abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76506995
FOK! Dieetclub #293: Rock-hard-abs mét beschermlaag!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel
De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.
(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.
Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
pi_76507078
Mijn laatste reactie:
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 22:56 schreef Bilderberger het volgende:
Weet iemand een lijst produkten met weinig suiker maar waar géén Aspartaam in zit?
Bepaalde soorten groente en fruit?
Ik weet niet wat je wilt vervangen?

Mijn lijstje vandaag:
O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met snijworst
L: 3 bruine boterhammen met gekookt ei + salade
T1: banaan + druiven
T2: vitalinea + boterham rookvlees
S: Zumba
D: gebakken aardappels + portie worteltjes/erwt + varkenshaas
Na: bakje magere vanilleyoghurt
T: wat worteltjes / komkommer
pi_76507186
Heb ik trouwens weer! Post ik een keer weer eens, sluit ik de boel
Maar goed, ik ga actief lijstjes meeposten. Tips en ideeen zijn altijd welkom!

En nu nog een tip wie ik moet mailen voor mijn wachtwoord (jaha, maar ik weet mijn wachtwoord van mijn hete meel ook niet meer )?
pi_76507322
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 23:28 schreef Pandorah het volgende:
Mijn laatste reactie:
[..]

Bepaalde soorten groente en fruit?
Ik weet niet wat je wilt vervangen?
Groente en fruit zit geen Aspartaam in, Aspartaam is een chemisch middel dat in alle Light producten zit.

Google maar even op Aspartaam
pi_76507481
Kan iemand van OK! FOK maken? .

Euh ja, ik weet wat aspartaam is. Maar je wilt dus een light (geen lijst) product waar dat niet in zit? Waarom niet minderen met de gewone producten?
pi_76508675
Omdat ik ook niet zoveel suiker wil eten.
Er toch overal suiker in?

Ik zou bijvoorbeeld wel een ranja willen waar minder zuiker inzit, maar geen Aspartaam.

Als iemand wat weet? Dank
pi_76511220
Bliderberger ga eens naar de natuurwinkel en leg daar je vraag neer, denk dat je daar het antwoord wel zult vinden. Zelf heb ik geen idee

Ik ben happy mijn vakantiekiló's zijn er weer af én ik sta in het lijstje
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  donderdag 7 januari 2010 @ 08:05:01 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_76511623
Gewoon je ranja verder verdunnen of water drinken Bilderberger. Suikervrije producten bevatten gewoon zoetstoffen en die zijn ook niet zo heel gezond.

Hier gaat het even prut met sporten Heb net een week bronchitis achter de rug en dus de conditie van een natte krant.
En helaas ook nog steeds geen nieuwe batterijtjes voor mijn weegschaal. Moet maar eens online gaan zoeken want ik zie dit formaat nergens in de winkel.
pi_76511643
Het is rotsportweer. Tijdens m'n weekje vakantie ben ik gelukkig twee keer gaan hardlopen, maar nu thuis ligt er overal nog ijs, veel te gevaarlijk om dan te gaan. Suf hor.

De beste wensen nog allemaal. Al ben ik al te laat.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_76511819
Kijk ook naar dingen zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen Bilderberger, daar zit nog steeds wel suiker in, maar minder dan normaal... De delight jam van hero is bijvoorbeeld zo'n product.

Btw, slaan we topic nummer 294 over?
pi_76512117
Thanks voor de tips!
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 januari 2010 @ 09:06:29 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76512338
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 08:28 schreef Boadicea het volgende:
Kijk ook naar dingen zonder toegevoegde suikers en zoetstoffen Bilderberger, daar zit nog steeds wel suiker in, maar minder dan normaal... De delight jam van hero is bijvoorbeeld zo'n product.

Btw, slaan we topic nummer 294 over?
Volgens mij hadden we 293 twee keer gedaan

Vandaag weer sporten, mits de toestand op de weg het toelaat

Op de planning vandaag:
O - krentenbol met kaas, mok koffie met halvamel
T - mok thee, appel
L - 2 sneetjes brood met ?, beker melk
T - mok thee, Sultana
D - goulash met rijst en gekookte worteltjes
T - veul water
S - Volleybaltraining
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76512509
vandaag ook weer sporten, als een watje lekker warm en droog binnen in een sportschool
pi_76512921
goeiemorgen

planning vandaag:

O muesli met mag yoghurt
T wat fruit
L 2 roggebrood met een gedeelde plak kaas
T bouillon
T wat fruit
D gebakken pangasiusfilet met sinaasappel/cherrytomaat/zwarte olijven/basilicumsalsa (lekker zomers )
T augurkjes? eitjes? yoghurt? oid..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76515965
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:58 schreef Sarabi het volgende:
tvp
Ook leeg
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:37:44 #17
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_76516558
gevonden....

Als ik mijn lijstje post doe ik het vanavond na het sporten. Aangezien ik het diner niet kan inschatten. (Dit ligt aan de HAN, dus is afwachten)

tevens slechte tvp
Live life to the Ender :D
pi_76521824
Ik ben al sinds de jaarwisseling ziek.
Voordeel is wel dat je ook van ziek zijn flink afvalt
pi_76521864
helaas is dat vaak veel vochtverlies
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76527037
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:35 schreef DarkElf het volgende:
goeiemorgen

planning vandaag:

O muesli met mag yoghurt
T wat fruit
L 2 roggebrood met een gedeelde plak kaas
T bouillon
T wat fruit
D gebakken pangasiusfilet met sinaasappel/cherrytomaat/zwarte olijven/basilicumsalsa (lekker zomers )
T augurkjes? eitjes? yoghurt? oid..
Nootjes? Ik zou echt iets met vet toevoegen, want dat zit vrijwel nog niet in je schema...
pi_76527367
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:24 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Nootjes? Ik zou echt iets met vet toevoegen, want dat zit vrijwel nog niet in je schema...
mag ik niet, ben allergisch voor noten en pinda ' s
ander idee misschien?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76527754
Ai, dat is vervelend inderdaad. Misschien kun je wel tegen zaden/pitten (zonnebloempitten, pompoenpitten, pijnboompitten, etc.)? Dan zou dat een optie zijn.

Andere bronnen van goede vetten zijn bijvoorbeeld vette vis, gemalen lijnzaad, lijnzaadolie, visolie, olijfolie.
Maar kan me indenken dat je geen zin meer hebt in vette vis als je bij je avondeten ook al vis op hebt.
pi_76527863
olijfolie zit wel in de salsa die ik bij de vis eet, dus das ook wat olie dan toch? en we bakken het in olie.

Zonnebloem- en Pompoenpitten eet ik niet, soms heb je daar een soort nootachtige dingen in zitten dus het enige wat ik van pitten eet zijn pijnboompitten (en die eet ik geregeld )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76528128
Die olijfolie had ik idd niet meegerekend 's Avonds zou ik dan voor de eitjes gaan, daar zitten ook nog wat vetten in. En regelmatig vette vis inplannen..

Lijkt me wel moeilijk zo'n allergie, sporen van noten/pinda's lijken vandaag de dag wel overal in te zitten...
pi_76528336
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:51 schreef Ciske- het volgende:
Die olijfolie had ik idd niet meegerekend 's Avonds zou ik dan voor de eitjes gaan, daar zitten ook nog wat vetten in. En regelmatig vette vis inplannen..

Lijkt me wel moeilijk zo'n allergie, sporen van noten/pinda's lijken vandaag de dag wel overal in te zitten...
vroeger was het idd simpeler. Als er een waarschuwing opstond was het wrs terecht. tegenwoordig moeten fabrikanten alles noemen wat eventueel/wellicht erin zou kunnen zitten en kan je veel minder van die informatie op aan vreemd genoeg.

Morgen eet ik rookworst, das vet genoeg (jaja verkeerde vetten) En ik eet wel eens gerookte forel/makreel enzo. Gisteren heb ik uiteindelijk tonijnsalade gemaakt dus zou dat ook meetellen dan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76528728
Hangt ervanaf of je tonijn in olie of eigen nat gebruikt hebt? Of zelf olie/dressing hebt toegevoegd aan de salade? Tonijn is van zichzelf heel mager en bevat dus vrijwel geen vet.

En beter verzadigd vet dan helemaal geen vet inderdaad. Over het 'foute' van verzadigd vet verschillen de meningen nog trouwens.
pi_76528769
tonijn in zonnebloemolie was het en ik heb er 2 el yofresh bij gedaan (had salade gemaakt)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76528810
maar ik heb idd de neiging om laag in mijn vetten te zitten idd doordat ik mager eet en geen nootjes enzo eet, dat klopt.

(kan wel enorm genieten van een stukje brood gedipt in goddellijke olijfolie )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76528825
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 09:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Volgens mij hadden we 293 twee keer gedaan

Ah, ik heb alleen in de tweede keer 293 meegepost dan...
pi_76529096
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 17:12 schreef DarkElf het volgende:
maar ik heb idd de neiging om laag in mijn vetten te zitten idd doordat ik mager eet en geen nootjes enzo eet, dat klopt.

(kan wel enorm genieten van een stukje brood gedipt in goddellijke olijfolie )
Vaker doen dan

Vetten zijn echt enorm belangrijk voor bijv. je hormoonhuishouding (hormonen worden gemaakt uit o.a. vet). Ook de hormonen die je stofwisseling regelen, dus als je langdurig te laag in vetten gaat zitten leidt dat haast onherroepelijk tot het inzakken van je stofwisseling. Het is dus niet alleen nodig om voldoende kcals te eten, maar het is ook wel degelijk van belang waaruit die kcals bestaan.
pi_76529149
zal er wat vaker aan proberen te denken

Tis idd zo als je op je eten gaat letten je steeds magerder gaat eten. Maar gelukkig lijn (en zo noem ik t eigenlijk niet eens, ik noem t braaf zijn ) alleen van maandag tot en met vrijdag. In t weekend eten we gewoon en misschien valt het met tekort komen ook wel mee dan hoop ik.

En ik slik vit D olie (op doktersadvies) dus dat is vast ook goed.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 19:13:33 #32
279894 winka
There is no place like home..
pi_76532979
Het heeft hier weer enorm gesneeuwd Nog steeds kan ik niet hardlopen.. In het weekend gaat het weer sneeuwen dus het zal nog wel even duren voordat ik weer mijn hardloopschoenen uit het stof kan trekken

Hier even mijn lijstjes
Gister:

O: melk met kellog's special K
T: Snack a jack cracker (die komen tot nu toe elke dag terug )
Lunch: bruine boterham met komkommer en tomaat, kwark met mandarijn
T: drie mandarijnen en een peer
A: gele rijst met eieren

Vandaag:
O: melk met kellog's special K
T: kiwi, mandarijn en peer
L: twee bruine boterhammenmet kaas, tomaat en komkommer
T: Snack a jack cracker
A: worteltjes, gekookte aardappelen met een vega burger

Tussendoor drink ik thee, water, koffie en cola-light.

Ik moet wat meer variatie vinden in het avondeten, want steeds die vegaburgers wordt ook zo van
Dus ik ga me vanavond eens verdiepen in échte vegetarische maaltijden
pi_76535364
Vandaag een hartecho en fietstest gehad op het ziekenhuis. Was door mijn huisarts doorverwezen naar een cardioloog omdat mijn hartslag nogal laag was in rust (namelijk rond de 50, en hoort rond de 70 te zijn). Fietstest was wel grappig, op een hometrainer fietsen rond de 60-70 RPM, bij een steeds hoger wordende weerstand. Vroeg aan het begin van de test aan die gast tot hoe ver de weerstand ging, waarop hij antwoorde: "tot 400 Watt, maar dat halen eigenlijk alleen de topsporters die hier komen". En toen had ik dus een uitdaging Heb het alleen niet gehaald, bleef op de 350 Watt steken

De uiteindelijke oorzaak van mijn lage hartslag bleek mijn plotseling conditieverbetering te zijn in de afgelopen 4 maanden. Van zeer zwak toen, tot ver bovengemiddeld nu, en is dus alles behalve alarmerend. Yay . Verder bleek ook dat ik verder eigenlijk zo gezond ben als het maar zijn kan (qua wat ze onderzocht hebben dan, haha): geen onregelmatige hartslag, geen kloppingen, geen afwijkende bloeddruk, geen afwijkende cholesterol waardes, geen hartkleppen met rare kuren. Dubbel yay .

En met mijn lijstje ga ik jullie verder niet vervelen, hij is namelijk vet saai! Volgende week deze tijd, hoop ik onder de magical 100 te zitten, het was vanochtend namelijk 101,1...

En nu weer naar de sportschool, het is triceps-borst dag, my favorite :P
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:11:32 #34
279894 winka
pi_76535691
Wat goed dat alles in orde is met je hart Lijkt me toch wel schrikken als je hartslag laag is en je weet niet hoe het komt?
En gefeliciteerd met je bijna mijlpaal

[ Bericht 18% gewijzigd door winka op 07-01-2010 20:18:50 ]
pi_76536899
fijn om te weten dat alles ok is

Ik heb nog een aanvulling op mijn lijstje, een hele slechte
namelijk chocomousse en een glas wijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:45:18 #36
279894 winka
pi_76540286
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:36 schreef DarkElf het volgende:
fijn om te weten dat alles ok is

Ik heb nog een aanvulling op mijn lijstje, een hele slechte
namelijk chocomousse en een glas wijn
Chocmousse, heerlijk Maar inderdaad wel veel calorietjes
Wijn is toch wel okee, zeker als het rood is?
pi_76540337
tis wit ik mag van mezelf ma-do geen wijn en dan vrij-zat-zon avond wel een glas (of 2-3 ). Maar nu zal ik heel braaf zondagavond geen glas nemen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:49:28 #38
279894 winka
pi_76540533
Ow okee.. Ik vind alcohol sowieso moeilijk om te minderen, ben er nogal een liefhebber van. Vooral whiskey-cola, dit dronk ik tijdens en rond Kerst elke dag 3-4 glazen. Volgens mij één van de ergste drankjes

Daarom houd ik het nu heel braaf bij een glas rode wijn, ook een aanvulling voor mijn lijstje van vandaag
pi_76540672
groot gelijk

als ik mijn grootste zonde moet noemen is dat wel Chardonnay denk ik -) (Niets geen chocolade/koekjes/ijs of kaas/worst/frituurspul of whatever. Dat mag je allemaal houden, geef mij maar gewoon een goed glas (0f 2-3 ) wijn ofzo.

en in de zomer Mojito' s , of cosmo' s en een scheut stoli in groene ijsthee is ook zalig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:59:14 #40
279894 winka
pi_76541129
Ik heb Cosmo's en Mojito's nog nooit gedronken en zal het maar niet gaan proberen Ik vind drank namelijk errug lekker Ik was veel even bang dat ik er last van zou hebben als ik er mee zou stoppen. Omdat ik naar mijn gevoel iets te vaak dronk. Gelukkig heb ik nergens last van

Wel handig dat je niet zo van het frituurspul en andere hartige dingen bent! Wij hebben uit zelfbescherming geen frituurpan in huis
pi_76541183
wij hadden er ooit een en die hebben we weggegooid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76543858
Whisk(e)y-cola valt opzich wel mee, vooral als je cola light gebruikt. Bier is dan bijvoorbeeld veel ongezonder. Of cocktails met fruitsappen (omdat die niet light zijn) en elke andere mixdrank (omdat ze zeker in het uitgaansleven alleen cola in een light-variant hebben, en de andere soorten frisdrank niet). En dan heb je natuurlijk nog de overtreffende trap van ongezond: Wodka-Red Bull: boordevol cafeïne, suikers en alcohol

Mijn grootste verleiding is kaas, haha, gelukkig heb ik altijd alleen maar 20+ of 30+ in huis
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_76544874
Nog een lijstje!

O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met snijworst
L: 1 bruine pistolet met hagelslag en een krentenbol
T1: appel + bakje druiven
T2: worteltjes, 7 amandelen, mandarijn
T3: boterham met appelstroop + vitalinea
Sporten
D: MD = maaltijdsalade met kip en kleine patat

Hmmm, nu snap ik waarom ik een enorme snoepbehoefte kreeg na de lunch. Note to myself: geen hagelslag meer tijdens de lunch! Gelukkig had ik worteltjes bij me om op te knagen...

Mijn grootste verleiding is snoep! Dat is wat erger dan kaasjes (naja, da's weer vet) . En ik snoep al een week niet meer en ik heb me nu toch een hoofdpijn. Mijn lichaam was wel heel erg verslaafd aan de snoepsuikers

Wat grappig DE! Ik mag van mezelf ook geen alcohol ma - do (naja, rond kerst even niet). Ik drink meestal wijn of gewoon pure whiskey of wodka.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pandorah op 07-01-2010 23:25:49 ]
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 januari 2010 @ 23:27:57 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76545802
Braaf op tijd terug van volleybal, te weinig slaap is een van mijn grote zonden. Maar inderdaad alcohol ook... ben inmiddels 10 dagen helemaal clean Ik mis mijn chardonnay/merlot
pi_76551053
Sjeen hou vol : ik drink al heel lang amper alchohol (hooguit een glas of 2 per jaar) en mis het echt niet.
Hier wel een frituurpan, maar die gaat 1x per week aan, dat is de afspraak hier in huis. Moet ook kunnen vind ik en bovendien vind ik de friet van de snackbars hier niet te eten.

Wat vetten beteft : ik zorg er voor dat ik juist ook wat vetten binnenkrijg. Omdat ik geen margarine of halvarine op mijn crackers gebruik, moet ik daar echt voor zorgen. Niet alleen zijn ze nodig voor je vitamines ook voor je spijsvertering zijn ze belangrijk.

Vido succes met het onder de 100 komen ! Ik ben ook hard onderweg

Mijn lijstje voor vandaag :

O: 250 gram kwark met glutenvrije cruesli
T: 2 crackers met kaas en 2 kiwi's
L: 4 crackers met beleg, rauwkost, glas sap en een kop groentesoep
T: fruitsalade
D: aardappelen, vlees en groenten
T: 25 gr chips

Werkse allemaal ! (of succes met school/studie)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_76551065
je doet t voor een goed doel Sjeen

Grappig Pandorah diezelfde regel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76551607
Planning vandaag:

O muesli met magere yoghurt
T Mandarijntjes!
L Roggebrood met philadelphia light en karnemelk
T bouillon
T yoghurt met havervlokken en honing
D boerenkool met worst en jus
T 2-3 glazen wijn
T paprikareepjes en komkommer, eventueel een diperbij maken op yoghurtbasis.

Krijg bezoek en die zet ik nootjes enzo voor, die mag ik toch niet. Handig he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76551613
Gisteren weer gaan zwemmen, ik was even bang voor een schouderblessure omdat ik daar 2 dagen aardig last van had maar dat lijkt gelukkig niet zwemgerelateerd want sinds vanochtend heb ik bijna nergens meer last van! Yay! Denk eerder dat het de zithouding op m'n werk is, heb de stoel hier maar ff onderhanden genomen.

Qua eten nog geen missers gelukkig, kortom: ik vind dat ik goed bezig ben! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 08:54:22 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552086
Heel goed bezig Jarno!
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 06:56 schreef DarkElf het volgende:
je doet t voor een goed doel Sjeen

Grappig Pandorah diezelfde regel
Ik weet, ik weet... en ik weet ook dat ik het kan, heb het immers ook een zwangerschap en 6 maanden borstvoeding uitgehouden. Maar in tegenstelling tot Muks mis ik het weldegelijk, het is gewoon een onderdeel van mijn bourgondische levenswijze

En die regel van alleen vr-za-zo, had ik voorheen ook al. En ook met schuiven als zich een gelegenheid door de week voordeed

Mijn planning:
O - Krentenbol met kaas
T - banaan en stuk appel, mok thee
L - 4 sneetjes bruin met gegrilde filet en rookvlees
T - sultana van gisteren?, moko thee
D - gegrilde burger, rauwkost en frietjes
T - geen idee...

S - Kerstboom afbreken
pi_76552155
snap ik hoor, zou ik ook hebben Ik rook ook al jaren niet meer, eet braaf en sport... als je dan ook je wijntje op zijn tijd niet meer mag blijft er wel weinig 'zondigs' over

Hoelang duurt je kuur?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 09:11:22 #51
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552389
Da's even afhankelijk van de dagdosis, met de 30mg die ik nu slik zou het op 12 maanden uitkomen. Maar de dermatoloog heeft gezegd dat deze dosis een start was en dat we afhankelijk van mijn reactie erop gaan ophogen. Dus ergens tussen de 6 en 12 maanden
pi_76552398
Ik durf het bijna niet te vragen, maar tellen mensen hier ook calorieën?
Als ik die lijstjes hier af en toe zie, dan schrik ik wel eigenlijk.
Dat is geen oordeel, ik ben zelf zoekende dus op zoek naar info.

Ik merk zelf dat als ik niet snoep/snack ik met heel veel moeie aan 1500 Kcal kom.
pi_76552408
Ik tel ze eigenlijk niet.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 09:13:01 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552419
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:12 schreef lezzer het volgende:

Ik merk zelf dat als ik niet snoep/snack ik met heel veel moeie aan 1500 Kcal kom.
Nope... dan zou ik helemaal tureluurs worden... Waar schrik je van?
pi_76552449
quote:

waar schrik je van dan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76552458
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:11 schreef Sjeen het volgende:
Da's even afhankelijk van de dagdosis, met de 30mg die ik nu slik zou het op 12 maanden uitkomen. Maar de dermatoloog heeft gezegd dat deze dosis een start was en dat we afhankelijk van mijn reactie erop gaan ophogen. Dus ergens tussen de 6 en 12 maanden
ah ok. Nou hoop dat het goed werkt en voor je t weet zit je weer achter een lekker glas wijn, met mooie huid
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76552463
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nope... dan zou ik helemaal tureluurs worden... Waar schrik je van?
Beetje weinig?
Als ik dat dus eet, kom ik echt niet aan m'n kcalorieën.
pi_76552489
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Beetje weinig?
maar je zegt sommige lijstjes dus vraag mij af welke je bedoelt?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76552506
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:16 schreef DarkElf het volgende:

[..]

maar je zegt sommige lijstjes dus vraag mij af welke je bedoelt?
Niks speciaals
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 09:20:29 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76552587
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:14 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ah ok. Nou hoop dat het goed werkt en voor je t weet zit je weer achter een lekker glas wijn, met mooie huid
Dat is waar we het voor doen
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:15 schreef lezzer het volgende:

[..]

Beetje weinig?
Dan zul je mijn lijstje niet bedoelen Maar ik heb dat ook wel bij sommigen hoor, als ik zie staan 2 crackers voor de lunch bijvoorbeeld. Iedereen moet toch dat doen waarbij hij/zij zich het prettigste voelt. En ik ben in het verleden nogal eens aangesproken op mijn lijstjes, dat ik veel te veel zou eten. Waarbij ze dan vergeten dat je, hoe zwaarder je bent, een grotere energiebehoefte hebt om je lichaam überhaupt op gang te houden
pi_76552676
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 09:17 schreef lezzer het volgende:

[..]

Niks speciaals
ah ok nou ja soms zie ik ook wel eens lijstjes waarvan ik denk, das niet veel. denk zelf eigenlijk niet dat mijn lijstjes te weinig zijn (maar misschien heb je altijd een soort van blinde vlek voor je eigen lijstje, geen idee) ?

Maar goed ik val ook heel langzaam af en dat bevalt mij prima. beter dan crashen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76553259
Ik heb gisteren friet gegeten, dus mijn lijstjes zitten wel goed deze week

Maar inderdaad.
Ik zou theoretisch gezien al afvallen als ik onder de 2500 kcal eet, dus dan zie ik van die lijstjes met volgens mij iets van 1200 kcal en dan schrik ik.
Maar, ieder moet doen waar hij/zij zelf zin in heeft hoor.
Ik heb jaren suikerloos gegeten en dan moet je echt je best doen om an 1200 kcal te komen. Daar pluk ik nu de negatieve vruchten van overigens, want mijn lijf staat dus in de opslagstand.

* lezzer gaat een boterham smeren. Met ham
pi_76553301
ik heb net mijn muesli op en een beker rode druivensap

en : -10.5
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76553454
we gaan dit jaar op vakantie naar Schotland, ik vrees het ergste daar trouwens met die ontbijten (ik ga maar vooral voor het continentale ontbijt van toast/jam en een eitje ofzo) en al dat zware eten zoals pie' s enzo en bier en whiskey enzo (moet ik toch eens leren drinken )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76555246
Schotland
Dat ontbijt valt best mee (behalve dan die black pudding)... het is gelijk je lunch!
Wij gaan dit jaar naar Ierland en Man, dus helaas niet naar Schotland... pas met kerst weer denk ik.

Lijstje voor vandaag:

O: glas goedemorgen + 2 bruine boterhammen met boterhamworst
L: Soep + pistolet en 2 crackers met huzarensalade/komkommer/zilverui
T1: appel + banaan
T2: boterham met appelstroop + vitalinea
S: Bodyattack
D: Fusillini + spinazie + kip + sojasaus
T: 2 wijntjes + komkommer of kaasknabbels

Wat betreft lijstjes: ik tel ook niet echt calorieen. Ik check het af en toe wel maar ik houd me meer aan de volgende richtlijn (of probeer te houden):
Ontbijt = 2 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaars
Lunch = 3 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaar
Tussendoor = 2 stuks melkproducten + 2 stuks fruit
Diner = 75 gram rijst / aardappelen + 200 gram groente + 75 gram vlees (of iets vergelijkbaars)

Dus volgens mij is mijn lijstje wel meer dan 1200 kcal. Ik probeer me meer aan de 1600 kcal te houden met minimaal 3/4 keer in de week sporten.
pi_76555319
black pudding , Brrrr

en wat is bodyattack?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76556096
Bodyattack is een soort aerobics met ook 5 minuten opdrukken. Het lesprogramma is van Les Mills.
pi_76556200
pff opdrukken...

klinkt als een goeie lichaamsbeweging.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76569317
Ja, sommige lijstjes zijn inderdaad vrij weinig calorieën, heb een keer een gemiddeld dagmenu van mezelf ingeklopt in calorieteller.nl (ofzo, die van het voedingscentrum, staat echt ALLES in). Aan de hand daarvan ben ik juist meer gaan eten. Ik denk dat sommige mensen hier daar ook wel wijs aan zouden doen. Je hoeft 't niet elke dag in te kloppen, maar gewoon een gemiddeld daglijstje, et voila, je hebt een indicatie. Geeft ook aan of je voldoende vetten binnenkrijgt.
pi_76569583
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:16 schreef Pandorah het volgende:
Bodyattack is een soort aerobics met ook 5 minuten opdrukken. Het lesprogramma is van Les Mills.
Opdrukken....hmmm misschien ga ik die les dan toch maar niet uitproberen
pi_76570120
ik heb eens een willekeurig lijstje ingevoerd en kom rond de 1300-1500 uit. (hangt van t avondeten af) Ik vind dat prima ik heb geen gevoel alsof ik te hard afval of te weinig eet, ik voel mij hier, al maanden, prima bij. Zeker gezien het feit ook dat ik alleen ma-di-woe-don zo eet. Vrij-zat en zon eet ik gewoon waar ik zin in heb.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76573386
Ik krijg mijn lijstje van de dieetist, het is ongeveer 1750 kcal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus echt weinig wil ik het niet noemen..
Ik wissel uiteraard af tussen belegsoorten en met het avondeten.
toch val ik er goed mee af, dat heeft waarschijnlijk niet zo veel met de hoeveelheid te maken maar wel met het gluten en lactose vrije deel

heb overigens voor vandaag berekend, ik kom uit op 1735 kcal

[ Bericht 9% gewijzigd door Muks op 08-01-2010 19:02:13 ]
pi_76573465
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 17:10 schreef DarkElf het volgende:
ik heb eens een willekeurig lijstje ingevoerd en kom rond de 1300-1500 uit. (hangt van t avondeten af) Ik vind dat prima ik heb geen gevoel alsof ik te hard afval of te weinig eet, ik voel mij hier, al maanden, prima bij. Zeker gezien het feit ook dat ik alleen ma-di-woe-don zo eet. Vrij-zat en zon eet ik gewoon waar ik zin in heb.
Op zoveel wil ik ook ongeveer uit komen, met 3x in de week sporten val ik dan ook wel af
Ik zit nu te snoepen uit mijn kerstpakket (vandaag pas gekregen) het was een pakket vol met cranberry dingen dus zit nu gedroogde cranberries te ete
pi_76574379
Dinsdag ben ik begonnen met (gezond) dieten.
Voortgang tot nu toe:

Di: 89 kilo
Wo: 88,7 kilo
Do: 88,3 kilo
Vr: 87,6 kilo

Dus 1,4 kilo in 4 dagen. Gaat lekker. Ik ben trots op mezelf
Is wel elke keer spannend op de weegschaal.
pi_76577232
Succes en ga zo door delapoko !
  vrijdag 8 januari 2010 @ 21:14:25 #76
279894 winka
pi_76579431
@Delapoko: Goed dat je zo snel afvalt Maar is het misschien niet beter om één keer in de week te wegen? Anders wordt het zo'n obsessie? Ik spreek uit eigen ervaring

Ik tel wel globaal wat ik per dag eet, omdat ik mij nog wel eens vergis(te) in wat gezond is en wat niet. Ik at vroeger heel veel (40+) kaas omdat ik dacht dat dat wel okee was. Of ik verdronk mijn eten in olijfolie Nu heb ik een veel beter beeld wat er aan kh/cl in eten zit.

Het is dus niet zo dat ik bij elke hap ga tellen wat ik naar binnen werk. Ik doe altijd boodschappen voor een paar dagen en dan bepaal ik van te voren wat ik ga eten. Ook wel zo handig in verband met werk Voor vanavond stond er dus pasta op het programma dus dan ga ik overdag niet nog eens drie boterhammen eten

Dit is mijn lijstje van vandaag:
O: twee Wasa-crackers met tomaat komkommer en een gedeelde plak kaas
T: kiwi, twee mandarijnen en een peer
L: Kwark met fruit, stuk roggebrood, boterham met sandwich spread
A: Tortellini met kaasvulling, Italiaanse roerbakgroente en witte bonen
T: twee mandarijnen, glas rode wijn
pi_76583438
Ik heb een excel bestand gemaakt waar ik het dagelijks bijhoud. Vandaar dat ik dagelijks op de weegschaal sta

vrijdag 8 januari 2010 @ 23:09:00 #78
279894 winka
pi_76584145
Oh dat grafiekje ziet er motieverend uit
Begrijp nu wel waarom je het dagelijks doet. Maar als je nu om onbegrijpelijke redenen aankomt, doet dat je dan niks? Ik werd daar namelijk altijd een beetje down van

Maar goed, ik neem aan dat je een man bent en geen last hebt van de maandelijkse klachten
pi_76584369
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:09 schreef winka het volgende:
Oh dat grafiekje ziet er motieverend uit
Begrijp nu wel waarom je het dagelijks doet. Maar als je nu om onbegrijpelijke redenen aankomt, doet dat je dan niks? Ik werd daar namelijk altijd een beetje down van

Maar goed, ik neem aan dat je een man bent en geen last hebt van de maandelijkse klachten
Yep, ben een man en probeer zo veel mogelijk in het groen te blijven. Want als ik aankom zie je rode vakjes Grafiek is wel erg motiverend.

Hier het excel bestand voor geinteresseerden: Dieet Excel bestandje
Kun je zelf ook invullen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 januari 2010 @ 23:17:51 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76584491
Hou er rekening mee dat het de eerste dagen altijd snel gaat en veelal vocht is, voorkomt een teleurstelling
pi_76584685
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 23:17 schreef Sjeen het volgende:
Hou er rekening mee dat het de eerste dagen altijd snel gaat en veelal vocht is, voorkomt een teleurstelling
Ok, tnx
pi_76584752
Ik heb trouwens een buik omtrek van 110 cm (colabuik).
Daar moet ook 20 cm van af
pi_76589581
Bijna elke man met overgewicht heeft een buik Vrouwen krijgen een "peervorm" en mannen een "appelvorm". Oftewel heupen/benen/billen bij vrouwen vs. buik bij mannen De mannelijke vorm is overigens een stuk ongezonder in verband met je organen die allemaal in je buik zitten.

Blabla, weet natuurlijk iedereen al
pi_76591183
Ik weeg ook elke dag en als ik eens aankom, weet ik dat het 9 van de 10 keer vocht is, of zoals met de vakantie, dat ik gewoon simpelweg te veel heb lopen snaaien....
Vanmorgen 102.6 hier, dus weer afgevallen... het gaat lekker, voel me super. Maandag was ik nog 106.7 dus dr is deze week heel veel af gegaan. Wel fijn dat ik zo van die kerstkilo's afkom
nee het gaat niet te snel het is een zgn opstartweek en dan val ik altijd heel veel af. Bedenk ook dat ik in de 2 weken vakantie 3.6 was aangekomen.
pi_76595183
quote:
Ik vraag me vaak precies hetzelfde af, dus je bent niet de enige

Een lijstje als dit vind ik echt schrikbarend weinig:
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 10:53 schreef Pandorah het volgende:
Wat betreft lijstjes: ik tel ook niet echt calorieen. Ik check het af en toe wel maar ik houd me meer aan de volgende richtlijn (of probeer te houden):
Ontbijt = 2 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaars
Lunch = 3 bruine boterhammen met beleg of iets vergelijksbaar
Tussendoor = 2 stuks melkproducten + 2 stuks fruit
Diner = 75 gram rijst / aardappelen + 200 gram groente + 75 gram vlees (of iets vergelijkbaars)
Dat is een hele krappe 1200 kcal, als je uitgaat van mager beleg en mager vlees of vis (wat mensen die lijnen toch vaak doen). Waar ga je bijv je vetten vandaan tenzij je pindakaas of vette vis op brood doet en/of bij de warme maaltijd eet?

Dat bedoel ik niet als aanval op jou Pandorah Ben blij dat je gaat voor 1600 kcal, maar waarom dit dan als richtlijn? Dat snap ik dan weer niet..?
pi_76597150
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:29 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Ik vraag me vaak precies hetzelfde af, dus je bent niet de enige

Een lijstje als dit vind ik echt schrikbarend weinig:
[..]

Dat is een hele krappe 1200 kcal, als je uitgaat van mager beleg en mager vlees of vis (wat mensen die lijnen toch vaak doen). Waar ga je bijv je vetten vandaan tenzij je pindakaas of vette vis op brood doet en/of bij de warme maaltijd eet?

Dat bedoel ik niet als aanval op jou Pandorah Ben blij dat je gaat voor 1600 kcal, maar waarom dit dan als richtlijn? Dat snap ik dan weer niet..?
Weet je dat ik dat eerst niet geloofde, dat het maar zo weinig kcal is? Maar nu ik eens een nette dag van mijzelf invul kom ik ook maar op 1300 kcal uit... Jeetje, dat is wel laag zeg...
Maar ik moet wel toegeven dat ik meestal wel wat vetter beleg neem(en vlees), dus dan zou ik wel redelijk uitkomen....
pi_76597544
Waar vullen jullie dat in dan?
pi_76597912
Dat is zeker heel weinig. Zelf vind ik 1500 kcal nog weinig, dan val ik echt om. Nu ben ik qua lengte niet de kortste (1.74), maar geen enorme spierbonk en ik sport echt niet enorm extreem. Momenteel meer cardio (roeien, fietsen) dan krachttraining. Mijn onderhoud als ik volledig niets doe op een dag ligt ongeveer op 2050 kcal. Ben ik redelijk actief (regelmatig lopen, fietsen naar het werk, schoonmaken enz) dan komt dat op ongeveer 2200 kcal. Per half uur dat ik redelijk intensief sport komt daar nog zo'n 200 kcal bij. Op 1200 gaan zitten is dan echt gekkenwerk, dat is maar de helft (!). Ik eet nu sinds anderhalve week 1800-1900 kcal, moet het resultaat dus nog even zien maar ik merk nu al aan mijn broeken dat het de goede kant uit gaat.
pi_76597928
Ik heb mijn onderhoud via deze site berekend: http://www.nutritiondata.com/tools/calories-burned. Is natuurlijk een richtlijn, maar lijkt in de praktijk vrij goed te kloppen met wat ik kan eten.

Dagelijkse voeding vul ik in in een excelbestandje waar ik zowel kcals als percentage KH, eiwit en vet kan zien. Hier gedownload: http://users.skynet.be/snoopy/systeem.htm

Je kunt daarin zelf ook je eigen voedingsmiddelen toevoegen, vul daarna het aantal gram dat je gebruikt in en hij berekend zelf de hoeveelheid kcal / kh / eiwit / vet. Superhandig.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ciske- op 09-01-2010 14:02:35 ]
pi_76598028
Ik vind dat lijstje van Pandorah best wel netjes....
Echt weinig is het niet, volgens mij kom je daarmee toch wel snel boven de 1200kcal uit (zeker met 2 melk producten en misschien niet zo mager beleg en/of vleees)
pi_76598183
En waar haal je dan je meervoudig + enkelvoudig onverzadigde vetzuren vandaan?

Niet uit halvarine mag ik hopen.,
pi_76598275
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 14:04 schreef Ciske- het volgende:
En waar haal je dan je meervoudig + enkelvoudig onverzadigde vetzuren vandaan?

Niet uit halvarine mag ik hopen.,
Wat zou jij dan toevoegen?
Maar volgens mij kan je niet zo snel oordelen over Pandorah's lijst want die is heel algemeen en je weet niet zo het beleg bijvoorbeeld wordt ingevuld
pi_76598602
Ik zou toevoegen: Noten, zaden/pitten, vette vis, pindakaas, eieren, lijnzaad(olie), meer groenten en fruit.

Klopt dat ik het beleg niet weet, daarom heb ik er in mijn vorige post ook expres bijgezet dat ik ben uitgegaan van mager beleg en vlees omdat die meestal als 'netjes' worden gezien en vettere soorten niet.
pi_76601400
Ik wissel jam, appelstroop en pindakaas af als broodbeleg. Verder bak ik gewoon in boter en soms in olijfolie..
Verder doe ik hooguit 1 boterham met belegen kaas, en verder kipfilet of iets anders magers als broodbeleg..
pi_76602489
Mijn richtlijnlijst is ook een richtlijn he. En ik zie dat er geen boter of olijfolie bij staat. Dat hoort er wel bij. En mijn richtlijnlijst vul ik zelf verder aan. Als ik een dag heb waarbij ik intensief sport (zoals spinning, zumba oid) dan let ik op dat ik meer eet. Uiteraard vul ik dat aan met boter op mijn brood (linera) en olijfolie als ik bak. Bij vettig vlees doe ik dat niet maar dat is meer voor mezelf, anders krijg ik maagklachten.

Verder houd ik me niet bezig met mager of vettig beleg. Ik doe waar ik zin in heb en beleg niet overmatig. Meestal eet ik snijworst, boterhamworst, hagelslag, appelstroop, rookvlees, kipfilet of jonge kaas op mijn brood. En volgens mij valt mijn lijstje dan best mee .

En vis eten we niet thuis, mijn man krijgt daar klachten van. Vis eet ik alleen als ik uit eten ga. Sinds ik een documentaire heb gezien over het leegvissen over de oceanen, wil ik eigenlijk alleen maar duurzaam gevangen vis.

Ciske-: Ik zit trouwens te kijken op de site maar ik heb dan wel echt veel nodig (2150 kcal om stabiel te blijven). Ik kom dan aan geloof ik. Maar goed, ik val niet om als ik rond 1600 kcal eet . Bij mij is denk ik mijn eetpatroon ook niet het probleem. Het probleem bij mij is dat ik niet kan ophouden met snoepen. Ik kan niet 1 dropje pakken uit die zak, die zak moet dan ook op. Het is meer een suikerprobleem die ik heb. En door lijstjes hier te posten hoop ik niet meer te snoepen en dat ik mijn suikerbehoefte vervang door bijvoorbeeld meer fruit te eten.

Aniwee planning voor vandaag!
O: glas goedemorgen + pistolet hagelslag
L: 3 bruine boterhammen met kaas (2) en snijworst (1)
T: smoothie van magere yoghurt, banaan en aardbeien
D: rijst met gewokte groente (tauge/broccoli/paksoi ed) + kip gemarineerd in ketjap + cashewnoten
T: iets van wijn (1/2 glazen) + handje zoute stokjes

[ Bericht 1% gewijzigd door Pandorah op 09-01-2010 16:26:12 ]
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:15:39 #96
279894 winka
pi_76604303
Ik heb voor de zekerheid mijn lijstje maar eens ingevuld op voedingscentrum.nl (incl. alle olijfolie, noten e.d.) en ik kom op 1401 kcal. Op de site staat dat een vrouw minimaal 1400 kcal. nodig heeft en maximaal 2000 kcal. per dag.
Je kan er ook een dagboekje bijhouden, het vult wel handig in dus ik denk dat ik dit ga doen

Voor mezelf heb ik niet het idee dat ik te weinig eet, ook omdat ik nu niet beweeg. Ik zit de hele dag op m'n kont Als ik ga sporten ga ik zeker meer eten.

@delapoko : bedankt voor het excel bestand, dit ga ik zeker gebruiken! Maar dan één keer per week

[ Bericht 6% gewijzigd door winka op 09-01-2010 17:22:29 ]
pi_76604831
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:20 schreef Pandorah het volgende:
Ciske-: Ik zit trouwens te kijken op de site maar ik heb dan wel echt veel nodig (2150 kcal om stabiel te blijven). Ik kom dan aan geloof ik.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor: ooit geprobeerd? 2000 kcal aan schone voeding, dus geen snoep?

De drang om te blijven snoepen is imo echt gerelateerd aan chronisch te weinig kcal eten en de kcals die je wél eet idd teveel uit suikers halen. Hoe minder kcals je eet, hoe meer je deze zou moeten halen uit voeding met relatief hoge voedingswaarde (groenten, fruit, noten, vlees/vis, zuivel). Immers, je moet met minder kcals nog steeds dezelfde voedingsstoffen binnenkrijgen. Minder ruimte voor 'loze' kcals dus in de vorm van bijv 'gezonde' koeken of suikerrijk beleg.

Ik wil je niets opdringen ook al komt het misschien zo over, ik denk alleen dat het jammer zou zijn als je veel meer kcals zou kunnen eten dan je nu doet. Kcals die tevens je stofwisseling goed op gang houden, snoepdrang voorkomen en een goed resultaat geven dat ook vrij makkelijk te behouden is.

Maar goed, ik zal verder mijn mond houden Ieder zijn manier.. Je lijstje van vandaag vind ik er overigens best oké uitzien.
pi_76606732
Ciske, ben jij voedingsdeskundige ?
pi_76607097
Ik heb de opleiding gedaan, maar werk niet in die sector, dus niet van beroep nee.

Why?
pi_76608878
Ik denk dat Muks dat vraagt omdat je zoveel ervan af weet. Ik vroeg het me namelijk ook af.

Je hoeft je mond niet te houden hoor Ciske-. Goede tips zijn altijd welkom! Ik dacht dat ik al veel ervan wist, maar aanvullingen zijn altijd welkom . Wat is een mooi lijstje dan?

Ik weet niet of ik 2000 kcal geprobeerd hebt aan schone voeding te eten. Misschien op vakantie? Dan snoep ik namelijk nauwelijks. Mijn lijstjes zijn meestal al zo rond de 1600 / 1700 kcal (althans dat denk ik). Maar zo te lezen moet ik beter op letten wat ik eet en dingen vervangen zodat die snoepdrang wegblijft.

Ik zie die snoepdrang meer als een verslaving, als ik twee dagen geen snoep aanraak, dan krijg ik de 3e dag zo'n zin erin dat ik wel moet snoepen. Laatst heb ik die behoefte weten te weerstaan door wat worsteltjes te eten (en de dag erna kreeg ik hoofdpijn). Zie je dat ook als snoepdrang? En wat zijn 'gezonde' koeken? Ontbijtkoek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')