http://www.nu.nl/gadgets/(...)zen-e-boeken-op.htmlquote:'iPad drijft prijzen e-boeken op'
AMSTERDAM - De iPad komt pas over een kleine twee maanden uit, maar heeft nu al een grote impact op de markt voor elektronische boeken. Apples tablet - die ook als e-reader kan functioneren - zou de prijzen van e-boeken opdrijven.
Vooral Amazon lijkt hier slachtoffer van te worden. De Amerikaanse online winkel en fabrikant van e-reader Kindle rekende vooralsnog een maximale e-bookprijs van 9,99 dollar (7,30 euro) voor romans. Onder druk van de naderende komst van de iPad lijkt daar nu verandering in te komen. Dat levert een bijzondere situatie op, waarin concurrentie juist voor hogere prijzen zorgt.
Kort nadat Apple-baas Steve Jobs zijn nieuwste speeltje had voorgesteld aan het publiek, meldde The Wall Street Journal dat Apple zijn boekenpartners – vijf grote Amerikaanse uitgevers – de vrijheid wilde geven om meer geld te vragen voor hun elektronische uitgaven. In de iBook Store, Apples distributiekanaal voor digitaal leesvoer, mogen de boekbedrijven 12,99 of 14,99 dollar rekenen per exemplaar.
Hogere prijzen
De uitgevers blijken deze hogere prijzen nu ook elders toe te willen passen. Stuk voor stuk laten ze Amazon weten, hun nieuwe boeken niet meer voor minder dan 10 dollar aan te willen bieden. Uitgeverij Hachette was donderdag de derde Apple-partner die kenbaar maakte dat het hogere prijzen zou vragen voor nieuwe uitgaven.
Boycot
Eerder deden Macmillan en Harper Collins hetzelfde. Bij Macmillan leidde dat tot een boycot door Amazon, dat voorlopig geen titels meer aanbiedt van de afvallige uitgeverij. Maar deze boycot is van tijdelijke aard, liet Amazon op zijn eigen forum weten: ‘Uiteindelijk zullen we moeten capituleren en Macmillans voorwaarden accepteren.’
Volgens Gizmodo is met Hachettes koersverandering het hek van de dam. Het Amerikaanse gadgetblog gelooft dat de overige grote uitgevers – Penguin en Simon & Schuster – snel zullen volgen, omdat ook deze partijen een deal hebben gesloten met Apple voor het aanbieden van digitaal leesvoer in de iBook Store.
En dat.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:17 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb liever een echt boek in me handen
Op deze manier vragen ze daar inderdaad zelf om.quote:
Nja, het lijkt op zich wel hendig. Je kunt een hoop van die dingen daarop kwijt.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:17 schreef cherrycoke het volgende:
Ook door de backlight is de ipad niet geschikt voor het lezen van deze boeken. Dat is bij normale e-readers beter geregeld. Verder is de accuduur ook niet denderend volgens mij.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:17 schreef McKillem het volgende:
What the hell.
Wat een paniek weer. Die iPad is apple's grootste faal van het jaar. Waarom denken ze dat het zo'n effect gaat hebben.
Als tablet pc is hij niet bruikbaar want het is een uit de kluiten gewassen iphone, effectief. En als e-reader is hij niet bruikbaar omdat je er 3 hebt voor de prijs van dat ding.
zit jij liever met een ipad in de trein een eboek te lezen stel je laat dat ding flikkeren is ie kapot,quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:18 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nja, het lijkt op zich wel hendig. Je kunt een hoop van die dingen daarop kwijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:20 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
zit jij liever met een ipad in de trein een eboek te lezen stel je laat dat ding flikkeren is ie kapot,
als je een boek laat flikkeren kan ie nog wel door
Tegen die tijd zijn er vast wel betere apparaten te vinden binnen deze klasse, het lijkt mij dan ook erg onhandig om zonder multi-tasking te werken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
[..]
zit jij liever met een ipad in de trein een eboek te lezen stel je laat dat ding flikkeren is ie kapot,
Je bent uberhaupt beter af met en normale e-reader om het simpele gegeven dat die veel handzamer zijn dat dat tablet ding en er een e-paper ink achtig scherm ding in zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die iPad vind ik echt, wat moet ik er mee. Je laat je telefoon er niet om thuis, je laptop niet, wat doet het.
daarom zeg ik tweede of zelfs derde generatiequote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:22 schreef McKillem het volgende:
[..]
Je bent uberhaupt beter af met en normale e-reader om het simpele gegeven dat die veel handzamer zijn dat dat tablet ding en er een e-paper ink achtig scherm ding in zit.
Die iPad vind ik echt, wat moet ik er mee. Je laat je telefoon er niet om thuis, je laptop niet, wat doet het.
Zoals Jobs zou zeggen, het gaat om de content!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:22 schreef McKillem het volgende:
[..]
Je bent uberhaupt beter af met en normale e-reader om het simpele gegeven dat die veel handzamer zijn dat dat tablet ding en er een e-paper ink achtig scherm ding in zit.
Even een externe disk aansluiten is ook niet mogelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
daarom zeg ik tweede of zelfs derde generatie![]()
en trouwens dat ding heeft 16gb opslag ruimte dan kan geeneens me muziek allemaal derop of films
Ze zijn ook verkrijgbaar met 64GB dus das verder niet zo'n probleem (al drijft dat de prijs wel buitensporig op), maar dan nog. Wat voor voordeel heeft ding ding nou echt tegenover een normale notebook m.u.v. dat touchscreen waar iedereen zo'n harde plasser van krijgt? Je kan er alleen maar een beetje mee internetten.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
daarom zeg ik tweede of zelfs derde generatie![]()
en trouwens dat ding heeft 16gb opslag ruimte dan kan geeneens me muziek allemaal derop of films
als je in de trein een filmpje zit te kijken zon onhandig zwaar ding in je tas en meestal werkt zon extern ding of op usbquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Even een externe disk aansluiten is ook niet mogelijk.
Dan zijn er ook nog de flashkaartjes, welke steeds groter worden en uiteraard niet bruikbaar zijn met een Ipad.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:27 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
als je in de trein een filmpje zit te kijken zon onhandig zwaar ding in je tas en meestal werkt zon extern ding of op usb(na 1 uur je batterij leeg lekker film kijken) of op netpower en laptop in me tas lekker zwaar
![]()
nee dankje
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:17 schreef Synthesist het volgende:
ipad is ook een experiment van Apple.
maak een apparaat waar je niets op kan aansluiten en kijk of mensen echt alles gaan kopen.
haha, beetje dom expiriment dan, snap het niet helemaal, apple is wel goed daarentegen, dus denk dat het wel goed scoort:Dquote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:17 schreef Synthesist het volgende:
maak een apparaat waar je niets op kan aansluiten en kijk of mensen echt alles gaan kopen.
Ik denk er niet aan, en al helemaal niet voor wat betreft de desktop. Het bedienen van de computer met toetsenbord is haast onverslaanbaar in snelheid en ergonomie. Alt + Tab, Win-toets + E, Win-toets + D, Win-toets + F, Ctrl + S, diverse muisknoppen, etc etc. daarmee versla je alle andere nu beschikbare systemen qua werk snelheid. Ook met de muis kun je met een kleine beweging het hele scherm oversteken terwijl je met een touchscreen fysiek je arm moet bewegen, dan ben ik al weer twee vensters verder.quote:Op zondag 7 februari 2010 02:32 schreef retorbrapi het volgende:
Zal ik het maar zeggen dan? De iPad is de toekomst; het begin van de overgang van desktop interfaces met muis en toetsenbord naar een natuurlijkere manier van computing dmv touch besturing.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
E-books zullen echte boeken nooit vervangen. Even zomaar een boek uit de kast pakken en doorbladeren kun je niet. En e-books kunnen je boekenkast ook niet vullen.
Heb je gezien hoe die gasten in die film met hun armen lopen te zwaaien en doen om iets voor elkaar te krijgen. Het ziet er inderdaad prachtig uit, maar verder is het een soort Wii- experience. Voor een beetje surfen en af en toe een spelletje geeft ik toch de voorkeur aan mn muis (met programmeerbare knoppen) en toetsenbord.quote:Op zondag 7 februari 2010 02:32 schreef retorbrapi het volgende:
Wel eens Minority Report gezien? Het bedrijf dat uiteindelijk met dat soort interfaces gaat komen is Apple, niet HP of Dell ofzo die gewoon Windows 7 dumpen op een draagbaar touchscreen en het dan een 'tablet' noemen.
Leuk dat je de Wii aanhaalt, bij de meeste mensen die ik ken ligt het ding al weer te verstoffen in de kast, en kruipt men weer vrolijk achter de PC of X-Box/PS3/DS om een spel te spelen. Besturen met je armen en andere lichaamsdelen is even leuk, maar daarna gaat toch het gevoel van onhandigheid overheersen en gaat men weer op de vertrouwde middelen over om de computer te bedienen.quote:Op zondag 7 februari 2010 02:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe die gasten in die film met hun armen lopen te zwaaien en doen om iets voor elkaar te krijgen. Het ziet er inderdaad prachtig uit, maar verder is het een soort Wii- experience. Voor een beetje surfen en af en toe een spelletje geeft ik toch de voorkeur aan mn muis (met programmeerbare knoppen) en toetsenbord.
Precies, exact hetzelfde verhaal van de MP3 en de DVDs. Je zou denken dat men wel leert..quote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:17 schreef cherrycoke het volgende:
Ik heb liever een echte CD ipv een MP3tje..quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:17 schreef cherrycoke het volgende:
Ga jij eens lekker een document tikken op je iPad met je on screen keyboardje, ohnee! daar hebben ze een extra stand en los keyboard voor bedacht.quote:Op zondag 7 februari 2010 02:32 schreef retorbrapi het volgende:
Zal ik het maar zeggen dan? De iPad is de toekomst; het begin van de overgang van desktop interfaces met muis en toetsenbord naar een natuurlijkere manier van computing dmv touch besturing.
Erm, nee, bij CDs deden ze het net andersom. De platenbazen zeiden dat ze zelf de prijzen vast wouden stellen maar Apple zei "Nee, dat doen we lekker niet, en we willen ook geen DRM meer." En voor CDs hebben ze genoeg marktaandeel om het er door te drukken.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:15 schreef Juicyhil het volgende:
Datzelfde deden ze met cd`s. Slaat nergens op.
Err? Zo'n iPad kan gewoon epubs aan hoor. Standaard ebook format.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:45 schreef Dagonet het volgende:
Het nadeel van Kindle en de iPad is dat het gesloten circuits zijn. Er zijn zat goedkopere leveranciers van boeken in andere digitale formaten.
Voor die gebruikssituatie is een iPad ook helemaal niet bedoeld natuurlijk.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ga jij eens lekker een document tikken op je iPad met je on screen keyboardje, ohnee! daar hebben ze een extra stand en los keyboard voor bedacht.
Als je de beschikking tot internet hebt dan hoef je niets aan de sluiten en kun je altijd en overal je content raadplegen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:17 schreef Synthesist het volgende:
Ik reageerde op retorbrapi, die zei dat apparaten als de iPad, de desktopinterface met keyboard en muis gingen vervangen.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Voor die gebruikssituatie is een iPad ook helemaal niet bedoeld natuurlijk.
De iPad als e-boek.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
Erm, nee, bij CDs deden ze het net andersom. De platenbazen zeiden dat ze zelf de prijzen vast wouden stellen maar Apple zei "Nee, dat doen we lekker niet, en we willen ook geen DRM meer." En voor CDs hebben ze genoeg marktaandeel om het er door te drukken.
De ebookmarkt is nog vrij jong en Amazon is de grootste speler, Apple kan de boekenbazen bij ze weglokken door ze betere prijzen te beloven op een apparaat wat gewoon veel meer verkocht gaat worden dan zo'n Kindle. (Zijn nog maar 1.5milj van verkocht, peanuts.) Wie weet gaat Apple later wel weer meer eisen aan boekenbazen stellen zodra ze een beetje een marktaandeel hebben.
[..]
Err? Zo'n iPad kan gewoon epubs aan hoor. Standaard ebook format.
Ahzo. In mijn ogen moet je die dingen, voorlopig nog, los van elkaar zien.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik reageerde op retorbrapi, die zei dat apparaten als de iPad, de desktopinterface met keyboard en muis gingen vervangen.
Heb je het al geprobeerd?quote:Op zondag 7 februari 2010 14:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De iPad als eBook.Er zit niet eens een scherm in dat werkt met elektronische inkt, als eBook is de iPad niet geschikt.
Er zit een gewoon LCD scherm in, dat betekent dat het scherm zelf licht af geeft om zodoende de tekst zichtbaar te maken. Bij een scherm op basis van elektronische inkt is het weerkaatst omgevingslicht dat de tekst zichtbaar maakt zodat het veel rustiger is voor de ogen. Dat is de reden waarom veel mensen zeggen dat ze het niet prettig vinden om van een scherm te lezen, en dat zal dus ook bij de iPad het geval zijn. En ja, ik heb wel eens van een e-boek gelezen met een scherm dat werkt met elektronische inkt, dat is echt een grote vooruitgang.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:46 schreef Netsplitter het volgende:
Heb je het al geprobeerd?
Je mag gerust lopen emo.giffen, maar het ding gaat die kindle binnen de kortste keren in een factor x voorbij in sales numbers.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
De iPad als e-boek.Er zit niet eens een scherm in dat werkt met elektronische inkt, als e-boek is de iPad niet geschikt.
Misschien hebben ze een manier gevonden om dat nadeel te omzeilen?quote:Op zondag 7 februari 2010 14:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zit een gewoon LCD scherm in, dat betekent dat het scherm zelf licht af geeft om zodoende de tekst zichtbaar te maken. Bij een scherm op basis van elektronische inkt is het weerkaatst omgevingslicht dat de tekst zichtbaar maakt zodat het veel rustiger is voor de ogen. Dat is de reden waarom veel mensen zeggen dat ze het niet prettig vinden om van een scherm te lezen, en dat zal dus ook bij de iPad het geval zijn. En ja, ik heb wel eens van een e-boek gelezen met een scherm dat werkt met elektronische inkt, dat is echt een grote vooruitgang.
De kindle is een dedicated e-book device. De iPad is daarmee niet te vergelijken. Het verkooppotentieel van de iPad is daarom ook vele mate groter.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je mag gerust lopen emo.giffen, maar het ding gaat die kindle binnen de kortste keren in een factor x voorbij in sales numbers.
QFTquote:Op zondag 7 februari 2010 14:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zit een gewoon LCD scherm in, dat betekent dat het scherm zelf licht af geeft om zodoende de tekst zichtbaar te maken. Bij een scherm op basis van elektronische inkt is het weerkaatst omgevingslicht dat de tekst zichtbaar maakt zodat het veel rustiger is voor de ogen. Dat is de reden waarom veel mensen zeggen dat ze het niet prettig vinden om van een scherm te lezen, en dat zal dus ook bij de iPad het geval zijn. En ja, ik heb wel eens van een e-boek gelezen met een scherm dat werkt met elektronische inkt, dat is echt een grote vooruitgang.
Dat zal best, daar zorgen de Apple fans wel voor.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:54 schreef nietzman het volgende:
Je mag gerust lopen emo.giffen, maar het ding gaat die kindle binnen de kortste keren in een factor x voorbij in sales numbers.
quote:Op zondag 7 februari 2010 14:56 schreef mediaconsument het volgende:
QFT
[..]
Vriendin van me heeft zo,n e-reader gekocht omdat ze anders d,r boeken nauwelijks meer kwijt kan in huis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
day dusquote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:17 schreef cherrycoke het volgende:
Uitéindelijk ja. Het is een logische evolutie. Dat het typen van een word documentje, of het spelen van een FPS nu wellicht nog moeilijker gaat, betekent niet dat we voor altijd vast blijven zitten aan een muis en toetsenbord. Voor zóveel andere toepassingen kan een touch besturing vele malen intuïtiever en sneller werken. En voor die 2 dingen die dan wat lastiger gaan, daar wordt wel iets op bedacht. Voice Control ofzo, of geavanceerde schermen met haptic feedback.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik reageerde op retorbrapi, die zei dat apparaten als de iPad, de desktopinterface met keyboard en muis gingen vervangen.
quote:Op zondag 7 februari 2010 02:32 schreef retorbrapi het volgende:
Mensen die denken dat je met dat ding alleen een beetje gaat kunnen surfen zijn op hun harses gevallen; de hele iWork suite is er al voor ontwikkeld en met de apps die ervoor komen zal het helemaal losgaan qua mogelijkheden van content creation.
Het bedrijf dat nu al de techniek aanbied om zo met schermen om te gaan is juist Microsoft, en niet Applequote:Op zondag 7 februari 2010 02:32 schreef retorbrapi het volgende:
Wel eens Minority Report gezien? Het bedrijf dat uiteindelijk met dat soort interfaces gaat komen is Apple, niet HP of Dell ofzo die gewoon Windows 7 dumpen op een draagbaar touchscreen en het dan een 'tablet' noemen.
Jeetje, ben ik terug in de tijd gegaan en lees ik een topic over de aankondiging van de iPhone?quote:Op zondag 7 februari 2010 17:22 schreef YuckFou het volgende:
Het begin van de overgang? Je bedoeld eerder dat Apple achter de feiten aanrent met een overbodig apparaat...
of was je even vergeten dat er al touchscreen pc's zijn?
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En mocht je nou hullie huillie willen doen dat Apple de eerste is zonder toetsenbord en zo licht klein en bladibla, hou er dan rekening mee dat je de komende maanden/jaren doodgegooid gaat worden met dit soort apparaten...laptops met afneembaar scherm wat als tablet verder fungeert, kleine schermpjes met touch functionaliteit, grote surface achtige schermen etc. etc.
http://tweakers.net/archieven/cat/1/?keyword=CES%20+%20tablet&dateStart=01-01-1999&dateEnd=08-02-2010
de techniek aanbied om zo met schermen om te gaan is juist Microsoft, en niet Apple
Veelzeggend in welke zin?quote:Op zondag 7 februari 2010 17:24 schreef mediaconsument het volgende:
Het ontbreken van multitasking op de iPad is dan ook erg veelzeggend.
Touchscreen PC's zijn er al 15 jaar maar zijn nooit doorgebroeken. De beperkingen in de user interface die opgelegd zijn door operating systeems zijn een belangrijke oorzaak waarom dit nooit doorgebroken is. Een sterk punt van Apple is dat het OS geoptimaliseerd is voor de gebruikssituatie.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:22 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Het begin van de overgang? Je bedoeld eerder dat Apple achter de feiten aanrent met een overbodig apparaat...
Als de economische vooruitzichten wat beter waren, dan had ik je gelijk kunnen geven. Echter is het duidelijk dat je voor minder geld een laptop kan kopen die heel wat meer opties heeft dan dit gehandicapte apparaat.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Veelzeggend in welke zin?
De keuze hiervoor valt op dit moment nog wel te rechtvaardigen. Apple wil een optimale kwaliteit van dienstverlening leveren en daardoor zijn er verschillende beperkingen aanwezig. Mensen moeten eerst maar eens wennen aan het werken op dergelijke apparaten.
Op zich zou je een punt kunnen hebben, ware het niet dat de beperkingen van een UI vervangen zullen gaan worden door beperkingen die Apple je oplegt. Of dat zal zijn vanwege een 'optimale gebruikssituatie' of omdat Apple een stevige greep op de markt wil blijven houden zal nog moeten blijken.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Veelzeggend in welke zin?
De keuze hiervoor valt op dit moment nog wel te rechtvaardigen. Apple wil een optimale kwaliteit van dienstverlening leveren en daardoor zijn er verschillende beperkingen aanwezig. Mensen moeten eerst maar eens wennen aan het werken op dergelijke apparaten.
[..]
Touchscreen PC's zijn er al 15 jaar maar zijn nooit doorgebroeken. De beperkingen in de user interface die opgelegd zijn door operating systeems zijn een belangrijke oorzaak waarom dit nooit doorgebroken is. Een sterk punt van Apple is dat het OS geoptimaliseerd is voor de gebruikssituatie.
Het is geen laptop, de gebruikssituatie is heel verschillend. Zolang je dat niet in ziet dan begrijp je de iPad niet.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:34 schreef mediaconsument het volgende:
Als de economische vooruitzichten wat beter waren, dan had ik je gelijk kunnen geven. Echter is het duidelijk dat je voor minder geld een laptop kan kopen die heel wat meer opties heeft dan dit gehandicapte apparaat.
Een computer zonder multi-tasking, is als een honkballer zonder honkbalknuppel. Dat schiet niet op.
Het filmpje in deze post is dan ook een goede vergelijking om deze reden:
'iPad drijft prijzen e-boeken op'
Ik denk dat je doelt op de appstore. Dat is juist een platform waar men eerder bereid is om te betalen voor content. Voor de aanbieders van content is dit dus ideaal in die zin. Dat er ook nog aanvullende eisen gesteld worden is dan wel te rechtvaardigen. Juist door de combinatie van geoptimaliseerd OS en een platform zoals de appstore kan de iPad een revolutie teweeg brengen in deze branche.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:36 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Op zich zou je een punt kunnen hebben, ware het niet dat de beperkingen van een UI vervangen zullen gaan worden door beperkingen die Apple je oplegt. Of dat zal zijn vanwege een 'optimale gebruikssituatie' of omdat Apple een stevige greep op de markt wil blijven houden zal nog moeten blijken.
Vertel op, voor welke situaties is dat ding bruikbaar en kan het iets bieden dat een heel wat goedkopere laptop of windows 7 tablet pc niet kan bieden? Het verhaal rond de e-books lijkt me overigens al duidelijk zoals bolkesteijn al aangaf.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het is geen laptop, de gebruikssituatie is heel verschillend. Zolang je dat niet in ziet dan begrijp je de iPad niet.
In alle situaties waarin je even snel iets moet doen. Daar is het apparaat voor gemaakt.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Vertel op, voor welke situaties is dat ding bruikbaar en kan het iets bieden dat een laptop of windows 7 tablet pc niet kan bieden? Het verhaal rond de e-books lijkt me overigens al duidelijk zoals bolkesteijn al aangaf.
Een paar jaar terug had ik je gelijk kunnen geven, met name de kredietcrisis heeft veel mensen beter doen nadenken over hun uitgaven. Nu komt het over als een te duur mode-object met talloze handicaps.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik denk dat je doelt op de appstore. Dat is juist een platform waar men eerder bereid is om te betalen voor content. Voor de aanbieders van content is dit dus ideaal in die zin. Dat er ook nog aanvullende eisen gesteld worden is dan wel te rechtvaardigen. Juist door de combinatie van geoptimaliseerd OS en een platform zoals de appstore kan de iPad een revolutie teweeg brengen in deze branche.
Apple herdefinieert de markt in mijn ogen.
De hardware voor touchscreen pc's bestaat al heel lang, ja. Maar qua software is het altijd bagger geweest. Apple is weer de enige die dat inziet en komt met een speciaal ontwikkeld OS, toegespitst op het gebruik van een tablet.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:22 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nou ja, we gaan het merken he. Kijken welke tablet over 2 jaar het meest populair is, en het grootste software aanbod heeft. Ik zet mijn geld in op de iPad.quote:En mocht je nou hullie huillie willen doen dat Apple de eerste is zonder toetsenbord en zo licht klein en bladibla, hou er dan rekening mee dat je de komende maanden/jaren doodgegooid gaat worden met dit soort apparaten...laptops met afneembaar scherm wat als tablet verder fungeert, kleine schermpjes met touch functionaliteit, grote surface achtige schermen etc. etc.
http://tweakers.net/archieven/cat/1/?keyword=CES%20+%20tablet&dateStart=01-01-1999&dateEnd=08-02-2010
En het is juist Windows7 met native touch functionaliteit die voor deze stortvloed gaat zorgen, niet OSX/iPhone OS wat zo fucking superieur is maar juist windows, want dat kent iedereen
Microsoft is ook zeker tot dat soort dingen in staat, kijk maar naar Surface, Seadragon of Project Natal (daar doelde je op geloof ik). Alleen jammer dat ze dit nooit in een echt bruikbaar en consumentvriendelijk product weten te stoppen.quote:[..]
Het bedrijf dat nu al de techniek aanbied om zo met schermen om te gaan is juist Microsoft, en niet Apple
Allemaal keuzes die te verantwoorden zijn door de gebruikssituatie waarin het product gebruikt gaat worden. Dat is echt het sleutelwoord en dat zien veel mensen ook niet in.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:47 schreef JohnDope het volgende:
De Ipad is gewoon een fail (er zit geen usb op, flash niet, echt helemaal niks zit er op) en het is heel slecht jatwerk.
Ik doelde meer op het feit dat als je bijvoorbeeld een IPod hebt, je min of meer verplicht bent om ITunes te gebruiken. Dat als je een IPhone hebt, je eerst je telefoon moet hijacken (ofzoiets, weet de exacte term niet) voordat je er mee kunt doen wat je zelf wil. Hier komt de gesloten markt weer tevoorschijn, voor aanbieders ongetwijfeld ideaal, voor gebruikers wat minder.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ik denk dat je doelt op de appstore. Dat is juist een platform waar men eerder bereid is om te betalen voor content. Voor de aanbieders van content is dit dus ideaal in die zin. Dat er ook nog aanvullende eisen gesteld worden is dan wel te rechtvaardigen. Juist door de combinatie van geoptimaliseerd OS en een platform zoals de appstore kan de iPad een revolutie teweeg brengen in deze branche.
Apple herdefinieert de markt in mijn ogen.
De kopers die vlak tijdens de introductie de iPad zullen kopen zijn niet zo gevoelig voor prijs. Als het gros van de mensen klaar is om het product te kopen kan de economische situatie alweer heel anders zijn.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Een paar jaar terug had ik je gelijk kunnen geven, met name de kredietcrisis heeft veel mensen beter doen nadenken over hun uitgaven. Nu komt het over als een te duur mode-object met talloze handicaps.
Ok, dus je krijgt een e-mail, en deze e-mail bevat een document in de vorm van een pdf of wat andere media zoals plaatjes muziek/films. Je wil dit direct bekijken, maarrrr, dit is onmogelijk. Je moet namelijk de e-mailclient afsluiten, waarna je een ander programma kunt gebruiken om de documenten in te bekijken. Je hebt op deze avond dan ook 20 e-mails gekregen, oftewel wat ga je doen?quote:Op zondag 7 februari 2010 17:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In alle situaties waarin je even snel iets moet doen. Daar is het apparaat voor gemaakt.
Als ik 's avonds op de bank zit en even snel wil kijken of ik e-mail heb dan is een iPad ideaal. Dan kan ik binnen 5 seconden zien of ik nieuwe berichten ontvangen heb. Zo niet dan leg ik dat ding met hetzelfde gemak weer weg. Erg laagdrempelig dus.
Als je dat gaat vergelijken met een laptop dan ben je al meer gebonden aan een plaats (bv. een bureau-setting) en het neemt meer tijd in beslag. Dit zijn factoren die een drempel op kunnen werpen. Niet iedereen (vooral ouderen) heeft zijn laptop de hele dag aanstaan en in die zin kan een iPad uitkomst bieden.
Daarbij is een iPad een stuk mobieler in vergelijking met een laptop. Een laptop is gemaakt om ergens neer te zetten en daarmee ben je beperkt in de gebruikssituatie.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat als je bijvoorbeeld een IPod hebt, je min of meer verplicht bent om ITunes te gebruiken. Dat als je een IPhone hebt, je eerst je telefoon moet hijacken (ofzoiets, weet de exacte term niet) voordat je er mee kunt doen wat je zelf wil. Hier komt de gesloten markt weer tevoorschijn, voor aanbieders ongetwijfeld ideaal, voor gebruikers wat minder.
Maar misschien heb je gelijk dat de meeste gebruikers gewoon aan het handje genomen willen worden zonder enige poespas. Ik schaar mezelf daar niet onder, vandaar dat ik wat sceptisch ben.
Het probleem met netbooks is dat het gewoon hele cheape laptops zijn. Je kan er niet beter op surfen, mailen, etc dan op een normale laptop. Terwijl het op een iPad juist wél beter kan.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Vertel op, voor welke situaties is dat ding bruikbaar en kan het iets bieden dat een heel wat goedkopere laptop of windows 7 tablet pc niet kan bieden? Het verhaal rond de e-books lijkt me overigens al duidelijk zoals bolkesteijn al aangaf.
Dat itunes verhaal heb ik altijd vreemd gevonden. Elke andere mp3speler pakt dit heel wat beter aan, oftewel door gebruik te maken van een normale usb interface, waardoor de schijf meteen gezien wordt en dus gebruikt kan worden. Echter was de iPod een mode-object dat in de juiste economische tijd is uitgekomen, vandaar dat het dan ook zo'n succes is geworden.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat als je bijvoorbeeld een IPod hebt, je min of meer verplicht bent om ITunes te gebruiken. Dat als je een IPhone hebt, je eerst je telefoon moet hijacken (ofzoiets, weet de exacte term niet) voordat je er mee kunt doen wat je zelf wil. Hier komt de gesloten markt weer tevoorschijn, voor aanbieders ongetwijfeld ideaal, voor gebruikers wat minder.
Maar misschien heb je gelijk dat de meeste gebruikers gewoon aan het handje genomen willen worden zonder enige poespas. Ik schaar mezelf daar niet onder, vandaar dat ik wat sceptisch ben.
Als je even snel op de bank je mail checkt dan zit je niet in een setting waarin je 20 mails gaat kijken. Volgens mij wil je het nut simpelweg niet zien of je bent er blind voor. Een tablet en een laptop dient een heel ander nut. Als ik 20 mails wil lezen en beantwoorden kies ik voor de laptop.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ok, dus je krijgt een e-mail, en deze e-mail bevat een document in de vorm van een pdf of wat andere media zoals plaatjes muziek/films. Je wil dit direct bekijken, maarrrr, dit is onmogelijk. Je moet namelijk de e-mailclient afsluiten, waarna je een ander programma kunt gebruiken om de documenten in te bekijken. Je hebt op deze avond dan ook 20 e-mails gekregen, oftewel wat ga je doen?
Een netbook of een kleine laptop heeft wat dat betreft een nog lagere drempel, daarmee kun je namelijk een aantal dingen tegelijk doen, is dan ook net zo bruikbaar en laagdrempelig als deze iPad.
Apple maakt dan ook dankbaar gebruik van dit principe:
[ afbeelding ]
Beter? Leg uit?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:00 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het probleem met netbooks is dat het gewoon hele cheape laptops zijn. Je kan er niet beter op surfen, mailen, etc dan op een normale laptop. Terwijl het op een iPad juist wél beter kan.
Vreemd, juist door iTunes zijn mensen weer bereid om te betalen voor content. Als je in de veronderstelling bent dat alle content gratis is en ook gratis zal blijven dan heb je het mis. Voor contentaanbieders is een platform als iTunes zeer geschikt omdat mensen daar bereid zijn om te betalen zoals ik al eerder aangegeven heb.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:01 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat itunes verhaal heb ik altijd vreemd gevonden. Elke andere mp3speler pakt dit heel wat beter aan, oftewel door gebruik te maken van een normale usb interface, waardoor de schijf meteen gezien wordt en dus gebruikt kan worden. Echter was de iPod een mode-object dat in de juiste economische tijd is uitgekomen, vandaar dat het dan ook zo'n succes is geworden.
Je geeft hiermee wel te kennen dat je eigenlijk niet echt weet hoe de iPad werkt. PDF's en plaatjes kan je gewoon in je mail client bekijken. Je kan inzoomen, doorsturen, opslaan, etc. Muziek en filmpjes worden in een andere applicatie geopend. Ben je klaar met kijken, keer je automatisch terug naar het mailtje.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ok, dus je krijgt een e-mail, en deze e-mail bevat een document in de vorm van een pdf of wat andere media zoals plaatjes muziek/films. Je wil dit direct bekijken, maarrrr, dit is onmogelijk. Je moet namelijk de e-mailclient afsluiten, waarna je een ander programma kunt gebruiken om de documenten in te bekijken. Je hebt op deze avond dan ook 20 e-mails gekregen, oftewel wat ga je doen?
Dat is wel een flinke omweg, ik denk dan ook dat ik voor deze functie ook een smartphone kan gebruiken. De meeste smartphones hebben dan ook nog eens multi-tasking. Scheelt ook flink in prijs volgens mij.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je even snel op de bank je mail checkt dan zit je niet in een setting waarin je 20 mails gaat kijken. Volgens mij wil je het nut simpelweg niet zien of je bent er blind voor. Een tablet en een laptop dient een heel ander nut. Als ik 20 mails wil lezen en beantwoorden kies ik voor de laptop.
Daarbij kun je een pdf ook direct bekijken op een iPad. Daarna kun je je mail binnen 3 stappen weer openen en verdergaan waar je gebleven was.
Zoals ik al zei, heeft het apparaat naar mijn idee meerdere handicaps, deze handicaps zullen door weldenkende mensen direct opgepikt worden en zij zullen dus dit apparaat links laten liggen. Daarom probeer ik ook aan te geven dat het zoveel makkelijker kan met normale laptops. Je moet eens voor de gein kijken wat voor extreme dikke laptop je kunt krijgen voor de prijs van een beetje iPad, netbooks en smartphones idem.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:04 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je geeft hiermee wel te kennen dat je eigenlijk niet echt weet hoe de iPad werkt. PDF's en plaatjes kan je gewoon in je mail client bekijken. Je kan inzoomen, doorsturen, opslaan, etc. Muziek en filmpjes worden in een andere applicatie geopend. Ben je klaar met kijken, keer je automatisch terug naar het mailtje.
Hoe zit het dan met de vette vingers op het scherm? Een beetje muis heeft dan ook extra knoppen, en kan zo ook redelijk intuïtief werken.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Intuïtiever. Je bladert door de pagina's met je vingers. Dat is toch beter dan met een muis?
Je hebt echt nog nooit een dergelijk product gebruik kan ik opmaken uit je posts. Volgens mij ben je ook een principieel tegenstander hiervan en daardoor onmogelijk te overtuigen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de vette vingers op het scherm?
Is dat je enige bezwaar? De iPad heeft een speciale coating daartegen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de vette vingers op het scherm?
En ga je met zo'n dikke laptop even op de bank surfen, spelletje spelen, etc.?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, heeft het apparaat naar mijn idee meerdere handicaps, deze handicaps zullen door weldenkende mensen direct opgepikt worden en zij zullen dus dit apparaat links laten liggen. Daarom probeer ik ook aan te geven dat het zoveel makkelijker kan met normale laptops. Je moet eens voor de gein kijken wat voor extreme dikke laptop je kunt krijgen voor de prijs van een beetje iPad, netbooks en smartphones idem.
Dat dus. Als je niet echt weet hoe het product in elkaar zit moet je er geen mening over vormen vind ik.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je hebt echt nog nooit een dergelijk product gebruik kan ik opmaken uit je posts. Volgens mij ben je ook een principieel tegenstander hiervan en daardoor onmogelijk te overtuigen.
Ik heb van jullie anders weinig informatie gekregen waarvan ik denk, hmm, misschien is het toch nuttig. Daarbij heb ik ervaring met verschillende smartphones, en dus ook de iphone. Ik raad dan ook iedereen af om zo'n iphone te kopen, en dus eerder te gaan voor de beter ontwikkelde smartphones van merken als HTC en Nokia.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je hebt echt nog nooit een dergelijk product gebruik kan ik opmaken uit je posts. Volgens mij ben je ook een principieel tegenstander hiervan en daardoor onmogelijk te overtuigen.
Jup, een netbook van die prijs zou ook niet misstaan overigens. Die is dan ook nog heel wat handzamer dan zo'n iPad.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En ga je met zo'n dikke laptop even op de bank surfen, spelletje spelen, etc.?
Tablets waren eerder! Kleitablet.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:12 schreef Ringo het volgende:
Wat is dat toch met die ongeletterde halfgeesten, dat ze ineens massaal aan het e-book willen? Staat dat stoer tegenover hun ongeletterde vrienden?
Boeken zijn van papier, alstublieft dankuwel.
Er is dan ook nog een verschil tussen het bewegen van een hele arm, en het bewegen van je pols.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:13 schreef retorbrapi het volgende:
En een muis is niet intuïtever dan een vinger. Het is een extra vertaalslag tussen jou en de computer. En hoe meer knoppen een muis heeft hoe minder intuïtief de bediening juist wordt.
Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jup, een netbook van die prijs zou ook niet misstaan overigens. Die is dan ook nog heel wat handzamer dan zo'n iPad.
Voor de rest moet je mijn vorige posts lezen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Is dat je enige bezwaar? De iPad heeft een speciale coating daartegen.
Tsja, je kan links lullen en je kan rechts lullen, je vinger gebruiken als pointer is gewoon intuïtiever dan het gebruiken van een muis. Punt.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er is dan ook nog een verschil tussen het bewegen van een hele arm, en het bewegen van je pols.
Als je een iPhone gehad zou hebben dan zou je weten dat het vette vinger verhaal onzin is. HTC weet op het moment een vrij goed product te brengen, maar de smartphones van nokia komen veel tekort. Nokia heeft de voorsprong op de markt voor mobiele telefonie onder andere daardoor verloren.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik heb van jullie anders weinig informatie gekregen waarvan ik denk, hmm, misschien is het toch nuttig. Daarbij heb ik ervaring met verschillende smartphones, en dus ook de iphone. Ik raad dan ook iedereen af om zo'n iphone te kopen, en dus eerder te gaan voor de beter ontwikkelde smartphones van merken als HTC en Nokia.
Dat vette vinger verhaal vind ik dan ook erg belangrijk, zou het niet fijn vinden om elke dag meerdere malen het scherm schoon te moeten maken. Daarom word de touchscreen functie op mijn telefoon ook zo min mogelijk gebruikt, oftewel ben ik erg blij met het aanwezig zijn van een fysiek toetsenbordje.
quote:Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?
Beetje raar argument, met name omdat het verhaal omtrent de iPad vs netbooks/laptops beide over mobiele apparaten gaat met eenzelfde doel en vergelijkbare functies. De telefoon thuis was niet mobiel, daarom was de mobiele telefoon wel degelijk een vooruitgang.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je een iPhone gehad zou hebben dan zou je weten dat het vette vinger verhaal onzin is. HTC weet op het moment een vrij goed product te brengen, maar de smartphones van nokia komen veel tekort. Nokia heeft de voorsprong op de markt voor mobiele telefonie onder andere daardoor verloren.
Als we 20 jaar terug de tijd in zouden gaan had je het nut van een mobiele telefoon ook niet gezien. Als argument had je gebruikt dat je bellen toch altijd thuis doet. Als je meer buiten de geëffende paden durft te kijken dan zie ik voldoende perspectieven voor een dergelijk apparaat.
Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n ipad ligt volgens mij niet erg lekker op je schoot. Met name omdat je je armen vrij moet houden. Bij een laptop of netbook kun je het scherm dan nog omklappen.
Het heeft met de manier van denken te maken. Vroeger waren er erg veel mensen die het succes van de mobiele telefoon niet konden voorzien. Sterker nog de makers van die apparaten konden zelfs het succes van hun grootste cash-cow (text messaging) niet voorzien. Om een dergelijk product bij voorbaat als een falend product te bestempelen omdat het niet voldoet aan de huidige normen is in mijn ogen vrij kortzichtig.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Beetje raar argument, met name omdat het verhaal omtrent de iPad vs netbooks/laptops beide over mobiele apparaten gaat met eenzelfde doel en vergelijkbare functies. De telefoon thuis was niet mobiel, daarom was de mobiele telefoon wel degelijk een vooruitgang.
Je kunt een laptop dan eventueel gaan vergelijken met een auto-telefoon, echter gaat dat verhaal met de netbook weer niet op.
Dat kleine ding zeer zeker. Werkt ook wat makkelijker als je iets wil typen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:
[ afbeelding ]
Is er eigenlijk wel een gat tussen mobiele telefonie en een laptop? Smartphones zijn tegenwoordig namelijk erg goed bruikbaar. Mijns inziens hadden ze deze ipad dan ook de helft kleiner moeten maken, en moeten voorzien van een stel aansluitingen voor bv usb of zaken mbt. video/audio. Dan heb ik nog niets gezegd over de hoeveelheid geheugen en het HD tijdperk waar wij ons in bevinden.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het heeft met de manier van denken te maken. Vroeger waren er erg veel mensen die het succes van de mobiele telefoon niet konden voorzien. Sterker nog de makers van die apparaten konden zelfs het succes van hun grootste cash-cow (text messaging) niet voorzien. Om een dergelijk product bij voorbaat als een falend product te bestempelen omdat het niet voldoet aan de huidige normen is in mijn ogen vrij kortzichtig.
Ik voorzie juist verschillende situaties waardoor het in de toekomst een succes kan worden. Het altijd en overal snel de beschikking hebben tot content is daarbij een belangrijke factor. Een tablet kan invulling geven aan het gat dat bestaat tussen mobiele telefonie en het gebruik van een laptop.
Die is inderdaad stuk interessanter dan de iPad:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze is dan interessanter
http://tweakers.net/nieuw(...)omt-met-itablet.html
Die kan tenminste een volwaardig besturingssysteem draaien.
Apple veronderstelt dat er een gat is en wil daar graag inspringen. Veel bedrijven hebben daarin in het verleden al gefaald maar lanceren nu ook maar een dergelijk product om er toch maar bij te zetten. Apple brengt de hele industrie in beweging hiermee.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Is er eigenlijk wel een gat tussen mobiele telefonie en een laptop? Smartphones zijn tegenwoordig namelijk erg goed bruikbaar. Mijns inziens hadden ze deze ipad dan ook de helft kleiner moeten maken, en moeten voorzien van een stel aansluitingen voor bv usb of zaken mbt. video/audio. Dan heb ik nog niets gezegd over de hoeveelheid geheugen en het HD tijdperk waar wij ons in bevinden.
Mjah, het blijft een controversiëel product, dat dan weer wel.
Als je onderweg bent dan ga je toch geen 3 USB-apparaten aansluiten neem ik aan. Hoe zie je dat voor je? Je denkt in de oude gebruikssituaties.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die is inderdaad stuk interessanter dan de iPad:
3 USB ports![]()
250 GB
Volgens mij denkt Apple daar juist in door verouderde specs aan te bieden voor een veel te hoge prijs.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je onderweg bent dan ga je toch geen 3 USB-apparaten aansluiten neem ik aan. Hoe zie je dat voor je? Je denkt in de oude gebruikssituaties.
De hardware is geopitmaliseerd voor de gebruikssituatie. Ze willen ook nog een redelijk acceptabele accuduur kunnen bieden natuurlijk. Die Aziatische klonen beschikken wellicht over betere specificaties qua hardware, maar houden het daarmee 1 tot 2 uur uit.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Volgens mij denkt Apple daar juist in door verouderde specs aan te bieden voor een veel te hoge prijs.
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De hardware is geopitmaliseerd voor de gebruikssituatie. Ze willen ook nog een redelijk acceptabele accuduur kunnen bieden natuurlijk. Die Aziatische klonen beschikken wellicht over betere specificaties qua hardware, maar houden het daarmee 1 tot 2 uur uit.
Zijn je argumenten op? De accuduur is een belangrijke factor voor mobiele apparaten. Je kunt je wel blind blijven staren op specificaties, maar uiteindelijk gaat het om zaken als gebruiksgemak en nut. Vanuit dat oogpunt zijn de gestelde beperkingen gewoon te rechtvaardigen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:
http://www.9to5mac.com/weird_science_30189
lolquote:Op zondag 7 februari 2010 18:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat kleine ding zeer zeker. Werkt ook wat makkelijker als je iets wil typen bijvoorbeeld.
Interface van lik m'n vestje.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:
3 USB ports![]()
250 GB
Flash zou ook mooi zijn.
Het lijkt net een sekte, als je dat artikel zo leest.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:
http://www.9to5mac.com/weird_science_30189
Yep. Het lijkt alsof men zich niet beseft dat Apple op een compleet nieuwe doelgroep mikt.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:03 schreef retorbrapi het volgende:
Maar ja, toen de iPod en de iPhone uitkwamen wist ook iedereen zeker dat het zou gaan floppen en dat het idee niks was. Dat zijn dezelfde mensen die nu de iPad afzeiken.
Volgens mij zei men dat helemaal niet.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:03 schreef retorbrapi het volgende:
Maar ja, toen de iPod en de iPhone uitkwamen wist ook iedereen zeker dat het zou gaan floppen en dat het idee niks was. Dat zijn dezelfde mensen die nu de iPad afzeiken.
Welke doelgroep is dat dan? De naïve klant die hapklare brokjes toegediend wil krijgen, niet verder kijkt dan apple, en ook nog eens te veel geld heeft? Die doelgroep is namelijk steeds kleiner aan het worden volgens mij.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yep. Het lijkt alsof men zich niet beseft dat Apple op een compleet nieuwe doelgroep mikt.
Wel, het ding zou minder kunnen dan wat er op de markt was. Qua specs was het huilen met de pet op, enzovoorts. Complete volksstammen vonden het maar een onnodig ding dat hard zou floppen. En tegenwoordig verwacht men een iPhone-killer te bouwen door er een camera in te bouwen die een paar megapixels meer heeft.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij zei men dat helemaal niet.
De doelgroep die niet van moeilijk computergedoe houdt. Net als de iPhone een smartphone was voor mensen die geen zin hadden in complexe blackberrys.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:15 schreef mediaconsument het volgende:
Welke doelgroep is dat dan? De naïve klant die hapklare brokjes toegediend wil krijgen, niet verder kijkt dan apple, en ook nog eens te veel geld heeft? Die doelgroep is namelijk steeds kleiner aan het worden volgens mij.
Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei. Deze naïviteit heeft dan ook te maken met de hoeveelheid geld die ze te besteden hebben. Oftewel voor hun maakt het niet uit als ze wat minder waar hebben voor hun geld, zolang het gevoel maar goed is. En juist daar speelt apple dan ook erg goed op in.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:58 schreef nietzman het volgende:
[..]
De doelgroep die niet van moeilijk computergedoe houdt. Net als de iPhone een smartphone was voor mensen die geen zin hadden in complexe blackberrys.
Nee dat heeft niet met naïviteit te maken. Dat heeft met gebruiksgemak te maken in veel gevallen.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei. Deze naïviteit heeft dan ook te maken met de hoeveelheid geld die ze te besteden hebben. Oftewel voor hun maakt het niet uit als ze wat minder waar hebben voor hun geld, zolang het gevoel maar goed is. En juist daar speelt apple dan ook erg goed op in.
Nee, mensen die gewoon probleemloos willen computeren.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef mediaconsument het volgende:
Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei.
3.5c, 1.2kgquote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
3 USB ports![]()
250 GB
Flash zou ook mooi zijn.
Het blijft een kut apparaat wat hetgeen dat hij moet doen veel slechter doet dan de concurentie.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
het is voor bijna alles ongemakkelijker en vermoeiender, het enige wat sneller gaat dan met keyboard en muis is via mindcontrol.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Uitéindelijk ja. Het is een logische evolutie. Dat het typen van een word documentje, of het spelen van een FPS nu wellicht nog moeilijker gaat, betekent niet dat we voor altijd vast blijven zitten aan een muis en toetsenbord. Voor zóveel andere toepassingen kan een touch besturing vele malen intuïtiever en sneller werken. En voor die 2 dingen die dan wat lastiger gaan, daar wordt wel iets op bedacht. Voice Control ofzo, of geavanceerde schermen met haptic feedback.
Wat, gemakkelijk en fijn werken?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het blijft een kut apparaat wat hetgeen dat hij moet doen veel slechter doet dan de concurentie.
je hebt gelijk dat een tablet iets anders is dan een laptop echter kunnen veel van die dingen al heel lang gewon op je telefoon (het simpele werk) en voor het moeilijkere werk pak je je laptop.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je even snel op de bank je mail checkt dan zit je niet in een setting waarin je 20 mails gaat kijken. Volgens mij wil je het nut simpelweg niet zien of je bent er blind voor. Een tablet en een laptop dient een heel ander nut. Als ik 20 mails wil lezen en beantwoorden kies ik voor de laptop.
Daarbij kun je een pdf ook direct bekijken op een iPad. Daarna kun je je mail binnen 3 stappen weer openen en verdergaan waar je gebleven was.
ja, waarom nietquote:Op zondag 7 februari 2010 18:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En ga je met zo'n dikke laptop even op de bank surfen, spelletje spelen, etc.?
ja want het scherm staat gewoon fijn rechtop, je hebt dus geen hand nodig omdat ding omhoog te houden,quote:Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?
E-boeken lezen?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat, gemakkelijk en fijn werken?
Dat doe je inderdaad beter op zo'n plastic kabouterlaptop..
ja, hou dat maar eens een uur volquote:Op zondag 7 februari 2010 18:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:
[ afbeelding ]
Nee... het kan in sommige situaties praktischer zijn. Ik lees graag en veel, een ereader stelt mij in staat meer content mee te nemen, bijvoorbeeld op vakantiequote:Op zondag 7 februari 2010 18:12 schreef Ringo het volgende:
Wat is dat toch met die ongeletterde halfgeesten, dat ze ineens massaal aan het e-book willen? Staat dat stoer tegenover hun ongeletterde vrienden?
Boeken zijn van papier, alstublieft dankuwel.
ik wacht liever op de kleurenversies, die al wel bestaan maar nog niet buiten de fabriek te vinden zijn. (1 +punt voor de itab)quote:Op maandag 8 februari 2010 11:33 schreef SeLang het volgende:
Een echte e-reader met electronische inkt leest toch veel fijner dan zo'n LCD scherm?
Ik wacht alleen nog even op de double dip zodat ik er één voor $49 ofzo kan oppikken.
Ze hebben nu nog Obama bubble pimp prijzen van ¤200 enzo.
Voor de eCommics!?!quote:Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik wacht liever op de kleurenversies, die al wel bestaan maar nog niet buiten de fabriek te vinden zijn. (1 +punt voor de itab)
Kleur is natuurlijk wel tof, maar bijna alle boeken zijn of alleen text of alleen in zwart-wit.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wacht liever op de kleurenversies, die al wel bestaan maar nog niet buiten de fabriek te vinden zijn. (1 +punt voor de itab)
nee studieboeken, veel boeken hebben plaatjes en dat kunnen ereaders nog niet aan.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Voor de eCommics!?!Zwart wit strips zijn zo 1960!
![]()
Toch jammer dat die boekenharries dezelfde fouten maken als de muziekindustrie!
Het is inderdaad wel zaak dat ze plaatjes aankunnen (al dan niet in zwartwit).quote:Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee studieboeken, veel boeken hebben plaatjes en dat kunnen ereaders nog niet aan.
Al met Win7 gespeeld i.c.m. een touchscreen? Makkelijk, begrijpelijk, intuitief,snel, zomaar wat woorden die bij me opkomen als ik met mn T91 pruts....quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
De hardware voor touchscreen pc's bestaat al heel lang, ja. Maar qua software is het altijd bagger geweest. Apple is weer de enige die dat inziet en komt met een speciaal ontwikkeld OS, toegespitst op het gebruik van een tablet.
quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
Nou ja, we gaan het merken he. Kijken welke tablet over 2 jaar het meest populair is, en het grootste software aanbod heeft. Ik zet mijn geld in op de iPad.
Mensen willen iets wat ze snappen, en hoe makkelijk OS-Tablet ook is, eenmaal Windows gewend zullen ze daar met hun vingers net zo snel doorheen vliegen als met hun muis of touchpad...quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
Mensen willen geen gekloot met een desktop OS op een tablet. Mensen willen iets dat simpel en intuïtief werkt. En geef ze eens ongelijk.
Ik was vorige week op de ISE, een beurs voor professionele installatie techniek en zag een hele hoop surface-driven schermen staan, de een nog groter dan de andere en allemaal commercieel te koop, misschien nog wat ver weg voor de massa, maar de eerste plasma's die te koop waren kostte destijds ook Fl. 35.000,- terwijl zo'n scherm nu amper ¤400,- doet...quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
Microsoft is ook zeker tot dat soort dingen in staat, kijk maar naar Surface, Seadragon of Project Natal (daar doelde je op geloof ik). Alleen jammer dat ze dit nooit in een echt bruikbaar en consumentvriendelijk product weten te stoppen.
Het werkt wel en hoe hard je ook blijft beweren van niet, W7 werkt prima icm een touchscreen en je fanboygedrag laat zien dat je je daar nog niet echt mee bezig hebt gehouden....quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
Ik bedoelde meer dat tablets van bedrijven als HP of Dell gedoemd zijn te falen zolang ze er Windows XP of 7 op blijven gooien. Dat werkt gewoon niet.
Wat staat voller, de appstore of Windows marketplace for mobile?quote:Op maandag 8 februari 2010 15:47 schreef YuckFou het volgende:
Ja Apple zal t winnen van windows applicaties, waarvoor is er ookalweer de meeste software voor verkrijgbaar? OSX? nope nog steeds Windows en door hun dominantie zal dat nog wel even blijven....
waar zijn er meer applicaties voor,quote:Op maandag 8 februari 2010 15:58 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat staat voller, de appstore of Windows marketplace for mobile?.
Het aanbod dat de vraag beïnvloedt.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee... het kan in sommige situaties praktischer zijn. Ik lees graag en veel, een ereader stelt mij in staat meer content mee te nemen, bijvoorbeeld op vakantie
Dat zal ze goed doen. Vallen ze eens van die roze wolk af en krijgen ze misschien een reden om wat meer hun best te doen.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:22 schreef DJ_Ryow het volgende:
iPad.. ik kan maar niet aan de naam wennen. Het klinkt eerder als iets voor in de Senseo of de slip van je vriendin. iTablet is wat dat betreft al beter.
Denk ook niet dat het zo'n succes wordt als de iPod. Dat zal Apple nog vies tegenvallen.
Je kan nog zo hard en zo vaak blijven roepen dat het 'best prima' werkt, het blijft een feit dat je een desktop OS, gericht op een muis en toetsenbord, pleurt op een tablet. Als je denkt dat dat prima kan omdat je wat knoppen groter maakt zodat je ze met je vinger kan aanraken, dan heb je het concept usability niet echt begrepen. Waarom denk je dat de iPhone wordt geprezen vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid, en Windows Mobile wordt gehaat om het gebrek daaraan? Om precies dezelfde reden. Windows Mobile is ook gewoon een desktop OS, met wat kleine aanpassingen. Maar het blijft een desktop OS. In tegenstelling tot iPhone OS, waarvan de hele grafische laag is vertaald naar een touch besturing.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Al met Win7 gespeeld i.c.m. een touchscreen? Makkelijk, begrijpelijk, intuitief,snel, zomaar wat woorden die bij me opkomen als ik met mn T91 pruts....
[..]
Ja Apple zal t winnen van windows applicaties, waarvoor is er ookalweer de meeste software voor verkrijgbaar? OSX? nope nog steeds Windows en door hun dominantie zal dat nog wel even blijven....
[..]
Mensen willen iets wat ze snappen, en hoe makkelijk OS-Tablet ook is, eenmaal Windows gewend zullen ze daar met hun vingers net zo snel doorheen vliegen als met hun muis of touchpad...
[..]
Ik was vorige week op de ISE, een beurs voor professionele installatie techniek en zag een hele hoop surface-driven schermen staan, de een nog groter dan de andere en allemaal commercieel te koop, misschien nog wat ver weg voor de massa, maar de eerste plasma's die te koop waren kostte destijds ook Fl. 35.000,- terwijl zo'n scherm nu amper ¤400,- doet...
[..]
Het werkt wel en hoe hard je ook blijft beweren van niet, W7 werkt prima icm een touchscreen en je fanboygedrag laat zien dat je je daar nog niet echt mee bezig hebt gehouden....
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:10 schreef nietzman het volgende:
Al die oude applicaties zijn niet echt relevant meer bij een touch-OS eh.
Je haalt iets niet even door een 'converter' heen om het fatsoenlijk geschikt voor touchscreens te maken hoor. Hoe simpel denk je dat interfacedesigners zijn?quote:Op maandag 8 februari 2010 16:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wie weet heeft ms daar wel een converter voor net zoals je die hebt voor symbian.
Echt hequote:Op maandag 8 februari 2010 17:09 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je haalt iets niet even door een 'converter' heen om het fatsoenlijk geschikt voor touchscreens te maken hoor. Hoe simpel denk je dat interfacedesigners zijn?
niet maar het kan een hoop programma`s goed bruikbaar maken voor touchscreen toestellen.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:09 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je haalt iets niet even door een 'converter' heen om het fatsoenlijk geschikt voor touchscreens te maken hoor. Hoe simpel denk je dat interfacedesigners zijn?
Okay ik heb gekeken en was niet echt onder de indruk, door 2 dingen...quote:Op maandag 8 februari 2010 16:38 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je kan nog zo hard en zo vaak blijven roepen dat het 'best prima' werkt, het blijft een feit dat je een desktop OS, gericht op een muis en toetsenbord, pleurt op een tablet. Als je denkt dat dat prima kan omdat je wat knoppen groter maakt zodat je ze met je vinger kan aanraken, dan heb je het concept usability niet echt begrepen. Waarom denk je dat de iPhone wordt geprezen vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid, en Windows Mobile wordt gehaat om het gebrek daaraan? Om precies dezelfde reden. Windows Mobile is ook gewoon een desktop OS, met wat kleine aanpassingen. Maar het blijft een desktop OS. In tegenstelling tot iPhone OS, waarvan de hele grafische laag is vertaald naar een touch besturing.
Kijk voor de grap eens naar het verschil tussen iWork op Mac OS X, en iWork op het iPad OS. Het zijn dezelfde applicaties, je kan met beiden precies hetzelfde, alleen de interface is totaal anders.
Keynote op Mac: http://smokingapples.com/(...)9/01/keynote-091.jpg
Keynote op iPad: http://asia.cnet.com/i/r/(...)/keynote_500x375.jpg
Dát is usability. Dát is een touchscreen interface. Niet zomaar even wat knoppen groter maken, nee gewoon volledig opnieuw uitgedacht voor gebruik met je vinger.
Daar zou ik het verhaal omtrent multitasking nog aan toe willen voegen. Klinkt vanuit apple gezien een beetje van: 'Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan?'quote:Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Okay ik heb gekeken en was niet echt onder de indruk, door 2 dingen...
1) je haalt nu een OS en een applicatie door de war, en imo is W7 een prima touchOS, daarnaast verwacht ik, en hoop ik dat er massa's programma's komen die de touchfunktionaliteit van W7 weten te benutten, een en ander zal logischerwijs ook wel volgen, ik liep er in een topic in [DIG] al om te zeuren.
2) het zal me niet verbazen als MS in bijv. office 10 ook touchfunctionaliteit inbouwt, misschien lekker gejat van hoe Apple het doet om users diezelfde totaal andere ervaring te laten beleven, namelijk dat ze dit keer wel met hun vingers aan het scherm mogen zitten.
Bottomline is dat Apple niet de eerste geweldenaar is die eindelijk iets met touch heeft ontwikkeld wat werkt omdat MS met W7 diezelfde ontwikkeling heeft gemaakt en dat voor deze keer eens echt goed heeft gedaan.
Dat ik nu 2 applicaties vergelijk maakt niet uit. Het gaat om het principe, dat je een interface voor een bepaalde manier van interactie niet 1:1 kan kopieren naar een apparaat met een fundamenteel andere manier van interactie, omdat dat zwaar ten koste gaat van de usability.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Okay ik heb gekeken en was niet echt onder de indruk, door 2 dingen...
1) je haalt nu een OS en een applicatie door de war, en imo is W7 een prima touchOS, daarnaast verwacht ik, en hoop ik dat er massa's programma's komen die de touchfunktionaliteit van W7 weten te benutten, een en ander zal logischerwijs ook wel volgen, ik liep er in een topic in [DIG] al om te zeuren.
2) het zal me niet verbazen als MS in bijv. office 10 ook touchfunctionaliteit inbouwt, misschien lekker gejat van hoe Apple het doet om users diezelfde totaal andere ervaring te laten beleven, namelijk dat ze dit keer wel met hun vingers aan het scherm mogen zitten.
Bottomline is dat Apple niet de eerste geweldenaar is die eindelijk iets met touch heeft ontwikkeld wat werkt omdat MS met W7 diezelfde ontwikkeling heeft gemaakt en dat voor deze keer eens echt goed heeft gedaan.
Lekker belangrijk. De kracht in een goed OS zit 'm tegenwoordig in het tijdig laten vallen van oude meuk. Hoeveel outdated software verwacht je dat de doelgroep van de iPad zal willen gebruiken?quote:Op maandag 8 februari 2010 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het zorgt voor een hoop legacy support.
Hoe vaak moet het wiel opnieuw uitgevonden worden voor deze mensen?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. De kracht in een goed OS zit 'm tegenwoordig in het tijdig laten vallen van oude meuk. Hoeveel outdated software verwacht je dat de doelgroep van de iPad zal willen gebruiken?
Jup, boeken zijn van papier... een eboek niet. En het kan dezelfde inhoud bevatten. Waarom zou het niet naast elkaar kunnen bestaan? Ik zou trouwens nooit een kookboek als eboek aanschaffen, die moeten van papier zijnquote:Op maandag 8 februari 2010 16:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het aanbod dat de vraag beïnvloedt.
Boeken zijn van papier.
osx programma`squote:Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef nietzman het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. De kracht in een goed OS zit 'm tegenwoordig in het tijdig laten vallen van oude meuk. Hoeveel outdated software verwacht je dat de doelgroep van de iPad zal willen gebruiken?
Okay, heb je nou met W7 op een touchpanel gewerkt of niet? of zoek je maar wat argumenten om dat iPad op te hemelen?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:21 schreef retorbrapi het volgende:
Dat ik nu 2 applicaties vergelijk maakt niet uit. Het gaat om het principe, dat je een interface voor een bepaalde manier van interactie niet 1:1 kan kopieren naar een apparaat met een fundamenteel andere manier van interactie, omdat dat zwaar ten koste gaat van de usability.
Ik ben het dus totaal niet met je eens dat Microsoft dezelfde ontwikkeling heeft gemaakt, aangezien Windows 7 op een tablet een identieke interface heeft als Windows 7 op een laptop.
Ja, want dat is bij geen enkele andere telefoon zo.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:41 schreef mediaconsument het volgende:
De iPhone is dan ook mede een succes geworden doordat deze gratis werden aangeboden bij telefoon abonnementen,
200-400 euro voor een Iphone icm abonnement is verre van gratis. En met die redenatie zullen alle andere gratis telefoons ook superduperpopulair zijn.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:41 schreef mediaconsument het volgende:
Begin me overigens serieus af te vragen welke doelgroep jullie bedoelen en hoe groot deze groep is. De iPhone is dan ook mede een succes geworden doordat deze gratis werden aangeboden bij telefoon abonnementen, oftewel is dat automatisch een grote groep.
Dat is het mooie, de doelgroep bestaat nog niet. Net zoals de doelgroep voor de iPhone niet bestond.quote:Op maandag 8 februari 2010 18:41 schreef mediaconsument het volgende:
Begin me overigens serieus af te vragen welke doelgroep jullie bedoelen en hoe groot deze groep is.
Maar waarom zou men dan opeens wel een iPad gaan kopen? Het lijkt me niet zo als bij de SimPC voor ouderen, die op een zeer eenvoudige manier toegang biedt tot de digitale wereld.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:29 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is het mooie, de doelgroep bestaat nog niet. Net zoals de doelgroep voor de iPhone niet bestond.
De iPhone was een smartphone voor mensen die niet van smartphones hielden (anders hadden ze wel blackberry's of moeilijke stylus-gevallen.) en de iPad is de kindle/netbook/computer voor mensen die niet van kindles/netbooks/computers houden.
Omdat men de nadelen van kindles/netbooks/computers dan niet heeft (en voordelen ook niet)? Eenvoudig werken, kleur, niet nog een computer erbij.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar waarom zou men dan opeens wel een iPad gaan kopen? Het lijkt me niet zo als bij de SimPC voor ouderen, die op een zeer eenvoudige manier toegang biedt tot de digitale wereld.
Als men geen interesse heeft in kindles/netbooks/computers dan vraag ik me af waarom men wel interesse zou hebben in de iPad.
Puur als eReader lijkt de iPad me helemaal niks, wel als hebbedingetjequote:Op maandag 8 februari 2010 22:24 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Omdat men de nadelen van kindles/netbooks/computers dan niet heeft (en voordelen ook niet)? Eenvoudig werken, kleur, niet nog een computer erbij.
Wat voor retard vergelijking is dat? Computers en hamers?quote:Op zondag 7 februari 2010 20:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee, mensen die gewoon probleemloos willen computeren.
Voor sommige mensen is een computer gewoon een stuk gereedschap. Ze leveren hamers toch ook niet met manuals en quick start guides?
Heb je ooit gezien hoe sommige mensen met computers omgaan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:35 schreef McKillem het volgende:
Wat voor retard vergelijking is dat? Computers en hamers?
Dat vind je vreemd?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:49 schreef nietzman het volgende:
Vreemd genoeg zijn dat opmerkingen die altijd van vista/win7/linuxgebruikers komen.
Ach, is weer eens wat anders dan dat 'inlevingsvermogen' je exotisch in de oren klinkt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:50 schreef McKillem het volgende:
Enige zelfkritiek is de Apple fans ook niet gegund dus wat dat betreft 1 pot nat.
Waarom begrijp je dat niet. Ik zie niet de noodzaak om content als een tastbaar product te hebben. Als ik het op andere apparaten of op andere plaatsen wil raadplegen dan is het veel eenvoudiger om iets digitaal beschikbaar te hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:34 schreef Boldface het volgende:
Digitale boeken; de nieuwste melkkoe.Ik begrijp weinig tot niks van mensen die 'digitale producten' aanschaffen, of het nu gecomprimeerde muziekbestanden zijn of digitale boeken. Ik wil een werkelijk, tastbaar product voor m'n geld.
dus software koop je natuurlijk ook niet? en vliegtickets?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:34 schreef Boldface het volgende:
Digitale boeken; de nieuwste melkkoe.Ik begrijp weinig tot niks van mensen die 'digitale producten' aanschaffen, of het nu gecomprimeerde muziekbestanden zijn of digitale boeken. Ik wil een werkelijk, tastbaar product voor m'n geld.
Jij bewaart zeker ook al je geld in cash?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:34 schreef Boldface het volgende:
Sinds windows vista probleemloos computeren? Wat is jouw definitie van 'probleemloos'?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat voor retard vergelijking is dat? Computers en hamers?
Stellen dat je alleen met apple probleemloos kan computeren komt ook uit 1923, helemaal sinds windows vista/7 en moderne linux varianten.
En daarom ben jij Hukkie op fok!forum en niet Steve Jobs in Cupertino.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar waarom zou men dan opeens wel een iPad gaan kopen? Het lijkt me niet zo als bij de SimPC voor ouderen, die op een zeer eenvoudige manier toegang biedt tot de digitale wereld.
Als men geen interesse heeft in kindles/netbooks/computers dan vraag ik me af waarom men wel interesse zou hebben in de iPad.
Bij deze nomineer ik je voor de domste opmerking in dit topicquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:49 schreef nietzman het volgende:
Vreemd genoeg zijn dat opmerkingen die altijd van vista/win7/linuxgebruikers komen.
Gaje nog steeds huilliehuillie doen over de eerste versie van Vista? of heb je sinds ME geen Windows pc meer aangeraakt en blaat je maar een beetje je OSX vriendjes na vanachter je iMac?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef retorbrapi het volgende:
Sinds windows vista probleemloos computeren? Wat is jouw definitie van 'probleemloos'?
Hoezo, het zijn toch echt meestal de macgebruikers die wel ervaring hebben met Windows, andersom zie je ze zelden. Op het "oh ik heb er ook wel eens eentje aangeraakt" volk na dat niet meetelt natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:49 schreef YuckFou het volgende:
Bij deze nomineer ik je voor de domste opmerking in dit topic
die mag je mij echt uitleggen ?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:20 schreef Perico het volgende:
Als je de Keynote presentatie van Steve Jobs bekijkt, zie je dat alle software compleet nieuw is ontworpen voor de iPad. Zo kan het zijn dat Google Maps en Google Earth 20x zo goed loopt als op een PC, omdat Google zuigt in zelf software schrijven.
Een iPad is veel beter dan een netbook, want die hebben een beroerd scherm en draaien veel te zware verouderde software. Zelfde als Nokia telefoons een beetje.
Verder is de iPad juist uitermate geschikt om een krant of eBook op te lezen, het is net een echt boek. En ik lees zelf al sinds 2003 ebooks op smartphones, en heb er nooit hinder van ondervonden. De ervaring wordt alleen maar beter zelfs.
Grootste voordeel van eBooks is, dat je natuurlijk je hele bibliotheek bij je draagt, dat vele klassiekers GRATIS zijn down te loaden. En ook herinner je je vaak vaag een paar mooie passages, een paar sleutelwoorden. Zoek ze op, en je leest je favoriete passages zo nog maar eens.
Probeer dat maar eens te doen staand voor je boekenkast waar je door de omgezaagde bomen het bos niet ziet...
De voordelen van alle games, muziek, films etc. laat ik hier dan maar buiten beschouwing...
Hoeveel geld krijg je van apple om dit te zeggenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:20 schreef Perico het volgende:
Als je de Keynote presentatie van Steve Jobs bekijkt, zie je dat alle software compleet nieuw is ontworpen voor de iPad. Zo kan het zijn dat Google Maps en Google Earth 20x zo goed loopt als op een PC, omdat Google zuigt in zelf software schrijven.
Een iPad is veel beter dan een netbook, want die hebben een beroerd scherm en draaien veel te zware verouderde software. Zelfde als Nokia telefoons een beetje.
Verder is de iPad juist uitermate geschikt om een krant of eBook op te lezen, het is net een echt boek. En ik lees zelf al sinds 2003 ebooks op smartphones, en heb er nooit hinder van ondervonden. De ervaring wordt alleen maar beter zelfs.
Grootste voordeel van eBooks is, dat je natuurlijk je hele bibliotheek bij je draagt, dat vele klassiekers GRATIS zijn down te loaden. En ook herinner je je vaak vaag een paar mooie passages, een paar sleutelwoorden. Zoek ze op, en je leest je favoriete passages zo nog maar eens.
Probeer dat maar eens te doen staand voor je boekenkast waar je door de omgezaagde bomen het bos niet ziet...
De voordelen van alle games, muziek, films etc. laat ik hier dan maar buiten beschouwing...
Nog nooit een echter ereader gezien lijkt me...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:20 schreef Perico het volgende:
Ik heb genoeg op macs gewerkt om te weten dat ik er niet gelukkig van word, het kan ermee te maken hebben dat ik sinds W98 aan een stuk door met windows heb gewerkt en er heel erg in thuis ben, maar mijn systeem zal t nooit worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef nietzman het volgende:
Hoezo, het zijn toch echt meestal de macgebruikers die wel ervaring hebben met Windows, andersom zie je ze zelden. Op het "oh ik heb er ook wel eens eentje aangeraakt" volk na dat niet meetelt natuurlijk.
De filosofie achter de iPad is, dat het de missing link is tussen een smartphone en een laptop. Veel mensen denken dat een Netbook dat nu is.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
die mag je mij echt uitleggen ?
Haha heb altijd Windows PC's gehad tot genoegen en heb enkel Nokia telefoons versleten. Maar sinds ik een iPhone heb zie ik wel de enorme potentie van dit product en de filosofie en de store die erachter zit. Dat is alles.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:40 schreef Ilovepie het volgende:
Hoeveel geld krijg je van apple om dit te zeggen.
Was daar eigenlijk wel een missing link? Het apparaat komt op mij nogsteeds over alsof het probeert te eten van meerdere walletjes, en moeite heeft dat eten naar binnen te werken, oftewel alles net niet is. En voor die prijs, is hij te duur.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:58 schreef Perico het volgende:
[..]
De filosofie achter de iPad is, dat het de missing link is tussen een smartphone en een laptop. Veel mensen denken dat een Netbook dat nu is.
Hij kan heel veel, dat lijkt mij juist een meerwaarde. Ze hebben bijvoorbeeld ook een iWorks suite speciaal voor de iPad geschreven, waarvan ieder onderdeel voor 9,99 dollar te downloaden is. Vergelijk dat eens met de astronomische kosten van Microsoft Office.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:07 schreef mediaconsument het volgende:
Was daar eigenlijk wel een missing link? Het apparaat komt op mij nogsteeds over alsof het probeert te eten van meerdere walletjes, en moeite heeft dat eten naar binnen te werken, oftewel alles net niet is. En voor die prijs, is hij te duur.
Dat is een persoonlijke smaak, het ligt goed in de hand, en de pagina van de New York Times past er in zijn geheel op. Het zit qua grootte precies midden tussen een smartphone en een laptop in.quote:Daarbij zou het apparaat heel wat meer te zeggen hebben als ze het de helft kleiner hadden gemaakt, oftewel dat hij op die manier wat meer handzaam blijft.
Dat heeft met snelheid te maken. Binnen 3 seconden ben ik ingelogd op Messenger, mijn oudere pc doet er veel langer over. Zelfde verschil met Google Earth op de iPhone bijvoorbeeld, qua snelheid. Er is nu wel al een begin met multitasking gemaakt, zo'n Messenger applicatie kan actief blijven als je iets anders opstart.quote:Daarbij kan ik overigens niet genoeg blijven hameren op het ontbreken van multi-tasking, dat heeft verder weinig met nuttig te maken, eerder met moeilijkdoenerij.
Maar niet tegelijk... da's het grote gebrek...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:41 schreef Perico het volgende:
Hij kan heel veel, dat lijkt mij juist een meerwaarde. Ze hebben bijvoorbeeld ook een iWorks suite speciaal voor de iPad geschreven, waarvan ieder onderdeel voor 9,99 dollar te downloaden is. Vergelijk dat eens met de astronomische kosten van Microsoft Office.
Buiten dat, kun je er meee internetten, muziek mee luisteren, video's op kijken, boeken mee lezen, spellen mee spelen en 140.000 applicaties op draaien.
[..]
Toch hoor je nooit duidelijke redenen waarom men anti-Apple is. Bijv. in jouw post staat geen enkel concreet argument, alleen 'ik word er niet gelukkig van'.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:30 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb genoeg op macs gewerkt om te weten dat ik er niet gelukkig van word, het kan ermee te maken hebben dat ik sinds W98 aan een stuk door met windows heb gewerkt en er heel erg in thuis ben, maar mijn systeem zal t nooit worden.
Daarnaast zijn het weer vooral de fanboys die geen enkele kritiek op OSX of Apple dulden en elke reden om iets anders dan Apple te gebruiken zonder enige zelfreflectie onder het tapijt schoppen, en er zijn in tegenstelling tot dat genoeg Windows gebruikers die dat wel van hun eigen systeem zeggen, alhoewel dat aantal met Win7 meer en meer afneemt omdat dat zonder meer echt erg goed is.
Je wil tegelijk een boek lezen en een film kijken? Of tegelijk film kijken en muziek luisteren? Internetten en een spelletje spelen tegelijk?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:43 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar niet tegelijk... da's het grote gebrek...
Nou, zeker lezen en muziek, of internet en muziek...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je wil tegelijk een boek lezen en een film kijken? Of tegelijk film kijken en muziek luisteren? Internetten en een spelletje spelen tegelijk?
Dat kan het dus wel. iTunes speelt gewoon door, is op de iPhone niet anders.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:57 schreef ScienceFriction het volgende:
Nou, zeker lezen en muziek, of internet en muziek...
het ding kan het gewoon niet...
Ik heb het anders gelezen... nou ja, als-ie het wel kan, dan is het een dikke plus...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat kan het dus wel. iTunes speelt gewoon door, is op de iPhone niet anders.
Wat geweldig...open office kost niks en draait ook op je windows gebakje...niks downen voor 9,99quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:41 schreef Perico het volgende:
Hij kan heel veel, dat lijkt mij juist een meerwaarde. Ze hebben bijvoorbeeld ook een iWorks suite speciaal voor de iPad geschreven, waarvan ieder onderdeel voor 9,99 dollar te downloaden is. Vergelijk dat eens met de astronomische kosten van Microsoft Office.
Allemaal dingen die mn netbookje ook kan en hou nou asjeblieft eens op met die 140.000 apps te noemen, de helft is het downloaden niet waard en tegenover de ziljard windows apps moet er nog heel wat gedevved worden wil het aantal in de buurt van de beschikbare Windows-apps komenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:41 schreef Perico het volgende:
Buiten dat, kun je er mee internetten, muziek mee luisteren, video's op kijken, boeken mee lezen, spellen mee spelen en 140.000 applicaties op draaien.
Waarom denk je dat die netbookjes zo populair zijn, die vullen net zo hard het gat tussen gsm en laptop, met nog steeds meer mogelijkheden dan de iPad, het enige wat ik Apple moet nageven is dat ze de eerste zijn die een los touchscreen als device durven te verkopen terwijl je voor een beetje connectiveit alweer een dock nodig hebt....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:41 schreef Perico het volgende:
Dat is een persoonlijke smaak, het ligt goed in de hand, en de pagina van de New York Times past er in zijn geheel op. Het zit qua grootte precies midden tussen een smartphone en een laptop in.
Mensen die uitgaan klagen bijvoorbeeld ook altijd over het formaat van een mobiele telefoon, die willen iets dat naast de beurs en aansteker nog in hun broekzak past. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
als ik op mn spatie balk ros heb ik msn ingelogd, mn browser open en begint mn muziek weer te spelen, in 1 secondequote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:41 schreef Perico het volgende:
Dat heeft met snelheid te maken. Binnen 3 seconden ben ik ingelogd op Messenger, mijn oudere pc doet er veel langer over. Zelfde verschil met Google Earth op de iPhone bijvoorbeeld, qua snelheid. Er is nu wel al een begin met multitasking gemaakt, zo'n Messenger applicatie kan actief blijven als je iets anders opstart.
Ik ben niet anti-Apple, ik ben vooral anti-fanboy, en ik kan niet met OSX overweg, alle knoppen zitten ergens anders, sowieso vind ik de structuur van de "verkenner" een drama en met iTunes heb ik niks anders dan ruzie, de reden dat ik ermee werkte was dat een vriend van me alles in Logic produceerde en ik daar ook mee wilde werken,iets wat zolang ik binnen Logic bleef prima lukte maar eenmaal in de Apple omgeving faalde, vensters werken anders dan ik wil, nogmaals alle knoppen zitten anders, geen rechtermuisknop, al die appeltje+iets toetscombi's die hij wel en ik niet uit mn hoofd kende, het werkte gewoon niet, niet na een uurtje, niet na een dag en niet na een compleet geproduceerde cdquote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:47 schreef retorbrapi het volgende:
En hoe je het wendt of keert, het feit dat er nauwelijks Apple gebruikers negatief over hun systeem zijn, terwijl zat Windows gebruikers dat wel zijn, spreekt natuurlijk ook boekdelen. Waarom staat Apple altijd bovenaan met 'customer satisfaction'?
Ja, hangend op de bank heb ik msn aanstaan, draai ik muziek en zit ik dit te typen, allemaal met mn netbookje, alleen ditmaal opengeklapt om sneller tussen msn&fok te kunnen wisselen tijdens het typen....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef retorbrapi het volgende:
Je wil tegelijk een boek lezen en een film kijken? Of tegelijk film kijken en muziek luisteren? Internetten en een spelletje spelen tegelijk?
De knoppen zitten ergens anders, vensters werken anders, je kent de shortcuts niet uit je hoofd.. nou ja, 'duh', het is een ander OS he. Tuurlijk is het anders. Als je iets gaat afkraken, alleen omdat het ánders is, ben je niet zo slim bezig. En de muizen van Apple hebben al jarenlang een rechtermuisknop, OS X heeft daarnaast altijd ondersteuning gehad voor meerknops muizen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:28 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben niet anti-Apple, ik ben vooral anti-fanboy, en ik kan niet met OSX overweg, alle knoppen zitten ergens anders, sowieso vind ik de structuur van de "verkenner" een drama en met iTunes heb ik niks anders dan ruzie, de reden dat ik ermee werkte was dat een vriend van me alles in Logic produceerde en ik daar ook mee wilde werken,iets wat zolang ik binnen Logic bleef prima lukte maar eenmaal in de Apple omgeving faalde, vensters werken anders dan ik wil, nogmaals alle knoppen zitten anders, geen rechtermuisknop, al die appeltje+iets toetscombi's die hij wel en ik niet uit mn hoofd kende, het werkte gewoon niet, niet na een uurtje, niet na een dag en niet na een compleet geproduceerde cd
En dit allemaal kan ook met de iPad... zucht..quote:[..]
Ja, hangend op de bank heb ik msn aanstaan, draai ik muziek en zit ik dit te typen, allemaal met mn netbookje, alleen ditmaal opengeklapt om sneller tussen msn&fok te kunnen wisselen tijdens het typen....
Als jij tegelijkertijd 144.000 spelletjes kan spelen, dan krijg je van mij een netbook.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:43 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar niet tegelijk... da's het grote gebrek...
Nogsteeds zie ik het verschil met gespecialiseerde windows software niet eigenlijk. Hoe zit het eigenlijk met open source software bijvoorbeeld? Dat is mijns inziens een van de grote krachten van de pc tegenwoordig, het gros van de software is namelijk gratis beschikbaar en veel van deze software bezit goede skin mogelijkheden, oftewel zal dit naadloos overlopen met bijvoorbeeld de windows 7 touch interface.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:41 schreef Perico het volgende:
[..]
Buiten dat, kun je er mee internetten, muziek mee luisteren, video's op kijken, boeken mee lezen, spellen mee spelen en 140.000 applicaties op draaien.
Puur voor e-books zou ik eerder een echte e-reader aanschaffen met digitale inkt eigenlijk. Een iPad is volgens mij dan ook niet gemaakt om in je broekzak te stoppen, ik zou overigens haast bang zijn om het ding te beschadigen als ik ermee op reis ga.quote:Dat is een persoonlijke smaak, het ligt goed in de hand, en de pagina van de New York Times past er in zijn geheel op. Het zit qua grootte precies midden tussen een smartphone en een laptop in.
Mensen die uitgaan klagen bijvoorbeeld ook altijd over het formaat van een mobiele telefoon, die willen iets dat naast de beurs en aansteker nog in hun broekzak past. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
Dus zoals ik het nu begrijp hebben ze multitasking grootendeels achterwege gelaten, maar werken ze wel met een intensieve grafische schil. Snelheid zou wel wat makkelijker gewonnen kunnen worden denk ik. Mijn pc werkt overigens ook zo snel als ik dat wil, dan moet ik hem uiteraard ook goed onderhouden. Vraag me dan ook af hoe het onderhoud op dat apparaat verder gaat mbt. malware, temp files en andere zaken.quote:Dat heeft met snelheid te maken. Binnen 3 seconden ben ik ingelogd op Messenger, mijn oudere pc doet er veel langer over. Zelfde verschil met Google Earth op de iPhone bijvoorbeeld, qua snelheid. Er is nu wel al een begin met multitasking gemaakt, zo'n Messenger applicatie kan actief blijven als je iets anders opstart.
Net als in OsX, het systeem red zichzelf wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:30 schreef mediaconsument het volgende:
Vraag me dan ook af hoe het onderhoud op dat apparaat verder gaat mbt. malware, temp files en andere zaken.
In tegenstelling tot bijv. Aero is de Cocoa Touch interface juist heel licht, dankzij oa CoreGraphics en CoreAnimation (zorgt ervoor dat de processor niet/nauwelijks wordt belast voor de grafische weergave) . Daarom werken redelijk geavanceerde animaties toch nog soepel op bijv. een eerste generatie iPod touch.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:30 schreef mediaconsument het volgende:
Dus zoals ik het nu begrijp hebben ze multitasking grootendeels achterwege gelaten, maar werken ze wel met een intensieve grafische schil.
Osx heeft volgens mij meestal wat meer ruimte beschikbaar. Daar kun je zelf ook nog wat aan sleutelen mocht je echt problemen hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:32 schreef nietzman het volgende:
[..]
Net als in OsX, het systeem red zichzelf wel.
Dan zou je toch denken dat multitasking geen probleem zou moeten zijn. Ik neem aan dat een gebruiker wel even nadenkt voordat hij zware applicaties tegelijk gaat draaien, de meeste windows gebruikers passen daar meestal ook wel op. Het gaat daarom juist om de simpele applicaties, browsen tijdens het spelen van een mmorpg is daarvan een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:45 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
In tegenstelling tot bijv. Aero is de Cocoa Touch interface juist heel licht, dankzij oa CoreGraphics en CoreAnimation (zorgt ervoor dat de processor niet/nauwelijks wordt belast voor de grafische weergave) . Daarom werken redelijk geavanceerde animaties toch nog soepel op bijv. een eerste generatie iPod touch.
Van onderhoud door de gebruiker is geen sprake, zoals nietzman al zei. Het systeem onderhoudt zichzelf.
Een stevig virus bijvoorbeeld? Of een harde schijf die vol is gelopen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:55 schreef nietzman het volgende:
Welke exotische problemen voorzie je?
De iPad is een apparaat voor mensen die daar niet over na willen denken. Waarom zou je dat uberhaubt willen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:57 schreef mediaconsument het volgende:
Ik neem aan dat een gebruiker wel even nadenkt voordat hij zware applicaties tegelijk gaat draaien, de meeste windows gebruikers passen daar meestal ook wel op.
Een wat?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:58 schreef mediaconsument het volgende:
Een stevig virus bijvoorbeeld? Of een harde schijf die vol is gelopen?
Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden te bedenken. Daarbij groeien deze gebruikers ook op.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
De iPad is een apparaat voor mensen die daar niet over na willen denken. Waarom zou je dat uberhaubt willen?
Het OS is prima in staat te multitasken hoor, dat doet het ook. Het zijn alleen de 3rd party applicaties die niet tegelijk mogen draaien.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan zou je toch denken dat multitasking geen probleem zou moeten zijn. Ik neem aan dat een gebruiker wel even nadenkt voordat hij zware applicaties tegelijk gaat draaien, de meeste windows gebruikers passen daar meestal ook wel op.
Hoe zie je dat voor je? Op de linkerhelft van je scherm een spelletje en op de rechterhelft een webpagina?quote:Het gaat daarom juist om de simpele applicaties, browsen tijdens het spelen van een mmorpg is daarvan een goed voorbeeld.
Je hebt echt geen idee hoe dom het gros van de computergebruikers is hè?quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:00 schreef mediaconsument het volgende:
Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden te bedenken. Daarbij groeien deze gebruikers ook op.
Alt + tab ftw!quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:01 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het OS is prima in staat te multitasken hoor, dat doet het ook. Het zijn alleen de 3rd party applicaties die niet tegelijk mogen draaien.
[..]
Hoe zie je dat voor je? Op de linkerhelft van je scherm een spelletje en op de rechterhelft een webpagina?
Er zijn er anders genoeg die er tegenwoordig degelijk verstand van hebben of beginnen te krijgen. Mensen willen dan ook altijd meer.quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee hoe dom het gros van de computergebruikers is hè?
Dat dacht ik wel ja. Weet je wel dat je dan helemaal niet aan het multitasken bent? Je doet namelijk maar één taak tegelijk. In de praktijk heeft alt+tab op je PC dan ook hetzelfde effect als een druk op de homescreen button en een tap op een app icoon op de iPad. En het launchen van een app is zo goed als instant, oa dankzij het feit dat er geen 3rd parties op de achtergrond draaien.quote:
Zucht.quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:06 schreef mediaconsument het volgende:
Er zijn er anders genoeg die er tegenwoordig degelijk verstand van hebben of beginnen te krijgen. Mensen willen dan ook altijd meer.
Mooie manier om aan te geven dat je snapt dat je je oude desktop-conventies niet een op een over kunt nemen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:02 schreef mediaconsument het volgende:
Alt + tab ftw!
Als de website laadt tijdens het gamen, dan is het wel degelijk multitasken. Het is dan ook een voorbeeld, er zijn genoeg zaken te bedenken zoals bijvoorbeeld downloaden + gamen tegelijk, of tijdens het afspelen van een video op de achtergrond iets laten berekenen ofzo.quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel ja. Weet je wel dat je dan helemaal niet aan het multitasken bent? Je doet namelijk maar één taak tegelijk. In de praktijk heeft alt+tab op je PC dan ook hetzelfde effect als een druk op de homescreen button en een tap op een app icoon op de iPad. En het launchen van een app is zo goed als instant, oa dankzij het feit dat er geen 3rd parties op de achtergrond draaien.
Even een foto aanpassen is er dus niet bij?quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:17 schreef nietzman het volgende:
Leuk, maar besef je nou eens dat een iPad geen desktopvervanger is.
Je draait er geen torrentclients op gaat er al helemaal niet op renderen.
Voor dat geld zou er een aardige processor in mogen zitten, op zijn minst een dual core ofzo. Daarbij kun je volgens mij niet via andere programmas dan itunes downloaden, of zie ik dat verkeerd?quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:30 schreef retorbrapi het volgende:
Wat wil je downloaden? De iTunes store downloadt muziek, films, podcasts, series, audiobooks, ebooks, etc. allemaal op de achtergrond. Met een processorbelastende berekening op een tablet ga je een beetje voorbij het principe wat mij betreft.
Sterker nog, er zít een dual core in. De A4 processor heeft 2 cores en nog een aparte GPU core. Andere programma's kunnen wel downloaden, niet op de achtergrond.quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Voor dat geld zou er een aardige processor in mogen zitten, op zijn minst een dual core ofzo. Daarbij kun je volgens mij niet via andere programmas dan itunes downloaden, of zie ik dat verkeerd?
Ik kraak niks af, er wordt me gevraagd waarom ik geen Apple fan ben, en dat is omdat ik die oh zogeroemde usability niet kon ontdekken na een flinke tijd ermee gewerkt te hebben, ik ageer vooral tegen wijsneuzen die doen alsof dit de heilige graal is die nog niet bestaat, terwijl er redelijk wat produkten al op de markt zijn die hetzelfde,of beter kunnen...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:52 schreef retorbrapi het volgende:
De knoppen zitten ergens anders, vensters werken anders, je kent de shortcuts niet uit je hoofd.. nou ja, 'duh', het is een ander OS he. Tuurlijk is het anders. Als je iets gaat afkraken, alleen omdat het ánders is, ben je niet zo slim bezig. En de muizen van Apple hebben al jarenlang een rechtermuisknop, OS X heeft daarnaast altijd ondersteuning gehad voor meerknops muizen.
nee dat kan niet, want 3 of 4 dingen tegelijk doen is multitasken en dat kan dat ding niet, alleen maar snel wisselen, maar even een tekstje overtikken vanuit een browser in msn lukt niet...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:52 schreef retorbrapi het volgende:
En dit allemaal kan ook met de iPad... zucht..
Ik vroeg om een concrete reden waarom je zo anti-Apple bent en OS X kut vindt. Vervolgens kom je met vage redenen die in weze niks met OS X zelf te maken hebben. Ook in deze post kom je niet verder dan 'ik kan de usability niet ontdekken'. Kom eens met iets concreets man..quote:Op woensdag 10 februari 2010 07:28 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik kraak niks af, er wordt me gevraagd waarom ik geen Apple fan ben, en dat is omdat ik die oh zogeroemde usability niet kon ontdekken na een flinke tijd ermee gewerkt te hebben, ik ageer vooral tegen wijsneuzen die doen alsof dit de heilige graal is die nog niet bestaat, terwijl er redelijk wat produkten al op de markt zijn die hetzelfde,of beter kunnen...
Alles wat je zei in je vorige post, is gewoon mogelijk. Een tekstje overtikken? Ik doe dat gewoon met copy/paste.quote:[..]
nee dat kan niet, want 3 of 4 dingen tegelijk doen is multitasken en dat kan dat ding niet, alleen maar snel wisselen, maar even een tekstje overtikken vanuit een browser in msn lukt niet...
Wat denk je zelf? Anders kan je er niet echt een mening over vormen he. Daarom vind ik het ook zo apart dat jij zo'n uitgesproken mening hebt over de iPad. Je hebt werkelijk geen idee hoe dat ding in de praktijk werkt.quote:en jij hebt mn vraag nog steeds niet beantwoord...heb je nou met Win7& een touchscreen gespeeld of niet?
Hahahaha waarom ik anti-apple ben heeft niks met OSX of met de iPad te maken, ik ben niet zo anti-apple behalve dat ik hun enge gesloten systemen niet zo waardeer als de fanboys, verder maken ze mooie pc's die het voor een deel van de computerende gemeenschap prima doen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:34 schreef retorbrapi het volgende:
Ik vroeg om een concrete reden waarom je zo anti-Apple bent en OS X kut vindt. Vervolgens kom je met vage redenen die in weze niks met OS X zelf te maken hebben. Ook in deze post kom je niet verder dan 'ik kan de usability niet ontdekken'. Kom eens met iets concreets man..
copy/paste *grin* okay ik begin er niet over, maar ik kom helaas genoeg teksten tegen die een .gif of .jpeg zijn en dan heb ik wel beide schermen nodig, maar daar gaat het niet om, het multitasken wat ik belangrijk vind kan ik doen op mn netbook, het overzetten van SD kaart kan ik direkt doen vanaf mn netbook, net als een USB stick erin rammen en bestanden overzetten, maar begrijp me goed, ik heb niks tegen de iPad an sich, wel tegen de gebruikelijke Apple verering die door fanboys zoals jij met hand en tand verdedigt wordt op t moment dat iemand kritiek op iets van Apple levert , en zeker het gezemel dat dit iets is wat er nog niet was, toegegeven, het is een scherm zonder toetsenbord, maar als ik mn schermpje omklap lijkt het akelig veel op een touchscreenbediend apparaat waarop ik in briljante kleuren high speed kan internetten, mailen, muziek kan luisteren, YouTube kan kijken en dat wel 5 uur lang op 1 lading met een gewicht van amper een kilo...get my point? zo bijzonder is die iPad nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 15:34 schreef retorbrapi het volgende:
Alles wat je zei in je vorige post, is gewoon mogelijk. Een tekstje overtikken? Ik doe dat gewoon met copy/paste.
Jij wel? je hebt er inmiddels eentje thuis en schrijft je azijnzure replies op je spiksplinternieuwe iPad?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:34 schreef retorbrapi het volgende:
Wat denk je zelf? Anders kan je er niet echt een mening over vormen he. Daarom vind ik het ook zo apart dat jij zo'n uitgesproken mening hebt over de iPad. Je hebt werkelijk geen idee hoe dat ding in de praktijk werkt.
Stelen als je geld hebtquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:34 schreef boyv het volgende:
Betalen voor iets wat je van het internet haalt!
Nee dus? Zo te zien heb jij nog nooit met de touchfunctionaliteit van Windows 7 gewerkt. Dan weet je ook dat het goed werkt en inclusief Nederlandse handschriftherkenning, iets dat ik ook mis op een iPad. Zo kun je met een stylus (let op, hier komt commentaar op, want de applegebruikers vingerverven graag) tijdens een vergadering bijvoorbeeld makkelijk aantekeningen maken met OneNote die meteen wordt geconverteerd naar digitale tekst. Werkt sinds Vista perfect.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Anders kan je er niet echt een mening over vormen he. Daarom vind ik het ook zo apart dat jij zo'n uitgesproken mening hebt over de iPad. Je hebt werkelijk geen idee hoe dat ding in de praktijk werkt.
Nee hoor, je hebt geen concrete redenen gegeven. Alleen vage dingen als "ik ken de shortcuts niet". Of "ik kan de usability niet ontdekken".quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:06 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Hahahaha waarom ik anti-apple ben heeft niks met OSX of met de iPad te maken, ik ben niet zo anti-apple behalve dat ik hun enge gesloten systemen niet zo waardeer als de fanboys, verder maken ze mooie pc's die het voor een deel van de computerende gemeenschap prima doen.
En ik heb inmiddels genoeg redenen gegeven waarom ik persoonlijk niet dol op OSX ben inclusief de aanverwante software als iTunes, lijkt me overbodig posts van hierboven te gaan herhalen...
De iPad doet dus 2x zo lang met een batterij, is nog een stuk lichter en dunner... Maar goed.quote:[..]
copy/paste *grin* okay ik begin er niet over, maar ik kom helaas genoeg teksten tegen die een .gif of .jpeg zijn en dan heb ik wel beide schermen nodig, maar daar gaat het niet om, het multitasken wat ik belangrijk vind kan ik doen op mn netbook, het overzetten van SD kaart kan ik direkt doen vanaf mn netbook, net als een USB stick erin rammen en bestanden overzetten, maar begrijp me goed, ik heb niks tegen de iPad an sich, wel tegen de gebruikelijke Apple verering die door fanboys zoals jij met hand en tand verdedigt wordt op t moment dat iemand kritiek op iets van Apple levert , en zeker het gezemel dat dit iets is wat er nog niet was, toegegeven, het is een scherm zonder toetsenbord, maar als ik mn schermpje omklap lijkt het akelig veel op een touchscreenbediend apparaat waarop ik in briljante kleuren high speed kan internetten, mailen, muziek kan luisteren, YouTube kan kijken en dat wel 5 uur lang op 1 lading met een gewicht van amper een kilo...get my point? zo bijzonder is die iPad niet![]()
Vraag het dan niet als je me toch niet gelooft.quote:[..]
Jij wel? je hebt er inmiddels eentje thuis en schrijft je azijnzure replies op je spiksplinternieuwe iPad?
En eigenlijk geloof ik je niet omdat W7 wel fijn werkt op een touchscreen
Waarom de fuck, zou je willen schrijven op een touchscreen, terwijl je ook gewoon kan typen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee dus? Zo te zien heb jij nog nooit met de touchfunctionaliteit van Windows 7 gewerkt. Dan weet je ook dat het goed werkt en inclusief Nederlandse handschriftherkenning, iets dat ik ook mis op een iPad. Zo kun je met een stylus (let op, hier komt commentaar op, want de applegebruikers vingerverven graag) tijdens een vergadering bijvoorbeeld makkelijk aantekeningen maken met OneNote die meteen wordt geconverteerd naar digitale tekst. Werkt sinds Vista perfect.
Met de iPad slaat Apple mijns inziens de plank volledig mis, en dat heb ik zelfs al van enkele die-hard Apple-fans gehoord. Het fanboygedrag in dit topic is weer een bewijs dat Apple één ding heel goed kan en dat is marketing.
Omdat dit gewoon veel prettiger werkt met het maken van aantekeningen. Bij zo'n onscreen toetsenbord moet je continu blijven kijken waar je typt. Ik vind sowieso typen op een touchscreen verselijk, daarom wil ik ook altijd nog een telefoon met een toetsenbordje. Bij de minste of geringste verschuiving van je vinger typ je al compleet fout en dat heb je niet zelf in de gaten. Blind typen is vrijwel onmogelijk op een touchscreen. (vanmorgen nog gedaan op een HTC, die zelfs lichtelijk trilt als je een toets indrukt, wat ik overigens wel als positief ervaar)quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:24 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Waarom de fuck, zou je willen schrijven op een touchscreen, terwijl je ook gewoon kan typen.
Ja, daar zorgen de fanboys wel voor dat die veel verkocht wordt. Maar ik betwijfel ten zeerste of dit wel zo'n groot succes wordt op de lange termijn als jij nu beweert.quote:De iPad wordt gewoon een succes. Over 2 jaar kijken we terug naar dit topic. Kijken wie dan 'told you so' kan zeggen.
Waarvoor wil je het gebruiken?quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:46 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vraag me nou echt af he, wat is in godsnaam nou de reden geweest om de iPad niet uitbreidbaar te maken met SD-cards. Ik snap daar dus helemaal niets van.
Het touchscreen toetsenbord van de iPhone is zelflerend. Als ik heel vaak naast een bepaalde letter typ en hem verbeter, pikt het apparaat het op en verruimt de marges. Ongemerkt maak je zo haast geen fouten meer.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:32 schreef Metalfreak het volgende:
Bij de minste of geringste verschuiving van je vinger typ je al compleet fout en dat heb je niet zelf in de gaten. Blind typen is vrijwel onmogelijk op een touchscreen. (vanmorgen nog gedaan op een HTC, die zelfs lichtelijk trilt als je een toets indrukt, wat ik overigens wel als positief ervaar)
Boeken, films, muziek, internet.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:23 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Waarvoor wil je het gebruiken?
De reden dat het er niet inzit, is dezelfde reden dat het ook niet op de iPod of iPhone zit; om het gebruik simpel te houden. Als je er nu content op plaatst, doe je dat door óf te synchroniseren, óf rechtstreeks te downloaden op het ding zelf (en dat wordt dan ook weer vanzelf gesynchroniseerd). Heel makkelijk dus.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Boeken, films, muziek, internet.
Niet dat ik daadwerkelijk ooit een iPad zou kopen maar aangezien mijn bescheiden N86 gsm van zichzelf een 8 gig geheugen heeft en een slot voor nog eens 16 gig en die al vol zit met muziek en de N86 in tegenstelling tot de iPad geen multimedia apparaat is....
Erg inflexibel. Je moet dus van te voren inschatten wat voor soort gebruiker je bent zonder de mogelijk om je apparaat later uit te breiden en aan te passen op je gebruik.quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:52 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
De reden dat het er niet inzit, is dezelfde reden dat het ook niet op de iPod of iPhone zit; om het gebruik simpel te houden. Als je er nu content op plaatst, doe je dat door óf te synchroniseren, óf rechtstreeks te downloaden op het ding zelf (en dat wordt dan ook weer vanzelf gesynchroniseerd). Heel makkelijk dus.
Als je er een sd-slot opzet, moet de gebruiker opeens veel meer keuzes maken; waar sla je wat op? Welke sd-kaarten neem je mee? Synchroniseren lukt ook niet meer aangezien je niet 1 centrale opslaglocatie hebt.
Allemaal dingen waar de gemiddelde consument niet mee bezig wil zijn. Wil je veel ruimte? Dan kies je de 64GB versie. Heb je niet zoveel nodig? Dan kan je voor 16GB gaan.
Laten we het er maar op houden dat ik jou een fanboy vind en jij mij een Windows kneus, anders kunnen we dagenlang in herhaling vallen, ik hoop dat je meer dan gelukkig wordt met je iPad en dat je gelijk hebt met je "told you so" dan zet ik tijdens mn vakantie de foto's snel op mn netbookje om die vervolgens rond te mailen, een van de dingen waarvoor ik een SD slot onontbeerlijk vind, maar goed, dat gaan we nog wel zien aan het succes van de iPad, over 2 jaar es tellen? de verkochte iPads vs. verkochte netbooks? Ik heb nu al een vermoeden wie wint...quote:
Waar zeg ik dat? Ik probeer normale discussie te houden zonder te verzanden in dat kinderachtige gedoe.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:01 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik jou een fanboy vind en jij mij een Windows kneus,
Ehm, de iPad is geen netbook he.quote:anders kunnen we dagenlang in herhaling vallen, ik hoop dat je meer dan gelukkig wordt met je iPad en dat je gelijk hebt met je "told you so" dan zet ik tijdens mn vakantie de foto's snel op mn netbookje om die vervolgens rond te mailen, een van de dingen waarvoor ik een SD slot onontbeerlijk vind, maar goed, dat gaan we nog wel zien aan het succes van de iPad, over 2 jaar es tellen? de verkochte iPads vs. verkochte netbooks? Ik heb nu al een vermoeden wie wint...
Ja, die heb je er ook tussen zitten ja. Maar er gaan echt wel geniale apps komen hoor, net als je die nu voor de iPhone ook al hebt.quote:Anyway een laatste puntje nog over de software, ik heb ergens terug al geschreven dat ik verwacht dat windows software met touchfunctionaliteit een grote vlucht gaat nemen de komende jaren en daar kijk ik dan ook reikhalzend naar uit, ik wil meer met mn schermpje doen!
En t laatste over je duizenden killer apps je weet net zo goed als ik dat meer dan de helft van alle apps grapjes, domme spelletjes en onzin-apps zijn waar je niks aan hebt, van dat soort meuk is er voor windows al jaren een stortvloed te vinden dus zo bijzonder is dat echt niet...
Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp. Ik kan je nu al vertellen dat hetgeen wat je op de ipad zal lezen niet lekker te lezen is op de reader. Omgekeerd zal hetgeen wat je op de reader zal lezen, zeker niet zo lekker lezen op de ipad.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:59 schreef Sjeen het volgende:
Hier komen een iPad en een Sony ereader in het huishouden, ik zal te zijner tijd wel een review maken over het lezen van ebooks op beiden
Je weet dat je niet voor elk boek een nieuwe reader hoeft te kopen heh?quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:40 schreef athlonkmf het volgende:
Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp.
Ok, maar het ging in dit topic over de ebooks en de prijs die door de iPad opgedreven zou worden. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een ebook echt prettig leest op een iPad. Voor andere zaken lijkt de iPad me een heerlijk speeltje overigens... Maar niet om te lezen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:40 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp. Ik kan je nu al vertellen dat hetgeen wat je op de ipad zal lezen niet lekker te lezen is op de reader. Omgekeerd zal hetgeen wat je op de reader zal lezen, zeker niet zo lekker lezen op de ipad.
Een maand voor de iPad event zag ik dit:
Jij maakt altijd dezelfde afwijking? Hoe je ook zit, staat of ligt? Knap... Heb wel eens vaker wat tekst ingevoerd op een iPhone, maar ik erger me er gruwelijk aan. Doe mij maar een vast toetsenbord. Is het toetsenbord als accessoire verkrijgbaar? Waar moet je het dan op aansluiten? Op die USB poorten die er niet zijn? Op de Bluetooth verbinding die er niet is?quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:38 schreef Perico het volgende:
[..]
Het touchscreen toetsenbord van de iPhone is zelflerend. Als ik heel vaak naast een bepaalde letter typ en hem verbeter, pikt het apparaat het op en verruimt de marges. Ongemerkt maak je zo haast geen fouten meer.
Het virtuele toetsenbord van de iPad is net zo groot als dat van een laptop, maar zal ook zelflerend zijn. Voor degene die een roman willen typen is er het toetsenbord als accessoire, los verkrijgbaar.
Ik heb de PRS500 en PRS505. De 505 had ik gehaald omdat deze een nieuwe scherm had.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, maar het ging in dit topic over de ebooks en de prijs die door de iPad opgedreven zou worden. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een ebook echt prettig leest op een iPad. Voor andere zaken lijkt de iPad me een heerlijk speeltje overigens... Maar niet om te lezen.
Hoe bevalt de sony trouwens? En welke heb je?
De Sony viel mij tegen, ik had veel last van een lamp die erin weerkaatste. Ik heb betere ervaring met andere merken. Via het werk heb ik nu een Hanlin V3 (gelijk aan de Bebook One) en dat scherm is veel fijner dan de Sony, maar de Sony heeft weer wat meer mogelijkheden. Kortom, probeer ze te testen, wellicht bevalt de Sony jou ook niet zo door dat scherm.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:59 schreef Sjeen het volgende:
Hier komen een iPad en een Sony ereader in het huishouden, ik zal te zijner tijd wel een review maken over het lezen van ebooks op beiden
Dat is een nonargument. Je zet in het begin wat boeken erop, daarna kan je maanden vooruit. Ik heb de eerste 2 weken vooral boeken uitgezocht en erop gezet en er staan er nu 175 op en ik koppel hem nu niet meer aan de usb.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:08 schreef athlonkmf het volgende:
Ook vanwege het feit dat je de reader moet aansluiten via USB om boeken over te zetten is irritant, want ondertussen kan je niet verder lezen omdat ie in de USB-mode zit.
Memorycards eruithalen om op content over te zetten is ook onhandig omdat dat betekent dat de reader zijn bilbiotheek weer moet updaten.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij maakt altijd dezelfde afwijking? Hoe je ook zit, staat of ligt? Knap... Heb wel eens vaker wat tekst ingevoerd op een iPhone, maar ik erger me er gruwelijk aan. Doe mij maar een vast toetsenbord. Is het toetsenbord als accessoire verkrijgbaar? Waar moet je het dan op aansluiten? Op die USB poorten die er niet zijn? Op de Bluetooth verbinding die er niet is?
Welke Sony heb je genomen? De nieuwere versies?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:13 schreef willempjewever het volgende:
[..]
De Sony viel mij tegen, ik had veel last van een lamp die erin weerkaatste. Ik heb betere ervaring met andere merken. Via het werk heb ik nu een Hanlin V3 (gelijk aan de Bebook One) en dat scherm is veel fijner dan de Sony, maar de Sony heeft weer wat meer mogelijkheden. Kortom, probeer ze te testen, wellicht bevalt de Sony jou ook niet zo door dat scherm.
Dat ligt dus helemaal aan hoe je de reader gebruikt. Ik wil nieuwe content er ook op lezen. Dat wilt zeggen, je kan RSS-feeds e.d. ook omzetten en dan op je reader lezen. Of net dat nieuwe chapter die net uitgekomen is.quote:Dat is een nonargument. Je zet in het begin wat boeken erop, daarna kan je maanden vooruit. Ik heb de eerste 2 weken vooral boeken uitgezocht en erop gezet en er staan er nu 175 op en ik koppel hem nu niet meer aan de usb.
Dat ligt dus weer eens helemaal aan hoe je de reader gebruikt. Ik heb er veel manga op zitten. Dat kunnen bestanden zijn meer dan 200MB. Ik heb op mijn reader bv 8GB aan manga, documenten, walkthroughs, boeken, e.d.quote:Boeken op de memorykaart zetten is trouwens niet echt aan te raden. Dan verbruikt de e-reader (van welk merk dan ook) meer stroom dan als je het interne geheugen gebruikt.
Er is epub-app geloof ik.quote:Verder ben ik wel benieuwd naar de ipad ervaringen met lezen. En de ipad kan toch .epub aan, dus de boeken zijn echt wel gratis te downloaden en anders komt er vast wel een .epub leesapplicatie (als die al niet bestaat). Ik vind het een mooi ding verder, maar de prijs weegt voor mij niet op tegen een nieuwe desktop pc. Als ik echter geen nieuwe desktop nodig had en ik had wat geld voor een gadget liggen, dan had ik wel een ipad genomen voor de heb , het is een mooi apparaat en volgens mij erg fijn als je in de trein zit. :s
Dan kan het niet meer fout gaanquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:18 schreef Sjeen het volgende:
Thanks, beiden... Ik wil de Sony P300, vanwege formaat en omdat ik er puur boeken op wil lezen (geen studieboeken oid). Gewoon voor in de trein, op vakantie en als ik weer eens ergens zit te wachten
Wat betreft het USB gebeuren, mijn iPod moet ik ook koppelen via USB als ik 'm wil updaten/vullen, dus ach, dat zal zo'n moeite niet zijn denk ik.
Ze komen er allebei, de iPad en de Sony, dat stond al vast
Ik ben het hier wel mee eens:quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef willempjewever het volgende:
En 8 gig is wel erg veel, lezen die manga's en strips trouwens fijn op een ereader? Ik kom ze geregeld op usenet tegen, maar nog niet geprobeerd. Wat zou jij adviseren voor het lezen van manga qua bestandsformaat?
Ik heb er een aantal in handen gehad... Vind de Cool-Er mooi uitzien, maar de bediening niet geweldig. Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een 'puur' apparaat, waarop ik gewoon een boek kan lezen. Vandaar ook de keuze voor de kleine Sony omdat die geen touchscreen heeft en ook geen WiFi, ik ga er toch niet op browsen. Daar jat ik de iPad van mijn lief wel voor danquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef willempjewever het volgende:
Even een alles in 1 reactie voor mjin gemak
Ik had erg last van de lamp met de Sony PRS600. Maar dat is denk ik erg persoonlijk. Ik kon hem thuis testen en dat vond ik wat tegenvallen. Mijn Hanlin V3 heeft een fijner scherm (maar helaas geen fijne bookmarkoptie). Ik zou adviseren niet alleen op internetrecensies af te gaan, maar het apparaat ook even in de hand te nemen in een winkel, dan kan je het even ervaren wat het beste bij je past. Zomaar de Sony nemen vanwege het formaat is denk ik niet zo heel verstandig. Er zijn meerdere kleinere e-readers en wellicht vind je een andere fijner in de hand liggen bijvoorbeeld. De kleine Sony is wel mooi trouwens.
RSS feeds gebruik ik niet, maar daar heb je een punt. Gelukkig hebben de nieuwere modellen allemaal wifi (helaas zijn die dan ook weer duurder).
En 8 gig is wel erg veel, lezen die manga's en strips trouwens fijn op een ereader? Ik kom ze geregeld op usenet tegen, maar nog niet geprobeerd. Wat zou jij adviseren voor het lezen van manga qua bestandsformaat?
Dan zul je het vast niet leuk vinden dat door de iPad de prijzen van de e-books omhoog gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb er een aantal in handen gehad... Vind de Cool-Er mooi uitzien, maar de bediening niet geweldig. Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een 'puur' apparaat, waarop ik gewoon een boek kan lezen. Vandaar ook de keuze voor de kleine Sony omdat die geen touchscreen heeft en ook geen WiFi, ik ga er toch niet op browsen. Daar jat ik de iPad van mijn lief wel voor dan
Neuh... Nederlandse ebooks waren sowieso al duurder.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan zul je het vast niet leuk vinden dat door de iPad de prijzen van de e-books omhoog gaan.
Welke mensen sluiten toch al die dingen aan op een tv???...quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan zul je het vast niet leuk vinden dat door de iPad de prijzen van de e-books omhoog gaan.
Ben overigens benieuwd hoeveel je lief ermee gaat doen, en hoe lang het apparaat leuk blijft. De reactie dat als er een half jaar later een nieuwe iPad komt met uitbreidingssloten en ingangen voor kabels lijkt me ook erg interessant. Tegenwoordig kun je een beetje mobiele telefoon dan ook al op je tv aansluiten.
Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen? Die willen immers geen moeilijk gedoe, en hebben meestal een erg grote tv thuis.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Welke mensen sluiten toch al die dingen aan op een tv???...![]()
Neem nou maar van mij aan dat dat speledingetje hier in huis welkom genoeg isquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ben overigens benieuwd hoeveel je lief ermee gaat doen, en hoe lang het apparaat leuk blijft. De reactie dat als er een half jaar later een nieuwe iPad komt met uitbreidingssloten en ingangen voor kabels lijkt me ook erg interessant. Tegenwoordig kun je een beetje mobiele telefoon dan ook al op je tv aansluiten.
Leg mij eens uit waarom je simpel moet zijn om een iPad aan te schaffen... wat een waardeloos vooroordeel. Gewoon je geld ergens aan besteden omdat je het leuk vindt, dat kan niet?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen?
Als speelgoed zou ik het inderdaad ook niet verkeerd vinden, vind het altijd wel tof om nieuwe apparaten uit te vogelen. Echter heb ik niet genoeg geld om dergelijke speeldingetjes te kopen, net zoals meerderen onder mij. Om die reden zal ik dan ook wat meer handigheid van een dergelijk product verwachten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Neem nou maar van mij aan dat dat speledingetje hier in huis welkom genoeg isEn nee, het zal ook heus niet gaan vervelen, maak je maar geen zorgen...
Ow, Apple komt beslist met een 2e generatie, maar die zal net zo min kabelingangen etc hebben.
Doelend op zijn opmerking uiteraard, volgens hem zijn mensen die een telefoon op hun tv aansluiten gek, althans dat vertellen de smileys mij.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom je simpel moet zijn om een iPad aan te schaffen... wat een waardeloos vooroordeel. Gewoon je geld ergens aan besteden omdat je het leuk vindt, dat kan niet?
En daarom willen ze moeilijk gedoe met kabels en aansluitingen? Ah, ik zie al hoe je "logica" werktquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen? Die willen immers geen moeilijk gedoe, en hebben meestal een erg grote tv thuis.
In plaats van realistische use cases te bedenken waar je een iPad echt voor gebruikt, zoek je onrealistische argumenten om geen iPad te kopen omdat je het niet genoeg geld heb...quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:30 schreef mediaconsument het volgende:
Echter heb ik niet genoeg geld om dergelijke speeldingetjes te kopen, net zoals meerderen onder mij.
Misschien moet je eens iets verder (proberen te ) denken WAAROM er niet zulke dingen in zitten. Cardreader, usb, betekent dat er een filemanager of een ander app bij moet komen om met het inhoud daarvan te gebruiken. Terwijl dat nou juist niet de filosofie is van de iPhone/iPad-systeem.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:30 schreef mediaconsument het volgende:
Ben dan ook benieuwd of apple luistert naar dergelijke kritiek, daar simpele dingen als micro usb, een video uitgang of cardreader alleen maar wat toe kunnen voegen aan het apparaat.
Omdat die TV daar niet voor niets staat uiteraard, het is dan ook handig om een computer aan je tv aan te sluiten, bedenk maar eens de mogelijkheden die dat je te bieden heeft. TV's hebben tegenwoordig in de regel dan ook een vga en hdmi aansluiting, oftewel mogelijkheden zat!quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En daarom willen ze moeilijk gedoe met kabels en aansluitingen? Ah, ik zie al hoe je "logica" werkt![]()
Dat heb ik allang gedaan, heb dan ook geen zin om alles tot in den treure te blijven herhalen, apple komt tegenwoordig, door jullie fanboygedrag, dan ook over als een sekte met iTunes als religie!quote:In plaats van realistische use cases te bedenken waar je een iPad echt voor gebruikt, zoek je onrealistische argumenten om geen iPad te kopen omdat je het niet genoeg geld heb...
Daar is dus het punt, die filosofie klopt niet en getuigd mijns inziens van een utopie.quote:Misschien moet je eens iets verder (proberen te ) denken WAAROM er niet zulke dingen in zitten.
Cardreader, usb, betekent dat er een filemanager of een ander app bij moet komen om met het inhoud daarvan te gebruiken. Terwijl dat nou juist niet de filosofie is van de iPhone/iPad-systeem.
1) Je kiest WAT je wilt doen, en krijgt dan een lijst met de bijbehorende bestanden. Doel staat voorop. (eigenlijk dus wat windows ook wou bereiken met "my pictures, my music". Alleen zat windows explorer in de weg, en zet iedereen toch hun spullen ergens anders neer)
2) Bestanden gaan centraal gedeeld worden. Oftewel, alle apparaten in huis moeten bij dezelfde bestanden komen. Synchroniseren dus.
Daarom is het artikel uit de OP zo belangrijk. Ze hebben het al voor elkaar om mensen massaal een euro per tune te laten betalen, welke prijs uiteindelijk al even hoog is dan de gemiddelde cd in de winkel. Software idem, bij apple bestaat namelijk geen open-source. Nu gaan ze het voor elkaar krijgen om dmv. praatjes e-boeken qua prijs omhoog te drijven.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef SeLang het volgende:
Maar het idee van e-readers is toch juist dat je gratis boeken van internet kunt downloaden? Als je voor elektronische boeken gaat betalen dan kun je beter gewoon papieren boeken nemen!
http://www.nu.nl/gadgets/(...)ij-ipad-critici.htmlquote:Bill Gates sluit zich aan bij iPad-critici
Bill Gates heeft zich gemeld bij het debat rond de iPad. "Er is niks waarvan ik denk; dit had Microsoft ook moeten doen", aldus de softwaremiljardair tegenover Bnet.com. Na de hype rond de Apple-tablet met aanraakscherm en de uiteindelijke presentatie ervan, werd het apparaat massaal beschimpt wegens een gebrek aan functies. Microsoft ging al eerder in de aanval tegen het vermeende 'gesloten' platform dat de iPad biedt, maar nu neemt Bill Gates het apparaat zelf onder vuur.
De medeoprichter van Microsoft zegt 'een grote fan' te zijn van aanraakschermen en digitaal lezen. "Maar ik denk dat een mengeling van stemgebruik, de pen en een echt toetsenbord - een netbook in andere woorden - hierbij het meest gebruikt zal worden."
iPhone
De iPad roept bij Gates niet hetzelfde gevoel op als Apples smartphone, de iPhone. "Ik krijg niet het gevoel van om mijn god, Microsoft heeft niet hoog genoeg gemikt." Microsoft heeft al enkele keren gepoogd om de tablet-markt te bestormen, maar tot dusverre zonder veel succes. Vanaf 1 maart moet blijken of de Apple-tablet wel aanslaat; dan ligt hij in de winkels.
Volgens mij is dat het idee achter de e-reader voor jou en mij, maar de meeste mensen kopen boeken (ook voor de e-reader). Maar goed ook, als niemand ze koopt kan ook niemand ze op internet zetten zodat ik ze gratis kan downloadenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef SeLang het volgende:
Maar het idee van e-readers is toch juist dat je gratis boeken van internet kunt downloaden? Als je voor elektronische boeken gaat betalen dan kun je beter gewoon papieren boeken nemen!
Rot toch op zeg. Wat een argument. Omdat de TV daar staat moet het gebruikt worden? Mijn magnetron staat er ook maar in de keuken, moet ik daar ook een mobiel op kunnen aansluiten?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:55 schreef mediaconsument het volgende:
Omdat die TV daar niet voor niets staat uiteraard, het is dan ook handig om een computer aan je tv aan te sluiten, bedenk maar eens de mogelijkheden die dat je te bieden heeft. TV's hebben tegenwoordig in de regel dan ook een vga en hdmi aansluiting, oftewel mogelijkheden zat!
En jij behoort tot de anti-apple sekte? what else is new?quote:Dat heb ik allang gedaan, heb dan ook geen zin om alles tot in den treure te blijven herhalen, apple komt tegenwoordig, door jullie fanboygedrag, dan ook over als een sekte met iTunes als religie!
Jij hoeft je helemaal niet druk te maken over de prijs, bijstandsgezinnen zijn niet bepaald de doelgroepen van luxe artikelen.quote:Daarbij heb jij over de economie ook niet nagedacht, dergelijke dure speeltjes hebben namelijk veel kans in een goed lopende economie, en daar is op dit moment wereldwijd eigenlijk geen sprake van, sterker nog, we komen net uit een kredietcrisis waar we nog nieteens zeker over weten of we er wel helemaal uit zijn. Daarom houden mensen hun vinger op de knip, en willen ze waar voor hun geld, niet nog een geldputje erbij.
Dat jij jouw manier van denken en werken niet kan aanpassen getuigd meer van jouw bekrompenheid.quote:Oftewel gaat dit dus over de doelgroep, en probeer ik dat aan de hand van mijn situatie duidelijk te maken.
Daar is dus het punt, die filosofie klopt niet en getuigd mijns inziens van een utopie.
Weer eens niet up to date met de ontwikkelingen.quote:Dat is overigens ook de reden waarom ik nooit een ipod heb gekocht. iTunes is verplicht om iets op je ipod te kunnen zetten, dit kan dan ook maar op 1 pc. Het kan misschien wel makkelijk werken, toch geef ik te allen tijde de voorkeur aan opties die normale toegang mogelijk maken.
En dat gaat wel makkelijk met een kindle, sony reader of een ander DRM-ed artikel? Boeken doorgeven? Heb je er eentje en heb je dat geprobeerd? Non-argument dus.quote:Hoe zit het overigens als je bij een vriend langsgaat die ook een ipad heeft, en hij wil je wat muziek of boeken geven/doorverkopen? Onmogelijk uiteraard, dan moet jij namelijk hetzelfde boek bij apple gaan kopen.
2e hands handel.![]()
Nog sneuer van mensen die niet inzien dat andere mensen echt iets met een product kunnen, en deze niet alleen kopen om het kopen zelf.quote:Het blijft serieus sneu hoe apple makkelijk geld probeert te kloppen, nog sneuer dat mensen hun hiervoor de ruimte geven, omdat ze in al die praatjes trappen. Uiteindelijk is het voor mij dan ook een feit dat apple niet naar de fans luistert, maar dat de fans alleen maar naar apple luisteren. En dat, is handig als je veel geld wil verdienen!
het idee van e-readers is dat je heel veel boeken op een klein apparaatje kan hebben. Dat je ook boeken kan downloaden is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef SeLang het volgende:
De man die ook zei dat Internet zal floppenquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gadgets/(...)ij-ipad-critici.html
Dit artikel zegt voldoende lijkt mij.
Totdat je even op had gelet toen het over de kredietcrisis ging, dit houd namelijk ook in dat de middenstand het steeds moeilijker aan het krijgen is. Oftewel met weinig geld te besteden en hand op de knip bedoel ik niet alleen de allerarmsten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:28 schreef athlonkmf het volgende:
Jij hoeft je helemaal niet druk te maken over de prijs, bijstandsgezinnen zijn niet bepaald de doelgroepen van luxe artikelen.
Ik koop dan liever een apparaat dat is aangepast op mijn manier van werken en denken, in plaats van dat ik een groot bedrijf uit laat leggen hoe ik dat moet doen. Heeft dan ook weinig met bekrompenheid te maken. Daarom schat ik de kans van de iPad ook erg laag in, dat apparaat heeft geen meerwaarde boven een speeltje namelijk.quote:Dat jij jouw manier van denken en werken niet kan aanpassen getuigd meer van jouw bekrompenheid.
Lees, en begrijp. Ik wil dat ding aan kunnen sluiten op mijn computer zonder poespas, oftewel toegang zoals alle schijven dat hebben binnen windows/linux bijvoorbeeld. Synchroniseren valt bij mij dan ook onder moeilijkdoenerij.quote:Weer eens niet up to date met de ontwikkelingen.
Er zijn zat programma's die itunes kunnen vervangen. Mediamonkey. Gratis nog ook
Ik hoor genoeg reacties binnen dit topic die aangeven dat dit met de andere apparaten wel mogelijk is, daarom ook het verhaal omtrent een cardreader of micro usb.quote:En dat gaat wel makkelijk met een kindle, sony reader of een ander DRM-ed artikel? Boeken doorgeven? Heb je er eentje en heb je dat geprobeerd? Non-argument dus.
Als het een non-drm-ed boek is, dan kan je dat ook makkelijk doorsturen.
Dus moet je toch nog moeilijk doen?quote:Muziek, stuur je 's avonds even door als je weer achter je PC zit, waar al je muziekbestanden staan. Ik propte mijn MP3 nooit in een vriend's computer om er wat af te halen. Nee ik zeg "stuur dat effe op wil je"?
Daarom gaf ik ook al aan nogsteeds niet overtuigd te zijn van de mogelijkheden.quote:Nog sneuer van mensen die niet inzien dat andere mensen echt iets met een product kunnen, en deze niet alleen kopen om het kopen zelf.
Het is sneu hoe Apple geld probeert te kloppen? Tsja, Apple is geen liefdadigheidsinstelling he, ze moeten geld verdienen. En als ze muziek, films, ebooks, etc willen aanbieden, dat kunnen ze dan natuurlijk niet gratis doen he. Zo gaat dat in de grote-mensen-wereld.quote:Het blijft serieus sneu hoe apple makkelijk geld probeert te kloppen, nog sneuer dat mensen hun hiervoor de ruimte geven, omdat ze in al die praatjes trappen. Uiteindelijk is het voor mij dan ook een feit dat apple niet naar de fans luistert, maar dat de fans alleen maar naar apple luisteren. En dat, is handig als je veel geld wil verdienen!
Yeah right, alsof jij bij een vriend wat van zijn mp3'tjes erop gaat zetten en je hem dan een paar euro geeft en hij de mp3'tjes dan van z'n computer verwijdert. Jij wil gewoon dat het je zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om gratis aan je content te komen. Zo werkt dat niet, uiteindelijk zal je gewoon moeten betalen. Dat jij er te cheap voor bent is geen argument tegen de filosofie van Apple.quote:Hoe zit het overigens als je bij een vriend langsgaat die ook een ipad heeft, en hij wil je wat muziek of boeken geven/doorverkopen? Onmogelijk uiteraard, dan moet jij namelijk hetzelfde boek bij apple gaan kopen.
En weer word alles goedgepraat, Steve Jobs is god, nu weet ik het zeker!quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:54 schreef retorbrapi het volgende:
Dat plaatje is meer van toepassing op jou. Wat een onzin loop je soms te verkondigen.
Bij Apple bestaat geen open-source? Fuck, delen van OS X zijn open-source.
[..]
Het is sneu hoe Apple geld probeert te kloppen? Tsja, Apple is geen liefdadigheidsinstelling he, ze moeten geld verdienen. En als ze muziek, films, ebooks, etc willen aanbieden, dat kunnen ze dan natuurlijk niet gratis doen he. Zo gaat dat in de grote-mensen-wereld.
[..]
Yeah right, alsof jij bij een vriend wat van zijn mp3'tjes erop gaat zetten en je hem dan een paar euro geeft en hij de mp3'tjes dan van z'n computer verwijdert. Jij wil gewoon dat het je zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om gratis aan je content te komen. Zo werkt dat niet, uiteindelijk zal je gewoon moeten betalen. Dat jij er te cheap voor bent is geen argument tegen de filosofie van Apple.
Zeg vent, misschien zou het helpen als je niet compleet clueless en misinformed zou wezen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:42 schreef mediaconsument het volgende:
Daarbij ben ik niet van een anti-apple sekte, echter valt het me wel meteen op dat er niet te praten valt met apple fanboys zoals jou, die kunnen alles goedpraten namelijk als het op hun geloof aankomt.
Nee, je ziet het verkeerd. Het is niet zo dat er fanboys zijn, en dat het product daarom niet goed kan worden. Het is zo dat er fanboys zijn, omdát de producten al goed zijn!quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:55 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En weer word alles goedgepraat, Steve Jobs is god, nu weet ik het zeker!
[ afbeelding ]
Wat heb je overigens aan fanboys die geen kritiek kunnen uiten? Dan kan je product toch nooit goed worden?
En ik hoop dat je begreep dat dat natuurlijk ook je reinste onzin is.quote:Ik hoop overigens dat je begreep met mijn open-source verhaal dat ik op de software voor OSX doelde, voor de duidelijkheid.
Nee, je bent cheap omdat je 1 euro per nummer teveel vindt, en omdat je graag je content gratis van je vrienden wil krijgen en niet snapt dat Apple dat niet makkelijk maakt.quote:Daarbij heb ik overigens mijn idee over de economische situatie gegeven, en krijg ik daarvoor terug dat ik te cheap ben om een product dat mijns inziens handicapped is, te gaan kopen. Handig is dat.
Dan zijn al die fanboys blind voor dit gezegde: De in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ik zie dan uiteraard ook graag dat apple goede producten aflevert, echter het tekort aan zoveel functionaliteit laat mij twijfelen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Het is niet zo dat er fanboys zijn, en dat het product daarom niet goed kan worden. Het is zo dat er fanboys zijn, omdát de producten al goed zijn!
iPhone satisfaction on a different planet says a survey
Mac satisfaction at 80%, pc makers not even close
Hoezo? Met openoffice hebben we bijvoorbeeld een klasse office product gekregen op de pc, zo zijn er nog genoeg zaken te vinden. Echter geloof ik niet dat ze dat toe zouden laten bij apple.quote:En ik hoop dat je begreep dat dat natuurlijk ook je reinste onzin is.
1 euro per nummer is veel teveel, vooral als je nagaat hoeveel daarvan uiteindelijk naar de artiest gaat, echter is dat een andere discussie.quote:Nee, je bent cheap omdat je 1 euro per nummer teveel vindt, en omdat je graag je content gratis van je vrienden wil krijgen en niet snapt dat Apple dat niet makkelijk maakt.
Gast, het zijn al goede producten, anders hadden ze niet de hoogste scores he. 1 + 1 = 2.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan zijn al die fanboys blind voor dit gezegde: De in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ik zie dan uiteraard ook graag dat apple goede producten aflevert, echter het tekort aan zoveel functionaliteit laat mij twijfelen.
Toe laten? Ik wil graag een discussie met je voeren, maar zorg er dan wel voor dat je enigszins op de hoogte bent en niet lukraak wat onzin loopt te roepen. Open office is er gewoon voor OS X. Net als tig andere open-source pakketten. Er is geen toelatingsbeleid bij OS X.quote:[..]
Hoezo? Met openoffice hebben we bijvoorbeeld een klasse office product gekregen op de pc, zo zijn er nog genoeg zaken te vinden. Echter geloof ik niet dat ze dat toe zouden laten bij apple.
1 euro per nummer is niet veel te veel (anders zou iTunes nu niet de #1 muziekwinkel ter wereld zijn). Het is voor jóu veel teveel. Oftewel, je bent cheap.quote:[..]
1 euro per nummer is veel teveel, vooral als je nagaat hoeveel daarvan uiteindelijk naar de artiest gaat, echter is dat een andere discussie.
Je kunt het aan zoveel pc's aansluiten als je wilt. Je kan echter maar synchroniseren met 1 pc tegelijk. Logisch toch?quote:Ik noem het dan ook niet makkelijk dat je zo'n apparaat maar aan 1 pc kunt aansluiten.
Mjah, bedankt voor je preek.
Daarom discussieren we ook over de iPad, en niet over de iPhone of iPod.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Gast, het zijn al goede producten, anders hadden ze niet de hoogste scores he. 1 + 1 = 2.
Dus als er een touch interface komt voor oo, dan is dat ook gratis beschikbaar op de iPad?quote:Toe laten? Ik wil graag een discussie met je voeren, maar zorg er dan wel voor dat je enigszins op de hoogte bent en niet lukraak wat onzin loopt te roepen. Open office is er gewoon voor OS X. Net als tig andere open-source pakketten. Er is geen toelatingsbeleid bij OS X.
Ik ben nogsteeds niemand tegengekomen die dat daadwerkelijk doet, oftewel wil betalen voor dat soort nummers. En geloof me, sinds ik deze mening heb, ben ik veel mensen tegengekomen.quote:1 euro per nummer is niet veel te veel (anders zou iTunes nu niet de #1 muziekwinkel ter wereld zijn). Het is voor jóu veel teveel. Oftewel, je bent cheap.
Klinkt logisch inderdaad, maar of het hout snijdt. Daarom zie ik liever native support eigenlijk, zonder synchronisatie poespas.quote:Je kunt het aan zoveel pc's aansluiten als je wilt. Je kan echter maar synchroniseren met 1 pc tegelijk. Logisch toch?
En laat nou de iphone juist te kunnen garanderen hoe de ipad zal werken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:14 schreef mediaconsument het volgende:
Dan zijn al die fanboys blind voor dit gezegde: De in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ik zie dan uiteraard ook graag dat apple goede producten aflevert, echter het tekort aan zoveel functionaliteit laat mij twijfelen.
Dan moet OO eerst zelf met een app-versie komen.quote:Hoezo? Met openoffice hebben we bijvoorbeeld een klasse office product gekregen op de pc, zo zijn er nog genoeg zaken te vinden. Echter geloof ik niet dat ze dat toe zouden laten bij apple.
Oftewel, het ging je helemaal niet om Da Horror dat e-bboeken duurder kunnen worden. Je had dit topic enkel gestart om een appletroll te wezen. Zeker getuige je uitgebreide onderzoek in de mogelijkheden van een iPad/iPhone.quote:1 euro per nummer is veel teveel, vooral als je nagaat hoeveel daarvan uiteindelijk naar de artiest gaat, echter is dat een andere discussie.
Hoe hij werkt, uiteraard, maar of het ook in evenveel situaties toepasbaar is? Vergeet niet dat de iPhone voornamelijk is bedoeld om mee te bellen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En laat nou de iphone juist te kunnen garanderen hoe de ipad zal werken.
Mogen ze die app dan gratis aanbieden?quote:Dan moet OO eerst zelf met een app-versie komen.
Als je goed opgelet had, dan ben ik juist degene geweest die telkens probeert terug te gaan naar de e-boeken en geldklopperij. Dat ik dan last krijg van fanboys zoals jou, is een tweede.quote:Oftewel, het ging je helemaal niet om Da Horror dat e-bboeken duurder kunnen worden. Je had dit topic enkel gestart om een appletroll te wezen. Zeker getuige je uitgebreide onderzoek in de mogelijkheden van een iPad/iPhone.
Je had het over fanboys. Ik leg uit waarom er fanboys zijn. Omdat Apple goede producten levert.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom discussieren we ook over de iPad, en niet over de iPhone of iPod.
Er staat openoffice niks in de weg om hun app in de app store te publiceren.quote:[..]
Dus als er een touch interface komt voor oo, dan is dat ook gratis beschikbaar op de iPad?
Wat een argument zeg.quote:[..]
Ik ben nogsteeds niemand tegengekomen die dat daadwerkelijk doet, oftewel wil betalen voor dat soort nummers. En geloof me, sinds ik deze mening heb, ben ik veel mensen tegengekomen.
Je bent dus niet eens bereid het een kans te geven. Goede instelling.quote:[..]
Klinkt logisch inderdaad, maar of het hout snijdt. Daarom zie ik liever native support eigenlijk, zonder synchronisatie poespas.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mogen ze die app dan gratis aanbieden?
Wat een ernstig verweer blijft het toch ook, vooral als je gewoon keer op keer aangeeft dat je gewoon ziekelijk gedesinformeerd bent. Ik heb zelden zoveel halve aannames door een persoon gebruikt zien worden.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:36 schreef mediaconsument het volgende:
Dat ik dan last krijg van fanboys zoals jou, is een tweede.
Heb je toevallig al eens op bol gekeken wat het gemiddelde nederlandse ebook kost? Het Diner van Herman Koch bijvoorbeeld... Dat komt echt niet door de iPadquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe hij werkt, uiteraard, maar of het ook in evenveel situaties toepasbaar is? Vergeet niet dat de iPhone voornamelijk is bedoeld om mee te bellen.
[..]
Mogen ze die app dan gratis aanbieden?
[..]
Als je goed opgelet had, dan ben ik juist degene geweest die telkens probeert terug te gaan naar de e-boeken en geldklopperij. Dat ik dan last krijg van fanboys zoals jou, is een tweede.
15 dollar voor een digitaal boek is dan ook een bespottelijke prijs, voorals als men er al vanuit gaat dat de iPad hiervoor de reden zal zijn.
De iPad is nog niet uit. Vandaar moet je er een verwijzing naar de OP bij denken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je toevallig al eens op bol gekeken wat het gemiddelde nederlandse ebook kost? Het Diner van Herman Koch bijvoorbeeld... Dat komt echt niet door de iPad
De nederlandse ebook prijzen worden niet beïnvloedt door de iPad, de Kindle of eender welk device... Dus ik zie even de link niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
De iPad is nog niet uit. Vandaar moet je er een verwijzing naar de OP bij denken.
De iPad is nog nergens verkrijgbaar en jij zegt dat het al een goed product is? Ja, dat is fanboy gedrag. Je wilt gewoon de negatieve kanten niet zien. Echt élk negatief punt of punt van kritiek weet je goed te praten. Dat is typisch fanboy gedrag. Ik ben behoorlijk tevreden over Windows, maar dat wil niet zeggen dat ik alles pik van Microsoft, zo was Vista een ontzettend slecht besturingssysteem om maar een voorbeeld te geven.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Gast, het zijn al goede producten, anders hadden ze niet de hoogste scores he. 1 + 1 = 2.
En bij de appstore voor de iPad en de iPhone wel, en waar ging dit topic ook alweer over?quote:[..]
Toe laten? Ik wil graag een discussie met je voeren, maar zorg er dan wel voor dat je enigszins op de hoogte bent en niet lukraak wat onzin loopt te roepen. Open office is er gewoon voor OS X. Net als tig andere open-source pakketten. Er is geen toelatingsbeleid bij OS X.
Net zoals mediaconsument ken ik niet 1 persoon die ooit een nummer via iTunes heeft gekocht. En dat iTunes de nummer 1 is wil ook niets zeggen. De Toppers en Frans Bauer zijn ook populair in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat het kwalitatief goed is wat ze doen, sterker nog, het is de grootste baggermuziek die er is.quote:[..]
1 euro per nummer is niet veel te veel (anders zou iTunes nu niet de #1 muziekwinkel ter wereld zijn). Het is voor jóu veel teveel. Oftewel, je bent cheap.
Nee, niet logisch, ik kom voor mijn werk heel vaak mensen tegen die graag mobiele apparaten willen synchroniseren met minimaal twee PC's, de PC op het werk en de PC thuis. Dat kan dus niet met dit ding... Ook handig dat je dan een backup op twee fysiek verschillende locaties hebt staan, wel zo veilig in het geval van een probleem.quote:[..]
Je kunt het aan zoveel pc's aansluiten als je wilt. Je kan echter maar synchroniseren met 1 pc tegelijk. Logisch toch?
Dat staat nog niet vast volgens mij. Daarom staat de TT ook tussen aanhalingstekens. We zullen zien.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De nederlandse ebook prijzen worden niet beïnvloedt door de iPad, de Kindle of eender welk device... Dus ik zie even de link niet.
Mooi toch, als ik elk punt van kritiek weet goed te praten is het blijkbaar niet zo'n sterk punt he?quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:29 schreef Metalfreak het volgende:
Even mediaconsument bijvallen...
[..]
De iPad is nog nergens verkrijgbaar en jij zegt dat het al een goed product is? Ja, dat is fanboy gedrag. Je wilt gewoon de negatieve kanten niet zien. Echt élk negatief punt of punt van kritiek weet je goed te praten.
Ik ga niet kritiek geven om het kritiek geven. Ik geef kritiek waar ik dat nodig acht.quote:Dat is typisch fanboy gedrag. Ik ben behoorlijk tevreden over Windows, maar dat wil niet zeggen dat ik alles pik van Microsoft, zo was Vista een ontzettend slecht besturingssysteem om maar een voorbeeld te geven.
Even bij de les blijven. Ik reageerde op een opmerking van mediaconsument over Apple in het algemeen.quote:[..]
En bij de appstore voor de iPad en de iPhone wel, en waar ging dit topic ook alweer over?
Je mist het punt. Mediaconsument claimde dat de prijsstelling van ¤1 te hoog was. Dat is dus niet zo, anders was de iTunes Store niet de #1 muziekwinkel.quote:[..]
Net zoals mediaconsument ken ik niet 1 persoon die ooit een nummer via iTunes heeft gekocht. En dat iTunes de nummer 1 is wil ook niets zeggen. De Toppers en Frans Bauer zijn ook populair in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat het kwalitatief goed is wat ze doen, sterker nog, het is de grootste baggermuziek die er is.
Voor een backup moet je geen iPad willen gebruiken.quote:[..]
Nee, niet logisch, ik kom voor mijn werk heel vaak mensen tegen die graag mobiele apparaten willen synchroniseren met minimaal twee PC's, de PC op het werk en de PC thuis. Dat kan dus niet met dit ding... Ook handig dat je dan een backup op twee fysiek verschillende locaties hebt staan, wel zo veilig in het geval van een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |