abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76506995
FOK! Dieetclub #293: Rock-hard-abs mét beschermlaag!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel
De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.
(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.
Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_76507078
Mijn laatste reactie:
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:56 schreef Bilderberger het volgende:
Weet iemand een lijst produkten met weinig suiker maar waar géén Aspartaam in zit?
Bepaalde soorten groente en fruit?
Ik weet niet wat je wilt vervangen?

Mijn lijstje vandaag:
O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met snijworst
L: 3 bruine boterhammen met gekookt ei + salade
T1: banaan + druiven
T2: vitalinea + boterham rookvlees
S: Zumba
D: gebakken aardappels + portie worteltjes/erwt + varkenshaas
Na: bakje magere vanilleyoghurt
T: wat worteltjes / komkommer
pi_76507186
Heb ik trouwens weer! Post ik een keer weer eens, sluit ik de boel
Maar goed, ik ga actief lijstjes meeposten. Tips en ideeen zijn altijd welkom!

En nu nog een tip wie ik moet mailen voor mijn wachtwoord (jaha, maar ik weet mijn wachtwoord van mijn hete meel ook niet meer )?
pi_76507322
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:28 schreef Pandorah het volgende:
Mijn laatste reactie:
[..]

Bepaalde soorten groente en fruit?
Ik weet niet wat je wilt vervangen?
Groente en fruit zit geen Aspartaam in, Aspartaam is een chemisch middel dat in alle Light producten zit.

Google maar even op Aspartaam
pi_76507481
Kan iemand van OK! FOK maken? .

Euh ja, ik weet wat aspartaam is. Maar je wilt dus een light (geen lijst) product waar dat niet in zit? Waarom niet minderen met de gewone producten?
pi_76508675
Omdat ik ook niet zoveel suiker wil eten.
Er toch overal suiker in?

Ik zou bijvoorbeeld wel een ranja willen waar minder zuiker inzit, maar geen Aspartaam.

Als iemand wat weet? Dank
pi_76511220
Bliderberger ga eens naar de natuurwinkel en leg daar je vraag neer, denk dat je daar het antwoord wel zult vinden. Zelf heb ik geen idee

Ik ben happy mijn vakantiekiló's zijn er weer af én ik sta in het lijstje
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:05:01 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_76511623
Gewoon je ranja verder verdunnen of water drinken Bilderberger. Suikervrije producten bevatten gewoon zoetstoffen en die zijn ook niet zo heel gezond.

Hier gaat het even prut met sporten Heb net een week bronchitis achter de rug en dus de conditie van een natte krant.
En helaas ook nog steeds geen nieuwe batterijtjes voor mijn weegschaal. Moet maar eens online gaan zoeken want ik zie dit formaat nergens in de winkel.
pi_76511643
Het is rotsportweer. Tijdens m'n weekje vakantie ben ik gelukkig twee keer gaan hardlopen, maar nu thuis ligt er overal nog ijs, veel te gevaarlijk om dan te gaan. Suf hor.

De beste wensen nog allemaal. Al ben ik al te laat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_76511819
Kijk ook naar dingen zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen Bilderberger, daar zit nog steeds wel suiker in, maar minder dan normaal... De delight jam van hero is bijvoorbeeld zo'n product.

Btw, slaan we topic nummer 294 over?
pi_76512117
Thanks voor de tips!
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 januari 2010 @ 09:06:29 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76512338
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 08:28 schreef Boadicea het volgende:
Kijk ook naar dingen zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen Bilderberger, daar zit nog steeds wel suiker in, maar minder dan normaal... De delight jam van hero is bijvoorbeeld zo'n product.

Btw, slaan we topic nummer 294 over?
Volgens mij hadden we 293 twee keer gedaan

Vandaag weer sporten, mits de toestand op de weg het toelaat

Op de planning vandaag:
O - krentenbol met kaas, mok koffie met halvamel
T - mok thee, appel
L - 2 sneetjes brood met ?, beker melk
T - mok thee, Sultana
D - goulash met rijst en gekookte worteltjes
T - veul water
S - Volleybaltraining
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76512509
vandaag ook weer sporten, als een watje lekker warm en droog binnen in een sportschool
pi_76512921
goeiemorgen

planning vandaag:

O muesli met mag yoghurt
T wat fruit
L 2 roggebrood met een gedeelde plak kaas
T bouillon
T wat fruit
D gebakken pangasiusfilet met sinaasappel/cherrytomaat/zwarte olijven/basilicumsalsa (lekker zomers )
T augurkjes? eitjes? yoghurt? oid..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76515965
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:58 schreef Sarabi het volgende:
tvp
Ook leeg
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:37:44 #17
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76516558
gevonden....

Als ik mijn lijstje post doe ik het vanavond na het sporten. Aangezien ik het diner niet kan inschatten. (Dit ligt aan de HAN, dus is afwachten)

tevens slechte tvp
Live life to the Ender :D
pi_76521824
Ik ben al sinds de jaarwisseling ziek.
Voordeel is wel dat je ook van ziek zijn flink afvalt
pi_76521864
helaas is dat vaak veel vochtverlies
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76527037
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:35 schreef DarkElf het volgende:
goeiemorgen

planning vandaag:

O muesli met mag yoghurt
T wat fruit
L 2 roggebrood met een gedeelde plak kaas
T bouillon
T wat fruit
D gebakken pangasiusfilet met sinaasappel/cherrytomaat/zwarte olijven/basilicumsalsa (lekker zomers )
T augurkjes? eitjes? yoghurt? oid..
Nootjes? Ik zou echt iets met vet toevoegen, want dat zit vrijwel nog niet in je schema...
pi_76527367
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:24 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Nootjes? Ik zou echt iets met vet toevoegen, want dat zit vrijwel nog niet in je schema...
mag ik niet, ben allergisch voor noten en pinda ' s
ander idee misschien?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76527754
Ai, dat is vervelend inderdaad. Misschien kun je wel tegen zaden/pitten (zonnebloempitten, pompoenpitten, pijnboompitten, etc.)? Dan zou dat een optie zijn.

Andere bronnen van goede vetten zijn bijvoorbeeld vette vis, gemalen lijnzaad, lijnzaadolie, visolie, olijfolie.
Maar kan me indenken dat je geen zin meer hebt in vette vis als je bij je avondeten ook al vis op hebt.
pi_76527863
olijfolie zit wel in de salsa die ik bij de vis eet, dus das ook wat olie dan toch? en we bakken het in olie.

Zonnebloem- en Pompoenpitten eet ik niet, soms heb je daar een soort nootachtige dingen in zitten dus het enige wat ik van pitten eet zijn pijnboompitten (en die eet ik geregeld )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76528128
Die olijfolie had ik idd niet meegerekend 's Avonds zou ik dan voor de eitjes gaan, daar zitten ook nog wat vetten in. En regelmatig vette vis inplannen..

Lijkt me wel moeilijk zo'n allergie, sporen van noten/pinda's lijken vandaag de dag wel overal in te zitten...
pi_76528336
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:51 schreef Ciske- het volgende:
Die olijfolie had ik idd niet meegerekend 's Avonds zou ik dan voor de eitjes gaan, daar zitten ook nog wat vetten in. En regelmatig vette vis inplannen..

Lijkt me wel moeilijk zo'n allergie, sporen van noten/pinda's lijken vandaag de dag wel overal in te zitten...
vroeger was het idd simpeler. Als er een waarschuwing opstond was het wrs terecht. tegenwoordig moeten fabrikanten alles noemen wat eventueel/wellicht erin zou kunnen zitten en kan je veel minder van die informatie op aan vreemd genoeg.

Morgen eet ik rookworst, das vet genoeg (jaja verkeerde vetten) En ik eet wel eens gerookte forel/makreel enzo. Gisteren heb ik uiteindelijk tonijnsalade gemaakt dus zou dat ook meetellen dan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76528728
Hangt ervanaf of je tonijn in olie of eigen nat gebruikt hebt? Of zelf olie/dressing hebt toegevoegd aan de salade? Tonijn is van zichzelf heel mager en bevat dus vrijwel geen vet.

En beter verzadigd vet dan helemaal geen vet inderdaad. Over het 'foute' van verzadigd vet verschillen de meningen nog trouwens.
pi_76528769
tonijn in zonnebloemolie was het en ik heb er 2 el yofresh bij gedaan (had salade gemaakt)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76528810
maar ik heb idd de neiging om laag in mijn vetten te zitten idd doordat ik mager eet en geen nootjes enzo eet, dat klopt.

(kan wel enorm genieten van een stukje brood gedipt in goddellijke olijfolie )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76528825
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Volgens mij hadden we 293 twee keer gedaan

Ah, ik heb alleen in de tweede keer 293 meegepost dan...
pi_76529096
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:12 schreef DarkElf het volgende:
maar ik heb idd de neiging om laag in mijn vetten te zitten idd doordat ik mager eet en geen nootjes enzo eet, dat klopt.

(kan wel enorm genieten van een stukje brood gedipt in goddellijke olijfolie )
Vaker doen dan

Vetten zijn echt enorm belangrijk voor bijv. je hormoonhuishouding (hormonen worden gemaakt uit o.a. vet). Ook de hormonen die je stofwisseling regelen, dus als je langdurig te laag in vetten gaat zitten leidt dat haast onherroepelijk tot het inzakken van je stofwisseling. Het is dus niet alleen nodig om voldoende kcals te eten, maar het is ook wel degelijk van belang waaruit die kcals bestaan.
pi_76529149
zal er wat vaker aan proberen te denken

Tis idd zo als je op je eten gaat letten je steeds magerder gaat eten. Maar gelukkig lijn (en zo noem ik t eigenlijk niet eens, ik noem t braaf zijn ) alleen van maandag tot en met vrijdag. In t weekend eten we gewoon en misschien valt het met tekort komen ook wel mee dan hoop ik.

En ik slik vit D olie (op doktersadvies) dus dat is vast ook goed.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:13:33 #32
279894 winka
There is no place like home..
pi_76532979
Het heeft hier weer enorm gesneeuwd Nog steeds kan ik niet hardlopen.. In het weekend gaat het weer sneeuwen dus het zal nog wel even duren voordat ik weer mijn hardloopschoenen uit het stof kan trekken

Hier even mijn lijstjes
Gister:

O: melk met kellog's special K
T: Snack a jack cracker (die komen tot nu toe elke dag terug )
Lunch: bruine boterham met komkommer en tomaat, kwark met mandarijn
T: drie mandarijnen en een peer
A: gele rijst met eieren

Vandaag:
O: melk met kellog's special K
T: kiwi, mandarijn en peer
L: twee bruine boterhammenmet kaas, tomaat en komkommer
T: Snack a jack cracker
A: worteltjes, gekookte aardappelen met een vega burger

Tussendoor drink ik thee, water, koffie en cola-light.

Ik moet wat meer variatie vinden in het avondeten, want steeds die vegaburgers wordt ook zo van
Dus ik ga me vanavond eens verdiepen in échte vegetarische maaltijden
pi_76535364
Vandaag een hartecho en fietstest gehad op het ziekenhuis. Was door mijn huisarts doorverwezen naar een cardioloog omdat mijn hartslag nogal laag was in rust (namelijk rond de 50, en hoort rond de 70 te zijn). Fietstest was wel grappig, op een hometrainer fietsen rond de 60-70 RPM, bij een steeds hoger wordende weerstand. Vroeg aan het begin van de test aan die gast tot hoe ver de weerstand ging, waarop hij antwoorde: "tot 400 Watt, maar dat halen eigenlijk alleen de topsporters die hier komen". En toen had ik dus een uitdaging Heb het alleen niet gehaald, bleef op de 350 Watt steken

De uiteindelijke oorzaak van mijn lage hartslag bleek mijn plotseling conditieverbetering te zijn in de afgelopen 4 maanden. Van zeer zwak toen, tot ver bovengemiddeld nu, en is dus alles behalve alarmerend. Yay . Verder bleek ook dat ik verder eigenlijk zo gezond ben als het maar zijn kan (qua wat ze onderzocht hebben dan, haha): geen onregelmatige hartslag, geen kloppingen, geen afwijkende bloeddruk, geen afwijkende cholesterol waardes, geen hartkleppen met rare kuren. Dubbel yay .

En met mijn lijstje ga ik jullie verder niet vervelen, hij is namelijk vet saai! Volgende week deze tijd, hoop ik onder de magical 100 te zitten, het was vanochtend namelijk 101,1...

En nu weer naar de sportschool, het is triceps-borst dag, my favorite :P
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:11:32 #34
279894 winka
pi_76535691
Wat goed dat alles in orde is met je hart Lijkt me toch wel schrikken als je hartslag laag is en je weet niet hoe het komt?
En gefeliciteerd met je bijna mijlpaal

[ Bericht 18% gewijzigd door winka op 07-01-2010 20:18:50 ]
pi_76536899
fijn om te weten dat alles ok is

Ik heb nog een aanvulling op mijn lijstje, een hele slechte
namelijk chocomousse en een glas wijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:45:18 #36
279894 winka
pi_76540286
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:36 schreef DarkElf het volgende:
fijn om te weten dat alles ok is

Ik heb nog een aanvulling op mijn lijstje, een hele slechte
namelijk chocomousse en een glas wijn
Chocmousse, heerlijk Maar inderdaad wel veel calorietjes
Wijn is toch wel okee, zeker als het rood is?
pi_76540337
tis wit ik mag van mezelf ma-do geen wijn en dan vrij-zat-zon avond wel een glas (of 2-3 ). Maar nu zal ik heel braaf zondagavond geen glas nemen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:49:28 #38
279894 winka
pi_76540533
Ow okee.. Ik vind alcohol sowieso moeilijk om te minderen, ben er nogal een liefhebber van. Vooral whiskey-cola, dit dronk ik tijdens en rond Kerst elke dag 3-4 glazen. Volgens mij één van de ergste drankjes

Daarom houd ik het nu heel braaf bij een glas rode wijn, ook een aanvulling voor mijn lijstje van vandaag
pi_76540672
groot gelijk

als ik mijn grootste zonde moet noemen is dat wel Chardonnay denk ik -) (Niets geen chocolade/koekjes/ijs of kaas/worst/frituurspul of whatever. Dat mag je allemaal houden, geef mij maar gewoon een goed glas (0f 2-3 ) wijn ofzo.

en in de zomer Mojito' s , of cosmo' s en een scheut stoli in groene ijsthee is ook zalig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:59:14 #40
279894 winka
pi_76541129
Ik heb Cosmo's en Mojito's nog nooit gedronken en zal het maar niet gaan proberen Ik vind drank namelijk errug lekker Ik was veel even bang dat ik er last van zou hebben als ik er mee zou stoppen. Omdat ik naar mijn gevoel iets te vaak dronk. Gelukkig heb ik nergens last van

Wel handig dat je niet zo van het frituurspul en andere hartige dingen bent! Wij hebben uit zelfbescherming geen frituurpan in huis
pi_76541183
wij hadden er ooit een en die hebben we weggegooid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76543858
Whisk(e)y-cola valt opzich wel mee, vooral als je cola light gebruikt. Bier is dan bijvoorbeeld veel ongezonder. Of cocktails met fruitsappen (omdat die niet light zijn) en elke andere mixdrank (omdat ze zeker in het uitgaansleven alleen cola in een light-variant hebben, en de andere soorten frisdrank niet). En dan heb je natuurlijk nog de overtreffende trap van ongezond: Wodka-Red Bull: boordevol cafeïne, suikers en alcohol

Mijn grootste verleiding is kaas, haha, gelukkig heb ik altijd alleen maar 20+ of 30+ in huis
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_76544874
Nog een lijstje!

O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met snijworst
L: 1 bruine pistolet met hagelslag en een krentenbol
T1: appel + bakje druiven
T2: worteltjes, 7 amandelen, mandarijn
T3: boterham met appelstroop + vitalinea
Sporten
D: MD = maaltijdsalade met kip en kleine patat

Hmmm, nu snap ik waarom ik een enorme snoepbehoefte kreeg na de lunch. Note to myself: geen hagelslag meer tijdens de lunch! Gelukkig had ik worteltjes bij me om op te knagen...

Mijn grootste verleiding is snoep! Dat is wat erger dan kaasjes (naja, da's weer vet) . En ik snoep al een week niet meer en ik heb me nu toch een hoofdpijn. Mijn lichaam was wel heel erg verslaafd aan de snoepsuikers

Wat grappig DE! Ik mag van mezelf ook geen alcohol ma - do (naja, rond kerst even niet). Ik drink meestal wijn of gewoon pure whiskey of wodka.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pandorah op 07-01-2010 23:25:49 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 januari 2010 @ 23:27:57 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76545802
Braaf op tijd terug van volleybal, te weinig slaap is een van mijn grote zonden. Maar inderdaad alcohol ook... ben inmiddels 10 dagen helemaal clean Ik mis mijn chardonnay/merlot
pi_76551053
Sjeen hou vol : ik drink al heel lang amper alchohol (hooguit een glas of 2 per jaar) en mis het echt niet.
Hier wel een frituurpan, maar die gaat 1x per week aan, dat is de afspraak hier in huis. Moet ook kunnen vind ik en bovendien vind ik de friet van de snackbars hier niet te eten.

Wat vetten beteft : ik zorg er voor dat ik juist ook wat vetten binnenkrijg. Omdat ik geen margarine of halvarine op mijn crackers gebruik, moet ik daar echt voor zorgen. Niet alleen zijn ze nodig voor je vitamines ook voor je spijsvertering zijn ze belangrijk.

Vido succes met het onder de 100 komen ! Ik ben ook hard onderweg

Mijn lijstje voor vandaag :

O: 250 gram kwark met glutenvrije cruesli
T: 2 crackers met kaas en 2 kiwi's
L: 4 crackers met beleg, rauwkost, glas sap en een kop groentesoep
T: fruitsalade
D: aardappelen, vlees en groenten
T: 25 gr chips

Werkse allemaal ! (of succes met school/studie)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76551065
je doet t voor een goed doel Sjeen

Grappig Pandorah diezelfde regel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76551607
Planning vandaag:

O muesli met magere yoghurt
T Mandarijntjes!
L Roggebrood met philadelphia light en karnemelk
T bouillon
T yoghurt met havervlokken en honing
D boerenkool met worst en jus
T 2-3 glazen wijn
T paprikareepjes en komkommer, eventueel een diperbij maken op yoghurtbasis.

Krijg bezoek en die zet ik nootjes enzo voor, die mag ik toch niet. Handig he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76551613
Gisteren weer gaan zwemmen, ik was even bang voor een schouderblessure omdat ik daar 2 dagen aardig last van had maar dat lijkt gelukkig niet zwemgerelateerd want sinds vanochtend heb ik bijna nergens meer last van! Yay! Denk eerder dat het de zithouding op m'n werk is, heb de stoel hier maar ff onderhanden genomen.

Qua eten nog geen missers gelukkig, kortom: ik vind dat ik goed bezig ben! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 08:54:22 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552086
Heel goed bezig Jarno!
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 06:56 schreef DarkElf het volgende:
je doet t voor een goed doel Sjeen

Grappig Pandorah diezelfde regel
Ik weet, ik weet... en ik weet ook dat ik het kan, heb het immers ook een zwangerschap en 6 maanden borstvoeding uitgehouden. Maar in tegenstelling tot Muks mis ik het weldegelijk, het is gewoon een onderdeel van mijn bourgondische levenswijze

En die regel van alleen vr-za-zo, had ik voorheen ook al. En ook met schuiven als zich een gelegenheid door de week voordeed

Mijn planning:
O - Krentenbol met kaas
T - banaan en stuk appel, mok thee
L - 4 sneetjes bruin met gegrilde filet en rookvlees
T - sultana van gisteren?, moko thee
D - gegrilde burger, rauwkost en frietjes
T - geen idee...

S - Kerstboom afbreken
pi_76552155
snap ik hoor, zou ik ook hebben Ik rook ook al jaren niet meer, eet braaf en sport... als je dan ook je wijntje op zijn tijd niet meer mag blijft er wel weinig 'zondigs' over

Hoelang duurt je kuur?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 09:11:22 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552389
Da's even afhankelijk van de dagdosis, met de 30mg die ik nu slik zou het op 12 maanden uitkomen. Maar de dermatoloog heeft gezegd dat deze dosis een start was en dat we afhankelijk van mijn reactie erop gaan ophogen. Dus ergens tussen de 6 en 12 maanden
pi_76552398
Ik durf het bijna niet te vragen, maar tellen mensen hier ook calorieën?
Als ik die lijstjes hier af en toe zie, dan schrik ik wel eigenlijk.
Dat is geen oordeel, ik ben zelf zoekende dus op zoek naar info.

Ik merk zelf dat als ik niet snoep/snack ik met heel veel moeie aan 1500 Kcal kom.
pi_76552408
Ik tel ze eigenlijk niet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 09:13:01 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552419
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:12 schreef lezzer het volgende:

Ik merk zelf dat als ik niet snoep/snack ik met heel veel moeie aan 1500 Kcal kom.
Nope... dan zou ik helemaal tureluurs worden... Waar schrik je van?
pi_76552449
quote:

waar schrik je van dan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76552458
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:11 schreef Sjeen het volgende:
Da's even afhankelijk van de dagdosis, met de 30mg die ik nu slik zou het op 12 maanden uitkomen. Maar de dermatoloog heeft gezegd dat deze dosis een start was en dat we afhankelijk van mijn reactie erop gaan ophogen. Dus ergens tussen de 6 en 12 maanden
ah ok. Nou hoop dat het goed werkt en voor je t weet zit je weer achter een lekker glas wijn, met mooie huid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76552463
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nope... dan zou ik helemaal tureluurs worden... Waar schrik je van?
Beetje weinig?
Als ik dat dus eet, kom ik echt niet aan m'n kcalorieën.
pi_76552489
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Beetje weinig?
maar je zegt sommige lijstjes dus vraag mij af welke je bedoelt?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76552506
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

maar je zegt sommige lijstjes dus vraag mij af welke je bedoelt?
Niks speciaals
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 09:20:29 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552587
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:14 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ah ok. Nou hoop dat het goed werkt en voor je t weet zit je weer achter een lekker glas wijn, met mooie huid
Dat is waar we het voor doen
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Beetje weinig?
Dan zul je mijn lijstje niet bedoelen Maar ik heb dat ook wel bij sommigen hoor, als ik zie staan 2 crackers voor de lunch bijvoorbeeld. Iedereen moet toch dat doen waarbij hij/zij zich het prettigste voelt. En ik ben in het verleden nogal eens aangesproken op mijn lijstjes, dat ik veel te veel zou eten. Waarbij ze dan vergeten dat je, hoe zwaarder je bent, een grotere energiebehoefte hebt om je lichaam überhaupt op gang te houden
pi_76552676
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:17 schreef lezzer het volgende:

[..]

Niks speciaals
ah ok nou ja soms zie ik ook wel eens lijstjes waarvan ik denk, das niet veel. denk zelf eigenlijk niet dat mijn lijstjes te weinig zijn (maar misschien heb je altijd een soort van blinde vlek voor je eigen lijstje, geen idee) ?

Maar goed ik val ook heel langzaam af en dat bevalt mij prima. beter dan crashen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76553259
Ik heb gisteren friet gegeten, dus mijn lijstjes zitten wel goed deze week

Maar inderdaad.
Ik zou theoretisch gezien al afvallen als ik onder de 2500 kcal eet, dus dan zie ik van die lijstjes met volgens mij iets van 1200 kcal en dan schrik ik.
Maar, ieder moet doen waar hij/zij zelf zin in heeft hoor.
Ik heb jaren suikerloos gegeten en dan moet je echt je best doen om an 1200 kcal te komen. Daar pluk ik nu de negatieve vruchten van overigens, want mijn lijf staat dus in de opslagstand.

* lezzer gaat een boterham smeren. Met ham
pi_76553301
ik heb net mijn muesli op en een beker rode druivensap

en : -10.5
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76553454
we gaan dit jaar op vakantie naar Schotland, ik vrees het ergste daar trouwens met die ontbijten (ik ga maar vooral voor het continentale ontbijt van toast/jam en een eitje ofzo) en al dat zware eten zoals pie' s enzo en bier en whiskey enzo (moet ik toch eens leren drinken )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76555246
Schotland
Dat ontbijt valt best mee (behalve dan die black pudding)... het is gelijk je lunch!
Wij gaan dit jaar naar Ierland en Man, dus helaas niet naar Schotland... pas met kerst weer denk ik.

Lijstje voor vandaag:

O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met boterhamworst
L: Soep + pistolet en 2 crackers met huzarensalade/komkommer/zilverui
T1: appel + banaan
T2: boterham met appelstroop + vitalinea
S: Bodyattack
D: Fusillini + spinazie + kip + sojasaus
T: 2 wijntjes + komkommer of kaasknabbels

Wat betreft lijstjes: ik tel ook niet echt calorieen. Ik check het af en toe wel maar ik houd me meer aan de volgende richtlijn (of probeer te houden):
Ontbijt = 2 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaars
Lunch = 3 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaar
Tussendoor = 2 stuks melkproducten + 2 stuks fruit
Diner = 75 gram rijst / aardappelen + 200 gram groente + 75 gram vlees (of iets vergelijkbaars)

Dus volgens mij is mijn lijstje wel meer dan 1200 kcal. Ik probeer me meer aan de 1600 kcal te houden met minimaal 3/4 keer in de week sporten.
pi_76555319
black pudding , Brrrr

en wat is bodyattack?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76556096
Bodyattack is een soort aerobics met ook 5 minuten opdrukken. Het lesprogramma is van Les Mills.
pi_76556200
pff opdrukken...

klinkt als een goeie lichaamsbeweging.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76569317
Ja, sommige lijstjes zijn inderdaad vrij weinig calorieën, heb een keer een gemiddeld dagmenu van mezelf ingeklopt in calorieteller.nl (ofzo, die van het voedingscentrum, staat echt ALLES in). Aan de hand daarvan ben ik juist meer gaan eten. Ik denk dat sommige mensen hier daar ook wel wijs aan zouden doen. Je hoeft 't niet elke dag in te kloppen, maar gewoon een gemiddeld daglijstje, et voila, je hebt een indicatie. Geeft ook aan of je voldoende vetten binnenkrijgt.
pi_76569583
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:16 schreef Pandorah het volgende:
Bodyattack is een soort aerobics met ook 5 minuten opdrukken. Het lesprogramma is van Les Mills.
Opdrukken....hmmm misschien ga ik die les dan toch maar niet uitproberen
pi_76570120
ik heb eens een willekeurig lijstje ingevoerd en kom rond de 1300-1500 uit. (hangt van t avondeten af) Ik vind dat prima ik heb geen gevoel alsof ik te hard afval of te weinig eet, ik voel mij hier, al maanden, prima bij. Zeker gezien het feit ook dat ik alleen ma-di-woe-don zo eet. Vrij-zat en zon eet ik gewoon waar ik zin in heb.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76573386
Ik krijg mijn lijstje van de dieetist, het is ongeveer 1750 kcal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus echt weinig wil ik het niet noemen..
Ik wissel uiteraard af tussen belegsoorten en met het avondeten.
toch val ik er goed mee af, dat heeft waarschijnlijk niet zo veel met de hoeveelheid te maken maar wel met het gluten en lactose vrije deel

heb overigens voor vandaag berekend, ik kom uit op 1735 kcal

[ Bericht 9% gewijzigd door Muks op 08-01-2010 19:02:13 ]
pi_76573465
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:10 schreef DarkElf het volgende:
ik heb eens een willekeurig lijstje ingevoerd en kom rond de 1300-1500 uit. (hangt van t avondeten af) Ik vind dat prima ik heb geen gevoel alsof ik te hard afval of te weinig eet, ik voel mij hier, al maanden, prima bij. Zeker gezien het feit ook dat ik alleen ma-di-woe-don zo eet. Vrij-zat en zon eet ik gewoon waar ik zin in heb.
Op zoveel wil ik ook ongeveer uit komen, met 3x in de week sporten val ik dan ook wel af
Ik zit nu te snoepen uit mijn kerstpakket (vandaag pas gekregen) het was een pakket vol met cranberry dingen dus zit nu gedroogde cranberries te ete
pi_76574379
Dinsdag ben ik begonnen met (gezond) dieten.
Voortgang tot nu toe:

Di: 89 kilo
Wo: 88,7 kilo
Do: 88,3 kilo
Vr: 87,6 kilo

Dus 1,4 kilo in 4 dagen. Gaat lekker. Ik ben trots op mezelf
Is wel elke keer spannend op de weegschaal.
pi_76577232
Succes en ga zo door delapoko !
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:14:25 #76
279894 winka
pi_76579431
@Delapoko: Goed dat je zo snel afvalt Maar is het misschien niet beter om één keer in de week te wegen? Anders wordt het zo'n obsessie? Ik spreek uit eigen ervaring

Ik tel wel globaal wat ik per dag eet, omdat ik mij nog wel eens vergis(te) in wat gezond is en wat niet. Ik at vroeger heel veel (40+) kaas omdat ik dacht dat dat wel okee was. Of ik verdronk mijn eten in olijfolie Nu heb ik een veel beter beeld wat er aan kh/cl in eten zit.

Het is dus niet zo dat ik bij elke hap ga tellen wat ik naar binnen werk. Ik doe altijd boodschappen voor een paar dagen en dan bepaal ik van te voren wat ik ga eten. Ook wel zo handig in verband met werk Voor vanavond stond er dus pasta op het programma dus dan ga ik overdag niet nog eens drie boterhammen eten

Dit is mijn lijstje van vandaag:
O: twee Wasa-crackers met tomaat komkommer en een gedeelde plak kaas
T: kiwi, twee mandarijnen en een peer
L: Kwark met fruit, stuk roggebrood, boterham met sandwich spread
A: Tortellini met kaasvulling, Italiaanse roerbakgroente en witte bonen
T: twee mandarijnen, glas rode wijn
pi_76583438
Ik heb een excel bestand gemaakt waar ik het dagelijks bijhoud. Vandaar dat ik dagelijks op de weegschaal sta

vrijdag 8 januari 2010 @ 23:09:00 #78
279894 winka
pi_76584145
Oh dat grafiekje ziet er motieverend uit
Begrijp nu wel waarom je het dagelijks doet. Maar als je nu om onbegrijpelijke redenen aankomt, doet dat je dan niks? Ik werd daar namelijk altijd een beetje down van

Maar goed, ik neem aan dat je een man bent en geen last hebt van de maandelijkse klachten
pi_76584369
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:09 schreef winka het volgende:
Oh dat grafiekje ziet er motieverend uit
Begrijp nu wel waarom je het dagelijks doet. Maar als je nu om onbegrijpelijke redenen aankomt, doet dat je dan niks? Ik werd daar namelijk altijd een beetje down van

Maar goed, ik neem aan dat je een man bent en geen last hebt van de maandelijkse klachten
Yep, ben een man en probeer zo veel mogelijk in het groen te blijven. Want als ik aankom zie je rode vakjes Grafiek is wel erg motiverend.

Hier het excel bestand voor geinteresseerden: Dieet Excel bestandje
Kun je zelf ook invullen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 23:17:51 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76584491
Hou er rekening mee dat het de eerste dagen altijd snel gaat en veelal vocht is, voorkomt een teleurstelling
pi_76584685
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:17 schreef Sjeen het volgende:
Hou er rekening mee dat het de eerste dagen altijd snel gaat en veelal vocht is, voorkomt een teleurstelling
Ok, tnx
pi_76584752
Ik heb trouwens een buik omtrek van 110 cm (colabuik).
Daar moet ook 20 cm van af
pi_76589581
Bijna elke man met overgewicht heeft een buik Vrouwen krijgen een "peervorm" en mannen een "appelvorm". Oftewel heupen/benen/billen bij vrouwen vs. buik bij mannen De mannelijke vorm is overigens een stuk ongezonder in verband met je organen die allemaal in je buik zitten.

Blabla, weet natuurlijk iedereen al
pi_76591183
Ik weeg ook elke dag en als ik eens aankom, weet ik dat het 9 van de 10 keer vocht is, of zoals met de vakantie, dat ik gewoon simpelweg te veel heb lopen snaaien....
Vanmorgen 102.6 hier, dus weer afgevallen... het gaat lekker, voel me super. Maandag was ik nog 106.7 dus dr is deze week heel veel af gegaan. Wel fijn dat ik zo van die kerstkilo's afkom
nee het gaat niet te snel het is een zgn opstartweek en dan val ik altijd heel veel af. Bedenk ook dat ik in de 2 weken vakantie 3.6 was aangekomen.
pi_76595183
quote:
Ik vraag me vaak precies hetzelfde af, dus je bent niet de enige

Een lijstje als dit vind ik echt schrikbarend weinig:
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:53 schreef Pandorah het volgende:
Wat betreft lijstjes: ik tel ook niet echt calorieen. Ik check het af en toe wel maar ik houd me meer aan de volgende richtlijn (of probeer te houden):
Ontbijt = 2 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaars
Lunch = 3 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaar
Tussendoor = 2 stuks melkproducten + 2 stuks fruit
Diner = 75 gram rijst / aardappelen + 200 gram groente + 75 gram vlees (of iets vergelijkbaars)
Dat is een hele krappe 1200 kcal, als je uitgaat van mager beleg en mager vlees of vis (wat mensen die lijnen toch vaak doen). Waar ga je bijv je vetten vandaan tenzij je pindakaas of vette vis op brood doet en/of bij de warme maaltijd eet?

Dat bedoel ik niet als aanval op jou Pandorah Ben blij dat je gaat voor 1600 kcal, maar waarom dit dan als richtlijn? Dat snap ik dan weer niet..?
pi_76597150
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:29 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Ik vraag me vaak precies hetzelfde af, dus je bent niet de enige

Een lijstje als dit vind ik echt schrikbarend weinig:
[..]

Dat is een hele krappe 1200 kcal, als je uitgaat van mager beleg en mager vlees of vis (wat mensen die lijnen toch vaak doen). Waar ga je bijv je vetten vandaan tenzij je pindakaas of vette vis op brood doet en/of bij de warme maaltijd eet?

Dat bedoel ik niet als aanval op jou Pandorah Ben blij dat je gaat voor 1600 kcal, maar waarom dit dan als richtlijn? Dat snap ik dan weer niet..?
Weet je dat ik dat eerst niet geloofde, dat het maar zo weinig kcal is? Maar nu ik eens een nette dag van mijzelf invul kom ik ook maar op 1300 kcal uit... Jeetje, dat is wel laag zeg...
Maar ik moet wel toegeven dat ik meestal wel wat vetter beleg neem(en vlees), dus dan zou ik wel redelijk uitkomen....
pi_76597544
Waar vullen jullie dat in dan?
pi_76597912
Dat is zeker heel weinig. Zelf vind ik 1500 kcal nog weinig, dan val ik echt om. Nu ben ik qua lengte niet de kortste (1.74), maar geen enorme spierbonk en ik sport echt niet enorm extreem. Momenteel meer cardio (roeien, fietsen) dan krachttraining. Mijn onderhoud als ik volledig niets doe op een dag ligt ongeveer op 2050 kcal. Ben ik redelijk actief (regelmatig lopen, fietsen naar het werk, schoonmaken enz) dan komt dat op ongeveer 2200 kcal. Per half uur dat ik redelijk intensief sport komt daar nog zo'n 200 kcal bij. Op 1200 gaan zitten is dan echt gekkenwerk, dat is maar de helft (!). Ik eet nu sinds anderhalve week 1800-1900 kcal, moet het resultaat dus nog even zien maar ik merk nu al aan mijn broeken dat het de goede kant uit gaat.
pi_76597928
Ik heb mijn onderhoud via deze site berekend: http://www.nutritiondata.com/tools/calories-burned. Is natuurlijk een richtlijn, maar lijkt in de praktijk vrij goed te kloppen met wat ik kan eten.

Dagelijkse voeding vul ik in in een excelbestandje waar ik zowel kcals als percentage KH, eiwit en vet kan zien. Hier gedownload: http://users.skynet.be/snoopy/systeem.htm

Je kunt daarin zelf ook je eigen voedingsmiddelen toevoegen, vul daarna het aantal gram dat je gebruikt in en hij berekend zelf de hoeveelheid kcal / kh / eiwit / vet. Superhandig.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ciske- op 09-01-2010 14:02:35 ]
pi_76598028
Ik vind dat lijstje van Pandorah best wel netjes....
Echt weinig is het niet, volgens mij kom je daarmee toch wel snel boven de 1200kcal uit (zeker met 2 melk producten en misschien niet zo mager beleg en/of vleees)
pi_76598183
En waar haal je dan je meervoudig + enkelvoudig onverzadigde vetzuren vandaan?

Niet uit halvarine mag ik hopen.,
pi_76598275
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:04 schreef Ciske- het volgende:
En waar haal je dan je meervoudig + enkelvoudig onverzadigde vetzuren vandaan?

Niet uit halvarine mag ik hopen.,
Wat zou jij dan toevoegen?
Maar volgens mij kan je niet zo snel oordelen over Pandorah's lijst want die is heel algemeen en je weet niet zo het beleg bijvoorbeeld wordt ingevuld
pi_76598602
Ik zou toevoegen: Noten, zaden/pitten, vette vis, pindakaas, eieren, lijnzaad(olie), meer groenten en fruit.

Klopt dat ik het beleg niet weet, daarom heb ik er in mijn vorige post ook expres bijgezet dat ik ben uitgegaan van mager beleg en vlees omdat die meestal als 'netjes' worden gezien en vettere soorten niet.
pi_76601400
Ik wissel jam, appelstroop en pindakaas af als broodbeleg. Verder bak ik gewoon in boter en soms in olijfolie..
Verder doe ik hooguit 1 boterham met belegen kaas, en verder kipfilet of iets anders magers als broodbeleg..
pi_76602489
Mijn richtlijnlijst is ook een richtlijn he. En ik zie dat er geen boter of olijfolie bij staat. Dat hoort er wel bij. En mijn richtlijnlijst vul ik zelf verder aan. Als ik een dag heb waarbij ik intensief sport (zoals spinning, zumba oid) dan let ik op dat ik meer eet. Uiteraard vul ik dat aan met boter op mijn brood (linera) en olijfolie als ik bak. Bij vettig vlees doe ik dat niet maar dat is meer voor mezelf, anders krijg ik maagklachten.

Verder houd ik me niet bezig met mager of vettig beleg. Ik doe waar ik zin in heb en beleg niet overmatig. Meestal eet ik snijworst, boterhamworst, hagelslag, appelstroop, rookvlees, kipfilet of jonge kaas op mijn brood. En volgens mij valt mijn lijstje dan best mee .

En vis eten we niet thuis, mijn man krijgt daar klachten van. Vis eet ik alleen als ik uit eten ga. Sinds ik een documentaire heb gezien over het leegvissen over de oceanen, wil ik eigenlijk alleen maar duurzaam gevangen vis.

Ciske-: Ik zit trouwens te kijken op de site maar ik heb dan wel echt veel nodig (2150 kcal om stabiel te blijven). Ik kom dan aan geloof ik. Maar goed, ik val niet om als ik rond 1600 kcal eet . Bij mij is denk ik mijn eetpatroon ook niet het probleem. Het probleem bij mij is dat ik niet kan ophouden met snoepen. Ik kan niet 1 dropje pakken uit die zak, die zak moet dan ook op. Het is meer een suikerprobleem die ik heb. En door lijstjes hier te posten hoop ik niet meer te snoepen en dat ik mijn suikerbehoefte vervang door bijvoorbeeld meer fruit te eten.

Aniwee planning voor vandaag!
O: glas goedemorgen + pistolet hagelslag
L: 3 bruine boterhammen met kaas (2) en snijworst (1)
T: smoothie van magere yoghurt, banaan en aardbeien
D: rijst met gewokte groente (tauge/broccoli/paksoi ed) + kip gemarineerd in ketjap + cashewnoten
T: iets van wijn (1/2 glazen) + handje zoute stokjes

[ Bericht 1% gewijzigd door Pandorah op 09-01-2010 16:26:12 ]
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:15:39 #96
279894 winka
pi_76604303
Ik heb voor de zekerheid mijn lijstje maar eens ingevuld op voedingscentrum.nl (incl. alle olijfolie, noten e.d.) en ik kom op 1401 kcal. Op de site staat dat een vrouw minimaal 1400 kcal. nodig heeft en maximaal 2000 kcal. per dag.
Je kan er ook een dagboekje bijhouden, het vult wel handig in dus ik denk dat ik dit ga doen

Voor mezelf heb ik niet het idee dat ik te weinig eet, ook omdat ik nu niet beweeg. Ik zit de hele dag op m'n kont Als ik ga sporten ga ik zeker meer eten.

@delapoko : bedankt voor het excel bestand, dit ga ik zeker gebruiken! Maar dan één keer per week

[ Bericht 6% gewijzigd door winka op 09-01-2010 17:22:29 ]
pi_76604831
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:20 schreef Pandorah het volgende:
Ciske-: Ik zit trouwens te kijken op de site maar ik heb dan wel echt veel nodig (2150 kcal om stabiel te blijven). Ik kom dan aan geloof ik.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor: ooit geprobeerd? 2000 kcal aan schone voeding, dus geen snoep?

De drang om te blijven snoepen is imo echt gerelateerd aan chronisch te weinig kcal eten en de kcals die je wél eet idd teveel uit suikers halen. Hoe minder kcals je eet, hoe meer je deze zou moeten halen uit voeding met relatief hoge voedingswaarde (groenten, fruit, noten, vlees/vis, zuivel). Immers, je moet met minder kcals nog steeds dezelfde voedingsstoffen binnenkrijgen. Minder ruimte voor 'loze' kcals dus in de vorm van bijv 'gezonde' koeken of suikerrijk beleg.

Ik wil je niets opdringen ook al komt het misschien zo over, ik denk alleen dat het jammer zou zijn als je veel meer kcals zou kunnen eten dan je nu doet. Kcals die tevens je stofwisseling goed op gang houden, snoepdrang voorkomen en een goed resultaat geven dat ook vrij makkelijk te behouden is.

Maar goed, ik zal verder mijn mond houden Ieder zijn manier.. Je lijstje van vandaag vind ik er overigens best oké uitzien.
pi_76606732
Ciske, ben jij voedingsdeskundige ?
pi_76607097
Ik heb de opleiding gedaan, maar werk niet in die sector, dus niet van beroep nee.

Why?
pi_76608878
Ik denk dat Muks dat vraagt omdat je zoveel ervan af weet. Ik vroeg het me namelijk ook af.

Je hoeft je mond niet te houden hoor Ciske-. Goede tips zijn altijd welkom! Ik dacht dat ik al veel ervan wist, maar aanvullingen zijn altijd welkom . Wat is een mooi lijstje dan?

Ik weet niet of ik 2000 kcal geprobeerd hebt aan schone voeding te eten. Misschien op vakantie? Dan snoep ik namelijk nauwelijks. Mijn lijstjes zijn meestal al zo rond de 1600 / 1700 kcal (althans dat denk ik). Maar zo te lezen moet ik beter op letten wat ik eet en dingen vervangen zodat die snoepdrang wegblijft.

Ik zie die snoepdrang meer als een verslaving, als ik twee dagen geen snoep aanraak, dan krijg ik de 3e dag zo'n zin erin dat ik wel moet snoepen. Laatst heb ik die behoefte weten te weerstaan door wat worsteltjes te eten (en de dag erna kreeg ik hoofdpijn). Zie je dat ook als snoepdrang? En wat zijn 'gezonde' koeken? Ontbijtkoek?
pi_76609193
ik ben echt iemand die het doet zoals Ciske het zegt. Snoepen omdat ik honger heb bv.
pi_76609731
Grappig, ik weer niet . Als ik trek heb, dan neem ik een boterham of iets van fruit om de trek te stillen. En snoepen doe ik erbij. Voor snoep hoef ik geen trek te hebben, het is meer die suikerbehoefte die opspeelt. Denk bijvoorbeeld aan iets lekker bij de thee (wat dan uit de hand loopt)... Maar het kan best zijn dat ik die signalen verkeerd oppak...
pi_76610666
Ow zo, maar ik wil absoluut niet pretenderen alles over voeding te weten. Ik denk dat je daar heel veel meer jaar voor nodig hebt dan die opleiding. Ik lees wekelijks nog steeds nieuwe dingen. En ik doe er nu niets mee (behalve zelf uit interesse), dus sommige dingen zakken ook al weg. Het is een ontzettend breed onderwerp en op school krijg je ook de behandeling van allerlei voedingsgerelateerde ziekten, wetten, voedselveiligheid etc over je heen. Natuurlijk heb je een bepaalde basiskennis, maar je bent dus echt niet 4 jaar bezig met hoe iemand het beste kan afvallen. Dusse.. blijf wat ik zeg vooral kritisch lezen hoor.

De vraag 'wat een mooi lijstje is' is dan ook niet simpel te beantwoorden. Voeding is enorm persoonsafhankelijk, een standaard goede lijst bestaat dus ook niet. Diëtisten zijn het ook onderling niet altijd even eens trouwens. Zelf lag ik ook regelmatig in de clinch met medestudenten die liga's wel als td zouden aanbevelen. Ik zie 'gezonde voeding' als voeding die zo puur mogelijk is, verse producten dus zonder teveel toegevoegde suikers of andere troep. Dat wil niet zeggen dat je nooit iets anders kunt eten, maar verse producten moet naar mijn mening de hoofdmoot vormen als je gezond wilt eten.

Gezonde koeken bestaan imo dus ook niet, vandaar dat ik 'gezond' tussen aanhalingstekens zette Ontbijtkoek blijft koek, een portie suiker zonder enige voedingswaarde. Het argument "dat het toch beter is dan een Mars" maakt het imo niet gezond. Het levert kortdurend energie, maar verder haalt je lichaam er niets uit. Sterker nog, door de suikers krijg je snel weer honger waardoor de cirkel weer opnieuw begint. Snoepdrang zien als een verslaving is denk ik ook terecht. De hoofdpijn die je krijgt als je het een paar dagen laat staan kan heel goed een ontwenningsverschijnsel zijn.
pi_76623814
- 25 kg

gisteren wat gesnoept, het is weekend dan neem ik altijd wat lekkers...mán wat een buikpijn. Blijkbaar zat er iets in waar ik niet tegen kan. Of het zijn de suikers geweest, zou ook nog kunnen.
Hier geen snoepdrang meer gelukkig, heeft flink tijd gekost maar het is gelukt !

Ciske ik vroeg het me inderdaad af omdat je er veel vanaf lijkt te weten. Gewoon interesse hoor

Een mooi lijstje ? Ik denk het lijstje waarbij je je goed voelt en afvalt. Dat is dus voor ieder anders.
Mijn lijstje is voor mij gemaakt, aan de hand van mijn behoeften en vooral mijn manko's. Doordat ik bij de dieetist loopt, merk ik ook dat ik me serieus genomen voel. Vaak kreeg ik het gevoel dat mensen dachten dat ik maar wat verzon kwa buikpijn en andere klachten, maar nu er een diagnose ligt, is het ineens anders.

Wat betreft koek sluit ik me aan bij Ciske...als ik honger wil krijgen moet ik vooral een appel nemen of een koekje (gluten vrij in mijn geval, maar wel met suiker) Gezonde koek moet nog uitgevonden worden
die appel kan ik niet verklaren...maar weet wel dat er meer mensen zijn die daar last van hebben.
pi_76624184
Muks, waar ik altijd erg veel last van krijg zijn snoepjes waar andere suikervervangers inzitten dan aspartaam... Die Truly fruity snoepjes en dergelijke zijn echt evil voor mij..

Ik heb de afgelopen dagen wat te weinig gedronken, en dat is niet handig icm de vezeltjes die ik van de dokter moet slikken...
pi_76624207
En wat goed zeg!!! 25 kilo eraf!!!
pi_76624221
goeiemorgen, gefeliciteerd -25, wat een prestatie!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76626942
quote:
Op zondag 10 januari 2010 09:18 schreef Muks het volgende:
..als ik honger wil krijgen moet ik vooral een appel nemen of een koekje (gluten vrij in mijn geval, maar wel met suiker) Gezonde koek moet nog uitgevonden worden
die appel kan ik niet verklaren...maar weet wel dat er meer mensen zijn die daar last van hebben.
Vooral geen appel of koek nemen bedoel je denk ik.. ?

Bij koek krijg je idd de snelle bloedsuikerstijging + daling waardoor je snel weer honger krijgt. Een appel bevat qua suiker voornamelijk fructose, wat dat effect niet heeft omdat het langzamer wordt opgenomen dan glucose / sacharose uit koek. Tegelijk wekt fructose echter ook geen aanmaak van leptine op (hormoon dat het signaal aan je hersens overbrengt dat je 'vol' zit).

Zie dit echter wel in de juiste context en ga er geen appels/fruit om mijden. Appels bestaan voor 85% uit water en bevatten veel nuttige stoffen. Alleen, als je echt honger hebt is er gewoonweg meer nodig dan enkel een appel om je langdurig verzadigd te voelen. Combineer het bijv met iets eiwitrijks, een bakje kwark ofzo.

En proficiat met je -25 kg! Dat is een hartstikke knappe prestatie!
pi_76629715
Gefeliciteerd met je -25, ik hoop me over een week of 3 bij je "club" te kunnen aansluiten

Vandaag op de sportschool weer m'n maandelijkse uitgebreide weegmoment gehad (op zo'n weegschaal die ALLES meet). En m'n vetpercentage (is niet gelijk aan BMI ) zit nu op 23,1%. Nog 3,1% te gaan en het zit op een "gezond" niveau volgens de tabellen, yay

Verder is vandaag m'n verjaardag, dus iedereen die komt krijgt allemaal gezonde dingen in plaats van de gebruikelijke ongezonde zooi, haha. Behalve het lekkers bij de koffie dan, maarja, dat pak ik zelf niet dus maakt niet uit.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:42:31 #110
279894 winka
pi_76630658
quote:
Op zondag 10 januari 2010 09:18 schreef Muks het volgende:
- 25 kg

Wow .. gefeliciteerd

Morgenochtend kan ik voor de eerste keer op de weegschaal Er zal wel heel wat van af zijn, omdat ik net begonnen ben. Er waren zelfs al mensen die zagen dat ik was afgevallen. Dat kan wel kloppen, ik was al te zwaar maar heb er in mum van tijd nog heel wat bijgegeten. Dat gaat er nu ook heel snel af. Ik denk ook dat het niet al te moeilijk moet zijn om weer 72 te wegen. Maar hetzelfde blijven wegen he?
Ook al had ik zeker de laatste het gevoel niet op dieet te zijn, toch viel ik tot nu toe elke keer weer terug. Ik ben er nu wel achter dat variatie in eten het allerbelangrijkst voor me is. Ik moet gewoon lekker kunnen eten. Tot nu toe lukt dat aardig en ben nu weer nieuwe recepten aan het uitzoeken

Hier nog even mijn lijstjes: -edit ik heb ze ook even in een spolier gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Morgen trouwens naar de kaakchirurg voor een verstandskies

[ Bericht 1% gewijzigd door winka op 10-01-2010 14:08:30 ]
  zondag 10 januari 2010 @ 13:44:17 #111
279894 winka
pi_76630742
@Vido: Gefeliciteerd met je verjaardag en je bijna gezonde vetpercentage
Wat voor gezonde dingen maak je dan voor je gasten? Misschien kan ik wat tips opdoen..
pi_76631123
Gefeliciteerd Muks -25kg

Vido gefeliciteerd met je verjaardag!

Mijn lijstjes van afgelopen week
SPOILER
Maandag uit eten en woensdag eten op het station. Buiten de deur eten gaat me nog niet goed af

Resultaat na dit eetpatroon en 3x hardlopen: +0,5kg Tips zijn meer dan welkom
  zondag 10 januari 2010 @ 14:25:47 #113
279894 winka
pi_76632726
Hoi Omearos
Vind het moeilijk om je zo tips te geven: want hoeveel wil je afvallen, in hoeveel tijd en wat wil je er voor laten?

Ik lees dat je een aantal keer per week patat eet met mayo e.d. Is denk ik niet zo'n hele goede keuze. Ook burrito's zijn erg vet, net als stokbrood en kruidenboter. Als je dat al 's avonds vervangt door een maaltijd met aardappelen, groente en een stuk (mager) vlees, dan kom je al een heel end En als je echt niet zonder kan, houd het dan op 1 keer per week patat of burrito's. Dan geniet je er extra van Je moet natuurlijk wel een patroon vinden wat bij je past en wat je ook kan volhouden (zonder het gevoel te hebben dat je volhoudt)

En misschien kan je wat afwisseling brengen in je ontbijt? Allbran met melk lijkt mij prima, maar wordt wat saai? Je kan ook drinkontbijt nemen, of brinta, of roggebrood?
En voor lunch is brood prima, maar dan 1 of twee sneetjes met wat magerder beleg met daarnaast een salade of soep? Ik weet niet wat voor jou te doen is i.v.m. werk?

Hoop dat je hier iets aan hebt? En lees anders wat op voedingscentrum.nl Daar staat ook een calculator, als je alles wat je per dag eet invoert dan krijg je een overzicht van wat je binnekrijgt aan kcal.
Buiten de deur eten is erg moeilijk ja, vooral om iets gezonds te vinden Waar ga je eigenlijk uit eten

Goed trouwens dat je een paar keer per week hardloopt
Succes in ieder geval

[ Bericht 3% gewijzigd door winka op 10-01-2010 14:34:36 ]
pi_76634259
Bedankt voor de tips

ik weeg nu 96kg en wil weer terug naar onder de 80kg. Dat woog ik anderhalf jaar terug ook, dus als ik dat in anderhalf jaar lukt ben ik al blij.
Ik moet vooral weer een goed eetpatroon krijgen, dat is nogal verslechterd sinds mijn relatie met een ontzettende bourgondier. Gelukkid wil hij ook wel gezonder gaan eten, dus ik ben redelijk vrij in mijn keuze van avondeten. Alleen het snoepen 's avonds is lastig, mijn zwakke punt en iets wat niet wil opgeven.

Momenteel ben ik bijna klaar met afstuderen, verslag afronden enzo, dus ik zit veel thuis. Daardoor ben ik vrij in wat ik eet bij de lunch, maar maakt het niet snaaien wel lastiger. Ontbijt is bij mij altijd brinta of all-bran, vind ik lekker en simpel te maken.

Grootste nadeel is dat ik geen groot liefhebber ben van koken vooral niet als ik al de hele dag gewerkt heb en eigenlijk eerst rustig op de bank wil zitten. Nu ik vooral veel thuis ben kook ik wel vaker.

Wat hardlopen betreft heb ik een leuk doel: de Marikenloop uitlopen (5km) dus ik heb deze week les 1 t/m 3 van Evy gedaan. Misschien zijn er meer die zin hebben om dit als doel te gebruiken.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:05:24 #115
279894 winka
pi_76634619
Nou dan is het eigenlijk vrij simpel, terug naar je oude eetpatroon Wist je nog wat je toen precies at? Wel fijn dat je vriend ook gezond mee wil eten, dat is al het halve werk!

Dat thuiszitten is inderdaad een ramp met snaaien Zelf heb ik nu wel een beetje rust erin gekregen doordat ik weet wat ik per dag wil eten Als ik een snaaimoment dreig te hebben dan neem ik een mandarijntje.

Goed dat je een doel hebt voor het hardlopen. Marikenloop ken ik niet, wanneer wordt die gehouden? Ik had vorig jaar alle lessen van Evy gelopen: 0-5 km en kon binnen een half uur 5 km lopen. Ik was er helemaal verslingerd aan geraakt en wilde de 10 km gaan doen. Ik had de Zevenheuvelenloop in gedachten Maar uit het niets stopte ik met lopen Stom! Nu sta ik weer te trappelen
pi_76635071
marikenloop is 16 mei in Nijmegen Doe je mee?

Ik zal mijn eetdagboek van een paar jaar terug eens opzoeken, eens kijken wat ik toen anders deed dan nu.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:32:35 #117
279894 winka
pi_76638715
Oh dat ziet er erg leuk uit! En 5 km in mei is prima te halen. Ik doe mee Kijken of ik ook wat vriendinnen kan ronselen
pi_76638898
Vido, gefeliciteerd met je verjaardag!
pi_76639088
Omearos:
Wat mij opvalt aan je lijstje is dat je precies hetzelfde eet als toen je druk aan het werk was. Toen had je toch een soortgelijk lijstje? En mij valt verder op dat je van die bijzondere koffies drinkt. Volgens mij zitten daar veel calorieen in, had ik ergens gelezen. En je koffie drink je met suiker, dat kan je ook minderen. En volgens mij gaat het overdag wel goed maar heb je je snaaimomenten in de avond. Misschien een uurtje na het avondeten yoghurt eten met wat fruit? En wat betreft drukke dag en koken: houd het dan simpel. Iets met aardappelen en groente uit potjes kan je dan het beste doen. Zoek naar recepten die snel klaar zijn.

Wat zou ik anders doen in je lijstje:
- Expresschoc, chocoladekoffie eruit gooien.
- Ga je uit eten, probeer dan van te voren te bedenken wat je gaat eten. Eet je friet, eet dan geen mayonaise. Doe met curry oid.
- Minder suiker in je koffie.
- Probeer boterhammen niet dubbel te beleggen.
- Rookworst vervangen door reepjes kip. Maar op zich kan een keertje rookworst. In deze week van buiten de deur eten, zou ik het vervangen hebben.
- Afbakbroodjes zijn evil! Daar zit al zo snel 130 kcal per broodje in.
- Ik weet waar je woensdag was En daar zitten 2 AH to go. Daar kan je sandwiches halen en smoothies. Voor nu: so be it, maar voor in de toekomst .

Die 4 boterhammen zou ik persoonlijk minderen naar 3 omdat je nu thuiszit. Maar omdat het overdag best goed gaat met niet snaaien, kan je het toch beter bij 4 laten. Probeer je snaaimomenten op te vangen met stukjes komkommer, wortel oid. Of maak een smoothie. En probeer van je suikerbehoefte af te komen. En als vriendjelief toch wat lekkers wilt, dan verstopt ie het maar voor je. Probeer jezelf te beschermen tegen de koekjes ed. En gooi je eetlijstje een keer door een calorieenchecker . Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips en misschien hebben anderen ook (misschien wel betere) tips .
pi_76639332
Oh, in mijn ogen zijn sultana's, ontbijtkoek ed te suikerrijk. Ik kan het bij een sultana nooit bij eentje laten . Maar ik neem ze wel bij mee op vakantie. Mocht ik geen eten kunnen vinden of tussendoor trek krijgen en we hebben niets in de buurt (naar dat soort landen ga ik vaak wel ) dan neem ik wel een pakje sultana...

Muks: goed hoor die 25 kilo eraf!
Vido: gefeliciteerd met je verjaardag!

Lijstje voor vandaag (niet al te denderend vrees ik):
O: glas goedemorgen + 4 crackers met 2 kaas en 2 hagelslag
L: 2 afbakbroodjes met kaas
T: fruit of smoothie
D: geen idee nog, iets makkelijks
T: bakje yoghurt met fruit
pi_76642087
Vido van harte ! Fijne dag gehad ?
Lijstje van vandaag :

O: gekookt eitje met rookvlees op 3 crackers, nog wat smeerkaas, glas verse vruchtensap en een kop thee
T: 1 puur chocolaatje, 2 kiwi's en 250 gram kwark
L: kopje groentensoep, 4 crackers met vleeswaar, glas optimel en 1/2 groene paprika
T: 2 mandarijnen, 1 cracker met kaas
L: 1 pangafilet (groot) met witlofsalade en geroosterde krieltjes, klein beetje remia light fritessaus
T: kop thee met 1 puur chocolaatje

En morgen ? Ga we gewoon verder
pi_76644281
Pan ook bedankt voor de tips Ik ga inderdaad vooral 's avonds de fout in, zowel bij avondeten als snaaien. Straks maar eens net als een toetje nemen, eens kijken hoe dat helpt.
pi_76644686
omearos, ik heb heel vaak nog wel trek 's avonds en wat voor mij lekker is: 's ochtends voor je de deur uitgaat een pak mag. yoghurt in een zeef (met theedoek) zetten (bak eronder) zodat je 's avonds als je thuiskomt hangop heb, de magere variant. lekker met een dotje honing en wat fruit

vult als een tierelier.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76646002
klinkt lekker, eens nadenken hoe ik dat ga doen (heb 2 katten rondlopen) en dan zeker eens uitproberen.
  Licht Ontvlambaar zondag 10 januari 2010 @ 20:30:20 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76649847
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef omearos het volgende:
klinkt lekker, eens nadenken hoe ik dat ga doen (heb 2 katten rondlopen) en dan zeker eens uitproberen.
Op de badkamer zetten...

Ik ga eens een kop thee maken
pi_76650046
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef omearos het volgende:
ik zet t gewoon in de koelkast misschien past dat ook?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76650736
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:33 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik zet t gewoon in de koelkast misschien past dat ook?
Dat gaat nu iig niet passen. Ik haal op zaterdag boodschappen voor de hele week, dus de koelkast zit nu vol. Misschien dat het donderdag of vrijdag past
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Op de badkamer zetten...

Ik ga eens een kop thee maken
Badkamer is een idee idd.

Thee is een goed plan
pi_76665221
Ik had een aantal vragen.

1. Is te veel wortels slecht voor je huid? Ik ben dinsdag begonnen met dieten en heb de snacks vervangen door rauwe wortels. Als ik 's avonds trek krijg eet ik 7 a 8 wortels en heb ik daarna nergens zin meer in. Ik zit dan vol. Is dit goed?

2. Mijn lichaam begint te jeuken. Kan dit te maken hebben met afvalstoffen die vrijkomen omdat vet afbreekt? Zo ja, wat is daar een oplossing voor? Zweten?

3. Ik zie dat de meeste van jullie 's ochtends tijdens het ontbijt erg weinig eten. Ontbijt is toch het meest belangrijke? Ik eet altijd erg gevarieerd en uitgebreid (maar niet te veel) in de ochtend (eieren, kaas, komkommer, tomaten, olijven, etc). Lunch en tussendoortjes zijn dan meestal erg klein. Doe ik het verkeerd?
pi_76665380
tips gezocht voor iets met p
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 11 januari 2010 @ 04:05:09 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76666412
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:20 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Vaker doen dan

Vetten zijn echt enorm belangrijk voor bijv. je hormoonhuishouding (hormonen worden gemaakt uit o.a. vet). Ook de hormonen die je stofwisseling regelen, dus als je langdurig te laag in vetten gaat zitten leidt dat haast onherroepelijk tot het inzakken van je stofwisseling. Het is dus niet alleen nodig om voldoende kcals te eten, maar het is ook wel degelijk van belang waaruit die kcals bestaan.
Paar dagen later inhaakt...
Ik heb altijd begrepen dat als je boter oid op je brood doet bijvoorbeeld dat je dan ook al een goed deel van die vetten binnen krijgt.
Veel mensen hebben idd de neiging dat soort dingen ook meteen te schrappen waardoor het wel erg karig wordt.

En ik ben een tijdje lid geweest van de EGA (een WW-achtige afslankclub) en daar moest je per dag verplicht 25g vet eten. En dat was dan als boter op brood of bijvoorbeel 's avonds als dipsausje met wat komkommer of paprika. Je kan dan gewoon wat mayo nemen met bijv. zo'n duyvis dip-saus-zakje of iets anders iets minder chemisch en lekker wat rauwkost wegsnoepen 's avonds. Heerlijk vond ik.
pi_76666798
Ik gebruik ook bewust olie of boter bij mijn avondmaaltijd omdat ik halvarine echt smerig vind.
Wat was je vroeg BE ? Of nog laat ?

Hier goed afgevallen deze week, we gaan door naar de 100
pi_76667398
brood besmeren ben ik van vroeger uit niet gewend en vind t ook gewoon echt niet lekker. Heb t regelmatig geprobeerd, ook vorig jaar nog met becel met omega' s enzo maar ik vind t echt niet te eten dan mijn brood.

ik bak gewoon met echte boter en gebruik genoeg olie dus aan mijn vetten kom ik op die manier dan wel hoor.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76667414
planning:

O brinta met mag melk
T 2 -3 mandarijntjes
L maaltijdreep met karnemelk
T bouillon
T rode druiven zonder pit.
D grote bak tomatensoep vers gemaakt) met wat brood en philadelphia light paprika
T yoghurt met havervlokken en honing
T 2 eitjes

S Evy, na 2 weken rust (bijna) ga ik weer beginnen, doe rustig aan vandaag maar ga iig weer 3x in de week, heb t echt gemist.

[ Bericht 10% gewijzigd door DarkElf op 11-01-2010 08:53:06 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76668607
Delapoko:
Even een reactie op je vragen:
- Te veel is nooit goed. En ik heb geen flauw idee of teveel wortelen slecht is voor je huid. Maar 7/8 worteltjes kan best?
- Hmm… ik heb het niet meegemaakt dat mijn huid gaat jeuken bij afvalpogingen. Wel hoofdpijn bij een paar dagen afkicken van suiker. Dus geen idee. Misschien iemand anders? Anders even langs je huisarts gaan.
- Ik ben niet zo van het ontbijt dus ik ben al blij dat ik wat opkrijg. Maar als jij dat wel kan is dat toch prima. En goed dat je daar rekening mee houdt met minder lunch. Iedereen heeft zijn eigen methode.

Lijstje voor vandaag!
O: glas goedemorgen + 2 boterhammen kaas
L: 3 crackers met huzarensalade/komkommer/zilverui + pistolet en soep
T1: druiven + banaan + handje amandelen
T2: vitalinea + boterham snijworst
Sport
D: rijst met gewokte groenten (broccoli/paksoistukjes/tauge) en kip met ketjap
T: bakje yoghurt
pi_76668668
begin t er weer wat sneeuw te vallen, mijn motivatie om te gaan rennen begint te verdwijnen
help mij
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76668719
quote:
Op maandag 11 januari 2010 01:06 schreef delapoko het volgende:
Ik had een aantal vragen.

1. Is te veel wortels slecht voor je huid? Ik ben dinsdag begonnen met dieten en heb de snacks vervangen door rauwe wortels. Als ik 's avonds trek krijg eet ik 7 a 8 wortels en heb ik daarna nergens zin meer in. Ik zit dan vol. Is dit goed?

2. Mijn lichaam begint te jeuken. Kan dit te maken hebben met afvalstoffen die vrijkomen omdat vet afbreekt? Zo ja, wat is daar een oplossing voor? Zweten?

3. Ik zie dat de meeste van jullie 's ochtends tijdens het ontbijt erg weinig eten. Ontbijt is toch het meest belangrijke? Ik eet altijd erg gevarieerd en uitgebreid (maar niet te veel) in de ochtend (eieren, kaas, komkommer, tomaten, olijven, etc). Lunch en tussendoortjes zijn dan meestal erg klein. Doe ik het verkeerd?
te veel caroteen kan je oranje van worden maar ik neem aan dat je het dan in enorme hoeveelheden moet eten?

misschien moet je een tijdje meer water drinken? ik ken t niet, alleen wat Pandorah zegt; hoofdpijn.

en ieder zijn voorkeur voor t ontbijt, ik moet er niet aan denken om zoveel te eten op mijn nuchtere maag, ben al blij dat ik of muesli of brinta naar binnen weet te werken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76668725
Hup rennen!
Bedenk maar: hartstikke leuk rennen in de sneeuw. Het is anders rennen en lekker wit .

Werkt het zo?
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 10:00:36 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76668839
Nieuwe week, nieuwe kansen In het weekend twee keer uiteten geweest

Zaterdag gekozen voor een kleine uiensoep en een kogelbiefstuk met pepersaus. Pepersaus nauwelijks aangeraakt en helemaal geen frietjes erbij genomen. Biefstuk was naturel echt heerlijk! Zondag een voorgerechtparade gedeeld met de rest, dus wel wat aan de vette kant met uienringen, chickenwings enzo. Maar het was stuk voor stuk de moeite waard. Daarna een cheeseburger met een gepofte aardappel. De cheesburger was niet echt lekker, dus die heb ik niet helemaal opgegeten. Het gaat dus weer de kant op dat ik de keuzes laat afhangen van hoe lekker iets is en of het de moeite waard is om op te eten. En niet meer dingen opeten omdat het anders zonde is...

Gisteren wel nog een flinke wandeling door de sneeuw gemaakt met Isa op de slee. Tot kniediep wegzakken, sneeuwengeltjes maken, sneeuwballen gevecht houden en helemaal nat en met rode wangen thuiskomen

Planning voor vandaag:
O - twee sneetjes bruin met rookvlees, mok koffie met halvamel
T - appel en banaan, mok thee
L - vier sneetjes bruin met ?, beker melk
T - peer, mok thee
D - varkensfiletlapje gemarineerd in mosterd, rijst, iets van verse groente (er liggen snijboontjes, broccoli en wortels)
T - geen idee, toetje of iets bij de thee...
pi_76668943
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:56 schreef Pandorah het volgende:
Hup rennen!
Bedenk maar: hartstikke leuk rennen in de sneeuw. Het is anders rennen en lekker wit .

Werkt het zo?
straks glijd ik uit en breek ik mijn benen (denk ik dan )

ik zal wel gaan hoor...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 10:05:55 #140
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76668981
Je moet ook door verse sneeuw rennen, da's niet glad en geeft een extra dimensie! Mennnn, wat heb ik lopen ploeteren gisteren
pi_76669089
maar zoveel is t niet (t zijn ienieminievlokjes die niet blijven liggen), de straat is rijdbaar door de sporen die er zijn (verder dus opgevroren smurrie) en verder zijn de stoepen vooral of schoon of ijs..
oh mijn telefoon is bijna leeg, die moet ik eerst opladen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76672438
les 15 gerend, 2-4-5-6-7 is dat

bij 6 kwam ik op een stukje terecht waar vooral drek lag dus dat ging heel langzaam en ploeterend maar ik heb t volgehouden 4.5 km gelopen. Ik ben fier op mezelf. (en rood van de kou )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76674376
Goed zo! Dat doet vast goed een stukje rennen. En nu weer lekker opwarmen!
pi_76678444
Hallo ik kom me hier maar eens melden (2e keer geloof ik)
Het afvallen wil hier niet echt lukken, demotivatie, en welke smoes niet, misschien dat als ik hier weer even mee ga lezen en posten dat ik dan een iets betere stok achter de deur heb.
In iedergeval heeft toen destijds de diëtiste geen **** uitgehaalt en met lak aan zelfdiscipline heb ik nog steeds last van overgewicht.
En nu heb ik er zo de balen in dat ik er weer voor wil gaan. Weliswaar op mijn eigen tempo en op mijn eigen manier.
Al weet ik nog niet zo goed wat dat is maar de koek en de snoep zijn de deur uit en met meer regelmaat, meer bewegen en gezond voedsel probeer ik toch af te vallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 14:36:36 ]
pi_76678614
succes Lovelylady, misschien heb je steun aan de mensen hier ik weet natuurlijk niet hoeveel je af wilt vallen maar wat ga je als beweging doen en heb je misschien iets aan je lijstjes hier posten van wat je eet? Ik merk voor mezelf dat dat een goeie stok achter de deur is en tis ook fijn om tips te krijgen soms, andere mensen hebben weer een andere kijk op dingen, je komt op ideetjes voor ander eten misschien enzo?

[ Bericht 53% gewijzigd door DarkElf op 11-01-2010 14:47:41 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76678928
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:40 schreef DarkElf het volgende:
succes Lovelylady, misschien heb je steun aan de mensen hier
Zijn jullie een beetje lief dan
Streng maar rechtvaardig
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 14:51:26 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76679087
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:47 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Zijn jullie een beetje lief dan
Streng maar rechtvaardig
Lief... nehhh, ik ben nooit zo lief

Wat wel helpt is lijstjes posten, je krijgt vaak goede tips en het helpt ook tegen snaaibuien, want die moet je natuurlijk ook netjes melden
pi_76679340
idd wel helemaal eerlijk alles posten, daarom postte ik vorige week ook braaf dat ik chocomousse op had extra
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76679952
Heeft iemand al eens op die google ad hieronder geklikt? Van vermageren.com?
Dat is precies het verhaal can Rob Poulos. ZIjn boek heb ik gelezen (in het engels).
pi_76680163
wie is dat?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76680952
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:17 schreef DarkElf het volgende:
wie is dat?
Iemand die in een heel schreeuwerige website een eigenlijk wel interessant boek aan prijst.
http://fatburningfurnacetrial.com/nl/who-is-rob-poulos/

edit: dat is een automatisch vertaald bericht.
pi_76681205
Mijn lijstje vandaag

O: Maaltijd+ (weighcare) +100ml fruitontbijt Hero (250 ml melk + 2 schepjes Maaltijd+)
T: bakje topvit yoghurt muesli + 150 Optimel drinkyoghurt Kers/aardbei
L: Maaltijd+
T: appel en mandarijn
T Cupasoup en Snackajacks rijstwafel
D: waarschijnlijk iets met crackers kaas en tomaat en komkommer (we doen makkelijk vandaag vriendlief heeft vergadering)
T: geen idee nog. Suggesties welkom vriendlief moet nog boodschappen doen
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 15:43:46 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76681314
Waarom geen gewoon ontbijt en lunch?
pi_76681445
crackers en kaas en tomaat als avondeten? waarom niet gewoon iets wat meer vult?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76681567
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:43 schreef Sjeen het volgende:
Waarom geen gewoon ontbijt en lunch?
Op zich snap ik dat wel als je bijv bang bent om verkeerde keuzes te maken of bijv waarom ik dit wel eens doe: ik eet ook geregeld een maaltijdreep van weight care zoals je weet, ik reageer erg sterk op brood (mijn darmen slaan erg op hol ervan ) gelukkig reageren ze niet zo op roggebrood! dus dat eet ik ook vaak, maar doordat ik weinig brood eet is dit voor mij een goed alternatief.

zelfde is met muesli van weight care... bijna alle muesli' s die je in de winkel kan kopen bevatten sporen van noten, daar ben ik al zo vaak de mist mee ingegaan daarom eet ik die van wc gewoon, das gegarandeerd zonder iets waar ik op zou kunnen reageren. wissel gewoon mijn ontbijt af; brinta, wc muesli...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76681944
trouwens over zondigen gesproken , ik heb nog wat chardonnay over dus neem vanavond misschien wel een glas wijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76682178
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:46 schreef DarkElf het volgende:
crackers en kaas en tomaat als avondeten? waarom niet gewoon iets wat meer vult?
Ik weet nog even niet wat ik moet eten vanavond, moet iets makkelijks zijn ivm vergadering e.d.
Maar kan vriendlief nog smsen voor evt een suggestie hoor misschien een salade oid?

Over het ontbijt en lunch met brood, ik ben gewoon niet zo'n brood liefhebber (en ik kom er alleen maar van aan)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 16:04:18 ]
pi_76682476
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:03 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik weet nog even niet wat ik moet eten vanavond, moet iets makkelijks zijn ivm vergadering e.d.
Maar kan vriendlief nog smsen voor evt een suggestie hoor misschien een salade oid?

Over het ontbijt en lunch met brood, ik ben gewoon niet zo'n brood liefhebber (en ik kom er alleen maar van aan)
hoeveel tijd heb je om iets te eten/ maken? je kan natuurlijk altijd, ja das mijn ding dus daar kom ik weer, een snelle stevig gevulde soep in elkaar draaien?
een snelle ratatouille is ook altijd een idee, als je daar een stukje vlees bij grilt ben je ook in een half uurtje klaar maar heb je wel een bord vol groenten binnen.

anders is een salade natuurlijk een idee.

kook je vaak zelfgemaakte spullen of doe je liever iets makkelijker en uit pakjes enzo koken?

wat een hilarische foto trouwens van die kat Daan van 6 jan !
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:14:36 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76682764
Verse groentesoep is hier altijd een succes en snel klaar! Een simpele salade van tomaat en morzarella ernaast, jum!

Wat de maaltijd+ dingen betreft, het lijkt me zo ontzetten smerig En je kunt zoiets natuurlijk ook niet je hele leven blijven gebruiken toch? Dan zou ik liever tijd investeren om te zoeken naar een echt lekker en gezond ontbijt en lunchgerecht. Bijvoorbeeld brinta, cereals, roggebrood, rijstwafels, ik roep maar iets voor ontbijt. En een pastasalade, couscoussalade, verse soep, gekookte eitjes met tomaten, komkommer etc voor lunch.

Aankomen van brood vind ik zo'n fabeltje, je komt aan omdat je teveel eet in verhouding met je behoefte. Niet van specifieke voedingsmiddelen. Maar goed, da's mijn persoonlijke gedachtengang
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:15:04 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76682782
Ik zei al dat ik niet lief was
pi_76682884
wie komt er aan van brood? lees ik weer ergens overheen?

/edit: ah ik ben scheel, ik las er idd overheen.

aankomen van brood geloof ik ook niet in maar wat Sjeen zegt is idd zo, er zijn zat andere mogelijkheden. Ik ben zelf dol op roggebrood lekker met een plak volvette kaas (ik ga echt geen 20+ plastic eten hoor) bijv. of phildelphia light naturel/bieslook/paprika.. en eet ook geregeld een kom soep 's middags.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76683155
weet je wat trouwens t grappige is van alleen maandag tot en met vrijdagmiddag/avond braaf eten? als ik mijn kookboeken doorkijk hoef ik niet eens te lijden maar maak gewoon elk weekend iets heerlijks.

zoals gisteren een rund en Guinness pie met cranberrie/sinaasappelcompte.

(kom ik op omdat ik iets tegenkwam net en meteen dacht: das lekker voor zondag! )

zaterdag gaan we uit lunchen met mijn zus/zwager en neefje (Uit lunchen hier in vlaanderen is zo lekker ), s avonds eten webij de buren (het eten van oud en nieuw had ze in de vriezer gegooid omdat we ziek geworden waren, op mijn mr na) dus dat eten we zaterdag: coquilles st jacques maakt ze en parelhoen als hoofdgerecht ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76683271
Dat zei dus mijn diëtiste.. ik kom steeds meer achter dingen dat ik denk waarom ik uberhaupt naar haar ben toegegaan. Ik baal er steeds meer van (maarja wat is geweest is geweest, hoofdstuk afsluiten en doorgaan)

Het wordt een salade hier, met carpaccio heb ik net besloten.
Ik ben een moeilijke eter, vis eet ik niet, net zo min als mozzarella, groentesoep is lekker maar ik wil gewoon wel een beetje snel resultaat anders ben ik bang dat de moed weer in de schoenen zakt.
pi_76683424
maar je snapt toch wel dat je langdurig je eetpatroon moet aanpassen wil je echt gaan afvallen? als je alleen maar licht enzo gaat eten dan raak je dat wrs snel beu, als t niet goed genoeg gaat met afvallen (wat het al gauw gaat als je af wilt vallen) val je veel sneller terug in je oude slechte patronen...

aandacht besteden aan je ingredienten en aan koken en aan wat je eet is volgens mijn bescheiden mening echt the key om een ander patroon aan te leren en dus af te vallen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76684116
Ja maar als met gezond eten je er al niet komt wat moet ik dan
Want aan gezond eten geen gebrek, en de koek en snoep laten staan zal misschien wel wat doen zoals dat voorheen 5 kilo op bracht maar daarna stond ik stil. En dat lijkt me niet de bedoeling
Er moet echt wel iets meer af dan 5 kilo
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:44:37 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76684178
Sporten ernaast, dat sowieso... En stil staan na 5 kilo klinkt eerder als een plateaufase
pi_76684329
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:44 schreef Sjeen het volgende:
Sporten ernaast, dat sowieso... En stil staan na 5 kilo klinkt eerder als een plateaufase
Sporten in de sportschool doe ik niet aan
Ik heb wel een hometrainer waar ik meer gebruik van wil gaan maken.
Verder beweeg ik genoeg op een dag

En wat is een plateaufase?
pi_76684483
gzond eten is natuurlijk the key, ik bedoelde alleen maar aandacht besteden aan je eten/ingredienten en bewuster koken/eten maakt dat je meer ziet wat er in gaat en dat is juist voor de lange termijn een goed idee natuurlijk.

Kan mij voorstellen dat je een snelle kickstart wilt met afvallen maar je kan ook alvast kijken naar de toekomst natuurlijk.

dus gezond eten en nauwelijks snoepen is prima,erbij bewegen is nog beter natuurlijk, doe je al iets aan sport of wat ben je van plan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:51:23 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76684524
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:47 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Sporten in de sportschool doe ik niet aan
Ik heb wel een hometrainer waar ik meer gebruik van wil gaan maken.
Verder beweeg ik genoeg op een dag

En wat is een plateaufase?
Er bestaat meer dan sporten in een sportschool Ik doe aan volleybal en als het weer niet zo is als nu wil ik ook nog wel eens rennen gaan. DE is een diehard, die rent ook met dit weer!

Sons stabiliseert je gewicht een tijdje, zomaar zonder reden... Dat is een plateaufase. Helemaal niet erg, want structureel 5 kilo eraf is toch al prima. Stapje voor stapje afvallen, het is er ook niet allemaal in één kaar aangekomen. Neem een tussendoel dat nu reëel lijkt, dat geeft veel meer voldoening en veel minder druk.

Ik ben nu op weg naar minder dan 85, dat klinkt een stuk haalbaarder dan ik wil 72 kilo wegen
pi_76684791
de eerste kilo's gaan vaak hard LL, das ook voornamelijk vocht ook maar echt blijvend afvallen gaat het beste langzaam. dan past je lichaam zich ook aan en dat wil je natuurlijk. wat sjeen zegt is ook zo, soms bereik je een punt waar je een tijd, en soms duurt dat echt lang, blijft hangen... juist dan is doorzetten zo belangrijk want je lichaam is zich aan t aanpassen en gaat heus wel verder als je goede keuzes blijft maken tis hartstikke frustrerend, ik ken het hoor, maar blijkbaar ook heel normaal en dat was voor mij een steun in de rug.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76685425
Fijn die feedback Sjeen en DarElf Ik blijf leren
Het moet natuurlijk ook leuk blijven.
Sjeen ik ben geen typ die 'savonds gaat sporten bij een of andere club. Ik heb daar mijn redenen voor. Maar zodra het weer wat beter is wil 'savonds weer gaan wandelen. Tot die tijd moet ik maar weer vriendjes worden met de hometrainer, en fiets ik elke dag 20 tot 30 minuutjes op een lekker tempo (althans dat wil ik wel weer oppakken)
Ook de wii was mijn vriendje dus dat moet ik ook weer oppikken, ik was heel blij met de yoga en balans oefeningen. Geen last meer van mijn heupen
Genoeg te doen zoals je ziet, maar ben dan ook vandaag pas begonnen.
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 17:15:37 ]
pi_76686481
Eey ervaringdeskundigen

Voor ik alles ga uitpluizen weten jullie misschien wel uit je hoofd een hele hoop antwoorden.

Ik ben door medicatie 5 kilo kwijt geraakt en heb nu eigenlijk echt de motivatie om nu zelf te zorgen dat er nog kilo's afgaan,
Nu ik eet ik al niet veel (natuurlijk ook niet altijd even gezond )
Maar wil igg de tussen doortjes laten.
Maar..........
vraag 1 ; moet je echt om de drie uur eten? mijn stoelgang is goed,of is dat gewoon dat je spijsvertering beter blijft werken?

Vraag 2 ; en als dat zo is,wat je kun je als beste pakken als tussendoortje? (ik lust geen krackers of toastjes) wel sultana of fruit?

Vraag 3 ; in welke fruitsoorten zitten de minste suikers en calorieen?

Vraag 4 ; waar moet je het meest op letten,op calorieen of suikers?

vraag 5 ; waar kom je het minst van aan.....vers gesperst sinaasappelsap, melk, light limonade?

genoeg voor nu even
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_76700868
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:36 schreef candygirl het volgende:
Eey ervaringdeskundigen

Voor ik alles ga uitpluizen weten jullie misschien wel uit je hoofd een hele hoop antwoorden.

Ik ben door medicatie 5 kilo kwijt geraakt en heb nu eigenlijk echt de motivatie om nu zelf te zorgen dat er nog kilo's afgaan,
Nu ik eet ik al niet veel (natuurlijk ook niet altijd even gezond )
Maar wil igg de tussen doortjes laten.
Maar..........
vraag 1 ; moet je echt om de drie uur eten? mijn stoelgang is goed,of is dat gewoon dat je spijsvertering beter blijft werken?

Vraag 2 ; en als dat zo is,wat je kun je als beste pakken als tussendoortje? (ik lust geen krackers of toastjes) wel sultana of fruit?

Vraag 3 ; in welke fruitsoorten zitten de minste suikers en calorieen?

Vraag 4 ; waar moet je het meest op letten,op calorieen of suikers?

vraag 5 ; waar kom je het minst van aan.....vers gesperst sinaasappelsap, melk, light limonade?

genoeg voor nu even
1: Dat is wel het beste, het houdt je spijsvertering op gang, waardoor de "grotere" maaltijden (groter ten opzichte van de tussendoortjes) beter verteerd worden, en dus niet (al te veel) worden omgezet in lichaamsvet.

2: Koeken bevatten nog steeds vrij veel calorieën en suikers. Sultana is opzich wel een van de betere varianten (Evergreen ook gok ik zo, maar heb ik nooit gecheckt omdat die smerig zijn ), gezien er weinig kunstmatige zooi en gerafineerde suikers inzitten. Andere goede tussendoortjes zijn bijvoorbeeld yoghurt of kwark of fruit. Ow, en een tussendoortje mag ook best wel een keer "zondig" zijn hoor, kies dan voor dingen als Japanse Mix of zoute sticks.

3: Weet ik zo niet, misschien anderen hier wel. Maar op http://www.caloriechecker.nl/ kun je letterlijk ALLES opzoeken. Ik weet in ieder geval dat bananen het minst gezond zijn, veel koolhydraten en relatief weinig vitaminen. Mijn persoonlijke favoriet zijn mandarijnen.

4: Een gezonde balans Suikers zijn koolhydraten, en calorieën zijn opgebouwd uit vetten, eiwitten, koolhydraten en meer. Vetten (onverzadigde) en eiwitten zijn belangrijker voor je lichaam dan koolhydraten. Maar je moet het niet proberen te mijden, lukt namelijk toch niet, en als je dan na het afvallen weer "normaal" gaat eten (waar zeer zeker koolhydraten/suikers bij horen), komt alles er weer kei hard aan.

5: Light limonade, gezien die zeer calorie arm zijn (van 0,5 calorieen in cola light tot 5-10 in andere varianten frisdrank). Melk (of andere zuivel) heb je echter ook nodig voor de vetten en het calcium. Jus d'orange kun je zonder, als je gewoon fruit eet. Een glas jus d'orange zijn volgens mij 4-6 sinaasappels, reken maar eens uit hoeveel suiker dat is...

Ow, en heel veel succes natuurlijk!! Laat je niet demotiveren als dat gewichtsverlies door het medicijn terugkomt, kan natuurlijk een hoop vocht zijn... De aanhouder wint

[ Bericht 2% gewijzigd door Vido op 11-01-2010 22:48:06 ]
pi_76701228
PS) "Goede-voornemens-drukte" op de sportschool is HI-LA-RISCH! Je mag er eigenlijk niet om lachen, en hopen dat ze het allemaal volhouden. Maar je weet gewoon dat 80% van die mensen die daar met tegenzin in die apparaten hangt, zonder enige instructie vragend, over een paar weken weer weg is. En dat terwijl hun abonnement nog een jaar doorloopt, deels omdat ze er aan vastzitten en deels omdat ze in hun achterhoofd blijven zeggen "maar volgende week ga ik weer!". En daardoor kan ik nu in totaal 10 minuten per avond wachten op mensen die toestellen bezet houden met stilzitten en praten met hun "sport"genoot.

Ben ik slecht door dat soort dingen te denken?
pi_76701357
Oja....inloopweek is het ook bij onze sportschool
Zal ook wel belachelijk druk zijn
  † In Memoriam † maandag 11 januari 2010 @ 22:50:28 #176
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_76709507
Mogge !

LL welkom terug ! Succes ! Enne het gaat je lukken meid !
Ik denk ook dat je niet naar mij moet kijken met afvallen, ik ga redelijk hard en dat is fijn, maar ik heb ook echt mijn weken dat ik stilsta of aankom, kijk maar eens op valtaf.

Ik zie trouwens in sommige lijstjes cup a soup staan, vinden jullie dat niet onwijs zout ? Ik krijg dat echt niet weg. Dan maak ik liever zelf soep, vries dat in en dat eet ik dan als tussendoortje bijv.

Hier gaat ie lekker, ik voel me zo veel beter.. en bijna de 1 vooraan weg
pi_76710880
Ik was even vergeten hoe lekker roggebrood ook al weer was
pi_76711207
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:37 schreef Vido het volgende:
4: Een gezonde balans Suikers zijn koolhydraten, en calorieën zijn opgebouwd uit vetten, eiwitten, koolhydraten en meer. Vetten (onverzadigde) en eiwitten zijn belangrijker voor je lichaam dan koolhydraten. Maar je moet het niet proberen te mijden, lukt namelijk toch niet, en als je dan na het afvallen weer "normaal" gaat eten (waar zeer zeker koolhydraten/suikers bij horen), komt alles er weer kei hard aan.
Het kán in principe wel lukken. Alleen, mensen vinden het vaak eng om als ze kh gaan minderen wél meer vetten te gaan eten (wat een must is als je je koolhydraten drastisch omlaag brengt). Als je genoeg vet eet zul je die drang naar kh veel minder hebben.

Overigens ben ik zelf ook geen voorstander van écht low carben, zeker niet als je sport. De boosdoener is niet kh op zich, maar vooral de geraffineerde soort, suiker dus. Dát zou ik wel zoveel mogelijk schrappen, inclusief zogenaamd gezonde dingen als sultana's / ontbijtkoek e.d. Fruit kan wel prima, de hoeveelheid suiker daarin is gewoonweg verwaarloosbaar tov de gezonde voordelen die het bied.

Er werd laatst een zeer leerzaam filmpje over de rol van suiker mbt overgewicht gepost in het slank-topic, door loveli volgens mij.

Edit: hebbes:

Je moet er even voor gaan zitten en het is niet nodig om alle details te snappen, maar is een grote aanrader
pi_76712328
Dat filmpje ga ik zeker een keertje bekijken!

LL: je hoeft niet perse bij een sportclub om te sporten. Je kan ook wandelen, fietsen, skaten, zwemmen oid. Wii is ook een prima optie toch? Verder heb ik geen aanvullingen op de tips van Sjeen en DE.

Mijn lijstje:
O: glas goedemorgen + 2 boterhammen kaas
L: pistolet en soep + krentebol?
T: druiven + appel + handje amandelen + worteltjes
D: gebakken aardappels + spinazie + karbonade
S: yoga
T: bakje yoghurt
  Licht Ontvlambaar dinsdag 12 januari 2010 @ 10:43:28 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76712561
Amandelen, die moet ik ook weer eens in huis halen! Zo lekker, maar ik vergeet het steeds. Ik heb wel een grote kom pelpinda's op tafel staan, die vind ik ook heerlijk. En met mate is het toch ook gezond, niet?

Mijn planning voor vandaag:
O - twee sneetjes bruin met pindakaas, mok koffie
T - banaan, peer en twee mokken thee
L - vier sneetjes bruin met rookvlees, mok thee
T - appel oid
D - wortelstampot met een rundersaucijsje
T - nog geen idee, thee of toetje
pi_76712660
goeiemorgen

O 2 gekookte eitjes, 2 plakjes roggebrood (met phil. light paprika)
T druiven
L muesli met yoghurt (had vanmorgen zin in een groter ontbijt dus heb t verwisseld)
T bouillon
T beker karnemelk
D gekookte worteltjes, gebakken krieltjes en vissticks
T yoghurt met havervlokken, honing en fruit.

oh ja en heb spierpijn door dat geploeter gisteren, mijn bovenbenen vooral dus wrs ga ik donderdag weer rennen (en dan zaterdag weer) om even t weg te laten trekken)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76716352
Hullo!
Mijn lijstje van vandaag:
O Maaltijd+ en 100ml fruitontbijt
T 1 roggebroodje met kaas en komkommer + glas optimel
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer + glas optimel
T ik ga straks proberen een smoothie achtig iets te maken met appel banaan en heb ook nog verse sjus
D rijst met veel! roerbakgroenten en een gebakken ei
T topvit bakje probiotische yoghurt smaak muesli

De eerste pot met thee zit er al in, ik moet zeggen dat dat beter gaat dan voorheen.
Dat drinken moet ik er echt inhameren.
Gister even op de wii wat oefeningetjes doen en ik voel het nu alweer in mijn benen was wel weer even prettig.
Vanavond fietsen. Zo wissel ik het maar af (dan kan vriendje ook nog xboxen )

Edit: aangezien nu 3 kids boven slapen ga ik nu gewoon op de wii tot ik de oudste van school moet halen

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2010 12:45:24 ]
pi_76717599
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 09:50 schreef Ciske- het volgende:

Je moet er even voor gaan zitten en het is niet nodig om alle details te snappen, maar is een grote aanrader
Sowieso een inspirerende spreker zeg.
* lezzer zit nu te kijken/luisteren
pi_76720892
Video gezien.
Het verhaal vertelt toch iets waar ik ook al een jaar of 10 mee bezig ben. Ik heb een jaar helemaal suikerloos gegeten en viel daarmee ook af. Wat Ciske al eerder zei, probeer maar eens aan Kcal te komen als je geen suiker eet.

Rob Poulos, waar ik het eerder over had vertelt een vergelijkbaar verhaal. ZIjn aanpak is op hetzelfde uitgangspunt gebaseerd.

Zeer de moeite die video
pi_76725762
Thx voor de tip, ik ga ook eens op de naam Rob Poulos zoeken dan Ik ben ook heel benieuwd naar dat boek wat wordt aangehaald in de video: 'Pure, white and deadly' van John Yudkin. Amazon heeft het niet meer beschikbaar helaas...

Een jaar volledig suikerloos is !! Vond je het moeilijk vol te houden, of ben je er om een andere reden mee gestopt?

Momenteel mijd ik vooral de hoofdbronnen van suiker zoals koek, snoep, gebak, zoet beleg, frisdranken en sappen, toetjes etc en dat bevalt heel goed. Maar het zit ook vaak genoeg in verpakte vleeswaren of groenten uit potjes enz. Die dingen eet ik gewoon nog wel. Groenten meestal wel vers, maar niet altijd. Anders wordt het me even teveel gedoe , maar de grootste hoeveelheid suiker die ik vroeger at is er toch wel uit.

Bevalt me tot nog toe prima, heb weinig last van trek of snaaidrang. Het is eerder van: oh, tis alweer tijd voor mn volgende maal
pi_76725887
helemaal suikerloos lijkt mij echt heel heel moeilijk om te bereiken?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76726164
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef DarkElf het volgende:
Inderdaad.....weet ook niet of ik dat echt zou willen
Wel net zoals Ciske vooral koek, snoep, gebak en andere zoete dingen vermijden
pi_76726356
die dingen eet ik al zelden, en groenten uit pot etc eet ik ook niet (vers is zoveel lekkerder) , frisdrank; af en toe eens cola light. af en toe een fruitsapje. vleeswaren eet ik wel maar bijv alleen kipfilet/rookvlees/fricandeau/rosbief enzo..... maar wrs krijg ik nog meer suiker binnen dan ik denk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76726500
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef DarkElf het volgende:
Vertel mij wat
Ik heb echt jaren suikerloos gegeten, ik denk voor ongeveer 95%
Niet te vermijden waren bijvoorbeeld sausjes bij uit eten gaan en dat soort dingen.
Koek en snoep, dat kwam niet eens in me op dat ik dat zou kunnen nemen.
Al is het wel zo, dat de reformzaken tegenwoordig een heel arsenaal aan dat spul hebben dat gezoet is met natuurlijke suikers.

Het grote voordeel van suikerloos eten is dat je gewoon chips kunt eten en niet aan komt, en voor mij was het een geluk dat ik meer een chipseter ben dan een snoeper.
Het nadeel is dat het echt óveral in zit.

Inderdaad in broodbeleg (op kipfilet na), in groenten in pot (bijna alles), en verder eigenlijk alles dat voorverpakt is. Het is wat die man in de video zegt, ze flikkeren het overal bij omdat het anders niet lekker is.
Ik heb er n.a.v. de video net weer eens op gelet in de Jumbo, en ik kon van de 12 soorten knäckebrod kiezen uit twee varianten zonder suiker of een vorm van suiker.

Rob Poulos geeft van een paar producten aan dat je ze niet moet nemen, dan een overzicht van voorkeursproducten en verder dat je moet fitnessen ipv cardio.
Ik heb z'n boek gelezen en ik moet zeggen, ik loop er wel warm voor. In het boek legt hij dan uitgebreid uit hoe hij tot zijn conclusie gekomen is, en wat de achtergronden er van zijn.
Het gaat over het idee dat je niet plaatselijk afvalt, en net als in de video, dat je je lichaam in een staat van een verbrandingsoven moet brengen.

edit: over of het moeilijk vol te houden is, het is een kwestie van de eerste weken doorzetten. Als je er eenmaal aan gewend bent gaat het best. Iemand zei het eerder al eens in deze reeks, je smaak verandert. Suiker wordt vies. Je moet alleen wel eerst afkicken. Echt, letterlijk afkicken. Met de bijbehorende verschijnselen
pi_76726737
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:35 schreef Ciske- het volgende:
Bevalt me tot nog toe prima, heb weinig last van trek of snaaidrang. Het is eerder van: oh, tis alweer tijd voor mn volgende maal
Hier was het de gewoonte een koek of wat bij de koffie, dat is hier nu ook weg. Cappuccino doe ik dan nog wel met 2 zoetjes 's avonds als de kids op bed liggen. Dat is een beetje mijn "toetje"
Overdag gaat het allemaal wel maar zodra de kinderen op bed liggen zegt mijn maag: HONGER....
Echt vreselijk irritant vind ik dat, maar ik weet dat dat ook wel weer over gaat

Trouwens mijn zelfgemaakte smoothie van versgeperst sinaasappelsap een banaan en een appel was best lekker

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2010 16:57:30 ]
pi_76726766
tis zeker interessant maar ik moet eerlijk zeggen dat zoiets mij echt, tenzij het om een medische reden zou moeten , echt te veel gedoe is

wil best koekjes/snoep en gebak mijden , dat doe ik al maar dat komt door mijn noten-en pinda allergie wat t moeilijk maakt om zulke dingen zorgeloos te eten, dat kost mij geen moeite meer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76726825
Suiker voor 100% verbannen is imo ook niet nodig. Het is vooral de huidige excessieve inname die slecht is. Ik lust best nog weleens een koekje, alleen is het geen dagelijks patroon meer.
pi_76727094
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:57 schreef LovelyLady het volgende:
Trouwens mijn zelfgemaakte smoothie van versgeperst sinaasappelsap een banaan en een appel was best lekker
Klinkt ook heel lekker!

Herkenbaar wat je zegt lezzer, over dat suiker vies wordt. Als ik op een feestje eens een zoet drankje neem dan vind heb ik altijd zo'n *ieww wat is dat zoet* reactie.
pi_76727173
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:57 schreef DarkElf het volgende:
tis zeker interessant maar ik moet eerlijk zeggen dat zoiets mij echt, tenzij het om een medische reden zou moeten , echt te veel gedoe is

wil best koekjes/snoep en gebak mijden , dat doe ik al maar dat komt door mijn noten-en pinda allergie wat t moeilijk maakt om zulke dingen zorgeloos te eten, dat kost mij geen moeite meer.
Begrijpelijk.
Pindakaas is één van de weinige broodbeleggen uit een potje die dan wel mag dus. Als dat ook al af valt... dan blijft er weinig lekkers over
Behalve kaas natuurlijk.

Ik heb dat trouwens gedaan omdat ik chronisch vermoeid was. Er werd toen een fructose intolerantie geconstateerd, en dan word je op dieet gezet. Het had dus wel een medische reden.

Ik denk trouwens dat als je koek/snoep/gebak al kunt mijden, dat je dan een groot deel van dat soort suikers te pakken hebt. Al is er een boel verborgen suiker.
pi_76727195
dat heb ik tegenwoordig met zout. Ik let op mijn zoutinname en kook dus met minder zout.

als ik ergens anders eet valt mij tegenwoordig altijd op hoe zout dat is (en hoeveel vocht ik ervan vast houd dus wat ik doe ok is )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76727241
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:06 schreef lezzer het volgende:

[..]

Begrijpelijk.
Pindakaas is één van de weinige broodbeleggen uit een potje die dan wel mag dus. Als dat ook al af valt... dan blijft er weinig lekkers over
Behalve kaas natuurlijk.

Ik heb dat trouwens gedaan omdat ik chronisch vermoeid was. Er werd toen een fructose intolerantie geconstateerd, en dan word je op dieet gezet. Het had dus wel een medische reden.

Ik denk trouwens dat als je koek/snoep/gebak al kunt mijden, dat je dan een groot deel van dat soort suikers te pakken hebt. Al is er een boel verborgen suiker.
hoe gaat dat nu dan met die vermoeidheid?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76727483
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:07 schreef DarkElf het volgende:

[..]

hoe gaat dat nu dan met die vermoeidheid?
Toch wel veel beter.
Maar, ik zondig best veel tegenwoordig, en ik word dus moe van al die extra kilo's die ik meesleep.
Die kilo's kwamen er aan nadat ik stopte met roken.
Klassieke val zeg maar

http://suikerwijzer.nl/ Iemand houdt een blog bij over suikerloos eten.
pi_76728778
Ik ga morgen naar de vakantiebeurs. Op zoek naar een mooie reis.

Voordat ik echter weg kan moet ik minimaal 25 kilo afvallen (en dan ben ik nog veels te zwaar), dus ik ben hier weer
pi_76728901
vanavond Chicken Tonight op.....volgens mij is dat wel genoeg suiker voor de hele week
Maar vanavond ook eindelijk weer sporten
pi_76729513
zit op de mr te wachten en heb trek, een paar zwarte olijven lijkt mij vrij onschuldig ? ik moest meer vetten eten toch?

/eit: het werden 5 melbatoastjes dun besmeerd met philadelphia light

[ Bericht 38% gewijzigd door DarkElf op 12-01-2010 18:12:33 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76731124
Plateaufases zijn irritant... Vanochtend voor de 2e week op rij exact 101,1kg... En dat met 5-6 keer per week sporten à 1,5-2 uur per dag. Nja, we zien volgende week wel weer verder, vooral irritant alleen dat het nou net op dit gewicht moest gebeuren, net niet onder de 100... Het is maar goed dat ik lol heb in het sporten
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:44:26 #203
279894 winka
pi_76734086
Bleh, ik voel me belabberd Gister naar de kaakchriurg geweest en het was een regelrechte ramp. Ik hoefde eigenlijk alleen een verstandskies laten trekken en ik dacht dat het wel een fluitje van een cent zou zijn (net zoals bij de verstandskiezen boven). Maar ik werd helemaal naar van de spuiten, het geduw en getrek de hele tijd en het geluid van de loskomende wortel Achteraf stond ik te rillen van de stress en ik voelde me echt kleinzerig! Gelukkig kreeg ik nog de geruststellende woorden mee dat het volgende keer nog erger zal zijn omdat de andere kies nog onder het bot zit.

Gister was er ook nog goed nieuws, ik ben heel wat vocht kwijtgeraakt! Maar liefst vijf kilo Eigenlijk zeven, maar de eerste keer dat ik woog was dat 's avonds met kleren aan. Nu heb ik 's ochtends naakt gewogen, dus er zal wel een paar kilo verschil in zitten. Maar goed het eindresultaat telt!

Ik heb sinds gisteravond erg raar gegeten. Door mijn bezoekje aan de kaakchirurg heb ik met moeite twee pistoletjes met kaas als diner gegeten. En nog een banaan en twee mandarijnen. Vandaag was ook een vreemde dag, omdat ik niet zo heel lekker ben. Ontbijt was nog wel okee, maar de rest van de dag heb ik een mueslireep, roggebrood met kipfilet, 3 mandarijnen en 2 rijstewafels gegeten. En als avond eten mislukte avocadocremesoep
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:22:42 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76739155
quote:
Op maandag 11 januari 2010 07:04 schreef Muks het volgende:
Ik gebruik ook bewust olie of boter bij mijn avondmaaltijd omdat ik halvarine echt smerig vind.
Wat was je vroeg BE ? Of nog laat ?

Hier goed afgevallen deze week, we gaan door naar de 100
Laaaaaaaaaaaaaate reactie, ik was aan het wachten op de taxi die me naar Schiphol ging brengen.
*verder leest.
pi_76739609
aanmoedigpost!

ibtl!

go all!

bijlezen gaat alleen niet zo makkelijk nu, maar toch even een
Ja doei.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:41:54 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76740059
En oh ja, ik lees dus weer mee hier. Ben ook weer aan het dieten, gaat ook best aardig, maar het gaat op de een of andere rare manier bij mij altijd de mist in als ik hier lijstjes ga posten of gewoon echt mee post dus ik hou het bij af en toe eens inhaken ergens.
pi_76749992
TVP
pi_76750434
Be, haak lekker in en doe het lekker op je eigen manier, dat werkt toch het beste denk ik !

Mijn lijstje voor vandaag :

O : 4 corncakes (glutenvrije mais crackers, iets nieuws) met jam en een glas optimel, 2 mandarijnen
T: 250 gram kwark met 1 banaan (daar kijk ik erg naar uit omdat ik zelden napnaantjes eet)
L: 4 crackers met 100 gram rookvlees, 1/2 paprika met 1/2 witlof en 1/2 appel als salade, glas sap (geloof dat er vandaag mandarijnensap op het menu staat)
T: kopje groentensoep (zelfgemaakt)
D : nog geen idee, even afwachten wat manlief bedenkt.

Beetje aparte dag dus, komt omdat ik vanaf 13.00 sportdag heb dus makkelijk eten moest hebben dat ik snel kan eten tussendoor.
pi_76750564
ik las '4 cornflakes' dus ik dacht 'nounou.. die pakt uit!' !
Ja doei.
pi_76751712
goeiemorgen, meelezen is ook ok toch BE? Hoop dat t goed gaat met het afvallen/betr eten

Lijstje:

O muesli met magere yoghurt
T druiven
L roggebrood met philadelphia light, karnemelk en wat rauwkost (fancy naam voor; ik heb nog paprika's liggen)
T bouillon
D biologisch tartaartje met mosterdsaus, chili-pompoenpuree en wat veldsla
T yoghurttoetje met abrikozen (zo een kuipje)
T eventueel een glas rode wijn maar dat zie ik vanavond wel.

S vandaag niets, morgen ga ik hardlopen, de spierpijn is grotendeels verdwenen maar ik geef t nog 1 dagje.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 13 januari 2010 @ 09:26:29 #211
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76751822
Goeiemorgen Mijn weegdag vandaag en het gaat fijn! Nog maar 0,1 BMI-punt verwijderd van 'overgewicht' ipv 'ernstig overgewicht'
pi_76751986
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76759501
Ha..ik had niet door er een nieuw deel geopend was van dit topic

O: 2 bruine boterhammen met jam en vruchtenhagel+ sinaasappelsap
T: niets, mijn ontbijt was pas om 10 uur
L: 2 beschuit met gekookt ei+sinaasappelsap
T: plakje ontbijtkoek met fruit
D: weet ik nog niet. Ik heb zwemtraining tot 7 uur. Normaal at ik daarna gebakken aardappelen, maar ik weet nog niet wat ik in plaats daarvan moet gaan eten.
S: 1 uur fanatiek zwemmen, zo'n 80 baantjes
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:58:51 #214
279894 winka
pi_76760639
Nieuwe ronden, nieuwe kansen
O: kellog's Special K
T: peer en kiwi
T2: mueslireep
L: twee bruine boterhammen met (een gedeelde plak) kaas, tomaat, komkommer, koriander en zout en peper

Vanavond eten we heel saai aardappelen en groenten
pi_76760648
Goedemiddag
O: Maaltijd + en 100ml Fruitontbijt
T: krentenbol en glas optimel
L: 2 sneetjes roggebrood met kaas en komkommer
T: smoothie? of een cupasoupje en een appel + kiwi
D: pizzawrap: wrap met pastasaus, courgette, champignons, paprika, ui, ham en wat geraspte jonge kaas uit de oven
T: bakje kwark of bakje topvit muesli probiotische yoghurt

Ondanks dat ik mega verkouden ben (3e keer op rij sinds half dec ) voel ik me aardig oke. Gisteren niet gefietst maar 'smiddags wel een uurtje op de wii gestaan.
Vandaag ondanks de koude wind toch een half uurtje stevig gewandeld met kind in kinderwagen.
pi_76776870
Vandaag heel fout uit eten gegaan. En dan nog 'All-you-can-eat Japans' ook
pi_76778010
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:19 schreef marcb1974 het volgende:
Vandaag heel fout uit eten gegaan. En dan nog 'All-you-can-eat Japans' ook
morgen nieuwe dag ! Vanavond alvast veel drinken en morgen een gewone dag draaien
pi_76795346
Mogge

t is nog vroeg, mijn hoofd is verre van wakker maar dat komt goed...hoop ik.
T lijstje voor vandaag

O 3 crackers met smeerkaas en een bakje kwark
T 2 kiwi's, 2 mandarijnen en een glas optimel
L 4 crackers met 100 gram vleeswaar, witlofsalade met appel, een kop bouillon
T 2 glutenvrije cookies
D rodekool met appel, hachee en aardappelpuree
T handje zoute stokjes
pi_76796913
goeiemorgen, de weegschaal was weer erg aardig voor mij en dat terwijl vandaag de tijd van de maand begint

O muesli met magere yoghurt en een dotje honing.
T grote beker yoghurt met karvan cevitam
T glas verse jus
L maaltijdreep
T bouillon
T druiven
D grote kom wortelsoep met stukje stokbrood en philadelphia light
T cherrytomaatjes
T eventueel een glas rode wijn (gisteren was die ook eventueel genoemd, maar heb hem niet genomen, braaf he?

S les 17 van evy
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 09:34:23 #220
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76797006
Heul braaf hoor DE, als je 'm vanavond wel neemt, geniet dan even extra ervan voor mij

Mijn planning voor vandaag:
O - muesliebol met kaas, mok koffie
T - banaan en peer, mok thee
T - kruidkoek met noten/rozijnen/abrikozen erin gebakken,mok thee
L - 4 sneetjes bruin met ???, beker melk
T - appel, mok thee
D - zuurkoolstampot met casselerrib en een knakworstje
T - Water

S - Volleybaltraining

Heb een riem op mijn broek gedaan vandaag want ik werd gek van het continu ophijsen
pi_76797030
ik heb gisteren in de ausverkauf maar even een nieuwe spijkerbroek gekocht voor weinig... degene die ik nu wel eens draag lubbert zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76797125
Goedemorgen, extra bewegen zit er eventjes niet in hier. Mijn neus zit zo dicht en ik voel me zo beroerd dat alles een beetje op de automatische piloot gaat.

Mijn lijstje vandaag:
O: Maaltijd+ en 100ml fruitontbijt
T bakje optimel kwark
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer
T Kiwi en een appel + glas optimel
D grote kom verse groentesoep *jummie* en 2 gekookte eitjes
T bakje probiotische yoghurt
pi_76800313
bos+ sneeuw+ zon+ hardlopen = (2-3-6-6-7 gelopen)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76800818
Gaat goed DE
Ik ga vanmiddag weer lopen, les 5
pi_76800832
het is echt lekker loopweer Succes vanmiddag!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76802379
Het is inderdaad superlekker weer Als ik me nou ook nog eens zo voelde, maar goed met gezond eten al een eind op weg toch?
pi_76802483
tuurlijk, gezond eten is altijd goed en misschien kan je wel een eindje wandelen ofzo vandaag?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76804398
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:33 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk, gezond eten is altijd goed en misschien kan je wel een eindje wandelen ofzo vandaag?
Ik ben vandaag al 3 keer heen en weer gewandeld naar school
Vind ik nu wel even best
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 13:33:59 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76804551
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:30 schreef LovelyLady het volgende:
Het is inderdaad superlekker weer Als ik me nou ook nog eens zo voelde, maar goed met gezond eten al een eind op weg toch?
Absoluut goed op weg Verse groentesoep is comfortfood, helpt ook bij gelukkig voelen

Mijn lijstje is iets aangepast, geen kruidkoek als tussendoortje want die heb ik allemaal op kantoor uitgedeeld Wel lekker peer en banaan met kop thee erbij. En een gekookt eitje bij de lunch...
pi_76804983
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:29 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik ben vandaag al 3 keer heen en weer gewandeld naar school
Vind ik nu wel even best
is je school 2 minuten lopen? want dan moet je nog ff 20 minuutjes hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76805065
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:45 schreef DarkElf het volgende:

[..]

is je school 2 minuten lopen? want dan moet je nog ff 20 minuutjes hoor
Nee 10 minuten
Ik moet niets ben al blij dat ik uberhaupt vooruit kom vandaag
pi_76805102
was ook een grapje natuurlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76805850
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:48 schreef DarkElf het volgende:
was ook een grapje natuurlijk
Dacht ik al
pi_76810166
O - 2 sneeen volkoren brood met lgerookte leverworst / ,2 koffie verkeerd
T - sinaasappel
L - magere yohgurt en glas vers sinaasappelsap
D - erwtensoep (moet ik nog eten ) 1 glas light limonade
T - Water

En actief bezig geweest in huis
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 15:52:46 #235
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76810328
En je valt niet om?
pi_76810380
Ik verveel me op mijn werk, dus krijg zin om te gaan snoepen (en dat is in overvloed aanwezig hier). Iemand een goede tip om dat te voorkomen?
pi_76810737
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:54 schreef marcb1974 het volgende:
Ik verveel me op mijn werk, dus krijg zin om te gaan snoepen (en dat is in overvloed aanwezig hier). Iemand een goede tip om dat te voorkomen?
Water drinken? Iets zoeken om te doen (patiencen?)
pi_76811091
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef candygirl het volgende:
T - sinaasappel
T - Water

dat is alles?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76811336
Les 5 overleefd 2-3-3-3 op 8km/u

Nu een kop thee en mandarijntjes
pi_76812489
quote:
T - sinaasappel
T - Water

ik hoop dat je vandaag nog wel iets meer gegeten hebt.. dit is bij elkaar net iets van 800-850 kcal en dat is echt ongezond
pi_76812568
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:17 schreef omearos het volgende:
Les 5 overleefd 2-3-3-3 op 8km/u

Nu een kop thee en mandarijntjes
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76815126
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:54 schreef marcb1974 het volgende:
Sterk in je schoenen staan en het negeren Klinkt lullig, maar er zullen waarschijnlijk nog ontelbaren verleidingen volgen voor je je streefgewicht hebt bereikt (geen idee wat je weegt, dus het zou ook 2 weken kunnen zijn in jouw geval, maar you get the point ). En je kunt er af en toe wel aan eentje toegeven, maar dan zou ik persoonlijk toch liever toegeven aan een lekker avondje uit eten of een vers gemaakt hapje op een verjaardag ofzo, dan een cheap-ass chocolaatje of dropje uit een grote pot op je werk omdat je je verveelt.

En dat moet je voor jezelf ook leren denken, op het moment dat je het bijna pakt
pi_76815374
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:44 schreef Muks het volgende:

[..]

ik hoop dat je vandaag nog wel iets meer gegeten hebt.. dit is bij elkaar net iets van 800-850 kcal en dat is echt ongezond
Wat een reacties allemaal.......

Nee ik kiep niet om en heb ook geen honger en ben ook niet duizelig en gewone stoelgang enz
Ik slik nu medicatie waardoor ik ook geen honger heb maar dit is pas sinds een paar weken, voor die medicaite, had ik ook gewoon honger en genoeg aan zoveel eten.
Meer krijg ik niet op, dus als ik niet meer op krijg..............
En natuurlijk eet ik wel eens meer of ongezond maar veel eten kan ik gewoon niet

mag 12 kilo afvallen,dus zal toch ook nog wel wat reserves hebben
En erwtensoep was goed gevuld en ik slik ook nog vitamines

[ Bericht 16% gewijzigd door candygirl op 14-01-2010 18:02:53 ]
pi_76815513
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:57 schreef candygirl het volgende:

[..]

En als ik niet meer opkrijg?
mag 12 kilo afvallen,dus zal toch ook nog wel wat reserves hebben
En erwtensoep was goed gevuld en ik slik ook nog vitamines
Als je niet meer opkrijgt......dan zijn die 12 kilo er snel af
Maar als je dan weer normaal gaat eten zitten ze er zo + extra kilo's ook weer aan
En juist als je meer weegt heb je ook wel iets meer kcal nodig
pi_76815613
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als je niet meer opkrijgt......dan zijn die 12 kilo er snel af
Maar als je dan weer normaal gaat eten zitten ze er zo + extra kilo's ook weer aan
En juist als je meer weegt heb je ook wel iets meer kcal nodig
Heb mijn bericht nog ietwat geiwijzigd, maar ik eet al heel lang zo en die kilo 's zijn er echt nog niet af.
dus hoop ik als ik ze eenmaal weg krijg ook niet meteen erbij
Heb wel weinig lichaamsbeweging, heb zittend beroep

Ga wel weer sporten
pi_76815962
Candygirl, als je meer gaat sporten, moet je ook meer eten Enne, het is ook gewoon best eng om meer te eten Een psychologische drempel die je niet in een dag geslecht krijgt Lees je goed in, neem de tijd, vraag zonodig hulp.
pi_76816140
[quote]Op donderdag 14 januari 2010 18:13 schreef ColdFeet het volgende:
Candygirl, als je meer gaat sporten, moet je ook meer eten Enne, het is ook gewoon best eng om meer te eten Een psychologische drempel die je niet in een dag geslecht krijgt Lees je goed in, neem de tijd, vraag zonodig hulp.
[/quote

Ik vind het niiet eng om meer te eten!!!!!
Wat meen je hoe zonde ik het vind als we gezeliig uiteten gaan en ik laat de helft staan?
Als ik een friet en snack bestel en kan de helft weggooien?
Als ik lekker gekookt het en ik krijg maar een beetje op?

Maar theoretisch gezien, schijnbaar heeft mijn lichaam ook niet meer nodig anders was ik geen 12 kilo te zwaar
pi_76816195
Langzaam vergroten van de porties?

Nou ja. Ik vind spijsvertering ook ingewikkeld Het werkt gewoon echt niet bij iedereen hetzelfde, lijkt het wel. Maar je eet wel echt weinig!
pi_76816318
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:19 schreef ColdFeet het volgende:
Langzaam vergroten van de porties?

Nou ja. Ik vind spijsvertering ook ingewikkeld Het werkt gewoon echt niet bij iedereen hetzelfde, lijkt het wel. Maar je eet wel echt weinig!
Ja ik snap er ok weinig van, Wel ooit mijn schildklier laten testen maar die was goed
En heb ook gewoon echt iedere dag ontlasting. Wat ik wel nog wel eens wil vergeten is drinken
pi_76816625
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 16:58 schreef Ciske- het volgende:
Suiker voor 100% verbannen is imo ook niet nodig. Het is vooral de huidige excessieve inname die slecht is. Ik lust best nog weleens een koekje, alleen is het geen dagelijks patroon meer.
Oh, daar reageer ik nog even op Het gevaar van heel rigoureus producten bannen, is dat je een 'moeilijke eter' wordt, vind ik. Geldt voor suikers, maar ook voor koolhydraatrijke producten, zoals pasta en aardappels. Op zich is het niet slecht om ze te bannen, maar als je ze dan noodgedwongen toch een keer moet eten, word je echt mega-beroerd. Het alternatief is om iedere keer als je bij vrienden eet, vantevoren met een hele lijst producten aan te komen die je niet 'mag'. Terwijl je niet allergisch bent ofzo.

Ik heb een tijdje heel streng gedaan, a la SHE-dieet, en daar voelde ik me mega-goed bij! ...En toen moest ik voor mijn werk een week naar een conferentie. Ontbijt in het hotel (karig, veel zoete zooi), lunch bij het evenement (lekker en best wel verse producten en groente e.d., maar ook pasta, aardappels, cakes), en diner met collega's. Vanaf dag twee zag ik eruit alsof ik 5 maanden zwanger was, en ik had echt ongelooflijke buikpijn. Dat was wel een eye-opener voor me.

Nu dus maar wat minder streng, misschien eens per week pasta, eens per twee weken aardappels, af en toe iets lekkers zoets bakken en voor de rest probeer ik wel een beetje streng te zijn.
pi_76816672
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:22 schreef candygirl het volgende:

[..]

Ja ik snap er ok weinig van, Wel ooit mijn schildklier laten testen maar die was goed
En heb ook gewoon echt iedere dag ontlasting. Wat ik wel nog wel eens wil vergeten is drinken
Maar van drinken val je echt niet af, dat is een sprookje. Ik bedoel, het is natuurlijk erg slecht als je te weinig drinkt, maar reken er niet op dat je met twee extra flesjes spa per dag ineens kilo's kwijtraakt
pi_76816758
O: 2 beschuit jam, vruchtenhagel
T: plakje ontbijtkoek
L: 2 krentenbollen en glas sinaasappelsdap
T: kopje tomatensoep
D: bietjes, aardappelen en een speklapje en als toetje een bakje vruchtenyoghurt.

Vandaag even geen sport.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 19:00:23 #253
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76817801
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:04 schreef candygirl het volgende:

[..]

Heb mijn bericht nog ietwat geiwijzigd, maar ik eet al heel lang zo en die kilo 's zijn er echt nog niet af.
dus hoop ik als ik ze eenmaal weg krijg ook niet meteen erbij
Heb wel weinig lichaamsbeweging, heb zittend beroep

Ga wel weer sporten
Juist daarom doe je er verstandig aan om in elk geval de calorische waarde omhoog te gooien. En daarvoor hoef je heus geen grotere porties te eten, gewoon wat meer eetmomenten inplannen.
quote:
O - 2 sneeen volkoren brood met gerookte leverworst, 2 koffie verkeerd
T - sinaasappel
L - magere volle yoghurt met muesli/havervlokken en glas vers sinaasappelsap
T - Stuk fruit
D - erwtensoep (moet ik nog eten ) met rogge brood en katenspek, 1 glas light limonade
T - gekookt eitje, handje ongezouten nootjes...
T - Water

Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten Alleen vrees ik dat je hier niet veel enthousiaste reacties zult krijgen op zo'n dagmenu. In elk geval succes!

Ik heb net een heerlijke zuurkoolstampot gegeten Kan ik er straks op de training goed tegen aan
pi_76818542
Nou, ik heb vandaag gewoon boerenkoolstamp gegeten
Met worst

Van die lage calorieën, daar kan ik me wel in vinden. Als ik stop met snoepen, dan moet ik erg mijn best doen om aan de 1500 Kcal te komen. In het verleden is gebleken dat dat toch echt slecht voor mij is, als ik te weinig eet.
Ik probeer zo min mogelijk suiker te eten en verder gezond. En, als ik om 21.00u denk dat ik te weinig heb, dan eet ik nog een cracker of 2. Ik eet sowieso altijd 's avonds nog wat (ook al beweren heel veel mensen dat dat slecht is).

Toch ga ik vanavond maar even met de gewichten sleuren
pi_76818562
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Juist daarom doe je er verstandig aan om in elk geval de calorische waarde omhoog te gooien. En daarvoor hoef je heus geen grotere porties te eten, gewoon wat meer eetmomenten inplannen.
[..]

Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten Alleen vrees ik dat je hier niet veel enthousiaste reacties zult krijgen op zo'n dagmenu. In elk geval succes!

Ik heb net een heerlijke zuurkoolstampot gegeten Kan ik er straks op de training goed tegen aan
Hoef hier niet echt enthousiasme hoor ,gewoon alle tips zijn welkom.
Maar ik kan ook niet dingen erbij gaan zetten die ik niet eet,dan hoef ik ook niet te posten
Met dit topic leer ik welliicht wat dingen
pi_76818673
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar van drinken val je echt niet af, dat is een sprookje. Ik bedoel, het is natuurlijk erg slecht als je te weinig drinkt, maar reken er niet op dat je met twee extra flesjes spa per dag ineens kilo's kwijtraakt
Hoop dat het iets helpt
en wat ik niet meer doe is snoepen. Of misschien 1 keer per week
normaal wel meer hoor dus wie weet
pi_76828533
Even een crosspost vanuit het Slanke topic:

Oja, net in de auto is iets helder voor mij geworden
Afvallen hoeft niet perse meer voor mij.....
Wel wordt ik ongelukkig als ik niet sport en verkeerd eet, dus daar wil ik op blijven letten
Maar niet speciaal voor gewichtsverlies maar wel gewoon omdat ik dan lekkerder in mijn vel zit

Waarschijnlijk brengt het wel met zich mee dat ik weer tot 72 ofzo afval maar dat zien we dan van zelf wel.
Morgen ook maar eens mijn blogje aanpassen.
pi_76828682
hebben jullie hier geen schema eens in de week ofzo, hoeveel iedereen weegt, afvalt en wat doel is?

Of gaat dat te ver en te prive
pi_76828730
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:47 schreef candygirl het volgende:
hebben jullie hier geen schema eens in de week ofzo, hoeveel iedereen weegt, afvalt en wat doel is?

Er staat een plaatje in de OP met veel gegevens
pi_76832610
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Er staat een plaatje in de OP met veel gegevens
sorrie ben gewoon in een heel ander topic begonnen en hier terecht gekomen

maar goed ik heb een account aangemaakt dus komt goed,,,,als ik hier mag blijven
  Licht Ontvlambaar vrijdag 15 januari 2010 @ 08:51:21 #261
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76839320
Tuurlijk mag je blijven

Gisteren geprobeerd mijn pruthumeur eruit te sporten, da's niet echt geluk helaas Maar goed, ik heb mijn lichaamsbeweging gehad. Zodadelijk mijn mok koffie halen en dan eens ontbijten...

Voor vandaag op de planning:
O - mueslibol met kaas, mok koffie
T - banaan, mok thee
L - vier sneetjes bruin met rookvlees
T - appel, mok thee
D - verse groentesoep, bruine bolletjes, gekookt eitje of twee
T - yoghurt, thee of iets anders
pi_76839724
Hiep hoi, ik ben nu lid van de "25 kilo kwijt club"
pi_76841486
gefeliciteerd! hoe lang heb je daar over gedaan trouwens?

[ Bericht 60% gewijzigd door DarkElf op 15-01-2010 10:45:15 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76841668
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:14 schreef Vido het volgende:
gefeliciteerd
En Candygirl, waarom zou je niet mogen blijven?

Na mijn helder moment gisteren, woog ik vanmorgen gewoon een halve kilo zwaarder
Dat ik niet meer perse wil afvallen betekent niet dat ik moet aankomen
pi_76842339
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:14 schreef Vido het volgende:
pi_76843828
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:47 schreef candygirl het volgende:

Ik wou dat ik een schema had

Ik ben inmiddels 17 kilo kwijt en de lijn daalt nog steeds gestaag en ik voel me goed, maar gisteren had ik er ineens even enorm de balen van dat het zo langzaam gaat
pi_76843926
hoe lang heb je er tot nu toe over gedaan cf? en trouwens, je hebt bewust gekozen voor deze manier he? Veel sporten, gezond eten en toch geregeld lekker koken enzo . snap dat je er soms van baalt (ik ken het ) maar tis wel daarom dat je het al zo lang goed doet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76844152
Ruim twee jaar, DE. Ik moest van de week weer naar m'n gezondheidsbeoordeling (moet ik elke 9 maanden ongeveer, omdat ik met gevaarlijke stoffen werk), en ik was opnieuw 6 kilo afgevallen, evenals de vorige keer. Wat natuurlijk best netjes is. Maar sommige mensen doen dat in anderhalf/twee maanden
pi_76844236
ja maar ja die koken ook niet zo lekker, drinken geregeld wat en bakken geen taarten

je gezondheidsbeoordeling?

Bij mij gaat het ook langzaam hoor, zit nu op -11. sinds begin aug ofzo? Het daalt nog steeds dus ik ben tevreden en ik weet ook dat langzaam afvallen zoveel beter is dan snel afvallen en deze manier bevalt mij prima... dus eigenlijk bedoel ik wrs... t gaat prima zo

[ Bericht 5% gewijzigd door DarkElf op 15-01-2010 11:41:19 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76844555
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:30 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, daar reageer ik nog even op Het gevaar van heel rigoureus producten bannen, is dat je een 'moeilijke eter' wordt, vind ik. Geldt voor suikers, maar ook voor koolhydraatrijke producten, zoals pasta en aardappels. Op zich is het niet slecht om ze te bannen, maar als je ze dan noodgedwongen toch een keer moet eten, word je echt mega-beroerd. Het alternatief is om iedere keer als je bij vrienden eet, vantevoren met een hele lijst producten aan te komen die je niet 'mag'. Terwijl je niet allergisch bent ofzo.

Ik heb een tijdje heel streng gedaan, a la SHE-dieet, en daar voelde ik me mega-goed bij! ...En toen moest ik voor mijn werk een week naar een conferentie. Ontbijt in het hotel (karig, veel zoete zooi), lunch bij het evenement (lekker en best wel verse producten en groente e.d., maar ook pasta, aardappels, cakes), en diner met collega's. Vanaf dag twee zag ik eruit alsof ik 5 maanden zwanger was, en ik had echt ongelooflijke buikpijn. Dat was wel een eye-opener voor me.

Nu dus maar wat minder streng, misschien eens per week pasta, eens per twee weken aardappels, af en toe iets lekkers zoets bakken en voor de rest probeer ik wel een beetje streng te zijn.
Hé CF,

Jee, heftig hoe je lijf daar dan op reageert. Het She dieet is vlgs mij ook het beperkten van suiker met name?

Ik mijd zelf kh zeker niet volledig (kom nog wel aan de 180 g per dag ofzo, bepaald niet low-carb). Ik eet gewoon volkorenbrood, fruit, en ook wel vrij regelmatig aardappelen, rijst of pasta. Ik woon weer tijdelijk thuis, en als we dan macaroni eten ga ik heus niet alleen de groenten en het gehakt er uitvissen En wat aardappels is zo nu en dan is ook gewoon lekker. (zeker nieuwe aardappelen! met echte jus , geen pakjesrommel). Toch let ik er wel op itt de rest, die rustig 3x gebakken aardappels met mayo opscheppen en dan een mini lepeltje groenten erbij. Als we los aardappelen / vlees / groenten eten laat ik ze dus wel regelmatig staan en eet gewoon het gros van de groenten op

Uitgesproken suikerrijke dingen als koek, cake, taart e.d. mijd ik wel zoveel mogelijk, tenzij ik er echt zelf veel zin in heb. Mijn vrienden/familie weten dat inmiddels en de meesten bieden het geeneens meer aan. Een situatie waarin er helemaal niets anders beschikbaar is dan zoetigheid/kh heb ik eigenlijk nooit gehad. Al kan ik me voorstellen dat als je ook consequent aardappels/pasta e.d. mijdt, een etentje bij vrienden wel wat lastiger kan worden.
pi_76850228
zij die een slechte lunch op hebben groeten u: een broodje kroket en een kaassoufle (los)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76850320
nom!

ik had een harinkje met uitjes dat was dan wel weer gezond geloof ik? maar broodje kroket, daar had ik gisteren ineens zo'n trek in!
Ja doei.
pi_76850577
een broodje kroket kan zo lekker zijn idd he? en ik moet ongesteld worden dus ik dacht: de groeten hoor, t mag best eens
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76850659
omnomnom.. ik vind 't goddelijk af en toe, die broodjes kroket! daar mag je best voor zondigen wat mij betreft
Ja doei.
pi_76850805
volgens mij mis je zulke dingen ook echt als je echt in t buitenland gaat wonen: broodje kroket, echte kaas, een lekkere bruine boterham, karnemelk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76853305
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:19 schreef DarkElf het volgende:
gefeliciteerd! hoe lang heb je daar over gedaan trouwens?
Ben begin oktober begonnen, dus 3,5 maand (of ~15 weken) ongeveer. Dus iets meer dan 1,5 kilo per week gemiddeld. Eigenlijk niet helemaal een gezond tempo, maar vooral in het begin ging het erg snel. Daarnaast honger ik mezelf niet uit (1500-2000 calorieen per dag) maar komt het puur door 5-6 keer per week fanatiek te sporten. Snel afvallen is eigenlijk alleen "gevaarlijk" als je het puur door weinig eten bereikt. Ik kan straks dit eetschema gewoon blijven gebruiken, gezien het vrij normaal is. Enige verschil is dat ik 2-3 keer per week ga sporten in plaats van 5-6 keer, et voila: handhaving van het huidige gewicht

The way to go in my opinion
pi_76853332
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:20 schreef DarkElf het volgende:
volgens mij mis je zulke dingen ook echt als je echt in t buitenland gaat wonen: broodje kroket, echte kaas, een lekkere bruine boterham, karnemelk
ik heb nog steeds een recept voor kroketten liggen wat ik uit wil proberen dan kan ik daarna met een gerust hart naar de UK verhuizen

oh ja, en de kaas ja..
Ja doei.
pi_76853987
'Obesitas is vooral een gedragsprobleem'
quote:
MAASTRICHT - Mensen die te dik zijn, hebben vooral een gedragsprobleem. Ze hebben hun voedingspatroon niet onder controle, zijn impulsief, uiterst gevoelig voor snelle beloningen en eten graag vet eten en voedsel met veel calorieën.

Ze hebben zichzelf minder goed onder controle. Daar is wat aan te doen. Therapeuten kunnen het eetgedrag veranderen. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Universiteit Maastricht.

Zwaarlijvige mensen staan vooral onder behandeling van diëtisten en artsen. ''Dat is een vergissing. Obesitas moet binnen de GGZ worden behandeld'', aldus de universiteit vrijdag.

De medische wereld erkent obesitas echter niet als psychologisch probleem. Binnen de GGZ bestaat er geen specifieke behandelmethode en zorgverzekeraars vergoeden een behandeling nog niet.

Dit terwijl overgewicht een groot probleem is. Ongeveer de helft van de Nederlanders is te zwaar.

Bovendien voelt circa de helft van de obesen zich in meer of mindere mate depressief. Ze lijden onder hun lichaamsgewicht en schamen zich voor hun lichaam. Deze stemmingsproblemen verergeren het overeten, liet de universiteit weten.
pi_76854041
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:14 schreef Vido het volgende:

[..]

Ben begin oktober begonnen, dus 3,5 maand (of ~15 weken) ongeveer. Dus iets meer dan 1,5 kilo per week gemiddeld. Eigenlijk niet helemaal een gezond tempo, maar vooral in het begin ging het erg snel. Daarnaast honger ik mezelf niet uit (1500-2000 calorieen per dag) maar komt het puur door 5-6 keer per week fanatiek te sporten. Snel afvallen is eigenlijk alleen "gevaarlijk" als je het puur door weinig eten bereikt. Ik kan straks dit eetschema gewoon blijven gebruiken, gezien het vrij normaal is. Enige verschil is dat ik 2-3 keer per week ga sporten in plaats van 5-6 keer, et voila: handhaving van het huidige gewicht

The way to go in my opinion
15 weken ? wauw wat snel! ben je niet bang dat als je eens minder gaat sporten dat t er deels weer aankomt?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76859328
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

15 weken ? wauw wat snel! ben je niet bang dat als je eens minder gaat sporten dat t er deels weer aankomt?
Met 5-6 keer in de week sporten en normaal eten val ik af.
Met 2-3 keer in de week sporten en normaal eten, blijf ik gelijk.

Of that's the plan in ieder geval. En lijkt me ook vrij logisch. Het hele idee is je energie inname gelijk houden aan je energie verbruik voor een gelijkblijvend gewicht op lange termijn. En met 2-3 keer sporten in de week moet dat zeker lukken. Overigens zit ik de laatste 4 weken op 1 kilo per week, dus het was echt het begin dat (te) snel ging, soms 3-4 kilo in één week.

Hier mijn lijstje van gisteren, dat wel aantoont dat ik normaal eet

O: boterham met pindakaas light, boterham met 30+ kaas, beker halfvolle melk
T: appel
L: 2 boterhammen met kaas, 2 boterhammen met filet americain, cup-a-soup
T: bakje magere fruityoghurt
D: 2 grote gepofte aardappels, sperzieboontjes, omelet van 3 eieren en wat groente
T: knackebrod met kipfilet

Geen idee hoeveel calorieën het precies is, maar ik gok zo rond de 1750.

Trouwens DE: ik zag je ooit zeggen dat je geen "30+ rubberen kaas" gaat eten, dan kan ik je nog een tip geven: 30+ Gerijpte (of oude) kaas van Beemster (ik heb altijd plakken), ik proef het verschil niet met 48+ kaas...
pi_76859438
Ik ben jaloers Vido......
pi_76859584
Volg mijn sportschema, en het lukt jou ook hoor

Dag 1: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 2: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 3: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.
Dag 4: Krachttraining voor rug en biceps. 70 minuten crosstrainer.
Dag 5: Krachttraining voor borst, triceps en buik. 70 minuten crosstrainer.

En één of twee dagen per week rust. Voor mij zaterdag en soms woensdag.

:D
pi_76859710
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Vido het volgende:

Dat schema zou ik misschien een maandje volhouden en daarna zou ik verder van huis zijn
pi_76860181
30+ gerijpte beemster, zal t zo eens meenemen, tnx voor de tip
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76862915
2 sneeen roggebrood met kaas, kop koffie en mok melk
T: manderijn en glas water
L: 2 sneen witbrood met light jam, glas sinaasappelssap
D: roerbak sptiskool, 2 aardappelen en tartaartje, glas light limonade

verder water
pi_76862940
ik moet elke keer aan ymme denken als ik candygirl zie posten
Ja doei.
pi_76862960
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
why?
pi_76863029
zelfde avatar
Ja doei.
pi_76863354
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik ook maar die is nu toch zwanger?
pi_76863754
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:49 schreef Vido het volgende:

whooo....70 min cross. Respect, na 15 minuten kan ik niet meer

lijstje:
O: 1 krentebol, broodje met vruchtenhagel en kop thee
T: kruidcake
L: bolletje met hagelslag(had er ff zin aan)
T: frikandel in het zwembad. Moet dan altijd aan een stukje van Jochem Meyjer denken. 'Als je wilt afvallen, moet je gaan zwemmen. Maar dat werkt niet, want na zwemmen heb je altijd zin aan patat'
T: plakje ontbijtkoek
D: jachtschotel (vond het niet zo lekker)

Heb vandaag baantjes gezwommen en ben naar de sauna geweest.
pi_76863809
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:13 schreef motorbloempje het volgende:
zelfde avatar
ja dat klopt idd!
Maar heb hem al heel lang hoor
pi_76864971
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, ik ook maar die is nu toch zwanger?

Ik ben vandaag denk ik een beetje buiten mijn boekje gegaan

O: Maaltijd+ en 100ml fruitontbijt
T: mueslireep
L: Bruin ciabbata met pitjes oid van de V&D met roomkaas en sla
T niets
D: 3 tosti's
En nu heb ik buikpijn (ik wordt gelijk gestraft )
pi_76874487
@ MC: Ik kan m'n t-shirt ook uitwringen na die 70 minuten hoor, maar zolang je je hartslag niet te hoog laat oplopen (in mijn geval niet boven de 155-160) en de hartslag ook niet onregelmatig wordt, kan dat geen kwaad. Maar je moet inderdaad wel de conditie er voor opbouwen Ik begon 3,5 maand geleden ook niet meteen met 70 minuten, het is onvoorstelbaar hoe snel mijn conditie is opgebouwd wat dat betreft. Nu kom ik in die hele 70 minuten niet boven de 150 hartslag, 3,5 maand geleden zat ik al aan de 160 na 15 minuten...

@LL: Dat lijstje is toch niet te veel? Een tosti is niet meer dan een boterham met ham en kaas. Als het achterham is en 20+ of 30+ kaas, is het zelfs vrij mager... En ciabata met roomkaas vang je op door geen tussendoortje te nemen. Zoveel is er niet mis mee... Je mist alleen wat voedingsstoffen

@DE: Laat me weten wat je er van vond Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de smaak van volvette kaas "vergeten" ben, dat is namelijk iets wat ik al enkele jaren niet meer heb gegeten... Haha
pi_76883594
Vido welkom bij de club !!
Ik ga nog ff door voor de -50 kilo club

Maar de 99 nadert !! nog 5 ons !

t lijstje voor vandaag

O: 3 crackers met 30 + belegen kaas van beemster (die is inderdaad lekker), een beker optimel en een sinaasappel
T: 2 kiwi's en 250 gram kwark
L : 4 cracker met een glutenvrije kroket (daar kijk ik naar uit) en verder beleg, salade en wat drinken
T: fruitsalade
D: rodekool met appeltjes, aardappelpuree en Hachee

Succes allemaal !
pi_76884407
Ik vind de 30+ belegen kaas van beemster ook lekker
Ik merk eigenlijk hoe lastig het is om gevarieerd te eten. Zeker met een vent die niet alles lust.

Mijn lijstje vandaag
O Maaltijd+
T eierkoek
L 2 roggebroodjes met kaas en komkommer en een glas optimel
T als ik op tijd een nieuwe blender heb een smoothie van kiwi appel en verse sjus
D Verse worteltjes *jum* met kipfilet en aardappelpuree
T een bakje Topvit probiotische yoghurt

edit:
Na de lunch:
T kommetje verse groentesoep
D verse worteltjes en kipfilet (aardappelpuree weggelaten, de jongens wilden liever gewone aardappels )
T smoothie van verse sjus een appel en een banaan zodat ik mijn dagelijkse fruit ook weer binnen heb.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2010 20:16:56 ]
  zondag 17 januari 2010 @ 02:03:37 #296
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_76912913
Een interessant stuk wel dit: Iemand bekend met een koolhydraatarm dieet?
pi_76915178
quote:
Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
yup, heb atkins en cohen geprobeerd geen succes laten we het daar op houden. En t is hopeloos duur.
nee ik eet nu volgens de dieetist (schijf van vijf, richtlijnen voor gezonde voeding) en dit kan ik mijn leven lang volhouden (al zal ik als ik op gewicht ben natuurlijk wel wat meer moeten gaan eten dan nu)
pi_76915179
quote:
Op zondag 17 januari 2010 02:03 schreef marcb1974 het volgende:
Ik weet dat mijn stiefmams nu bezig is met een eiwitrijk dieet. Ze eet 5 tot 10 dagen lang eieren water eieren water en kipfilet en water. En thee. Na dag 4 is ze 4 kilo kwijt (naar mijn mening kan dat volgens mij nooit goed zijn maar ala, haar keuze)
Na dag 10 mag je groentes gaan invoeren en na zoveel dagen later mag je weer wat erbij.
pi_76915313
Het lijstje voor vandaag nog even :

O : 2 gekookte eitjes met 2 glutenvrije afbakbroodjes, glas optimel en 1 mandarijn
T : 2 kiwi's met 250 gram kwark
L : zelfgemaakteuiensoep met glutenvrije stokbroodjes (3 sneetjes) met kaas, salade van witlof met walnoten
T : cracker met 30+ kaas
D : roergebakken spruitjes met paprika, ui, kip en spekjes en aardappeltjes uit de oven (met knoflook)
T: handje zoute stokjes
pi_76916342
O maaltijd+
T optimel kwark
L 1 sneetje roggebrood met kaas en komkommer en 2 gekookte eitjes
T verse sjus een appel en een kiwi
D vergeten groenten te halen dus keuze tussen mais en wortels, een varkensfiletlapje en een aardappeltje
T bakje probiotische yoghurt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2010 11:04:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')