Wat voor retard vergelijking is dat? Computers en hamers?quote:Op zondag 7 februari 2010 20:36 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee, mensen die gewoon probleemloos willen computeren.
Voor sommige mensen is een computer gewoon een stuk gereedschap. Ze leveren hamers toch ook niet met manuals en quick start guides?
Heb je ooit gezien hoe sommige mensen met computers omgaan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:35 schreef McKillem het volgende:
Wat voor retard vergelijking is dat? Computers en hamers?
Dat vind je vreemd?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:49 schreef nietzman het volgende:
Vreemd genoeg zijn dat opmerkingen die altijd van vista/win7/linuxgebruikers komen.
Ach, is weer eens wat anders dan dat 'inlevingsvermogen' je exotisch in de oren klinkt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:50 schreef McKillem het volgende:
Enige zelfkritiek is de Apple fans ook niet gegund dus wat dat betreft 1 pot nat.
Waarom begrijp je dat niet. Ik zie niet de noodzaak om content als een tastbaar product te hebben. Als ik het op andere apparaten of op andere plaatsen wil raadplegen dan is het veel eenvoudiger om iets digitaal beschikbaar te hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:34 schreef Boldface het volgende:
Digitale boeken; de nieuwste melkkoe.Ik begrijp weinig tot niks van mensen die 'digitale producten' aanschaffen, of het nu gecomprimeerde muziekbestanden zijn of digitale boeken. Ik wil een werkelijk, tastbaar product voor m'n geld.
dus software koop je natuurlijk ook niet? en vliegtickets?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:34 schreef Boldface het volgende:
Digitale boeken; de nieuwste melkkoe.Ik begrijp weinig tot niks van mensen die 'digitale producten' aanschaffen, of het nu gecomprimeerde muziekbestanden zijn of digitale boeken. Ik wil een werkelijk, tastbaar product voor m'n geld.
Jij bewaart zeker ook al je geld in cash?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:34 schreef Boldface het volgende:
Sinds windows vista probleemloos computeren? Wat is jouw definitie van 'probleemloos'?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat voor retard vergelijking is dat? Computers en hamers?
Stellen dat je alleen met apple probleemloos kan computeren komt ook uit 1923, helemaal sinds windows vista/7 en moderne linux varianten.
En daarom ben jij Hukkie op fok!forum en niet Steve Jobs in Cupertino.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar waarom zou men dan opeens wel een iPad gaan kopen? Het lijkt me niet zo als bij de SimPC voor ouderen, die op een zeer eenvoudige manier toegang biedt tot de digitale wereld.
Als men geen interesse heeft in kindles/netbooks/computers dan vraag ik me af waarom men wel interesse zou hebben in de iPad.
Bij deze nomineer ik je voor de domste opmerking in dit topicquote:Op dinsdag 9 februari 2010 08:49 schreef nietzman het volgende:
Vreemd genoeg zijn dat opmerkingen die altijd van vista/win7/linuxgebruikers komen.
Gaje nog steeds huilliehuillie doen over de eerste versie van Vista? of heb je sinds ME geen Windows pc meer aangeraakt en blaat je maar een beetje je OSX vriendjes na vanachter je iMac?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef retorbrapi het volgende:
Sinds windows vista probleemloos computeren? Wat is jouw definitie van 'probleemloos'?
Hoezo, het zijn toch echt meestal de macgebruikers die wel ervaring hebben met Windows, andersom zie je ze zelden. Op het "oh ik heb er ook wel eens eentje aangeraakt" volk na dat niet meetelt natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:49 schreef YuckFou het volgende:
Bij deze nomineer ik je voor de domste opmerking in dit topic
die mag je mij echt uitleggen ?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:20 schreef Perico het volgende:
Als je de Keynote presentatie van Steve Jobs bekijkt, zie je dat alle software compleet nieuw is ontworpen voor de iPad. Zo kan het zijn dat Google Maps en Google Earth 20x zo goed loopt als op een PC, omdat Google zuigt in zelf software schrijven.
Een iPad is veel beter dan een netbook, want die hebben een beroerd scherm en draaien veel te zware verouderde software. Zelfde als Nokia telefoons een beetje.
Verder is de iPad juist uitermate geschikt om een krant of eBook op te lezen, het is net een echt boek. En ik lees zelf al sinds 2003 ebooks op smartphones, en heb er nooit hinder van ondervonden. De ervaring wordt alleen maar beter zelfs.
Grootste voordeel van eBooks is, dat je natuurlijk je hele bibliotheek bij je draagt, dat vele klassiekers GRATIS zijn down te loaden. En ook herinner je je vaak vaag een paar mooie passages, een paar sleutelwoorden. Zoek ze op, en je leest je favoriete passages zo nog maar eens.
Probeer dat maar eens te doen staand voor je boekenkast waar je door de omgezaagde bomen het bos niet ziet...
De voordelen van alle games, muziek, films etc. laat ik hier dan maar buiten beschouwing...
Hoeveel geld krijg je van apple om dit te zeggenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:20 schreef Perico het volgende:
Als je de Keynote presentatie van Steve Jobs bekijkt, zie je dat alle software compleet nieuw is ontworpen voor de iPad. Zo kan het zijn dat Google Maps en Google Earth 20x zo goed loopt als op een PC, omdat Google zuigt in zelf software schrijven.
Een iPad is veel beter dan een netbook, want die hebben een beroerd scherm en draaien veel te zware verouderde software. Zelfde als Nokia telefoons een beetje.
Verder is de iPad juist uitermate geschikt om een krant of eBook op te lezen, het is net een echt boek. En ik lees zelf al sinds 2003 ebooks op smartphones, en heb er nooit hinder van ondervonden. De ervaring wordt alleen maar beter zelfs.
Grootste voordeel van eBooks is, dat je natuurlijk je hele bibliotheek bij je draagt, dat vele klassiekers GRATIS zijn down te loaden. En ook herinner je je vaak vaag een paar mooie passages, een paar sleutelwoorden. Zoek ze op, en je leest je favoriete passages zo nog maar eens.
Probeer dat maar eens te doen staand voor je boekenkast waar je door de omgezaagde bomen het bos niet ziet...
De voordelen van alle games, muziek, films etc. laat ik hier dan maar buiten beschouwing...
Nog nooit een echter ereader gezien lijkt me...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:20 schreef Perico het volgende:
Ik heb genoeg op macs gewerkt om te weten dat ik er niet gelukkig van word, het kan ermee te maken hebben dat ik sinds W98 aan een stuk door met windows heb gewerkt en er heel erg in thuis ben, maar mijn systeem zal t nooit worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef nietzman het volgende:
Hoezo, het zijn toch echt meestal de macgebruikers die wel ervaring hebben met Windows, andersom zie je ze zelden. Op het "oh ik heb er ook wel eens eentje aangeraakt" volk na dat niet meetelt natuurlijk.
De filosofie achter de iPad is, dat het de missing link is tussen een smartphone en een laptop. Veel mensen denken dat een Netbook dat nu is.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
die mag je mij echt uitleggen ?
Haha heb altijd Windows PC's gehad tot genoegen en heb enkel Nokia telefoons versleten. Maar sinds ik een iPhone heb zie ik wel de enorme potentie van dit product en de filosofie en de store die erachter zit. Dat is alles.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:40 schreef Ilovepie het volgende:
Hoeveel geld krijg je van apple om dit te zeggen.
Was daar eigenlijk wel een missing link? Het apparaat komt op mij nogsteeds over alsof het probeert te eten van meerdere walletjes, en moeite heeft dat eten naar binnen te werken, oftewel alles net niet is. En voor die prijs, is hij te duur.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:58 schreef Perico het volgende:
[..]
De filosofie achter de iPad is, dat het de missing link is tussen een smartphone en een laptop. Veel mensen denken dat een Netbook dat nu is.
Hij kan heel veel, dat lijkt mij juist een meerwaarde. Ze hebben bijvoorbeeld ook een iWorks suite speciaal voor de iPad geschreven, waarvan ieder onderdeel voor 9,99 dollar te downloaden is. Vergelijk dat eens met de astronomische kosten van Microsoft Office.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:07 schreef mediaconsument het volgende:
Was daar eigenlijk wel een missing link? Het apparaat komt op mij nogsteeds over alsof het probeert te eten van meerdere walletjes, en moeite heeft dat eten naar binnen te werken, oftewel alles net niet is. En voor die prijs, is hij te duur.
Dat is een persoonlijke smaak, het ligt goed in de hand, en de pagina van de New York Times past er in zijn geheel op. Het zit qua grootte precies midden tussen een smartphone en een laptop in.quote:Daarbij zou het apparaat heel wat meer te zeggen hebben als ze het de helft kleiner hadden gemaakt, oftewel dat hij op die manier wat meer handzaam blijft.
Dat heeft met snelheid te maken. Binnen 3 seconden ben ik ingelogd op Messenger, mijn oudere pc doet er veel langer over. Zelfde verschil met Google Earth op de iPhone bijvoorbeeld, qua snelheid. Er is nu wel al een begin met multitasking gemaakt, zo'n Messenger applicatie kan actief blijven als je iets anders opstart.quote:Daarbij kan ik overigens niet genoeg blijven hameren op het ontbreken van multi-tasking, dat heeft verder weinig met nuttig te maken, eerder met moeilijkdoenerij.
Maar niet tegelijk... da's het grote gebrek...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:41 schreef Perico het volgende:
Hij kan heel veel, dat lijkt mij juist een meerwaarde. Ze hebben bijvoorbeeld ook een iWorks suite speciaal voor de iPad geschreven, waarvan ieder onderdeel voor 9,99 dollar te downloaden is. Vergelijk dat eens met de astronomische kosten van Microsoft Office.
Buiten dat, kun je er meee internetten, muziek mee luisteren, video's op kijken, boeken mee lezen, spellen mee spelen en 140.000 applicaties op draaien.
[..]
Toch hoor je nooit duidelijke redenen waarom men anti-Apple is. Bijv. in jouw post staat geen enkel concreet argument, alleen 'ik word er niet gelukkig van'.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:30 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik heb genoeg op macs gewerkt om te weten dat ik er niet gelukkig van word, het kan ermee te maken hebben dat ik sinds W98 aan een stuk door met windows heb gewerkt en er heel erg in thuis ben, maar mijn systeem zal t nooit worden.
Daarnaast zijn het weer vooral de fanboys die geen enkele kritiek op OSX of Apple dulden en elke reden om iets anders dan Apple te gebruiken zonder enige zelfreflectie onder het tapijt schoppen, en er zijn in tegenstelling tot dat genoeg Windows gebruikers die dat wel van hun eigen systeem zeggen, alhoewel dat aantal met Win7 meer en meer afneemt omdat dat zonder meer echt erg goed is.
Je wil tegelijk een boek lezen en een film kijken? Of tegelijk film kijken en muziek luisteren? Internetten en een spelletje spelen tegelijk?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:43 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Maar niet tegelijk... da's het grote gebrek...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |