Goed stuk. Ik geloof wel in het beperken van suiker / koolhydraten als middel om zowel overgewicht als diverse ziektes te beperken. Mijn vraag daarbij is wel in hoeverre je daarbij echt moet low-carben (<10% van je energie uit kh halen). De standaard NL voeding zit al gauw in de richting van de 60% uit kh, waarvan een hoop suiker. Dat is dus een enorm verschil met koolhydraatarm. Naar mijn mening is er dus heel goed een tussenweg mogelijk, die tevens ook goed vol te houden is. Dat laatste is nou eenmaal niet onbelangrijk, gezien het gaat om een wijziging van je levensstijl.quote:Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
Succes ermee.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:41 schreef Blinker het volgende:
Nou daar ben ik weer.
Ik word een beetje gek van het jojo-effect. De laatste keer ging ik best goed, alles ging gestaag.
Toen had ik mij één keer vergrepen aan een pizza en toen ging het direct weer de verkeerde kant op en is de beer los.
Ik weet nu in ieder geval waar m'n valkuilen liggen.
Lang verhaal kort: Dieet gaat vandaag weer in
Dat is waar. Ik ga het morgen eens proberenquote:Op zondag 17 januari 2010 18:29 schreef ColdFeet het volgende:
Koffie?Het probleem is vooral dat je waarschijnlijk zo zoet gewend bent, dat je veel andere dranken flauw vvindt smaken.
Ik vind zelfgemaakte ijsthee heel lekker (maar dat maak ik alleen 's zomers).
Ik drink wel eens een glas slimpie suikervrije aanmaaklimonade.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:28 schreef Blinker het volgende:
Geen sap meer
Wat zijn goede alternatieven? Alleen water / thee word je een beetje flauw van
Nou, doe er wat aan zou ik zeggen!quote:Op zondag 17 januari 2010 22:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom is er geen fok! aankom draadje?
En van appelmoes krijg je kanker zeiden we dan vroeger.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:05 schreef ColdFeet het volgende:
frisdrank is natuurlijk ook geen pretje voor je tanden, light net zo goed niet.
Zal wel niet veel vraag naar zijn ben ik bang.quote:
Er is wel zo'n topic geweest... Kijk hier eens tussenquote:Op zondag 17 januari 2010 22:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom is er geen fok! aankom draadje?
Sterker nog, er is volgens mij zelfs een reeks voor geweest! En een hele boel losse topics van mensen die dolgraag wilden aankomen.quote:Op maandag 18 januari 2010 08:43 schreef Sjeen het volgende:
Er is wel zo'n topic geweest... Ik ga eens zoeken
Jeej! Het is toch geen draadje vol brede patjakkers die zoveel mogelijk vlees op de botten te krijgen om hun kleine piemel te compenseren?quote:Op maandag 18 januari 2010 08:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er is wel zo'n topic geweest... Ik ga eens zoeken
quote:Op maandag 18 januari 2010 08:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sterker nog, er is volgens mij zelfs een reeks voor geweest! En een hele boel losse topics van mensen die dolgraag wilden aankomen.
Hier word ik eigenlijk alleen maar zwaarder, gaat voor wie zou willen aankomen dus de goede kant opalleen wil ik helemaal niet aankomen, maar afvallen
Zou misschien wel slim zijn, maar als ik dan die lijstjes zie dan wil ik al heeeeel erg hard gaan gillen. Wat heb ik een hekel aan lijnen en op mijn eten moeten letten gekregen, want je moet het de rest van je leven doen als je aanleg hebt om dik te worden en ik wil niet meerquote:Op maandag 18 januari 2010 08:53 schreef omearos het volgende:
Isa
je bent er nog
Kom je weer hier posten?
Dat vat wel een beetje samen hoe ik me op dit moment voelquote:Op maandag 18 januari 2010 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou misschien wel slim zijn, maar als ik dan die lijstjes zie dan wil ik al heeeeel erg hard gaan gillen. Wat heb ik een hekel aan lijnen en op mijn eten moeten letten gekregen, want je moet het de rest van je leven doen als je aanleg hebt om dik te worden en ik wil niet meer
Sporten wil ook nog welquote:Op maandag 18 januari 2010 16:44 schreef Sarabi het volgende:
Dat vat wel een beetje samen hoe ik me op dit moment voel
Maar net wel lekker een rondje hardgelopen, dat lukt me tenminste nog wel
Ja precies, sporten vind ik ook nog steeds fijn (en heb ik ook echt nodig om goed te voelen)quote:Op maandag 18 januari 2010 16:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sporten wil ook nog welMaar ik wil gewoon niet meer lijnen. Niet nu in ieder geval. Het helpt toch niet. Bij mij. Ik hoop wel bij jullie allemaal
als je al heel lang gelijnd hebt dan snap ik dat hoorquote:Op maandag 18 januari 2010 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou misschien wel slim zijn, maar als ik dan die lijstjes zie dan wil ik al heeeeel erg hard gaan gillen. Wat heb ik een hekel aan lijnen en op mijn eten moeten letten gekregen, want je moet het de rest van je leven doen als je aanleg hebt om dik te worden en ik wil niet meer
quote:Op maandag 18 januari 2010 16:57 schreef Sarabi het volgende:
Ja precies, sporten vind ik ook nog steeds fijn (en heb ik ook echt nodig om goed te voelen)
Maar waarom zou ik geen lekkere dingen mogen eten zoals alle normale mensen doen![]()
Ooit komt het goed, hou ik mezelf dan maar voor
Verder wel alles goed met je?
Goed om te horen!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]ja, op het dikker worden na gaat het prima
Ik zit eigenlijk best lekker in mijn vel en mijn vriend vindt mijn dikke kont eerder mooi dan te dik, dus dat is ook al geen motivator. De enige reden voor mij om weer hier te gaan posten zouden de mensen hier zijn, want die zijn (bijna) allemaal leuk
Nou ja, ik herinner me enkele *kuch* conflictsituaties in het verleden (de dieetdramaqueens) waardoor ik toch niet kan zeggen dat ik iedereen die hier kwam posten nou zo leuk vondquote:Op maandag 18 januari 2010 17:30 schreef DarkElf het volgende:
die niet zo subtiele bijna
en hartstikke fijn dat je tevreden met jezelf bent! en dat je je goed voelten ook dat hij dol op je is, gewoon zoals je bent. heerlijk toch!
snap ik hoorquote:Op maandag 18 januari 2010 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, ik herinner me enkele *kuch* conflictsituaties in het verleden (de dieetdramaqueens) waardoor ik toch niet kan zeggen dat ik iedereen die hier kwam posten nou zo leuk vond
Een vriend?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]ja, op het dikker worden na gaat het prima
Ik zit eigenlijk best lekker in mijn vel en mijn vriend vindt mijn dikke kont eerder mooi dan te dik, dus dat is ook al geen motivator. De enige reden voor mij om weer hier te gaan posten zouden de mensen hier zijn, want die zijn (bijna) allemaal leuk
Ik was mijn handen in onschuldquote:Op maandag 18 januari 2010 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, ik herinner me enkele *kuch* conflictsituaties in het verleden (de dieetdramaqueens) waardoor ik toch niet kan zeggen dat ik iedereen die hier kwam posten nou zo leuk vond
Nou, jij sowieso natuurlijkquote:Op maandag 18 januari 2010 18:17 schreef omearos het volgende:
Een vriend?![]()
![]()
Mijn vriend is ook geen motivator, hij vindt me nog steeds mooi (zijn exen zijn ook allemaal stevig) Maar voor mijn eigen gezondheid wil ik wel afvallen.
Kom gewoon posten, wij zijn heel lief
Natuurlijk heb je 100% gelijk. Kijk daarom zou ik hier ook moeten posten, zodat mensen zoals jij me even in kunnen wrijven wat ik al lang weet, maar niet doe. En misschien ga ik het dan wel doen als het hier wordt gezegd. Is in ieder geval motiverender dan 'nee lieverd, je hoeft voor mij echt niet af te vallen, ik vind je prachtig'quote:Op maandag 18 januari 2010 18:21 schreef ColdFeet het volgende:
Ik was mijn handen in onschuld
Ik kan me wel voorstellen dat je motivatie om te 'lijnen' laag is; als je gelukkig bent, heb je misschien je culinaire plezier ook wat meer teruggevonden?Maar wat let je om wel te sporten, maar verder niet te lijnen? Natuurlijk is de combi gezond eten en sporten optimaal (maar dat soort dingen weet je ook allemaal allang), maar met sporten kun je misschien serieus overgewicht voorkomen, en toch gewoon lekker eten?
mooie fotoquote:Op maandag 18 januari 2010 18:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, jij sowieso natuurlijk![]()
En ja, een vriend, alweer een tijdje, begin er al aan te wennen.
Dit zijn wij in het openlucht museum haha:
[ afbeelding ] (let niet op dikke versie van isabeau)
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh Isabeau, mooi stel en wat een toffe foto, lijkt op de oude kiekjes van mn oma!En nouja, das vast ook de bedoeling, maar het is goed gelukt bedoel ik
ik heb mij ook al aangeleerd om thee te drinken ipv een toetje te pakken. Ondertussen is dat al een gewoonte geworden en eet ik zelden nog een toetje.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:07 schreef Sjeen het volgende:
Isa
Ik heb gisteren pasta met zalm, scampi's en citroenroomsaus gehad met gekookte worteltjes. dat was efficiënt gebruik maken van de diepvries
Vandaag werken tot half twee, met de nodige lichaamsbeweging want de bestellingen moeten de deur uitNog geen idee wat we vanavond gaan eten...
Op de planning:
O - twee sneetjes bruin met kaas, mok koffie
T - banaan, mok thee
L - vier sneetjes bruin met rookvlees, mok thee
T - appel, mok thee
T - iets met dochter, koekje ofzo
D - nog geen idee
T - toetje of thee
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:08 schreef DarkElf het volgende:
tis nu nog mistiger dan gisteren trouwensmaar ik moet echt van mezelf gaan zo
Met mij erbij is het nu al stukken leukerquote:Op maandag 18 januari 2010 17:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
is ook zo ( al baal ik wel wat natuurlijk maar goedquote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:43 schreef Sjeen het volgende:
Hoge luchtvochtigheid heeft effect op jeToch goed dat je gegaan bent!
quote:TopVit Probiotische Yoghurt
TopVit Probiotische Yoghurt bevat probiotica en vezels voor een betere stoelgang en een ondersteuning van je weerstand. De probiotica bestaat uit de gezonde bacterie Bifidobacterium BB12. Daarnaast is extra vezel toegevoegd. Een perfecte combinatie om je darmen in optimale conditie te houden. Met 1 bekertje TopVit Probiotische Yoghurt krijg je voldoende probiotica binnen voor de hele dag.
Ja, alleen die activa betaal je 4 euro per bakje ofzo en vind ik persoonlijk niet te pruimenquote:
Kan je niet beter met wandelen beginnen dan? En dan langzaam het tempo opvoeren?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:33 schreef Isabeau het volgende:
Vannacht raar gelegen en nu doet mijn nek heel erg veel pijn![]()
Ik heb Evy ook nog steeds op mijn laptop staan, maar elke keer dat ik begin met hardlopen raak ik geblesseerd (heup vooral). Ik wil wel graag, maar durf niet zo goed. Vandaag menu voor de hele week maken en ik zal rekening houden met de wat slankere dingen des levens
Ik ben ook lid van de sportschoolquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:36 schreef DarkElf het volgende:
misschien is evy gewoon niet goed voor je isa, misschien kan je iets anders gaan doen?
Tempo van het wandelen opvoeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik wandel met gemak naar mijn ouders (10 km) en meer vind ik te saai worden
yep klopt daarom vind ik het ook zo fijn..quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook lid van de sportschoolDus er is genoeg om te doen. Alleen hardlopen is zo ideaal!
* snel!
* direct vanuit je huis te doen
* conditie gaat belachelijk snel vooruit
* het is leuk
Heus, dan loop ik hardquote:
Dat is misschien nog wel een idee, ik wil altijd te snel omdat ik het idee heb dat ik anders een beetje voor aap (olifant) loop of zo en mensen denken dat ik wel heeeel traag aan het joggen ben.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef omearos het volgende:
op je wandeltempo gaan joggen.
Dat is het trucje wat gebruikt werd voor mij om te leren hardlopen met astma. Het gaat niet snel maar is wel intensiever dan wandelen. En als dat goedgaad langzaam tempo verhogen.
Als je wat googlet, dan vind je wel van die rekenmodules die dat op je lengte/gewicht/geslacht/bezigheden kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:22 schreef Blinker het volgende:
Hoe weet ik ongeveer hoeveel calorieën/vet ik binnen moet krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |