Ik heb van jullie anders weinig informatie gekregen waarvan ik denk, hmm, misschien is het toch nuttig. Daarbij heb ik ervaring met verschillende smartphones, en dus ook de iphone. Ik raad dan ook iedereen af om zo'n iphone te kopen, en dus eerder te gaan voor de beter ontwikkelde smartphones van merken als HTC en Nokia.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je hebt echt nog nooit een dergelijk product gebruik kan ik opmaken uit je posts. Volgens mij ben je ook een principieel tegenstander hiervan en daardoor onmogelijk te overtuigen.
Jup, een netbook van die prijs zou ook niet misstaan overigens. Die is dan ook nog heel wat handzamer dan zo'n iPad.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:10 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
En ga je met zo'n dikke laptop even op de bank surfen, spelletje spelen, etc.?
Tablets waren eerder! Kleitablet.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:12 schreef Ringo het volgende:
Wat is dat toch met die ongeletterde halfgeesten, dat ze ineens massaal aan het e-book willen? Staat dat stoer tegenover hun ongeletterde vrienden?
Boeken zijn van papier, alstublieft dankuwel.
Er is dan ook nog een verschil tussen het bewegen van een hele arm, en het bewegen van je pols.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:13 schreef retorbrapi het volgende:
En een muis is niet intuïtever dan een vinger. Het is een extra vertaalslag tussen jou en de computer. En hoe meer knoppen een muis heeft hoe minder intuïtief de bediening juist wordt.
Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jup, een netbook van die prijs zou ook niet misstaan overigens. Die is dan ook nog heel wat handzamer dan zo'n iPad.
Voor de rest moet je mijn vorige posts lezen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:08 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Is dat je enige bezwaar? De iPad heeft een speciale coating daartegen.
Tsja, je kan links lullen en je kan rechts lullen, je vinger gebruiken als pointer is gewoon intuïtiever dan het gebruiken van een muis. Punt.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er is dan ook nog een verschil tussen het bewegen van een hele arm, en het bewegen van je pols.
Als je een iPhone gehad zou hebben dan zou je weten dat het vette vinger verhaal onzin is. HTC weet op het moment een vrij goed product te brengen, maar de smartphones van nokia komen veel tekort. Nokia heeft de voorsprong op de markt voor mobiele telefonie onder andere daardoor verloren.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik heb van jullie anders weinig informatie gekregen waarvan ik denk, hmm, misschien is het toch nuttig. Daarbij heb ik ervaring met verschillende smartphones, en dus ook de iphone. Ik raad dan ook iedereen af om zo'n iphone te kopen, en dus eerder te gaan voor de beter ontwikkelde smartphones van merken als HTC en Nokia.
Dat vette vinger verhaal vind ik dan ook erg belangrijk, zou het niet fijn vinden om elke dag meerdere malen het scherm schoon te moeten maken. Daarom word de touchscreen functie op mijn telefoon ook zo min mogelijk gebruikt, oftewel ben ik erg blij met het aanwezig zijn van een fysiek toetsenbordje.
quote:Op zondag 7 februari 2010 18:15 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Een laptop is handiger dan een iPad op de bank? Een netbook is handzamer dan een iPad? Is dit een grap?
Beetje raar argument, met name omdat het verhaal omtrent de iPad vs netbooks/laptops beide over mobiele apparaten gaat met eenzelfde doel en vergelijkbare functies. De telefoon thuis was niet mobiel, daarom was de mobiele telefoon wel degelijk een vooruitgang.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:17 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je een iPhone gehad zou hebben dan zou je weten dat het vette vinger verhaal onzin is. HTC weet op het moment een vrij goed product te brengen, maar de smartphones van nokia komen veel tekort. Nokia heeft de voorsprong op de markt voor mobiele telefonie onder andere daardoor verloren.
Als we 20 jaar terug de tijd in zouden gaan had je het nut van een mobiele telefoon ook niet gezien. Als argument had je gebruikt dat je bellen toch altijd thuis doet. Als je meer buiten de geëffende paden durft te kijken dan zie ik voldoende perspectieven voor een dergelijk apparaat.
Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n ipad ligt volgens mij niet erg lekker op je schoot. Met name omdat je je armen vrij moet houden. Bij een laptop of netbook kun je het scherm dan nog omklappen.
Het heeft met de manier van denken te maken. Vroeger waren er erg veel mensen die het succes van de mobiele telefoon niet konden voorzien. Sterker nog de makers van die apparaten konden zelfs het succes van hun grootste cash-cow (text messaging) niet voorzien. Om een dergelijk product bij voorbaat als een falend product te bestempelen omdat het niet voldoet aan de huidige normen is in mijn ogen vrij kortzichtig.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:20 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Beetje raar argument, met name omdat het verhaal omtrent de iPad vs netbooks/laptops beide over mobiele apparaten gaat met eenzelfde doel en vergelijkbare functies. De telefoon thuis was niet mobiel, daarom was de mobiele telefoon wel degelijk een vooruitgang.
Je kunt een laptop dan eventueel gaan vergelijken met een auto-telefoon, echter gaat dat verhaal met de netbook weer niet op.
Dat kleine ding zeer zeker. Werkt ook wat makkelijker als je iets wil typen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:22 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dus, je wil zeggen dat bovenstaande handzamer is dan dit:
[ afbeelding ]
Is er eigenlijk wel een gat tussen mobiele telefonie en een laptop? Smartphones zijn tegenwoordig namelijk erg goed bruikbaar. Mijns inziens hadden ze deze ipad dan ook de helft kleiner moeten maken, en moeten voorzien van een stel aansluitingen voor bv usb of zaken mbt. video/audio. Dan heb ik nog niets gezegd over de hoeveelheid geheugen en het HD tijdperk waar wij ons in bevinden.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:24 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het heeft met de manier van denken te maken. Vroeger waren er erg veel mensen die het succes van de mobiele telefoon niet konden voorzien. Sterker nog de makers van die apparaten konden zelfs het succes van hun grootste cash-cow (text messaging) niet voorzien. Om een dergelijk product bij voorbaat als een falend product te bestempelen omdat het niet voldoet aan de huidige normen is in mijn ogen vrij kortzichtig.
Ik voorzie juist verschillende situaties waardoor het in de toekomst een succes kan worden. Het altijd en overal snel de beschikking hebben tot content is daarbij een belangrijke factor. Een tablet kan invulling geven aan het gat dat bestaat tussen mobiele telefonie en het gebruik van een laptop.
Die is inderdaad stuk interessanter dan de iPad:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Deze is dan interessanter
http://tweakers.net/nieuw(...)omt-met-itablet.html
Die kan tenminste een volwaardig besturingssysteem draaien.
Apple veronderstelt dat er een gat is en wil daar graag inspringen. Veel bedrijven hebben daarin in het verleden al gefaald maar lanceren nu ook maar een dergelijk product om er toch maar bij te zetten. Apple brengt de hele industrie in beweging hiermee.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:30 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Is er eigenlijk wel een gat tussen mobiele telefonie en een laptop? Smartphones zijn tegenwoordig namelijk erg goed bruikbaar. Mijns inziens hadden ze deze ipad dan ook de helft kleiner moeten maken, en moeten voorzien van een stel aansluitingen voor bv usb of zaken mbt. video/audio. Dan heb ik nog niets gezegd over de hoeveelheid geheugen en het HD tijdperk waar wij ons in bevinden.
Mjah, het blijft een controversiëel product, dat dan weer wel.
Als je onderweg bent dan ga je toch geen 3 USB-apparaten aansluiten neem ik aan. Hoe zie je dat voor je? Je denkt in de oude gebruikssituaties.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Die is inderdaad stuk interessanter dan de iPad:
3 USB ports![]()
250 GB
Volgens mij denkt Apple daar juist in door verouderde specs aan te bieden voor een veel te hoge prijs.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je onderweg bent dan ga je toch geen 3 USB-apparaten aansluiten neem ik aan. Hoe zie je dat voor je? Je denkt in de oude gebruikssituaties.
De hardware is geopitmaliseerd voor de gebruikssituatie. Ze willen ook nog een redelijk acceptabele accuduur kunnen bieden natuurlijk. Die Aziatische klonen beschikken wellicht over betere specificaties qua hardware, maar houden het daarmee 1 tot 2 uur uit.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Volgens mij denkt Apple daar juist in door verouderde specs aan te bieden voor een veel te hoge prijs.
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:quote:Op zondag 7 februari 2010 18:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De hardware is geopitmaliseerd voor de gebruikssituatie. Ze willen ook nog een redelijk acceptabele accuduur kunnen bieden natuurlijk. Die Aziatische klonen beschikken wellicht over betere specificaties qua hardware, maar houden het daarmee 1 tot 2 uur uit.
Zijn je argumenten op? De accuduur is een belangrijke factor voor mobiele apparaten. Je kunt je wel blind blijven staren op specificaties, maar uiteindelijk gaat het om zaken als gebruiksgemak en nut. Vanuit dat oogpunt zijn de gestelde beperkingen gewoon te rechtvaardigen.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:
http://www.9to5mac.com/weird_science_30189
lolquote:Op zondag 7 februari 2010 18:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat kleine ding zeer zeker. Werkt ook wat makkelijker als je iets wil typen bijvoorbeeld.
Interface van lik m'n vestje.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:32 schreef Dutchguy het volgende:
Die is inderdaad stuk interessanter dan de iPad:
3 USB ports![]()
250 GB
Flash zou ook mooi zijn.
Het lijkt net een sekte, als je dat artikel zo leest.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ojee het breidt zich nu ook al uit naar de iPad:
http://www.9to5mac.com/weird_science_30189
Yep. Het lijkt alsof men zich niet beseft dat Apple op een compleet nieuwe doelgroep mikt.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:03 schreef retorbrapi het volgende:
Maar ja, toen de iPod en de iPhone uitkwamen wist ook iedereen zeker dat het zou gaan floppen en dat het idee niks was. Dat zijn dezelfde mensen die nu de iPad afzeiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |