abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76853305
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:19 schreef DarkElf het volgende:
gefeliciteerd! hoe lang heb je daar over gedaan trouwens?
Ben begin oktober begonnen, dus 3,5 maand (of ~15 weken) ongeveer. Dus iets meer dan 1,5 kilo per week gemiddeld. Eigenlijk niet helemaal een gezond tempo, maar vooral in het begin ging het erg snel. Daarnaast honger ik mezelf niet uit (1500-2000 calorieen per dag) maar komt het puur door 5-6 keer per week fanatiek te sporten. Snel afvallen is eigenlijk alleen "gevaarlijk" als je het puur door weinig eten bereikt. Ik kan straks dit eetschema gewoon blijven gebruiken, gezien het vrij normaal is. Enige verschil is dat ik 2-3 keer per week ga sporten in plaats van 5-6 keer, et voila: handhaving van het huidige gewicht

The way to go in my opinion
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_76853332
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:20 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij mis je zulke dingen ook echt als je echt in t buitenland gaat wonen: broodje kroket, echte kaas, een lekkere bruine boterham, karnemelk
ik heb nog steeds een recept voor kroketten liggen wat ik uit wil proberen dan kan ik daarna met een gerust hart naar de UK verhuizen

oh ja, en de kaas ja..
Ja doei.
pi_76853987
'Obesitas is vooral een gedragsprobleem'
quote:
MAASTRICHT - Mensen die te dik zijn, hebben vooral een gedragsprobleem. Ze hebben hun voedingspatroon niet onder controle, zijn impulsief, uiterst gevoelig voor snelle beloningen en eten graag vet eten en voedsel met veel calorieën.

Ze hebben zichzelf minder goed onder controle. Daar is wat aan te doen. Therapeuten kunnen het eetgedrag veranderen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Universiteit Maastricht.

Zwaarlijvige mensen staan vooral onder behandeling van diëtisten en artsen. ''Dat is een vergissing. Obesitas moet binnen de GGZ worden behandeld'', aldus de universiteit vrijdag.

De medische wereld erkent obesitas echter niet als psychologisch probleem. Binnen de GGZ bestaat er geen specifieke behandelmethode en zorgverzekeraars vergoeden een behandeling nog niet.

Dit terwijl overgewicht een groot probleem is. Ongeveer de helft van de Nederlanders is te zwaar.

Bovendien voelt circa de helft van de obesen zich in meer of mindere mate depressief. Ze lijden onder hun lichaamsgewicht en schamen zich voor hun lichaam. Deze stemmingsproblemen verergeren het overeten, liet de universiteit weten.
pi_76854041
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:14 schreef Vido het volgende:

[..]

Ben begin oktober begonnen, dus 3,5 maand (of ~15 weken) ongeveer. Dus iets meer dan 1,5 kilo per week gemiddeld. Eigenlijk niet helemaal een gezond tempo, maar vooral in het begin ging het erg snel. Daarnaast honger ik mezelf niet uit (1500-2000 calorieen per dag) maar komt het puur door 5-6 keer per week fanatiek te sporten. Snel afvallen is eigenlijk alleen "gevaarlijk" als je het puur door weinig eten bereikt. Ik kan straks dit eetschema gewoon blijven gebruiken, gezien het vrij normaal is. Enige verschil is dat ik 2-3 keer per week ga sporten in plaats van 5-6 keer, et voila: handhaving van het huidige gewicht

The way to go in my opinion
15 weken ? wauw wat snel! ben je niet bang dat als je eens minder gaat sporten dat t er deels weer aankomt?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76859328
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

15 weken ? wauw wat snel! ben je niet bang dat als je eens minder gaat sporten dat t er deels weer aankomt?
Met 5-6 keer in de week sporten en normaal eten val ik af.
Met 2-3 keer in de week sporten en normaal eten, blijf ik gelijk.

Of that's the plan in ieder geval. En lijkt me ook vrij logisch. Het hele idee is je energie inname gelijk houden aan je energie verbruik voor een gelijkblijvend gewicht op lange termijn. En met 2-3 keer sporten in de week moet dat zeker lukken. Overigens zit ik de laatste 4 weken op 1 kilo per week, dus het was echt het begin dat (te) snel ging, soms 3-4 kilo in één week.

Hier mijn lijstje van gisteren, dat wel aantoont dat ik normaal eet

O: boterham met pindakaas light, boterham met 30+ kaas, beker halfvolle melk
T: appel
L: 2 boterhammen met kaas, 2 boterhammen met filet americain, cup-a-soup
T: bakje magere fruityoghurt
D: 2 grote gepofte aardappels, sperzieboontjes, omelet van 3 eieren en wat groente
T: knackebrod met kipfilet

Geen idee hoeveel calorieën het precies is, maar ik gok zo rond de 1750.

Trouwens DE: ik zag je ooit zeggen dat je geen "30+ rubberen kaas" gaat eten, dan kan ik je nog een tip geven: 30+ Gerijpte (of oude) kaas van Beemster (ik heb altijd plakken), ik proef het verschil niet met 48+ kaas...
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_76859438
Ik ben jaloers Vido......
pi_76859584
Volg mijn sportschema, en het lukt jou ook hoor

Dag 1: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 2: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 3: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 4: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 5: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.

En één of twee dagen per week rust. Voor mij zaterdag en soms woensdag.

:D
pi_76859710
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Vido het volgende:

Dat schema zou ik misschien een maandje volhouden en daarna zou ik verder van huis zijn
pi_76860181
30+ gerijpte beemster, zal t zo eens meenemen, tnx voor de tip
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76862915
2 sneeen roggebrood met kaas, kop koffie en mok melk
T: manderijn en glas water
L: 2 sneen witbrood met light jam, glas sinaasappelssap
D: roerbak sptiskool, 2 aardappelen en tartaartje, glas light limonade

verder water
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_76862940
ik moet elke keer aan ymme denken als ik candygirl zie posten
Ja doei.
pi_76862960
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
why?
pi_76863029
zelfde avatar
Ja doei.
pi_76863354
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik ook maar die is nu toch zwanger?
pi_76863754
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Vido het volgende:

whooo....70 min cross. Respect, na 15 minuten kan ik niet meer

lijstje:
O: 1 krentebol, broodje met vruchtenhagel en kop thee
T: kruidcake
L: bolletje met hagelslag(had er ff zin aan)
T: frikandel in het zwembad. Moet dan altijd aan een stukje van Jochem Meyjer denken. 'Als je wilt afvallen, moet je gaan zwemmen. Maar dat werkt niet, want na zwemmen heb je altijd zin aan patat'
T: plakje ontbijtkoek
D: jachtschotel (vond het niet zo lekker)

Heb vandaag baantjes gezwommen en ben naar de sauna geweest.
pi_76863809
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:13 schreef motorbloempje het volgende:
zelfde avatar
ja dat klopt idd!
Maar heb hem al heel lang hoor
pi_76864971
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, ik ook maar die is nu toch zwanger?

Ik ben vandaag denk ik een beetje buiten mijn boekje gegaan

O: Maaltijd+ en 100ml fruitontbijt
T: mueslireep
L: Bruin ciabbata met pitjes oid van de V&D met roomkaas en sla
T niets
D: 3 tosti's
En nu heb ik buikpijn (ik wordt gelijk gestraft )
pi_76874487
@ MC: Ik kan m'n t-shirt ook uitwringen na die 70 minuten hoor, maar zolang je je hartslag niet te hoog laat oplopen (in mijn geval niet boven de 155-160) en de hartslag ook niet onregelmatig wordt, kan dat geen kwaad. Maar je moet inderdaad wel de conditie er voor opbouwen Ik begon 3,5 maand geleden ook niet meteen met 70 minuten, het is onvoorstelbaar hoe snel mijn conditie is opgebouwd wat dat betreft. Nu kom ik in die hele 70 minuten niet boven de 150 hartslag, 3,5 maand geleden zat ik al aan de 160 na 15 minuten...

@LL: Dat lijstje is toch niet te veel? Een tosti is niet meer dan een boterham met ham en kaas. Als het achterham is en 20+ of 30+ kaas, is het zelfs vrij mager... En ciabata met roomkaas vang je op door geen tussendoortje te nemen. Zoveel is er niet mis mee... Je mist alleen wat voedingsstoffen

@DE: Laat me weten wat je er van vond Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de smaak van volvette kaas "vergeten" ben, dat is namelijk iets wat ik al enkele jaren niet meer heb gegeten... Haha
pi_76883594
Vido welkom bij de club !!
Ik ga nog ff door voor de -50 kilo club

Maar de 99 nadert !! nog 5 ons !

t lijstje voor vandaag

O: 3 crackers met 30 + belegen kaas van beemster (die is inderdaad lekker), een beker optimel en een sinaasappel
T: 2 kiwi's en 250 gram kwark
L : 4 cracker met een glutenvrije kroket (daar kijk ik naar uit) en verder beleg, salade en wat drinken
T: fruitsalade
D: rodekool met appeltjes, aardappelpuree en Hachee

Succes allemaal !
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76884407
Ik vind de 30+ belegen kaas van beemster ook lekker
Ik merk eigenlijk hoe lastig het is om gevarieerd te eten. Zeker met een vent die niet alles lust.

Mijn lijstje vandaag
O Maaltijd+
T eierkoek
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer en een glas optimel
T als ik op tijd een nieuwe blender heb een smoothie van kiwi appel en verse sjus
D Verse worteltjes *jum* met kipfilet en aardappelpuree
T een bakje Topvit probiotische yoghurt

edit:
Na de lunch:
T kommetje verse groentesoep
D verse worteltjes en kipfilet (aardappelpuree weggelaten, de jongens wilden liever gewone aardappels )
T smoothie van verse sjus een appel en een banaan zodat ik mijn dagelijkse fruit ook weer binnen heb.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2010 20:16:56 ]
  zondag 17 januari 2010 @ 02:03:37 #296
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_76912913
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76915178
quote:
Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
yup, heb atkins en cohen geprobeerd geen succes laten we het daar op houden. En t is hopeloos duur.
nee ik eet nu volgens de dieetist (schijf van vijf, richtlijnen voor gezonde voeding) en dit kan ik mijn leven lang volhouden (al zal ik als ik op gewicht ben natuurlijk wel wat meer moeten gaan eten dan nu)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76915179
quote:
Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Ik weet dat mijn stiefmams nu bezig is met een eiwitrijk dieet. Ze eet 5 tot 10 dagen lang eieren water eieren water en kipfilet en water. En thee. Na dag 4 is ze 4 kilo kwijt (naar mijn mening kan dat volgens mij nooit goed zijn maar ala, haar keuze)
Na dag 10 mag je groentes gaan invoeren en na zoveel dagen later mag je weer wat erbij.
pi_76915313
Het lijstje voor vandaag nog even :

O : 2 gekookte eitjes met 2 glutenvrije afbakbroodjes, glas optimel en 1 mandarijn
T : 2 kiwi's met 250 gram kwark
L : zelfgemaakteuiensoep met glutenvrije stokbroodjes (3 sneetjes) met kaas, salade van witlof met walnoten
T : cracker met 30+ kaas
D : roergebakken spruitjes met paprika, ui, kip en spekjes en aardappeltjes uit de oven (met knoflook)
T: handje zoute stokjes
pi_76916342
Mijn lijstje van vandaag:
O maaltijd+
T optimel kwark
L 1 sneetje roggebrood met kaas en komkommer en 2 gekookte eitjes
T verse sjus een appel en een kiwi
D vergeten groenten te halen dus keuze tussen mais en wortels, een varkensfiletlapje en een aardappeltje
T bakje probiotische yoghurt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2010 11:04:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')