Dan wordt er wel een bevel geregeld en ben je meteen ook echt verdacht. Erg verstandig.... Overigens is het dus allemaal toch maar hypothetisch want justitie besloot in al zijn wijsheid om uberhaupt geen speurhond in te zetten maar om toch echt te focussen op posters in Duitse vrachtwagens. Lekkere prioritering weer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dat dus...
Ik zal in elk geval ook niet zo happig zijn op het binnen laten van politie met hond om de boel overhoop te laten halen... Laat ze maar lekker een bevel regelen..
Dat zal nog het eerste zijn waar ik dan aan zal denken. Ik zal inderdaad beginnen met bellen naar vriendinnetjes enzo..quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:37 schreef Cyan het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet meteen. Maar als je dochter 's avonds of 's nachts nog niet thuis is dan ga je er toch vanuit dat er iets gebeurd is? Dat ze niet is weggelopen of de tijd is vergeten?
dus het feit dat alle buren zijn ondervraagd is niet waar ofzo?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:39 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dan wordt er wel een bevel geregeld en ben je meteen ook echt verdacht. Erg verstandig.... Overigens is het dus allemaal toch maar hypothetisch want justitie besloot in al zijn wijsheid om uberhaupt geen speurhond in te zetten maar om toch echt te focussen op posters in Duitse vrachtwagens. Lekkere prioritering weer.
Je hebt gelijk, misschien speelden ze wel een potje scrabble samen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:37 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze verkracht was. Wanneer is dat naar buiten gekomen? Ik dacht dat ze die dingen pas morgen openbaar maken.
Wat een onzin. Meteen verdacht omdat je geen zin hebt in de bende in je huis. Misschien hou je er wel een leuke wietplantage op na op je zolder.... dan heb je een goede reden om te weigeren, maar dat je in eerste instantie geen medewerking verleent hoeft toch niet meteen te betekenen dat je je buurtkinderen in je kelder hebt zitten?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:39 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dan wordt er wel een bevel geregeld en ben je meteen ook echt verdacht. Erg verstandig.... Overigens is het dus allemaal toch maar hypothetisch want justitie besloot in al zijn wijsheid om uberhaupt geen speurhond in te zetten maar om toch echt te focussen op posters in Duitse vrachtwagens. Lekkere prioritering weer.
Dat weet je nietquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ja, want ieder mens kan immers in een gekke bui een 12 jarig meisje verkrachten,
Dat weet je ook niet.quote:vermoorden en in zijn tuin begraven. Hoe kan ik toch denken dat het hier een gewetenloze gek betreft, hij was gewoon even tijdelijk in de war![]()
Blabla, dood is dood.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:26 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nogmaals, het is geen hogere wiskunde. Er is geen enkele rationale om geen speurhond in te zetten bij een dergelijke zaak anders dan incapabiliteit en feit is dat een speurhond deze zaak binnen 5 minuten had opgelost. Het is eigenlijk al frapant dat haar eigen hond niet een keer naar die tuin gesprint is want zelfs die moet het toch haast geroken hebben.
De ondervraging waarbij hij een rammelend alibi op gaf waarvan men al concludeerde dat het waarschijnlijk onjuist was maar waar ze eventueel na het weekend nog wel eens zouden kijken bedoel je?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:40 schreef Re het volgende:
[..]
dus het feit dat alle buren zijn ondervraagd is niet waar ofzo?
Misschien vond hji het wel een kick om gewoon iemand te vermoorden, om te zien of hij ermee weg zou kunnen komen. Misschien heeft hij haar verder met geen vinger aangeraakt.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:40 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, misschien speelden ze wel een potje scrabble samen.
Nogmaals. In dit geval hebben ze simpelweg geluk dat hij zichzelf komt melden zonder verder te moorden. Stom toeval, eerder ondanks dan dankzij de politie-inzet.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Blabla, dood is dood.
Dan hadden ze alleen het lijk wat eerder gevonden.
Nonsens. Jij maakt er meteen een serial killer van.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:43 schreef Hanoying het volgende:
Nogmaals. In dit geval hebben ze simpelweg geluk dat hij zichzelf komt melden zonder verder te moorden. Stom toeval, eerder ondanks dan dankzij de politie-inzet.
Ja hij had de hele buurt wel kunnen uitmoordenquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:43 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Nogmaals. In dit geval hebben ze simpelweg geluk dat hij zichzelf komt melden zonder verder te moorden. Stom toeval, eerder ondanks dan dankzij de politie-inzet.
Maar het punt in deze zaak is, dat de politie uitgegaan is van een vermissing en niet van een misdrijf. En waarschijnlijk hadden ze Milly die avond al niet meer levend gevonden maar dan hadden die ouders niet nog een week in onzekerheid hoeven zitten, terwijl hun dochter in de achtertuin van de overbuurman lag.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zal nog het eerste zijn waar ik dan aan zal denken. Ik zal inderdaad beginnen met bellen naar vriendinnetjes enzo..
Maar als ze inderdaad voor het donker niet thuis is (vaste regel) dan zal ik wel peentjes zweten ja, dan gaat er wel een belletje naar de politie ja... Maar dan kunnen er dus al 2 of 3 uur verstreken zijn...
Aldus: www.nu.nlquote:'Grote fouten bij opsporing Milly Boele'
Uitgegeven: 18 maart 2010 06:58
Laatst gewijzigd: 18 maart 2010 10:23
AMSTERDAM - Bij de zoektocht naar het vermoorde 12-jarige meisje Milly Boele zijn grote fouten gemaakt. Dat zeggen deskundigen donderdag in het AD en De Telegraaf.
Milly dood gevonden slideshow
De politie had meteen met een speurhond bij buurtbewoners langs moeten gaan, zeggen oud-rechercheur Dick Gosewehr en politiepsycholoog Harrie Timmerman in De Telegraaf.
Boele had vlak voor haar verdwijning haar moeder aan de telefoon. Ze hing op om open te doen voor 'een buurman'.
De politie had volgens de deskundigen meteen bij buurtbewoners moeten aanbellen en tuinen moeten doorzoeken met speurhonden. Als iemand had geweigerd, was dat volgens hen des te meer reden geweest om daar extra onderzoek te doen.
Speurhonden
Justitie zegt in het AD dat de inzet van speurhonden 'één van de scenario's' was die klaarstonden voor als andere methoden tot niets zouden leiden. Ook zouden er veel aanwijzingen zijn dat de ontvoerder niet uit de buurt kwam.
Rechtspsycholoog Jasper J. van der Kemp zegt in de krant echter dat de betrokkenheid van een buurman prioriteit had moeten krijgen.
De politie heeft volgens hem te zorgvuldig willen werken, terwijl haast nodig was. Boele werd dinsdagavond gevonden. Ze was in Dordrecht begraven in de tuin van de 26-jarige agent Sander V., twee huizen naast haar ouderlijke woning.
Een rammelend alibi maakt je nog niet meteen verdacht hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De ondervraging waarbij hij een rammelend alibi op gaf waarvan men al concludeerde dat het waarschijnlijk onjuist was maar waar ze eventueel na het weekend nog wel eens zouden kijken bedoel je?
En toen was ie in zijn auto gestapt en had ie heel Nederland uitgemoord. Terwijl de politie slapende honden niet wakker wilde maken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:44 schreef Ticootje het volgende:
Ja hij had de hele buurt wel kunnen uitmoorden
Zijn motieven interesseren mij eerlijk gezegd niet. Wat mij wel boeit is het gestuntel van de recherche en de hoop dat hieruit lessen getrokken zullen worden. Zal helaas wel niet gebeuren want om echt lessen te trekken zal je kritiek moeten kunnen hebben en dat is schijnbaar not done. Het hoofd van het team zou van mij echt een stapje terug mogen doen en dan ben ik nog coulant.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien vond hji het wel een kick om gewoon iemand te vermoorden, om te zien of hij ermee weg zou kunnen komen. Misschien heeft hij haar verder met geen vinger aangeraakt.
Hoezo een bende in je huis? De politie belt aan omdat de speurhond een spoor ruikt en als je niets te verbergen hebt laat je ze toch gewoon binnen en in je tuin?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat een onzin. Meteen verdacht omdat je geen zin hebt in de bende in je huis. Misschien hou je er wel een leuke wietplantage op na op je zolder.... dan heb je een goede reden om te weigeren, maar dat je in eerste instantie geen medewerking verleent hoeft toch niet meteen te betekenen dat je je buurtkinderen in je kelder hebt zitten?
quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
En toen was ie in zijn auto gestapt en had ie heel Nederland uitgemoord. Terwijl de politie slapende honden niet wakker wilde maken.
Ja, en was er wel haastig gewerkt, had het zorgvuldiger gemoeten. Zo staan er in hindsight tal van beterweters aan de zijlijn.quote:De politie heeft volgens hem te zorgvuldig willen werken, terwijl haast nodig was.
Dus de betrokkenen bij het onderzoek hadden andere aanwijzingen en zijn daarop af gegaan. Allerlei outsiders weten het achteraf beter. Ik zie geen probleem, maar de gemiddelde Telegraaf-lezer zal wel andere conclusies trekkenquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:44 schreef Cyan het volgende:
[..]
Maar het punt in deze zaak is, dat de politie uitgegaan is van een vermissing en niet van een misdrijf. En waarschijnlijk hadden ze Milly die avond al niet meer levend gevonden maar dan hadden die ouders niet nog een week in onzekerheid hoeven zitten, terwijl hun dochter in de achtertuin van de overbuurman lag.
[..]
Aldus: www.nu.nl
als iemand gewetenloos een 12 jarig meisje vermoord dan moet je er van uit gaan dat het een gevaarlijk individu is en dat hij het zou kunnen herhalen inderdaad. Hij heeft nog een week onnodig losgelopen en dat is dan ook spelen met vuur.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nonsens. Jij maakt er meteen een serial killer van.
Nee maar ze hadden al een speurhond in kunnen zetten omdat het al duidelijk was dat er een buurman aan de deur stond.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:47 schreef Helly het volgende:
[..]
Dus de betrokkenen bij het onderzoek hadden andere aanwijzingen en zijn daarop af gegaan. Allerlei outsiders weten het achteraf beter. Ik zie geen probleem, maar de gemiddelde Telegraaf-lezer zal wel andere conclusies trekken
En dan krijg je weer jankzakken die emmeren over de hoge kosten ... van mijn belastingcenten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:49 schreef Felixa het volgende:
De meeste kinderen die vermist worden, duiken na een paar uur weer op (ruzie, weggelopen etc).
Zou de politie dan alle meldingen wel 100% serieus nemen, is het na de zóveelste "valse" melding dan niet een beetje the boy who cried wolf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |