Het lijkt me inderdaad slimmer om het kabinet te laten vallen over iets in de toekomst, dan over iets in het verleden. Politiek gezien dan he.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:08 schreef Ringo het volgende:
De val van het kabinet vanwege Afghanistan is de laatste kans voor de PvdA om zich als standvastige partij te profileren. Imagotechnisch is het een goede manier om met een schone lei te beginnen.
Helaas nog niet, maar om 5 uur komt (schijnbaar) de PvdA fractie bij elkaar... Misschien dat ze dan de stekker er preventief uittrekken.quote:
That's it. Afghanistan heeft weinig credits onder de bevolking.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het lijkt me inderdaad slimmer om het kabinet te laten vallen over iets in de toekomst, dan over iets in het verleden. Politiek gezien dan he.
Volgens Frits welquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:11 schreef Scorpie het volgende:
Zijn ze al dood?
even bijlezenquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:12 schreef Kwaliteit het volgende:
voor de nieuwkomers: om 17:00 PvdA fractie bijeen.
Crisis-sweer in den haag!
Maar is dat dan alleen argumentatie of heb je ook echt iets in die richting gehoord?quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
That's it. Afghanistan heeft weinig credits onder de bevolking.
Onderbuik ? Kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die wel voor verlenging zijn. Ik twijfel ook een beetje, want heb toch het gevoel dat als we nu weg gaan alle moeite daar voor niks is geweest (inclusief de gevallen militairen).quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar is dat dan alleen argumentatie of heb je ook echt iets in die richting gehoord?
En dan wel de verkiezingsbelofte breken? Daar gaan ze in de campagne nooit meer mee wegkomen na de opmerking van Bos over belofte en beloven (nogmaals, een woord dat regerende politici zelden in de mond nemen (terecht trouwens) ) maar dat hier wel gaat blijven hangen na vandaag...quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Betekent een val van het kabinet eigenlijk nee richting NAVO ? Of blijft die brief onbeantwoord tot het volgende kabinet ?
In dat geval kan het CDA met een gerust hart het kabinet laten klappen en dan vervolgens met de VVD alsnog de NAVO bevestigend beantwoorden.
Ik bedoelde of dat Ringo's argumentatie was voor zijn opmerking dat het kabinet vandaag zal gaan vallen, en het dus alleen een verwachting is, of dat hij nog meer weet, uit die wandelgangen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Onderbuik ? Kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die wel voor verlenging zijn. Ik twijfel ook een beetje, want heb toch het gevoel dat als we nu weg gaan alle moeite daar voor niks is geweest (inclusief de gevallen militairen).
Wat mij betreft ook niet, vandaar dat ik nu zo 'n dubbel gevoel heb over weggaan. Ik krijg er zo 'n verspilde-moeite-idee bij.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:17 schreef De_Hertog het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, wat mij betreft waren we niet eens gegaan
Als het kabinet valt, staat alles on hold. Een we-zeggen-geen-ja-en-geen-nee.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Betekent een val van het kabinet eigenlijk nee richting NAVO ? Of blijft die brief onbeantwoord tot het volgende kabinet ?
In dat geval kan het CDA met een gerust hart het kabinet laten klappen en dan vervolgens met de VVD alsnog de NAVO bevestigend beantwoorden.
En dan kan het CDA met een gerust in een nieuw kabinet alsnog JA zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als het kabinet valt, staat alles on hold. Een we-zeggen-geen-ja-en-geen-nee.
ik volg maxime, maar dit zei hij niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:23 schreef De_Hertog het volgende:
jaireis @MaximeVerhagen NL is in crises en de pvda laat kabinet opblazen vanwege een verlenging Uruzgan
Zou het dan toch?
Overigens onzin, alsof je maar alles moet slikken van je coalitie-'partner' omdat het crisis is. Dan kan het CDA net zo goed hùn standpunt veranderen om dezelfde reden.
Dat is gewoon logisch redeneren. Standpunt van de PvdA is een duidelijk NEE. Imago van PvdA/Wouter Bos is draaikonterij, met alle winden meewaaien. Prognoses zijn belabberd. Hoe buig je zo'n imago om? Door op een groot en belangrijk punt je poot stijf te houden, laten zien wat je waard bent.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar is dat dan alleen argumentatie of heb je ook echt iets in die richting gehoord?
Er staat dan ook @ voor, dus het is aan hem gerichtquote:Op woensdag 17 februari 2010 16:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik volg maxime, maar dit zei hij niet.
ow ik dacht dat hij het gezed had..quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er staat dan ook @ voor, dus het is aan hem gerichtMaar ik had de naam van de auteur er al bijgezet voor de duidelijkheid.
Het zou kunnen, maar niet als we geen materieel meer voor de troepen kunnen kopen. En dan willen velen ook nog gaan bezuinigen op defensie. Maar ik ben dan ook vóór een (veel) kleinere missie tot de einddatum.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Obama heeft voor de VS zelf nu toch ook een duidelijke einddatum genoemd. Alle landen met troepen kunnen dan die laatste eindsprint ook wel meedoen.
Het gaat hier om nationale belangen, het is een stemmenstrijd.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Obama heeft voor de VS zelf nu toch ook een duidelijke einddatum genoemd. Alle landen met troepen kunnen dan die laatste eindsprint ook wel meedoen.
Mja, de enige mogelijkheden die er nu nog zijn lijken een toegeven van het CDA aan de eisen van de PvdA, of het opblazen van het kabinet. Benieuwd of de PvdA nu haar rug recht houdt en een eventueel verlies in nieuwe verkiezingen zal slikken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is gewoon logisch redeneren. Standpunt van de PvdA is een duidelijk NEE. Imago van PvdA/Wouter Bos is draaikonterij, met alle winden meewaaien. Prognoses zijn belabberd. Hoe buig je zo'n imago om? Door op een groot en belangrijk punt je poot stijf te houden, laten zien wat je waard bent.
Reken maar dat PvdA keihard wordt afgerekend als ze tóch met CDA meegaan. Uit een principieel NEE en daarmee de val van het kabinet kan munt worden geslagen.
Vandaar dat er inside steeds meer stemmen opgaan om de boel op te blazen.
Dat kan ook, dat het CDA toegeeft. Maar die kans is erg klein.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mja, de enige mogelijkheden die er nu nog zijn lijken een toegeven van het CDA aan de eisen van de PvdA, of het opblazen van het kabinet. Benieuwd of de PvdA nu haar rug recht houdt en een eventueel verlies in nieuwe verkiezingen zal slikken.
Dat is ook zo ja. Het gevecht in de democratische arena.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat hier om nationale belangen, het is een stemmenstrijd.
Mij ook. Het CDA is niet gewend op dit soort belangrijke punten toe te geven. Denk dan ook dat voor het weekend het kabinet wel zal vallen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:31 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat kan ook, dat het CDA toegeeft. Maar die kans is erg klein.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat hier om nationale partijpolitieke belangen, het is een stemmenstrijd.
Het punt is, dat er maar heel weinig mogelijkheden zijn om de prognoses naar boven bij te stellen. Het PvdA staat hoe dan ook op verlies, al jaren lang. Er is een deus ex machina voor nodig om weer winst te behalen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mja, de enige mogelijkheden die er nu nog zijn lijken een toegeven van het CDA aan de eisen van de PvdA, of het opblazen van het kabinet. Benieuwd of de PvdA nu haar rug recht houdt en een eventueel verlies in nieuwe verkiezingen zal slikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |