Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)quote:Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Stuk of 20 mensen tegelijk.
Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.
Daarna kort (5 tot 10 minuten) 1 op 1.
Vanmiddag uitslag.
Nee geen tweede ronde.quote:Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)
Lijkt me erg leuk, maar geen ervaring. En net de verkeerde opleiding meestal... geen MWD of SJD, maar CMV, wel sociaalquote:Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.
Momenteel bij ons bedrijf binnen 2 jaar naar 12 man.
Veel succes met je groepsgesprek!quote:Op woensdag 14 april 2010 12:45 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Nee geen tweede ronde.
Er worden er 16 uitgekozen. 26 april beginnen, tot 1 juli denken ze.
Ok, ik zie het wel de 22e danquote:Op woensdag 14 april 2010 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij is zoiets alleen goed om je netwerk uit te breiden.
Okquote:Op woensdag 14 april 2010 13:43 schreef Tiez10 het volgende:
En zelfs dat netwerk uitbreiden is op zo'n banenmarkt lastig. Je hebt natuurlijk al snel een leuk praatje met één of ander poppetje van een interessant bedrijf, maar die lui spreken op zo'n dag zoveel mensen.... Kleine kans dat je dan echt blijft hangen. Ik heb bij dat soort markten en beurzen al te vaak de leuke mooie standaardpraatjes gehoord. Het werkt wel enthousiasmerend, maar echt nuttig heb ik het tot nog toe niet gevonden.
Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).quote:Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.
Momenteel bij ons bedrijf binnen 2 jaar naar 12 man.
Dat zijn echt van de irritante redenen.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien?.
Je doelt, denk ik, op al die Teleperformance customer service ICT baantjes? Die betalen iets boven minimum terwijl ze wel enige IT kennis vragen. Als de keuze hebt tussen bijstand of dat is het wellicht toch een optie. Wellicht kun je als ze opvalt dat je meer in je mars hebt nog wat omhoog komen daar. (tot je iets beters vindt)quote:Op woensdag 14 april 2010 16:15 schreef Gestiech het volgende:
Zuid-Limburg.
Heel veel call center werk, maar dat is voor mij echt een last-resort. Ik heb dat werk al gedaan en vond het echt vreselijk. Verder maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, eigenlijk.
Hmm stom. Wat voor vragen dan? (vast niet over je hobby'squote:Op woensdag 14 april 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat zijn echt van de irritante redenen.
Ben het niet geworden bij Essent trouwens. Ik kon hun vragen niet goed genoeg beantwoorden ofzo.
Dat lijkt me geen slecht antwoord. Wat waren de antwoorden van de anderen dan zo'n beetje? Ik vraag me af wat er beter aan kan. Misschien waren ze wat uitvoeriger?quote:Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
quote:Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
Atlas advertising? TWorganisatie? Cobra group?quote:Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Stuk of 20 mensen tegelijk.
Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.
Daarna kort (5 tot 10 minuten) 1 op 1.
Vanmiddag uitslag.
quote:Op woensdag 14 april 2010 11:51 schreef Kekaa het volgende:
Administratieve projectmedewerker.
Bij Essent... ze hebben een nieuw systeem met veel uitval, dat moet verholpen worden en zoeken ze op korte termijn voor korte tijd veel mensen.
Beter een dergelijke studie dan geen studie. Vaak (en vooral als de banenmarkt weer aantrekt) is HBO-niveau al voldoende voor vele instapbanen.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Leonidas82 het volgende:
wat voor waardeloze HBO-studies hebben jullie gedaan waardoor jullie in ongeschoolde banen rondhangen? Wat laten we wel wezen, iemand met een bedrijfskunde/management achtergrond kan altijd wel iets vinden als accountmanager of projectmanager oid.
Ja tuurlijk, als je sociale pretstudies hebt gevolgd zoals CMV of sociaal werk snap ik dat je niet slaagt op de arbeidsmarkt
Pas na een jaar werkloosheid is al het werk passend, dus zolang je voor die tijd werk hebt is er geen probleemquote:Op donderdag 15 april 2010 02:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou nog liever werkloos thuiszitten dan hamburgers draaien bij een Mac, eigenlijk.
Tja.. misschien is onze hamburgerdraaier zo'n eeuwige student die geen keuze heeft. Qua werk aanpakken als ik geen keuze heb heb ik nooit problemen gehad. Zo heb ik vroeger achter de vuilniswagen gelopen bv.quote:Op donderdag 15 april 2010 02:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb ondertussen al weer passend werk op niveau gevonden, dus geen hamburgers draaien voor mij. Ja, thuis voor het avondeten, maar daar heb ik tenminste geen last van multikul die je niet verstaat en een schreeuwerig broekie die in je oor staat te jengelen waar die hamburgers blijven!
Heb je al gewerkt? Anders wordt het een bijstandsuitkering: http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=24quote:Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef Gestiech het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met een uitkering? Vanaf welke leeftijd heb je daar recht op? Het is niet zo dat ik zo graag een uitkering wil oid. hoor, maar het is maar de vraag wanneer ik überhaupt werk vind. Ik zal in de tussentijd wel geld moeten hebben.
Volgens mij krijg ik helemaal niks omdat ik onder de 27 bent:quote:Op donderdag 15 april 2010 09:51 schreef Dromer het volgende:
[..]
Heb je al gewerkt? Anders wordt het een bijstandsuitkering: http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=24
Ik heb echt geen zin om voor 5 maanden in een of ander werk-leer traject te gaan zittenquote:Vraagt u na 30 september 2009 bijstand aan? En bent u jonger dan 27? Voor u gelden andere regels. U valt onder de Wet investeren in jongeren (WIJ). Klik hier voor meer informatie.
Wat een kortzichtige suffe opmerking...quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Leonidas82 het volgende:
wat voor waardeloze HBO-studies hebben jullie gedaan waardoor jullie in ongeschoolde banen rondhangen? Wat laten we wel wezen, iemand met een bedrijfskunde/management achtergrond kan altijd wel iets vinden als accountmanager of projectmanager oid.
Ja tuurlijk, als je sociale pretstudies hebt gevolgd zoals CMV of sociaal werk snap ik dat je niet slaagt op de arbeidsmarkt
Deze twee zijn voornamelijk inbound voor zover ik weet. (je belt niet snel mensen om te vragen of ze toevallig een technisch probleem hebbenquote:Op donderdag 15 april 2010 11:07 schreef Gestiech het volgende:
Mja, ik loop nu dus vooral het 'risico' dat ik bij Vodafone of Teleperformance moet gaan werken. Mensen hun problemen oplossen of mensen lastig vallen via de telefoon
Er zijn veel advocatenbureau's die SHV erbij doen, maar beste is om bij de schuldhulpafdeling vand e gemeente zelf of de lokale Krediet bank te gaan solliciteren. Reden: Simpel er is daar altijd wat vrij en ze betalen meer. Voor de rest google bewindvoering / inkomensbeheer en dan den haag delft of rotterdam. Ik krijg echt talloze hits van kantoren.quote:Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).
Heb al wel iets zitten zoeken op google, maar dan kom ik bij advocatenkantoren uit. Waar kan ik het beste naar zoeken? (regio Den Haag/Delft/Rotterdam).
Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien?.
|Tnx ! Ik heb een sollicitatie lopen bij de lokale kredietbank idd , hoop daar zsm meer van te horenquote:Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef wildcardxxl het volgende:
[..]
Er zijn veel advocatenbureau's die SHV erbij doen, maar beste is om bij de schuldhulpafdeling vand e gemeente zelf of de lokale Krediet bank te gaan solliciteren. Reden: Simpel er is daar altijd wat vrij en ze betalen meer. Voor de rest google bewindvoering / inkomensbeheer en dan den haag delft of rotterdam. Ik krijg echt talloze hits van kantoren.
Hou er wel rekening mee dat het startsalaris van een net afgestudeerde HBO er ongeveer op 2000 bruto zit en dan er bij de particuliere bedrijven meestal geen pensioenfonds bij zit. Maarja praten over arbeidsvoorwaarden is bij elk bedrijf wel mogelijk.
Wordt ik zo moe van dat standaard gelul vraag wel tijdelijk uitkering aan als die uitzendbureaus zo moeilijk doenquote:Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef ShadyLane het volgende:
"Onze keuze is gevallen op iemand wiens kennis en ervaring beter aansluiten op onze wensen".
Dat geloof ik in veel gevallen, maar deze keer niet. Perfectere kennis en ervaring dan de mijne was in dit geval niet mogelijk.
Ik snap jouw opmerkingen in dit topic nu echt niet meer.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik zou hier ook wel tevreden zijn met 2000bpm. Kan ik ruiiiiim van rondkomen in stadje Groningenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:47 schreef wildcardxxl het volgende:
Mwoah 2000 bruto weinig ligt er een beetje aan waar je woont, in de randstad is dit wellicht zo, hier in het noorden heb ik er als thuiswonende zat aan hoor. Ook als ik een huis heb trouwens want woningen zijn hier niet zo duur.
Er is geen enkele baas die op basis van een sollicitatiegespek je 2500 bruto geeft. Laat even een half jaartje zien wat je waard bent en dan komt het vanzelf wel:)
Morgen bellen dus.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:31 schreef ShadyLane het volgende:
"Onze keuze is gevallen op iemand wiens kennis en ervaring beter aansluiten op onze wensen".
Dat geloof ik in veel gevallen, maar deze keer niet. Perfectere kennis en ervaring dan de mijne was in dit geval niet mogelijk.
quote:Op donderdag 15 april 2010 01:54 schreef Dromer het volgende:
[..]
Beter een dergelijke studie dan geen studie. Vaak (en vooral als de banenmarkt weer aantrekt) is HBO-niveau al voldoende voor vele instapbanen.
Vertel eens... wat voor studie heeft jou gebracht tot hamburgerbakker? Je geeft nu al meerdere malen af op mensen met een bepaalde opleiding maar tot op heden bereik je zelf vrijwel niks. (je klaagt notabene over je eigen baantje)
Je geeft links en rechts commentaar en advies (mensen met een administratieve baan moeten 'een echt vak' leren), maar ik vind nergens terug waarvoor jij opgeleid bent en wat jouw 'echte vak' is. Zou je dat nog eens willen vermelden? Dan kunnen mensen wellicht daar commentaar op geven en affakkelen, want het brengt je blijkbaar tot een functie waar je helemaal niet blij mee bent. Al is het beter van niet aangezien het imo de bedoeling is elkaar hier te steunen in plaats van te bekritiseren.
i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!quote:Op donderdag 15 april 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:
Leonidas82, mijn WW uitkering was aardig wat meer bruto dan wat je bij McDonalds verdient, dus geef me eens ongelijk.
Eigenlijk ben ik ook voor een systeem waar bijv. maar driekwart van je dagloon gekort wordt als je voor een lager salaris aan de slag gaat, dat moedigt mensen in de WW aan om ook meteen al een baan op lager niveau aan te nemen. Nu hoeft dat pas na en half jaar, en dan op 1 niveau onder je eigen niveau zegmaar.
Nee, ik heb m'n eigen uitkering betaald. Da's het principe van WW ook, dat je eerst jaren premie betaald om vervolgens wat maanden 70% te kunnen trekken.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!
Kan er gewoon niet tegen dat lapzwansen pochen met genoten WW-uitkeringen terwijl ze ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Maar nee hoor, de neus ophalen en trappen naar de onderkant, terwijl die mensen wel je uitkering betalen
Groningen----> Celebesstraat hier, dat bedoel ik dusquote:Op donderdag 15 april 2010 20:07 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Ik zou hier ook wel tevreden zijn met 2000bpm. Kan ik ruiiiiim van rondkomen in stadje Groningen
Lul alsjeblieft niet zo slap. Een WW-uitkering wordt uiteindelijk betaald door de werknemer en de werkgever samen. En daarbij, als ik zou moeten kiezen tussen een WW-uitkering van 1500 euro netto of fulltime hamburgers bakken bij de mac voor krap 1000 per maand, dan wist ik het wel. En jij ook, met je valse arbeidsethos.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
i.p.v. te pochen met je niet verdiende uitkering (want er is altijd werk als je wilt) kun je nu beter gewoon werk gaan zoeken. Hier in Leeuwarden zoeken ze nog schoffelaars, lopende bandwerk bij meelfabriek, vuilprikkers langs de wegen, schoonmakers in slachterij en stortplaats medewerkers. Meer dan genoeg werk dus!
Kan er gewoon niet tegen dat lapzwansen pochen met genoten WW-uitkeringen terwijl ze ook de handen uit de mouwen kunnen steken. Maar nee hoor, de neus ophalen en trappen naar de onderkant, terwijl die mensen wel je uitkering betalen
Ik heb in dit topic nog nooit iemand zien pochen met een WW- of WWB-uitkering. Ik heb zelf een WWB. Waarom? Omdat ik nog wel een bijbaantje uit m'n studietijd heb, maar daar slechts zeer sumier aan de slag kan. Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk en ben ik aan het solliciteren (het idee van werken aan werk dat in deze stad nogal aangemoedigd wordt).quote:Op donderdag 15 april 2010 22:01 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 april 2010 23:44 schreef Tiez10 het volgende:
[..]
Ik heb in dit topic nog nooit iemand zien pochen met een WW- of WWB-uitkering. Ik heb zelf een WWB. Waarom? Omdat ik nog wel een bijbaantje uit m'n studietijd heb, maar daar slechts zeer sumier aan de slag kan. Daarnaast doe ik nog vrijwilligerswerk en ben ik aan het solliciteren (het idee van werken aan werk dat in deze stad nogal aangemoedigd wordt).
Jij zegt dat je nog studeert. Dan heb je ook nog stufi (want je bent nog geen 30 en loopt nominaal). Dat scheelt wel ff een slok op een borrel hoor. stufi+bijbaantje was voor mij gewoon makkelijk rondkomen. Heel andere situatie als dat opeens wegvalt. Moet je dan als pas afgestudeerde maar direct ongeschoold werk gaan doen? In mijn ogen niet (hoewel ik dat zo nu en dan, meer om toch wat te doen -wordt ingehouden op de WWB-, toch doe). Ik wil mezelf eerst de kans geven om iets beters/leukers/passenders te vinden. Maakt me niet uit of dat iets onder m'n niveau is. Maar burgers flippen? Nee, sorry, dat helpt mij niet echt verder op weg om een 'echte' baan te vinden.
Maja, hele bovenstaande verhaaltje zal jij als 'harde werker uit een hardwerkend gezin' wel onzin vinden.
Het ging meer over je commentaar op mensen die volgens jou een verkeerde richting of vak gekozen hebben. Ik vind dat je eerst maar zelf concreet een studie moet afronden én werk moet hebben (in die richting uiteraard) zodat je kritiek niet nogal hypocriet overkomt. Jij kunt jezelf wellicht veelbelovend en heel kansrijk zien en daarmee je kritiek rechtvaardigen, maar zie het eerst maar eens waar te maken.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:50 schreef Leonidas82 het volgende:
Dus geef maar commentaar, mij heb je er niet mee. Maar laat mij wel mijn commentaar geven op mensen die liever de WW ingaan dan dat ze iets aanpakken bij de Mc Donalds. Ja je moet hier hard werken, en ja die blaag van een chef zit me achter de vodden aan en is aan het slavendrijven. maar alles beter dan thuis niks doen
Kan ook juist aangeven dat je met erg weinig genoegen neemt. Zitten ze niet altijd op te wachten. Soms kan je beter een 'gat' op je cv hebben met wat relevant vrijwilligerswerk...quote:Op donderdag 15 april 2010 23:55 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Nee ik snap je wel
Maar snap ook dat een half jaar 'burgers flippen' beter staat dan een half jaar 'niks doen en thuis op de bank zitten' Een werkgever ziet dat als een gat en dat roept vragen op. Een half jaar beunen achter de friet verteld een werkgever dat je niet vies bent van hard werken, toont tevens werkritme en structuur.
Slecht idee.. de persoon die de brieven/emails screent, zou wel eens dezelfde persoon kunnen zijn als de persoon die de advertentie geschreven heeftquote:Op vrijdag 16 april 2010 10:04 schreef Syytön het volgende:
Hmm, ik zie hier een functie waarop ik wil solliciteren (administratief), de vacature staat vol spelfouten. Dingen als "deelproccesen", "team verband" en inconsequent gebruik van hoofdletters. Zal ik dit terug laten komen in mijn sollicitatie (bijvoorbeeld dat ik nauwkeurig ben en kan helpen met het opstellen van foutloze vacatureteksten), of is dat te witty?
Ook kun je een half jaar 'werkzoekend' veel makkelijker verdedigen als dit in een crisistijd zoals we nu meemaken is geweest.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:49 schreef Gestiech het volgende:
Dat 'gat in je cv' verhaal is volgens mij ook overrated. Als ik er een half jaar tussenuit wil dan doe ik dat. Net alsof een baas moeilijk gaat doen over het feit dat je er een half jaar tussenuit bent geweestJe maakt hem gewoon wijs dat je daarvoor gespaard had en dat je even een half jaartje jezelf wilde leren kennen oid, blabla.
En wat zeiden ze?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:56 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Ik ook ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |