Ja,inderdaad. Ze begonnen afgelopen maandag pas over dat ze huiszoekingen gingen doen in Milly's buurt. Een week later bijna!quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mooi, dan had er wat mij betreft wel wat 'gerichter' en 'doelmatiger' naar de 'buurman' gezocht mogen worden.
Want áls het als hardcore vermissing is aangeduid dan gaat het toch om de 1e uren?
Buurman staat aan de deur, had het meisje tegen de moeder gezegd door haar mobiel, toch?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:04 schreef Re het volgende:
[..]
dat maak jij ervan.... en daar baseer je je verdere betoog op...
Mag ik van jou (of Ryan of andere critici) dan een realistisch tijdschema hoe dat onderzoek eruit zou moeten zien?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:04 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mooi, dan had er wat mij betreft wel wat 'gerichter' en 'doelmatiger' naar de 'buurman' gezocht mogen worden.
Want áls het als hardcore vermissing is aangeduid dan gaat het toch om de 1e uren?
JHuh?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja,inderdaad. Ze begonnen afgelopen maandag pas over dat ze huiszoekingen gingen doen in Milly's buurt. Een week later bijna!
zegt helemaal niets natuurlijk, ze moest nog weg, en ik weet niet wanneer precies gezegd is tegen de politie dat het om een buurman ging... wie weet is dat de volgende dag of zelfs later pas dat dit werd gemeld...quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Buurman staat aan de deur, had het meisje tegen de moeder gezegd door haar mobiel, toch?
Redelijk hardcore, lijkt me.
Iets anders dan er staat iemand of een meneer voor de deur....
Ga bij de politie jongen. Jij zou elke zaak netjes binnen één aflevering kunnen oplossen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Buurman staat aan de deur, had het meisje tegen de moeder gezegd door haar mobiel, toch?
Redelijk hardcore, lijkt me.
Iets anders dan er staat iemand of een meneer voor de deur....
De moeder wist iig al dat het meisje dat gezegd had. Die (+ haar man) zal op het moment dat haar dochter al te lang en zo maar plotseling wegblijft iig zelf al daarnaar handelen. Dus aanbellen bij buren, of wat als buren beschouwd wordt. Dit lijkt me volledig logisch. Op het moment dat de politie ingeschakeld wordt en dus wrs ook andere mogelijkheden zijn nagegaan (zoeken, rondbellen bij vrienden, anderen inschakelen; ik heb dit zelf ook enkele malen meegemaakt trouwens) zal dit direct verteld worden aan de politie door de moeder ook, denk ik. Op grond daarvan werd ook aangenomen, blijkbaar, dat hier sprake was van wrs een hardcore verdwijning door de politie. Politie zal ter plaatse komen en dan ook eerst aanbellen bij buren of wat als buren beschouwd wordt door de familie, daarna wordt de kring wat wijder, lijkt me. En dan pas komt sms-alert, amber-alert etc in focus.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:11 schreef Re het volgende:
[..]
zegt helemaal niets natuurlijk, ze moest nog weg, en ik weet niet wanneer precies gezegd is tegen de politie dat het om een buurman ging... wie weet is dat de volgende dag of zelfs later pas dat dit werd gemeld...
of heb jij bevestiging dat de politie het wist dat er een buurman voor de deur stond voor 20:00?
Hij had natuurlijk ff terug kunnen smsenquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:18 schreef matthijst het volgende:
Hij had haar dezelfde avond al vermoord.
Kan natuurlijk dat hij haar eerst nog tot 22:00 aan bed had vastgebonden, maar ik gok dat hij d'r om 18:00 misbruikt heeft en daarna heeft gewurgd.
Om 20:00 lag ze waarschijnlijk al onder de zoden, dus daar kom je dan, met je SMS-alert om 22:15.
Zit er dik in, vandaar waarschijnlijk ook dat hij haar ongemerkt heeft kunnen begraven.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:18 schreef matthijst het volgende:
Hij had haar dezelfde avond al vermoord.
Kan natuurlijk dat hij haar eerst nog tot 22:00 aan bed had vastgebonden, maar ik gok dat hij d'r om 18:00 misbruikt heeft en daarna heeft gewurgd.
Om 20:00 lag ze waarschijnlijk al onder de zoden, dus daar kom je dan, met je SMS-alert om 22:15.
Houd je nu eens aan de feiten: de moeder werd pas rond 20u echt ongerust, dus toen is de politie pas gebeld (op z'n vroegst).quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De moeder wist iig al dat het meisje dat gezegd had. Die (+ haar man) zal op het moment dat haar dochter al te lang en zo maar plotseling wegblijft iig zelf al daarnaar handelen. Dus aanbellen bij buren, of wat als buren beschouwd wordt. Dit lijkt me volledig logisch. Op het moment dat de politie ingeschakeld wordt en dus wrs ook andere mogelijkheden zijn nagegaan (zoeken, rondbellen bij vrienden, anderen inschakelen; ik heb dit zelf ook enkele malen meegemaakt trouwens) zal dit direct verteld worden aan de politie door de moeder ook, denk ik. Op grond daarvan werd ook aangenomen, blijkbaar, dat hier sprake was van wrs een hardcore verdwijning door de politie. Politie zal ter plaatse komen en dan ook eerst aanbellen bij buren of wat als buren beschouwd wordt door de familie, daarna wordt de kring wat wijder, lijkt me. En dan pas komt sms-alert, amber-alert etc in focus.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hij had natuurlijk ff terug kunnen smsen
Ze was rond half 7 thuis? Dan past dat in wat ik schreef. Heeft dus wrs zelf in die anderhalf uur eerst nog een tijdje gewacht en daarna ook gezocht lijkt me. En dan heeft ze toch nog vrij snel de politie gebeld.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:23 schreef Helly het volgende:
[..]
Houdt je nu eens aan de feiten: de moeder werd pas rond 20u echt ongerust, dus toen is de politie pas gebeld (op z'n vroegst).
Nee, je zit totaal mis. Ze werd pas om 8 uur ongerust, dus ze heeft voor 8 uur natuurlijk niet al lopen zoeken. Hoe laat ze de politie gebeld heeft is ook niet bekend.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze was rond half 7 thuis? Dan past dat in wat ik schreef. Heeft dus wrs zelf in die anderhalf uur ook gezocht lijkt me. En dan heeft ze toch nog vrij snel de politie gebeld.
Lijkt me vreemd om off the bat de politie te bellen, als je weet dat het laatste conctact een contact met een buurman is geweest. Dus onwaarschijnlijk ook.quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:27 schreef Helly het volgende:
[..]
Nee, je zit totaal mis. Ze werd pas om 8 uur ongerust, dus ze heeft voor 8 uur natuurlijk niet al lopen zoeken. Hoe laat ze de politie gebeld heeft is ook niet bekend.
Ik beweer toch ook helemaal niet dat ze toen om 8 uur meteen de politie heeft gebeldquote:Op donderdag 18 maart 2010 14:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me vreemd om off the bat de politie te bellen, als je weet dat het laatste conctact een contact met een buurman is geweest. Dus onwaarschijnlijk ook.
bronquote:Toen Milly woensdag om half zes 's middags met haar moeder aan de telefoon hing, moest het meisje ophangen omdat er werd aangebeld. Ze vroeg haar moeder om haar even later terug te bellen op haar mobieltje. Maar toen ze dat deed, nam Milly niet meer op.
Bij thuiskomst was Milly verdwenen. Rond een uur of acht werd de moeder ongerust en belde ze een rondje met vrienden en kennissen. Niemand wist echter waar de 12-jarige was. Hierop nam de moeder contact op met de politie.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:46 schreef Hanoying het volgende:
tot op het moment dat Sander zelf naar voren stapte had de zaak op elk moment binnen 5 minuten opgelost kunnen worden door het inzetten van een speurhond, het beest was in één rechte lijn naar de tuin van de buurman gesprint. Justitie heeft speurhonden maar god weet waarom eigenlijk want als je ze op zo'n zaak al niet inzet waneer dan in vredesnaam wel?
Ik begrijp niet wat een rechercheteam van 40 of 50 man eigenlijk uitvoert. In dit geval heeft justitie nog geluk dat hij geen verdere moorden heeft gepleegd maar zichzelf heeft aangegeven, had hij zijn vriendin wel vermoord dan zou dit wat mij betreft gewoon strafbare nalatigheid van justitie zijn aangezien ze hem op dag één al met minimale moeite hadden kunnen aanhouden.
Justitie komt soms veel te eenvoudig met enorme blunders weg. In de zaak van Marianne Vaatstra is sinds dag 1 duidelijk geweest wie de waarschijnlijke dader is, een kleine dikke man met de naam Ali Hassan. Hij heeft haar bedreigd, is hem gesmeert na de moord, 1+1=2...
Het enorme rechercheteam presteert het vervolgens om een lange brede Ali Hassan op te sporen in Turkije die in niets lijkt op het signalement van de verdachte en door geen van de werknemers van het AZC wordt herkent. Dit wordt volledig genegeerd want men heeft immers een Ali Hassan en omdat het DNA van deze Ali (uiteraard) niet klopt met het daderspoor concludeert men dat "Ali Hassan het dus niet heeft gedaan". Dat heeft Ali wel zakkenwassers.. De kleine dikke Ali Hassan waar jullie nooit naar gezocht hebben die nu al tien jaar vrolijk rondloopt en ondertussen nog wel een paar jongedames zal heben vermoord.
Wat mij betreft rollen er maar eens wat koppen, in het bedrijfsleven worden blunders van de "WTF wat hebben jullie gedaan?" categorie immers ook niet geaccepteerd,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |