nu wil ik solliciteren op een baan waar mbo-niveau voor wordt gevraagd. De functie lijkt mij als afgestudeerd wo'er gewoon erg leuk, dus ik solliciteer vol motivatie, niet 'om maar wat te hebben'. Zou het handig zijn om eerst ff contact op te nemen met die instantie en ff een babbeltje te maken, zodat ik niet direct een stempel 'overgekwalificeerd' oid krijg opgedrukt als m'n brief binnenkomt?
Bellen is altijd wel handig denk ik. Al doe ik het zelf ook bijna niet.
pi_79772254
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:53 schreef gifkwal het volgende:
Werd net ineens gebeld voor een sollicitatiegesprek per telefoon - in het Italiaans Maar het ging redelijk.

Omdat ik hier in Milaan als net afgestudeerde misschien weinig te eisen heb lijkt de baan me wel leuk (Web Marketing Assistant voor een internationale banenzoek-site) maar ze bieden in de eerste 3 trainingsmaanden een brutosalaris van 950 euro Daarnou zou het "iets omhoog gaan".

Maar goed, ze zoeken iemand per direct en ik ben pas in juni echt beschikbaar, dus wellicht dat ze iemand anders nemen, maar ze zeiden wel nog contact met me te willen opnemen in het geval ze niemand anders kunnen vinden.

Weet niet zo goed wat ik moet doen... het bedrijf lijkt me erg leuk, maar dat salaris... daarvoor ga je toch nog niet eens bij de McDonalds frietjes staan bakken? Ik weet wel dat de salarissen in Italie lager zijn dan in Nederland, maar ik moet toch ook nog ergens van kunnen leven Maar aan de andere kant ben ik bang om deze baan te laten schieten mocht ik niks anders kunnen vinden. Ik heb totaal geen zicht op wat mijn kansen hier zijn.
http://www.worldsalaries.org/italy.shtml kan je de salarissen zien voor 2005. Is het aantal werklozen daar nog steeds zo hoog?
pi_79772623
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:59 schreef Hiya het volgende:

[..]

http://www.worldsalaries.org/italy.shtml kan je de salarissen zien voor 2005. Is het aantal werklozen daar nog steeds zo hoog?
Bedankt voor die link. Zo te zien verdient de gemiddelde schoonmaakster dus nog meer Nou ja, het is nog afwachten wat ze na die drie maanden willen bieden, maar ineens 300 euro meer zal het vast niet zijn. Kortom, ik word genaaid!

Werkloosheid was hier in januari 8.6% Valt dus nog wel een beetje mee (denk ik?) maar de situatie is hier ook niet om over naar huis te schrijven. Veel Italianen die ik ken zijn ook op zoek naar werk.
pi_79773987
OF je genaaid word weet ik niet. Zijn natuurlijk allemaal gemiddelden voor heel Italië dus het kan er in jouw regio er heel anders uit zien.

En wat je ook niet moet vergeten is dat je een Nederlander bent. Dit kan een voordeel zijn als ze mensen zoeken die Nederlanders moeten spreken. Is de vacature voor iemand die Engels spreekt als tweede taal dan zit je in vijvertje met alle immigranten. Die wel voor 900 willen werken

Werkloosheidcijfer an sich heb je niet zoveel aan, wat voor jou denk ik belangrijker is is het jeugdwerkloosheidcijfer of het werkloosheidcijfer in jouw specifieke branche.
  woensdag 31 maart 2010 @ 01:30:21 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79774199
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:23 schreef Kekaa het volgende:
Bericht terug van het UWV over mn klacht (er zijn er meer van meerdere mensen...)
Ik kreeg een nummer waar ik heen moest bellen, daar konden ze me sneller helpen... Jaja. En dan ging degene die me belde mn klacht afsluiten. Heb ook zijn nummer, mocht het nou niet lukken dan kon ik hem weer bellen.

Gebeld naar de servicedesk. Ja, klopt dat je 1 functie kan invullen. Ja, klopt dat je nog geen eigen (die niet bij hun in het rijtje staan) functie kan invullen. Daar wordt meer over gevraagd. In juli komt de nieuwe release van het programma... tot die tijd... of niks invullen, of gewoon laten staan wat je al hebt staan.
Dus ik moet nog 3 maanden wachten mevrouw... Ja idd, want dan komt de nieuwe release (hmmm het programma is net nieuw toch, of ben ik gek?)

Ow, en ik kan niet meer inloggen. Heeft u al op wachtwoord vergeten geklikt? Nee, zou dat helpen. Ja, zou wel moeten (ik ondertussen doen, mail ontvangen met nieuw ww, die invoeren.. werkt niet) Nou mevrouw, hij doet het nog steeds niet...
Ze gaat het doorgeven... binnen 48 werkuren krijg ik bericht... dat is dus over meer dan een week?

Misschien toch maar even die man terugbellen.
Edit: Man teruggebeld. Hij moest lachen en was het met me eens dat ik wel een beetje afgescheept was. Ik wist ook meer dan hem... dat er pas in juli wat aan gedaan wordt. Hij gaat er een klacht van maken. Ben benieuwd.
Wat vreemd, bij mijn workshop bij het werkbedrijf zeiden ze dat werk.nl morgen een upgrade krijgt zodat het geheel wat beter gaat draaien . Het kan een aantal dagen down zijn vanwege dat, by the way.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79776425
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 01:15 schreef Hiya het volgende:
OF je genaaid word weet ik niet. Zijn natuurlijk allemaal gemiddelden voor heel Italië dus het kan er in jouw regio er heel anders uit zien.

En wat je ook niet moet vergeten is dat je een Nederlander bent. Dit kan een voordeel zijn als ze mensen zoeken die Nederlanders moeten spreken. Is de vacature voor iemand die Engels spreekt als tweede taal dan zit je in vijvertje met alle immigranten. Die wel voor 900 willen werken

Werkloosheidcijfer an sich heb je niet zoveel aan, wat voor jou denk ik belangrijker is is het jeugdwerkloosheidcijfer of het werkloosheidcijfer in jouw specifieke branche.
Daar heb je gelijk in, ja. Nu gaat dit wel om een baan waar ze een Nederlander voor willen hebben, en is het in Milaan (duurste en rijkste stad van het land maar je makkelijk alleen al 950 euro aan huur betaald, dus tja...)

Ik zal wel zien wat er uit komt, zou de baan toch wel graag willen want het lijkt me erg leuk. En het is natuurlijk een goede kans, want over mijn specifieke branche (culturele antropologie) wil ik het niet eens hebben...

Bedankt voor je advies.
pi_79776709
@Maanvis, ik ben benieuwd!

Eind van de ochtend sollicitatie, weet nog steeds niet precies wat ik er nou van moet verwachten want vind het niet echt bij mij passen.
pi_79777673
Succes Kekaa!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:56:38 #98
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_79787060
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:50 schreef Tiez10 het volgende:
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:58 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Bellen is altijd wel handig denk ik. Al doe ik het zelf ook bijna niet.
Ik doe het ook nooit maar in dit geval zou ik het wel doen want je zou inderdaad nogal de "overgekwalificeerd" stempel opgedrukt kunnen krijgen tenzij je de enige kandidaat bent
pi_79787227
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:46 schreef gifkwal het volgende:
Succes Kekaa!
Nou... soort van aparte sollicitatie die niet echt een sollicitatie was denk ik. Meer een soort van intake. Gezellig gekletst. Hij vroeg naar mn vrijwilligerswerk en barwerk.. en komt binnenkort een keer langs haha.
Veel te weten gekomen over het bedrijf en gevraagd waarom ik eigenlijk uitgenodigd was. Hij denkt niet dat ik echt gelukkig zou worden in die functie, maar dat schoolmaatschappelijk werk bijv. meer bij mij zou passen (het is een soort w&s uitzendbureau iets... dus dat is handig). Ik hoor er deze week nog wat van.
pi_79790203
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:05 schreef Kekaa het volgende:
@Maanvis, ik ben benieuwd!

Eind van de ochtend sollicitatie, weet nog steeds niet precies wat ik er nou van moet verwachten want vind het niet echt bij mij passen.
Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.
Zelf de laatste uurtjes volmaken.
pi_79790617
succes osramp...
ik volg dit topic alweer een tijdje en wens iedereen nogmaals heel veel succes en sterkte toe
pi_79791108
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:10 schreef Osramp het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.
Zelf de laatste uurtjes volmaken.
Omdat ik hem via het UWV toegestuurd kreeg.
Toen heb ik naar het desbetreffende bedrijf gebeld en gevraagd of ik er wel geschikt voor ben. Uitgelegd hoe en wat etc... Degene aan de telefoon vond dat ik wel enkele raakvlakken had (klopt ook wel.. .maar bijv niet veel ervaring in de jeugdzorg en commercieel ben ik ook niet echt denk ik). De week erna kreeg ik een uitnodiging.
Daar ga ik dan natuurlijk wel op in. Maar bij zo'n sollicitatie ga ik me toch echt niet anders voordoen dan ik ben, daar heb ik niks aan.
pi_79795418
Morgen om 9:00 uur mijn eerste werkdag, spannund!
pi_79798643
Morgen om 9:00 uur m'n bed weer eens uit zien te komen, spannund!

Hehe, flauw.. Succes Mint!
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:59:53 #105
45722 Dromer
pi_79801434
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:48 schreef Tiez10 het volgende:
Morgen om 9:00 uur m'n bed weer eens uit zien te komen, spannund!

Hehe, flauw.. Succes Mint!
Tja, laat hem. Er is nog geen 'net met nieuw werk begonnen' topic.
pi_79801879
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.

Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?

Mint, succes en vooral veel plezier gewenst! En sterkte met opstaan natuurlijk.
pi_79803076
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.

Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?

Ik ben wel eens aangenomen in een boekenwinkel nadat ik mezelf in de brief beschreef als een nerd Ik denk dat eerlijkheid best een voordeel kan zijn hoor. Dat je die werkervaring niet hebt zien ze anders ook wel in je CV, en op deze manier geef je wel aan heel gemotiveerd te zijn. Ik zou als werkgever die brief niet meteen opzij leggen.
pi_79803310
Heb je wel gelijk in, en hey, m'n vorige strategie werkte niet, dus... .
Ik doe 'n gooi.

Ik las hier een hilarische sollicitatiebrief. Ter vermaak van de verwoed solliciterenden in dit topic.
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:45:07 #109
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79803624
Ben het eens met gifkwal en je bent tenminste creatief geweest en je hebt het geprobeerd. Veel succes!

Mint, veel succes en veel plezier in je nieuwe baan!
pi_79804369
Erg grappig die brief, dat is nog eens originaliteit
pi_79819900
quote:

Daar zit ik ook steeds meer over te denken haha, om het op die manier te doen.
pi_79820848
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:38 schreef ShadyLane het volgende:
Heb je wel gelijk in, en hey, m'n vorige strategie werkte niet, dus... .
Ik doe 'n gooi.

Ik las hier een hilarische sollicitatiebrief. Ter vermaak van de verwoed solliciterenden in dit topic.
lol. Jij hebt vast de vacaturetekst ook wel gezien waar die brief een reactie op is? Die hangt ook in elkaar van cynisme en lolligheden. Daar kon je al nauwelijks meer een serieuze brief op schrijven...
pi_79821065
Tsja, geen werk hebben is niet prettig weet ik uit eigen ervaring. Maar werk hebben waar je je niet thuis in voelt, is ook niet prettig. Werk hoeft niet "leuk" te zijn, maar je moet wel elke dag met een goed gevoel erheen gaan. De laatste 3 maanden was mijn gedachte elke ochtend "eens kijken welke emmer stront ik nu weer over me heen krijg". En dat motiveert niet.........
De enige vrouw in het bedrijf (6 man sterk) zat tegenover me en bemoeide zich met ALLES en deelde niks met anderen. Alles moest via haar lopen en je moest voor alles goedkeuring vragen. Zelfs de directeur had ze zo getraind dat die elke futiliteit bij haar kwam vragen. Hij kocht een keer toiletpapier in en dat leverde hem een scheldkanonnade op! Toch kan hij haar niet ontslaan, want da's het einde van het bedrijf. Zij doet alle administratie, verloningen en exporten. Daarnaast ook nagenoeg de totale verkoop loopt via haar. Een zeer veelzijdige tante die gerust 60uur per week maakt. Maar een ongelofelijke pain-in-the-ass...........geen woorden voor.
Voorbeeldje: Soms komt een servicemonteur iets installeren en dat is een oude kennis van me. Ken die man al zo'n 20jaar. Van de week maakte ik een foto van zijn werk en het leek net alsof hij erbij in zijn neus stond te boren. Zag er wel grappig uit en mailde hem die foto met een ;-) erbij.
Kreeg ik van haar een terechtwijzing als een klein kindje........tjongejonge. Nee, zoiets mocht je NOOIT doen. Maar omdat het mijn laatste dag was, wilde ze er verder niks over zeggen.
Voegt niks toe, maar ik moet het even van me af schrijven. Dat doet me goed.
Voordeel is dat ik nu niet zo neergeslagen ben dat mijn contract niet verlengd werd. Achteraf hoor je dan van collega's dat er niemand langer dan 6 maanden in die functie heeft gezeten. Niemand was goed genoeg.
  donderdag 1 april 2010 @ 10:28:23 #114
142400 RedFever007
pi_79821487
Klinkt als een top bedrijf om voor te werken Osramp

pi_79822448
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:28 schreef RedFever007 het volgende:
Klinkt als een top bedrijf om voor te werken Osramp

Och, de eerste 2 maanden had ik het echt heel erg naar mijn zin. Toen was het nog een maandje vriezen/dooien. De laatste 3 maanden waren echt niet leuk. Blij dat het voorbij is.
Nadeel is wel dat ik nu thuis zit
pi_79822905
Tja, humorloze mensen die zichzelf veel te belangrijk vinden zijn om te kotsen...

Nouja, hopelijk heb je snel ander werk zonder omhoog gevallen collegae!
pi_79824839
zoekt er iemand een baan bij een ICT bedrijf/ glasvezelprovider in Arnhem in de functie van netwerkbeheerder

PM mij maar :>
Twitter @Derksen
  donderdag 1 april 2010 @ 12:27:01 #118
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79825640
Hoezee, ik ben ook weer aan de bak!
Gisteren een assessment gehad en vanochtend gebeld dat ik ben aangenomen. Half april beginnen, heb er zin an!
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_79826495
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
  donderdag 1 april 2010 @ 13:28:21 #120
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79828127
Ladylicious, gefeliciteerd! en veel succes in je nieuwe job

pi_79830068
Gefeliciteerd Ladylicious!!
  donderdag 1 april 2010 @ 17:01:26 #122
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79836300
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:49 schreef ShadyLane het volgende:
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
  donderdag 1 april 2010 @ 17:03:49 #123
142400 RedFever007
pi_79836392
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
Feli

Zijn die nieuwe IB kantoren al klaar eigenlijk? Kom je daar te werken ook ?
  donderdag 1 april 2010 @ 17:27:58 #124
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79837379
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:03 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Feli

Zijn die nieuwe IB kantoren al klaar eigenlijk? Kom je daar te werken ook ?
Weeknie
pi_79837675
Klinkt leuk Ladylicious!

Heb net een emotioneel mailtje naar mn werkcoach gestuurd. Ondanks de tranen lucht het wel op.

Ook besloten dat ik waarschijnlijk weer naar school ga. Een duale opleiding doen. Binnenkort naar een open dag in ieder geval om me te laten informeren daarover.
pi_79839855
Emotioneel omdat je geen werk vindt?
  donderdag 1 april 2010 @ 18:48:54 #127
45722 Dromer
pi_79840330
quote:

[..]

Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer niets )

Ga jij het daar even allemaal verbeteren?
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vermoed van wel. Als het bv. is om een overleden cavia kan haar werkcoach er niet zoveel mee.
pi_79840823
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vorige week had ik een gesprek met haar. Toen zij ze dat ze hoopte dat ik zou mailen dat ik de baan zou hebben van het sollicitatiegesprek waar ik een dag later heen ging.
Maar dat is niet gelukt.

Heb wel besloten haar te mailen en dat te vertellen. Ook over een ander gesprek, dat ik op zoek was naar vrijwilligerswerk en dat ik achter een vacature had aan gebeld die ik van haar had gekregen (aan de telefoon te horen gekregen dat ik uberhaupt niet in aanmerking kwam door mn opleiding) en uitgelegd hoe en wat.

Toen kreeg ik van haar terug dat ik het allemaal veel te negatief bekijk, en haar reacties op mijn stukjes hoe ik het ook had kunnen opvatten.
Daar heb ik weer een reactie op gestuurd.
pi_79844324
quote:

[..]

Lijkt me wel een leuke werkgever (met andere woorden: als je hoort dat daar nog iets vrijkomt, mag je het me laten weten ) Wat ga je er precies doen? Succes iig!
pi_79844436
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer niets )

Ga jij het daar even allemaal verbeteren?

Ook wel eens gekloot mee gehad. Kwam toen goed uit dat ik er makkelijk ff langs kon. Dat werkt toch het beste. Maar als je vanuit weedikwaar in Nederland daarvoor 'eventjes' naar Groningen moet reizen is dat niet echt een optie. Dan blijft het bij post sturen, mailen en bellen en dat schiet niet op daar...
pi_79858940
Zo, ik heb mijn eerste werkweek er al op zitten.
Het werk is en blijft geestdodend, maar je bent van de straat en word er voor betaald. Over een paar maandjes word het wel beter.
Het is wel een beetje een 'exclusief' bedrijf, het ziet er allemaal uber sjiek uit, bijna tegen het kakkerig aan.
Dan kun je wel bedenken dat het voor mij, met de instelling "niet lullen maar werken" en "zeggen waar het op staat" het even wennen is om me netjes te gedragen !
Ik heb (gelukkig) een vaste begeleider binnen het bedrijf, die was (zover ik hem op zijn woord geloof), zeer tevreden over mij en mijn werk. Vandaag heb ik lekker vrij, dinsdag mag ik weer om 10.00uur beginnen!

Nou nog effe een klein klaagstukje. Nu ik werk heb, heb ik mijn account verwijderd van de websites waar ik ingeschreven stond (Werk.nl/Monsterboard etc.) Bij sommige kon ik mijn account niet verwijderen, maar heb ik mijn gegevens gewist, CV offline gehaald en een mail verstuurd dat ze mijn account per direct op konden heffen.
Toch blijf ik steeds telefoontjes krijgen van UZB's (ALLEEN UZB's) voor werk. 1x is niet erg, maar in 2 dagen tijd ben ik weer 3x gebeld met de vraag of ik nog werk zoek. Als ik dan vraag waar ze mijn informatie vandaan halen, zeggen ze dat ik in hun bestand sta. Ik heb me nog nooit expiciet bij een uitzendbureau aangemeld, en en heb nog nooit gereageerd op vacatures via een uitzendbureau? Dan zeg ik maar weer dat ik al voorzien ben en dat ze mijn gegevens uit het bestand moeten gooien.Ik word er een beetje simpel van...
Inmiddels neem ik geen onbekende of privénummers meer aan, maar ik vind het vreemd dat zij mijn gegevens hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door GirlGoneBad op 02-04-2010 09:04:04 ]
pi_79859985
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:03 schreef Kekaa het volgende:

Toen kreeg ik van haar terug dat ik het allemaal veel te negatief bekijk, en haar reacties op mijn stukjes hoe ik het ook had kunnen opvatten.
Daar heb ik weer een reactie op gestuurd.
Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.
Was mijn huidige werkcoach maar zo......die vindt dat ik me goed zelf kan redden.

Maar Kekaa, hoe lang ben je nu op zoek naar een baan?
pi_79861617
quote:

Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevonden Dat zou zomaar kunnen.

Maar het ligt er net aan wie je treft. Ik heb wel eens twee vrijwel identieke brieven geschreven, die wat afweken van de gemiddelde brief. (Een wat lossere brief, waarin ik ook 'je' gebruikte i.p.v. 'u' )Bij het ene bedrijf werd ik vanwege de toon van mijn brief meteen uitgenodigd voor een gesprek, bij het andere werd ik letterlijk uitgescholden via de telefoon... Vreemd eigenlijk. Ze vonden het onbeschoft dat ik 'je' gebruikte, en gingen me vervolgens zelf uit staan schelden, en lopen dreigen ('Ik ga je opleiding aanschrijven dat ze je diploma in moeten trekken' 'Ik ken veel mensen, ik zorg dat jij hier in de buurt nergens aan de slag kunt'). Wie is er dan onbeschoft!?
pi_79861871
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:41 schreef Osramp het volgende:

[..]

Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.
Was mijn huidige werkcoach maar zo......die vindt dat ik me goed zelf kan redden.

Maar Kekaa, hoe lang ben je nu op zoek naar een baan?
Naar een baan die ik wil? Vanaf juni.
Ondertussen wel twee administratieve baantjes gehad (eerste 3 weken sept en 3 weken nov, tweede van december tot half feb), en ik werk sinds december 1 avond ik de kroeg, sinds maart 2 avonden.
Ondertussen trouwens wel zo af en toe een keertje een dienst via het uitzendbureau.
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:45:17 #135
45722 Dromer
pi_79882227
tsk.. momenteel staat als ik op werk.nl zoek bij elke vacature 'geen vaste werklocatie'. Ook bij de vacatures waar die gisteren nog wel bij stond.
pi_79885400
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevonden Dat zou zomaar kunnen.

Maar het ligt er net aan wie je treft. Ik heb wel eens twee vrijwel identieke brieven geschreven, die wat afweken van de gemiddelde brief. (Een wat lossere brief, waarin ik ook 'je' gebruikte i.p.v. 'u' )Bij het ene bedrijf werd ik vanwege de toon van mijn brief meteen uitgenodigd voor een gesprek, bij het andere werd ik letterlijk uitgescholden via de telefoon... Vreemd eigenlijk. Ze vonden het onbeschoft dat ik 'je' gebruikte, en gingen me vervolgens zelf uit staan schelden, en lopen dreigen ('Ik ga je opleiding aanschrijven dat ze je diploma in moeten trekken' 'Ik ken veel mensen, ik zorg dat jij hier in de buurt nergens aan de slag kunt'). Wie is er dan onbeschoft!?
Mwahaha, wat een tragisch type ben je dan tegen gekomen

Ik heb vandaag maar eens een brief met een poging tot humor verstuurd. Misschien vindt de ontvangster het wel dodelijk irritant, maja, je moet toch wat proberen he
pi_79888084
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..

vanaf volgende week starten.

Succes jongens!
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:17:43 #138
142400 RedFever007
pi_79888192
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal, beter hamburgers bakken dan thuis zitten!!

Ben benieuwd, vanaf volgende week starten..

Succes jongens!
Binnenkort maar ff een frietje scoren dan

Veel succes
pi_79888768
quote:
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..

Succes jongens!
Vind het wel top dat je gewoon aan het werk gaat! Succes!
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:31:39 #140
45722 Dromer
pi_79888774
quote:
Ben aangenomen!

Succes jongens!
Gefeliciteerd.
Wat schuift zoiets nou eigenlijk?
pi_79890457
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Wat schuift zoiets nou eigenlijk?
8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minder
pi_79890515
Ik was een Assistent-Manager baan aangeboden bij de Burger King, maar ik had hem afgeslagen. Dat was 4 maanden geleden. Bij nader inzien had ik hem toch beter kunnen nemen. .

Succes bij de Mc! En geen vieze grapjes uithalen met de hamburgers he!
pi_79893075
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minder
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.

Zou lekker door blijven solliciteren als ik jou was. Met zo'n loon begin je niet veel.
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:03:39 #144
45722 Dromer
pi_79897664
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 03:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.
Simpele helpdeskbaantjes (waarvoor je ook nog kennis van ICT moet hebben!) bij Teleperformance en Ziggo betalen ook zoiets. En die wilden ze me aansmeren. Mijn WW uitkering ligt al een stuk hoger! Voor datzelfde geld zou ik nog liever bij de Mc werken.
pi_79902870
Hmm. Banken vragen tegenwoordig steeds meer flexpersoneel, met name voor administratieve backoffice werkzaamheden. Dat is ook niet het meest spannende werk dat er bestaat, maar het verdient aanzienlijk beter dan werken bij de Mac. Ik verdien bijvoorbeeld bijna 13 euro bruto. Met een beetje administratieve ervaring en een HBO (of hoger) opleiding zou je daar via een uitzendbureau toch wel terecht moeten kunnen komen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_80002801
Of mijn emotionele mail nou geholpen heeft durf ik niet zo goed te zeggen...
Ik kreeg een mail of ik recht had op WW... teruggestuurd dat het volgens mij niet zo was, met uitleg erbij. Daar een reactie op: "Als je geen WW recht hebt, val je onder de Wet WIJ.
Zojuist sprak ik .... .... even over jou, en zij gaf aan dat jij via Wet WIJ in aanmerking kan komen voor ondersteuning. Zij zal jou een uitnodiging sturen voor een gesprek hierover."
Ik heb teruggestuurd dat ik benieuwd ben (en dan ben ik eigenlijk vooral benieuwd wat voor soort ondersteuning het is, want tot nu toe doet de wet WIJ niks voor mij).

Vorige week gesolliciteerd bij TNT via Randstad, en bij Wellez.nl voor sociaal cultureel werker.
Vandaag bij de Langhenkel Groep voor trainees klantmanager sociale zaken, werk en inkomen, en op de functie administratief medewerker via passendebaan.nl.

Verder een afwijzing op de vacature jongerenwerker (again), en mail terug van de vestigingsmanager van het UWV in Zwolle, dat hij op dit moment geen baan/traineeship heeft, maar mn CV bewaart en doorstuurt naar andere vestigingen.

Ik moet zeggen dat ik er wel weer een beetje zin in heb, in vergelijking met vorige week.
Misschien komt het ook wel door het weer.
pi_80003909
Verwacht maar niet teveel van WIJ.. Het komt er op neer dat je IEDERE baan moet accepteren die het UWV je aanbiedt. Dus ook afwasser of schoonmaker. Weiger je, dan krijg je geen uitkering. Accepteer je, dan krijg je e.v.t. loon aangevuld met bijstand, als het loon heel laag is of als het een "stage" is..

Maar ik ben er wel al achter dat die regel niet voor afgestudeerden bedoeld is.. Enkel om "kansenjongeren" te helpen.

Bedankt Balkellende! .
pi_80004200
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:14 schreef CySt het volgende:
Verwacht maar niet teveel van WIJ.. Het komt er op neer dat je IEDERE baan moet accepteren die het UWV je aanbiedt. Dus ook afwasser of schoonmaker. Weiger je, dan krijg je geen uitkering. Accepteer je, dan krijg je e.v.t. loon aangevuld met bijstand, als het loon heel laag is of als het een "stage" is..

Maar ik ben er wel al achter dat die regel niet voor afgestudeerden bedoeld is.. Enkel om "kansenjongeren" te helpen.

Bedankt Balkellende! .
Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.
Ik hoef geen geld/bijstand/WW of iets dergelijks. Alleen hulp/begeleiding. Een beetje tijdinvestering.
pi_80004384
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.
Ik hoef geen geld/bijstand/WW of iets dergelijks. Alleen hulp/begeleiding. Een beetje tijdinvestering.
Ik krijg hulp van een Jobhunter bij het UWV. Af en toe spreken we af om even brieven te bespreken of om een gesprek voor te bereiden.. Ze is wel behulpzaam, alleen heeft ze helaas ook geen functies die passend voor mij zijn.
pi_80013997
Yay! Eindelijk weer een gesprek a.s. donderdag voor een supervisor functie. Hopen dat het goed gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')