Omdat ik hem via het UWV toegestuurd kreeg.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:10 schreef Osramp het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan op die vacature? W&S is verder wel makkelijk.
Zelf de laatste uurtjes volmaken.
Tja, laat hem. Er is nog geen 'net met nieuw werk begonnen' topic.quote:Op woensdag 31 maart 2010 18:48 schreef Tiez10 het volgende:
Morgen om 9:00 uur m'n bed weer eens uit zien te komen, spannund!
Hehe, flauw.. Succes Mint!
Ik ben wel eens aangenomen in een boekenwinkel nadat ik mezelf in de brief beschreef als een nerdquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.
Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?
Mint, succes en vooral veel plezier gewenst! En sterkte met opstaan natuurlijk.
Daar zit ik ook steeds meer over te denken haha, om het op die manier te doen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig met een open sollicitatie en sluit deze, na het gebruikelijke "moet je zien wat een schrijfervaring en boeiende studies"-verhaaltje, ditmaal af met de eerlijke ontboezeming dat ik graag in zo'n soort baan aan de slag wil, tot nu toe steeds word afgewezen op het ontbreken van een relevante studie en werkervaring in een officiele baan en deze ervaring graag bij hen wil opdoen, in welke vorm dan ook.
Dat voelt heel onnatuurlijk, ik heb altijd het idee dat je jezelf flink moet aanprijzen en niet te laag inzetten, en dit is zo 'bedelend'. Maar goed, de eerdere strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, dus misschien is het goed het eens over een andere boeg te gooien. Wat denken jullie?
lol. Jij hebt vast de vacaturetekst ook wel gezien waar die brief een reactie op is? Die hangt ook in elkaar van cynisme en lolligheden. Daar kon je al nauwelijks meer een serieuze brief op schrijven...quote:Op woensdag 31 maart 2010 20:38 schreef ShadyLane het volgende:
Heb je wel gelijk in, en hey, m'n vorige strategie werkte niet, dus....
Ik doe 'n gooi.
Ik las hier een hilarische sollicitatiebrief. Ter vermaak van de verwoed solliciterenden in dit topic.
Och, de eerste 2 maanden had ik het echt heel erg naar mijn zin. Toen was het nog een maandje vriezen/dooien. De laatste 3 maanden waren echt niet leuk. Blij dat het voorbij is.quote:Op donderdag 1 april 2010 10:28 schreef RedFever007 het volgende:
Klinkt als een top bedrijf om voor te werken Osramp![]()
![]()
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwdquote:
Feliquote:Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
Weekniequote:Op donderdag 1 april 2010 17:03 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Feli![]()
Zijn die nieuwe IB kantoren al klaar eigenlijk? Kom je daar te werken ook ?
Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer nietsquote:Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Thanks allemaal! Ga aan de slag bij de (voormalige) IB groep. Schijnt een leuk jong team te zijn dus ben benieuwd
Ik vermoed van wel. Als het bv. is om een overleden cavia kan haar werkcoach er niet zoveel mee.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Emotioneel omdat je geen werk vindt?
Vorige week had ik een gesprek met haar. Toen zij ze dat ze hoopte dat ik zou mailen dat ik de baan zou hebben van het sollicitatiegesprek waar ik een dag later heen ging.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Emotioneel omdat je geen werk vindt?
Lijkt me wel een leuke werkgeverquote:Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Ook wel eens gekloot mee gehad. Kwam toen goed uit dat ik er makkelijk ff langs kon. Dat werkt toch het beste. Maar als je vanuit weedikwaar in Nederland daarvoor 'eventjes' naar Groningen moet reizen is dat niet echt een optie. Dan blijft het bij post sturen, mailen en bellen en dat schiet niet op daar...quote:Op donderdag 1 april 2010 18:48 schreef Dromer het volgende:
[..]
Duo heet dat tegenwoordig he? Kolerezooi (excuses le mot) daar. We hebben al een tijdje ruzie met ze. (post van hen komt al anderhalf jaar niet aan met alle gevolgen vandien terwijl ze zeggen dat ons adres goed vermeld staat en nu zijn ze al anderhalve maand bezig 'het uit te zoeken' en natuurlijk bereiken ze weer niets)
Ga jij het daar even allemaal verbeteren?
Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:03 schreef Kekaa het volgende:
Toen kreeg ik van haar terug dat ik het allemaal veel te negatief bekijk, en haar reacties op mijn stukjes hoe ik het ook had kunnen opvatten.
Daar heb ik weer een reactie op gestuurd.
Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevondenquote:Op woensdag 31 maart 2010 20:09 schreef ShadyLane het volgende:
Naar een baan die ik wil? Vanaf juni.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:41 schreef Osramp het volgende:
[..]
Zo was mijn vorige werkcoach ook, toen ik in 2009 zonder werk zat. Die steunde en motiveerde me echter waar ze kon. Haar uitspraak "Je vindt heus wel een baan binnen een paar maanden" staat me nog helder voor de geest. Toen ik eenmaal werk vond, wekte terugkijken inderdaad het gevoel van weer iets geleerd te hebben op.
Was mijn huidige werkcoach maar zo......die vindt dat ik me goed zelf kan redden.
Maar Kekaa, hoe lang ben je nu op zoek naar een baan?
Mwahaha, wat een tragisch type ben je dan tegen gekomenquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Misschien wordt het ontwapenend en verfrissend gevondenDat zou zomaar kunnen.
Maar het ligt er net aan wie je treft. Ik heb wel eens twee vrijwel identieke brieven geschreven, die wat afweken van de gemiddelde brief. (Een wat lossere brief, waarin ik ook 'je' gebruikte i.p.v. 'u' )Bij het ene bedrijf werd ik vanwege de toon van mijn brief meteen uitgenodigd voor een gesprek, bij het andere werd ik letterlijk uitgescholden via de telefoon... Vreemd eigenlijk. Ze vonden het onbeschoft dat ik 'je' gebruikte, en gingen me vervolgens zelf uit staan schelden, en lopen dreigen ('Ik ga je opleiding aanschrijven dat ze je diploma in moeten trekken' 'Ik ken veel mensen, ik zorg dat jij hier in de buurt nergens aan de slag kunt'). Wie is er dan onbeschoft!?
Binnenkort maar ff een frietje scoren danquote:Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!
Welliswaar bij de mc donaldsmaarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer
We zien het allemaal, beter hamburgers bakken dan thuis zitten!!
Ben benieuwd, vanaf volgende week starten..
Succes jongens!
Vind het wel top dat je gewoon aan het werk gaat! Succes!quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!
Welliswaar bij de mc donaldsmaarja, beter iets dan niets. Was bang dat ze me te oud vonden (27) maar een goede frituurder kunnen ze altijd wel goed gebruiken. Ik begin achter de friet maar die manager wil me uiteindelijk opleiden tot crewtrainer
We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..
vanaf volgende week starten.
Succes jongens!
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:15 schreef Leonidas82 het volgende:
Ben aangenomen!
We zien het allemaal wel, beter hamburgers bakken dan thuis zitten..
vanaf volgende week starten.
Succes jongens!
8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minderquote:Op vrijdag 2 april 2010 23:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Wat schuift zoiets nou eigenlijk?
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:21 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
8,20 bruto (ben 27 jaar), geen vetpot dus. Maarja, een bijstandsuitkering is nog minder
Simpele helpdeskbaantjes (waarvoor je ook nog kennis van ICT moet hebben!) bij Teleperformance en Ziggo betalen ook zoiets. En die wilden ze me aansmeren. Mijn WW uitkering ligt al een stuk hoger! Voor datzelfde geld zou ik nog liever bij de Mc werken.quote:Op zaterdag 3 april 2010 03:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Damn, dat is ¤ 328 op basis van een 40-urige werkweek. Wat een hongerloon. Tja, het is meer dan een bijstandsuitkering, maar echt gelukkig word je er niet van.![]()
Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:14 schreef CySt het volgende:
Verwacht maar niet teveel van WIJ.. Het komt er op neer dat je IEDERE baan moet accepteren die het UWV je aanbiedt. Dus ook afwasser of schoonmaker. Weiger je, dan krijg je geen uitkering. Accepteer je, dan krijg je e.v.t. loon aangevuld met bijstand, als het loon heel laag is of als het een "stage" is..
Maar ik ben er wel al achter dat die regel niet voor afgestudeerden bedoeld is.. Enkel om "kansenjongeren" te helpen.
Bedankt Balkellende!.
Ik krijg hulp van een Jobhunter bij het UWV. Af en toe spreken we af om even brieven te bespreken of om een gesprek voor te bereiden.. Ze is wel behulpzaam, alleen heeft ze helaas ook geen functies die passend voor mij zijn.quote:Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ja, daarom juist. Ben afgestudeerd, en tot nu toe konden ze me steeds niet helpen. Dus ben benieuwd.
Ik hoef geen geld/bijstand/WW of iets dergelijks. Alleen hulp/begeleiding. Een beetje tijdinvestering.
Thnx, ik hoop het ook, want deze functie sluit goed aan.. Jij ook succes!quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:55 schreef Dromer het volgende:
Succes CySt ! Hopelijk zit het er deze keer wel in voor je.
Zelf heb ik deze week nog twee gesprekken. Eén keer tweede ronde en verder nog een gesprek in het Engels. (een keer eerder gedaan en echt gek ben ik er niet op)
Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden)
Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:24 schreef CySt het volgende:
Trouwens, Dromer, jij zoekt toch iets in de IT? Je zult wel niet op de hotel websites kijken, dus bij deze een tip!
En jij gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef RedFever007 het volgende:
Mensen, ik ga dit topic per begin mei verlaten als werkloze![]()
Ben in het bezit van een getekend contract voor een jaar
geheel aansluitend bij mijn opleiding dus past prima
Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden)
K*tbetaald k*twerk dus. Maar je moet wat als je geen keuze hebt. (ben blij dat ik die vooralsnog wel heb)quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaanChef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet!
Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:
Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.
Wel geinig dat ze vermelden dat een IT-opleiding een pré is. Geloof me als ik zeg dat je zonder zo'n opleiding (tenzij je al bakken ervaring hebt) niet aan zoiets moet beginnen.
Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Alle begrip! Je moeten even bijkomen van die narigheid.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:49 schreef CySt het volgende:
[..]
Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding..
Dat is mijn ervaring inderdaad ook. Bij sommige sollicitaties krijg ik inderdaad geen bevestiging/afwijzing. Toch spande mijn laatste gesprek wel de kroon. Ik ging voor een nachtbaan op gesprek op een maandag. Eerst zei hij ik bel je morgen, toen belde ik hem op woensdag omdat ik niks had gehoord. Toen zei hij, ik heb nog een gesprek gehad, ik bel je morgen of overmorgen. Dat was 2 weken geleden, nog steeds niets gehoord, terwijl de vacature al een week offline is. Moge duidelijk zijn dus, maar niet zo netjes dat ze me niet even bellen. Overigens waren er voor dit nachtbaantje ook 200 reacties binnen gekomen, zo hoorde ik van iemand die bij het bedrijf werkt..quote:Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:
Ik begrijp van lotgenoten dat ze geregeld meer dan 200 reacties krijgen.
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.
Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
Inderdaad, ik lees verhalen van mensen met ontzettend veel ICT ervaring, maar afgewezen worden omdat ze MBO ICT hebben gedaan i.p.v. HBO.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)
Alleen voor procedures, projectplannen etc. is een gerichte HBO opleiding wel handig, maar die heb ik ook niet.
En ik begrijp dat je kennis wel al een hoop ervaring heeft. Daar heb je imo nog het meest aan. (helaas zien HR mensen dat vaak anders)
Bij laagbetaalde, arbeidsintensieve arbeid worden medewerkers over het algemeen veel vaker onderdrukt dan in andere banen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaanChef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet!
Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
Dat snap ik zeker, maar dat kunnen ze dan toch zeggen in de afwijzing lijkt me. Het is voor mij meteen duidelijk als ze zeggen: ivm het aantal reacties hebben we een voorselectie gemaakt op basis van diploma's en daarom bent u het niet geworden. Zoiets. Nu is het enkel: u bent het niet geworden. En u mag ook niet vragen waarom niet.quote:Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:
Ik begrijp van lotgenoten dat ze geregeld meer dan 200 reacties krijgen.
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.
Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.quote:Op woensdag 7 april 2010 21:07 schreef ScarFace- het volgende:
Helpdesk kwam ik vandaag een vacature van tegen, dat valt nog wel mee tochafgezien van scripts etc zal het algehele beeld nog wel positief zijn denk van het werk?
Dat het verplicht is om te solliciteren weet ik, ga ik ook wel doen. Maar dan nog zou ik het niet erg vinden om niet meteen te worden aangenomenquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:28 schreef samjustme het volgende:
[..]
Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.
Na een maandje zeker wel. Mijn vriendin heeft een half jaar werkloos thuis gezeten en raakte flink gefrustreerd, dus ws. zal ik na een maand ook alles aangrijpen om weer iets te kunnen doenquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:
[..]
Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.
Maar een maandje is niet veel. Denk je er daarna weer tegenaan te kunnen?
Dank je voor je begripquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 april 2010 09:00 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:
-knip-
Gelukkig wel donderdagmiddag een sollicitatiegesprek(eerste ronde daar).
Je moet wel verstand hebben van de techniek, maar wel controleren of de fout niet bij de gebruiker ligt lijkt mij.quote:Op donderdag 8 april 2010 08:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.
11 euro per uur is ca. 1760 op maandbasis. En dat vind je veel? Of ik ben de afgelopen jaren teveel verwend, of het loon voor een 28 jarige is ineens immens gedaaldquote:Op donderdag 8 april 2010 19:48 schreef Leonidas82 het volgende:
kreeg vandaag een telefoontje van het uitzendbureau: of ik ook in de fabriek in wolvega productiewerk wil gaan doen. Werk is niet moeilijk, van de lopende band rollen van die grote balen kaasblokken vanaf (1 bij 0,5 meter) moet je met de schaafmachine de korst eraf schaven en de baal zelf met de hakmachine in kleine blokjes hakken, die kunnen dan ingepakt worden. salaris bedraagt 11,00 euro per uur en het is in ploegen..
Het enige wat ik hoef te doen is opletten en op de knop drukken, en dat voor 11 euro![]()
Beter dan die 8,20 waar ik nu voor aan het werk ben..
Voor ongeschoold werk is het best aardig. Bedenkend dat callcenterwerk of helpdeskwerk bij Ziggo of UPC maar 8 tot 9 euro per uur oplevert.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:48 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
11 euro per uur is ca. 1760 op maandbasis. En dat vind je veel? Of ik ben de afgelopen jaren teveel verwend, of het loon voor een 28 jarige is ineens immens gedaald
Voor 20 uur klinkt dat idd. best redelijkquote:Op donderdag 8 april 2010 23:56 schreef marcosta het volgende:
Ik ben een it'r en verdien voor 20 uur per week ook maar 1300 bruto per maand..
Gaat wel om een scholengemeenschap maar dan nog.
Klaag je nou over de secundaire arbeidsvoorwaarden?quote:Op vrijdag 9 april 2010 07:59 schreef marcosta het volgende:
Ik heb altijd met een duivels dilemma geworsteld eigenlijk..
Er zijn 3 dingen in mijn "leven" die ik echt leuk en interresant vond en waar ik ook voor geleerd heb (niet tot grote hoogte's maar ala)
Dus als je mijn C.V ziet dan zie je ook een heel grillig arbeidsverleden omdat ik in ieder baantje wel iets uitdagends zag.
Maar dat uiteraard altijd weer snel tegenviel.
Maar evenementenbeveiliging ,procestechniek en ICT waren uiteindelijk mijn favoeriete dingen.
Uiteindelijk 4 jaar op schiphol blijven hangen als een soort manusje van alles (loadmaster,ICT en stationrep) en toen dat ophield te bestaan toch doorgegaan in het systeembeheer.
Maar eigenlijk weinig scholing in gehad en alles zelf eigen gemaakt.
Maar goed ben nu 37 dus dan word het tijd dat je een keuze maakt natuurlijk.
maar goed IT op school is superleuk en uitdagend (druk!) en betaald niet hetzelfde als bedrijfsleven en heeft ook niet dezelfde sec arbeidsvoorwaarden en dat is wel eens jammer.
Aan de andere kant krijg je er veel voor terug
Sorry voor het lange verhaal op deze vroege ochtend
Alleen moeten leraren daarvoor wel 's avonds nakijken, rapportvegaderingen en oudergesprekken houden. Dat wordt vaak vergeten. Maar als ICTer op een school heb je dat natuurlijk niet en is het inderdaad erg luxe.quote:Op vrijdag 9 april 2010 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Klaag je nou over de secundaire arbeidsvoorwaarden?
Op je een school heb je weet ik veel hoeveel vrije dagen, dat zou iedereen wel willen.
Soms worden de vakanties wel aangegrepen om de ICT omgeving eens flink op de schop te nemen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:38 schreef CySt het volgende:
[..]
Alleen moeten leraren daarvoor wel 's avonds nakijken, rapportvegaderingen en oudergesprekken houden. Dat wordt vaak vergeten. Maar als ICTer op een school heb je dat natuurlijk niet en is het inderdaad erg luxe.
Gunstig! Ik had er ineens 2 na bijna 3 maanden niks. Ik hoop vandaag iets definitiefs te horen over één ervan. Ik ben daar goed voor gekwalificeerd en vooral het eerste gesprek ging goed, maar uiteindelijk blijft mijn reisafstand een probleempje (voor hen) en ik weet niet of de klik met mijn eventueel toekomstige collega er was. Die hield zich nogal op de vlakte.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:02 schreef CySt het volgende:
Zojuist gebeld door weer een ander hotel. A.s. woensdag een gesprek voor een functie in de categorie groups/events boekingen! Zo heb je maanden niks en dan opeens 4 gesprekken in een maand tijd..
Helaas heb je het niet helemaal begrepenquote:Op vrijdag 9 april 2010 08:58 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Klaag je nou over de secundaire arbeidsvoorwaarden?
Op je een school heb je weet ik veel hoeveel vrije dagen, dat zou iedereen wel willen.
Mehhhhquote:Het spijt ons u te moeten berichten dat u niet behoort tot de kandidaten met wie wij de sollicitatieprocedure voortzetten. Naar onze mening passen andere kandidaten beter in ons profiel.
quote:
quote:Op vrijdag 9 april 2010 18:27 schreef Dromer het volgende:
Jeuj! Het ziet er naar uit dat ik dit topic binnenkort kan verlaten. Bij het bedrijf waar ik het liefst wilde werken hebben ze voor mij gekozen. Natuurlijk is het nog even wachten op hun aanbod en tot het contract getekend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |