abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80298793
Administratieve projectmedewerker.

Bij Essent... ze hebben een nieuw systeem met veel uitval, dat moet verholpen worden en zoeken ze op korte termijn voor korte tijd veel mensen.
pi_80299058
Ze hebben tijdens de crisis teveel mensen ontslagen en komen er nu achter dat de andere medewerkers dat gat niet kunnen opvullen.
pi_80300222
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.

Momenteel bij ons bedrijf binnen 2 jaar naar 12 man.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:31:51 #229
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80300313
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Stuk of 20 mensen tegelijk.
Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.
Daarna kort (5 tot 10 minuten) 1 op 1.

Vanmiddag uitslag.
Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_80300726
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)
Nee geen tweede ronde.
Er worden er 16 uitgekozen. 26 april beginnen, tot 1 juli denken ze.
pi_80300775
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.

Lijkt me erg leuk, maar geen ervaring. En net de verkeerde opleiding meestal... geen MWD of SJD, maar CMV, wel sociaal . Zo af en toe kijk ik ook wel in die richting... en misschien in september een van die twee opleidingen duaal doen...
  woensdag 14 april 2010 @ 13:20:48 #232
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80301978
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:34 schreef CySt het volgende:
A.s. maandag mijn eerste werkdag! .
Gefeliciteerd! En heel veel succes en lol in je werk, natuurlijk.

woensdag 14 april 2010 @ 13:22:03 #233
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80302029
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:45 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nee geen tweede ronde.
Er worden er 16 uitgekozen. 26 april beginnen, tot 1 juli denken ze.
Veel succes met je groepsgesprek!
  woensdag 14 april 2010 @ 13:37:58 #234
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_80302606
Heb net een brief gekregen over een banenmarkt 22 april:). Heb je bij zo'n banenmarkt een grote kans op het vinden van een baan?
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_80302651
Volgens mij is zoiets alleen goed om je netwerk uit te breiden.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:41:45 #236
165333 misslady83
pi_80302751
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij is zoiets alleen goed om je netwerk uit te breiden.
Ok, ik zie het wel de 22e dan ...
  woensdag 14 april 2010 @ 13:42:40 #237
165333 misslady83
pi_80302781
Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met een banenmarkt?(UWV)
pi_80302798
En zelfs dat netwerk uitbreiden is op zo'n banenmarkt lastig. Je hebt natuurlijk al snel een leuk praatje met één of ander poppetje van een interessant bedrijf, maar die lui spreken op zo'n dag zoveel mensen.... Kleine kans dat je dan echt blijft hangen. Ik heb bij dat soort markten en beurzen al te vaak de leuke mooie standaardpraatjes gehoord. Het werkt wel enthousiasmerend, maar echt nuttig heb ik het tot nog toe niet gevonden.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:45:19 #239
165333 misslady83
pi_80302889
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:43 schreef Tiez10 het volgende:
En zelfs dat netwerk uitbreiden is op zo'n banenmarkt lastig. Je hebt natuurlijk al snel een leuk praatje met één of ander poppetje van een interessant bedrijf, maar die lui spreken op zo'n dag zoveel mensen.... Kleine kans dat je dan echt blijft hangen. Ik heb bij dat soort markten en beurzen al te vaak de leuke mooie standaardpraatjes gehoord. Het werkt wel enthousiasmerend, maar echt nuttig heb ik het tot nog toe niet gevonden.
Ok Ik ga het wel even ervaren dan.
pi_80303342
Ik kreeg ook een mailtje van het UWV, vacature avond voor jongeren, 20 april.
Heb teruggemaild of ze ook wat voor HBO afgestudeerden hebben dan...

Reactie terug: Wij hebben geen werkgevers deze avond die HBO banen aanbieden Kekaa. Helaas! Wel ben je natuurlijk welkom. We kunnen ook in ons bestand kijken of er op dat moment banen/vacature's open staan.

uhm ja... laat maar.
pi_80308715
Mag ik me hier ook melden als ik op zoek ben naar tijdelijk werk?
Ik ben in februari geslaagd voor mijn Informatica propedeuse, en in september begin ik met de studie psychologie. Ik ga volgende maand [weer] op mezelf wonen en ik moet eigenlijk vóór die tijd een tijdelijk baantje hebben. Of eventueel een baan die ik in wat minder uren ook straks tijdens mijn studie uit kan voeren.
Ben verder 22, en nu dus ongeveer 2 maanden 'werkeloos'.

Het valt me trouwens vies tegen wat er te vinden is, vooral hier in Zuid-Limburg.
Heel veel call center werk, maar dat is voor mij echt een last-resort. Ik heb dat werk al gedaan en vond het echt vreselijk. Verder maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, eigenlijk.
pi_80311699
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:

Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).
Heb al wel iets zitten zoeken op google, maar dan kom ik bij advocatenkantoren uit. Waar kan ik het beste naar zoeken? (regio Den Haag/Delft/Rotterdam).

Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien? .
pi_80312678
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien? .
Dat zijn echt van de irritante redenen.

Ben het niet geworden bij Essent trouwens. Ik kon hun vragen niet goed genoeg beantwoorden ofzo.
  woensdag 14 april 2010 @ 18:10:41 #244
45722 Dromer
pi_80313035
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:15 schreef Gestiech het volgende:
Zuid-Limburg.
Heel veel call center werk, maar dat is voor mij echt een last-resort. Ik heb dat werk al gedaan en vond het echt vreselijk. Verder maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, eigenlijk.
Je doelt, denk ik, op al die Teleperformance customer service ICT baantjes? Die betalen iets boven minimum terwijl ze wel enige IT kennis vragen. Als de keuze hebt tussen bijstand of dat is het wellicht toch een optie. Wellicht kun je als ze opvalt dat je meer in je mars hebt nog wat omhoog komen daar. (tot je iets beters vindt)
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat zijn echt van de irritante redenen.

Ben het niet geworden bij Essent trouwens. Ik kon hun vragen niet goed genoeg beantwoorden ofzo.
Hmm stom. Wat voor vragen dan? (vast niet over je hobby's )
pi_80313100
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
  woensdag 14 april 2010 @ 18:16:23 #246
45722 Dromer
pi_80313222
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
Dat lijkt me geen slecht antwoord. Wat waren de antwoorden van de anderen dan zo'n beetje? Ik vraag me af wat er beter aan kan. Misschien waren ze wat uitvoeriger?
pi_80315918
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, wat voor functie solliciteerde je op?
pi_80316613
alweer afgewezen vinden ze het vreemde dat ze geen mensen kunnen vinden Ik word echt dood moe van dat standaard verhaaltje
pi_80320120
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Stuk of 20 mensen tegelijk.
Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.
Daarna kort (5 tot 10 minuten) 1 op 1.

Vanmiddag uitslag.
Atlas advertising? TWorganisatie? Cobra group?
  woensdag 14 april 2010 @ 21:09:35 #250
45722 Dromer
pi_80320586
Of jullie scrollen even een stukje naar boven.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:51 schreef Kekaa het volgende:
Administratieve projectmedewerker.

Bij Essent... ze hebben een nieuw systeem met veel uitval, dat moet verholpen worden en zoeken ze op korte termijn voor korte tijd veel mensen.
pi_80320890
Ongeveer een maand geleden heb ik gereageerd op meerdere vacatures bij een bedrijf. Ze hadden er 2 die aansloten op mijn profiel. Ik had vooraf nog gebeld welke het beste aansloot, dan zou ik daarop reageren. Echter, terwijl ik mijn briefje tikte kwam er nog een 3e vacature bij en doordat ik twijfelde tussen die 2 heb ik een open sollicitatie gedaan, toegespitst op die 2 vacatures dus, die overigens heel veel op elkaar leken.

2 dagen later een afwijzing in de bus, veel reacties, waar ik niet uitgekomen was.

Nu zie ik dat ze weer een vacature hebben die ik wel zie zitten. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Weer bij 0 beginnen of op één of andere manier terugverwijzen naar het vorige contact? Nieuwe brief schrijven of niet? Of moet ik het gewoon maar vergeten omdat ik de vorige keer de eerste selectie niet overleefd heb?

Verder gaat solliciteren voor geen meter. Ik werk fulltime, ongeschoold werk, terwijl ik een HBO-diploma op zak heb. 's avonds vaak niet echt de puf meer op banenjacht te gaan.
  woensdag 14 april 2010 @ 21:42:57 #252
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80322132
Zoveel geschikte vaca's in zo korte tijd? Groot bedrijf of het gaat ze goed of er is een reden dat er zo'n verloop is.

Ik zou gewoon meteen solliciteren. Wel/niet refereren aan het verleden? zou ik niet doen, tenzij het in de loop van mijn brief vanzelf aan bod komt.

Aanhouder wint, succes!
pi_80325544
wat voor waardeloze HBO-studies hebben jullie gedaan waardoor jullie in ongeschoolde banen rondhangen? Wat laten we wel wezen, iemand met een bedrijfskunde/management achtergrond kan altijd wel iets vinden als accountmanager of projectmanager oid.

Ja tuurlijk, als je sociale pretstudies hebt gevolgd zoals CMV of sociaal werk snap ik dat je niet slaagt op de arbeidsmarkt
  donderdag 15 april 2010 @ 01:54:28 #254
45722 Dromer
pi_80330949
quote:
Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Leonidas82 het volgende:
wat voor waardeloze HBO-studies hebben jullie gedaan waardoor jullie in ongeschoolde banen rondhangen? Wat laten we wel wezen, iemand met een bedrijfskunde/management achtergrond kan altijd wel iets vinden als accountmanager of projectmanager oid.

Ja tuurlijk, als je sociale pretstudies hebt gevolgd zoals CMV of sociaal werk snap ik dat je niet slaagt op de arbeidsmarkt
Beter een dergelijke studie dan geen studie. Vaak (en vooral als de banenmarkt weer aantrekt) is HBO-niveau al voldoende voor vele instapbanen.

Vertel eens... wat voor studie heeft jou gebracht tot hamburgerbakker? Je geeft nu al meerdere malen af op mensen met een bepaalde opleiding maar tot op heden bereik je zelf vrijwel niks. (je klaagt notabene over je eigen baantje)
Je geeft links en rechts commentaar en advies (mensen met een administratieve baan moeten 'een echt vak' leren), maar ik vind nergens terug waarvoor jij opgeleid bent en wat jouw 'echte vak' is. Zou je dat nog eens willen vermelden? Dan kunnen mensen wellicht daar commentaar op geven en affakkelen, want het brengt je blijkbaar tot een functie waar je helemaal niet blij mee bent. Al is het beter van niet aangezien het imo de bedoeling is elkaar hier te steunen in plaats van te bekritiseren.
pi_80330980
Ik zou nog liever werkloos thuiszitten dan hamburgers draaien bij een Mac, eigenlijk.
  donderdag 15 april 2010 @ 02:03:50 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80330991
quote:
Op donderdag 15 april 2010 02:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou nog liever werkloos thuiszitten dan hamburgers draaien bij een Mac, eigenlijk.
Pas na een jaar werkloosheid is al het werk passend, dus zolang je voor die tijd werk hebt is er geen probleem .

Ik ga overigens maandag beginnen als applicatiebeheerder bij een bedrijf in rolluiken & zonweringen, dus misschien dat ik dan wat minder ga posten hier
Enige waar ik me nu nog zorgen over maak is dat het allemaal zo snel ging dat ik niet naar reiskostenvergoeding heb gevraagd.. morgen maar eens bellen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80331082
Ik heb ondertussen al weer passend werk op niveau gevonden, dus geen hamburgers draaien voor mij. Ja, thuis voor het avondeten, maar daar heb ik tenminste geen last van multikul die je niet verstaat en een schreeuwerig broekie die in je oor staat te jengelen waar die hamburgers blijven!
  donderdag 15 april 2010 @ 08:46:54 #258
45722 Dromer
pi_80332424
quote:
Op donderdag 15 april 2010 02:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb ondertussen al weer passend werk op niveau gevonden, dus geen hamburgers draaien voor mij. Ja, thuis voor het avondeten, maar daar heb ik tenminste geen last van multikul die je niet verstaat en een schreeuwerig broekie die in je oor staat te jengelen waar die hamburgers blijven!
Tja.. misschien is onze hamburgerdraaier zo'n eeuwige student die geen keuze heeft. Qua werk aanpakken als ik geen keuze heb heb ik nooit problemen gehad. Zo heb ik vroeger achter de vuilniswagen gelopen bv.

Als je tegen de 30 loopt en geen afgeronde beroepsopleiding of ervaring hebt zit een bedrijf niet om je te springen. Die pakken dan liever jonkies met een al dan niet relevante HBO opleiding.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dromer op 15-04-2010 08:56:44 ]
pi_80333652
Hoe zit dat eigenlijk met een uitkering? Vanaf welke leeftijd heb je daar recht op? Het is niet zo dat ik zo graag een uitkering wil oid. hoor, maar het is maar de vraag wanneer ik überhaupt werk vind. Ik zal in de tussentijd wel geld moeten hebben.
  donderdag 15 april 2010 @ 09:51:50 #260
45722 Dromer
pi_80333797
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef Gestiech het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een uitkering? Vanaf welke leeftijd heb je daar recht op? Het is niet zo dat ik zo graag een uitkering wil oid. hoor, maar het is maar de vraag wanneer ik überhaupt werk vind. Ik zal in de tussentijd wel geld moeten hebben.
Heb je al gewerkt? Anders wordt het een bijstandsuitkering: http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=24
pi_80334618
quote:
Op donderdag 15 april 2010 09:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Heb je al gewerkt? Anders wordt het een bijstandsuitkering: http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=24
Volgens mij krijg ik helemaal niks omdat ik onder de 27 bent:
quote:
Vraagt u na 30 september 2009 bijstand aan? En bent u jonger dan 27? Voor u gelden andere regels. U valt onder de Wet investeren in jongeren (WIJ). Klik hier voor meer informatie.
Ik heb echt geen zin om voor 5 maanden in een of ander werk-leer traject te gaan zitten (aangezien ik in september weer studeer)
pi_80335238
Dat probleem heb ik dus ook ik ga in September weer studeren maar fuck it ga niet dat klote werk leer traject zitten tussen en stel iq loze debielen
pi_80336092
Mja, ik loop nu dus vooral het 'risico' dat ik bij Vodafone of Teleperformance moet gaan werken. Mensen hun problemen oplossen of mensen lastig vallen via de telefoon
Sowieso heb ik slechte ervaringen met het soort mensen dat in call centers werkt, maar wellicht dat ik gewoon pech had met het team destijds, maar ook dat bellen de hele dag en dat constante kabaal op die werkvloer
pi_80342004
quote:

Wat een kortzichtige suffe opmerking...
  donderdag 15 april 2010 @ 15:22:42 #265
45722 Dromer
pi_80346265
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:07 schreef Gestiech het volgende:
Mja, ik loop nu dus vooral het 'risico' dat ik bij Vodafone of Teleperformance moet gaan werken. Mensen hun problemen oplossen of mensen lastig vallen via de telefoon
Deze twee zijn voornamelijk inbound voor zover ik weet. (je belt niet snel mensen om te vragen of ze toevallig een technisch probleem hebben )

Een helpdesk kan echt heel leuk zijn. Het ligt er een beetje aan wat voor druk er op je wordt gelegd: of je een bepaald solution percentage verplicht moet halen en of er een strenge tijdsduur per call is.
Het echte callcenterwerk (geen ICT kennis nodig) zou ik idd links laten liggen.. vooral de outbound.

Omdat je maar tijdelijk werk zoekt zal een bedrijf niks in je willen investeren en zul je het moeten doen met de simpele baantjes ben ik bang.

Een tijdje geleden zweefde hier (Z-Limburg) op werk.nl wel een vacature rond waar ze jonge startende ICT'ers vroegen met rijbewijs en liefst een eigen auto. In dat geval heb je waarschijnlijk wel leuker werk dan helpdeskwerk. (hmm.. kan hem niet meer vinden.. was ook een maand of zo geleden)

[ Bericht 5% gewijzigd door Dromer op 15-04-2010 15:37:45 ]
pi_80346554
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).
Heb al wel iets zitten zoeken op google, maar dan kom ik bij advocatenkantoren uit. Waar kan ik het beste naar zoeken? (regio Den Haag/Delft/Rotterdam).

Er zijn veel advocatenbureau's die SHV erbij doen, maar beste is om bij de schuldhulpafdeling vand e gemeente zelf of de lokale Krediet bank te gaan solliciteren. Reden: Simpel er is daar altijd wat vrij en ze betalen meer. Voor de rest google bewindvoering / inkomensbeheer en dan den haag delft of rotterdam. Ik krijg echt talloze hits van kantoren.

Hou er wel rekening mee dat het startsalaris van een net afgestudeerde HBO er ongeveer op 2000 bruto zit en dan er bij de particuliere bedrijven meestal geen pensioenfonds bij zit. Maarja praten over arbeidsvoorwaarden is bij elk bedrijf wel mogelijk.
pi_80351026
"Onze keuze is gevallen op iemand wiens kennis en ervaring beter aansluiten op onze wensen".

Dat geloof ik in veel gevallen, maar deze keer niet. Perfectere kennis en ervaring dan de mijne was in dit geval niet mogelijk.
pi_80351200
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Er zijn veel advocatenbureau's die SHV erbij doen, maar beste is om bij de schuldhulpafdeling vand e gemeente zelf of de lokale Krediet bank te gaan solliciteren. Reden: Simpel er is daar altijd wat vrij en ze betalen meer. Voor de rest google bewindvoering / inkomensbeheer en dan den haag delft of rotterdam. Ik krijg echt talloze hits van kantoren.

Hou er wel rekening mee dat het startsalaris van een net afgestudeerde HBO er ongeveer op 2000 bruto zit en dan er bij de particuliere bedrijven meestal geen pensioenfonds bij zit. Maarja praten over arbeidsvoorwaarden is bij elk bedrijf wel mogelijk.
|Tnx ! Ik heb een sollicitatie lopen bij de lokale kredietbank idd , hoop daar zsm meer van te horen . Verder vind ik 2000 bruto echt absurd weinig als HBO'er in de economie/rechten (maar zou het daar nu wel voor doen).

Morgen trouwens nog een gesprek bij een bedrijf als debiteurenbeheerder. Baantje is maar voor 2 maanden, maar het salaris is enorm en wellicht dat ze ruimte hebben om me na die 2 maanden te houden . Mijn huidige baan ben ik goed zat iig
pi_80351470
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef ShadyLane het volgende:
"Onze keuze is gevallen op iemand wiens kennis en ervaring beter aansluiten op onze wensen".

Dat geloof ik in veel gevallen, maar deze keer niet. Perfectere kennis en ervaring dan de mijne was in dit geval niet mogelijk.
Wordt ik zo moe van dat standaard gelul vraag wel tijdelijk uitkering aan als die uitzendbureaus zo moeilijk doen In September weer naar school ik word schijtziek van Nederlands arbeid markt Generaliseren zijn ze het best in Nederland kwa werk nemers uitzendbureaus
pi_80352419
Terug van TNT, het is wel een beetje leuk afwisselend werk. Leuk gesprek gehad, leuk mens, lekker informeel allemaal. Was alleen misschien niet heel handig om te zeggen dat ik misschien in september weer naar school wil.
Ook al is het dan oproepwerk... ik kreeg toen het idee dat ze toch wel iemand voor langere tijd wilden... Hmm... Maandag maar even afwachten.

Edit: Had vanmiddag weer drie brieven verstuurd, en van eentje al reactie terug: woensdag op gesprek.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kekaa op 15-04-2010 18:19:54 ]
pi_80353067
nvm
pi_80353687
Mwoah 2000 bruto weinig ligt er een beetje aan waar je woont, in de randstad is dit wellicht zo, hier in het noorden heb ik er als thuiswonende zat aan hoor. Ook als ik een huis heb trouwens want woningen zijn hier niet zo duur.

Er is geen enkele baas die op basis van een sollicitatiegespek je 2500 bruto geeft. Laat even een half jaartje zien wat je waard bent en dan komt het vanzelf wel:)
pi_80354070
quote:

Ik snap jouw opmerkingen in dit topic nu echt niet meer.

Eerst werk bij de McDonalds afbreken.
Dan klagen dat mensen werk bij de McDonalds te min vinden.
Vervolgens mensen die dergelijk werk blijkbaar niet te min vinden, af lopen breken omdat ze niet geslaagd zijn op de arbeidsmarkt.

Wat wil je nu precies?
pi_80355680
Morgen naar de uitzendbureau's
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_80356173
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:45 schreef Beach het volgende:
Morgen naar de uitzendbureau's
Ik ook ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen
pi_80356607
quote:
Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef wildcardxxl het volgende:
Mwoah 2000 bruto weinig ligt er een beetje aan waar je woont, in de randstad is dit wellicht zo, hier in het noorden heb ik er als thuiswonende zat aan hoor. Ook als ik een huis heb trouwens want woningen zijn hier niet zo duur.

Er is geen enkele baas die op basis van een sollicitatiegespek je 2500 bruto geeft. Laat even een half jaartje zien wat je waard bent en dan komt het vanzelf wel:)
Ik zou hier ook wel tevreden zijn met 2000bpm. Kan ik ruiiiiim van rondkomen in stadje Groningen
pi_80361962
quote:
Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef ShadyLane het volgende:

Morgen bellen dus.
pi_80362001
quote:
Op donderdag 15 april 2010 01:54 schreef Dromer het volgende:

[..]

Beter een dergelijke studie dan geen studie. Vaak (en vooral als de banenmarkt weer aantrekt) is HBO-niveau al voldoende voor vele instapbanen.

Vertel eens... wat voor studie heeft jou gebracht tot hamburgerbakker? Je geeft nu al meerdere malen af op mensen met een bepaalde opleiding maar tot op heden bereik je zelf vrijwel niks. (je klaagt notabene over je eigen baantje)
Je geeft links en rechts commentaar en advies (mensen met een administratieve baan moeten 'een echt vak' leren), maar ik vind nergens terug waarvoor jij opgeleid bent en wat jouw 'echte vak' is. Zou je dat nog eens willen vermelden? Dan kunnen mensen wellicht daar commentaar op geven en affakkelen, want het brengt je blijkbaar tot een functie waar je helemaal niet blij mee bent. Al is het beter van niet aangezien het imo de bedoeling is elkaar hier te steunen in plaats van te bekritiseren.

Ik studeer nog en neej, ben geen eeuwige student. Ben begonnen aan mijn hbo-opleiding op mijn 23 (daarvoor fulltime gewerkt) en ben nu 27 en aan het afstuderen. De studie nominaal doorlopen dus. Studeer zelf trouwens Personeel en Arbeid (HRM) is bedrijfskunde met als specialisatie personeelszaken. Omdat ik naast mijn scriptie een zee aan tijd heb, heb ik voorlopig de Mac Donalds aangenomen, omdat ze flexibele werktijden bieden. Banen waarvoor ik opgeleid ben, zijn er zat maar valt nu niet te combineren met een scriptie.

Voor de rest zijn er niet vele bijbanen of deeltijd-banen, recessie heeft hier ook toegeslagen ja Dan maar hamburgers bakken! Kom uit een arbeidersgezin en hard werken is met de paplepel ingegoten, wat het is , maakt niet uit, zolang je maar niet in uitkeringen hangt of zuiver uit de staatsruif vreet.

Dus geef maar commentaar, mij heb je er niet mee. Maar laat mij wel mijn commentaar geven op mensen die liever de WW ingaan dan dat ze iets aanpakken bij de Mc Donalds. Ja je moet hier hard werken, en ja die blaag van een chef zit me achter de vodden aan en is aan het slavendrijven. maar alles beter dan thuis niks doen
  donderdag 15 april 2010 @ 21:52:51 #279
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80362186
Leonidas82, mijn WW uitkering was aardig wat meer bruto dan wat je bij McDonalds verdient, dus geef me eens ongelijk .
Eigenlijk ben ik ook voor een systeem waar bijv. maar driekwart van je dagloon gekort wordt als je voor een lager salaris aan de slag gaat, dat moedigt mensen in de WW aan om ook meteen al een baan op lager niveau aan te nemen. Nu hoeft dat pas na en half jaar, en dan op 1 niveau onder je eigen niveau zegmaar.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80362758
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:
Leonidas82, mijn WW uitkering was aardig wat meer bruto dan wat je bij McDonalds verdient, dus geef me eens ongelijk .
Eigenlijk ben ik ook voor een systeem waar bijv. maar driekwart van je dagloon gekort wordt als je voor een lager salaris aan de slag gaat, dat moedigt mensen in de WW aan om ook meteen al een baan op lager niveau aan te nemen. Nu hoeft dat pas na en half jaar, en dan op 1 niveau onder je eigen niveau zegmaar.
i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!

Kan er gewoon niet tegen dat lapzwansen pochen met genoten WW-uitkeringen terwijl ze ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Maar nee hoor, de neus ophalen en trappen naar de onderkant, terwijl die mensen wel je uitkering betalen
  donderdag 15 april 2010 @ 22:04:59 #281
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80362990
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!

Kan er gewoon niet tegen dat lapzwansen pochen met genoten WW-uitkeringen terwijl ze ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Maar nee hoor, de neus ophalen en trappen naar de onderkant, terwijl die mensen wel je uitkering betalen
Nee, ik heb m'n eigen uitkering betaald. Da's het principe van WW ook, dat je eerst jaren premie betaald om vervolgens wat maanden 70% te kunnen trekken.
Bovendien begin ik maandag weer met werken .
Voor minder dan 70% van je laatstverdiende loon werken heeft ook geen enkele zin, als je dat een jaartje doet dan is er van je verleden toen je nog 100% verdiende niets meer over, en dan begin je dus als je daar ontslagen wordt op 70% van 70% .
Een gedicht over Maanvis
pi_80363036
quote:
Op donderdag 15 april 2010 20:07 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Ik zou hier ook wel tevreden zijn met 2000bpm. Kan ik ruiiiiim van rondkomen in stadje Groningen
Groningen----> Celebesstraat hier, dat bedoel ik dus
pi_80364843
quote:

[..]

Lul alsjeblieft niet zo slap. Een WW-uitkering wordt uiteindelijk betaald door de werknemer en de werkgever samen. En daarbij, als ik zou moeten kiezen tussen een WW-uitkering van 1500 euro netto of fulltime hamburgers bakken bij de mac voor krap 1000 per maand, dan wist ik het wel. En jij ook, met je valse arbeidsethos.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_80368052
quote:

[..]

Ik heb in dit topic nog nooit iemand zien pochen met een WW- of WWB-uitkering. Ik heb zelf een WWB. Waarom? Omdat ik nog wel een bijbaantje uit m'n studietijd heb, maar daar slechts zeer sumier aan de slag kan. Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk en ben ik aan het solliciteren (het idee van werken aan werk dat in deze stad nogal aangemoedigd wordt).

Jij zegt dat je nog studeert. Dan heb je ook nog stufi (want je bent nog geen 30 en loopt nominaal). Dat scheelt wel ff een slok op een borrel hoor. stufi+bijbaantje was voor mij gewoon makkelijk rondkomen. Heel andere situatie als dat opeens wegvalt. Moet je dan als pas afgestudeerde maar direct ongeschoold werk gaan doen? In mijn ogen niet (hoewel ik dat zo nu en dan, meer om toch wat te doen -wordt ingehouden op de WWB-, toch doe). Ik wil mezelf eerst de kans geven om iets beters/leukers/passenders te vinden. Maakt me niet uit of dat iets onder m'n niveau is. Maar burgers flippen? Nee, sorry, dat helpt mij niet echt verder op weg om een 'echte' baan te vinden.

Maja, hele bovenstaande verhaaltje zal jij als 'harde werker uit een hardwerkend gezin' wel onzin vinden.
pi_80368401
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:44 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Ik heb in dit topic nog nooit iemand zien pochen met een WW- of WWB-uitkering. Ik heb zelf een WWB. Waarom? Omdat ik nog wel een bijbaantje uit m'n studietijd heb, maar daar slechts zeer sumier aan de slag kan. Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk en ben ik aan het solliciteren (het idee van werken aan werk dat in deze stad nogal aangemoedigd wordt).

Jij zegt dat je nog studeert. Dan heb je ook nog stufi (want je bent nog geen 30 en loopt nominaal). Dat scheelt wel ff een slok op een borrel hoor. stufi+bijbaantje was voor mij gewoon makkelijk rondkomen. Heel andere situatie als dat opeens wegvalt. Moet je dan als pas afgestudeerde maar direct ongeschoold werk gaan doen? In mijn ogen niet (hoewel ik dat zo nu en dan, meer om toch wat te doen -wordt ingehouden op de WWB-, toch doe). Ik wil mezelf eerst de kans geven om iets beters/leukers/passenders te vinden. Maakt me niet uit of dat iets onder m'n niveau is. Maar burgers flippen? Nee, sorry, dat helpt mij niet echt verder op weg om een 'echte' baan te vinden.

Maja, hele bovenstaande verhaaltje zal jij als 'harde werker uit een hardwerkend gezin' wel onzin vinden.

Nee ik snap je wel

Maar snap ook dat een half jaar 'burgers flippen' beter staat dan een half jaar 'niks doen en thuis op de bank zitten' Een werkgever ziet dat als een gat en dat roept vragen op. Een half jaar beunen achter de friet verteld een werkgever dat je niet vies bent van hard werken, toont tevens werkritme en structuur.
pi_80370008
Ik had vandaag een gesprek voor een vacature om de stap van parttime naar fulltime te kunnen maken. Had het gevoel dat het op alle fronten wel klikte. Qua werk/reistijd, competenties, sterke en zwakke punten en passen in het team. Ben benieuwd of ze mij zullen kiezen. Met slechts 5 sollicitanten moet het toch kunnen.
pi_80370190
Zo, net thuis van mijn eerste werkdag. Leuk bedrijf, leuke collega's, bevalt goed! Ik werd wel meteen in het diepe gegooid, want er waren mensen ziek, eentje had een ongeluk gehad en een had ontslag gekregen. Dus stond ik vanavond in het restaurant, samen met de Banqueting Manager (die al de hele dag had gewerkt). Groep van 18, groep van 7 en een twee-tje. Viel nog mee dus. Maar het ging best goed, tevreden gasten en geen problemen. Morgen en overmorgen weer avonddienst, zaterdag zelfs een bruiloft-diner van 90 man. Wordt meteen hard werken dus. .
  vrijdag 16 april 2010 @ 07:02:07 #288
45722 Dromer
pi_80371196
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:50 schreef Leonidas82 het volgende:
Dus geef maar commentaar, mij heb je er niet mee. Maar laat mij wel mijn commentaar geven op mensen die liever de WW ingaan dan dat ze iets aanpakken bij de Mc Donalds. Ja je moet hier hard werken, en ja die blaag van een chef zit me achter de vodden aan en is aan het slavendrijven. maar alles beter dan thuis niks doen
Het ging meer over je commentaar op mensen die volgens jou een verkeerde richting of vak gekozen hebben. Ik vind dat je eerst maar zelf concreet een studie moet afronden én werk moet hebben (in die richting uiteraard) zodat je kritiek niet nogal hypocriet overkomt. Jij kunt jezelf wellicht veelbelovend en heel kansrijk zien en daarmee je kritiek rechtvaardigen, maar zie het eerst maar eens waar te maken.

Wat betreft liever de WW ingaan. Zoals Maanvis al opmerkt ga je niet snel een baantje aannemen dat veel minder dan je uitkering betaalt. Je hebt dan wel een groter gat op je cv, maar de rekeningen moeten ook betaald worden. Met een WW-uitkering lever je tenslotte al 30% in: dan ga je liever niet naar 40% of 50%.
pi_80371886
quote:
Op donderdag 15 april 2010 23:55 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Nee ik snap je wel

Maar snap ook dat een half jaar 'burgers flippen' beter staat dan een half jaar 'niks doen en thuis op de bank zitten' Een werkgever ziet dat als een gat en dat roept vragen op. Een half jaar beunen achter de friet verteld een werkgever dat je niet vies bent van hard werken, toont tevens werkritme en structuur.

Kan ook juist aangeven dat je met erg weinig genoegen neemt. Zitten ze niet altijd op te wachten. Soms kan je beter een 'gat' op je cv hebben met wat relevant vrijwilligerswerk...
pi_80372566
Op welke websites kijken jullie met name?
Ik zit zelf nu wat te kijken op nationale vacaturebank, google werkt ook goed, iemand nog aanraders?
pi_80373656
Ik Googlede meestal gewoon op wat steekpunten.

En wat Leonidas82 verkondigt is natuurlijk bullshit. Heel lovenswaardig om maar gelijk alles aan te pakken, maar sommige mensen hier hebben gewoon gewerkt voor hun uitkering, en die is juist bedoeld om mensen te kunnen ondersteunen in het vinden van een passende baan.

Ik zou ook wel ontzettend stom zijn om gelijk te gaan solliciteren als hamburgerdraaier bij de Mac wanneer ik net directeur ben geweest. Maar goed, geeft toch wel weer aan dat er een ervaringsverschil is tussen mensen die nog studeren en mensen die werken.

Wat zijn jouw vaste lasten per maand, Leonidas82?

[ Bericht 86% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-04-2010 09:44:25 ]
pi_80374386
Hmm, ik zie hier een functie waarop ik wil solliciteren (administratief), de vacature staat vol spelfouten. Dingen als "deelproccesen", "team verband" en inconsequent gebruik van hoofdletters. Zal ik dit terug laten komen in mijn sollicitatie (bijvoorbeeld dat ik nauwkeurig ben en kan helpen met het opstellen van foutloze vacatureteksten), of is dat te witty?
pi_80375924
Dat zou ik maar niet doen.
pi_80377815
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:04 schreef Syytön het volgende:
Hmm, ik zie hier een functie waarop ik wil solliciteren (administratief), de vacature staat vol spelfouten. Dingen als "deelproccesen", "team verband" en inconsequent gebruik van hoofdletters. Zal ik dit terug laten komen in mijn sollicitatie (bijvoorbeeld dat ik nauwkeurig ben en kan helpen met het opstellen van foutloze vacatureteksten), of is dat te witty?
Slecht idee.. de persoon die de brieven/emails screent, zou wel eens dezelfde persoon kunnen zijn als de persoon die de advertentie geschreven heeft
pi_80378079
Pfff... dat hele gedoe met Leonidas. Moet ik me nou juist wel aangesproken voelen of niet met mijn 'pretopleiding' waarvoor ze bij vacatures nu helaas alleen mensen willen met een aantal jaar werkervaring.. wat ik dus nog niet heb.
Gelukkig heb ik geen uitkering zeg, anders kreeg ik dat hele gezeik ook nog over me heen.

Zomaar wat baantjes aannemen lijkt me in ieder geval niet het slimste (ik kreeg een keer als reactie op een afwijzing dat het ene baantje wel aansloot bij de functie, maar de twee die ik daarna heb gedaan niet.. en dat ik daarom niet uitgenodigd ben). Er moet natuurlijk wel gewerkt worden, anders komt er geen geld binnen. Maar liever wel iets waarbij ik nog enigzins moet nadenken dan domweg hamburgers bakken of plantsoenen schoffelen.
Baantjes zoals orderpicken en schoonmaakwerk (verstand op nul) heb ik wel genoeg gedaan tijdens mijn studie. Hartstikke leuk en er komt geld binnen, maar daarvoor heb ik geen HBO diploma gehaald. En eerlijk gezegd lijkt me dat niet heel goed staan op mn CV.
Dan liever inderdaad meer vrijwilligerswerk wat wel meer in de juiste richting ligt.
pi_80378294
Dat 'gat in je cv' verhaal is volgens mij ook overrated. Als ik er een half jaar tussenuit wil dan doe ik dat. Net alsof een baas moeilijk gaat doen over het feit dat je er een half jaar tussenuit bent geweest Je maakt hem gewoon wijs dat je daarvoor gespaard had en dat je even een half jaartje jezelf wilde leren kennen oid, blabla.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:19:56 #297
45722 Dromer
pi_80379441
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:49 schreef Gestiech het volgende:
Dat 'gat in je cv' verhaal is volgens mij ook overrated. Als ik er een half jaar tussenuit wil dan doe ik dat. Net alsof een baas moeilijk gaat doen over het feit dat je er een half jaar tussenuit bent geweest Je maakt hem gewoon wijs dat je daarvoor gespaard had en dat je even een half jaartje jezelf wilde leren kennen oid, blabla.
Ook kun je een half jaar 'werkzoekend' veel makkelijker verdedigen als dit in een crisistijd zoals we nu meemaken is geweest.
  vrijdag 16 april 2010 @ 12:25:20 #298
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80379628
Ik denk dat een gat in je cv in deze tijd niet echt meer iets is waarvoor je je hoeft te verantwoorden toch?

Lijkt me stug dat ze zelf niet doorhebben dat je nu niet binnen een week een nieuwe baan hebt

Oh hamburgers flippen ga ik dus niet doen. Ik ben hard op zoek naar een passende baan en daarvoor heb ik ook tijd nodig. Zo weer een wervings en selectieburau terugbellen en een sollicitatiebrief schrijven.

O ja voor de mensen met een koopwoning: check of je bij het afsluiten van je hypotheek niet toevallig ook een werkeloosheidsverzekering hebt afgesloten. Ik was het bijna vergeten dat ik dat 6 jaar geleden had gedaan, maar ze betalen me nu wel mooi ruim 600 euro per maand uit zolang ik nog geen baan heb!
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:49:33 #299
165333 misslady83
pi_80382778
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Ik ook ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen
En wat zeiden ze?
pi_80387948
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:49 schreef misslady83 het volgende:

[..]

En wat zeiden ze?
Niet geweest Was een beetje laat wakker maar Vrijdag is er zowieso niemand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')