Dit dus. Want dan zou hij in theorie ook geen steiger kunnen huren.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:10 schreef rene90 het volgende:
En door wie is die boete opgelegd?
Ik weet er niets vanaf, maar dit is natuurlijk een kul-argument. Alle chauffeurs kunnen dat wel roepen, maar niemand die dat kan bewijzen zonder tachograaf.quote:Moet hij een eurovergunning- communautaire vergunning aanschaffen en een tachograaf???Dit slaat echt nergens op want hij rijdt vaak maar een uurtje per dag!
Wat staat er op het verbaal dan exact?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:12 schreef HeleenK het volgende:
controle was van de politie, de brief die we nu binnen hebben van Centraal justitieel incasso bureau
Dat zou best kunnen. Anders begint iedereen bijvoorbeeld een schildersbedrijf op papier en gaat gewoon elke dag goederen vervoeren en ontduikt zo de regels die gelden voor beroepsgoederenvervoer, waardoor er oneerlijke concurrentie ontstaat. Je kunt het voor laten komen, maar ik geef je weinig kans dat je het wint.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef HeleenK het volgende:
als het een eigen bus is, van jezelf dan mag t wel, maar als je eigen zaak hebt is het beroepsvervoer
Dit kan ik wel volgen, maar staat wel een beetje haaks op de R&B van de rechtspraak, moet ik zeggen (althans: als hij in beroep zou gaan en dat beroep wordt afgewezen)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:27 schreef k_man het volgende:
Hij vervoert beroepsmatig goederen voor een ander bedrijf en ik neem aan dat ie ook voor het vervoeren betaald wordt. In die zin concurreert ie dus met andere bedrijven die ook het vervoer van het materiaal zouden kunnen doen. Die andere bedrijven, transportbedrijven, moeten ook allemaal de regeltjes volgen. Als deze vriend (uh-huh..) dat niet doet - en daardoor z'n transportdiensten goedkoper aan kan bieden - is dat oneerlijke concurrentie en daarmee (kennelijk) een economisch delict.
Als regels niet nageleegd worden op het gebied van vervoer en dan met name door bedrijven staan er echt boetes op die stukken hoger liggen dan dat we gewend zijn. Zo is een paar kilo teveel vervoeren in een vrachtwagen, karretje etc al goed voor 1000en euro's. Dit wordt gedaan om concurentie vervalsing tegen te gaan. Als hier sprake is bij je vriend dan moet je even uitzoeken op het PV wat er precies vermeld staat en dat opzoeken in de boetebase van het OM.quote:
Nee, want dat transport is een uitvloeisel van jouw eigen bedrijfsactiviteiten. In het geschetste geval van TS wordt er alleen transport verzorgd, zonder relatie met eigen activiteiten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[
Maar: als ik zelf een product produceer repareer en dat product naar de klant breng (omdat m'n reguliere vervoerder geen tijd heeft, whatever) en daar kosten voor in rekening breng (wat niet door de inspecteur te zien is) zou ik een economisch delict plegen?
Hij bouwt het materiaal ook op. Zie OPquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Nee, want dat transport is een uitvloeisel van jouw eigen bedrijfsactiviteiten. In het geschetste geval van TS wordt er alleen transport verzorgd, zonder relatie met eigen activiteiten.
Een chauffeursrijbewijs?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef HeleenK het volgende:
een chauffeursrijbewijs moet je dan kunnen overleggen,
maar wanneer je minder dan 12 uur per week goederen vervoert hoef je geen chauffeursrijbewijs te hebben!!!!
Is hij wil in het bezit van een binnenland vergunning?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef HeleenK het volgende:
dat heb ik gedaan, de hoogte van de boete komt overeen met:
het niet kunnen tonen van een communautaire vergunning,
maar ik kan gewoon niet goed uitvinden of hij deze echt moet hebben, dit gaan nl over europees transport!!!!
een chauffeursrijbewijs moet je dan kunnen overleggen,
maar wanneer je minder dan 12 uur per week goederen vervoert hoef je geen chauffeursrijbewijs te hebben!!!!
Het is mij echt veel te onduidelijk!!!
Als dat is opgegaan in de communautaire vergunning heb je jezelf van antwoord voorzienquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:51 schreef HeleenK het volgende:
binnenland vergunning bestaat niet meer
Het gaat hierbij dus om het vervoeren van goederen op Europeesch grondgebied, waar Nederland dus bij hoort.quote:Communautaire vergunning internationaal wegvervoer
Transportondernemers moeten aan kwalitatieve criteria voldoen. Hiertoe is een communautaire vergunning ingesteld ten behoeve van het internationale vervoer over de weg. De Stichting NIWO verzorgt in Nederland de uitgifte van de diverse vereiste transportvergunningen voor het beroepsgoederenvervoer. Nadere informatie over de diverse extra transportvoorwaarden, die zijn vastgelegd in zowel EU- als in ander internationaal verband, is te verkrijgen bij de diverse vakorganisaties uit de transportsector. Een van deze regelingen betreft ook het transport van gevaarlijke stoffen.
Jij vraagt je af of er misschien nog een bon is uitgedeeld wegens het ontbreken van de taxivergunning?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:53 schreef Bob-B het volgende:
wie zaten er nog meer in dat busje?
CCV-B diploma neem ik aan.quote:
Balletje driequote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij vraagt je af of er misschien nog een bon is uitgedeeld wegens het ontbreken van de taxivergunning?
http://www.niwo.nlquote:Is voor het vervoer van goederen voor derden, niet zijnde de hoofdactiviteit van de onderneming (dat is nl. vervoer van eigen handelsgoederen) een vergunning van de NIWO vereist?
Ja, bij elk goederentransport voor derden is de vergunning nodig. Alleen als het voertuig een laadvermogen tot en met 500 kg laadvermogen heeft, dan is het niet vergunningplichtig.
Ja. Blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:04 schreef zeo2009 het volgende:
Een timmerman welke 1 zak cement van een metselaar meeneemt in zijn bus met een laadvermogen van meer dan 500 kg. zou dan ook zo'n boete krijgen?
Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:01 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Balletje drie
http://www.antwoordvoorbe(...)unautaire-vergunning
Welkom in het regeltjes doolhof dat de overheid heetquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)
Hier staat dat voor niet-commercieel personenvervoer (bv personeelsvervoer) niet een communautaire vergunning noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)
http://www.ivw.nl/onderwerpen/bus/ondernemer/vergunningen/quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:09 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Welkom in het regeltjes doolhof dat de overheid heet
Of regelen dat een transportbedrijf die steigers brengt, of de eigenaars van het steigermateriaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:12 schreef HeleenK het volgende:
Moet hij alle vergunningen aanvragen en opleiding tot internationaal chauffeur gaan doen?!?!?! een tachograaf aanschaffen!!!!
Daarom zou ik dit dan ook zeker aanvechten. Dit is niet redelijk noch billijk, lijkt me.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:18 schreef HeleenK het volgende:
lekker milieuvervuilend! dubbel rijden! en zonde van de arbeidsuren!! dit slaat toch echt nergens op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |