Heel goed mogelijk, aangezien Rouvoet volhoudt dat er morgen geen besluit genomen kan worden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:14 schreef Strolie75 het volgende:
Wordt vandaag de dag dat het kabinet valt?
Knap, want de Kamer is toegezegd voor 1 maart met een besluit te komen. En aangezien vrijdag de laatste vergaderdag is......quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:17 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Heel goed mogelijk, aangezien Rouvoet volhoudt dat er morgen geen besluit genomen kan worden.
Vond het ook al een hele opmerkelijke uitspraak. Was op BNR vanmorgen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Knap, want de Kamer is toegezegd voor 1 maart met een besluit te komen. En aangezien vrijdag de laatste vergaderdag is......
Ik snap niet helemaal waarom het CDA zo dolgraag in Afghanistan wil blijven. Is het nou echt alleen om het "showing the flag" ? We hebben daar toch goed ons best gedaan, dan is het nu toch tijd voor andere Navo landen om het stokje over te nemen ? (Alhoewel er geen Navo landen te vinden zijn die het stokje willen overnemen, maar dat zou toch ook een teken aan de wand moeten zijn?)quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vond het ook al een hele opmerkelijke uitspraak. Was op BNR vanmorgen.
Maw: de CU & het CDA hebben beiden dus compleet lak aan beloftes richting de kiezer & richting het parlement. En nog stemmen mensen op deze partijen. Ideale manier om je gebrek aan inzicht te tonen.
Ik snap niet dat mensen stemmen op een partij die een belangrijke beslissing als Afghanistan misbruikt voor gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef RvLaak het volgende:
Vond het ook al een hele opmerkelijke uitspraak. Was op BNR vanmorgen.
Maw: de CU & het CDA hebben beiden dus compleet lak aan beloftes richting de kiezer & richting het parlement. En nog stemmen mensen op deze partijen. Ideale manier om je gebrek aan inzicht te tonen.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
En over gebroken beloftes gesproken: Eerst het zuur, dan het zoet?
maar was er niet afgesproken met het CDA en CU dat het leger zich zou teruggetrekken? Kijk, je kan wel iedere kans proberen te gebruiken om die vuige linksen weer zwart te maken, maar in deze heeft de PVDA gelijk. De anderen zijn de draaikonten.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat mensen stemmen op een partij die een belangrijke beslissing als Afghanistan misbruikt voor gemeenteraadsverkiezingen.
En over gebroken beloftes gesproken: Kwartje van Kok?
Dan heeft de PvdA toch nog iets overgebracht op de CDA en CU.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:17 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
maar was er niet afgesproken met het CDA en CU dat het leger zich zou teruggetrekken? Kijk, je kan wel iedere kans proberen te gebruiken om die vuige linksen weer zwart te maken, maar in deze heeft de PVDA gelijk. De anderen zijn de draaikonten.
ik geloof er niet veel van. Ik geloof dat het eerder met selectiefe verontwaardiging van de lezer/toeschouwer te maken heeft. (de grootste draaikontenpartij is natuurlijk het CDA)quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan heeft de PvdA toch nog iets overgebracht op de CDA en CU.
Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender', te meer, omdat wanneer het CDA genoeg toegeeft aan de PvdA -aankomende vrijdag- na de gemeenteraadsverkiezingen er wel degelijk ruimte is bij de PvdA te praten over een andere invulling van de missie in Afghanistan (waarschijnlijk het leidinggeven aan trainingen in bestaande opleidingsinstituten).quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:17 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
maar was er niet afgesproken met het CDA en CU dat het leger zich zou teruggetrekken? Kijk, je kan wel iedere kans proberen te gebruiken om die vuige linksen weer zwart te maken, maar in deze heeft de PVDA gelijk. De anderen zijn de draaikonten.
Het CDA oogst nu wat ze zelf heeft gezaaid. Als je keer op keer de PVDA voor windvanen blijft uitmaken is het op een geven moment een keer gedaan met het geduld van de PVDA. Nu MOET de PVDA wel voet bij stuk blijven houdenquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender', te meer, omdat wanneer het CDA genoeg toegeeft aan de PvdA -aankomende vrijdag- na de gemeenteraadsverkiezingen er wel degelijk ruimte is bij de PvdA te praten over een andere invulling van de missie in Afghanistan (waarschijnlijk het leidinggeven aan trainingen in bestaande opleidingsinstituten).
Kijjk hoe jij in de retoriek van het CDA trapt. De PvdA draait echt niet meer of minder dan andere partijen, hebben ze nooit gedaan. De lastercampagne van het CDA is echter zeer effectief geweest, helemaal met die oneliner van Balkenende tijdens een van de vorige verkiezingscampagnes.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan heeft de PvdA toch nog iets overgebracht op de CDA en CU.
Als de PvdA niet meer draait dan andere partijen dan zijn ze wel erg slecht in het verbergen van dat gedraai.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:30 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kijjk hoe jij in de retoriek van het CDA trapt. De PvdA draait echt niet meer of minder dan andere partijen, hebben ze nooit gedaan. De lastercampagne van het CDA is echter zeer effectief geweest, helemaal met die oneliner van Balkenende tijdens een van de vorige verkiezingscampagnes.
Die Rasmussen is Jezus niet hoor, Nederland heeft genoeg gedaan, zich een doel gesteld, dat gehaald en ok klaar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender',
Dit is precies waar het over gaat. Op het eerste gezicht is het een ingenieus politiek spel dat de PvdA voert met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. Je kunt dit nauwelijks los van elkaar zien.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:28 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Het CDA oogst nu wat ze zelf heeft gezaaid. Als je keer op keer de PVDA voor windvanen blijft uitmaken is het op een geven moment een keer gedaan met het geduld van de PVDA. Nu MOET de PVDA wel voet bij stuk blijven houden
(en dat staat los van dat ikzelf ok geen bezwaar zoui hebben tegen een trainingsmissie of iets van dien aard )
Nu je toch ook in dit topic komt: in het vorige topic werd gezegd dat defensie eigenlijk ook weg wil omdat ze nu al de middelen niet meer hebben. Daarna ging het erover het sonde zou zijn nu weg te gaan omdat dan alles wat is opgebouwd voor niets was. Kun je misschien, even lossen van al het politiek geneuzel, zeggen hoe er nu eigenlijk wordt gedacht over het verlengen van de missie?quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als de PvdA niet meer draait dan andere partijen dan zijn ze wel erg slecht in het verbergen van dat gedraai.
Of ze zijn slechter in het uitspelen van het gedraai van anderen.
Maar volgens mij is het CDA het spelletje begonnen. Het kan mijns inziens geen toeval zijn, dat er nu een officiele brief van de NAVO ligt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is precies waar het over gaat. Op het eerste gezicht is het een ingenieus politiek spel dat de PvdA voert met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. Je kunt dit nauwelijks los van elkaar zien.
Juist, het concept komt van de PC van Verhagenquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het CDA het spelletje begonnen. Het kan mijns inziens geen toeval zijn, dat er nu een officiele brief van de NAVO ligt.
Dat was 2 jaar geleden. De situatie in Afghanistan is verandert en er ligt een verzoek van de NAVO. Dit moet zorgvuldig afgewogen worden. Maar nee, de PvdA slaat meteen de deur dicht om hun imago van draaikonten voor de gemeenteraadsverkiezingen op te poetsen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:17 schreef attila_de_hun het volgende:
Verhagen heeft officieel gesteld dat alles van de NAVO met Bos is afgestemd en ook gezegd dat zo'n belangrijke kwestie geen eenmans-show kan zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het CDA het spelletje begonnen. Het kan mijns inziens geen toeval zijn, dat er nu een officiele brief van de NAVO ligt.
Toevallig kwam ik net dit artikel tegen: http://www.depers.nl/binnenland/441808/Bos-draait-eens-niet.htmlquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat was 2 jaar geleden. De situatie in Afghanistan is verandert en er ligt een verzoek van de NAVO. Dit moet zorgvuldig afgewogen worden. Maar nee, de PvdA slaat meteen de deur dicht om hun imago van draaikonten voor de gemeenteraadsverkiezingen op te poetsen.
Ik vraag me af waar je blijer mee moet zijn. Het imago van draaikont of van opportunist.
Deze opleiders hebben militaire beveiliging nodig.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:28 schreef attila_de_hun het volgende:
(en dat staat los van dat ikzelf ok geen bezwaar zoui hebben tegen een trainingsmissie of iets van dien aard )
vraag het eens aan een CDA-stemmer. Die hebben er ruim ervaring mee, met het maken van de keuzequote:Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar je blijer mee moet zijn. Het imago van draaikont of van opportunist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |