abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77141974
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef Sjeen het volgende:
Waarom maandag pas beginnen? Je kun nu toch ook al enigszins aanpassen, van uitstel komt afstel enzo
Zeg Sjeen, mag ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien? Als je denkt dat ik geen gelijk heb, mag je het direct naast je neerleggen hoor! (tot zover mijn welgemeende gevoelige-zielendisclaimer ).
Moet je dat zelf ook niet eens gaan doen? Ik lees al ruim twee jaar mee met de dieetclub, en ik zie jou altijd hetzelfde posten: vanavond een etentje, de boog kan niet altijd gespannen staan, ik moet ook nog genieten van het leven, dat is belangrijk, ik ben mijn knopje kwijt, ik ga weer beginnen met Evy, ik ga lekker borrelen met vrienden, ik moet mezelf toch wat toestaan...
Het lijkt alsof je zelf ook maar blijft uitstellen om af te gaan vallen!

NB: ik wil niet zeggen dat de redenen die je geeft niet valide zijn! Ik kan je joie-de-vivreaanpak wel waarderen, en vind het verstandig dat je probeert je dochter niet te laten lijden. Maar het effect is wel dat je met al die levensvreugd weinig afvalt

[ Bericht 6% gewijzigd door ColdFeet op 22-01-2010 15:16:41 ]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:12:14 #277
281369 tonedyt
stop met zweten
pi_77142045
genoeg water drinken!!!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:17:08 #278
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77142229
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zeg Sjeen, mag ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien? Als je denkt dat ik geen gelijk heb, mag je het direct naast je neerleggen hoor! (tot zover mijn welgemeende gevoelige-zielendisclaimer ).
Moet je dat zelf ook niet eens gaan doen? Ik lees al ruim twee jaar mee met de dieetclub, en ik zie jou altijd hetzelfde posten: vanavond een etentje, de boog kan niet altijd gespannen staan, ik moet ook nog genieten van het leven, dat is belangrijk, ik ben mijn knopje kwijt, ik ga weer beginnen met Evy, ik ga lekker borrelen met vrienden, ik moet mezelf toch wat toestaan...
Het lijkt alsof je zelf ook maar blijft uitstellen om af te gaan vallen!
Got me there
Ware het niet dat ik ruim vijf jaar geleden wel het knopje had en dat ook echt gebruikt heb. Waardoor ik nu op een redelijk acceptabel gewicht zit, al ongeveer twee jaar stabiel. Alleen ben ik het niet eens met het gewicht dat mijn lichaam voor ogen heeft... En ja, ik heb de afgelopen twee jaar inderdaad een aantal pogingen ondernomen die nogal op niet uitgelopen zijn. Wie weet lukt het deze keer wel, ben inmiddels vier weken bezig
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_77142373
Waar ging het de vorige keren mis dan? En kunnen wij bijdragen om dat nu te voorkomen?

Ik ben blij dat je het niet negatief opvat; ik ben bekend met je eerdere succesvolle lijninspanningen en was bang om betweterig/bemoeierig over te komen
pi_77142439
Het lijkt mij ook wel moeilijker vol te houden als je een gezin hebt.

Natuurlijk is het voor hen ook belangrijk om een goed eetpatroon te hebben, maar in de hectiek lijken mij 'slechte' keuzes sneller gemaakt dan 'betere' keuzes. Of vergis ik me daar in?
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:28:06 #281
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77142717
Voornamelijk door sociaal leven, regelmatig uiteten en geen zin om op te letten, heel erg graag een glas wijn drinken, geen tijd/mogelijkheid om te evy-en (kindje thuis, vriend die ook graag sport), kortom het was me de 'opgave' niet waard... Als je er niet compleet achter staat, kun je er niet compleet voor gaan en dan strand de poging voortijdig, bij mij tenminste. Factor twee, de buitenwereld vind me niet te zwaar. Sterker nog, ik krijg continu verteld dat ik er goed (lekker/sexy/etc) uitzie. Probeer dan eens vol te houden dat je echt wat kilo's kwijt wilt

Nu ben ik vanwege medicijnenkuur voorlopig alcoholarm/vrij, dus dat leek me een gunstig moment om ermee aan de slag te gaan. Ik ga weer met kleine stapjes, vooralsnog is het streven om onder de 85 te komen. En aan de buitenwereld leg ik wel uit dat het niet voor de mooi is maar voor de gezondheid

Wat jullie kunnen doen... geen idee eigenlijk, denk echt dat ik het zelf moet doen. Thuis heb ik alle steun gelukkig

Ik vat niet snel dingen negatief op Is goed om soms eens te moeten nadenken ovder dingen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 15:32:15 #282
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77142911
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
Het lijkt mij ook wel moeilijker vol te houden als je een gezin hebt.

Natuurlijk is het voor hen ook belangrijk om een goed eetpatroon te hebben, maar in de hectiek lijken mij 'slechte' keuzes sneller gemaakt dan 'betere' keuzes. Of vergis ik me daar in?
Eerder op sportgebied eigenlijk, qua eten is het zo dat we de vriezer vol hebben liggen met zelfgeblancheerde groenten en zelfgesneden soepgroente. Snel iets maken, is meestal groentesoep dan, omdat Isa dat ook lekker vindt.

Wat betreft sporten, vriend gaat twee/drie keer per week sporten. Ik ga op donderdag trainen en speel nu en dan een wedstrijd. Maar rennen schiet er gewoon bij in, want geen oppas, vergaderingen, een huishouden dat ook gedaan moet worden. Soms zijn de keuzes gewoon lastig...
pi_77142996
ah, dás wel hendig! dat zouden meer mensen moeten doen

maar idd lastig dan om de tijd te vinden om te sporten. Samen is (nog) geen optie, en drukke levens maakt het ook niet veel makkelijker. Zie het hier af en toe al moeite kosten, maar, het gaat nog goed
Ja doei.
pi_77143360
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:59 schreef Sjeen het volgende:
Waarom maandag pas beginnen? Je kun nu toch ook al enigszins aanpassen, van uitstel komt afstel enzo
De droppot was al bijna leeg toen ik dit schreef (ik verveel me weer de klere op werk), dus vandaag beginnen zit er gewoon niet meer in.

Dit weekend heb ik een paar afspraken, gaat ook niet goed komen dan. Dus maandag beginnen. Van het weekend wel even goed boodschappen doen en letten op wat ik koop

Doelen heb ik ja, mijn eerste is dus eind dit jaar min 25. Wat volgens mij te doen moet zijn door netjes te eten en straks, als mijn rug het er weer mee eens is, gaan sporten.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_77143715
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

De droppot was al bijna leeg toen ik dit schreef (ik verveel me weer de klere op werk), dus vandaag beginnen zit er gewoon niet meer in.

Dit weekend heb ik een paar afspraken, gaat ook niet goed komen dan. Dus maandag beginnen. Van het weekend wel even goed boodschappen doen en letten op wat ik koop

Doelen heb ik ja, mijn eerste is dus eind dit jaar min 25. Wat volgens mij te doen moet zijn door netjes te eten en straks, als mijn rug het er weer mee eens is, gaan sporten.
t is nooit te laat om te beginnen en beter nu dan te laat
Maar als geen ander weet ik hoe moeilijk beginnen is, nog lastiger is doorzetten...maar ik kan na 28,3 kg toch wel zeggen dat dat laatste me is gelukt !
En ik begin gewoon elke dag opnieuw.... Elke dag is een nieuwe start en heb ik eens iets gegeten wat ik eigenlijk niet bedacht had, nou daar kom ik echt geen kilo's van aan hooguit hou je wat vocht vast.
En t grote voordeel van zo denken is dat ik het makkelijker volhou dat ooit.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_77143725
je kan toch gewoon vanavond gezond eten? morgen de beste keuzes maken enzo?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77143753
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:28 schreef Sjeen het volgende:
Voornamelijk door sociaal leven, regelmatig uiteten en geen zin om op te letten, heel erg graag een glas wijn drinken, geen tijd/mogelijkheid om te evy-en (kindje thuis, vriend die ook graag sport), kortom het was me de 'opgave' niet waard... Als je er niet compleet achter staat, kun je er niet compleet voor gaan en dan strand de poging voortijdig, bij mij tenminste. Factor twee, de buitenwereld vind me niet te zwaar. Sterker nog, ik krijg continu verteld dat ik er goed (lekker/sexy/etc) uitzie. Probeer dan eens vol te houden dat je echt wat kilo's kwijt wilt
Nou ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Temeer omdat je eerst écht flink te zwaar was, en nu nog maar een klein beetje. Ik weet ook niet hoe ongezond je je erbij voelt; ik had op een gegeven moment echt een flutconditie en mijn enkels en knieen deden pijn als ik 's morgens wakker werd. Toen ik me realiseerde dat dat van mijn gewicht kwam, schrok ik echt heel erg Maar als jij gewoon fit bent, sja...
Aan de andere kant zou je waarschijnlijk met, zeg, 5-7 kilo eraf je gezondheid toch echt een plezier doen
quote:
Nu ben ik vanwege medicijnenkuur voorlopig alcoholarm/vrij, dus dat leek me een gunstig moment om ermee aan de slag te gaan. Ik ga weer met kleine stapjes, vooralsnog is het streven om onder de 85 te komen. En aan de buitenwereld leg ik wel uit dat het niet voor de mooi is maar voor de gezondheid

Wat jullie kunnen doen... geen idee eigenlijk, denk echt dat ik het zelf moet doen. Thuis heb ik alle steun gelukkig

Ik vat niet snel dingen negatief op Is goed om soms eens te moeten nadenken ovder dingen
Ik hoop dat het dit keer echt lukt
pi_77144199
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:49 schreef Muks het volgende:

[..]

t is nooit te laat om te beginnen en beter nu dan te laat
Maar als geen ander weet ik hoe moeilijk beginnen is, nog lastiger is doorzetten...maar ik kan na 28,3 kg toch wel zeggen dat dat laatste me is gelukt !
En ik begin gewoon elke dag opnieuw.... Elke dag is een nieuwe start en heb ik eens iets gegeten wat ik eigenlijk niet bedacht had, nou daar kom ik echt geen kilo's van aan hooguit hou je wat vocht vast.
En t grote voordeel van zo denken is dat ik het makkelijker volhou dat ooit.
amen to that
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 16:06:18 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77144442
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou ja, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Temeer omdat je eerst écht flink te zwaar was, en nu nog maar een klein beetje. Ik weet ook niet hoe ongezond je je erbij voelt; ik had op een gegeven moment echt een flutconditie en mijn enkels en knieen deden pijn als ik 's morgens wakker werd. Toen ik me realiseerde dat dat van mijn gewicht kwam, schrok ik echt heel erg Maar als jij gewoon fit bent, sja...
Aan de andere kant zou je waarschijnlijk met, zeg, 5-7 kilo eraf je gezondheid toch echt een plezier doen
[..]
Daar zeg je inderdaad iets... Nog nooit echt over nagedacht eigenlijk maar je hebt gelijk. Ik speel zonder problemen een vijfsetter, mijn gewrichten geven geen commentaar (mijn rug wel, maar dat heeft een andere oorzaak) kortom, ik voel me eigenlijk prima. Maar het lijkt me gewoon beter als het een paar kilo minder zijn en dan zitten sommige kleren ook net even iets beter...
quote:
Ik hoop dat het dit keer echt lukt
Ik ook
pi_77144522
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Omdat je zojuist een droppot hebt leeggegeten, kun je vandaag niet meer beginnen? Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld. Je hebt de droppot leeggegeten DUS is vandaag een uitgelezen mogelijkheid om te beginnen. Vanavond een uitgebalanceerd diner en later op de avond een beperkt en gezond tussendoortje

EDIT: En aan alle andere posts te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt Hup, jezelf niet aanstellen, maar beginnen
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_77144545
bijna leeg? Rest weggooien en beginnen
Ja doei.
pi_77144609
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:49 schreef Muks het volgende:

[..]

Maar als geen ander weet ik hoe moeilijk beginnen is, nog lastiger is doorzetten...
Vond je ja? Was bij mij juist andersom Wilde al 'n jaar lang beginnen met afvallen, maar kwam er nooit van. Ben uiteindelijk begonnen zodra ik stopte met mijn online gameverslaving (World of Warcraft, ugh ). Maar 't volhouden vind ik nu geen enkele uitdaging juist...
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_77144877
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:10 schreef Vido het volgende:

[..]

Vond je ja? Was bij mij juist andersom Wilde al 'n jaar lang beginnen met afvallen, maar kwam er nooit van. Ben uiteindelijk begonnen zodra ik stopte met mijn online gameverslaving (World of Warcraft, ugh ). Maar 't volhouden vind ik nu geen enkele uitdaging juist...
En hoelang ben jij nu al bezig?
pi_77144922
4 maanden. Is inderdaad niet lang vergeleken met sommige anderen hier, maar toch zie ik het niet veel mensen volhouden: gedurende 4 maanden 6-7 keer per week sporten
pi_77144982
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Vido het volgende:
4 maanden. Is inderdaad niet lang vergeleken met sommige anderen hier, maar toch zie ik het niet veel mensen volhouden: gedurende 4 maanden 6-7 keer per week sporten
Is niet alleen een kwestie van niet willen, maar ook van niet kunnen Best veel belasting op je gewrichten, wat zeker met overgewicht geen pretje is.
pi_77145136
Ik woog 125, dus ik weet er alles van. Zijn meer dan genoeg oplossingen voor, zoals zwemmen of de crosstrainer op de sportschool. Laatste optie is waar ik voor gekozen heb... Totaal niet belastend voor je gewrichten omdat het een vloeiende beweging is en ook geen "klappen" op je gewrichten omdat je bij wijze van spreken "stil staat".
pi_77145291
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Vido het volgende:
Dat is waar, maar voor sommige is dat natuurlijk een wel overwogen keuze om dat niet te doen
Maar zeker goed om wel te doen als jij dat wil en inderdaad de rest van je leven kan volhouden
  Licht Ontvlambaar vrijdag 22 januari 2010 @ 16:32:01 #298
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_77145482
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Is niet alleen een kwestie van niet willen, maar ook van niet kunnen Best veel belasting op je gewrichten, wat zeker met overgewicht geen pretje is.
Al zou ik het willen... denk dat het niet gezond zou zijn voor mijn relatie en thuissituatie. 'Papa, wie is die mevrouw die het vlees snijdt op zondag?'
pi_77145503
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:24 schreef Vido het volgende:
Ik woog 125, dus ik weet er alles van. Zijn meer dan genoeg oplossingen voor, zoals zwemmen of de crosstrainer op de sportschool. Laatste optie is waar ik voor gekozen heb... Totaal niet belastend voor je gewrichten omdat het een vloeiende beweging is en ook geen "klappen" op je gewrichten omdat je bij wijze van spreken "stil staat".
Natuurlijk belast je je gewrichten wel! In beide gevallen. Zwemmen is zelfs best blessuregevoelig.

't Is fijn dat het voor jou zo goed heeft uitgepakt, maar dat maakt het nog niet voor iedereen de juiste manier. Sporten met overgewicht is echt niet zo makkelijk, en het is niet zo aardig als je doet alsof iedereen die niet fanatiek sport, niet genoeg ruggegraat heeft
pi_77146235
Als je mijn opmerking zo opvat, voel je je denk ik aangesproken, wat dan meer over jou zegt dan over mij

Ik bedoelde er namelijk niks mee wat van beledigende of denigrerende aard was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')