Je hebt gelijk.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat als je bijvoorbeeld een IPod hebt, je min of meer verplicht bent om ITunes te gebruiken. Dat als je een IPhone hebt, je eerst je telefoon moet hijacken (ofzoiets, weet de exacte term niet) voordat je er mee kunt doen wat je zelf wil. Hier komt de gesloten markt weer tevoorschijn, voor aanbieders ongetwijfeld ideaal, voor gebruikers wat minder.
Maar misschien heb je gelijk dat de meeste gebruikers gewoon aan het handje genomen willen worden zonder enige poespas. Ik schaar mezelf daar niet onder, vandaar dat ik wat sceptisch ben.
Het probleem met netbooks is dat het gewoon hele cheape laptops zijn. Je kan er niet beter op surfen, mailen, etc dan op een normale laptop. Terwijl het op een iPad juist wél beter kan.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Vertel op, voor welke situaties is dat ding bruikbaar en kan het iets bieden dat een heel wat goedkopere laptop of windows 7 tablet pc niet kan bieden? Het verhaal rond de e-books lijkt me overigens al duidelijk zoals bolkesteijn al aangaf.
Dat itunes verhaal heb ik altijd vreemd gevonden. Elke andere mp3speler pakt dit heel wat beter aan, oftewel door gebruik te maken van een normale usb interface, waardoor de schijf meteen gezien wordt en dus gebruikt kan worden. Echter was de iPod een mode-object dat in de juiste economische tijd is uitgekomen, vandaar dat het dan ook zo'n succes is geworden.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat als je bijvoorbeeld een IPod hebt, je min of meer verplicht bent om ITunes te gebruiken. Dat als je een IPhone hebt, je eerst je telefoon moet hijacken (ofzoiets, weet de exacte term niet) voordat je er mee kunt doen wat je zelf wil. Hier komt de gesloten markt weer tevoorschijn, voor aanbieders ongetwijfeld ideaal, voor gebruikers wat minder.
Maar misschien heb je gelijk dat de meeste gebruikers gewoon aan het handje genomen willen worden zonder enige poespas. Ik schaar mezelf daar niet onder, vandaar dat ik wat sceptisch ben.
Als je even snel op de bank je mail checkt dan zit je niet in een setting waarin je 20 mails gaat kijken. Volgens mij wil je het nut simpelweg niet zien of je bent er blind voor. Een tablet en een laptop dient een heel ander nut. Als ik 20 mails wil lezen en beantwoorden kies ik voor de laptop.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ok, dus je krijgt een e-mail, en deze e-mail bevat een document in de vorm van een pdf of wat andere media zoals plaatjes muziek/films. Je wil dit direct bekijken, maarrrr, dit is onmogelijk. Je moet namelijk de e-mailclient afsluiten, waarna je een ander programma kunt gebruiken om de documenten in te bekijken. Je hebt op deze avond dan ook 20 e-mails gekregen, oftewel wat ga je doen?
Een netbook of een kleine laptop heeft wat dat betreft een nog lagere drempel, daarmee kun je namelijk een aantal dingen tegelijk doen, is dan ook net zo bruikbaar en laagdrempelig als deze iPad.
Apple maakt dan ook dankbaar gebruik van dit principe:
[ afbeelding ]
Beter? Leg uit?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:00 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Het probleem met netbooks is dat het gewoon hele cheape laptops zijn. Je kan er niet beter op surfen, mailen, etc dan op een normale laptop. Terwijl het op een iPad juist wél beter kan.
Vreemd, juist door iTunes zijn mensen weer bereid om te betalen voor content. Als je in de veronderstelling bent dat alle content gratis is en ook gratis zal blijven dan heb je het mis. Voor contentaanbieders is een platform als iTunes zeer geschikt omdat mensen daar bereid zijn om te betalen zoals ik al eerder aangegeven heb.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:01 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat itunes verhaal heb ik altijd vreemd gevonden. Elke andere mp3speler pakt dit heel wat beter aan, oftewel door gebruik te maken van een normale usb interface, waardoor de schijf meteen gezien wordt en dus gebruikt kan worden. Echter was de iPod een mode-object dat in de juiste economische tijd is uitgekomen, vandaar dat het dan ook zo'n succes is geworden.
Je geeft hiermee wel te kennen dat je eigenlijk niet echt weet hoe de iPad werkt. PDF's en plaatjes kan je gewoon in je mail client bekijken. Je kan inzoomen, doorsturen, opslaan, etc. Muziek en filmpjes worden in een andere applicatie geopend. Ben je klaar met kijken, keer je automatisch terug naar het mailtje.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:57 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ok, dus je krijgt een e-mail, en deze e-mail bevat een document in de vorm van een pdf of wat andere media zoals plaatjes muziek/films. Je wil dit direct bekijken, maarrrr, dit is onmogelijk. Je moet namelijk de e-mailclient afsluiten, waarna je een ander programma kunt gebruiken om de documenten in te bekijken. Je hebt op deze avond dan ook 20 e-mails gekregen, oftewel wat ga je doen?
Dat is wel een flinke omweg, ik denk dan ook dat ik voor deze functie ook een smartphone kan gebruiken. De meeste smartphones hebben dan ook nog eens multi-tasking. Scheelt ook flink in prijs volgens mij.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je even snel op de bank je mail checkt dan zit je niet in een setting waarin je 20 mails gaat kijken. Volgens mij wil je het nut simpelweg niet zien of je bent er blind voor. Een tablet en een laptop dient een heel ander nut. Als ik 20 mails wil lezen en beantwoorden kies ik voor de laptop.
Daarbij kun je een pdf ook direct bekijken op een iPad. Daarna kun je je mail binnen 3 stappen weer openen en verdergaan waar je gebleven was.
Zoals ik al zei, heeft het apparaat naar mijn idee meerdere handicaps, deze handicaps zullen door weldenkende mensen direct opgepikt worden en zij zullen dus dit apparaat links laten liggen. Daarom probeer ik ook aan te geven dat het zoveel makkelijker kan met normale laptops. Je moet eens voor de gein kijken wat voor extreme dikke laptop je kunt krijgen voor de prijs van een beetje iPad, netbooks en smartphones idem.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:04 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Je geeft hiermee wel te kennen dat je eigenlijk niet echt weet hoe de iPad werkt. PDF's en plaatjes kan je gewoon in je mail client bekijken. Je kan inzoomen, doorsturen, opslaan, etc. Muziek en filmpjes worden in een andere applicatie geopend. Ben je klaar met kijken, keer je automatisch terug naar het mailtje.
Hoe zit het dan met de vette vingers op het scherm? Een beetje muis heeft dan ook extra knoppen, en kan zo ook redelijk intuïtief werken.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Intuïtiever. Je bladert door de pagina's met je vingers. Dat is toch beter dan met een muis?
Je hebt echt nog nooit een dergelijk product gebruik kan ik opmaken uit je posts. Volgens mij ben je ook een principieel tegenstander hiervan en daardoor onmogelijk te overtuigen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de vette vingers op het scherm?
Is dat je enige bezwaar? De iPad heeft een speciale coating daartegen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de vette vingers op het scherm?
En ga je met zo'n dikke laptop even op de bank surfen, spelletje spelen, etc.?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, heeft het apparaat naar mijn idee meerdere handicaps, deze handicaps zullen door weldenkende mensen direct opgepikt worden en zij zullen dus dit apparaat links laten liggen. Daarom probeer ik ook aan te geven dat het zoveel makkelijker kan met normale laptops. Je moet eens voor de gein kijken wat voor extreme dikke laptop je kunt krijgen voor de prijs van een beetje iPad, netbooks en smartphones idem.
Dat dus. Als je niet echt weet hoe het product in elkaar zit moet je er geen mening over vormen vind ik.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je hebt echt nog nooit een dergelijk product gebruik kan ik opmaken uit je posts. Volgens mij ben je ook een principieel tegenstander hiervan en daardoor onmogelijk te overtuigen.
Ik heb van jullie anders weinig informatie gekregen waarvan ik denk, hmm, misschien is het toch nuttig. Daarbij heb ik ervaring met verschillende smartphones, en dus ook de iphone. Ik raad dan ook iedereen af om zo'n iphone te kopen, en dus eerder te gaan voor de beter ontwikkelde smartphones van merken als HTC en Nokia.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je hebt echt nog nooit een dergelijk product gebruik kan ik opmaken uit je posts. Volgens mij ben je ook een principieel tegenstander hiervan en daardoor onmogelijk te overtuigen.
Jup, een netbook van die prijs zou ook niet misstaan overigens. Die is dan ook nog heel wat handzamer dan zo'n iPad.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En ga je met zo'n dikke laptop even op de bank surfen, spelletje spelen, etc.?
Tablets waren eerder! Kleitablet.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:12 schreef Ringo het volgende:
Wat is dat toch met die ongeletterde halfgeesten, dat ze ineens massaal aan het e-book willen? Staat dat stoer tegenover hun ongeletterde vrienden?
Boeken zijn van papier, alstublieft dankuwel.
Er is dan ook nog een verschil tussen het bewegen van een hele arm, en het bewegen van je pols.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:13 schreef retorbrapi het volgende:
En een muis is niet intuïtever dan een vinger. Het is een extra vertaalslag tussen jou en de computer. En hoe meer knoppen een muis heeft hoe minder intuïtief de bediening juist wordt.
Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jup, een netbook van die prijs zou ook niet misstaan overigens. Die is dan ook nog heel wat handzamer dan zo'n iPad.
Voor de rest moet je mijn vorige posts lezen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Is dat je enige bezwaar? De iPad heeft een speciale coating daartegen.
Tsja, je kan links lullen en je kan rechts lullen, je vinger gebruiken als pointer is gewoon intuïtiever dan het gebruiken van een muis. Punt.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er is dan ook nog een verschil tussen het bewegen van een hele arm, en het bewegen van je pols.
Als je een iPhone gehad zou hebben dan zou je weten dat het vette vinger verhaal onzin is. HTC weet op het moment een vrij goed product te brengen, maar de smartphones van nokia komen veel tekort. Nokia heeft de voorsprong op de markt voor mobiele telefonie onder andere daardoor verloren.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik heb van jullie anders weinig informatie gekregen waarvan ik denk, hmm, misschien is het toch nuttig. Daarbij heb ik ervaring met verschillende smartphones, en dus ook de iphone. Ik raad dan ook iedereen af om zo'n iphone te kopen, en dus eerder te gaan voor de beter ontwikkelde smartphones van merken als HTC en Nokia.
Dat vette vinger verhaal vind ik dan ook erg belangrijk, zou het niet fijn vinden om elke dag meerdere malen het scherm schoon te moeten maken. Daarom word de touchscreen functie op mijn telefoon ook zo min mogelijk gebruikt, oftewel ben ik erg blij met het aanwezig zijn van een fysiek toetsenbordje.
quote:Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?
Beetje raar argument, met name omdat het verhaal omtrent de iPad vs netbooks/laptops beide over mobiele apparaten gaat met eenzelfde doel en vergelijkbare functies. De telefoon thuis was niet mobiel, daarom was de mobiele telefoon wel degelijk een vooruitgang.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je een iPhone gehad zou hebben dan zou je weten dat het vette vinger verhaal onzin is. HTC weet op het moment een vrij goed product te brengen, maar de smartphones van nokia komen veel tekort. Nokia heeft de voorsprong op de markt voor mobiele telefonie onder andere daardoor verloren.
Als we 20 jaar terug de tijd in zouden gaan had je het nut van een mobiele telefoon ook niet gezien. Als argument had je gebruikt dat je bellen toch altijd thuis doet. Als je meer buiten de geëffende paden durft te kijken dan zie ik voldoende perspectieven voor een dergelijk apparaat.
Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n ipad ligt volgens mij niet erg lekker op je schoot. Met name omdat je je armen vrij moet houden. Bij een laptop of netbook kun je het scherm dan nog omklappen.
Het heeft met de manier van denken te maken. Vroeger waren er erg veel mensen die het succes van de mobiele telefoon niet konden voorzien. Sterker nog de makers van die apparaten konden zelfs het succes van hun grootste cash-cow (text messaging) niet voorzien. Om een dergelijk product bij voorbaat als een falend product te bestempelen omdat het niet voldoet aan de huidige normen is in mijn ogen vrij kortzichtig.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Beetje raar argument, met name omdat het verhaal omtrent de iPad vs netbooks/laptops beide over mobiele apparaten gaat met eenzelfde doel en vergelijkbare functies. De telefoon thuis was niet mobiel, daarom was de mobiele telefoon wel degelijk een vooruitgang.
Je kunt een laptop dan eventueel gaan vergelijken met een auto-telefoon, echter gaat dat verhaal met de netbook weer niet op.
Dat kleine ding zeer zeker. Werkt ook wat makkelijker als je iets wil typen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:
[ afbeelding ]
Is er eigenlijk wel een gat tussen mobiele telefonie en een laptop? Smartphones zijn tegenwoordig namelijk erg goed bruikbaar. Mijns inziens hadden ze deze ipad dan ook de helft kleiner moeten maken, en moeten voorzien van een stel aansluitingen voor bv usb of zaken mbt. video/audio. Dan heb ik nog niets gezegd over de hoeveelheid geheugen en het HD tijdperk waar wij ons in bevinden.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het heeft met de manier van denken te maken. Vroeger waren er erg veel mensen die het succes van de mobiele telefoon niet konden voorzien. Sterker nog de makers van die apparaten konden zelfs het succes van hun grootste cash-cow (text messaging) niet voorzien. Om een dergelijk product bij voorbaat als een falend product te bestempelen omdat het niet voldoet aan de huidige normen is in mijn ogen vrij kortzichtig.
Ik voorzie juist verschillende situaties waardoor het in de toekomst een succes kan worden. Het altijd en overal snel de beschikking hebben tot content is daarbij een belangrijke factor. Een tablet kan invulling geven aan het gat dat bestaat tussen mobiele telefonie en het gebruik van een laptop.
Die is inderdaad stuk interessanter dan de iPad:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze is dan interessanter
http://tweakers.net/nieuw(...)omt-met-itablet.html
Die kan tenminste een volwaardig besturingssysteem draaien.
Apple veronderstelt dat er een gat is en wil daar graag inspringen. Veel bedrijven hebben daarin in het verleden al gefaald maar lanceren nu ook maar een dergelijk product om er toch maar bij te zetten. Apple brengt de hele industrie in beweging hiermee.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Is er eigenlijk wel een gat tussen mobiele telefonie en een laptop? Smartphones zijn tegenwoordig namelijk erg goed bruikbaar. Mijns inziens hadden ze deze ipad dan ook de helft kleiner moeten maken, en moeten voorzien van een stel aansluitingen voor bv usb of zaken mbt. video/audio. Dan heb ik nog niets gezegd over de hoeveelheid geheugen en het HD tijdperk waar wij ons in bevinden.
Mjah, het blijft een controversiëel product, dat dan weer wel.
Als je onderweg bent dan ga je toch geen 3 USB-apparaten aansluiten neem ik aan. Hoe zie je dat voor je? Je denkt in de oude gebruikssituaties.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die is inderdaad stuk interessanter dan de iPad:
3 USB ports![]()
250 GB
Volgens mij denkt Apple daar juist in door verouderde specs aan te bieden voor een veel te hoge prijs.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je onderweg bent dan ga je toch geen 3 USB-apparaten aansluiten neem ik aan. Hoe zie je dat voor je? Je denkt in de oude gebruikssituaties.
De hardware is geopitmaliseerd voor de gebruikssituatie. Ze willen ook nog een redelijk acceptabele accuduur kunnen bieden natuurlijk. Die Aziatische klonen beschikken wellicht over betere specificaties qua hardware, maar houden het daarmee 1 tot 2 uur uit.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Volgens mij denkt Apple daar juist in door verouderde specs aan te bieden voor een veel te hoge prijs.
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De hardware is geopitmaliseerd voor de gebruikssituatie. Ze willen ook nog een redelijk acceptabele accuduur kunnen bieden natuurlijk. Die Aziatische klonen beschikken wellicht over betere specificaties qua hardware, maar houden het daarmee 1 tot 2 uur uit.
Zijn je argumenten op? De accuduur is een belangrijke factor voor mobiele apparaten. Je kunt je wel blind blijven staren op specificaties, maar uiteindelijk gaat het om zaken als gebruiksgemak en nut. Vanuit dat oogpunt zijn de gestelde beperkingen gewoon te rechtvaardigen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:
http://www.9to5mac.com/weird_science_30189
lolquote:Op zondag 7 februari 2010 18:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat kleine ding zeer zeker. Werkt ook wat makkelijker als je iets wil typen bijvoorbeeld.
Interface van lik m'n vestje.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:
3 USB ports![]()
250 GB
Flash zou ook mooi zijn.
Het lijkt net een sekte, als je dat artikel zo leest.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:
http://www.9to5mac.com/weird_science_30189
Yep. Het lijkt alsof men zich niet beseft dat Apple op een compleet nieuwe doelgroep mikt.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:03 schreef retorbrapi het volgende:
Maar ja, toen de iPod en de iPhone uitkwamen wist ook iedereen zeker dat het zou gaan floppen en dat het idee niks was. Dat zijn dezelfde mensen die nu de iPad afzeiken.
Volgens mij zei men dat helemaal niet.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:03 schreef retorbrapi het volgende:
Maar ja, toen de iPod en de iPhone uitkwamen wist ook iedereen zeker dat het zou gaan floppen en dat het idee niks was. Dat zijn dezelfde mensen die nu de iPad afzeiken.
Welke doelgroep is dat dan? De naïve klant die hapklare brokjes toegediend wil krijgen, niet verder kijkt dan apple, en ook nog eens te veel geld heeft? Die doelgroep is namelijk steeds kleiner aan het worden volgens mij.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:10 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yep. Het lijkt alsof men zich niet beseft dat Apple op een compleet nieuwe doelgroep mikt.
Wel, het ding zou minder kunnen dan wat er op de markt was. Qua specs was het huilen met de pet op, enzovoorts. Complete volksstammen vonden het maar een onnodig ding dat hard zou floppen. En tegenwoordig verwacht men een iPhone-killer te bouwen door er een camera in te bouwen die een paar megapixels meer heeft.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
Volgens mij zei men dat helemaal niet.
De doelgroep die niet van moeilijk computergedoe houdt. Net als de iPhone een smartphone was voor mensen die geen zin hadden in complexe blackberrys.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:15 schreef mediaconsument het volgende:
Welke doelgroep is dat dan? De naïve klant die hapklare brokjes toegediend wil krijgen, niet verder kijkt dan apple, en ook nog eens te veel geld heeft? Die doelgroep is namelijk steeds kleiner aan het worden volgens mij.
Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei. Deze naïviteit heeft dan ook te maken met de hoeveelheid geld die ze te besteden hebben. Oftewel voor hun maakt het niet uit als ze wat minder waar hebben voor hun geld, zolang het gevoel maar goed is. En juist daar speelt apple dan ook erg goed op in.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:58 schreef nietzman het volgende:
[..]
De doelgroep die niet van moeilijk computergedoe houdt. Net als de iPhone een smartphone was voor mensen die geen zin hadden in complexe blackberrys.
Nee dat heeft niet met naïviteit te maken. Dat heeft met gebruiksgemak te maken in veel gevallen.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei. Deze naïviteit heeft dan ook te maken met de hoeveelheid geld die ze te besteden hebben. Oftewel voor hun maakt het niet uit als ze wat minder waar hebben voor hun geld, zolang het gevoel maar goed is. En juist daar speelt apple dan ook erg goed op in.
Nee, mensen die gewoon probleemloos willen computeren.quote:Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef mediaconsument het volgende:
Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei.
3.5c, 1.2kgquote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
3 USB ports![]()
250 GB
Flash zou ook mooi zijn.
Het blijft een kut apparaat wat hetgeen dat hij moet doen veel slechter doet dan de concurentie.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Je mag gerust lopen emo.giffen, maar het ding gaat die kindle binnen de kortste keren in een factor x voorbij in sales numbers.
het is voor bijna alles ongemakkelijker en vermoeiender, het enige wat sneller gaat dan met keyboard en muis is via mindcontrol.quote:Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Uitéindelijk ja. Het is een logische evolutie. Dat het typen van een word documentje, of het spelen van een FPS nu wellicht nog moeilijker gaat, betekent niet dat we voor altijd vast blijven zitten aan een muis en toetsenbord. Voor zóveel andere toepassingen kan een touch besturing vele malen intuïtiever en sneller werken. En voor die 2 dingen die dan wat lastiger gaan, daar wordt wel iets op bedacht. Voice Control ofzo, of geavanceerde schermen met haptic feedback.
Wat, gemakkelijk en fijn werken?quote:Op maandag 8 februari 2010 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het blijft een kut apparaat wat hetgeen dat hij moet doen veel slechter doet dan de concurentie.
je hebt gelijk dat een tablet iets anders is dan een laptop echter kunnen veel van die dingen al heel lang gewon op je telefoon (het simpele werk) en voor het moeilijkere werk pak je je laptop.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je even snel op de bank je mail checkt dan zit je niet in een setting waarin je 20 mails gaat kijken. Volgens mij wil je het nut simpelweg niet zien of je bent er blind voor. Een tablet en een laptop dient een heel ander nut. Als ik 20 mails wil lezen en beantwoorden kies ik voor de laptop.
Daarbij kun je een pdf ook direct bekijken op een iPad. Daarna kun je je mail binnen 3 stappen weer openen en verdergaan waar je gebleven was.
ja, waarom nietquote:Op zondag 7 februari 2010 18:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En ga je met zo'n dikke laptop even op de bank surfen, spelletje spelen, etc.?
ja want het scherm staat gewoon fijn rechtop, je hebt dus geen hand nodig omdat ding omhoog te houden,quote:Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?
E-boeken lezen?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:01 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat, gemakkelijk en fijn werken?
Dat doe je inderdaad beter op zo'n plastic kabouterlaptop..
ja, hou dat maar eens een uur volquote:Op zondag 7 februari 2010 18:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:
[ afbeelding ]
Nee... het kan in sommige situaties praktischer zijn. Ik lees graag en veel, een ereader stelt mij in staat meer content mee te nemen, bijvoorbeeld op vakantiequote:Op zondag 7 februari 2010 18:12 schreef Ringo het volgende:
Wat is dat toch met die ongeletterde halfgeesten, dat ze ineens massaal aan het e-book willen? Staat dat stoer tegenover hun ongeletterde vrienden?
Boeken zijn van papier, alstublieft dankuwel.
ik wacht liever op de kleurenversies, die al wel bestaan maar nog niet buiten de fabriek te vinden zijn. (1 +punt voor de itab)quote:Op maandag 8 februari 2010 11:33 schreef SeLang het volgende:
Een echte e-reader met electronische inkt leest toch veel fijner dan zo'n LCD scherm?
Ik wacht alleen nog even op de double dip zodat ik er één voor $49 ofzo kan oppikken.
Ze hebben nu nog Obama bubble pimp prijzen van ¤200 enzo.
Voor de eCommics!?!quote:Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik wacht liever op de kleurenversies, die al wel bestaan maar nog niet buiten de fabriek te vinden zijn. (1 +punt voor de itab)
Kleur is natuurlijk wel tof, maar bijna alle boeken zijn of alleen text of alleen in zwart-wit.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik wacht liever op de kleurenversies, die al wel bestaan maar nog niet buiten de fabriek te vinden zijn. (1 +punt voor de itab)
nee studieboeken, veel boeken hebben plaatjes en dat kunnen ereaders nog niet aan.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Voor de eCommics!?!Zwart wit strips zijn zo 1960!
![]()
Toch jammer dat die boekenharries dezelfde fouten maken als de muziekindustrie!
Het is inderdaad wel zaak dat ze plaatjes aankunnen (al dan niet in zwartwit).quote:Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee studieboeken, veel boeken hebben plaatjes en dat kunnen ereaders nog niet aan.
Al met Win7 gespeeld i.c.m. een touchscreen? Makkelijk, begrijpelijk, intuitief,snel, zomaar wat woorden die bij me opkomen als ik met mn T91 pruts....quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
De hardware voor touchscreen pc's bestaat al heel lang, ja. Maar qua software is het altijd bagger geweest. Apple is weer de enige die dat inziet en komt met een speciaal ontwikkeld OS, toegespitst op het gebruik van een tablet.
quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
Nou ja, we gaan het merken he. Kijken welke tablet over 2 jaar het meest populair is, en het grootste software aanbod heeft. Ik zet mijn geld in op de iPad.
Mensen willen iets wat ze snappen, en hoe makkelijk OS-Tablet ook is, eenmaal Windows gewend zullen ze daar met hun vingers net zo snel doorheen vliegen als met hun muis of touchpad...quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
Mensen willen geen gekloot met een desktop OS op een tablet. Mensen willen iets dat simpel en intuïtief werkt. En geef ze eens ongelijk.
Ik was vorige week op de ISE, een beurs voor professionele installatie techniek en zag een hele hoop surface-driven schermen staan, de een nog groter dan de andere en allemaal commercieel te koop, misschien nog wat ver weg voor de massa, maar de eerste plasma's die te koop waren kostte destijds ook Fl. 35.000,- terwijl zo'n scherm nu amper ¤400,- doet...quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
Microsoft is ook zeker tot dat soort dingen in staat, kijk maar naar Surface, Seadragon of Project Natal (daar doelde je op geloof ik). Alleen jammer dat ze dit nooit in een echt bruikbaar en consumentvriendelijk product weten te stoppen.
Het werkt wel en hoe hard je ook blijft beweren van niet, W7 werkt prima icm een touchscreen en je fanboygedrag laat zien dat je je daar nog niet echt mee bezig hebt gehouden....quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
Ik bedoelde meer dat tablets van bedrijven als HP of Dell gedoemd zijn te falen zolang ze er Windows XP of 7 op blijven gooien. Dat werkt gewoon niet.
Wat staat voller, de appstore of Windows marketplace for mobile?quote:Op maandag 8 februari 2010 15:47 schreef YuckFou het volgende:
Ja Apple zal t winnen van windows applicaties, waarvoor is er ookalweer de meeste software voor verkrijgbaar? OSX? nope nog steeds Windows en door hun dominantie zal dat nog wel even blijven....
waar zijn er meer applicaties voor,quote:Op maandag 8 februari 2010 15:58 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wat staat voller, de appstore of Windows marketplace for mobile?.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |