abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80014823
Succes!
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:55:02 #152
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80016494
Succes CySt ! Hopelijk zit het er deze keer wel in voor je.

Zelf heb ik deze week nog twee gesprekken. Eén keer tweede ronde en verder nog een gesprek in het Engels. (een keer eerder gedaan en echt gek ben ik er niet op)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_80017995
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:55 schreef Dromer het volgende:
Succes CySt ! Hopelijk zit het er deze keer wel in voor je.

Zelf heb ik deze week nog twee gesprekken. Eén keer tweede ronde en verder nog een gesprek in het Engels. (een keer eerder gedaan en echt gek ben ik er niet op)
Thnx, ik hoop het ook, want deze functie sluit goed aan.. Jij ook succes! .
pi_80020318
Trouwens, Dromer, jij zoekt toch iets in de IT? Je zult wel niet op de hotel websites kijken, dus bij deze een tip!
pi_80021502
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaan Chef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet! Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:13:14 #156
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_80022816
Mensen, ik ga dit topic per begin mei verlaten als werkloze

Ben in het bezit van een getekend contract voor een jaar
geheel aansluitend bij mijn opleiding dus past prima
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:21:38 #157
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_80023231
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden )
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:28:33 #158
155571 samjustme
S hartje M
pi_80023531
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef Blind_Guardian het volgende:
Met de volgende opmerking ga ik vast geen vrienden maken, maar ik denk dat ik maar minstens een maandje op de WW ga teren. Heb na 10 jaar werken even totaal geen zin meer in werkgevers en alles wat daarbij komt kijken.Te vaak teleurgesteld de laatste jaren (lees: veel toegezegd worden, maar weinig werkelijkheid zien worden )
Zo zijn sommige werkgevers helaas, het wordt altijd mooier voorgespiegeld dan het werkelijk is. En sowieso bij ww moet je verplicht solliciteren.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  dinsdag 6 april 2010 @ 22:39:48 #159
45722 Dromer
pi_80024079
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:24 schreef CySt het volgende:
Trouwens, Dromer, jij zoekt toch iets in de IT? Je zult wel niet op de hotel websites kijken, dus bij deze een tip!
Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.
Wel geinig dat ze vermelden dat een IT-opleiding een pré is. Geloof me als ik zeg dat je zonder zo'n opleiding (tenzij je al bakken ervaring hebt) niet aan zoiets moet beginnen.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef RedFever007 het volgende:
Mensen, ik ga dit topic per begin mei verlaten als werkloze

Ben in het bezit van een getekend contract voor een jaar
geheel aansluitend bij mijn opleiding dus past prima
En jij gefeliciteerd!
quote:
Van WW trekken word je ook niet blij. En je moet natuurlijk wel solliciteren in de tijd.
Maar een maandje is niet veel. Denk je er daarna weer tegenaan te kunnen?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
1e week mc donalds zit erop. Wat een hondenbaan Chef zit me ook op te drijven in die keuken en elke x dat geschreeuw dat er doorgewerkt moet worden. Vandaag ook een hele buslading voetballers die plots geholpen moesten worden. Schreeuwt zo'n gast: schiet op met die kk friet! Nee respect krijg je niet echt. Pff ben benieuwd hoelang ik dit ga trekken, ben ondertussen ook al om me heen aan het kijken..
K*tbetaald k*twerk dus. Maar je moet wat als je geen keuze hebt. (ben blij dat ik die vooralsnog wel heb)

[ Bericht 25% gewijzigd door Dromer op 06-04-2010 22:45:04 ]
pi_80024152
quote:
Zo'n gevoel had ik ook. Op een gegeven moment word je al die valse beloftes zo zat en wanneer je er voor de zoveelste keer uit wordt gewerkt vanwege reorganisatie of weet ik wat voor kutsmoes... Ik ben er nog steeds niet helemaal van bekomen ook al heb ik nu een nieuwe baan. Zou me vooral niet schamen om een paar maanden WW te trekken hoor.
pi_80024521
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:39 schreef Dromer het volgende:

Thanks en interessant, maar A'dam is wat ver fietsen voor me.
Wel geinig dat ze vermelden dat een IT-opleiding een pré is. Geloof me als ik zeg dat je zonder zo'n opleiding (tenzij je al bakken ervaring hebt) niet aan zoiets moet beginnen.
Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding. .
pi_80032052
quote:
Ik heb ongeveer evenveel arbeidshistorie en mijn verleden:
2 jaar detachering
5 jaar serviceleider
9 maanden servicemanager, weg wegens sanering
2 jaar trainer, weg wegens omzetdaling
4 maanden werkzoekend
3 maanden tech support engineer. 75 minuten enkele reis
6 maanden customer support engineer, weg wegens omzetdaling
Alles zat in de techniek, maar steeds is het huilen met de pet op. Waar ik 5 jaar gewerkt heb, daar werden de producten steeds slechter (strategische keus, want goedkoper) en zat ik op mijn eindrang. Dus zoek je iets anders maar steeds heb je pech. Nu weer thuis, maar de drive voor solliciteren is minder sterk dan vorig jaar.

Gelukkig wel donderdagmiddag een sollicitatiegesprek (eerste ronde daar).
  woensdag 7 april 2010 @ 09:21:39 #163
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80032490
quote:
Alle begrip! Je moeten even bijkomen van die narigheid.
  woensdag 7 april 2010 @ 09:25:16 #164
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80032584
CyST, Dromer (aka Dreamer) en Osramp, heel veel succes met de gesprekken!

RedFever007, van harte gefeliciteerd met de nieuwe job!
  woensdag 7 april 2010 @ 09:45:59 #165
45722 Dromer
pi_80033133
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:49 schreef CySt het volgende:

[..]

Tja, ik ken iemand die heeft een electro-opleiding gedaan. Daarna is hij de ICT detachering in gegaan en heeft een aantal certificaten behaald. Nu is hij 27 jaar oud en System Admin/Engineer bij een groot bedrijf en verantwoordelijk voor 25.000 gebruikers. En dat zonder IT-opleiding. .
Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)
Alleen voor procedures, projectplannen etc. is een gerichte HBO opleiding wel handig, maar die heb ik ook niet.
En ik begrijp dat je kennis wel al een hoop ervaring heeft. Daar heb je imo nog het meest aan. (helaas zien HR mensen dat vaak anders)
  woensdag 7 april 2010 @ 10:41:28 #166
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_80034865
Ik ben zelf momenteel bezig met het zoeken naar een andere baan. Ik heb momenteel een vast contract maar er zijn amper doorgroeimogelijkheden dus vandaar. Maar is het normaal dat de meeste bedrijven waardeloos communiceren? Ik ben enigszins verwend omdat ik bij een groot bedrijf werk (meer dan 5000 werknemers) dus daar zijn de zaken op orde, maar veelal krijg ik geen ontvangstbevestiging op een sollicitatie en moet ik er constant achteraan om informatie los te peuteren. Als ik bij afwijzingen vraag om feedback wordt die niet gegeven en worden er mails verwijderd zonder te zijn gelezen. Ervaren jullie dat ook zo? Zo ja, dan kan ik begrijpen als je op den duur geen zin meer hebt in sollicteren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 7 april 2010 @ 10:46:06 #167
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80035049
Ik begrijp van lotgenoten dat ze geregeld meer dan 200 reacties krijgen.
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.

Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
pi_80035707
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:
Dan is het heel erg veel werk om individuele reacties te gaan sturen en niet ieder bedrijf heeft hier de resources voor.

Hoewel mijn hoofd dit begrijpt, neemt mijn hart wel notie van hoe een werkgever hiermee omgaat. Ik ben nl. niet nummer 142 maar een mens. En bij online solliciteren zou een kort emailtje toch mogelijk moeten zijn.
Dat is mijn ervaring inderdaad ook. Bij sommige sollicitaties krijg ik inderdaad geen bevestiging/afwijzing. Toch spande mijn laatste gesprek wel de kroon. Ik ging voor een nachtbaan op gesprek op een maandag. Eerst zei hij ik bel je morgen, toen belde ik hem op woensdag omdat ik niks had gehoord. Toen zei hij, ik heb nog een gesprek gehad, ik bel je morgen of overmorgen. Dat was 2 weken geleden, nog steeds niets gehoord, terwijl de vacature al een week offline is. Moge duidelijk zijn dus, maar niet zo netjes dat ze me niet even bellen. Overigens waren er voor dit nachtbaantje ook 200 reacties binnen gekomen, zo hoorde ik van iemand die bij het bedrijf werkt..

Mijn vader heeft veel contacten in Amsterdam, dus hij kende wel iemand met contacten binnen de hotels. Mijn CV opgestuurd en zij ging voor mij rondvragen. Twee weken later was het antwoord: "het is kommer en kwel in je branche".. Zoals ik al heb ervaren, erg lastig op het moment. .
pi_80035806
quote:
Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef Dromer het volgende:

[..]

Een goede certificering zie ik ook als een IT opleiding. Daar heb je doorgaans veel meer aan dan een algemene beroepsopleiding richting IT. (De MBO ICT'ers die vers van school komen kunnen meestal echt niks)
Alleen voor procedures, projectplannen etc. is een gerichte HBO opleiding wel handig, maar die heb ik ook niet.
En ik begrijp dat je kennis wel al een hoop ervaring heeft. Daar heb je imo nog het meest aan. (helaas zien HR mensen dat vaak anders)
Inderdaad, ik lees verhalen van mensen met ontzettend veel ICT ervaring, maar afgewezen worden omdat ze MBO ICT hebben gedaan i.p.v. HBO.

Overigens is het in mijn branche andersom. Ik heb een HBO opleiding op het gebied, maar dat papiertje is nu niets meer waard. Ervaring, dat telt!
pi_80035832
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 21:47 schreef Leonidas82 het volgende:
Bij laagbetaalde, arbeidsintensieve arbeid worden medewerkers over het algemeen veel vaker onderdrukt dan in andere banen.
  woensdag 7 april 2010 @ 11:52:32 #171
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_80037712
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:46 schreef caroline88 het volgende:

Dat snap ik zeker, maar dat kunnen ze dan toch zeggen in de afwijzing lijkt me. Het is voor mij meteen duidelijk als ze zeggen: ivm het aantal reacties hebben we een voorselectie gemaakt op basis van diploma's en daarom bent u het niet geworden. Zoiets. Nu is het enkel: u bent het niet geworden. En u mag ook niet vragen waarom niet.

Het kan nog erger. Ik heb in december ergens gesolliciteerd (bij de overheid). In december meerdere malen achteraan geweest, die kerel zei dat hij er 'die week naar ging kijken'. In januari idem. In februari idem. Nog steeds niks gehoord . De laatste keer dat ik belde zei hij zelfs dat die functie nooit heeft bestaan. Ambtenaren...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_80037889
En ik heb al eens een afwijzing gehad waarin gewoon stond dat ze niet de mankracht hadden om alle reacties te behandelen. Alleen de eerste 100 sollicitaties namen ze in behandeling, de rest werd gewoon zonder omkijken afgeschreven. Hard, maar wel eerlijk.
pi_80059697
Hallo mensen.
Ik ben ook aan het zoeken naar werk, niet zoveel behoefte om mn CV gelijk op fok te gooien, maarja.
Zit te denken om tijdelijk helpdesk werk te gaan doen.
Administratie kan ook natuurlijk.
Het is altijd beter dan niets
Zit ook een beetje te kijken hoe ik het het beste kan doen qua wonen enzo niet de gemakkelijkste situatie waar ik in zit maar ja.
Helpdesk kwam ik vandaag een vacature van tegen, dat valt nog wel mee toch afgezien van scripts etc zal het algehele beeld nog wel positief zijn denk van het werk?
  donderdag 8 april 2010 @ 08:19:19 #174
45722 Dromer
pi_80071767
quote:
Op woensdag 7 april 2010 21:07 schreef ScarFace- het volgende:
Helpdesk kwam ik vandaag een vacature van tegen, dat valt nog wel mee toch afgezien van scripts etc zal het algehele beeld nog wel positief zijn denk van het werk?
Als je met een callscript moet werken heb je het meer over callcenterwerk dan helpdeskwerk.
pi_80071882
tvptje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')