abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79790617
succes osramp...
ik volg dit topic alweer een tijdje en wens iedereen nogmaals heel veel succes en sterkte toe
pi_79791108
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:10 schreef Osramp het volgende:

[..]

Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.
Zelf de laatste uurtjes volmaken.
Omdat ik hem via het UWV toegestuurd kreeg.
Toen heb ik naar het desbetreffende bedrijf gebeld en gevraagd of ik er wel geschikt voor ben. Uitgelegd hoe en wat etc... Degene aan de telefoon vond dat ik wel enkele raakvlakken had (klopt ook wel.. .maar bijv niet veel ervaring in de jeugdzorg en commercieel ben ik ook niet echt denk ik). De week erna kreeg ik een uitnodiging.
Daar ga ik dan natuurlijk wel op in. Maar bij zo'n sollicitatie ga ik me toch echt niet anders voordoen dan ik ben, daar heb ik niks aan.
pi_79795418
Morgen om 9:00 uur mijn eerste werkdag, spannund!
pi_79798643
Morgen om 9:00 uur m'n bed weer eens uit zien te komen, spannund!

Hehe, flauw.. Succes Mint!
  woensdag 31 maart 2010 @ 19:59:53 #105
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_79801434
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:48 schreef Tiez10 het volgende:
Morgen om 9:00 uur m'n bed weer eens uit zien te komen, spannund!

Hehe, flauw.. Succes Mint!
Tja, laat hem. Er is nog geen 'net met nieuw werk begonnen' topic.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_79801879
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.

Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?

Mint, succes en vooral veel plezier gewenst! En sterkte met opstaan natuurlijk.
pi_79803076
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.

Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?

Ik ben wel eens aangenomen in een boekenwinkel nadat ik mezelf in de brief beschreef als een nerd Ik denk dat eerlijkheid best een voordeel kan zijn hoor. Dat je die werkervaring niet hebt zien ze anders ook wel in je CV, en op deze manier geef je wel aan heel gemotiveerd te zijn. Ik zou als werkgever die brief niet meteen opzij leggen.
pi_79803310
Heb je wel gelijk in, en hey, m'n vorige strategie werkte niet, dus... .
Ik doe 'n gooi.

Ik las hier een hilarische sollicitatiebrief. Ter vermaak van de verwoed solliciterenden in dit topic.
  woensdag 31 maart 2010 @ 20:45:07 #109
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79803624
Ben het eens met gifkwal en je bent tenminste creatief geweest en je hebt het geprobeerd. Veel succes!

Mint, veel succes en veel plezier in je nieuwe baan!
pi_79804369
Erg grappig die brief, dat is nog eens originaliteit
pi_79819900
quote:

Daar zit ik ook steeds meer over te denken haha, om het op die manier te doen.
pi_79820848
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 20:38 schreef ShadyLane het volgende:
Heb je wel gelijk in, en hey, m'n vorige strategie werkte niet, dus... .
Ik doe 'n gooi.

Ik las hier een hilarische sollicitatiebrief. Ter vermaak van de verwoed solliciterenden in dit topic.
lol. Jij hebt vast de vacaturetekst ook wel gezien waar die brief een reactie op is? Die hangt ook in elkaar van cynisme en lolligheden. Daar kon je al nauwelijks meer een serieuze brief op schrijven...
pi_79821065
Tsja, geen werk hebben is niet prettig weet ik uit eigen ervaring. Maar werk hebben waar je je niet thuis in voelt, is ook niet prettig. Werk hoeft niet "leuk" te zijn, maar je moet wel elke dag met een goed gevoel erheen gaan. De laatste 3 maanden was mijn gedachte elke ochtend "eens kijken welke emmer stront ik nu weer over me heen krijg". En dat motiveert niet.........
De enige vrouw in het bedrijf (6 man sterk) zat tegenover me en bemoeide zich met ALLES en deelde niks met anderen. Alles moest via haar lopen en je moest voor alles goedkeuring vragen. Zelfs de directeur had ze zo getraind dat die elke futiliteit bij haar kwam vragen. Hij kocht een keer toiletpapier in en dat leverde hem een scheldkanonnade op! Toch kan hij haar niet ontslaan, want da's het einde van het bedrijf. Zij doet alle administratie, verloningen en exporten. Daarnaast ook nagenoeg de totale verkoop loopt via haar. Een zeer veelzijdige tante die gerust 60uur per week maakt. Maar een ongelofelijke pain-in-the-ass...........geen woorden voor.
Voorbeeldje: Soms komt een servicemonteur iets installeren en dat is een oude kennis van me. Ken die man al zo'n 20jaar. Van de week maakte ik een foto van zijn werk en het leek net alsof hij erbij in zijn neus stond te boren. Zag er wel grappig uit en mailde hem die foto met een ;-) erbij.
Kreeg ik van haar een terechtwijzing als een klein kindje........tjongejonge. Nee, zoiets mocht je NOOIT doen. Maar omdat het mijn laatste dag was, wilde ze er verder niks over zeggen.
Voegt niks toe, maar ik moet het even van me af schrijven. Dat doet me goed.
Voordeel is dat ik nu niet zo neergeslagen ben dat mijn contract niet verlengd werd. Achteraf hoor je dan van collega's dat er niemand langer dan 6 maanden in die functie heeft gezeten. Niemand was goed genoeg.
  donderdag 1 april 2010 @ 10:28:23 #114
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_79821487
Klinkt als een top bedrijf om voor te werken Osramp

pi_79822448
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:28 schreef RedFever007 het volgende:
Klinkt als een top bedrijf om voor te werken Osramp

Och, de eerste 2 maanden had ik het echt heel erg naar mijn zin. Toen was het nog een maandje vriezen/dooien. De laatste 3 maanden waren echt niet leuk. Blij dat het voorbij is.
Nadeel is wel dat ik nu thuis zit
pi_79822905
Tja, humorloze mensen die zichzelf veel te belangrijk vinden zijn om te kotsen...

Nouja, hopelijk heb je snel ander werk zonder omhoog gevallen collegae!
pi_79824839
zoekt er iemand een baan bij een ICT bedrijf/ glasvezelprovider in Arnhem in de functie van netwerkbeheerder

PM mij maar :>
Twitter @Derksen
  donderdag 1 april 2010 @ 12:27:01 #118
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79825640
Hoezee, ik ben ook weer aan de bak!
Gisteren een assessment gehad en vanochtend gebeld dat ik ben aangenomen. Half april beginnen, heb er zin an!
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_79826495
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
  donderdag 1 april 2010 @ 13:28:21 #120
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79828127
Ladylicious, gefeliciteerd! en veel succes in je nieuwe job

pi_79830068
Gefeliciteerd Ladylicious!!
  donderdag 1 april 2010 @ 17:01:26 #122
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79836300
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:49 schreef ShadyLane het volgende:
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
  donderdag 1 april 2010 @ 17:03:49 #123
142400 RedFever007
pi_79836392
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
Feli

Zijn die nieuwe IB kantoren al klaar eigenlijk? Kom je daar te werken ook ?
  donderdag 1 april 2010 @ 17:27:58 #124
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_79837379
quote:
Op donderdag 1 april 2010 17:03 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Feli

Zijn die nieuwe IB kantoren al klaar eigenlijk? Kom je daar te werken ook ?
Weeknie
pi_79837675
Klinkt leuk Ladylicious!

Heb net een emotioneel mailtje naar mn werkcoach gestuurd. Ondanks de tranen lucht het wel op.

Ook besloten dat ik waarschijnlijk weer naar school ga. Een duale opleiding doen. Binnenkort naar een open dag in ieder geval om me te laten informeren daarover.
pi_79839855
Emotioneel omdat je geen werk vindt?
  donderdag 1 april 2010 @ 18:48:54 #127
45722 Dromer
pi_79840330
quote:

[..]

Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer niets )

Ga jij het daar even allemaal verbeteren?
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vermoed van wel. Als het bv. is om een overleden cavia kan haar werkcoach er niet zoveel mee.
pi_79840823
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vorige week had ik een gesprek met haar. Toen zij ze dat ze hoopte dat ik zou mailen dat ik de baan zou hebben van het sollicitatiegesprek waar ik een dag later heen ging.
Maar dat is niet gelukt.

Heb wel besloten haar te mailen en dat te vertellen. Ook over een ander gesprek, dat ik op zoek was naar vrijwilligerswerk en dat ik achter een vacature had aan gebeld die ik van haar had gekregen (aan de telefoon te horen gekregen dat ik uberhaupt niet in aanmerking kwam door mn opleiding) en uitgelegd hoe en wat.

Toen kreeg ik van haar terug dat ik het allemaal veel te negatief bekijk, en haar reacties op mijn stukjes hoe ik het ook had kunnen opvatten.
Daar heb ik weer een reactie op gestuurd.
pi_79844324
quote:

[..]

Lijkt me wel een leuke werkgever (met andere woorden: als je hoort dat daar nog iets vrijkomt, mag je het me laten weten ) Wat ga je er precies doen? Succes iig!
pi_79844436
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:48 schreef Dromer het volgende:

[..]

Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer niets )

Ga jij het daar even allemaal verbeteren?

Ook wel eens gekloot mee gehad. Kwam toen goed uit dat ik er makkelijk ff langs kon. Dat werkt toch het beste. Maar als je vanuit weedikwaar in Nederland daarvoor 'eventjes' naar Groningen moet reizen is dat niet echt een optie. Dan blijft het bij post sturen, mailen en bellen en dat schiet niet op daar...
pi_79858940
Zo, ik heb mijn eerste werkweek er al op zitten.
Het werk is en blijft geestdodend, maar je bent van de straat en word er voor betaald. Over een paar maandjes word het wel beter.
Het is wel een beetje een 'exclusief' bedrijf, het ziet er allemaal uber sjiek uit, bijna tegen het kakkerig aan.
Dan kun je wel bedenken dat het voor mij, met de instelling "niet lullen maar werken" en "zeggen waar het op staat" het even wennen is om me netjes te gedragen !
Ik heb (gelukkig) een vaste begeleider binnen het bedrijf, die was (zover ik hem op zijn woord geloof), zeer tevreden over mij en mijn werk. Vandaag heb ik lekker vrij, dinsdag mag ik weer om 10.00uur beginnen!

Nou nog effe een klein klaagstukje. Nu ik werk heb, heb ik mijn account verwijderd van de websites waar ik ingeschreven stond (Werk.nl/Monsterboard etc.) Bij sommige kon ik mijn account niet verwijderen, maar heb ik mijn gegevens gewist, CV offline gehaald en een mail verstuurd dat ze mijn account per direct op konden heffen.
Toch blijf ik steeds telefoontjes krijgen van UZB's (ALLEEN UZB's) voor werk. 1x is niet erg, maar in 2 dagen tijd ben ik weer 3x gebeld met de vraag of ik nog werk zoek. Als ik dan vraag waar ze mijn informatie vandaan halen, zeggen ze dat ik in hun bestand sta. Ik heb me nog nooit expiciet bij een uitzendbureau aangemeld, en en heb nog nooit gereageerd op vacatures via een uitzendbureau? Dan zeg ik maar weer dat ik al voorzien ben en dat ze mijn gegevens uit het bestand moeten gooien.Ik word er een beetje simpel van...
Inmiddels neem ik geen onbekende of privénummers meer aan, maar ik vind het vreemd dat zij mijn gegevens hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door GirlGoneBad op 02-04-2010 09:04:04 ]
pi_79859985
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:03 schreef Kekaa het volgende:

Toen kreeg ik van haar terug dat ik het allemaal veel te negatief bekijk, en haar reacties op mijn stukjes hoe ik het ook had kunnen opvatten.
Daar heb ik weer een reactie op gestuurd.
Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.
Was mijn huidige werkcoach maar zo......die vindt dat ik me goed zelf kan redden.

Maar Kekaa, hoe lang ben je nu op zoek naar een baan?
pi_79861617
quote:

Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevonden Dat zou zomaar kunnen.

Maar het ligt er net aan wie je treft. Ik heb wel eens twee vrijwel identieke brieven geschreven, die wat afweken van de gemiddelde brief. (Een wat lossere brief, waarin ik ook 'je' gebruikte i.p.v. 'u' )Bij het ene bedrijf werd ik vanwege de toon van mijn brief meteen uitgenodigd voor een gesprek, bij het andere werd ik letterlijk uitgescholden via de telefoon... Vreemd eigenlijk. Ze vonden het onbeschoft dat ik 'je' gebruikte, en gingen me vervolgens zelf uit staan schelden, en lopen dreigen ('Ik ga je opleiding aanschrijven dat ze je diploma in moeten trekken' 'Ik ken veel mensen, ik zorg dat jij hier in de buurt nergens aan de slag kunt'). Wie is er dan onbeschoft!?
pi_79861871
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:41 schreef Osramp het volgende:

[..]

Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.
Was mijn huidige werkcoach maar zo......die vindt dat ik me goed zelf kan redden.

Maar Kekaa, hoe lang ben je nu op zoek naar een baan?
Naar een baan die ik wil? Vanaf juni.
Ondertussen wel twee administratieve baantjes gehad (eerste 3 weken sept en 3 weken nov, tweede van december tot half feb), en ik werk sinds december 1 avond ik de kroeg, sinds maart 2 avonden.
Ondertussen trouwens wel zo af en toe een keertje een dienst via het uitzendbureau.
  vrijdag 2 april 2010 @ 20:45:17 #135
45722 Dromer
pi_79882227
tsk.. momenteel staat als ik op werk.nl zoek bij elke vacature 'geen vaste werklocatie'. Ook bij de vacatures waar die gisteren nog wel bij stond.
pi_79885400
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:42 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevonden Dat zou zomaar kunnen.

Maar het ligt er net aan wie je treft. Ik heb wel eens twee vrijwel identieke brieven geschreven, die wat afweken van de gemiddelde brief. (Een wat lossere brief, waarin ik ook 'je' gebruikte i.p.v. 'u' )Bij het ene bedrijf werd ik vanwege de toon van mijn brief meteen uitgenodigd voor een gesprek, bij het andere werd ik letterlijk uitgescholden via de telefoon... Vreemd eigenlijk. Ze vonden het onbeschoft dat ik 'je' gebruikte, en gingen me vervolgens zelf uit staan schelden, en lopen dreigen ('Ik ga je opleiding aanschrijven dat ze je diploma in moeten trekken' 'Ik ken veel mensen, ik zorg dat jij hier in de buurt nergens aan de slag kunt'). Wie is er dan onbeschoft!?
Mwahaha, wat een tragisch type ben je dan tegen gekomen

Ik heb vandaag maar eens een brief met een poging tot humor verstuurd. Misschien vindt de ontvangster het wel dodelijk irritant, maja, je moet toch wat proberen he
pi_79888084
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..

vanaf volgende week starten.

Succes jongens!
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:17:43 #138
142400 RedFever007
pi_79888192
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal, beter hamburgers bakken dan thuis zitten!!

Ben benieuwd, vanaf volgende week starten..

Succes jongens!
Binnenkort maar ff een frietje scoren dan

Veel succes
pi_79888768
quote:
Ben aangenomen!

Welliswaar bij de mc donalds maarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..

Succes jongens!
Vind het wel top dat je gewoon aan het werk gaat! Succes!
  vrijdag 2 april 2010 @ 23:31:39 #140
45722 Dromer
pi_79888774
quote:
Ben aangenomen!

Succes jongens!
Gefeliciteerd.
Wat schuift zoiets nou eigenlijk?
pi_79890457
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Wat schuift zoiets nou eigenlijk?
8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minder
pi_79890515
Ik was een Assistent-Manager baan aangeboden bij de Burger King, maar ik had hem afgeslagen. Dat was 4 maanden geleden. Bij nader inzien had ik hem toch beter kunnen nemen. .

Succes bij de Mc! En geen vieze grapjes uithalen met de hamburgers he!
pi_79893075
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minder
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.

Zou lekker door blijven solliciteren als ik jou was. Met zo'n loon begin je niet veel.
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:03:39 #144
45722 Dromer
pi_79897664
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 03:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.
Simpele helpdeskbaantjes (waarvoor je ook nog kennis van ICT moet hebben!) bij Teleperformance en Ziggo betalen ook zoiets. En die wilden ze me aansmeren. Mijn WW uitkering ligt al een stuk hoger! Voor datzelfde geld zou ik nog liever bij de Mc werken.
pi_79902870
Hmm. Banken vragen tegenwoordig steeds meer flexpersoneel, met name voor administratieve backoffice werkzaamheden. Dat is ook niet het meest spannende werk dat er bestaat, maar het verdient aanzienlijk beter dan werken bij de Mac. Ik verdien bijvoorbeeld bijna 13 euro bruto. Met een beetje administratieve ervaring en een HBO (of hoger) opleiding zou je daar via een uitzendbureau toch wel terecht moeten kunnen komen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_80002801
Of mijn emotionele mail nou geholpen heeft durf ik niet zo goed te zeggen...
Ik kreeg een mail of ik recht had op WW... teruggestuurd dat het volgens mij niet zo was, met uitleg erbij. Daar een reactie op: "Als je geen WW recht hebt, val je onder de Wet WIJ.
Zojuist sprak ik .... .... even over jou, en zij gaf aan dat jij via Wet WIJ in aanmerking kan komen voor ondersteuning. Zij zal jou een uitnodiging sturen voor een gesprek hierover."
Ik heb teruggestuurd dat ik benieuwd ben (en dan ben ik eigenlijk vooral benieuwd wat voor soort ondersteuning het is, want tot nu toe doet de wet WIJ niks voor mij).

Vorige week gesolliciteerd bij TNT via Randstad, en bij Wellez.nl voor sociaal cultureel werker.
Vandaag bij de Langhenkel Groep voor trainees klantmanager sociale zaken, werk en inkomen, en op de functie administratief medewerker via passendebaan.nl.

Verder een afwijzing op de vacature jongerenwerker (again), en mail terug van de vestigingsmanager van het UWV in Zwolle, dat hij op dit moment geen baan/traineeship heeft, maar mn CV bewaart en doorstuurt naar andere vestigingen.

Ik moet zeggen dat ik er wel weer een beetje zin in heb, in vergelijking met vorige week.
Misschien komt het ook wel door het weer.
pi_80003909
Verwacht maar niet teveel van WIJ.. Het komt er op neer dat je IEDERE baan moet accepteren die het UWV je aanbiedt. Dus ook afwasser of schoonmaker. Weiger je, dan krijg je geen uitkering. Accepteer je, dan krijg je e.v.t. loon aangevuld met bijstand, als het loon heel laag is of als het een "stage" is..

Maar ik ben er wel al achter dat die regel niet voor afgestudeerden bedoeld is.. Enkel om "kansenjongeren" te helpen.

Bedankt Balkellende! .
pi_80004200
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:14 schreef CySt het volgende:
Verwacht maar niet teveel van WIJ.. Het komt er op neer dat je IEDERE baan moet accepteren die het UWV je aanbiedt. Dus ook afwasser of schoonmaker. Weiger je, dan krijg je geen uitkering. Accepteer je, dan krijg je e.v.t. loon aangevuld met bijstand, als het loon heel laag is of als het een "stage" is..

Maar ik ben er wel al achter dat die regel niet voor afgestudeerden bedoeld is.. Enkel om "kansenjongeren" te helpen.

Bedankt Balkellende! .
Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.
Ik hoef geen geld/bijstand/WW of iets dergelijks. Alleen hulp/begeleiding. Een beetje tijdinvestering.
pi_80004384
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.
Ik hoef geen geld/bijstand/WW of iets dergelijks. Alleen hulp/begeleiding. Een beetje tijdinvestering.
Ik krijg hulp van een Jobhunter bij het UWV. Af en toe spreken we af om even brieven te bespreken of om een gesprek voor te bereiden.. Ze is wel behulpzaam, alleen heeft ze helaas ook geen functies die passend voor mij zijn.
pi_80013997
Yay! Eindelijk weer een gesprek a.s. donderdag voor een supervisor functie. Hopen dat het goed gaat.
pi_80014823
Succes!
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:55:02 #152
45722 Dromer
pi_80016494
Succes CySt ! Hopelijk zit het er deze keer wel in voor je.

Zelf heb ik deze week nog twee gesprekken. Eén keer tweede ronde en verder nog een gesprek in het Engels. (een keer eerder gedaan en echt gek ben ik er niet op)
pi_80017995
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:55 schreef Dromer het volgende:
Succes CySt ! Hopelijk zit het er deze keer wel in voor je.

Zelf heb ik deze week nog twee gesprekken. Eén keer tweede ronde en verder nog een gesprek in het Engels. (een keer eerder gedaan en echt gek ben ik er niet op)
Thnx, ik hoop het ook, want deze functie sluit goed aan.. Jij ook succes! .
pi_80020318
Trouwens, Dromer, jij zoekt toch iets in de IT? Je zult wel niet op de hotel websites kijken, dus bij deze een tip!
pi_80021502
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaan Chef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet! Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:13:14 #156
142400 RedFever007
pi_80022816
Mensen, ik ga dit topic per begin mei verlaten als werkloze

Ben in het bezit van een getekend contract voor een jaar
geheel aansluitend bij mijn opleiding dus past prima
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:21:38 #157
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80023231
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden )
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:28:33 #158
155571 samjustme
S hartje M
pi_80023531
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden )
Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:39:48 #159
45722 Dromer
pi_80024079
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:24 schreef CySt het volgende:
Trouwens, Dromer, jij zoekt toch iets in de IT? Je zult wel niet op de hotel websites kijken, dus bij deze een tip!
Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.
Wel geinig dat ze vermelden dat een IT-opleiding een pré is. Geloof me als ik zeg dat je zonder zo'n opleiding (tenzij je al bakken ervaring hebt) niet aan zoiets moet beginnen.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef RedFever007 het volgende:
Mensen, ik ga dit topic per begin mei verlaten als werkloze

Ben in het bezit van een getekend contract voor een jaar
geheel aansluitend bij mijn opleiding dus past prima
En jij gefeliciteerd!
quote:
Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.
Maar een maandje is niet veel. Denk je er daarna weer tegenaan te kunnen?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaan Chef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet! Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
K*tbetaald k*twerk dus. Maar je moet wat als je geen keuze hebt. (ben blij dat ik die vooralsnog wel heb)

[ Bericht 25% gewijzigd door Dromer op 06-04-2010 22:45:04 ]
pi_80024152
quote:
Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.
pi_80024521
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:

Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.
Wel geinig dat ze vermelden dat een IT-opleiding een pré is. Geloof me als ik zeg dat je zonder zo'n opleiding (tenzij je al bakken ervaring hebt) niet aan zoiets moet beginnen.
Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding. .
pi_80032052
quote:
Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:
2 jaar detachering
5 jaar serviceleider
9 maanden servicemanager, weg wegens sanering
2 jaar trainer, weg wegens omzetdaling
4 maanden werkzoekend
3 maanden tech support engineer. 75 minuten enkele reis
6 maanden customer support engineer, weg wegens omzetdaling
Alles zat in de techniek, maar steeds is het huilen met de pet op. Waar ik 5 jaar gewerkt heb, daar werden de producten steeds slechter (strategische keus, want goedkoper) en zat ik op mijn eindrang. Dus zoek je iets anders maar steeds heb je pech. Nu weer thuis, maar de drive voor solliciteren is minder sterk dan vorig jaar.

Gelukkig wel donderdagmiddag een sollicitatiegesprek (eerste ronde daar).
  woensdag 7 april 2010 @ 09:21:39 #163
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80032490
quote:
Alle begrip! Je moeten even bijkomen van die narigheid.
  woensdag 7 april 2010 @ 09:25:16 #164
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80032584
CyST, Dromer (aka Dreamer) en Osramp, heel veel succes met de gesprekken!

RedFever007, van harte gefeliciteerd met de nieuwe job!
  woensdag 7 april 2010 @ 09:45:59 #165
45722 Dromer
pi_80033133
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:49 schreef CySt het volgende:

[..]

Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding. .
Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)
Alleen voor procedures, projectplannen etc. is een gerichte HBO opleiding wel handig, maar die heb ik ook niet.
En ik begrijp dat je kennis wel al een hoop ervaring heeft. Daar heb je imo nog het meest aan. (helaas zien HR mensen dat vaak anders)
  woensdag 7 april 2010 @ 10:41:28 #166
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_80034865
Ik ben zelf momenteel bezig met het zoeken naar een andere baan. Ik heb momenteel een vast contract maar er zijn amper doorgroeimogelijkheden dus vandaar. Maar is het normaal dat de meeste bedrijven waardeloos communiceren? Ik ben enigszins verwend omdat ik bij een groot bedrijf werk (meer dan 5000 werknemers) dus daar zijn de zaken op orde, maar veelal krijg ik geen ontvangstbevestiging op een sollicitatie en moet ik er constant achteraan om informatie los te peuteren. Als ik bij afwijzingen vraag om feedback wordt die niet gegeven en worden er mails verwijderd zonder te zijn gelezen. Ervaren jullie dat ook zo? Zo ja, dan kan ik begrijpen als je op den duur geen zin meer hebt in sollicteren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 7 april 2010 @ 10:46:06 #167
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80035049
Ik begrijp van lotgenoten dat ze geregeld meer dan 200 reacties krijgen.
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.

Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
pi_80035707
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.

Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
Dat is mijn ervaring inderdaad ook. Bij sommige sollicitaties krijg ik inderdaad geen bevestiging/afwijzing. Toch spande mijn laatste gesprek wel de kroon. Ik ging voor een nachtbaan op gesprek op een maandag. Eerst zei hij ik bel je morgen, toen belde ik hem op woensdag omdat ik niks had gehoord. Toen zei hij, ik heb nog een gesprek gehad, ik bel je morgen of overmorgen. Dat was 2 weken geleden, nog steeds niets gehoord, terwijl de vacature al een week offline is. Moge duidelijk zijn dus, maar niet zo netjes dat ze me niet even bellen. Overigens waren er voor dit nachtbaantje ook 200 reacties binnen gekomen, zo hoorde ik van iemand die bij het bedrijf werkt..

Mijn vader heeft veel contacten in Amsterdam, dus hij kende wel iemand met contacten binnen de hotels. Mijn CV opgestuurd en zij ging voor mij rondvragen. Twee weken later was het antwoord: "het is kommer en kwel in je branche".. Zoals ik al heb ervaren, erg lastig op het moment. .
pi_80035806
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)
Alleen voor procedures, projectplannen etc. is een gerichte HBO opleiding wel handig, maar die heb ik ook niet.
En ik begrijp dat je kennis wel al een hoop ervaring heeft. Daar heb je imo nog het meest aan. (helaas zien HR mensen dat vaak anders)
Inderdaad, ik lees verhalen van mensen met ontzettend veel ICT ervaring, maar afgewezen worden omdat ze MBO ICT hebben gedaan i.p.v. HBO.

Overigens is het in mijn branche andersom. Ik heb een HBO opleiding op het gebied, maar dat papiertje is nu niets meer waard. Ervaring, dat telt!
pi_80035832
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
Bij laagbetaalde, arbeidsintensieve arbeid worden medewerkers over het algemeen veel vaker onderdrukt dan in andere banen.
  woensdag 7 april 2010 @ 11:52:32 #171
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_80037712
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:

Dat snap ik zeker, maar dat kunnen ze dan toch zeggen in de afwijzing lijkt me. Het is voor mij meteen duidelijk als ze zeggen: ivm het aantal reacties hebben we een voorselectie gemaakt op basis van diploma's en daarom bent u het niet geworden. Zoiets. Nu is het enkel: u bent het niet geworden. En u mag ook niet vragen waarom niet.

Het kan nog erger. Ik heb in december ergens gesolliciteerd (bij de overheid). In december meerdere malen achteraan geweest, die kerel zei dat hij er 'die week naar ging kijken'. In januari idem. In februari idem. Nog steeds niks gehoord . De laatste keer dat ik belde zei hij zelfs dat die functie nooit heeft bestaan. Ambtenaren...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_80037889
En ik heb al eens een afwijzing gehad waarin gewoon stond dat ze niet de mankracht hadden om alle reacties te behandelen. Alleen de eerste 100 sollicitaties namen ze in behandeling, de rest werd gewoon zonder omkijken afgeschreven. Hard, maar wel eerlijk.
pi_80059697
Hallo mensen.
Ik ben ook aan het zoeken naar werk, niet zoveel behoefte om mn CV gelijk op fok te gooien, maarja.
Zit te denken om tijdelijk helpdesk werk te gaan doen.
Administratie kan ook natuurlijk.
Het is altijd beter dan niets
Zit ook een beetje te kijken hoe ik het het beste kan doen qua wonen enzo niet de gemakkelijkste situatie waar ik in zit maar ja.
Helpdesk kwam ik vandaag een vacature van tegen, dat valt nog wel mee toch afgezien van scripts etc zal het algehele beeld nog wel positief zijn denk van het werk?
  donderdag 8 april 2010 @ 08:19:19 #174
45722 Dromer
pi_80071767
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:07 schreef ScarFace- het volgende:
Helpdesk kwam ik vandaag een vacature van tegen, dat valt nog wel mee toch afgezien van scripts etc zal het algehele beeld nog wel positief zijn denk van het werk?
Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.
pi_80071882
tvptje
  donderdag 8 april 2010 @ 10:31:59 #176
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80074562
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:28 schreef samjustme het volgende:

[..]

Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.
Dat het verplicht is om te solliciteren weet ik, ga ik ook wel doen. Maar dan nog zou ik het niet erg vinden om niet meteen te worden aangenomen
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:
[..]

Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.
Maar een maandje is niet veel. Denk je er daarna weer tegenaan te kunnen?
Na een maandje zeker wel. Mijn vriendin heeft een half jaar werkloos thuis gezeten en raakte flink gefrustreerd, dus ws. zal ik na een maand ook alles aangrijpen om weer iets te kunnen doen .
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:41 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.
Dank je voor je begrip
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:00 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:
-knip-

Gelukkig wel donderdagmiddag een sollicitatiegesprek (eerste ronde daar).
Gefeliciteerd . Mijn langste werkduur was 2 jaar, mijn kortste 2x achter elkaar 2 weken bij verschillende bedrijven (oftewel: in proeftijd eruit geflikkerd). Zoiets doet je vertrouwen in jezelf en werkgevers ook geen goed.

Waarschijnlijk ga ik binnenkort eens kijken of er alweer werk in de transportsector of bij mediabedrijven te krijgen is. Aangezien ik er van hou om op de weg te zitten zou ik een baantje als (prive cq. VIP chauffeur) of koerier niet afslaan
pi_80085476
quote:
Op donderdag 8 april 2010 08:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.
Je moet wel verstand hebben van de techniek, maar wel controleren of de fout niet bij de gebruiker ligt lijkt mij.
Daarvoor zijn standaard protocollen, maarja ik werk er nog niet haha dus zo uitgebreid kan ik het niet uitleggen.
pi_80092126
Ik had vanmiddag mijn gesprek. De sfeer zat er goed in, maar het was wel echt een kennismakingsgeprek. Hij stelde geen kritishe vragen. Ik heb verteld over mijn werkervaring e.d. en hij over het bedrijf, de functie en wat voor persoon hij zoekt. Dit sloot wel heel erg goed aan bij hoe ik ben en wat ik zoek, dus ik hoop dat ik hem heb kunnen overtuigen. Hij belt me na het weekend.
  donderdag 8 april 2010 @ 19:42:36 #179
45722 Dromer
pi_80095416
Ook vandaag een gesprek gehad met meteen een assessment. Gesprek ging aardig, maar op de weg terug bedacht ik ineens dat ik de bij de eerste (en zo ongeveer simpelste) vraag een stomme fout heb gemaakt.
(voor de IT'ers onder ons: een simpele subnet-berekening)
Maarja.. we zien wel weer.
pi_80095664
kreeg vandaag een telefoontje van het uitzendbureau: of ik ook in de fabriek in wolvega productiewerk wil gaan doen. Werk is niet moeilijk, van de lopende band rollen van die grote balen kaasblokken vanaf (1 bij 0,5 meter) moet je met de schaafmachine de korst eraf schaven en de baal zelf met de hakmachine in kleine blokjes hakken, die kunnen dan ingepakt worden. salaris bedraagt 11,00 euro per uur en het is in ploegen..

Het enige wat ik hoef te doen is opletten en op de knop drukken, en dat voor 11 euro

Beter dan die 8,20 waar ik nu voor aan het werk ben..

[ Bericht 6% gewijzigd door Leonidas82 op 08-04-2010 19:54:00 ]
  donderdag 8 april 2010 @ 20:48:56 #181
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80098540
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:48 schreef Leonidas82 het volgende:
kreeg vandaag een telefoontje van het uitzendbureau: of ik ook in de fabriek in wolvega productiewerk wil gaan doen. Werk is niet moeilijk, van de lopende band rollen van die grote balen kaasblokken vanaf (1 bij 0,5 meter) moet je met de schaafmachine de korst eraf schaven en de baal zelf met de hakmachine in kleine blokjes hakken, die kunnen dan ingepakt worden. salaris bedraagt 11,00 euro per uur en het is in ploegen..

Het enige wat ik hoef te doen is opletten en op de knop drukken, en dat voor 11 euro

Beter dan die 8,20 waar ik nu voor aan het werk ben..
11 euro per uur is ca. 1760 op maandbasis. En dat vind je veel? Of ik ben de afgelopen jaren teveel verwend, of het loon voor een 28 jarige is ineens immens gedaald
pi_80099666
Vanmiddag gesprek gehad en het ging goed! Wel eventjes moeten wachten, maar goed. Ik was de eerste die op gesprek kwam, kan een voordeel zijn. Daarbij was ik de enige die via het w&s traject was uitgenodigd. Vacature hebben ze ook eigenhandig uitgezet, 50 reacties ontvangen maar nog geen selectie gemaakt. Mijn bureau had ook de vacature online staan en 65 reacties waarvan ik de enige was die op gesprek kon gaan. Wordt mss wel wat. Enige hindernis is hooguit dat ik iets te zwaar/duur ben.
  donderdag 8 april 2010 @ 22:31:20 #183
45722 Dromer
pi_80104098
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

11 euro per uur is ca. 1760 op maandbasis. En dat vind je veel? Of ik ben de afgelopen jaren teveel verwend, of het loon voor een 28 jarige is ineens immens gedaald
Voor ongeschoold werk is het best aardig. Bedenkend dat callcenterwerk of helpdeskwerk bij Ziggo of UPC maar 8 tot 9 euro per uur oplevert.
pi_80107812
Ik ben een it'r en verdien voor 20 uur per week ook maar 1300 bruto per maand..
Gaat wel om een scholengemeenschap maar dan nog.
pi_80108557
Je werkt dan ook maar 20 uur per week hea..
  vrijdag 9 april 2010 @ 07:24:25 #186
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80111549
quote:
Op donderdag 8 april 2010 23:56 schreef marcosta het volgende:
Ik ben een it'r en verdien voor 20 uur per week ook maar 1300 bruto per maand..
Gaat wel om een scholengemeenschap maar dan nog.
Voor 20 uur klinkt dat idd. best redelijk

Ik was ook IT'er, maar ik ga bewust op zoek naar wat anders omdat werken in de IT voor mij toch te hoog gegrepen is (en het bijbehorende salaris me niet echt uitmaakt, ik neem ook genoegen met iets minder).
pi_80111843
Ik heb altijd met een duivels dilemma geworsteld eigenlijk..
Er zijn 3 dingen in mijn "leven" die ik echt leuk en interresant vond en waar ik ook voor geleerd heb (niet tot grote hoogte's maar ala)
Dus als je mijn C.V ziet dan zie je ook een heel grillig arbeidsverleden omdat ik in ieder baantje wel iets uitdagends zag.
Maar dat uiteraard altijd weer snel tegenviel.
Maar evenementenbeveiliging ,procestechniek en ICT waren uiteindelijk mijn favoeriete dingen.
Uiteindelijk 4 jaar op schiphol blijven hangen als een soort manusje van alles (loadmaster,ICT en stationrep) en toen dat ophield te bestaan toch doorgegaan in het systeembeheer.
Maar eigenlijk weinig scholing in gehad en alles zelf eigen gemaakt.
Maar goed ben nu 37 dus dan word het tijd dat je een keuze maakt natuurlijk.
maar goed IT op school is superleuk en uitdagend (druk!) en betaald niet hetzelfde als bedrijfsleven en heeft ook niet dezelfde sec arbeidsvoorwaarden en dat is wel eens jammer.
Aan de andere kant krijg je er veel voor terug
Sorry voor het lange verhaal op deze vroege ochtend
pi_80112630
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 07:59 schreef marcosta het volgende:
Ik heb altijd met een duivels dilemma geworsteld eigenlijk..
Er zijn 3 dingen in mijn "leven" die ik echt leuk en interresant vond en waar ik ook voor geleerd heb (niet tot grote hoogte's maar ala)
Dus als je mijn C.V ziet dan zie je ook een heel grillig arbeidsverleden omdat ik in ieder baantje wel iets uitdagends zag.
Maar dat uiteraard altijd weer snel tegenviel.
Maar evenementenbeveiliging ,procestechniek en ICT waren uiteindelijk mijn favoeriete dingen.
Uiteindelijk 4 jaar op schiphol blijven hangen als een soort manusje van alles (loadmaster,ICT en stationrep) en toen dat ophield te bestaan toch doorgegaan in het systeembeheer.
Maar eigenlijk weinig scholing in gehad en alles zelf eigen gemaakt.
Maar goed ben nu 37 dus dan word het tijd dat je een keuze maakt natuurlijk.
maar goed IT op school is superleuk en uitdagend (druk!) en betaald niet hetzelfde als bedrijfsleven en heeft ook niet dezelfde sec arbeidsvoorwaarden en dat is wel eens jammer.
Aan de andere kant krijg je er veel voor terug
Sorry voor het lange verhaal op deze vroege ochtend
Klaag je nou over de secundaire arbeidsvoorwaarden?
Op je een school heb je weet ik veel hoeveel vrije dagen, dat zou iedereen wel willen.
pi_80115237
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Op je een school heb je weet ik veel hoeveel vrije dagen, dat zou iedereen wel willen.
Alleen moeten leraren daarvoor wel 's avonds nakijken, rapportvegaderingen en oudergesprekken houden. Dat wordt vaak vergeten. Maar als ICTer op een school heb je dat natuurlijk niet en is het inderdaad erg luxe.
pi_80116066
Zojuist gebeld door weer een ander hotel. A.s. woensdag een gesprek voor een functie in de categorie groups/events boekingen! Zo heb je maanden niks en dan opeens 4 gesprekken in een maand tijd. .

[ Bericht 0% gewijzigd door CySt op 09-04-2010 11:10:06 ]
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:49:52 #191
45722 Dromer
pi_80117866
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:38 schreef CySt het volgende:

[..]

Alleen moeten leraren daarvoor wel 's avonds nakijken, rapportvegaderingen en oudergesprekken houden. Dat wordt vaak vergeten. Maar als ICTer op een school heb je dat natuurlijk niet en is het inderdaad erg luxe.
Soms worden de vakanties wel aangegrepen om de ICT omgeving eens flink op de schop te nemen.
(netwerk vernieuwen, servers vernieuwe/upgraden) Voor een IT'er is dat het uitgelezen moment om eens van alles uit te kunnen zetten zonder gezeur van gebruikers.
Maar dat verschilt natuurlijk per instelling.

En 1300 voor 20 uur is niet slecht voor MBO niveau.
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:02 schreef CySt het volgende:
Zojuist gebeld door weer een ander hotel. A.s. woensdag een gesprek voor een functie in de categorie groups/events boekingen! Zo heb je maanden niks en dan opeens 4 gesprekken in een maand tijd. .
Gunstig! Ik had er ineens 2 na bijna 3 maanden niks. Ik hoop vandaag iets definitiefs te horen over één ervan. Ik ben daar goed voor gekwalificeerd en vooral het eerste gesprek ging goed, maar uiteindelijk blijft mijn reisafstand een probleempje (voor hen) en ik weet niet of de klik met mijn eventueel toekomstige collega er was. Die hield zich nogal op de vlakte.

[ Bericht 19% gewijzigd door Dromer op 09-04-2010 12:13:35 ]
pi_80118315
Mag me hier ook gaan melden. Diverse sollicitaties vandaag de deur uit gedaan. Ik ga er maar het beste van hopen..
pi_80119847
Gisteren gereageerd bij Adecco op een functie, vandaag bij TempoTeam en meteen al door hen teruggebeld. Ze gaan me voorstellen, dinsdag hoor ik meer. En dan woensdag een assessment als ik uitgenodigd wordt.
Gaat om 32 tot 40 uur per week.

Gisteren ook nog gebeld naar een BSO over werk/ via uitzendbureau en of ik gewoon kan solliciteren. Daar hoor ik volgende week ook meer over.

Verder stuurt Randstad mn CV door naar TNT, daar ook volgende week meer over. In de vacature stond 15 uur, aan de telefoon was er geen urengarantie... en dus gewoon oproepwerk, dat is wel minder.

En afgelopen dinsdag nog twee sollicitaties eruit gedaan.

Afwachten tot volgende week maar weer.
pi_80124952
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Helaas heb je het niet helemaal begrepen
Ik klaag niet ,ik zeg alleen dat het af en toe jammer is dat er (practisch) geen sec arbeidsvoorwaarden zijn.
Uiteraard besef ik dat 10 weken vakantie per jaar erg ruim is maar aan de andere kant geen opleidingsmo
gelijkheden,geen laptoptelefoon (vergoeding) leaseauto's en dergelijke.
En een lager salaris dan in het bedrijfsleven.
Maar hetwerk vergoed alles dus zie het ajb niet als klacht
pi_80127224
quote:
Het spijt ons u te moeten berichten dat u niet behoort tot de kandidaten met wie wij de sollicitatieprocedure voortzetten. Naar onze mening passen andere kandidaten beter in ons profiel.
Mehhhh
God, you people are paranoid. No wonder the company has to secretly manipulate you.
pi_80130517
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:08 schreef catzencut het volgende:

[..]

Mehhhh

Volgende keer hopelijk beter!

Ik ben uitgenodigd voor intakegesprekken met 2 uitzendbureau's, die gelijk ook een aantal functies in gedachten hadden.
pi_80131540
Ben zonet gebeld en ik mag ook op gesprek komen bij TNT.. ze hadden woensdag in gedachten... Dat komt me niet zo goed uit (als ik bij die ander wordt uitgenodigd is dat assesment op woensdag)... Dus ik wordt maandag teruggebeld wanneer het dan kan.
  vrijdag 9 april 2010 @ 18:27:29 #198
45722 Dromer
pi_80132326
Jeuj! Het ziet er naar uit dat ik dit topic binnenkort kan verlaten. Bij het bedrijf waar ik het liefst wilde werken hebben ze voor mij gekozen. Natuurlijk is het nog even wachten op hun aanbod en tot het contract getekend is.
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:07:45 #199
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80138856
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Dromer het volgende:
Jeuj! Het ziet er naar uit dat ik dit topic binnenkort kan verlaten. Bij het bedrijf waar ik het liefst wilde werken hebben ze voor mij gekozen. Natuurlijk is het nog even wachten op hun aanbod en tot het contract getekend is.

(ben alvast bezig met de warming up voor de vreugdedans)
pi_80209274
Ik kreeg net een e-mail van de persoon waarmee ik donderdag een gesprek had, dus ik dacht, oh oh, want meestal bel je iemand als je die wilt uitnodigen. Maar het was positief, ik mag per direct beginnen! Het gaat in eerste instantie om een 0-uren contract, maar er is wel genoeg werk beschikbaar. Loon is ook niet ontzettend veel, ¤10,03 per uur. Maar ik doe liever iets wat ik leuk vind voor minder geld dan andersom.

Morgen even bellen over de details!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')