Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp. Ik kan je nu al vertellen dat hetgeen wat je op de ipad zal lezen niet lekker te lezen is op de reader. Omgekeerd zal hetgeen wat je op de reader zal lezen, zeker niet zo lekker lezen op de ipad.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:59 schreef Sjeen het volgende:
Hier komen een iPad en een Sony ereader in het huishouden, ik zal te zijner tijd wel een review maken over het lezen van ebooks op beiden
Je weet dat je niet voor elk boek een nieuwe reader hoeft te kopen heh?quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:40 schreef athlonkmf het volgende:
Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp.
Ok, maar het ging in dit topic over de ebooks en de prijs die door de iPad opgedreven zou worden. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een ebook echt prettig leest op een iPad. Voor andere zaken lijkt de iPad me een heerlijk speeltje overigens... Maar niet om te lezen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:40 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hier staan al 2 sony readers naast de leeslamp. Ik kan je nu al vertellen dat hetgeen wat je op de ipad zal lezen niet lekker te lezen is op de reader. Omgekeerd zal hetgeen wat je op de reader zal lezen, zeker niet zo lekker lezen op de ipad.
Een maand voor de iPad event zag ik dit:
Jij maakt altijd dezelfde afwijking? Hoe je ook zit, staat of ligt? Knap... Heb wel eens vaker wat tekst ingevoerd op een iPhone, maar ik erger me er gruwelijk aan. Doe mij maar een vast toetsenbord. Is het toetsenbord als accessoire verkrijgbaar? Waar moet je het dan op aansluiten? Op die USB poorten die er niet zijn? Op de Bluetooth verbinding die er niet is?quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:38 schreef Perico het volgende:
[..]
Het touchscreen toetsenbord van de iPhone is zelflerend. Als ik heel vaak naast een bepaalde letter typ en hem verbeter, pikt het apparaat het op en verruimt de marges. Ongemerkt maak je zo haast geen fouten meer.
Het virtuele toetsenbord van de iPad is net zo groot als dat van een laptop, maar zal ook zelflerend zijn. Voor degene die een roman willen typen is er het toetsenbord als accessoire, los verkrijgbaar.
Ik heb de PRS500 en PRS505. De 505 had ik gehaald omdat deze een nieuwe scherm had.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, maar het ging in dit topic over de ebooks en de prijs die door de iPad opgedreven zou worden. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een ebook echt prettig leest op een iPad. Voor andere zaken lijkt de iPad me een heerlijk speeltje overigens... Maar niet om te lezen.
Hoe bevalt de sony trouwens? En welke heb je?
De Sony viel mij tegen, ik had veel last van een lamp die erin weerkaatste. Ik heb betere ervaring met andere merken. Via het werk heb ik nu een Hanlin V3 (gelijk aan de Bebook One) en dat scherm is veel fijner dan de Sony, maar de Sony heeft weer wat meer mogelijkheden. Kortom, probeer ze te testen, wellicht bevalt de Sony jou ook niet zo door dat scherm.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:59 schreef Sjeen het volgende:
Hier komen een iPad en een Sony ereader in het huishouden, ik zal te zijner tijd wel een review maken over het lezen van ebooks op beiden
Dat is een nonargument. Je zet in het begin wat boeken erop, daarna kan je maanden vooruit. Ik heb de eerste 2 weken vooral boeken uitgezocht en erop gezet en er staan er nu 175 op en ik koppel hem nu niet meer aan de usb.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:08 schreef athlonkmf het volgende:
Ook vanwege het feit dat je de reader moet aansluiten via USB om boeken over te zetten is irritant, want ondertussen kan je niet verder lezen omdat ie in de USB-mode zit.
Memorycards eruithalen om op content over te zetten is ook onhandig omdat dat betekent dat de reader zijn bilbiotheek weer moet updaten.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij maakt altijd dezelfde afwijking? Hoe je ook zit, staat of ligt? Knap... Heb wel eens vaker wat tekst ingevoerd op een iPhone, maar ik erger me er gruwelijk aan. Doe mij maar een vast toetsenbord. Is het toetsenbord als accessoire verkrijgbaar? Waar moet je het dan op aansluiten? Op die USB poorten die er niet zijn? Op de Bluetooth verbinding die er niet is?
Welke Sony heb je genomen? De nieuwere versies?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:13 schreef willempjewever het volgende:
[..]
De Sony viel mij tegen, ik had veel last van een lamp die erin weerkaatste. Ik heb betere ervaring met andere merken. Via het werk heb ik nu een Hanlin V3 (gelijk aan de Bebook One) en dat scherm is veel fijner dan de Sony, maar de Sony heeft weer wat meer mogelijkheden. Kortom, probeer ze te testen, wellicht bevalt de Sony jou ook niet zo door dat scherm.
Dat ligt dus helemaal aan hoe je de reader gebruikt. Ik wil nieuwe content er ook op lezen. Dat wilt zeggen, je kan RSS-feeds e.d. ook omzetten en dan op je reader lezen. Of net dat nieuwe chapter die net uitgekomen is.quote:Dat is een nonargument. Je zet in het begin wat boeken erop, daarna kan je maanden vooruit. Ik heb de eerste 2 weken vooral boeken uitgezocht en erop gezet en er staan er nu 175 op en ik koppel hem nu niet meer aan de usb.
Dat ligt dus weer eens helemaal aan hoe je de reader gebruikt. Ik heb er veel manga op zitten. Dat kunnen bestanden zijn meer dan 200MB. Ik heb op mijn reader bv 8GB aan manga, documenten, walkthroughs, boeken, e.d.quote:Boeken op de memorykaart zetten is trouwens niet echt aan te raden. Dan verbruikt de e-reader (van welk merk dan ook) meer stroom dan als je het interne geheugen gebruikt.
Er is epub-app geloof ik.quote:Verder ben ik wel benieuwd naar de ipad ervaringen met lezen. En de ipad kan toch .epub aan, dus de boeken zijn echt wel gratis te downloaden en anders komt er vast wel een .epub leesapplicatie (als die al niet bestaat). Ik vind het een mooi ding verder, maar de prijs weegt voor mij niet op tegen een nieuwe desktop pc. Als ik echter geen nieuwe desktop nodig had en ik had wat geld voor een gadget liggen, dan had ik wel een ipad genomen voor de heb , het is een mooi apparaat en volgens mij erg fijn als je in de trein zit. :s
Dan kan het niet meer fout gaanquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:18 schreef Sjeen het volgende:
Thanks, beiden... Ik wil de Sony P300, vanwege formaat en omdat ik er puur boeken op wil lezen (geen studieboeken oid). Gewoon voor in de trein, op vakantie en als ik weer eens ergens zit te wachten
Wat betreft het USB gebeuren, mijn iPod moet ik ook koppelen via USB als ik 'm wil updaten/vullen, dus ach, dat zal zo'n moeite niet zijn denk ik.
Ze komen er allebei, de iPad en de Sony, dat stond al vast
Ik ben het hier wel mee eens:quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef willempjewever het volgende:
En 8 gig is wel erg veel, lezen die manga's en strips trouwens fijn op een ereader? Ik kom ze geregeld op usenet tegen, maar nog niet geprobeerd. Wat zou jij adviseren voor het lezen van manga qua bestandsformaat?
Ik heb er een aantal in handen gehad... Vind de Cool-Er mooi uitzien, maar de bediening niet geweldig. Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een 'puur' apparaat, waarop ik gewoon een boek kan lezen. Vandaar ook de keuze voor de kleine Sony omdat die geen touchscreen heeft en ook geen WiFi, ik ga er toch niet op browsen. Daar jat ik de iPad van mijn lief wel voor danquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef willempjewever het volgende:
Even een alles in 1 reactie voor mjin gemak
Ik had erg last van de lamp met de Sony PRS600. Maar dat is denk ik erg persoonlijk. Ik kon hem thuis testen en dat vond ik wat tegenvallen. Mijn Hanlin V3 heeft een fijner scherm (maar helaas geen fijne bookmarkoptie). Ik zou adviseren niet alleen op internetrecensies af te gaan, maar het apparaat ook even in de hand te nemen in een winkel, dan kan je het even ervaren wat het beste bij je past. Zomaar de Sony nemen vanwege het formaat is denk ik niet zo heel verstandig. Er zijn meerdere kleinere e-readers en wellicht vind je een andere fijner in de hand liggen bijvoorbeeld. De kleine Sony is wel mooi trouwens.
RSS feeds gebruik ik niet, maar daar heb je een punt. Gelukkig hebben de nieuwere modellen allemaal wifi (helaas zijn die dan ook weer duurder).
En 8 gig is wel erg veel, lezen die manga's en strips trouwens fijn op een ereader? Ik kom ze geregeld op usenet tegen, maar nog niet geprobeerd. Wat zou jij adviseren voor het lezen van manga qua bestandsformaat?
Dan zul je het vast niet leuk vinden dat door de iPad de prijzen van de e-books omhoog gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb er een aantal in handen gehad... Vind de Cool-Er mooi uitzien, maar de bediening niet geweldig. Verder ben ik eigenlijk op zoek naar een 'puur' apparaat, waarop ik gewoon een boek kan lezen. Vandaar ook de keuze voor de kleine Sony omdat die geen touchscreen heeft en ook geen WiFi, ik ga er toch niet op browsen. Daar jat ik de iPad van mijn lief wel voor dan
Neuh... Nederlandse ebooks waren sowieso al duurder.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan zul je het vast niet leuk vinden dat door de iPad de prijzen van de e-books omhoog gaan.
Welke mensen sluiten toch al die dingen aan op een tv???...quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan zul je het vast niet leuk vinden dat door de iPad de prijzen van de e-books omhoog gaan.
Ben overigens benieuwd hoeveel je lief ermee gaat doen, en hoe lang het apparaat leuk blijft. De reactie dat als er een half jaar later een nieuwe iPad komt met uitbreidingssloten en ingangen voor kabels lijkt me ook erg interessant. Tegenwoordig kun je een beetje mobiele telefoon dan ook al op je tv aansluiten.
Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen? Die willen immers geen moeilijk gedoe, en hebben meestal een erg grote tv thuis.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:23 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Welke mensen sluiten toch al die dingen aan op een tv???...![]()
Neem nou maar van mij aan dat dat speledingetje hier in huis welkom genoeg isquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ben overigens benieuwd hoeveel je lief ermee gaat doen, en hoe lang het apparaat leuk blijft. De reactie dat als er een half jaar later een nieuwe iPad komt met uitbreidingssloten en ingangen voor kabels lijkt me ook erg interessant. Tegenwoordig kun je een beetje mobiele telefoon dan ook al op je tv aansluiten.
Leg mij eens uit waarom je simpel moet zijn om een iPad aan te schaffen... wat een waardeloos vooroordeel. Gewoon je geld ergens aan besteden omdat je het leuk vindt, dat kan niet?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen?
Als speelgoed zou ik het inderdaad ook niet verkeerd vinden, vind het altijd wel tof om nieuwe apparaten uit te vogelen. Echter heb ik niet genoeg geld om dergelijke speeldingetjes te kopen, net zoals meerderen onder mij. Om die reden zal ik dan ook wat meer handigheid van een dergelijk product verwachten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Neem nou maar van mij aan dat dat speledingetje hier in huis welkom genoeg isEn nee, het zal ook heus niet gaan vervelen, maak je maar geen zorgen...
Ow, Apple komt beslist met een 2e generatie, maar die zal net zo min kabelingangen etc hebben.
Doelend op zijn opmerking uiteraard, volgens hem zijn mensen die een telefoon op hun tv aansluiten gek, althans dat vertellen de smileys mij.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom je simpel moet zijn om een iPad aan te schaffen... wat een waardeloos vooroordeel. Gewoon je geld ergens aan besteden omdat je het leuk vindt, dat kan niet?
En daarom willen ze moeilijk gedoe met kabels en aansluitingen? Ah, ik zie al hoe je "logica" werktquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dezelfde simpele mensen die een iPad aanschaffen? Die willen immers geen moeilijk gedoe, en hebben meestal een erg grote tv thuis.
In plaats van realistische use cases te bedenken waar je een iPad echt voor gebruikt, zoek je onrealistische argumenten om geen iPad te kopen omdat je het niet genoeg geld heb...quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:30 schreef mediaconsument het volgende:
Echter heb ik niet genoeg geld om dergelijke speeldingetjes te kopen, net zoals meerderen onder mij.
Misschien moet je eens iets verder (proberen te ) denken WAAROM er niet zulke dingen in zitten. Cardreader, usb, betekent dat er een filemanager of een ander app bij moet komen om met het inhoud daarvan te gebruiken. Terwijl dat nou juist niet de filosofie is van de iPhone/iPad-systeem.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:30 schreef mediaconsument het volgende:
Ben dan ook benieuwd of apple luistert naar dergelijke kritiek, daar simpele dingen als micro usb, een video uitgang of cardreader alleen maar wat toe kunnen voegen aan het apparaat.
Omdat die TV daar niet voor niets staat uiteraard, het is dan ook handig om een computer aan je tv aan te sluiten, bedenk maar eens de mogelijkheden die dat je te bieden heeft. TV's hebben tegenwoordig in de regel dan ook een vga en hdmi aansluiting, oftewel mogelijkheden zat!quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
En daarom willen ze moeilijk gedoe met kabels en aansluitingen? Ah, ik zie al hoe je "logica" werkt![]()
Dat heb ik allang gedaan, heb dan ook geen zin om alles tot in den treure te blijven herhalen, apple komt tegenwoordig, door jullie fanboygedrag, dan ook over als een sekte met iTunes als religie!quote:In plaats van realistische use cases te bedenken waar je een iPad echt voor gebruikt, zoek je onrealistische argumenten om geen iPad te kopen omdat je het niet genoeg geld heb...
Daar is dus het punt, die filosofie klopt niet en getuigd mijns inziens van een utopie.quote:Misschien moet je eens iets verder (proberen te ) denken WAAROM er niet zulke dingen in zitten.
Cardreader, usb, betekent dat er een filemanager of een ander app bij moet komen om met het inhoud daarvan te gebruiken. Terwijl dat nou juist niet de filosofie is van de iPhone/iPad-systeem.
1) Je kiest WAT je wilt doen, en krijgt dan een lijst met de bijbehorende bestanden. Doel staat voorop. (eigenlijk dus wat windows ook wou bereiken met "my pictures, my music". Alleen zat windows explorer in de weg, en zet iedereen toch hun spullen ergens anders neer)
2) Bestanden gaan centraal gedeeld worden. Oftewel, alle apparaten in huis moeten bij dezelfde bestanden komen. Synchroniseren dus.
Daarom is het artikel uit de OP zo belangrijk. Ze hebben het al voor elkaar om mensen massaal een euro per tune te laten betalen, welke prijs uiteindelijk al even hoog is dan de gemiddelde cd in de winkel. Software idem, bij apple bestaat namelijk geen open-source. Nu gaan ze het voor elkaar krijgen om dmv. praatjes e-boeken qua prijs omhoog te drijven.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:58 schreef SeLang het volgende:
Maar het idee van e-readers is toch juist dat je gratis boeken van internet kunt downloaden? Als je voor elektronische boeken gaat betalen dan kun je beter gewoon papieren boeken nemen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |