abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78111832
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:15 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

In dat kader rechts, het laatste punt:

[ afbeelding ]
O ja, ik lijk wel blind.
pi_78111882
Ik heb trouwens een vraag: Moet de 2e Kamer eigenlijk akkoord gaan hiermee, of is het alleen de vraag of de ministerraad eruit komt?
pi_78111957
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 19:48:05 #154
4530 crew  Crazy Harry
pi_78112061
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:15 schreef remlof het volgende:
In dat kader rechts, het laatste punt:

[ afbeelding ]
Ah! Dank u
Het is dus een situatie die door elsevier als mogelijkheid gezien wordt.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_78112172
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:44 schreef Igen het volgende:
Ik heb trouwens een vraag: Moet de 2e Kamer eigenlijk akkoord gaan hiermee, of is het alleen de vraag of de ministerraad eruit komt?
Tweede Kamer kan kabinet altijd terugfluiten.

Maar echte dualiteit is er niet. Dus als cda/pvda/cu in de ministerraad eens zijn, dan zullen deze partijen in de Kamer voor stemmen. In theorie kan het, in praktijk gebeurt het nauwelijks. Op gevoelige dossiers als dit eigenlijk nooit.

of ze moeten hebben afgesproken dat ze tegen gaan stemmen met wat de ministerraad zegt. Het blijft politiek
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:50:56 #156
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78112217
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:50 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tweede Kamer kan kabinet altijd terugfluiten.

Maar echte dualiteit is er niet. Dus als cda/pvda/cu in de ministerraad eens zijn, dan zullen deze partijen in de Kamer voor stemmen. In theorie kan het, in praktijk gebeurt het nauwelijks. Op gevoelige dossiers als dit eigenlijk nooit.
Ik ben er daarom ook voor om regering en parlement te ontkoppelen.
pi_78112367
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

ja. er moet een nieuw mechanisme komen om meer dualiteit te krijgen.
Hoe, lijkt mij lastig.
Maar gisteren was het voorbeeld dat je met alles weg kan komen als kamer zich als sovjet marionetten gedraagt.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78113471
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_78113716
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Ik heb geen solide idee nog.
pi_78113737
cruciaal in dit hele verzoek is de vraag waarom de navo een brief heeft gestuurd? De partij die daar vuil speelde, is verantwoordelijk voor de crisis en speelt weer vuil.
And that is the news.''
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:23:06 #162
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78113869
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Heeft Sidekick's democratiseringsdenktank zich hier nooit over gebogen?
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 20:27:46 #163
4530 crew  Crazy Harry
pi_78114131
quote:
"Rampzalig en uitermate schadelijk voor Nederland", zo omschrijft defensiedeskundige Rob de Wijk de situatie die is ontstaan in het kabinet over de missie in Uruzgan.

De NAVO wil dat Nederland in Afghanistan blijft, om Afghaanse militairen te trainen. PvdA-leider Wouter Bos zei zich aan de PvdA-belofte te houden de missie niet te verlengen. Volgens De Wijk moet nu alles op alles worden gezet om te zorgen dat Nederland de missie wel verlengt: "Het is nu alle hens aan dek".

De Wijk: "Als je zo de secretaris-generaal van de NAVO schoffeert, dan kun je het wel schudden met toekomstige belangrijke functies binnen de NAVO.
http://nos.nl/artikel/137(...)uzgan-rampzalig.html

En ook leuk:
quote:
DEN HAAG - PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer gelooft niet dat er een crisis aan het Binnenhof gaande is. ‘We zitten in het kabinet om te regeren, niet om een crisis te veroorzaken’, zei ze woensdag na afloop van een overleg met haar fractie over de politieke spanningen over de kwestie-Afghanistan.
http://www.volkskrant.nl/(...)en_sprake_van_crisis
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_78114319
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is gewoon logisch redeneren. Standpunt van de PvdA is een duidelijk NEE. Imago van PvdA/Wouter Bos is draaikonterij, met alle winden meewaaien. Prognoses zijn belabberd. Hoe buig je zo'n imago om? Door op een groot en belangrijk punt je poot stijf te houden, laten zien wat je waard bent.

Reken maar dat PvdA keihard wordt afgerekend als ze tóch met CDA meegaan. Uit een principieel NEE en daarmee de val van het kabinet kan munt worden geslagen.

Vandaar dat er inside steeds meer stemmen opgaan om de boel op te blazen.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_78114604
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Likewise, want ik zie echt geen serieuze optie om dat uit te voeren.
pi_78114672
quote:
Hamer, wat blijf je toch een ontzettende randde.. nee laat ook maar. geen woorden aan vuil maken.
pi_78116323
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:31 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Ik denk juist dat de PvdA de schuld van het vallen van het kabinet gaat krijgen... Ik voorspel dat het CDA dat superslim gaat uitspelen tegen relatief domme (PR technisch gezien) PvdA mensen zoals Hamer.
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:21:16 #168
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_78116885
Wanneer gaat dit debat plaatsvinden ? Vanavond alweer ?
Tot zover de kwaliteitspost
pi_78116919
als kabinet valt zal het morgenavond zijn.
Vandaag veel overleggen. Vrijdag ministerraad.
Voor de ministerraad zal het uit te lucht moeten zijn. Dus als het klapt, dan morgenavond.
And that is the news.''
pi_78117198
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:22 schreef One_of_the_few het volgende:
als kabinet valt zal het morgenavond zijn.
Vandaag veel overleggen. Vrijdag ministerraad.
Voor de ministerraad zal het uit te lucht moeten zijn. Dus als het klapt, dan morgenavond.
Ik denk het ook.

Dan krijgen we een extreem rechts kabinet. Niet blij dus.
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:28:21 #171
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78117220
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Ik denk juist dat de PvdA de schuld van het vallen van het kabinet gaat krijgen... Ik voorspel dat het CDA dat superslim gaat uitspelen tegen relatief domme (PR technisch gezien) PvdA mensen zoals Hamer.
Ik denk dat de bevolking dit wel kan waarderen van de PVDA, de gristen kruistochten zullen anders never ophouden
pi_78117567
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:28 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ik denk dat de bevolking dit wel kan waarderen van de PVDA, de gristen kruistochten zullen anders never ophouden
Freak188 heeft echter wel een punt. Tot nu toe hebben de PR mensen van het CDA altijd de waarheid zo weten te verdraaien dat de vertrekkende partij de schuld krijgt. Terwijl het elke keer aan Balkie of het CDA lag.

Aan de andere kant, Bos heeft dit natuurlijk ook gezien. Hopelijk heeft hij er van geleerd, samen met de PR afdeling van het PvdA. Indien dit het geval is, kan dit nog wel eens heel veel zetels weghalen bij het CDA.
pi_78117638
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk het ook.

Ik heb er wel zin in.
Wilders en kornuiten moeten dan echt iets gaan doen, in plaats van alleen maar zeiken. Dan zal het ze nog wel tegenvallen, en denk ik dat ze met een maandje of 6 wel door de mand vallen. Dan hebben ze wel bewezen dat ze het niet kunnen, zijn we daar voorlopig ook vanaf.

Tis even door de zure appel heen bijten. Maar uiteindelijk lost het probleem zichzelf wel op
"Deze shit escaleert helemaal de hand uit"
  woensdag 17 februari 2010 @ 21:39:26 #174
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_78117792
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:10 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Niet dat de PvdA mijn stem gaatkrijgen hierdoor, maar puur door hier de poot stijf te houden levert gewoon punten op. Meegaan met CDA zou ze alle geloofwaardigheid kosten.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_78117867
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:39 schreef Againzender het volgende:

[..]

Niet dat de PvdA mijn stem gaatkrijgen hierdoor, maar puur door hier de poot stijf te houden levert gewoon punten op. Meegaan met CDA zou ze alle geloofwaardigheid kosten.
Ik bedenk met net... Aan de post van Freak kun je al zien hoe goed de PR van het CDA is. Zij hebben immers zelf beloofd om na 2010 geen militairen meer in Afghanistan te hebben
pi_78118054
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk het ook.

ik vind dat wat er eventueel zal komen dat geen reden mag zijn om maar te draaien of het cda zijn zin te geven.
CDA of PVV+vvd. dan nog liever dat laatste. geen cda in volgend kabinet.
And that is the news.''
pi_78118262
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik bedenk met net... Aan de post van Freak kun je al zien hoe goed de PR van het CDA is. Zij hebben immers zelf beloofd om na 2010 geen militairen meer in Afghanistan te hebben
net als van middelkoop.
And that is the news.''
pi_78118408
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Was het aanvankelijk niet 2008?
pi_78118543
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:43 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik vind dat wat er eventueel zal komen dat geen reden mag zijn om maar te draaien of het cda zijn zin te geven.
Heb je gelijk in. PvdA moet poot gewoon stijfhouden.Ze hebben gewoon gelijk, het is genoeg geweest met die missie in Uruzgan. Laat nu een ander land het maar overnemen. Anders wordt het voor ons een soort Vietnam...
quote:
CDA of PVV+vvd. dan nog liever dat laatste. geen cda in volgend kabinet.
Tja, ik hoop toch werkelijk een keer dat het CDA nu eens een keer niet de grootste wordt.....(het standaard riedeltje). Nu eens een keer de PvdA die het initiatief mag nemen....

Ik vrees dat we de volgens horrorkabinetten zullen krijgen:

CDA+D66+VVD+(PVV)
pi_78118619
VN vandaag op haar site:
quote:
Intussen zijn de spindoctors van beide zijden hard aan het werk. Toen NRC Handelsblad gistermiddag meldde dat het CDA GroenLinks zou hebben gepolst over steun aan verlenging van de missie (teneinde de PvdA verder te isoleren), renden de GroenLinkse persvoorlichters prompt door de gang om uit te leggen dat de partij ‘geen voorwerp wenst te worden van eventuele spindoktoren van CDA of PvdA.’
http://www.vn.nl/Archief/(...)ikelblok-Uruzgan.htm
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:01:07 #181
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_78118957
Het meest waarschijnlijke scenario: we blijven gewoon in Uruzgan, niet met een missie, maar met iets waarvoor nog een woord wordt verzonnen. In ruil daarvoor wordt de AOW verhoogt naar 75, wordt de WW volledig afgeschaft, wordt toch het ontslagrecht versoepeld en wordt de kilometerheffing niet ingevoerd.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2010 @ 22:03:02 #182
4530 crew  Crazy Harry
pi_78119053
Hoeveel er van waar is, is natuurlijk niet te zeggen maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden:

twitter:
migiel Kamerlid waarvan we de naam hier niet zullen noemen telefoneert hoorbaar voor hele treincoupee: het is over, uit. #kabinetscrisis
pi_78119220
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:03 schreef Crazy Harry het volgende:
Hoeveel er van waar is, is natuurlijk niet te zeggen maar dit wilde ik jullie toch niet onthouden:

twitter:
migiel Kamerlid waarvan we de naam hier niet zullen noemen telefoneert hoorbaar voor hele treincoupee: het is over, uit. #kabinetscrisis
Zal niet de eerste keer zijn dat twitter de primeur heeft. Of de leugen natuurlijk

Maakt het wel leuk
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:11:35 #184
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_78119457
Wel heel erg onwaarschijnlijk dat het kabinet blijft zitten op de illegale oorlog in Irak, maar valt over Uruzgan.
Mocht het toch waar zijn: stuur dan ook meteen Hamer naar huis, in het debat van dinsdag was Woutertje toch oppermachtig en heeft hij Pechtold mooi in zijn hemd gezet.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_78119515
Voor de mensen die, net als ik. nova online willen zien, de livestream vindt je hier
pi_78119516
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:11 schreef ouderejongere het volgende:
Wel heel erg onwaarschijnlijk dat het kabinet blijft zitten op de illegale oorlog in Irak, maar valt over Uruzgan.
Mocht het toch waar zijn: stuur dan ook meteen Hamer naar huis, in het debat van dinsdag was Woutertje toch oppermachtig en heeft hij Pechtold mooi in zijn hemd gezet.
Hoezo? Irak was alleen politieke steun, in Uruzgan zitten we echt zelf met een hoop militairen. Dat is toch wel een flink verschil.
pi_78119707
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo? Irak was alleen politieke steun, in Uruzgan zitten we echt zelf met een hoop militairen. Dat is toch wel een flink verschil.
Plus dat door alle drie de coalitie partijen is beloofd dat we na 2010 geen militairen meer daar zouden hebben.
pi_78119923
Nu in NOVA.
Femke is er ook.
pi_78119990
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:20 schreef Toad het volgende:
Nu in NOVA.
Femke is er ook.
Helaas is Ferry Mengele er ook... Maar goed, take the bad with the good
pi_78120305
Hij blijft, heel slim, benadrukken dat de PvdA juist het standpunt van het hele kabinet verkondigd.

Blijkbaar hebben de PvdA nieuwe PR mensen
pi_78120365
YES YES YES!! BOS: Ze moeten vrijdag wel, want er is geen meerderheid in de 2e kamer voor een verlenging van de missie in Uruzgan. Oftewel: ramkoers, CDA en CU moeten om of uit elkaar.
pi_78120494
In ieder geval een helder antwoord, maar wat een irritante vragen stelt die Mingele zeg
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_78120504
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:28 schreef Harlon het volgende:
YES YES YES!! BOS: Ze moeten vrijdag wel, want er is geen meerderheid in de 2e kamer voor een verlenging van de missie in Uruzgan. Oftewel: ramkoers, CDA en CU moeten om of uit elkaar.
Maar wel heel slim (heb hij media training gehad of zo?) geen echt antwoord geven op de vragen van Ferry
pi_78120528
Ah ze willen het beeld creëren dat ze een duidelijke, heldere partij zijn. Wel een handige keuze zo kort voor de verkiezingen.
pi_78120551
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:31 schreef Harlon het volgende:
Ah ze willen het beeld creëren dat ze een duidelijke, heldere partij zijn. Wel een handige keuze zo kort voor de verkiezingen.
En voor wat betreft Afghanistan, ook terecht.
pi_78120612
"bent u uitgeregeerd"
"Nee, maar..."
pi_78120807
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:32 schreef RvLaak het volgende:
"bent u uitgeregeerd"
"Nee, maar..."
typisch balkenende. Het overal mee oneens zijn, ongeacht of het waar is of niet. heeft u een fout gemaakt? Nee, ook al staat het zwart op wit, en zijn er duizenden bewijzen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_78121050
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:35 schreef Bensel het volgende:

[..]

typisch balkenende. Het overal mee oneens zijn, ongeacht of het waar is of niet. heeft u een fout gemaakt? Nee, ook al staat het zwart op wit, en zijn er duizenden bewijzen.
Citaat was van Bos, niet Balkenende

En het was juist erg opvallend dat hij over het uitgeregeerd zijn niet meer dan alleen heel stilletjes "nee" mompelde. Lijkt wel alsof hij er zelf ook niet meer echt in gelooft.
pi_78121177
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vrees dat we de volgens horrorkabinetten zullen krijgen:

CDA+D66+VVD+(PVV)
Ah, je bent weer lekker aan het overdrijven zie ik.

Misschien is het een idee om buiten de grenzen te kijken, of misschien even een geschiedenis boek open te slaan. Als je échte horrorkabinetten wil zien dan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78121183
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Citaat was van Bos, niet Balkenende

En het was juist erg opvallend dat hij over het uitgeregeerd zijn niet meer dan alleen heel stilletjes "nee" mompelde. Lijkt wel alsof hij er zelf ook niet meer echt in gelooft.
Niet in dit kabinet. Volgens mij plant hij een toekomstig kabinet, na de val van het komende PVV kabinet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')