+1quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:33 schreef Barcaconia het volgende:
TopicVrachtwagenchauffeursPostVindTerugDing
quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:33 schreef Barcaconia het volgende:
TopicVrachtwagenchauffeursPostVindTerugDing
Als het zonnetje schijnt zal ik ook eens kijken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:37 schreef glasbak het volgende:
Wie heeft er in de OP geknipt?
Mijn auto is weer schoon, ik zal morgen eens kijken of ik een nieuwe "voetjes van de vloer" foto kan maken
Veel plezier in de RAI!quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
+1![]()
* Sounddragon is off to the beurs![]()
Whehehe prachtig toch?quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:25 schreef blup het volgende:
Er waren wel plots enkele kwijlers stil
Ik vond het een geniale actiequote:
quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:25 schreef Alexxxxx het volgende:
En wat ik van Sigme qua fotomateriaal heb gezien kon me goed bekoren, dus oordeel niette snel, Barca![]()
En Anne is een lekkere mod
Euro 0,niks (nou poeh, euro 1 dan?) tegen euro5quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:40 schreef motaro het volgende:
blijf t dik spul vinden.![]()
Ze klinken ook beter dan een moderne xf
Mensen die schelden op die bak, kunnen niet schakelenquote:Op donderdag 18 februari 2010 22:47 schreef Bartholomeus het volgende:
Glasbak: die fietsbel heb ik eens opgezocht, lees er alleen maar gescheld overEn wat is dat voor onzin, een keer mis schakelen en je kunt alleen maar stil gaan staan en opnieuw beginnen? WTF?
Motorbeurs Utrecht, ik benwas aan en nieuw pakkie toequote:Op donderdag 18 februari 2010 14:01 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is er in the beurs te doen?
Ik kom niet in 020, voor geen enkele beurs, überhaupt niet, nooit.quote:
Dat geloof ik graag, maarja met dank aan de regering is dat niet meer en zal het snel uitdunnen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Euro 0,niks (nou poeh, euro 1 dan?) tegen euro5
Wist niet dat Daf toen ook al 3 assen achter leverde, dacht dat dat iets vanaf de XF modellen was
De XF waar ik destijds mee reed was een euro2 versie. Dat ding had ook een lekker geluidje. Helemaal toen de uitlaat begon te roesten
Nou, toen ik na 6 jaar combinatie gereden te hebben een dagje voor het eerst met een (stuur)trailer op pad moest heb ik wel even een paar keer lopen vloeken toen ik hem over de rechterkant niet achteruit in het vak kreeg. De klant zei tegen mij dat ik hem maar gewoon op het pad moest storten dan zou hij het spul met een shovel het vak inschuiven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:54 schreef vannelle het volgende:
En oplegger rijden hoef je niet te leren, als je met een bakwagen+aanhanger achteruit kunt rijden is een oplegger een makkie!
Hoe kun je nou een citytrailer niet van de hand het vak in krijgen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:48 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nou, toen ik na 6 jaar combinatie gereden te hebben een dagje voor het eerst met een (stuur)trailer op pad moest heb ik wel even een paar keer lopen vloeken toen ik hem over de rechterkant niet achteruit in het vak kreeg. De klant zei tegen mij dat ik hem maar gewoon op het pad moest storten dan zou hij het spul met een shovel het vak inschuiven.
De volgende dag kwam ik op het zelfde adres maar met m'n eigen combi. Ik zag die man denken. 'daar heb je die kutchauffeur ook weer.'
Toen ik de aanhanger in één keer over de rechterkant in het zelfde vak wist te krijgen stond hij te knipperen met z'n ogen van ongeloof
I'm shockedquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:37 schreef Alexxxxx het volgende:
De husihoudbeurs is nu in de RAI, vandaar dat ik dat dacht draakje
Ten eerste was het geen city, maar een 3 assige wide-spread waarvan de voorste as een metertje of 3 a 4 van de trekker afstond en de andere 2 assen gestuurd waren.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hoe kun je nou een citytrailer niet van de hand het vak in krijgen?
Een widespread met de 2 achterste assen gestuurd? Heb je daar een foto van toevallig?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:42 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ten eerste was het geen city, maar een 3 assige wide-spread waarvan de voorste as een metertje of 3 a 4 van de trekker afstond en de andere 2 assen gestuurd waren.
Grappig! Ik ben een tijdje terug daar eens in de fabriek geweest. Helemaal niet zo groot, het is leuk om te zien dat ze dat soort spul in zo'n klein garagetje bouwen.quote:
Zoiets als dit, maar dan in het grootquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een widespread met de 2 achterste assen gestuurd? Heb je daar een foto van toevallig?
Meestal bij zo'n widespread zetten ze de middelste as vast en laten ze de voorste as tegensturen. Als je die oplegger fatsoenlijk wilt laten volgen met een starre voorste as zul je de stuurhoeken op de laatste 2 assen wel heel groot moeten maken. Op jouw plaatje zie je al gigantische hoeken en dat is een uitschuifbare trailer met 3 assen. Vandaar dat ik het vreemd vondquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:06 schreef glasbak het volgende:
[..]
Zoiets als dit, maar dan in het groot
En de eerste as niet gestuurd...
[ afbeelding ]
Nou ja.. zou best kunnen.. Het is tenslotte ook al 10 jaar geleden dat het gebeurd isquote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Meestal bij zo'n widespread zetten ze de middelste as vast en laten ze de voorste as tegensturen. Als je die oplegger fatsoenlijk wilt laten volgen met een starre voorste as zul je de stuurhoeken op de laatste 2 assen wel heel groot moeten maken. Op jouw plaatje zie je al gigantische hoeken en dat is een uitschuifbare trailer met 3 assen. Vandaar dat ik het vreemd vond
quote:Op donderdag 18 februari 2010 22:57 schreef Iuc het volgende:
[ afbeelding ]
Dit monster heb ik in eindhoven een keer bijna de bocht uit gestuurd.
Ik trapte de koppeling in, midden in een scherper wordende bocht. Toen viel de stuurbekrachtiging uit
Dat het niet in 1 keer gelukt is, soit. Maar kom op, een oplegger het hoekie om duwen, hoe moeilijk kan het zijnquote:Op vrijdag 19 februari 2010 18:42 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ten eerste was het geen city, maar een 3 assige wide-spread waarvan de voorste as een metertje of 3 a 4 van de trekker afstond en de andere 2 assen gestuurd waren.
Ten tweede had ik nog nooit met een stuurtrailer gereden
En ten derde was het voor mij 6 jaar geleden dat ik met een trailer gereden had.
Maar goed.. gelukkig was dat maar eenmalig
Iets anders.. Hoe bouw een Ginaf in 2 minuten...
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:20 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat het niet in 1 keer gelukt is, soit. Maar kom op, een oplegger het hoekie om duwen, hoe moeilijk kan het zijn
Kutchauffeur
quote:
Glasbak die zijn maandloon erdoorheen twitterdequote:Op donderdag 18 februari 2010 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar praat me eens bij, wie zijn er huilend gaan stampvoeten toen het jurkje uit ging, wie was op zn pikkie getrapt, enzovoort?![]()
Directe linkjes naar posts wil ik zien
Fucking niet normaal meerquote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
Now ... wannabee ladies and gentlemen, is how you make a burnout !!!![]()
Dé pleuris![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of een nieuwe auto willen hebbenquote:Op zondag 21 februari 2010 19:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Dan moet je wel een goeie bandensponsor hebben
Als je goed had gelezen had je gelezen dat het ging over het algemeen, niet over mijn postings specifiek.quote:Op zondag 21 februari 2010 15:50 schreef Bunnybeater het volgende:
[..]
Vannelle die huillie deed omdat niemand op hem reageerde
Ik lees al sinds #1 mee, toch maar een account uit de kast gehaald![]()
Maar zeg eens, wat stond er in deze posting?[CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8*
Boeoeoohoeohohoeoquote:Op zondag 21 februari 2010 23:14 schreef vannelle het volgende:
Als je goed had gelezen had je gelezen dat het ging over het algemeen, niet over mijn postings specifiek.
Ga nou ff niet belangrijk doen met je uit de kast gehaalde account.
Nooooh, helemaal gelijk. * Trekt aan toeter. *TOET* *TOET*quote:Op zondag 21 februari 2010 23:38 schreef Sounddragon het volgende:
Eej konijnemeppert; als je je verveelt, doe dat dan ergens anders joh !!
Het is hier net zo gezellie; let's keep it that way
Ik zeg: ga je goddeloze gangquote:Op maandag 22 februari 2010 14:07 schreef motaro het volgende
Niemand die een kloontje kan aanmaken en doen alsof ie chauffeuse is?
Dakennie; die rijden in prehistorische knakenbakkenquote:
Hij is z'n tijd gewoon ver vooruit.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dakennie; die rijden in prehistorische knakenbakken
Is dat niet de Esso bij Zevenbergschenhoek?quote:Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef Trusten het volgende:
Hallo vrachtwagenchauffeurs,
Misschien een vreemde vraag maar weet iemand van jullie hoe het eerstvolgende tankstation heet (of welk 'merk' tankstation) heet? Ik bedoel het tankstation dat 11 km na 'Hazeldonk' komt. Hazeldonk is als het goed is het eerste tankstation/la place/mc donalds na de grens maar ik bedoel dus die erna. Waarschijnlijk is mijn vader daar zijn bril verloren en wil ze even bellen...
Care to explain?quote:
Ja, zolang je een rijbewijs en chauffeursdiploma hebt mag dat. En zolang je niet commercieel bezig bent (lees: je eigen huisraad, of die van familie of vrienden) hoef je ook geen vergunningen te hebben. Maar oh wee als je aangehouden wordt en je kan niet aannemelijk maken dat je niet commercieel bezig bent! Bovendien heb je wel gewoon te maken met de rijtijdenwet, en de daarbij behorende administratieplicht met betrekking tot tachoschijven c.q. uitdraaien.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:35 schreef Bunnybeater het volgende:
Kan je als particulier nou gewoon een vrachtwagen huren (CE + CCVB) of komen er nog regels om de hoek kijken?Gewoon binnen Nederland dan eH, voor de leuk mag het antwoord op naar het buitenland met zo'n gehuurde vrachtwagen er ook bij
![]()
Het was maar een geintje, in principe rijden die iceroadtruckers (tenminste, ik heb maar een paar keer gezien) gewoon in spul dat hier dagelijks rondrijdt. Het lijkt rommel (is het imo ookquote:
ik zag vandaag een collega van je uit de richting van bladel richting eindhoven gaan over de N284 in oude daf 95 denk ik ook met een voor en volgwagenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:31 schreef Iuc het volgende:
Misschien dat je wat vergunningen tekort komt. Weet het niet zeker.
Maar als je alleen voor jezelf (verhuizen) rijdt, het geen probleem is
Edit: hoe zit het? vervoer voor derden 3000 euro boete!!!!!!
Hoe bedoel je gewoon? Gewoon als in een net zo normale verschijning, of gewoon als in technologisch vergelijkbaar?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het was maar een geintje, in principe rijden die iceroadtruckers (tenminste, ik heb maar een paar keer gezien) gewoon in spul dat hier dagelijks rondrijdt. Het lijkt rommel (is het imo ook) maar het is hetzelfde als een gewone DAF105 of een TGX bij ons zeg maar.
Dat kan. Dat moet <knip> geweest zijn. <knip> Maar dat moet na 5 uur vanavond geweest zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:52 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zag vandaag een collega van je uit de richting van bladel richting eindhoven gaan over de N284 in oude daf 95 denk ik ook met een voor en volgwagen![]()
Normale verschijning, technologisch zijn ze ook wel vergelijkbaar, maar toch ook niet helemaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hoe bedoel je gewoon? Gewoon als in een net zo normale verschijning, of gewoon als in technologisch vergelijkbaar?
Psiesjh.. da't bedoelde ik dus ook... technologisch voor geen meter vergelijkbaar.. dus; prehistorische knakenbakquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Normale verschijning, technologisch zijn ze ook wel vergelijkbaar, maar toch ook niet helemaal.
In verband met bladvering dat nog steeds op trekkers zit soms (het wordt wel vlug minder), prehistorische dashboarden, ruimtegebrek, lang niet het comfort/de luxe etc. En volgens mij ook een stuk onveiliger. Ik zou liever met een MAN een aanrijding krijgen dan met een Peterbilt.
Ja het was zeker 5 uur geweest misschien wel 6 uur,quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:18 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dat kan. Dat moet <knip> geweest zijn. <knip> Maar dat moet na 5 uur vanavond geweest zijn.
<knip>
ik ken "bedrijven" waar ik liever op bezoek gaquote:
Heb je enig idee waar de <knip> vandaan komen?quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:23 schreef densmee het volgende:
[..]
ik ken "bedrijven" waar ik liever op bezoek ga
er is wel enig verschil denk ik tussen <knip>quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:58 schreef Iuc het volgende:
[..]
Heb je enig idee waar de <knip> vandaan komen?
Heb je helemaal gelijk in. Ik heb afgelopen zomer bijbaan gehad bij de vuilnis inzameling hier, en ik vond het het fijnste werken in de kamp / tuig buurten.quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:12 schreef Iuc het volgende:
Ik heb graag met kampers te doen. Eerlijk en direct.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:28 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Woensdag kan ik trouwens mijn nieuwe, aangepaste rijbewijs ophalen.
Met de categorie C erbij dus.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:28 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Woensdag kan ik trouwens mijn nieuwe, aangepaste rijbewijs ophalen.
Met de categorie C erbij dus.
ik heb ook niks tegen kampers, alleen hoe de <knip> zich hier in de omgeving af en toe gedraagt daar word je niet altijd gelukkig van maar goed het gaat hier over de lkw'squote:Op donderdag 25 februari 2010 23:12 schreef Iuc het volgende:
Die <knip> waar ik kom zijn wel de klanten waar ik t liefst kom.
En dat meen ik serieus. Altijd een bakkieen wat fooi
Ook zijn dat de enige bedrijven waar ik nooit de wagen uit hoef om bakken te wisselen. De kabels worden daar altijd door hun zelf los en vast gemaakt.
Ik heb graag met kampers te doen. Eerlijk en direct.
Kampers zijn wat dat betreft net de drie musketiers. Alleen zijn ze met iets meer dan 3
Nee, en reiskostenvergoeding kun je ook wel vergeten.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:42 schreef motaro het volgende:
die kan je opvullen door bij de ah te gaan werken.![]()
Want de lonen gaan ook niet omhoog.
Iemand die trouwens vandaag naar Nieuwegein is geweest?
Weet je wat het probleem alleen is? Die chauffeurs gaan niet staken. Dat roepen ze wel elke keer maar omdat het meer een roeping is dan werk gaan ze toch maar weer rijden. Daarom heeft het allemaal zover kunnen komen. Daarom kunnen werkgevers en overheid zoveel flikken.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:57 schreef motaro het volgende:
http://www.transport-onli(...)/index.php?news=6755
Ik heb 29 hele euro's op mijn loonstrookje staan als reiskostenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, en reiskostenvergoeding kun je ook wel vergeten.
Wat was er in Nieuwegein?
Toen ik nog uitzendkracht was kreeg ik ze wel. Maar goed, dat was bij lange na niet kostendekkend.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:08 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik heb 29 hele euro's op mijn loonstrookje staan als reiskosten![]()
Maar ja.. daar heb je geen auto voor.. zelfs geen fiets
Ze zouden is een beetje de Franse mentaliteit moeten overnemen, gewoon alles dichtgooien.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem alleen is? Die chauffeurs gaan niet staken. Dat roepen ze wel elke keer maar omdat het meer een roeping is dan werk gaan ze toch maar weer rijden. Daarom heeft het allemaal zover kunnen komen. Daarom kunnen werkgevers en overheid zoveel flikken.
En de keren dat ze actie gaan voeren gaan ze wegen blokkeren. Zet de auto dan daadwerkelijk stil en dan massaal. Die 1200 man zijn volgens mij momenteel zo op te vullen.
Laten we met z'n allen gaan toeterenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:21 schreef motaro het volgende:
[..]
Ze zouden is een beetje de Franse mentaliteit moeten overnemen, gewoon alles dichtgooien.
Dan krijg je wel wat gedaan, maar dit soort dingen en dat 60km/h gaan rijden?
Dat zet geen zoden aan de dijk.
Zoiets deden we al eerder.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:23 schreef glasbak het volgende:
[..]
Laten we met z'n allen gaan toeteren
Uhm, ik vrees dat er dan veel minder files zullen staan. Dan komt er namelijk een complete rijstrook vrij.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:31 schreef glasbak het volgende:
Maar laten we inderdaad alle vrachtwagens eens een keer een dag aan de kant zetten. Dan hebben ze meteen bewijs dat de vrachtwagens in de spits geen file veroorzaken
Een week? Volgens mij is dat binnen een paar dagen einde oefening.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:50 schreef motaro het volgende:
als er een week geen bevoorrading is voor tankstations, zijn er wel meer rijstroken vrij
Dan kan je door de coentunnel heenfietsen want auto's rijden er toch nietquote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:58 schreef motaro het volgende:
dat hoop ik niet, dan sta ik iedere dag in de file
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:18 schreef motaro het volgende:
dat zou wel tof zijn, schaf ik wel een skelter aan..
beetje onder de rokjes kijken
Die strook zal dan gewoon leeg blijven, er zijn er maar weinig die rechts rijden.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:43 schreef Iuc het volgende:
[..]
Uhm, ik vrees dat er dan veel minder files zullen staan. Dan komt er namelijk een complete rijstrook vrij.
Zow, kwart over 9 's avonds.. de eerste postquote:Op maandag 1 maart 2010 21:13 schreef Bartholomeus het volgende:
Zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, het is weer maandag
Dit was het nieuws,quote:LAMBERTSCHAAG In de nacht van zondag op maandag kreeg een vrachtwagenchauffeur uit Medemblik de schrik van zijn leven. Hij reed op de A7 bij Lambertschaag toen hij een tik voelde. Hij dacht dat hij een lekke band had, maar toen hij zijn combinatie aan de kant zette, bleek er een personenauto aan zijn vrachtwagen vast te zitten.
De bestuurder daarvan uit Hoorn was met hoge snelheid achterop gereden. De man is per ambulance naar het ziekenhuis in Hoorn vervoerd.
Van zijn auto was het stuur afgebroken en de voorruit was vernield. De vrachtauto had opvallend weinig schade.
Kassa!quote:BARENDRECHT - Politieagenten hebben zaterdagmiddag een vrachtwagenchauffeur bekeurd voor duizenden euro's. De 30-jarige Pool was volgens de politie een gevaar op de weg.
Rond vijf uur werd de vrachtwagenbestuurder op de Dierensteinweg in Barendrecht van de weg gehaald voor een controle. Al snel werd duidelijk dat hij reed met de bestuurderskaarten van twee andere personen.
Hierdoor kon hij een flinke overtreding maken met betrekking tot de dagelijkse rijtijd. Een chauffeur mag per dag maximaal 10 uur rijden. Hiervan mag hij maar vier en een half uur aaneengesloten rijden.
Na een dergelijke werkdag is de chauffeur verplicht om minstens 11 uur te rusten. De staande gehouden Pool bleek al 17 uur en 4 minuten in zijn vrachtauto te rijden. Hierbij had hij nog geen twee en half uur gerust.
De Poolse chauffeur kreeg een rusttijd van 11 uur opgelegd. Verder moest hij verschillende bekeuringen betalen; 1320 euro voor het gebruik maken van de bestuurderskaart van een ander, 880 euro in verband met de te lange rijtijd, 110 euro voor te weinig pauze en 1540 euro in verband met te weinig dagelijkse rust.
In totaal moest hij 3850 euro overhandigen meldt RTV Rijnmond.
quote:Trucker Annen zwaar onder invloed
ANNEN -
De politie heeft gistermiddag een zwaar onder invloed verkerende vrachtwagenchauffeur (39) uit Annen van de Anloërweg bij Annen gehaald. De man had vier keer meer alcohol in zijn bloed dan wettelijk is toegestaan.
Zijn rijbewijs is hem afgepakt. De man trok de aandacht doordat hij slingerend over de weg ging.
This thread is worteless without pics, ofzoietsquote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:08 schreef Iuc het volgende:
lol. Een "tik" voelen en er dan achter komen dat er een auto vast onder je wagen is gereden
Dat schijnt ok een keer gebeurd te zijn bij een bietenauto, 's nachts op de A7 bij Heerenveen. Die chauffeur kreeg allemaal foutmeldingen over de verlichting van de trailer, ging hij kijken , hing er ook een sportauto onder die er met een kleine 200 km/h onder geklapt was. De vrachtwagenchauffeur had er verder weinig van gemerkt. Maar goed, als je ook met een volle bak bieten rijdt.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:31 schreef Bartholomeus het volgende:
Dat is twee collega's van mij ook al gebeurd. Onvoorstelbaar zou je denken, maar toch. De eerste is al een paar jaar geleden, de bult op bij Luik. Met een combi, dus na de bumper op de aanhanger zit ook meteen de achteras. En als ik zeg dat de achterbank van die personenwagen onder de achteras stond, dan weet je denk ik genoeg. Voor zover ik weet waren de 2 inzittenden op slag dood. Tweede geval was een jaar of 2 geleden in Duitsland op de snelweg. Hij had z'n pauze gemaakt en voegde terug in op de snelweg. Toen ie net op snelheid was klapte er ook een of andere dikke benz met een noodgang achterop. Dit keer een oplegger, de benz stond in z'n geheel ónder de achteroverbouw. Dit keer een dode. Later bleek dat persoon in kwestie 200+ had gereden, op de meest rechtse rijbaan, terwijl hij gezopen had. Mijn collega reed gewoon rechts en was dus op gang, dus die was niets te verwijten ook al zou je het willen. Hoop nooit zoiets mee te maken
Heb ooit een chauffeur gesproken die met adblue tanks reed, was m er ook een onder geklapt, had zelf weinig gemerkt. Auto's hebben hem erop geattendeerd dat er iets mis was...quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:53 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat schijnt ok een keer gebeurd te zijn bij een bietenauto, 's nachts op de A7 bij Heerenveen. Die chauffeur kreeg allemaal foutmeldingen over de verlichting van de trailer, ging hij kijken , hing er ook een sportauto onder die er met een kleine 200 km/h onder geklapt was. De vrachtwagenchauffeur had er verder weinig van gemerkt. Maar goed, als je ook met een volle bak bieten rijdt.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:46 schreef vannelle het volgende:
Over tanks gesproken, foto'tje van gisteravond. Goed voor het milieu dat pendelwerk.........![]()
[ afbeelding ]
Zeecontainers, hooguit 30 ton dus daar ligt het niet aan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]Wat heb je vervoerd?
En waarom heb je je BC in het Engels? Dat ding kan ook Nederlands.
Ah , vandaar.quote:Op woensdag 3 maart 2010 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zeecontainers, hooguit 30 ton dus daar ligt het niet aan.
Komt omdat het pendelwerk is, ritjes van hooguit 3 km bibeko en veel manouvreren.
BC is in het engels omdat ik niet voor nederlands kan kiezen, deze auto is namelijk overgenomen van de franse tak van het bedrijf waar ik werk en blijkbaar staan er in Frankrijk andere talen in het keuzemenu.......heb er al eens naar gekeken maar nederlands staat er echt niet bij.
En de stoel is kapot!
Kan alleen maar in de hoogste of laagste stand, er tussenin gaat niet meer. Rijdt behoorlijk kut moet ik zeggen.
Maar ach, ik rij er niet altijd op. Alleen maar om bij te springen als ik op de reachstacker weinig te doen heb dus veel last heb ik er niet van.
Ik rijd meestal 25L te 100kmquote:Op woensdag 3 maart 2010 00:46 schreef vannelle het volgende:
Over tanks gesproken, foto'tje van gisteravond. Goed voor het milieu dat pendelwerk.........![]()
[ afbeelding ]
Als je een vaste auto hebt kun je dat natuurlijk gewoon uitrekenen.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:52 schreef LoempiaLiza het volgende:
En dan ook nog met een handgeschakelde DAF rijden, dan ben je wel erg maf
Iemand trouwens wel eens gehoord over de afwijking van een Volvo BC qua brandstofverbruik? WIj hebben 4,0-4,2km/l op de BC staan, volgens de baas rijden we 3,6-3,7 km/l. Ik vind dat wel een heel groot verschil eigenlijk
BC die stationair draaien niet meerekent?quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:52 schreef LoempiaLiza het volgende:
En dan ook nog met een handgeschakelde DAF rijden, dan ben je wel erg maf
Iemand trouwens wel eens gehoord over de afwijking van een Volvo BC qua brandstofverbruik? WIj hebben 4,0-4,2km/l op de BC staan, volgens de baas rijden we 3,6-3,7 km/l. Ik vind dat wel een heel groot verschil eigenlijk
Jawel, dat rekent Volvo wel mee.quote:Op woensdag 3 maart 2010 12:57 schreef Iuc het volgende:
[..]
BC die stationair draaien niet meerekent?
Ik haal gemiddeld 2,0-2,1 km/l
liter per uur is wat anders dan liter per kilometer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Jawel, dat rekent Volvo wel mee.Dan staat er liter per uur.
Als je stationair draait heb je natuurlijk oneindig liter per km, omdat je geen kilometer vooruit komt. Als je stationair draait rekent de bc het aantal liters op dat je verbruikt en telt die bij het uurgemiddelde op. Het wordt dus gewoon meegerekend.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:35 schreef Iuc het volgende:
[..]
liter per uur is wat anders dan liter per kilometer.
Zo, anderhalf uur verder en bak 1 is leeg. Nu bak 2 nog endan laden
Dat heeft het ding totaal verstookt waarschijnlijk.quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:43 schreef blup het volgende:
Heb jij 3000 liter mee?!?!
Ik kies voor de voetjes (bijna) van de vloer.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ah , vandaar.
En dat van die stoel is een bekend euvel, ja.Of je zit met je knieën in je nek of je zit met je kop tegen het dak en hebt de voetjes van de vloer.
De planning heeft altijd een reden om het zo lomp te doen maar die weet jij niet.quote:Op donderdag 4 maart 2010 06:42 schreef Iuc het volgende:
Wat een vreemde planning hebben we toch.
Gisterenmiddag moest ik eerst schroot laden, ben ik bezig de eerste bak op de grond te zetten krijg ik telefoon. Of ik de bak weer op wilde trekken en vandaag als eerste werk 2 bakken wilde wisselen in Reusel.
Dus de bak weer opgetrokken en de auto aan de kant gezet en naar huis gegaan.
Kom ik vandaag op de zaak, kijk op de planning staat er weer doodleuk schroot laden op. Heel Reusel is verdwenen van de planning
Dus daar sta ik weer. Te wachten op een machinist om mijn bakken vol te gooien. Was dat gisteren nou gebeurd, was ik nu al bijna in Den Bosch.
En wij moeten de letter van de planning volgen want die is heilig. Als je er niet op kijkt zal er een andere functie binnen het bedrijf worden gevonden voor je. Sorteerband
Zou dat ook voor de planning zijn?
quote:Op donderdag 4 maart 2010 06:58 schreef Sounddragon het volgende:
Stoel op standje hoog en het gewicht heel laag zetten, dan zakt ie weer in![]()
Ik heb in een ouwe Terberg wel eens een spanband over de zitting gegooid om hem omlaag te trekken, werkt ook goed
Losse leuning lijkt me helemaal erg.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:00 schreef Iuc het volgende:
[..]
Bij mijn stoel moet ik heel voorzichtig zijn met het verzetten van de rugleuning. Die wil namelijk niet meer vast. Heb ik een losse leuning.
Nou.......quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Losse leuning lijkt me helemaal erg.
Maar als je een vaste wagen hebt is het 1x goed zetten en daarna nooit meer. Toch?
Dat is een Mercedes, opgepimpt door Colani, een italiaanse ontwerperquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:44 schreef RealZeus het volgende:
[ afbeelding ]
WTF is dit?
Afkomstig uit dit topic: inhalende vrachtwagens
Heb je geen stoel aan de andere kant?quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:04 schreef Iuc het volgende:
[..]
Nou.......
In de pauze wil ik wel eens achterover gaan hangen
Dat van de dvd vind ik de beste reden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:12 schreef Iuc het volgende:
Jawel. Maar niet luchtgeveerd.
En mijn dvd scherm staat niet die kant op gericht
Aha.quote:Op donderdag 4 maart 2010 07:07 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat is een Mercedes, opgepimpt door Colani, een italiaanse ontwerper![]()
http://www.darkroastedble(...)by-luigi-colani.html
Ooit bedacht als concept voor de vrachtwagen van de toekomst, het ontwerp stamt uit eind jaren 70, 1977 als ik me niet vergis
Hoe hoog ben je?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:43 schreef Iuc het volgende:
Yes!
Ik sta voor een afgesloten Roertunnel
Gebeurt normaal nooit dat ze die afsluiten
Nu 3,95 meter en ik stond 10e.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Hoe hoog ben je?
En sta je vooraan bij de slagboom?
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 13:18 schreef Iuc het volgende:
[..]
Nu 3,95 meter en ik stond 10e.
16 minuten stilgestaan daar
Dat zou in theorie kunnen, maar je houdt een aantal problemen. Ten eerste wordt idd door een sterke beweging de druk ineens zo hoog dat de slangen er af ploffen. Daarnaast is lucht natuurlijk sterk te compresseren, dus na een beweging zal de stuur cylinder nooit precies in de 'nulstand' terugkeren als de trekker recht voor de oplegger staat. Verder zijn die cylindertjes niet je-van-het wat betreft lekdichtheid. Dat betekent dus dat je op de gok regelmatig zult moeten bijpompen om de boel op druk te houden.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:05 schreef Barcaconia het volgende:
Sowieso geen kabelbesturing. Ik kan wel relatief makkelijk reactiestangen implementeren, dat ga ik dus maar doen.
Moet ik wel weer even het ontwerp aanpassen :p
Kan ik niet met een pompje het systeem op druk zetten en dan de cilinders laten werken? Of klappen dan de slangen er af? (dat was wat ik vroeger altijd had geloof ik).
quote:
quote:
Niet de beste pic idd, maar ze ziet er goed uit voor zover ik kan zien!quote:
Die rechter?quote:Op maandag 8 maart 2010 02:00 schreef Iuc het volgende:
Niet de beste pic maar het is er 1
http://twitpic.com/179pdm
En als je de vering eens omlaag en omhoog gooit? Kan zijn dat er vuiltje in het ventiel zit.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:21 schreef Iuc het volgende:
Murlmrl...
Weer eens een kapotte luchtbalg op de aanhanger. Hij wordt niet opgeblazen. Bah...
Al een keer of 10 gedaan. Hamerwerk wil ook niet werken. Ventiel zal wel weer stuk zijn.quote:Op maandag 8 maart 2010 17:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En als je de vering eens omlaag en omhoog gooit? Kan zijn dat er vuiltje in het ventiel zit.
Bijna geen enkele winkel heeft alles, je ontkomt er niet aan om bij verschillende zaakjes te bestellen. Ben wel benieuwd wat je er van gemaakt hebt evengoed. Is dat MLcad een beetje gebruiksvriendelijk voor de leek? Ik heb op het moment echt belachelijk weinig tijd om m'n voorgenomen ideeën te verwezenlijken, maar óóit komt het er nog vanquote:Op maandag 8 maart 2010 20:27 schreef Barcaconia het volgende:
Nou Bartholomeus, na je tips heb ik het hele concept aangepast. Ik heb nu een volledig stangengestuurd systeem opgezet dat zelfs beter en efficienter is dan de oude versie.
Ik heb nog niet helemaal door hoe Bricklink werkt maar de eerste steentjes zijn besteld. Ik hoop z.s.m. de lijst te kunnen afwerken om de rest te bestellen. Als ik tenminste een online winkel kan vinden die alles heeft liggen...
Had hij niet een as omhoog die zo nu en dan met een oneffenheid het wegdek raakte? Dan wil er ook nog wel eens wat rook vanaf komen.quote:Op maandag 8 maart 2010 08:27 schreef TommyGun het volgende:
Zag net een combinatie rijden waarvan een van de achterwielen zo nu en dan wat rook afblies. Het stonk ook aardig naar verbrand rubber. Geprobeerd de chauffeur erop te attenderen maar ja... lastig. Hoop dat 'ie 't redt tot aan z'n bestemming.
Nope leek van tussen het dubbellucht te komen. Remmen die aanlopen?quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:30 schreef Toempf het volgende:
[..]
Had hij niet een as omhoog die zo nu en dan met een oneffenheid het wegdek raakte? Dan wil er ook nog wel eens wat rook vanaf komen.
quote:Op maandag 8 maart 2010 08:27 schreef TommyGun het volgende:
Zag net een combinatie rijden waarvan een van de achterwielen zo nu en dan wat rook afblies. Het stonk ook aardig naar verbrand rubber. Geprobeerd de chauffeur erop te attenderen maar ja... lastig. Hoop dat 'ie 't redt tot aan z'n bestemming.
Rokende remmen ruiken doorgaans niet naar verbrand rubberquote:Op woensdag 10 maart 2010 18:36 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nope leek van tussen het dubbellucht te komen. Remmen die aanlopen?
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:01 schreef Iuc het volgende:
En weer veilig Duitsland uit
Slechts met een totaalgewicht van 40 ton
Best zwaar!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:01 schreef Iuc het volgende:
En weer veilig Duitsland uit
Slechts met een totaalgewicht van 40 ton
Toen vond ik het zwaar klote inderdaad, reed toen op een terminaltrekker.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:33 schreef Iuc het volgende:
Maar jij vind zwaar rijden klote?
Ik niet. Gaat allemaal wat langzamer maar ook veel stabieler heb ik het idee. Dan heb ik geen butsauto meer
Hoe zwaarder hoe mooierquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:33 schreef Iuc het volgende:
Geen idee wat 25 ton te zwaar moet kosten.
Zal in ieder geval wel een aantal punten op 't rijbewijs zijn.
Maar jij vind zwaar rijden klote?
Ik niet. Gaat allemaal wat langzamer maar ook veel stabieler heb ik het idee. Dan heb ik geen butsauto meer
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe zwaarder hoe mooier![]()
Met 100 ton bij Gouda aan 50 km/u invoegen, en dan bij Bodegraven pas aan de 80
Klinkt hartstikke mooi!! Daar heb je dan ook een geschikte trekker voor neem ik aan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe zwaarder hoe mooier![]()
Heerlijk om gewoon vol het schoudertje erin te kunnen zetten, en dat je hem dan onderin stampt en dat 'ie er dan even over na moet denken, en dan dat fluitje erop en hangen aan die zooi![]()
Dat je de cabine gewoon voelt bokken met schakelen![]()
Met 100 ton bij Gouda aan 50 km/u invoegen, en dan bij Bodegraven pas aan de 80
Dat is uiteraard met geschikt materieel met veel rubber eronderquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klinkt hartstikke mooi!! Daar heb je dan ook een geschikte trekker voor neem ik aan.
Maar kun je je voorstellen dat 60 ton lading met een terminaltrekker met nog geen 150 pk niet fijn is?
Je weet dat RealZues zijn baan is kwijtgeraakt door dat hij in dit topic zn mond te ver open had.... Weet je zeker dat je dit soort berichten wilt posten? Het is hier geen stamtafel waar iedereen je verhaal is vergeten zodra je weer in je cabine zit.... Google onthoud alles.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:01 schreef Iuc het volgende:
En weer veilig Duitsland uit
Slechts met een totaalgewicht van 40 ton
Was uiteraard maar een klein stukje. Gelukkig!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:04 schreef Sounddragon het volgende:
Maar met die terminaltrekker da's ook maar een klein stukkie dan neem ik aan ??
Muchos plezieros ook voor degene die dat met dat ielige kingpinnetje mag gaan verrijden op de openbare weg
Daar heb je ook wel weer gelijk inquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je weet dat RealZues zijn baan is kwijtgeraakt door dat hij in dit topic zn mond te ver open had.... Weet je zeker dat je dit soort berichten wilt posten? Het is hier geen stamtafel waar iedereen je verhaal is vergeten zodra je weer in je cabine zit.... Google onthoud alles.
ik was vroeger ook zo openhrtig hoorquote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je weet dat RealZues zijn baan is kwijtgeraakt door dat hij in dit topic zn mond te ver open had.... Weet je zeker dat je dit soort berichten wilt posten? Het is hier geen stamtafel waar iedereen je verhaal is vergeten zodra je weer in je cabine zit.... Google onthoud alles.
Ja, dat vonden ze niet grappig.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:58 schreef sigme het volgende:
Hullie van de firma Holleeder waar je je chauffeurspas even uit moest lenen, hmm?
Ik wist trouwens niet dat je daardoor je baan kwijt bent.
Ik welquote:
Sociaal leven een probleem?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:11 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, dat vonden ze niet grappig.
En om Lucs vraag even te beantwoorden: Nee. Ik woon in noord-Nederland en daar is transportwerk normaal rond deze tijd al lastig maar nu helemaal. En door die praktijken weet ik ook niet ok ik het nog wel wil.
Veel werken, weinig verdienen, werkgevers die altijd alles over de rug van de chauffeur proberen en een overheid die idiote regels maakt en ter controle chauffeurshaters inzet.
Begrijp me goed, het rijden met zo'n ding vind ik nog steeds prachtig: dat je in de spiegel kijkt, je breedtelampjes ziet en weet dat dat ook nog bij je voertuig hoort.
Maar ik wil nu wel eens werk waarbij ik er ook nog een sociaal leven op na kan houden en dat ook nog een beetje verdient.
Alhoewel ik het rijden wel ontzettend mis.
Gelezen hebbend wat er nog tussen deze post en de mijne staat, was dat een heul interessante discussie geworden tussen die boefjes en mijn persoontje, en had ik nu óf een dikke knip, óf nog steeds een baan en een baas met ongelofelijk de schurft inquote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:31 schreef RealZeus het volgende:
Nou, in het kort: Ik was het niet bepaald eens met sommige handelwijzen van mijn ex-werkgever en dat liet ik hier op FOK! duidelijk blijken.
Dat vonden ze een goede reden om mijn contract niet te verlengen.
Wij halen geen hout opquote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:15 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zal eens naar die firma bellen daar in helmond of de heer druppelkut een paar containertjes kan komen ophalen
Haal die naam even weg, wil je.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik wel. Als ik er eentje zie rijden van , dan denk ik er altijd even aan. En ik zie ze vaak.
Done.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Haal die naam even weg, wil je.![]()
Het zou me niks verbazen als ze nu nog lurken.
Ik vind het niet erg om 's avonds te werken, integendeel zelfs. Ik ben een echt avondmens.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:21 schreef Iuc het volgende:
[..]
Sociaal leven een probleem?
Ik heb daar absoluut geen last van. Mijn sociaal leven is zelfs beter geworden sinds ik schroot rond rij
Heb nu zeeën van tijd over 's avonds.
En het werk wat ik doe is ook nog eens erg leuk! Vermaak me kostelijk bij klanten/werkgever.
Mijn tip is dan ook aan jou, zoek iets met bakken
Mooie dagritten.
Dat ligt er aan wat de werktijden zijn. Als het weer diensten van 12 uur of meer zijn, dan niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Done.
Nachtchauffeur zijn zal niet best zijn voor je sociaal leven, maar zoek je nu ook weer nachtwerk?
Lig je daar nu nog wakker van dan ??quote:Op zaterdag 13 maart 2010 20:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Haal die naam even weg, wil je.![]()
Het zou me niks verbazen als ze nu nog lurken.
Nee, maar je weet nooit wat voor gedonder er van komt.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lig je daar nu nog wakker van dan ??
Niks?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, maar je weet nooit wat voor gedonder er van komt.
Zolang je er niet werkt heb je er geen last van. Maar de taxibranche is ook aardig ziek hoorde ik gisteren wel van een oud-taxichauffeur.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niks?
Ik ben benieuwd of ik hier gezeik mee ga krijgen, ook zo'n bedrijf wat personeel maar een lastige kostenpost vind
edit: ja,ik weet dat het een afgeschermd deelis, maar volgesn mij hebben alle actieve posters in deze reeks een BB account?![]()
Jij werkt toch ook niet bij dat bedrijf met die groen-witte trucks uit Dedemsvaart wiens naam niet genoemd mag worden?quote:Op zondag 14 maart 2010 15:20 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zolang je er niet werkt heb je er geen last van. Maar de taxibranche is ook aardig ziek hoorde ik gisteren wel van een oud-taxichauffeur.
Nee, maar ze hebben van mij nog wel wat contactgegevens en ik weet niet wat ze allemaal kunnen en willen doen dan.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Jij werkt toch ook niet bij dat bedrijf met die groen-witte trucks uit Dedemsvaart wiens naam niet genoemd mag worden?
Ja, en? Dat heeft Witteveen ook van mij. Wat willen ze gaan doen? Je ontslaan? Zolang je de waarheid spreekt heb je niks te vrezen toch?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:30 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben van mij nog wel wat contactgegevens en ik weet niet wat ze allemaal kunnen en willen doen dan.
Misschien een rechtszaak om een vage reden? Transportbedrijven zijn gek op vage constructies dus dat zou me niks verbazen.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, en? Dat heeft Witteveen ook van mij. Wat willen ze gaan doen? Je ontslaan? Zolang je de waarheid spreekt heb je niks te vrezen toch?
En wat heb jijvan die rechtszaak te vrezen als je de waarheid spreekt? Niks.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Misschien een rechtszaak om een vage reden? Transportbedrijven zijn gek op vage constructies dus dat zou me niks verbazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |