Die lopende projecten zouden dan toch ook eigelijk, zoals gepland, eind van dit jaar aflopen? Daar verandert dan toch niets aan?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Natuurlijk vanwege het al verrichte werk en de nog lopende projecten in Uruzgan.
Op zich vind ik het niet zo heel erg dat Nederland dan misschien niet meer bij de groten hoort... Nederland hoeft ook niet overal aan mee te doen, denk ik dan. Maar misschien is dat wel kort door de bocht gedacht.quote:Maar zeker vanwege de schade welk Nederland nu internationaal oploopt. Nederland wil overal aan mee doen, heeft het zelfs voor elkaar gekregen om bv bij de G20 te "horen" en dan verprutsen ze het op deze slemiele manier.
quote:Verder vind ik het heel apart dat alleen de oppositie partijen er (grote) moeite mee hadden dat dit hele gebeuren over de rug van de uitgezonden militairen uitgevochten is.
Eens!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:42 schreef Ofyles2 het volgende:
Terechte TT.
Dat Balkenende weggestemd wordt.
Met Wilders weet je wat je kunt verwachten, Balkenende verrast de politiek elke keer.
Maar zelf stem ik niet op Wilders: als je wel incidenten kunt aangeven maar deze niet kunt oplossen dan ben je niet geschikt als minister-president.
Dan kunnen we natuurlijk eeuwig blijvenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Natuurlijk vanwege het al verrichte werk en de nog lopende projecten in Uruzgan.
Maar zeker vanwege de schade welk Nederland nu internationaal oploopt. Nederland wil overal aan mee doen, heeft het zelfs voor elkaar gekregen om bv bij de G20 te "horen" en dan verprutsen ze het op deze slemiele manier.
Dit inderdaad wel schandalig hoe de die regeringspartijen hiermee om zijn gegaan.quote:Verder vind ik het heel apart dat alleen de oppositie partijen er (grote) moeite mee hadden dat dit hele gebeuren over de rug van de uitgezonden militairen uitgevochten is.
Denk dat een regering met PVV erin snel ten onder gaat. En aangezien de PVV niet in de eerste kamer zit kunnen ze daar ook nog wel problemen mee krijgen denk ik.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:19 schreef Diaan73 het volgende:
Je zou toch denken dat hij de eer aan zichzelf zou houden na al die fiasco's, maar hij heeft er dus niets van geleerd.
Wilders 1 moet je ook niet aan denken, nee.
Er was nog kans op een afgeslankte missie, onder leiding van een ander land, of een losse PRT missie. Voortzetting was dan geen probleem.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Die lopende projecten zouden dan toch ook eigelijk, zoals gepland, eind van dit jaar aflopen? Daar verandert dan toch niets aan?
De afgelopen tientallen jaren heeft de NL politiek zich, ten koste van alles, ingezet om internationaal mee te mogen spelen. Dat hebben ze voorelkaar gekregen.quote:Op zich vind ik het niet zo heel erg dat Nederland dan misschien niet meer bij de groten hoort... Nederland hoeft ook niet overal aan mee te doen, denk ik dan. Maar misschien is dat wel kort door de bocht gedacht.
[..]
quote:
Nederland zal altijd aan uitzendingen mee blijven doen. Waarom dan gewoon niet een keer kiezen om een missie langdurig en grootschalig te ondersteunen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:52 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Dan kunnen we natuurlijk eeuwig blijven
2 dagen verlof om dat te mogen doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:59 schreef mr_anonimous het volgende:
Twee keer stemmen in een korte tijd!
maar dit is een van de zwaarste missies die we gedaan hebben, en hoewel i pro defensie ben kunnen we niet eeuwig geld ernaartoe sturen voor een dure missie waar veel materiaal kapot en verslijt. aangezien we ook nog nieuwe straaljagers moeten kopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nederland zal altijd aan uitzendingen mee blijven doen. Waarom dan gewoon niet een keer kiezen om een missie langdurig en grootschalig te ondersteunen.
Men vergeet trouwens makkelijk dat NL militairen al 18 jaar in bv Bosnië met een missie bezig zijn
Tsja ik heb sowieso vakantie.....quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
2 dagen verlof om dat te mogen doen.
je krijgt vrij om te mogen stemmen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
2 dagen verlof om dat te mogen doen.
Okay.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er was nog kans op een afgeslankte missie, onder leiding van een ander land, of een losse PRT missie. Voortzetting was dan geen probleem.
[..]
Dat zou idd vreemd zijn.quote:De afgelopen tientallen jaren heeft de NL politiek zich, ten koste van alles, ingezet om internationaal mee te mogen spelen. Dat hebben ze voorelkaar gekregen.
Wat ik erg vind is dat dit vaak ten koste is gegaan van Defensie. Die moesten aan elk mogelijke missie meedoen. Als stank voor dank moet Defensie nu een werkbare missie stoppen.
En wedden dat het nieuwe kabinet gewoon besluit om weer aan een grote missie te beginnen (ik gok Afrika). Waar dus weer van voor af aan begonnen moet worden........
Geloof me, het is veel duurder een nieuwe missie te starten dan een lopende missie voor te zetten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:02 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
maar dit is een van de zwaarste missies die we gedaan hebben, en hoewel i pro defensie ben kunnen we niet eeuwig geld ernaartoe sturen voor een dure missie waar veel materiaal kapot en verslijt. aangezien we ook nog nieuwe straaljagers moeten kopen.
Heb jij alweer/nog steeds geen werk??quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:02 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Tsja ik heb sowieso vakantie.....
Ik had werk maar ben eruit geflikkerd wegens ruzie met de baas......quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:05 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb jij alweer/nog steeds geen werk??
Die ruzie heb ik volgens mij nog meegekregen, dat was ivm een droevige gebeurtenis toch?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:05 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik had werk maar ben eruit geflikkerd wegens ruzie met de baas......
JFGIquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:08 schreef Etcetera het volgende:
Hadden we niet al eerder een TT met kut kabinet erin?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay.
[..]
Dat zou idd vreemd zijn.
Jullie - militairen - vinden het nog steeds een werkbare missie dus? Ik weet er niet veel van ken geen mensen in mijn omgeving die ermee te maken hebben en ben eigenlijk benieuwd naar de mening van mensen die er rechtstreeks mee te maken hebben, vandaar mijn vragen. Ik heb het gevoel dat de militairen dit anders beleven dan de "gewone" burgers. Die kijken er alleen maar tegenaan, horen/zien het nieuws hierover en vormen dan een mening.
Wat jou betreft, had de regering al meteen moeten beslissen dat Nederland voor een veel langere periode aan deze missie zou meedoen?
Ik had ivm het overlijden van een vriendin te veel vrij opgenomen. Hij wou dat ik voortaan elk weekend kwam werken. Daar hebben we over geruzied. Toen maakte hij een vreselijk opmerking ten koste van die vriendin en toen heb ik de wcdeur vernield. Einde oefening.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:07 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Die ruzie heb ik volgens mij nog meegekregen, dat was ivm een droevige gebeurtenis toch?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:08 schreef Etcetera het volgende:
Maar dat ging over een hoerenkast......quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:08 schreef Etcetera het volgende:
Als je UTFS had gezegd, had ik niet FG hoeven gebruikenquote:
Dat helpt toch niet echt? Een hekje met een trap er in?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:12 schreef iamredleader het volgende:
Oh, eigenlijk 3 keerwant Jair kan nu echt kruipen. Dus morgen gaan we de traphekjes installeren
Denk niet dat we snel een nieuwe missie van dezelfde omvang in een anders land krijgen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geloof me, het is veel duurder een nieuwe missie te starten dan een lopende missie voor te zetten.
dankzij het gekloot van de de afgelopen maanden zijn er wel zeker van dat we een andere missie in afghanistan gaan doen, waar ik opzich niet tegen ben.quote:En welk nieuw kabinet we ook krijgen, een eerst volgend verzoek van de NATO/VN/EU voor troepen voor een andere missie krijgt toch wel groen licht.
Zodra het verzoek er ligt om leading te zijn bij een nieuwe missie stuurt het kabinet Defensie gewoon weer die kant op.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:14 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Denk niet dat we snel een nieuwe missie van dezelfde omvang in een anders land krijgen.
[..]
dankzij het gekloot van de de afgelopen maanden zijn er wel zeker van dat we een andere missie in afghanistan gaan doen, waar ik opzich niet tegen ben.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:16 schreef iamredleader het volgende:
En voor de uitsmijter van de avond: welterusten
Ja, de berichtgeving is wel eenzijdig.. eigenlijk vreemd dat de kamerleden niet anders weten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]Nederland had in 2007 moeten zeggen; Of we stoppen nu of we blijven tot het einde. Dat was veel eerlijker t.o.v. de kiezers en de militairen geweest.
En mbt de missie in Uruzgan, zelfs Bos heeft gezegd dat dit een missie met een lange adem zou zijn.
Zeker dat militairen er anders naar kijken. Veel hebben gewerkt in Afghanistan en krijgen idd veel meer info dan de gemiddelde Nederlander. En onder de gemiddelde Nederlander schaar ik ook de meeste kamerleden. Maar een enkeling is ooit in Afghanistan geweest of maakt deel uit van de Defensie kamercommissie.
De meeste kamerleden moeten hun stemgedrag dus bepalen met de informatie die op tv de zien is. En aangezien het sneuvelen van een militair groter nieuws is dan een langlopend en werkend PRT project kun je wel raden welk nieuws er tot hen komt.
Een deel daarvan heb ik inderdaad nog meegekregen. Jammer dat het zo moest lopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:11 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik had ivm het overlijden van een vriendin te veel vrij opgenomen. Hij wou dat ik voortaan elk weekend kwam werken. Daar hebben we over geruzied. Toen maakte hij een vreselijk opmerking ten koste van die vriendin en toen heb ik de wcdeur vernield. Einde oefening.
Het is een hekje om tegen te trappen.....quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat helpt toch niet echt? Een hekje met een trap er in?
Het is Sabbat, dan mag je toch wel later opblijven dan normaal?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:16 schreef iamredleader het volgende:
het huidige kabinet heeft geen meerderheid meer en denk niet dat de oppositie partijen nu echt staan te popelen voor een compleet nieuwe missie totdat defensie weer is 'aangesterkt'quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Zodra het verzoek er ligt om leading te zijn bij een nieuwe missie stuurt het kabinet Defensie gewoon weer die kant op.
Ja helaas wel. Nu moet ik weer in de rij staan bij het CWI.... samen met Balkenende....quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:19 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Een deel daarvan heb ik inderdaad nog meegekregen. Jammer dat het zo moest lopen.
YW, maar dat informatie tekort ligt ook aan de kamerleden zelf. Er zijn genoeg manieren om informatie te krijgen maar dat kost moeite en tijd. En aangezien het maar om 2000 man gaat die daar zitten is dat de moeite niet waard. Want die 2000 maken toch geen verschil bij een zetelverdeling tijdens verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:18 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, de berichtgeving is wel eenzijdig.. eigenlijk vreemd dat de kamerleden niet anders weten.
Goed om het ook eens van de andere kant te horen. Thnx!!
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:16 schreef iamredleader het volgende:
En Wilders zie ik ook geen troepen naar Afghanistan sturen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:20 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
het huidige kabinet heeft geen meerderheid meer en denk niet dat de oppositie partijen nu echt staan te popelen voor een compleet nieuwe missie totdat defensie weer is 'aangesterkt'
Voor aansterken krijgt Defensie toch niet genoeg geld. Want elke order voor nieuw materiaal of het verwerven van extra personeel staat in de koelkast vanwege de bezuinigingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:20 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
het huidige kabinet heeft geen meerderheid meer en denk niet dat de oppositie partijen nu echt staan te popelen voor een compleet nieuwe missie totdat defensie weer is 'aangesterkt'
En dan gaan lopen schelden dat de Islamisering hem van het premierschap afhoudt......quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En Wilders zie ik ook geen troepen naar Afghanistan sturen.
Daar zie ik trouwens nog het meeste tegen op, al die Maaskantje-types die straks massaal op de PVV gaan stemmen en hossana gaan verkondigen. En vervolgens gepikeerd zijn dat hun grote blonde leider niet in het kabinet zal deelnemen. Ach en wee...
alleen krijg hij wel bergen wachtgeld en jij nietquote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:20 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ja helaas wel. Nu moet ik weer in de rij staan bij het CWI.... samen met Balkenende....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |