abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 08:59:13 #251
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77873017
Hier komen een iPad en een Sony ereader in het huishouden, ik zal te zijner tijd wel een review maken over het lezen van ebooks op beiden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77873798
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:59 schreef Sjeen het volgende:
Hier komen een iPad en een Sony ereader in het huishouden, ik zal te zijner tijd wel een review maken over het lezen van ebooks op beiden
Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp. Ik kan je nu al vertellen dat hetgeen wat je op de ipad zal lezen niet lekker te lezen is op de reader. Omgekeerd zal hetgeen wat je op de reader zal lezen, zeker niet zo lekker lezen op de ipad.

Een maand voor de iPad event zag ik dit:
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 09:46:05 #253
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77873922
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:40 schreef athlonkmf het volgende:
Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp.
Je weet dat je niet voor elk boek een nieuwe reader hoeft te kopen heh?
Carpe Libertatem
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 09:51:24 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77874055
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:40 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp. Ik kan je nu al vertellen dat hetgeen wat je op de ipad zal lezen niet lekker te lezen is op de reader. Omgekeerd zal hetgeen wat je op de reader zal lezen, zeker niet zo lekker lezen op de ipad.

Een maand voor de iPad event zag ik dit:
Ok, maar het ging in dit topic over de ebooks en de prijs die door de iPad opgedreven zou worden. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een ebook echt prettig leest op een iPad. Voor andere zaken lijkt de iPad me een heerlijk speeltje overigens... Maar niet om te lezen.

Hoe bevalt de sony trouwens? En welke heb je?
pi_77874698
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:38 schreef Perico het volgende:

[..]

Het touchscreen toetsenbord van de iPhone is zelflerend. Als ik heel vaak naast een bepaalde letter typ en hem verbeter, pikt het apparaat het op en verruimt de marges. Ongemerkt maak je zo haast geen fouten meer.

Het virtuele toetsenbord van de iPad is net zo groot als dat van een laptop, maar zal ook zelflerend zijn. Voor degene die een roman willen typen is er het toetsenbord als accessoire, los verkrijgbaar.
Jij maakt altijd dezelfde afwijking? Hoe je ook zit, staat of ligt? Knap... Heb wel eens vaker wat tekst ingevoerd op een iPhone, maar ik erger me er gruwelijk aan. Doe mij maar een vast toetsenbord. Is het toetsenbord als accessoire verkrijgbaar? Waar moet je het dan op aansluiten? Op die USB poorten die er niet zijn? Op de Bluetooth verbinding die er niet is?
Don't let my username fool you...
pi_77876057
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ok, maar het ging in dit topic over de ebooks en de prijs die door de iPad opgedreven zou worden. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een ebook echt prettig leest op een iPad. Voor andere zaken lijkt de iPad me een heerlijk speeltje overigens... Maar niet om te lezen.

Hoe bevalt de sony trouwens? En welke heb je?
Ik heb de PRS500 en PRS505. De 505 had ik gehaald omdat deze een nieuwe scherm had.

Qua lezen zijn ze super natuurlijk, alle voordelen van eink. Maar een nadeel is het opzetten van zelfgemaakte boeken en andere teksten. Voor de beste kwaliteit moet je deze converteren en vervolgens overzetten, welke weer door de reader geformatteerd moet worden voor het eerste keer lezen.

Ook vanwege het feit dat je de reader moet aansluiten via USB om boeken over te zetten is irritant, want ondertussen kan je niet verder lezen omdat ie in de USB-mode zit.
Memorycards eruithalen om op content over te zetten is ook onhandig omdat dat betekent dat de reader zijn bilbiotheek weer moet updaten.

Vandaar ook dat ik niet eens ben met het argument bent van "ipad heeft geen usb".
Via wifi syncen/delen gaat veel makkelijker. Stel dat er dingen geconverteerd moeten worden alvorens deze op de ipad te lezen is (kan ik me voorstellen bij stripboeken met resolutie >3600px), dan kan ik dit door mijn desktopPC laten doen, en deze kan dan via wifi syncen naar m'n ipad als ie klaar is. Of gewoon als mailtje versturen.
pi_77876187
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:59 schreef Sjeen het volgende:
De Sony viel mij tegen, ik had veel last van een lamp die erin weerkaatste. Ik heb betere ervaring met andere merken. Via het werk heb ik nu een Hanlin V3 (gelijk aan de Bebook One) en dat scherm is veel fijner dan de Sony, maar de Sony heeft weer wat meer mogelijkheden. Kortom, probeer ze te testen, wellicht bevalt de Sony jou ook niet zo door dat scherm.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:08 schreef athlonkmf het volgende:
Ook vanwege het feit dat je de reader moet aansluiten via USB om boeken over te zetten is irritant, want ondertussen kan je niet verder lezen omdat ie in de USB-mode zit.
Memorycards eruithalen om op content over te zetten is ook onhandig omdat dat betekent dat de reader zijn bilbiotheek weer moet updaten.
Dat is een nonargument. Je zet in het begin wat boeken erop, daarna kan je maanden vooruit. Ik heb de eerste 2 weken vooral boeken uitgezocht en erop gezet en er staan er nu 175 op en ik koppel hem nu niet meer aan de usb.

Boeken op de memorykaart zetten is trouwens niet echt aan te raden. Dan verbruikt de e-reader (van welk merk dan ook) meer stroom dan als je het interne geheugen gebruikt.

Verder ben ik wel benieuwd naar de ipad ervaringen met lezen. En de ipad kan toch .epub aan, dus de boeken zijn echt wel gratis te downloaden en anders komt er vast wel een .epub leesapplicatie (als die al niet bestaat). Ik vind het een mooi ding verder, maar de prijs weegt voor mij niet op tegen een nieuwe desktop pc. Als ik echter geen nieuwe desktop nodig had en ik had wat geld voor een gadget liggen, dan had ik wel een ipad genomen voor de heb , het is een mooi apparaat en volgens mij erg fijn als je in de trein zit. :s
pi_77876257
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:18 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij maakt altijd dezelfde afwijking? Hoe je ook zit, staat of ligt? Knap... Heb wel eens vaker wat tekst ingevoerd op een iPhone, maar ik erger me er gruwelijk aan. Doe mij maar een vast toetsenbord. Is het toetsenbord als accessoire verkrijgbaar? Waar moet je het dan op aansluiten? Op die USB poorten die er niet zijn? Op de Bluetooth verbinding die er niet is?

Lees je eens een beetje in man, voordat je met idiote argumenten komt.

De iPad heeft een toetsenbord dock EN ondersteund bluetooth toetsenborden.

http://www.apple.com/nl/ipad/specs/

Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 11:18:47 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77876357
Thanks, beiden... Ik wil de Sony P300, vanwege formaat en omdat ik er puur boeken op wil lezen (geen studieboeken oid). Gewoon voor in de trein, op vakantie en als ik weer eens ergens zit te wachten

Wat betreft het USB gebeuren, mijn iPod moet ik ook koppelen via USB als ik 'm wil updaten/vullen, dus ach, dat zal zo'n moeite niet zijn denk ik.

Ze komen er allebei, de iPad en de Sony, dat stond al vast
pi_77876600
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:13 schreef willempjewever het volgende:

[..]

De Sony viel mij tegen, ik had veel last van een lamp die erin weerkaatste. Ik heb betere ervaring met andere merken. Via het werk heb ik nu een Hanlin V3 (gelijk aan de Bebook One) en dat scherm is veel fijner dan de Sony, maar de Sony heeft weer wat meer mogelijkheden. Kortom, probeer ze te testen, wellicht bevalt de Sony jou ook niet zo door dat scherm.
Welke Sony heb je genomen? De nieuwere versies?
quote:
Dat is een nonargument. Je zet in het begin wat boeken erop, daarna kan je maanden vooruit. Ik heb de eerste 2 weken vooral boeken uitgezocht en erop gezet en er staan er nu 175 op en ik koppel hem nu niet meer aan de usb.
Dat ligt dus helemaal aan hoe je de reader gebruikt. Ik wil nieuwe content er ook op lezen. Dat wilt zeggen, je kan RSS-feeds e.d. ook omzetten en dan op je reader lezen. Of net dat nieuwe chapter die net uitgekomen is.
quote:
Boeken op de memorykaart zetten is trouwens niet echt aan te raden. Dan verbruikt de e-reader (van welk merk dan ook) meer stroom dan als je het interne geheugen gebruikt.
Dat ligt dus weer eens helemaal aan hoe je de reader gebruikt. Ik heb er veel manga op zitten. Dat kunnen bestanden zijn meer dan 200MB. Ik heb op mijn reader bv 8GB aan manga, documenten, walkthroughs, boeken, e.d.
quote:
Verder ben ik wel benieuwd naar de ipad ervaringen met lezen. En de ipad kan toch .epub aan, dus de boeken zijn echt wel gratis te downloaden en anders komt er vast wel een .epub leesapplicatie (als die al niet bestaat). Ik vind het een mooi ding verder, maar de prijs weegt voor mij niet op tegen een nieuwe desktop pc. Als ik echter geen nieuwe desktop nodig had en ik had wat geld voor een gadget liggen, dan had ik wel een ipad genomen voor de heb , het is een mooi apparaat en volgens mij erg fijn als je in de trein zit. :s
Er is epub-app geloof ik.
Maar wat het voor mij interessant maakt, is dat deze ook PDF aan kan. En er zijn apps welke CBR/CBZ (comics) optimaliseert voor de iphone (en later ipad), dus dat is helemaal mooi: http://www.bitolithic.com/comiczeal

Oftewel, ik kan eindelijk beginnen om die 200GB aan strips, comics, magazines door te lezen.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 11:18 schreef Sjeen het volgende:
Thanks, beiden... Ik wil de Sony P300, vanwege formaat en omdat ik er puur boeken op wil lezen (geen studieboeken oid). Gewoon voor in de trein, op vakantie en als ik weer eens ergens zit te wachten

Wat betreft het USB gebeuren, mijn iPod moet ik ook koppelen via USB als ik 'm wil updaten/vullen, dus ach, dat zal zo'n moeite niet zijn denk ik.

Ze komen er allebei, de iPad en de Sony, dat stond al vast
Dan kan het niet meer fout gaan Je hebt dan de grootste leesgebied gecovered dan.
Alleen de A3-brochures/kranten lukken nog niet

en tip: je kan epub ook ontdoen van drm zodat je op beide apparaten kan lezen. Kan handig zijn als er meerdere mensen dezelfde boek wilt lezen.
pi_77881032
Even een alles in 1 reactie voor mjin gemak

Ik had erg last van de lamp met de Sony PRS600. Maar dat is denk ik erg persoonlijk. Ik kon hem thuis testen en dat vond ik wat tegenvallen. Mijn Hanlin V3 heeft een fijner scherm (maar helaas geen fijne bookmarkoptie). Ik zou adviseren niet alleen op internetrecensies af te gaan, maar het apparaat ook even in de hand te nemen in een winkel, dan kan je het even ervaren wat het beste bij je past. Zomaar de Sony nemen vanwege het formaat is denk ik niet zo heel verstandig. Er zijn meerdere kleinere e-readers en wellicht vind je een andere fijner in de hand liggen bijvoorbeeld. De kleine Sony is wel mooi trouwens.

RSS feeds gebruik ik niet, maar daar heb je een punt. Gelukkig hebben de nieuwere modellen allemaal wifi (helaas zijn die dan ook weer duurder).

En 8 gig is wel erg veel , lezen die manga's en strips trouwens fijn op een ereader? Ik kom ze geregeld op usenet tegen, maar nog niet geprobeerd. Wat zou jij adviseren voor het lezen van manga qua bestandsformaat?
pi_77882112
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef willempjewever het volgende:
En 8 gig is wel erg veel , lezen die manga's en strips trouwens fijn op een ereader? Ik kom ze geregeld op usenet tegen, maar nog niet geprobeerd. Wat zou jij adviseren voor het lezen van manga qua bestandsformaat?
Ik ben het hier wel mee eens:
http://afmag.net/reading-(...)finitive-review.html
Behalve dan dat het een review is op basis van de 500. De 505 heeft betere contrast.

Vooral deze vergelijking is veelzeggend:
echte boek vs eink

Vandaar dat ik ook de sony reader 505 had gekocht. De 505 heeft minder last van glare dan de nieuwere modellen had k begrepen. Dat komt doordat ie geen touchscreen heeft.

Voor de beste kwaliteit moet je het omzetten naar de native formaat van de reader. Voor de sony reader is dat dus LRF.
PDF en JPG is nogal behelpen qua contrast.

Maar dat tooltje wat via die site te downloaden is, doet toch vrij lang over voor het omzetten van de bestanden... Ook al is het multithreaded...
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 14:04:34 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77882477
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef willempjewever het volgende:
Even een alles in 1 reactie voor mjin gemak

Ik had erg last van de lamp met de Sony PRS600. Maar dat is denk ik erg persoonlijk. Ik kon hem thuis testen en dat vond ik wat tegenvallen. Mijn Hanlin V3 heeft een fijner scherm (maar helaas geen fijne bookmarkoptie). Ik zou adviseren niet alleen op internetrecensies af te gaan, maar het apparaat ook even in de hand te nemen in een winkel, dan kan je het even ervaren wat het beste bij je past. Zomaar de Sony nemen vanwege het formaat is denk ik niet zo heel verstandig. Er zijn meerdere kleinere e-readers en wellicht vind je een andere fijner in de hand liggen bijvoorbeeld. De kleine Sony is wel mooi trouwens.

RSS feeds gebruik ik niet, maar daar heb je een punt. Gelukkig hebben de nieuwere modellen allemaal wifi (helaas zijn die dan ook weer duurder).

Ik heb er een aantal in handen gehad... Vind de Cool-Er mooi uitzien, maar de bediening niet geweldig. Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een 'puur' apparaat, waarop ik gewoon een boek kan lezen. Vandaar ook de keuze voor de kleine Sony omdat die geen touchscreen heeft en ook geen WiFi, ik ga er toch niet op browsen. Daar jat ik de iPad van mijn lief wel voor dan
pi_77882907
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb er een aantal in handen gehad... Vind de Cool-Er mooi uitzien, maar de bediening niet geweldig. Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een 'puur' apparaat, waarop ik gewoon een boek kan lezen. Vandaar ook de keuze voor de kleine Sony omdat die geen touchscreen heeft en ook geen WiFi, ik ga er toch niet op browsen. Daar jat ik de iPad van mijn lief wel voor dan
Dan zul je het vast niet leuk vinden dat door de iPad de prijzen van de e-books omhoog gaan.

Ben overigens benieuwd hoeveel je lief ermee gaat doen, en hoe lang het apparaat leuk blijft. De reactie dat als er een half jaar later een nieuwe iPad komt met uitbreidingssloten en ingangen voor kabels lijkt me ook erg interessant. Tegenwoordig kun je een beetje mobiele telefoon dan ook al op je tv aansluiten.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 14:19:50 #265
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77883041
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan zul je het vast niet leuk vinden dat door de iPad de prijzen van de e-books omhoog gaan.
Neuh... Nederlandse ebooks waren sowieso al duurder.
pi_77883186
quote:

[..]

Ben overigens benieuwd hoeveel je lief ermee gaat doen, en hoe lang het apparaat leuk blijft. De reactie dat als er een half jaar later een nieuwe iPad komt met uitbreidingssloten en ingangen voor kabels lijkt me ook erg interessant. Tegenwoordig kun je een beetje mobiele telefoon dan ook al op je tv aansluiten.
Welke mensen sluiten toch al die dingen aan op een tv???...
pi_77883278
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:23 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Welke mensen sluiten toch al die dingen aan op een tv???...
Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen? Die willen immers geen moeilijk gedoe, en hebben meestal een erg grote tv thuis.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 14:26:33 #268
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77883300
quote:

[..]

Neem nou maar van mij aan dat dat speledingetje hier in huis welkom genoeg is En nee, het zal ook heus niet gaan vervelen, maak je maar geen zorgen...

Ow, Apple komt beslist met een 2e generatie, maar die zal net zo min kabelingangen etc hebben.
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 februari 2010 @ 14:27:58 #269
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77883366
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen?
Leg mij eens uit waarom je simpel moet zijn om een iPad aan te schaffen... wat een waardeloos vooroordeel. Gewoon je geld ergens aan besteden omdat je het leuk vindt, dat kan niet?
pi_77883455
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Neem nou maar van mij aan dat dat speledingetje hier in huis welkom genoeg is En nee, het zal ook heus niet gaan vervelen, maak je maar geen zorgen...

Ow, Apple komt beslist met een 2e generatie, maar die zal net zo min kabelingangen etc hebben.
Als speelgoed zou ik het inderdaad ook niet verkeerd vinden, vind het altijd wel tof om nieuwe apparaten uit te vogelen. Echter heb ik niet genoeg geld om dergelijke speeldingetjes te kopen, net zoals meerderen onder mij. Om die reden zal ik dan ook wat meer handigheid van een dergelijk product verwachten.

Ben dan ook benieuwd of apple luistert naar dergelijke kritiek, daar simpele dingen als micro usb, een video uitgang of cardreader alleen maar wat toe kunnen voegen aan het apparaat. De markt is overigens ook nog vrij nieuw, dus zal de toekomst zeggen in hoeverre ze naar dergelijke kritiek moeten luisteren, om zodoende hun concurrentiepositie mbt. de iPad sterk te houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door mediaconsument op 11-02-2010 14:35:35 ]
pi_77883570
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom je simpel moet zijn om een iPad aan te schaffen... wat een waardeloos vooroordeel. Gewoon je geld ergens aan besteden omdat je het leuk vindt, dat kan niet?
Doelend op zijn opmerking uiteraard, volgens hem zijn mensen die een telefoon op hun tv aansluiten gek, althans dat vertellen de smileys mij.

Ik bedoel dan ook de gewone man die niet moeilijk wil doen, deze gewone man wil ook alles aan elkaar aan kunnen sluiten. Deze gewone man vind het in de regel dan ook niet fijn om films op een of ander scherm op de bank te kijken, terwijl er een dikke tv staat te pronken. Een dergelijk groot apparaat meesjouwen is dan ook niet fijn voor deze gewone man.

De discussie mbt. de iPad ging dan ook voornamelijk om de tekorten tov. andere vergelijkbare apparaten. Ben dan ook nogsteeds niet overtuigd van de meerwaarde.
pi_77883703
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen? Die willen immers geen moeilijk gedoe, en hebben meestal een erg grote tv thuis.
En daarom willen ze moeilijk gedoe met kabels en aansluitingen? Ah, ik zie al hoe je "logica" werkt
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:30 schreef mediaconsument het volgende:
Echter heb ik niet genoeg geld om dergelijke speeldingetjes te kopen, net zoals meerderen onder mij.
In plaats van realistische use cases te bedenken waar je een iPad echt voor gebruikt, zoek je onrealistische argumenten om geen iPad te kopen omdat je het niet genoeg geld heb...
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:30 schreef mediaconsument het volgende:

Ben dan ook benieuwd of apple luistert naar dergelijke kritiek, daar simpele dingen als micro usb, een video uitgang of cardreader alleen maar wat toe kunnen voegen aan het apparaat.
Misschien moet je eens iets verder (proberen te ) denken WAAROM er niet zulke dingen in zitten. Cardreader, usb, betekent dat er een filemanager of een ander app bij moet komen om met het inhoud daarvan te gebruiken. Terwijl dat nou juist niet de filosofie is van de iPhone/iPad-systeem.

1) Je kiest WAT je wilt doen, en krijgt dan een lijst met de bijbehorende bestanden. Doel staat voorop. (eigenlijk dus wat windows ook wou bereiken met "my pictures, my music". Alleen zat windows explorer in de weg, en zet iedereen toch hun spullen ergens anders neer)
2) Bestanden gaan centraal gedeeld worden. Oftewel, alle apparaten in huis moeten bij dezelfde bestanden komen. Synchroniseren dus.

[ Bericht 16% gewijzigd door athlonkmf op 11-02-2010 14:42:10 ]
pi_77884424
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

En daarom willen ze moeilijk gedoe met kabels en aansluitingen? Ah, ik zie al hoe je "logica" werkt
Omdat die TV daar niet voor niets staat uiteraard, het is dan ook handig om een computer aan je tv aan te sluiten, bedenk maar eens de mogelijkheden die dat je te bieden heeft. TV's hebben tegenwoordig in de regel dan ook een vga en hdmi aansluiting, oftewel mogelijkheden zat!
quote:
In plaats van realistische use cases te bedenken waar je een iPad echt voor gebruikt, zoek je onrealistische argumenten om geen iPad te kopen omdat je het niet genoeg geld heb...
Dat heb ik allang gedaan, heb dan ook geen zin om alles tot in den treure te blijven herhalen, apple komt tegenwoordig, door jullie fanboygedrag, dan ook over als een sekte met iTunes als religie!

Daarbij heb jij over de economie ook niet nagedacht, dergelijke dure speeltjes hebben namelijk veel kans in een goed lopende economie, en daar is op dit moment wereldwijd eigenlijk geen sprake van, sterker nog, we komen net uit een kredietcrisis waar we nog nieteens zeker over weten of we er wel helemaal uit zijn. Daarom houden mensen hun vinger op de knip, en willen ze waar voor hun geld, niet nog een geldputje erbij.

Oftewel gaat dit dus over de doelgroep, en probeer ik dat aan de hand van mijn situatie duidelijk te maken.
quote:
Misschien moet je eens iets verder (proberen te ) denken WAAROM er niet zulke dingen in zitten.

Cardreader, usb, betekent dat er een filemanager of een ander app bij moet komen om met het inhoud daarvan te gebruiken. Terwijl dat nou juist niet de filosofie is van de iPhone/iPad-systeem.

1) Je kiest WAT je wilt doen, en krijgt dan een lijst met de bijbehorende bestanden. Doel staat voorop. (eigenlijk dus wat windows ook wou bereiken met "my pictures, my music". Alleen zat windows explorer in de weg, en zet iedereen toch hun spullen ergens anders neer)
2) Bestanden gaan centraal gedeeld worden. Oftewel, alle apparaten in huis moeten bij dezelfde bestanden komen. Synchroniseren dus.
Daar is dus het punt, die filosofie klopt niet en getuigd mijns inziens van een utopie.

Dat is overigens ook de reden waarom ik nooit een ipod heb gekocht. iTunes is verplicht om iets op je ipod te kunnen zetten, dit kan dan ook maar op 1 pc. Het kan misschien wel makkelijk werken, toch geef ik te allen tijde de voorkeur aan opties die normale toegang mogelijk maken.

Hoe zit het overigens als je bij een vriend langsgaat die ook een ipad heeft, en hij wil je wat muziek of boeken geven/doorverkopen? Onmogelijk uiteraard, dan moet jij namelijk hetzelfde boek bij apple gaan kopen.

2e hands handel.

Het blijft serieus sneu hoe apple makkelijk geld probeert te kloppen, nog sneuer dat mensen hun hiervoor de ruimte geven, omdat ze in al die praatjes trappen. Uiteindelijk is het voor mij dan ook een feit dat apple niet naar de fans luistert, maar dat de fans alleen maar naar apple luisteren. En dat, is handig als je veel geld wil verdienen!
  donderdag 11 februari 2010 @ 14:58:35 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77884525
Maar het idee van e-readers is toch juist dat je gratis boeken van internet kunt downloaden? Als je voor elektronische boeken gaat betalen dan kun je beter gewoon papieren boeken nemen!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77884658
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef SeLang het volgende:
Maar het idee van e-readers is toch juist dat je gratis boeken van internet kunt downloaden? Als je voor elektronische boeken gaat betalen dan kun je beter gewoon papieren boeken nemen!
Daarom is het artikel uit de OP zo belangrijk. Ze hebben het al voor elkaar om mensen massaal een euro per tune te laten betalen, welke prijs uiteindelijk al even hoog is dan de gemiddelde cd in de winkel. Software idem, bij apple bestaat namelijk geen open-source. Nu gaan ze het voor elkaar krijgen om dmv. praatjes e-boeken qua prijs omhoog te drijven.

Uiteindelijk zal het normale boek hier dan ook het meeste last van krijgen, 2de hands handel is dan ook afgelopen. Denk niet dat de mensheid daarmee geholpen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')