Ben begin oktober begonnen, dus 3,5 maand (of ~15 weken) ongeveer. Dus iets meer dan 1,5 kilo per week gemiddeld. Eigenlijk niet helemaal een gezond tempo, maar vooral in het begin ging het erg snel. Daarnaast honger ik mezelf niet uit (1500-2000 calorieen per dag) maar komt het puur door 5-6 keer per week fanatiek te sporten. Snel afvallen is eigenlijk alleen "gevaarlijk" als je het puur door weinig eten bereikt. Ik kan straks dit eetschema gewoon blijven gebruiken, gezien het vrij normaal is. Enige verschil is dat ik 2-3 keer per week ga sporten in plaats van 5-6 keer, et voila: handhaving van het huidige gewichtquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:19 schreef DarkElf het volgende:
gefeliciteerd! hoe lang heb je daar over gedaan trouwens?
ik heb nog steeds een recept voor kroketten liggen wat ik uit wil proberenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:20 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij mis je zulke dingen ook echt als je echt in t buitenland gaat wonen: broodje kroket, echte kaas, een lekkere bruine boterham, karnemelk
quote:MAASTRICHT - Mensen die te dik zijn, hebben vooral een gedragsprobleem. Ze hebben hun voedingspatroon niet onder controle, zijn impulsief, uiterst gevoelig voor snelle beloningen en eten graag vet eten en voedsel met veel calorieën.
Ze hebben zichzelf minder goed onder controle. Daar is wat aan te doen. Therapeuten kunnen het eetgedrag veranderen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Universiteit Maastricht.
Zwaarlijvige mensen staan vooral onder behandeling van diëtisten en artsen. ''Dat is een vergissing. Obesitas moet binnen de GGZ worden behandeld'', aldus de universiteit vrijdag.
De medische wereld erkent obesitas echter niet als psychologisch probleem. Binnen de GGZ bestaat er geen specifieke behandelmethode en zorgverzekeraars vergoeden een behandeling nog niet.
Dit terwijl overgewicht een groot probleem is. Ongeveer de helft van de Nederlanders is te zwaar.
Bovendien voelt circa de helft van de obesen zich in meer of mindere mate depressief. Ze lijden onder hun lichaamsgewicht en schamen zich voor hun lichaam. Deze stemmingsproblemen verergeren het overeten, liet de universiteit weten.
15 weken ?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:14 schreef Vido het volgende:
[..]
Ben begin oktober begonnen, dus 3,5 maand (of ~15 weken) ongeveer. Dus iets meer dan 1,5 kilo per week gemiddeld. Eigenlijk niet helemaal een gezond tempo, maar vooral in het begin ging het erg snel. Daarnaast honger ik mezelf niet uit (1500-2000 calorieen per dag) maar komt het puur door 5-6 keer per week fanatiek te sporten. Snel afvallen is eigenlijk alleen "gevaarlijk" als je het puur door weinig eten bereikt. Ik kan straks dit eetschema gewoon blijven gebruiken, gezien het vrij normaal is. Enige verschil is dat ik 2-3 keer per week ga sporten in plaats van 5-6 keer, et voila: handhaving van het huidige gewicht
The way to go in my opinion
Met 5-6 keer in de week sporten en normaal eten val ik af.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
15 weken ?wauw wat snel! ben je niet bang dat als je eens minder gaat sporten dat t er deels weer aankomt?
Dat schema zou ik misschien een maandje volhouden en daarna zou ik verder van huis zijnquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Vido het volgende:
Volg mijn sportschema, en het lukt jou ook hoor
Dag 1: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 2: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 3: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 4: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 5: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
En één of twee dagen per week rust. Voor mij zaterdag en soms woensdag.:D
why?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet elke keer aan ymme denken als ik candygirl zie posten
Ja, ik ookquote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet elke keer aan ymme denken als ik candygirl zie posten
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Vido het volgende:
Volg mijn sportschema, en het lukt jou ook hoor
Dag 1: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 2: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 3: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 4: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 5: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
En één of twee dagen per week rust. Voor mij zaterdag en soms woensdag.:D
ja dat klopt idd!quote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, ik ookmaar die is nu toch zwanger?
yup, heb atkins en cohen geprobeerd geen succes laten we het daar op houden. En t is hopeloos duur.quote:Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
Ik weet dat mijn stiefmams nu bezig is met een eiwitrijk dieet. Ze eet 5 tot 10 dagen lang eieren water eieren water en kipfilet en water. En thee. Na dag 4 is ze 4 kilo kwijt (naar mijn mening kan dat volgens mij nooit goed zijn maar ala, haar keuze)quote:Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |