quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:36 schreef candygirl het volgende:Eey ervaringdeskundigen
Voor ik alles ga uitpluizen weten jullie misschien wel uit je hoofd een hele hoop antwoorden.
Ik ben door medicatie 5 kilo kwijt geraakt en heb nu eigenlijk echt de motivatie om nu zelf te zorgen dat er nog kilo's afgaan,
Nu ik eet ik al niet veel (natuurlijk ook niet altijd even gezond

)
Maar wil igg de tussen doortjes laten.
Maar..........
vraag 1 ; moet je echt om de drie uur eten? mijn stoelgang is goed,of is dat gewoon dat je spijsvertering beter blijft werken?
Vraag 2 ; en als dat zo is,wat je kun je als beste pakken als tussendoortje? (ik lust geen krackers of toastjes) wel sultana of fruit?
Vraag 3 ; in welke fruitsoorten zitten de minste suikers en calorieen?
Vraag 4 ; waar moet je het meest op letten,op calorieen of suikers?
vraag 5 ; waar kom je het minst van aan.....vers gesperst sinaasappelsap, melk, light limonade?
genoeg voor nu even
1: Dat is wel het beste, het houdt je spijsvertering op gang, waardoor de "grotere" maaltijden (groter ten opzichte van de tussendoortjes) beter verteerd worden, en dus niet (al te veel) worden omgezet in lichaamsvet.
2: Koeken bevatten nog steeds vrij veel calorieën en suikers. Sultana is opzich wel een van de betere varianten (Evergreen ook gok ik zo, maar heb ik nooit gecheckt omdat die smerig zijn

), gezien er weinig kunstmatige zooi en gerafineerde suikers inzitten. Andere goede tussendoortjes zijn bijvoorbeeld yoghurt of kwark of fruit. Ow, en een tussendoortje mag ook best wel een keer "zondig" zijn hoor, kies dan voor dingen als Japanse Mix of zoute sticks.
3: Weet ik zo niet, misschien anderen hier wel. Maar op
http://www.caloriechecker.nl/ kun je letterlijk ALLES opzoeken. Ik weet in ieder geval dat bananen het minst gezond zijn, veel koolhydraten en relatief weinig vitaminen. Mijn persoonlijke favoriet zijn mandarijnen.
4: Een gezonde balans

Suikers zijn koolhydraten, en calorieën zijn opgebouwd uit vetten, eiwitten, koolhydraten en meer. Vetten (onverzadigde) en eiwitten zijn belangrijker voor je lichaam dan koolhydraten. Maar je moet het niet proberen te mijden, lukt namelijk toch niet, en als je dan na het afvallen weer "normaal" gaat eten (waar zeer zeker koolhydraten/suikers bij horen), komt alles er weer kei hard aan.
5: Light limonade, gezien die zeer calorie arm zijn (van 0,5 calorieen in cola light tot 5-10 in andere varianten frisdrank). Melk (of andere zuivel) heb je echter ook nodig voor de vetten en het calcium. Jus d'orange kun je zonder, als je gewoon fruit eet. Een glas jus d'orange zijn volgens mij 4-6 sinaasappels, reken maar eens uit hoeveel suiker dat is...
Ow, en heel veel succes natuurlijk!! Laat je niet demotiveren als dat gewichtsverlies door het medicijn terugkomt, kan natuurlijk een hoop vocht zijn... De aanhouder wint
[ Bericht 2% gewijzigd door Vido op 11-01-2010 22:48:06 ]
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”