abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77740332
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:58 schreef nietzman het volgende:

[..]

De doelgroep die niet van moeilijk computergedoe houdt. Net als de iPhone een smartphone was voor mensen die geen zin hadden in complexe blackberrys.
Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei. Deze naïviteit heeft dan ook te maken met de hoeveelheid geld die ze te besteden hebben. Oftewel voor hun maakt het niet uit als ze wat minder waar hebben voor hun geld, zolang het gevoel maar goed is. En juist daar speelt apple dan ook erg goed op in.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_77740430
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei. Deze naïviteit heeft dan ook te maken met de hoeveelheid geld die ze te besteden hebben. Oftewel voor hun maakt het niet uit als ze wat minder waar hebben voor hun geld, zolang het gevoel maar goed is. En juist daar speelt apple dan ook erg goed op in.
Nee dat heeft niet met naïviteit te maken. Dat heeft met gebruiksgemak te maken in veel gevallen.
pi_77740677
Gebruiksvriendelijkheid is het sleutelwoord.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:36:26 #129
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77741714
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:10 schreef mediaconsument het volgende:
Oftewel de naïeve mensen zoals ik al zei.
Nee, mensen die gewoon probleemloos willen computeren.

Voor sommige mensen is een computer gewoon een stuk gereedschap. Ze leveren hamers toch ook niet met manuals en quick start guides?
Ik ga naar huis.
pi_77758732
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Die is inderdaad stuk interessanter dan de iPad:

3 USB ports
250 GB
Flash zou ook mooi zijn.
3.5c, 1.2kg

dik weehee http://www.reghardware.co.uk/2010/02/05/x2_unveils_itablet/
pi_77761472
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:54 schreef nietzman het volgende:

[..]

Je mag gerust lopen emo.giffen, maar het ding gaat die kindle binnen de kortste keren in een factor x voorbij in sales numbers.
Het blijft een kut apparaat wat hetgeen dat hij moet doen veel slechter doet dan de concurentie.
Geef me dan maar de joojoo.

Maar je hebt gelijk veel mensen zullen er wel weer intrappen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_77761577
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:18 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Uitéindelijk ja. Het is een logische evolutie. Dat het typen van een word documentje, of het spelen van een FPS nu wellicht nog moeilijker gaat, betekent niet dat we voor altijd vast blijven zitten aan een muis en toetsenbord. Voor zóveel andere toepassingen kan een touch besturing vele malen intuïtiever en sneller werken. En voor die 2 dingen die dan wat lastiger gaan, daar wordt wel iets op bedacht. Voice Control ofzo, of geavanceerde schermen met haptic feedback.
het is voor bijna alles ongemakkelijker en vermoeiender, het enige wat sneller gaat dan met keyboard en muis is via mindcontrol.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:01:19 #133
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77761707
quote:
Op maandag 8 februari 2010 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het blijft een kut apparaat wat hetgeen dat hij moet doen veel slechter doet dan de concurentie.
Wat, gemakkelijk en fijn werken?

Dat doe je inderdaad beter op zo'n plastic kabouterlaptop. .
Ik ga naar huis.
pi_77761781
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:02 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je even snel op de bank je mail checkt dan zit je niet in een setting waarin je 20 mails gaat kijken. Volgens mij wil je het nut simpelweg niet zien of je bent er blind voor. Een tablet en een laptop dient een heel ander nut. Als ik 20 mails wil lezen en beantwoorden kies ik voor de laptop.

Daarbij kun je een pdf ook direct bekijken op een iPad. Daarna kun je je mail binnen 3 stappen weer openen en verdergaan waar je gebleven was.
je hebt gelijk dat een tablet iets anders is dan een laptop echter kunnen veel van die dingen al heel lang gewon op je telefoon (het simpele werk) en voor het moeilijkere werk pak je je laptop.
Zo`n ipad biedt niets extra`s boven die 2, het is gewoon een grote iphone (zelfs hetzelfde os) niets meer niets minder.

Overigens hetzelfde als dat de iphone geen BT overdrachtmodus had, meteen hadden hele hordes mensen geen BT meer nodig

Overigens hadden ze er op zijn minst 1 usb/firewire poort opmoeten zetten zodat het ding ook van data voorzien kan worden via een externe bron ipv alleen maar internet.

[ Bericht 16% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 08-02-2010 11:19:55 ]
pi_77761835
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:10 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

En ga je met zo'n dikke laptop even op de bank surfen, spelletje spelen, etc.?
ja, waarom niet
Veel eerder dan met een vergrote telefoon
pi_77761894
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?
ja want het scherm staat gewoon fijn rechtop, je hebt dus geen hand nodig omdat ding omhoog te houden,
pi_77762031
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:01 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wat, gemakkelijk en fijn werken?

Dat doe je inderdaad beter op zo'n plastic kabouterlaptop. .
E-boeken lezen?

Je weet wel waar die apparaten voor bedoeld zijn
Dat hele ding werkt toch niet, wat wil je er mee doen wat makkelijker gaat dan op een laptop.
Typen niet in iedergeval,
Browsen is het scherm nog steeds te klein voor, het is een verbetering voorbij een gsmscherm maar nog steeds niets om over naar huis te schrijven.
En voor snel even te browsen of email te kijken is hij simpelweg veel te duur.
pi_77762071
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:22 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:

[ afbeelding ]
ja, hou dat maar eens een uur vol
  Licht Ontvlambaar maandag 8 februari 2010 @ 11:16:25 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77762144
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:12 schreef Ringo het volgende:
Wat is dat toch met die ongeletterde halfgeesten, dat ze ineens massaal aan het e-book willen? Staat dat stoer tegenover hun ongeletterde vrienden?

Boeken zijn van papier, alstublieft dankuwel.
Nee... het kan in sommige situaties praktischer zijn. Ik lees graag en veel, een ereader stelt mij in staat meer content mee te nemen, bijvoorbeeld op vakantie
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 8 februari 2010 @ 11:33:26 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77762680
Een echte e-reader met electronische inkt leest toch veel fijner dan zo'n LCD scherm?
Ik wacht alleen nog even op de double dip zodat ik er één voor $49 ofzo kan oppikken.
Ze hebben nu nog Obama bubble pimp prijzen van ¤200 enzo.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77762949
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:33 schreef SeLang het volgende:
Een echte e-reader met electronische inkt leest toch veel fijner dan zo'n LCD scherm?
Ik wacht alleen nog even op de double dip zodat ik er één voor $49 ofzo kan oppikken.
Ze hebben nu nog Obama bubble pimp prijzen van ¤200 enzo.
ik wacht liever op de kleurenversies, die al wel bestaan maar nog niet buiten de fabriek te vinden zijn. (1 +punt voor de itab)
  maandag 8 februari 2010 @ 11:43:14 #142
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77763018
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik wacht liever op de kleurenversies, die al wel bestaan maar nog niet buiten de fabriek te vinden zijn. (1 +punt voor de itab)
Voor de eCommics!?! Zwart wit strips zijn zo 1960!

Toch jammer dat die boekenharries dezelfde fouten maken als de muziekindustrie!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:53:03 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77763352
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Kleur is natuurlijk wel tof, maar bijna alle boeken zijn of alleen text of alleen in zwart-wit.
Je kunt het beste een goedkoop dingetje hebben aangezien er zand in komt op het strand (ja, dat ding dient daadwerkelijk om boeken op te lezen )
Mijn reisverslagen
pi_77763572
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Voor de eCommics!?! Zwart wit strips zijn zo 1960!

Toch jammer dat die boekenharries dezelfde fouten maken als de muziekindustrie!
nee studieboeken, veel boeken hebben plaatjes en dat kunnen ereaders nog niet aan.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:00:59 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77763638
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee studieboeken, veel boeken hebben plaatjes en dat kunnen ereaders nog niet aan.
Het is inderdaad wel zaak dat ze plaatjes aankunnen (al dan niet in zwartwit).
Ik lees ook bijna uitsluitend non-fiction.
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 15:47:44 #146
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_77770914
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef retorbrapi het volgende:
De hardware voor touchscreen pc's bestaat al heel lang, ja. Maar qua software is het altijd bagger geweest. Apple is weer de enige die dat inziet en komt met een speciaal ontwikkeld OS, toegespitst op het gebruik van een tablet.
Al met Win7 gespeeld i.c.m. een touchscreen? Makkelijk, begrijpelijk, intuitief,snel, zomaar wat woorden die bij me opkomen als ik met mn T91 pruts....
quote:
Nou ja, we gaan het merken he. Kijken welke tablet over 2 jaar het meest populair is, en het grootste software aanbod heeft. Ik zet mijn geld in op de iPad.

Ja Apple zal t winnen van windows applicaties, waarvoor is er ookalweer de meeste software voor verkrijgbaar? OSX? nope nog steeds Windows en door hun dominantie zal dat nog wel even blijven....
quote:
Mensen willen geen gekloot met een desktop OS op een tablet. Mensen willen iets dat simpel en intuïtief werkt. En geef ze eens ongelijk.
Mensen willen iets wat ze snappen, en hoe makkelijk OS-Tablet ook is, eenmaal Windows gewend zullen ze daar met hun vingers net zo snel doorheen vliegen als met hun muis of touchpad...
quote:
Microsoft is ook zeker tot dat soort dingen in staat, kijk maar naar Surface, Seadragon of Project Natal (daar doelde je op geloof ik). Alleen jammer dat ze dit nooit in een echt bruikbaar en consumentvriendelijk product weten te stoppen.
Ik was vorige week op de ISE, een beurs voor professionele installatie techniek en zag een hele hoop surface-driven schermen staan, de een nog groter dan de andere en allemaal commercieel te koop, misschien nog wat ver weg voor de massa, maar de eerste plasma's die te koop waren kostte destijds ook Fl. 35.000,- terwijl zo'n scherm nu amper ¤400,- doet...
quote:
Ik bedoelde meer dat tablets van bedrijven als HP of Dell gedoemd zijn te falen zolang ze er Windows XP of 7 op blijven gooien. Dat werkt gewoon niet.
Het werkt wel en hoe hard je ook blijft beweren van niet, W7 werkt prima icm een touchscreen en je fanboygedrag laat zien dat je je daar nog niet echt mee bezig hebt gehouden....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 8 februari 2010 @ 15:58:00 #147
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77771353
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:47 schreef YuckFou het volgende:

Ja Apple zal t winnen van windows applicaties, waarvoor is er ookalweer de meeste software voor verkrijgbaar? OSX? nope nog steeds Windows en door hun dominantie zal dat nog wel even blijven....
Wat staat voller, de appstore of Windows marketplace for mobile? .
Ik ga naar huis.
pi_77771584
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:58 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wat staat voller, de appstore of Windows marketplace for mobile? .
waar zijn er meer applicaties voor,
mac osx of windows
  maandag 8 februari 2010 @ 16:10:58 #149
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77771931
Al die oude applicaties zijn niet echt relevant meer bij een touch-OS eh.
Ik ga naar huis.
  † In Memoriam † maandag 8 februari 2010 @ 16:11:21 #150
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77771949
e-penis bitchfight.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')