Er zitten ook gewoon stijl/opmaak fouten in, aangezien ik bv. een zin anders ging formuleren maar er dan nog een woordje achter is gebleven of het niet lekker liepquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Is dat de verbetering? Want er staan nog steeds fouten in.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:27 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er zitten ook gewoon stijl/opmaak fouten in, aangezien ik bv. een zin anders ging formuleren maar er dan nog een woordje achter is gebleven of het niet lekker liep
Ik heb hem enkel ff snel door word geflikkerdquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Is dat de verbetering? Want er staan nog steeds fouten in.
In de Telegraaf doet de helft er nooit toe, kijk maar naar de dagelijks cover.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
En ik vind dat stuk over dat huis ook totaal niet ter zake doende. Vervelend voor die vrouw dat ze mishandeld is daar ofzo, maar kom op zeg 'Het huis meot afgebroken worden'
Aldus het Algemeen Dagbladquote:Sander lokte Milly met zijn katje
DORDRECHT - Mogelijk is haar liefde voor dieren Milly fataal geworden. .Waarschijnlijk heeft Ander V. Milly met eenkatje op zijn arm haar naar zijn woning op nummer 67 gelokt, verklaren buurtbewoners in het AD vandaag.
Sander moet geweten hebben van Milly's dierenliefde - daar stond ze in de buurt om bekend. De familie Boele zelf heeft thuis ook een kat of vier.
Milly en Sander zijn geen onbekenden van elkaar. Milly laat regelmatig de honden van haar buurman uit, samen met basisschoolvriendin Elja (11). ,,We kwamen hem wel eens in het park tegen,'' vertelt Milly's vriendinnetje. ,,Dan vroegen we of we met de honden mochten wandelen. Dat vond hij goed. Het was best een lieve man.'' De honden zijn niet van Sander zelf, maar van de ouders van zijn vriendin. Zelf heeft hij twee katjes thuis, weet een directe buurmante vertellen.
Dat huis zal echt heel moeilijk verkoopbaar worden op fundaquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou ja als ze het daarbij lieten of het konden onderbouwen ja. Maar nu is het oeverloos gebash met zoveel mogelijk superlatieven terwijl er amper onderbouwing voor is.
En ik vind dat stuk over dat huis ook totaal niet ter zake doende. Vervelend voor die vrouw dat ze mishandeld is daar ofzo, maar kom op zeg 'Het huis meot afgebroken worden'
En ze beginnen het artikel met "Mogelijk". Ook een stuk wat puur speculatie is. Bovendien gok ik dat zijn katten nu al een jaar oud zijn en niet meer zo klein en schattig als op de foto's van augustus.... Katje= kat geworden....quote:
Ik zeg doen!quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:29 schreef Helly het volgende:
Als iemand die twittert die Telegraaf link nu eens naar een aantal enthousisast twitterende journalisten (Frits wester bijv.) stuurt, en vraagt wat die er van vindt, dan heb je wel een redelijke kans dat die reageren en er een discussie(tje) op gang komt denk ik.
Dat is toch ook gewoon pure speculatie van die buurtbewoners.... vorige week heeft niemand iets gezien en nu weet iedereen ineens hoe het is gegaan... zo vermoeiendquote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:30 schreef Cyan het volgende:
De stille tocht van vrijdag gaat door volgens het AD en de ouders van Milly hebben de mensen die mee willen lopen verzocht om in het roze te komen omdat dat haar lievelingskleur was.
En als we daar nu mee wachten tot de tegenreactie ook online staat?quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:29 schreef Helly het volgende:
Als iemand die twittert die Telegraaf link nu eens naar een aantal enthousisast twitterende journalisten (Frits Wester bijv.) stuurt, en vraagt wat die er van vindt, dan heb je wel een redelijke kans dat die reageren en er een discussie(tje) op gang komt denk ik.
Helemaal mee eens. Maar het bombarderen tot horror huis en iemand aan het woord laten die haar problemen op het huis afschuift en meent dat het daarom maar gesloopt moet wordenquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:28 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Dat huis zal echt heel moeilijk verkoopbaar worden op funda... gok ik
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:28 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Dat huis zal echt heel moeilijk verkoopbaar worden op funda... gok ik
Ik kan me dat ook haast niet voorstellen dat ze dat nog zouden willen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker, ja misschien over een paar jaar weer...
Maar wat ik niet snap, die ouders zijn ondergedoken voor de media, hadden ze anders nog thuis gewoon willen slapen?
Journalisten kunnen zelf wel een mening vormen hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En als we daar nu mee wachten tot de tegenreactie ook online staat?
Valt wel mee denk ik, en anders daalt de prijs wat en lukt het zeker. Vraag en aanbodquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker, ja misschien over een paar jaar weer...
Daar ben ik ook nog benieuwd naarquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:35 schreef Loveless85 het volgende:
(ook al heeft ze er niks mee te maken)
Dat lijkt me ook ja... geef ze gewoon even de tijd om te reageren...quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En als we daar nu mee wachten tot de tegenreactie ook online staat?
Dat staat imo nog niet onomstotelijk vast. Ze is geen verdachte, maar dat wil nog niks zeggen.quote:Die kan die ouders toch ook nooit meer recht aankijken (ook al heeft ze er niks mee te maken)
Dat dus.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook nog benieuwd naar
En hoe hadden ze dat moeten doen? Die Sander wilde ze al verder mee praten omdat hij op een aantal zaken geen antwoord kon geven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:44 schreef Helly het volgende:
Als die vriendin in het complot zit hadden ze samen toch wel een beter plan kunnen bedenken met als doel om er allebei mee weg te komen, lijkt me.
Tof. Waar gaat de brief over?quote:
Hij was een half uur geleden een overhemd aan het strijken, daar moet hij ondertussen wel mee klaar zijn tochquote:
Uit de persconferentie is anders gebleken dat ze ten tijde van de ontvoering en moord niet eens thuis was.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat staat imo nog niet onomstotelijk vast. Ze is geen verdachte, maar dat wil nog niks zeggen.
For all we know heeft die Sander V het samen met zijn vriendin gedaan en neemt hij nu alle schuld op zich.
Dat is ook maar speculaas, dat weet ik ook wel, maar keihard stellen dat zijn vriendin er totaal niets mee te maken heeft is dat ook. Dat ze officieel geen verdachte is doet daar niets aan af.
Ze hebben een week de tijd gehad om met een geloofwaardig verhaal op de proppen te komen.
Ik zeg niet dát, ik zeg alleen dat ik het mogelijk acht.
Feit is: je weet het niet.
Baukel?quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:59 schreef Dalilah het volgende:
Heel veel mensen zijn natuurlijk gewoon intens verdrietig en/ of ook heel er woedend.
Eerst de familie van het meisje natuurlijk.
De omwonenden.
En wat te denken, van de kinderen van die school waar dat meisje op zat?
Ik heb al gehoord van een moeder die zei dat haar dochtertje van 14 er helemaal kapot van is.
Het kan helpen om even wat te uiten/spuien op dit forum.
Want dit is niet te bevatten.
Ik wens iedereen sterkte.
Hoe mensen hun buren/ouders/opa's en oma's enz. noemen is in elk gezin anders, daar kun je totaal geen conclusie aan verbinden volgens mij.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:59 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom zou ze niet gezegd hebben tegen haar moeder: 'Sander staat aan de deur'.
Ik denk dat ze dat eerder gezegd zou hebben dan 'er staat een buurman voor de deur'. Ze kende die jongen, haar ouders kende die jongen.
Ik wens jou ook veel sterkte.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:59 schreef Dalilah het volgende:
Heel veel mensen zijn natuurlijk gewoon intens verdrietig en/ of ook heel er woedend.
Eerst de familie van het meisje natuurlijk.
De omwonenden.
En wat te denken, van de kinderen van die school waar dat meisje op zat?
Ik heb al gehoord van een moeder die zei dat haar dochtertje van 14 er helemaal kapot van is.
Het kan helpen om even wat te uiten/spuien op dit forum.
Want dit is niet te bevatten.
Ik wens iedereen sterkte.
Ja, kenden ze elkaar? Ik dacht dat het niet meer was als een vage buurrelatie.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:59 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom zou ze niet gezegd hebben tegen haar moeder: 'Sander staat aan de deur'.
Ik denk dat ze dat eerder gezegd zou hebben dan 'er staat een buurman voor de deur'. Ze kende die jongen, haar ouders kende die jongen.
Mooi.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik wens jou ook veel sterkte.
Dit is een groot verlies.
Wat erg.
Ook voor je enter-knop.
Hert meisje is al 12, middelbareschool leerlinge, ik denk dat in Nederland buren elkaar bij de voornaam kennen, zeker als ze al contact heeft met een buurman (honden uitlaten).quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:02 schreef Helly het volgende:
[..]
Hoe mensen hun buren/ouders/opa's en oma's enz. noemen is in elk gezin anders, daar kun je totaal geen conclusie aan verbinden volgens mij.
*proest*quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat erg.
Ook voor je enter-knop.
*stil is*quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat erg.
Ook voor je enter-knop.
Het schijnt dat ze af en toe honden ging uitlaten, die bij die Sander zaten van zijn schoonouders.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, kenden ze elkaar? Ik dacht dat het niet meer was als een vage buurrelatie.
En hij woonde toch twee huizen verder? Is niet echt een 'directe' buurman.
Dus of ze nu meteen wisten dat zij Sander bedoelde is niet duidelijk.
Ik weet echt niet hoe mijn buren met hun voornaam heten. Laat staan die van een paar deuren verder. Het contact is oppervlakking en blijft bij een praatje over het weer af en toe, zo is het tegenwoordig toch bij veel Nederlanders?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hert meisje is al 12, middelbareschool leerlinge, ik denk dat in Nederland buren elkaar bij de voornaam kennen, zeker als ze al contact heeft met een buurman (honden uitlaten).
Ik vrees toch ergens dat ze dat gezegd heeft en dat de politie wel bij hem geïnformeerd heeft, maar na een smoes geloofd hebben dat hij er niets mee te maken had, omdat... zowel hij als zijn vriendin politie zijn.
Althans dat zou zo maar kunnen.
Denk het wel, ik ken mijn buren ook niet persoonlijk. Ook totaal geen behoefte aan eigenlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe mijn buren met hun voornaam heten. Laat staan die van een paar deuren verder. Het contact is oppervlakking en blijft bij een praatje over het weer af en toe, zo is het tegenwoordig toch bij veel Nederlanders?
Bron?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze af en toe honden ging uitlaten, die bij die Sander zaten van zijn schoonouders.
Konden wat? Laten leven?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bron?
Als dit zo is is het wel een teken dat ze elkaar beter konden.
In de persconferentie is duidelijk bevestigd dat ze heeft gezegd dat er 'een buurman' voor de deur stond. Is dat niet genoeg om aan te nemen dat ze geen intieme relatie met hem had, maar hem waarschijnlijk puur aan had zien komen lopen door het raam boven ofzo? Anders had ze heus wel iets duidelijkers tegen haar moeder gezegd, zoals gesuggereerd 'Buurman Sander staat voor de deur" of gewoon 'Sander staat voor de deur" of "de buurman van twee huizen verder staat voor de deur" of weet jij veel.... het is gewoon 'een buurman' geweest in het gesprek naar haar moeder.... Dat zegt wel wat.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, kenden ze elkaar? Ik dacht dat het niet meer was als een vage buurrelatie.
En hij woonde toch twee huizen verder? Is niet echt een 'directe' buurman.
Dus of ze nu meteen wisten dat zij Sander bedoelde is niet duidelijk.
Daar hebben we in Nederland een mooi systeem voor. Je bent niet schuldig tot een rechter je schuldig heeft verklaard.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat staat imo nog niet onomstotelijk vast. Ze is geen verdachte, maar dat wil nog niks zeggen.
For all we know heeft die Sander V het samen met zijn vriendin gedaan en neemt hij nu alle schuld op zich.
Dat is ook maar speculaas, dat weet ik ook wel, maar keihard stellen dat zijn vriendin er totaal niets mee te maken heeft is dat ook. Dat ze officieel geen verdachte is doet daar niets aan af.
Ze hebben een week de tijd gehad om met een geloofwaardig verhaal op de proppen te komen.
Ik zeg niet dát, ik zeg alleen dat ik het mogelijk acht.
Feit is: je weet het niet.
Een hond, niet zijn honden. Op tv was een oude man met een hond die zij vorig jaar uitliet oid.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bron?
Ino, ino. En ja, ach. Of ze elkaar nou kenden of niet, ik vind het allemaal wat irrelevant eigenlijk. Ze is dood, helaas, nu die Sander-dude een flinke straf en klaar.quote:
Als ik iemand aan de telefoon heb en zie dat m'n buurman aan de deur staat kan ik niet eens snel genoeg op de naam komen, en maak ik er ook "buurman" van.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hert meisje is al 12, middelbareschool leerlinge, ik denk dat in Nederland buren elkaar bij de voornaam kennen, zeker als ze al contact heeft met een buurman (honden uitlaten).
Ik ken mijn buurvrouw goed en weet natuurlijk voornaam, maar tegenover mijn ouders noem ik haar altijd 'de buurvrouw'.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En wat heeft dat met Sander te maken?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Een hond, niet zijn honden. Op tv was een oude man met een hond die zij vorig jaar uitliet oid.
Ja, niets dus. Dat is mijn puntquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wat heeft dat met Sander te maken?
In grotere steden misschien wel, maar in dorpen ken je elkaar bij de voornaam, als ook in die slaapsteden, denk ik. Je stelt je iig altijd voor als je ergens komt wonen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik weet echt niet hoe mijn buren met hun voornaam heten. Laat staan die van een paar deuren verder. Het contact is oppervlakking en blijft bij een praatje over het weer af en toe, zo is het tegenwoordig toch bij veel Nederlanders?
Ik speculeer van niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:11 schreef superworm het volgende:
Is al duidelijk of Sander bloemetjesondergoed draagt? Ik wil ALLES weten namelijk. ALLES!!!
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Bron?
Bron is Algemeen Dagbladquote:DORDRECHT - Mogelijk is haar liefde voor dieren Milly fataal geworden. .Waarschijnlijk heeft Ander V. Milly met eenkatje op zijn arm haar naar zijn woning op nummer 67 gelokt, verklaren buurtbewoners in het AD vandaag.
Sander moet geweten hebben van Milly's dierenliefde - daar stond ze in de buurt om bekend. De familie Boele zelf heeft thuis ook een kat of vier.
Milly en Sander zijn geen onbekenden van elkaar. Milly laat regelmatig de honden van haar buurman uit, samen met basisschoolvriendin Elja (11). ,,We kwamen hem wel eens in het park tegen,'' vertelt Milly's vriendinnetje. ,,Dan vroegen we of we met de honden mochten wandelen. Dat vond hij goed. Het was best een lieve man.'' De honden zijn niet van Sander zelf, maar van de ouders van zijn vriendin. Zelf heeft hij twee katjes thuis, weet een directe buurmante vertellen.
Wat een onzin, zeker een kind niet, als je snel vertelt wie je aan de lijn hebt en ook nog snel moet ophangen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een kind zou, ook al zou ze de voornamen niet kennen, iig de buurman nader specificeren, denk ik. Dus de buurman links, rechts, de buurman van de hondjes etc.
Heb jij een dochtertje van een jaar of 10/12? Hoe noemt die jullie buren.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:10 schreef Helly het volgende:
[..]
Ik ken mijn buurvrouw goed en weet natuurlijk voornaam, maar tegenover mijn ouders noem ik haar altijd 'de buurvrouw'.
Ook volgens de persconferentie was het niets meer dan een vage buurrelatie.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik speculeer van niet.![]()
Maar ik wil wel weten of ze elkaar nou goed konden of niet. Want dat zegt wel iets over of het bv moord met voorbedachte rade is geweest of dat het in een opwelling is gebeurd.
En het zal voor de zaak en voor zijn veroordeling ook meespelen of ze vantevoren is misbruikt of niet, en wat uberhaupt het motief is geweest.
Weet jij veel wat voor bereigende houding hij richting haar had op dat moment, dan ga je niet vertellen welke buurman van welke hoek je aan de lijn hebt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb jij een dochtertje van een jaar of 10/12? Hoe noemt die jullie buren.
(Dit is puur fenomenologie hoor).
Waarschijnlijk, uitgaande van het Telegraaf artikel, droeg hij Nijntje ondergoed.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:11 schreef superworm het volgende:
Is al duidelijk of Sander bloemetjesondergoed draagt? Ik wil ALLES weten namelijk. ALLES!!!
Dreigende houding? Met een poes in je armen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weet jij veel wat voor bereigende houding hij richting haar had op dat moment, dan ga je niet vertellen welke buurman van welke hoek je aan de lijn hebt.
Of Björn BORG.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:16 schreef Rorsach het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, uitgaande van het Telegraaf artikel, droeg hij Nijntje ondergoed.
Had ie een poes in z'n handen dan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Dreigende houding? Met een poes in je armen?
Ja toch? Hij had d'r volgens het AD toch gelokt met een poes?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Had ie een poes in z'n handen dan?
Nee en ik ben met je eens dat het bij een jonge buurman logisch is om hem bij z'n voornaam te noemen. Maar goed, blijft allemaal speculeren, we weten niet eens precies welke bewoordingen ze aan de telefoon gebruikt heeft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb jij een dochtertje van een jaar of 10/12? Hoe noemt die jullie buren.
(Dit is puur fenomenologie hoor).
Al die buurtbewoners die eerst niks gezien hadden hebben het nu ineens tot in detail gezien?quote:
Een kind wel, zo'n knaap van 26 laat haar de honden van zijn schoonouders uitlaten als die bij hem zijn, vrijwel zeker dat ze hem bij de voornaam noemde. Dat is vrij normaal in Nederland.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:14 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een onzin, zeker een kind niet, als je snel vertelt wie je aan de lijn hebt en ook nog snel moet ophangen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kitty_Genovesequote:Op donderdag 18 maart 2010 12:18 schreef Helly het volgende:
[..]
Nee en ik ben met je eens dat het bij een jonge buurman logisch is om hem bij z'n voornaam te noemen. Maar goed, blijft allemaal speculeren, we weten niet eens precies welke bewoordingen ze aan de telefoon gebruikt heeft.
[..]
Al die buurtbewoners die eerst niks gezien hadden hebben het nu ineens tot in detail gezien?
Dat verklaren de buurtbewoners tegenover het AD.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja toch? Hij had d'r volgens het AD toch gelokt met een poes?
Zucht, een meisje van 12, denk je nou echt dat die alle namen op elk moment oprakelt?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een kind wel, zo'n knaap van 26 laat haar de honden van zijn schoonouders uitlaten als die bij hem zijn, vrijwel zeker dat ze hem bij de voornaam noemde. Dat is vrij normaal in Nederland.
Dat bedoel ik dus... als dit zo was was de zaak dezelfde avond nog opgelost geweest....quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:18 schreef Helly het volgende:
Al die buurtbewoners die eerst niks gezien hadden hebben het nu ineens tot in detail gezien?
Toe maar...quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een kind wel, zo'n knaap van 26 laat haar de honden van zijn schoonouders uitlaten als die bij hem zijn, vrijwel zeker dat ze hem bij de voornaam noemde. Dat is vrij normaal in Nederland.
Hij had een jong katje in zijn handen, zo heeft-ie haar meegelokt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:16 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Weet jij veel wat voor bereigende houding hij richting haar had op dat moment, dan ga je niet vertellen welke buurman van welke hoek je aan de lijn hebt.
Zijn poes of haar poes?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Had ie een poes in z'n handen dan?
Dat heeft de politie ook al verklaard, of alleen onze kranten op niveau Telegraaf en AD?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij had een jong katje in zijn handen, zo heeft-ie haar meegelokt.
Nee, als je goed leest zie je dat dat er niet staat. Niemand zegt toch dat ie iets gezien heeft. Het zou een mogelijkheid kunnen zijn dat Sander met een poes in zijn armen heeft aangebeld en dat Milly daarom is meegegaan. Of misschien kwam ie wel met een smoes over een hond of kat aan de deur. Dat zal nog moeten blijken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:18 schreef Helly het volgende:
[..]
Nee en ik ben met je eens dat het bij een jonge buurman logisch is om hem bij z'n voornaam te noemen. Maar goed, blijft allemaal speculeren, we weten niet eens precies welke bewoordingen ze aan de telefoon gebruikt heeft.
[..]
Onzin, is helemaal niet zeker. De enige bron daarvoor is:quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus niet eens een verklaring van de buurtbewoner die dat zelf gezien heeft.quote:Waarschijnlijk heeft Ander V. Milly met eenkatje op zijn arm haar naar zijn woning op nummer 67 gelokt, verklaren buurtbewoners in het AD vandaag.
Alleen AD natuurlijk. Ik vind het typisch riooljournalistiek en moet er eigenlijk gewoon om grinniken. HAD IE WEL OF GEEN POES! NOEMDE ZE M NIET BIJ ZN VOORNAAM! HEEFT IE EEN SNOR? Het lijkt Wie-Is-Het of Cluedo wel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat heeft de politie ook al verklaard, of alleen onze kranten op niveau Telegraaf en AD?
Precies. Mensen denken dat het zo is gegaan. Die buurtbewoners speculeren er natuurlijk net zo lustig op los als wij hier op Fok.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:24 schreef Helly het volgende:
[..]
Onzin, is helemaal niet zeker. De enige bron daarvoor is:
[..]
Dus niet eens een verklaring van de buurtbewoner die dat zelf gezien heeft.
Alleen heeft die man helemaal geen jonge katjes... Wel oudere beesten. Maar omdat ie een foto heeft met zijn nog jonge katten, zijn ze eeuwig jong die beestenquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is een SPECULATIE van buurtbewoners. Het is niet verklaard, niemand heeft het gezien, maar mensen denken dat het zo is gegaan.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat heeft de politie ook al verklaard, of alleen onze kranten op niveau Telegraaf en AD?
Maar misschien is het dus zo wel gegaan. Dat zou nl. een redelijke verklaring kunnen geven. En als 1 van die buurtbewoners zulks verklaart dan kun je daar op rechercheren, lijkt me. Ipv dit meteen opzij te schuiven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:26 schreef Cyan het volgende:
[..]
Het is een SPECULATIE van buurtbewoners. Het is niet verklaard, niemand heeft het gezien, maar mensen denken dat het zo is gegaan.
Doe eens niet... wat denk je wat de nabestaanden hier wel niet voor pijn aan hebben aan al die roddelsquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:29 schreef Re het volgende:
zal ik dit eens twitter opflikkeren, kijken hoever het komt
[UPDATE] Seksfeesten bij Sander V.Naar verluid zijn in het recente verleden geregeld seksfeesten georganiseerd ten huize van Sander V. de moordenaar van MIll. Details volgen
whehe... Morgen in de telegraaf.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:29 schreef Re het volgende:
[UPDATE] Seksfeesten bij Sander V.Naar verluid zijn in het recente verleden geregeld seksfeesten georganiseerd ten huize van Sander V. de moordenaar van MIll. Details volgen
Wat is daar het nut van? Kijken of het in de Telegraaf komt?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:29 schreef Re het volgende:
Behalve de Telegraaf dan, die heeft al een volledig psychiatrisch en psychologisch onderzoek gedaan:quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:27 schreef superworm het volgende:
Misschien had-ie wel haar hulp nodig bij het in elkaar zetten van een Ikea-kastje, die daarbij op haar viel met dood tot gevolg. Onder het mom 'Milly helpt Sander met Billy'. We weten het eenvoudig niet. Speculeren heeft geen zin omdat de buurt ook niks weet en maar wat roept.
quote:Maar er schuilt een monster in de agent van de surveillancedienst die op zijn Hyvespagina als een ware narcist zijn blote, gespierde torso toont en her en der op datingsites figureert. Achter het uniform en de brede glimlach zit een 'sekspredator', een pedoseksueel roofdier. Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën.
Ja het zou zo gegaan kunnen zijn. En het klinkt niet onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar misschien is het dus zo wel gegaan. Dat zou nl. een redelijke verklaring kunnen geven. En als 1 van die buurtbewoners zulks verklaart dan kun je daar op rechercheren, lijkt me. Ipv dit meteen opzij te schuiven.
Ergens zit er een redelijke en logische fenomenologie verscholen in de opeenvolging van gebeurtenissen van dit relaas.
Goeie, of:quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:29 schreef Re het volgende:
Wat blijf je daar toch onzinnig op hameren? Man, ik noemde mijn buren ook buurvrouw en buurman ipv dat ik hun namen gebruikte. De een gebruikt voornamen, de ander gewoon buurman. En het is niet altijd de voornaam omdat jij dat vrij normaal vindt in Nederlandquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
Als een buurtbewoner zulks verklaart bij de politiezal die dat inderdaad rechercheren, maar je weet helemaal niet of daar sprake van is. Het enige dat je weet is dat in een artikel staat dat anonieme buurtbewoners beweren dat andere onbekende buurtbewoners dat verklaren....quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar misschien is het dus zo wel gegaan. Dat zou nl. een redelijke verklaring kunnen geven. En als 1 van die buurtbewoners zulks verklaart dan kun je daar op rechercheren, lijkt me. Ipv dit meteen opzij te schuiven.
Ergens zit er een redelijke en logische fenomenologie verscholen in de opeenvolging van gebeurtenissen van dit relaas.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:29 schreef Re het volgende:
Kijk probleem is het feit dat de verdachte en zijn vriendin beiden politie-agent zijn dan wel werken bij de politie. Dit heeft wrs voor tunnelvisie gezorgd in het begin van het onderzoek. Politie-agenten doen zoiets niet. Dit zal de fatale onjuiste inschatting geweest zijn, vermoed ik.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:31 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja het zou zo gegaan kunnen zijn. En het klinkt niet onwaarschijnlijk.
Maar buurtbewoners kwamen pas met deze speculaties nadat de verdachte al bekend was geworden. Dus niemand heeft dit zien gebeuren.
Inderdaad, dat is heus geen stelregel. Enige wat ik weet over mijn buren, is dat de één schilder is ('Buurman schilder'), en de ander 2 Alfa Romeo's heeft waar-ie de godganselijke dag aan zit te sleutelen en boenen en dergelijke (Buurman Midlifecrisis). Hoe ze echt heten? Al sla je me dood, en ik woon hier al meer dan een jaar.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat blijf je daar toch onzinnig op hameren? Man, ik noemde mijn buren ook buurvrouw en buurman ipv dat ik hun namen gebruikte. De een gebruikt voornamen, de ander gewoon buurman. En het is niet altijd de voornaam omdat jij dat vrij normaal vindt in Nederland
ook al hadden ze meteen zn tuin omgespit, denk ik niet dat Milly er minder dood om was geweestquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kijk probleem is het feit dat de verdachte en zijn vriendin beiden politie-agent zijn dan wel werken bij de politie. Dit heeft wrs voor tunnelvisie gezorgd in het begin van het onderzoek. Politie-agenten doen zoiets niet. Dit zal de fatale onjuiste inschatting geweest zijn, vermoed ik.
Ja daarom vind ik dat afgeven op de politie zo krom. Zoals het ernaar uitziet was ze al dood toen. Helaas.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ook al hadden ze meteen zn tuin omgespit, denk ik niet dat Milly er minder dood om was geweest
Precies, hoe lullig het ook is... de dood van Milly was eigenlijk niet te voorkomen geweest omdat het allemaal zo snel is gebeurt....quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ook al hadden ze meteen zn tuin omgespit, denk ik niet dat Milly er minder dood om was geweest
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:39 schreef superworm het volgende:
[UPDATE] Sander V. waarschijnlijk Duitser
Brekend: De Telegraaf vermoedt uit buurtonderzoek dat Sander V., door zijn voorliefde voor blonde meisjes, verheerlijking van het perfecte arische lichaam, gaten graven in de tuin en uiterst autoritaire houding, dat Sander V. hoogstwaarschijnlijk van Duitse komaf is. Dit verklaart zijn beestachtige handelswijze volledig. Meer volgt.
Ik noem mijn buren ook gewoon buurman of buurvrouw.quote:Wat blijf je daar toch onzinnig op hameren? Man, ik noemde mijn buren ook buurvrouw en buurman ipv dat ik hun namen gebruikte.
Welnu, twee zaken :quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vrees toch ergens dat ze dat gezegd heeft en dat de politie wel bij hem geïnformeerd heeft, maar na een smoes geloofd hebben dat hij er niets mee te maken had, omdat... zowel hij als zijn vriendin politie zijn.
Althans dat zou zo maar kunnen.
De enige die haar dood had kunnen voorkomen is de dader zelf.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, hoe lullig het ook is... de dood van Milly was eigenlijk niet te voorkomen geweest omdat het allemaal zo snel is gebeurt....
Exact...quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:41 schreef Amos_ het volgende:
[..]
De enige die haar dood had kunnen voorkomen is de dader zelf.
Als jij maar lol hebt om deze wel heel erg leuke opmerking, vind ik het ok.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat erg.
Ook voor je enter-knop.
Gelukkig, dan is dat ook weer uit de weg.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:42 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Als jij maar lol hebt om deze wel heel erg leuke opmerking, vind ik het ok.
ja ja...quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:40 schreef quirigua het volgende:
[..]
Welnu, twee zaken :
[1] De korpschef heeft enige tijd genomen vooraleer hij (i.c. de dienstdoender) de buurt heeft laten onderzoeken ; of dat alert is, daarover verschillen de meningen - had duidelijk beter gekund. Voorts : bij de persconferentie had de man niets te melden, wat hij zei leek eerder op ontwijken, veeg teken van de cultuur op het bureau.
[2] Alle buren (hoeveel ?) zijn "nagetrokken" ; zeggen korpschef en justitie-officier.
Zal best, en dan, bij het moment van informatie shiften, gaat er even iets mis : die meneer (waarvan ze pas zaterdag weten dat hij bij de politie werkt, na 2 of 3 dagen pas !) had "wat vage antwoorden" en "staat op de lijst voor nog eens ondervragen".
Is dat minder dan acuut alert ? Het gaat om vermissing of erger. Dat lijkt te veel op denken dat "eigen mensen" minder verdacht zijn, "het kan later wel".
Had beter gekund ; dat niet gezegd te hebben valt de officier te verwijten (die zich overigens behoorlijk van zijn taak had gekweten).
Fail voor de korpsschef, tot dat moment immers deed het korps het onderzoek (en niet Recherche). Conclusie (het gaat immers om vermissing, misschien erger !) : die korpschef kan maar beter opstappen, voordat zijn situatie compleet onhoudbaar wordt.
Het tijdstip van overlijden staat toch nog helemaal niet vast?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, hoe lullig het ook is... de dood van Milly was eigenlijk niet te voorkomen geweest omdat het allemaal zo snel is gebeurt....
Ik denk idd toch dat de aanvankelijk fout-tunnelvisie was: police ---> good people. Wrs ook bij de ouders.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:40 schreef quirigua het volgende:
[..]
Welnu, twee zaken :
[1] De korpschef heeft enige tijd genomen vooraleer hij (i.c. de dienstdoender) de buurt heeft laten onderzoeken ; of dat alert is, daarover verschillen de meningen - had duidelijk beter gekund. Voorts : bij de persconferentie had de man niets te melden, wat hij zei leek eerder op ontwijken, veeg teken van de cultuur op het bureau.
[2] Alle buren (hoeveel ?) zijn "nagetrokken" ; zeggen korpschef en justitie-officier.
Zal best, en dan, bij het moment van informatie shiften, gaat er even iets mis : die meneer (waarvan ze pas zaterdag weten dat hij bij de politie werkt, na 2 of 3 dagen pas !) had "wat vage antwoorden" en "staat op de lijst voor nog eens ondervragen".
Is dat minder dan acuut alert ? Het gaat om vermissing of erger. Dat lijkt te veel op denken dat "eigen mensen" minder verdacht zijn, "het kan later wel".
Had beter gekund ; dat niet gezegd te hebben valt de officier te verwijten (die zich overigens behoorlijk van zijn taak heeft gekweten).
Fail voor de korpsschef, tot dat moment immers deed het korps het onderzoek (en niet Recherche)
Conclusie (het gaat immers om vermissing, misschien erger !) : die korpschef kan maar beter opstappen, voordat zijn situatie compleet onhoudbaar wordt.
Hij heeft bekend dat hij haar dezelfde avond nog heeft vermoord en begravenquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Het tijdstip van overlijden staat toch nog helemaal niet vast?
Morgen worden pas de resultaten van de sectie verwacht. For all we know leefde ze afgelopen vrijdag bv nog gewoon.
Ook dat weet je niet.
Was er toen niet een Ziggo-storing aan de gang? Dat zou een hoop verklaren.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij heeft bekend dat hij haar dezelfde avond nog heeft vermoord en begraven
Mag ik daar een bron van?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hij heeft bekend dat hij haar dezelfde avond nog heeft vermoord en begraven
Toen ze gevonden werd wel ja, toen ze ontvoerd werd nietquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Was er toen niet een Ziggo-storing aan de gang?
Hmm. Hindsight is 20/20.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Toen ze gevonden werd wel ja, toen ze ontvoerd werd niet
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Mag ik daar een bron van?
Voor zover ik heb kunnen lezen heeft hij alleen bekend dát hij haar vermoord heeft en niet wanneer
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)missing%20omgebrachtquote:Milly Boele is op de dag van haar vermissing omgebracht door de man die is gearresteerd als verdachte. Dat heeft de Dordtse hoofdofficier Van de Beek woensdag gezegd. Politie-agent Sander V. heeft de moord op het meisje bekend.
Opgelost!quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)missing%20omgebracht
iddquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef bijderechter het volgende:
Waanzinnig dat de politie zowat de schuld in de schoenen geschoven krijgt van deze tragische moord.
Kijken wat er gebeurd als er de volgende vermissing meteen doorzoekingen door de hele buurt zijn, tuinen omgeploegd worden en iedereen verdachte gemaakt wordt..
In Dordrecht heb je geen Ziggo maar UPCquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Was er toen niet een Ziggo-storing aan de gang? Dat zou een hoop verklaren.
Anders vragen we 't effe aan de buurtbewoners?
quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:39 schreef superworm het volgende:
[UPDATE] Sander V. waarschijnlijk Duitser
Brekend: De Telegraaf vermoedt uit buurtonderzoek dat Sander V., door zijn voorliefde voor blonde meisjes, verheerlijking van het perfecte arische lichaam, gaten graven in de tuin en uiterst autoritaire houding, dat Sander V. hoogstwaarschijnlijk van Duitse komaf is. Dit verklaart zijn beestachtige handelswijze volledig. Meer volgt.
Nope. Zelf denk ik dat niet zijn vriendin, maar de politie zelf hem op de hoogte heeft gesteld van nieuwe ontwikkelingen, met het advies zichzelf aan te geven. Dat zou vrij collegiaal zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
idd
dan roept iedereen 'politiestaat!' en 'mijn privacy, wat doe je!?!?!'
zie nog steeds geen reden voor de korpschef of wie dan ook om op te stappen
Als jij serieus denkt dat er ook maar iets van collegialiteit is tussen Sander V. en zijn ex-collega's vergis je je denk ik ernstig... hij zal keihard, zoniet harder worden aangepakt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Nope. Zelf denk ik dat niet zijn vriendin, maar de politie zelf hem op de hoogte heeft gesteld van nieuwe ontwikkelingen, met het advies zichzelf aan te geven. Dat zou vrij collegiaal zijn.
Neehee. Ik bedoel dat ze hem hebben geadviseerd zichzelf te melden bij het bureau, niet dat ze nu op zijn cel met z'n tienen zitten te playstationen ofzo. Dat laatste stukje collegialiteit zou ik heel plausibel vinden. Kijk hierbij ook naar het einde van Se7enquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:57 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Als jij serieus denkt dat er ook maar iets van collegialiteit is tussen Sander V. en zijn ex-collega's vergis je je denk ik ernstig... hij zal keihard, zoniet harder worden aangepakt.
Ik kan me dat niet voorstellen, me het risico dat hij er vandoor zou gaan? Ik denk dat er niemand zijn baan of zijn 'gemoedsrust' op het spel zet door een kindermoordernaar te adviseren zichzelf aan te geven ipv hem meteen zelf aan te houden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:58 schreef superworm het volgende:
[..]
Neehee. Ik bedoel dat ze hem hebben geadviseerd zichzelf te melden bij het bureau. Dat zou ik heel plausibel vinden.
Ik heb er verder ook geen bewijzen voor of zo, maar het lijkt me echt niet ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:00 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ik kan me dat niet voorstellen, me het risico dat hij er vandoor zou gaan? Ik denk dat er niemand zijn baan of zijn 'gemoedsrust' op het spel zet door een kindermoordernaar te adviseren zichzelf aan te geven ipv hem meteen zelf aan te houden.
Dat weet ik. Maar alsnog mag je toch speculaseren? Okee, ik woon dan niet in de buurt, maar alsnog vind ik dat de Telegraaf hier best wat mee zou kunnen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:01 schreef Loveless85 het volgende:
Zijn vriendin heeft hem dus aangeraden om zich aan te geven.
Dit omdat hij eea aan haar opbiechtte
De Telegraaf kan hier zeker wat mee.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar alsnog mag je toch speculaseren? Okee, ik woon dan niet in de buurt, maar alsnog vind ik dat de Telegraaf hier best wat mee zou kunnen.
Ze waren toch samen gegaan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:01 schreef Loveless85 het volgende:
Zijn vriendin heeft hem dus aangeraden om zich aan te geven.
Dit omdat hij eea aan haar opbiechtte
Net zoals ze zeker wat konden met dequote:Op donderdag 18 maart 2010 13:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
De Telegraaf kan hier zeker wat mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mja. "Waarom zit er allemaal bloed op de nieuwe Billy, Sander?" Ik zie het al voor me.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze waren toch samen gegaan?
Op zich wel begrijpelijk, stel dat die vriendin alleen naar het politiebureau ginb om het verhaal te doen zou hij zichzelf ook iets aan kunnen doen.
Ja Nee vertel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:05 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou ja, zeg. Weet je wie pas een door- en door slechte kut is?
ja doe maar ergens andersquote:Op donderdag 18 maart 2010 13:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik wilde kijken hoeveel keer je kunt rijmen op -ander.
Dan gaan die buurtbewoners in dezelfde Telegraaf lopen janken dat ze "als beesten zijn behandeld". Doh.quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:51 schreef bijderechter het volgende:
Waanzinnig dat de politie zowat de schuld in de schoenen geschoven krijgt van deze tragische moord.
Kijken wat er gebeurd als er de volgende vermissing meteen doorzoekingen door de hele buurt zijn, tuinen omgeploegd worden en iedereen verdachte gemaakt wordt..
Idd, krijg je daar weer gezeik van. Ik vind dat de politie helemaal niet zo slecht gehandeld heeft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:20 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Dan gaan die buurtbewoners in dezelfde Telegraaf lopen janken dat ze "als beesten zijn behandeld". Doh.
Ik heb er gelukkig twee. (enter-knoppen).quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Wat erg.
Ook voor je enter-knop.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Ik heb er gelukkig twee. (enter-knoppen).
We moeten eigenlijk een speciaal internet-reageerder-recherche-team opzetten die alle vermissingen in dit land binnen een uur met speurhonden gaat natrekken. Ze zijn immers zo verontwaardigd en emotioneel dat ze vast wel wat vrijwilligerswerk willen verrichten om dit soort zaken in de toekomst te voorkomen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Mooi hoe iedereen zich ineens recherche waant. Ze zouden allemaal binnen een uur (en dat nog inclusief reclame) de zaak hebben opgelost.
Er wordt niet geklaagd jongen, users proberen te begrijpen wat er gebeurd is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:25 schreef rashudo het volgende:
Lekker klagen over de politie,
Er zijn weinig users die willen begrijpen wat er gebeurd is, de meesten willen een makkelijk doelwit om hun emoties af te reageren, maar nemen blijkbaar liever het hele rechercheteam dan degene die het misdrijf daadwerkelijk gepleegd heeft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er wordt niet geklaagd jongen, users proberen te begrijpen wat er gebeurd is.
Of wil je de politie taboe verklaren oid?
Ook de politie kan ervan leren als er initieel iets fout is gelopen in het onderzoek.
Bij de politie kan men een schifting maken tussen wat initieel lijkt op een doorsnee vermissing waarbij de vermiste na een paar uur wrs weer terugkomt, en iets dat potentieel lijkt op wat een echte hardcore vermissing gaat worden. Daar worden mensen voor opgeleid althans.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:45 schreef rashudo het volgende:
[..]
Er zijn weinig users die willen begrijpen wat er gebeurd is, de meesten willen een makkelijk doelwit om hun emoties af te reageren, maar nemen blijkbaar liever het hele rechercheteam dan degene die het misdrijf daadwerkelijk gepleegd heeft.
Iedereen met een IQ van boven de 50 weet dat onderzoek naar een vermissing altijd langzaam op gang komt juist omdat het merendeel van de vermissingen zich binnen een korte tijdsperiode vanzelf oplossen. Daar is de politie op ingesteld. Dan kunnen we wel miljarden euro's gaan besteden aan het direct natrekken van elke vermissing maar dat wil de samenleving niet.
Het IS als een hardcore vermissing aangeduid, om 22u is er al een sms-alert gestuurd, dus ze zijn zeker daarvoor al ter plaatse geweest.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij de politie kan men een schifting maken tussen wat initieel lijkt op een doorsnee vermissing waarbij de vermiste na een paar uur wrs weer terugkomt, en iets dat potentieel lijkt op wat een echte hardcore vermissing gaat worden. Daar worden mensen voor opgeleid althans.
Dit geval was wrs door een deskundige als hardcore vermissing te duiden geweest. Tijd is dan de belangrijkste parameter om in de gaten te houden bij het onderzoek. Dus zsm ter plaatse zijn, met min of meer vol materieel.
En hier hadden ze wrs ook nog een hardcore eerste aanwijzing.
Maar dit mag allemaal niet gezegd worden, want dan probeer je de politie in het verdomhoekje te zetten, of dan probeer je je frustraties af te reageren, je IQ is lager dan 50 of wat? We moeten maar stoppen met nadenken? Welterusten goedeavond, zoiets?
Mooi, dan had er wat mij betreft wel wat 'gerichter' en 'doelmatiger' naar de 'buurman' gezocht mogen worden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:02 schreef Helly het volgende:
[..]
Het IS als een hardcore vermissing aangeduid, om 22u is er al een sms-alert gestuurd, dus ze zijn zeker daarvoor al ter plaatse geweest.
dat maak jij ervan.... en daar baseer je je verdere betoog op...quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij de politie kan men een schifting maken tussen wat initieel lijkt op een doorsnee vermissing waarbij de vermiste na een paar uur wrs weer terugkomt, en iets dat potentieel lijkt op wat een echte hardcore vermissing gaat worden. Daar worden mensen voor opgeleid althans.
Dit geval was wrs door een deskundige als hardcore vermissing te duiden geweest. Tijd is dan de belangrijkste parameter om in de gaten te houden bij het onderzoek. Dus zsm ter plaatse zijn, met min of meer vol materieel. En je kan natuurlijk niet zeggen, jongens ze is al 2 uur weg, ze zal wel dood zijn, dus rustig aan maar nu.
En hier hadden ze wrs ook nog een hardcore eerste aanwijzing.
Maar dit mag allemaal niet gezegd worden, want dan probeer je de politie in het verdomhoekje te zetten, of dan probeer je je frustraties af te reageren, je IQ is lager dan 50 of wat? We moeten maar stoppen met nadenken? Welterusten goedeavond, zoiets?
Okee, dat is dan positief, vraag me dan wel af wat ze toen gedaan hebben dan....quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:02 schreef Helly het volgende:
[..]
Het IS als een hardcore vermissing aangeduid, om 22u is er al een sms-alert gestuurd, dus ze zijn zeker daarvoor al ter plaatse geweest.
Ja,inderdaad. Ze begonnen afgelopen maandag pas over dat ze huiszoekingen gingen doen in Milly's buurt. Een week later bijna!quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mooi, dan had er wat mij betreft wel wat 'gerichter' en 'doelmatiger' naar de 'buurman' gezocht mogen worden.
Want áls het als hardcore vermissing is aangeduid dan gaat het toch om de 1e uren?
Buurman staat aan de deur, had het meisje tegen de moeder gezegd door haar mobiel, toch?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:04 schreef Re het volgende:
[..]
dat maak jij ervan.... en daar baseer je je verdere betoog op...
Mag ik van jou (of Ryan of andere critici) dan een realistisch tijdschema hoe dat onderzoek eruit zou moeten zien?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mooi, dan had er wat mij betreft wel wat 'gerichter' en 'doelmatiger' naar de 'buurman' gezocht mogen worden.
Want áls het als hardcore vermissing is aangeduid dan gaat het toch om de 1e uren?
JHuh?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja,inderdaad. Ze begonnen afgelopen maandag pas over dat ze huiszoekingen gingen doen in Milly's buurt. Een week later bijna!
zegt helemaal niets natuurlijk, ze moest nog weg, en ik weet niet wanneer precies gezegd is tegen de politie dat het om een buurman ging... wie weet is dat de volgende dag of zelfs later pas dat dit werd gemeld...quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Buurman staat aan de deur, had het meisje tegen de moeder gezegd door haar mobiel, toch?
Redelijk hardcore, lijkt me.
Iets anders dan er staat iemand of een meneer voor de deur....
Ga bij de politie jongen. Jij zou elke zaak netjes binnen één aflevering kunnen oplossen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Buurman staat aan de deur, had het meisje tegen de moeder gezegd door haar mobiel, toch?
Redelijk hardcore, lijkt me.
Iets anders dan er staat iemand of een meneer voor de deur....
De moeder wist iig al dat het meisje dat gezegd had. Die (+ haar man) zal op het moment dat haar dochter al te lang en zo maar plotseling wegblijft iig zelf al daarnaar handelen. Dus aanbellen bij buren, of wat als buren beschouwd wordt. Dit lijkt me volledig logisch. Op het moment dat de politie ingeschakeld wordt en dus wrs ook andere mogelijkheden zijn nagegaan (zoeken, rondbellen bij vrienden, anderen inschakelen; ik heb dit zelf ook enkele malen meegemaakt trouwens) zal dit direct verteld worden aan de politie door de moeder ook, denk ik. Op grond daarvan werd ook aangenomen, blijkbaar, dat hier sprake was van wrs een hardcore verdwijning door de politie. Politie zal ter plaatse komen en dan ook eerst aanbellen bij buren of wat als buren beschouwd wordt door de familie, daarna wordt de kring wat wijder, lijkt me. En dan pas komt sms-alert, amber-alert etc in focus.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:11 schreef Re het volgende:
[..]
zegt helemaal niets natuurlijk, ze moest nog weg, en ik weet niet wanneer precies gezegd is tegen de politie dat het om een buurman ging... wie weet is dat de volgende dag of zelfs later pas dat dit werd gemeld...
of heb jij bevestiging dat de politie het wist dat er een buurman voor de deur stond voor 20:00?
Hij had natuurlijk ff terug kunnen smsenquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:18 schreef matthijst het volgende:
Hij had haar dezelfde avond al vermoord.
Kan natuurlijk dat hij haar eerst nog tot 22:00 aan bed had vastgebonden, maar ik gok dat hij d'r om 18:00 misbruikt heeft en daarna heeft gewurgd.
Om 20:00 lag ze waarschijnlijk al onder de zoden, dus daar kom je dan, met je SMS-alert om 22:15.
Zit er dik in, vandaar waarschijnlijk ook dat hij haar ongemerkt heeft kunnen begraven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:18 schreef matthijst het volgende:
Hij had haar dezelfde avond al vermoord.
Kan natuurlijk dat hij haar eerst nog tot 22:00 aan bed had vastgebonden, maar ik gok dat hij d'r om 18:00 misbruikt heeft en daarna heeft gewurgd.
Om 20:00 lag ze waarschijnlijk al onder de zoden, dus daar kom je dan, met je SMS-alert om 22:15.
Houd je nu eens aan de feiten: de moeder werd pas rond 20u echt ongerust, dus toen is de politie pas gebeld (op z'n vroegst).quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De moeder wist iig al dat het meisje dat gezegd had. Die (+ haar man) zal op het moment dat haar dochter al te lang en zo maar plotseling wegblijft iig zelf al daarnaar handelen. Dus aanbellen bij buren, of wat als buren beschouwd wordt. Dit lijkt me volledig logisch. Op het moment dat de politie ingeschakeld wordt en dus wrs ook andere mogelijkheden zijn nagegaan (zoeken, rondbellen bij vrienden, anderen inschakelen; ik heb dit zelf ook enkele malen meegemaakt trouwens) zal dit direct verteld worden aan de politie door de moeder ook, denk ik. Op grond daarvan werd ook aangenomen, blijkbaar, dat hier sprake was van wrs een hardcore verdwijning door de politie. Politie zal ter plaatse komen en dan ook eerst aanbellen bij buren of wat als buren beschouwd wordt door de familie, daarna wordt de kring wat wijder, lijkt me. En dan pas komt sms-alert, amber-alert etc in focus.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk ff terug kunnen smsen
Ze was rond half 7 thuis? Dan past dat in wat ik schreef. Heeft dus wrs zelf in die anderhalf uur eerst nog een tijdje gewacht en daarna ook gezocht lijkt me. En dan heeft ze toch nog vrij snel de politie gebeld.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:23 schreef Helly het volgende:
[..]
Houdt je nu eens aan de feiten: de moeder werd pas rond 20u echt ongerust, dus toen is de politie pas gebeld (op z'n vroegst).
Nee, je zit totaal mis. Ze werd pas om 8 uur ongerust, dus ze heeft voor 8 uur natuurlijk niet al lopen zoeken. Hoe laat ze de politie gebeld heeft is ook niet bekend.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze was rond half 7 thuis? Dan past dat in wat ik schreef. Heeft dus wrs zelf in die anderhalf uur ook gezocht lijkt me. En dan heeft ze toch nog vrij snel de politie gebeld.
Lijkt me vreemd om off the bat de politie te bellen, als je weet dat het laatste conctact een contact met een buurman is geweest. Dus onwaarschijnlijk ook.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:27 schreef Helly het volgende:
[..]
Nee, je zit totaal mis. Ze werd pas om 8 uur ongerust, dus ze heeft voor 8 uur natuurlijk niet al lopen zoeken. Hoe laat ze de politie gebeld heeft is ook niet bekend.
Ik beweer toch ook helemaal niet dat ze toen om 8 uur meteen de politie heeft gebeldquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me vreemd om off the bat de politie te bellen, als je weet dat het laatste conctact een contact met een buurman is geweest. Dus onwaarschijnlijk ook.
bronquote:Toen Milly woensdag om half zes 's middags met haar moeder aan de telefoon hing, moest het meisje ophangen omdat er werd aangebeld. Ze vroeg haar moeder om haar even later terug te bellen op haar mobieltje. Maar toen ze dat deed, nam Milly niet meer op.
Bij thuiskomst was Milly verdwenen. Rond een uur of acht werd de moeder ongerust en belde ze een rondje met vrienden en kennissen. Niemand wist echter waar de 12-jarige was. Hierop nam de moeder contact op met de politie.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:46 schreef Hanoying het volgende:
tot op het moment dat Sander zelf naar voren stapte had de zaak op elk moment binnen 5 minuten opgelost kunnen worden door het inzetten van een speurhond, het beest was in één rechte lijn naar de tuin van de buurman gesprint. Justitie heeft speurhonden maar god weet waarom eigenlijk want als je ze op zo'n zaak al niet inzet waneer dan in vredesnaam wel?
Ik begrijp niet wat een rechercheteam van 40 of 50 man eigenlijk uitvoert. In dit geval heeft justitie nog geluk dat hij geen verdere moorden heeft gepleegd maar zichzelf heeft aangegeven, had hij zijn vriendin wel vermoord dan zou dit wat mij betreft gewoon strafbare nalatigheid van justitie zijn aangezien ze hem op dag één al met minimale moeite hadden kunnen aanhouden.
Justitie komt soms veel te eenvoudig met enorme blunders weg. In de zaak van Marianne Vaatstra is sinds dag 1 duidelijk geweest wie de waarschijnlijke dader is, een kleine dikke man met de naam Ali Hassan. Hij heeft haar bedreigd, is hem gesmeert na de moord, 1+1=2...
Het enorme rechercheteam presteert het vervolgens om een lange brede Ali Hassan op te sporen in Turkije die in niets lijkt op het signalement van de verdachte en door geen van de werknemers van het AZC wordt herkent. Dit wordt volledig genegeerd want men heeft immers een Ali Hassan en omdat het DNA van deze Ali (uiteraard) niet klopt met het daderspoor concludeert men dat "Ali Hassan het dus niet heeft gedaan". Dat heeft Ali wel zakkenwassers.. De kleine dikke Ali Hassan waar jullie nooit naar gezocht hebben die nu al tien jaar vrolijk rondloopt en ondertussen nog wel een paar jongedames zal heben vermoord.
Wat mij betreft rollen er maar eens wat koppen, in het bedrijfsleven worden blunders van de "WTF wat hebben jullie gedaan?" categorie immers ook niet geaccepteerd,
Wat wil je horen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:56 schreef Loveless85 het volgende:
Nog geen reactie van de vriendjes van de Televaag
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:59 schreef Helly het volgende:
[..]
Wat wil je horen?
"Wij schrijven dit soort pulp omdat onze doelgroep dat graag leest en toch niks geeft om waarheidsvinding en objectiviteit. Wij nemen onszelf ook totaal niet serieus als journalisten, dus wij werken hier graag aan mee."
quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:00 schreef yvonne het volgende:
Heeft iemand gehoord hoelaat de stille tocht begint en waar?
quote:De tocht begint om 19.00 uur aan de Schenkeldijk en eindigt rond 20.30 uur op het Lunenburgplein.
Word later bekend gemaakt. in ieder geval morgen, en het verzoek is rose te dragen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:00 schreef yvonne het volgende:
Heeft iemand gehoord hoelaat de stille tocht begint en waar?
Rijnmond is niet altijd even snel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oh op rijnmond staat dat het later vandaag bekend gemaakt zou worden.
Ik zou het ook liever aantrekken dan het te drinken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Word later bekend gemaakt. in ieder geval morgen, en het verzoek is rose te dragen.
Neem aan dat het zo aan het begin van avond zal zijn of rond de tijd dat ze verdween of vermoord is (als dat bekend is)
Jaaaaaaa, jij bent de eerste die denkt dat ie zo scherp en vernieuwend is hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef mrcool het volgende:
Het valt me wel op dat de media meer aandacht dan normaal heeft besteed aan deze zaak. Gaan we nu in NL ook al beginnen met het Missing White Women Syndrome...
quote:18.00-18.30 uur
Verzamelen aan de Schenkeldijk bij het Sportcomplex.
Adres: Schenkeldijk 1 3328LA Dordrecht.
19.00-20.00 uur
Stille tocht door Sterrenburg.
20.00 uur
Toespraak van de burgemeester Arno Brok.
20.30 uur
Einde
De route zal als volgt zijn:
Vanaf verzamelplaats bij het Sportcomplex Schenkeldijk, de Schenkeldijk omhoog.
Vervolgens links de Zuidendijk op.
Bij de kruising van de Leeuwstraat linksaf de Minaertsweg op.
Hierna rechts de Blaauwweg op.
Dan links de Galilealaan op.
Vervolgens bij de rotonde rechts de Eulerlaan in.
Bij de school links de straat van de Assumburg in.
Aan het einde links de Hellenburg op.
Dan de brug over en bij de bocht rechtdoor de Schuilenburg in.
Daarna met de bocht mee naar rechts.
Hier gaan we het pad in waar de bloemen liggen.
En als laatste punt gaan we rechts de hoofdweg op de Hellenburg in en eindigen we op het Lunaburgplein.
Dankjewel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:05 schreef Lastpost het volgende:
Uitgebreide informatie m.b.t die tocht:
[..]
Goed onderbouwde reactie zeg..quote:
quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[..]
Jaaaaaaa, jij bent de eerste die denkt dat ie zo scherp en vernieuwend is hoor![]()
![]()
![]()
![]()
Achteraf kun je een koe in de kont kijken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:08 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Goed onderbouwde reactie zeg..
Feit blijft dat deze zaak op willekeurig welk moment binnen 5 minuten opgelost had kunnen worden dmv het inzetten van een speurhond. Dat dit niet gebeurd is dan toch gewoon idioot? Waar heb je die beesten dan voor?
O wacht.. Ik zie dat je reageerde op het "rechercheteam van 40 a 50 man". Wat dacht jij? dat er 5 man op gezet wordt?![]()
In elk geval geen 50, zoveel recherche mensen heeft Dordrecht niet eens.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:08 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Goed onderbouwde reactie zeg..
Feit blijft dat deze zaak op willekeurig welk moment binnen 5 minuten opgelost had kunnen worden dmv het inzetten van een speurhond. Dat dit niet gebeurd is dan toch gewoon idioot? Waar heb je die beesten dan voor?
O wacht.. Ik zie dat je reageerde op het "rechercheteam van 40 a 50 man". Wat dacht jij? dat er 5 man op gezet wordt?![]()
Binnen 5 minuten lijkt me onmogelijk.........., maar dezelfde avond zou ik niet onlogisch vinden, uitgaande van het 'hardcore vermissing' scenario én mét een mogelijke verdachte aanwijzing in de onmiddellijke omgeving.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:06 schreef Helly het volgende:
[..]
Mag ik van jou (of Ryan of andere critici) dan een realistisch tijdschema hoe dat onderzoek eruit zou moeten zien?
We beginnen met: 20.00u: moeder begint serieus ongerust te worden.
Sommige mensen denken volgens mij echt dat als er iemand zegt: 'Misschien is het nuttig een speurhond in te schakelen', die hond 5 minuten later ter plaatse is, net als in 24 ofzo...
Onzin. Het is belachelijk dat er geen speurdhond wordt ingezet bij een dergelijke zaak, daar heb je die beesten namelijk voor. Dan kan je wel je schouders ophalen en zeggen "volgende keer beter" maar dan doe je toch echt iets fout.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Achteraf kun je een koe in de kont kijken.
Op een zaak met dergelijke media exposure zit een groot team hoor. Er is ook nog zoiets als de landelijke recherchequote:Op donderdag 18 maart 2010 15:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In elk geval geen 50, zoveel recherche mensen heeft Dordrecht niet eens.
ik neem aan dat jij weet waarom ze die honden niet hebben ingezet, zou ik graag willen wetenquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:14 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Onzin. Het is belachelijk dat er geen speurdhond wordt ingezet bij een dergelijke zaak, daar heb je die beesten namelijk voor. Dan kan je wel je schouders ophalen en zeggen "volgende keer beter" maar dan doe je toch echt iets fout.
Inderdaad. Of de volgende dag, of de daarop volgende, of ooit. Maar het gebeurd zelfs helemaal niet en het is werkelijk stom toeval dat Sander zichzelf uiteindelijk aangeeft en niet ten minste zijn vriendin vermoord zoals het een goed psycho betaamt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Binnen 5 minuten lijkt me onmogelijk.........., maar dezelfde avond zou ik niet onlogisch vinden, uitgaande van het 'hardcore vermissing' scenario én mét een mogelijke verdachte aanwijzing in de onmiddellijke omgeving.
phoe phoe, je weet het allemaal perfect zie ikquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:19 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Inderdaad. Of de volgende dag, of de daarop volgende, of ooit. Maar het gebeurd zelfs helemaal niet en het is werkelijk stom toeval dat Sander zichzelf uiteindelijk aangeeft en niet ten minste zijn vriendin vermoord zoals het een goed psycho betaamt.
De enige logische conlusie is dat ze niet zijn ingezet omdat de hoofdrechercheur een incapabele flapdrol is die te gefocussed was op onzinnige gadgets als een amberalert om nog logisch speurwerk te verrichten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:18 schreef Re het volgende:
[..]
ik neem aan dat jij weet waarom ze die honden niet hebben ingezet, zou ik graag willen weten
Het is geen hogere wiskunde hoorquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:20 schreef Re het volgende:
[..]
phoe phoe, je weet het allemaal perfect zie ik
u bent rechercheur neem ik aan? speurhond expert? vertel het eens, ik ben benieuwdquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:21 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De enige logische conlusie is dat ze niet zijn ingezet omdat de hoofdrechercheur een incapabele flapdrol is die te gefocussed was op onzinnige gadgets als een amberalert om nog logisch speurwerk te verrichten.
Was jij maar hoofdrechercheur geweest, dan had Sander zeker niet de tijd gehad Milly te vermoorden!quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:21 schreef Hanoying het volgende:
De enige logische conlusie is dat ze niet zijn ingezet omdat de hoofdrechercheur een incapabele flapdrol is die te gefocussed was op onzinnige gadgets als een amberalert om nog logisch speurwerk te verrichten.
wiskunde houdt zich niet bezig met aannames... ook de lagere wiskunde nietquote:
Nogmaals, het is geen hogere wiskunde. Er is geen enkele rationale om geen speurhond in te zetten bij een dergelijke zaak anders dan incapabiliteit en feit is dat een speurhond deze zaak binnen 5 minuten had opgelost. Het is eigenlijk al frapant dat haar eigen hond niet een keer naar die tuin gesprint is want zelfs die moet het toch haast geroken hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:24 schreef Re het volgende:
[..]
u bent rechercheur neem ik aan? speurhond expert? vertel het eens, ik ben benieuwd
vertel...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:26 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen hogere wiskunde. Er is geen enkele rationale om geen speurhond in te zetten bij een dergelijke zaak anders dan incapabiliteit en feit is dat een speurhond deze zaak binnen 5 minuten had opgelost. Het is eigenlijk al frapant dat haar eigen hond niet een keer naar die tuin gesprint is want zelfs die moet het toch haast geroken hebben.
Om je tuin te doorzoeken heeft de politie volgens mij een dwangbevel nodig... Ja je kan het goed vinden dat ze je huis en tuin doorzoeken met een hond, maar als je dat niet zomaar wilt, dan moet de politie eerst aannemelijk maken dat er een goede reden is om dat te doen voordat er zo'n bevel ligt.... Dus nee, om 22.00 zou de zaak nog steeds niet opgelost zijn als Sander gewoon had gezegd, nee rot lekker op met je speurhond.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:26 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen hogere wiskunde. Er is geen enkele rationale om geen speurhond in te zetten bij een dergelijke zaak anders dan incapabiliteit en feit is dat een speurhond deze zaak binnen 5 minuten had opgelost. Het is eigenlijk al frapant dat haar eigen hond niet een keer naar die tuin gesprint is want zelfs die moet het toch haast geroken hebben.
Milly had je er waarschijnlijk niet mee gered want je kan niet binnen een half uur bij elke vermissingszaak voor de deur staan met een volledig team, dan kan je drie keer per dag uitrukken om mokkende tieners uit de plaatselijke snackbar te trekken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Was jij maar hoofdrechercheur geweest, dan had Sander zeker niet de tijd gehad Milly te vermoorden!
Maar iedereen die niets te verbergen heeft wil toch meewerken aan zo'n onderzoek om dat meisje terug te vinden?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Om je tuin te doorzoeken heeft de politie volgens mij een dwangbevel nodig... Ja je kan het goed vinden dat ze je huis en tuin doorzoeken met een hond, maar als je dat niet zomaar wilt, dan moet de politie eerst aannemelijk maken dat er een goede reden is om dat te doen voordat er zo'n bevel ligt.... Dus nee, om 22.00 zou de zaak nog steeds niet opgelost zijn als Sander gewoon had gezegd, nee rot lekker op met je speurhond.
Als de speurhond duidelijk Sander zijn tuin in wil/aangeeft en Sander vervolgens de toegang weigert dan is het verder toch ook duidelijk. Dan ligt het dwangbevel er binnen een uurtje hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Om je tuin te doorzoeken heeft de politie volgens mij een dwangbevel nodig... Ja je kan het goed vinden dat ze je huis en tuin doorzoeken met een hond, maar als je dat niet zomaar wilt, dan moet de politie eerst aannemelijk maken dat er een goede reden is om dat te doen voordat er zo'n bevel ligt.... Dus nee, om 22.00 zou de zaak nog steeds niet opgelost zijn als Sander gewoon had gezegd, nee rot lekker op met je speurhond.
leuk als ze de dag ervoor even bij je op bezoek is geweestquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:32 schreef Cyan het volgende:
[..]
Maar iedereen die niets te verbergen heeft wil toch meewerken aan zo'n onderzoek om dat meisje terug te vinden?
Nee hoor, ik heb mijn dochter heel vaak moeten aanspreken op het feit dat ze haar telefoon weer eens was vergeten en dat ik geen idee had waar ze was... En een jas aan.... je weet ho pubers zijn, lekker eigenwijs. En een jas is niet stoer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:30 schreef Cyan het volgende:
Als de moeder van Milly 's avonds de politie belt met het verhaal dat haar dochter vermist is en ze zou verteld hebben (wat mij zeer waarschijnlijk lijkt) dat ze om half 6 als laatste contact heeft gehad met Milly en dat Milly heeft verteld dat er een buurman aan de deur stond, is het dan niet logisch om meteen een buurtonderzoek te starten? En dus ook een speurhond mee te nemen?
Want als niemand in de buurt haar gezien heeft kan zo'n hond nog een spoor ruiken.
Als een 12 jarig meisje zonder jas en telefoon de deur uitgaat en ze komt 's avonds niet meer terug, dan is er toch iets aan de hand? En zeker als dat meisje bekend stond als betrouwbaar en geen problemen of ruzie thuis.
Ja, want ieder mens kan immers in een gekke bui een 12 jarig meisje verkrachten, vermoorden en in zijn tuin begraven. Hoe kan ik toch denken dat het hier een gewetenloze gek betreft, hij was gewoon even tijdelijk in de warquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:32 schreef Copycat het volgende:
Hoezo stom toeval? Ik denk dat hij in deze week één keer in die panieksituatie is geweest, maar jij bombardeert hem meteen tot gewetenloze seriemoordenaar.
Nee, ik denk echt niet dat het zo werkt..quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:32 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Als de speurhond duidelijk Sander zijn tuin in wil/aangeeft en Sander vervolgens de toegang weigert dan is het verder toch ook duidelijk. Dan ligt het dwangbevel er binnen een uurtje hoor.
Een gek is niet een op een een seriemoordenaar ...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:33 schreef Hanoying het volgende:
Ja, want ieder mens kan immers in een gekke bui een 12 jarig meisje verkrachten, vermoorden en in zijn tuin begraven. Hoe kan ik toch denken dat het hier een gewetenloze gek betreft, hij was gewoon even tijdelijk in de war![]()
Ooit van een psychose gehoord? Ik noem maar wat, hè.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ja, want ieder mens kan immers in een gekke bui een 12 jarig meisje verkrachten, vermoorden en in zijn tuin begraven. Hoe kan ik toch denken dat het hier een gewetenloze gek betreft, hij was gewoon even tijdelijk in de war![]()
Ja dat dus...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:32 schreef Re het volgende:
[..]
leuk als ze de dag ervoor even bij je op bezoek is geweest
zo'n hond volgt een spoor over kilometers. Die ruikt ook zonder moeite of ze bij de buurman in de vriezer ligt hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ik denk echt niet dat het zo werkt..
Trouwens.. kind lag misschien nog niet in de tuin, misschien heeft hij haar pas 's nachts onder de grond gestopt.. Dat weten we niet..
Dat weet je nietquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:19 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Inderdaad. Of de volgende dag, of de daarop volgende, of ooit. Maar het gebeurd zelfs helemaal niet en het is werkelijk stom toeval dat Sander zichzelf uiteindelijk aangeeft
Dat weet je ook niet.quote:en niet ten minste zijn vriendin vermoord zoals het een goed psycho betaamt.
Dat weet je ook nietquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:26 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen hogere wiskunde. Er is geen enkele rationale om geen speurhond in te zetten bij een dergelijke zaak
Dat is het niet.quote:anders dan incapabiliteit en feit
Dat weet je ook niet.quote:is dat een speurhond deze zaak binnen 5 minuten had opgelost.
Dat weet je ook niet.quote:Het is eigenlijk al frapant dat haar eigen hond niet een keer naar die tuin gesprint is want zelfs die moet het toch haast geroken hebben.
Ik wist niet dat ze verkracht was. Wanneer is dat naar buiten gekomen? Ik dacht dat ze die dingen pas morgen openbaar maken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
ik neem ook aan dat ze eerst naar huis is komen vliegen met de helicopterquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:36 schreef Hanoying het volgende:
[..]
zo'n hond volgt een spoor over kilometers. Die ruikt ook zonder moeite of ze bij de buurman in de vriezer ligt hoor.
Nee natuurlijk niet meteen. Maar als je dochter 's avonds of 's nachts nog niet thuis is dan ga je er toch vanuit dat er iets gebeurd is? Dat ze niet is weggelopen of de tijd is vergeten?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb mijn dochter heel vaak moeten aanspreken op het feit dat ze haar telefoon weer eens was vergeten en dat ik geen idee had waar ze was... En een jas aan.... je weet ho pubers zijn, lekker eigenwijs. En een jas is niet stoer.
Dus nee, bij mij zou ook niet meteen alle alarmbellen afgaan als ik thuiskom en mn dochter is er niet, maar haar telefoon en jas wel... Dan zal ze wel bij een vriendinnetje zitten, of even snel beltegoed gaan halen ofzo..
is ook niet bekend idd...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:37 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze verkracht was. Wanneer is dat naar buiten gekomen? Ik dacht dat ze die dingen pas morgen openbaar maken.
Nou in dit soort gevallen kan het eigenlijk niet genoeg zijn!quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:03 schreef mrcool het volgende:
Het valt me wel op dat de media meer aandacht dan normaal heeft besteed aan deze zaak. Gaan we nu in NL ook al beginnen met het Missing White Women Syndrome...
Dan wordt er wel een bevel geregeld en ben je meteen ook echt verdacht. Erg verstandig.... Overigens is het dus allemaal toch maar hypothetisch want justitie besloot in al zijn wijsheid om uberhaupt geen speurhond in te zetten maar om toch echt te focussen op posters in Duitse vrachtwagens. Lekkere prioritering weer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat dus...
Ik zal in elk geval ook niet zo happig zijn op het binnen laten van politie met hond om de boel overhoop te laten halen... Laat ze maar lekker een bevel regelen..
Dat zal nog het eerste zijn waar ik dan aan zal denken. Ik zal inderdaad beginnen met bellen naar vriendinnetjes enzo..quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:37 schreef Cyan het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet meteen. Maar als je dochter 's avonds of 's nachts nog niet thuis is dan ga je er toch vanuit dat er iets gebeurd is? Dat ze niet is weggelopen of de tijd is vergeten?
dus het feit dat alle buren zijn ondervraagd is niet waar ofzo?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:39 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dan wordt er wel een bevel geregeld en ben je meteen ook echt verdacht. Erg verstandig.... Overigens is het dus allemaal toch maar hypothetisch want justitie besloot in al zijn wijsheid om uberhaupt geen speurhond in te zetten maar om toch echt te focussen op posters in Duitse vrachtwagens. Lekkere prioritering weer.
Je hebt gelijk, misschien speelden ze wel een potje scrabble samen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:37 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze verkracht was. Wanneer is dat naar buiten gekomen? Ik dacht dat ze die dingen pas morgen openbaar maken.
Wat een onzin. Meteen verdacht omdat je geen zin hebt in de bende in je huis. Misschien hou je er wel een leuke wietplantage op na op je zolder.... dan heb je een goede reden om te weigeren, maar dat je in eerste instantie geen medewerking verleent hoeft toch niet meteen te betekenen dat je je buurtkinderen in je kelder hebt zitten?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:39 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dan wordt er wel een bevel geregeld en ben je meteen ook echt verdacht. Erg verstandig.... Overigens is het dus allemaal toch maar hypothetisch want justitie besloot in al zijn wijsheid om uberhaupt geen speurhond in te zetten maar om toch echt te focussen op posters in Duitse vrachtwagens. Lekkere prioritering weer.
Dat weet je nietquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ja, want ieder mens kan immers in een gekke bui een 12 jarig meisje verkrachten,
Dat weet je ook niet.quote:vermoorden en in zijn tuin begraven. Hoe kan ik toch denken dat het hier een gewetenloze gek betreft, hij was gewoon even tijdelijk in de war![]()
Blabla, dood is dood.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:26 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De ondervraging waarbij hij een rammelend alibi op gaf waarvan men al concludeerde dat het waarschijnlijk onjuist was maar waar ze eventueel na het weekend nog wel eens zouden kijken bedoel je?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:40 schreef Re het volgende:
[..]
dus het feit dat alle buren zijn ondervraagd is niet waar ofzo?
Misschien vond hji het wel een kick om gewoon iemand te vermoorden, om te zien of hij ermee weg zou kunnen komen. Misschien heeft hij haar verder met geen vinger aangeraakt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:40 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, misschien speelden ze wel een potje scrabble samen.
Nogmaals. In dit geval hebben ze simpelweg geluk dat hij zichzelf komt melden zonder verder te moorden. Stom toeval, eerder ondanks dan dankzij de politie-inzet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Blabla, dood is dood.
Dan hadden ze alleen het lijk wat eerder gevonden.
Nonsens. Jij maakt er meteen een serial killer van.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:43 schreef Hanoying het volgende:
Nogmaals. In dit geval hebben ze simpelweg geluk dat hij zichzelf komt melden zonder verder te moorden. Stom toeval, eerder ondanks dan dankzij de politie-inzet.
Ja hij had de hele buurt wel kunnen uitmoordenquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:43 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nogmaals. In dit geval hebben ze simpelweg geluk dat hij zichzelf komt melden zonder verder te moorden. Stom toeval, eerder ondanks dan dankzij de politie-inzet.
Maar het punt in deze zaak is, dat de politie uitgegaan is van een vermissing en niet van een misdrijf. En waarschijnlijk hadden ze Milly die avond al niet meer levend gevonden maar dan hadden die ouders niet nog een week in onzekerheid hoeven zitten, terwijl hun dochter in de achtertuin van de overbuurman lag.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zal nog het eerste zijn waar ik dan aan zal denken. Ik zal inderdaad beginnen met bellen naar vriendinnetjes enzo..
Maar als ze inderdaad voor het donker niet thuis is (vaste regel) dan zal ik wel peentjes zweten ja, dan gaat er wel een belletje naar de politie ja... Maar dan kunnen er dus al 2 of 3 uur verstreken zijn...
Aldus: www.nu.nlquote:'Grote fouten bij opsporing Milly Boele'
Uitgegeven: 18 maart 2010 06:58
Laatst gewijzigd: 18 maart 2010 10:23
AMSTERDAM - Bij de zoektocht naar het vermoorde 12-jarige meisje Milly Boele zijn grote fouten gemaakt. Dat zeggen deskundigen donderdag in het AD en De Telegraaf.
Milly dood gevonden slideshow
De politie had meteen met een speurhond bij buurtbewoners langs moeten gaan, zeggen oud-rechercheur Dick Gosewehr en politiepsycholoog Harrie Timmerman in De Telegraaf.
Boele had vlak voor haar verdwijning haar moeder aan de telefoon. Ze hing op om open te doen voor 'een buurman'.
De politie had volgens de deskundigen meteen bij buurtbewoners moeten aanbellen en tuinen moeten doorzoeken met speurhonden. Als iemand had geweigerd, was dat volgens hen des te meer reden geweest om daar extra onderzoek te doen.
Speurhonden
Justitie zegt in het AD dat de inzet van speurhonden 'één van de scenario's' was die klaarstonden voor als andere methoden tot niets zouden leiden. Ook zouden er veel aanwijzingen zijn dat de ontvoerder niet uit de buurt kwam.
Rechtspsycholoog Jasper J. van der Kemp zegt in de krant echter dat de betrokkenheid van een buurman prioriteit had moeten krijgen.
De politie heeft volgens hem te zorgvuldig willen werken, terwijl haast nodig was. Boele werd dinsdagavond gevonden. Ze was in Dordrecht begraven in de tuin van de 26-jarige agent Sander V., twee huizen naast haar ouderlijke woning.
Een rammelend alibi maakt je nog niet meteen verdacht hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De ondervraging waarbij hij een rammelend alibi op gaf waarvan men al concludeerde dat het waarschijnlijk onjuist was maar waar ze eventueel na het weekend nog wel eens zouden kijken bedoel je?
En toen was ie in zijn auto gestapt en had ie heel Nederland uitgemoord. Terwijl de politie slapende honden niet wakker wilde maken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:44 schreef Ticootje het volgende:
Ja hij had de hele buurt wel kunnen uitmoorden
Zijn motieven interesseren mij eerlijk gezegd niet. Wat mij wel boeit is het gestuntel van de recherche en de hoop dat hieruit lessen getrokken zullen worden. Zal helaas wel niet gebeuren want om echt lessen te trekken zal je kritiek moeten kunnen hebben en dat is schijnbaar not done. Het hoofd van het team zou van mij echt een stapje terug mogen doen en dan ben ik nog coulant.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien vond hji het wel een kick om gewoon iemand te vermoorden, om te zien of hij ermee weg zou kunnen komen. Misschien heeft hij haar verder met geen vinger aangeraakt.
Hoezo een bende in je huis? De politie belt aan omdat de speurhond een spoor ruikt en als je niets te verbergen hebt laat je ze toch gewoon binnen en in je tuin?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Meteen verdacht omdat je geen zin hebt in de bende in je huis. Misschien hou je er wel een leuke wietplantage op na op je zolder.... dan heb je een goede reden om te weigeren, maar dat je in eerste instantie geen medewerking verleent hoeft toch niet meteen te betekenen dat je je buurtkinderen in je kelder hebt zitten?
quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
En toen was ie in zijn auto gestapt en had ie heel Nederland uitgemoord. Terwijl de politie slapende honden niet wakker wilde maken.
Ja, en was er wel haastig gewerkt, had het zorgvuldiger gemoeten. Zo staan er in hindsight tal van beterweters aan de zijlijn.quote:De politie heeft volgens hem te zorgvuldig willen werken, terwijl haast nodig was.
Dus de betrokkenen bij het onderzoek hadden andere aanwijzingen en zijn daarop af gegaan. Allerlei outsiders weten het achteraf beter. Ik zie geen probleem, maar de gemiddelde Telegraaf-lezer zal wel andere conclusies trekkenquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:44 schreef Cyan het volgende:
[..]
Maar het punt in deze zaak is, dat de politie uitgegaan is van een vermissing en niet van een misdrijf. En waarschijnlijk hadden ze Milly die avond al niet meer levend gevonden maar dan hadden die ouders niet nog een week in onzekerheid hoeven zitten, terwijl hun dochter in de achtertuin van de overbuurman lag.
[..]
Aldus: www.nu.nl
als iemand gewetenloos een 12 jarig meisje vermoord dan moet je er van uit gaan dat het een gevaarlijk individu is en dat hij het zou kunnen herhalen inderdaad. Hij heeft nog een week onnodig losgelopen en dat is dan ook spelen met vuur.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nonsens. Jij maakt er meteen een serial killer van.
Nee maar ze hadden al een speurhond in kunnen zetten omdat het al duidelijk was dat er een buurman aan de deur stond.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:47 schreef Helly het volgende:
[..]
Dus de betrokkenen bij het onderzoek hadden andere aanwijzingen en zijn daarop af gegaan. Allerlei outsiders weten het achteraf beter. Ik zie geen probleem, maar de gemiddelde Telegraaf-lezer zal wel andere conclusies trekken
En dan krijg je weer jankzakken die emmeren over de hoge kosten ... van mijn belastingcenten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:49 schreef Felixa het volgende:
De meeste kinderen die vermist worden, duiken na een paar uur weer op (ruzie, weggelopen etc).
Zou de politie dan alle meldingen wel 100% serieus nemen, is het na de zóveelste "valse" melding dan niet een beetje the boy who cried wolf?
Prima reply en hij geeft dus ook aan dat er inderdaad iemand verantwoordelijk is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:44 schreef Cyan het volgende:
[..]
Maar het punt in deze zaak is, dat de politie uitgegaan is van een vermissing en niet van een misdrijf. En waarschijnlijk hadden ze Milly die avond al niet meer levend gevonden maar dan hadden die ouders niet nog een week in onzekerheid hoeven zitten, terwijl hun dochter in de achtertuin van de overbuurman lag.
[..]
Aldus: www.nu.nl
Dat weet je niet.quote:
Hee, deze klopt welquote:een 12 jarig meisje vermoord dan moet je er van uit gaan dat het een gevaarlijk individu
Dit echter weet je weer niet.quote:is en dat hij het zou kunnen herhalen inderdaad. Hij heeft nog een week onnodig losgelopen en dat is dan ook spelen met vuur.
Feit is dat dit hele scenario zich niet heeft afgespeeld. Dan kun jij wel allerlei if's gaan roepen om je punt te maken, maar dat punt is niet de realiteit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:48 schreef Hanoying het volgende:
als iemand gewetenloos een 12 jarig meisje vermoord dan moet je er van uit gaan dat het een gevaarlijk individu is en dat hij het zou kunnen herhalen inderdaad. Hij heeft nog een week onnodig losgelopen en dat is dan ook spelen met vuur.
Ach, dat is : slapende honden. Niet wakker maken (sarcastisch : order van de korpschef).quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
En toen was ie in zijn auto gestapt en had ie heel Nederland uitgemoord. Terwijl de politie slapende honden niet wakker wilde maken.
Gelukkig niet inderdaad maar of hij al dan niet verder gemoord heeft is niet eens relevant. Relevant is dat justitie dusdanig incapabel heeft opgetreden dat een kindermoordenaar een week langer heeft losgelopen dan strikt noodzakelijk en wellicht nog steeds vrolijk los zou lopen als hij zichzelf niet gemeld had.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Feit is dat dit hele scenario zich niet heeft afgespeeld. Dan kun jij wel allerlei if's gaan roepen om je punt te maken, maar dat punt is niet de realiteit.
Euhm nee, die kans is zeer klein. Heb jij enig realiteitsbesef, hoeveel moorden er uberhaupt per jaar in Nederland gepleegd worden en welk deel daarvan door een 'seriemoordenaar' wordt gepleegd?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:56 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Gelukkig niet inderdaad maar of hij al dan niet verder gemoord heeft is niet eens relevant. Relevant is dat justitie dusdanig incapabel heeft opgetreden dat een kindermoordenaar een week langer heeft losgelopen dan strikt noodzakelijk en wellicht nog steeds vrolijk los zou lopen als hij zichzelf niet gemeld had.
In het geval van Marianne Vaatstra heeft de moordenaar zichzelf niet gemeld en loopt hij inmiddels al 10 jaar los terwijl men eigenlijk al 10 jaar had kunnen weten wie de waarschijnlijke dader is, goede kans dat er in dit geval wel onnodig verder gemoord is. Maar misschien ook niet zou jij dan zeggen...
Ik denk dat hij daar op basis van zijn expertise gevormd door NCIS en CSI een behoorlijk goed besef van heeft.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef Helly het volgende:
[..]
Euhm nee, die kans is zeer klein. Heb jij enig realiteitsbesef, hoeveel moorden er uberhaupt per jaar in Nederland gepleegd worden en welk deel daarvan door een 'seriemoordenaar' wordt gepleegd?
in dit geval is er geeneens sprake van hindsight want wat de politie gedaan om haar te zoeken is helemaal nog niet bekendquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, en was er wel haastig gewerkt, had het zorgvuldiger gemoeten. Zo staan er in hindsight tal van beterweters aan de zijlijn.
Het is geen natte vinger werk, het is emotionele masturbatie waarbij mensen elkaar hypen tot steeds heverige emoties wat uiteindelijk lijdt tot een orgasme van verontwaardiging, woede en minachting.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
in dit geval is er geeneens sprake van hindsight want wat de politie gedaan om haar te zoeken is helemaal nog niet bekend
dit is gewoon natte vinger werk
Die kans is helemaal niet "zeer klein" voor een moord met het profiel van Marianne Vaatstra. Bovendien wil je toch dat zo'n moordenaar gepakt wordt lijkt me? Heb je meegekregen dat justitie de hoofdverdachte op een presenteerblaadje heeft gekregen in dat geval maar dat men is gestopt met zoeken doordat een volledig andere man per abuis werd aangezien voor de hoofdverdachte? Dit terwijl er geen enkele getuige was die onderschreef dat het hier de hoofdverdachte betrof of dat de man er zelfs maar op leek?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef Helly het volgende:
[..]
Euhm nee, die kans is zeer klein. Heb jij enig realiteitsbesef, hoeveel moorden er uberhaupt per jaar in Nederland gepleegd worden en welk deel daarvan door een 'seriemoordenaar' wordt gepleegd?
Hij was werkelijk naar de tuin toe gesprintquote:Op donderdag 18 maart 2010 16:05 schreef Pek het volgende:
Als ze mensenhonden hadden willen inzetten, hadden ze dat dezelfde avond moeten doen. Een dag later is het spoor al bijna niet meer te volgen. Daarbij zou het beestje alle plekken nagaan waar ze geweest is. De buurtsuper, de snackbar etc. De enige effectieve hond zou een lijkenhond zijn geweest, maar dat was op dat moment natuurlijk nog prematuur. Als V. zich niet had gemeld, of bij dat 2e gesprek niet door de mand gevallen was, waren die vast wel ingezet deze week.
?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
in dit geval is er geeneens sprake van hindsight want wat de politie gedaan om haar te zoeken is helemaal nog niet bekend
dit is gewoon natte vinger werk
Er is gewoon enorm amateuristisch te werk gegaan hoor. Maar uiteindelijk wordt alles wel weer met de mantel der liefde overdekt, drinkt men een glas, doet men een plas en...quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:07 schreef rashudo het volgende:
[..]
Het is geen natte vinger werk, het is emotionele masturbatie waarbij mensen elkaar hypen tot steeds heverige emoties wat uiteindelijk lijdt tot een orgasme van verontwaardiging, woede en minachting.
Dat heb je met dat internetheldendom van tegenwoordig he. Thuis vanachter het toetsenbord is het o zo lekker makkelijk om kritiek te leveren en weten hoe het beter moet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:25 schreef Helly het volgende:
Sorry, ik ga er niet meer uitgebreid op reageren, met iemand die zulke ongelooflijke kort door de bocht redeneringen maakt en zoveel totaal voorbarige conclusies die op niks gebaseerd zijn trekt, kan ik niet discussieren.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:25 schreef Helly het volgende:
Sorry, ik ga er niet meer uitgebreid op reageren, met iemand die zulke ongelooflijke kort door de bocht redeneringen maakt en zoveel totaal voorbarige conclusies die op niks gebaseerd zijn trekt, kan ik niet discussieren.
\Een speurhond hoeft niet per se een vers spoor te hebben hoor. Als jij 50 meter verderop in een boom zit dan ruikt hij je, al ben je er vorig jaar gaan zitten. Een team speurhonden had de hele wijk kunnen uitkammen en haar in alle gevallen gevonden als ze er aanwezig was. In dit specifieke geval was het overigens zo dichtbij dat hij er inderdaad heen gesprint zou zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:29 schreef Pek het volgende:
Vraagje: regende het vorige week woensdag in Dordrecht? Zo ja, moet die speurhond wel van erg goede huize komen om uberhaupt een spoor te vinden.
Dat wéét je niet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:32 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Kort door de bocht redeneren wil niet zeggen dat de redenatie onjuist is hoor. Dat kan juist zeer verfissend werken, zaken worden vaak complexer voorgesteld dan ze daadwerkelijk zijn waardoor er uiteindelijk nooit scherpe conclusies te trekken zijn. In dit geval kan je rustig deduceren:
de inzet van een speurhond had deze zaak vroegtijdig opgelost justitie heeft de beschikking over speurhonden en er was alle reden ze in te zetten Justitie heeft de inzet van honden wel overwogen maar verworpen
Ergo:De verwerping van het besluit speurhonden in te zetten heeft er voor gezorgd dat deze zaak van justitiewege niet werd opgelost. Justitie heeft de mogelijkheid speurhonden in te zetten maar dit niet gedaan en dus niet alles gedaan wat binnen de mogelijkheden lag.
Conclusie:Justitie ![]()
![]()
Kort door de bocht hé? Maar niet onjuist.
Dat weet ik wel. Er zijn immers geen speurhonden ingezet en bij een zaak die heel Nederland in zijn greep houdt mag je toch verwachten dat justitie alles doet dat binnen haar mogelijkheden ligt. Speurhonden vallen binnen deze mogelijkheden en het is ook niet zo dat het een vergezochte optie is of iets dergelijks.quote:
Second that.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:25 schreef Helly het volgende:
Als je een hiervoor een bron hebt, dan zie ik hem graag. Het is echt onzin.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Als jij 50 meter verderop in een boom zit dan ruikt hij je, al ben je er vorig jaar gaan zitten.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
\Een speurhond hoeft niet per se een vers spoor te hebben hoor. Als jij 50 meter verderop in een boom zit dan ruikt hij je, al ben je er vorig jaar gaan zitten. Een team speurhonden had de hele wijk kunnen uitkammen en haar in alle gevallen gevonden als ze er aanwezig was. In dit specifieke geval was het overigens zo dichtbij dat hij er inderdaad heen gesprint zou zijn.
Het is gewoon ridicuul dat ze op een dergelijke zaak niet ingezet worden. Hier heb je die beesten juist voor, ze vinden het zelfs leuk om te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |