abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76680952
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:17 schreef DarkElf het volgende:
wie is dat?
Iemand die in een heel schreeuwerige website een eigenlijk wel interessant boek aan prijst.
http://fatburningfurnacetrial.com/nl/who-is-rob-poulos/

edit: dat is een automatisch vertaald bericht.
pi_76681205
Mijn lijstje vandaag

O: Maaltijd+ (weighcare) +100ml fruitontbijt Hero (250 ml melk + 2 schepjes Maaltijd+)
T: bakje topvit yoghurt muesli + 150 Optimel drinkyoghurt Kers/aardbei
L: Maaltijd+
T: appel en mandarijn
T Cupasoup en Snackajacks rijstwafel
D: waarschijnlijk iets met crackers kaas en tomaat en komkommer (we doen makkelijk vandaag vriendlief heeft vergadering)
T: geen idee nog. Suggesties welkom vriendlief moet nog boodschappen doen
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 15:43:46 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76681314
Waarom geen gewoon ontbijt en lunch?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76681445
crackers en kaas en tomaat als avondeten? waarom niet gewoon iets wat meer vult?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76681567
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:43 schreef Sjeen het volgende:
Waarom geen gewoon ontbijt en lunch?
Op zich snap ik dat wel als je bijv bang bent om verkeerde keuzes te maken of bijv waarom ik dit wel eens doe: ik eet ook geregeld een maaltijdreep van weight care zoals je weet, ik reageer erg sterk op brood (mijn darmen slaan erg op hol ervan ) gelukkig reageren ze niet zo op roggebrood! dus dat eet ik ook vaak, maar doordat ik weinig brood eet is dit voor mij een goed alternatief.

zelfde is met muesli van weight care... bijna alle muesli' s die je in de winkel kan kopen bevatten sporen van noten, daar ben ik al zo vaak de mist mee ingegaan daarom eet ik die van wc gewoon, das gegarandeerd zonder iets waar ik op zou kunnen reageren. wissel gewoon mijn ontbijt af; brinta, wc muesli...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76681944
trouwens over zondigen gesproken , ik heb nog wat chardonnay over dus neem vanavond misschien wel een glas wijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76682178
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:46 schreef DarkElf het volgende:
crackers en kaas en tomaat als avondeten? waarom niet gewoon iets wat meer vult?
Ik weet nog even niet wat ik moet eten vanavond, moet iets makkelijks zijn ivm vergadering e.d.
Maar kan vriendlief nog smsen voor evt een suggestie hoor misschien een salade oid?

Over het ontbijt en lunch met brood, ik ben gewoon niet zo'n brood liefhebber (en ik kom er alleen maar van aan)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 16:04:18 ]
pi_76682476
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:03 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ik weet nog even niet wat ik moet eten vanavond, moet iets makkelijks zijn ivm vergadering e.d.
Maar kan vriendlief nog smsen voor evt een suggestie hoor misschien een salade oid?

Over het ontbijt en lunch met brood, ik ben gewoon niet zo'n brood liefhebber (en ik kom er alleen maar van aan)
hoeveel tijd heb je om iets te eten/ maken? je kan natuurlijk altijd, ja das mijn ding dus daar kom ik weer, een snelle stevig gevulde soep in elkaar draaien?
een snelle ratatouille is ook altijd een idee, als je daar een stukje vlees bij grilt ben je ook in een half uurtje klaar maar heb je wel een bord vol groenten binnen.

anders is een salade natuurlijk een idee.

kook je vaak zelfgemaakte spullen of doe je liever iets makkelijker en uit pakjes enzo koken?

wat een hilarische foto trouwens van die kat Daan van 6 jan !
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:14:36 #159
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76682764
Verse groentesoep is hier altijd een succes en snel klaar! Een simpele salade van tomaat en morzarella ernaast, jum!

Wat de maaltijd+ dingen betreft, het lijkt me zo ontzetten smerig En je kunt zoiets natuurlijk ook niet je hele leven blijven gebruiken toch? Dan zou ik liever tijd investeren om te zoeken naar een echt lekker en gezond ontbijt en lunchgerecht. Bijvoorbeeld brinta, cereals, roggebrood, rijstwafels, ik roep maar iets voor ontbijt. En een pastasalade, couscoussalade, verse soep, gekookte eitjes met tomaten, komkommer etc voor lunch.

Aankomen van brood vind ik zo'n fabeltje, je komt aan omdat je teveel eet in verhouding met je behoefte. Niet van specifieke voedingsmiddelen. Maar goed, da's mijn persoonlijke gedachtengang
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:15:04 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76682782
Ik zei al dat ik niet lief was
pi_76682884
wie komt er aan van brood? lees ik weer ergens overheen?

/edit: ah ik ben scheel, ik las er idd overheen.

aankomen van brood geloof ik ook niet in maar wat Sjeen zegt is idd zo, er zijn zat andere mogelijkheden. Ik ben zelf dol op roggebrood lekker met een plak volvette kaas (ik ga echt geen 20+ plastic eten hoor) bijv. of phildelphia light naturel/bieslook/paprika.. en eet ook geregeld een kom soep 's middags.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76683155
weet je wat trouwens t grappige is van alleen maandag tot en met vrijdagmiddag/avond braaf eten? als ik mijn kookboeken doorkijk hoef ik niet eens te lijden maar maak gewoon elk weekend iets heerlijks.

zoals gisteren een rund en Guinness pie met cranberrie/sinaasappelcompte.

(kom ik op omdat ik iets tegenkwam net en meteen dacht: das lekker voor zondag! )

zaterdag gaan we uit lunchen met mijn zus/zwager en neefje (Uit lunchen hier in vlaanderen is zo lekker ), s avonds eten webij de buren (het eten van oud en nieuw had ze in de vriezer gegooid omdat we ziek geworden waren, op mijn mr na) dus dat eten we zaterdag: coquilles st jacques maakt ze en parelhoen als hoofdgerecht ..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76683271
Dat zei dus mijn diëtiste.. ik kom steeds meer achter dingen dat ik denk waarom ik uberhaupt naar haar ben toegegaan. Ik baal er steeds meer van (maarja wat is geweest is geweest, hoofdstuk afsluiten en doorgaan)

Het wordt een salade hier, met carpaccio heb ik net besloten.
Ik ben een moeilijke eter, vis eet ik niet, net zo min als mozzarella, groentesoep is lekker maar ik wil gewoon wel een beetje snel resultaat anders ben ik bang dat de moed weer in de schoenen zakt.
pi_76683424
maar je snapt toch wel dat je langdurig je eetpatroon moet aanpassen wil je echt gaan afvallen? als je alleen maar licht enzo gaat eten dan raak je dat wrs snel beu, als t niet goed genoeg gaat met afvallen (wat het al gauw gaat als je af wilt vallen) val je veel sneller terug in je oude slechte patronen...

aandacht besteden aan je ingredienten en aan koken en aan wat je eet is volgens mijn bescheiden mening echt the key om een ander patroon aan te leren en dus af te vallen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76684116
Ja maar als met gezond eten je er al niet komt wat moet ik dan
Want aan gezond eten geen gebrek, en de koek en snoep laten staan zal misschien wel wat doen zoals dat voorheen 5 kilo op bracht maar daarna stond ik stil. En dat lijkt me niet de bedoeling
Er moet echt wel iets meer af dan 5 kilo
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:44:37 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76684178
Sporten ernaast, dat sowieso... En stil staan na 5 kilo klinkt eerder als een plateaufase
pi_76684329
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:44 schreef Sjeen het volgende:
Sporten ernaast, dat sowieso... En stil staan na 5 kilo klinkt eerder als een plateaufase
Sporten in de sportschool doe ik niet aan
Ik heb wel een hometrainer waar ik meer gebruik van wil gaan maken.
Verder beweeg ik genoeg op een dag

En wat is een plateaufase?
pi_76684483
gzond eten is natuurlijk the key, ik bedoelde alleen maar aandacht besteden aan je eten/ingredienten en bewuster koken/eten maakt dat je meer ziet wat er in gaat en dat is juist voor de lange termijn een goed idee natuurlijk.

Kan mij voorstellen dat je een snelle kickstart wilt met afvallen maar je kan ook alvast kijken naar de toekomst natuurlijk.

dus gezond eten en nauwelijks snoepen is prima,erbij bewegen is nog beter natuurlijk, doe je al iets aan sport of wat ben je van plan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 11 januari 2010 @ 16:51:23 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76684524
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:47 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Sporten in de sportschool doe ik niet aan
Ik heb wel een hometrainer waar ik meer gebruik van wil gaan maken.
Verder beweeg ik genoeg op een dag

En wat is een plateaufase?
Er bestaat meer dan sporten in een sportschool Ik doe aan volleybal en als het weer niet zo is als nu wil ik ook nog wel eens rennen gaan. DE is een diehard, die rent ook met dit weer!

Sons stabiliseert je gewicht een tijdje, zomaar zonder reden... Dat is een plateaufase. Helemaal niet erg, want structureel 5 kilo eraf is toch al prima. Stapje voor stapje afvallen, het is er ook niet allemaal in één kaar aangekomen. Neem een tussendoel dat nu reëel lijkt, dat geeft veel meer voldoening en veel minder druk.

Ik ben nu op weg naar minder dan 85, dat klinkt een stuk haalbaarder dan ik wil 72 kilo wegen
pi_76684791
de eerste kilo's gaan vaak hard LL, das ook voornamelijk vocht ook maar echt blijvend afvallen gaat het beste langzaam. dan past je lichaam zich ook aan en dat wil je natuurlijk. wat sjeen zegt is ook zo, soms bereik je een punt waar je een tijd, en soms duurt dat echt lang, blijft hangen... juist dan is doorzetten zo belangrijk want je lichaam is zich aan t aanpassen en gaat heus wel verder als je goede keuzes blijft maken tis hartstikke frustrerend, ik ken het hoor, maar blijkbaar ook heel normaal en dat was voor mij een steun in de rug.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76685425
Fijn die feedback Sjeen en DarElf Ik blijf leren
Het moet natuurlijk ook leuk blijven.
Sjeen ik ben geen typ die 'savonds gaat sporten bij een of andere club. Ik heb daar mijn redenen voor. Maar zodra het weer wat beter is wil 'savonds weer gaan wandelen. Tot die tijd moet ik maar weer vriendjes worden met de hometrainer, en fiets ik elke dag 20 tot 30 minuutjes op een lekker tempo (althans dat wil ik wel weer oppakken)
Ook de wii was mijn vriendje dus dat moet ik ook weer oppikken, ik was heel blij met de yoga en balans oefeningen. Geen last meer van mijn heupen
Genoeg te doen zoals je ziet, maar ben dan ook vandaag pas begonnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2010 17:15:37 ]
pi_76686481
Eey ervaringdeskundigen

Voor ik alles ga uitpluizen weten jullie misschien wel uit je hoofd een hele hoop antwoorden.

Ik ben door medicatie 5 kilo kwijt geraakt en heb nu eigenlijk echt de motivatie om nu zelf te zorgen dat er nog kilo's afgaan,
Nu ik eet ik al niet veel (natuurlijk ook niet altijd even gezond )
Maar wil igg de tussen doortjes laten.
Maar..........
vraag 1 ; moet je echt om de drie uur eten? mijn stoelgang is goed,of is dat gewoon dat je spijsvertering beter blijft werken?

Vraag 2 ; en als dat zo is,wat je kun je als beste pakken als tussendoortje? (ik lust geen krackers of toastjes) wel sultana of fruit?

Vraag 3 ; in welke fruitsoorten zitten de minste suikers en calorieen?

Vraag 4 ; waar moet je het meest op letten,op calorieen of suikers?

vraag 5 ; waar kom je het minst van aan.....vers gesperst sinaasappelsap, melk, light limonade?

genoeg voor nu even
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_76700868
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:36 schreef candygirl het volgende:
Eey ervaringdeskundigen

Voor ik alles ga uitpluizen weten jullie misschien wel uit je hoofd een hele hoop antwoorden.

Ik ben door medicatie 5 kilo kwijt geraakt en heb nu eigenlijk echt de motivatie om nu zelf te zorgen dat er nog kilo's afgaan,
Nu ik eet ik al niet veel (natuurlijk ook niet altijd even gezond )
Maar wil igg de tussen doortjes laten.
Maar..........
vraag 1 ; moet je echt om de drie uur eten? mijn stoelgang is goed,of is dat gewoon dat je spijsvertering beter blijft werken?

Vraag 2 ; en als dat zo is,wat je kun je als beste pakken als tussendoortje? (ik lust geen krackers of toastjes) wel sultana of fruit?

Vraag 3 ; in welke fruitsoorten zitten de minste suikers en calorieen?

Vraag 4 ; waar moet je het meest op letten,op calorieen of suikers?

vraag 5 ; waar kom je het minst van aan.....vers gesperst sinaasappelsap, melk, light limonade?

genoeg voor nu even
1: Dat is wel het beste, het houdt je spijsvertering op gang, waardoor de "grotere" maaltijden (groter ten opzichte van de tussendoortjes) beter verteerd worden, en dus niet (al te veel) worden omgezet in lichaamsvet.

2: Koeken bevatten nog steeds vrij veel calorieën en suikers. Sultana is opzich wel een van de betere varianten (Evergreen ook gok ik zo, maar heb ik nooit gecheckt omdat die smerig zijn ), gezien er weinig kunstmatige zooi en gerafineerde suikers inzitten. Andere goede tussendoortjes zijn bijvoorbeeld yoghurt of kwark of fruit. Ow, en een tussendoortje mag ook best wel een keer "zondig" zijn hoor, kies dan voor dingen als Japanse Mix of zoute sticks.

3: Weet ik zo niet, misschien anderen hier wel. Maar op http://www.caloriechecker.nl/ kun je letterlijk ALLES opzoeken. Ik weet in ieder geval dat bananen het minst gezond zijn, veel koolhydraten en relatief weinig vitaminen. Mijn persoonlijke favoriet zijn mandarijnen.

4: Een gezonde balans Suikers zijn koolhydraten, en calorieën zijn opgebouwd uit vetten, eiwitten, koolhydraten en meer. Vetten (onverzadigde) en eiwitten zijn belangrijker voor je lichaam dan koolhydraten. Maar je moet het niet proberen te mijden, lukt namelijk toch niet, en als je dan na het afvallen weer "normaal" gaat eten (waar zeer zeker koolhydraten/suikers bij horen), komt alles er weer kei hard aan.

5: Light limonade, gezien die zeer calorie arm zijn (van 0,5 calorieen in cola light tot 5-10 in andere varianten frisdrank). Melk (of andere zuivel) heb je echter ook nodig voor de vetten en het calcium. Jus d'orange kun je zonder, als je gewoon fruit eet. Een glas jus d'orange zijn volgens mij 4-6 sinaasappels, reken maar eens uit hoeveel suiker dat is...

Ow, en heel veel succes natuurlijk!! Laat je niet demotiveren als dat gewichtsverlies door het medicijn terugkomt, kan natuurlijk een hoop vocht zijn... De aanhouder wint

[ Bericht 2% gewijzigd door Vido op 11-01-2010 22:48:06 ]
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_76701228
PS) "Goede-voornemens-drukte" op de sportschool is HI-LA-RISCH! Je mag er eigenlijk niet om lachen, en hopen dat ze het allemaal volhouden. Maar je weet gewoon dat 80% van die mensen die daar met tegenzin in die apparaten hangt, zonder enige instructie vragend, over een paar weken weer weg is. En dat terwijl hun abonnement nog een jaar doorloopt, deels omdat ze er aan vastzitten en deels omdat ze in hun achterhoofd blijven zeggen "maar volgende week ga ik weer!". En daardoor kan ik nu in totaal 10 minuten per avond wachten op mensen die toestellen bezet houden met stilzitten en praten met hun "sport"genoot.

Ben ik slecht door dat soort dingen te denken?
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_76701357
Oja....inloopweek is het ook bij onze sportschool
Zal ook wel belachelijk druk zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')