abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78157038
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:25 schreef Alexxxxx het volgende:
En wat ik van Sigme qua fotomateriaal heb gezien kon me goed bekoren, dus oordeel niette snel, Barca

En Anne is een lekkere mod
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:29:15 #27
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78157747
Hier nog zo'n heerlijke oer-95! Alleen jammer dat de fotograaf meer aandacht had voor het stofje op de aanhanger dan de trekkende eenheid

Het stofje was trouwens een afgedankte afvalzeef van een meter of 13 lang en 3.5 meter doorsnee. Ik begon in die periode altijd om 11 uur 's ochtends en dat ik op de planning kwam werd tegen mij gezegd, we hebben al een vrachtje HKS klaargezet voor je. Toen ik naar buiten liep had ik zoiets van *oeps* moet ik daarmee de weg op?



Het zelfde apparaat ziet er nu overigens zo uit :


En dan hebben we deze kanjer uiteraard ook nog... Helaas verkocht

pi_78158354
blijf t dik spul vinden.

Ze klinken ook beter dan een moderne xf
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:45:17 #29
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78158637
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:11 schreef Anne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Foto voor in de OP?
pi_78159971
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:40 schreef motaro het volgende:
blijf t dik spul vinden.

Ze klinken ook beter dan een moderne xf
Euro 0,niks (nou poeh, euro 1 dan?) tegen euro5

Wist niet dat Daf toen ook al 3 assen achter leverde, dacht dat dat iets vanaf de XF modellen was

De XF waar ik destijds mee reed was een euro2 versie. Dat ding had ook een lekker geluidje. Helemaal toen de uitlaat begon te roesten
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:17:13 #31
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78160644
Die triple met VX kenteken was een van de eerste, zo niet de eerste, luchtgeveerde triple 4 assers. Speciaal gebouwd door DAF eindhoven zelf want ICOVA moest en zou een zware luchtgeveerde 4asser hebben.

Alleen jammer dat het ding later stabiliteitsproblemen kreeg door het kromtrekken van een subframe. Met een lege 40m3 container achterop kon je niet meer met 2 assen omhoog rijden omdat door de wind de auto regelmatig een een soort van schommel toestand kwam (van links naar rechts) die je er alleen maar uit kon krijgen door te stoppen. Met de voorloopas naar beneden was wel goed te doen.

Het apparaat had trouwens een heerlijke versnellingsbak, de onvolprezen Eaton Twinsplitter ook wel op z'n Nederlands de fietsbel
pi_78161843
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:11 schreef Anne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fotoows

Oh nee, ik ken ze al
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_78162105
Zal morgen wel eens een foto maken van onze nóg oudere 95

Moet je niet opletten op de koplampen want zie zijn inmiddels vervangen door werklampen

[ Bericht 0% gewijzigd door Iuc op 18-02-2010 22:45:06 ]
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_78162418
Vervelende k#tcomputer...

Zit nu op een oud laptopje.... Mijn normale pc zit in een bootloop
Hij hoeft het maar 10 minuten vol te houden en dan heb ik 8 gig op een stick overgezet....
FH 420 eev Globetrotter XL
pi_78162605
Glasbak: die fietsbel heb ik eens opgezocht, lees er alleen maar gescheld over En wat is dat voor onzin, een keer mis schakelen en je kunt alleen maar stil gaan staan en opnieuw beginnen? WTF?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_78163239


Dit monster heb ik in eindhoven een keer bijna de bocht uit gestuurd.
Ik trapte de koppeling in, midden in een scherper wordende bocht. Toen viel de stuurbekrachtiging uit
FH 420 eev Globetrotter XL
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:57:52 #37
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78163259
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:47 schreef Bartholomeus het volgende:
Glasbak: die fietsbel heb ik eens opgezocht, lees er alleen maar gescheld over En wat is dat voor onzin, een keer mis schakelen en je kunt alleen maar stil gaan staan en opnieuw beginnen? WTF?
Mensen die schelden op die bak, kunnen niet schakelen
Mensen die moeten stoppen omdat ze niet meer weten welke versnelling ze na een mis-schakeling moeten hebben, kunnen ook niet schakelen

De grootste fout die de heren maken is dat ze met een eaton de koppeling willen gaan gebruiken als ze tijdens het rijden willen schakelen. En dat is nou juist helemaal fout. De koppeling moet je alleen gebruiken vanuit stilstand, verder moet je hem met rust laten.

Verder is het gewoon een ongesynchroniseerde, kale bak waar je je met een beetje tussengas heerlijk mee uit kunt leven
  vrijdag 19 februari 2010 @ 00:07:56 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78167811
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:01 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is er in the beurs te doen?
Motorbeurs Utrecht, ik benwas aan en nieuw pakkie toe
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:25 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Veel plezier in de RAI!
Ik kom niet in 020, voor geen enkele beurs, überhaupt niet, nooit.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_78168340
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Euro 0,niks (nou poeh, euro 1 dan?) tegen euro5

Wist niet dat Daf toen ook al 3 assen achter leverde, dacht dat dat iets vanaf de XF modellen was

De XF waar ik destijds mee reed was een euro2 versie. Dat ding had ook een lekker geluidje. Helemaal toen de uitlaat begon te roesten
Dat geloof ik graag, maarja met dank aan de regering is dat niet meer en zal het snel uitdunnen.
Temeer, als je 90% meer belasting betaald dan euro 5

Maarja, morgen maar weer is mee met een nieuw model CF
pi_78176573
Moet er iemand nog een treintje hebben?

http://twitpic.com/143ekn
FH 420 eev Globetrotter XL
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:48:22 #41
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78178040
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:54 schreef vannelle het volgende:

En oplegger rijden hoef je niet te leren, als je met een bakwagen+aanhanger achteruit kunt rijden is een oplegger een makkie!
Nou, toen ik na 6 jaar combinatie gereden te hebben een dagje voor het eerst met een (stuur)trailer op pad moest heb ik wel even een paar keer lopen vloeken toen ik hem over de rechterkant niet achteruit in het vak kreeg. De klant zei tegen mij dat ik hem maar gewoon op het pad moest storten dan zou hij het spul met een shovel het vak inschuiven.

De volgende dag kwam ik op het zelfde adres maar met m'n eigen combi. Ik zag die man denken. 'daar heb je die kutchauffeur ook weer.'

Toen ik de aanhanger in één keer over de rechterkant in het zelfde vak wist te krijgen stond hij te knipperen met z'n ogen van ongeloof
pi_78184834
De husihoudbeurs is nu in de RAI, vandaar dat ik dat dacht draakje
pi_78192559
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:48 schreef glasbak het volgende:

[..]

Nou, toen ik na 6 jaar combinatie gereden te hebben een dagje voor het eerst met een (stuur)trailer op pad moest heb ik wel even een paar keer lopen vloeken toen ik hem over de rechterkant niet achteruit in het vak kreeg. De klant zei tegen mij dat ik hem maar gewoon op het pad moest storten dan zou hij het spul met een shovel het vak inschuiven.

De volgende dag kwam ik op het zelfde adres maar met m'n eigen combi. Ik zag die man denken. 'daar heb je die kutchauffeur ook weer.'

Toen ik de aanhanger in één keer over de rechterkant in het zelfde vak wist te krijgen stond hij te knipperen met z'n ogen van ongeloof
Hoe kun je nou een citytrailer niet van de hand het vak in krijgen?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:11:40 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78192875
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:37 schreef Alexxxxx het volgende:
De husihoudbeurs is nu in de RAI, vandaar dat ik dat dacht draakje
I'm shocked
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:42:49 #45
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78193893
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:01 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hoe kun je nou een citytrailer niet van de hand het vak in krijgen?
Ten eerste was het geen city, maar een 3 assige wide-spread waarvan de voorste as een metertje of 3 a 4 van de trekker afstond en de andere 2 assen gestuurd waren.

Ten tweede had ik nog nooit met een stuurtrailer gereden

En ten derde was het voor mij 6 jaar geleden dat ik met een trailer gereden had.

Maar goed.. gelukkig was dat maar eenmalig

Iets anders.. Hoe bouw een Ginaf in 2 minuten...

  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:13:47 #46
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78194892
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:42 schreef glasbak het volgende:

[..]

Ten eerste was het geen city, maar een 3 assige wide-spread waarvan de voorste as een metertje of 3 a 4 van de trekker afstond en de andere 2 assen gestuurd waren.
Een widespread met de 2 achterste assen gestuurd? Heb je daar een foto van toevallig?
quote:
Iets anders.. Hoe bouw een Ginaf in 2 minuten...

Grappig! Ik ben een tijdje terug daar eens in de fabriek geweest. Helemaal niet zo groot, het is leuk om te zien dat ze dat soort spul in zo'n klein garagetje bouwen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:06:16 #47
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78196770
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:13 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Een widespread met de 2 achterste assen gestuurd? Heb je daar een foto van toevallig?
Zoiets als dit, maar dan in het groot

En de eerste as niet gestuurd...

  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:23:56 #48
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78197497
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:06 schreef glasbak het volgende:

[..]

Zoiets als dit, maar dan in het groot

En de eerste as niet gestuurd...

[ afbeelding ]
Meestal bij zo'n widespread zetten ze de middelste as vast en laten ze de voorste as tegensturen. Als je die oplegger fatsoenlijk wilt laten volgen met een starre voorste as zul je de stuurhoeken op de laatste 2 assen wel heel groot moeten maken. Op jouw plaatje zie je al gigantische hoeken en dat is een uitschuifbare trailer met 3 assen. Vandaar dat ik het vreemd vond
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:42:34 #49
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_78198490
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:23 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Meestal bij zo'n widespread zetten ze de middelste as vast en laten ze de voorste as tegensturen. Als je die oplegger fatsoenlijk wilt laten volgen met een starre voorste as zul je de stuurhoeken op de laatste 2 assen wel heel groot moeten maken. Op jouw plaatje zie je al gigantische hoeken en dat is een uitschuifbare trailer met 3 assen. Vandaar dat ik het vreemd vond
Nou ja.. zou best kunnen.. Het is tenslotte ook al 10 jaar geleden dat het gebeurd is
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:04:26 #50
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78235376
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 22:57 schreef Iuc het volgende:
[ afbeelding ]

Dit monster heb ik in eindhoven een keer bijna de bocht uit gestuurd.
Ik trapte de koppeling in, midden in een scherper wordende bocht. Toen viel de stuurbekrachtiging uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')