abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77772437
iPad.. ik kan maar niet aan de naam wennen. Het klinkt eerder als iets voor in de Senseo of de slip van je vriendin. iTablet is wat dat betreft al beter.

Denk ook niet dat het zo'n succes wordt als de iPod. Dat zal Apple nog vies tegenvallen.
  maandag 8 februari 2010 @ 16:27:14 #152
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77772603
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee... het kan in sommige situaties praktischer zijn. Ik lees graag en veel, een ereader stelt mij in staat meer content mee te nemen, bijvoorbeeld op vakantie
Het aanbod dat de vraag beïnvloedt.

Boeken zijn van papier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_77772728
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:22 schreef DJ_Ryow het volgende:
iPad.. ik kan maar niet aan de naam wennen. Het klinkt eerder als iets voor in de Senseo of de slip van je vriendin. iTablet is wat dat betreft al beter.

Denk ook niet dat het zo'n succes wordt als de iPod. Dat zal Apple nog vies tegenvallen.
Dat zal ze goed doen. Vallen ze eens van die roze wolk af en krijgen ze misschien een reden om wat meer hun best te doen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_77773053
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:47 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Al met Win7 gespeeld i.c.m. een touchscreen? Makkelijk, begrijpelijk, intuitief,snel, zomaar wat woorden die bij me opkomen als ik met mn T91 pruts....
[..]

Ja Apple zal t winnen van windows applicaties, waarvoor is er ookalweer de meeste software voor verkrijgbaar? OSX? nope nog steeds Windows en door hun dominantie zal dat nog wel even blijven....
[..]

Mensen willen iets wat ze snappen, en hoe makkelijk OS-Tablet ook is, eenmaal Windows gewend zullen ze daar met hun vingers net zo snel doorheen vliegen als met hun muis of touchpad...
[..]

Ik was vorige week op de ISE, een beurs voor professionele installatie techniek en zag een hele hoop surface-driven schermen staan, de een nog groter dan de andere en allemaal commercieel te koop, misschien nog wat ver weg voor de massa, maar de eerste plasma's die te koop waren kostte destijds ook Fl. 35.000,- terwijl zo'n scherm nu amper ¤400,- doet...
[..]

Het werkt wel en hoe hard je ook blijft beweren van niet, W7 werkt prima icm een touchscreen en je fanboygedrag laat zien dat je je daar nog niet echt mee bezig hebt gehouden....
Je kan nog zo hard en zo vaak blijven roepen dat het 'best prima' werkt, het blijft een feit dat je een desktop OS, gericht op een muis en toetsenbord, pleurt op een tablet. Als je denkt dat dat prima kan omdat je wat knoppen groter maakt zodat je ze met je vinger kan aanraken, dan heb je het concept usability niet echt begrepen. Waarom denk je dat de iPhone wordt geprezen vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid, en Windows Mobile wordt gehaat om het gebrek daaraan? Om precies dezelfde reden. Windows Mobile is ook gewoon een desktop OS, met wat kleine aanpassingen. Maar het blijft een desktop OS. In tegenstelling tot iPhone OS, waarvan de hele grafische laag is vertaald naar een touch besturing.

Kijk voor de grap eens naar het verschil tussen iWork op Mac OS X, en iWork op het iPad OS. Het zijn dezelfde applicaties, je kan met beiden precies hetzelfde, alleen de interface is totaal anders.
Keynote op Mac: http://smokingapples.com/(...)9/01/keynote-091.jpg
Keynote op iPad: http://asia.cnet.com/i/r/(...)/keynote_500x375.jpg
Dát is usability. Dát is een touchscreen interface. Niet zomaar even wat knoppen groter maken, nee gewoon volledig opnieuw uitgedacht voor gebruik met je vinger.
pi_77773759
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:10 schreef nietzman het volgende:
Al die oude applicaties zijn niet echt relevant meer bij een touch-OS eh.

wie weet heeft ms daar wel een converter voor net zoals je die hebt voor symbian.

maar goed het staat je niet aan dus het is niet relevant.

Het ging er meer om dat vaak wordt aangehaald dat de iWhateva beter is omdat er veel apps voor zijn maar dat dat opeens niet geldt voor windows vs OSx.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 8 februari 2010 @ 17:09:37 #156
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77774546
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wie weet heeft ms daar wel een converter voor net zoals je die hebt voor symbian.
Je haalt iets niet even door een 'converter' heen om het fatsoenlijk geschikt voor touchscreens te maken hoor. Hoe simpel denk je dat interfacedesigners zijn?
Ik ga naar huis.
pi_77774639
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:09 schreef nietzman het volgende:

[..]

Je haalt iets niet even door een 'converter' heen om het fatsoenlijk geschikt voor touchscreens te maken hoor. Hoe simpel denk je dat interfacedesigners zijn?
Echt he
pi_77774840
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:09 schreef nietzman het volgende:

[..]

niet maar het kan een hoop programma`s goed bruikbaar maken voor touchscreen toestellen.
Het zorgt voor een hoop legacy support.

[ Bericht 4% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 08-02-2010 17:21:20 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:31:03 #159
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_77775370
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:38 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je kan nog zo hard en zo vaak blijven roepen dat het 'best prima' werkt, het blijft een feit dat je een desktop OS, gericht op een muis en toetsenbord, pleurt op een tablet. Als je denkt dat dat prima kan omdat je wat knoppen groter maakt zodat je ze met je vinger kan aanraken, dan heb je het concept usability niet echt begrepen. Waarom denk je dat de iPhone wordt geprezen vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid, en Windows Mobile wordt gehaat om het gebrek daaraan? Om precies dezelfde reden. Windows Mobile is ook gewoon een desktop OS, met wat kleine aanpassingen. Maar het blijft een desktop OS. In tegenstelling tot iPhone OS, waarvan de hele grafische laag is vertaald naar een touch besturing.

Kijk voor de grap eens naar het verschil tussen iWork op Mac OS X, en iWork op het iPad OS. Het zijn dezelfde applicaties, je kan met beiden precies hetzelfde, alleen de interface is totaal anders.
Keynote op Mac: http://smokingapples.com/(...)9/01/keynote-091.jpg
Keynote op iPad: http://asia.cnet.com/i/r/(...)/keynote_500x375.jpg
Dát is usability. Dát is een touchscreen interface. Niet zomaar even wat knoppen groter maken, nee gewoon volledig opnieuw uitgedacht voor gebruik met je vinger.
Okay ik heb gekeken en was niet echt onder de indruk, door 2 dingen...
1) je haalt nu een OS en een applicatie door de war, en imo is W7 een prima touchOS, daarnaast verwacht ik, en hoop ik dat er massa's programma's komen die de touchfunktionaliteit van W7 weten te benutten, een en ander zal logischerwijs ook wel volgen, ik liep er in een topic in [DIG] al om te zeuren.
2) het zal me niet verbazen als MS in bijv. office 10 ook touchfunctionaliteit inbouwt, misschien lekker gejat van hoe Apple het doet om users diezelfde totaal andere ervaring te laten beleven, namelijk dat ze dit keer wel met hun vingers aan het scherm mogen zitten.

Bottomline is dat Apple niet de eerste geweldenaar is die eindelijk iets met touch heeft ontwikkeld wat werkt omdat MS met W7 diezelfde ontwikkeling heeft gemaakt en dat voor deze keer eens echt goed heeft gedaan.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_77777105
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef YuckFou het volgende:

[..]

1) je haalt nu een OS en een applicatie door de war, en imo is W7 een prima touchOS, daarnaast verwacht ik, en hoop ik dat er massa's programma's komen die de touchfunktionaliteit van W7 weten te benutten, een en ander zal logischerwijs ook wel volgen, ik liep er in een topic in [DIG] al om te zeuren.
2) het zal me niet verbazen als MS in bijv. office 10 ook touchfunctionaliteit inbouwt, misschien lekker gejat van hoe Apple het doet om users diezelfde totaal andere ervaring te laten beleven, namelijk dat ze dit keer wel met hun vingers aan het scherm mogen zitten.

Bottomline is dat Apple niet de eerste geweldenaar is die eindelijk iets met touch heeft ontwikkeld wat werkt omdat MS met W7 diezelfde ontwikkeling heeft gemaakt en dat voor deze keer eens echt goed heeft gedaan.
Daar zou ik het verhaal omtrent multitasking nog aan toe willen voegen. Klinkt vanuit apple gezien een beetje van: 'Waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan?'

Het wachten is overigens op een open-source operating system dat touch goed ondersteund.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_77777163
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dat ik nu 2 applicaties vergelijk maakt niet uit. Het gaat om het principe, dat je een interface voor een bepaalde manier van interactie niet 1:1 kan kopieren naar een apparaat met een fundamenteel andere manier van interactie, omdat dat zwaar ten koste gaat van de usability.

Ik ben het dus totaal niet met je eens dat Microsoft dezelfde ontwikkeling heeft gemaakt, aangezien Windows 7 op een tablet een identieke interface heeft als Windows 7 op een laptop.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:31:59 #162
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77777713
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het zorgt voor een hoop legacy support.
Lekker belangrijk. De kracht in een goed OS zit 'm tegenwoordig in het tijdig laten vallen van oude meuk. Hoeveel outdated software verwacht je dat de doelgroep van de iPad zal willen gebruiken?
Ik ga naar huis.
pi_77777991
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef nietzman het volgende:

[..]

Lekker belangrijk. De kracht in een goed OS zit 'm tegenwoordig in het tijdig laten vallen van oude meuk. Hoeveel outdated software verwacht je dat de doelgroep van de iPad zal willen gebruiken?
Hoe vaak moet het wiel opnieuw uitgevonden worden voor deze mensen?
  Licht Ontvlambaar maandag 8 februari 2010 @ 18:39:41 #164
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77778102
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het aanbod dat de vraag beïnvloedt.

Boeken zijn van papier.
Jup, boeken zijn van papier... een eboek niet. En het kan dezelfde inhoud bevatten. Waarom zou het niet naast elkaar kunnen bestaan? Ik zou trouwens nooit een kookboek als eboek aanschaffen, die moeten van papier zijn
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77778141
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:31 schreef nietzman het volgende:

[..]

osx programma`s
pi_77778173
Begin me overigens serieus af te vragen welke doelgroep jullie bedoelen en hoe groot deze groep is. De iPhone is dan ook mede een succes geworden doordat deze gratis werden aangeboden bij telefoon abonnementen, oftewel is dat automatisch een grote groep.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:22:32 #167
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_77779945
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:21 schreef retorbrapi het volgende:
Dat ik nu 2 applicaties vergelijk maakt niet uit. Het gaat om het principe, dat je een interface voor een bepaalde manier van interactie niet 1:1 kan kopieren naar een apparaat met een fundamenteel andere manier van interactie, omdat dat zwaar ten koste gaat van de usability.

Ik ben het dus totaal niet met je eens dat Microsoft dezelfde ontwikkeling heeft gemaakt, aangezien Windows 7 op een tablet een identieke interface heeft als Windows 7 op een laptop.
Okay, heb je nou met W7 op een touchpanel gewerkt of niet? of zoek je maar wat argumenten om dat iPad op te hemelen?
De startknop en de indeling in het startmenu zijn zeker "fingerfriendly" de manier waarop de knoppen aan de taakbalk worden vastgezet en je zo kan kiezen welke knoppen je wilt "docken" om snel toegang tot je veelgebruikte prgramma's te krijgen, het werkt allemaal prima, dat de applicaties die vervolgens onder je OS draaien niet op touch zijn ingericht is een tweede, maar zoals ik al eerder schreef, dat komt vanzelf wel...
pi_77779976
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:41 schreef mediaconsument het volgende:
De iPhone is dan ook mede een succes geworden doordat deze gratis werden aangeboden bij telefoon abonnementen,
Ja, want dat is bij geen enkele andere telefoon zo.

Ik zal je vertellen welke doelgroep: de mensen die gewoon hun ding willen doen op een zo simpel mogelijke manier.
pi_77780068
quote:
Begin me overigens serieus af te vragen welke doelgroep jullie bedoelen en hoe groot deze groep is. De iPhone is dan ook mede een succes geworden doordat deze gratis werden aangeboden bij telefoon abonnementen, oftewel is dat automatisch een grote groep.
200-400 euro voor een Iphone icm abonnement is verre van gratis. En met die redenatie zullen alle andere gratis telefoons ook superduperpopulair zijn.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:29:02 #170
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77783192
quote:
Begin me overigens serieus af te vragen welke doelgroep jullie bedoelen en hoe groot deze groep is.
Dat is het mooie, de doelgroep bestaat nog niet. Net zoals de doelgroep voor de iPhone niet bestond.

De iPhone was een smartphone voor mensen die niet van smartphones hielden (anders hadden ze wel blackberry's of moeilijke stylus-gevallen.) en de iPad is de kindle/netbook/computer voor mensen die niet van kindles/netbooks/computers houden.
Ik ga naar huis.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:42:13 #171
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77783817
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:29 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dat is het mooie, de doelgroep bestaat nog niet. Net zoals de doelgroep voor de iPhone niet bestond.

De iPhone was een smartphone voor mensen die niet van smartphones hielden (anders hadden ze wel blackberry's of moeilijke stylus-gevallen.) en de iPad is de kindle/netbook/computer voor mensen die niet van kindles/netbooks/computers houden.
Maar waarom zou men dan opeens wel een iPad gaan kopen? Het lijkt me niet zo als bij de SimPC voor ouderen, die op een zeer eenvoudige manier toegang biedt tot de digitale wereld.
Als men geen interesse heeft in kindles/netbooks/computers dan vraag ik me af waarom men wel interesse zou hebben in de iPad.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77789003
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar waarom zou men dan opeens wel een iPad gaan kopen? Het lijkt me niet zo als bij de SimPC voor ouderen, die op een zeer eenvoudige manier toegang biedt tot de digitale wereld.
Als men geen interesse heeft in kindles/netbooks/computers dan vraag ik me af waarom men wel interesse zou hebben in de iPad.
Omdat men de nadelen van kindles/netbooks/computers dan niet heeft (en voordelen ook niet)? Eenvoudig werken, kleur, niet nog een computer erbij.
  Licht Ontvlambaar maandag 8 februari 2010 @ 23:08:01 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77791232
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:24 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Omdat men de nadelen van kindles/netbooks/computers dan niet heeft (en voordelen ook niet)? Eenvoudig werken, kleur, niet nog een computer erbij.
Puur als eReader lijkt de iPad me helemaal niks, wel als hebbedingetje
pi_77794503
Het is wel grappig dat je nietzman eigenlijk nooit ziet als er eens een topic loopt over de garantieafhandeling van Apple en hun service naar gebruikers toe als er wat mis is met hun Apple product.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:19:37 #175
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77796533
Ja, want daar heb ik geen ervaring mee.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:28:55 #176
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77796635
Daarnaast natuurlijk een beetje een jammer punt om te willen maken. Alle helpdesken en bedrijven zijn bastards als het op dat soort dingen neerkomt. Maar toch blijft Apple de ranglijsten aanvoeren als het om customer satisfaction gaat.
Ik ga naar huis.
pi_77796697
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:36 schreef nietzman het volgende:

[..]

Nee, mensen die gewoon probleemloos willen computeren.

Voor sommige mensen is een computer gewoon een stuk gereedschap. Ze leveren hamers toch ook niet met manuals en quick start guides?
Wat voor retard vergelijking is dat? Computers en hamers?
Stellen dat je alleen met apple probleemloos kan computeren komt ook uit 1923, helemaal sinds windows vista/7 en moderne linux varianten.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:49:17 #178
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77796861
Vreemd genoeg zijn dat opmerkingen die altijd van vista/win7/linuxgebruikers komen.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 08:49:52 #179
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77796874
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:35 schreef McKillem het volgende:
Heb je ooit gezien hoe sommige mensen met computers omgaan? .
Ik ga naar huis.
pi_77796889
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:49 schreef nietzman het volgende:
Vreemd genoeg zijn dat opmerkingen die altijd van vista/win7/linuxgebruikers komen.
Dat vind je vreemd?
Jij gaat je eigen kamp toch ook niet in de fik steken of wel. Enige zelfkritiek is de Apple fans ook niet gegund dus wat dat betreft 1 pot nat.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:13:33 #181
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77797276
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:50 schreef McKillem het volgende:
Enige zelfkritiek is de Apple fans ook niet gegund dus wat dat betreft 1 pot nat.
Ach, is weer eens wat anders dan dat 'inlevingsvermogen' je exotisch in de oren klinkt.
Ik ga naar huis.
pi_77797794
Digitale boeken; de nieuwste melkkoe. Ik begrijp weinig tot niks van mensen die 'digitale producten' aanschaffen, of het nu gecomprimeerde muziekbestanden zijn of digitale boeken. Ik wil een werkelijk, tastbaar product voor m'n geld.
pi_77798102
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:34 schreef Boldface het volgende:
Digitale boeken; de nieuwste melkkoe. Ik begrijp weinig tot niks van mensen die 'digitale producten' aanschaffen, of het nu gecomprimeerde muziekbestanden zijn of digitale boeken. Ik wil een werkelijk, tastbaar product voor m'n geld.
Waarom begrijp je dat niet. Ik zie niet de noodzaak om content als een tastbaar product te hebben. Als ik het op andere apparaten of op andere plaatsen wil raadplegen dan is het veel eenvoudiger om iets digitaal beschikbaar te hebben.
pi_77803565
quote:
dus software koop je natuurlijk ook niet? en vliegtickets?
pi_77805099
quote:
Jij bewaart zeker ook al je geld in cash?
pi_77805201
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:35 schreef McKillem het volgende:

[..]

Stellen dat je alleen met apple probleemloos kan computeren komt ook uit 1923, helemaal sinds windows vista/7 en moderne linux varianten.
Sinds windows vista probleemloos computeren? Wat is jouw definitie van 'probleemloos'?
pi_77805242
quote:
Op maandag 8 februari 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:

[..]

En daarom ben jij Hukkie op fok!forum en niet Steve Jobs in Cupertino.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:49:12 #188
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_77811004
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 08:49 schreef nietzman het volgende:
Bij deze nomineer ik je voor de domste opmerking in dit topic
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef retorbrapi het volgende:
Sinds windows vista probleemloos computeren? Wat is jouw definitie van 'probleemloos'?
Gaje nog steeds huilliehuillie doen over de eerste versie van Vista? of heb je sinds ME geen Windows pc meer aangeraakt en blaat je maar een beetje je OSX vriendjes na vanachter je iMac?
Je hebt sowieso nog niet geantwoord of je ooit op een W7 pc met touchscreen hebt gewerkt en ik heb op mn vista laptop slechts 1 keer een BSOD gehad in 3 jaar tijd wat met de repairconsole in een uurtje opgelost was, en nou niet gillen dat dat met een mac nooit gebeurt, in de Apple topics in [DIG] staan vaak genoeg gefrustreerde berichten van users met problemen...

ow en ik type dit trouwens op t touchscreen van mn T91 met W7 zonder moeite, gewoon, omdat t kan
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:54:44 #189
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77811181
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:49 schreef YuckFou het volgende:
Bij deze nomineer ik je voor de domste opmerking in dit topic
Hoezo, het zijn toch echt meestal de macgebruikers die wel ervaring hebben met Windows, andersom zie je ze zelden. Op het "oh ik heb er ook wel eens eentje aangeraakt" volk na dat niet meetelt natuurlijk.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:20:02 #190
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_77812139
Als je de Keynote presentatie van Steve Jobs bekijkt, zie je dat alle software compleet nieuw is ontworpen voor de iPad. Zo kan het zijn dat Google Maps en Google Earth 20x zo goed loopt als op een PC, omdat Google zuigt in zelf software schrijven.

Een iPad is veel beter dan een netbook, want die hebben een beroerd scherm en draaien veel te zware verouderde software. Zelfde als Nokia telefoons een beetje.

Verder is de iPad juist uitermate geschikt om een krant of eBook op te lezen, het is net een echt boek. En ik lees zelf al sinds 2003 ebooks op smartphones, en heb er nooit hinder van ondervonden. De ervaring wordt alleen maar beter zelfs.

Grootste voordeel van eBooks is, dat je natuurlijk je hele bibliotheek bij je draagt, dat vele klassiekers GRATIS zijn down te loaden. En ook herinner je je vaak vaag een paar mooie passages, een paar sleutelwoorden. Zoek ze op, en je leest je favoriete passages zo nog maar eens.

Probeer dat maar eens te doen staand voor je boekenkast waar je door de omgezaagde bomen het bos niet ziet...
De voordelen van alle games, muziek, films etc. laat ik hier dan maar buiten beschouwing...
pi_77814311
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:20 schreef Perico het volgende:
Als je de Keynote presentatie van Steve Jobs bekijkt, zie je dat alle software compleet nieuw is ontworpen voor de iPad. Zo kan het zijn dat Google Maps en Google Earth 20x zo goed loopt als op een PC, omdat Google zuigt in zelf software schrijven.

Een iPad is veel beter dan een netbook, want die hebben een beroerd scherm en draaien veel te zware verouderde software. Zelfde als Nokia telefoons een beetje.

Verder is de iPad juist uitermate geschikt om een krant of eBook op te lezen, het is net een echt boek.
En ik lees zelf al sinds 2003 ebooks op smartphones, en heb er nooit hinder van ondervonden. De ervaring wordt alleen maar beter zelfs.

Grootste voordeel van eBooks is, dat je natuurlijk je hele bibliotheek bij je draagt, dat vele klassiekers GRATIS zijn down te loaden. En ook herinner je je vaak vaag een paar mooie passages, een paar sleutelwoorden. Zoek ze op, en je leest je favoriete passages zo nog maar eens.

Probeer dat maar eens te doen staand voor je boekenkast waar je door de omgezaagde bomen het bos niet ziet...
De voordelen van alle games, muziek, films etc. laat ik hier dan maar buiten beschouwing...
die mag je mij echt uitleggen ?
pi_77815143
quote:

Verder is de iPad juist uitermate geschikt om een krant of eBook op te lezen, het is net een echt boek. En ik lees zelf al sinds 2003 ebooks op smartphones, en heb er nooit hinder van ondervonden. De ervaring wordt alleen maar beter zelfs.

Hoeveel geld krijg je van apple om dit te zeggen .
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 februari 2010 @ 18:03:41 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77815899
quote:

Nog nooit een echter ereader gezien lijkt me...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:30:59 #194
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_77816913
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef nietzman het volgende:
Hoezo, het zijn toch echt meestal de macgebruikers die wel ervaring hebben met Windows, andersom zie je ze zelden. Op het "oh ik heb er ook wel eens eentje aangeraakt" volk na dat niet meetelt natuurlijk.
Ik heb genoeg op macs gewerkt om te weten dat ik er niet gelukkig van word, het kan ermee te maken hebben dat ik sinds W98 aan een stuk door met windows heb gewerkt en er heel erg in thuis ben, maar mijn systeem zal t nooit worden.
Daarnaast zijn het weer vooral de fanboys die geen enkele kritiek op OSX of Apple dulden en elke reden om iets anders dan Apple te gebruiken zonder enige zelfreflectie onder het tapijt schoppen, en er zijn in tegenstelling tot dat genoeg Windows gebruikers die dat wel van hun eigen systeem zeggen, alhoewel dat aantal met Win7 meer en meer afneemt omdat dat zonder meer echt erg goed is.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:58:40 #195
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_77818069
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
die mag je mij echt uitleggen ?
De filosofie achter de iPad is, dat het de missing link is tussen een smartphone en een laptop. Veel mensen denken dat een Netbook dat nu is.

Maar om de missing link te zijn, vonden ze bij Apple dat een iPad beter moest zijn dan een laptop of smartphone qua browsing/foto's/games/internet ervaring etc. En een netbook is niet beter, dat is gewoon een goedkoop laptopje met een inferieur scherm en geen geweldige software ervaring.

Een iPad heeft een LED scherm dat zelfs door mensen die om je heen staan nog uitstekend te zien is. Het heeft het formaat van een boek, waardoor een eBook dus ook net als een papieren boek leest, met backlight en alles.
Een speelfilm kijk je er met evenveel gemak op. Vandaar de meerwaarde. Plus, die eBookstore heeft ook een heleboel gratis boeken, die je in je virtuele boekenkast kunt zetten.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:40 schreef Ilovepie het volgende:
Hoeveel geld krijg je van apple om dit te zeggen .
Haha heb altijd Windows PC's gehad tot genoegen en heb enkel Nokia telefoons versleten. Maar sinds ik een iPhone heb zie ik wel de enorme potentie van dit product en de filosofie en de store die erachter zit. Dat is alles.
pi_77823484
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:58 schreef Perico het volgende:

[..]

De filosofie achter de iPad is, dat het de missing link is tussen een smartphone en een laptop. Veel mensen denken dat een Netbook dat nu is.
Was daar eigenlijk wel een missing link? Het apparaat komt op mij nogsteeds over alsof het probeert te eten van meerdere walletjes, en moeite heeft dat eten naar binnen te werken, oftewel alles net niet is. En voor die prijs, is hij te duur.

Dit plaatje zegt mijns inziens genoeg.

Daarbij zou het apparaat heel wat meer te zeggen hebben als ze het de helft kleiner hadden gemaakt, oftewel dat hij op die manier wat meer handzaam blijft.

Daarbij kan ik overigens niet genoeg blijven hameren op het ontbreken van multi-tasking, dat heeft verder weinig met nuttig te maken, eerder met moeilijkdoenerij.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:41:06 #197
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_77825236
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:07 schreef mediaconsument het volgende:

Was daar eigenlijk wel een missing link? Het apparaat komt op mij nogsteeds over alsof het probeert te eten van meerdere walletjes, en moeite heeft dat eten naar binnen te werken, oftewel alles net niet is. En voor die prijs, is hij te duur.
Hij kan heel veel, dat lijkt mij juist een meerwaarde. Ze hebben bijvoorbeeld ook een iWorks suite speciaal voor de iPad geschreven, waarvan ieder onderdeel voor 9,99 dollar te downloaden is. Vergelijk dat eens met de astronomische kosten van Microsoft Office.

Buiten dat, kun je er mee internetten, muziek mee luisteren, video's op kijken, boeken mee lezen, spellen mee spelen en 140.000 applicaties op draaien.
quote:
Daarbij zou het apparaat heel wat meer te zeggen hebben als ze het de helft kleiner hadden gemaakt, oftewel dat hij op die manier wat meer handzaam blijft.
Dat is een persoonlijke smaak, het ligt goed in de hand, en de pagina van de New York Times past er in zijn geheel op. Het zit qua grootte precies midden tussen een smartphone en een laptop in.

Mensen die uitgaan klagen bijvoorbeeld ook altijd over het formaat van een mobiele telefoon, die willen iets dat naast de beurs en aansteker nog in hun broekzak past. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
quote:
Daarbij kan ik overigens niet genoeg blijven hameren op het ontbreken van multi-tasking, dat heeft verder weinig met nuttig te maken, eerder met moeilijkdoenerij.
Dat heeft met snelheid te maken. Binnen 3 seconden ben ik ingelogd op Messenger, mijn oudere pc doet er veel langer over. Zelfde verschil met Google Earth op de iPhone bijvoorbeeld, qua snelheid. Er is nu wel al een begin met multitasking gemaakt, zo'n Messenger applicatie kan actief blijven als je iets anders opstart.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:43:36 #198
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_77825348
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:41 schreef Perico het volgende:
Hij kan heel veel, dat lijkt mij juist een meerwaarde. Ze hebben bijvoorbeeld ook een iWorks suite speciaal voor de iPad geschreven, waarvan ieder onderdeel voor 9,99 dollar te downloaden is. Vergelijk dat eens met de astronomische kosten van Microsoft Office.

Buiten dat, kun je er meee internetten, muziek mee luisteren, video's op kijken, boeken mee lezen, spellen mee spelen en 140.000 applicaties op draaien.
[..]
Maar niet tegelijk... da's het grote gebrek...
pi_77825532
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:30 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik heb genoeg op macs gewerkt om te weten dat ik er niet gelukkig van word, het kan ermee te maken hebben dat ik sinds W98 aan een stuk door met windows heb gewerkt en er heel erg in thuis ben, maar mijn systeem zal t nooit worden.
Daarnaast zijn het weer vooral de fanboys die geen enkele kritiek op OSX of Apple dulden en elke reden om iets anders dan Apple te gebruiken zonder enige zelfreflectie onder het tapijt schoppen, en er zijn in tegenstelling tot dat genoeg Windows gebruikers die dat wel van hun eigen systeem zeggen, alhoewel dat aantal met Win7 meer en meer afneemt omdat dat zonder meer echt erg goed is.
Toch hoor je nooit duidelijke redenen waarom men anti-Apple is. Bijv. in jouw post staat geen enkel concreet argument, alleen 'ik word er niet gelukkig van'.

En hoe je het wendt of keert, het feit dat er nauwelijks Apple gebruikers negatief over hun systeem zijn, terwijl zat Windows gebruikers dat wel zijn, spreekt natuurlijk ook boekdelen. Waarom staat Apple altijd bovenaan met 'customer satisfaction'?
pi_77825583
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:43 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Je wil tegelijk een boek lezen en een film kijken? Of tegelijk film kijken en muziek luisteren? Internetten en een spelletje spelen tegelijk?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:57:19 #201
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_77826108
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Je wil tegelijk een boek lezen en een film kijken? Of tegelijk film kijken en muziek luisteren? Internetten en een spelletje spelen tegelijk?
Nou, zeker lezen en muziek, of internet en muziek...

het ding kan het gewoon niet...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:00:19 #202
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77826300
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:57 schreef ScienceFriction het volgende:
Nou, zeker lezen en muziek, of internet en muziek...

het ding kan het gewoon niet...
Dat kan het dus wel. iTunes speelt gewoon door, is op de iPhone niet anders.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:03:16 #203
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_77826471
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:00 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dat kan het dus wel. iTunes speelt gewoon door, is op de iPhone niet anders.
Ik heb het anders gelezen... nou ja, als-ie het wel kan, dan is het een dikke plus...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 22:28:55 #204
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_77827968
quote:
Wat geweldig...open office kost niks en draait ook op je windows gebakje...niks downen voor 9,99
quote:
Buiten dat, kun je er mee internetten, muziek mee luisteren, video's op kijken, boeken mee lezen, spellen mee spelen en 140.000 applicaties op draaien.
Allemaal dingen die mn netbookje ook kan en hou nou asjeblieft eens op met die 140.000 apps te noemen, de helft is het downloaden niet waard en tegenover de ziljard windows apps moet er nog heel wat gedevved worden wil het aantal in de buurt van de beschikbare Windows-apps komen
quote:
Dat is een persoonlijke smaak, het ligt goed in de hand, en de pagina van de New York Times past er in zijn geheel op. Het zit qua grootte precies midden tussen een smartphone en een laptop in.
Mensen die uitgaan klagen bijvoorbeeld ook altijd over het formaat van een mobiele telefoon, die willen iets dat naast de beurs en aansteker nog in hun broekzak past. Je kunt het nooit voor iedereen goed doen.
Waarom denk je dat die netbookjes zo populair zijn, die vullen net zo hard het gat tussen gsm en laptop, met nog steeds meer mogelijkheden dan de iPad, het enige wat ik Apple moet nageven is dat ze de eerste zijn die een los touchscreen als device durven te verkopen terwijl je voor een beetje connectiveit alweer een dock nodig hebt....
quote:
Dat heeft met snelheid te maken. Binnen 3 seconden ben ik ingelogd op Messenger, mijn oudere pc doet er veel langer over. Zelfde verschil met Google Earth op de iPhone bijvoorbeeld, qua snelheid. Er is nu wel al een begin met multitasking gemaakt, zo'n Messenger applicatie kan actief blijven als je iets anders opstart.
als ik op mn spatie balk ros heb ik msn ingelogd, mn browser open en begint mn muziek weer te spelen, in 1 seconde
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:47 schreef retorbrapi het volgende:
En hoe je het wendt of keert, het feit dat er nauwelijks Apple gebruikers negatief over hun systeem zijn, terwijl zat Windows gebruikers dat wel zijn, spreekt natuurlijk ook boekdelen. Waarom staat Apple altijd bovenaan met 'customer satisfaction'?
Ik ben niet anti-Apple, ik ben vooral anti-fanboy, en ik kan niet met OSX overweg, alle knoppen zitten ergens anders, sowieso vind ik de structuur van de "verkenner" een drama en met iTunes heb ik niks anders dan ruzie, de reden dat ik ermee werkte was dat een vriend van me alles in Logic produceerde en ik daar ook mee wilde werken,iets wat zolang ik binnen Logic bleef prima lukte maar eenmaal in de Apple omgeving faalde, vensters werken anders dan ik wil, nogmaals alle knoppen zitten anders, geen rechtermuisknop, al die appeltje+iets toetscombi's die hij wel en ik niet uit mn hoofd kende, het werkte gewoon niet, niet na een uurtje, niet na een dag en niet na een compleet geproduceerde cd
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:48 schreef retorbrapi het volgende:
Ja, hangend op de bank heb ik msn aanstaan, draai ik muziek en zit ik dit te typen, allemaal met mn netbookje, alleen ditmaal opengeklapt om sneller tussen msn&fok te kunnen wisselen tijdens het typen....
pi_77829419
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:28 schreef YuckFou het volgende:

Ik ben niet anti-Apple, ik ben vooral anti-fanboy, en ik kan niet met OSX overweg, alle knoppen zitten ergens anders, sowieso vind ik de structuur van de "verkenner" een drama en met iTunes heb ik niks anders dan ruzie, de reden dat ik ermee werkte was dat een vriend van me alles in Logic produceerde en ik daar ook mee wilde werken,iets wat zolang ik binnen Logic bleef prima lukte maar eenmaal in de Apple omgeving faalde, vensters werken anders dan ik wil, nogmaals alle knoppen zitten anders, geen rechtermuisknop, al die appeltje+iets toetscombi's die hij wel en ik niet uit mn hoofd kende, het werkte gewoon niet, niet na een uurtje, niet na een dag en niet na een compleet geproduceerde cd
De knoppen zitten ergens anders, vensters werken anders, je kent de shortcuts niet uit je hoofd.. nou ja, 'duh', het is een ander OS he. Tuurlijk is het anders. Als je iets gaat afkraken, alleen omdat het ánders is, ben je niet zo slim bezig. En de muizen van Apple hebben al jarenlang een rechtermuisknop, OS X heeft daarnaast altijd ondersteuning gehad voor meerknops muizen.
quote:
[..]

Ja, hangend op de bank heb ik msn aanstaan, draai ik muziek en zit ik dit te typen, allemaal met mn netbookje, alleen ditmaal opengeklapt om sneller tussen msn&fok te kunnen wisselen tijdens het typen....
En dit allemaal kan ook met de iPad... zucht..
pi_77829505
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:43 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Als jij tegelijkertijd 144.000 spelletjes kan spelen, dan krijg je van mij een netbook.
pi_77831182
quote:

[..]

Nogsteeds zie ik het verschil met gespecialiseerde windows software niet eigenlijk. Hoe zit het eigenlijk met open source software bijvoorbeeld? Dat is mijns inziens een van de grote krachten van de pc tegenwoordig, het gros van de software is namelijk gratis beschikbaar en veel van deze software bezit goede skin mogelijkheden, oftewel zal dit naadloos overlopen met bijvoorbeeld de windows 7 touch interface.
quote:

Puur voor e-books zou ik eerder een echte e-reader aanschaffen met digitale inkt eigenlijk. Een iPad is volgens mij dan ook niet gemaakt om in je broekzak te stoppen, ik zou overigens haast bang zijn om het ding te beschadigen als ik ermee op reis ga.
quote:
Dus zoals ik het nu begrijp hebben ze multitasking grootendeels achterwege gelaten, maar werken ze wel met een intensieve grafische schil. Snelheid zou wel wat makkelijker gewonnen kunnen worden denk ik. Mijn pc werkt overigens ook zo snel als ik dat wil, dan moet ik hem uiteraard ook goed onderhouden. Vraag me dan ook af hoe het onderhoud op dat apparaat verder gaat mbt. malware, temp files en andere zaken.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:32:04 #208
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77831235
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:30 schreef mediaconsument het volgende:
Vraag me dan ook af hoe het onderhoud op dat apparaat verder gaat mbt. malware, temp files en andere zaken.
Net als in OsX, het systeem red zichzelf wel.
Ik ga naar huis.
pi_77831659
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:30 schreef mediaconsument het volgende:

Dus zoals ik het nu begrijp hebben ze multitasking grootendeels achterwege gelaten, maar werken ze wel met een intensieve grafische schil.
In tegenstelling tot bijv. Aero is de Cocoa Touch interface juist heel licht, dankzij oa CoreGraphics en CoreAnimation (zorgt ervoor dat de processor niet/nauwelijks wordt belast voor de grafische weergave) . Daarom werken redelijk geavanceerde animaties toch nog soepel op bijv. een eerste generatie iPod touch.

Van onderhoud door de gebruiker is geen sprake, zoals nietzman al zei. Het systeem onderhoudt zichzelf.
pi_77831952
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:32 schreef nietzman het volgende:

[..]

Net als in OsX, het systeem red zichzelf wel.
Osx heeft volgens mij meestal wat meer ruimte beschikbaar. Daar kun je zelf ook nog wat aan sleutelen mocht je echt problemen hebben.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:55:43 #211
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77831994
Welke exotische problemen voorzie je?
Ik ga naar huis.
pi_77832057
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:45 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

In tegenstelling tot bijv. Aero is de Cocoa Touch interface juist heel licht, dankzij oa CoreGraphics en CoreAnimation (zorgt ervoor dat de processor niet/nauwelijks wordt belast voor de grafische weergave) . Daarom werken redelijk geavanceerde animaties toch nog soepel op bijv. een eerste generatie iPod touch.

Van onderhoud door de gebruiker is geen sprake, zoals nietzman al zei. Het systeem onderhoudt zichzelf.
Dan zou je toch denken dat multitasking geen probleem zou moeten zijn. Ik neem aan dat een gebruiker wel even nadenkt voordat hij zware applicaties tegelijk gaat draaien, de meeste windows gebruikers passen daar meestal ook wel op. Het gaat daarom juist om de simpele applicaties, browsen tijdens het spelen van een mmorpg is daarvan een goed voorbeeld.
pi_77832092
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:55 schreef nietzman het volgende:
Welke exotische problemen voorzie je?
Een stevig virus bijvoorbeeld? Of een harde schijf die vol is gelopen?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 23:59:17 #214
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77832112
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:57 schreef mediaconsument het volgende:
Ik neem aan dat een gebruiker wel even nadenkt voordat hij zware applicaties tegelijk gaat draaien, de meeste windows gebruikers passen daar meestal ook wel op.
De iPad is een apparaat voor mensen die daar niet over na willen denken. Waarom zou je dat uberhaubt willen?
Ik ga naar huis.
  woensdag 10 februari 2010 @ 00:00:18 #215
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77832146
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:58 schreef mediaconsument het volgende:
Een stevig virus bijvoorbeeld? Of een harde schijf die vol is gelopen?
Een wat? .

En als de boel vol is gelopen kun je er echt wel dingen van verwijderen. Daarvoor hoef je echt niet debiel diep in het systeem te duiken.
Ik ga naar huis.
pi_77832166
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:59 schreef nietzman het volgende:

[..]

De iPad is een apparaat voor mensen die daar niet over na willen denken. Waarom zou je dat uberhaubt willen?
Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden te bedenken. Daarbij groeien deze gebruikers ook op.
pi_77832173
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:57 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan zou je toch denken dat multitasking geen probleem zou moeten zijn. Ik neem aan dat een gebruiker wel even nadenkt voordat hij zware applicaties tegelijk gaat draaien, de meeste windows gebruikers passen daar meestal ook wel op.
Het OS is prima in staat te multitasken hoor, dat doet het ook. Het zijn alleen de 3rd party applicaties die niet tegelijk mogen draaien.
quote:
Het gaat daarom juist om de simpele applicaties, browsen tijdens het spelen van een mmorpg is daarvan een goed voorbeeld.
Hoe zie je dat voor je? Op de linkerhelft van je scherm een spelletje en op de rechterhelft een webpagina?
  woensdag 10 februari 2010 @ 00:02:35 #218
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77832219
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:00 schreef mediaconsument het volgende:
Er zijn volgens mij genoeg voorbeelden te bedenken. Daarbij groeien deze gebruikers ook op.
Je hebt echt geen idee hoe dom het gros van de computergebruikers is hè?
Ik ga naar huis.
pi_77832230
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:01 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Het OS is prima in staat te multitasken hoor, dat doet het ook. Het zijn alleen de 3rd party applicaties die niet tegelijk mogen draaien.
[..]

Hoe zie je dat voor je? Op de linkerhelft van je scherm een spelletje en op de rechterhelft een webpagina?
Alt + tab ftw!
pi_77832339
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:02 schreef nietzman het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee hoe dom het gros van de computergebruikers is hè?
Er zijn er anders genoeg die er tegenwoordig degelijk verstand van hebben of beginnen te krijgen. Mensen willen dan ook altijd meer.
pi_77832342
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:02 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Alt + tab ftw!
Dat dacht ik wel ja. Weet je wel dat je dan helemaal niet aan het multitasken bent? Je doet namelijk maar één taak tegelijk. In de praktijk heeft alt+tab op je PC dan ook hetzelfde effect als een druk op de homescreen button en een tap op een app icoon op de iPad. En het launchen van een app is zo goed als instant, oa dankzij het feit dat er geen 3rd parties op de achtergrond draaien.
  woensdag 10 februari 2010 @ 00:07:49 #222
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77832381
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:06 schreef mediaconsument het volgende:
Er zijn er anders genoeg die er tegenwoordig degelijk verstand van hebben of beginnen te krijgen. Mensen willen dan ook altijd meer.
Zucht.
Ik ga naar huis.
  woensdag 10 februari 2010 @ 00:08:57 #223
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77832415
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:02 schreef mediaconsument het volgende:
Alt + tab ftw!
Mooie manier om aan te geven dat je snapt dat je je oude desktop-conventies niet een op een over kunt nemen.
Ik ga naar huis.
pi_77832492
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:06 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dat dacht ik wel ja. Weet je wel dat je dan helemaal niet aan het multitasken bent? Je doet namelijk maar één taak tegelijk. In de praktijk heeft alt+tab op je PC dan ook hetzelfde effect als een druk op de homescreen button en een tap op een app icoon op de iPad. En het launchen van een app is zo goed als instant, oa dankzij het feit dat er geen 3rd parties op de achtergrond draaien.
Als de website laadt tijdens het gamen, dan is het wel degelijk multitasken. Het is dan ook een voorbeeld, er zijn genoeg zaken te bedenken zoals bijvoorbeeld downloaden + gamen tegelijk, of tijdens het afspelen van een video op de achtergrond iets laten berekenen ofzo.
  woensdag 10 februari 2010 @ 00:17:52 #225
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77832662
Leuk, maar besef je nou eens dat een iPad geen desktopvervanger is.

Je draait er geen torrentclients op gaat er al helemaal niet op renderen.
Ik ga naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')