O ja, ik lijk wel blind.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:15 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
In dat kader rechts, het laatste punt:
[ afbeelding ]
Ah! Dank uquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:15 schreef remlof het volgende:
In dat kader rechts, het laatste punt:
[ afbeelding ]
Tweede Kamer kan kabinet altijd terugfluiten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:44 schreef Igen het volgende:
Ik heb trouwens een vraag: Moet de 2e Kamer eigenlijk akkoord gaan hiermee, of is het alleen de vraag of de ministerraad eruit komt?
Ik ben er daarom ook voor om regering en parlement te ontkoppelen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:50 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Tweede Kamer kan kabinet altijd terugfluiten.
Maar echte dualiteit is er niet. Dus als cda/pvda/cu in de ministerraad eens zijn, dan zullen deze partijen in de Kamer voor stemmen. In theorie kan het, in praktijk gebeurt het nauwelijks. Op gevoelige dossiers als dit eigenlijk nooit.
ja. er moet een nieuw mechanisme komen om meer dualiteit te krijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben er daarom ook voor om regering en parlement te ontkoppelen.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben er daarom ook voor om regering en parlement te ontkoppelen.
http://nos.nl/artikel/137(...)uzgan-rampzalig.htmlquote:"Rampzalig en uitermate schadelijk voor Nederland", zo omschrijft defensiedeskundige Rob de Wijk de situatie die is ontstaan in het kabinet over de missie in Uruzgan.
De NAVO wil dat Nederland in Afghanistan blijft, om Afghaanse militairen te trainen. PvdA-leider Wouter Bos zei zich aan de PvdA-belofte te houden de missie niet te verlengen. Volgens De Wijk moet nu alles op alles worden gezet om te zorgen dat Nederland de missie wel verlengt: "Het is nu alle hens aan dek".
De Wijk: "Als je zo de secretaris-generaal van de NAVO schoffeert, dan kun je het wel schudden met toekomstige belangrijke functies binnen de NAVO.
http://www.volkskrant.nl/(...)en_sprake_van_crisisquote:DEN HAAG - PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer gelooft niet dat er een crisis aan het Binnenhof gaande is. ‘We zitten in het kabinet om te regeren, niet om een crisis te veroorzaken’, zei ze woensdag na afloop van een overleg met haar fractie over de politieke spanningen over de kwestie-Afghanistan.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is gewoon logisch redeneren. Standpunt van de PvdA is een duidelijk NEE. Imago van PvdA/Wouter Bos is draaikonterij, met alle winden meewaaien. Prognoses zijn belabberd. Hoe buig je zo'n imago om? Door op een groot en belangrijk punt je poot stijf te houden, laten zien wat je waard bent.
Reken maar dat PvdA keihard wordt afgerekend als ze tóch met CDA meegaan. Uit een principieel NEE en daarmee de val van het kabinet kan munt worden geslagen.
Vandaar dat er inside steeds meer stemmen opgaan om de boel op te blazen.
Likewise, want ik zie echt geen serieuze optie om dat uit te voeren.quote:
Hamer, wat blijf je toch een ontzettende randde.. nee laat ook maar. geen woorden aan vuil maken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:27 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/137(...)uzgan-rampzalig.html
En ook leuk:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)en_sprake_van_crisis
Ik denk juist dat de PvdA de schuld van het vallen van het kabinet gaat krijgen... Ik voorspel dat het CDA dat superslim gaat uitspelen tegen relatief domme (PR technisch gezien) PvdA mensen zoals Hamer.quote:Op woensdag 17 februari 2010 20:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik denk het ook.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:22 schreef One_of_the_few het volgende:
als kabinet valt zal het morgenavond zijn.
Vandaag veel overleggen. Vrijdag ministerraad.
Voor de ministerraad zal het uit te lucht moeten zijn. Dus als het klapt, dan morgenavond.
Ik denk dat de bevolking dit wel kan waarderen van de PVDA, de gristen kruistochten zullen anders never ophoudenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de PvdA de schuld van het vallen van het kabinet gaat krijgen... Ik voorspel dat het CDA dat superslim gaat uitspelen tegen relatief domme (PR technisch gezien) PvdA mensen zoals Hamer.
Freak188 heeft echter wel een punt. Tot nu toe hebben de PR mensen van het CDA altijd de waarheid zo weten te verdraaien dat de vertrekkende partij de schuld krijgt. Terwijl het elke keer aan Balkie of het CDA lag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:28 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ik denk dat de bevolking dit wel kan waarderen van de PVDA, de gristen kruistochten zullen anders never ophouden
Ik heb er wel zin in.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
Dan krijgen we een extreem rechts kabinet. Niet blij dus.
Niet dat de PvdA mijn stem gaatkrijgen hierdoor, maar puur door hier de poot stijf te houden levert gewoon punten op. Meegaan met CDA zou ze alle geloofwaardigheid kosten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de PvdA de schuld van het vallen van het kabinet gaat krijgen... Ik voorspel dat het CDA dat superslim gaat uitspelen tegen relatief domme (PR technisch gezien) PvdA mensen zoals Hamer.
Ik bedenk met net... Aan de post van Freak kun je al zien hoe goed de PR van het CDA is. Zij hebben immers zelf beloofd om na 2010 geen militairen meer in Afghanistan te hebbenquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:39 schreef Againzender het volgende:
[..]
Niet dat de PvdA mijn stem gaatkrijgen hierdoor, maar puur door hier de poot stijf te houden levert gewoon punten op. Meegaan met CDA zou ze alle geloofwaardigheid kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |