Dit dus. Want dan zou hij in theorie ook geen steiger kunnen huren.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:10 schreef rene90 het volgende:
En door wie is die boete opgelegd?
Ik weet er niets vanaf, maar dit is natuurlijk een kul-argument. Alle chauffeurs kunnen dat wel roepen, maar niemand die dat kan bewijzen zonder tachograaf.quote:Moet hij een eurovergunning- communautaire vergunning aanschaffen en een tachograaf???Dit slaat echt nergens op want hij rijdt vaak maar een uurtje per dag!
Wat staat er op het verbaal dan exact?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:12 schreef HeleenK het volgende:
controle was van de politie, de brief die we nu binnen hebben van Centraal justitieel incasso bureau
Dat zou best kunnen. Anders begint iedereen bijvoorbeeld een schildersbedrijf op papier en gaat gewoon elke dag goederen vervoeren en ontduikt zo de regels die gelden voor beroepsgoederenvervoer, waardoor er oneerlijke concurrentie ontstaat. Je kunt het voor laten komen, maar ik geef je weinig kans dat je het wint.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef HeleenK het volgende:
als het een eigen bus is, van jezelf dan mag t wel, maar als je eigen zaak hebt is het beroepsvervoer
Dit kan ik wel volgen, maar staat wel een beetje haaks op de R&B van de rechtspraak, moet ik zeggen (althans: als hij in beroep zou gaan en dat beroep wordt afgewezen)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:27 schreef k_man het volgende:
Hij vervoert beroepsmatig goederen voor een ander bedrijf en ik neem aan dat ie ook voor het vervoeren betaald wordt. In die zin concurreert ie dus met andere bedrijven die ook het vervoer van het materiaal zouden kunnen doen. Die andere bedrijven, transportbedrijven, moeten ook allemaal de regeltjes volgen. Als deze vriend (uh-huh..) dat niet doet - en daardoor z'n transportdiensten goedkoper aan kan bieden - is dat oneerlijke concurrentie en daarmee (kennelijk) een economisch delict.
Als regels niet nageleegd worden op het gebied van vervoer en dan met name door bedrijven staan er echt boetes op die stukken hoger liggen dan dat we gewend zijn. Zo is een paar kilo teveel vervoeren in een vrachtwagen, karretje etc al goed voor 1000en euro's. Dit wordt gedaan om concurentie vervalsing tegen te gaan. Als hier sprake is bij je vriend dan moet je even uitzoeken op het PV wat er precies vermeld staat en dat opzoeken in de boetebase van het OM.quote:
Nee, want dat transport is een uitvloeisel van jouw eigen bedrijfsactiviteiten. In het geschetste geval van TS wordt er alleen transport verzorgd, zonder relatie met eigen activiteiten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[
Maar: als ik zelf een product produceer repareer en dat product naar de klant breng (omdat m'n reguliere vervoerder geen tijd heeft, whatever) en daar kosten voor in rekening breng (wat niet door de inspecteur te zien is) zou ik een economisch delict plegen?
Hij bouwt het materiaal ook op. Zie OPquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Nee, want dat transport is een uitvloeisel van jouw eigen bedrijfsactiviteiten. In het geschetste geval van TS wordt er alleen transport verzorgd, zonder relatie met eigen activiteiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |