Bepaalde soorten groente en fruit?quote:Op woensdag 6 januari 2010 22:56 schreef Bilderberger het volgende:
Weet iemand een lijst produkten met weinig suiker maar waar géén Aspartaam in zit?
Groente en fruit zit geen Aspartaam in, Aspartaam is een chemisch middel dat in alle Light producten zit.quote:Op woensdag 6 januari 2010 23:28 schreef Pandorah het volgende:
Mijn laatste reactie:
[..]
Bepaalde soorten groente en fruit?
Ik weet niet wat je wilt vervangen?
Volgens mij hadden we 293 twee keer gedaanquote:Op donderdag 7 januari 2010 08:28 schreef Boadicea het volgende:
Kijk ook naar dingen zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen Bilderberger, daar zit nog steeds wel suiker in, maar minder dan normaal... De delight jam van hero is bijvoorbeeld zo'n product.
Btw, slaan we topic nummer 294 over?
Nootjes?quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:35 schreef DarkElf het volgende:
goeiemorgen
planning vandaag:
O muesli met mag yoghurt
T wat fruit
L 2 roggebrood met een gedeelde plak kaas
T bouillon
T wat fruit
D gebakken pangasiusfilet met sinaasappel/cherrytomaat/zwarte olijven/basilicumsalsa (lekker zomers)
T augurkjes? eitjes? yoghurt? oid..
mag ik niet, ben allergisch voor noten en pinda ' squote:Op donderdag 7 januari 2010 16:24 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Nootjes?Ik zou echt iets met vet toevoegen, want dat zit vrijwel nog niet in je schema...
vroeger was het idd simpeler. Als er een waarschuwing opstond was het wrs terecht. tegenwoordig moeten fabrikanten alles noemen wat eventueel/wellicht erin zou kunnen zitten en kan je veel minder van die informatie op aan vreemd genoeg.quote:Op donderdag 7 januari 2010 16:51 schreef Ciske- het volgende:
Die olijfolie had ik idd niet meegerekend's Avonds zou ik dan voor de eitjes gaan, daar zitten ook nog wat vetten in. En regelmatig vette vis inplannen..
Lijkt me wel moeilijk zo'n allergie, sporen van noten/pinda's lijken vandaag de dag wel overal in te zitten...
Ah, ik heb alleen in de tweede keer 293 meegepost dan...quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we 293 twee keer gedaan
Vaker doen danquote:Op donderdag 7 januari 2010 17:12 schreef DarkElf het volgende:
maar ik heb idd de neiging om laag in mijn vetten te zitten idd doordat ik mager eet en geen nootjes enzo eet, dat klopt.
(kan wel enorm genieten van een stukje brood gedipt in goddellijke olijfolie)
Chocmousse, heerlijkquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:36 schreef DarkElf het volgende:
fijn om te weten dat alles ok is
Ik heb nog een aanvulling op mijn lijstje, een hele slechte
namelijk chocomousse en een glas wijn
Ik weet, ik weet... en ik weet ook dat ik het kan, heb het immers ook een zwangerschap en 6 maanden borstvoeding uitgehouden. Maar in tegenstelling tot Muks mis ik het weldegelijk, het is gewoon een onderdeel van mijn bourgondische levenswijzequote:Op vrijdag 8 januari 2010 06:56 schreef DarkElf het volgende:
je doet t voor een goed doel Sjeen![]()
Grappig Pandorah diezelfde regel
Nope... dan zou ik helemaal tureluurs worden... Waar schrik je van?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:12 schreef lezzer het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar tellen mensen hier ook calorieën?
Als ik die lijstjes hier af en toe zie, dan schrik ik wel eigenlijk.
Dat is geen oordeel, ik ben zelf zoekende dus op zoek naar info.
Ik merk zelf dat als ik niet snoep/snack ik met heel veel moeie aan 1500 Kcal kom.
waar schrik je van dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:12 schreef lezzer het volgende:
Ik merk zelf dat als ik niet snoep/snack ik met heel veel moeie aan 1500 Kcal kom.
ah ok. Nou hoop dat het goed werkt en voor je t weet zit je weer achter een lekker glas wijn, met mooie huidquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:11 schreef Sjeen het volgende:
Da's even afhankelijk van de dagdosis, met de 30mg die ik nu slik zou het op 12 maanden uitkomen. Maar de dermatoloog heeft gezegd dat deze dosis een start was en dat we afhankelijk van mijn reactie erop gaan ophogen. Dus ergens tussen de 6 en 12 maanden
Beetje weinig?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nope... dan zou ik helemaal tureluurs worden... Waar schrik je van?
maar je zegt sommige lijstjes dus vraag mij af welke je bedoelt?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:15 schreef lezzer het volgende:
[..]
Beetje weinig?
Als ik dat dus eet, kom ik echt niet aan m'n kcalorieën.
Niks speciaalsquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
maar je zegt sommige lijstjes dus vraag mij af welke je bedoelt?
Dat is waar we het voor doenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ah ok. Nou hoop dat het goed werkt en voor je t weet zit je weer achter een lekker glas wijn, met mooie huid
Dan zul je mijn lijstje niet bedoelenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:15 schreef lezzer het volgende:
[..]
Beetje weinig?
Als ik dat dus eet, kom ik echt niet aan m'n kcalorieën.
ah okquote:
Opdrukken....hmmm misschien ga ik die les dan toch maar niet uitproberenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:16 schreef Pandorah het volgende:
Bodyattack is een soort aerobics met ook 5 minuten opdrukken. Het lesprogramma is van Les Mills.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus echt weinig wil ik het niet noemen..
Ik wissel uiteraard af tussen belegsoorten en met het avondeten.
toch val ik er goed mee af, dat heeft waarschijnlijk niet zo veel met de hoeveelheid te maken maar wel met het gluten en lactose vrije deel
heb overigens voor vandaag berekend, ik kom uit op 1735 kcal
[ Bericht 9% gewijzigd door Muks op 08-01-2010 19:02:13 ]soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
Op zoveel wil ik ook ongeveer uit komen, met 3x in de week sporten val ik dan ook wel afquote:Op vrijdag 8 januari 2010 17:10 schreef DarkElf het volgende:
ik heb eens een willekeurig lijstje ingevoerd en kom rond de 1300-1500 uit. (hangt van t avondeten af) Ik vind dat primaik heb geen gevoel alsof ik te hard afval of te weinig eet, ik voel mij hier, al maanden, prima bij. Zeker gezien het feit ook dat ik alleen ma-di-woe-don zo eet. Vrij-zat en zon eet ik gewoon waar ik zin in heb.
Yep, ben een man en probeer zo veel mogelijk in het groen te blijven. Want als ik aankom zie je rode vakjesquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:09 schreef winka het volgende:
Oh dat grafiekje ziet er motieverend uit![]()
Begrijp nu wel waarom je het dagelijks doet. Maar als je nu om onbegrijpelijke redenen aankomt, doet dat je dan niks? Ik werd daar namelijk altijd een beetje down van![]()
Maar goed, ik neem aan dat je een man bent en geen last hebt van de maandelijkse klachten
Ok, tnxquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:17 schreef Sjeen het volgende:
Hou er rekening mee dat het de eerste dagen altijd snel gaat en veelal vocht is, voorkomt een teleurstelling
Ik vraag me vaak precies hetzelfde af, dus je bent niet de enigequote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:12 schreef lezzer het volgende:
Dat is een hele krappe 1200 kcal, als je uitgaat van mager beleg en mager vlees of vis (wat mensen die lijnen toch vaak doen). Waar ga je bijv je vetten vandaan tenzij je pindakaas of vette vis op brood doet en/of bij de warme maaltijd eet?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 10:53 schreef Pandorah het volgende:
Wat betreft lijstjes: ik tel ook niet echt calorieen. Ik check het af en toe wel maar ik houd me meer aan de volgende richtlijn (of probeer te houden):
Ontbijt = 2 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaars
Lunch = 3 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaar
Tussendoor = 2 stuks melkproducten + 2 stuks fruit
Diner = 75 gram rijst / aardappelen + 200 gram groente + 75 gram vlees (of iets vergelijkbaars)
Weet je dat ik dat eerst niet geloofde, dat het maar zo weinig kcal is? Maar nu ik eens een nette dag van mijzelf invul kom ik ook maar op 1300 kcal uit... Jeetje, dat is wel laag zeg...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:29 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Ik vraag me vaak precies hetzelfde af, dus je bent niet de enige![]()
Een lijstje als dit vind ik echt schrikbarend weinig:
[..]
Dat is een hele krappe 1200 kcal, als je uitgaat van mager beleg en mager vlees of vis (wat mensen die lijnen toch vaak doen). Waar ga je bijv je vetten vandaan tenzij je pindakaas of vette vis op brood doet en/of bij de warme maaltijd eet?
Dat bedoel ik niet als aanval op jou Pandorah Ben blij dat je gaat voor 1600 kcal, maar waarom dit dan als richtlijn? Dat snap ik dan weer niet..?
Wat zou jij dan toevoegen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:04 schreef Ciske- het volgende:
En waar haal je dan je meervoudig + enkelvoudig onverzadigde vetzuren vandaan?
Niet uit halvarine mag ik hopen.,
Puur uit nieuwsgierigheid hoor: ooit geprobeerd? 2000 kcal aan schone voeding, dus geen snoep?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:20 schreef Pandorah het volgende:
Ciske-: Ik zit trouwens te kijken op de site maar ik heb dan wel echt veel nodig (2150 kcal om stabiel te blijven). Ik kom dan aan geloof ik.
Vooral geen appel of koek nemen bedoel je denk ik.. ?quote:Op zondag 10 januari 2010 09:18 schreef Muks het volgende:
..als ik honger wil krijgen moet ik vooral een appel nemen of een koekje (gluten vrij in mijn geval, maar wel met suiker) Gezonde koek moet nog uitgevonden worden
die appel kan ik niet verklaren...maar weet wel dat er meer mensen zijn die daar last van hebben.
Wow .. gefeliciteerdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Morgen trouwens naar de kaakchirurg voor een verstandskies
[ Bericht 1% gewijzigd door winka op 10-01-2010 14:08:30 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maandag uit eten en woensdag eten op het station. Buiten de deur eten gaat me nog niet goed af
Resultaat na dit eetpatroon en 3x hardlopen: +0,5kgTips zijn meer dan welkom
![]()
Op de badkamer zetten...quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef omearos het volgende:
klinkt lekker, eens nadenken hoe ik dat ga doen (heb 2 katten rondlopen) en dan zeker eens uitproberen.
ik zet t gewoon in de koelkast misschien past dat ook?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef omearos het volgende:
klinkt lekker, eens nadenken hoe ik dat ga doen (heb 2 katten rondlopen) en dan zeker eens uitproberen.
Dat gaat nu iig niet passen. Ik haal op zaterdag boodschappen voor de hele week, dus de koelkast zit nu vol. Misschien dat het donderdag of vrijdag pastquote:Op zondag 10 januari 2010 20:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik zet t gewoon in de koelkast misschien past dat ook?
Badkamer is een idee idd.quote:Op zondag 10 januari 2010 20:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Op de badkamer zetten...
Ik ga eens een kop thee maken
Paar dagen later inhaakt...quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:20 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Vaker doen dan![]()
Vetten zijn echt enorm belangrijk voor bijv. je hormoonhuishouding (hormonen worden gemaakt uit o.a. vet). Ook de hormonen die je stofwisseling regelen, dus als je langdurig te laag in vetten gaat zitten leidt dat haast onherroepelijk tot het inzakken van je stofwisseling. Het is dus niet alleen nodig om voldoende kcals te eten, maar het is ook wel degelijk van belang waaruit die kcals bestaan.
te veel caroteen kan je oranje van worden maar ik neem aan dat je het dan in enorme hoeveelheden moet eten?quote:Op maandag 11 januari 2010 01:06 schreef delapoko het volgende:
Ik had een aantal vragen.
1. Is te veel wortels slecht voor je huid? Ik ben dinsdag begonnen met dieten en heb de snacks vervangen door rauwe wortels. Als ik 's avonds trek krijg eet ik 7 a 8 wortels en heb ik daarna nergens zin meer in. Ik zit dan vol. Is dit goed?
2. Mijn lichaam begint te jeuken. Kan dit te maken hebben met afvalstoffen die vrijkomen omdat vet afbreekt? Zo ja, wat is daar een oplossing voor? Zweten?
3. Ik zie dat de meeste van jullie 's ochtends tijdens het ontbijt erg weinig eten. Ontbijt is toch het meest belangrijke? Ik eet altijd erg gevarieerd en uitgebreid (maar niet te veel) in de ochtend (eieren, kaas, komkommer, tomaten, olijven, etc). Lunch en tussendoortjes zijn dan meestal erg klein. Doe ik het verkeerd?
straks glijd ik uit en breek ik mijn benenquote:Op maandag 11 januari 2010 09:56 schreef Pandorah het volgende:
Hup rennen!
Bedenk maar: hartstikke leuk rennen in de sneeuw. Het is anders rennen en lekker wit.
Werkt het zo?
Zijn jullie een beetje lief danquote:Op maandag 11 januari 2010 14:40 schreef DarkElf het volgende:
succes Lovelylady, misschien heb je steun aan de mensen hier
Lief... nehhh, ik ben nooit zo liefquote:Op maandag 11 januari 2010 14:47 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Zijn jullie een beetje lief dan![]()
Streng maar rechtvaardig
Iemand die in een heel schreeuwerige website een eigenlijk wel interessant boek aan prijst.quote:
Op zich snap ik dat wel als je bijv bang bent om verkeerde keuzes te maken of bijv waarom ik dit wel eens doe: ik eet ook geregeld een maaltijdreep van weight care zoals je weet, ik reageer erg sterk op brood (mijn darmen slaan erg op hol ervan ) gelukkig reageren ze niet zo op roggebrood! dus dat eet ik ook vaak, maar doordat ik weinig brood eet is dit voor mij een goed alternatief.quote:
Ik weet nog even niet wat ik moet eten vanavond, moet iets makkelijks zijn ivm vergadering e.d.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:46 schreef DarkElf het volgende:
crackers en kaas en tomaat als avondeten? waarom niet gewoon iets wat meer vult?
hoeveel tijd heb je om iets te eten/ maken? je kan natuurlijk altijd, ja das mijn ding dus daar kom ik weer, een snelle stevig gevulde soep in elkaar draaien?quote:Op maandag 11 januari 2010 16:03 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik weet nog even niet wat ik moet eten vanavond, moet iets makkelijks zijn ivm vergadering e.d.
Maar kan vriendlief nog smsen voor evt een suggestie hoormisschien een salade oid?
Over het ontbijt en lunch met brood, ik ben gewoon niet zo'n brood liefhebber (en ik kom er alleen maar van aan)
Sporten in de sportschool doe ik niet aanquote:Op maandag 11 januari 2010 16:44 schreef Sjeen het volgende:
Sporten ernaast, dat sowieso... En stil staan na 5 kilo klinkt eerder als een plateaufase
Er bestaat meer dan sporten in een sportschoolquote:Op maandag 11 januari 2010 16:47 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Sporten in de sportschool doe ik niet aan
Ik heb wel een hometrainer waar ik meer gebruik van wil gaan maken.
Verder beweeg ik genoeg op een dag
En wat is een plateaufase?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 17:15:37 ]
1: Dat is wel het beste, het houdt je spijsvertering op gang, waardoor de "grotere" maaltijden (groter ten opzichte van de tussendoortjes) beter verteerd worden, en dus niet (al te veel) worden omgezet in lichaamsvet.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:36 schreef candygirl het volgende:
Eey ervaringdeskundigen![]()
Voor ik alles ga uitpluizen weten jullie misschien wel uit je hoofd een hele hoop antwoorden.
Ik ben door medicatie 5 kilo kwijt geraakt en heb nu eigenlijk echt de motivatie om nu zelf te zorgen dat er nog kilo's afgaan,
Nu ik eet ik al niet veel (natuurlijk ook niet altijd even gezond)
Maar wil igg de tussen doortjes laten.
Maar..........
vraag 1 ; moet je echt om de drie uur eten? mijn stoelgang is goed,of is dat gewoon dat je spijsvertering beter blijft werken?
Vraag 2 ; en als dat zo is,wat je kun je als beste pakken als tussendoortje? (ik lust geen krackers of toastjes) wel sultana of fruit?
Vraag 3 ; in welke fruitsoorten zitten de minste suikers en calorieen?
Vraag 4 ; waar moet je het meest op letten,op calorieen of suikers?
vraag 5 ; waar kom je het minst van aan.....vers gesperst sinaasappelsap, melk, light limonade?
genoeg voor nu even
Het kán in principe wel lukken. Alleen, mensen vinden het vaak eng om als ze kh gaan minderen wél meer vetten te gaan eten (wat een must is als je je koolhydraten drastisch omlaag brengt). Als je genoeg vet eet zul je die drang naar kh veel minder hebben.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:37 schreef Vido het volgende:
4: Een gezonde balansSuikers zijn koolhydraten, en calorieën zijn opgebouwd uit vetten, eiwitten, koolhydraten en meer. Vetten (onverzadigde) en eiwitten zijn belangrijker voor je lichaam dan koolhydraten. Maar je moet het niet proberen te mijden, lukt namelijk toch niet, en als je dan na het afvallen weer "normaal" gaat eten (waar zeer zeker koolhydraten/suikers bij horen), komt alles er weer kei hard aan.
Sowieso een inspirerende spreker zeg.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:50 schreef Ciske- het volgende:
Je moet er even voor gaan zitten en het is niet nodig om alle details te snappen, maar is een grote aanrader
Inderdaad.....weet ook niet of ik dat echt zou willenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef DarkElf het volgende:
helemaal suikerloos lijkt mij echt heel heel moeilijk om te bereiken?
Vertel mij watquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef DarkElf het volgende:
helemaal suikerloos lijkt mij echt heel heel moeilijk om te bereiken?
Hier was het de gewoonte een koek of wat bij de koffie, dat is hier nu ook weg. Cappuccino doe ik dan nog wel met 2 zoetjes 's avonds als de kids op bed liggen. Dat is een beetje mijn "toetje"quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:35 schreef Ciske- het volgende:
Bevalt me tot nog toe prima, heb weinig last van trek of snaaidrang. Het is eerder van: oh, tis alweer tijd voor mn volgende maal
Klinkt ook heel lekker!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:57 schreef LovelyLady het volgende:
Trouwens mijn zelfgemaakte smoothie van versgeperst sinaasappelsap een banaan en een appel was best lekker
Begrijpelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:57 schreef DarkElf het volgende:
tis zeker interessant maar ik moet eerlijk zeggen dat zoiets mij echt, tenzij het om een medische reden zou moeten, echt te veel gedoe is
![]()
wil best koekjes/snoep en gebak mijden , dat doe ik al maar dat komt door mijn noten-en pinda allergie wat t moeilijk maakt om zulke dingen zorgeloos te eten, dat kost mij geen moeite meer.
hoe gaat dat nu dan met die vermoeidheid?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:06 schreef lezzer het volgende:
[..]
Begrijpelijk.
Pindakaas is één van de weinige broodbeleggen uit een potje die dan wel mag dus. Als dat ook al af valt... dan blijft er weinig lekkers over
Behalve kaas natuurlijk.
Ik heb dat trouwens gedaan omdat ik chronisch vermoeid was. Er werd toen een fructose intolerantie geconstateerd, en dan word je op dieet gezet. Het had dus wel een medische reden.
Ik denk trouwens dat als je koek/snoep/gebak al kunt mijden, dat je dan een groot deel van dat soort suikers te pakken hebt. Al is er een boel verborgen suiker.
Toch wel veel beter.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:07 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hoe gaat dat nu dan met die vermoeidheid?
Laaaaaaaaaaaaaate reactie, ik was aan het wachten op de taxi die me naar Schiphol ging brengen.quote:Op maandag 11 januari 2010 07:04 schreef Muks het volgende:
Ik gebruik ook bewust olie of boter bij mijn avondmaaltijd omdat ik halvarine echt smerig vind.
Wat was je vroeg BE ? Of nog laat ?
Hier goed afgevallen deze week, we gaan door naar de 100
morgen nieuwe dag ! Vanavond alvast veel drinken en morgen een gewone dag draaienquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:19 schreef marcb1974 het volgende:
Vandaag heel fout uit eten gegaan. En dan nog 'All-you-can-eat Japans' ook
Ik ben vandaag al 3 keer heen en weer gewandeld naar schoolquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:33 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk, gezond eten is altijd goed en misschien kan je wel een eindje wandelen ofzo vandaag?
Absoluut goed op wegquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:30 schreef LovelyLady het volgende:
Het is inderdaad superlekker weerAls ik me nou ook nog eens zo voelde, maar goed met gezond eten al een eind op weg toch?
is je school 2 minuten lopen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:29 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ik ben vandaag al 3 keer heen en weer gewandeld naar school
Vind ik nu wel even best
Nee 10 minutenquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:45 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is je school 2 minuten lopen?want dan moet je nog ff 20 minuutjes hoor
Water drinken? Iets zoeken om te doen (patiencen?)quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:54 schreef marcb1974 het volgende:
Ik verveel me op mijn werk, dus krijg zin om te gaan snoepen (en dat is in overvloed aanwezig hier). Iemand een goede tip om dat te voorkomen?
dat is alles?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef candygirl het volgende:
O - 2 sneeen volkoren brood met lgerookte leverworst / ,2 koffie verkeerd
T - sinaasappel
L - magere yohgurt en glas vers sinaasappelsap
D - erwtensoep (moet ik nog eten) 1 glas light limonade
T - Water
En actief bezig geweest in huis
ik hoop dat je vandaag nog wel iets meer gegeten hebt.. dit is bij elkaar net iets van 800-850 kcal en dat is echt ongezondquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef candygirl het volgende:
O - 2 sneeen volkoren brood met lgerookte leverworst / ,2 koffie verkeerd
T - sinaasappel
L - magere yohgurt en glas vers sinaasappelsap
D - erwtensoep (moet ik nog eten) 1 glas light limonade
T - Water
quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:17 schreef omearos het volgende:
Les 5 overleefd2-3-3-3 op 8km/u
Nu een kop thee en mandarijntjes
Sterk in je schoenen staan en het negerenquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:54 schreef marcb1974 het volgende:
Ik verveel me op mijn werk, dus krijg zin om te gaan snoepen (en dat is in overvloed aanwezig hier). Iemand een goede tip om dat te voorkomen?
Wat een reacties allemaal.......quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:44 schreef Muks het volgende:
[..]
ik hoop dat je vandaag nog wel iets meer gegeten hebt.. dit is bij elkaar net iets van 800-850 kcal en dat is echt ongezond
Als je niet meer opkrijgt......dan zijn die 12 kilo er snel afquote:Op donderdag 14 januari 2010 17:57 schreef candygirl het volgende:
[..]
En als ik niet meer opkrijg?
mag 12 kilo afvallen,dus zal toch ook nog wel wat reserves hebben![]()
En erwtensoep was goed gevuld en ik slik ook nog vitamines
Heb mijn bericht nog ietwat geiwijzigd, maar ik eet al heel lang zo en die kilo 's zijn er echt nog niet af.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als je niet meer opkrijgt......dan zijn die 12 kilo er snel af
Maar als je dan weer normaal gaat eten zitten ze er zo + extra kilo's ook weer aan
En juist als je meer weegt heb je ook wel iets meer kcal nodig
Ja ik snap er ok weinig van, Wel ooit mijn schildklier laten testen maar die was goedquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:19 schreef ColdFeet het volgende:
Langzaam vergroten van de porties?
Nou ja. Ik vind spijsvertering ook ingewikkeldHet werkt gewoon echt niet bij iedereen hetzelfde, lijkt het wel. Maar je eet wel echt weinig!
Oh, daar reageer ik nog even opquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:58 schreef Ciske- het volgende:
Suiker voor 100% verbannen is imo ook niet nodig. Het is vooral de huidige excessieve inname die slecht is. Ik lust best nog weleens een koekje, alleen is het geen dagelijks patroon meer.
Maar van drinken val je echt niet af, dat is een sprookje. Ik bedoel, het is natuurlijk erg slecht als je te weinig drinkt, maar reken er niet op dat je met twee extra flesjes spa per dag ineens kilo's kwijtraaktquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:22 schreef candygirl het volgende:
[..]
Ja ik snap er ok weinig van, Wel ooit mijn schildklier laten testen maar die was goed
En heb ook gewoon echt iedere dag ontlasting. Wat ik wel nog wel eens wil vergeten is drinken
Juist daarom doe je er verstandig aan om in elk geval de calorische waarde omhoog te gooien. En daarvoor hoef je heus geen grotere porties te eten, gewoon wat meer eetmomenten inplannen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:04 schreef candygirl het volgende:
[..]
Heb mijn bericht nog ietwat geiwijzigd, maar ik eet al heel lang zo en die kilo 's zijn er echt nog niet af.
dus hoop ik als ik ze eenmaal weg krijg ook niet meteen erbij
Heb wel weinig lichaamsbeweging, heb zittend beroep
Ga wel weer sporten
Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf wetenquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef candygirl het volgende:
O - 2 sneeen volkoren brood met gerookte leverworst, 2 koffie verkeerd
T - sinaasappel
L - magere volle yoghurt met muesli/havervlokken en glas vers sinaasappelsap
T - Stuk fruit
D - erwtensoep (moet ik nog eten) met rogge brood en katenspek, 1 glas light limonade
T - gekookt eitje, handje ongezouten nootjes...
T - Water
Hoef hier niet echt enthousiasme hoor ,gewoon alle tips zijn welkom.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Juist daarom doe je er verstandig aan om in elk geval de calorische waarde omhoog te gooien. En daarvoor hoef je heus geen grotere porties te eten, gewoon wat meer eetmomenten inplannen.
[..]
Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf wetenAlleen vrees ik dat je hier niet veel enthousiaste reacties zult krijgen op zo'n dagmenu. In elk geval succes!
Ik heb net een heerlijke zuurkoolstampot gegetenKan ik er straks op de training goed tegen aan
Hoop dat het iets helptquote:Op donderdag 14 januari 2010 18:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar van drinken val je echt niet af, dat is een sprookje. Ik bedoel, het is natuurlijk erg slecht als je te weinig drinkt, maar reken er niet op dat je met twee extra flesjes spa per dag ineens kilo's kwijtraakt
Er staat een plaatje in de OP met veel gegevensquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:47 schreef candygirl het volgende:
hebben jullie hier geen schema eens in de week ofzo, hoeveel iedereen weegt, afvalt en wat doel is?
Of gaat dat te ver en te prive
sorrie ben gewoon in een heel ander topic begonnen en hier terecht gekomenquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Er staat een plaatje in de OP met veel gegevens
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:14 schreef Vido het volgende:
Hiep hoi, ik ben nu lid van de "25 kilo kwijt club"
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:14 schreef Vido het volgende:
Hiep hoi, ik ben nu lid van de "25 kilo kwijt club"
Ik wou dat ik een schema hadquote:Op donderdag 14 januari 2010 22:47 schreef candygirl het volgende:
hebben jullie hier geen schema eens in de week ofzo, hoeveel iedereen weegt, afvalt en wat doel is?
Of gaat dat te ver en te prive
Hé CF,quote:Op donderdag 14 januari 2010 18:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, daar reageer ik nog even opHet gevaar van heel rigoureus producten bannen, is dat je een 'moeilijke eter' wordt, vind ik. Geldt voor suikers, maar ook voor koolhydraatrijke producten, zoals pasta en aardappels. Op zich is het niet slecht om ze te bannen, maar als je ze dan noodgedwongen toch een keer moet eten, word je echt mega-beroerd. Het alternatief is om iedere keer als je bij vrienden eet, vantevoren met een hele lijst producten aan te komen die je niet 'mag'. Terwijl je niet allergisch bent ofzo.
Ik heb een tijdje heel streng gedaan, a la SHE-dieet, en daar voelde ik me mega-goed bij! ...En toen moest ik voor mijn werk een week naar een conferentie. Ontbijt in het hotel (karig, veel zoete zooi), lunch bij het evenement (lekker en best wel verse producten en groente e.d., maar ook pasta, aardappels, cakes), en diner met collega's. Vanaf dag twee zag ik eruit alsof ik 5 maanden zwanger was, en ik had echt ongelooflijke buikpijn. Dat was wel een eye-opener voor me.
Nu dus maar wat minder streng, misschien eens per week pasta, eens per twee weken aardappels, af en toe iets lekkers zoets bakken en voor de rest probeer ik wel een beetje streng te zijn.
Ben begin oktober begonnen, dus 3,5 maand (of ~15 weken) ongeveer. Dus iets meer dan 1,5 kilo per week gemiddeld. Eigenlijk niet helemaal een gezond tempo, maar vooral in het begin ging het erg snel. Daarnaast honger ik mezelf niet uit (1500-2000 calorieen per dag) maar komt het puur door 5-6 keer per week fanatiek te sporten. Snel afvallen is eigenlijk alleen "gevaarlijk" als je het puur door weinig eten bereikt. Ik kan straks dit eetschema gewoon blijven gebruiken, gezien het vrij normaal is. Enige verschil is dat ik 2-3 keer per week ga sporten in plaats van 5-6 keer, et voila: handhaving van het huidige gewichtquote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:19 schreef DarkElf het volgende:
gefeliciteerd! hoe lang heb je daar over gedaan trouwens?
ik heb nog steeds een recept voor kroketten liggen wat ik uit wil proberenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:20 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij mis je zulke dingen ook echt als je echt in t buitenland gaat wonen: broodje kroket, echte kaas, een lekkere bruine boterham, karnemelk
quote:MAASTRICHT - Mensen die te dik zijn, hebben vooral een gedragsprobleem. Ze hebben hun voedingspatroon niet onder controle, zijn impulsief, uiterst gevoelig voor snelle beloningen en eten graag vet eten en voedsel met veel calorieën.
Ze hebben zichzelf minder goed onder controle. Daar is wat aan te doen. Therapeuten kunnen het eetgedrag veranderen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Universiteit Maastricht.
Zwaarlijvige mensen staan vooral onder behandeling van diëtisten en artsen. ''Dat is een vergissing. Obesitas moet binnen de GGZ worden behandeld'', aldus de universiteit vrijdag.
De medische wereld erkent obesitas echter niet als psychologisch probleem. Binnen de GGZ bestaat er geen specifieke behandelmethode en zorgverzekeraars vergoeden een behandeling nog niet.
Dit terwijl overgewicht een groot probleem is. Ongeveer de helft van de Nederlanders is te zwaar.
Bovendien voelt circa de helft van de obesen zich in meer of mindere mate depressief. Ze lijden onder hun lichaamsgewicht en schamen zich voor hun lichaam. Deze stemmingsproblemen verergeren het overeten, liet de universiteit weten.
15 weken ?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:14 schreef Vido het volgende:
[..]
Ben begin oktober begonnen, dus 3,5 maand (of ~15 weken) ongeveer. Dus iets meer dan 1,5 kilo per week gemiddeld. Eigenlijk niet helemaal een gezond tempo, maar vooral in het begin ging het erg snel. Daarnaast honger ik mezelf niet uit (1500-2000 calorieen per dag) maar komt het puur door 5-6 keer per week fanatiek te sporten. Snel afvallen is eigenlijk alleen "gevaarlijk" als je het puur door weinig eten bereikt. Ik kan straks dit eetschema gewoon blijven gebruiken, gezien het vrij normaal is. Enige verschil is dat ik 2-3 keer per week ga sporten in plaats van 5-6 keer, et voila: handhaving van het huidige gewicht
The way to go in my opinion
Met 5-6 keer in de week sporten en normaal eten val ik af.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
15 weken ?wauw wat snel! ben je niet bang dat als je eens minder gaat sporten dat t er deels weer aankomt?
Dat schema zou ik misschien een maandje volhouden en daarna zou ik verder van huis zijnquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Vido het volgende:
Volg mijn sportschema, en het lukt jou ook hoor
Dag 1: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 2: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 3: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 4: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 5: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
En één of twee dagen per week rust. Voor mij zaterdag en soms woensdag.:D
why?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet elke keer aan ymme denken als ik candygirl zie posten
Ja, ik ookquote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet elke keer aan ymme denken als ik candygirl zie posten
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Vido het volgende:
Volg mijn sportschema, en het lukt jou ook hoor
Dag 1: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 2: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 3: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 4: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 5: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
En één of twee dagen per week rust. Voor mij zaterdag en soms woensdag.:D
ja dat klopt idd!quote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, ik ookmaar die is nu toch zwanger?
yup, heb atkins en cohen geprobeerd geen succes laten we het daar op houden. En t is hopeloos duur.quote:Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
Ik weet dat mijn stiefmams nu bezig is met een eiwitrijk dieet. Ze eet 5 tot 10 dagen lang eieren water eieren water en kipfilet en water. En thee. Na dag 4 is ze 4 kilo kwijt (naar mijn mening kan dat volgens mij nooit goed zijn maar ala, haar keuze)quote:Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |