abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78128898
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:14 schreef Strolie75 het volgende:
Wordt vandaag de dag dat het kabinet valt?
Heel goed mogelijk, aangezien Rouvoet volhoudt dat er morgen geen besluit genomen kan worden.
pi_78128990
Sowieso pas vrijdag.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_78129340
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:17 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Heel goed mogelijk, aangezien Rouvoet volhoudt dat er morgen geen besluit genomen kan worden.
Knap, want de Kamer is toegezegd voor 1 maart met een besluit te komen. En aangezien vrijdag de laatste vergaderdag is......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_78129371
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Knap, want de Kamer is toegezegd voor 1 maart met een besluit te komen. En aangezien vrijdag de laatste vergaderdag is......
Vond het ook al een hele opmerkelijke uitspraak. Was op BNR vanmorgen.

Maw: de CU & het CDA hebben beiden dus compleet lak aan beloftes richting de kiezer & richting het parlement. En nog stemmen mensen op deze partijen . Ideale manier om je gebrek aan inzicht te tonen.
pi_78129426
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maw: de CU & het CDA hebben beiden dus compleet lak aan beloftes richting de kiezer & richting het parlement. En nog stemmen mensen op deze partijen . Ideale manier om je gebrek aan inzicht te tonen.
Ik snap niet helemaal waarom het CDA zo dolgraag in Afghanistan wil blijven. Is het nou echt alleen om het "showing the flag" ? We hebben daar toch goed ons best gedaan, dan is het nu toch tijd voor andere Navo landen om het stokje over te nemen ? (Alhoewel er geen Navo landen te vinden zijn die het stokje willen overnemen, maar dat zou toch ook een teken aan de wand moeten zijn?)
pi_78129462
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef RvLaak het volgende:

Ik snap niet dat mensen stemmen op een partij die een belangrijke beslissing als Afghanistan misbruikt voor gemeenteraadsverkiezingen.

En over gebroken beloftes gesproken: Kwartje van Kok?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:13:53 #232
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78129570
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:
En over gebroken beloftes gesproken: Eerst het zuur, dan het zoet?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78129620
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:06 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik snap niet dat mensen stemmen op een partij die een belangrijke beslissing als Afghanistan misbruikt voor gemeenteraadsverkiezingen.

En over gebroken beloftes gesproken: Kwartje van Kok?
maar was er niet afgesproken met het CDA en CU dat het leger zich zou teruggetrekken? Kijk, je kan wel iedere kans proberen te gebruiken om die vuige linksen weer zwart te maken, maar in deze heeft de PVDA gelijk. De anderen zijn de draaikonten.
pi_78129671
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:17 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

maar was er niet afgesproken met het CDA en CU dat het leger zich zou teruggetrekken? Kijk, je kan wel iedere kans proberen te gebruiken om die vuige linksen weer zwart te maken, maar in deze heeft de PVDA gelijk. De anderen zijn de draaikonten.
Dan heeft de PvdA toch nog iets overgebracht op de CDA en CU.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_78129734
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

ik geloof er niet veel van. Ik geloof dat het eerder met selectiefe verontwaardiging van de lezer/toeschouwer te maken heeft. (de grootste draaikontenpartij is natuurlijk het CDA)
pi_78129755
quote:

[..]

Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender', te meer, omdat wanneer het CDA genoeg toegeeft aan de PvdA -aankomende vrijdag- na de gemeenteraadsverkiezingen er wel degelijk ruimte is bij de PvdA te praten over een andere invulling van de missie in Afghanistan (waarschijnlijk het leidinggeven aan trainingen in bestaande opleidingsinstituten).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_78129805
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender', te meer, omdat wanneer het CDA genoeg toegeeft aan de PvdA -aankomende vrijdag- na de gemeenteraadsverkiezingen er wel degelijk ruimte is bij de PvdA te praten over een andere invulling van de missie in Afghanistan (waarschijnlijk het leidinggeven aan trainingen in bestaande opleidingsinstituten).
Het CDA oogst nu wat ze zelf heeft gezaaid. Als je keer op keer de PVDA voor windvanen blijft uitmaken is het op een geven moment een keer gedaan met het geduld van de PVDA. Nu MOET de PVDA wel voet bij stuk blijven houden
(en dat staat los van dat ikzelf ok geen bezwaar zoui hebben tegen een trainingsmissie of iets van dien aard )
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:30:26 #238
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78129842
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Kijjk hoe jij in de retoriek van het CDA trapt. De PvdA draait echt niet meer of minder dan andere partijen, hebben ze nooit gedaan. De lastercampagne van het CDA is echter zeer effectief geweest, helemaal met die oneliner van Balkenende tijdens een van de vorige verkiezingscampagnes.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78129897
Op Geenstijl zeggen ze dat het klaar is met dit kabinet, maar ik wacht nog even af voor de zekerheid...
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_78129899
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:30 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Kijjk hoe jij in de retoriek van het CDA trapt. De PvdA draait echt niet meer of minder dan andere partijen, hebben ze nooit gedaan. De lastercampagne van het CDA is echter zeer effectief geweest, helemaal met die oneliner van Balkenende tijdens een van de vorige verkiezingscampagnes.
Als de PvdA niet meer draait dan andere partijen dan zijn ze wel erg slecht in het verbergen van dat gedraai.
Of ze zijn slechter in het uitspelen van het gedraai van anderen.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:35:08 #241
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78129934
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het politieke feit ligt er nu eenmaal van de brief van Rasmussen, de hoogste baas van de NAVO, en daar ga je op een iets andere manier mee om dan de retoriek van de PvdA 'verkeerd verzonden, retour afzender',
Die Rasmussen is Jezus niet hoor, Nederland heeft genoeg gedaan, zich een doel gesteld, dat gehaald en ok klaar.

Het CDA denkt alleen aan de landbouwsubsidies voor de boeren en oorlogvoeren tegen de heidenen, nou er zijn wel belangrijkere zaken in Nederland

Ookk het geld geven aan de Taliban van Verhagen ben ik niet blij meee.
pi_78129946
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:28 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Het CDA oogst nu wat ze zelf heeft gezaaid. Als je keer op keer de PVDA voor windvanen blijft uitmaken is het op een geven moment een keer gedaan met het geduld van de PVDA. Nu MOET de PVDA wel voet bij stuk blijven houden
(en dat staat los van dat ikzelf ok geen bezwaar zoui hebben tegen een trainingsmissie of iets van dien aard )
Dit is precies waar het over gaat. Op het eerste gezicht is het een ingenieus politiek spel dat de PvdA voert met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. Je kunt dit nauwelijks los van elkaar zien.
En dan maakt het, wat mij betreft, erg cynisch om over de ruggen van de Afghanen, waar de PvdA al eens eerder heeft gedraaid, politieke munt uit te slaan. Ik ben ook geneigd te denken dat, dit gaat bijten.
Misschien is het hoop tegen beter weten in, maar wat mij betreft, verdient het absoluut niet de schoonheidsprijs. Ook het verkeer in internationale politieke betrekkingen is niet zo platvloers als de PvdA heeft gebezigd.
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:36:56 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78129978
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:33 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Als de PvdA niet meer draait dan andere partijen dan zijn ze wel erg slecht in het verbergen van dat gedraai.
Of ze zijn slechter in het uitspelen van het gedraai van anderen.
Nu je toch ook in dit topic komt: in het vorige topic werd gezegd dat defensie eigenlijk ook weg wil omdat ze nu al de middelen niet meer hebben. Daarna ging het erover het sonde zou zijn nu weg te gaan omdat dan alles wat is opgebouwd voor niets was. Kun je misschien, even lossen van al het politiek geneuzel, zeggen hoe er nu eigenlijk wordt gedacht over het verlengen van de missie?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78129980
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is precies waar het over gaat. Op het eerste gezicht is het een ingenieus politiek spel dat de PvdA voert met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. Je kunt dit nauwelijks los van elkaar zien.
Maar volgens mij is het CDA het spelletje begonnen. Het kan mijns inziens geen toeval zijn, dat er nu een officiele brief van de NAVO ligt.
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:37:51 #245
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_78130001
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar volgens mij is het CDA het spelletje begonnen. Het kan mijns inziens geen toeval zijn, dat er nu een officiele brief van de NAVO ligt.
Juist, het concept komt van de PC van Verhagen
pi_78130036
quote:
Dat was 2 jaar geleden. De situatie in Afghanistan is verandert en er ligt een verzoek van de NAVO. Dit moet zorgvuldig afgewogen worden. Maar nee, de PvdA slaat meteen de deur dicht om hun imago van draaikonten voor de gemeenteraadsverkiezingen op te poetsen.

Ik vraag me af waar je blijer mee moet zijn. Het imago van draaikont of van opportunist.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_78130097
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Verhagen heeft officieel gesteld dat alles van de NAVO met Bos is afgestemd en ook gezegd dat zo'n belangrijke kwestie geen eenmans-show kan zijn.
Ik kan me ook weinig voorstellen dat Verhagen hoogstpersoonlijk bij Rasmussen een officiële brief bij de hoogste baas van de NAVO lospeutert.
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:42:54 #248
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_78130134
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dat was 2 jaar geleden. De situatie in Afghanistan is verandert en er ligt een verzoek van de NAVO. Dit moet zorgvuldig afgewogen worden. Maar nee, de PvdA slaat meteen de deur dicht om hun imago van draaikonten voor de gemeenteraadsverkiezingen op te poetsen.

Ik vraag me af waar je blijer mee moet zijn. Het imago van draaikont of van opportunist.
Toevallig kwam ik net dit artikel tegen: http://www.depers.nl/binnenland/441808/Bos-draait-eens-niet.html

Mooie analyse wel. De PvdA slaat dus ook niet 'meteen' de deur dicht maar heeft al eens gezegd 'nou vooruit, nog één keer dan'. Kan me wel voorstellen dat ze er nu genoeg van hebben, al is het inderdaad zeker ook een politiek spel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_78130187
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:28 schreef attila_de_hun het volgende:

Deze opleiders hebben militaire beveiliging nodig.
pi_78130195
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

vraag het eens aan een CDA-stemmer. Die hebben er ruim ervaring mee, met het maken van de keuze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')