abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76916664
FOK! Dieetclub #295: Lijstjes in de sneeuw!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_76916749
Ik doe weer een rondje mee
pi_76917304
tvp
pi_76917696
quote:
Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
Goed stuk. Ik geloof wel in het beperken van suiker / koolhydraten als middel om zowel overgewicht als diverse ziektes te beperken. Mijn vraag daarbij is wel in hoeverre je daarbij echt moet low-carben (<10% van je energie uit kh halen). De standaard NL voeding zit al gauw in de richting van de 60% uit kh, waarvan een hoop suiker. Dat is dus een enorm verschil met koolhydraatarm. Naar mijn mening is er dus heel goed een tussenweg mogelijk, die tevens ook goed vol te houden is. Dat laatste is nou eenmaal niet onbelangrijk, gezien het gaat om een wijziging van je levensstijl.
pi_76919197
Ik blijf meelezen en zoeken naar de manier voor mij
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76921099
gisteren feestje gehad en erg gezondigd
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_76921209
heb jullie ook weer gevonden
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 17 januari 2010 @ 16:41:56 #9
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76928480
Nou daar ben ik weer.
Ik word een beetje gek van het jojo-effect. De laatste keer ging ik best goed, alles ging gestaag.
Toen had ik mij één keer vergrepen aan een pizza en toen ging het direct weer de verkeerde kant op en is de beer los.

Ik weet nu in ieder geval waar m'n valkuilen liggen.

Lang verhaal kort: Dieet gaat vandaag weer in
pi_76929495
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:41 schreef Blinker het volgende:
Nou daar ben ik weer.
Ik word een beetje gek van het jojo-effect. De laatste keer ging ik best goed, alles ging gestaag.
Toen had ik mij één keer vergrepen aan een pizza en toen ging het direct weer de verkeerde kant op en is de beer los.

Ik weet nu in ieder geval waar m'n valkuilen liggen.

Lang verhaal kort: Dieet gaat vandaag weer in
Succes ermee.
Verleiding is gewoon heel erg groot. Hier ook, ik heb 2 kinderen en die houden wel van een koekje en een snoepje, ondanks dat blijf ik steeds tegen mezelf zeggen dat het voor de kinderen is en niet voor mij. Ook niet 1!
Want als er 1 schaap over de dam is....
pi_76929650
Blinker, ik weet niet wat je dieet is, maar heb je het gevoel dat je jezelf alles ontzegt tijdens het lijnen? Da's een lastige balans, tussen enerzijds jezelf eens wat ongezonds toestaan, en anderzijds toch ook wel een beetje streng voor jezelf zijn met snoepen.
  zondag 17 januari 2010 @ 17:18:03 #12
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76929706
Precies!
Het is ook uit gemak. Ik ben student en soms kom ik laat thuis van school/werk en dan neem ik een pizza.
Ik denk dat ik zometeen maar even het web afstruin naar gezonde lekkere makkelijke receptjes

Nog een vraagje: Ik drink best vaak Taksi zonder suiker en Cola Light. Nu hoor ik verhalen over dat dat ook niet goed is. Is dat waar en zo ja, welke vruchtdranken raden jullie aan?
pi_76930852
Blinker, sap is gewoon niet zo'n goede keuze als je wilt afvallen. Loze calorieen, suiker en misschien her en der een verdwaald vitamientje. Over cola light verschillen de meningen; het is fijn caloriearm, maar zoetstoffen kunnen aan het kloten slaan met je bloedsuikerspiegel.
  zondag 17 januari 2010 @ 18:28:25 #14
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76932311
Geen sap meer
Wat zijn goede alternatieven? Alleen water / thee word je een beetje flauw van
pi_76932362
Koffie? Het probleem is vooral dat je waarschijnlijk zo zoet gewend bent, dat je veel andere dranken flauw vvindt smaken.

Ik vind zelfgemaakte ijsthee heel lekker (maar dat maak ik alleen 's zomers).
  zondag 17 januari 2010 @ 18:45:19 #16
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76932826
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:29 schreef ColdFeet het volgende:
Koffie? Het probleem is vooral dat je waarschijnlijk zo zoet gewend bent, dat je veel andere dranken flauw vvindt smaken.

Ik vind zelfgemaakte ijsthee heel lekker (maar dat maak ik alleen 's zomers).
Dat is waar. Ik ga het morgen eens proberen
pi_76933111
Mijn eerste week zit er op. Morgen weegdag (ik weeg 1 keer per week anders wordt het zo'n must allemaal)
Ik moet zeggen dat ik trots ben op mezelf.
Een dag zoals vandaag (lekker lui thuis en beetje rommelen in huis) was wel moeilijk, want ik begon trek te krijgen in zoete dingen. En het liefst at ik die zak met spekjes van de kinderen leeg. Maar ik heb het niet gedaan
Wat doen jullie als je "trek" heb in iets?
pi_76933476
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:28 schreef Blinker het volgende:
Geen sap meer
Wat zijn goede alternatieven? Alleen water / thee word je een beetje flauw van
Ik drink wel eens een glas slimpie suikervrije aanmaaklimonade.
Overigens drink ik ook lightfrisdrank, met mate, ondanks dat daar allerlei theorieën over zijn.
pi_76933559
Met mate is sowieso het toverwoord frisdrank is natuurlijk ook geen pretje voor je tanden, light net zo goed niet.
pi_76933622
ik drink een glas water en neem bijv een kiwi

Maar zo af en toe een dagje wat extra eten kan geen kwaad hoor, juist goed voor je stofwisseling
Kijk maar naar mijn lijstje vandaag...
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76935249
Ik drink voornamelijk thee en water, en rond een uur of 11 's ochtends een mok koffie. Behoefte aan zoete dranken heb ik niet echt.. wel soms aan zoetigheid als in een koekje of chocolaatje of zoiets. Voor mij werkt het wel goed om het een minuut of 20 uit te stellen. Heb ik er dan nog zin in dan mag ik er één van mezelf. Vaak is de drang dan al weg en zoniet, dan mag het ook echt en maak ik er een geniet moment van.

Best een kleutermethode eigenlijk , maar het werkt wel. Het voorkomt snoepen in een opwelling.
  Licht Ontvlambaar zondag 17 januari 2010 @ 22:16:27 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76942957
Ik doe het ook zoals jij Ciske

Dit weekend een weird eetpatroon, was vandaag in Efteling en gisteren crewmeet. Nogal moeilijk om me dan aan mijn normale patroon te houden. Dus maar niet gedaan... Zal eens zien van de week wat het effect is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2010 @ 22:16:51 #23
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76942971
Waarom is er geen fok! aankom draadje?
  zondag 17 januari 2010 @ 23:10:46 #24
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76945871
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nou, doe er wat aan zou ik zeggen!
pi_76953307
mooi weekresultaat, voor de komende week verwacht ik niks, 'de periode van de maand' week dus meestal niet zo gunstig kwa vocht, maar we zullen zien
pi_76953353
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:05 schreef ColdFeet het volgende:
frisdrank is natuurlijk ook geen pretje voor je tanden, light net zo goed niet.
En van appelmoes krijg je kanker zeiden we dan vroeger. Het is met alles wel wat. Ik doe gewoon wat mij gezond lijkt.
Gelukkig heb ik een oersterk gebit
pi_76953525
2 kilo eraf
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 08:24:44 #28
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76953844
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:10 schreef Blinker het volgende:

[..]

Nou, doe er wat aan zou ik zeggen!
Zal wel niet veel vraag naar zijn ben ik bang.
  Licht Ontvlambaar maandag 18 januari 2010 @ 08:43:57 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76954094
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
Er is wel zo'n topic geweest... Kijk hier eens tussen
pi_76954127
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:43 schreef Sjeen het volgende:
Er is wel zo'n topic geweest... Ik ga eens zoeken
Sterker nog, er is volgens mij zelfs een reeks voor geweest! En een hele boel losse topics van mensen die dolgraag wilden aankomen.

Hier word ik eigenlijk alleen maar zwaarder, gaat voor wie zou willen aankomen dus de goede kant op alleen wil ik helemaal niet aankomen, maar afvallen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 08:47:16 #31
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76954154
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Er is wel zo'n topic geweest... Ik ga eens zoeken
Jeej! Het is toch geen draadje vol brede patjakkers die zoveel mogelijk vlees op de botten te krijgen om hun kleine piemel te compenseren?
pi_76954263
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sterker nog, er is volgens mij zelfs een reeks voor geweest! En een hele boel losse topics van mensen die dolgraag wilden aankomen.

Hier word ik eigenlijk alleen maar zwaarder, gaat voor wie zou willen aankomen dus de goede kant op alleen wil ik helemaal niet aankomen, maar afvallen
Isa je bent er nog

Kom je weer hier posten?
pi_76954557
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:40 schreef LovelyLady het volgende:
2 kilo eraf
gefeli.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_76955237
goeiemorgen, ik was het topic kwijt

Weekend was wel ok denk ik. Zaterdag wel buiten de deur geluncht maar gewoon een stukje vlees met wat groentjes. Paar frietjes. en wat wijn. ' s avonds lamsgehakt met rucola/tomaat en hummus op een zelf gebakken flatbread.

Gisteren was een slechtere dag, geluncht met zelfgemaakte eisalade (ei, dille, peterselie, kappertjes, augurk, yofresh, mosterd, tabasco ..) op vers brood en 's avonds tempura gegeten (oesterzwam, courgette, garnalen, kipfilet, zoete ui..) en 2 glaasjes wijn.

Vandaag: Nieuwe dag, nieuwe kansen, met hardlopen (les 19) als de mist is opgetrokken.

O muesli met magere yoghurt
T wat druifjes, of een banaantje voor t rennen
L 2 roggebrood met 1 kaas en 1 phil light. glas karnemelk
T bouillon
T banaantje dus of wat druifjes..
D boerenkool met een ienieminie rookworstje en geen jus
T gekookt eitje in wat rookvlees
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 18 januari 2010 @ 09:47:46 #35
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76955351
De week is weer begonnen, de tijd van de maand komt er ook weer aan Ben benieuwd woensdagweegdag...

Mijn planning voor vandaag:
O - 2 sneetjes bruin met rookvlees, mok koffie
T - banaan, mok thee
L - 4 sneetjes brood met ??, beker melk
T - appel, mok thee
D - nog geen flauw idee...
T - thee, misschien met een koekje
pi_76955468
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:40 schreef LovelyLady het volgende:
2 kilo eraf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76955495
tis hier ook weer die tijd sjeen, alleen 3 dagen te laat dus dat voelt nooit zo prettig. Dan houdt mijn rugpijn ook ineens een para dagen langer aan.. en houd vocht vast.

Nou ja, so be it.

hoop dat de mist vanmiddag wegtrekt want rennen in de mist vind ik echt killing!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 18 januari 2010 @ 10:29:42 #38
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76956310
En een heel goed begin van de week voor iedereen
Tevens weer een Tips-vind-post
Live life to the Ender :D
pi_76957658
Mijn lijstje vandaag, heel saai
O Maaltijd+ en 100 ml fruitontbijt
T 100ml kwark en een glas optimel
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer
T een kiwi en een appel en 150 ml verse sjus 2 kiwi's
D bietjes slavinnkachtig vleesje en aardappeltjes
T bakje probiotische yoghurt

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2010 16:24:05 ]
pi_76966048
Tvp'tje

Gisteren beetje raar gegeten, een salade als lunch, en pizza als avondeten, maar verder eigenlijk geen tussendoortjes..

ik heb een oude eetlijst uit het stof getrokken, en daar ga ik mij nu weer aan houden, het is misschien wel te veel, maar ik zit wel vol, en heb daardoor minder zin om te snoepen...
  maandag 18 januari 2010 @ 15:25:25 #41
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_76967367
O 4 boterhammen met Boerenmetworst
T Appel
L 2 boterhammen met filet americain
T Paar biscuitjes + koffie
D Nasi
T Bakje magere yoghurt en 2 appels.

Ik ben op dit moment bij m'n ouders en heb geen invloed op het avondeten.
Probeer het te compenseren door kleine porties te nemen.
Morgen weer thuis en proberen nog wat gezonder te eten. Het is in ieder geval al een hele verbetering vergeleken met mijn normale patroon.

Tot nu toe gaat het nog goed
pi_76968056
O: 2 beschuit vruchtenhagel/jam
T: krentenbol en een banaan
L: 2 sneetjes bruin met kipfile
T: plakje ontbijtkoek
D: spruitjes, aardappels, schnitzel
avond weet ik nog niet
Sport: 45 min. zumba en 45 min. Bkick

Ik heb me nog niet gewogen, ben bang dat het tegenvalt. Heb altijd al een fobie voor de weegschaal gehad. Ik zie er namelijk niet zo zwaar uit dan dat ik eigenlijk in kilo's weeg en dan schrik je toch altijd weer.
pi_76970412
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:53 schreef omearos het volgende:

Isa je bent er nog

Kom je weer hier posten?
Zou misschien wel slim zijn, maar als ik dan die lijstjes zie dan wil ik al heeeeel erg hard gaan gillen. Wat heb ik een hekel aan lijnen en op mijn eten moeten letten gekregen, want je moet het de rest van je leven doen als je aanleg hebt om dik te worden en ik wil niet meer
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_76971510
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zou misschien wel slim zijn, maar als ik dan die lijstjes zie dan wil ik al heeeeel erg hard gaan gillen. Wat heb ik een hekel aan lijnen en op mijn eten moeten letten gekregen, want je moet het de rest van je leven doen als je aanleg hebt om dik te worden en ik wil niet meer
Dat vat wel een beetje samen hoe ik me op dit moment voel
Maar net wel lekker een rondje hardgelopen, dat lukt me tenminste nog wel
pi_76971529
Mijn lijstje, oh joy. Begin van de week en ik ben nu alweer toe aan weekendrust

O: Boterham met gekookt ei, boterham met 30+ kaas, beker halfvolle melk
T: Sultana koekje (niet zo'n heel pakje, maar eentje )
L: Twee boterhammen met kipfilet, twee boterhammen met 30+ kaas, cup-a-soup
T: Appel
D: Kippensoep, boterham filet americain, boterham met 30+ kaas, bakje magere yoghurt
T: Twee mandarijntjes
Beweging: 1,5 uur fitness.

PS) Ik had inderdaad geen zin om te koken vandaag En dan is dit toch het goede alternatief voor een pizza in de oven slingeren, hehe.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_76971960
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:44 schreef Sarabi het volgende:

Dat vat wel een beetje samen hoe ik me op dit moment voel
Maar net wel lekker een rondje hardgelopen, dat lukt me tenminste nog wel
Sporten wil ook nog wel Maar ik wil gewoon niet meer lijnen. Niet nu in ieder geval. Het helpt toch niet. Bij mij. Ik hoop wel bij jullie allemaal
pi_76972204
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sporten wil ook nog wel Maar ik wil gewoon niet meer lijnen. Niet nu in ieder geval. Het helpt toch niet. Bij mij. Ik hoop wel bij jullie allemaal
Ja precies, sporten vind ik ook nog steeds fijn (en heb ik ook echt nodig om goed te voelen)
Maar waarom zou ik geen lekkere dingen mogen eten zoals alle normale mensen doen
Ooit komt het goed, hou ik mezelf dan maar voor

Verder wel alles goed met je?
pi_76973509
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

als je al heel lang gelijnd hebt dan snap ik dat hoor ikzelf heb eigenlijk niet het idee dat ik lijn dus dat maakt het een stuk makkelijker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76973624
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:57 schreef Sarabi het volgende:
Ja precies, sporten vind ik ook nog steeds fijn (en heb ik ook echt nodig om goed te voelen)
Maar waarom zou ik geen lekkere dingen mogen eten zoals alle normale mensen doen
Ooit komt het goed, hou ik mezelf dan maar voor

Verder wel alles goed met je?
ja, op het dikker worden na gaat het prima Ik zit eigenlijk best lekker in mijn vel en mijn vriend vindt mijn dikke kont eerder mooi dan te dik, dus dat is ook al geen motivator. De enige reden voor mij om weer hier te gaan posten zouden de mensen hier zijn, want die zijn (bijna) allemaal leuk
pi_76973708
die niet zo subtiele bijna

en hartstikke fijn dat je tevreden met jezelf bent! en dat je je goed voelt en ook dat hij dol op je is, gewoon zoals je bent. heerlijk toch!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76973716
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ja, op het dikker worden na gaat het prima Ik zit eigenlijk best lekker in mijn vel en mijn vriend vindt mijn dikke kont eerder mooi dan te dik, dus dat is ook al geen motivator. De enige reden voor mij om weer hier te gaan posten zouden de mensen hier zijn, want die zijn (bijna) allemaal leuk
Goed om te horen!
pi_76973968
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:30 schreef DarkElf het volgende:
die niet zo subtiele bijna

en hartstikke fijn dat je tevreden met jezelf bent! en dat je je goed voelt en ook dat hij dol op je is, gewoon zoals je bent. heerlijk toch!
Nou ja, ik herinner me enkele *kuch* conflictsituaties in het verleden (de dieetdramaqueens) waardoor ik toch niet kan zeggen dat ik iedereen die hier kwam posten nou zo leuk vond
pi_76974046
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, ik herinner me enkele *kuch* conflictsituaties in het verleden (de dieetdramaqueens) waardoor ik toch niet kan zeggen dat ik iedereen die hier kwam posten nou zo leuk vond
snap ik hoor zodra dat weer aan de gang gaat ben ik ook weg, dat gedoe is zo zinloos
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76974567
Isa, je hoeft natuurlijk niet gelijk te gaan lijnen, maar je zou ook al kunnen proberen te stabiliseren toch? Dat is soms ook al een grote winst..
pi_76975708
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een vriend?
Mijn vriend is ook geen motivator, hij vindt me nog steeds mooi (zijn exen zijn ook allemaal stevig ) Maar voor mijn eigen gezondheid wil ik wel afvallen.

Kom gewoon posten, wij zijn heel lief
pi_76975888
quote:

[..]

Ik was mijn handen in onschuld

Ik kan me wel voorstellen dat je motivatie om te 'lijnen' laag is; als je gelukkig bent, heb je misschien je culinaire plezier ook wat meer teruggevonden? Maar wat let je om wel te sporten, maar verder niet te lijnen? Natuurlijk is de combi gezond eten en sporten optimaal (maar dat soort dingen weet je ook allemaal allang), maar met sporten kun je misschien serieus overgewicht voorkomen, en toch gewoon lekker eten?
pi_76975934
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:17 schreef omearos het volgende:
Een vriend?
Mijn vriend is ook geen motivator, hij vindt me nog steeds mooi (zijn exen zijn ook allemaal stevig ) Maar voor mijn eigen gezondheid wil ik wel afvallen.

Kom gewoon posten, wij zijn heel lief
Nou, jij sowieso natuurlijk En ja, een vriend, alweer een tijdje, begin er al aan te wennen.
Dit zijn wij in het openlucht museum haha:
(let niet op dikke versie van isabeau )
pi_76976102
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:21 schreef ColdFeet het volgende:
Ik was mijn handen in onschuld

Ik kan me wel voorstellen dat je motivatie om te 'lijnen' laag is; als je gelukkig bent, heb je misschien je culinaire plezier ook wat meer teruggevonden? Maar wat let je om wel te sporten, maar verder niet te lijnen? Natuurlijk is de combi gezond eten en sporten optimaal (maar dat soort dingen weet je ook allemaal allang), maar met sporten kun je misschien serieus overgewicht voorkomen, en toch gewoon lekker eten?
Natuurlijk heb je 100% gelijk. Kijk daarom zou ik hier ook moeten posten, zodat mensen zoals jij me even in kunnen wrijven wat ik al lang weet, maar niet doe. En misschien ga ik het dan wel doen als het hier wordt gezegd. Is in ieder geval motiverender dan 'nee lieverd, je hoeft voor mij echt niet af te vallen, ik vind je prachtig' Wel heel lief, niet nuttig
pi_76976365
Hehe Nou ja, beter gelukkig en 10 kilo te zwaar hoor. Echt wel
pi_76976471
is idd niet stimuleren een man die zegt dat hij je perfect vindt zoals je bent... zo lief! maar echt stimulerend is het niet nee

net als een man die zegt, hartstikke goed dat je11 kilo kwijt bent, ik ben hartstikke trots op je!!! maar als ik dan vraag: vind je me nu leuker? zegt ie nee, ik vond en vind je altijd al leuk dat heeft daar niets mee te maken... Oooh! hij is zo lief *zucht
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76976601
DE, altijd een misselijke opmerking in dat verband: zou je me aantrekkelijker vinden als ik 10 kilo afval? Mijn meneer had daar geen antwoord op
Hoewel ik niet moet klagen; hij vond me ook nog aantrekkelijk toen ik nog echt te zwaar was. En nu geeft 'ie me heel veel complimentjes
pi_76976670
mijn mr overstelpt mij ook mij complimentjes .. en ik zie ook aan hem dat hij beretrots is op me als ik weer eens in de kou of in de regen mijn sportschoenen onderbind en ga rennen bijv.. of als ik stralend een kleinere maat aankan enzo maar dat heeft denk ik meer te maken met hoe blij ik ermee ben dan dat hij mij ineens veel leuker vindt

maar goed, vrouwen zijn gewoon gemeen met zulke vragen want ze kunnen toch nooit t goed doen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76976675
Mooie man Isabeau!
pi_76976696
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, jij sowieso natuurlijk En ja, een vriend, alweer een tijdje, begin er al aan te wennen.
Dit zijn wij in het openlucht museum haha:
[ afbeelding ] (let niet op dikke versie van isabeau )
mooie foto en leuke vriend
pi_76976996
Toffe foto ook

Mijn vrouw motiveert me vooral door me er aan te herinneren dat ik me veel lekkerder voel als ik wat slanker ben. En dat is ook zo. Ik ben veel moe omdat ik gewoon te veel mee sjouw.
Daar word ik weer sjacherijnig van. Gelukkig klaagt mijn vrouw nooit over mijn figuur

Vandaag lekker zuurkool(stamp) gegeten.
Ik eet nu zo'n twee weken suikerloos.
Op dat stuk vlaai van gisteren na dan
Ja, ik heb een schoonfamilie bestaande uit bakkers. Dat is wat lastig af en toe

Ik merk het al goed, en volgens mij ben ik een kilo of twee kwijt.
-ik ben pas net bezig -
Ik heb me vanmorgen pas durven wegen, ik durfde er gewoon niet meer op
Maar, ik begin wat aan mijn gezicht te zien, en mijn ook. Tenminste, dat zegt ze.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:55:17 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_76977574
Oh Isabeau, mooi stel en wat een toffe foto, lijkt op de oude kiekjes van mn oma! En nouja, das vast ook de bedoeling, maar het is goed gelukt bedoel ik
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_76978448
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh Isabeau, mooi stel en wat een toffe foto, lijkt op de oude kiekjes van mn oma! En nouja, das vast ook de bedoeling, maar het is goed gelukt bedoel ik
er is ook een lachende versie, maar dat lijkt helemaal niet met die stijl

Ik kan natuurlijk ook een lijstje posten

O: ontbijt op bed om 16:00 van toast met boter en jam en een grote kop Engelse thee met melk
T: 3 handjes pinda's
D: pasta carbonara
pi_76978761
Lijstje:

O: All-Bran met magere melk
T: 2 beschuit met kaas en halvarine (bij plasmadonatie), roosvicee ferro
L: 3 boterhammen, 1x jam, 1x pindakaas, 1x kaas
T: 1 mandarijntje
D: chicken tonight met extra ananas, rijst
pi_76998994
goeiemorgen, gisteren niet hardgelopen maar vandaag ga ik zeker. (heb mijn sportkleding al aan zelfs, als het nog ietsjes lichter wordt dan ga ik zo)

O fruitontbijt en een banaantje
T kom yoghurt met havervlokken en honing
L maaltijdreep met bouillon
T druifjes 3 yoghurtrijstwafels
T beker verse jus
D club sandwich met gegrilde kipfilet, gegrilde tomaat, avocadomayo (maak ik zelf met avocado dus en een eidooier met wat olie oa), een plakje bacon en wat sla tussen 3 geroosterde zaden/pitten-boterhammen
T gekookt eitje of wat rauwkost ofzo. 3 yoghurt rijstwafels

[ Bericht 12% gewijzigd door DarkElf op 19-01-2010 21:03:16 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 januari 2010 @ 09:07:20 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76999274
Isa

Ik heb gisteren pasta met zalm, scampi's en citroenroomsaus gehad met gekookte worteltjes. dat was efficiënt gebruik maken van de diepvries

Vandaag werken tot half twee, met de nodige lichaamsbeweging want de bestellingen moeten de deur uit Nog geen idee wat we vanavond gaan eten...

Op de planning:
O - twee sneetjes bruin met kaas, mok koffie
T - banaan, mok thee
L - vier sneetjes bruin met rookvlees, mok thee
T - appel, mok thee
T - iets met dochter, koekje ofzo
D - nog geen idee
T - toetje of thee
pi_76999306
tis nu nog mistiger dan gisteren trouwens maar ik moet echt van mezelf gaan zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 januari 2010 @ 09:11:31 #72
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76999368
Go DE in de mist lopen heeft ook z'n charme
pi_76999380
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:07 schreef Sjeen het volgende:
Isa

Ik heb gisteren pasta met zalm, scampi's en citroenroomsaus gehad met gekookte worteltjes. dat was efficiënt gebruik maken van de diepvries

Vandaag werken tot half twee, met de nodige lichaamsbeweging want de bestellingen moeten de deur uit Nog geen idee wat we vanavond gaan eten...

Op de planning:
O - twee sneetjes bruin met kaas, mok koffie
T - banaan, mok thee
L - vier sneetjes bruin met rookvlees, mok thee
T - appel, mok thee
T - iets met dochter, koekje ofzo
D - nog geen idee
T - toetje of thee
ik heb mij ook al aangeleerd om thee te drinken ipv een toetje te pakken. Ondertussen is dat al een gewoonte geworden en eet ik zelden nog een toetje.
Sowieso drink ik de laatste tijd heel veel thee, allerlei smaakjes
pi_76999397
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:08 schreef DarkElf het volgende:
tis nu nog mistiger dan gisteren trouwens maar ik moet echt van mezelf gaan zo
komop!

Ik ga vandaag ook lopen. Les 7, ben benieuwd.
pi_76999889
quote:

[..]

Met mij erbij is het nu al stukken leuker
Maar mijn vriend is ook geen geweldige stimulator, ik ben enorm gelukkig en ik zit heerlijk in mijn vel, maar zelf vind ik dat het minder mag, gewoon omdat het gezonder is.
Mooie foto trouwens

Ik heb gister niet gefietst of op de wii gestaan, ik moest van mezelf die enorme berg was wegstrijken.
Ik ga zo eens verzinnen wat mijn lijstje wordt vandaag dus die houden jullie te goed.

Waar halen jullie die evy lessen vandaan? En is dat moeilijk voor iemand die nog nooit heeft hard gelopen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2010 09:37:45 ]
pi_77000058
Evy is goed te doen als je zelf op je grenzen let. Dus gewoon echt niet als een gek gaan racen maar op een tempo lopen dat je nog kan praten.
Ik heb astma, en doe nu voor de tweede keer Evy1. Vorig jaar rende ik buiten en ging het om het uitlopen van de lessen en daarna om 5km te lopen bij wedstrijden. Ik liep gemiddeld 6,7km/u. Deze keer loop ik op een loopband om de lessen uit te lopen op 8km/u (en straks weer 5km-wedstrijden uit te lopen op die snelheid)

Volgens mij heeft MoBlo nog wel een link, moet je haar even pm-en
pi_77001420
zo hehe lopen met mist is echt mijn ding niet 5 ging ok, 6 ging ok, 7 ging ok maar wel steeds zwaarder ademen... en toen 8 en daar ging het mis. heb denk ik 5 minuten gelopen en merkte dat mijn ademen steeds minder goed ging, maar hoe meer ik het probeerde te corrigeren des te zwaarder leek het te gaan dus ben na 5 minuten gaan wandelen. volgende keer beter hoor

tuurlijk baal ik er wel van maar ik heb het al eens gelopen (voor de kerst) en weet dus dat ik het wel kan, dus volgende keer weer met frisse moed ertegen aan.

ik en mist gaan echt slecht samen blijkbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 januari 2010 @ 10:43:01 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77001843
Hoge luchtvochtigheid heeft effect op je Toch goed dat je gegaan bent!
pi_77001871
Ik heb het zelf ook niet zo op mist DE, en dan loop ik alleen even naar school. Maar ik merk wel dat ik gevoelig ben voor die vochtige lucht.
pi_77001941
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:43 schreef Sjeen het volgende:
Hoge luchtvochtigheid heeft effect op je Toch goed dat je gegaan bent!
is ook zo ( al baal ik wel wat natuurlijk maar goed ) .. geef mij maar (als ik iets anders moet noemen dan de ideale 22 graden en een zonnetje) regen of vorst om te lopen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:00:35 #81
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77002534
Lijstje:

O: 4 boterhammen met twee gekookt eitjes
T: Mandarijn
M: 4 boterhammen met filet americain
T: Mandarijn
D: De nasi van gisteren
T Twee appels

[ Bericht 9% gewijzigd door Blinker op 19-01-2010 14:16:31 ]
pi_77002662
Mijn lijstje wordt vandaag:
O Maaltijd + en 100ml Fruitontbijt
T eierkoek en een glas optimel
L 2 crackers met kaas en 2 gekookte eitjes
T een kiwi/appel/grapefruit (even kijken wat rijp is)
D Broccoli met een light kaassausje en een vegetarische javaanse schijf

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2010 12:43:33 ]
pi_77002754
wat is het verschil tussen yoghurt en probiotische yoghurt?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 19 januari 2010 @ 11:20:07 #84
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77003291
Van internet geplukt:
quote:
TopVit Probiotische Yoghurt

TopVit Probiotische Yoghurt bevat probiotica en vezels voor een betere stoelgang en een ondersteuning van je weerstand. De probiotica bestaat uit de gezonde bacterie Bifidobacterium BB12. Daarnaast is extra vezel toegevoegd. Een perfecte combinatie om je darmen in optimale conditie te houden. Met 1 bekertje TopVit Probiotische Yoghurt krijg je voldoende probiotica binnen voor de hele dag.
pi_77003346
oh van die activia toestanden enzo?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77004154
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:21 schreef DarkElf het volgende:
oh van die activia toestanden enzo?
Ja, alleen die activa betaal je 4 euro per bakje ofzo en vind ik persoonlijk niet te pruimen
En die van topvit vind ik de muesli en de aardbei erg lekker.
Het makkelijke van zo'n bakje is dat het compact is. En als ik yoghurt in een schaaltje moet gaan doen is het alweer snel te veel. Ik ga niet wegen, het moet wel leuk blijven
Al weet ik wel dat een klein glas hier rond de 100ml is en een groot glas rond de 200
pi_77008048
Vannacht raar gelegen en nu doet mijn nek heel erg veel pijn

Ik heb Evy ook nog steeds op mijn laptop staan, maar elke keer dat ik begin met hardlopen raak ik geblesseerd (heup vooral). Ik wil wel graag, maar durf niet zo goed. Vandaag menu voor de hele week maken en ik zal rekening houden met de wat slankere dingen des levens
pi_77008079
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:33 schreef Isabeau het volgende:
Vannacht raar gelegen en nu doet mijn nek heel erg veel pijn

Ik heb Evy ook nog steeds op mijn laptop staan, maar elke keer dat ik begin met hardlopen raak ik geblesseerd (heup vooral). Ik wil wel graag, maar durf niet zo goed. Vandaag menu voor de hele week maken en ik zal rekening houden met de wat slankere dingen des levens
Kan je niet beter met wandelen beginnen dan? En dan langzaam het tempo opvoeren?
pi_77008135
misschien is evy gewoon niet goed voor je isa, misschien kan je iets anders gaan doen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77008143
Ik wandel met gemak naar mijn ouders (10 km) en meer vind ik te saai worden
pi_77008173
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:36 schreef DarkElf het volgende:
misschien is evy gewoon niet goed voor je isa, misschien kan je iets anders gaan doen?
Ik ben ook lid van de sportschool Dus er is genoeg om te doen. Alleen hardlopen is zo ideaal!
* snel!
* direct vanuit je huis te doen
* conditie gaat belachelijk snel vooruit
* het is leuk
pi_77008895
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik wandel met gemak naar mijn ouders (10 km) en meer vind ik te saai worden
Tempo van het wandelen opvoeren.
pi_77008931
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben ook lid van de sportschool Dus er is genoeg om te doen. Alleen hardlopen is zo ideaal!
* snel!
* direct vanuit je huis te doen
* conditie gaat belachelijk snel vooruit
* het is leuk
yep klopt daarom vind ik het ook zo fijn..

al die andere dingen zijn voor mij ook met een hoge drempel hoor..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77011188
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:58 schreef marcb1974 het volgende:

Tempo van het wandelen opvoeren.
Heus, dan loop ik hard Ik wandel rond de 6 km/h, iedereen klaagt altijd steen en been dat ze me niet bij kunnen houden als we de stad in gaan oid.
pi_77011292
op je wandeltempo gaan joggen.
Dat is het trucje wat gebruikt werd voor mij om te leren hardlopen met astma. Het gaat niet snel maar is wel intensiever dan wandelen. En als dat goedgaad langzaam tempo verhogen.
pi_77011449
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef omearos het volgende:
op je wandeltempo gaan joggen.
Dat is het trucje wat gebruikt werd voor mij om te leren hardlopen met astma. Het gaat niet snel maar is wel intensiever dan wandelen. En als dat goedgaad langzaam tempo verhogen.
Dat is misschien nog wel een idee, ik wil altijd te snel omdat ik het idee heb dat ik anders een beetje voor aap (olifant) loop of zo en mensen denken dat ik wel heeeel traag aan het joggen ben.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:22:05 #97
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77011810
Hoe weet ik ongeveer hoeveel calorieën/vet ik binnen moet krijgen?
pi_77012038
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:22 schreef Blinker het volgende:
Hoe weet ik ongeveer hoeveel calorieën/vet ik binnen moet krijgen?
Als je wat googlet, dan vind je wel van die rekenmodules die dat op je lengte/gewicht/geslacht/bezigheden kunnen zeggen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:44:59 #99
279894 winka
There is no place like home..
pi_77012571
Zo, het nieuwe topic gevonden
Afgelopen dagen druk bezigt geweest met een conflict met mijn werkgever. De verleiding was zó groot om eens lekker te gaan snacken en te snoepen. Maar dat gunde ik ze niet

Gister had ik me weer gewogen. Ik woog gewoon ruim anderhalve kilo meer Denk dat ik wel weet hoe het komt. Vorige week heb ik door het bezoekjes aan de kaakchirurg en tandarts last van mijn mond gehad en veel te weinig gegeten. Ik heb nu het aantal calorieën opgevoerd en voel me nu ook een stuk beter

En ik ben nu eindelijk weer begonnen met hardlopen, geen viezige sneeuw/ijzel meer
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:56:46 #100
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77013015
Ik heb deze gevonden: http://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/

Vraag me alleen af wat de definitie is van redelijk lichaamsbeweging of weinig?
Ik sport niet, maar fiets wel een uurtje per dag.

Is dit trouwens niet erg veel:

BMR: 2260 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die je verbrandt als je absoluut niets doet.
TDEE: 2712 calorieen De hoeveelheid calorieeen die je verbrandt gebaseerd op je levensstijl.
pi_77013612
Je moet het volgens mij zien als dat je die Kcal nodig hebt om het in stand te houden... Dat wat je nu hebt.
pi_77013826
Mijn waarden volgens die site:
BMR: 1751 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die je verbrandt als je absoluut niets doet.
TDEE: 2407 calorieen De hoeveelheid calorieeen die je verbrandt gebaseerd op je levensstijl.

Volgens mij is het idd wat hoog. Misschien in het Engels zoeken en je lengte en gewicht omrekenen naar feet, inches en pounds (kan google wel)
pi_77014891
Ik heb juist gehoord dat de waarde van 2000 kcal die het voedingscentrum aanhoudt voor vrouwen veel te laag is voor een gemiddelde vrouw die ook sport.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:43:39 #104
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77015135
LOL die Woody Allen quote is tof

Tevens: ik moet minimaal iets van 1450 eten ofzo, dus op een normale dag probeer ik rond de 1500 te eten (vroeger at ik best weinig dus ik moest sowieso opbouwen ) en op een dag dat ik sport tussen 1600-1800. Als ik meer eet kom ik aan Al kan het er ook aan liggen wát ik dan eet
Ik kan me best voorstellen dat je best hoog moet zitten als je veel sport. Ik durf het alleen niet uit te proberen
pi_77015309
Ik zit er aan te denken om de kcal ook maar weer bij te gaan houden en dan 2000 per dag aan te houden voorlopig. Als je het bijhoudt ga je namelijk automatisch ook opletten wat je eet en kom ik waarschijnlijk domweg toch lager uit dan 2000.
pi_77015377
Isa!
Ja doei.
pi_77015715
MoBlo
pi_77015743
hoef niet meer te vragen hoe het gaat, want dat hebben anderen al gedaan, en die foto had ik al gezien maar hij is nog steeds tof
Ja doei.
pi_77015924
ik ben nu mijn boodschappenbriefje aan het maken
Vandaag boerenkool
pi_77016041
omnomnomnom
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 19 januari 2010 @ 17:21:06 #111
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77016749
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:00 schreef Isabeau het volgende:
ik ben nu mijn boodschappenbriefje aan het maken
Vandaag boerenkool
Jum! Hier wortelenstamppot, had mijn Isa besloten
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:21:49 #112
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77016778
Stamppotten-dag! Hier hutspot
pi_77017019
ik doe niet mee aan stamppot-dag

Ga zo aan de lasagne beginnen
Ja doei.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:28:23 #114
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77017111
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:26 schreef motorbloempje het volgende:

Oh maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk

Opgelost
pi_77017116
ioewl
Ja doei.
pi_77017262
Hier shoarma, ook niet bepaald geschikt om te stampen
pi_77017389
Ik wil ook stamppot
pi_77019253
Gestampte lasagna klinkt heel vies
pi_77019387
Hier roerbak en morgen stamppot
Dus ach....morgen weer stamppotdag !
pi_77019718
Gisteren stampot
Vandaag gewoon erwtjes (bio met honing ipv suiker), aardappelen en worst (van gisteren, was over).
Verder vanmorgen al een stukje appelvlaai op, en vanavond weer.
Ja, zo kom ik wel aan m'n calorieën natuurlijk
pi_77020529
Vandaag ook hutspot op

Met zeer, zeer uitgebakken spek. Was weer lekker, hehe

Mijn uitkomst bij die calculator trouwens...

BMR: 2204 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die je verbrandt als je absoluut niets doet.
TDEE: 4187 calorieen De hoeveelheid calorieeen die je verbrandt gebaseerd op je levensstijl.

Krijg je met dagelijks sporten hè
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:54:38 #122
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77020602
Jeuzes! Meer dan 4000 kcal, hoe KOM je daaraan! *bedenkt zich ontbijt met patat, lunch met pizza en avondeten met twee borden pasta ofzo*
pi_77020620
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:26 schreef motorbloempje het volgende:

ik ook niet hoor , had gisteren boerenkool

Mijn club sandwich met sla, avocadomayonaise, gegrilde kipfilet, gebakken bacon, ovengeroosterde romaten en lekker brood was echt zalig!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77021511
Wat moet ik morgenavond nou weer eten
Heeft iemand nog tips met lekkere verantwoorde gerechten?
pi_77021564
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jeuzes! Meer dan 4000 kcal, hoe KOM je daaraan! *bedenkt zich ontbijt met patat, lunch met pizza en avondeten met twee borden pasta ofzo*
Haha, dat eet ik ook niet hoor Vandaar ook dat ik afval, als ik die 4000+ zou eten zou m'n gewicht gelijk blijven Maar om dat soort getallen op verantwoorde wijze te halen (dus niet met jouw lijstje ) moet je eten als een topsporter denk ik. Veel pasta, veel rijst, en niet alleen als avondeten... Maar daar hoe ik me voorlopig nog niet in te verdiepen, dat komt over 15-20 kilo wel
pi_77021650
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:14 schreef LovelyLady het volgende:
http://webbyishere.nl/?p=806

Vervang eventueel de hazelnoten door amandelen ofzo. Dat gerecht is echt SUPER lekker.

Gepofte aardappel (kan gewoon in de magnetron, smaakt perfect) en kipfiletje erbij, et voila!
pi_77021678
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:14 schreef LovelyLady het volgende:
dit boek is echt aan aanrader! snelle makkelijke gerechten, low fat en zalig!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77022421
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:17 schreef Vido het volgende:

[..]

http://webbyishere.nl/?p=806

Vervang eventueel de hazelnoten door amandelen ofzo. Dat gerecht is echt SUPER lekker.

Gepofte aardappel (kan gewoon in de magnetron, smaakt perfect) en kipfiletje erbij, et voila!

Ik heb net vandaag broccoli gegeten maar het ziet er inderdaad lekker uit volgende keer want nu kale broccoli vond ik toch wat minder
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:17 schreef DarkElf het volgende:

dit boek is echt aan aanrader! snelle makkelijke gerechten, low fat en zalig!
Ik zie keine url
pi_77023050
moet ik idd wel een linkje plakken:

klik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77023148
Ik ben spekjes aan het bakken voor de boerenkool, maar het zijn extra magere spekjes en die worden dus helemaal niet knapperig of zo
pi_77023846
oh wat vreemd? je hebt geen olie oid gebruikt? dan komt t meestal vanzelf goed toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77023997
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:59 schreef DarkElf het volgende:
oh wat vreemd? je hebt geen olie oid gebruikt? dan komt t meestal vanzelf goed toch?
Nee, gewoon spekjes in de pan en bakken maar. Maar aangezien de aardappels hebben besloten alle tijd te nemen begint het zowaar best goed te komen met de spekjes
pi_77024028
ah kijk, das dan weer mooi nu de aardappels nog
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77024159
Ross moet onderhand denken dat ik niet kan koken of zo.
pi_77024203
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Ross moet onderhand denken dat ik niet kan koken of zo.
misschien kan je hem de schuld geven dat hij de verkeerde aardappels gekocht heeft ofzo?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77024763
Ik heb een nieuw vriendje erbij, naja de cijfers erop kloppen nog niet helemaal maar toch,het gaat de goede kant op

dinsdag 19 januari 2010 @ 20:33:16 #137
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77025400
Wat smaakt je avondeten opeens gruwelijk lekker als je de hele dag weinig eet
pi_77025414
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:20 schreef candygirl het volgende:
Ik heb een nieuw vriendje erbij, naja de cijfers erop kloppen nog niet helemaal maar toch,het gaat de goede kant op

[ afbeelding ]
Wie heeft vijanden nodig met een vriend als dat
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:46:26 #139
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77026039
Ik vind het trouwens moeilijk in te schatten hoeveel ik nou exact nodig heb.
Ik ben 24 jaar, 1m93, 102 kilo en niet erg actief.

Volgens die calculator zou ik 2265 calorieen verbranden als ik niks zou doen en 2718 gezien mijn levensstijl.
Aan hoeveel calorieën zou ik per dag aan moeten zitten om af te vallen?
Vandaag zit ik aan 2115kcal.

Tips?
pi_77026457
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wie heeft vijanden nodig met een vriend als dat

nogmaals de cijfers kloppen niet he,was het maar waar

Maar mijn lijstje van vandaag

0 ; mok melk, 2 sneeen volkoren brood kaas
T; manderijn,koffie verkeerd
L; banaan,wat druiven en plakje onbtijkoek, glas jus orange
D ; witte rijst, sperziebonen en een tartaar,glas light limonade

Verder water,water,en water
pi_77029925
Ik heb vandaag gefiets en dat voelde best lekker. En niet slecht zo voor een eerste keer weer, 25 minuten gefietst 7.5km)
pi_77037945
TVP
pi_77040459
1745 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die je verbrandt als je absoluut niets doet. 2399 calorieen De hoeveelheid calorieeen die je verbrandt gebaseerd op je levensstijl.

nou dan klopt het dus wel dat ik met 1750 kcal nog steeds afval.

lijstje voor vandaag :

O :3 crackers met 2 eitjes (kleintjes) en rookvlees, optimel en glas thee
T : 250 gram kwark met 2 kiwi's
L: kop verse soep, salade (weet nog niet welke) 2 crackers en een glas sap
T: 1 cracker met kaas, 1 gluten vrij koekje, beker optimel
D: stamppot spitskool met 1 speklapje, lepel jus
T: glas sap met handje zoute stokjes
pi_77040667
Ja maar muks jij beweegt ook veel toch?
Als je straks op gewicht bent, wordt je dieet dan aangepast?

Ik kon gister niet in slaap komen omdat ik zo nog aan het hyperen was over het fietsen, want dat ging echt heel erg lekker

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 07:29:35 ]
pi_77041337
goeiemorgen.

O muesli met mag yoghurt
T wat fruit
L 2 boterhammen met hummus en tuinkers, een gekookt eitje en wat karnemelk
T paar yoghurtrijstwafels
T bouillon
D zwarte bonensoep met koriander en dotje creme fraiche
T yoghurt met honing en havervlokken

de mr komt vanavond thuis van een 2daags reisje dus meestal maak ik dan wat lekkers, zal weinig maken en er maar een paar van nemen: kaakoekjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77041379
yoghurt met honing

nom!

ik ben vandaag weer onder de 70 gedoken! Met normaal eten en sporten! Dus het sporten werpt zijn vruchten weer af die trouwjurk gaat prachtig staan
Ja doei.
pi_77041418
wat fijn voor je moblo! sport de mr ook nog enthousiast met je mee?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77041455
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:50 schreef DarkElf het volgende:
wat fijn voor je moblo! sport de mr ook nog enthousiast met je mee?
ja! Die is laatst zelfs zonder mij gaan spinnen!

Hardlopen ook na mijn tentamenweek weer. Sneeuw is eindelijk weg, maar moet nog even nieuwe hardloopschoenen kopen. Ze zijn echt helemaal versleten en ik wil geen blessures opdoen. Maar pas na de tentamenweek heb ik weer tijd om even naar de stad te gaan waar Runnersworld zit.

Waar ben jij inmiddels met Evy?
Ja doei.
pi_77041606
ik ben begin jan ziek geweest (hoge koorts enzo ) dus heb even niet gelopen toen logischerwijs.. zit nog steeds nog rond 19. Koorts hakt er goed in blijkbaar, annoying is dat.

ben gisteren geweest (les 19 met mist, mist en ik zijn echt geen vrienden, slechte ademhaling krijg ik erdoor) en ga morgen weer les 19 doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77042309
Isa

Ik was ook nog even die site van de calorie calculator aan het invullen. Ik zat alleen een beetje wat met die "redelijke" lichaamsbeweging. Ik heb wel een zittend beroep maar ik sport wel 4x in de week.

BMR: 1599 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die je verbrandt als je absoluut niets doet.
TDEE: 2199 calorieen De hoeveelheid calorieeen die je verbrandt gebaseerd op je levensstijl.

Lijstje voor vandaag:
O: glas goedemorgen + 2 boterhammen met kaas
L: 3 crackers met salade + pislolet en soep
T: druiven + banaan
T2: boterham snijworst + vitalinea
Sport: bodyshape
D: gebakken aardappels, spinazie, kipsnitzel
T: bakje yoghurt
pi_77044006
Ik wil graag weer aanhaken.

Ben in 2007/2008 al eens uiitgebreid bezig geweest en destijds met veel sporten en verstandig eten afgevallen van 165 naar 123 kilo. Helaas zit het er allemaal weer bijna aan. Voor het eerst het jojo-effect meegemaakt

Ben het ondertussen weer helemaal zat, kleren beginnen weer te strak te zitten. Tijd voor een frisse start. Zoveel sporten als ik destijds gedaan heb zal niet meer lukken, maar meer bewegen zou zeker geen kwaad kunnen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_77044429
Welkom sometimes en veel succes!

Al een idee wat je aan beweging wil gaan doen?
pi_77044609
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:02 schreef omearos het volgende:
Welkom sometimes en veel succes!

Al een idee wat je aan beweging wil gaan doen?
In ieder geval wat vaker de trap hier op werk. We zitten op de derde verdieping en de lift is gewoonlijk erg aanlokkelijk

Als ik de eerste kilo's kwijt ben dan kan ik hopelijk op het balanceboard van de Wii, kijken of dat helpt.
Daarnaast fietsen en zwemmen, maar minder dwangmatig dan de vorige afvalpoging.
It was delicious.
pi_77044765
Welkom Sometimes en veel succes

Mijn lijstje voor vandaag:
O Maaltijd+ en 100ml fruitontbijt
T 200ml kwark optimel
T grapefruit een appel en een glas op)timel
D stukje kipfilet en een gemengde salade met van alles er door (paprika komkommer tomaat pijnboompitjes paar blokjes ham en kaas en een eitje, en een zelfgemaakte yoghurtdressing)
T: bakje probiotische yoghurt

Sport: fietsen
pi_77044886
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:08 schreef Sometimes het volgende:
Als ik de eerste kilo's kwijt ben dan kan ik hopelijk op het balanceboard van de Wii, kijken of dat helpt.
Ik vond de Wii in ieder geval een laagdrempelige manier om weer wat te gaan bewegen.
Succes!

Ik ben nu een week of 3 bezig en aan het fitnessen (te lui om de wii op te starten ).
Gewoon thuis, met gewichten (dumbells) en youtubevideo's met oefeningen.
Om de dag, en met mate. Ik ben ook wel iemand die er dan meteen vol in gaat. En dat is nou net die bedoeling volgens mij.

Ik voel me echt nu al veel beter trouwens.
pi_77044943
Ik vind dat je met de wii 3 keer zo lang bezig bent om calorieen te verbranden dan dat je dat met fietsen in een half uurtje doet. Maar ik vind de yoga oefeningen wel erg fijn om te doen
pi_77044978
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:16 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik vond de Wii in ieder geval een laagdrempelige manier om weer wat te gaan bewegen.

Dat was ook mijn gedachte.

De Wii is overigens niet bepaald vriendelijk als je te zwaar bent; het aangemaakte profiel wordt direct weer verwijderd
It was delicious.
pi_77044989
welkom en succes sometimes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77049341
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:08 schreef Sometimes het volgende:

[..]

In ieder geval wat vaker de trap hier op werk. We zitten op de derde verdieping en de lift is gewoonlijk erg aanlokkelijk

succes sometimes. Zo ben ik ook begonnen met bewegen: eerst wii fit veel steppen. En tegenwoordig speel ik Dance Dance revolution.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_77053133
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:07 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

succes sometimes. Zo ben ik ook begonnen met bewegen: eerst wii fit veel steppen. En tegenwoordig speel ik Dance Dance revolution.
Jouw successtory / topic had ik inderdaad ook gelezen.
De Wii zal vast minder effectief zijn dan een bezoek aan de sportschool, maar het hangen op de bank is dan weer het andere uiterste
It was delicious.
pi_77058344
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:28 schreef LovelyLady het volgende:
Ja maar muks jij beweegt ook veel toch?
Als je straks op gewicht bent, wordt je dieet dan aangepast?

Ik beweeg een half uur tot een uur per dag. Dan moet je denken aan wandelen en fietsen, maar niets intensiefs. En ja, als ik op gewicht ben, zal het zeker worden aangepast, dat moet ook wel anders zal ik blijven afvallen natuurlijk en das niet de bedoeling.
Ach nog 30,1 kg en dan ben ik er al !
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:37:26 #162
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77058415
Props voor je positieve instelling, Muks! En voor je Swedish Chef icon
pi_77058469
Oja elke dag een uur sporten......dat deed ik ook ooit
Niet zo'n succesverhaal voor mij, maar als je het volhoud dan werkt het goed
pi_77059931
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:35 schreef Muks het volgende:

[..]

Ik beweeg een half uur tot een uur per dag. Dan moet je denken aan wandelen en fietsen, maar niets intensiefs. En ja, als ik op gewicht ben, zal het zeker worden aangepast, dat moet ook wel anders zal ik blijven afvallen natuurlijk en das niet de bedoeling.
Ach nog 30,1 kg en dan ben ik er al !
Ohja dat is ook zo
pi_77061027
Dat vergeten mensen nog wel eens Dat ik nog een heel eind moet voor ik een gezond gewicht heb.
maar ik moet zeggen dat ik het er allemaal voor over heb. En vooral op mijn werk zijn de reacties nu erg leuk, nu begint met het echt op te vallen en dat helpt mega !
pi_77062912
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:46 schreef Blinker het volgende:
Ik vind het trouwens moeilijk in te schatten hoeveel ik nou exact nodig heb.
Ik ben 24 jaar, 1m93, 102 kilo en niet erg actief.

Volgens die calculator zou ik 2265 calorieen verbranden als ik niks zou doen en 2718 gezien mijn levensstijl.
Aan hoeveel calorieën zou ik per dag aan moeten zitten om af te vallen?
Vandaag zit ik aan 2115kcal.

Tips?
Rond de 1750 is een mooi aantal. Ik zit zelf tussen de 1750 en 2000 en sport dagelijks 1,5 tot 2 uur en val daarmee goed af. Alhoewel ik nu al meer dan 2 weken in een plateaufase zit (in 2,5 week ongeveer 4 ons afgevallen). Behalve je bewegingspatroon lijk je erg op mij qua bouw trouwens volgens mij. Ik ben 25, 1m89 en 101kg

Succes trouwens Sometimes! En de trap nemen is een goede eerste stap Je zult zien dat het nog tijdswinst oplevert ook, haha, op liften wachten is irritant

Vandaag in de opruiming gaan kijken bij de lokale herenmode winkel hier, voor nieuwe pakken, overhemden en dassen. Jammer dat ik nu nog geen echt dure pakken kan kopen (zouden over een paar maanden weer te groot zijn, wat puur geld wegggooien is), want wat ik nooit had verwachte gebeurde gewoon: een Humberto (je weet wel, de pakken-lijn van Humberto Tan) pak maat 52 past me En dat zijn van die veel te slank gesneden en getailleerde pakken. Dat is het eerste waar ik mezelf op trakteer als ik op m'n streefgewicht zit, haha, maar dan geen maat 52 maar nog een paar maatjes minder
pi_77066026
O een broodje met vlokken , mok melk
T manderijn, koffie verkeerd
L 2 sneeen roogebrood met kaas en komkommer, koffie verkeerd
T appel
D halve schnitzel en een salade zonder saus, 2 glazen light limo
verder water!!!

Valt me op dat ik zo goed van het snoepen kan afblijven, terwijl ik normaal juist als ik ga lijnen trek erin krijg.
Terwijl ik over het algemeen al niet veel snoep.
Heb er ook geen of bijna geen moeite mee als mijn partner of andere dit wel doen, hoe zit dit met jullie?
pi_77066250
Mijn lijstje vandaag:

O kopje muntthee
D bordje rijstepap

Ben de heel dag al misselijk
pi_77067686
Beterschap Isa.

Vanaf volgende week kan ik lekker weer regelmatig op de fiets naar mijn werk, zo fijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77067942
Net lekker zumba gedaan (wist je trouwens dat er meiden zijn die dat met hun handen in de zakken kunnen )
Morgen maar weer eens op de weegschaal.............
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 januari 2010 @ 21:30:46 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77071238
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:53 schreef candygirl het volgende:
T appel
verder water!!!

Valt me op dat ik zo goed van het snoepen kan afblijven, terwijl ik normaal juist als ik ga lijnen trek erin krijg.
Heb er ook geen of bijna geen moeite mee als mijn partner of andere dit wel doen, hoe zit dit met jullie?
Tsja, ik vermoed dat je op een bepaald moment een vreetkick zult krijgen, als je op deze manier door blijft gaan. Maar goed, wie ben ik...
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Mijn lijstje vandaag:

O kopje muntthee
D bordje rijstepap

Ben de heel dag al misselijk
Beterschap

Ik ben net terug van volleybalwedstrijd, was nog best pittig. Jammer genoeg drie sets verloren en maar eentje gewonnen. Vandaag bami met een gebakken eitje gegeten en voor morgen een quiche met broccoli en geitenkaas gemaakt.
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:46:57 #172
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77072132
quote:
T appel
verder water!!!

Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar ik zie dat Sjeen er ook een opmerking over maakt. Ik ben vorig jaar april begonnen met afvallen en at toen vergelijkbaar als jou. Ik had totaal geen trek in snoep, het eten en afvallen ging allemaal erg makkelijk en ik had er inderdaad ook geen moeite mee als mijn vriend/anderen lekkere dingen aten. Ik ben toen 38kg afgevallen, maar zit nu wel in een vreetkick-fase zoals Sjeen zegt. Nu wil dat zeker niet zeggen dat het jou ook zal gebeuren, maar ik zou je toch willen aanraden meer te gaan eten!
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_77072260
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:46 schreef Rituals het volgende:

Ik wilde eigenlijk niet reageren, maar ik zie dat Sjeen er ook een opmerking over maakt. Ik ben vorig jaar april begonnen met afvallen en at toen vergelijkbaar als jou. Ik had totaal geen trek in snoep, het eten en afvallen ging allemaal erg makkelijk en ik had er inderdaad ook geen moeite mee als mijn vriend/anderen lekkere dingen aten. Ik ben toen 38kg afgevallen, maar zit nu wel in een vreetkick-fase zoals Sjeen zegt. Nu wil dat zeker niet zeggen dat het jou ook zal gebeuren, maar ik zou je toch willen aanraden meer te gaan eten!
Zelfde verhaal na 30 kilo te zijn afgevallen.
pi_77072293
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zelfde verhaal na 30 kilo te zijn afgevallen.
*steekt hand op* en nog een zelfde verhaal
pi_77072546
Polonaise (helaas)
pi_77072583
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:55 schreef Isabeau het volgende:
Polonaise (helaas)
Wel best zielig want paar jaar geleden was ik er nog zo zeker van dat het mij niet zou overkomen, stom gedoe
pi_77072741
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:56 schreef Sarabi het volgende:

Wel best zielig want paar jaar geleden was ik er nog zo zeker van dat het mij niet zou overkomen, stom gedoe
Ik ook hoor Het afvallen ging zo gemakkelijk en ik had werkelijk totaal geen trek in snoep. Er heeft hier verdorie een aantal maanden lang chocolade in de kast gelegen en ik had er geen zin in. Een vol bord pasta? Ik kreeg met gemak een kwart op en dan een ander kwart tegen heug en meug omdat ik vond dat ik toch moest eten Ik dacht dat het me eindelijk was gelukt, echt afvallen Nou ja, en toen begon De Grote Onstilbare Trek. Continue aan eten denken en vecht dan maar eens tegen je lijf

Ik kreeg toen wel het idee dat slanke mensen die nooit de behoefte voelen veel te snoepen of te eten zich altijd zo voelen zoals ik me voelde toen ik zoveel afviel. Die kunnen dan ook niet begrijpen waarom je van alles in je mond steekt als je daar dikker van wordt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 januari 2010 @ 22:05:38 #178
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77073071
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nu hoor je bij de mensen met ervaring
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:07:50 #179
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77073182
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook hoor Het afvallen ging zo gemakkelijk en ik had werkelijk totaal geen trek in snoep. Er heeft hier verdorie een aantal maanden lang chocolade in de kast gelegen en ik had er geen zin in. Een vol bord pasta? Ik kreeg met gemak een kwart op en dan een ander kwart tegen heug en meug omdat ik vond dat ik toch moest eten Ik dacht dat het me eindelijk was gelukt, echt afvallen Nou ja, en toen begon De Grote Onstilbare Trek. Continue aan eten denken en vecht dan maar eens tegen je lijf

Ik kreeg toen wel het idee dat slanke mensen die nooit de behoefte voelen veel te snoepen of te eten zich altijd zo voelen zoals ik me voelde toen ik zoveel afviel. Die kunnen dan ook niet begrijpen waarom je van alles in je mond steekt als je daar dikker van wordt.
Hier wederom hetzelfde . Het afvallen ging zó makkelijk! Ik sportte er niet eens bij. Ik had altijd wel lekkere dingen in huis voor als mijn vriend langs zou komen en hij behoefte had aan iets lekkers. Ik dacht er niet eens aan om het zelf op te eten. Nou, dat moet ik nu niet meer proberen! Ik moet inderdaad echt vechten tegen mijn lijf en tegen de gedachten aan eten. Ik heb wel het gevoel dat de knop bijna weer omslaat naar de goede kant, want ik ben er echt even helemaal klaar mee. Ik heb inmiddels alles gegeten wat ik lekker vind en slecht voor je is, dus nu moet het maar weer klaar zijn . De vorige keer dat ik besloot af te vallen was de knop zo om trouwens. Ik besloot af te vallen en dat gebeurde toen ook.Ook dat werkt deze keer niet zo, die knop gaat erg moeilijk om. Máár, ik ben wel gaan sporten .
pi_77073206
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:39 schreef Muks het volgende:
Dat vergeten mensen nog wel eens Dat ik nog een heel eind moet voor ik een gezond gewicht heb.
maar ik moet zeggen dat ik het er allemaal voor over heb. En vooral op mijn werk zijn de reacties nu erg leuk, nu begint met het echt op te vallen en dat helpt mega !
Dat lijkt me ook tof!

Zo ik heb vanavond weer lekker gefietst. Ik vind dat het lekker gaat.
Ik vraag me alleen af, na de comments over Candygirl of ik dan niet wat meer moet eten ? Haar lijstje scheelt niet zoveel met die van mij toch?
* LovelyLady wilt geen vreetkickfase
Hoe voorkom ik dat?
Af en toe snoepen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 22:10:09 ]
pi_77073237
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nu hoor je bij de mensen met ervaring
Nice.....
Sinds ik terug ben van sporten ben ik ook alleen maar aan het eten, gelukkig tot nu toe alleen sla, fruit en rookvlees
Zometeen maar naar bed
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:13:38 #182
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77073527
*doet mee aan de polonaise*

Het was eerst bij mij altijd alles of niks Mn moeder was van de generatie: weinig eten = afvallen! Dus dat deed ik, steeds minder, want hoe minder hoe beter toch? Tot ik leefde op een blikje cola en misschien 1 boterham en dan avondeten Ik was toen wel op m'n lichtst, 63 kilo, met nog steeds een blubbuikje Zodra ik dat liet varen kwam ik langzaam maar zeker (met nog steeds niet buitensporig veel normaal eten maar ook veel koek en chocola enzo) aan tot 75, met af en toe een halfslachtige lijnpoging tussendoor

Nu weeg ik al een behoorlijke tijd rond de 71 kilo, maar nu eet en sport ik in ieder geval normaal / netjes Misschien dat mn metabolisme er nog eens zin an krijgt en dat ik dan eens af ga vallen
pi_77073561
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:08 schreef LovelyLady het volgende:
* LovelyLady wilt geen vreetkickfase
Hoe voorkom ik dat?
Af en toe snoepen?
Als we dat toch eens wisten Je lijf niet uithongeren schijnt de oplossing te zijn en dat is dus dat eeuwige riedeltje van meer eten en zeer traag afvallen
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:15:21 #184
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77073630
Oh en Lovelylady: niet eens af en toe snoepen (al mag dat af en toe natuurlijk wel, zou ik denken ), maar ik merk dat als ik 'normale' hoeveelheden eet voor mijn lengte en gewicht en activiteitsniveau, dat ik dan al best veel weg moet werken! Veelal heb je dan zelfs al geen honger / snaaizin meer Ik eet ook best langzaam, dus ben dan de hele tijd bezig met bedenken wat ik nog moet / wil eten
  Licht Ontvlambaar woensdag 20 januari 2010 @ 22:16:08 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77073683
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Nice.....
Sinds ik terug ben van sporten ben ik ook alleen maar aan het eten, gelukkig tot nu toe alleen sla, fruit en rookvlees
Zometeen maar naar bed
Da's toch prima Beter dan mijn chocolate chip cookie en plak kaas
Slaap lekker! Ik ga ook zo...
pi_77073768
Ik eet juist snel......dat is echt k*t, misschien daar maar meebeginnen om af te leren
Ik plaats hier ook geen lijstjes omdat ik nog steeds te weinig eet, maar krijg het op dit moment niet afgeleerd
pi_77073817
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Da's toch prima Beter dan mijn chocolate chip cookie en plak kaas
Slaap lekker! Ik ga ook zo...
Mmm kaas.........ja ik ga slapen
pi_77074525
Ik kan ook aansluiten bij de polonaise hoor

Ik ben van 110 naar 75 naar 125 gegaan ongeveer 6-7 jaar geleden... Tja...
pi_77084139
ohh ik kan me ook aansluiten * Muks legt handen op de schouders van Vido
In 2008 ben ik van 116 naar 100 gegaan en afgelopen augustus woog ik 127 dus hoe zo jojo

Maar moet zeggen dat het nu super gaat ! En inderdaad af en toe onbedwingbare snaaitrek. Gelukkig is dat met een paar blokjes pure chocolade zo opgelost. Die heb ik atijd in huis, veel snoepzooi mag ik niet omdat er meestal pinda's, gluten of lactose in zit. Dat scheelt wel.

vanmorgen 99,9 vanaf nu dus op naar de 8 vooraan ! Laten we zeggen over een maand of 2-3 ?
pi_77085318
* omearos doet ook mee

Van ~100 naar 80 naar nu weer 95
Nu dus ook maar goed naar mijn eten kijken en regelmatiger sporten. Vanmiddag Evy 8

Muks onder de 100
pi_77085451
Vanmorgen wel weer een halve kilo lichter dan vorige week, hopelijk is dat een begin
pi_77085765
goeiemorgen, hier geen jojo , nooit geweest en hoop t nooit te worden. Qua afvalsnelheid zit dat wel goed (hoop ik )

O glaasje fruitontbijt, 2 gekookte eitjes, kopje thee
T fruit
L ?? moet nog boodschappen doen
T bouillon
T yoghurt met havervlokken en honing
D bietjes uit de oven met rozemarijn, knoflook en balsamico, in een salade met jonge blaadjes sla en geitenkaas.
T nog iets van yoghurt
T eventueel een glas rode wijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77085800
* lezzer haakt ook aan.
van 65 naar 85 (in een jaar) naar 65 (in een jaar) naar 90(in 3 jaar, met een tussenpauze op 75)....
En dan hopelijk minimaal terug naar 75, wat goed te pruimen is met mijn lengte (1.75).
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 januari 2010 @ 09:36:42 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77086092
Zal ik dan ook maar even... maar dan ook echt de hele geschiedenis, vanaf mijn 18e:
quote:
18 - 68 kilo
19 - 75 kilo - op kamers gegaan
20 - 65 kilo - heel veel werken, nauwelijks eten
21 - 75 kilo - stage in Londen, veel alcohol en slecht eten
23 - 80 kilo - van horecawerk naar zittend beroep
27 - 100 kilo - 'What the H... mentaliteit na overlijden schoonmoeder => 20 kilo erbij in 4 jaar
28 - 112 kilo - zwanger
29 - 105 kilo - niet meer zwanger...
30 - 78 kilo - knoppie gevonden
31 - 83 kilo - jaja, teugels laten vieren
32 - 88 kilo - idem
33 - 89 kilo - lichaam heeft blijkbaar een plateau gevonden... maar daar ben ik het niet mee eens
Nu weet ik in elk geval dat crashen geen enkele zin heeft, want die kilo's zijn er in no time weer bij. Ook ben ik er achter dan je ook kunt genieten zonder letterlijk alles op te eten dat er toevallig voorbij komt. Het allerbelangrijkste blijft toch keuzes maken. Is iets echt lekker genoeg om te eten? Met als gevolg dat ik maandagavond na twee hapjes chocola de reep aan vriendlief heb gegeven omdat ik 'm niet lekker vond (melkchocola met speculoos, het leek me goddelijk )...

Of ik ooit op hou met schommelen? Ik heb geen idee... Maar ik wil er in elk geval voor zorgen dat het schommelen beperkt zal worden tot enkele kilo's ipv enkele tientalle kilo's

En voor nu op naar 85- en misschien tegen eind van dit jaar naar 80- maar dat zien we dan wel weer Ik ben in elk geval dolgelukkig met de 17 kilo die ik permanent kwijt lijk te zijn...
  donderdag 21 januari 2010 @ 09:45:39 #195
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77086350
Ik post hier toch ook maar even.
Inmiddels netjes op 89 kilo (1.91) maar dat is ook wel anders geweest, toen ik rond de 18 was woog ik 67 (toen ook al 1.91) en had ik nogal ondergewicht terwijl ik at voor 5 zeg maar en eigenlijk is het rond m'n 22ste (ben nu 25) fout gegaan.
Vóor m'n 18e wel flinke eetproblemen gehad, ook jongens kunnen dat krijgen haha, kwam omdat ik té gefixeerd was op het halen van het hoogste niveau binnen m'n sport en daardoor ben ik flink anders (lees: verkeerd) gaan kijken naar voedsel.
Toen (22 jaar) woog ik gewoon nog normaal (78), maar door een aanhoudende ziekte kon ik niet meer sporten terwijl ik wel gewoon m'n eetritme aan hield, toen ik ook niet meer kon studeren én andere hobbies en interesses ook de prullenbak in konden ging het echt fout en woog ik een jaar later ruim 115 kilo, klinkt nog steeds niet extreem voor iemand van 1.91 maar geloof me, het zag er niet uit.

Nu is het ziektebeeld nog steeds niet over (alles behalve) maar heb ik geleerd hoe ik het meeste uit de dag kan halen en kan ik ook weer gewoon werken, sterker nog, behoorlijk intensief werk als postbezorger.
Nu zit ik dus op 89 kilo terwijl ik met het afvallen juist veel lager zat een half jaar geleden (rond de 80), gek genoeg ziet m'n lijf er juist beter uit met die 9 kilo meer.
Nu alleen dat laatste beetje nog in shape zien te krijgen, beruchte buikje terwijl er elders écht niets meer af moet omdat ik anders net zo'n Afrikaantje lijk.
pi_77088015
Ik hou niet zo van polonaise, maar deze kan ik niet voorbij laten gaan...

Van 165 (sept 2007) naar 123 (apr 2008) naar 156 (eergisteren).
It was delicious.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:36:50 #197
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77090133
Ik doe vrolijk mee.

Van 78 (Januari 2006) naar 107 (December 2008) naar 100 (nu)
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:11:23 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_77091474
Ik keek vandaag op de site van valtaf en zag gewoon dat ik daar degene ben die het meeste is afgevallen. Ik ben daar begonnen met het startgewicht van na mijn operatie (wat dus al 6 kilo scheelde met mijn startgewicht van ervoor) en kom dan uit op 89 kilo afvallen

Kortom: van 169.3 (juni 2005) naar 74.9 (gisteren) en inmiddels een bmi van 23.6

(overigens hoop ik nog weer terug te gaan richting die 80 kilo, ik wil (en moet) echt nog een velweghaaloperatie voor mijn buik en dan blijft er straks helemaal niets meer over )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:19:01 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_77091780
En wat ongelooflijk eng dat er daar zoveel mensen zitten die een BMI hebben van 19 en dan nog 10 kilo willen afvallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:29:09 #200
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77092141
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:11 schreef Troel het volgende:
Ik keek vandaag op de site van valtaf en zag gewoon dat ik daar degene ben die het meeste is afgevallen. Ik ben daar begonnen met het startgewicht van na mijn operatie (wat dus al 6 kilo scheelde met mijn startgewicht van ervoor) en kom dan uit op 89 kilo afvallen

Kortom: van 169.3 (juni 2005) naar 74.9 (gisteren) en inmiddels een bmi van 23.6

(overigens hoop ik nog weer terug te gaan richting die 80 kilo, ik wil (en moet) echt nog een velweghaaloperatie voor mijn buik en dan blijft er straks helemaal niets meer over )
Wow, van 169.3 naar 74.9kilo in 4,5 jaar. Dat is zo'n 20 kilo per jaar.
Ging dat altijd vrij constant bij jou (omgooien levensstijl) of toch een licht jojo-effect?
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:34:00 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_77092337
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:29 schreef Blinker het volgende:

[..]

Wow, van 169.3 naar 74.9kilo in 4,5 jaar. Dat is zo'n 20 kilo per jaar.
Ging dat altijd vrij constant bij jou (omgooien levensstijl) of toch een licht jojo-effect?
Was het maar 20 kilo per jaar Een operatie heeft ervoor gezorgd dat ik in anderhalf jaar tijd al rond de 90 kilo woog, dus al heel veel afgevallen was. Twee zwangerschappen later sta ik hier
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:34:52 #202
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77092378
Troel afvalheldin Je bent gewoon meer dan gehalveerd Wat goed!
En ja, dat van die mensen met BMI 19 is wat eng... Ik kan me voorstellen dat je misschien strakker / iets gespierder ofzo wil worden, maar dan nog 10 kilo kwijt willen... Jeez.
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:36:39 #203
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77092464
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef Troel het volgende:

[..]

Was het maar 20 kilo per jaar Een operatie heeft ervoor gezorgd dat ik in anderhalf jaar tijd al rond de 90 kilo woog, dus al heel veel afgevallen was. Twee zwangerschappen later sta ik hier
Nouja, toch fijn dat het heeft geholpen
Toch heb ik ook het vertrouwen er in dat m'n BMI <25 wordt. ( Ooit )
pi_77092610
/edit: laat maar

[ Bericht 60% gewijzigd door DarkElf op 21-01-2010 12:55:18 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 januari 2010 @ 13:06:13 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77093601
Toch even reageren DE Het is ook niet fijn, maar je doet zoiets natuurlijk niet bewust. Het velletje heeft er weldegelijk onder te lijden, getuige de striae op mijn bovenbenen (die op mijn buik heeft een andere oorzaak). gelukkig is mijn jojo ook aan de trage kant, dus mijn velletje heeft genoeg tijd om langzaam te krimpen (en rekken dus)... En heel eerlijk wil ik niet meer jojo, dus nu nog langzameraan
pi_77093802
nee bedoelde ook niet dat het bewust gebeurt hoor! (daarom zei ik al dat ik t niet lullig bedoelde) maar mijn zus bijv is ooit 30 kilo afgevallen en zij ziet er echt een stuk ouder uit sindsdien.. en zij heeft daarvoor maar 1x eerder gewicht verloren. Dus als ik dat allemaal zo lees vraag ik mij af hoe dat met de huidjes van mensen zit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 januari 2010 @ 13:16:16 #207
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77093968
Ik vind ook dat je best een punt hebt hoor

Wat wel zo is, als je dikker bent, dan is je huid een stuk steviger. Ze zeggen ook dat je dan minder snel rimpels zult krijgen... ergo, je ziet er jonger uit Ik moet afkloppen, maar ik heb nergens last van mijn velletje gelukkig (nou ja... wel van een te jeugdige huid Maar gelukkig lijkt de kuur goed aan te slaan)
pi_77094020
Het staat natuurlijk allemaal wat minder strak; 't is een bekend fenomeen hoor, dat wat dikkere mensen gemiddeld jonger ogen. Aan de andere kant heeft de huid natuurlijk ook wel te lijden onder (snel) aankomen; wat Sjeen zegt, striae, die gaan natuurlijk nooit meer weg
pi_77094277
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:16 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind ook dat je best een punt hebt hoor

Wat wel zo is, als je dikker bent, dan is je huid een stuk steviger. Ze zeggen ook dat je dan minder snel rimpels zult krijgen... ergo, je ziet er jonger uit Ik moet afkloppen, maar ik heb nergens last van mijn velletje gelukkig (nou ja... wel van een te jeugdige huid Maar gelukkig lijkt de kuur goed aan te slaan)
jij hebt idd een jeugdige huid maar goed das ook niet fijn getuige wat je er nu tegen slikt.

Maar ik zie wel aan mezelf, en de mr zegt dat ik mij aanstel en anderen ook, dat ik toch wat meer er naar mijn leeftijd uitziet nu (hoewel ik gelukkig nog steeds complimenten krijg als mensen horen dat ik bijna 33 ben ) en voor die 11 kilo was dat echt niet zo!

(confessiontime ja ik ben bijna jarig en ja dan krijg ik altijd een soort: ahhhh ik zie mezelf ouder worden elke dag! aanval )

Maar zou je er iets aan kunnen doen? veel smeren ofzo? (gezicht en decollete doe ik al)
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:17 schreef ColdFeet het volgende:
Het staat natuurlijk allemaal wat minder strak; 't is een bekend fenomeen hoor, dat wat dikkere mensen gemiddeld jonger ogen. Aan de andere kant heeft de huid natuurlijk ook wel te lijden onder (snel) aankomen; wat Sjeen zegt, striae, die gaan natuurlijk nooit meer weg
das idd niet leuk die strepen op je benen. Ik heb ze ook toen ik oa lithium ging slikken kwam ik no time 15 kilo aan en dat heeft flink resultaat gehad. Das wel jaren terug dus tegenwoordig is het beter dan toen maar toch...

maar jij bent heel rustig afgevallen en ik vind niet dat jij er ' loshangend' uitziet zeg maar (klinkt ook stom sorry )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77094432
ik maak me toch echt zorgen of mijn buik & bips ooit nog strak zullen worden

Kan me trouwens voorstellen dat stevig masseren misschien helpt? Doorbloeding, bindweefsel, yadada?
pi_77094620
ik maak mij zorgen om mijn buik en bovenbenen

misschien is idd masseren iets, of elke dag een creme inmasseren ofzo?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 januari 2010 @ 13:42:31 #212
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_77095021
Ik heb al wat striae sinds mn 11e geloof ik (streepje op onderbuik!), en superzwaar ben ik nooit geweest, wel altijd chubby.
Nu ben ik voornamelijk gerekt op mn bovenbenen en heupen! Op mn onderbuik zitten iets van drie kleine streepjes. Nouja.
pi_77095520
oh ja lunch waren 3 mais boterhammen met filet a. En een grote kop thee.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77096096
Mijn lijstje vandaag:
O Maaltijd+ en 100ml fruitontbijt
T een grapefruit en een appel
L 2 gebakken eieren met kaas op brood
T een mueslireep en een cupasoupje groenten
D Rijst met kip en roerbakgroenten

Gisteravond nog een paar walnoten gekraakt (stuk of 5, voor de smaak)

(en ik ga het niet over straie hebben )

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2010 15:47:45 ]
pi_77096420
LL. Misschien helpt het je je eten als je een weekplanning gaat maken voor je avondeten? Ik pers vind dat erg ok, en voorkomt dat ik zwicht in de supermarkt voor lekkere dingen omdat ik elke keer nog iets moet bedenken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77096594
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:15 schreef DarkElf het volgende:
LL. Misschien helpt het je je eten als je een weekplanning gaat maken voor je avondeten? Ik pers vind dat erg ok, en voorkomt dat ik zwicht in de supermarkt voor lekkere dingen omdat ik elke keer nog iets moet bedenken
Een week plannen dat kan ik niet, hooguit een dag of 2/3 maar het is lastig want ik heb hier een stel moeilijke eters. En ik wil ook weer niet teveel alleen voor me zelf koken en voor de jongens apart snap je?
Damn lastig ben ik maar zo zie ik het. En ik zwicht niet zo snel in de supermarkt, die discipline heb ik inmiddels wel
pi_77097106
Ook even over mijn vel Ik heb een heerlijk strak en zacht en mooi velletje Ook na het jojo'en dus.

Maar toen ik zoveel was afgevallen ging het idd blubberen en dat vond ik wel zoooo lelijk Dat zie je aan de buitenkant niet als je kleren aan hebt, dus iedereen maakt je ongelofelijk veel complimentjes, maar ik vond mijn huid vreselijk En ik sportte bijna dagelijks tot wel 2 uur per dag, dus misschien had dat wel effect, maar kon het gaan blubberen niet voorkomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:40:21 #218
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_77097533
Ik had gelukkig geen loshangend vel nadat ik zoveel was afgevallen, maar dat komt volgens mij ook omdat ik pas 20 jaar ben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:16:53 #219
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77099131
Ik heb gelukkig geen borsten!
pi_77101653
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:16 schreef Blinker het volgende:
Ik heb gelukkig geen borsten!
Nou, veel mannen met flink wat overgewicht hebben die heus wel en ik vraag me af of die dan ook gaan hangen
pi_77101826
oh men hoop niet dat mijn borsten verdwijnen of enorm gaan hangen. ik vind ze prima zoals ze zijn!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77101864
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, veel mannen met flink wat overgewicht hebben die heus wel en ik vraag me af of die dan ook gaan hangen
zag eens in de sauna een hele dikke oude man en t antwoord is ja.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:18:22 #223
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77101985
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

zag eens in de sauna een hele dikke oude man en t antwoord is ja.
Daar gaat m'n eetlust
pi_77102099
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:18 schreef Blinker het volgende:

[..]

Daar gaat m'n eetlust
Dat is geen juiste manier om af te vallen
pi_77103441
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het valt, gelukkig, zeer mee hier
pi_77107427
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:23 schreef DarkElf het volgende:

[..]

jij hebt idd een jeugdige huid maar goed das ook niet fijn getuige wat je er nu tegen slikt.

Maar ik zie wel aan mezelf, en de mr zegt dat ik mij aanstel en anderen ook, dat ik toch wat meer er naar mijn leeftijd uitziet nu (hoewel ik gelukkig nog steeds complimenten krijg als mensen horen dat ik bijna 33 ben ) en voor die 11 kilo was dat echt niet zo!

(confessiontime ja ik ben bijna jarig en ja dan krijg ik altijd een soort: ahhhh ik zie mezelf ouder worden elke dag! aanval )

Maar zou je er iets aan kunnen doen? veel smeren ofzo? (gezicht en decollete doe ik al)
[..]

das idd niet leuk die strepen op je benen. Ik heb ze ook toen ik oa lithium ging slikken kwam ik no time 15 kilo aan en dat heeft flink resultaat gehad. Das wel jaren terug dus tegenwoordig is het beter dan toen maar toch...

maar jij bent heel rustig afgevallen en ik vind niet dat jij er ' loshangend' uitziet zeg maar (klinkt ook stom sorry )
Smeren kan helpen, ik gebruik dit, geen idee of het werkt maar tot nu toe 25 kilo kwijt en nog geen overtollige huid.

"Palmer's After Pregnancy and Weight Loss". Kost 7 euro per fles.
pi_77107462
oh zal eens kijken , tnx
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77107544
Pff een hoop dat ik wil quoten maar doe het zo maar!

Ik krijg zoveel reacties op mijn lijste,maar zo weinig eten is dat toch niet?
Ik eet echt al heel lang zo,alleen nu snoep ik niet en drink meer water.
Ik heb gewoon echt weinig lichaamsbeweging. Alleen thuiis het huishouden, op werk veelal zitten en ben nog niet opnieuw begonnen met sporten
Ik ben 1.60 en weeg nu dus 68 kilo dus echt te zwaar hoor!

Verder krijg ik veel complimenten over hoe ik uitzie, word steeds jonger geschat,ben 36, leuke uitstraling ,sexy en niet dik.
Toch is het is wel zo.
Ook heb ik veel striemen, en zelfs mijn ooit zo mooie boven benen en borsten zie je het erg aan
pi_77107649
maar dan ben je toch niet extreem te zwaar? dan hoor je wrs niet eens in de dieetclub maar in slank!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 januari 2010 @ 18:45:03 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77107713
4 kilo te zwaar idd, een bmi van 26,5... Ik denk dat je je inderdaad beter thuis zult voelen in het Slanktopic
pi_77108439
Met een normaal gewicht qua BMI zou ik ook zijn minst 64 moeten wegen en dan zit je tegen het randje aan.
De dokter raadde me iig aan om onder de 60 te komen.
Ik ben dus van 73 nu tot 68 gekomen
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 januari 2010 @ 19:09:17 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77108720
Whooooohoooo, je had dus een BMI van 28,5 ofzo... Spectaculair

Het spijt me vreselijk maar naar mijn mening ben je aan het crashen. Mag jij vinden van niet, kunnen we het eens zijn dat we het oneens zijn
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:12:27 #233
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77108845
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:11 schreef DarkElf het volgende:
nee bedoelde ook niet dat het bewust gebeurt hoor! (daarom zei ik al dat ik t niet lullig bedoelde) maar mijn zus bijv is ooit 30 kilo afgevallen en zij ziet er echt een stuk ouder uit sindsdien.. en zij heeft daarvoor maar 1x eerder gewicht verloren. Dus als ik dat allemaal zo lees vraag ik mij af hoe dat met de huidjes van mensen zit.
Ben jij mijn zus??
Nou ik ben dus ruim 30 kg afgevallen (van 87 tot 56) en iedereen vind het eigenlijk lelijk, tenminste ik krijg alleen kritiek..Dat ik ouder eruit zie, ongezond zelfs
Dus, kritiek krijg je altijd, hoe je er ook uit ziet... sterker nog, als je wat slanker wordt hebben mensen helemaal het gevoel dat ze alles tegen je kunnen zeggen.

Hou dus rekening met je eigen geluk want voor anderen mag/moet je het niet doen!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_77108878
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Sjeen het volgende:

Het spijt me vreselijk maar naar mijn mening ben je aan het crashen. Mag jij vinden van niet, kunnen we het eens zijn dat we het oneens zijn
Natuurlijk mag je dat vinden!
Maar echt eet al jaren zo en de huisarts zegt ook dat ik moet afvallen voor mijn gezondheid.
dus dan ipv van het oneens zijn, geef me dan tips!!!!
maar als jullie dat liever hebben ga ik wel naar het andere topic hoor
pi_77109042
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Sjeen het volgende:

En als ik dan een BMI had van 28,5 moest ik me hier toch aanmelden en niet in dat andere topic???
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 januari 2010 @ 19:20:03 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77109141
Van mij hoef je niet weg

Structureel meer eten...
quote:
neem nog een mandarijntje erbij
neem nog iets bij de lunch, bijvoorbeeld een gekookt eitje, een extra snee brood oid
T appel
waarom zonder dressing? Waar is de pasta/rijst/aardappel?
verder water!!!
En hier mis ik nog een zuivel iets, yoghurt of kwark
En gun jezelf gewoon af en toe iets lekkers, een stukje chocola, een plak zelfgebakken cake, een lekker glas wijn. Geniet van het leven
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:20:24 #237
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77109157
quote:
T appel
verder water!!!
Candy dit is te weinig..
Als je de calorieen telt dan weet je dat
Ik maak even een schatting maar dit is minder dan 900 kcal en dat is NIET goed.

Je mag gerust nog wat frruit, nog een boterham en wat rijst of pasta erbij.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_77109254
Kijk hier kan ik iets mee!
dit was /is ook de reden om te hier mee te posten ,aangezien ik niet een dietiste ofzo in mijn zorg pakket heb zitten
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:30:40 #239
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_77109588
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:22 schreef candygirl het volgende:
Kijk hier kan ik iets mee!
dit was /is ook de reden om te hier mee te posten ,aangezien ik niet een dietiste ofzo in mijn zorg pakket heb zitten
Als je lijstjes opschrijft dan besef je ook wel eens dingen, soms schrik je ervan hoe weinig het soms is.
En voor anderen kijken is een stuk makkelijker..

Als je carbs bij het avondeten overslaat (doe ik ook) dan kun je overdag makkelijk wat extra's eten.

En inderdaad, het moet wel 'leuk' blijven, dus een keer een toastje, een drankje... Maar aub niet te weinig eten want dat breekt je over een jaar op, dat is een ding wat zeker is
pi_77109652
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:12 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ben jij mijn zus??
Nou ik ben dus ruim 30 kg afgevallen (van 87 tot 56) en iedereen vind het eigenlijk lelijk, tenminste ik krijg alleen kritiek..Dat ik ouder eruit zie, ongezond zelfs
Dus, kritiek krijg je altijd, hoe je er ook uit ziet... sterker nog, als je wat slanker wordt hebben mensen helemaal het gevoel dat ze alles tegen je kunnen zeggen.

Hou dus rekening met je eigen geluk want voor anderen mag/moet je het niet doen!
wat een lullige mensen allemaal bij mijn zus kwam dat omdat ze een klein beetje doorsloeg ook en er niet al te gezond uitzag een tijdje.. dat trok gelukkig weer bij ze heeft idd wel ene ouder hoofd gekregen maar goed dat zal ook logisch zijn

en je hebt helemaal gelijk; en ik doe dit ook voor mezelf en voor niemand anders hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77111879
Ohh mensen zeggen nu ook, je gezicht wordt iel, nou ik vind er niks iels aan, ja ik word wat ouder in mijn gezicht maar mag het ? Ik ben geen 17 meer, men schatte mij altijd vele jaren jonger dus ik vind het eerlijk gezegd niet erg om eens niet mijn id-kaart te moeten laten zien als ik drank wil kopen..

En mensen die horen dat er 27 kg af is, die zeggen ook : sla je niet door... ook zo'n opmerking waar ik niks mee kan, ik ben blij dat ik eindelijk minder weeg en ga door zolang het wil...lukt het bij bijv 80 kg niet meer, nou dan kan ik daar tevreden mee zijn. We zullen zien
pi_77113264
Iedereen heeft toch gewoon 4 uur dietist in zijn basispakket zitten? Of heb ik dat verkeerd?
pi_77113754
diëtisten zijn ook niet altijd zaligmakend
Ja doei.
pi_77118962
Inderdaad, Sonja Bakker is namelijk ook een diëtiste. Toch?

Gewoon gezond verstand gebruiken, en dan kan iedereen blijvend afvallen. Nooit onder de ~1250 calorieën per dag (als vrouw) gaan zitten, regelmatig sporten en genieten van het leven.

Eén punt waar ik het overigens wel 200% eens ben met Sonja Bakker: als je jezelf eens wil belonen voor een grote prestatie (mijlpaal qua gewicht bereikt, iets op sportgebied, whatever) dan kan dat ook met andere dingen dan eten. Koop bijvoorbeeld wat nieuwe kleding voor jezelf, en als je dan merkt dat je weer een maat kleiner aan kan, maakt dat het NOG beter
pi_77120291
Sonja Bakker heeft zo'n schriftelijke cursus (NTI?) voor voedingsconsulente gevolgd, geen 4-jarige HBO opleiding.
  Licht Ontvlambaar donderdag 21 januari 2010 @ 22:42:04 #246
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77120491
Zelfs daarin ben ik het niet met Sonja eens... Maar goed, ik heb dan ook een heel ander idee van wat 'genieten van je leven' inhoudt
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:43:52 #247
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_77120582
Net gewogen en na een kleine week geen hol afgevallen
Ik word nu al ongeduldig
pi_77124807
[quote]Op donderdag 21 januari 2010 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Als je lijstjes opschrijft dan besef je ook wel eens dingen, soms schrik je ervan hoe weinig het soms is.
En voor anderen kijken is een stuk makkelijker..

Als je carbs bij het avondeten overslaat (doe ik ook) dan kun je overdag makkelijk wat extra's eten.

En inderdaad, het moet wel 'leuk' blijven, dus een keer een toastje, een drankje... Maar aub niet te weinig eten want dat breekt je over een jaar op, dat is een ding wat zeker is
[/quote

Dat doe ik in het weekend ook wel! ,maar moet ook echt gaan sporten maar die disipline ontbreekt me zo
pi_77128820
Laat ik het zo stellen, Sonja is niet mijn dieetist
dr is trouwens ook verschil tussen een gewichtsconsulent en dieetist... hoe of wat precies weet ik niet.

Mijn lijstje van gisteren :

O: 3 crackers met smeerkaas, optimel en 2 mandarijnen (en een paar mokken thee)
T: 250 gram kwark met druiven
L: Broodje voor Haiti (speciaal gluten vrij voor mij)
T: Thee met glutenvrije koekjes (vond het megalief van mijn collega)
D: Panga met een korstje, Broccoli en krieltjes (en ik moest mezelf echt dwingen mijn bord leeg te eten, anders haal ik de 1750 kcal niet)
T: niks, zat boordevol

Resultaat vanmorgen : 9 ons eraf De komt er duidelijk aan maar ik hou geen vocht vast Ik snap t niet meer in elk geval

Plan voor vandaag is nog niet bekend, wel mijn lunch...pure chocolademouse (ben het dus ook niet met Sonja eens kwa belonen van jezelf...)
pi_77128917
goeiemorgen Ik blijf een beetje hangen tussen -10.5 en -11, net als ik bleef hangen op -5 en -7.5 enzo dus dit zal er wel bijhoren

O muesli met mag yoghurt
T banaan
T (na t hardlopen) yoghurt met havervlokken en honing
L 3-4 cracottes (ik heb philadelphia light, kipfilet en light kaas dus even kijken wat erop gaat) met 2 eitjes en een glas verse jus
T bouillon
D geen idee we gaan uit eten met het werk van de mr. Dus iig drink ik wijn

S les 18 of 19 van Evy
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77130181
les 19 van evy gedaan en dit gingzoveel beter dan met mist! Fijn !
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 09:31:59 #252
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77130282
Top DE!

Ik krijg mijn lichaamsbeweging dit weekend wel Ga morgen van acht tot ergens diep in de nacht buffetdienst draaien
pi_77130341
buffetdienst?

ja ben echt blij dat het goed ging, gewoon iets langzamer gerend maar wel 4 km en heel rustig ademend, had het gevoel dat ik nog wel verder kon maar ga wel deze les nog 2 keer doen van de week, voor zelfvertrouwen, voor ik aan 4x 8 minuten ga beginnen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 09:44:42 #254
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77130549
In de sporthal is een gala zaterdag, ik sta achter het buffet dan
pi_77130588
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:44 schreef Sjeen het volgende:
In de sporthal is een gala zaterdag, ik sta achter het buffet dan
oh leuk nou ja hard werken is ook beweging idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77131160
goed bezig DE, toch prettig als die mist weg is
Ik heb gister gezondigd heb 1 spekje meegegeten met de kids, naja hij werd letterlijk mijn mond ingepropt door de jongste. Moet kunnen toch?
Gister even niet gefietst, ik had ff mijn dag niet maar vandaag wil ik wel weer gaan fietsen.

Mijn lijstje vandaag
O Maaltijd+ en 100ml Fruitontbijt
T grapefruit en een banaan
T een mueslireep en een glas optimel
D bloemkool aardappelkrieltjes en een biefstukje met champignons
T handje walnoten of ongezouten cashewnoten
pi_77131891
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:15 schreef Muks het volgende:
Ohh mensen zeggen nu ook, je gezicht wordt iel, nou ik vind er niks iels aan, ja ik word wat ouder in mijn gezicht maar mag het ? Ik ben geen 17 meer, men schatte mij altijd vele jaren jonger dus ik vind het eerlijk gezegd niet erg om eens niet mijn id-kaart te moeten laten zien als ik drank wil kopen..
Nou ja, je mag er dan minder jong uitzien, met zoveel kilo's minder is de kans dat je oud wordt een stuk groter
quote:
En mensen die horen dat er 27 kg af is, die zeggen ook : sla je niet door... ook zo'n opmerking waar ik niks mee kan, ik ben blij dat ik eindelijk minder weeg en ga door zolang het wil...lukt het bij bijv 80 kg niet meer, nou dan kan ik daar tevreden mee zijn. We zullen zien
Zo flauw! 't Is niet alsof je ineens anorectisch in maatje 34 wilt passen, je bent gewoon gezond bezig... Ben jij een kloon van iemand die hier eerst postte?
pi_77137719
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou ja, je mag er dan minder jong uitzien, met zoveel kilo's minder is de kans dat je oud wordt een stuk groter
[..]

Zo flauw! 't Is niet alsof je ineens anorectisch in maatje 34 wilt passen, je bent gewoon gezond bezig... Ben jij een kloon van iemand die hier eerst postte?

Sub pm maar ff lezen

Weet dat ik al blij zal zijn als ik gewoon in een normale winkel kleding kan kopen, das al zo'n verbetering tov vroeger...(lees augustus)
pi_77138516
Makkelijker kleding kopen is nu ook mijn grootste motivator Ik moet eigenlijk gewoon wekelijks een broek gaan kopen, dan word ik vanzelf zo geirriteerd dat ik en zonder broek thuis kom en onmiddelijk wil gaan afvallen
pi_77138692
jah! En normale laarzen passen!
In mijn dikste periode zat echt niks goed Ik heb ooit een hele zomer in een herenmodel spijkerbroek gelopen omdat dat het enige was wat ik paste en wat ik niet in de winkel hoefde te passen

En nu heb ik een spijkerrokje aan, franse maat L (da's dus gewoon een ruime M).
pi_77139188
normale laarzen kon ik al niet toen ik jonger was en een kind met een normale maat was door t paardrijden vroeger ontwikkelden mijn beenspieren zich erg goed. Ach ja, doe je niets aan verder.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 14:19:58 #262
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77139984
Fijn he, van die ontwikkelde kuiten Hier door het zwemmen... Ben dol op duoboots.nl
pi_77140421
Ik heb ook fietskuiten, hoor Zelfs in mijn slankste periode pasten lang niet alle laarzen me. Maar ik ben niet zo'n fan van duoboots, omdat de keuze zo beperkt is
pi_77140455
keuze beperkt? vind ik helemaal niet!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77140745
Nou ja, ze hebben natuurlijk iets van 30 modellen, maar ik heb er nooit echt een 'klik' mee. 't Is wat lastiger om online verliefd te worden op laarzen, denk ik
pi_77140900
geen moeite mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 14:49:36 #267
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77141201
Ik heb twee paar liefdes thuis staan
pi_77141220
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:49 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb twee paar liefdes thuis staan
ik heb ook 2 paar ben er erg blij mee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77141348
Ik ga maandag echt beginnen. Moet, om weer iets gezonder te worden, ongeveer 65 kilo afvallen. Dan zou ik rond de 85 uitkomen. Dit wil ik 31-12-2012 gedaan hebben.

Alleen zijn er plannen om eind dit jaar een maand te gaan backpacken in Zuid-Oost Azie. Voor die tijd moet er eigenlijk een kilo of 25 a 30 af zijn al wel
pi_77141418
Ik heb ook 2 paar laarzen, JJ Footwear, die lopen echt heavenly

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2010 14:56:22 ]
pi_77141428
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:41 schreef DarkElf het volgende:
geen moeite mee
Ik ben ook best picky hoor Of het moet echt goedkoop zijn
pi_77141506
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:55 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben ook best picky hoor Of het moet echt goedkoop zijn
daarmee zeg je dat ik, en sjeen bijv ook, easy ben (zijn) . aardig van je
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 14:59:45 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77141583
Waarom maandag pas beginnen? Je kun nu toch ook al enigszins aanpassen, van uitstel komt afstel enzo

Het is een aardig gewicht dat je kwijt wil, probeer voor jezelf tussendoelen te stellen om het allemaal niet te huge te laten lijken. Heb je al een idee hoe je het gaat aanpakken?

En even iets heel anders... Gisteren hadden we kijkuurtje bij de zwemles van Isa.Daar kwam ik tot de conclusie dat ik het zwemmen toch best wel mis (heb een aantal jaar aan wedstrijdzwemmen gedaan), maar het zwembad vind ik vreselijk. Gelukkig gaan ze binnen nu en twee jaar een nieuw zwembad bouwen, praktisch aan het einde van onze straat. Daar verheug ik me nu al op
pi_77141694
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:57 schreef DarkElf het volgende:

[..]

daarmee zeg je dat ik, en sjeen bijv ook, easy ben (zijn) . aardig van je
Hoe lees ik overal iets negatiefs in
Maar ik ben echt wel een zeikerd, ik kan een perfect fraaie laars rustig afkeuren op het patroontje op de hak of het materiaal van de zool of de curve van de neus. Ach ja.
pi_77141823
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hoe lees ik overal iets negatiefs in
Maar ik ben echt wel een zeikerd, ik kan een perfect fraaie laars rustig afkeuren op het patroontje op de hak of het materiaal van de zool of de curve van de neus. Ach ja.
dr stond ook een achter muts.

maar ik ken het wel hoor, ik was helemaal verliefd geworden op 2 laarzen daar. de eerste heb ik afgekeurd omdat er een raar dingetje aan de rits zat en de 2e was voor mij perfect
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77141974
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef Sjeen het volgende:
Waarom maandag pas beginnen? Je kun nu toch ook al enigszins aanpassen, van uitstel komt afstel enzo
Zeg Sjeen, mag ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien? Als je denkt dat ik geen gelijk heb, mag je het direct naast je neerleggen hoor! (tot zover mijn welgemeende gevoelige-zielendisclaimer ).
Moet je dat zelf ook niet eens gaan doen? Ik lees al ruim twee jaar mee met de dieetclub, en ik zie jou altijd hetzelfde posten: vanavond een etentje, de boog kan niet altijd gespannen staan, ik moet ook nog genieten van het leven, dat is belangrijk, ik ben mijn knopje kwijt, ik ga weer beginnen met Evy, ik ga lekker borrelen met vrienden, ik moet mezelf toch wat toestaan...
Het lijkt alsof je zelf ook maar blijft uitstellen om af te gaan vallen!

NB: ik wil niet zeggen dat de redenen die je geeft niet valide zijn! Ik kan je joie-de-vivreaanpak wel waarderen, en vind het verstandig dat je probeert je dochter niet te laten lijden. Maar het effect is wel dat je met al die levensvreugd weinig afvalt

[ Bericht 6% gewijzigd door ColdFeet op 22-01-2010 15:16:41 ]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:12:14 #277
281369 tonedyt
stop met zweten
pi_77142045
genoeg water drinken!!!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:17:08 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77142229
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zeg Sjeen, mag ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien? Als je denkt dat ik geen gelijk heb, mag je het direct naast je neerleggen hoor! (tot zover mijn welgemeende gevoelige-zielendisclaimer ).
Moet je dat zelf ook niet eens gaan doen? Ik lees al ruim twee jaar mee met de dieetclub, en ik zie jou altijd hetzelfde posten: vanavond een etentje, de boog kan niet altijd gespannen staan, ik moet ook nog genieten van het leven, dat is belangrijk, ik ben mijn knopje kwijt, ik ga weer beginnen met Evy, ik ga lekker borrelen met vrienden, ik moet mezelf toch wat toestaan...
Het lijkt alsof je zelf ook maar blijft uitstellen om af te gaan vallen!
Got me there
Ware het niet dat ik ruim vijf jaar geleden wel het knopje had en dat ook echt gebruikt heb. Waardoor ik nu op een redelijk acceptabel gewicht zit, al ongeveer twee jaar stabiel. Alleen ben ik het niet eens met het gewicht dat mijn lichaam voor ogen heeft... En ja, ik heb de afgelopen twee jaar inderdaad een aantal pogingen ondernomen die nogal op niet uitgelopen zijn. Wie weet lukt het deze keer wel, ben inmiddels vier weken bezig
pi_77142373
Waar ging het de vorige keren mis dan? En kunnen wij bijdragen om dat nu te voorkomen?

Ik ben blij dat je het niet negatief opvat; ik ben bekend met je eerdere succesvolle lijninspanningen en was bang om betweterig/bemoeierig over te komen
pi_77142439
Het lijkt mij ook wel moeilijker vol te houden als je een gezin hebt.

Natuurlijk is het voor hen ook belangrijk om een goed eetpatroon te hebben, maar in de hectiek lijken mij 'slechte' keuzes sneller gemaakt dan 'betere' keuzes. Of vergis ik me daar in?
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:28:06 #281
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77142717
Voornamelijk door sociaal leven, regelmatig uiteten en geen zin om op te letten, heel erg graag een glas wijn drinken, geen tijd/mogelijkheid om te evy-en (kindje thuis, vriend die ook graag sport), kortom het was me de 'opgave' niet waard... Als je er niet compleet achter staat, kun je er niet compleet voor gaan en dan strand de poging voortijdig, bij mij tenminste. Factor twee, de buitenwereld vind me niet te zwaar. Sterker nog, ik krijg continu verteld dat ik er goed (lekker/sexy/etc) uitzie. Probeer dan eens vol te houden dat je echt wat kilo's kwijt wilt

Nu ben ik vanwege medicijnenkuur voorlopig alcoholarm/vrij, dus dat leek me een gunstig moment om ermee aan de slag te gaan. Ik ga weer met kleine stapjes, vooralsnog is het streven om onder de 85 te komen. En aan de buitenwereld leg ik wel uit dat het niet voor de mooi is maar voor de gezondheid

Wat jullie kunnen doen... geen idee eigenlijk, denk echt dat ik het zelf moet doen. Thuis heb ik alle steun gelukkig

Ik vat niet snel dingen negatief op Is goed om soms eens te moeten nadenken ovder dingen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:32:15 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77142911
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
Het lijkt mij ook wel moeilijker vol te houden als je een gezin hebt.

Natuurlijk is het voor hen ook belangrijk om een goed eetpatroon te hebben, maar in de hectiek lijken mij 'slechte' keuzes sneller gemaakt dan 'betere' keuzes. Of vergis ik me daar in?
Eerder op sportgebied eigenlijk, qua eten is het zo dat we de vriezer vol hebben liggen met zelfgeblancheerde groenten en zelfgesneden soepgroente. Snel iets maken, is meestal groentesoep dan, omdat Isa dat ook lekker vindt.

Wat betreft sporten, vriend gaat twee/drie keer per week sporten. Ik ga op donderdag trainen en speel nu en dan een wedstrijd. Maar rennen schiet er gewoon bij in, want geen oppas, vergaderingen, een huishouden dat ook gedaan moet worden. Soms zijn de keuzes gewoon lastig...
pi_77142996
ah, dás wel hendig! dat zouden meer mensen moeten doen

maar idd lastig dan om de tijd te vinden om te sporten. Samen is (nog) geen optie, en drukke levens maakt het ook niet veel makkelijker. Zie het hier af en toe al moeite kosten, maar, het gaat nog goed
Ja doei.
pi_77143360
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef Sjeen het volgende:
De droppot was al bijna leeg toen ik dit schreef (ik verveel me weer de klere op werk), dus vandaag beginnen zit er gewoon niet meer in.

Dit weekend heb ik een paar afspraken, gaat ook niet goed komen dan. Dus maandag beginnen. Van het weekend wel even goed boodschappen doen en letten op wat ik koop

Doelen heb ik ja, mijn eerste is dus eind dit jaar min 25. Wat volgens mij te doen moet zijn door netjes te eten en straks, als mijn rug het er weer mee eens is, gaan sporten.
pi_77143715
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

De droppot was al bijna leeg toen ik dit schreef (ik verveel me weer de klere op werk), dus vandaag beginnen zit er gewoon niet meer in.

Dit weekend heb ik een paar afspraken, gaat ook niet goed komen dan. Dus maandag beginnen. Van het weekend wel even goed boodschappen doen en letten op wat ik koop

Doelen heb ik ja, mijn eerste is dus eind dit jaar min 25. Wat volgens mij te doen moet zijn door netjes te eten en straks, als mijn rug het er weer mee eens is, gaan sporten.
t is nooit te laat om te beginnen en beter nu dan te laat
Maar als geen ander weet ik hoe moeilijk beginnen is, nog lastiger is doorzetten...maar ik kan na 28,3 kg toch wel zeggen dat dat laatste me is gelukt !
En ik begin gewoon elke dag opnieuw.... Elke dag is een nieuwe start en heb ik eens iets gegeten wat ik eigenlijk niet bedacht had, nou daar kom ik echt geen kilo's van aan hooguit hou je wat vocht vast.
En t grote voordeel van zo denken is dat ik het makkelijker volhou dat ooit.
pi_77143725
je kan toch gewoon vanavond gezond eten? morgen de beste keuzes maken enzo?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77143753
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:28 schreef Sjeen het volgende:
Voornamelijk door sociaal leven, regelmatig uiteten en geen zin om op te letten, heel erg graag een glas wijn drinken, geen tijd/mogelijkheid om te evy-en (kindje thuis, vriend die ook graag sport), kortom het was me de 'opgave' niet waard... Als je er niet compleet achter staat, kun je er niet compleet voor gaan en dan strand de poging voortijdig, bij mij tenminste. Factor twee, de buitenwereld vind me niet te zwaar. Sterker nog, ik krijg continu verteld dat ik er goed (lekker/sexy/etc) uitzie. Probeer dan eens vol te houden dat je echt wat kilo's kwijt wilt
Nou ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Temeer omdat je eerst écht flink te zwaar was, en nu nog maar een klein beetje. Ik weet ook niet hoe ongezond je je erbij voelt; ik had op een gegeven moment echt een flutconditie en mijn enkels en knieen deden pijn als ik 's morgens wakker werd. Toen ik me realiseerde dat dat van mijn gewicht kwam, schrok ik echt heel erg Maar als jij gewoon fit bent, sja...
Aan de andere kant zou je waarschijnlijk met, zeg, 5-7 kilo eraf je gezondheid toch echt een plezier doen
quote:
Nu ben ik vanwege medicijnenkuur voorlopig alcoholarm/vrij, dus dat leek me een gunstig moment om ermee aan de slag te gaan. Ik ga weer met kleine stapjes, vooralsnog is het streven om onder de 85 te komen. En aan de buitenwereld leg ik wel uit dat het niet voor de mooi is maar voor de gezondheid

Wat jullie kunnen doen... geen idee eigenlijk, denk echt dat ik het zelf moet doen. Thuis heb ik alle steun gelukkig

Ik vat niet snel dingen negatief op Is goed om soms eens te moeten nadenken ovder dingen
Ik hoop dat het dit keer echt lukt
pi_77144199
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:49 schreef Muks het volgende:

[..]

t is nooit te laat om te beginnen en beter nu dan te laat
Maar als geen ander weet ik hoe moeilijk beginnen is, nog lastiger is doorzetten...maar ik kan na 28,3 kg toch wel zeggen dat dat laatste me is gelukt !
En ik begin gewoon elke dag opnieuw.... Elke dag is een nieuwe start en heb ik eens iets gegeten wat ik eigenlijk niet bedacht had, nou daar kom ik echt geen kilo's van aan hooguit hou je wat vocht vast.
En t grote voordeel van zo denken is dat ik het makkelijker volhou dat ooit.
amen to that
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 16:06:18 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77144442
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Temeer omdat je eerst écht flink te zwaar was, en nu nog maar een klein beetje. Ik weet ook niet hoe ongezond je je erbij voelt; ik had op een gegeven moment echt een flutconditie en mijn enkels en knieen deden pijn als ik 's morgens wakker werd. Toen ik me realiseerde dat dat van mijn gewicht kwam, schrok ik echt heel erg Maar als jij gewoon fit bent, sja...
Aan de andere kant zou je waarschijnlijk met, zeg, 5-7 kilo eraf je gezondheid toch echt een plezier doen
[..]
Daar zeg je inderdaad iets... Nog nooit echt over nagedacht eigenlijk maar je hebt gelijk. Ik speel zonder problemen een vijfsetter, mijn gewrichten geven geen commentaar (mijn rug wel, maar dat heeft een andere oorzaak) kortom, ik voel me eigenlijk prima. Maar het lijkt me gewoon beter als het een paar kilo minder zijn en dan zitten sommige kleren ook net even iets beter...
quote:
Ik hoop dat het dit keer echt lukt
Ik ook
pi_77144522
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Omdat je zojuist een droppot hebt leeggegeten, kun je vandaag niet meer beginnen? Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld. Je hebt de droppot leeggegeten DUS is vandaag een uitgelezen mogelijkheid om te beginnen. Vanavond een uitgebalanceerd diner en later op de avond een beperkt en gezond tussendoortje

EDIT: En aan alle andere posts te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt Hup, jezelf niet aanstellen, maar beginnen
pi_77144545
bijna leeg? Rest weggooien en beginnen
Ja doei.
pi_77144609
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:49 schreef Muks het volgende:

[..]

Maar als geen ander weet ik hoe moeilijk beginnen is, nog lastiger is doorzetten...
Vond je ja? Was bij mij juist andersom Wilde al 'n jaar lang beginnen met afvallen, maar kwam er nooit van. Ben uiteindelijk begonnen zodra ik stopte met mijn online gameverslaving (World of Warcraft, ugh ). Maar 't volhouden vind ik nu geen enkele uitdaging juist...
pi_77144877
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:10 schreef Vido het volgende:

[..]

Vond je ja? Was bij mij juist andersom Wilde al 'n jaar lang beginnen met afvallen, maar kwam er nooit van. Ben uiteindelijk begonnen zodra ik stopte met mijn online gameverslaving (World of Warcraft, ugh ). Maar 't volhouden vind ik nu geen enkele uitdaging juist...
En hoelang ben jij nu al bezig?
pi_77144922
4 maanden. Is inderdaad niet lang vergeleken met sommige anderen hier, maar toch zie ik het niet veel mensen volhouden: gedurende 4 maanden 6-7 keer per week sporten
pi_77144982
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Vido het volgende:
4 maanden. Is inderdaad niet lang vergeleken met sommige anderen hier, maar toch zie ik het niet veel mensen volhouden: gedurende 4 maanden 6-7 keer per week sporten
Is niet alleen een kwestie van niet willen, maar ook van niet kunnen Best veel belasting op je gewrichten, wat zeker met overgewicht geen pretje is.
pi_77145136
Ik woog 125, dus ik weet er alles van. Zijn meer dan genoeg oplossingen voor, zoals zwemmen of de crosstrainer op de sportschool. Laatste optie is waar ik voor gekozen heb... Totaal niet belastend voor je gewrichten omdat het een vloeiende beweging is en ook geen "klappen" op je gewrichten omdat je bij wijze van spreken "stil staat".
pi_77145291
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Vido het volgende:
Dat is waar, maar voor sommige is dat natuurlijk een wel overwogen keuze om dat niet te doen
Maar zeker goed om wel te doen als jij dat wil en inderdaad de rest van je leven kan volhouden
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 16:32:01 #298
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77145482
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Is niet alleen een kwestie van niet willen, maar ook van niet kunnen Best veel belasting op je gewrichten, wat zeker met overgewicht geen pretje is.
Al zou ik het willen... denk dat het niet gezond zou zijn voor mijn relatie en thuissituatie. 'Papa, wie is die mevrouw die het vlees snijdt op zondag?'
pi_77145503
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef Vido het volgende:
Ik woog 125, dus ik weet er alles van. Zijn meer dan genoeg oplossingen voor, zoals zwemmen of de crosstrainer op de sportschool. Laatste optie is waar ik voor gekozen heb... Totaal niet belastend voor je gewrichten omdat het een vloeiende beweging is en ook geen "klappen" op je gewrichten omdat je bij wijze van spreken "stil staat".
Natuurlijk belast je je gewrichten wel! In beide gevallen. Zwemmen is zelfs best blessuregevoelig.

't Is fijn dat het voor jou zo goed heeft uitgepakt, maar dat maakt het nog niet voor iedereen de juiste manier. Sporten met overgewicht is echt niet zo makkelijk, en het is niet zo aardig als je doet alsof iedereen die niet fanatiek sport, niet genoeg ruggegraat heeft
pi_77146235
Als je mijn opmerking zo opvat, voel je je denk ik aangesproken, wat dan meer over jou zegt dan over mij

Ik bedoelde er namelijk niks mee wat van beledigende of denigrerende aard was
pi_77146330
Ieder moet doen wat bij hem past en wat mogelijk is met werk/gezin/studie/enz.

Tips zijn altijd welkom, en niks is heilig. Er is geen trucje helaas

En ik gooi hem weer dicht
Nieuw topic-> FOK! Dieetclub #297: met starters en doorzetters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')