Okee!quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:28 schreef daNpy het volgende:
wonderer:
meet de accu spanning, deze zal 11Volt of lager zijn vermoed ik.
Start de auto met startkabels oid en meet nu de spanning op de accu. Als deze 14Volt is, is je accu dood.
Als deze nog steesd <12V is is je dynamo kapot.
Meerdere redenen. Ze zijn lastig te vinden zoals ik ze wil, en eigenlijk wil ik iets van 2 walletjes. Ik weet dat als ik voor een Samurai kies, weet ik dat ik geen snelle auto heb. Met optrekken van 0 tot 50 wel, maar 120 haal ik er niet mee. En eigenlijk wil ik dat ook welquote:
Ik werd even opgehouden vanmiddag door twee vechtende 11 jarigen midden op de straatquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:06 schreef Paladijn het volgende:
Goed, dat was bijna een niet-uitkijkend middelbaar scholiertje met fiets als aanhangsel aan de voorbumper van de MX
Je wielen blokkeren zo snel met dit weer (ik reed zelfs < 30...), maar als je dan compenseert door te minderen op het rempedaal rem je voor geen meter meer... je hartslag gaat wel wat tikjes omhoog op zo'n moment.
En ik mocht'm niet de huid volschelden van mijn vriendin
Dan moet ie achter de 'Volt' of 'V' staanquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:06 schreef Barcaconia het volgende:
Geen ~ natuurlijk, [ afbeelding ]
Mijn Lada Niva doet het goed offroad, en dat met wegbanden!quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:04 schreef Ezechielk het volgende:
Zomaar een vraagje van een buitenstaander hè, wat is nou een goede jeep om mee terrein te rijden?
Als in, een Terios moet er uit zien als een jeep, maar is er niet echt goed in/voor gemaakt. Of heb ik het nou mis?
Niva kan wel 120... Maar dan zuipt ie NOG meerquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:30 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Meerdere redenen. Ze zijn lastig te vinden zoals ik ze wil, en eigenlijk wil ik iets van 2 walletjes. Ik weet dat als ik voor een Samurai kies, weet ik dat ik geen snelle auto heb. Met optrekken van 0 tot 50 wel, maar 120 haal ik er niet mee. En eigenlijk wil ik dat ook wel
Jepquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mijn Lada Niva doet het goed offroad, en dat met wegbanden!
edit: omg bart jij hier![]()
Man, ik ga toch geen lada rijdenquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niva kan wel 120... Maar dan zuipt ie NOG meer
Ooit van Zwolle naar Menaldum en weer terug gereden met 140 (we moesten ff mn broer ophalen om een Laro Series uit Nieuwleusen op te pikken! ), en ik kan je vertellen dat hij 2 uur lang op zn top presteren neit leuk vond
Dynamo of accu dus.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:21 schreef wonderer het volgende:
Hij startte dus niet daarstraks. Dus of iets laat de accu leeglopen, of hij wordt niet opgeladen
Kan dat zomaar ineens? Want de afgelopen dagen startte ie wel gewoon.
Suzuki Vitara kan daar toch ook wel bij toegevoegd worden? Ouders van een vriend hebben er eentje en die bevalt hen best goed.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
Suzuki Samurai/Jimny, Lada Niva, Jeep Wrangler doen het ook goed. Kleinere auto's dan een Patrol of een Landcruiser hebben veel voordelen.
Heb je nog niet gemeten danquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:21 schreef wonderer het volgende:
Hij startte dus niet daarstraks. Dus of iets laat de accu leeglopen, of hij wordt niet opgeladen
Kan dat zomaar ineens? Want de afgelopen dagen startte ie wel gewoon.
Na mijn crash van 3 weken terug hebben we een corolla verso 1.8 130pk teruggekocht. deze keer met winterbanden en traction controlquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:06 schreef Paladijn het volgende:
Goed, dat was bijna een niet-uitkijkend middelbaar scholiertje met fiets als aanhangsel aan de voorbumper van de MX
Je wielen blokkeren zo snel met dit weer (ik reed zelfs < 30...), maar als je dan compenseert door te minderen op het rempedaal rem je voor geen meter meer... je hartslag gaat wel wat tikjes omhoog op zo'n moment.
En ik mocht'm niet de huid volschelden van mijn vriendin
quote:
Nee, geen tijd. Morgen.quote:
T laatste, en ik ga slapenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hier stopte ik.
Mag/moet ik je uitlachen, of moet ik vragen hoe het met je gaat?
wat jij wiltquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hier stopte ik.
Mag/moet ik je uitlachen, of moet ik vragen hoe het met je gaat?
Ohja, fuck dat was jij, had ik niet eens doorquote:
Tweede dus. Duidelijk. Men, klinkt heftig...!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat jij wilt
maar het was een heftig en ernstig ongeluk.
http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1690
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat jij wilt
maar het was een heftig en ernstig ongeluk.
http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1690
Tjab heeft idd weer een engeltje verspeeldquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:37 schreef Xtreem het volgende:
Als je eenmaal glijdt kun je niets meer; reed laatst in de sneeuw met 30 km op een verkeerslicht af, 400 meter (!) voor het verkeerlicht gas los, en rustig remmen.... Mooi niet dat ik op tijd stil stond....
Koppeling in, rem los, gas los en rustig sturen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:21 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Tjab heeft idd weer een engeltje verspeeld
Bij die situatie helpen winterbandjes/ABS/TC/VSA ook weinig idd
Het probleem is ook niet zozeer sneeuw (daar zijn winterbandjes koning), meer de ijslaag eronder... bij mijn lange remactie was de weg op het oog ook schoon. En sturen doet dan ook al niet zoveel...
Thank you capt'n Obvious voor de herhaling van een rijvaardigheidstrainng, echter gleed ik hier met zeer licht remmen rechtdoor over een ijsplaat. Zelfs zonder remmen en met licht bijsturen gebeurd er dan weinig.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Koppeling in, rem los, gas los en rustig sturen.
Overigens worden winterbanden juist op ijs getest:
Omdat je remde.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:15 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Thank you capt'n Obvious voor de herhaling van een rijvaardigheidstrainng, echter gleed ik hier met zeer licht remmen rechtdoor over een ijsplaat. Zelfs zonder remmen en met licht bijsturen gebeurd er dan weinig.
Zeg flapdrol, dat jij met dat soort standaard rijvaardigheidstraining statements de waarheid in pacht denkt te hebben terwijl je de situatie vanachter je toetsenbordje niet eens kent zegt meer over jou. Als jij denkt dat je kunt sturen met voorbanden zonder grip moet je het vooral proberenquote:Op zondag 31 januari 2010 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je remde.
Maar gelukkig zijn Nederlanders eigenwijzer dan hun rijkunsten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |