quote:Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik woon al 3/4 jaar samen.![]()
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.
Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
Bronquote:Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.
Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.
Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
quote:Sorry for my very bad english!! My frend has a Thomas T103 wheelcharger with a broken engin;the engin is a kubota 3 cil diesel type 1402 from 1995 and had 600 Hrs Wheelloader model: A411T103 serial Nr LC000780, OK ! no way to find an other engin so, has somebody an idea what kind of engin we can use to repair the wheelloader ( he gives 25 Hp )in france we didn't found any new or second hand engin, pleas halp us, thanks in advance, Hans
Heb je nu al een auto?quote:
Nee ben aan het rondzoekenquote:
Voor zover ik weet wel.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Worden auto's van 1986 nog wegenbelasting vrij?
Zou jij de Visa's die je hebt niet gewoon in orde maken ? Motor die nu in Matroeska (ofzo) zit in de donor schroeven. Uiteraard wil ik je daar wel mee helpen.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kijk stiekem weer voor een 2-cilinder Visa![]()
En Thomas schrankladers zie je niet veel, goede OP!
Die Visa's zijn ook vrij schaars neem ik aan?quote:Op maandag 25 januari 2010 14:37 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik kijk stiekem weer voor een 2-cilinder Visa![]()
En Thomas schrankladers zie je niet veel, goede OP!
Eh, Barely Legal bedoel ik.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zou jij de Visa's die je hebt niet gewoon in orde maken ? Motor die nu in Matroeska (ofzo) zit in de donor schroeven. Uiteraard wil ik je daar wel mee helpen.
Jep, alles van vóór 87 wordt belastingvrijquote:Op maandag 25 januari 2010 13:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Worden auto's van 1986 nog wegenbelasting vrij?
Fruitcocktailquote:Op maandag 25 januari 2010 15:13 schreef PeuRac het volgende:
* PeuRac gaat boodschappen doen, woendag voor 10 man/vrouw koken.
Het thema is kleurrijk
Goed om te weten, dankjewelquote:Op maandag 25 januari 2010 15:16 schreef L0we het volgende:
[..]
Jep, alles van vóór 87 wordt belastingvrij
Duurt te langquote:Op maandag 25 januari 2010 15:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zou jij de Visa's die je hebt niet gewoon in orde maken ? Motor die nu in Matroeska (ofzo) zit in de donor schroeven. Uiteraard wil ik je daar wel mee helpen.
hoeveel barrels heb jij nu in bezit?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Duurt te langEn er zit een goede motor in Barely Legal
Maar is een leuk boodschappenwagentje voor
toch?
De 111 aanhouden is ook weer zo wat...
Je kan niet én een mooie auto rijden, en voor een duppie op de eerste rang zitten he.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Een Daf 66 in redelijke staat voor een euro of 800?.. Belastingvrije 340 red je wel iig
Ik ga ook op zoek naar een belastingvrije 340quote:Op maandag 25 januari 2010 18:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kan niet én een mooie auto rijden, en voor een duppie op de eerste rang zitten he.
Dan moet je maar een Volvo nemen
ik heb 2 niet rijdende Visa's, een rijdende Lada 111 en een rijdende Lada Nivaquote:Op maandag 25 januari 2010 18:06 schreef lipje het volgende:
[..]
hoeveel barrels heb jij nu in bezit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jij?Nog steeds de 156?
Waarom?quote:Op maandag 25 januari 2010 18:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik ga ook op zoek naar een belastingvrije 340. Gaat wel lastig worden
Omdat ik nog geen belastingvrije heb gevonden, misschien zoek ik op de verkeerde plek.quote:
foto van 10 januariquote:Op maandag 25 januari 2010 20:25 schreef Paladijn het volgende:
meer sneeuw bij jullie dus, hier lag vanmorgen 2 cm poedersneeuw die nu platgereden/gelopen is...
Zal morgen wel glibberen en glijden worden met de voorspelde kou
Ik zie met enige regelmaat wel belastingvrije voorbij komen hoor.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:31 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Omdat ik nog geen belastingvrije heb gevonden, misschien zoek ik op de verkeerde plek.
Heb wel een bijna belastingvrije gevonden op marktplaats. Ziet er ook nog best netjes uitquote:Op maandag 25 januari 2010 21:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie met enige regelmaat wel belastingvrije voorbij komen hoor.
Zal mijn contacten eens in de gaten houden maar kijk ook gewoon op marktplaats en V3C Forum
Totaal geen ervaring met sleutelenquote:Op maandag 25 januari 2010 21:30 schreef Barcaconia het volgende:
Werk aan de vario is leuk en makkelijk. Ik weet niet of je uberhaupt sleutelervaring hebt? Het is wel een leuke manier om het te leren.
Welke regio woon je?
Regio Harderwijk woont ook niet zoveelquote:Op maandag 25 januari 2010 21:53 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb wel eens een variobak voor een handbak gewisseld en simpel servicewerk aan een vario gedaan.
Dat is, aan de bak zelf sleutelen. Ik heb vaker aan het vacuumsysteem onder de kap gewerkt (EMVK, tachorelais, schakelaars etc.)
Vario sleutelen is leuk en helemaal niet moeilijk. Je kunt eigenlijk alles op assteunen doen. Een complete bak en koppeling kun je op assteunen in een paar uur wisselen als je een behendige sleutelaar bent. Een beginner doet er natuurlijk langer over maar moeilijk is het zeker niet!
edit: Regio harderwijk ken ik trouwens geen doorgewinterde vario-sleutelaars.
quote:Op maandag 25 januari 2010 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb 2 niet rijdende Visa's, een rijdende Lada 111 en een rijdende Lada Niva![]()
Volvo 66 is ook een optie natuurlijk
Hij hangt nog wel rond op t 156 forum, dus ik gok van welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jij?Nog steeds de 156?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
quote:Op maandag 25 januari 2010 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bedankt, Paladijn, nu hebben een vriend en ik ook heel erg zin om met die Carbage Run mee te doen![]()
![]()
Subframe los, en de auto liftenquote:Op maandag 25 januari 2010 22:38 schreef daNpy het volgende:
Hoe verwissel jij de koppeling zonder de motor te liften?
Kan bij een 340 gewoon van onderaf hoor.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:38 schreef daNpy het volgende:
Hoe verwissel jij de koppeling zonder de motor te liften?
We hebben in ieder geval erg zin om mee te doen en zijn al aan het rondkijken, en we zijn erg enthousiastquote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:26 schreef PeuRac het volgende:
Hehe, ga jij ook meedoen?
Wij hebben een paar auto's op het oog, gaat leuk worden. We weten ook al hoe we ze gaan aankleden.
Een sedan of liever nog station met redelijk vermogen en voldoende comfort om de hele dag in de auto te kunnen verblijven. Ook de mogelijkheid voor een imperial (banden, extra benzine, tenten, etc). Station is omdat we ook in de auto willen kunnen slapen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
We hebben in ieder geval erg zin om mee te doen en zijn al aan het rondkijken, en we zijn erg enthousiast![]()
Alleen het zoeken van de juiste auto is lastig. Wij willen het redelijk diehard houden en iets lichts en goedkoops zoeken (geen Alto's/Panda's en dergelijke, dat gaat denk ik net iets te ver), misschien een AX of zo. We doen het ook zonder sponsors of zo dus we beperken ons ook in het feitelijke (studenten)budget
Wat voor iets hebben jullie op het oog dan?
Uiteraard hou ik er rekening mee, overingens is het een richtlijn. Kijk eens voor de grap op MP wat je voor 500e kan krijgen, is best veel. Ik heb zelfs een Opel Omega V6 voorbij zien komenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:03 schreef Paladijn het volgende:
Ik hoop wel dat je rekening houdt met de 500 euro limiet Peu, 't zou wat zijn als je daar bij de start staat en ter plekke gediskwalificeerd wordt
Overigens: http://www.autoblog.nl/ar(...)saab-voor#post-33617
quote:Op maandag 25 januari 2010 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb 2 niet rijdende Visa's, een rijdende Lada 111 en een rijdende Lada Niva![]()
Volvo 66 is ook een optie natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en jij?Nog steeds de 156?
Die diezzzzel gaat maar niet stuk, de rest erom heen wel
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
Ohja, de bak los halen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 08:08 schreef L0we het volgende:
[..]
Subframe los, en de auto liften.
Andere andere optie is beetje afhankelijk van je auto, maar als je een beetje ruimte hebt kan je de assen & motorsteunen loshalen, motor iets kantelen en dan zo de bak los halen.
Is er genoeg ruimte om het bellhouse eraf te schuiven ja? Bij mijn DAFje niet namelijkquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Kan bij een 340 gewoon van onderaf hoor.
Bellhouse is de omhuizing van de koppelingsplaat?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Is er genoeg ruimte om het bellhouse eraf te schuiven ja? Bij mijn DAFje niet namelijk
Helemaal full options zo te zien?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:12 schreef wonderer het volgende:
Ik had nog een foto van de knopjes beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige nadeel is dat er geen cupholder te vinden is, maar daar verzin ik wel wat op.
't enige dat ik niet heb, zijn mistlampenquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:17 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Helemaal full options zo te zien?.. Maarja airco is zeker standaard in de States?
.. En dat van die bekerhouder heb ik vaker gelezen, misschien op dit forum een oplossing te vinden?
Volvo850forum
Geen bekerhouders?? Geen wonder dat je die dingen haast niet ziet rijden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:12 schreef wonderer het volgende:
Ik had nog een foto van de knopjes beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige nadeel is dat er geen cupholder te vinden is, maar daar verzin ik wel wat op.
Zoekfunctie?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:24 schreef wonderer het volgende:
[..]
't enige dat ik niet heb, zijn mistlampen
Oef, wat een groot forum... hoe vind ik daar iets terug
Als je het dashboardkastje opendoet, kun je twee bekers kwijt op het klepje. Maar dus niet tijdens het rijden want het is net zoals bij een vliegtuigtafeltje een deukje, geen houderquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Geen bekerhouders?? Geen wonder dat je die dingen haast niet ziet rijden.
Ooh! Zo'n uitschuifding bedoel je? Ja, dat zou best kunnenquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:28 schreef Sjoegerd het volgende:
Trouwens, het klepje onder de radio. Is dat geen bekerhouder of is het de asbak?
Handleidingquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ooh! Zo'n uitschuifding bedoel je? Ja, dat zou best kunnen
Ik moet de handleiding nog steeds lezen.
Dat doe ik normaal gesproken ook ja, maar ik wil wel van alles gebruikmaken, dus als ik niet weet wat het is, laat ik het links liggen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:30 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Handleiding, gewoon alle klepjes en knopjes uitproberen
Geniaalquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:34 schreef PeuRac het volgende:
www.carbagerun.nl
auto kopen voor 500 euro, beetje aan verspijkeren en dan met z'n 2en 2500km in 5 dagen door half europa rijden.
Enige is dat ik niet kan meedoenquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:39 schreef PeuRac het volgende:
geen idee, gaan we achterkomen onderweg
Fotoreportage verplicht natuurlijkquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:44 schreef PeuRac het volgende:
gelukkig zijn mijn vrienden wat oudereentje heeft helaas geen rijbewijs, dus hij gaat waarschijnlijk niet mee (5 dagen lang achterin zitten is niet leuk). Ik kan je na de zomer vertellen of het een aanrader is of niet
Wel leuke vakantiebesteding iigquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:49 schreef PeuRac het volgende:
Weten we nog niet, we hebben een paar mogelijkheden, ook voorkeuren, wat het precies gaat worden is afhankelijk van wat er beschikbaar is en het (reparatie)budget. Maar in elk geval een grote sedan of station met een redelijke motor. (wat bij Alfa niet zo moeilijk is)
Ik ga met mijn ouders naar Limburgquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:52 schreef PeuRac het volgende:
het wordt voor mij niet mn vakantie, gewoon iets wat ik tussendoor doe. Leuke manier om mijn sponsor budget te gebruikenMaar voor sommigen zal dat wel zo zijn.
Ik wil dit jaar nog een paar weken naar Canada, Vancouver en vanuit daar verder.
Ik heb zelf het plan om zonder snelwegen te gebruiken naar een leuke plek te rijden. Pak wel de snelweg tot ik Nederland uit benquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:57 schreef PeuRac het volgende:
zou ik ook doen als ik jou was. Kan me niet eens meer herinneren wanneer de laatste vakantie met mn ouders was, is zeker 10 jaar geleden. Afgezien van een keer een weekendje. Hoewel dat ook al 3 jaar geleden is.
Ik ben vrijquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:57 schreef PeuRac het volgende:
K ga nu slapen trouwens, morgen weer een lange dag voor de boeg.
Volgens mij is het ook maar de tweede keer dat ze het organiseren, ik dacht dat het hier nog in het Dagblad van het Noorden had gestaan van de zomer. Vorig jaar deden er 24 auto's mee (20 hebben het gehaald), maar voor 500e is een Alfa dan ook niet het eerste wat je te binnen schietquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:31 schreef PeuRac het volgende:
overigens ga ik nu niet alleen meedoen aan de carbage run, maar gaan we 2-3 teams vormen met Alfa'sis voor het eerst dat er een Alfa mee doet.
Neem een Opel Combo ofzoiets dergelijksquote:Op woensdag 27 januari 2010 01:45 schreef Dingest het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook maar de tweede keer dat ze het organiseren, ik dacht dat het hier nog in het Dagblad van het Noorden had gestaan van de zomer. Vorig jaar deden er 24 auto's mee (20 hebben het gehaald), maar voor 500e is een Alfa dan ook niet het eerste wat je te binnen schiet![]()
Aan de andere kant, het is volgens mij niet zo'n zware Run en het is meer voor de lol dus je kan het met een redelijk fatsoenlijk onderhouden auto wel af.
Wij zijn eigenlijk tegen de keuze van een (grote) sedan of station met grote motor, want dat vinden we te makkelijkEn we moeten het echt op een studentenbudget doen. Maar zolang er geen keuze is gemaakt sluit ik persoonlijk nog niets uit. Misschien eerst maar even ons organiseren en aanmelden
Wij doen mee met een groep werkende mensen, dan maakt het niet uit of een auto 1 op 14 of 1 op 7 loopt. Wij denken er vooral aan "houdt mn rug het 2500km vol in die stoelen?", "hoe is de tractie op slecht terrein en de wegligging". En de motor moet betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:45 schreef Dingest het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook maar de tweede keer dat ze het organiseren, ik dacht dat het hier nog in het Dagblad van het Noorden had gestaan van de zomer. Vorig jaar deden er 24 auto's mee (20 hebben het gehaald), maar voor 500e is een Alfa dan ook niet het eerste wat je te binnen schiet![]()
Aan de andere kant, het is volgens mij niet zo'n zware Run en het is meer voor de lol dus je kan het met een redelijk fatsoenlijk onderhouden auto wel af.
Wij zijn eigenlijk tegen de keuze van een (grote) sedan of station met grote motor, want dat vinden we te makkelijkEn we moeten het echt op een studentenbudget doen. Maar zolang er geen keuze is gemaakt sluit ik persoonlijk nog niets uit. Misschien eerst maar even ons organiseren en aanmelden
Mmmmnee, ik zie zo niets in de archieven staan, alleen een ANP-bericht met bijbehorende slechte kwaliteit video...quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:45 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij is het ook maar de tweede keer dat ze het organiseren, ik dacht dat het hier nog in het Dagblad van het Noorden had gestaan van de zomer.
Peu, bezemwagen!quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:35 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wij doen mee met een groep werkende mensen, dan maakt het niet uit of een auto 1 op 14 of 1 op 7 loopt. Wij denken er vooral aan "houdt mn rug het 2500km vol in die stoelen?", "hoe is de tractie op slecht terrein en de wegligging". En de motor moet betrouwbaar zijn.
Volgend jaar een paar Fok! teams?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:43 schreef Alexxxxx het volgende:
klinkt interessant allemaal, jammer dat ik voor 2010 al zoveel dingen heb geplanned![]()
waar blijft het carbage topic?
Ja en de drukgroep en prise-asquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Bellhouse is de omhuizing van de koppelingsplaat?![]()
Drukgroep is het gedeelte met die veren er in toch?quote:
Hoe ontkoppelt ie dan? Lijkt me toch best handig als je naar N of R wiltquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:43 schreef daNpy het volgende:
Ja en ook nog een ontkoppel gedeelte trouwens, maar die troep heb ik eruit gehaald (allemaal nutteloos gewicht)
Ah zulks.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:58 schreef daNpy het volgende:
Ontkoppelt standaard onder ~1100 rpm, die ontkoppeltoevoeging is voor het schakelen als de motor op de choke loopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |