abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2010 @ 23:10:10 #201
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_77496608
Dat is de auto van vorig jaar Anne, ik zag op DF deze foto al voorbij komen:


f1.gpupdate doet't ff niet, dus maar even zo
Doet alleen wel erg aan de buzzing hornets denken
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 1 februari 2010 @ 11:34:11 #202
182073 invine
blablabla etc.
pi_77506728
wow dat vind ik wel een hele vette f1 bak way to go renault!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 1 februari 2010 @ 11:47:08 #203
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_77507098
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:49 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Foto's gezien @ karbo.
Fuck zeg, wat heb jij geluk gehad....
yep nogal.
of nogal veel pech zo kan je het ook zien

Wel een mooie nieuwe auto nu. dat wilde ik toch al graag maar nu moesten we wel
  maandag 1 februari 2010 @ 13:18:23 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77510103
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:44 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Zeg flapdrol, dat jij met dat soort standaard rijvaardigheidstraining statements de waarheid in pacht denkt te hebben terwijl je de situatie vanachter je toetsenbordje niet eens kent zegt meer over jou. Als jij denkt dat je kunt sturen met voorbanden zonder grip moet je het vooral proberen

Het is mooi dat Tjab nu blij is met zijn traction control en winterbanden, maar ook die hebben een limiet qua grip. Zolang je je als rijder daar bewust van bent en je rijgedrag aanpast aan de situatie scheelt dat al een slok op de borrel. Desondanks gaat er vaak genoeg wat mis in deze weersomstandigheden, ook met ervaren rijders. Zonet was nog op het journaal dat er bij de oosterburen, met hun verplichte winterbanden, tenminste 2000 auto-ongelukken plaatsvonden...
Ten eerste zijn winterbanden niet verplicht en ten tweede is er in Duitsland heel wat meer sneeuw gevallen dan hier. Daarnaast is Duitsland ook niet een klein beetje groter dan NL of wel?

Tot mijn eigen verbazing heb ik bij een slipcursus inderdaad mee mogen maken dat met koppeling in, rem en gas los inderdaad het voertuig bestuurbaar blijft. Daar jij verklaart te remmen, zij het heel licht, wil dus zeggen dat je inderdaad niet bezig bent met zoveel mogelijk grip te behouden.
Ook zonder remmen maar de motor nog aan de wielen gekoppeld (ik meende dat dit het beste was) lukte het niet de uitwijkoefening te doen. Ik kan de situatie vanaf hier inderdaad niet beoordelen, ik kan echter enkel reageren op hetgeen dat jij schrijft en bij mijn weten heb ik dat ook gedaan.

Dus, beste flapdrol, ga eerst een slipcursus doen voor je anderen probeert de mantel uit te vegen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77510779
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Koppeling in, rem los, gas los en rustig sturen.

Overigens worden winterbanden juist op ijs getest:


in het geval van uitwijken idd....
maar in sommige situaties is uitwijken geen optie en dan kun je in de problemen komen icm ijs onder een sneeuwlaag
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 1 februari 2010 @ 13:54:50 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77511295
In het ebgin van dat filmpje zit toch ook een remtest (op ijs)?
Of was dat weer een andere
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77512009
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:54 schreef daNpy het volgende:
In het ebgin van dat filmpje zit toch ook een remtest (op ijs)?
Of was dat weer een andere
dat filmpje is imo onzin om te vergelijken want:
dat zijn perfect gecontroleerde omstandigheden met vooraf kennis van wat er staat te gebeuren....

dat weet je op de weg niet, sneeuwt het op moment, is het al donker, wat doet de rest van het verkeer ,ligt er al een dik pak, ligt daaronder nog ijs enz enz enz...
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 1 februari 2010 @ 14:38:01 #208
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77512667
Het gaat erom dat de situaties waarin de test plaatsvind hetzelfde is, anders is er natuurlijk nooit een goede vergelijking. Uit het filmpje blijkt echter wel duidelijk dat winterbanden wel degelijk beter presteren op ijs, wat hierboven stellig tegengesproken werd
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77514741
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:38 schreef daNpy het volgende:
Het gaat erom dat de situaties waarin de test plaatsvind hetzelfde is, anders is er natuurlijk nooit een goede vergelijking. Uit het filmpje blijkt echter wel duidelijk dat winterbanden wel degelijk beter presteren op ijs, wat hierboven stellig tegengesproken werd
waar ontkent die dat dan ???
volgens mij zegt die alleen dat het helpt tot op zekere hoogte
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 1 februari 2010 @ 15:50:42 #210
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77515318
quote:
Bij die situatie helpen winterbandjes/ABS/TC/VSA ook weinig idd
Eerst zijn winterbanden niet nodig omdat het in Nderland nooit sneeuwt en vervolgens hadden winterbanden niet geholpen omdat het te glad is... het is altijd wat om maar geen winterbanden aan te willen schaffen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77515627
Er staat: helpen weinig in die situatie.

Anyway, nieuwe auto -> [Fototopic] Show hier je auto #3 !
pi_77516656
Mijn ouders zijn opzich best positief over een Daf of een Volvo 66
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 1 februari 2010 @ 16:51:16 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77517728
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:57 schreef Anne het volgende:
Er staat: helpen weinig in die situatie.

Anyway, nieuwe auto -> [Fototopic] Show hier je auto #3 !
Winterbanden hebben tot 50% kortere remweg op ijs.
't Is maar wat je onder weinig verstaat natuurlijk

@Sjoegerd: uiteraard doen ze niet moeilijk over een prachtig Nederlands product!!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77517947
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Winterbanden hebben tot 50% kortere remweg op ijs.
't Is maar wat je onder weinig verstaat natuurlijk

@Sjoegerd: uiteraard doen ze niet moeilijk over een prachtig Nederlands product!!
Komt misschien ook omdat mijn pa zelf een 55 heeft gehad
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 1 februari 2010 @ 17:39:23 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77519649
Nice
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77519735
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:39 schreef daNpy het volgende:
Nice
Hij vertelde gisteren dat er toen hij nog thuis woonde er 3 dafs voor de deur stonden .. 1 van hem, 1 van een broer en een van mijn oma
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 1 februari 2010 @ 17:43:55 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77519830
Ja toen DAF nog auto's maakte was het net zo normaal als een Volkswagen voor de deur he

Toen had je zelfs nog "dealers". Wat een tijd!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_77519950
Misschien moet het merk weer in leven worden gebracht met wat kleine autootjes.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_77520425
Geinig gebakkie Anne! Veel plezier er mee!

Zitten toch wel winterbanden onder he
pi_77522537
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:59 schreef Alfisti het volgende:
Geinig gebakkie Anne! Veel plezier er mee!

Zitten toch wel winterbanden onder he
Nee .
Wel al voor aan het kijken/bellen, dus zal niet lang duren!
En thanks .
  maandag 1 februari 2010 @ 21:24:17 #221
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_77529808
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Eerst zijn winterbanden niet nodig omdat het in Nderland nooit sneeuwt en vervolgens hadden winterbanden niet geholpen omdat het te glad is... het is altijd wat om maar geen winterbanden aan te willen schaffen.
Zoals de Amerikanen zo mooi weten te zeggen, "Assumptions make an ass out of u and me".
Je loopt maar wat te raaskallen.

Eigenlijk is het de moeite niet waard, maar vooruit...
* Op mijn eerste leasebak heb ik winterbanden gehad, die bevielen zeer goed. Zelfs een paar bijna momentjes makkelijk mee kunnen corrigeren. Echter brande het oranje TC lampje van de MX5 wel erg regelmatig waardoor ik mezelf voornam netter te gaan rijden zodat ik niet te afhankelijk zou worden van dergelijke elektronische hulpjes. Zodra je alsnog de limiet bereikt heb je echt een probleem. Door dat te doen kreeg ik nog meer plezier in het autorijden, ook met TC uit bij goede omstandigheden.

* Mede door mijn wens om mijn rijvaardigheden te verbeteren en te genieten van het circuitrijden heb ik een tweede auto erbij gehaald. Voor ik ermee het circuit op ging heb ik bewust een rijvaardigheidstraining gedaan, vandaar dat het me opviel dat je regeltjes uit de boekjes zat op te lepelen met je commentaar - zonder uberhaupt maar op de hoogte te zijn van de exacte situatie. Vervolgens geef je aan dat je kennis gebaseerd is op een slipcursus die je gedaan hebt en maak je een misser met je opmerking mbt. de wielen gekoppeld houden. Beredeneer zelf eens met logisch nadenken waarom dat minder stabiliteit in de auto geeft en waarom je uitwijkoefening daarmee faalde. Bij Maaskant leggen ze dat helder uit, dus ik neem aan dat je de cursus daar niet gevolgd hebt. Zowel, dan wordt het tijd dat je daar op herhaling gaat - en dat bedoel ik niet eens lullig. Begrijp je de redenaties achter je statement, of zit je gewoon op te lepelen wat je bij een slipcursus vertelt is? Heb je ooit in het dagelijks verkeer een dergelijke situatie meegemaakt? Eerlijk gezegd had ik je gezien je posts op dit en andere forums hoger ingeschat.

* Ook ga je, zoals TF al correct, aangeeft uit van perfecte situaties. Ik wacht nog steeds op een goede winterbandentest onder 'normale' omstandigheden ipv dit soort verkoopfilmpjes. Waar je die tot 50% kortere remweg vandaan tovert is me tevens een raadsel - was dat in een wasmiddelreclame te zien? Welk merk was zomerbandje X? SteveV6's test op DF vorig jaar was in de richting, maar daar was de nodige kritiek op mogelijk... het gaf echter wel een goede indicatie. Op de openbare weg kan opeens de grip weg zijn door ijzel, en niet eens per se voor alle vier wielen. Op het circuit ben je nog enigszins voorbereid op gripverlies, op de openbare weg helaas doorgaans niet. Ondanks de betere grip blijf ik wel realistisch dat winterbanden niet zaligmakend zijn met dit weer, met name door ijsvorming.

* Vervolgens loop je te miepen dat winterbanden in Duitsland niet verplicht zijn, terwijl ze dat wel zijn onder winterse omstandigheden. Dat er meer mensen in Duitsland wonen klopt als een bus, maar zelfs als je het aantal ongelukken door een factor 5 deelt is dat nog een fors aantal, en dat zijn echt niet allemaal Duitsers zonder winterbandjes (assumptie! ). Het probleem zit hem naar mijn mening niet in het wel of niet hebben van winterbanden, het probleem zit in het gedrag in het verkeer - je aanpassen aan de omstandigheden. Ik was oprecht verbaasd door het grote aantal ongelukken, juist doordat iedere (99.9%, jij je zin ) Duitser op winterbanden rondrijdt en ze zich voor mijn gevoel bewuster gedragen op de weg.


Maar wat is je punt nu eigenlijk, dat ik wil be$paren op winterbanden nadat jij, zonder iets van mijn rijvaardigheid te weten, onzinnige 'tips' gaat geven? Ga jij bij dit soort ongelukjes ook opmerkingen plaatsen dat ie het gas erop had moeten houden om niet in een slip te geraken? Thank you, captain Obvious.

Om je verdere assumpties te besparen, ik rij inderdaad momenteel zonder winterbanden. Op mijn leasebak omdat ik geen zin heb om vier jaar (!) met 1 (!) setje door de leasemaatschappij gekozen (!) banden te doen en bovendien verplicht te moeten omschakelen terwijl de weersomstandigheden nog prima zijn. Ik heb mezelf voorgenomen zelf winterbanden voor de leaseslet aan te schaffen mocht dat nodig zijn, tot dusverre rij ik voorzichtiger en doe ik er iets langer over maar zie ik nog geen noodzaak... zo slecht is het weer niet eens, hoewel dat IMHO is - YMMV.

Los van dit alles was mijn punt dat winterbanden en elektronische hulpmiddelen je weliswaar extra marge geven, maar dat je daarmee nog steeds over de limiet kunt gaan. Ik laat maar in het midden of de gevolgen ernstiger zijn, dat blijft een assumptie

En dan ga ik nu een biertje pakken om vervolgens Anne's nieuwe pimpmobiel te bekijken.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 1 februari 2010 @ 21:29:51 #222
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_77530079
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:57 schreef Anne het volgende:
Er staat: helpen weinig in die situatie.

Anyway, nieuwe auto -> [Fototopic] Show hier je auto #3 !
Klik ik erop, zie ik in eerste instantie een zwarte Civic CDTI en ene Accordje die de motor promoot
Waar ik het uiteraard grondig mee eens ben xD

Nette Ibiza, maar waarom in het zwart Je gaat alles erop zien...
Wat voor opties heb je erop zitten?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 1 februari 2010 @ 22:14:54 #223
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77532344
Hallo

En Paladijn rijd je nog dagelijks met je mx5 of durf je dat niet

* ook_gek rijd elke dag nog op en neer naar me werk in de mx5.
En nog altijd geen hardtop gevonden

Wel nieuwe banden er onder gestopt.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_77532640
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:29 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Klik ik erop, zie ik in eerste instantie een zwarte Civic CDTI en ene Accordje die de motor promoot
Waar ik het uiteraard grondig mee eens ben xD

Nette Ibiza, maar waarom in het zwart Je gaat alles erop zien...
Wat voor opties heb je erop zitten?
Zwart is mijn favoriete kleur . Daarna komt wit. En wit is erger dan zwart.
Ik weet niet wat een optie is op deze auto . Hij is niet nieuw-nieuw. Hij is uit juli 2007.
Zijn we samen jarig .
pi_77532715
Op de papieren staat trouwens wel dat ik eerste eigenaar ben .
Ze zijn vergeten om een vakje aan te kruisen namelijk.
  maandag 1 februari 2010 @ 22:34:06 #226
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_77533420
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:14 schreef ook_gek het volgende:
Hallo

En Paladijn rijd je nog dagelijks met je mx5 of durf je dat niet

* ook_gek rijd elke dag nog op en neer naar me werk in de mx5.
En nog altijd geen hardtop gevonden

Wel nieuwe banden er onder gestopt.
Hey Mark, ik rij er sinds januari prive in (geen bijtelling op de Honda meer dus...) maar dat zijn voornamelijk boodschappen. Enige lange rit was een dagje Hamburg vorig weekend. Mid/eind feb gaat de hardtop er weer af en wordt er meer open gereden

Hardtop zit er nog op, maar moet zeggen dat het niet heel veel uitmaakt:

Je hebt iets meer zicht achterom en het raam is veel makkelijker schoon te maken. Voor een volgende MX komt er echter gewoon een glazen raampje met verwarming in, dat voldoet ook prima. Mijn hardtop begint trouwens wel wat lak te verliezen nu... er zijn al wat witte stukjes zichtbaar

Alleen staat ie nog steeds op de Toyo's, op mijn bolletjes velgen zitten de driftbanden die ik binnenkort nog wel een keer oprook op Papenburg of Lelystad

Mijn sloten waren laatst wel dichtgevroren trouwens, hoe ga jij daarmee om?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 1 februari 2010 @ 22:38:36 #227
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_77533621
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:20 schreef Anne het volgende:

[..]

Zwart is mijn favoriete kleur . Daarna komt wit. En wit is erger dan zwart.
Ik weet niet wat een optie is op deze auto . Hij is niet nieuw-nieuw. Hij is uit juli 2007.
Zijn we samen jarig .
Ik vind zwart en wit ook mooie kleuren voor een auto, maar sinds ik een zwarte heb, heb ik me voorgenomen om dat niet weer te doen... reflecties zijn apart en elk spatje wat op de lak zit valt op als je in detail naar de auto kijkt Bij wit is dat naar mijn gevoel veel minder.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_77533822
Ik heb een zwarte en witte auto gehad .
En als ik Tim's auto zie, ben ik blij dat ik toch weer een zwarte heb.
  maandag 1 februari 2010 @ 22:56:45 #229
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_77534525
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:24 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Zoals de Amerikanen zo mooi weten te zeggen, "Assumptions make an ass out of u and me".
Je loopt maar wat te raaskallen.

Eigenlijk is het de moeite niet waard, maar vooruit...
* Op mijn eerste leasebak heb ik winterbanden gehad, die bevielen zeer goed. Zelfs een paar bijna momentjes makkelijk mee kunnen corrigeren. Echter brande het oranje TC lampje van de MX5 wel erg regelmatig waardoor ik mezelf voornam netter te gaan rijden zodat ik niet te afhankelijk zou worden van dergelijke elektronische hulpjes. Zodra je alsnog de limiet bereikt heb je echt een probleem. Door dat te doen kreeg ik nog meer plezier in het autorijden, ook met TC uit bij goede omstandigheden.
quote:
* Mede door mijn wens om mijn rijvaardigheden te verbeteren en te genieten van het circuitrijden heb ik een tweede auto erbij gehaald. Voor ik ermee het circuit op ging heb ik bewust een rijvaardigheidstraining gedaan, vandaar dat het me opviel dat je regeltjes uit de boekjes zat op te lepelen met je commentaar - zonder uberhaupt maar op de hoogte te zijn van de exacte situatie. Vervolgens geef je aan dat je kennis gebaseerd is op een slipcursus die je gedaan hebt en maak je een misser met je opmerking mbt. de wielen gekoppeld houden. Beredeneer zelf eens met logisch nadenken waarom dat minder stabiliteit in de auto geeft en waarom je uitwijkoefening daarmee faalde. Bij Maaskant leggen ze dat helder uit, dus ik neem aan dat je de cursus daar niet gevolgd hebt. Zowel, dan wordt het tijd dat je daar op herhaling gaat - en dat bedoel ik niet eens lullig. Begrijp je de redenaties achter je statement, of zit je gewoon op te lepelen wat je bij een slipcursus vertelt is? Heb je ooit in het dagelijks verkeer een dergelijke situatie meegemaakt? Eerlijk gezegd had ik je gezien je posts op dit en andere forums hoger ingeschat.
Jup, ik begrijp nu ook waarom. Voor ik de slipcursus deed dacht ik dus andersom
Ook ga ik in februari weer een slipcursus doen (met de DAF Club, jawel), verheug me er erg op en hoop uiteraard weer wat bij te leren

En nee ik heb de laatste tijd in het dagelijks verkeer gelukkig geen gevaarlijk situatie meegemaakt waarbij ik uit moest wijken e.d. op glad ijs. Wel ben ik met de BMW wezen spelen om de auto beter te leren kennen en mijn vaardigheden wat uit te breiden.

Wat ik wel heb ervaren is dat mensen zonder winterbanden nog niet bijna wegkomen op glad oppervlak terwijl ik normaal kan wegrijden. Ik ga geen voorbeelden opnoemen, maar dit is dus niet op 1 situatie gebaseerd.
quote:
* Ook ga je, zoals TF al correct, aangeeft uit van perfecte situaties. Ik wacht nog steeds op een goede winterbandentest onder 'normale' omstandigheden ipv dit soort verkoopfilmpjes. Waar je die tot 50% kortere remweg vandaan tovert is me tevens een raadsel - was dat in een wasmiddelreclame te zien? Welk merk was zomerbandje X? SteveV6's test op DF vorig jaar was in de richting, maar daar was de nodige kritiek op mogelijk... het gaf echter wel een goede indicatie. Op de openbare weg kan opeens de grip weg zijn door ijzel, en niet eens per se voor alle vier wielen. Op het circuit ben je nog enigszins voorbereid op gripverlies, op de openbare weg helaas doorgaans niet. Ondanks de betere grip blijf ik wel realistisch dat winterbanden niet zaligmakend zijn met dit weer, met name door ijsvorming.
Wat zijn normale omstandigheden?
De A6 was vandaag omgetoverd tot platen ijs. Doen ze de testen op ijs, is het weer niet goed
Uiteraard worden de testen uitgevoerd in dezelfde en controleerbare situaties. Dat is met alle crashtesten ook, terwijl er ook geen enkel ongeluk met dezelfde hoek, impactlijn, gewichten, snelheid etc gebeurd. Je moet echter wel een corridor hebben om 2 producten te kunnen vergelijken.

Uiteraard zijn winterbanden niet het heilige redmiddel, het is immers glad. Maar je voorbereiden door ze te monteren én je rijstijl aan te passen maakt nog altijd meer uit dan denken dat je met rijstijl gladheid kan compenseren imo. Ik snap daarom ook niet dat collega's van me, die 100+km enkele reis per dag doen, geen winterbanden monteren maar wel klagen dat ze hun garage niet inkunnen vanwege een gladde oprit
Als ze 1x onverwacht moeten remmen zijn de sigaar, maargoed.
quote:
* Vervolgens loop je te miepen dat winterbanden in Duitsland niet verplicht zijn, terwijl ze dat wel zijn onder winterse omstandigheden.
Mijn Duitse collega's beweren dat er geen wet is, maar dat verzekeringen geen schade uitkeren bij ongevallen, ookal is het jouw schuld niet. Het is dus geen wet dat je winterbanden moet monteren, maar een 'regel' dat je je moet aanpassen aan de omstandigheden.
quote:
Dat er meer mensen in Duitsland wonen klopt als een bus, maar zelfs als je het aantal ongelukken door een factor 5 deelt is dat nog een fors aantal, en dat zijn echt niet allemaal Duitsers zonder winterbandjes (assumptie! ). Het probleem zit hem naar mijn mening niet in het wel of niet hebben van winterbanden, het probleem zit in het gedrag in het verkeer - je aanpassen aan de omstandigheden. Ik was oprecht verbaasd door het grote aantal ongelukken, juist doordat iedere (99.9%, jij je zin ) Duitser op winterbanden rondrijdt en ze zich voor mijn gevoel bewuster gedragen op de weg.
Ik vind het in Duitsland ook prettiger rijden als in Nederland, hoewel Duitsers er de laatste tijd ook wel een handje van hebben om hem ervoor te gooien terwijl je harder aan komt rijden.
Het is een groot land met veel meer inwoners en ook véél meer sneeuwval dan hier. Omdat iedereen toch overal per sé moet zijn krijg je ongelukken, ook in Duitsland
quote:
Om je verdere assumpties te besparen, ik rij inderdaad momenteel zonder winterbanden. Op mijn leasebak omdat ik geen zin heb om vier jaar (!) met 1 (!) setje door de leasemaatschappij gekozen (!) banden te doen en bovendien verplicht te moeten omschakelen terwijl de weersomstandigheden nog prima zijn. Ik heb mezelf voorgenomen zelf winterbanden voor de leaseslet aan te schaffen mocht dat nodig zijn, tot dusverre rij ik voorzichtiger en doe ik er iets langer over maar zie ik nog geen noodzaak... zo slecht is het weer niet eens, hoewel dat IMHO is - YMMV.
Ik snap ook niet dat leasemaatschappijen geen regelingen hebben voor winterbanden.
De A6 vandaag gaf in mijn ogen toch wel aan dat het weer momenteel niet geschikt is om met zomerbanden te berijden.
quote:
Los van dit alles was mijn punt dat winterbanden en elektronische hulpmiddelen je weliswaar extra marge geven, maar dat je daarmee nog steeds over de limiet kunt gaan. Ik laat maar in het midden of de gevolgen ernstiger zijn, dat blijft een assumptie
Helemaal mee eens, sommigen denken dat ABS een kortere remweg geeft en voelen zich door alle voorzieningen superveilig in hun auto, waarmee rare rijcapriolen blijkbaar tot de mogelijkheden behoren
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:38:38 #230
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77541370
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:34 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Hey Mark, ik rij er sinds januari prive in (geen bijtelling op de Honda meer dus...) maar dat zijn voornamelijk boodschappen. Enige lange rit was een dagje Hamburg vorig weekend. Mid/eind feb gaat de hardtop er weer af en wordt er meer open gereden

Hardtop zit er nog op, maar moet zeggen dat het niet heel veel uitmaakt:
[ afbeelding ]
Je hebt iets meer zicht achterom en het raam is veel makkelijker schoon te maken. Voor een volgende MX komt er echter gewoon een glazen raampje met verwarming in, dat voldoet ook prima. Mijn hardtop begint trouwens wel wat lak te verliezen nu... er zijn al wat witte stukjes zichtbaar

Alleen staat ie nog steeds op de Toyo's, op mijn bolletjes velgen zitten de driftbanden die ik binnenkort nog wel een keer oprook op Papenburg of Lelystad

Mijn sloten waren laatst wel dichtgevroren trouwens, hoe ga jij daarmee om?
ik heb in december nieuwe banden gekocht. Moest wel want had een klapband, en ik had echt nul profiel meer

ik smeer me rubbers in met silecone spray en me sloten spuit ik er mee vol. Heb nergens last van.

En het is natuurlijk rustig rijden in hoge versnelling. Geen enkel probleem.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:38:49 #231
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_77542840
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:37 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

waar ontkent die dat dan ???
volgens mij zegt die alleen dat het helpt tot op zekere hoogte
prcies.

eigen ervaring (recent zelfs voor wie de foto's heeft gezien) : zomer of winterbanden, als je op een ijs plateau terecht komt met je auto is er geen houden aan. Als je gaat dan ga je. slipcursussen en winterbanden ten spijt.
pi_77569980
Potver, m'n financiële kant loopt minder sterk dan ik verwacht had. Eén en ander is toch een fors stuk duurder geworden dan ik doorhad. Zoals het er nu naar uitziet zal ik sowieso verstek moeten laten gaan mbt CR2010
pi_77586870
Tering, wat een spierpijn, ik heb gisteren voor t eerst geskied in Zoetermeer. Ik voel spierken die ik nog niet kende

Trouwens, wil iemand een 480 Turbo kopen, met wat werk aan uitlaat en carrosserie, paar maanden apk, 240k gelopen. E800,- Ik moet ruimte maken en ik ga de Volvo voorlopig niet opknappen denk ik.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:23:26 #234
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77588404
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:38 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

prcies.

eigen ervaring (recent zelfs voor wie de foto's heeft gezien) : zomer of winterbanden, als je op een ijs plateau terecht komt met je auto is er geen houden aan. Als je gaat dan ga je. slipcursussen en winterbanden ten spijt.
jij kan gewoon niet rijden!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:44:47 #235
182073 invine
blablabla etc.
pi_77589390
Nee op ijs hebben alleen spikes echt nut..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:56:43 #236
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77589885
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:44 schreef invine het volgende:
Nee op ijs hebben alleen spikes echt nut..
wel nee spikes zijn voor mietjes. Zoek op gallardo en tiff 5th gear.

Hik trakt met een gallardo met winterbanden door de sneeuw. Die wagen breekt niet 1x uit!!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:22:31 #237
182073 invine
blablabla etc.
pi_77593202
Sneeuw is dan ook wat anders dan ijs...
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_77594035
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een royementsverklaring krijgt zodra je de autoverzekering stop laat zetten?
pi_77600893
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:43 schreef Anne het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat je een royementsverklaring krijgt zodra je de autoverzekering stop laat zetten?
in dld zou ik het niet weten, hier in NL is het gelukkig niet meer nodig
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_77602701
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 18:51 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

in dld zou ik het niet weten, hier in NL is het gelukkig niet meer nodig
Het geldt voor een Nederlandse verzekering .
pi_77603670
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:36 schreef Anne het volgende:

[..]

Het geldt voor een Nederlandse verzekering .
van nl naar dld dan zeker
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_77603877
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:57 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

van nl naar dld dan zeker
Precies. Dus ik moet van de Nederlandse nog even die royementsverklaring ontvangen, anders heb ik in Duitsland geen schadevrije jaren.

Mijn verzekeringsmakelaar vertelde dat er bij de post wel eens de royementsverklaring was kwijtgeraakt van iemand die 18 schadevrije jaren had. En aangezien dat maar één keer wordt uitgegeven, was ie al die jaren gewoonweg kwijt. Lekker lullig!
pi_77605021
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Precies. Dus ik moet van de Nederlandse nog even die royementsverklaring ontvangen, anders heb ik in Duitsland geen schadevrije jaren.

Mijn verzekeringsmakelaar vertelde dat er bij de post wel eens de royementsverklaring was kwijtgeraakt van iemand die 18 schadevrije jaren had. En aangezien dat maar één keer wordt uitgegeven, was ie al die jaren gewoonweg kwijt. Lekker lullig!
zou uitgaan van 1 maand dan kan het altijd meevallen

yupz daar waren echt k.u.t regels voor vroeger
maar dat is als het goed is verleden tijd, aangezien die data tegenwoordig centraal wordt opgeslagen en zodoende kun je het dan ook bij hun opvragen
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_77608778
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:45 schreef PeuRac het volgende:
Trouwens, wil iemand een 480 Turbo kopen, met wat werk aan uitlaat en carrosserie, paar maanden apk, 240k gelopen. E800,- Ik moet ruimte maken en ik ga de Volvo voorlopig niet opknappen denk ik.
Jammer dat je hem weg moet doen, 480s zijn toch wel leuke en wat uitzonderlijke autootjes
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2010 @ 22:56:47 #245
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77612016
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Precies. Dus ik moet van de Nederlandse nog even die royementsverklaring ontvangen, anders heb ik in Duitsland geen schadevrije jaren.

Mijn verzekeringsmakelaar vertelde dat er bij de post wel eens de royementsverklaring was kwijtgeraakt van iemand die 18 schadevrije jaren had. En aangezien dat maar één keer wordt uitgegeven, was ie al die jaren gewoonweg kwijt. Lekker lullig!
Aangetekend laten versturen. Gefeliciteerd met je Seat ! Als ik jou was en een Seat had zou ik de verbrandingsmotor + brandstoftank er uit tyfen en er een electromotor + accu's in zetten.

Mijn dieselverstokende en olie lekkende hok lijkt wat minder olie te lekken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_77612423
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:51 schreef Dingest het volgende:

[..]

Jammer dat je hem weg moet doen, 480s zijn toch wel leuke en wat uitzonderlijke autootjes
Ik hoef hem niet weg te doen, maar het is jammer als die over 2 jaar nog in de schuur staat. Dus dan doe ik em liever weg aan iemand die er wat mee kan/wil. Opzich kan ik em wel houden, maar ik heb een dagelijkse auto, komt er nog een bij voor de Carbage run en ik krijg over twee weken van een klant ook een auto omdat ik veel voor hem moet gaan rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_77613868
Danpy, ik denk dat het probleem is dat jij er vanuit gaat dat je met winterbanden nog kunt rijden op een ijsplateau. wmb. schakel je op dat moment over op spijkerbanden omdat ook winterbanden dan niet meer voldoen.

Thanks Mark, ik zal ook eens siliconenspray proberen. Nou was het de vorige keer niet zo'n probleem, maar als je echt weg wilt met de auto is het bijzonder vervelend om'm niet open te krijgen

En Peu... peumpen komt nog eens in de Van Dale terecht :x
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:50:52 #248
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_77614349
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:23 schreef ook_gek het volgende:

[..]

jij kan gewoon niet rijden!
haha klopt
pi_77615066
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:38 schreef Paladijn het volgende:
Danpy, ik denk dat het probleem is dat jij er vanuit gaat dat je met winterbanden nog kunt rijden op een ijsplateau. wmb. schakel je op dat moment over op spijkerbanden omdat ook winterbanden dan niet meer voldoen.

Thanks Mark, ik zal ook eens siliconenspray proberen. Nou was het de vorige keer niet zo'n probleem, maar als je echt weg wilt met de auto is het bijzonder vervelend om'm niet open te krijgen

En Peu... peumpen komt nog eens in de Van Dale terecht :x
Ik leg gewoon uit waarom ik die Volvo weg doe, ik zit gewoon met de ruimte die ik niet heb. Al die auto's kosten me bijna niks (Volvo = yountimer, lease auto = zonder prive kms), dus dat pimpen valt nog wel mee.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_77621199
Peu, het is meer dat je op een opmerking van iemand met een overtreffende trap aan soms ongeloofwaardige andere voordelen voor jezelf langskomt - anders noemden we het wel pimpen

Ik vind het overigens erg knap dat een _klant_ jou een lease-auto kadeau doet omdat je veel voor ze gaat rijden. De fiscale voordelen daarvan gelden voor zover ik weet alleen bij gebruik door werknemers. Sterk he, die koffie?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')