quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
Bronquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
quote:Sorry for my very bad english!! My frend has a Thomas T103 wheelcharger with a broken engin;the engin is a kubota 3 cil diesel type 1402 from 1995 and had 600 Hrs Wheelloader model: A411T103 serial Nr LC000780, OK ! no way to find an other engin so, has somebody an idea what kind of engin we can use to repair the wheelloader ( he gives 25 Hp )in france we didn't found any new or second hand engin, pleas halp us, thanks in advance, Hans
Heb je nu al een auto?quote:
Nee ben aan het rondzoekenquote:
Voor zover ik weet wel.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Worden auto's van 1986 nog wegenbelasting vrij?
Zou jij de Visa's die je hebt niet gewoon in orde maken ? Motor die nu in Matroeska (ofzo) zit in de donor schroeven. Uiteraard wil ik je daar wel mee helpen.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kijk stiekem weer voor een 2-cilinder Visa![]()
En Thomas schrankladers zie je niet veel, goede OP!
Die Visa's zijn ook vrij schaars neem ik aan?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kijk stiekem weer voor een 2-cilinder Visa![]()
En Thomas schrankladers zie je niet veel, goede OP!
Eh, Barely Legal bedoel ik.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zou jij de Visa's die je hebt niet gewoon in orde maken ? Motor die nu in Matroeska (ofzo) zit in de donor schroeven. Uiteraard wil ik je daar wel mee helpen.
Jep, alles van vóór 87 wordt belastingvrijquote:Op maandag 25 januari 2010 13:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Worden auto's van 1986 nog wegenbelasting vrij?
Fruitcocktailquote:Op maandag 25 januari 2010 15:13 schreef PeuRac het volgende:
* PeuRac gaat boodschappen doen, woendag voor 10 man/vrouw koken.
Het thema is kleurrijk
Goed om te weten, dankjewelquote:Op maandag 25 januari 2010 15:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Jep, alles van vóór 87 wordt belastingvrij
Duurt te langquote:Op maandag 25 januari 2010 15:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zou jij de Visa's die je hebt niet gewoon in orde maken ? Motor die nu in Matroeska (ofzo) zit in de donor schroeven. Uiteraard wil ik je daar wel mee helpen.
hoeveel barrels heb jij nu in bezit?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Duurt te langEn er zit een goede motor in Barely Legal
Maar is een leuk boodschappenwagentje voor
toch?
De 111 aanhouden is ook weer zo wat...
Je kan niet én een mooie auto rijden, en voor een duppie op de eerste rang zitten he.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Een Daf 66 in redelijke staat voor een euro of 800?.. Belastingvrije 340 red je wel iig
Ik ga ook op zoek naar een belastingvrije 340quote:Op maandag 25 januari 2010 18:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kan niet én een mooie auto rijden, en voor een duppie op de eerste rang zitten he.
Dan moet je maar een Volvo nemen
ik heb 2 niet rijdende Visa's, een rijdende Lada 111 en een rijdende Lada Nivaquote:Op maandag 25 januari 2010 18:06 schreef lipje het volgende:
[..]
hoeveel barrels heb jij nu in bezit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jij?Nog steeds de 156?
Waarom?quote:Op maandag 25 januari 2010 18:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga ook op zoek naar een belastingvrije 340. Gaat wel lastig worden
Omdat ik nog geen belastingvrije heb gevonden, misschien zoek ik op de verkeerde plek.quote:
foto van 10 januariquote:Op maandag 25 januari 2010 20:25 schreef Paladijn het volgende:
meer sneeuw bij jullie dus, hier lag vanmorgen 2 cm poedersneeuw die nu platgereden/gelopen is...
Zal morgen wel glibberen en glijden worden met de voorspelde kou
Ik zie met enige regelmaat wel belastingvrije voorbij komen hoor.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Omdat ik nog geen belastingvrije heb gevonden, misschien zoek ik op de verkeerde plek.
Heb wel een bijna belastingvrije gevonden op marktplaats. Ziet er ook nog best netjes uitquote:Op maandag 25 januari 2010 21:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie met enige regelmaat wel belastingvrije voorbij komen hoor.
Zal mijn contacten eens in de gaten houden maar kijk ook gewoon op marktplaats en V3C Forum
Totaal geen ervaring met sleutelenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:30 schreef Barcaconia het volgende:
Werk aan de vario is leuk en makkelijk. Ik weet niet of je uberhaupt sleutelervaring hebt? Het is wel een leuke manier om het te leren.
Welke regio woon je?
Regio Harderwijk woont ook niet zoveelquote:Op maandag 25 januari 2010 21:53 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb wel eens een variobak voor een handbak gewisseld en simpel servicewerk aan een vario gedaan.
Dat is, aan de bak zelf sleutelen. Ik heb vaker aan het vacuumsysteem onder de kap gewerkt (EMVK, tachorelais, schakelaars etc.)
Vario sleutelen is leuk en helemaal niet moeilijk. Je kunt eigenlijk alles op assteunen doen. Een complete bak en koppeling kun je op assteunen in een paar uur wisselen als je een behendige sleutelaar bent. Een beginner doet er natuurlijk langer over maar moeilijk is het zeker niet!
edit: Regio harderwijk ken ik trouwens geen doorgewinterde vario-sleutelaars.
quote:Op maandag 25 januari 2010 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb 2 niet rijdende Visa's, een rijdende Lada 111 en een rijdende Lada Niva![]()
Volvo 66 is ook een optie natuurlijk
Hij hangt nog wel rond op t 156 forum, dus ik gok van welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jij?Nog steeds de 156?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
quote:Op maandag 25 januari 2010 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bedankt, Paladijn, nu hebben een vriend en ik ook heel erg zin om met die Carbage Run mee te doen![]()
![]()
Subframe los, en de auto liftenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:38 schreef daNpy het volgende:
Hoe verwissel jij de koppeling zonder de motor te liften?
Kan bij een 340 gewoon van onderaf hoor.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:38 schreef daNpy het volgende:
Hoe verwissel jij de koppeling zonder de motor te liften?
We hebben in ieder geval erg zin om mee te doen en zijn al aan het rondkijken, en we zijn erg enthousiastquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef PeuRac het volgende:
Hehe, ga jij ook meedoen?
Wij hebben een paar auto's op het oog, gaat leuk worden. We weten ook al hoe we ze gaan aankleden.
Een sedan of liever nog station met redelijk vermogen en voldoende comfort om de hele dag in de auto te kunnen verblijven. Ook de mogelijkheid voor een imperial (banden, extra benzine, tenten, etc). Station is omdat we ook in de auto willen kunnen slapen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
We hebben in ieder geval erg zin om mee te doen en zijn al aan het rondkijken, en we zijn erg enthousiast![]()
Alleen het zoeken van de juiste auto is lastig. Wij willen het redelijk diehard houden en iets lichts en goedkoops zoeken (geen Alto's/Panda's en dergelijke, dat gaat denk ik net iets te ver), misschien een AX of zo. We doen het ook zonder sponsors of zo dus we beperken ons ook in het feitelijke (studenten)budget
Wat voor iets hebben jullie op het oog dan?
Uiteraard hou ik er rekening mee, overingens is het een richtlijn. Kijk eens voor de grap op MP wat je voor 500e kan krijgen, is best veel. Ik heb zelfs een Opel Omega V6 voorbij zien komenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:03 schreef Paladijn het volgende:
Ik hoop wel dat je rekening houdt met de 500 euro limiet Peu, 't zou wat zijn als je daar bij de start staat en ter plekke gediskwalificeerd wordt
Overigens: http://www.autoblog.nl/ar(...)saab-voor#post-33617
quote:Op maandag 25 januari 2010 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb 2 niet rijdende Visa's, een rijdende Lada 111 en een rijdende Lada Niva![]()
Volvo 66 is ook een optie natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jij?Nog steeds de 156?
Die diezzzzel gaat maar niet stuk, de rest erom heen wel
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
Ohja, de bak los halen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:08 schreef L0we het volgende:
[..]
Subframe los, en de auto liften.
Andere andere optie is beetje afhankelijk van je auto, maar als je een beetje ruimte hebt kan je de assen & motorsteunen loshalen, motor iets kantelen en dan zo de bak los halen.
Is er genoeg ruimte om het bellhouse eraf te schuiven ja? Bij mijn DAFje niet namelijkquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Kan bij een 340 gewoon van onderaf hoor.
Bellhouse is de omhuizing van de koppelingsplaat?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is er genoeg ruimte om het bellhouse eraf te schuiven ja? Bij mijn DAFje niet namelijk
Helemaal full options zo te zien?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:12 schreef wonderer het volgende:
Ik had nog een foto van de knopjes beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige nadeel is dat er geen cupholder te vinden is, maar daar verzin ik wel wat op.
't enige dat ik niet heb, zijn mistlampenquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Helemaal full options zo te zien?.. Maarja airco is zeker standaard in de States?
.. En dat van die bekerhouder heb ik vaker gelezen, misschien op dit forum een oplossing te vinden?
Volvo850forum
Geen bekerhouders?? Geen wonder dat je die dingen haast niet ziet rijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:12 schreef wonderer het volgende:
Ik had nog een foto van de knopjes beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige nadeel is dat er geen cupholder te vinden is, maar daar verzin ik wel wat op.
Zoekfunctie?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
't enige dat ik niet heb, zijn mistlampen
Oef, wat een groot forum... hoe vind ik daar iets terug
Als je het dashboardkastje opendoet, kun je twee bekers kwijt op het klepje. Maar dus niet tijdens het rijden want het is net zoals bij een vliegtuigtafeltje een deukje, geen houderquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Geen bekerhouders?? Geen wonder dat je die dingen haast niet ziet rijden.
Ooh! Zo'n uitschuifding bedoel je? Ja, dat zou best kunnenquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:28 schreef Sjoegerd het volgende:
Trouwens, het klepje onder de radio. Is dat geen bekerhouder of is het de asbak?
Handleidingquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ooh! Zo'n uitschuifding bedoel je? Ja, dat zou best kunnen
Ik moet de handleiding nog steeds lezen.
Dat doe ik normaal gesproken ook ja, maar ik wil wel van alles gebruikmaken, dus als ik niet weet wat het is, laat ik het links liggen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Handleiding, gewoon alle klepjes en knopjes uitproberen
Geniaalquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:34 schreef PeuRac het volgende:
www.carbagerun.nl
auto kopen voor 500 euro, beetje aan verspijkeren en dan met z'n 2en 2500km in 5 dagen door half europa rijden.
Enige is dat ik niet kan meedoenquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:39 schreef PeuRac het volgende:
geen idee, gaan we achterkomen onderweg
Fotoreportage verplicht natuurlijkquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:44 schreef PeuRac het volgende:
gelukkig zijn mijn vrienden wat oudereentje heeft helaas geen rijbewijs, dus hij gaat waarschijnlijk niet mee (5 dagen lang achterin zitten is niet leuk). Ik kan je na de zomer vertellen of het een aanrader is of niet
Wel leuke vakantiebesteding iigquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:49 schreef PeuRac het volgende:
Weten we nog niet, we hebben een paar mogelijkheden, ook voorkeuren, wat het precies gaat worden is afhankelijk van wat er beschikbaar is en het (reparatie)budget. Maar in elk geval een grote sedan of station met een redelijke motor. (wat bij Alfa niet zo moeilijk is)
Ik ga met mijn ouders naar Limburgquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:52 schreef PeuRac het volgende:
het wordt voor mij niet mn vakantie, gewoon iets wat ik tussendoor doe. Leuke manier om mijn sponsor budget te gebruikenMaar voor sommigen zal dat wel zo zijn.
Ik wil dit jaar nog een paar weken naar Canada, Vancouver en vanuit daar verder.
Ik heb zelf het plan om zonder snelwegen te gebruiken naar een leuke plek te rijden. Pak wel de snelweg tot ik Nederland uit benquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:57 schreef PeuRac het volgende:
zou ik ook doen als ik jou was. Kan me niet eens meer herinneren wanneer de laatste vakantie met mn ouders was, is zeker 10 jaar geleden. Afgezien van een keer een weekendje. Hoewel dat ook al 3 jaar geleden is.
Ik ben vrijquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:57 schreef PeuRac het volgende:
K ga nu slapen trouwens, morgen weer een lange dag voor de boeg.
Volgens mij is het ook maar de tweede keer dat ze het organiseren, ik dacht dat het hier nog in het Dagblad van het Noorden had gestaan van de zomer. Vorig jaar deden er 24 auto's mee (20 hebben het gehaald), maar voor 500e is een Alfa dan ook niet het eerste wat je te binnen schietquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:31 schreef PeuRac het volgende:
overigens ga ik nu niet alleen meedoen aan de carbage run, maar gaan we 2-3 teams vormen met Alfa'sis voor het eerst dat er een Alfa mee doet.
Neem een Opel Combo ofzoiets dergelijksquote:Op woensdag 27 januari 2010 01:45 schreef Dingest het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook maar de tweede keer dat ze het organiseren, ik dacht dat het hier nog in het Dagblad van het Noorden had gestaan van de zomer. Vorig jaar deden er 24 auto's mee (20 hebben het gehaald), maar voor 500e is een Alfa dan ook niet het eerste wat je te binnen schiet![]()
Aan de andere kant, het is volgens mij niet zo'n zware Run en het is meer voor de lol dus je kan het met een redelijk fatsoenlijk onderhouden auto wel af.
Wij zijn eigenlijk tegen de keuze van een (grote) sedan of station met grote motor, want dat vinden we te makkelijkEn we moeten het echt op een studentenbudget doen. Maar zolang er geen keuze is gemaakt sluit ik persoonlijk nog niets uit. Misschien eerst maar even ons organiseren en aanmelden
Wij doen mee met een groep werkende mensen, dan maakt het niet uit of een auto 1 op 14 of 1 op 7 loopt. Wij denken er vooral aan "houdt mn rug het 2500km vol in die stoelen?", "hoe is de tractie op slecht terrein en de wegligging". En de motor moet betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:45 schreef Dingest het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook maar de tweede keer dat ze het organiseren, ik dacht dat het hier nog in het Dagblad van het Noorden had gestaan van de zomer. Vorig jaar deden er 24 auto's mee (20 hebben het gehaald), maar voor 500e is een Alfa dan ook niet het eerste wat je te binnen schiet![]()
Aan de andere kant, het is volgens mij niet zo'n zware Run en het is meer voor de lol dus je kan het met een redelijk fatsoenlijk onderhouden auto wel af.
Wij zijn eigenlijk tegen de keuze van een (grote) sedan of station met grote motor, want dat vinden we te makkelijkEn we moeten het echt op een studentenbudget doen. Maar zolang er geen keuze is gemaakt sluit ik persoonlijk nog niets uit. Misschien eerst maar even ons organiseren en aanmelden
Mmmmnee, ik zie zo niets in de archieven staan, alleen een ANP-bericht met bijbehorende slechte kwaliteit video...quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:45 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij is het ook maar de tweede keer dat ze het organiseren, ik dacht dat het hier nog in het Dagblad van het Noorden had gestaan van de zomer.
Peu, bezemwagen!quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:35 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wij doen mee met een groep werkende mensen, dan maakt het niet uit of een auto 1 op 14 of 1 op 7 loopt. Wij denken er vooral aan "houdt mn rug het 2500km vol in die stoelen?", "hoe is de tractie op slecht terrein en de wegligging". En de motor moet betrouwbaar zijn.
Volgend jaar een paar Fok! teams?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:
klinkt interessant allemaal, jammer dat ik voor 2010 al zoveel dingen heb geplanned![]()
waar blijft het carbage topic?
Ja en de drukgroep en prise-asquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bellhouse is de omhuizing van de koppelingsplaat?![]()
Drukgroep is het gedeelte met die veren er in toch?quote:
Hoe ontkoppelt ie dan? Lijkt me toch best handig als je naar N of R wiltquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:43 schreef daNpy het volgende:
Ja en ook nog een ontkoppel gedeelte trouwens, maar die troep heb ik eruit gehaald (allemaal nutteloos gewicht)
Ah zulks.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:58 schreef daNpy het volgende:
Ontkoppelt standaard onder ~1100 rpm, die ontkoppeltoevoeging is voor het schakelen als de motor op de choke loopt.
Goed ideequote:Op woensdag 27 januari 2010 17:01 schreef wonderer het volgende:
't wordt tijd voor een cursusje autotechniek hier...
Ik wil het al een poosje, maar ben bang dat ik tussen allemaal van die stoere hetero's terecht komquote:
Ach ik moet eerst budget zien te vindenquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wil het al een poosje, maar ben bang dat ik tussen allemaal van die stoere hetero's terecht kom
Er komen al 2 topics op andere fora, misschien als ik zin heb dat ik het ook hier naar toe copy/paste.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Volgend jaar een paar Fok! teams?
O-M-F-G!quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:22 schreef Paladijn het volgende:
Topic van het jaar
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=17750
BMW fanboys daarzoquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:22 schreef Paladijn het volgende:
Topic van het jaar
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=17750
Ik moest het even opzoeken, maar ik heb een uitgeknipt artikel liggen over de Carbage Run van afgelopen zomer (met op de foto diverse auto's met de Carbage Run plakkaten erop). Aangezien het mij sterk lijkt dat nieuws over Hardenberg in een krantje van de gemeente Coevorden of Hoogeveen staat lijkt het mij dat hij uit het DvhN komt (andere krantjes krijgen mijn ouders en ik niet)quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:38 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Mmmmnee, ik zie zo niets in de archieven staan, alleen een ANP-bericht met bijbehorende slechte kwaliteit video...![]()
Mocht men later dit jaar een (evt. ook video-) interview willen doen vanuit DvhN, zou je daar in geintresseerd zijn?
Waarschijnlijk zoiets: http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=20090714&id=LC-20090714-ST01003008&words=+carbage%20carbag gezien die artikelen 1 op 1 overgenomen worden (minus de spelfaudten en met wat paswerk om het mooi in het vakje te krijgen)quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:35 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik moest het even opzoeken, maar ik heb een uitgeknipt artikel liggen over de Carbage Run van afgelopen zomer (met op de foto diverse auto's met de Carbage Run plakkaten erop). Aangezien het mij sterk lijkt dat nieuws over Hardenberg in een krantje van de gemeente Coevorden of Hoogeveen staat lijkt het mij dat hij uit het DvhN komt (andere krantjes krijgen mijn ouders en ik niet)
Maar het is meer foto dan tekst, en verder niets boeiends. Ik wist alleen toen al dat ik graag aan zoiets mee wilde doen.
Maar ik heb nu andere zorgen, want de Saab is vandaag volgens mij (eindelijk) gestorven
quote:
Met de Volvo?quote:
Mooi ding. Voorscherm links heeft schade, voorbalk ziet er nog relatief goed uit. Ook de dorpels lijken redelijk netjes. Motortje is ook opmerkelijk schoon.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:51 schreef Sjoegerd het volgende:
http://link.marktplaats.nl/312731198
Ja, kweenie. Ik rij hier thuis weg, niks aan de hand. Parkeer. Oh, shit, mag hier niet, dan maar een stukje achteruit (vrije plek, fileparkeren). Draai het sleuteltje om "uche uche prut". Kut. Nog een keer. Helemaal niks meer. En toen ging het alarm afquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met de Volvo?.. Wat mankeert er aan?
Nou, doe liefquote:
Onderkant van de bumper zit ook aardig in de roest, volgens mij is dat maar oppervlakkig. De plastic zwarte bumper zit scheef en weinig kilometersquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mooi ding. Voorscherm links heeft schade, voorbalk ziet er nog relatief goed uit. Ook de dorpels lijken redelijk netjes. Motortje is ook opmerkelijk schoon.
Ik ben geen monteur/ervaringsdeskundige maar het lijkt wel op een kapotte dynamo?quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, kweenie. Ik rij hier thuis weg, niks aan de hand. Parkeer. Oh, shit, mag hier niet, dan maar een stukje achteruit (vrije plek, fileparkeren). Draai het sleuteltje om "uche uche prut". Kut. Nog een keer. Helemaal niks meer. En toen ging het alarm afEn de afstandsbediening werkt ook met batterij niet, dus geen idee hoe het uit moest.
Maar de accu was dus leeg. Zomaar
Sorryquote:
Al sla je me dood. Maar op zich klinkt het wel logisch, dat de accu NA het rijden het niet meer doet. Alleen waarom dat alarm dat afgaat?quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben geen monteur/ervaringsdeskundige maar het lijkt wel op een kapotte dynamo?
Als je zou willen doen, graagquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:55 schreef Barcaconia het volgende:
Onder de bumper = voorscherm
Het enige waar ik even goed naar zou kijken is of die schade niet doorgegeven is aan het binnenscherm waardoor de onderrand geroest is. Als je wilt zal ik het vanavond even met een paint toelichten om het duidelijk te maken.
Dat voorscherm kun je makkelijk vervangen, binnenscherm zou gelast moeten worden als het rot is.
Voor de rest ziet het ding er netjes uit! Let wel op dat je wat geld uittrekt voor achterstallig onderhoud, vaak hou je dat toch.
[..]
SorryAls het alleen je accu is, mooi! Of je dynamo, maar dat kost allemaal niet zo gek veel.
Er schijnt een "nieuwe" accu in te zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:55 schreef Barcaconia het volgende:
Onder de bumper = voorscherm
SorryAls het alleen je accu is, mooi! Of je dynamo, maar dat kost allemaal niet zo gek veel.
Alternator dacht ikquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er schijnt een "nieuwe" accu in te zitten.
Wat is dynamo in het Engels?
Alternator. Lijkt er wel op, aangezien bij een goede dynamo je accu toch nog wat spanning zou moeten hebben als je hem uitzet en direct wil starten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er schijnt een "nieuwe" accu in te zitten.
Wat is dynamo in het Engels?
Ik zal van de week eens al mijn foto's opnieuw uploaden naar het V3C forum. XS.to heeft mijn hele projecttopic verneukt dus ik kan het niet goed meer toelichten. Je krijgt een PM als ik klaar ben.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als je zou willen doen, graag.. Nu nog even sneaky mijn ouders inlichten
Okay dankjewelquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:59 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zal van de week eens al mijn foto's opnieuw uploaden naar het V3C forum. XS.to heeft mijn hele projecttopic verneukt dus ik kan het niet goed meer toelichten. Je krijgt een PM als ik klaar ben.
Ik ga denk ik gewoon de advertentie uitprinten en dan op tafel laten liggenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:03 schreef Barcaconia het volgende:
Heb ik je al gezegd. Dat ding kopen en de oprit oprijdenZo heb ik het de eerste keer (nouja, 2de keer, ik mocht maar 1 auto hebben en ik wilde er 2
) ook gedaan. Toen konden ze niet meer zeuren
Helaas moest ik een half jaar later toch echt 1 auto ruimen. Het mocht niet baten
Enneuh, zoals ik ook al eerder zei: Belastingvrij, als je verzekering en onderhoud kan dragen moet je het toch gewoon zelf weten?
Zeer subtiel!quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga denk ik gewoon de advertentie uitprinten en dan op tafel laten liggen
Dan snappen ze het welquote:
Heb ik toch nog eens iemand deels geholpen door een forum te leverenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:10 schreef wonderer het volgende:
Ik zit even te snuffelen op dat forum van Sjoegerd, het schijnt dat het alarm afgaat als de accu leeg is. Dus het alarm was het probleem niet, het was de accu.
Maar ik wil wel van dat alarm af
Oh ja, het was inderdaad een asbak, geen bekerhouder.
Je bent voor altijd mijn heldquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb ik toch nog eens iemand deels geholpen door een forum te leveren
quote:
Terios red je het niet bepaald mee neequote:Op donderdag 28 januari 2010 17:04 schreef Ezechielk het volgende:
Zomaar een vraagje van een buitenstaander hè, wat is nou een goede jeep om mee terrein te rijden?
Als in, een Terios moet er uit zien als een jeep, maar is er niet echt goed in/voor gemaakt. Of heb ik het nou mis?
Een Jimni ook? Ik heb het idee dat dat bijna het zelfde is als een Terios zeg maar. Een samurai kan ik niet meer danquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
Suzuki Samurai/Jimny, Lada Niva, Jeep Wrangler doen het ook goed. Kleinere auto's dan een Patrol of een Landcruiser hebben veel voordelen.
Okee!quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:28 schreef daNpy het volgende:
wonderer:
meet de accu spanning, deze zal 11Volt of lager zijn vermoed ik.
Start de auto met startkabels oid en meet nu de spanning op de accu. Als deze 14Volt is, is je accu dood.
Als deze nog steesd <12V is is je dynamo kapot.
Meerdere redenen. Ze zijn lastig te vinden zoals ik ze wil, en eigenlijk wil ik iets van 2 walletjes. Ik weet dat als ik voor een Samurai kies, weet ik dat ik geen snelle auto heb. Met optrekken van 0 tot 50 wel, maar 120 haal ik er niet mee. En eigenlijk wil ik dat ook welquote:
Ik werd even opgehouden vanmiddag door twee vechtende 11 jarigen midden op de straatquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:06 schreef Paladijn het volgende:
Goed, dat was bijna een niet-uitkijkend middelbaar scholiertje met fiets als aanhangsel aan de voorbumper van de MX
Je wielen blokkeren zo snel met dit weer (ik reed zelfs < 30...), maar als je dan compenseert door te minderen op het rempedaal rem je voor geen meter meer... je hartslag gaat wel wat tikjes omhoog op zo'n moment.
En ik mocht'm niet de huid volschelden van mijn vriendin
Dan moet ie achter de 'Volt' of 'V' staanquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:06 schreef Barcaconia het volgende:
Geen ~ natuurlijk, [ afbeelding ]
Mijn Lada Niva doet het goed offroad, en dat met wegbanden!quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:04 schreef Ezechielk het volgende:
Zomaar een vraagje van een buitenstaander hè, wat is nou een goede jeep om mee terrein te rijden?
Als in, een Terios moet er uit zien als een jeep, maar is er niet echt goed in/voor gemaakt. Of heb ik het nou mis?
Niva kan wel 120... Maar dan zuipt ie NOG meerquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:30 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Meerdere redenen. Ze zijn lastig te vinden zoals ik ze wil, en eigenlijk wil ik iets van 2 walletjes. Ik weet dat als ik voor een Samurai kies, weet ik dat ik geen snelle auto heb. Met optrekken van 0 tot 50 wel, maar 120 haal ik er niet mee. En eigenlijk wil ik dat ook wel
Jepquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mijn Lada Niva doet het goed offroad, en dat met wegbanden!
edit: omg bart jij hier![]()
Man, ik ga toch geen lada rijdenquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niva kan wel 120... Maar dan zuipt ie NOG meer
Ooit van Zwolle naar Menaldum en weer terug gereden met 140 (we moesten ff mn broer ophalen om een Laro Series uit Nieuwleusen op te pikken! ), en ik kan je vertellen dat hij 2 uur lang op zn top presteren neit leuk vond
Dynamo of accu dus.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:21 schreef wonderer het volgende:
Hij startte dus niet daarstraks. Dus of iets laat de accu leeglopen, of hij wordt niet opgeladen
Kan dat zomaar ineens? Want de afgelopen dagen startte ie wel gewoon.
Suzuki Vitara kan daar toch ook wel bij toegevoegd worden? Ouders van een vriend hebben er eentje en die bevalt hen best goed.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
Suzuki Samurai/Jimny, Lada Niva, Jeep Wrangler doen het ook goed. Kleinere auto's dan een Patrol of een Landcruiser hebben veel voordelen.
Heb je nog niet gemeten danquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:21 schreef wonderer het volgende:
Hij startte dus niet daarstraks. Dus of iets laat de accu leeglopen, of hij wordt niet opgeladen
Kan dat zomaar ineens? Want de afgelopen dagen startte ie wel gewoon.
Na mijn crash van 3 weken terug hebben we een corolla verso 1.8 130pk teruggekocht. deze keer met winterbanden en traction controlquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:06 schreef Paladijn het volgende:
Goed, dat was bijna een niet-uitkijkend middelbaar scholiertje met fiets als aanhangsel aan de voorbumper van de MX
Je wielen blokkeren zo snel met dit weer (ik reed zelfs < 30...), maar als je dan compenseert door te minderen op het rempedaal rem je voor geen meter meer... je hartslag gaat wel wat tikjes omhoog op zo'n moment.
En ik mocht'm niet de huid volschelden van mijn vriendin
quote:
Nee, geen tijd. Morgen.quote:
T laatste, en ik ga slapenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hier stopte ik.
Mag/moet ik je uitlachen, of moet ik vragen hoe het met je gaat?
wat jij wiltquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hier stopte ik.
Mag/moet ik je uitlachen, of moet ik vragen hoe het met je gaat?
Ohja, fuck dat was jij, had ik niet eens doorquote:
Tweede dus. Duidelijk. Men, klinkt heftig...!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat jij wilt
maar het was een heftig en ernstig ongeluk.
http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1690
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat jij wilt
maar het was een heftig en ernstig ongeluk.
http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1690
Tjab heeft idd weer een engeltje verspeeldquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:37 schreef Xtreem het volgende:
Als je eenmaal glijdt kun je niets meer; reed laatst in de sneeuw met 30 km op een verkeerslicht af, 400 meter (!) voor het verkeerlicht gas los, en rustig remmen.... Mooi niet dat ik op tijd stil stond....
Koppeling in, rem los, gas los en rustig sturen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:21 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Tjab heeft idd weer een engeltje verspeeld
Bij die situatie helpen winterbandjes/ABS/TC/VSA ook weinig idd
Het probleem is ook niet zozeer sneeuw (daar zijn winterbandjes koning), meer de ijslaag eronder... bij mijn lange remactie was de weg op het oog ook schoon. En sturen doet dan ook al niet zoveel...
Thank you capt'n Obvious voor de herhaling van een rijvaardigheidstrainng, echter gleed ik hier met zeer licht remmen rechtdoor over een ijsplaat. Zelfs zonder remmen en met licht bijsturen gebeurd er dan weinig.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Koppeling in, rem los, gas los en rustig sturen.
Overigens worden winterbanden juist op ijs getest:
Omdat je remde.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:15 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Thank you capt'n Obvious voor de herhaling van een rijvaardigheidstrainng, echter gleed ik hier met zeer licht remmen rechtdoor over een ijsplaat. Zelfs zonder remmen en met licht bijsturen gebeurd er dan weinig.
Zeg flapdrol, dat jij met dat soort standaard rijvaardigheidstraining statements de waarheid in pacht denkt te hebben terwijl je de situatie vanachter je toetsenbordje niet eens kent zegt meer over jou. Als jij denkt dat je kunt sturen met voorbanden zonder grip moet je het vooral proberenquote:Op zondag 31 januari 2010 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je remde.
Maar gelukkig zijn Nederlanders eigenwijzer dan hun rijkunsten
yep nogal.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Foto's gezien @ karbo.
Fuck zeg, wat heb jij geluk gehad....
Ten eerste zijn winterbanden niet verplicht en ten tweede is er in Duitsland heel wat meer sneeuw gevallen dan hier. Daarnaast is Duitsland ook niet een klein beetje groter dan NL of wel?quote:Op zondag 31 januari 2010 22:44 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Zeg flapdrol, dat jij met dat soort standaard rijvaardigheidstraining statements de waarheid in pacht denkt te hebben terwijl je de situatie vanachter je toetsenbordje niet eens kent zegt meer over jou. Als jij denkt dat je kunt sturen met voorbanden zonder grip moet je het vooral proberen
Het is mooi dat Tjab nu blij is met zijn traction control en winterbanden, maar ook die hebben een limiet qua grip. Zolang je je als rijder daar bewust van bent en je rijgedrag aanpast aan de situatie scheelt dat al een slok op de borrel. Desondanks gaat er vaak genoeg wat mis in deze weersomstandigheden, ook met ervaren rijders. Zonet was nog op het journaal dat er bij de oosterburen, met hun verplichte winterbanden, tenminste 2000 auto-ongelukken plaatsvonden...
in het geval van uitwijken idd....quote:Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Koppeling in, rem los, gas los en rustig sturen.
Overigens worden winterbanden juist op ijs getest:
dat filmpje is imo onzin om te vergelijken want:quote:Op maandag 1 februari 2010 13:54 schreef daNpy het volgende:
In het ebgin van dat filmpje zit toch ook een remtest (op ijs)?
Of was dat weer een andere
quote:Op maandag 1 februari 2010 14:38 schreef daNpy het volgende:
Het gaat erom dat de situaties waarin de test plaatsvind hetzelfde is, anders is er natuurlijk nooit een goede vergelijking. Uit het filmpje blijkt echter wel duidelijk dat winterbanden wel degelijk beter presteren op ijs, wat hierboven stellig tegengesproken werd
Eerst zijn winterbanden niet nodig omdat het in Nderland nooit sneeuwt en vervolgens hadden winterbanden niet geholpen omdat het te glad is... het is altijd wat om maar geen winterbanden aan te willen schaffen.quote:Bij die situatie helpen winterbandjes/ABS/TC/VSA ook weinig idd
Winterbanden hebben tot 50% kortere remweg op ijs.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:57 schreef Anne het volgende:
Er staat: helpen weinig in die situatie.
Anyway, nieuwe auto -> [Fototopic] Show hier je auto #3!
Komt misschien ook omdat mijn pa zelf een 55 heeft gehadquote:Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Winterbanden hebben tot 50% kortere remweg op ijs.
't Is maar wat je onder weinig verstaat natuurlijk
@Sjoegerd: uiteraard doen ze niet moeilijk over een prachtig Nederlands product!!
Hij vertelde gisteren dat er toen hij nog thuis woonde er 3 dafs voor de deur stondenquote:
Neequote:Op maandag 1 februari 2010 17:59 schreef Alfisti het volgende:
Geinig gebakkie Anne! Veel plezier er mee!![]()
Zitten toch wel winterbanden onder he
Zoals de Amerikanen zo mooi weten te zeggen, "Assumptions make an ass out of u and me".quote:Op maandag 1 februari 2010 15:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eerst zijn winterbanden niet nodig omdat het in Nderland nooit sneeuwt en vervolgens hadden winterbanden niet geholpen omdat het te glad is... het is altijd wat om maar geen winterbanden aan te willen schaffen.
Klik ik erop, zie ik in eerste instantie een zwarte Civic CDTI en ene Accordje die de motor promootquote:Op maandag 1 februari 2010 15:57 schreef Anne het volgende:
Er staat: helpen weinig in die situatie.
Anyway, nieuwe auto -> [Fototopic] Show hier je auto #3!
Zwart is mijn favoriete kleurquote:Op maandag 1 februari 2010 21:29 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Klik ik erop, zie ik in eerste instantie een zwarte Civic CDTI en ene Accordje die de motor promoot
Waar ik het uiteraard grondig mee eens ben xD
Nette Ibiza, maar waarom in het zwartJe gaat alles erop zien...
Wat voor opties heb je erop zitten?
Hey Mark, ik rij er sinds januari prive in (geen bijtelling op de Honda meer dus...) maar dat zijn voornamelijk boodschappen. Enige lange rit was een dagje Hamburg vorig weekend. Mid/eind feb gaat de hardtop er weer af en wordt er meer open geredenquote:Op maandag 1 februari 2010 22:14 schreef ook_gek het volgende:
Hallo![]()
En Paladijn rijd je nog dagelijks met je mx5 of durf je dat niet![]()
* ook_gek rijd elke dag nog op en neer naar me werk in de mx5.
En nog altijd geen hardtop gevonden
Wel nieuwe banden er onder gestopt.
Ik vind zwart en wit ook mooie kleuren voor een auto, maar sinds ik een zwarte heb, heb ik me voorgenomen om dat niet weer te doen... reflecties zijn apart en elk spatje wat op de lak zit valt op als je in detail naar de auto kijktquote:Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Zwart is mijn favoriete kleur. Daarna komt wit. En wit is erger dan zwart.
Ik weet niet wat een optie is op deze auto. Hij is niet nieuw-nieuw. Hij is uit juli 2007.
Zijn we samen jarig.
quote:Op maandag 1 februari 2010 21:24 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Zoals de Amerikanen zo mooi weten te zeggen, "Assumptions make an ass out of u and me".
Je loopt maar wat te raaskallen.
Eigenlijk is het de moeite niet waard, maar vooruit...
* Op mijn eerste leasebak heb ik winterbanden gehad, die bevielen zeer goed. Zelfs een paar bijna momentjes makkelijk mee kunnen corrigeren. Echter brande het oranje TC lampje van de MX5 wel erg regelmatig waardoor ik mezelf voornam netter te gaan rijden zodat ik niet te afhankelijk zou worden van dergelijke elektronische hulpjes. Zodra je alsnog de limiet bereikt heb je echt een probleem. Door dat te doen kreeg ik nog meer plezier in het autorijden, ook met TC uit bij goede omstandigheden.
Jup, ik begrijp nu ook waarom. Voor ik de slipcursus deed dacht ik dus andersomquote:* Mede door mijn wens om mijn rijvaardigheden te verbeteren en te genieten van het circuitrijden heb ik een tweede auto erbij gehaald. Voor ik ermee het circuit op ging heb ik bewust een rijvaardigheidstraining gedaan, vandaar dat het me opviel dat je regeltjes uit de boekjes zat op te lepelen met je commentaar - zonder uberhaupt maar op de hoogte te zijn van de exacte situatie. Vervolgens geef je aan dat je kennis gebaseerd is op een slipcursus die je gedaan hebt en maak je een misser met je opmerking mbt. de wielen gekoppeld houden. Beredeneer zelf eens met logisch nadenken waarom dat minder stabiliteit in de auto geeft en waarom je uitwijkoefening daarmee faalde. Bij Maaskant leggen ze dat helder uit, dus ik neem aan dat je de cursus daar niet gevolgd hebt. Zowel, dan wordt het tijd dat je daar op herhaling gaat - en dat bedoel ik niet eens lullig. Begrijp je de redenaties achter je statement, of zit je gewoon op te lepelen wat je bij een slipcursus vertelt is? Heb je ooit in het dagelijks verkeer een dergelijke situatie meegemaakt? Eerlijk gezegd had ik je gezien je posts op dit en andere forums hoger ingeschat.
Wat zijn normale omstandigheden?quote:* Ook ga je, zoals TF al correct, aangeeft uit van perfecte situaties. Ik wacht nog steeds op een goede winterbandentest onder 'normale' omstandigheden ipv dit soort verkoopfilmpjes. Waar je die tot 50% kortere remweg vandaan tovert is me tevens een raadsel - was dat in een wasmiddelreclame te zien? Welk merk was zomerbandje X? SteveV6's test op DF vorig jaar was in de richting, maar daar was de nodige kritiek op mogelijk... het gaf echter wel een goede indicatie. Op de openbare weg kan opeens de grip weg zijn door ijzel, en niet eens per se voor alle vier wielen. Op het circuit ben je nog enigszins voorbereid op gripverlies, op de openbare weg helaas doorgaans niet. Ondanks de betere grip blijf ik wel realistisch dat winterbanden niet zaligmakend zijn met dit weer, met name door ijsvorming.
Mijn Duitse collega's beweren dat er geen wet is, maar dat verzekeringen geen schade uitkeren bij ongevallen, ookal is het jouw schuld niet. Het is dus geen wet dat je winterbanden moet monteren, maar een 'regel' dat je je moet aanpassen aan de omstandigheden.quote:* Vervolgens loop je te miepen dat winterbanden in Duitsland niet verplicht zijn, terwijl ze dat wel zijn onder winterse omstandigheden.
Ik vind het in Duitsland ook prettiger rijden als in Nederland, hoewel Duitsers er de laatste tijd ook wel een handje van hebben om hem ervoor te gooien terwijl je harder aan komt rijden.quote:Dat er meer mensen in Duitsland wonen klopt als een bus, maar zelfs als je het aantal ongelukken door een factor 5 deelt is dat nog een fors aantal, en dat zijn echt niet allemaal Duitsers zonder winterbandjes (assumptie!). Het probleem zit hem naar mijn mening niet in het wel of niet hebben van winterbanden, het probleem zit in het gedrag in het verkeer - je aanpassen aan de omstandigheden. Ik was oprecht verbaasd door het grote aantal ongelukken, juist doordat iedere (99.9%, jij je zin
) Duitser op winterbanden rondrijdt en ze zich voor mijn gevoel bewuster gedragen op de weg.
Ik snap ook niet dat leasemaatschappijen geen regelingen hebben voor winterbanden.quote:Om je verdere assumpties te besparen, ik rij inderdaad momenteel zonder winterbanden. Op mijn leasebak omdat ik geen zin heb om vier jaar (!) met 1 (!) setje door de leasemaatschappij gekozen (!) banden te doen en bovendien verplicht te moeten omschakelen terwijl de weersomstandigheden nog prima zijn. Ik heb mezelf voorgenomen zelf winterbanden voor de leaseslet aan te schaffen mocht dat nodig zijn, tot dusverre rij ik voorzichtiger en doe ik er iets langer over maar zie ik nog geen noodzaak... zo slecht is het weer niet eens, hoewel dat IMHO is - YMMV.
Helemaal mee eens, sommigen denken dat ABS een kortere remweg geeft en voelen zich door alle voorzieningen superveilig in hun auto, waarmee rare rijcapriolen blijkbaar tot de mogelijkheden behorenquote:Los van dit alles was mijn punt dat winterbanden en elektronische hulpmiddelen je weliswaar extra marge geven, maar dat je daarmee nog steeds over de limiet kunt gaan. Ik laat maar in het midden of de gevolgen ernstiger zijn, dat blijft een assumptie
ik heb in december nieuwe banden gekocht. Moest wel want had een klapband, en ik had echt nul profiel meerquote:Op maandag 1 februari 2010 22:34 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Hey Mark, ik rij er sinds januari prive in (geen bijtelling op de Honda meer dus...) maar dat zijn voornamelijk boodschappen. Enige lange rit was een dagje Hamburg vorig weekend. Mid/eind feb gaat de hardtop er weer af en wordt er meer open gereden
Hardtop zit er nog op, maar moet zeggen dat het niet heel veel uitmaakt:
[ afbeelding ]
Je hebt iets meer zicht achterom en het raam is veel makkelijker schoon te maken. Voor een volgende MX komt er echter gewoon een glazen raampje met verwarming in, dat voldoet ook prima. Mijn hardtop begint trouwens wel wat lak te verliezen nu... er zijn al wat witte stukjes zichtbaar
Alleen staat ie nog steeds op de Toyo's, op mijn bolletjes velgen zitten de driftbanden die ik binnenkort nog wel een keer oprook op Papenburg of Lelystad
Mijn sloten waren laatst wel dichtgevroren trouwens, hoe ga jij daarmee om?
prcies.quote:Op maandag 1 februari 2010 15:37 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
waar ontkent die dat dan ???
volgens mij zegt die alleen dat het helpt tot op zekere hoogte
jij kan gewoon niet rijden!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:38 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
prcies.
eigen ervaring (recent zelfs voor wie de foto's heeft gezien) : zomer of winterbanden, als je op een ijs plateau terecht komt met je auto is er geen houden aan. Als je gaat dan ga je. slipcursussen en winterbanden ten spijt.
wel nee spikes zijn voor mietjes. Zoek op gallardo en tiff 5th gear.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:44 schreef invine het volgende:
Nee op ijs hebben alleen spikes echt nut..
in dld zou ik het niet weten, hier in NL is het gelukkig niet meer nodigquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:43 schreef Anne het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een royementsverklaring krijgt zodra je de autoverzekering stop laat zetten?
Het geldt voor een Nederlandse verzekeringquote:Op woensdag 3 februari 2010 18:51 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
in dld zou ik het niet weten, hier in NL is het gelukkig niet meer nodig
van nl naar dld dan zekerquote:Op woensdag 3 februari 2010 19:36 schreef Anne het volgende:
[..]
Het geldt voor een Nederlandse verzekering.
Precies. Dus ik moet van de Nederlandse nog even die royementsverklaring ontvangen, anders heb ik in Duitsland geen schadevrije jaren.quote:
zou uitgaan van 1 maand dan kan het altijd meevallenquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Precies. Dus ik moet van de Nederlandse nog even die royementsverklaring ontvangen, anders heb ik in Duitsland geen schadevrije jaren.
Mijn verzekeringsmakelaar vertelde dat er bij de post wel eens de royementsverklaring was kwijtgeraakt van iemand die 18 schadevrije jaren had. En aangezien dat maar één keer wordt uitgegeven, was ie al die jaren gewoonweg kwijt. Lekker lullig!
Jammer dat je hem weg moet doen, 480s zijn toch wel leuke en wat uitzonderlijke autootjesquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:45 schreef PeuRac het volgende:
Trouwens, wil iemand een 480 Turbo kopen, met wat werk aan uitlaat en carrosserie, paar maanden apk, 240k gelopen. E800,- Ik moet ruimte maken en ik ga de Volvo voorlopig niet opknappen denk ik.
Aangetekend laten versturen. Gefeliciteerd met je Seat ! Als ik jou was en een Seat had zou ik de verbrandingsmotor + brandstoftank er uit tyfen en er een electromotor + accu's in zetten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Precies. Dus ik moet van de Nederlandse nog even die royementsverklaring ontvangen, anders heb ik in Duitsland geen schadevrije jaren.
Mijn verzekeringsmakelaar vertelde dat er bij de post wel eens de royementsverklaring was kwijtgeraakt van iemand die 18 schadevrije jaren had. En aangezien dat maar één keer wordt uitgegeven, was ie al die jaren gewoonweg kwijt. Lekker lullig!
Ik hoef hem niet weg te doen, maar het is jammer als die over 2 jaar nog in de schuur staat. Dus dan doe ik em liever weg aan iemand die er wat mee kan/wil. Opzich kan ik em wel houden, maar ik heb een dagelijkse auto, komt er nog een bij voor de Carbage run en ik krijg over twee weken van een klant ook een auto omdat ik veel voor hem moet gaan rijden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:51 schreef Dingest het volgende:
[..]
Jammer dat je hem weg moet doen, 480s zijn toch wel leuke en wat uitzonderlijke autootjes
Ik leg gewoon uit waarom ik die Volvo weg doe, ik zit gewoon met de ruimte die ik niet heb. Al die auto's kosten me bijna niks (Volvo = yountimer, lease auto = zonder prive kms), dus dat pimpen valt nog wel mee.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:38 schreef Paladijn het volgende:
Danpy, ik denk dat het probleem is dat jij er vanuit gaat dat je met winterbanden nog kunt rijden op een ijsplateau. wmb. schakel je op dat moment over op spijkerbanden omdat ook winterbanden dan niet meer voldoen.
Thanks Mark, ik zal ook eens siliconenspray proberen. Nou was het de vorige keer niet zo'n probleem, maar als je echt weg wilt met de auto is het bijzonder vervelend om'm niet open te krijgen
En Peu... peumpen komt nog eens in de Van Dale terecht :x
als je les van me wil weet je me te vinden!quote:
Ik heb inmiddels mijn ASC lampje zoveel aangezien dat ik wel weet dat ook met wnterbanden een ijsplateau erg glad isquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:38 schreef Paladijn het volgende:
Danpy, ik denk dat het probleem is dat jij er vanuit gaat dat je met winterbanden nog kunt rijden op een ijsplateau. wmb. schakel je op dat moment over op spijkerbanden omdat ook winterbanden dan niet meer voldoen.
Ik zal em straks naast mn eigen auto zetten als ik em heb en een foto maken. Ik hoor t wel vaker bij collega zelfstandigen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:08 schreef Paladijn het volgende:
Peu, het is meer dat je op een opmerking van iemand met een overtreffende trap aan soms ongeloofwaardige andere voordelen voor jezelf langskomt - anders noemden we het wel pimpen
Ik vind het overigens erg knap dat een _klant_ jou een lease-auto kadeau doet omdat je veel voor ze gaat rijden. De fiscale voordelen daarvan gelden voor zover ik weet alleen bij gebruik door werknemers. Sterk he, die koffie?
My point exactlyquote:Op donderdag 4 februari 2010 11:56 schreef rubje het volgende:
En daarop doorgaand valt mij op dat heel weinig mensen de afgelopen weken op straat reden met winterbanden terwijl het weer daar echt om vroeg.
http://www.telegraaf.nl/b(...)gehaald__.html?p=2,1quote:Verkeersagenten hebben woensdagmiddag in Lelystad een totaal bevroren auto van de weg gehaald die tal van gebreken vertoonde. De remmen werkten niet meer, de portieren sloten niet en de bestuurder had nog een linnen rijbewijs dat al jaren ongeldig was. Dat heeft de politie donderdag bekendgemaakt.
De auto met Franse kentekenplaten werd bestuurd door een 79-jarige Nederlander die al jaren in Frankrijk woont. De man, die af en toe in Nederland verblijft, verklaarde dat hij nog prima kon remmen op de motor. De politie heeft het voertuig echter ogenblikkelijk van de weg gehaald. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.
nee dank je slap lullen kan ik van mezelf al heel goedquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
als je les van me wil weet je me te vinden!
Wat een briljante gadgetquote:Op donderdag 4 februari 2010 13:48 schreef willempjewever het volgende:
![]()
het is wat rustig op het werk
Alles is in 1 topic gedouwd omdat iedereen anders teveel posts per dag maaktequote:Op donderdag 4 februari 2010 14:27 schreef Barcaconia het volgende:
Zeg, waar blijft het nieuwe Turq topic? PTA wordt rustig.
Daar stap je toch na 10 minuuten schreeuwend uit van ellende?quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:51 schreef Dingest het volgende:
[..]
Wat een briljante gadgetNa 2 keer wordt je er wel flauw van, maar het is zo slecht dat het weer goed is. Alleen die autotester vind ik niet sympathiek, in Fifth Gear Europe vond ik hem ook al niet leuk.
Doet me trouwens aan de Renault 11 Electric denken, dat ding kon ook z'n klep niet houden
Ja maar dat topic zit vol en ik zie geen nieuwe.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alles is in 1 topic gedouwd omdat iedereen anders teveel posts per dag maakte
Dr zat een soort van km teller in (maar dan per uur meende ik) waarop je kon zien hoe lang de kap al naar beneden is.quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Daar stap je toch na 10 minuuten schreeuwend uit van ellende?![]()
Wat is die always-open meter trouwens waar hij over praat?
dan wacht je tot die rasjosti een verse heeft gemaakt?quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja maar dat topic zit vol en ik zie geen nieuwe.
leedvermaak is ook vermaakquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dan wacht je tot die rasjosti een verse heeft gemaakt?
sinds ik geen PTA mod ben kom ik niet meer in de turq topics, zo zalig
Nee. Het is meer te vergelijken met vlak na mijn pubertijd. Blij dat ik geen last meer van die lelijke puist heb.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:21 schreef Charged het volgende:
idd..maar goed...ergens een opluchting om dat gebral niet te hoeven lezen maar stiekem mis je het toch wel...net zoals een oude auto met nukken die je al jaren hebt gehad..het groeit aan je..denk dat Turq dat voor een hoop lezers hier hetzelfde is.
De ONZ SC is in ELFquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:22 schreef Charged het volgende:
Anyway,ik ben nieuw op de SC,zijn er regels/wetten waar ik me aan te houden heb of is het een slowchat over alles en nog wat?
De eerste ..oef..hoop dat ie dat niet leest..quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee. Het is meer te vergelijken met vlak na mijn pubertijd. Blij dat ik geen last meer van die lelijke puist heb.
[..]
De ONZ SC is in ELF
1) ik hoop dat ie t wel leest, en dat ie lekker pissig wordquote:Op donderdag 4 februari 2010 18:27 schreef Charged het volgende:
[..]
De eerste ..oef..hoop dat ie dat niet leest..
De tweede..volg ik niet helemaal..onz is niet zo mijn ding en elf?
Kan ook aan mij liggen,ben de gehel dag op pad geweest en heb net 2 biertjes op een nuchtere maag op.
Volgens mij doet hij dat niet meer want hij was boos dat IJsmeis alles in 1 topic gegooid hadquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dan wacht je tot die rasjosti een verse heeft gemaakt?
Welke auto's komen nog? Er zit toch een limiet aan het aantal karakters per post?quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, je moet het volgende vragenlijstje ff invullen:
*echte naam
*woonplaats
*leeftijd
*welke autos heb je?
*welke auto's heb je niet meer?
*welke auto's komen nog?
*wat vind je het irritantst aan peurac?
*ben je bereid je vriendin mee te nemen naar de bruchte PTA swinger-meets?
*en Tjabbo zijn vraag: heb je het wel eens gedaan met een fleshlight?
vertel..quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:57 schreef Barcaconia het volgende:.
[..]
Welke auto's komen nog? Er zit toch een limiet aan het aantal karakters per post?
Good loss!quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Volgens mij doet hij dat niet meer want hij was boos dat IJsmeis alles in 1 topic gegooid hadAnders was er al lang een nieuw topic geweest.
[..]
Welke auto's komen nog? Er zit toch een limiet aan het aantal karakters per post?
Wat was het nu?quote:
in de kroegquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
als je les van me wil weet je me te vinden!
Waarschijnlijk het alarm, want na twee dagen met de deuren van het slot en een jumpstart deed ie het en daarstraks bij de Walmart startte hij in een keer. De ellende begon ook toen ik een batterijtje in de AB had gestopt (niet dat dat iets deed, in ieder geval niks zichtbaars) en hij begon daarna steeds te toeteren.quote:
Dat is Frank Jacobs van de tuftufclub, zie ookquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:51 schreef Dingest het volgende:
[..]
Wat een briljante gadgetNa 2 keer wordt je er wel flauw van, maar het is zo slecht dat het weer goed is. Alleen die autotester vind ik niet sympathiek, in Fifth Gear Europe vond ik hem ook al niet leuk.
Doet me trouwens aan de Renault 11 Electric denken, dat ding kon ook z'n klep niet houden
Ik zit ook steeds te F5'enquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja maar dat topic zit vol en ik zie geen nieuwe.
Goed, er is een auto lelijker dan de Multibah, kan de foto nu weg? :xquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:28 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.leboncoin.fr/vi/88818996.htm?ca=22_s
Die wil ik.
quote:
Eerder door de strot geduwd, want ik rij voor 12ct/km en kan voor 19ct/km dan declareren. Het is een grote organisatie, ze zullen wel wat auto's over hebben, ik weet het ook niet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:24 schreef Paladijn het volgende:
Peu: ik blijf het bijzonder vinden dat jij als tijdelijke (!) inhuur (!) een leaseauto kadeau krijgt, of je er nu een foto van maakt om het te 'bewijzen' of niet
Wordt vaker gedaan hoor! De reden erachter snap ik ook niet altijd helemaal, maar het komt regelmatig voorquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:24 schreef Paladijn het volgende:
Peu: ik blijf het bijzonder vinden dat jij als tijdelijke (!) inhuur (!) een leaseauto kadeau krijgt, of je er nu een foto van maakt om het te 'bewijzen' of niet
Ik weet het, toen vond ik hem ook al irritantquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:30 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat is Frank Jacobs van de tuftufclub, zie ook
Daar snap ik dus niets van, je staat toch niet op de loonlijst bij het bedrijf? Je bent ZZPer die tegen een (uur)tarief ingehuurd wordt waar je zelf alle fiscale kosten uit afdraagt. Indien je onder werktijd meer rijdt betaalt je klant die extra uren, zo niet dan pas je je tarief aan of neem je je verlies (had je het in de eerste plaats maar beter moeten incalculeren). Tegen uurtarief extra rijden moet geen bezwaar zijn, zelfs met een laag tarief kan dat makkelijk uitquote:Op donderdag 4 februari 2010 23:04 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Eerder door de strot geduwd, want ik rij voor 12ct/km en kan voor 19ct/km dan declareren. Het is een grote organisatie, ze zullen wel wat auto's over hebben, ik weet het ook niet.
niet zo veel meer, heb iets anders.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |