Ik heb liever dat Femke zuigt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef Cahir het volgende:
Kan iemand nou inhoudelijk vertellen waarom Verdonk nou zuigt?
vond haar laatste interuptie, alhoewel grof, zeker duidelijk. De 2 die ze daarvoor heeft gehouden waren echter erbarmelijkquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef Cahir het volgende:
Kan iemand nou inhoudelijk vertellen waarom Verdonk nou zuigt? Ik vond haar goed optreden hoor
Paars 2 misschien wel. Die liepen op het einde ook behoorlijk te hinken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef vosss het volgende:
Bij Nova zojuist: Dit was onder Lubbers of Kok nooit gebeurd!
En dat denk ik eik ook wel.
Harry Potter is gewoon géén leider en dat blijkt maar weer eens te meer.
Dit is POL, niet ONZ of iets dergelijks. Pas je taalgebruik aan, als het even kan. Bovendien: wie is er hier nu aan het 'bashen'?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:40 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Misschien zou het ook verstandig zijn om te beseffen dat iemand - ook al is het juist in zijn/haar functie - alsnog wel een kl**tzak of h**r zou kunnen zijn wegens de manier waarop ingegrepen wordt.
Maar hey, bash gewoon even verder. Goed voor je karma.
Klopt. In het begin was het nog te wijten aan de LPF of andere onderling geneuzel, maar hij kan zich niet eeuwig verschuilen..quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef vosss het volgende:
Is that you Verbeet?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dit is POL, niet ONZ of iets dergelijks. Pas je taalgebruik aan, als het even kan. Bovendien: wie is er hier nu aan het 'bashen'?
Of mariannaquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb liever dat Femke zuigt.Valse lucht
Zo makkelijk om dat soort dingen te roepenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef vosss het volgende:
Daarmee wordt het ooit zo krachtige wapen, de motie van wantrouwen, wel een waardeloos recht.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat mag, en dat gebeurde ook. Vervolgens heeft het geen zin om dezelfde vraag te blijven herhalen als hetzelfde antwoord toch weer komt. Als het antwoord de Kamer niet bevredigt dient ze maar een motie van wantrouwen in.
Bovendien mogen kamerleden niet onbeperkt vragen stellen.
Ze noemde Bos een leugenaar. En als je een bewindspersoon een leugenaar noemt, moet je ook een motie van wantrouwen indienen, welke ze niet heeft ingediend.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:43 schreef Crazy Harry het volgende:
Wat was dat nou toen verdonk achter de centrale microfoon stond? toen ze het over liegen had?
Tuurlijk niet, Jan Pronk heeft Paars II helemaal niet laten vallen na het Screbrenicarapportquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef vosss het volgende:
Dat klopt, het huidige monisme is wat mij betreft ook een van de fundamentele problemen van ons huidige politieke stelsel. De Kamer wordt volledig buitenspel gezet, keer op keer.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Daarmee wordt het ooit zo krachtige wapen, de motie van wantrouwen, wel een waardeloos recht.
De Tweede Kamer moet iets doen aan haar positie in het duale systeem en met name de coalitiepartijen.
Ik denk de woordkeuze, ik ben ook geen fan van Rita, maar ik vond haar lekker fel ze heeft gewoon gelijk met Bos een leugenaar te noemen, Kant gaf het ook aan door te zeggen dat Bos twee gezichten heeft, en Femke zei het ook in andere bewoordingen op de vraag waar Wouter geen antwoord op geeft.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef Cahir het volgende:
Kan iemand nou inhoudelijk vertellen waarom Verdonk nou zuigt? Ik vond haar goed optreden hoor
Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:45 schreef Louis22 het volgende:
Ik heb het even niet gevolgd, kan iemand me vertellen of het nog gaat knallen vanavond?
1-0quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Zo makkelijk om dat soort dingen te roepen
Kok was lekker sterk met Srebrenica bedoel je
heb je daar 4 kabinetten binnen 8 jaar voor nodig? Die man is een professor die feiten onderzoekt, geen politicus die meningen afweegt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef vosss het volgende:
Neequote:Op donderdag 18 februari 2010 22:45 schreef Louis22 het volgende:
Ik heb het even niet gevolgd, kan iemand me vertellen of het nog gaat knallen vanavond?
optie die waarschijnlijker gaat gebeuren. Of balkenende en bos geven elkaar wat ruimte, en er komt een compromis (die dan zal bestaan uit een trainingsmissie met bewaking), of men komt er niet uit, regelt een nieuwe ministervergadering vlak voor 1 maart, houd enkele achterkamertje gesprekken, en komt dan met een compromis (met kans dat er alsnog een nieuwe brief komt van rasmussen)quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef Caesu het volgende:
ik denk nog steeds dat morgen de regering gaat vallen.
pvda en cda gaan allebei niet inbinden wat betreft uruzgan.
Waarom is de voorzitter geen persoon die niet aan een partij verbonden is? Dat maakt hem/haar ook meteen een stuk onafhankelijker.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:45 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Ik denk de woordkeuze, ik ben ook geen fan van Rita, maar ik vond haar lekker fel ze heeft gewoon gelijk met Bos een leugenaar te noemen, Kant gaf het ook aan door te zeggen dat Bos twee gezichten heeft, en Femke zei het ook in andere bewoordingen op de vraag waar Wouter geen antwoord op geeft.
Daarbij vind ik die voorzitter zwaar storend, Femke mag niet fatsoenlijk spreken en van mij mag zij de hele avond vullen aangezien ze Bos en JP onder de tafel lult.
Precies. Ze doet het om volk te trekken. Ook wel populisme genoemdquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze noemde Bos een leugenaar. En als je een bewindspersoon een leugenaar noemt, moet je ook een motie van wantrouwen indienen, welke ze niet heeft ingediend.
Vast weer een standje met Bert.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:47 schreef Krambo het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom er nu een schorsing nodig is?
Met de kennis van nu dan he!!!!quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:46 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Nee
Ow nee wacht, we nemen nu geen beslissing, we hopen voor 1 maart de kamer te informeren, maar geven geen uitsluitsel.
De CDA'er is er weer hoorquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:45 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, Jan Pronk heeft Paars II helemaal niet laten vallen na het Screbrenicarapport
Voor de kroketten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:47 schreef Krambo het volgende:
Over die gast die een week onder een steen heeft geleefd.quote:
Ze gaan stemmen of het nu friet of patat is.quote:
of een shot in het journaal/rtlnieuws/hartvannederlandquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:45 schreef FTWO het volgende:
Hamer en Wilders hebben volgens mij evenveel gezegd. Van Hamer kan ik dat begrijpen maar was Wilders? Rutte, Kant, Halsema, Verdonk, Thieme en Pechtold gezien maar waar was Geert?
* weet ook wel dat drie volzinnen van Wilders voldoende zijn voor een kop in de Telegraaf...
Overleg wat partijen gaan stemmen? Of toch die derde termijn waar eerder over gesproken werd?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:47 schreef Krambo het volgende:
De enige toegestane zin is: op gespannen voet met de waarheid.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:47 schreef fratsman het volgende:
[..]
Verder schijnt het not done te zijn om elkaar voor leugenaar uit te maken in de kamer.
Op zich heeft Kok toen wel (maar ja, met 29 dagen te gaan was dat ook niet zo moeilijk) wel gezegd dat hij politieke medeverantwoordelijkheid aanvaardde waar Balkenende dat nu expliciet niet wil.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef Omnifacer het volgende:
Kok was lekker sterk met Srebrenica bedoel je
Oh oké.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Blistering het volgende:
[..]
Over die gast die een week onder een steen heeft geleefd.
Whahahaquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze gaan stemmen of het nu friet of patat is.
de kebab...oh nee...dat doet Wilders alleenquote:
Te oud voor jequote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef SeLang het volgende:
Zou die Tieme ook anaal doen?
Daarom hebben ze Hamer ook als fractievoorzitter, die kan namelijk heel goed debatteren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:45 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, Jan Pronk heeft Paars II helemaal niet laten vallen na het Screbrenicarapport
In mijn fantasie zeker en nog wel veel meer dan datquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef SeLang het volgende:
Ze heeft al met een bioboer.quote:
patat, damn it...quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze gaan stemmen of het nu friet of patat is.
Als het Fair Trade is welquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef SeLang het volgende:
Geachte voorzitter, als u wilt dat ik mijn vocabulaire aanpas aan uw behoeften, dan bij deze. Verder doen uw eerdere uitspraken lijken alsof ondergetekende totaal geen enige notie zou hebben van het reilen en zeilen van de politiek en de daarbij behorende functies hier in Nederland. Een verkeerde assumptie, mijn eerste reactie daarover was slechts schertsend bedoeld. Het is aan u dat u het sarcasme daar niet in las.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dit is POL, niet ONZ of iets dergelijks. Pas je taalgebruik aan, als het even kan. Bovendien: wie is er hier nu aan het 'bashen'?
Ja, wel verantwoordelijkheid maar geen schuld, zei hij letterlijk. Waren ze op de Balkan erg over te spreken, die nuance. Kok heeft gewoon het geluk van economische voorspoed gehad. Nu zit de voormalige vakbondsman in 39 commisariatenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Op zich heeft Kok toen wel (maar ja, met 29 dagen te gaan was dat ook niet zo moeilijk) wel gezegd dat hij politieke medeverantwoordelijkheid aanvaardde waar Balkenende dat nu expliciet niet wil.
Overleg over die stemming? Lijkt me vrij duidelijk wie voor gaat stemmen, daar is geen schorsing van een half uur voor nodig.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Overleg wat partijen gaan stemmen? Of toch die derde termijn waar eerder over gesproken werd?
mja, ik dnek dat er mensen stevig in de kont geneukt worden door haarquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:50 schreef tho_Omas het volgende:
Tieme en anaal?
quote:
Met dank aan JPquote:De Krokettenmotie is een motie van Jan Peter Balkenende die in 1993 door hem werd aangedragen in de gemeenteraad van Amstelveen. In de motie werd gepleit voor de bepaling dat de gemeenteraadsraadsleden recht hebben op een kroket als de raadsvergadering tot na 23:00 duurt. De motie werd aangenomen en is nog steeds van kracht
Tijd voor kamervragen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:50 schreef tho_Omas het volgende:
Tieme en anaal?
Nee, heel Nederland met je.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:50 schreef GuidooH het volgende:
Ben ik de enige die moe wordt van het eeuwige draaien van de ministers?
Wat? Geen PS?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:50 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Geachte voorzitter, als u wilt dat ik mijn vocabulaire aanpas aan uw behoeften, dan bij deze. Verder doen uw eerdere uitspraken lijken alsof ondergetekende totaal geen enige notie zou hebben van het reilen en zeilen van de politiek en de daarbij behorende functies hier in Nederland. Een verkeerde assumptie, mijn eerste reactie daarover was slechts schertsend bedoeld. Het is aan u dat u het sarcasme daar niet in las.
Bovendien heeft naar mijn weten één ieder het recht op vrijheid van meningsuiting. Buiten dat, is dit forum NIET onderhevig aan hetzelfde jargon als in de Tweede Kamer gebezigd wordt en ben ik daarom van mening dat mijn eerdere opmerkingen gewoon van toepassing zijn.
Natuurlijk heeft u, voorzitter, daar een eigen mening over. Echter, deze hoeft niet meteen dusdanig beledigend te zijn als uw vorige reactie.
Bij voorbaat dank,
Lotusss.
quote:
Omdat ze niets inhoudelijks te melden heeft. "Bos is een draaikont". Ja? Nou en? Wat voegt dat toe aan de discussie? Stel eens een goede vraag. Een vraag waaruit blijkt dat je dossierkennis hebt en Bos op de inconsistenties in zijn betoog wijst. Halsema kan het, Pechthold kan het. Kom op Rita, laat zien dat je het ook kan. Verwacht geen antwoord van Bos, maar laat in ieder geval zien dat je iets anders kan dan platitudes de zaal in slingeren. Ik vrees dat ze dat niet kan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:42 schreef Cahir het volgende:
Kan iemand nou inhoudelijk vertellen waarom Verdonk nou zuigt? Ik vond haar goed optreden hoor![]()
Gaat dat nog dan?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:48 schreef Dirkh het volgende:
Ah, ze vragen een derde termijn aan. Ben benieuwd
Dan verzoek ik u ook om aan de wijze woorden van Hare Majesteit de Koningin te denken en u te realiseren dat het erg makkelijk is om iemand anoniem op internet als mannelijk geslachtsdeel of prostitué te kwalificerenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:50 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Geachte voorzitter, als u wilt dat ik mijn vocabulaire aanpas aan uw behoeften, dan bij deze. Verder doen uw eerdere uitspraken lijken alsof ondergetekende totaal geen enige notie zou hebben van het reilen en zeilen van de politiek en de daarbij behorende functies hier in Nederland. Een verkeerde assumptie, mijn eerste reactie daarover was slechts schertsend bedoeld. Het is aan u dat u het sarcasme daar niet in las.
Bovendien heeft naar mijn weten één ieder het recht op vrijheid van meningsuiting. Buiten dat, is dit forum NIET onderhevig aan hetzelfde jargon als in de Tweede Kamer gebezigd wordt en ben ik daarom van mening dat mijn eerdere opmerkingen gewoon van toepassing zijn.
Natuurlijk heeft u, voorzitter, daar een eigen mening over. Echter, deze hoeft niet meteen dusdanig beledigend te zijn als uw vorige reactie.
Bij voorbaat dank,
Lotusss.
Over de bio-industrie dan!quote:
Wat is dan de vraag?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor mijn part mogen ze doorgaan tot er een 24ste termijn is, zodra het kabinet maar duidelijke antwoorden gaat geven. Ja of nee. Niet meer erom heen draaien.
D66 en groenlinks vragen 3de termijn aan. Onvrede over gebrek aan antwoorden van minister Bos.quote:
Verwacht maar geen ja of nee de komende weken, ook voor 1 maart gaat die vast niet komen. Uiteindelijk blijven er nog wel wat mannen (of beter gezegd: jongens) in Uruzgan...quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Voor mijn part mogen ze doorgaan tot er een 24ste termijn is, zodra het kabinet maar duidelijke antwoorden gaat geven. Ja of nee. Niet meer erom heen draaien.
Die ja of nee gaan we echt niet krijgen vanavond.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Asskicker14 het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef Henk-B het volgende:
Ik ben helemaal geen twitter, maar waar kan je de tweets van de 2de kamerleden volgen?
inderdaad zou toch gewoon verboden moeten worden hoe sommige mensen erom heen kunnen draaienquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Asskicker14 het volgende:
http://kamertweets.nl/quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef Henk-B het volgende:
Ik ben helemaal geen twitter, maar waar kan je de tweets van de 2de kamerleden volgen?
http://twitter.com/NederlandKiest/tweedekamerquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef Henk-B het volgende:
Hieroquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef Henk-B het volgende:
Dat wordt weer nachtwerk dan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
[..]
D66 en groenlinks vragen 3de termijn aan. Onvrede over gebrek aan antwoorden van minister Bos.
jup dat gaat
http://kamertweets.nl/quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef Henk-B het volgende:
Dan verzoek ik u ook om aan de woorden van Hare Majesteit de Koningin te denken en haar mening maar eens ook moet delen in dat het bijdragen in een forum wellicht wat te nieuwerwets voor u is.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dan verzoek ik u ook om aan de wijze woorden van Hare Majesteit de Koningin te denken en u te realiseren dat het erg makkelijk is om iemand anoniem op internet als mannelijk geslachtsdeel of prostitué te kwalificeren
Het lichtend voorbeeld voor al de linksen, waar denken ze dat Bos zich over een jaar of 10 bevindt?quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:50 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja, wel verantwoordelijkheid maar geen schuld, zei hij letterlijk. Waren ze op de Balkan erg over te spreken, die nuance. Kok heeft gewoon het geluk van economische voorspoed gehad. Nu zit de voormalige vakbondsman in 39 commisariaten
quote:
quote:Ineke van Gent ( GroenLinks) (follow)
Vandaag, 21:52
Rita Verdonk; dit debat zal niet echt bijdragen aan hogere opkomst op 3 april. Klopt! de verkiezingen zijn op 3 maart!
Oke, en hoe werkt dat danquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:53 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
[..]
D66 en groenlinks vragen 3de termijn aan. Onvrede over gebrek aan antwoorden van minister Bos.
jup dat gaat
Ritaquote:
Ah...quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:55 schreef Krambo het volgende:
Tweet van Boris vd Ham:
'regeling van werkzaamheden om 23:05. Dan wordt 3de termijn aangevraagd.'
Trekken aan een dood paard als je het mij vraagt
Poen pakken is niks mis mee, maar wel als je er hypocriet over doet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Het lichtend voorbeeld voor al de linksen, waar denken ze dat Bos zich over een jaar of 10 bevindt?
Maar nu is hij principieel. toppie hoor
Als minister van financiën heeft Bos het toch wel redelijk goed gedaan de laatste maanden. Maar tsja, het samenwerken met partijen die een andere mening hebben over principiële zaken is voor iedereen moeilijk.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Het lichtend voorbeeld voor al de linksen, waar denken ze dat Bos zich over een jaar of 10 bevindt?
Die vind ik erg grappig, Mei Li Vosquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:57 schreef StephanL het volgende:
Mei Li Vos
grutjes. verdonk krijgt wat mailtjes. ja. ja
Gewoon juridisch bindend een recht op een fatsoenlijk antwoord invoeren, op straffe van ontslag.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:54 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
inderdaad zou toch gewoon verboden moeten worden hoe sommige mensen erom heen kunnen draaien
Als het aan rechts ligt moet je Bos over 10 jaar maar opzoeken in NK, als ze het bos daar al niet dood gemaakt hebben vanwege kernproeven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
zal er vast nog wel komenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:58 schreef RvLaak het volgende:
Paul Lempens ( SP) (follow)
Vandaag, 22:43
verhagen sms-t nu naar rasmussen: graag snel een nieuw navo-verzoek
preciesquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als het aan rechts ligt moet je Bos over 10 jaar maar opzoeken in NK, als ze het bos daar al niet dood gemaakt hebben vanwege kernproeven.
Maar dit heeft niks te maken met bos, dit heeft meer te maken met de ontwijkende/stabiliserende politiek van de CDA die gewoon graag overal mee willen praten om leuke posities te regelen.
Daar geven we nu geen antwoord opquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:00 schreef Asskicker14 het volgende:
We gaan gewoon lekker door, desnoods tot 5 uur 's nachts, wachten op ja/nee antwoorden.
Mei Li Vosss, Thieme en Femke graag. Inpakken hoeft niet. Ik eet ze hier allemaal op!quote:
die ja/nee gaan we echt niet krijgen vanavondquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:00 schreef Asskicker14 het volgende:
We gaan gewoon lekker door, desnoods tot 5 uur 's nachts, wachten op ja/nee antwoorden.
Ik stoor me aan alle kamerleden die met hun gsm bezig zijn tijdens een debat, moet ik eens tijdens een meeting doenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:01 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vind het overigens van de zotte dat Halsema c.s. zitten te smsen/twitteren tijdens zo een debat. Vind het eigenlijk een beetje minachting van de Kamer en het debat.
Heetquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Mei Li Vosss, Thieme en Femke graag. Inpakken hoeft niet. Ik eet ze hier allemaal op!
Jij bent echt dringend aan een vriendin toe he?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Mei Li Vosss, Thieme en Femke graag. Inpakken hoeft niet. Ik eet ze hier allemaal op!
Ja, die snap ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze noemde Bos een leugenaar. En als je een bewindspersoon een leugenaar noemt, moet je ook een motie van wantrouwen indienen, welke ze niet heeft ingediend.
Eens. Ik vind dat raar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:01 schreef Omnifacer het volgende:
Ik vind het overigens van de zotte dat Halsema c.s. zitten te smsen/twitteren tijdens zo een debat. Vind het eigenlijk een beetje minachting van de Kamer en het debat.
Nou, persoonlijk vind ik het veel erger dat de minister president van dit land een regeerakkoord en diverse moties wil negeren en tegen de wil van een regeer partner een beslissing erdoor wil drukken. Om nog maar te zwijgen over de totale minachting die dit sujet telkens weer richting de tweede kamer tentoonspreidt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:01 schreef Omnifacer het volgende:
Of een fleshlight.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:02 schreef Krambo het volgende:
[..]
Jij bent echt dringend aan een vriendin toe he?
Bos kan er persoonlijk commentaar op geven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:02 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Ja, die snap ik.
En Hamer had daar ook commentaar op, dat er bepaalde omgangregels zijn in de kamer, en dat er dan een motie van wantrouwen ingediend moet worden. En vervolgens zei Verbeet iets, en die had het over nieuwe regels of zoiets.
Dat wat Verbeet zei, dat heb ik niet meegekregen en zou ik graag (voor de verandering) wel meekrijgen
Net zo raar hoor. Je bent in een debat, dan hoor je daar te zijn, niet stomweg te twitteren.quote:
Nee, maar een willekeurige van die 3 (of een combinatiegerecht daarvan) zou ik zeker mijn bed niet uit trappen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:02 schreef Krambo het volgende:
[..]
Jij bent echt dringend aan een vriendin toe he?
Dat vind ik ook raar. Onbeschoft zelfs.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Net zo raar hoor. Je bent in een debat, dan hoor je daar te zijn, niet stomweg te twitteren.
Reality check, leden van het kabinet twitteren zelf ook, Verhagen zat nog te grappen gedurende het debat over bami goreng.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:01 schreef Omnifacer het volgende:
Jij bent mij net voor.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Blistering het volgende:
Daummn, wie was die chick met rokje die net binnen kwam stappen @ 2de kamer?
Ofniet dan, zou ik ook wel willen wetenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Blistering het volgende:
verbeet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Blistering het volgende:
Dat ze niet wist dat er nieuwe regels waren want het was gewoon correct en daarna wat superworm zeiquote:En vervolgens zei Verbeet iets, en die had het over nieuwe regels of zoiets.
hebben ze bijelkaar genoeg stemmen voor een 3de termijn?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:02 schreef superworm het volgende:
Volgens Ferry vragen Femke en Alex 3e termijn aan wegens gebrekkige antwoorden Bert. "Niet doen!"
Eensch. Verdonk komt imo dom en grof over. Evenals Kant trouwens. Beiden lijken er enkel op uit om de persoon in kwestie af te zeiken, alsof ze puur daardoor denken de lachers / stemmers op hun hand te zullen krijgen. Steekhoudend discussiëren is er niet bij. Kritiek is prima en mag best fel zijn, maar dan op niveau en zonder op de persoon te spelen. Voor de manier van debatteren van bijv. Pechtold, Rutte, Halsema en v/d Vlies kan ik wel respect opbrengen, ongeacht in hoeverre hun standpunten met de mijne overeenkomen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Precies. Ze doet het om volk te trekken. Ook wel populisme genoemd
Inderdaad. Zijn arrogantie overstijgt elke grens.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, persoonlijk vind ik het veel erger dat de minister president van dit land een regeerakkoord en diverse moties wil negeren en tegen de wil van een regeer partner een beslissing erdoor wil drukken. Om nog maar te zwijgen over de totale minachting die dit sujet telkens weer richting de tweede kamer tentoonspreidt.
Dat het mag, eigenlijk. Blijkbaar vinden ze populair doen op het internet belangrijker dan er zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat vind ik ook raar. Onbeschoft zelfs.
Als je weet waar ze ongeveer zit, gebruik danquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:04 schreef Blistering het volgende:
er zijn ook nog mensen die zich hier mee bezig houden, ik zou zeggen kijk op deze post en verenigd U! Oproep aan alle burgerslachtoffers in Nederland!quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:01 schreef Asskicker14 het volgende:
CDA nog steeds 32 zetels in de peilingen.
Het is nu een onomstotelijke feit, Nederland bestaat grotendeels uit mensen met het denkvermogen van een slingeraap.
Terwijl ik van Wilders juist verwacht dat hij later binnen zou komen. Hij is immers 1 van de langst zittende uitkeringstrekkers aldaar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:07 schreef YazooW het volgende:
Alleen Wilders is altijd netjes 5 minuten van tevoren aanwezig. De rest vindt het wel goed en komt aankakken wanneer ze zelf willen.
Ditquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:07 schreef YazooW het volgende:
Alleen Wilders is altijd netjes 5 minuten van tevoren aanwezig. De rest vindt het wel goed en komt aankakken wanneer ze zelf willen.
Kant draaft weleens wat door, maar an sich geef ik haar groot gelijk dat ze graag antwoord wil op haar vragen. Een ja of nee zou je mogen verwachten ipv het draai er maar eens 1001 omheen geneuzel van de heren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:06 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Eensch. Verdonk komt imo dom en grof over. Evenals Kant trouwens. Beiden lijken er enkel op uit om de persoon in kwestie af te zeiken, alsof ze puur daardoor denken de lachers / stemmers op hun hand te zullen krijgen. Steekhoudend discussiëren is er niet bij. Kritiek is prima en mag best fel zijn, maar dan op niveau en zonder op de persoon te spelen. Voor de manier van debatteren van bijv. Pechtold, Rutte, Halsema en v/d Vlies kan ik wel respect opbrengen, ongeacht in hoeverre hun standpunten met de mijne overeenkomen.
Ja dat is inhoudelijk. Ik vind dat getwitter een beetje hetzelfde als toen ik mijn voetbal international zat te lezen bij wiskunde A.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nou, persoonlijk vind ik het veel erger dat de minister president van dit land een regeerakkoord en diverse moties wil negeren en tegen de wil van een regeer partner een beslissing erdoor wil drukken. Om nog maar te zwijgen over de totale minachting die dit sujet telkens weer richting de tweede kamer tentoonspreidt.
Dat ligt niet aan de antwoorden van Bos, maar aan de vragen van de oppositie. Beter luisteren en reconstrueren en je bent er...quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:05 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester
Er komt nog een derde termijn op verzoek van Pechthold. Hij heeft nog wat vragen aan Bos over hoe nou precies gegaan. Blijft lastig voor Bos
half a minute ago from web
Maar bij Wilders loop je wel het risico dat ie vertrekt voor het afgelopen isquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:07 schreef YazooW het volgende:
Vandaag waarschijnlijk nog nietquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Even een update vanwege voetbal aub; gaat het kabinet nou vallen of niet?
Nog een uur wachten danquote:
"Doe je ook anaal?".quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:09 schreef Omnifacer het volgende:
Overigens: als ik op Halsema haar twitter ben en ik stuur een bericht @FemkeHalsema, kan zij die dan lezen? Heb net wat gestuurd namelijk, maar ben een beetje een twitternoob.
Nee lijkt mij niet, maar zij nemen nu wel de beslissingen namens de partijen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef Cahir het volgende:
Nogmaals, mogen alleen de lijsttrekkers vragen stellen?
Ze zat nee knikkend naar dr telefoon te kijken, wat heb je dr gestuurd?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:09 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ja dat is inhoudelijk. Ik vind dat getwitter een beetje hetzelfde als toen ik mijn voetbal international zat te lezen bij wiskunde A.
Overigens: als ik op Halsema haar twitter ben en ik stuur een bericht @FemkeHalsema, kan zij die dan lezen? Heb net wat gestuurd namelijk, maar ben een beetje een twitternoob.
Ah dank beidequote:Op donderdag 18 februari 2010 23:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ze niet wist dat er nieuwe regels waren want het was gewoon correct en daarna wat superworm zei
Vandaag niet, maar misschien over 50 minuten, morgen dus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maar er is dus wel een reële kans?
Vroeg beginnen vroeg naar huis, zo gaat dat nu eenmaalquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef FTWO het volgende:
[..]
Maar bij Wilders loop je wel het risico dat ie vertrekt voor het afgelopen is
Nee, maar naar goed gebruik heeft elke partij een woordvoerder voor een bepaald onderwerp. Bij "grote" onderwerpen, is het gebruikelijk dat de lijsttrekkers spreken, om zodoende tv-tijd te scoren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:10 schreef Cahir het volgende:
Nogmaals, mogen alleen de lijsttrekkers vragen stellen?
Ze zijn moe dus er zou een hele kleine mogelijkheid kunnen zin dat iemand wel de waarheid spreekt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:12 schreef kwiwi het volgende:
alsof die 3e termijn nog zin heeft...
meestal 3 uur in de nachtquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef Dynd het volgende:
Allereerst, tot hoelaat kan dit doorgaan? En ten tweede, hoelaat begint het morgen weer?
Tsja, zodat ze over de rug van Wilders linkse stemmers naar de stembus krijgen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef SeLang het volgende:
Waarom wil de SP eigenlijk zo graag een kabinetscrisis? Dat gaat ze veel geld kosten....
Waarom twittert U tijdens zulk een debat? M.i. een flagrante minachtig van de politieke bedrijfsvoering!quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:12 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ze zat nee knikkend naar dr telefoon te kijken, wat heb je dr gestuurd?
Nee dit kibbelkabinet is goed bezig wou je zeggenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef SeLang het volgende:
Waarom wil de SP eigenlijk zo graag een kabinetscrisis? Dat gaat ze veel geld kosten....
Hmm het kabinet uitputten totdat ze de waarheid spreken dus.. Ook een tactiek inderdaadquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze zijn moe dus er zou een hele kleine mogelijkheid kunnen zin dat iemand wel de waarheid spreekt.
Goede vraag... Antwoordquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:12 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ze zat nee knikkend naar dr telefoon te kijken, wat heb je dr gestuurd?
Dit heeft te maken met internationalisme en wat voor voordeel dat voor Nederland kan opleveren, maar goed loop er maar achteraan. Zal goed zijnquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als het aan rechts ligt moet je Bos over 10 jaar maar opzoeken in NK, als ze het bos daar al niet dood gemaakt hebben vanwege kernproeven.
Maar dit heeft niks te maken met bos, dit heeft meer te maken met de ontwijkende/stabiliserende politiek van de CDA die gewoon graag overal mee willen praten om leuke posities te regelen, en zodra het even tegenzit niet bereid zijn om in te schikken.
Hebben genoeg in kas tochquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:13 schreef SeLang het volgende:
De SP gaat fors verliezen en kamerleden moeten een groot % van hun geld aan de partij afstaan. Dat geld gaan ze mislopen....quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Tsja, zodat ze over de rug van Wilders linkse stemmers naar de stembus krijgen?
Precies zoals je dat deedquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:14 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Waarom twittert U tijdens zulk een debat? M.i. een flagrante minachtig van de politieke bedrijfsvoering!
![]()
Maar hoe werkt dat nou?
Hoe kan de PvdA nu weer stemmen krijgenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:15 schreef Kwaliteit het volgende:
Barometer cda 32 (-2) pvv 24 pvda 21 (+1) d66 19 (+1) vvd 17 sp 12 gl 11 cu 8 dieren 3 sgp 2 ton 2
Hij oefende vast met vallen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef BlackLining het volgende:
Wat duurde dat lang zeg, was Balkenende ergens over gevallen ofzo? Dat hij zo lang weg bleef?
Nee, maar in principe voert 1 persoon van een partij het woord. In een pittig debat als dit zijn dat dus de fractievoorzitters.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:08 schreef Cahir het volgende:
Mogen alleen de lijststrekkers vragen stellen overigens?
Ah natuurlijk, ze waren allemaal schaatsen kijkenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef Krambo het volgende:
Kunnen ze nou niet 10 minuten wachten tot na het schaatsen?
blaugrana83, jij?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Precies zoals je dat deed. briljant... Wa's je twitter?
Dat kijk je toch gewoon tegelijkquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:16 schreef Krambo het volgende:
Kunnen ze nou niet 10 minuten wachten tot na het schaatsen?
Idem hier. Teletekst op 888, af en toe commentaar eronder en verder FOK! lurken en Pechtold luisteren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kijk je toch gewoon tegelijkSchaatsen op tv en het debat via internet
HAHA!!quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:17 schreef eriksd het volgende:
Ben toch benieuwd naar morgen. Er zal wel een beslissing komen.
Multitasken is voor vrouwen toch?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat kijk je toch gewoon tegelijkSchaatsen op tv en het debat via internet
Bij mij gaat het in fases... Soms weken niet, op een avond als deze wel 13 tweetsquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
mctazman, maar ik twitter zelden of nooit
nog reactie van Maxime gehad?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:18 schreef GuidooH het volgende:
[..]
HAHA!!
Lazen jullie dat mensen, hij zei dat 't kabinet een beslissing neemt!!
Superworm kan het toch ookquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:19 schreef Krambo het volgende:
[..]
Multitasken is voor vrouwen toch?
Owjee. Sorry. Vlaag van verstandsverbijstering. Ik neem het terug.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:18 schreef GuidooH het volgende:
[..]
HAHA!!
Lazen jullie dat mensen, hij zei dat 't kabinet een beslissing neemt!!
misschien stellen ze de beslissing nog uit.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:17 schreef eriksd het volgende:
Ben toch benieuwd naar morgen. Er zal wel een beslissing komen.
o vast welquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Bij mij gaat het in fases... Soms weken niet, op een avond als deze wel 13 tweets![]()
Hopelijk heeft Halsema wel mijn bericht gelezen
En uiteindelijk komt er een geheel andere stand bij het echte stemmen...onzin barometers.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Pechtold en D66 wint met het uur nieuwe kiezers.
Multitaskenquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:18 schreef superworm het volgende:
[..]
Idem hier. Teletekst op 888, af en toe commentaar eronder en verder FOK! lurken en Pechtold luisteren.
Gerritsen 1quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:19 schreef GuidooH het volgende:
Schaatsen én debat via internet, 2 schermen!En ook nog fokken.
Dan begrijp je niet dat deze reactie ironisch bedoelt was. Mijn punt is juist dat de CDA de moeilijkheden schept om kabinetten op een punt te laten vallen zonder al te veel gezichtsverlies en daar de coalitie partijen altijd probeert op te laten draaien, terwijl de CDA juist de partij is die dat beleid tegen wil houden/door wil voeren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:15 schreef Klummie het volgende:
[..]
Dit heeft te maken met internationalisme en wat voor voordeel dat voor Nederland kan opleveren, maar goed loop er maar achteraan. Zal goed zijn
Dat is geen kamerlid. Hij zit in het EP.quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:20 schreef Crazy Harry het volgende:
twitter:
WimvandeCamp
Tsjonge,tsjonge, ben ik een weekje vrij, zit ik drie avonden aan de buis gekluisterd.Fractievoorzitters debat, Rapport Davids en nu Uruzgan.
WTF doet een kamerlid nu thuis? neem maar vakantie samen met de rest.
Denk je dat kamerleden er voor het volk zitten of zoquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:20 schreef Crazy Harry het volgende:
twitter:
WimvandeCamp
Tsjonge,tsjonge, ben ik een weekje vrij, zit ik drie avonden aan de buis gekluisterd.Fractievoorzitters debat, Rapport Davids en nu Uruzgan.
WTF doet een kamerlid nu thuis? neem maar vakantie samen met de rest.
Iddquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gerritsen 1
*schakelt weer over naar Femke*
Keep us postedquote:Op donderdag 18 februari 2010 23:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gerritsen 1
*schakelt weer over naar Femke*
Hij is moe en dus uit zijn rol als draaikont?quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:22 schreef vosss het volgende:
Bos draait niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |