Dat is verschrikkelijk voor de familie, daar zijn geen woorden voor, vind ik.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:48 schreef yvonne het volgende:
Uit dat stuk komt dat ze verkracht en vermoord is,
lekker voor familie om dat zo te lezen..
Dat dus. Een stuk vol met aannames en speculaties. Het lijkt Fok!Forum wel!quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:47 schreef aloe_vera het volgende:
Ehm, was dat juist niet het probleem? Dat niemand hem daar aan de deur had gezien???? Maar nu heeft opeens de helft van de buurt hem met zijn kat aan zien bellen?![]()
Pure riooljournalistiek
Er is geen enkel bewijs dat Milly verkracht is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:05 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Dat is verschrikkelijk voor de familie, daar zijn geen woorden voor, vind ik.
quote:Achter het uniform en de brede glimlach zit een 'sekspredator', een pedoseksueel roofdier. Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën.
Aan de andere kant, heb ik zelf liever, dat de waarheid wordt opgeschreven, ook al is die 'ongenuanceerd'. Is de daad van de verdachte soms genuanceerd?????
Als de ouders bijvoorbeeld goede dingen over de verdachte zouden lezen, van hoe 'aardig' die is, en dat er 'begrip' is voor zijn daad, de moord op hun dochtertje, dan lijkt mij dat wel véél wranger.
Van de Frontpage..quote:Sander V. dronk bier op Milly's graf
-
door Stefan op 18-03-2010 @ 09:31
Onder het motto van 'Zo, en nu eerst een Bavaria' dronk Sander V., de dag nadat hij de 12-jarige Milly Boele had vermoord en begraven in de tuin, een biertje op haar graf.
Buren zagen de 26-jarige moordenaar met vrienden bier drinken in zijn tuin, gezellig kletsend en lachend. Opmerkelijk is dat de buren hem goed konden zien maar dat niemand hem op de avond van de moord zag graven in de tuin. Volgens de buurvrouw die hem zag moet 'Sander knettergek zijn'.
Intussen staat Sander ook levensgroot in de Telegraaf en zonder balkje. In vrijwel alle kranten krijgt de politie veel kritiek op het lakse onderzoek.
Ik kan me haast niet voorstellen dat hij haar alleen vermoord heeft, maar we zullen het nog wel horen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat Milly verkracht is.
Nee, maar dan nog is het nu geen feit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat hij haar alleen vermoord heeft, maar we zullen het nog wel horen.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee, maar dan nog is het nu geen feit.
Natuurlijk zijn dit weer speculaties als ik dit zeg maar: denk jij nou ECHT dat hij haar 'alleen' vermoord heeft? Dat ie dacht: 'eyyy laat ik es ff bij Milly aanbellen, dan lok ik dr mee en dan schop ik dr helemaal dood!' Helaas zal vrijdag waarschijnlijk blijken dat ze voor dr dood sexueel is misbruikt....quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Er is geen enkel bewijs dat Milly verkracht is.
Dit zat ik vanochtend ook met opgetrokken wenkbrauwen in de krant te lezen. Hoezo komen jonge meisjes voortdurend in zijn zieke seksfantasieën voor??? Dat is echt volledig uit de duim van de journalist gezogen, kan me niet voorstellen dat dit in dit stadium officieel naar buien gebracht is als ze nog niet eens laten weten of Milly wel verkracht is. De mensen die hem ondervragen zijn nog heel gesloten over allerlei mededelingen naar de buitenwereld, en ik denk niet dat hij veel mensen in zijn omgeving zou vertellen dat hij al jarenlang zulke fantasieën had, áls hij ze al had.quote:Achter het uniform en de brede glimlach zit een 'sekspredator', een pedoseksueel roofdier. Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën.
Gaat er niet om wat ik denk. De Telegraaf brengt het als een feit en iemand anders hier ook. En dat is het niet, simpel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:22 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn dit weer speculaties als ik dit zeg maar: denk jij nou ECHT dat hij haar 'alleen' vermoord heeft? Dat ie dacht: 'eyyy laat ik es ff bij Milly aanbellen, dan lok ik dr mee en dan schop ik dr helemaal dood!' Helaas zal vrijdag waarschijnlijk blijken dat ze voor dr dood sexueel is misbruikt....
Het is eerder een stuk dat je in de Story of Weekend verwacht. Niet dat de Telegraaf nou een kwaliteitskrant is maar zelfs voor hun standaarden is dit triest.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:26 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dit zat ik vanochtend ook met opgetrokken wenkbrauwen in de krant te lezen. Hoezo komen jonge meisjes voortdurend in zijn zieke seksfantasieën voor??? Dat is echt volledig uit de duim van de journalist gezogen, kan me niet voorstellen dat dit in dit stadium officieel naar buien gebracht is als ze nog niet eens laten weten of Milly wel verkracht is. De mensen die hem ondervragen zijn nog heel gesloten over allerlei mededelingen naar de buitenwereld, en ik denk niet dat hij veel mensen in zijn omgeving zou vertellen dat hij al jarenlang zulke fantasieën had, áls hij ze al had.
Echt een belachelijk artikel van een journalist die zijn huiswerk niet doet hoor, Milly valt echt niet meer in de categorie van een pedofiel, ze was volop aan het puberen, zoals eerder gezegd een efebofiel.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat ik denk. De Telegraaf brengt het als een feit en iemand anders hier ook. En dat is het niet, simpel.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:27 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Gaat er niet om wat ik denk. De Telegraaf brengt het als een feit en iemand anders hier ook. En dat is het niet, simpel.
Je kunt ook te ver gaan met speculeren natuurlijk. Laat het rusten en laten we afwachten wat er uit het onderzoek naar voren komt. Dit helpt Milly en haar familie ook niet natuurlijkquote:
Och, wacht maar af. Je hebt straks 10 mensen die beginnen over 'dat bewijs dat ze lazen dat ze verkracht is"quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ach een beetje mens weet dat de Telegraaf 95% geblaat is
Een beetje mens wel, maar de telegraaf maakt reclames waarin ze zelfs hun eigen lezers belachelijk maken. En die lezers, die zijn blijkbaar erg goedgelovig....quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ach een beetje mens weet dat de Telegraaf 95% geblaat is
en als ze er blijkt dat er sprake is van seksueel misbruik dan wijzen ze mooi naar de Telegraaf omdat ze toch gelijk hadden.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:31 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Och, wacht maar af. Je hebt straks 10 mensen die beginnen over 'dat bewijs dat ze lazen dat ze verkracht is"
Zijn eigen fantasieënquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:43 schreef TheVulture het volgende:
De riooljournalistiek heeft wel een nieuw dieptepunt bereikt zeg... dit stukje:
.......
Waar haalt die journalist dit vandaan... als er echt buurtbewoners zijn die dit gezien hebben van dat katje en haar bij hem naar binnen hebben zien gaan dan was de zaak toch al lang en breed eerder opgelost geweest...
Walgelijke schijtkrant... ook dat verhaal over die seksfantasieën... waar baseer je dat in godsnaam op als er vanuit het onderzoek geen info komt
van de journalist bedoel je?quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:45 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
Zijn eigen fantasieëndenk dat het daarop is gebaseerd...........
Ja of dat iedere kerel over z'n net puberende buurmeisje fantaseertquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
van de journalist bedoel je?
Dat moet haast wel... alsof elke gozer die zijn lichaam op een profiel showt een seksueel roofdier is...
Sorry hoor, maar wat een kankerquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:43 schreef TheVulture het volgende:
De riooljournalistiek heeft wel een nieuw dieptepunt bereikt zeg... dit stukje:
Maar er schuilt een monster in de agent van de surveillancedienst die op zijn Hyvespagina als een ware narcist zijn blote, gespierde torso toont en her en der op datingsites figureert. Achter het uniform en de brede glimlach zit een 'sekspredator', een pedoseksueel roofdier. Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën.
Naar verluidt stapte agent Sander V. vorige week woensdagavond met zijn kat op de arm naar Milly. Ongetwijfeld met een geraffineerde smoes dat er iets met het beestje aan de hand was en dat hij hulp nodig had. Milly, het vrolijke en vriendelijke blonde meisje dat altijd de honden van de buurt uitliet, was bevattelijk voor dierenleed. Dol was het kind op honden, katten en paarden. "De buurman staat voor de deur, mam. Bel me zo terug", zei ze nog. En natuurlijk ging ze daarna met agent Sander mee. Argeloos een gruwelijke dood tegemoet.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:51 schreef CAP. het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een kanker![]()
Wordt eens tijd dat de eindredacteur van de Telegraaf bruut verkracht wordt. Gadver, wat een lelijk, ongefundeerd stuk, insprekend op onderbuik gevoelens.
"en 's nachts metamorfoost hij in een konijn."quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij bepaalde zinnen hoor ik een Jambers-stemmetje als ik dat artikel lees, zegt ook wel genoeg
quote:Beste,
Deze tip is wellicht een andere tip dan u normaal via deze weg krijgt. Ondanks dat ik weet dat uw krant over het algemeen het nieuws wat sensationeler brengt dan het eigenlijk is kon ik toch de neiging te op het nieuwste dieptepunt te reageren niet onderdrukken.
Mijn klacht gaat over het volgende artikel: http://www.telegraaf.nl/b(...)_nr._67__.html?p=2,2
We weten allemaal hoe vreselijk de gebeuretenissen zijn en hoe ziek de verdachte wel niet moet zijn om tot de moord op Milly Boele over te gaan.
Maar het bovengenoemde artikel is wel het grootste stukje riooljournalistiek wat ik ooit ben tegengekomen. Het hangt van aannames, speculaties, en pure onwaarheden en fantasie aan elkaar.
In het begin van het artikel is de verdachte nog het 'baken van veiligheid' in de buurt waar ouders hun kinderen naar verwezen, terwijl een paar alinea's verder het altijd al een enge kwal was.
Verder noemt u vele malen het woord 'pedosexueel' in het artikel terwijl het vooralsnog onduidelijk is of er zich uberhaupt misbruik heeft afgespeeld. En voor de volledigheid; misbruik met puberende meiden is geen pedofilie, maar efebofilie.
Verder word de man afgeschilderd als een 'sekspredator', met als verklaring dat hij zich deels ontbloot op vakantiefoto's vertoont en op datingsites zit.
Ik vraag me echter af of de Telegraaf zich nog in de jaren 60 bevindt als anno 2010 ontbloot op een vakantiefoto in warm land gelijk staat aan een sekspredator zijn. En welke jonge man heeft zich nou nooit aan een datingsite en/of chatbox gewaagd in dit internettijdperk?
Als klap op de vuurpijl word er vervolgens nog beweerd dat de verdachte met zijn katje op de arm bij Milly voor de deur stond, getuige deze zin:
"Naar verluidt stapte agent Sander V. vorige week woensdagavond met zijn kat op de arm naar Milly."
Erg knap dat de Telegraaf deze informatie heeft, aangezien geen enkele buurtbewoner hem daar aan de deur heeft gestaan, laat staan de ontvoering van Milly heeft opgemerkt. Maar ze waren wel dusdanig scherp dat ze een klein katje op de arm van de verdachte hebben waargenomen??
Verder schieten superlatieven als 'duivel', 'pedosexueel', 'sekspredator', 'maniak', 'verknipte geest', 'macho', 'kwal', 'narcist' en 'patser' tekort om de verdachte te beschrijven.
Ook meent de journalist van het desbetreffende artikel nog over paranormale gaven te beschikken, aangezien deze zelf op hoogte was van de fantasieen van de verdachte. Getuige deze formulering:
"Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën"
Als afsluiter dan nog een totaal subjectief en niet ter zake doende alinea over het huis waar het allemaal gebeurt is. Het doet een beetje denken aan een foute horrorfilm die de bios nooit heeft gehaald...
"Horrorhuis
Het huis van Sander V. en Linda is inmiddels omgedoopt tot horrorhuis. "Het moet tot aan de grond toe worden afgebroken", vindt de vroegere bewoonster. "Het is een ziek huis. Twintig jaar geleden heb ik er ook gewoond. Mijn ex-man was net zo gek als deze agent. Hij heeft jarenlang onze kinderen misbruikt. Ik moest weten of het mijn vroegere woning was, waar ik de ongelukkigste jaren van mijn leven doormaakte en waar nu dit arme kind is vermoord. Nu ik weet dat het zo is, ben ik totaal overstuur."
Totaal niet ter zake doende en je reinste bangmakerij en stemmingsmakerij als u het mij vraagt.
Kortom; een nieuw dieptepunt voor de Telegraaf. Het is werkelijk waar het meest slechte stukje journalistiek dat ik ooit heb mogen meemaken.
Begrijp me niet verkeerd, ik walg ten zeerste van de acties van de verdachte, en verdedig hem op geen enkele manier, maar dit is gewoon goedkoop scoren en met wat vage speculaties en feitelijke onjuistheden een smeuiig verhaaltje knutselen. Een grote krant onwaardig.
Geweldig omschreven en ben het er 100% mee eens.... je zou het eigenlijk ook naar andere media moeten mailen... voor het geval Telegraaf zichzelf censureertquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
Mailtje aan Telegraaf verstuurd
[..]
Hij heeft een meisje vermoord, ouders, broer en zus hebben levenslang.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:05 schreef Lastpost het volgende:
Inderdaad kansloos dat stukje.
M'n vriendin heeft die agent enkele weken geleden nog gesproken na een overval bij d'r toko en vond het wel een aardige vent.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Hij heeft een meisje vermoord, ouders, broer en zus hebben levenslang.
Maar het is wel een aardige vent. ????
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef Dalilah het volgende:
[..]
quote:vond het wel een aardige vent
Begrijpend lezen is te lastig?quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef Dalilah het volgende:
[..]
Goed stukje.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Goed stuk, alleen zou het zonder de spelfouten misschien wat meer impact hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, ik vraag me af wat die ermee doen. Die gaan nu ook niet zo duidelijk stelling nemen tegen de Telegraaf lijkt me. Willen natuurlijk niet het risico lopen gezien te worden als media die het opneemt voor de verdachtequote:Op donderdag 18 maart 2010 11:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geweldig omschreven en ben het er 100% mee eens.... je zou het eigenlijk ook naar andere media moeten mailen... voor het geval Telegraaf zichzelf censureert
Tis ff snel getikt op mn werkquote:Op donderdag 18 maart 2010 11:21 schreef Felixa het volgende:
[..]
Goed stuk, alleen zou het zonder de spelfouten misschien wat meer impact hebben.![]()
Hier heb ik dan weer geen moeite mee, is "gewoon" een quote en mwah, iets wat past bij de Telegraaf om dat in een artikel te zetten.quote:Het huis van Sander V. en Linda is inmiddels omgedoopt tot horrorhuis. "Het moet tot aan de grond toe worden afgebroken", vindt de vroegere bewoonster.
Frontpage wil dat vast wel.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, ik vraag me af wat die ermee doen. Die gaan nu ook niet zo duidelijk stelling nemen tegen de Telegraaf lijkt me. Willen natuurlijk niet het risico lopen gezien te worden als media die het opneemt voor de verdachte
Nou ja als ze het daarbij lieten of het konden onderbouwen ja. Maar nu is het oeverloos gebash met zoveel mogelijk superlatieven terwijl er amper onderbouwing voor is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier heb ik dan weer geen moeite mee, is "gewoon" een quote en mwah, iets wat past bij de Telegraaf om dat in een artikel te zetten.
De rest van het artikel is wel te gek. Maar woorden als duivel, verknipte geest zijn niet vreemd, die gast is toch ook verknipt.
Maar goed dat je het gestuurd hebt LL
nee maar een goeie journalistieke discussie is nooit weg... je zou het ook nog in de vorm van een klacht kunnen doen bij de Raad voor Journalistiek... want met journalistiek heeft dit niks te maken....quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, ik vraag me af wat die ermee doen. Die gaan nu ook niet zo duidelijk stelling nemen tegen de Telegraaf lijkt me. Willen natuurlijk niet het risico lopen gezien te worden als media die het opneemt voor de verdachte
Schop fiets eens dan...quote:
Ik schopte hem net al.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:24 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Schop fiets eens dan...
Noujah laten we uberhaupt maar even afwachten of er een reactie op komt. Denk zelf zo van niet
quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Tis ff snel getikt op mn werk![]()
Maar voel je vrij ze eruit te halen hoor
quote:Beste,
Deze tip is wellicht een andere tip dan u normaal via deze weg krijgt. Ondanks dat ik weet dat uw krant over het algemeen het nieuws wat sensationeler brengt dan het eigenlijk is kon ik toch de neiging te op het nieuwste dieptepunt te reageren niet onderdrukken.
Mijn klacht gaat over het volgende artikel: http://www.telegraaf.nl/b(...)_nr._67__.html?p=2,2
We weten allemaal hoe vreselijk de gebeurtenissen zijn en hoe ziek de verdachte wel niet moet zijn om tot de moord op Milly Boele over te gaan.
Maar het bovengenoemde artikel is wel het grootste stukje riooljournalistiek wat ik ooit ben tegengekomen. Het hangt van aannames, speculaties, en pure onwaarheden en fantasie aan elkaar.
In het begin van het artikel is de verdachte nog het 'baken van veiligheid' in de buurt waar ouders hun kinderen naar verwezen, terwijl een paar alinea's verder het altijd al een enge kwal was.
Verder noemt u vele malen het woord 'pedoseksueel' in het artikel terwijl het vooralsnog onduidelijk is of er zich überhaupt misbruik heeft afgespeeld. En voor de volledigheid; misbruik met puberende meiden is geen pedofilie, maar efebofilie.
Verder word de man afgeschilderd als een 'sekspredator', met als verklaring dat hij zich deels ontbloot op vakantiefoto's vertoont en op datingsites zit.
Ik vraag me echter af of de Telegraaf zich nog in de jaren 60 bevindt als anno 2010 ontbloot op een vakantiefoto in warm land gelijk staat aan een sekspredator zijn. En welke jonge man heeft zich nou nooit aan een datingsite en/of chatbox gewaagd in dit internettijdperk?
Als klap op de vuurpijl word er vervolgens nog beweerd dat de verdachte met zijn katje op de arm bij Milly voor de deur stond, getuige deze zin:
"Naar verluidt stapte agent Sander V. vorige week woensdagavond met zijn kat op de arm naar Milly."
Erg knap dat de Telegraaf deze informatie heeft, aangezien geen enkele buurtbewoner hem daar aan de deur heeft gestaan, laat staan de ontvoering van Milly heeft opgemerkt. Maar ze waren wel dusdanig scherp dat ze een klein katje op de arm van de verdachte hebben waargenomen??
Verder schieten superlatieven als 'duivel', 'pedoseksueel', 'sekspredator', 'maniak', 'verknipte geest', 'macho', 'kwal', 'narcist' en 'patser' tekort om de verdachte te beschrijven.
Ook meent de journalist van het desbetreffende artikel nog over paranormale gaven te beschikken, aangezien deze zelf op hoogte was van de fantasieën van de verdachte. Getuige deze formulering:
"Verzot op jonge meisjes, de voortdurende hoofdrolspeelsters in zijn zieke fantasieën"
Als afsluiter dan nog een totaal subjectief en niet ter zake doende alinea over het huis waar het allemaal gebeurt is. Het doet een beetje denken aan een foute horrorfilm die de bios nooit heeft gehaald...
"Horrorhuis
Het huis van Sander V. en Linda is inmiddels omgedoopt tot horrorhuis. "Het moet tot aan de grond toe worden afgebroken", vindt de vroegere bewoonster. "Het is een ziek huis. Twintig jaar geleden heb ik er ook gewoond. Mijn ex-man was net zo gek als deze agent. Hij heeft jarenlang onze kinderen misbruikt. Ik moest weten of het mijn vroegere woning was, waar ik de ongelukkigste jaren van mijn leven doormaakte en waar nu dit arme kind is vermoord. Nu ik weet dat het zo is, ben ik totaal overstuur."
Totaal niet ter zake doende en je reinste bangmakerij en stemmingmakerij als u het mij vraagt.
Kortom; een nieuw dieptepunt voor de Telegraaf. Het is werkelijk waar het meest slechte stukje journalistiek dat ik ooit heb mogen meemaken.
Begrijp me niet verkeerd, ik walg ten zeerste van de acties van de verdachte, en verdedig hem op geen enkele manier, maar dit is gewoon goedkoop scoren en met wat vage speculaties en feitelijke onjuistheden een smeuïg verhaaltje knutselen. Een grote krant onwaardig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |