abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 11:23:12 #201
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_80219091
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:10 schreef CySt het volgende:
Ik kreeg net een e-mail van de persoon waarmee ik donderdag een gesprek had, dus ik dacht, oh oh, want meestal bel je iemand als je die wilt uitnodigen. Maar het was positief, ik mag per direct beginnen! Het gaat in eerste instantie om een 0-uren contract, maar er is wel genoeg werk beschikbaar. Loon is ook niet ontzettend veel, ¤10,03 per uur. Maar ik doe liever iets wat ik leuk vind voor minder geld dan andersom.

Morgen even bellen over de details!
Goed zo! Het salaris is inderdaad niet denderend, maar als het meer is dan je nu krijgt is het toch een vooruitgang moet je maar denken.

Zelf wacht ik nu op een voorstel dat ze me deze week gaan toesturen. Als ik dat aanvaard ben ik voorlopig onder de pannen. (met om te beginnen een jaarcontract)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_80223114
Ik werd net gebeld door een bedrijf wat mensen inhuurt voor upc helpdesk voor de functie van technische helpdesk (ben systeembeheerder/netwerkbeheerder) en het betaalde wel 8.63 euro per uur!
Ik heb maar vriendelijk bedankt en gezegd dat ook al zou ik werk zoeken dat dan niet via hun zal zijn!
  maandag 12 april 2010 @ 14:14:23 #203
45722 Dromer
pi_80225226
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef marcosta het volgende:
Ik werd net gebeld door een bedrijf wat mensen inhuurt voor upc helpdesk voor de functie van technische helpdesk (ben systeembeheerder/netwerkbeheerder) en het betaalde wel 8.63 euro per uur!
Ik heb maar vriendelijk bedankt en gezegd dat ook al zou ik werk zoeken dat dan niet via hun zal zijn!
Met dat soort baantjes word je doodgegooid. UPC, Ziggo, Teleperformance. Ze willen MBO'ers met ervaring of zelfs HBO'ers, maar betalen op het niveau van ongeschoold werk. Ze willen duidelijk profiteren van de huidige dip en afgestudeerden die geen recht hebben op een uitkering zo binnenhengelen.
pi_80235942
zelfs een beveiliger in opleiding verdient al meer...
en het mag mbo zijn maar het is natuurlijk heel laag geschoolde arbeid
pi_80236466
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:14 schreef Dromer het volgende:

[..]

Met dat soort baantjes word je doodgegooid. UPC, Ziggo, Teleperformance. Ze willen MBO'ers met ervaring of zelfs HBO'ers, maar betalen op het niveau van ongeschoold werk. Ze willen duidelijk profiteren van de huidige dip en afgestudeerden die geen recht hebben op een uitkering zo binnenhengelen.
Ergens nog wel riskant, de productiviteit wordt er natuurlijk niet hoger op want wie gaat er nu zoveel mogelijk zijn best toen bij dit hongersloontje. Dan doe je niets meer dan wat van je gevraagd wordt.
pi_80253057
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:24 schreef marcosta het volgende:
Bruto ook nog zeker ?

Ik kreeg ook zo'n vaag bedrijf aan de lijn, hadden mijn cv via n-vacaturebank. Dus ik vroeg of ze me een mailtje konden sturen, omdat ik het allemaal erg vaag/ onduidelijk vond overkomen aan de telefoon en je raad het al nooit meer wat van gehoord
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_80253915
Ik wacht ook nog steeds op antwoord van het uitzendbureau waar ik een maand geleden op 2 vacatures had gereageerd en waarop ze me zouden voorstellen.
pi_80253971
Ik heb de knoop doorgehakt. Voorlopig althans. Wegens nagenoeg geen vacatures hier in de regio in de IT sector die aansluiten bij mijn opleiding en ervaring.

Heb gisteren gesolliciteerd naar een baan als procesoperator in 5 ploegendienst.

Hopelijk wordt dat iets, want ik zit alweer vanaf half januari thuis en buiten dat het geld finaal op is ben ik het thuiszitten ook spuug en spuugzat

We zullen wel zien
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80254266
De eerste twee weken zijn idd nog wel te doen, maar daarna... Je komt ook in een soort van sociaal isolement terecht wanneer je alleen maar thuiszit. Dat had ik tenminste, omdat iedereen die ik ken wel gewoon moesten werken.
pi_80254486
Dat isolement heb ik ook wel een beetje. Maar meer omdat ik geen geld heb om iets te gaan doen, in de stad te zijn dan dat iedereen om me heen moet werken. \

En over die uitzendbureaus, gewoon bellen.
Ik doe even een rondje vacatures zoeken en dan bel ik weer even achter dingen van vorige week aan. En van twee of drie anderen krijg ik hopelijk van uit henzelf bericht vandaag.
pi_80256024
Is het stom/dom om via een uitzendbureau ergens aan de slag te gaan als oproepkracht, en er dan achter komt dat het best leuk werk is... en waar je dus wel wilt werken?

Officieel is het zo dat je niet mag solliciteren waar je uitgezonden wordt, want ze hebben onderling afspraken etc etc... Dus ben ik naar het uitzendbureau gegaan, met de vraag wat ik kon doen, want ik wil graag bij dat bedrijf werken en ze hebben vacatures staan. Het uitzendbureau vertelde mij dat ze mijn CV konden doorsturen. Dat hebben ze gedaan.

Afgelopen week heb ik met het bedrijf gebeld, want er was een leuke vacature, en ik was benieuwd hoe zij erin staan. Zelfde vraag voorgelegd.
Net een mailtje terug: "Ik zou jou nog een terugkoppeling geven op jouw vraag over de mogelijkheid om bij bedrijf te solliciteren.
Er zijn bepaalde afspraken tussen uitzendbureau en bedrijf. Die afspraken houden onder andere in dat wij kandidaten die door uitzendbureau worden ingezet bij bedrijf, niet zomaar rechtstreeks in dienst kunnen nemen. Howel jouw cv via uitzendbureau bij ons is binnengekomen, kunnen wij die op dit moment dus niet meenemen in een sollicitatieprocedure."

Hmm... toen heb ik een mailtje teruggestuurd: "Helaas vind ik dit jammer, want ik wil graag aan het werk.
Dit betekent dat ik helemaal niet op vacatures van bedrijf kan solliciteren?
Het is namelijk niet zo dat ik wekelijks via uitzendbureau bij bedrijf aan de slag ben. In anderhalve maand tijd heb ik er twee middagen kunnen werken. Ik zou graag willen dat dit meer is, en op meer reguliere basis.
En hoe gaat het verder in z'n werk, nu mijn CV wel via uitzendbureau bij jullie terecht is gekomen?
Zou dat dan alleen om inval/oproepwerk gaan?"

En dan krijg ik terug: "Uitzendbureau wordt door ons ingeschakeld op het moment dat wij zelf met onze invalpoule de planning voor bedrijf niet rond kunnen krijgen.
Uitzendbureau zorgt dan voor een kandidaat - dat kan jij zijn of iemand anders - die een bepaalde dienst kan werken.
Ik ga er vanuit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Uhh... nou nee.
Is mijn vraag niet duidelijk?
Of moet ik het maar weer bij het uitzendbureau gaan vragen... dat ze bedrijf op de hoogte stellen van mijn wens ofzo? Of me uitschrijven bij dat uitzendbureau? Of het gewoon allemaal maar zo laten?
pi_80256401
Uitzendbureau`s zijn een bitch Kekaa.
Het lijkt er dus op dat het uitzendbureau mensen kiest, maar ja dan zit je (vaak) weer met verschillende uitzend bureau medewerkers die het niet allemaal weten, anders hanteren of zo..
Ik zou het nog een keer daar vragen, en je desnoods uitschrijven als ze niet thuis geven. Of je laat het erbij, wat jij het beste vind
  dinsdag 13 april 2010 @ 15:47:03 #213
45722 Dromer
pi_80266880
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 08:53 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Bruto ook nog zeker ?
Uiteraard. Netto zou het nog best meevallen voor een dergelijk baantje.
pi_80274132
waarom laten jullie je beetnemen door uitzendbureaus? je kunt beter de kranten in de gaten houden of rechtstreeks solliciteren bij bedrijven.

Voor de werklozen, is dit niet iets voor jullie?

http://www.mcdonalds.nl/w(...)nalds+als+werkgever/

Of is dat te min?
pi_80274214
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom laten jullie je beetnemen door uitzendbureaus? je kunt beter de kranten in de gaten houden of rechtstreeks solliciteren bij bedrijven.

Of is dat te min?
Je zit McDonalds zelf nb af te breken in dit topic? Of zie ik iets over het hoofd?
  dinsdag 13 april 2010 @ 21:54:22 #216
45722 Dromer
pi_80283016
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 18:42 schreef Leonidas82 het volgende:

Of is dat te min?
Kranten.. so 90's.

En zoals hierboven gezegd heb je zelf het werk bij de Mc nogal omlaag zitten halen. (ik kreeg er iig galeislaaf-visioenen bij)
pi_80285798
A.s. maandag mijn eerste werkdag! .
pi_80288129
Top man, succes!
  dinsdag 13 april 2010 @ 23:22:19 #219
45722 Dromer
pi_80288305
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 22:34 schreef CySt het volgende:
Netjes. Have fun!
Ik hoop voor het eind van de week zekerheid te hebben.
pi_80289324
quote:
Eindelijk! Gefeliciteerd!
pi_80289665
Thnx allemaal, ik heb er zin in!
pi_80292536
quote:
Beter!!!

Heb zelf zometeen een groepssollicitatiegesprek.
pi_80298290
Een groepssollicitatiegesprek? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
pi_80298352
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een groepssollicitatiegesprek? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Stuk of 20 mensen tegelijk.
Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.
Daarna kort (5 tot 10 minuten) 1 op 1.

Vanmiddag uitslag.
pi_80298725
Welke functie?
pi_80298793
Administratieve projectmedewerker.

Bij Essent... ze hebben een nieuw systeem met veel uitval, dat moet verholpen worden en zoeken ze op korte termijn voor korte tijd veel mensen.
pi_80299058
Ze hebben tijdens de crisis teveel mensen ontslagen en komen er nu achter dat de andere medewerkers dat gat niet kunnen opvullen.
pi_80300222
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.

Momenteel bij ons bedrijf binnen 2 jaar naar 12 man.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:31:51 #229
45722 Dromer
pi_80300313
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Uitleg over het bedrijf + het werk gekregen. Daarna twee groepen, iedereen zichzelf kort voorstellen + hobby's etc... en waarom je solliciteert.

Vanmiddag uitslag.
Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)
pi_80300726
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:31 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er dan voor bepaalde mensen nog een tweede ronde volgt? Anders is het wel erg oppervlakkig. (al is dat weer niet zeldzaam bij tijdelijk werk)
Nee geen tweede ronde.
Er worden er 16 uitgekozen. 26 april beginnen, tot 1 juli denken ze.
pi_80300775
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:
Een tip voor mensen met een sociale of juridische achtergrond. Ga solliciteren bij een GKB of een schuldhulpverlening. Ook inkomstenbeheerders en bewindvoering zijn gigantische groeisectoren. Zijn heel veel baantjes in te vinden.

Lijkt me erg leuk, maar geen ervaring. En net de verkeerde opleiding meestal... geen MWD of SJD, maar CMV, wel sociaal . Zo af en toe kijk ik ook wel in die richting... en misschien in september een van die twee opleidingen duaal doen...
  woensdag 14 april 2010 @ 13:20:48 #232
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80301978
quote:
Gefeliciteerd! En heel veel succes en lol in je werk, natuurlijk.

woensdag 14 april 2010 @ 13:22:03 #233
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_80302029
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:45 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Nee geen tweede ronde.
Er worden er 16 uitgekozen. 26 april beginnen, tot 1 juli denken ze.
Veel succes met je groepsgesprek!
  woensdag 14 april 2010 @ 13:37:58 #234
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_80302606
Heb net een brief gekregen over een banenmarkt 22 april:). Heb je bij zo'n banenmarkt een grote kans op het vinden van een baan?
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_80302651
Volgens mij is zoiets alleen goed om je netwerk uit te breiden.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:41:45 #236
165333 misslady83
pi_80302751
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij is zoiets alleen goed om je netwerk uit te breiden.
Ok, ik zie het wel de 22e dan ...
  woensdag 14 april 2010 @ 13:42:40 #237
165333 misslady83
pi_80302781
Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met een banenmarkt?(UWV)
pi_80302798
En zelfs dat netwerk uitbreiden is op zo'n banenmarkt lastig. Je hebt natuurlijk al snel een leuk praatje met één of ander poppetje van een interessant bedrijf, maar die lui spreken op zo'n dag zoveel mensen.... Kleine kans dat je dan echt blijft hangen. Ik heb bij dat soort markten en beurzen al te vaak de leuke mooie standaardpraatjes gehoord. Het werkt wel enthousiasmerend, maar echt nuttig heb ik het tot nog toe niet gevonden.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:45:19 #239
165333 misslady83
pi_80302889
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:43 schreef Tiez10 het volgende:
En zelfs dat netwerk uitbreiden is op zo'n banenmarkt lastig. Je hebt natuurlijk al snel een leuk praatje met één of ander poppetje van een interessant bedrijf, maar die lui spreken op zo'n dag zoveel mensen.... Kleine kans dat je dan echt blijft hangen. Ik heb bij dat soort markten en beurzen al te vaak de leuke mooie standaardpraatjes gehoord. Het werkt wel enthousiasmerend, maar echt nuttig heb ik het tot nog toe niet gevonden.
Ok Ik ga het wel even ervaren dan.
pi_80303342
Ik kreeg ook een mailtje van het UWV, vacature avond voor jongeren, 20 april.
Heb teruggemaild of ze ook wat voor HBO afgestudeerden hebben dan...

Reactie terug: Wij hebben geen werkgevers deze avond die HBO banen aanbieden Kekaa. Helaas! Wel ben je natuurlijk welkom. We kunnen ook in ons bestand kijken of er op dat moment banen/vacature's open staan.

uhm ja... laat maar.
pi_80308715
Mag ik me hier ook melden als ik op zoek ben naar tijdelijk werk?
Ik ben in februari geslaagd voor mijn Informatica propedeuse, en in september begin ik met de studie psychologie. Ik ga volgende maand [weer] op mezelf wonen en ik moet eigenlijk vóór die tijd een tijdelijk baantje hebben. Of eventueel een baan die ik in wat minder uren ook straks tijdens mijn studie uit kan voeren.
Ben verder 22, en nu dus ongeveer 2 maanden 'werkeloos'.

Het valt me trouwens vies tegen wat er te vinden is, vooral hier in Zuid-Limburg.
Heel veel call center werk, maar dat is voor mij echt een last-resort. Ik heb dat werk al gedaan en vond het echt vreselijk. Verder maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, eigenlijk.
pi_80311699
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:29 schreef wildcardxxl het volgende:

Kun je mij meer info geven? Ik heb een financieel/administratieve achtergrond, en vind SHV wel interessant (heb daar in vorige werk veel mee te maken gehad).
Heb al wel iets zitten zoeken op google, maar dan kom ik bij advocatenkantoren uit. Waar kan ik het beste naar zoeken? (regio Den Haag/Delft/Rotterdam).

Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien? .
pi_80312678
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Gisteren trouwens afgewezen omdat ik teveel ervaring had en te hoog opgeleid was (bezig met HBO), ze waren bang dat ik het na een jaar zat zou zijn. Dat was dan al het tweede gesprek , hadden ze aan mijn CV toch ook kunnen zien? .
Dat zijn echt van de irritante redenen.

Ben het niet geworden bij Essent trouwens. Ik kon hun vragen niet goed genoeg beantwoorden ofzo.
  woensdag 14 april 2010 @ 18:10:41 #244
45722 Dromer
pi_80313035
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:15 schreef Gestiech het volgende:
Zuid-Limburg.
Heel veel call center werk, maar dat is voor mij echt een last-resort. Ik heb dat werk al gedaan en vond het echt vreselijk. Verder maakt het me niet zoveel uit wat ik ga doen, eigenlijk.
Je doelt, denk ik, op al die Teleperformance customer service ICT baantjes? Die betalen iets boven minimum terwijl ze wel enige IT kennis vragen. Als de keuze hebt tussen bijstand of dat is het wellicht toch een optie. Wellicht kun je als ze opvalt dat je meer in je mars hebt nog wat omhoog komen daar. (tot je iets beters vindt)
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat zijn echt van de irritante redenen.

Ben het niet geworden bij Essent trouwens. Ik kon hun vragen niet goed genoeg beantwoorden ofzo.
Hmm stom. Wat voor vragen dan? (vast niet over je hobby's )
pi_80313100
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
  woensdag 14 april 2010 @ 18:16:23 #246
45722 Dromer
pi_80313222
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Ik vond het een rare reden, had wel een leuk gesprekje. Enige wat ik kan bedenken is waarom ze voor mij zouden moeten kiezen. Toen heb ik gezegd omdat ik flexibel ben, zowel qua tijdsindeling als qua werk dat gedaan moet worden.
Dat lijkt me geen slecht antwoord. Wat waren de antwoorden van de anderen dan zo'n beetje? Ik vraag me af wat er beter aan kan. Misschien waren ze wat uitvoeriger?
pi_80315918
quote:
Op woensdag 14 april 2010 18:12 schreef Kekaa het volgende:
Misschien heb ik er overheen gelezen, wat voor functie solliciteerde je op?
pi_80316613
alweer afgewezen vinden ze het vreemde dat ze geen mensen kunnen vinden Ik word echt dood moe van dat standaard verhaaltje
pi_80320120
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:39 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Vanmiddag uitslag.
Atlas advertising? TWorganisatie? Cobra group?
  woensdag 14 april 2010 @ 21:09:35 #250
45722 Dromer
pi_80320586
Of jullie scrollen even een stukje naar boven.
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:51 schreef Kekaa het volgende:
Administratieve projectmedewerker.

Bij Essent... ze hebben een nieuw systeem met veel uitval, dat moet verholpen worden en zoeken ze op korte termijn voor korte tijd veel mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')