http://www.nu.nl/gadgets/(...)ij-ipad-critici.htmlquote:Bill Gates sluit zich aan bij iPad-critici
Bill Gates heeft zich gemeld bij het debat rond de iPad. "Er is niks waarvan ik denk; dit had Microsoft ook moeten doen", aldus de softwaremiljardair tegenover Bnet.com. Na de hype rond de Apple-tablet met aanraakscherm en de uiteindelijke presentatie ervan, werd het apparaat massaal beschimpt wegens een gebrek aan functies. Microsoft ging al eerder in de aanval tegen het vermeende 'gesloten' platform dat de iPad biedt, maar nu neemt Bill Gates het apparaat zelf onder vuur.
De medeoprichter van Microsoft zegt 'een grote fan' te zijn van aanraakschermen en digitaal lezen. "Maar ik denk dat een mengeling van stemgebruik, de pen en een echt toetsenbord - een netbook in andere woorden - hierbij het meest gebruikt zal worden."
iPhone
De iPad roept bij Gates niet hetzelfde gevoel op als Apples smartphone, de iPhone. "Ik krijg niet het gevoel van om mijn god, Microsoft heeft niet hoog genoeg gemikt." Microsoft heeft al enkele keren gepoogd om de tablet-markt te bestormen, maar tot dusverre zonder veel succes. Vanaf 1 maart moet blijken of de Apple-tablet wel aanslaat; dan ligt hij in de winkels.
Volgens mij is dat het idee achter de e-reader voor jou en mij, maar de meeste mensen kopen boeken (ook voor de e-reader). Maar goed ook, als niemand ze koopt kan ook niemand ze op internet zetten zodat ik ze gratis kan downloadenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef SeLang het volgende:
Maar het idee van e-readers is toch juist dat je gratis boeken van internet kunt downloaden? Als je voor elektronische boeken gaat betalen dan kun je beter gewoon papieren boeken nemen!
Rot toch op zeg. Wat een argument. Omdat de TV daar staat moet het gebruikt worden? Mijn magnetron staat er ook maar in de keuken, moet ik daar ook een mobiel op kunnen aansluiten?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:55 schreef mediaconsument het volgende:
Omdat die TV daar niet voor niets staat uiteraard, het is dan ook handig om een computer aan je tv aan te sluiten, bedenk maar eens de mogelijkheden die dat je te bieden heeft. TV's hebben tegenwoordig in de regel dan ook een vga en hdmi aansluiting, oftewel mogelijkheden zat!
En jij behoort tot de anti-apple sekte? what else is new?quote:Dat heb ik allang gedaan, heb dan ook geen zin om alles tot in den treure te blijven herhalen, apple komt tegenwoordig, door jullie fanboygedrag, dan ook over als een sekte met iTunes als religie!
Jij hoeft je helemaal niet druk te maken over de prijs, bijstandsgezinnen zijn niet bepaald de doelgroepen van luxe artikelen.quote:Daarbij heb jij over de economie ook niet nagedacht, dergelijke dure speeltjes hebben namelijk veel kans in een goed lopende economie, en daar is op dit moment wereldwijd eigenlijk geen sprake van, sterker nog, we komen net uit een kredietcrisis waar we nog nieteens zeker over weten of we er wel helemaal uit zijn. Daarom houden mensen hun vinger op de knip, en willen ze waar voor hun geld, niet nog een geldputje erbij.
Dat jij jouw manier van denken en werken niet kan aanpassen getuigd meer van jouw bekrompenheid.quote:Oftewel gaat dit dus over de doelgroep, en probeer ik dat aan de hand van mijn situatie duidelijk te maken.
Daar is dus het punt, die filosofie klopt niet en getuigd mijns inziens van een utopie.
Weer eens niet up to date met de ontwikkelingen.quote:Dat is overigens ook de reden waarom ik nooit een ipod heb gekocht. iTunes is verplicht om iets op je ipod te kunnen zetten, dit kan dan ook maar op 1 pc. Het kan misschien wel makkelijk werken, toch geef ik te allen tijde de voorkeur aan opties die normale toegang mogelijk maken.
En dat gaat wel makkelijk met een kindle, sony reader of een ander DRM-ed artikel? Boeken doorgeven? Heb je er eentje en heb je dat geprobeerd? Non-argument dus.quote:Hoe zit het overigens als je bij een vriend langsgaat die ook een ipad heeft, en hij wil je wat muziek of boeken geven/doorverkopen? Onmogelijk uiteraard, dan moet jij namelijk hetzelfde boek bij apple gaan kopen.
2e hands handel.![]()
Nog sneuer van mensen die niet inzien dat andere mensen echt iets met een product kunnen, en deze niet alleen kopen om het kopen zelf.quote:Het blijft serieus sneu hoe apple makkelijk geld probeert te kloppen, nog sneuer dat mensen hun hiervoor de ruimte geven, omdat ze in al die praatjes trappen. Uiteindelijk is het voor mij dan ook een feit dat apple niet naar de fans luistert, maar dat de fans alleen maar naar apple luisteren. En dat, is handig als je veel geld wil verdienen!
het idee van e-readers is dat je heel veel boeken op een klein apparaatje kan hebben. Dat je ook boeken kan downloaden is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef SeLang het volgende:
Maar het idee van e-readers is toch juist dat je gratis boeken van internet kunt downloaden? Als je voor elektronische boeken gaat betalen dan kun je beter gewoon papieren boeken nemen!
De man die ook zei dat Internet zal floppenquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gadgets/(...)ij-ipad-critici.html
Dit artikel zegt voldoende lijkt mij.
Totdat je even op had gelet toen het over de kredietcrisis ging, dit houd namelijk ook in dat de middenstand het steeds moeilijker aan het krijgen is. Oftewel met weinig geld te besteden en hand op de knip bedoel ik niet alleen de allerarmsten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:28 schreef athlonkmf het volgende:
Jij hoeft je helemaal niet druk te maken over de prijs, bijstandsgezinnen zijn niet bepaald de doelgroepen van luxe artikelen.
Ik koop dan liever een apparaat dat is aangepast op mijn manier van werken en denken, in plaats van dat ik een groot bedrijf uit laat leggen hoe ik dat moet doen. Heeft dan ook weinig met bekrompenheid te maken. Daarom schat ik de kans van de iPad ook erg laag in, dat apparaat heeft geen meerwaarde boven een speeltje namelijk.quote:Dat jij jouw manier van denken en werken niet kan aanpassen getuigd meer van jouw bekrompenheid.
Lees, en begrijp. Ik wil dat ding aan kunnen sluiten op mijn computer zonder poespas, oftewel toegang zoals alle schijven dat hebben binnen windows/linux bijvoorbeeld. Synchroniseren valt bij mij dan ook onder moeilijkdoenerij.quote:Weer eens niet up to date met de ontwikkelingen.
Er zijn zat programma's die itunes kunnen vervangen. Mediamonkey. Gratis nog ook
Ik hoor genoeg reacties binnen dit topic die aangeven dat dit met de andere apparaten wel mogelijk is, daarom ook het verhaal omtrent een cardreader of micro usb.quote:En dat gaat wel makkelijk met een kindle, sony reader of een ander DRM-ed artikel? Boeken doorgeven? Heb je er eentje en heb je dat geprobeerd? Non-argument dus.
Als het een non-drm-ed boek is, dan kan je dat ook makkelijk doorsturen.
Dus moet je toch nog moeilijk doen?quote:Muziek, stuur je 's avonds even door als je weer achter je PC zit, waar al je muziekbestanden staan. Ik propte mijn MP3 nooit in een vriend's computer om er wat af te halen. Nee ik zeg "stuur dat effe op wil je"?
Daarom gaf ik ook al aan nogsteeds niet overtuigd te zijn van de mogelijkheden.quote:Nog sneuer van mensen die niet inzien dat andere mensen echt iets met een product kunnen, en deze niet alleen kopen om het kopen zelf.
Het is sneu hoe Apple geld probeert te kloppen? Tsja, Apple is geen liefdadigheidsinstelling he, ze moeten geld verdienen. En als ze muziek, films, ebooks, etc willen aanbieden, dat kunnen ze dan natuurlijk niet gratis doen he. Zo gaat dat in de grote-mensen-wereld.quote:Het blijft serieus sneu hoe apple makkelijk geld probeert te kloppen, nog sneuer dat mensen hun hiervoor de ruimte geven, omdat ze in al die praatjes trappen. Uiteindelijk is het voor mij dan ook een feit dat apple niet naar de fans luistert, maar dat de fans alleen maar naar apple luisteren. En dat, is handig als je veel geld wil verdienen!
Yeah right, alsof jij bij een vriend wat van zijn mp3'tjes erop gaat zetten en je hem dan een paar euro geeft en hij de mp3'tjes dan van z'n computer verwijdert. Jij wil gewoon dat het je zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om gratis aan je content te komen. Zo werkt dat niet, uiteindelijk zal je gewoon moeten betalen. Dat jij er te cheap voor bent is geen argument tegen de filosofie van Apple.quote:Hoe zit het overigens als je bij een vriend langsgaat die ook een ipad heeft, en hij wil je wat muziek of boeken geven/doorverkopen? Onmogelijk uiteraard, dan moet jij namelijk hetzelfde boek bij apple gaan kopen.
En weer word alles goedgepraat, Steve Jobs is god, nu weet ik het zeker!quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:54 schreef retorbrapi het volgende:
Dat plaatje is meer van toepassing op jou. Wat een onzin loop je soms te verkondigen.
Bij Apple bestaat geen open-source? Fuck, delen van OS X zijn open-source.
[..]
Het is sneu hoe Apple geld probeert te kloppen? Tsja, Apple is geen liefdadigheidsinstelling he, ze moeten geld verdienen. En als ze muziek, films, ebooks, etc willen aanbieden, dat kunnen ze dan natuurlijk niet gratis doen he. Zo gaat dat in de grote-mensen-wereld.
[..]
Yeah right, alsof jij bij een vriend wat van zijn mp3'tjes erop gaat zetten en je hem dan een paar euro geeft en hij de mp3'tjes dan van z'n computer verwijdert. Jij wil gewoon dat het je zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om gratis aan je content te komen. Zo werkt dat niet, uiteindelijk zal je gewoon moeten betalen. Dat jij er te cheap voor bent is geen argument tegen de filosofie van Apple.
Zeg vent, misschien zou het helpen als je niet compleet clueless en misinformed zou wezen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:42 schreef mediaconsument het volgende:
Daarbij ben ik niet van een anti-apple sekte, echter valt het me wel meteen op dat er niet te praten valt met apple fanboys zoals jou, die kunnen alles goedpraten namelijk als het op hun geloof aankomt.
Nee, je ziet het verkeerd. Het is niet zo dat er fanboys zijn, en dat het product daarom niet goed kan worden. Het is zo dat er fanboys zijn, omdát de producten al goed zijn!quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:55 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En weer word alles goedgepraat, Steve Jobs is god, nu weet ik het zeker!
[ afbeelding ]
Wat heb je overigens aan fanboys die geen kritiek kunnen uiten? Dan kan je product toch nooit goed worden?
En ik hoop dat je begreep dat dat natuurlijk ook je reinste onzin is.quote:Ik hoop overigens dat je begreep met mijn open-source verhaal dat ik op de software voor OSX doelde, voor de duidelijkheid.
Nee, je bent cheap omdat je 1 euro per nummer teveel vindt, en omdat je graag je content gratis van je vrienden wil krijgen en niet snapt dat Apple dat niet makkelijk maakt.quote:Daarbij heb ik overigens mijn idee over de economische situatie gegeven, en krijg ik daarvoor terug dat ik te cheap ben om een product dat mijns inziens handicapped is, te gaan kopen. Handig is dat.
Dan zijn al die fanboys blind voor dit gezegde: De in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ik zie dan uiteraard ook graag dat apple goede producten aflevert, echter het tekort aan zoveel functionaliteit laat mij twijfelen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Nee, je ziet het verkeerd. Het is niet zo dat er fanboys zijn, en dat het product daarom niet goed kan worden. Het is zo dat er fanboys zijn, omdát de producten al goed zijn!
iPhone satisfaction on a different planet says a survey
Mac satisfaction at 80%, pc makers not even close
Hoezo? Met openoffice hebben we bijvoorbeeld een klasse office product gekregen op de pc, zo zijn er nog genoeg zaken te vinden. Echter geloof ik niet dat ze dat toe zouden laten bij apple.quote:En ik hoop dat je begreep dat dat natuurlijk ook je reinste onzin is.
1 euro per nummer is veel teveel, vooral als je nagaat hoeveel daarvan uiteindelijk naar de artiest gaat, echter is dat een andere discussie.quote:Nee, je bent cheap omdat je 1 euro per nummer teveel vindt, en omdat je graag je content gratis van je vrienden wil krijgen en niet snapt dat Apple dat niet makkelijk maakt.
Gast, het zijn al goede producten, anders hadden ze niet de hoogste scores he. 1 + 1 = 2.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan zijn al die fanboys blind voor dit gezegde: De in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ik zie dan uiteraard ook graag dat apple goede producten aflevert, echter het tekort aan zoveel functionaliteit laat mij twijfelen.
Toe laten? Ik wil graag een discussie met je voeren, maar zorg er dan wel voor dat je enigszins op de hoogte bent en niet lukraak wat onzin loopt te roepen. Open office is er gewoon voor OS X. Net als tig andere open-source pakketten. Er is geen toelatingsbeleid bij OS X.quote:[..]
Hoezo? Met openoffice hebben we bijvoorbeeld een klasse office product gekregen op de pc, zo zijn er nog genoeg zaken te vinden. Echter geloof ik niet dat ze dat toe zouden laten bij apple.
1 euro per nummer is niet veel te veel (anders zou iTunes nu niet de #1 muziekwinkel ter wereld zijn). Het is voor jóu veel teveel. Oftewel, je bent cheap.quote:[..]
1 euro per nummer is veel teveel, vooral als je nagaat hoeveel daarvan uiteindelijk naar de artiest gaat, echter is dat een andere discussie.
Je kunt het aan zoveel pc's aansluiten als je wilt. Je kan echter maar synchroniseren met 1 pc tegelijk. Logisch toch?quote:Ik noem het dan ook niet makkelijk dat je zo'n apparaat maar aan 1 pc kunt aansluiten.
Mjah, bedankt voor je preek.
Daarom discussieren we ook over de iPad, en niet over de iPhone of iPod.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Gast, het zijn al goede producten, anders hadden ze niet de hoogste scores he. 1 + 1 = 2.
Dus als er een touch interface komt voor oo, dan is dat ook gratis beschikbaar op de iPad?quote:Toe laten? Ik wil graag een discussie met je voeren, maar zorg er dan wel voor dat je enigszins op de hoogte bent en niet lukraak wat onzin loopt te roepen. Open office is er gewoon voor OS X. Net als tig andere open-source pakketten. Er is geen toelatingsbeleid bij OS X.
Ik ben nogsteeds niemand tegengekomen die dat daadwerkelijk doet, oftewel wil betalen voor dat soort nummers. En geloof me, sinds ik deze mening heb, ben ik veel mensen tegengekomen.quote:1 euro per nummer is niet veel te veel (anders zou iTunes nu niet de #1 muziekwinkel ter wereld zijn). Het is voor jóu veel teveel. Oftewel, je bent cheap.
Klinkt logisch inderdaad, maar of het hout snijdt. Daarom zie ik liever native support eigenlijk, zonder synchronisatie poespas.quote:Je kunt het aan zoveel pc's aansluiten als je wilt. Je kan echter maar synchroniseren met 1 pc tegelijk. Logisch toch?
En laat nou de iphone juist te kunnen garanderen hoe de ipad zal werken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:14 schreef mediaconsument het volgende:
Dan zijn al die fanboys blind voor dit gezegde: De in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Ik zie dan uiteraard ook graag dat apple goede producten aflevert, echter het tekort aan zoveel functionaliteit laat mij twijfelen.
Dan moet OO eerst zelf met een app-versie komen.quote:Hoezo? Met openoffice hebben we bijvoorbeeld een klasse office product gekregen op de pc, zo zijn er nog genoeg zaken te vinden. Echter geloof ik niet dat ze dat toe zouden laten bij apple.
Oftewel, het ging je helemaal niet om Da Horror dat e-bboeken duurder kunnen worden. Je had dit topic enkel gestart om een appletroll te wezen. Zeker getuige je uitgebreide onderzoek in de mogelijkheden van een iPad/iPhone.quote:1 euro per nummer is veel teveel, vooral als je nagaat hoeveel daarvan uiteindelijk naar de artiest gaat, echter is dat een andere discussie.
Hoe hij werkt, uiteraard, maar of het ook in evenveel situaties toepasbaar is? Vergeet niet dat de iPhone voornamelijk is bedoeld om mee te bellen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:32 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En laat nou de iphone juist te kunnen garanderen hoe de ipad zal werken.
Mogen ze die app dan gratis aanbieden?quote:Dan moet OO eerst zelf met een app-versie komen.
Als je goed opgelet had, dan ben ik juist degene geweest die telkens probeert terug te gaan naar de e-boeken en geldklopperij. Dat ik dan last krijg van fanboys zoals jou, is een tweede.quote:Oftewel, het ging je helemaal niet om Da Horror dat e-bboeken duurder kunnen worden. Je had dit topic enkel gestart om een appletroll te wezen. Zeker getuige je uitgebreide onderzoek in de mogelijkheden van een iPad/iPhone.
Je had het over fanboys. Ik leg uit waarom er fanboys zijn. Omdat Apple goede producten levert.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom discussieren we ook over de iPad, en niet over de iPhone of iPod.
Er staat openoffice niks in de weg om hun app in de app store te publiceren.quote:[..]
Dus als er een touch interface komt voor oo, dan is dat ook gratis beschikbaar op de iPad?
Wat een argument zeg.quote:[..]
Ik ben nogsteeds niemand tegengekomen die dat daadwerkelijk doet, oftewel wil betalen voor dat soort nummers. En geloof me, sinds ik deze mening heb, ben ik veel mensen tegengekomen.
Je bent dus niet eens bereid het een kans te geven. Goede instelling.quote:[..]
Klinkt logisch inderdaad, maar of het hout snijdt. Daarom zie ik liever native support eigenlijk, zonder synchronisatie poespas.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mogen ze die app dan gratis aanbieden?
Wat een ernstig verweer blijft het toch ook, vooral als je gewoon keer op keer aangeeft dat je gewoon ziekelijk gedesinformeerd bent. Ik heb zelden zoveel halve aannames door een persoon gebruikt zien worden.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:36 schreef mediaconsument het volgende:
Dat ik dan last krijg van fanboys zoals jou, is een tweede.
Heb je toevallig al eens op bol gekeken wat het gemiddelde nederlandse ebook kost? Het Diner van Herman Koch bijvoorbeeld... Dat komt echt niet door de iPadquote:Op donderdag 11 februari 2010 16:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe hij werkt, uiteraard, maar of het ook in evenveel situaties toepasbaar is? Vergeet niet dat de iPhone voornamelijk is bedoeld om mee te bellen.
[..]
Mogen ze die app dan gratis aanbieden?
[..]
Als je goed opgelet had, dan ben ik juist degene geweest die telkens probeert terug te gaan naar de e-boeken en geldklopperij. Dat ik dan last krijg van fanboys zoals jou, is een tweede.
15 dollar voor een digitaal boek is dan ook een bespottelijke prijs, voorals als men er al vanuit gaat dat de iPad hiervoor de reden zal zijn.
De iPad is nog niet uit. Vandaar moet je er een verwijzing naar de OP bij denken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb je toevallig al eens op bol gekeken wat het gemiddelde nederlandse ebook kost? Het Diner van Herman Koch bijvoorbeeld... Dat komt echt niet door de iPad
De nederlandse ebook prijzen worden niet beïnvloedt door de iPad, de Kindle of eender welk device... Dus ik zie even de link niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
De iPad is nog niet uit. Vandaar moet je er een verwijzing naar de OP bij denken.
De iPad is nog nergens verkrijgbaar en jij zegt dat het al een goed product is? Ja, dat is fanboy gedrag. Je wilt gewoon de negatieve kanten niet zien. Echt élk negatief punt of punt van kritiek weet je goed te praten. Dat is typisch fanboy gedrag. Ik ben behoorlijk tevreden over Windows, maar dat wil niet zeggen dat ik alles pik van Microsoft, zo was Vista een ontzettend slecht besturingssysteem om maar een voorbeeld te geven.quote:Op donderdag 11 februari 2010 16:27 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Gast, het zijn al goede producten, anders hadden ze niet de hoogste scores he. 1 + 1 = 2.
En bij de appstore voor de iPad en de iPhone wel, en waar ging dit topic ook alweer over?quote:[..]
Toe laten? Ik wil graag een discussie met je voeren, maar zorg er dan wel voor dat je enigszins op de hoogte bent en niet lukraak wat onzin loopt te roepen. Open office is er gewoon voor OS X. Net als tig andere open-source pakketten. Er is geen toelatingsbeleid bij OS X.
Net zoals mediaconsument ken ik niet 1 persoon die ooit een nummer via iTunes heeft gekocht. En dat iTunes de nummer 1 is wil ook niets zeggen. De Toppers en Frans Bauer zijn ook populair in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat het kwalitatief goed is wat ze doen, sterker nog, het is de grootste baggermuziek die er is.quote:[..]
1 euro per nummer is niet veel te veel (anders zou iTunes nu niet de #1 muziekwinkel ter wereld zijn). Het is voor jóu veel teveel. Oftewel, je bent cheap.
Nee, niet logisch, ik kom voor mijn werk heel vaak mensen tegen die graag mobiele apparaten willen synchroniseren met minimaal twee PC's, de PC op het werk en de PC thuis. Dat kan dus niet met dit ding... Ook handig dat je dan een backup op twee fysiek verschillende locaties hebt staan, wel zo veilig in het geval van een probleem.quote:[..]
Je kunt het aan zoveel pc's aansluiten als je wilt. Je kan echter maar synchroniseren met 1 pc tegelijk. Logisch toch?
Dat staat nog niet vast volgens mij. Daarom staat de TT ook tussen aanhalingstekens. We zullen zien.quote:Op donderdag 11 februari 2010 17:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De nederlandse ebook prijzen worden niet beïnvloedt door de iPad, de Kindle of eender welk device... Dus ik zie even de link niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |