Het lijkt me inderdaad slimmer om het kabinet te laten vallen over iets in de toekomst, dan over iets in het verleden. Politiek gezien dan he.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:08 schreef Ringo het volgende:
De val van het kabinet vanwege Afghanistan is de laatste kans voor de PvdA om zich als standvastige partij te profileren. Imagotechnisch is het een goede manier om met een schone lei te beginnen.
Helaas nog niet, maar om 5 uur komt (schijnbaar) de PvdA fractie bij elkaar... Misschien dat ze dan de stekker er preventief uittrekken.quote:
That's it. Afghanistan heeft weinig credits onder de bevolking.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad slimmer om het kabinet te laten vallen over iets in de toekomst, dan over iets in het verleden. Politiek gezien dan he.
Volgens Frits welquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef Scorpie het volgende:
Zijn ze al dood?
even bijlezenquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:12 schreef Kwaliteit het volgende:
voor de nieuwkomers: om 17:00 PvdA fractie bijeen.
Crisis-sweer in den haag!
Maar is dat dan alleen argumentatie of heb je ook echt iets in die richting gehoord?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
That's it. Afghanistan heeft weinig credits onder de bevolking.
Onderbuik ? Kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die wel voor verlenging zijn. Ik twijfel ook een beetje, want heb toch het gevoel dat als we nu weg gaan alle moeite daar voor niks is geweest (inclusief de gevallen militairen).quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar is dat dan alleen argumentatie of heb je ook echt iets in die richting gehoord?
En dan wel de verkiezingsbelofte breken? Daar gaan ze in de campagne nooit meer mee wegkomen na de opmerking van Bos over belofte en beloven (nogmaals, een woord dat regerende politici zelden in de mond nemen (terecht trouwens) ) maar dat hier wel gaat blijven hangen na vandaag...quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Betekent een val van het kabinet eigenlijk nee richting NAVO ? Of blijft die brief onbeantwoord tot het volgende kabinet ?
In dat geval kan het CDA met een gerust hart het kabinet laten klappen en dan vervolgens met de VVD alsnog de NAVO bevestigend beantwoorden.
Ik bedoelde of dat Ringo's argumentatie was voor zijn opmerking dat het kabinet vandaag zal gaan vallen, en het dus alleen een verwachting is, of dat hij nog meer weet, uit die wandelgangen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Onderbuik ? Kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die wel voor verlenging zijn. Ik twijfel ook een beetje, want heb toch het gevoel dat als we nu weg gaan alle moeite daar voor niks is geweest (inclusief de gevallen militairen).
Wat mij betreft ook niet, vandaar dat ik nu zo 'n dubbel gevoel heb over weggaan. Ik krijg er zo 'n verspilde-moeite-idee bij.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:17 schreef De_Hertog het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, wat mij betreft waren we niet eens gegaan
Als het kabinet valt, staat alles on hold. Een we-zeggen-geen-ja-en-geen-nee.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Betekent een val van het kabinet eigenlijk nee richting NAVO ? Of blijft die brief onbeantwoord tot het volgende kabinet ?
In dat geval kan het CDA met een gerust hart het kabinet laten klappen en dan vervolgens met de VVD alsnog de NAVO bevestigend beantwoorden.
En dan kan het CDA met een gerust in een nieuw kabinet alsnog JA zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als het kabinet valt, staat alles on hold. Een we-zeggen-geen-ja-en-geen-nee.
ik volg maxime, maar dit zei hij niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:23 schreef De_Hertog het volgende:
jaireis @MaximeVerhagen NL is in crises en de pvda laat kabinet opblazen vanwege een verlenging Uruzgan
Zou het dan toch?
Overigens onzin, alsof je maar alles moet slikken van je coalitie-'partner' omdat het crisis is. Dan kan het CDA net zo goed hùn standpunt veranderen om dezelfde reden.
Dat is gewoon logisch redeneren. Standpunt van de PvdA is een duidelijk NEE. Imago van PvdA/Wouter Bos is draaikonterij, met alle winden meewaaien. Prognoses zijn belabberd. Hoe buig je zo'n imago om? Door op een groot en belangrijk punt je poot stijf te houden, laten zien wat je waard bent.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar is dat dan alleen argumentatie of heb je ook echt iets in die richting gehoord?
Er staat dan ook @ voor, dus het is aan hem gerichtquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik volg maxime, maar dit zei hij niet.
ow ik dacht dat hij het gezed had..quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er staat dan ook @ voor, dus het is aan hem gerichtMaar ik had de naam van de auteur er al bijgezet voor de duidelijkheid.
Het zou kunnen, maar niet als we geen materieel meer voor de troepen kunnen kopen. En dan willen velen ook nog gaan bezuinigen op defensie. Maar ik ben dan ook vóór een (veel) kleinere missie tot de einddatum.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Obama heeft voor de VS zelf nu toch ook een duidelijke einddatum genoemd. Alle landen met troepen kunnen dan die laatste eindsprint ook wel meedoen.
Het gaat hier om nationale belangen, het is een stemmenstrijd.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Obama heeft voor de VS zelf nu toch ook een duidelijke einddatum genoemd. Alle landen met troepen kunnen dan die laatste eindsprint ook wel meedoen.
Mja, de enige mogelijkheden die er nu nog zijn lijken een toegeven van het CDA aan de eisen van de PvdA, of het opblazen van het kabinet. Benieuwd of de PvdA nu haar rug recht houdt en een eventueel verlies in nieuwe verkiezingen zal slikken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is gewoon logisch redeneren. Standpunt van de PvdA is een duidelijk NEE. Imago van PvdA/Wouter Bos is draaikonterij, met alle winden meewaaien. Prognoses zijn belabberd. Hoe buig je zo'n imago om? Door op een groot en belangrijk punt je poot stijf te houden, laten zien wat je waard bent.
Reken maar dat PvdA keihard wordt afgerekend als ze tóch met CDA meegaan. Uit een principieel NEE en daarmee de val van het kabinet kan munt worden geslagen.
Vandaar dat er inside steeds meer stemmen opgaan om de boel op te blazen.
Dat kan ook, dat het CDA toegeeft. Maar die kans is erg klein.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mja, de enige mogelijkheden die er nu nog zijn lijken een toegeven van het CDA aan de eisen van de PvdA, of het opblazen van het kabinet. Benieuwd of de PvdA nu haar rug recht houdt en een eventueel verlies in nieuwe verkiezingen zal slikken.
Dat is ook zo ja. Het gevecht in de democratische arena.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat hier om nationale belangen, het is een stemmenstrijd.
Mij ook. Het CDA is niet gewend op dit soort belangrijke punten toe te geven. Denk dan ook dat voor het weekend het kabinet wel zal vallen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat kan ook, dat het CDA toegeeft. Maar die kans is erg klein.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat hier om nationale partijpolitieke belangen, het is een stemmenstrijd.
Het punt is, dat er maar heel weinig mogelijkheden zijn om de prognoses naar boven bij te stellen. Het PvdA staat hoe dan ook op verlies, al jaren lang. Er is een deus ex machina voor nodig om weer winst te behalen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mja, de enige mogelijkheden die er nu nog zijn lijken een toegeven van het CDA aan de eisen van de PvdA, of het opblazen van het kabinet. Benieuwd of de PvdA nu haar rug recht houdt en een eventueel verlies in nieuwe verkiezingen zal slikken.
Als het PvdA het kabinet laat vallen overweeg ik voor het eerst op ze te gaan stemmen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:38 schreef Ringo het volgende:
Als ik hier stemmen ga tellen, staat PvdA ver in de plus tov het CDA. Dat is ook al heel lang niet meer voorgekomen.
Het kabinet gaat vallen.
Ik zal het ze zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als het PvdA het kabinet laat vallen overweeg ik voor het eerst op ze te gaan stemmen.
Geef dat maar door aan je contacten
Dat is meer typisch FOK!. Sommige mensen hier hebben zichzelf niet meer in de hand als het gaat over Balkenende, CDA, christenen en dergelijke.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:38 schreef Ringo het volgende:
Als ik hier stemmen ga tellen, staat PvdA ver in de plus tov het CDA. Dat is ook al heel lang niet meer voorgekomen.
Klopt ook, Fok! werkt als een loep in de zon,quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:42 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is meer typisch FOK!. Sommige mensen hier hebben zichzelf niet meer in de hand als het gaat over Balkenende, CDA, christenen en dergelijke.
waar stem je normaal gesproken op? D66?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als het PvdA het kabinet laat vallen overweeg ik voor het eerst op ze te gaan stemmen.
Geef dat maar door aan je contacten
CDA blijft toch wel in de regering en diverse CDA'er hebben al aangegeven het te zien zitten dat Wilders gedoogsteun vanuit de oppositie gaat geven. Minderheidskabinet met de VVD en D66quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:36 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik zou het jammer vinden als het kabinet hier over valt. Zie ze veel liever vallen over de leugens en het gedraai van Balkenende. Hoe dan ook, ben er volledig klaar mee. Hoop dat de PvdA het CDA eens flink aanpakt. Wat heb ik een grafhekel aan die partij gekregen de laatste tijd.
CDA
Het was een grapje. En ik heb geen vaste partij.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
waar stem je normaal gesproken op? D66?
De JSFquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:43 schreef Spatzmann het volgende:
laat maar vallen, het CDA heeft al genoeg toegegeven aan de PVDA. Eerst pakken ze m'n JSF af, daarna kruipt balkenende door het stof voor Hamer. Nu poot stijfhouden!
Dit is echt niet realistisch.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
CDA blijft toch wel in de regering en diverse CDA'er hebben al aangegeven het te zien zitten dat Wilders gedoogsteun vanuit de oppositie gaat geven. Minderheidskabinet met de VVD en D66
In 2006 werd ook al gezinspeelt op een minderheidsregering van CDA en VVD.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:47 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dit is echt niet realistisch.
Er is verder vrij weinig realistisch met de huidige peilingen, maar toch.
Over tien minuten komt de PvdA-fractie bijeenquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:44 schreef Blistering het volgende:
Wanneer gaat er nu over gesproken worden weer? Debat oid wellicht?
Een minderheidsregering op zich is niet erg realistisch.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In 2006 werd ook al gezinspeelt op een minderheidsregering van CDA en VVD.
Waarom is het niet realistisch?
gadverdegadver, wat een laffe kakkerlakkenstrategie. Wilders zou dan trouwens nog lager in mijn aanzien zakken. Wel de lusten, niet de lasten (walgelijk gewoon).quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
CDA blijft toch wel in de regering en diverse CDA'er hebben al aangegeven het te zien zitten dat Wilders gedoogsteun vanuit de oppositie gaat geven. Minderheidskabinet met de VVD en D66
Misschien wil het CDA wel een groot PVVquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:52 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
gadverdegadver, wat een laffe kakkerlakkenstrategie. Wilders zou dan trouwens nog lager in mijn aanzien zakken. Wel de lusten, niet de lasten (walgelijk gewoon).
Het is oorspronkelijk een idee van Wilders zelf.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:52 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
gadverdegadver, wat een laffe kakkerlakkenstrategie. Wilders zou dan trouwens nog lager in mijn aanzien zakken. Wel de lusten, niet de lasten (walgelijk gewoon).
Eens.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:52 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Het wordt tijd voor een paar wijze mannen die weten hoe ze een land moeten besturen.
Nope.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:56 schreef Kwaliteit het volgende:
ok tijd voor RTL Nieuws, misschien meldden ze wat nieuws.
Die komt van links.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:10 schreef Strolie75 het volgende:
Qua aantallen crisissen is het net Russische roulette met dit kabinet. Ooit moet die kogel toch komen?
Zolang de PvdA alleen met losse flodders schiet niet. Als ze nu daadwerkelijk eens een punt maken dan kan het ineens snel veranderen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:10 schreef Strolie75 het volgende:
Qua aantallen crisissen is het net Russische roulette met dit kabinet. Ooit moet die kogel toch komen?
Ja, die was vanochtend/vanmiddag ook bij het overleg. Hij stond naast Bos toen die zei voet bij stuk te houden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:06 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Is Bert Koenders al ergens gesignaleerd? Want dan is er meestal echt gedonder en de oplossing uiteraard nabij.
Heb het even teruggekeken, maar hij knikte niet instemmend toen Bos sprak.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:12 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, die was vanochtend/vanmiddag ook bij het overleg. Hij stond naast Bos toen die zei voet bij stuk te houden.
Valt ook nog wel mee, zou mezelf eerder van kant maken dan dat ik op de pvda zou stemmen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:38 schreef Ringo het volgende:
Het kabinet gaat vallen.
Goede foto..quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:15 schreef Sloggi het volgende:
Volgens mij heeft het AD het niet zo op Bos. Deze foto staat steevast bij berichten over onze vice-premier:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:18 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Valt ook nog wel mee, zou mezelf eerder van kant maken dan dat ik op de pvda zou stemmen.
Dan hadden ze de boel wel eerder laten vallenquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Misschien wil het CDA wel een groot PVV
Tja, je geeft ze een vinger...quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:24 schreef Klopkoek het volgende:
Het CDA spinnen is alweer begonnen. Net zo'n Clingendeal mannetje op de radio over hoe 'onverantwoordelijk' het wel niet is om 'Navo-partners' te schofferen.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook? Het IS onverantwoordelijk. Alleen die linkse hippies begrijpen dat niet.
uit te kunnen lachen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook? Het IS onverantwoordelijk. Alleen die linkse hippies begrijpen dat niet.
De 'linkse hippies' willen sowieso geen deel uitmaken van de NAVO.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
En dat NAVO-verzoek komt ineens uit het niks, zonder dat enig Nederlands politicus daar een hand in heeft gehad?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Rouvoetquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:35 schreef alors het volgende:
Rouvoet die doet alsof hij het totaal niet had niet aankomen
Of de Navo is blij met wat we tot nu toe wél hebben gedaan en zoeken nu nieuwe 'vrijwilligers'. Doorgaan terwijl middelen, motivatie en steun ontbreken lijkt me ook niet het toppunt van je verantwoordelijkheid nemen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:35 schreef Kwaliteit het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)en-christenunie.html
De missie in huidige vorm is sowieso ten einde. Doorgaan op deze manier is inderdaad onverantwoordelijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Of de Navo is blij met wat we tot nu toe wél hebben gedaan en zoeken nu nieuwe 'vrijwilligers'. Doorgaan terwijl middelen, motivatie en steun ontbreken lijkt me ook niet het toppunt van je verantwoordelijkheid nemen.
Ik ben het met je eens, maar Verhagen is degene die de NAVO heeft geschoffeerd, niet de PvdA. Verhagen heeft namelijk het verzoek laten komen terwijl er helemaal geen overeenstemming was binnen het kabinet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:31 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Zijn al reconstructies in de pers verschenen hierover?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar Verhagen is degene die de NAVO heeft geschoffeerd, niet de PvdA. Verhagen heeft namelijk het verzoek laten komen terwijl er helemaal geen overeenstemming was binnen het kabinet.
Dat doet ie al heel lang, maar sinds "Nee hoor, ik ga echt niet naar Europa" nog wel iets harder. Toch jammer dat dit soort figuren het landsbelang nog wel eens uit het oog verliest.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:54 schreef alors het volgende:
Zit Verhagen niet stiekempjes aan de poten van Balkenende te zagen?
Verhagen is een stiekeme matennaaierquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:54 schreef alors het volgende:
Zit Verhagen niet stiekempjes aan de poten van Balkenende te zagen?
op www.spixtv.nl staan veel links, klik op journaal 24. die nederland1/2/3 streams werken helaas enkel bij bepaalde programma'squote:Op woensdag 17 februari 2010 17:52 schreef RvLaak het volgende:
Heeft iemand toevallig een linkje naar een livestream van de NOS/EenVandaag? Heb hier namelijk geen kabel & Google weet het niet
Heb er wel 1 gevonden van RTL Nieuws, maar die werkt helaas enkel op Windows. (speelt dus momenteel op mn TV)
En zie hier de reden waarom ze dat wss dan ook zullen doenquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:07 schreef Deprater het volgende:
Als de PVDA voet bij stuk zal houden, dan ga ik PVDA stemmen
"Weer"?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:05 schreef Confetti het volgende:
Ben benieuwd of het CDA weer een knieval gaat maken voor de PVDA.
Balkenende lijkt me zo iemand die dat niet zomaar weer zal doen.
dank, maar journaal24 is hier ff incompetent & op politiek24 hebben ze een debat over de verlenging van het vaderschapsverlofquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:08 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
op www.spixtv.nl staan veel links, klik op journaal 24. die nederland1/2/3 streams werken helaas enkel bij bepaalde programma's
inderdaad, journaal 24 werkt normaal wel. storing?quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
dank, maar journaal24 is hier ff incompetent & op politiek24 hebben ze een debat over de verlenging van het vaderschapsverlof
Welke knieval? Balkenende die elk negatief woord uit het rapport Davids verdraait of ontkent? Dat Balkenende geen schaamte kent lijkt me nu wel duidelijk. Ik hoop dat de PvdA hem voor het blok zet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:05 schreef Confetti het volgende:
Ben benieuwd of het CDA weer een knieval gaat maken voor de PVDA.
Balkenende lijkt me zo iemand die dat niet zomaar weer zal doen.
Uitzending gemist dan maar... Klote, had t graag live gezienquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:11 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
inderdaad, journaal 24 werkt normaal wel. storing?
op de website werkt de link ook niet echt lekker:
www.nederland24.nl
http://content.nos.nl/liv(...)6faf3/ned-1-hq/true/quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uitzending gemist dan maar... Klote, had t graag live gezien.
Werkt we, als je het laatste stukje eraf haalt... Alleen:quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:17 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
http://content.nos.nl/liv(...)6faf3/ned-1-hq/true/
alsjeblieft, nog een link gevonden!
edit: ohh... ze geven het niet door![]()
quote:Op dit moment worden onze systemen geupdate, onze excuses voor het ongemak. U kunt het over een paar seconden opnieuw proberen
Heh jammerquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:42 schreef Crazy Harry het volgende:
Helaas, vanavond zal het m niet worden:
Dat kan dan alleen een brief zijn waarin het woord Uruzgan niet wordt genoemdquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:00 schreef Crazy Harry het volgende:
oh noes!!!
RT Elsevier komt met nieuwe optie in #kabinetscrisis: De NAVO stuurt een nieuwe brief, waar ook de PvdA mee akkoord gaat" http://is.gd/8AMus
Die zat ook meer met zijn kop in de bijbel en in de kerk. Dan zie je veel niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:35 schreef alors het volgende:
Gaat de navo niet doen. Lijden ze gezichtsverlies tov de hele wereld voor een klein land als NLquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:00 schreef Crazy Harry het volgende:
oh noes!!!
RT Elsevier komt met nieuwe optie in #kabinetscrisis: De NAVO stuurt een nieuwe brief, waar ook de PvdA mee akkoord gaat" http://is.gd/8AMus
Dat doen ze met alles. Ook als het enorm bewolkt is en het gaat regenen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:35 schreef alors het volgende:
Ik zie dat nergens staan in dat artikel?quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:00 schreef Crazy Harry het volgende:
oh noes!!!
Nee, ik dus ook nietquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie dat nergens staan in dat artikel?
1 keer.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan dan alleen een brief zijn waarin het woord Uruzgan niet wordt genoemd
Dat lijkt me toch geen optie. Veel te veel gedoe om alles over te vliegen en in een heel ander gebied weer bij nul moeten beginnen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
1 keer.In de regel waar staat dat de Britten naar Uruzgan gaan en Nederland naar Helmand.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie dat nergens staan in dat artikel?
In dat kader rechts, het laatste punt:quote:
Ze zijn zich aan het inlikken bij cda.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:03 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat doen ze met alles. Ook als het enorm bewolkt is en het gaat regenen.
Ze hopen op medelijden.
Medelijden -> stemmen
Denk niet dat de CU in een volgend kabinet zit, te klein.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ze zijn zich aan het inlikken bij cda.
Voor volgend termijn. Strategisch handig, Er is minstens een 3 partijen coalitie nodig.
Omdat de PvdA de vorige keer alleen met de verlenging van de missie akkoord is gegaan op voorwaarde dat in december 2010 de laatste troepen zouden zijn teruggetrokken? Het is een principekwestie.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:25 schreef Resistor het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een partij die er feitelijk niets over te zeggen heeft (CDA heeft BuZa en de CU heeft Def) zo'n grote bek opzet over een oude belofte van die partij?
Vergelijk het maar met een oud militair vliegtuig: je hebt een piloot, navigator, radioman, boordschutter voor, boordschutter achter, bommenrichter... Als de radioman zich met het droppen van de bommen gaat bemoeien en niet bij de radio blijft gaat het mis, maar waarom bemoeit de minister van financiën zich nou met een oorlog in een ver buitenland?
De generaal geeft een commando, en de commandanten moeten het opknappen, de generaal is in dit geval Balkenende en Verhagen, en de commandant (van Middelkoop) zorgt dat de juiste mensen op de juiste plek komen.
Het mooie is natuurlijk dat Van Middelkoop voorheen zelf heeft gezegd dat Nederland weg moest uit Uruzgan in 2010.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:25 schreef Resistor het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom een partij die er feitelijk niets over te zeggen heeft (CDA heeft BuZa en de CU heeft Def) zo'n grote bek opzet over een oude belofte van die partij?
Zo zal je het nooit gaan horen. Het CDA zal er werkelijk alles aan doen om de schuld in de schoenen van Bos/PvdA te schuiven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:31 schreef Toad het volgende:
[..]
Het mooie is natuurlijk dat Van Middelkoop voorheen zelf heeft gezegd dat Nederland weg moest uit Uruzgan in 2010.
O ja, ik lijk wel blind.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:15 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
In dat kader rechts, het laatste punt:
[ afbeelding ]
Ah! Dank uquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:15 schreef remlof het volgende:
In dat kader rechts, het laatste punt:
[ afbeelding ]
Tweede Kamer kan kabinet altijd terugfluiten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:44 schreef Igen het volgende:
Ik heb trouwens een vraag: Moet de 2e Kamer eigenlijk akkoord gaan hiermee, of is het alleen de vraag of de ministerraad eruit komt?
Ik ben er daarom ook voor om regering en parlement te ontkoppelen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:50 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Tweede Kamer kan kabinet altijd terugfluiten.
Maar echte dualiteit is er niet. Dus als cda/pvda/cu in de ministerraad eens zijn, dan zullen deze partijen in de Kamer voor stemmen. In theorie kan het, in praktijk gebeurt het nauwelijks. Op gevoelige dossiers als dit eigenlijk nooit.
ja. er moet een nieuw mechanisme komen om meer dualiteit te krijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben er daarom ook voor om regering en parlement te ontkoppelen.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben er daarom ook voor om regering en parlement te ontkoppelen.
http://nos.nl/artikel/137(...)uzgan-rampzalig.htmlquote:"Rampzalig en uitermate schadelijk voor Nederland", zo omschrijft defensiedeskundige Rob de Wijk de situatie die is ontstaan in het kabinet over de missie in Uruzgan.
De NAVO wil dat Nederland in Afghanistan blijft, om Afghaanse militairen te trainen. PvdA-leider Wouter Bos zei zich aan de PvdA-belofte te houden de missie niet te verlengen. Volgens De Wijk moet nu alles op alles worden gezet om te zorgen dat Nederland de missie wel verlengt: "Het is nu alle hens aan dek".
De Wijk: "Als je zo de secretaris-generaal van de NAVO schoffeert, dan kun je het wel schudden met toekomstige belangrijke functies binnen de NAVO.
http://www.volkskrant.nl/(...)en_sprake_van_crisisquote:DEN HAAG - PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer gelooft niet dat er een crisis aan het Binnenhof gaande is. ‘We zitten in het kabinet om te regeren, niet om een crisis te veroorzaken’, zei ze woensdag na afloop van een overleg met haar fractie over de politieke spanningen over de kwestie-Afghanistan.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is gewoon logisch redeneren. Standpunt van de PvdA is een duidelijk NEE. Imago van PvdA/Wouter Bos is draaikonterij, met alle winden meewaaien. Prognoses zijn belabberd. Hoe buig je zo'n imago om? Door op een groot en belangrijk punt je poot stijf te houden, laten zien wat je waard bent.
Reken maar dat PvdA keihard wordt afgerekend als ze tóch met CDA meegaan. Uit een principieel NEE en daarmee de val van het kabinet kan munt worden geslagen.
Vandaar dat er inside steeds meer stemmen opgaan om de boel op te blazen.
Likewise, want ik zie echt geen serieuze optie om dat uit te voeren.quote:
Hamer, wat blijf je toch een ontzettende randde.. nee laat ook maar. geen woorden aan vuil maken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:27 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/137(...)uzgan-rampzalig.html
En ook leuk:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)en_sprake_van_crisis
Ik denk juist dat de PvdA de schuld van het vallen van het kabinet gaat krijgen... Ik voorspel dat het CDA dat superslim gaat uitspelen tegen relatief domme (PR technisch gezien) PvdA mensen zoals Hamer.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik denk het ook.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:22 schreef One_of_the_few het volgende:
als kabinet valt zal het morgenavond zijn.
Vandaag veel overleggen. Vrijdag ministerraad.
Voor de ministerraad zal het uit te lucht moeten zijn. Dus als het klapt, dan morgenavond.
Ik denk dat de bevolking dit wel kan waarderen van de PVDA, de gristen kruistochten zullen anders never ophoudenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de PvdA de schuld van het vallen van het kabinet gaat krijgen... Ik voorspel dat het CDA dat superslim gaat uitspelen tegen relatief domme (PR technisch gezien) PvdA mensen zoals Hamer.
Freak188 heeft echter wel een punt. Tot nu toe hebben de PR mensen van het CDA altijd de waarheid zo weten te verdraaien dat de vertrekkende partij de schuld krijgt. Terwijl het elke keer aan Balkie of het CDA lag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:28 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ik denk dat de bevolking dit wel kan waarderen van de PVDA, de gristen kruistochten zullen anders never ophouden
Ik heb er wel zin in.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
Dan krijgen we een extreem rechts kabinet. Niet blij dus.
Niet dat de PvdA mijn stem gaatkrijgen hierdoor, maar puur door hier de poot stijf te houden levert gewoon punten op. Meegaan met CDA zou ze alle geloofwaardigheid kosten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de PvdA de schuld van het vallen van het kabinet gaat krijgen... Ik voorspel dat het CDA dat superslim gaat uitspelen tegen relatief domme (PR technisch gezien) PvdA mensen zoals Hamer.
Ik bedenk met net... Aan de post van Freak kun je al zien hoe goed de PR van het CDA is. Zij hebben immers zelf beloofd om na 2010 geen militairen meer in Afghanistan te hebbenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:39 schreef Againzender het volgende:
[..]
Niet dat de PvdA mijn stem gaatkrijgen hierdoor, maar puur door hier de poot stijf te houden levert gewoon punten op. Meegaan met CDA zou ze alle geloofwaardigheid kosten.
ik vind dat wat er eventueel zal komen dat geen reden mag zijn om maar te draaien of het cda zijn zin te geven.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
Dan krijgen we een extreem rechts kabinet. Niet blij dus.
net als van middelkoop.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik bedenk met net... Aan de post van Freak kun je al zien hoe goed de PR van het CDA is. Zij hebben immers zelf beloofd om na 2010 geen militairen meer in Afghanistan te hebben
Was het aanvankelijk niet 2008?quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik bedenk met net... Aan de post van Freak kun je al zien hoe goed de PR van het CDA is. Zij hebben immers zelf beloofd om na 2010 geen militairen meer in Afghanistan te hebben
Heb je gelijk in. PvdA moet poot gewoon stijfhouden.Ze hebben gewoon gelijk, het is genoeg geweest met die missie in Uruzgan. Laat nu een ander land het maar overnemen. Anders wordt het voor ons een soort Vietnam...quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik vind dat wat er eventueel zal komen dat geen reden mag zijn om maar te draaien of het cda zijn zin te geven.
Tja, ik hoop toch werkelijk een keer dat het CDA nu eens een keer niet de grootste wordt.....(het standaard riedeltje). Nu eens een keer de PvdA die het initiatief mag nemen....quote:CDA of PVV+vvd. dan nog liever dat laatste. geen cda in volgend kabinet.
http://www.vn.nl/Archief/(...)ikelblok-Uruzgan.htmquote:Intussen zijn de spindoctors van beide zijden hard aan het werk. Toen NRC Handelsblad gistermiddag meldde dat het CDA GroenLinks zou hebben gepolst over steun aan verlenging van de missie (teneinde de PvdA verder te isoleren), renden de GroenLinkse persvoorlichters prompt door de gang om uit te leggen dat de partij ‘geen voorwerp wenst te worden van eventuele spindoktoren van CDA of PvdA.’
Zal niet de eerste keer zijn dat twitter de primeur heeft. Of de leugen natuurlijkquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:03 schreef Crazy Harry het volgende:
Hoeveel er van waar is, is natuurlijk niet te zeggen maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden:
twitter:
migiel Kamerlid waarvan we de naam hier niet zullen noemen telefoneert hoorbaar voor hele treincoupee: het is over, uit. #kabinetscrisis
Hoezo? Irak was alleen politieke steun, in Uruzgan zitten we echt zelf met een hoop militairen. Dat is toch wel een flink verschil.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:11 schreef ouderejongere het volgende:
Wel heel erg onwaarschijnlijk dat het kabinet blijft zitten op de illegale oorlog in Irak, maar valt over Uruzgan.
Mocht het toch waar zijn: stuur dan ook meteen Hamer naar huis, in het debat van dinsdag was Woutertje toch oppermachtig en heeft hij Pechtold mooi in zijn hemd gezet.
Plus dat door alle drie de coalitie partijen is beloofd dat we na 2010 geen militairen meer daar zouden hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo? Irak was alleen politieke steun, in Uruzgan zitten we echt zelf met een hoop militairen. Dat is toch wel een flink verschil.
Maar wel heel slim (heb hij media training gehad of zo?) geen echt antwoord geven op de vragen van Ferryquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:28 schreef Harlon het volgende:
YES YES YES!! BOS: Ze moeten vrijdag wel, want er is geen meerderheid in de 2e kamer voor een verlenging van de missie in Uruzgan. Oftewel: ramkoers, CDA en CU moeten om of uit elkaar.
En voor wat betreft Afghanistan, ook terecht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:31 schreef Harlon het volgende:
Ah ze willen het beeld creëren dat ze een duidelijke, heldere partij zijn. Wel een handige keuze zo kort voor de verkiezingen.
typisch balkenende. Het overal mee oneens zijn, ongeacht of het waar is of niet. heeft u een fout gemaakt? Nee, ook al staat het zwart op wit, en zijn er duizenden bewijzen.quote:
Citaat was van Bos, niet Balkenendequote:Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef Bensel het volgende:
[..]
typisch balkenende. Het overal mee oneens zijn, ongeacht of het waar is of niet. heeft u een fout gemaakt? Nee, ook al staat het zwart op wit, en zijn er duizenden bewijzen.
Ah, je bent weer lekker aan het overdrijven zie ik.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vrees dat we de volgens horrorkabinetten zullen krijgen:
CDA+D66+VVD+(PVV)
Niet in dit kabinet. Volgens mij plant hij een toekomstig kabinet, na de val van het komende PVV kabinetquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Citaat was van Bos, niet Balkenende
En het was juist erg opvallend dat hij over het uitgeregeerd zijn niet meer dan alleen heel stilletjes "nee" mompelde. Lijkt wel alsof hij er zelf ook niet meer echt in gelooft.
Noem er eens een paar. Ik kom echt niet verder dan balkie 1, 2, 3 & 4quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:42 schreef waht het volgende:
[..]
Ah, je bent weer lekker aan het overdrijven zie ik.
Misschien is het een idee om buiten de grenzen te kijken, of misschien even een geschiedenis boek open te slaan. Als je échte horrorkabinetten wil zien dan.
In bijvoorbeeld belgie loopt het namelijk op rolletjesquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Noem er eens een paar. Ik kom echt niet verder dan balkie 1, 2, 3 & 4
Ander land, niet interessant voor de kabinetten in NLquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In bijvoorbeeld belgie loopt het namelijk op rolletjes
Dus om in de toekomst leuke NAVO baantjes te krijgen, moeten we geld blijven uitgeven aan een niet winbare oorlog. Volgens mij moet er in de eerste plaats draagvlak zijn voor de missie en komt het veilig stellen van leuke baantjes voor onze ex politici toch echt op de allerlaatste plaats.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:27 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/137(...)uzgan-rampzalig.html
Ik had een paar weken geleden al gezegd dat de pvda een ramkoers moest varen. Gelukkig doen ze dat ook.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:28 schreef Harlon het volgende:
YES YES YES!! BOS: Ze moeten vrijdag wel, want er is geen meerderheid in de 2e kamer voor een verlenging van de missie in Uruzgan. Oftewel: ramkoers, CDA en CU moeten om of uit elkaar.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:31 schreef Harlon het volgende:
Ah ze willen het beeld creëren dat ze een duidelijke, heldere partij zijn. Wel een handige keuze zo kort voor de verkiezingen.
Dat vind jij, dat vind ik, maar dat vinden de politici niet...quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus om in de toekomst leuke NAVO baantjes te krijgen, moeten we geld blijven uitgeven aan een niet winbare oorlog. Volgens mij moet er in de eerste plaats draagvlak zijn voor de missie en komt het veilig stellen van leuke baantjes voor onze ex politici toch echt op de allerlaatste plaats.
Daar komt nog bij dat 'wij' ons aan onze belofte hebben gehouden. Wij hebben de eerste missie netjes afgemaakt en beloofd tot augustus dit jaar te blijven om daarna tot december af te bouwen. DAT DOEN WE OOK. Wij zijn geen onbetrouwbare partner en al zou dat, de NAVO heeft ons meer ellende dan geluk gebracht.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus om in de toekomst leuke NAVO baantjes te krijgen, moeten we geld blijven uitgeven aan een niet winbare oorlog. Volgens mij moet er in de eerste plaats draagvlak zijn voor de missie en komt het veilig stellen van leuke baantjes voor onze ex politici toch echt op de allerlaatste plaats.
Sowieso opmerkelijk omdat in het vorige topic verschillende keren werd gezegd dat defensie het liefst weg wil daar omdat ze nu al nauwelijks het materieel en de middelen hebben die nodig zijn voor de missie.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zo zou het moeten werken, dat zou normaal zijn, alleen zo werkt het internationale politieke systeem niet, dat heeft met eerlijkheid weinig op.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:17 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Daar komt nog bij dat 'wij' ons aan onze belofte hebben gehouden. Wij hebben de eerste missie netjes afgemaakt en beloofd tot augustus dit jaar te blijven om daarna tot december af te bouwen. DAT DOEN WE OOK. Wij zijn geen onbetrouwbare partner en al zou dat, de NAVO heeft ons meer ellende dan geluk gebracht.
Dat zijn brave gristenen. Lullen altijd mee met de hoogste baas.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:33 schreef rubbereend het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de CU kamerfractie? Ik dacht dat die juist niet voor blijven waren.
Nou ik had vanmiddag wel ineens het idee dat CU en CDA de rijen aan het sluiten waren om de schuld bij de PvdA te leggen na dat top overleg op het torentjequote:Op woensdag 17 februari 2010 23:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zijn brave gristenen. Lullen altijd mee met de hoogste baas.
Zelfs het CDA durft dat niet aan, daarvoor heeft de PvdA op dit standpunt teveel de publieke opinie mee.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nou ik had vanmiddag wel ineens het idee dat CU en CDA de rijen aan het sluiten waren om de schuld bij de PvdA te leggen na dat top overleg op het torentje
Nazi-Duitsland. Dat was horror.quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Noem er eens een paar. Ik kom echt niet verder dan balkie 1, 2, 3 & 4
Als dat gebeurt heb ik heel veel geld om het gezicht van Verhagen te zien op het moment dat ze besluiten te buigenquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:52 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Zelfs het CDA durft dat niet aan, daarvoor heeft de PvdA op dit standpunt teveel de publieke opinie mee.
Ik denk dat het kabinet blijft zitten en dat het CDA gaat slikken.
Zal niet gebeuren zonder enig politiek gewin in de nabije toekomst voor cda/cu. Zeker met het oog op de aanstaande bezuinigingen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Als dat gebeurt heb ik heel veel geld om het gezicht van Verhagen te zien op het moment dat ze besluiten te buigen
Je bent niet de enigequote:Op woensdag 17 februari 2010 23:57 schreef rubbereend het volgende:
Als dat gebeurt heb ik heel veel geld om het gezicht van Verhagen te zien op het moment dat ze besluiten te buigen
Maar nu kan er dus ook geen sprake meer zijn van een communicatiefout...quote:Prime Minister Jan Peter Balkenende and his Christian Democrats want to extend the mission for a year, possibly in reduced form.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:03 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Je bent niet de enige
Helaas zullen we dat nooit gaan zien. Maar het zure gezicht voor de camera wanneer hij moet toegeven dat het ook een cda standpunt is (waarschijnlijk met de woorden dat Bos enkel het kabinetsstandpunt verwoord heeft en dat de verbijstering een communicatiefout was) gaan we natuurlijk wel zien.
Het is momenteel trouwens vreemd stil op twitter... (jaja, twitter)
quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:08 schreef Kwaliteit het volgende:
fritswester
Bos bij collega's Nova: wij zijn klaar voor verkiezingen. Helder
Dat denk ik ook, ik vind het wel een fraai staaltje koorddansenquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:52 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Zelfs het CDA durft dat niet aan, daarvoor heeft de PvdA op dit standpunt teveel de publieke opinie mee.
Ik denk dat het kabinet blijft zitten en dat het CDA gaat slikken.
Het knappe is er al lang vanaf.quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:31 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik vind het wel een fraai staaltje koorddansen
iemand die dat ff mailt naar de PvdA?quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:05 schreef Crazy Harry het volgende:
En het is nogal wat, die communicatiefout
http://news.yahoo.com/s/a(...)rlands_afghanistan_1
En zoveel heeft Balkenende dus op met Nederland, dat de buitenlandse pers eerder te horen krijgt wat ze willen...
[..]
Maar nu kan er dus ook geen sprake meer zijn van een communicatiefout...
Heel goed mogelijk, aangezien Rouvoet volhoudt dat er morgen geen besluit genomen kan worden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:14 schreef Strolie75 het volgende:
Wordt vandaag de dag dat het kabinet valt?
Knap, want de Kamer is toegezegd voor 1 maart met een besluit te komen. En aangezien vrijdag de laatste vergaderdag is......quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heel goed mogelijk, aangezien Rouvoet volhoudt dat er morgen geen besluit genomen kan worden.
Vond het ook al een hele opmerkelijke uitspraak. Was op BNR vanmorgen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Knap, want de Kamer is toegezegd voor 1 maart met een besluit te komen. En aangezien vrijdag de laatste vergaderdag is......
Ik snap niet helemaal waarom het CDA zo dolgraag in Afghanistan wil blijven. Is het nou echt alleen om het "showing the flag" ? We hebben daar toch goed ons best gedaan, dan is het nu toch tijd voor andere Navo landen om het stokje over te nemen ? (Alhoewel er geen Navo landen te vinden zijn die het stokje willen overnemen, maar dat zou toch ook een teken aan de wand moeten zijn?)quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vond het ook al een hele opmerkelijke uitspraak. Was op BNR vanmorgen.
Maw: de CU & het CDA hebben beiden dus compleet lak aan beloftes richting de kiezer & richting het parlement. En nog stemmen mensen op deze partijen. Ideale manier om je gebrek aan inzicht te tonen.
Ik snap niet dat mensen stemmen op een partij die een belangrijke beslissing als Afghanistan misbruikt voor gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef RvLaak het volgende:
Vond het ook al een hele opmerkelijke uitspraak. Was op BNR vanmorgen.
Maw: de CU & het CDA hebben beiden dus compleet lak aan beloftes richting de kiezer & richting het parlement. En nog stemmen mensen op deze partijen. Ideale manier om je gebrek aan inzicht te tonen.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
En over gebroken beloftes gesproken: Eerst het zuur, dan het zoet?
maar was er niet afgesproken met het CDA en CU dat het leger zich zou teruggetrekken? Kijk, je kan wel iedere kans proberen te gebruiken om die vuige linksen weer zwart te maken, maar in deze heeft de PVDA gelijk. De anderen zijn de draaikonten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen stemmen op een partij die een belangrijke beslissing als Afghanistan misbruikt voor gemeenteraadsverkiezingen.
En over gebroken beloftes gesproken: Kwartje van Kok?
Dan heeft de PvdA toch nog iets overgebracht op de CDA en CU.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:17 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
maar was er niet afgesproken met het CDA en CU dat het leger zich zou teruggetrekken? Kijk, je kan wel iedere kans proberen te gebruiken om die vuige linksen weer zwart te maken, maar in deze heeft de PVDA gelijk. De anderen zijn de draaikonten.
ik geloof er niet veel van. Ik geloof dat het eerder met selectiefe verontwaardiging van de lezer/toeschouwer te maken heeft. (de grootste draaikontenpartij is natuurlijk het CDA)quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan heeft de PvdA toch nog iets overgebracht op de CDA en CU.
Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender', te meer, omdat wanneer het CDA genoeg toegeeft aan de PvdA -aankomende vrijdag- na de gemeenteraadsverkiezingen er wel degelijk ruimte is bij de PvdA te praten over een andere invulling van de missie in Afghanistan (waarschijnlijk het leidinggeven aan trainingen in bestaande opleidingsinstituten).quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:17 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
maar was er niet afgesproken met het CDA en CU dat het leger zich zou teruggetrekken? Kijk, je kan wel iedere kans proberen te gebruiken om die vuige linksen weer zwart te maken, maar in deze heeft de PVDA gelijk. De anderen zijn de draaikonten.
Het CDA oogst nu wat ze zelf heeft gezaaid. Als je keer op keer de PVDA voor windvanen blijft uitmaken is het op een geven moment een keer gedaan met het geduld van de PVDA. Nu MOET de PVDA wel voet bij stuk blijven houdenquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender', te meer, omdat wanneer het CDA genoeg toegeeft aan de PvdA -aankomende vrijdag- na de gemeenteraadsverkiezingen er wel degelijk ruimte is bij de PvdA te praten over een andere invulling van de missie in Afghanistan (waarschijnlijk het leidinggeven aan trainingen in bestaande opleidingsinstituten).
Kijjk hoe jij in de retoriek van het CDA trapt. De PvdA draait echt niet meer of minder dan andere partijen, hebben ze nooit gedaan. De lastercampagne van het CDA is echter zeer effectief geweest, helemaal met die oneliner van Balkenende tijdens een van de vorige verkiezingscampagnes.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan heeft de PvdA toch nog iets overgebracht op de CDA en CU.
Als de PvdA niet meer draait dan andere partijen dan zijn ze wel erg slecht in het verbergen van dat gedraai.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kijjk hoe jij in de retoriek van het CDA trapt. De PvdA draait echt niet meer of minder dan andere partijen, hebben ze nooit gedaan. De lastercampagne van het CDA is echter zeer effectief geweest, helemaal met die oneliner van Balkenende tijdens een van de vorige verkiezingscampagnes.
Die Rasmussen is Jezus niet hoor, Nederland heeft genoeg gedaan, zich een doel gesteld, dat gehaald en ok klaar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender',
Dit is precies waar het over gaat. Op het eerste gezicht is het een ingenieus politiek spel dat de PvdA voert met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. Je kunt dit nauwelijks los van elkaar zien.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:28 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Het CDA oogst nu wat ze zelf heeft gezaaid. Als je keer op keer de PVDA voor windvanen blijft uitmaken is het op een geven moment een keer gedaan met het geduld van de PVDA. Nu MOET de PVDA wel voet bij stuk blijven houden
(en dat staat los van dat ikzelf ok geen bezwaar zoui hebben tegen een trainingsmissie of iets van dien aard )
Nu je toch ook in dit topic komt: in het vorige topic werd gezegd dat defensie eigenlijk ook weg wil omdat ze nu al de middelen niet meer hebben. Daarna ging het erover het sonde zou zijn nu weg te gaan omdat dan alles wat is opgebouwd voor niets was. Kun je misschien, even lossen van al het politiek geneuzel, zeggen hoe er nu eigenlijk wordt gedacht over het verlengen van de missie?quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als de PvdA niet meer draait dan andere partijen dan zijn ze wel erg slecht in het verbergen van dat gedraai.
Of ze zijn slechter in het uitspelen van het gedraai van anderen.
Maar volgens mij is het CDA het spelletje begonnen. Het kan mijns inziens geen toeval zijn, dat er nu een officiele brief van de NAVO ligt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is precies waar het over gaat. Op het eerste gezicht is het een ingenieus politiek spel dat de PvdA voert met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. Je kunt dit nauwelijks los van elkaar zien.
Juist, het concept komt van de PC van Verhagenquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het CDA het spelletje begonnen. Het kan mijns inziens geen toeval zijn, dat er nu een officiele brief van de NAVO ligt.
Dat was 2 jaar geleden. De situatie in Afghanistan is verandert en er ligt een verzoek van de NAVO. Dit moet zorgvuldig afgewogen worden. Maar nee, de PvdA slaat meteen de deur dicht om hun imago van draaikonten voor de gemeenteraadsverkiezingen op te poetsen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:17 schreef attila_de_hun het volgende:
Verhagen heeft officieel gesteld dat alles van de NAVO met Bos is afgestemd en ook gezegd dat zo'n belangrijke kwestie geen eenmans-show kan zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het CDA het spelletje begonnen. Het kan mijns inziens geen toeval zijn, dat er nu een officiele brief van de NAVO ligt.
Toevallig kwam ik net dit artikel tegen: http://www.depers.nl/binnenland/441808/Bos-draait-eens-niet.htmlquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat was 2 jaar geleden. De situatie in Afghanistan is verandert en er ligt een verzoek van de NAVO. Dit moet zorgvuldig afgewogen worden. Maar nee, de PvdA slaat meteen de deur dicht om hun imago van draaikonten voor de gemeenteraadsverkiezingen op te poetsen.
Ik vraag me af waar je blijer mee moet zijn. Het imago van draaikont of van opportunist.
Deze opleiders hebben militaire beveiliging nodig.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:28 schreef attila_de_hun het volgende:
(en dat staat los van dat ikzelf ok geen bezwaar zoui hebben tegen een trainingsmissie of iets van dien aard )
vraag het eens aan een CDA-stemmer. Die hebben er ruim ervaring mee, met het maken van de keuzequote:Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar je blijer mee moet zijn. Het imago van draaikont of van opportunist.
"Zorgvuldig afwegen". Het eufemisme van het jaar. Ook wel te lezen als: gewoon keihard ja zeggen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat was 2 jaar geleden. De situatie in Afghanistan is verandert en er ligt een verzoek van de NAVO. Dit moet zorgvuldig afgewogen worden. Maar nee, de PvdA slaat meteen de deur dicht om hun imago van draaikonten voor de gemeenteraadsverkiezingen op te poetsen.
daar valt allemaal over te praten wat mij betrft , net zoals de inzet van F-16's etc. Maar ik ben het PVDA niet en hier gaat het over wat de PVDA wilt. En die zijn , door het CDA met de rug tegen de muur gezet (overigens ik stem zelfs niet op de PVDA)quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze opleiders hebben militaire beveiliging nodig.
Van de werkvloer: Defensie wil blijven maar die mogelijkheid dreigt stuk te lopen op een tekort aan materiaal. In het budget van Defensie is geen rekening gehouden met het veel sneller slijten van het materiaal door de lokale omstandigheden. Sommige verantwoordelijken willen blijkbaar niet inzien dat materiaal sneller kapot gaat door 24/7 gebruik dan door de berekende opslag in een loods en incidenteel gebruik voor oefeningen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nu je toch ook in dit topic komt: in het vorige topic werd gezegd dat defensie eigenlijk ook weg wil omdat ze nu al de middelen niet meer hebben. Daarna ging het erover het sonde zou zijn nu weg te gaan omdat dan alles wat is opgebouwd voor niets was. Kun je misschien, even lossen van al het politiek geneuzel, zeggen hoe er nu eigenlijk wordt gedacht over het verlengen van de missie?
Verlenging van de missie is dus voor de defensietop een prima middel om de politiek onder druk te kunnen zetten voor een vergroting van het defecsiebudget om zo meer mensen en materiaal te kunnen aanschaffen. Persoonlijk denk ik dat er belangrijker dingen spelen als defensie, en dat we dat geld beter kunnen uitgeven aan onderwijs of de zorg. Wegwezen dus uit die zandbak.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Van de werkvloer: Defensie wil blijven maar die mogelijkheid dreigt stuk te lopen op een tekort aan materiaal. In het budget van Defensie is geen rekening gehouden met het veel sneller slijten van het materiaal door de lokale omstandigheden. Sommige verantwoordelijken willen blijkbaar niet inzien dat materiaal sneller kapot gaat door 24/7 gebruik dan door de berekende opslag in een loods en incidenteel gebruik voor oefeningen.
Defensie kan dit geld tekort (tijdelijk) zelf opvangen door het schrappen/uitstellen van andere aankopen/vervangingen/oefeningen etc. Maar dit is natuurlijk een onwenselijke situatie.
Iedereen binnen Defensie weet dat Afghanistan een uitzending is waar een lange adem voor nodig is en wil dat ook uitvoeren.
Ook dient er meer personeel te komen. De huidige uitzendingsgraad is een te zware belasting voor het huidige aantal personeel. Sommige functiegroepen zijn nu 8 van de 12 maanden per jaar weg.
Helder, en op zich ook wel begrijpelijk. Maar dat betekent dus dat als er verlengd gaat worden er ook nog eens meer geld nodig is. Dat gaat politiek natuurlijk helemaal gevoelig liggen op dit moment..quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Van de werkvloer: Defensie wil blijven maar die mogelijkheid dreigt stuk te lopen op een tekort aan materiaal. In het budget van Defensie is geen rekening gehouden met het veel sneller slijten van het materiaal door de lokale omstandigheden. Sommige verantwoordelijken willen blijkbaar niet inzien dat materiaal sneller kapot gaat door 24/7 gebruik dan door de berekende opslag in een loods en incidenteel gebruik voor oefeningen.
Defensie kan dit geld tekort (tijdelijk) zelf opvangen door het schrappen/uitstellen van andere aankopen/vervangingen/oefeningen etc. Maar dit is natuurlijk een onwenselijke situatie.
Iedereen binnen Defensie weet dat Afghanistan een uitzending is waar een lange adem voor nodig is en wil dat ook uitvoeren.
Ook dient er meer personeel te komen. De huidige uitzendingsgraad is een te zware belasting voor het huidige aantal personeel. Sommige functiegroepen zijn nu 8 van de 12 maanden per jaar weg.
Ik ben zelf ook niet zo voorstander van meer geld voor defensie, waar wat Cobra zegt klopt gewoon lijkt me. Als je een onderhoudsbudget baseert op training en paraatheid en je gaat plots je spullen voor lange tijd in een warmer klimaat in een oorlogssituatie inzetten slijten ze gewoon sneller. Zelfde geldt voor die manschappen, want met al het politiek gedoe eroverheen zou je soms bijna vergeten dat het ook gewoon mensen zijn die daar nu rondlopen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Verlenging van de missie is dus voor de defensietop een prima middel om de politiek onder druk te kunnen zetten voor een vergroting van het defecsiebudget om zo meer mensen en materiaal te kunnen aanschaffen. Persoonlijk denk ik dat er belangrijker dingen spelen als defensie, en dat we dat geld beter kunnen uitgeven aan onderwijs of de zorg. Wegwezen dus uit die zandbak.
En als de PvdA wel had ingestemd, had men weer heel hard kunnen roepen dat ze draaien. Wat die partij ook doet, het is nooit goed voor sommigen hierquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is precies waar het over gaat. Op het eerste gezicht is het een ingenieus politiek spel dat de PvdA voert met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. Je kunt dit nauwelijks los van elkaar zien.
En dan maakt het, wat mij betreft, erg cynisch om over de ruggen van de Afghanen, waar de PvdA al eens eerder heeft gedraaid, politieke munt uit te slaan. Ik ben ook geneigd te denken dat, dit gaat bijten.
Misschien is het hoop tegen beter weten in, maar wat mij betreft, verdient het absoluut niet de schoonheidsprijs. Ook het verkeer in internationale politieke betrekkingen is niet zo platvloers als de PvdA heeft gebezigd.
Zowel het CDA, de CU & de PvdA hebben in 2007 al afgesproken te stoppen met de missie. Wat valt er dan nog te overwegen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Sterker nog, dit was ook al tegen eerdere afspraken in, aldus die analyse in De Pers die ik hierboven aanhaalde en voor de luien onder u nog maar eens neerzet: http://www.depers.nl/binnenland/441808/Bos-draait-eens-niet.htmlquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
2007: PvdA, CDA & CU komen, in het regeerakkoord, overeen dat de militaire missie in Uruzgan in 2010 stopt
Een uitzending zorgt er altijd voor dat er extra geld nodig is. Alleen voelt de politiek zich niet genegen dit geld toe te kennen. Terwijl ze wel van Defensie verlangen dat het werk gedaan gaat worden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helder, en op zich ook wel begrijpelijk. Maar dat betekent dus dat als er verlengd gaat worden er ook nog eens meer geld nodig is. Dat gaat politiek natuurlijk helemaal gevoelig liggen op dit moment..
Hoe dan ook, bedankt voor de uitleg
Ik had het gelezen, maar ik snap best dat elke partij die draai maakt om in het pluche te komen. Zie bijv. de vele draaiingen van het CDA op Uruzgan, de AOW-leeftijd en de kilometerheffing.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sterker nog, dit was ook al tegen eerdere afspraken in, aldus die analyse in De Pers die ik hierboven aanhaalde en voor de luien onder u nog maar eens neerzet: http://www.depers.nl/binnenland/441808/Bos-draait-eens-niet.html
Valt het niemand op dat de focus wel erg op Uruzgan ligt? Ik voorspel een switch met de Britten. Zij naar Uruzgan, Nederland naar Helmand. Elke politiek partij dus hun zin. Want de Nederlandse militair is, wat steeds geroepen is, in 2010 vertrokken uit Uruzgan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zowel het CDA, de CU & de PvdA hebben in 2007 al afgesproken te stoppen met de missie. Wat valt er dan nog te overwegen?
Gistermiddag was dat nog een optie ja. Toen ze net uit het overleg kwamen. Maar aangezien zowel Rouvoet las Balkenende beide beweren dat er morgen geen beslissing gemaakt kan worden (en daarmee het parlement schofferen), zal een compromis ook niet meer mogelijk zijn denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Valt het niemand op dat de focus wel erg op Uruzgan ligt? Ik voorspel een switch met de Britten. Zij naar Uruzgan, Nederland naar Helmand. Elke politiek partij dus hun zin. Want de Nederlandse militair is, wat steeds geroepen is, in 2010 vertrokken uit Uruzgan.
Als er één oplossing een stuitend voorbeeld van semantische draaikonterij is, is deze het. Daar zal de PvdA héél hard op worden afgerekend. Die worden afgedroogd in het parlement. Ik geloof niet dat Bos, na zoveel principieel vertoon, het hier op uit laat draaien. En zo ja, dan heeft ie zich verdomd slecht laten adviseren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Valt het niemand op dat de focus wel erg op Uruzgan ligt? Ik voorspel een switch met de Britten. Zij naar Uruzgan, Nederland naar Helmand. Elke politiek partij dus hun zin. Want de Nederlandse militair is, wat steeds geroepen is, in 2010 vertrokken uit Uruzgan.
Gisteren versprak hij zich anders wel. Dit op de verkiezings bijeenkomst van de PvdA. Hij sprak met Mingele over "de terugtrekking van de militairen uit Afghanistan...... euh Uruzgan. " politiek24.nl heeft dit uitgezonden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als er één oplossing een stuitend voorbeeld van semantische draaikonterij is, is deze het. Daar zal de PvdA héél hard op worden afgerekend. Die worden afgedroogd in het kabinet. Ik geloof niet dat Bos, na zoveel principieel vertoon, het hier op uit laat draaien. En zo ja, dan heeft ie zich verdomd slecht laten adviseren.
Mja, na de harde toon van de afgelopen dagen verwacht ik niet dat het zoiets gaat worden. Maar we zullen zien, de PvdA is nu bijeen voor overleg in ieder geval: http://www.nu.nl/politiek(...)een-afghanistan.htmlquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gisteren versprak hij zich anders wel. Dit op de verkiezings bijeenkomst van de PvdA. Hij sprak met Mingele over "de terugtrekking van de militairen uit Afghanistan...... euh Uruzgan. " politiek24.nl heeft dit uitgezonden.
Zo'n 10.000 per jaar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook niet zo voorstander van meer geld voor defensie, waar wat Cobra zegt klopt gewoon lijkt me. Als je een onderhoudsbudget baseert op training en paraatheid en je gaat plots je spullen voor lange tijd in een warmer klimaat in een oorlogssituatie inzetten slijten ze gewoon sneller. Zelfde geldt voor die manschappen, want met al het politiek gedoe eroverheen zou je soms bijna vergeten dat het ook gewoon mensen zijn die daar nu rondlopen.
Martijn van Dam twee maanden geleden precies dit ook in DWDD.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gisteren versprak hij zich anders wel. Dit op de verkiezings bijeenkomst van de PvdA. Hij sprak met Mingele over "de terugtrekking van de militairen uit Afghanistan...... euh Uruzgan. " politiek24.nl heeft dit uitgezonden.
Die verspreking duidt er eerder op dat hij in het diepst van zijn hart wel degelijk uit heel Afghanistan weg wil.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De PvdA houdt de optie open van het trainen van Afghanen. Ná de knieval van het CDA en de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Die verspreking duidt er eerder op dat hij in het diepst van zijn hart wel degelijk uit heel Afghanistan weg wil.
Misschien is dit ook een truuc? Dat ze officieel de optie van een kleinere missie elders in Afghanistan open houden, en hopen dat CDA en CU dat nooit op tijd rond krijgen, zodat de schuld dan bij hen kan worden gelegd?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Martijn van Dam twee maanden geleden precies dit ook in DWDD.
We moeten niet vergeten dat de PvdA het plan voor Afghanistan van Obama wel zien zitten en natuurlijk ook een fan zijn van de beste man.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Elke politicus heeft het over vertrek uit Uruzgan. Afghanistan heeft nog veel meer provincies in de aanbieding.
Maar als ze een andere provincie serieus overwegen, waarom dan die Freudiaanse versprekingen van Bos etc.?quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Elke politicus heeft het over vertrek uit Uruzgan. Afghanistan heeft nog veel meer provincies in de aanbieding.
Omdat het over het vertrek uit Uruzgan gaat. Het zal Bos nul boeien als NL naar een andere provincie gaat. Als dat gaat gebeuren heeft Bos zijn punten binnen. "Want NL is vetrokken uit Uruzgan! Compleet volgens het plan van de PvdA"quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar als ze een andere provincie serieus overwegen, waarom dan die Freudiaanse versprekingen van Bos etc.?
Nogmaals: als het Bos oprecht echt alleen om Uruzgan gaat, waarom dan zo'n verspreking?quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Omdat het over het vertrek uit Uruzgan gaat. Het zal Bos nul boeien als NL naar een andere provincie gaat. Als dat gaat gebeuren heeft Bos zijn punten binnen. "Want NL is vetrokken uit Uruzgan! Compleet volgens het plan van de PvdA"
De NAVO zit in heel Afghanistan en Nederland enkel in Uruzgan. 'Alle Nederlandse militairen in 2010 uit Afghanistan' is onherroepelijk het einde voor welke (trainings-)missie dan ook, terwijl de PvdA juist eerder ruimte heeft open gelaten voor het opleiden van Afghaanse militairen en politiemensen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar als ze een andere provincie serieus overwegen, waarom dan die Freudiaanse versprekingen van Bos etc.?
Ik denk niet dat z'n achterban dat pikt. En dat weet ie zelf ook wel.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Omdat het over het vertrek uit Uruzgan gaat. Het zal Bos nul boeien als NL naar een andere provincie gaat. Als dat gaat gebeuren heeft Bos zijn punten binnen. "Want NL is vetrokken uit Uruzgan! Compleet volgens het plan van de PvdA"
Zie de reactie van Damian5700.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Nogmaals: als het Bos oprecht echt alleen om Uruzgan gaat, waarom dan zo'n verspreking?
Afghaanse soldaten opleiden is voor CDA en PvdA optiequote:Op donderdag 18 februari 2010 10:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat z'n achterban dat pikt. En dat weet ie zelf ook wel.
Maar wat is op dit moment, vlak voor de verkiezingen, belangrijker. Die paar duizend leden of kunnen claimen, richting de miljoenen kiezers, dat de PvdA heeft gewonnen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgens mij was destijds het plan vertrek uit afghanistan in 2010 en niet vertrek uit uruzgan in 2010.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
hij gokt waarschijnljik op een slecht kort termijn geheugenquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik gooi dat op de "gewoonte" dat de gemiddelde Nederlander de term Uruzgan en Afghanistan niet meer uit elkaar kan houden. Met dank aan pers en politiek.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:39 schreef het_fokschaap het volgende:
ik vraag me af waarom Femke gister bij Nova niet over de verspreking begon. Ferry legde Bos ook niet echt het vuur aan de schenen daarover en ook Clary Polak leek het niet op te vallen.
Mja, maar dat is van 7 februari. Bos speelde het de afgelopen dagen redelijk hard en dat is ook zo in het nieuws gekomen. Als er nu een compromis uit komt a la 'we gaan in een andere provincie een trainingsmissie doen' dan denk ik dat de achterban dat toch weer zal zien als 'Bos is wéér gedraaid voor het CDA'. en dat risico wil hij zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen toch echt niet lopen lijkt me zo.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Afghaanse soldaten opleiden is voor CDA en PvdA optie
Alle partijen, ook de PvdA, houden dus een achterdeur open voor een verlenging van de missie in Afghanistan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij was destijds het plan vertrek uit afghanistan in 2010 en niet vertrek uit uruzgan in 2010.
Dat ze het daar nu de hele tijd over hebben vind ik ook maar vreemd.
Als je onze troepen van de ene naar de andere provincie verplaatst kan je dat moeilijk als een overwinng verkopen. De inzet is terugtrekking van al onze gevechtstroepen uit Afghanistan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar wat is op dit moment, vlak voor de verkiezingen, belangrijker. Die paar duizend leden of kunnen claimen, richting de miljoenen kiezers, dat de PvdA heeft gewonnen?
Dat lijkt mij ookquote:Als dat echt nog steeds een serieus alternatief was had hij het wel anders gespeeld de afgelopen dagen, lijkt me.
wiens inzet ? die van de PvdA is duidelijk Uruzgan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:44 schreef remlof het volgende:
De inzet is trrugtrekking van al onze gevechtstroepen uit Afghanistan.
Fout, wat men op dit moment roept is de terugtrekking van de militairen uit Uruzgan.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je onze troepen van de ene naar de andere provincie verplaatst kan je dat moeilijk als een overwinng verkopen. De inzet is trrugtrekking van al onze gevechtstroepen uit Afghanistan.
Als de PvdA vervolgens wel gevechtstroepen naar een andere provincie stuurt kunnen ze zichzelf net zo goed meteen opheffen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Fout, wat men op dit moment roept is de terugtrekking van de militairen uit Uruzgan.
Misschien, maar wat men in 2007 riep was terugtrekking uit Afghanistan. Als Bos na zijn acties van de afgelopen dagen ineens toch een andere missie ergens accepteert zal hij daar zowel door de oppositie als door zijn eigen achterban hard op worden aangevallen en ik denk echt niet dat hij dat, nu net voor de gemeenteraadsverkiezingen, van plan is.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:45 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Fout, wat men op dit moment roept is de terugtrekking van de militairen uit Uruzgan.
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.....quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien, maar wat men in 2007 riep was terugtrekking uit Afghanistan. Als Bos na zijn acties van de afgelopen dagen ineens toch een andere missie ergens accepteert zal hij daar zowel door de oppositie als door zijn eigen achterban hard op worden aangevallen en ik denk echt niet dat hij dat, nu net voor de gemeenteraadsverkiezingen, van plan is.
Vorige week was dat misschien nog een optie maar zoals Bos nu handelt zie ik dat echt niet gebeuren, of hij is wel heel erg dom bezig..
Ja, maar hij hamert ook op 'de afspraak uit 2007'. Het gaat niet zo zeer om de resultaten maar om wat politiek gezien 'klopt'. En ik zie hem echt niet zoveel stennis schoppen om het vervolgens op een semantisch spelletje uit te laten draaien. Maargoed, we zullen zienquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.....
Bos blijft op dit moment hameren (sorry, ik kon het niet laten) op Uruzgan, dus opties te over voor een vervolg in een andere provincie dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |