Goed ideequote:Op woensdag 27 januari 2010 17:01 schreef wonderer het volgende:
't wordt tijd voor een cursusje autotechniek hier...
Ik wil het al een poosje, maar ben bang dat ik tussen allemaal van die stoere hetero's terecht komquote:
Ach ik moet eerst budget zien te vindenquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wil het al een poosje, maar ben bang dat ik tussen allemaal van die stoere hetero's terecht kom
Er komen al 2 topics op andere fora, misschien als ik zin heb dat ik het ook hier naar toe copy/paste.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Volgend jaar een paar Fok! teams?
O-M-F-G!quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:22 schreef Paladijn het volgende:
Topic van het jaar
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=17750
BMW fanboys daarzoquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:22 schreef Paladijn het volgende:
Topic van het jaar
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=17750
Ik moest het even opzoeken, maar ik heb een uitgeknipt artikel liggen over de Carbage Run van afgelopen zomer (met op de foto diverse auto's met de Carbage Run plakkaten erop). Aangezien het mij sterk lijkt dat nieuws over Hardenberg in een krantje van de gemeente Coevorden of Hoogeveen staat lijkt het mij dat hij uit het DvhN komt (andere krantjes krijgen mijn ouders en ik niet)quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:38 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Mmmmnee, ik zie zo niets in de archieven staan, alleen een ANP-bericht met bijbehorende slechte kwaliteit video...![]()
Mocht men later dit jaar een (evt. ook video-) interview willen doen vanuit DvhN, zou je daar in geintresseerd zijn?
Waarschijnlijk zoiets: http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=20090714&id=LC-20090714-ST01003008&words=+carbage%20carbag gezien die artikelen 1 op 1 overgenomen worden (minus de spelfaudten en met wat paswerk om het mooi in het vakje te krijgen)quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:35 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik moest het even opzoeken, maar ik heb een uitgeknipt artikel liggen over de Carbage Run van afgelopen zomer (met op de foto diverse auto's met de Carbage Run plakkaten erop). Aangezien het mij sterk lijkt dat nieuws over Hardenberg in een krantje van de gemeente Coevorden of Hoogeveen staat lijkt het mij dat hij uit het DvhN komt (andere krantjes krijgen mijn ouders en ik niet)
Maar het is meer foto dan tekst, en verder niets boeiends. Ik wist alleen toen al dat ik graag aan zoiets mee wilde doen.
Maar ik heb nu andere zorgen, want de Saab is vandaag volgens mij (eindelijk) gestorven
quote:
Met de Volvo?quote:
Mooi ding. Voorscherm links heeft schade, voorbalk ziet er nog relatief goed uit. Ook de dorpels lijken redelijk netjes. Motortje is ook opmerkelijk schoon.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:51 schreef Sjoegerd het volgende:
http://link.marktplaats.nl/312731198
Ja, kweenie. Ik rij hier thuis weg, niks aan de hand. Parkeer. Oh, shit, mag hier niet, dan maar een stukje achteruit (vrije plek, fileparkeren). Draai het sleuteltje om "uche uche prut". Kut. Nog een keer. Helemaal niks meer. En toen ging het alarm afquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met de Volvo?.. Wat mankeert er aan?
Nou, doe liefquote:
Onderkant van de bumper zit ook aardig in de roest, volgens mij is dat maar oppervlakkig. De plastic zwarte bumper zit scheef en weinig kilometersquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mooi ding. Voorscherm links heeft schade, voorbalk ziet er nog relatief goed uit. Ook de dorpels lijken redelijk netjes. Motortje is ook opmerkelijk schoon.
Ik ben geen monteur/ervaringsdeskundige maar het lijkt wel op een kapotte dynamo?quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, kweenie. Ik rij hier thuis weg, niks aan de hand. Parkeer. Oh, shit, mag hier niet, dan maar een stukje achteruit (vrije plek, fileparkeren). Draai het sleuteltje om "uche uche prut". Kut. Nog een keer. Helemaal niks meer. En toen ging het alarm afEn de afstandsbediening werkt ook met batterij niet, dus geen idee hoe het uit moest.
Maar de accu was dus leeg. Zomaar
Sorryquote:
Al sla je me dood. Maar op zich klinkt het wel logisch, dat de accu NA het rijden het niet meer doet. Alleen waarom dat alarm dat afgaat?quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ben geen monteur/ervaringsdeskundige maar het lijkt wel op een kapotte dynamo?
Als je zou willen doen, graagquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:55 schreef Barcaconia het volgende:
Onder de bumper = voorscherm
Het enige waar ik even goed naar zou kijken is of die schade niet doorgegeven is aan het binnenscherm waardoor de onderrand geroest is. Als je wilt zal ik het vanavond even met een paint toelichten om het duidelijk te maken.
Dat voorscherm kun je makkelijk vervangen, binnenscherm zou gelast moeten worden als het rot is.
Voor de rest ziet het ding er netjes uit! Let wel op dat je wat geld uittrekt voor achterstallig onderhoud, vaak hou je dat toch.
[..]
SorryAls het alleen je accu is, mooi! Of je dynamo, maar dat kost allemaal niet zo gek veel.
Er schijnt een "nieuwe" accu in te zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:55 schreef Barcaconia het volgende:
Onder de bumper = voorscherm
SorryAls het alleen je accu is, mooi! Of je dynamo, maar dat kost allemaal niet zo gek veel.
Alternator dacht ikquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er schijnt een "nieuwe" accu in te zitten.
Wat is dynamo in het Engels?
Alternator. Lijkt er wel op, aangezien bij een goede dynamo je accu toch nog wat spanning zou moeten hebben als je hem uitzet en direct wil starten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er schijnt een "nieuwe" accu in te zitten.
Wat is dynamo in het Engels?
Ik zal van de week eens al mijn foto's opnieuw uploaden naar het V3C forum. XS.to heeft mijn hele projecttopic verneukt dus ik kan het niet goed meer toelichten. Je krijgt een PM als ik klaar ben.quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Als je zou willen doen, graag.. Nu nog even sneaky mijn ouders inlichten
Okay dankjewelquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:59 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik zal van de week eens al mijn foto's opnieuw uploaden naar het V3C forum. XS.to heeft mijn hele projecttopic verneukt dus ik kan het niet goed meer toelichten. Je krijgt een PM als ik klaar ben.
Ik ga denk ik gewoon de advertentie uitprinten en dan op tafel laten liggenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:03 schreef Barcaconia het volgende:
Heb ik je al gezegd. Dat ding kopen en de oprit oprijdenZo heb ik het de eerste keer (nouja, 2de keer, ik mocht maar 1 auto hebben en ik wilde er 2
) ook gedaan. Toen konden ze niet meer zeuren
Helaas moest ik een half jaar later toch echt 1 auto ruimen. Het mocht niet baten
Enneuh, zoals ik ook al eerder zei: Belastingvrij, als je verzekering en onderhoud kan dragen moet je het toch gewoon zelf weten?
Zeer subtiel!quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga denk ik gewoon de advertentie uitprinten en dan op tafel laten liggen
Dan snappen ze het welquote:
Heb ik toch nog eens iemand deels geholpen door een forum te leverenquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:10 schreef wonderer het volgende:
Ik zit even te snuffelen op dat forum van Sjoegerd, het schijnt dat het alarm afgaat als de accu leeg is. Dus het alarm was het probleem niet, het was de accu.
Maar ik wil wel van dat alarm af
Oh ja, het was inderdaad een asbak, geen bekerhouder.
Je bent voor altijd mijn heldquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb ik toch nog eens iemand deels geholpen door een forum te leveren
quote:
Terios red je het niet bepaald mee neequote:Op donderdag 28 januari 2010 17:04 schreef Ezechielk het volgende:
Zomaar een vraagje van een buitenstaander hè, wat is nou een goede jeep om mee terrein te rijden?
Als in, een Terios moet er uit zien als een jeep, maar is er niet echt goed in/voor gemaakt. Of heb ik het nou mis?
Een Jimni ook? Ik heb het idee dat dat bijna het zelfde is als een Terios zeg maar. Een samurai kan ik niet meer danquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
Suzuki Samurai/Jimny, Lada Niva, Jeep Wrangler doen het ook goed. Kleinere auto's dan een Patrol of een Landcruiser hebben veel voordelen.
Okee!quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:28 schreef daNpy het volgende:
wonderer:
meet de accu spanning, deze zal 11Volt of lager zijn vermoed ik.
Start de auto met startkabels oid en meet nu de spanning op de accu. Als deze 14Volt is, is je accu dood.
Als deze nog steesd <12V is is je dynamo kapot.
Meerdere redenen. Ze zijn lastig te vinden zoals ik ze wil, en eigenlijk wil ik iets van 2 walletjes. Ik weet dat als ik voor een Samurai kies, weet ik dat ik geen snelle auto heb. Met optrekken van 0 tot 50 wel, maar 120 haal ik er niet mee. En eigenlijk wil ik dat ook welquote:
Ik werd even opgehouden vanmiddag door twee vechtende 11 jarigen midden op de straatquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:06 schreef Paladijn het volgende:
Goed, dat was bijna een niet-uitkijkend middelbaar scholiertje met fiets als aanhangsel aan de voorbumper van de MX
Je wielen blokkeren zo snel met dit weer (ik reed zelfs < 30...), maar als je dan compenseert door te minderen op het rempedaal rem je voor geen meter meer... je hartslag gaat wel wat tikjes omhoog op zo'n moment.
En ik mocht'm niet de huid volschelden van mijn vriendin
Dan moet ie achter de 'Volt' of 'V' staanquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:06 schreef Barcaconia het volgende:
Geen ~ natuurlijk, [ afbeelding ]
Mijn Lada Niva doet het goed offroad, en dat met wegbanden!quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:04 schreef Ezechielk het volgende:
Zomaar een vraagje van een buitenstaander hè, wat is nou een goede jeep om mee terrein te rijden?
Als in, een Terios moet er uit zien als een jeep, maar is er niet echt goed in/voor gemaakt. Of heb ik het nou mis?
Niva kan wel 120... Maar dan zuipt ie NOG meerquote:Op donderdag 28 januari 2010 19:30 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Meerdere redenen. Ze zijn lastig te vinden zoals ik ze wil, en eigenlijk wil ik iets van 2 walletjes. Ik weet dat als ik voor een Samurai kies, weet ik dat ik geen snelle auto heb. Met optrekken van 0 tot 50 wel, maar 120 haal ik er niet mee. En eigenlijk wil ik dat ook wel
Jepquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mijn Lada Niva doet het goed offroad, en dat met wegbanden!
edit: omg bart jij hier![]()
Man, ik ga toch geen lada rijdenquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:39 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Niva kan wel 120... Maar dan zuipt ie NOG meer
Ooit van Zwolle naar Menaldum en weer terug gereden met 140 (we moesten ff mn broer ophalen om een Laro Series uit Nieuwleusen op te pikken! ), en ik kan je vertellen dat hij 2 uur lang op zn top presteren neit leuk vond
Dynamo of accu dus.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:21 schreef wonderer het volgende:
Hij startte dus niet daarstraks. Dus of iets laat de accu leeglopen, of hij wordt niet opgeladen
Kan dat zomaar ineens? Want de afgelopen dagen startte ie wel gewoon.
Suzuki Vitara kan daar toch ook wel bij toegevoegd worden? Ouders van een vriend hebben er eentje en die bevalt hen best goed.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
Suzuki Samurai/Jimny, Lada Niva, Jeep Wrangler doen het ook goed. Kleinere auto's dan een Patrol of een Landcruiser hebben veel voordelen.
Heb je nog niet gemeten danquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:21 schreef wonderer het volgende:
Hij startte dus niet daarstraks. Dus of iets laat de accu leeglopen, of hij wordt niet opgeladen
Kan dat zomaar ineens? Want de afgelopen dagen startte ie wel gewoon.
Na mijn crash van 3 weken terug hebben we een corolla verso 1.8 130pk teruggekocht. deze keer met winterbanden en traction controlquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:06 schreef Paladijn het volgende:
Goed, dat was bijna een niet-uitkijkend middelbaar scholiertje met fiets als aanhangsel aan de voorbumper van de MX
Je wielen blokkeren zo snel met dit weer (ik reed zelfs < 30...), maar als je dan compenseert door te minderen op het rempedaal rem je voor geen meter meer... je hartslag gaat wel wat tikjes omhoog op zo'n moment.
En ik mocht'm niet de huid volschelden van mijn vriendin
quote:
Nee, geen tijd. Morgen.quote:
T laatste, en ik ga slapenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hier stopte ik.
Mag/moet ik je uitlachen, of moet ik vragen hoe het met je gaat?
wat jij wiltquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:34 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Hier stopte ik.
Mag/moet ik je uitlachen, of moet ik vragen hoe het met je gaat?
Ohja, fuck dat was jij, had ik niet eens doorquote:
Tweede dus. Duidelijk. Men, klinkt heftig...!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat jij wilt
maar het was een heftig en ernstig ongeluk.
http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1690
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat jij wilt
maar het was een heftig en ernstig ongeluk.
http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=1690
Tjab heeft idd weer een engeltje verspeeldquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:37 schreef Xtreem het volgende:
Als je eenmaal glijdt kun je niets meer; reed laatst in de sneeuw met 30 km op een verkeerslicht af, 400 meter (!) voor het verkeerlicht gas los, en rustig remmen.... Mooi niet dat ik op tijd stil stond....
Koppeling in, rem los, gas los en rustig sturen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:21 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Tjab heeft idd weer een engeltje verspeeld
Bij die situatie helpen winterbandjes/ABS/TC/VSA ook weinig idd
Het probleem is ook niet zozeer sneeuw (daar zijn winterbandjes koning), meer de ijslaag eronder... bij mijn lange remactie was de weg op het oog ook schoon. En sturen doet dan ook al niet zoveel...
Thank you capt'n Obvious voor de herhaling van een rijvaardigheidstrainng, echter gleed ik hier met zeer licht remmen rechtdoor over een ijsplaat. Zelfs zonder remmen en met licht bijsturen gebeurd er dan weinig.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Koppeling in, rem los, gas los en rustig sturen.
Overigens worden winterbanden juist op ijs getest:
Omdat je remde.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:15 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Thank you capt'n Obvious voor de herhaling van een rijvaardigheidstrainng, echter gleed ik hier met zeer licht remmen rechtdoor over een ijsplaat. Zelfs zonder remmen en met licht bijsturen gebeurd er dan weinig.
Zeg flapdrol, dat jij met dat soort standaard rijvaardigheidstraining statements de waarheid in pacht denkt te hebben terwijl je de situatie vanachter je toetsenbordje niet eens kent zegt meer over jou. Als jij denkt dat je kunt sturen met voorbanden zonder grip moet je het vooral proberenquote:Op zondag 31 januari 2010 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat je remde.
Maar gelukkig zijn Nederlanders eigenwijzer dan hun rijkunsten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |